Kaap schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 12:38:
Ik ben gisteravond gequit met WoW. Na het ruimd een jaar gespeelt te hebben besef ik toch dat WoW niet mijn opvolger was van Dark Age of camelot's PVP.
Vriend van me raad guildwars aan. Heb het e.e.a. gelezen maar ik blijf wel met vragen zitten.
1. Je kan ervoor kiezen om level 1 t/m 20 te PVE'en of direct op level 20 te starten. Ik snap alleen het nut er niet van. Welk voordeel heeft het 1 t.o.v. het ander

Hoe lang duurt het levelen van 1 t/m 20 eigenlijk?
Het zijn twee totaal verschillende speelwijzen, met de ene werk je een heel verhaal door en leer je langzaam alle ins en outs van een karakter kennen (PvE, lvl1 t/m 20) en met een ander bak je een prefab karakter met allerlei skills en kun je alleen maar in arena's tegen anderen knokken (PvP, lvl20). Als je alle quests, subquests, missies en dergelijke voor het eerst doet en je neemt de tijd om de omgeving uit te pluizen, dan doe je er ongeveeer 200 uur over om tot level 20 te komen. Werk je in sneltreinvaart de hoofdlijn van het verhaal door en weet je waar je naartoe moet, dan kun je het in een uurtje of 50 klaren.
2. Hoe is de PVP? Hoe gaat het in zijn werk? World PVP of Instanced PVP?
Je gaat naar een PvP verzamelplaats, vormt een party met andere spelers, dit is min of meer op world niveau. Daarna drukt de leider op de startknop en wordt je na een paar seconden gekoppeld aan een tegenstander of tegenstanders in een instanced PvP arena.
3. De verschillende proffessions begrijp ik niet. Ik weet dat je er 2 kunt kiezen per character. Maar begreep ik elders weer dat je skills die je unlocked ook weer op andere chars kan gebruiken. Ik snap dat niet helemaal hoe dat nou in principe werkt.
Je kiest in het begin van het PvE spel 1 beroep. Verderop in het verhaal kun je daar een tweede bij kiezen en tegen het einde van het spel krijg je de mogelijkheid om van tweede beroep te wisselen zo vaak als je wilt. In de tussentijd zit je er aan vast. Bij het bouwen van een PvP karakter kun je direct 2 beroepen kiezen. Altijd 1 hoofdberoep en een subberoep.
Gedurende het PvE spel kun je alleen maar skills unlocken van de twee beroepen die je voor dat karakter gekozen hebt. Wanneer je aan het einde van het verhaal een ander tweede beroep kiest, kun je daarvoor skills unlocken. Maar weer alleen maar voor het op dat moment geldende tweede beroep.
Bij PvP kun je punten verzamelen waarmee je skills en andere zaken kunt unlocken. Dit is niet gebonden aan de beroepen die je karakter heeft. Alleen krijg je in dat geval de skills niet direct in je bezit, maar kun je ze alleen maar gebruiken wanneer je een nieuw PvP karakter bouwt.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."