Het 6800GS Topic Deel 3

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.069 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

XanderDrake schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 20:59:
Zoals ik al zei, 3Dmark2005 is pas CPU limited rond de 11000 punten

Nou t!no, ben benieuwd wat jij gaat krijgen :) jij kan eens en voor altijd duidelijk maken hoe CPU limited het benchen is.
Je gaat het wel merken rond de 9000-10000 punten hoor, sla de benches er maar eens op na ;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
FnF schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 21:06:
[...]

Je gaat het wel merken rond de 9000-10000 punten hoor, sla de benches er maar eens op na ;)
het gaat om de 6800GS waar je niet 9000 a 10000 punten mee haalt :Y)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164183

Net 3Dmark 05 gedaan met mijn APG 6800 GS.
Afbeeldingslocatie: http://img417.imageshack.us/content.php?page=done&l=img417/5773/naamloos6jt.jpg&ul=quickload

Moet nog wel iets verder kunnen.

Gr Mayko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Anoniem: 164183 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 21:32:
[afbeelding]

Gr Mayko
Ja je Core kan waarschijnlijk niet echt hoger maar je geheugen kan zker wel 1150 minimaal :) waarschijnlijk wel 1200 (als je mazzel hebt en er snel geheugen op hebt zitten zelfs 1300)
Maja eindelijk bewijs dat ik gelijk, dat de agp 6800GS 6800GT scores kan halen :D

[ Voor 13% gewijzigd door KappeNou op 14-01-2006 21:38 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:25

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Anoniem: 164183 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 21:32:
[afbeelding]

Gr Mayko
Zeer netjes, die score van je :) Zoals KappeNou al zei, het geheugen kan verder, als je dat wilt.
Hoeveel pipes heb je open staan?

En ik zet je ook in de top 10, als eerste AGPer :)

Verder een mededeling:

Het 6800GS Topic, New and Improved Top 10 systeem!
Alle andere Gotters die in de top 10 willen en/of score-pics posten met relevantie informatie over CPU, GPU en drivers, worden Automatisch toegevoegt :)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb 16 lines en 6 vp openstaan.

Waar staat dat topic top 10, kan hem niet vinden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gevonden sorry.

Mijn koeling is nog een 30 cm ventilator >:)
Maar volgende week een zalman voor de kaart en voor de processor. Wil die pci die net boven mij staat voorbij _/-\o_

Gr Mayko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Anoniem: 164183 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 23:04:
Gevonden sorry.

Mijn koeling is nog een 30 cm ventilator >:)
Maar volgende week een zalman voor de kaart en voor de processor. Wil die pci die net boven mij staat voorbij _/-\o_

Gr Mayko
Dus je huidige GPU cooling is stock ;)
Succes met je inhaal slag, je hebt in iedergeval een CPU zoals ik em altijd wil.... Een clawhammer! Daarmee moet je redelijk ver komen.
Verder hoef je niet elke keer gedag te zeggen :) we get the picture.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-02 12:17
Jaaaa hier issie dan, welliswaar op PCIe 8x omdat mn DFI niet wil booten in het andere slot, morgen maar ff uitzoeken.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~s.boonstra1/6522.JPG

Zoals je ziet haalt snelle cpu weinig uit idd, ff ter bevestiging ;)

Deze score is met stock cooling zonder artifacts vond em wel netjes :) morgen ff verder testen, nu stappe, laterzz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
t!n0 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 23:45:
Jaaaa hier issie dan, welliswaar op PCIe 8x omdat mn DFI niet wil booten in het andere slot, morgen maar ff uitzoeken.

[afbeelding]

Deze score is met stock cooling zonder artifacts vond em wel netjes :) morgen ff verder testen, nu stappe, laterzz ;)
Heilige Neuk! Die lanceer ik de lijsten in :D !!!!
Damn 2952mhz, Dat breekt mn klomp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
t!n0 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 23:45:

[afbeelding]

netjes, welke drivers en OS gebruik je etc? Ik heb namelijk de laatste officieële nvidia drivers en win x32 en kom echt niet aan zo'n score :? maybe een keer de beta drivers proberen en win XP x64

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 15-01-2006 00:25 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:52

OcGuru

Giulietta Qv

Een 3dMark score telt eigenlijk als de drivers FM Approved zijn toch ?

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Seagate schreef op zondag 15 januari 2006 @ 00:51:
Een 3dMark score telt eigenlijk als de drivers FM Approved zijn toch ?
Ik vind dat het niet uit maakt, die drivers, dit is geen wedstrijd.
Je hebt eigenlijk ook een Validatie link nodig, maar niemand maakt die :)
Tis niet officieel, maar ik geloof zeker dat het echte scores zijn, die in de top10 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

XanderDrake schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 20:59:
Zoals ik al zei, 3Dmark2005 is pas CPU limited rond de 11000 punten

Nou t!no, ben benieuwd wat jij gaat krijgen :) jij kan eens en voor altijd duidelijk maken hoe CPU limited het benchen is.
Hoogste wat ik ooit gescoord heb was 10830 in 3DMark05.

Dat was met 2 x de Asus 7800 Gt in SLI en een AMD Athlon 4000+.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
DJ_The_SP schreef op zondag 15 januari 2006 @ 01:11:
[...]

Hoogste wat ik ooit gescoord heb was 10830 in 3DMark05.

Dat was met 2 x de Asus 7800 Gt in SLI en een AMD Athlon 4000+.
maar wat is je conclusie dan :? btw er is hier al iemand geweest die over de 10K haalde met 2x6800GS :P

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
KappeNou schreef op zondag 15 januari 2006 @ 01:25:
[...]

maar wat is je conclusie dan :? btw er is hier al iemand geweest die over de 10K haalde met 2x6800GS :P
Daar wil nog steeds graag screens van zien BTW ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-06 15:21

Steffy

Ayreonaut

_/-\o_ Weer heel erg blij, haal nu weer netjes 5K zonder problemen.

Wat ik me afvraag is hoe t!n0 die snelheidsinstelling voor elkaar krijgt zonder rivatuner zoal op dat blaatje hierboven, op OC gebied ben ik geen beginner ofzo maar weet niks van videokaart OCen dus ja O-) wie helpt mij ff

Ik gebruik trouwens 82.65, hij draait wel fijn bij mij

[ Voor 73% gewijzigd door Steffy op 15-01-2006 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
ehm, ik gebruik dus de z-tweaked drivers, omdat die helemaal getweaked zijn voor gaming en niet voor 3dmark of andere benchmarks, ik heb geen zin om andere drivers te installeren omdat ik met de kaart wil gamen, misschien dat ik me volgende week verveel en het toch doe :P

@XanderDrake: sinds ik de Arctic Freezer Pro heb kan ik veel gemakkelijker overklokken, stressed temp. is nu 50 graden...heb em boven de 3ghz gehad, maar steeds rond de 20minuten prime krijg ik een error. Zoals ik zei heb ik gisteren het zaakje binnen gekregen, moet nog ff de optimale instellingen zoeken, want ik wil boven de 3ghz gaan draaien @ AIR 24/7 :) en ik geloof dat deze stepping die potentie heeft.

@Steffy: Bij die drivers zit het tabblad er bij, maar deze kun je ook 'unlocken' dmv Coolbits.reg, als je gewonen drivers gebruikt klik; http://www.softpedia.com/...ts-Reg-Download-2014.html

@KappeNou: Ik gebruik gewoon win32, heb wel x64 erop staan, ga dat later wel ff proberen. Verder gebruik ik geen tweaks of andere grappen, gewoon pure benchen met wat ik heb.

Wat ik wel jammer vind is dat de pc niet wil booten als ik de kaart in het x16 slot druk...heb de jumpers goed staan, ga dit ff uitzoeken, hiermee zijn nog een x aantal honderd punten bij te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-06 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

t!n0 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 11:22:
ehm, ik gebruik dus de z-tweaked drivers, omdat die helemaal getweaked zijn voor gaming en niet voor 3dmark of andere benchmarks, ik heb geen zin om andere drivers te installeren omdat ik met de kaart wil gamen, misschien dat ik me volgende week verveel en het toch doe :P

@XanderDrake: sinds ik de Arctic Freezer Pro heb kan ik veel gemakkelijker overklokken, stressed temp. is nu 50 graden...heb em boven de 3ghz gehad, maar steeds rond de 20minuten prime krijg ik een error. Zoals ik zei heb ik gisteren het zaakje binnen gekregen, moet nog ff de optimale instellingen zoeken, want ik wil boven de 3ghz gaan draaien @ AIR 24/7 :) en ik geloof dat deze stepping die potentie heeft.

@Steffy: Bij die drivers zit het tabblad er bij, maar deze kun je ook 'unlocken' dmv Coolbits.reg, als je gewonen drivers gebruikt klik; http://www.softpedia.com/...ts-Reg-Download-2014.html

@KappeNou: Ik gebruik gewoon win32, heb wel x64 erop staan, ga dat later wel ff proberen. Verder gebruik ik geen tweaks of andere grappen, gewoon pure benchen met wat ik heb.

Wat ik wel jammer vind is dat de pc niet wil booten als ik de kaart in het x16 slot druk...heb de jumpers goed staan, ga dit ff uitzoeken, hiermee zijn nog een x aantal honderd punten bij te verdienen.
_/-\o_ Dank je, zal ik die eens uitproberen, ik speel toch meer games dan dat ik bench dus ff proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Wooooei, Arctic Freezer powered :) Net als ik, maar ik heb gewoon die Freezer64. Kost je 15 piek en je kan overclocken to the max :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Even vraagje, Welke koeler zou ik hier het beste bij kunnen kopen op het moment? Ik zat zelf aan de Zalman VF700-cu te denken maar deze kaart staat niet onder de supported vga kaart lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Pheace schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:05:
Even vraagje, Welke koeler zou ik hier het beste bij kunnen kopen op het moment? Ik zat zelf aan de Zalman VF700-cu te denken maar deze kaart staat niet onder de supported vga kaart lijst.
Ik zou voor de VF700 gaan. Koeler is prima compatible zoals uit dit topic blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:39

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik juich de introductie van een AGP versie van harte toe. Maar ik heb wel een vraagje wat ik in dit topic of de reviews niet helemaal duidelijk beantwoord kan vinden: is de snelheid van de fan temperatuur gestuurd? Ik wil de kaart namelijk in m'n barebone zetten, en dan is het van belang dat ie in 2D mode zo stil mogelijk is. 3D maakt niet uit, omdat je dan door de herrie uit de speakers de fan toch niet meer hoort.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YozY
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

YozY

X

Microkid schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:27:
Ik juich de introductie van een AGP versie van harte toe. Maar ik heb wel een vraagje wat ik in dit topic of de reviews niet helemaal duidelijk beantwoord kan vinden: is de snelheid van de fan temperatuur gestuurd? Ik wil de kaart namelijk in m'n barebone zetten, en dan is het van belang dat ie in 2D mode zo stil mogelijk is. 3D maakt niet uit, omdat je dan door de herrie uit de speakers de fan toch niet meer hoort.
Zover ik het weet is het niet temperatuurgestuurd maar eerder "mode"-gestuurd, dus na het installeren van de drivers krijg je 2 snelheden, een lage toerental voor 2D mode en een hoge toerental voor 3D mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Microkid schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:27:
Zoals ik het zie kan je de fan snelheden zeer gemakkelijk modificeren :) RivaTuner heeft er een compleet tabblad voor opzij gezet, en voor mij (hoewel het geen GS is) werkt die uitstekend. Je kan zonder enig probleem je fan rotatie op 10% zetten in 2D en 100% in 3D. Ik raad aan om dat eens uit te zoeken op de site van RivaTuner. :)
Even quoten wat Unwinder schrijft over zijn fan controlling :
# Improved low-level fan control module:

* Low-level fan control tab is no longer exclusively available on LM63 capable display adapters. Now low-level fan control is also available on display adapters equipped with F76363S (some HIS RADEON X800 series), LM64 (RADEON X1800 series) and ADT7473 (GeForce 7800GTX series).
* It is no longer assumed that automatic fan speed control mode is enabled by default. Now fan control module saves state of fan controller during enabling fan control and reverts settings to this state after pressing "Defaults" button or disabling low-level fan control.
* Added low-level fan profiles. Combining with RivaTuner's flexible monitoring thresholds programming technique, low-level fan profiles allow you to implement many useful dynamic fan control techniques (e.g. independent 2D/3D fan speeds).

# Improved driver-level fan control module:

* Added driver-level fan profiles. Combining with RivaTuner's flexible monitoring thresholds programming technique, driver-level fan profiles allow you to implement many useful dynamic fan control techniques (e.g. temperature controlled fan speeds, even if your display adapter is not equipped with temperature based fan speed controller).
* Added "Defaults" button for resetting driver-level 2D / LowPower3D / 3D fan speeds to defaults defined in VGA BIOS.
Bedankt :) Nu moeten Evga en anderen nog een beetje met de prijs te concurreren en voor je het weet is de kaart < 200€ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou

aha ok ik snap dat z-tweaked drivers geval alleen niet :? speciaal voor games en niet voor 3Dmark.. ik snap de logica daar echt niet van..
Je CPU loopt 50graden stressed? dat op 2,9Ghz of iets anders? is dat niet een beetje warm voor een opteron en een 64 pr0? maybe moet je gaan denken aan je IHS verwijderen.. dan kan je waarschijnlijk 24/7 @ 3.0Ghz+

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 15-01-2006 14:50 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

KappeNou schreef op zondag 15 januari 2006 @ 14:48:
[...]

aha ok ik snap dat z-tweaked drivers geval alleen niet :? speciaal voor games en niet voor 3Dmark.. ik snap de logica daar echt niet van..
Je CPU loopt 50graden stressed? dat op 2,9Ghz of iets anders? is dat niet een beetje warm voor een opteron en een 64 pr0? maybe moet je gaan denken aan je IHS verwijderen.. dan kan je waarschijnlijk 24/7 @ 3.0Ghz+
1: Zoals veel mensen zeggen, ik speel games, geen benchmarks. Wat wil je dus zien, optimalisaties voor games, en niet voor benchmarks.
2: 50 graden is niet zo erg warm, en je hoeft je nergens druk om te maken met zo'n temperatuur. Ik kan het niet aanraden om de IHS er af te halen, dit kost te veel tijd, en je kan je normale HS aansluitingen niet meer gebruiken omdat de hoogte veranderd is. Daarbij komt ook nog dat het bijna geen verschil oplevert als je wel of niet een IHS hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
FnF schreef op zondag 15 januari 2006 @ 15:18:
[...]

1: Zoals veel mensen zeggen, ik speel games, geen benchmarks. Wat wil je dus zien, optimalisaties voor games, en niet voor benchmarks.
2: 50 graden is niet zo erg warm, en je hoeft je nergens druk om te maken met zo'n temperatuur. Ik kan het niet aanraden om de IHS er af te halen, dit kost te veel tijd, en je kan je normale HS aansluitingen niet meer gebruiken omdat de hoogte veranderd is. Daarbij komt ook nog dat het bijna geen verschil oplevert als je wel of niet een IHS hebt.
1: wat is het verschil tussen een 3D benchmark tegenover een game? 3Dmark05 is toch de benchmark van de gamer (zegt futuremark) oftewel de performens testen van games.. imo zijn de nvidia drivers daar ook gewoon voor gemaakt aangezien geforces gemaakt zijn om te gamen en niet voor grafische applicaties bedoeld

2. het is wel te warm als je in zijn geval prime stabel 24/7 3.0Ghz+ wilt draaien :+
En hoe bedoel je de IHS eraf halen kost te veel tijd? is gewoon een 1 malige handeling en is zo gebeurd.. dusse :Y) misschien kan je hier wat meer te weten komen over dit onderwerp: [rml][ OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resultaten deel 20[/rml]

[ Voor 19% gewijzigd door KappeNou op 15-01-2006 15:31 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Komt er echt (is het dus zeker) geen Asus 6800GS kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
DJ Sebas schreef op zondag 15 januari 2006 @ 15:31:
hoe bedoel je komt er echt geen 6800GS kaart :? hij ligt toch overal in de winkels.. maybe handig als je het topic leest voordat je post :Y)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
KappeNou schreef op zondag 15 januari 2006 @ 15:33:
[...]

hoe bedoel je komt er echt geen 6800GS kaart :? hij ligt toch overal in de winkels.. maybe handig als je het topic leest voordat je post :Y)
Één die door ASUS gemaakt is?
-maybe handig als je mijn bericht leest voordat je post-

[ Voor 9% gewijzigd door Saturnus op 15-01-2006 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
DJ Sebas schreef op zondag 15 januari 2006 @ 15:31:
The Inq heeft het duidelijk gemaakt: Asus heeft nog genoeg V9999/TD's @ PCI-E.
KappeNou schreef op zondag 15 januari 2006 @ 15:28:
2. het is wel te warm als je in zijn geval prime stabel 24/7 3.0Ghz+ wilt draaien :+
En hoe bedoel je de IHS eraf halen kost te veel tijd? is gewoon een 1 malige handeling en is zo gebeurd.. dusse :Y) misschien kan je hier wat meer te weten komen over dit onderwerp: [rml][ OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resultaten deel 20[/rml]
Ik vind dat je percentueel te weinig wint om even je IHS er af te halen... Sowieso nogal link, ik heb iets teveel gelezen over chipped CPU's tijdens het Athlon XP tijdperk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
XanderDrake schreef op zondag 15 januari 2006 @ 15:35:
[...]

Jammer voor ze dan koop ik geen nieuwe VK
Ik vind dat je percentueel te weinig wint om even je IHS er af te halen... Sowieso nogal link, ik heb iets teveel gelezen over chipped CPU's tijdens het Athlon XP tijdperk :X
Helemaal mee eens.

BTW... Wat is dit dan Extreme N6800XT
XT?

[ Voor 8% gewijzigd door Saturnus op 15-01-2006 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:39

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

XanderDrake schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:38:
[...]

Zoals ik het zie kan je de fan snelheden zeer gemakkelijk modificeren :) RivaTuner heeft er een compleet tabblad voor opzij gezet, en voor mij (hoewel het geen GS is) werkt die uitstekend. Je kan zonder enig probleem je fan rotatie op 10% zetten in 2D en 100% in 3D. Ik raad aan om dat eens uit te zoeken op de site van RivaTuner. :)
Even quoten wat Unwinder schrijft over zijn fan controlling :
[...]
[...]
Bedankt :) Nu moeten Evga en anderen nog een beetje met de prijs te concurreren en voor je het weet is de kaart < 200€ !
Ah, prima. En 10% is natuurlijk lekker stil. Enig idee hoeveel toeren dat ongeveer is?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

KappeNou schreef op zondag 15 januari 2006 @ 15:28:
[...]

1: wat is het verschil tussen een 3D benchmark tegenover een game? 3Dmark05 is toch de benchmark van de gamer (zegt futuremark) oftewel de performens testen van games.. imo zijn de nvidia drivers daar ook gewoon voor gemaakt aangezien geforces gemaakt zijn om te gamen en niet voor grafische applicaties bedoeld

1: Er zit veel verschil in een game en in een benchmark. Tekst en uitleg hoef je niet te hebben lijkt mij, dat weet iedereen wel. In een benchmark worden vaak onderdelen van de GPU gebruikt die games niet of nauwelijks gebruiken.

2: 50 Graden is zeker niet te warm hoor. En ik heb hier ook een CPU waarvan ik de IHS er van af heb gehaald, dus... :) En de tijd, eerst moet je de IHS er af halen = kost tijd. Daarna moet je je CPU bevestiging veranderen want anders heb je een millimeter of iets dergelijks tussen de core en de HS.
Dat kost nog veel meer tijd wil je dat een beetje goed hebben (Lees: geen prutswerk). Daarnaast is het maar een verschil van een paar graad (Met O2, met H2O/PC/DI/e.d. is het anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
FnF schreef op zondag 15 januari 2006 @ 15:44:
[...]

1: Er zit veel verschil in een game en in een benchmark. Tekst en uitleg hoef je niet te hebben lijkt mij, dat weet iedereen wel. In een benchmark worden vaak onderdelen van de GPU gebruikt die games niet of nauwelijks gebruiken.

2: 50 Graden is zeker niet te warm hoor. En ik heb hier ook een CPU waarvan ik de IHS er van af heb gehaald, dus... :) En de tijd, eerst moet je de IHS er af halen = kost tijd. Daarna moet je je CPU bevestiging veranderen want anders heb je een millimeter of iets dergelijks tussen de core en de HS.
Dat kost nog veel meer tijd wil je dat een beetje goed hebben (Lees: geen prutswerk). Daarnaast is het maar een verschil van een paar graad (Met O2, met H2O/PC/DI/e.d. is het anders).
XanderDrake schreef op zondag 15 januari 2006 @ 15:35:
[...]

[...]

1. nee ik vindt dat echt onzin.. de nieuwste games gaan daar echt wel gebruik van maken. het is altijd een kwestie of ze ergens wel of niet gebruik van maken.. het is net het geval welke drivers voor een bepaald spel of benchmark perfect zijn..

2. Het scheeld zo'n 10 graden :Y) dat is in veel gevallen genoeg om wel prime stabel te lopen. Aangezien wat hij wil dus 3.0Ghz+ 24/7 dan kan je er wel voor gaan kijken.. als jij nou niet zo handig bent FnF wil nog niet zeggen dat hij dat ook is.. in het topic start van [OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resultaten deel 20 staat een goede uitleg van hoe en wat :) ik dacht zelfs een filmpje of plaatjes.
en ja ik ben het er mee eens dat 50 graden niet te warm is ze kunnen wel 90graden worden enzo.. maar als hij prime stabel wilt lopen @ 3.0Ghz+ dan moet je er wel overna gaan denken.. 10 graden scheeld aardig wat in dat geval.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Microkid schreef op zondag 15 januari 2006 @ 15:44:
Ah, prima. En 10% is natuurlijk lekker stil. Enig idee hoeveel toeren dat ongeveer is?
Geen flauw benul, maar in hoeverre dat uitmaakt ;)
Bij Guru3D hebben zo ook het geluid getest, hoewel dit een PCI-E 6800GS review was, geloof ik dat de coolers voor de AGP en PCI-E hetzelfde zijn.
Op dit plaatje zie je het Decibel niveau:
Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/admin/imageview.php?image=6117
Dus, ik denk dat je wel zo rond de 30dB kan zitten als je je fan "terug clockt" naar 10/20% :)
DJ Sebas schreef op zondag 15 januari 2006 @ 15:38:
BTW... Wat is dit dan Extreme N6800XT
XT?
de 6800XT :) kijk hier voor het topic over deze kaart. Persoonlijk ben ik groot voorstander van deze unlockbare cheapo kaarten :) Ik heb zelf al jaren een 6800LE en die deed het (tot dat FEAR en AoE3 uitkwam...) uitstekend. Nu beginnen ze wat aan render kracht te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

KappeNou schreef op zondag 15 januari 2006 @ 15:56:
[...]

[...]

1. nee ik vindt dat echt onzin.. de nieuwste games gaan daar echt wel gebruik van maken. het is altijd een kwestie of ze ergens wel of niet gebruik van maken.. het is net het geval welke drivers voor een bepaald spel of benchmark perfect zijn..

2. Het scheeldt zo'n 10 graden :Y) dat is in veel gevallen genoeg om wel prime stabel te lopen. Aangezien wat hij wil dus 3.0Ghz+ 24/7 dan kan je er wel voor gaan kijken.. als jij nou niet zo handig bent FnF wil nog niet zeggen dat hij dat ook is.. in het topic start van [OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resultaten deel 20 staat een goede uitleg van hoe en wat :) ik dacht zelfs een filmpje of plaatjes.
en ja ik ben het er mee eens dat 50 graden niet te warm is ze kunnen wel 90graden worden enzo.. maar als hij prime stabel wilt lopen @ 3.0Ghz+ dan moet je er wel overna gaan denken.. 10 graden scheeldt aardig wat in dat geval.
1: Toch is het wel zo, als je het niet gelooft, maakt mij niks uit ;)
2: Wat heeft het te maken met handigheid? 8)7 Die IHS is half minuutje werk met een mesje, maar sommige mensen willen ook een goede bevestiging voor de HS, en niet flanswerk :) En 10 graden, hangt misschien van omstandigheden af, maar heb het hier met meerdere CPU's gedaan, en het houdt hier met een 4-6 graden stressed wel makkelijk op, idle maar iets van 2-3 graden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Ehm, Ati presteert goed in benchamrks maar slechter in games, there goes your theory KappeNou :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
t!n0 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 17:22:
Ehm, Ati presteert goed in benchamrks maar slechter in games, there goes your theory KappeNou :>
nah ligt er helemaal aan wat voor games, daar gaat je theorie t!n0 :Y)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-06 09:02
/me p43000 vindt dat dit topic de laatste pagina niet meer over de 6800GS gaat, maar over welles-nietus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

p43000 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 17:54:
/me p43000 vindt dat dit topic de laatste pagina niet meer over de 6800GS gaat, maar over welles-nietus
nietus! ;)

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
p43000 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 17:54:
En ik doe nog zo mn best om het niveau omhoog te houden ;) .
LOL-broek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-06 07:42
Ik heb een vraagje

Volgend mij collega's zou deze videokaard gewoon in mijn pc kunnen.
Ik heb een moerderbord met 2x - 4x AGP slot.
Wat denken jullie hier van ?
Want ik twijfel zelf behoorlijk en heb geen zin in een nieuwe kaart en moederbord te komen (i.v.m. PCI-E)

dit hangt er nu in:
P4 2,4 Ghz
1 Gig geheugen
Nvidia Geforce 4 64 Mb

Meer spec zie link http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=352

[EDIT]
En dan ga ik voor dit smaakje http://www.xfxforce.com/w...uctConfigurationId=118067

[ Voor 14% gewijzigd door daanski82 op 16-01-2006 12:29 ]

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
daanski82 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 12:26:
Ik heb een vraagje

Volgend mij collega's zou deze videokaard gewoon in mijn pc kunnen.
Ik heb een moerderbord met 2x - 4x AGP slot.
Wat denken jullie hier van ?
Want ik twijfel zelf behoorlijk en heb geen zin in een nieuwe kaart en moederbord te komen (i.v.m. PCI-E)

dit hangt er nu in:
P4 2,4 Ghz
1 Gig geheugen
Nvidia Geforce 4 64 Mb

Meer spec zie link http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=352

[EDIT]
En dan ga ik voor dit smaakje http://www.xfxforce.com/w...uctConfigurationId=118067
Ik heb zelf niet zon ervaring met nieuwe vidkaarten op oude AGP sloten, maar ik denk dat het wel zal lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Vergeten Screen te maken maar haal standaard nu 5100 punten. Ik zal er nu eens wat OC geweld tegenaan gooien.

:) Op 500/1100 haal ik er op 30 puntjes na 5800 met een temp van 62. Dat moet nog wel wat beter kunnen.

Specs:
A64 3000+ @ 3500+ 2,2Ghz (niet veel OC normaal draait ie op 2,4 maar helaas werkt die divider niet met deze bios. :(

[ Voor 53% gewijzigd door Steffy op 16-01-2006 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Steffy schreef op maandag 16 januari 2006 @ 13:25:
Vergeten Screen te maken maar haal standaard nu 5100 punten. Ik zal er nu eens wat OC geweld tegenaan gooien.
Go for it :) er is nog zat plaats in de top 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154414

Ik zal het hier ook maar posten want op 6800GT forum is nooit meer iemand.
Ik heb dus volgens mij de hoogste 3Dmark05 score (ter wereld) met een 6800GT icm met een P4 3,0Ghz.
Er zijn natuurlijk betere scores met betere processors, maar toch wel leuk vind ik zelf.
Dit op de snelheden 430/1166. met lichte artifacts in het eerste filmpje

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1706669

Het probleem is dus eigenlijk dat ik een Ultra-core heb en dus in die lijst kom te staan, maar daar ben ik OOK de eerste! >:)
Zoek maar naar P4 van 0 tot 3000mhz icm 6800ultra non whql-non fm app. driver. Als het goed is sta ik dan bovenaan met 5899 punten, bij 3192 mhz is er weer een hogere score, das dus met een P4 3,2 Ghz.

screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://x12.putfile.com/1/1417552575-thumb.jpg

Dit is met de nieuwste 83.10 drivers, helaas nog niet WHQL maar dat mag de pret niet drukken.

Edit: Als ik zoek naar Athlon 64 tot 1810Mhz (dus 3000+) ben ik ook nog de hoogste (met 1 kaart dan)
Kan ik me nu WR-houder noemen voor 6800GT icm P4 3,0Ghz (en 3000+) zonder CPU overklok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

XanderDrake schreef op maandag 16 januari 2006 @ 13:40:
[...]

Go for it :) er is nog zat plaats in de top 10!
Ok, deze zonder gelijk te gek te doen, tussenstandje dus

Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/996/cpu16se.th.jpg

ronde 2, verder dan 510 zal ik niet komen dan is het artifacts all over the place :X mem zal misschien nog wel wat verder kunnen. Deze keer 510/1200

Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/1263/cpu25so.th.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Steffy op 16-01-2006 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
XanderDrake schreef op maandag 16 januari 2006 @ 13:01:
[...]

Ik heb zelf niet zon ervaring met nieuwe vidkaarten op oude AGP sloten, maar ik denk dat het wel zal lukken :)
Ik hoorde ook iets van dat 8x niet gebruikt word omdat de opvolger PCI-E er namelijk is.

alleen ja goed ik weet ook niet niet of dat lukt om een 8x kaart in een 2x-4x slot te steken.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
damn! ik krijg de kaart dus niet aan de praat in m'n PCI-e x16 slot, alles al geprobeerd (CMOS reset, jumpers verzetten, etc etc...)

baal hier wel van, scheelt toch zo'n paar honderd punten, had ik misschien met stock cooling 1ste kunnen staan :S misschien dat iemand nog iets weet? tis een DFI Lanparty nf4 SLI-DR met nieuwe bios erop..(heb de vraag ook al in het dfi topic gesteld, maar wordt genegeert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
t!n0 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:05:
damn! ik krijg de kaart dus niet aan de praat in m'n PCI-e x16 slot, alles al geprobeerd (CMOS reset, jumpers verzetten, etc etc...)

baal hier wel van, scheelt toch zo'n paar honderd punten, had ik misschien met stock cooling 1ste kunnen staan :S misschien dat iemand nog iets weet? tis een DFI Lanparty nf4 SLI-DR met nieuwe bios erop..(heb de vraag ook al in het dfi topic gesteld, maar wordt genegeert)
Nee ik kan me echt niet voorstellen dat 8x ipv 16x zo veel punten scheelt hoor
misschien voor een 7800GTX 512 of dual 7800GT, maar niet voor een GS.

Even om duidelijk te maken, je ziet toch zelf dat je score wel OK is? Je kan nog aanzienlijk verder clocken als je wilt. Ik weet dat het vervelend is dat die feature niet werkt, maar met je huidige config kan je makkelijk no. 1 worden! :)

[ Voor 17% gewijzigd door XanderDrake op 16-01-2006 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Anoniem: 154414 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 13:41:
Ik zal het hier ook maar posten want op 6800GT forum is nooit meer iemand.
Ik heb dus volgens mij de hoogste 3Dmark05 score (ter wereld) met een 6800GT icm met een P4 3,0Ghz.
Er zijn natuurlijk betere scores met betere processors, maar toch wel leuk vind ik zelf.
Dit op de snelheden 430/1166. met lichte artifacts in het eerste filmpje

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1706669

Het probleem is dus eigenlijk dat ik een Ultra-core heb en dus in die lijst kom te staan, maar daar ben ik OOK de eerste! >:)
Zoek maar naar P4 van 0 tot 3000mhz icm 6800ultra non whql-non fm app. driver. Als het goed is sta ik dan bovenaan met 5899 punten, bij 3192 mhz is er weer een hogere score, das dus met een P4 3,2 Ghz.

screenshot:

[afbeelding]

Dit is met de nieuwste 83.10 drivers, helaas nog niet WHQL maar dat mag de pret niet drukken.

Edit: Als ik zoek naar Athlon 64 tot 1810Mhz (dus 3000+) ben ik ook nog de hoogste (met 1 kaart dan)
Kan ik me nu WR-houder noemen voor 6800GT icm P4 3,0Ghz (en 3000+) zonder CPU overklok?
mja hoort hier idd niet erg thuis :Y) maja leuk om te weten dat je met een GT zo'n score haalt en dat je vervolgens met een 180€ gigabyte 6800GS er voorbij blaast :D

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 22:36
Tsja... met een GT raas ik er ook (net aan 10%) voorbij (zie sig ;) )

Het is in mijn ogen niet echt een bijzondere score. Op 400/1100 haal ik maar 100 puntjes minder. En dan draait m'n AMD XP maar op 2 gig. Zo veel sterker is m'n XPtje dan ook weer niet als een P4 op anderhalf keer zo veel megaherzen. op 430/1166 zou je toch haast wel over de 6K heen moeten.

Even een rijtje scores en Mhzjes die met een AMD XP goed mogenlijk zijn.

Graka 400/1100 cpu 2400Mhz (11x220) score 5750 punten (cpu maakt niet uit)
Graka 420/1150 cpu 2400Mhz (11x220) score 6000 punten (6006 om precies te zijn)
Graka 440/1200 cpu 2400Mhz (11x220) score 6250 punten (precies 6250 :Y) )
Graka 460/1250 cpu 2550Mhz (10,5x242) score 6550 punten (6542 om precies te zijn)

Of wel puur vga afhankelijk 20Mhz core + 50Mhz mem = 250 punten winst. Pas bij een echt sterke vga lijkt er een klein beetje limitatie in zicht te komen. Vandaar de wat hogere fsb , anders was m'n score 50 puntjes lager. Met een wat hogere AGP (bus) clock of een beetje gespeel met wat instelingen valt er al veel meer te winnen.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 22:36
Shit Knip

Quote in plaats van edit |:(

[ Voor 96% gewijzigd door martijn_tje op 16-01-2006 17:36 ]

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154414

Ik weet natuurlijk ook wel dat het geen superscore is, alleen vond t toch leuk om ergens de beste in te zijn ;)
Dat de meeste echte overklokkers een AMD hebben (en ik daarom bovenaan sta) weet ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrétje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 17:03
Ik heb me gigabyte 6800GS binnen (van azerty), geinstalleerd en werkt super, hele verbetering ten opzichte van mijn gf4mx. De koeler is alleen erg luidruchtig. Alle games draaien prima op hoogste instellingen bij 1024x768, me monitor kan niet veel beters weergeven.
Heb ook 3dmark05 gedraait, standaard 5040 punten. Binnenkort maar even overclocken.

Amd 3200+ op 2,4ghz (hoger nog niet geprobeert)
1 gb (2x512mb) g.skill value
Epox 9npa ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Ik houd het voor gezien met de 3dmark challenge tot dusver, op stock cooling kom ik niet veel hoger, krijg ik arties..die score van 6522 is dus dicht bij de max. wil je zonder arties, op stock cooling, kunnen gamen..zalman koeler zit er ook niet in, net een kamer gekocht ;)

[ Voor 3% gewijzigd door t!n0 op 16-01-2006 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Andrétje schreef op maandag 16 januari 2006 @ 18:35:
Ik heb me gigabyte 6800GS binnen (van azerty), geinstalleerd en werkt super, hele verbetering ten opzichte van mijn gf4mx. De koeler is alleen erg luidruchtig. Alle games draaien prima op hoogste instellingen bij 1024x768, me monitor kan niet veel beters weergeven.
Heb ook 3dmark05 gedraait, standaard 5040 punten. Binnenkort maar even overclocken.

Amd 3200+ op 2,4ghz (hoger nog niet geprobeert)
1 gb (2x512mb) g.skill value
Epox 9npa ultra
Alles boven de 5000 op stock is netjes genoeg :) Je kan er wel een FX57 bij gaan halen maar dat is alleen maar klooien in de marge. Succes met clocken, er is ruimte zat in de top 10 :)
t!n0 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 19:17:
Ik houd het voor gezien met de 3dmark challenge tot dusver, op stock cooling kom ik niet veel hoger, krijg ik arties..die score van 6522 is dus dicht bij de max. wil je zonder arties, op stock cooling, kunnen gamen..zalman koeler zit er ook niet in, net een kamer gekocht ;)
Aaaaaaaw wat jammer :+ van jou had ik juist zo veel verwacht, met je damn opteron en Ch-5 geheugen! Maar goed, je reden is begrijpelijk. ( een kamer Kopen nog wel, toe maar :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

t!n0 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 19:17:
Misschien nog ergens een fan over? Van een fan en een paar schroefjes kan je veel zelf maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

net de stock koeler eraf gehaalt, en wat wat zie ik.. Hynix geheugen.. :? Ik ging uit van samsung .

volgens klokt mij gaat samsung ddr3 wel beter.

@ kappenou ; wat voor mem heb jij op je Gb 6800gs ?

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Seagate schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:12:
net de stock koeler eraf gehaalt, en wat wat zie ik.. Hynix geheugen.. :? Ik ging uit van samsung .

volgens klokt mij gaat samsung ddr3 wel beter.

@ kappenou ; wat voor mem heb jij op je Gb 6800gs ?
dunno.. niet opgelet :? maar ik kan het wel redelijk ver clocken zoals je ziet ;)

[ Voor 8% gewijzigd door KappeNou op 16-01-2006 22:20 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snaak123
  • Laatst online: 23:54
Volgens mij is de Sparkle 6800GS gedaald in prijs, namelijk naar €181,- (@dollarshop.nl), die kaarten beginnen echt steeds aantrekkelijker te worden :).

[ Voor 28% gewijzigd door Snaak123 op 16-01-2006 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

KappeNou schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:20:
[...]

dunno.. niet opgelet :? maar ik kan het wel redelijk ver clocken zoals je ziet ;)
En ik neem aan dat GB niet 2 merken mem op een 6800gs kaart gaan zetten. Dus ik denk dat jij ook hynix hebt :).

@ Snaak123 : Dat is wel goedkoop zeg :P maybe koop ik over een paar maand er nog een bij en dan SLi draaien :Y)

[ Voor 17% gewijzigd door OcGuru op 16-01-2006 22:53 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Verdomd, die stock koeler van de Gigabyte kaart is echt een stofzuiger. :o Morgen gaat meteen de Zalman d'r op. :X

Edit: 2D fan duty cycle al verlaagd tot van 53% naar 25%. Dat scheelt. :z

Edit2: @stock 4980 3dmark05 punten met een A64 3200+.

Het lijkt wel alsof hier de beeldkwaliteit toch minder is dan met mijn 9800 Pro. Ik ga hier toch nog eens goed naar kijken...

[ Voor 70% gewijzigd door Aham brahmasmi op 17-01-2006 04:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Aham brahmasmi schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 00:16:
Verdomd, die stock koeler van de Gigabyte kaart is echt een stofzuiger. :o Morgen gaat meteen de Zalman d'r op. :X

Edit: 2D fan duty cycle al verlaagt tot van 53% naar 25%. Dat scheelt. :z
mja bij mij zat er ook meteen een zalman op :P

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
Heeft iemand de nieuwe smaak XFX met dual DVI AGP al binnen en hoe bevalt ie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-04 23:48
daanski82 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 00:45:
Heeft iemand de nieuwe smaak XFX met dual DVI AGP al binnen en hoe bevalt ie ?
Yup, bevalt prima... Stock @ 4300 punten (3dmark05)
Nu alles unlocked en klein btje oc't 5300 punten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
6168 punten met Gigabyte GF6800 GS @ 542/1330 MHz met stock koeling. :)

Lypo heeft 143 punten meer met dezelfde cpu op dezelfde snelheid en 540/1313 MHz. Misschien met A64Tweaker m'n geheugen weer op 1T zetten...

Wat moet je trouwens zien bij alles wat na de eerste drie filmpjes komt? Ik krijg steeds een zwart beeld na het derde filmpje, misschien omdat ik met de refresh rates heb zitten klooien in rivatuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Snaak123 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:44:
Volgens mij is de Sparkle 6800GS gedaald in prijs, namelijk naar €181,- (@dollarshop.nl), die kaarten beginnen echt steeds aantrekkelijker te worden :).
Dat is helemaal een nette prijs. 181 voor de Sparkle en 182 voor de Gigabyte. Heeft iemand eigenlijk al de Sparkle hier? Want als de Gigabyte nou beter is dan maakt die euro ook niet zo veel meer uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
Ik zou graag mee paraten over die van gigabite en sparkle maar ik heb een AGP slot
dus ik ben voorbehouden aan de smaak van xfx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101760

Ik heb net een xfx 6800GS (AGP) gekocht.
Nu ziet mijn computer hm als een 6800GT ... betekend dit dat:

a. Ik heb drivers verkeerd geinstalleerd.
b. het is geen GS maar een GT (wat vreemd is want op zowel de doos als het stickertje op de kaart staat toch echt GS.)
c. iets anders, namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Anoniem: 101760 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:38:
Ik heb net een xfx 6800GS (AGP) gekocht.
Nu ziet mijn computer hm als een 6800GT ... betekend dit dat:

a. Ik heb drivers verkeerd geinstalleerd.
b. het is geen GS maar een GT (wat vreemd is want op zowel de doos als het stickertje op de kaart staat toch echt GS.)
c. iets anders, namelijk..
Het zijn driver issues :) Als je 83.** oid drivers pakt zou het probleem moeten zijn opgelost.
Je hebt gewoon een GS hoor ;) Als je em compleet unlockt heb je wel een GT!
FnF schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 08:32:
Dat is helemaal een nette prijs. 181 voor de Sparkle en 182 voor de Gigabyte. Heeft iemand eigenlijk al de Sparkle hier? Want als de Gigabyte nou beter is dan maakt die euro ook niet zo veel meer uit :+
Ik zeg altijd maar, "ze zijn identiek hetzelfde" :) je moet vooral kijken naar de service van de webshop en vervoers kosten in dit geval.
Aham brahmasmi schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 05:49:
6168 punten met Gigabyte GF6800 GS @ 542/1330 MHz met stock koeling. :)

Lypo heeft 143 punten meer met dezelfde cpu op dezelfde snelheid en 540/1313 MHz. Misschien met A64Tweaker m'n geheugen weer op 1T zetten...

Wat moet je trouwens zien bij alles wat na de eerste drie filmpjes komt? Ik krijg steeds een zwart beeld na het derde filmpje, misschien omdat ik met de refresh rates heb zitten klooien in rivatuner?
vanaf het 3de filmpje krijg je volgens mij de CPU testen. Raar dat ie bij jou zwart wordt :?
Verder is het wel een degelijke score :) Als je een screenshot erbij gooit dan kan ik je in de top10 zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
(een nieuwe post voor een bijzonder bericht)

NIEUWSFLASH!!

The 3DMark2006 Basic Edition will be available on Wednesday, January 18, 2005!

Morgen dus :)
Ik zal allicht de hele top 10 moeten omgooien, maar misschien is het wel geinig als we de scores van de nieuwe benchmark bijhouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Ik neem aan dat mijn garantie vervalt als ik een Zalman op mijn kaart bevestig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrétje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 17:03
XanderDrake schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:02:
nou heb hem nog niet gezien O-)

Maar hopelijk is het wat. Kunnen we nog meer gaan benchen, krijgen we zeker 2 top 10 lijstjes ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
XanderDrake schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:57:
[...]

vanaf het 3de filmpje krijg je volgens mij de CPU testen. Raar dat ie bij jou zwart wordt :?
Verder is het wel een degelijke score :) Als je een screenshot erbij gooit dan kan ik je in de top10 zetten!
Ja eerst twee CPU tests en dan de fillrate tests. Ik krijg twee keer het OSD van m'n monitor te zien dat zegt dat hij buiten het frequentiebereik zit (meer dan 96 kHz). Hij kiest dus een te hoge refresh rate. Maar naar welke resolutie verandert hij eigenlijk bij de cpu en fillrate tests?

Ik wacht nog even met m'n volgende run totdat m'n Zalman erop zit denk ik (zet ik ook meteen 1T aan). Alhoewel ik eigenlijk wel dat zwarte scherm wil oplossen...

Edit: laat maar, al opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door Aham brahmasmi op 17-01-2006 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

XanderDrake schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:57:
[...]

Het zijn driver issues :) Als je 83.** oid drivers pakt zou het probleem moeten zijn opgelost.
Je hebt gewoon een GS hoor ;) Als je em compleet unlockt heb je wel een GT!

[...]

Ik zeg altijd maar, "ze zijn identiek hetzelfde" :) je moet vooral kijken naar de service van de webshop en vervoers kosten in dit geval.

[...]

Dollarshop heeft goede service volgens Shopsurvey en heeft een van de laagste verzendkosten die ik ben tegengekomen. Het is meer omdat ik helemaal geen ervaring heb met het merk Sparkle, en wel met Gigabyte. Vandaar ook dat ik benieuwd was of iemand die Sparkle toevallig ook heeft en er wat meer over kan vertellen, want ook Google geeft weinig info over de Sparkle ;)
XanderDrake schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:02:
(een nieuwe post voor een bijzonder bericht)

NIEUWSFLASH!!

Morgen dus :)
Ik zal allicht de hele top 10 moeten omgooien, maar misschien is het wel geinig als we de scores van de nieuwe benchmark bijhouden :)
Gamespot :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

ik zal geen 2006 tests doen met deze kaart en warschijnlijk ook geen 2005 test's
Mischien komt er nog 1x een verhoging van de score maar daar blijft t ook bij. Niet omdat ik bang ben om te oc'en of tot t uiterste te duwen maar de vga is verkocht. Al t geld wat er vrij komt word in een dual G71 setup geduwt zodra deze uitkomen.
Dus nu toch maar weer gamen op de gtx dan. Misschien doe ik weer mee als er een 7800gs oc contest komt.
Succes allemaal, ik denk dat aan t einde van deze maand nog 1x een poging doe om weer op nr1 te komen.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Voor de mensen die het nog niet gelezen hadden: Gainward has 6800 GS 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Euh ja, dat klopt :?
LyP0 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 15:16:
ik zal geen 2006 tests doen met deze kaart en warschijnlijk ook geen 2005 test's
Mischien komt er nog 1x een verhoging van de score maar daar blijft t ook bij. Niet omdat ik bang ben om te oc'en of tot t uiterste te duwen maar de vga is verkocht. Al t geld wat er vrij komt word in een dual G71 setup geduwt zodra deze uitkomen.
Dus nu toch maar weer gamen op de gtx dan. Misschien doe ik weer mee als er een 7800gs oc contest komt.
Succes allemaal, ik denk dat aan t einde van deze maand nog 1x een poging doe om weer op nr1 te komen.
Jammers jammers :) noujah na die laatste keer proberen heb je waarschijnlijk een mooie plaats die je een ruime tijd kan vasthouden. Maar eerlijk is eerlijk, als de 7800GS uitkomt en hij scoort/clockt fijntjes op het AGP platform, dan denk ik ook dat ik met die kaart verder ga.
FnF schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 15:44:
Voor de mensen die het nog niet gelezen hadden: Gainward has 6800 GS 512 MB
Whooptydoo, over Overkill gesproken. Ik ben benieuwd naar benches, maar ik twijfel of het veel voordeel heeft bij huidige/toekomstige games. Je kan met op hogere resoluties gamen met meer geheugen, maar dan moet je Core het bij kunnen houden. 12p5v is iets te weinig in mijn opzicht dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145854

in mn nieuw systeem krijg ik de XFX 6800GS XXX edition!

wooohoohhhhhoooooooo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snaak123
  • Laatst online: 23:54
Anoniem: 145854 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:20:

wooohoohhhhhoooooooo
Wil niet bot klinken, maar die heeft iedereen wel als ie z'n 6800GS ff overclockt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:/ Hoger dan 510/1250 kom ik niet, toch beetje tegenvaller. Haal net 6000 punten, opzich niet slecht natuurlijk voor 200 euro maar toch ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Steffy op 17-01-2006 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Anoniem: 145854 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:20:

wooohoohhhhhoooooooo
idd waarom een XFX kopen :? dat is imo geld uit geven aan iets wat je zelf binnen 1 minuut kan doen :?
Btw geen performens verschil met die beta drivers..

@XanderDrake: binnenkort ff me CPU naar 3Ghz clocken en bios aanpassen.. want dit is atm het hoogste wat ik kom @ 2,7Ghz

http://home.planet.nl/~gobiu004/3dmark055.JPG

[ Voor 31% gewijzigd door KappeNou op 17-01-2006 17:39 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

De voor mensen met een 6800gs een een vf700, plakken jullie er memsinks erook op ? Ik heb hier namelijk ook een vf700-cu hier liggen en ik zit te twijfelen of ik wel de memsinks erop ga plakken.

Ben namelijk bang of ik ze er wel af kan krijgen als die een keer terug moet ect.. Niet dat ik het hele mem chipje eraf ruk als ik ze er af wil hebben :+

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Seagate schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 17:35:
De voor mensen met een 6800gs een een vf700, plakken jullie er memsinks erook op ? Ik heb hier namelijk ook een vf700-cu hier liggen en ik zit te twijfelen of ik wel de memsinks erop ga plakken.

Ben namelijk bang of ik ze er wel af kan krijgen als die een keer terug moet ect.. Niet dat ik het hele mem chipje eraf ruk als ik ze er af wil hebben :+
lol? is dit een serieuse vraag of een grap :D omfg tuurlijk moet je ze erop plakken! whahhaha :Y) en denk je nou echt dat je met een plakkertje een gesoldeerde memory chip eraf kan rukken :+

new 3Dmark05 score >klik<

[ Voor 8% gewijzigd door KappeNou op 17-01-2006 17:39 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter

LOL! jij hebt te veel pics gezien van idioten die adhesive zut tussen hun heatsinks en memory chips hebben geplakt. Dus, ja, plaats ze maar wel ;)
Aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Laatst online: 23-06 19:13
'K denk dat ik ook maar eens een 6800GS ga bestellen, 181 is wel een heel mooi prijsje, mijn oude kaart had ik namelijk voor 180 euro weggedaan (V9999/TD 6800NU )

Bij de Gigabyte krijg je Quake 4 er bij, dat is ook wel mooi meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/c7268417/public/Screenshots/Fora/3dmark05_542-1330.PNG

1T maakte maar 8 puntjes verschil blijkbaar. Venice 3200+ @ 2 GHz, 1 GB PC3200 DC 2-2-5 1T. Als m'n Zalman erop zit ook maar ff proberen m'n cpu wat hoger te klokken. :)

Edit: Forceware 83.10 trouwens.

[ Voor 9% gewijzigd door Aham brahmasmi op 17-01-2006 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Je kan ze er redelijk makkelijk af krijgen als je de kaart even in een afgesloten zak in de vriezer legt, ze zijn dan erg makkelijk te verwijderen.
KappeNou schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 17:37:
[...]

lol? is dit een serieuse vraag of een grap :D omfg tuurlijk moet je ze erop plakken! whahhaha :Y) en denk je nou echt dat je met een plakkertje een gesoldeerde memory chip eraf kan rukken :+

new 3Dmark05 score >klik<
Ik zie de humor hier alles behalve van in. Uit veel testen is gebleken dat heatspreaders en memorysinks vaak geen verbetering opleveren tov geen, in sommige gevallen werkte het zelfs de verkeerde kant op.
En ja, je kan inderdaad een gedeelte van de memorychip er af trekken, kost niet veel kracht, die dingen zitten niet erg goed vast (Probeer het voor de aardigheid maar eens met een oude kaart die je nergens meer voor gebruikt).
WillemJanJansen schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 17:54:
'K denk dat ik ook maar eens een 6800GS ga bestellen, 181 is wel een heel mooi prijsje, mijn oude kaart had ik namelijk voor 180 euro weggedaan (V9999/TD 6800NU )

Voor die euro extra ga ik denk ik dan ook maar voor de GB, Q4 is leuk, even kijken of de Sparkle ook nog iets extra's heeft :)

//EDIT:
Sparkle levert geen extra software mee zo goed ik het op Sparkle.com.tw kan vinden :)

//EDIT2:
Als er geen Quake 4 bij zit, dan ga ik toch maar voor de Sparkle ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Phyxion op 17-01-2006 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi

O ja? Ik heb wel de retail Gigabyte, maar daar zit alleen PowerDVD 6 bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou

ik heb er anders geen Quake 4 bij gekregen :? zal wel een duurder paket zijn ofzo
FnF schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 18:08:
[...]

Je kan ze er redelijk makkelijk af krijgen als je de kaart even in een afgesloten zak in de vriezer legt, ze zijn dan erg makkelijk te verwijderen.

[...]

Ik zie de humor hier alles behalve van in. Uit veel testen is gebleken dat heatspreaders en memorysinks vaak geen verbetering opleveren tov geen, in sommige gevallen werkte het zelfs de verkeerde kant op.
En ja, je kan inderdaad een gedeelte van de memorychip er af trekken, kost niet veel kracht, die dingen zitten niet erg goed vast (Probeer het voor de aardigheid maar eens met een oude kaart die je nergens meer voor gebruikt).

[...]

Voor die euro extra ga ik denk ik dan ook maar voor de GB, Q4 is leuk, even kijken of de Sparkle ook nog iets extra's heeft :)

//EDIT:
Sparkle levert geen extra software mee zo goed ik het op Sparkle.com.tw kan vinden :)

//EDIT2:
aha geef maar paar linkjes dan :+ als je zoveel tests weet :D dusse wel ff linkjes zoeken met GDDR3 geheugen wat minimaal opgeclocked is tot 1200Mhz.. enne suc6 met zoeken :Y)

[ Voor 59% gewijzigd door KappeNou op 17-01-2006 18:12 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Hier zou ik echt mee oppassen! ik heb te vaak gezien dat de complete mem chip eraf wordt gerukt!
Als het niet werkt, waarom hebben dan alle nieuwe reference coolers mem heatsinks :?

Aham brahmasmi, je staat in de top10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
[...]

Ik weet niet hoe het met Sparkle zit, maar mijn Gigabyte klokt wel lekker over. Misschien een extra kolom voor in de top 10 voor het merk van de kaart in de startpost?

@Xander: mijn koeling is nu nog stock. ;) Straks, of morgen gaat de VF700Cu erop.

[ Voor 14% gewijzigd door Aham brahmasmi op 17-01-2006 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

KappeNou schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 18:10:
[...]

ik heb er anders geen Quake 4 bij gekregen :? zal wel een duurder paket zijn ofzo

[...]

aha geef maar paar linkjes dan :+ als je zoveel tests weet :D dusse wel ff linkjes zoeken met GDDR3 geheugen wat minimaal opgeclocked is tot 1200Mhz.. enne suc6 met zoeken :Y)
Op GoT kan je er al genoeg van vinden: Klik
Op Google zal je ook zulke resultaten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Laatst online: 23-06 19:13
Op de site van Gigabyte hebben ze het over een 6800GS-ED en een 6800GS-B, ik had alleen de ED bekeken, daar staat Quake 4 bij, bij de B versie zit idd alleen die PowerDVD troep.

Jullie zullen de B versie dus wel hebben..

Ik ga eens kijken wat er bij de Sparkle zit..

Edit:
Bij de Sparkle zit dus helemaal NIKS, te zien aan die site, alleen een DVI-->CRT adapter, een stroomkabeltje en een tv kabel, alleen de benodigde dingen dus. Niet dat Gigabyte veel meer geeft, PowerDVD vind ik ook vrij nutteloos, de prijs is er overigens wel naar :)

Op de Sparkle site staat dit trouwens:
0.13 Micron Process Technology
Delivers high performance through faster clock rates.
De GS is toch op 110 nm gebakken? Beetje raar.. voordat je het vraagt, ja dit is de PCI-E versie ;)

[ Voor 52% gewijzigd door WillemJanJansen op 17-01-2006 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
FnF schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 18:16:
[...]

Op GoT kan je er al genoeg van vinden: Klik
Op Google zal je ook zulke resultaten vinden.
rofl nu krabbel je al terug heh :+ nee geef maar een url dat ik het kan zien, aangezien jij wil aantonen dat het in gevallen zelfs niet werkt :Y)
Dusse zoek maar :) wel GDDR3 geheugen wat minimaal @ 1200Mhz geclocked is, dan praten we wel weer verder :z oi

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 17-01-2006 19:18 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

WillemJanJansen schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:08:
Op de site van Gigabyte hebben ze het over een 6800GS-ED en een 6800GS-B, ik had alleen de ED bekeken, daar staat Quake 4 bij, bij de B versie zit idd alleen die PowerDVD troep.

Jullie zullen de B versie dus wel hebben..

Ik ga eens kijken wat er bij de Sparkle zit..

Edit:
Bij de Sparkle zit dus helemaal NIKS, te zien aan die site, alleen een DVI-->CRT adapter, een stroomkabeltje en een tv kabel, alleen de benodigde dingen dus. Niet dat Gigabyte veel meer geeft, PowerDVD vind ik ook vrij nutteloos, de prijs is er overigens wel naar :)
Nee, ik denk dat ik gewoon voor de Sparkle ga, die is net een euro goedkoper en de verzendkosten zijn lager dan bij Azerty. Daarnaast heeft ook Dollarshop, net als Azerty, zo te lezen een goede service.

En voor de mensen die het nog niet waren tegen gekomen, nieuw record met de 6800GS:
Afbeeldingslocatie: http://jason57.iwarp.com/4800/2k5a.JPG
KappeNou schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:17:
[...]

rofl nu krabbel je al terug heh :+ nee geef maar een url dat ik het kan zien, aangezien jij wil aantonen dat het in gevallen zelfs niet werkt :Y)
Dusse zoek maar :) wel GDDR3 geheugen wat minimaal @ 1200Mhz geclocked is, dan praten we wel weer verder :z oi
Ik krabbel niet terug, lees is de draadjes @ GoT maar eens.

[ Voor 18% gewijzigd door Phyxion op 17-01-2006 19:18 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.