Toon posts:

geen internet via router

Pagina: 1
Acties:
  • 338 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem. Ik heb al wel de zoekmachine gebruikt, maar ik weet niet precies waarop ik moet zoeken.

Het volgende:
ik woon op een kamer in Nijmegen op de eerste verdieping. Op de begane grond heeft de huisbaas zijn kantoor met kabelinternet (UPC). Hier heeft mijn zwager afgelopen zaterdag een router neergezet: Sweex Broadband Router 4 port 10/100 switch.

in 1 van deze poorten hebben we een kabel naar boven getrokken. Mijn zwager heeft de internetverbinding getest met zijn laptop en hij had internet.

Aangezien er 3 kamers boven zijn wilden we de internet verbinding delen door middel van een switch: E-Tech 8 port switch. Network switch 10/1000 Mbps. Deze heb ik pas vandaag aangeschaft. Volgens mijn zwager kon je deze er zo tussen zetten, kabel aansluiten en in de PC stoppen en je hebt internet. Nou niet dus ...

Er komt nu steeds een bricht: LAN-verbinding 3: een van de netwerkkabels is niet aangesloten.
Wanneer ik naar netwerkverbindingen ga en klik op LAN-verbinding 3 en vervolgens op status krijg ik dit bericht:
Het probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid:
het IP-adres vernieuwen.

Wat moet ik nu doen/anders instellen om internet te krijgen?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is je kabel niet gewoon brak?

Verwijderd

Topicstarter
niet dat ik weet, ik heb 2 kabels gebruikt. zou wel heel toevallig zijn dat deze beide brak zijn toch?

ik heb trouwens Windows XP

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:44
Je zwager heeft gelijk als hij dat zegt. Klinkt als een brakke kabel. Probeer de computer eens op één van de andere draden.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:10
van router naar switch een cross-cable gebruikt :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
ik zit nu op de pc van een huisgenoot. hier is het me wel zojuist gelukt om internet via de kabel te krijgen. mbh router en switch. deze kabel doet het dus. ga ik em nu ff vervangen

Verwijderd

Topicstarter
heb dezelfde kabel aangesloen op mijn pc, echter is het niet gelukt een verbinding tot stand te krijgen ...

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:54

Beugelfles

I love rusty spoons

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 13:22:
Wanneer ik naar netwerkverbindingen ga en klik op LAN-verbinding 3 en vervolgens op status krijg ik dit bericht:
Het probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid:
het IP-adres vernieuwen.
?
Volgens mij heb ik dit bericht ook gehad. In combinatie met 2 pc's op Sweex Modem/router. Op de ene pc kreeg ik toen dit bericht, pc moest nodig leeg dus heb alles er opnieuw op geknald, deed het weer perfect.

Iets met instellingen van netwerkkaart?

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Verwijderd

Topicstarter
ik zal kijken. heb hem uit een PCI slot gehaald en nu in een andere gedaan om hem opnieuw te laten installeren.

Verwijderd

Topicstarter
nog steeds hetzelfde. ik heb nu ook een nieuwe ethernet kaart gehaald, maar het blijft hetzelfde. hij kan het ip adres niet vernieuwen

• Grolsch
lokale firewall :?

DHCP instellingen :?

[ Voor 40% gewijzigd door Grolsch op 09-01-2006 15:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik die firewall checken?

en die DHCP instellingen?

• Grolsch
eigenschappen van de LAN-verbinding, laatste tabblad
en die DHCP instellingen?
eigenschappen van de LAN verbinding, 1e tabblad, eigenschappen van TCP/IP.

vrij basic trouwens allemaal

Verwijderd

Topicstarter
DHCP ed staat allemaal op automatisch

de firewall is er helemaal niet. WMI-informatie is beschadigd

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:22
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 16:14:

try this

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:44
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 16:14:

Wat geeft die melding?

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

hmmz, dit klinkt exact hetzelfde als bij mijn vriendin in huis (studentenhuis, wanadoo ADSL ofzo, sweex rotzooi ertussen) Steeds gedonder dat internet er af ligt, maar dat is puur een kwestie van een bokkende router en switch volgens mij.
Ik weet iig zeker dat eea goed is ingesteld hier, heb t zelf thuis ook jaren zo gehad. Ik hou het op brakke hardware in de vorm van sweex meuk, die niet lekker werkt, ik zou er eens andere hardware aan hangen en kijken hoe dat gaat :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Hoeveel netwerkverbindingen heb je daadwerkelijk? Wat is het adres daarvan? Als je nl meerdere netwerkverbindingen hebt aangemaakt, kan XP elke keer de verkeerde verbinding proberen te kiezen.
Bij IPconfig mag bij de eigenschappen van LAN 3 in geen geval een adres voorkomen dat begint met 169.x.x.x of 127.x.x.x . Verder wil het helpen om de kaart er uit te halen, alles wat met netwerk te maken heeft van je computer te slopen, en dan de kaart vers installeren.

Geen Ping, wel Pong

Verwijderd

is die switch niet gewoon naar zijn grootje? als alles werkt zonder switch, maar met switch niet... :? maar misschien heb ik weer te snell zitten scrollen en heb je al wat getest

Verwijderd

Topicstarter
er komt een heel verhaal te staan over dat WMI gebeuren.

Ik denk dat de oplossing beter is om hem opnieuw te installeren.

De Router van sweex is pas sinds afgelopen zaterdag in gebruik. De switch van E-tech pas sinds gisteren. Daar kan het niet aan liggen denk ik.

iig ga ik hem morgen opnieuw installeren en kijken wat me dat voor oplossingen biedt.

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:22
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 16:47:
er komt een heel verhaal te staan over dat WMI gebeuren.

Ik denk dat de oplossing beter is om hem opnieuw te installeren.

De Router van sweex is pas sinds afgelopen zaterdag in gebruik. De switch van E-tech pas sinds gisteren. Daar kan het niet aan liggen denk ik.

iig ga ik hem morgen opnieuw installeren en kijken wat me dat voor oplossingen biedt.
Kun je zonder switch wel internetten?
Kunnen anderen met switch wel internetten met een stabiele verbinding?
Wat voor foutmelding krijg je precies over WMI?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Verwijderd

Topicstarter
zonder switch nog niet geprobeerd.

anderen kunnen met switch wel internetten en de verbinding is stabiel.

WMI zal ik morgen posten, ben nu niet thuis helaas ...

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:54

Beugelfles

I love rusty spoons

kamstra schreef op maandag 09 januari 2006 @ 16:25:
hmmz, dit klinkt exact hetzelfde als bij mijn vriendin in huis (studentenhuis, wanadoo ADSL ofzo, sweex rotzooi ertussen) Steeds gedonder dat internet er af ligt, maar dat is puur een kwestie van een bokkende router en switch volgens mij.
Ik weet iig zeker dat eea goed is ingesteld hier, heb t zelf thuis ook jaren zo gehad. Ik hou het op brakke hardware in de vorm van sweex meuk, die niet lekker werkt, ik zou er eens andere hardware aan hangen en kijken hoe dat gaat :)
Heb hiero ook Wanadoo en Sweex modem/router. Bij haperen een keer rebooten van het Sweex gevalletje doet wonderen

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Verwijderd

Beetje laat he ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.