Toon posts:

[xp] foutmeldingen "netwerkkabel niet aangesloten"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik had een netwerk draaien van 3 computers waar op alle 3 windows xp is opgeinstalleerd.
dit netwerk had ik draaien met behulp van een hub.
deze hub is nu vervangen door een router.
2 computers doen het perfect, hoefde ik niks voor in te stellen, xp pakte alles automatisch op.
nu zit ik met die 3de computer, hij geeft continue de melding dat de netwerkkabel niet aangesloten is.
in tegendeel, deze is wel aangesloten en de kabel is verder ook helemaal in orde (getest op andere computers).
ik zat te twijfelen aan de netwerkkaart maar dat was het ook niet (andere netwerkkaarten geprobeerd).
de netwerkkaart heeft verder ook geen irq conflict en deelt absoluut niks met andere kaarten.
nu ben ik ten einde raad, nu vraag ik om jullie advies.

• Thunderbyte
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-02-2024
probeer hem eens op een aansluiting op de router aan te sluiten

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 12:06 schreef Thunderbyte het volgende:
probeer hem eens op een aansluiting op de router aan te sluiten
idd, pak eens een port waar nu een machine opzit welke het wel doet. Eventueel ook die kabel pakken.

Geen 10 en/of 100 probleem? DUs 100Mbit switch en 10Mbit NIC? Alles half-duplex?

Verwijderd

Topicstarter
andere poort heb ik al uitgeprobeerd, maar hielp niet
over de duplex, het staat op auto-modus.
voor de rest is het precies hetzelfde netwerkkaart als in de andere 2 computers en die hebben gewoon nergens last van.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:01

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 26 mei 2002 12:10 schreef mikek het volgende:
andere poort heb ik al uitgeprobeerd, maar hielp niet
over de duplex, het staat op auto-modus.
voor de rest is het precies hetzelfde netwerkkaart als in de andere 2 computers en die hebben gewoon nergens last van.
Toevallig die winXP eens geherinstalled of nieuwe driver ?

Force hem eens op half duplex...

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
windows xp en nieuwere drivers zijn allemaal al uitgeprobeerd en helaas niks hielp.

Verwijderd

Topicstarter
ik had hem inderdaad wel is op half duplex gezet, dan verdwijnt de melding "kabel niet aangesloten" maar werken doet het dan nog niet.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:01

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 26 mei 2002 12:13 schreef mikek het volgende:
windows xp en nieuwere drivers zijn allemaal al uitgeprobeerd en helaas niks hielp.
Nee ik bedoel net ervoor...

Er zit namelijk nog een bugje in winXP die cable unplugged kan geven zonder dat er eigenlijk echt iets mis is.

Dus als je dit pas sinds een driver upgrade of zo hebt ...

Probeer ook eens op half duplex te forcen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
het stomme is, na een aantal weken het niet gedaan te hebben en ik stopte er een usb controller kaartje in toen begon het in eens te werken en konden we het internet op.
maar helaas werd windows dezelfde avond nog verneukt en was er geen andere oplossing dan windows opnieuw te installeren (veel gescholden die avond).
maar goed, het ging toen plotseling werken.
daarom snap ik er ook helemaal niks van.

• joho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04-2025

joho

Hing die 3e PC vroeger mischien met een kruiskabel aan de upload poort van de hub?
Probeer eens een 'normale' kabel van een van de andere PCs.

Verwijderd

Topicstarter
nee, hij zat met een normale utp kabel aangesloten en niet met een crosslink kabel.
Pagina: 1