Na installatie XP "netwerkkabel niet aangesloten"

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-04 11:08
Ik heb een pc waar Windows 98 op draaide (Celeron 1100). Deze pc hangt in een netwerk, ik heb backups gemaakt via het netwerk voordat ik de XP installatie startte.

Na de installatie van XP heeft hij de netwerkkaart wel herkend en geinstalleerd, (sis 900) maar krijg ik een melding dat de netwerkkabel niet is aangesloten.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is of moet ik gewoon een realtek kaartje inprikken en het onboard netwerk uitzetten?

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Verwijderd

Wat het misschien kan zijn is dat je je NIC op 10mb/duplex moet zetten. Oudere kaarten hebben hier weleens last van (mijn D-linkje in ieder geval wel).
Dit doe je overigens in de iegenschappen van je NIC

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:23
Werkt het netwerk wel? Anders zou het eventueel nog een melding kunnen zijn van de Firewire-kaart (als je die hebt natuurlijk). WinXP kan dat namelijk ook als een netwerkkaart zien.

-

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03 15:40

QkE

In your face Gnagna

Heb je gechecked of de kabel er aan twee kanten wel inzit? Geen kinken in de kabel? Als je een hub hebt, staat er stroom op? Heb je de kabel zelf gemaakt, zitten de stekkertjes er goed op (pairs bij elkaar, alles maakt contact)

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-04 11:08
Ik heb het al opgelost. Na installatie van SP2 werkt het ding ineens wel. erg vaag. Toch ben ik benieuwd wat het nou geweest is.

Voor de mensen over netwerkkabels: Die pc werkte al 4 jaar. Zonder hem te verplaatsen en er aan te zitten werkte het na XP sp1a installatie niet meer.

Ik had ook alle snelheid en duplex varianten al geprobeerd, ook zonder resultaat. Firewire enz zit niet in deze PC, de SIS 900 is het enige netwerkdevice.

[ Voor 72% gewijzigd door Pino op 20-10-2004 10:54 ]

"If you don't know where you are going, any road will take you there"