Tjonge, het menu is écht snel! Btw, waar heb je videootje gemaakt?Sur_G schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 11:09:
Ik heb recent nog met het toestel mogen spelen tijdens een dineetje, mijn ervaring is dat het toestel erg snel is. Het scherm ongeloofelijk!! Net of het geprint is. Zo scherp, de w900/s700 zijn echt verliezers als je deze naast de K800 legt. Die kleuren!
De flits is oogverblindend! Had even een foto vanmezelf genomen. Nu heb je echt last, als je niet oppast, van overbelichting.
Ik heb helaas geen fotos gemaakt van het toestel, omdat het niet echt gepast is om te gaan flitsen in een restaurant.
Maar heb wel ff een kort video'tje waarin ik even door het menu heen ga, luister niet naar de mensen die praten, 1 stem is van SE andere twee weten niet waar ze het over hebben. Dus alleen kijken..haha![]()
Video:
Video K800 - UI/Design 29MB
Verwijderd
Trouwens, die twee zilveren "knopjes" weerszijde van de luidspreker zijn écht knopjes he. Ze zijn te gebruiken in de standby en tijdens het cameragebeuren...
Verwijderd
hoe duur zullen die m2 kaartjes gaan kosten denken jullie. Veel duurder dan bijvoorbeeld de ms pro duo highspeed stickjes?? Of valt hier nog maar weinig over te zeggen.
edit al gevonden:
edit al gevonden:
At the moment widespread of this cards is minimal, but the company promises to release 512mb capacity memory cards by March and in June maximal capacity card for 2006, which is 1gb, will be released. In future we will see the capacity expansion, but not that fast, the smaller card size is, the more expensive bigger capacity will cost. At the moment people say that the price of M2 will not overcome the price of analogue in terms of capacity MS Duo Pro cards today. Basically this is logical decision, since the memory cards can become major limitation for spreading new products and manufacturer should use wise price policy in order to promote it.
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2006 16:38 ]
Video in een restaurant gemaakt in zuid frankrijk.Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 18:23:
[...]
Tjonge, het menu is écht snel! Btw, waar heb je videootje gemaakt?
Verwijderd
hoi!
Ik heb een paar vragen ,het zou fijn zijn als iemand deze kan beantwoorden.
Hoe duur wordt de telefoon nou ongeveer?
Ik heb gehoord dat het klepje van de camera snel kan afbreken .zouden hier nog wijzigingen kunnen in plaats vinden?
Hoe kan het dat het zo lang duurt voordat een telefoon uitkomt
is de prijs van de k790i/k800I duurder dan de w800I/w810I ?ik dacht dat die net onder die cateogrie valt meer in de "k-serie" bijvoorbeeld k750I want het is tenslotte een opvolger van de k750I.(volgens mij)
Bedankt alvast.
groeten..
Ik heb gehoord dat het klepje van de camera snel kan afbreken .zouden hier nog wijzigingen kunnen in plaats vinden?
is de prijs van de k790i/k800I duurder dan de w800I/w810I ?ik dacht dat die net onder die cateogrie valt meer in de "k-serie" bijvoorbeeld k750I want het is tenslotte een opvolger van de k750I.(volgens mij)
Bedankt alvast.
groeten..
Verwijderd
tussen de 350 en 400 euro. Goede webwinkels zullen ook aan deze prijs zitten, heb ff wat research gedaan namelijkVerwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 19:25:
hoi!
Bedankt alvast.
groeten..
dus net zo duur als de w810i nu is en waarom het tot juni moet duren moet je aan sony vragen
Verwijderd
Je moet eerder denken aan de richtprijs van 400-450 euro. Dát is zelfs al krap aan de prijs, dus zelf verwacht ik (aangezien er rond de k750i ook zo werd gespeculeerd) dat je 'm voor ongeveer 440 euro in huis kunt hebben (incl. verzenden dus)...
ben vandaag naar telfort geweest en heb wat navraag gedaan ze verwachtten hem volgend maand
ken ik mooi me abboo laten verlengen
zou deze ook in een 1jarig abo komen denk je? mijn k750i is ook 1 jaar 
vaag had het bericht wel helemaal getypt
[ Voor 74% gewijzigd door Rohit op 03-04-2006 16:06 ]
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Verwijderd
Kan me ook zoiets nog herinneren van de K750i: "hij komt over een maand" zeiden ze bij de bc, terwijl 't ding iets van 7 weken later te verkrijgen was....rohit schreef op zondag 02 april 2006 @ 21:56:
ben vandaag naar telfort geweest en heb wat navraag gedaan ze verwachtten hem volgend maand![]()
ken ik mooi me abboo laten verlengen
zou deze ook in een 1jarig abo komen denk je? mijn k750i is ook 1 jaar
Zou wel errug mooi zijn als 'ie dan al beschikbaar zou zijn
Verwijderd
volgens new-mobile.com is het toch echt 350-400. Nu heb ik zo ff wat research gedaan, want bij elk nieuw mobieltje hebben ze een uitspraak over de prijs. Bij de w800i kwam ik dit tegen.Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 21:31:
Je moet eerder denken aan de richtprijs van 400-450 euro. Dát is zelfs al krap aan de prijs, dus zelf verwacht ik (aangezien er rond de k750i ook zo werd gespeculeerd) dat je 'm voor ongeveer 440 euro in huis kunt hebben (incl. verzenden dus)...
als je dan in de pricewatch kijktThe model will be launched in September with the primary price of 400-480 Euros depending on the country
pricewatch: Sony Ericsson W800i
zie je dat de laagste 400 is en het gemiddelde 430. Bij meerdere telefoons was dit het geval.
Nu nog het wachten op de M2 kaarten wanneer die uitkomen en wat ze gaan kosten. Wat mij betreft komt het toestel snel op de markt want kan niet wachten om het te gaan halen
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Toen de K750i uitkwam (mei 2005?) kon ik hem direkt bij de Orange shop halen (op voorraad!) met een 1- jarig € 32,50 abo voor 40 euro. Reken maar uit; het valt me op dat je na 1 jaar ongeveer je hele toestel betaald hebt. Gewoon een soort afbetaling + operator-fee.
32,50 x 12 = 390 + 40 = 430 euro. Zie hier de prijs voor de K800i; met de K700 was het namelijk net zo toen ik die kocht.
Ik verwacht voor de K800i dus eigenlijk ongeveer hetzelfde; zal dus in mei mijn abo wel verlengen met 1 jaar.
(Overigens niet meer in de Orange-shop, een bepaalde "twee-bel" website is echt verreweg het voordeligst. Heeft nu al de W810i voor 374 euro inc BTW).
Zodra de K800 er is...can't wait
En net wat hierboven al genoemd is; als je eenmaal 240x320 hebt, dan ga je niet meer terug...gelukkig maakt dat de keus voor een nieuw toestel makkelijk; er zijn er nog niet zo gek veel met die resolutie.
32,50 x 12 = 390 + 40 = 430 euro. Zie hier de prijs voor de K800i; met de K700 was het namelijk net zo toen ik die kocht.
Ik verwacht voor de K800i dus eigenlijk ongeveer hetzelfde; zal dus in mei mijn abo wel verlengen met 1 jaar.
(Overigens niet meer in de Orange-shop, een bepaalde "twee-bel" website is echt verreweg het voordeligst. Heeft nu al de W810i voor 374 euro inc BTW).
Zodra de K800 er is...can't wait
En net wat hierboven al genoemd is; als je eenmaal 240x320 hebt, dan ga je niet meer terug...gelukkig maakt dat de keus voor een nieuw toestel makkelijk; er zijn er nog niet zo gek veel met die resolutie.
[ Voor 4% gewijzigd door Soeski op 04-04-2006 01:25 ]
Vind hem helaas wat te groot
Ga eens wat vaker op kraamvisite!
kheb mijn k750i in juni gehaald 1 jarig abonnement voor 25 euro per maand
bij telfort
dus komt uit op 300 euro + 2400 belminuten uiteindelijk
vond wel raar want nadat ik hem had besteld waren alle abonnementen opeens 2 jarig
Super saturday was dat.... komt helaas niet meer voor...
een beetje extra bijbetalen bij dit toestel is helemaal niet zo erg als je ziet wat je dr voor terug krijgt
het was niet op een zaterdagdeuxani schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 15:55:
Super saturday was dat.... komt helaas niet meer voor...
de samsung e770 was paar weken geleden de nieuwste telefoon iedereen had em met een 2 jarig abonnement telfort kwam met 1 jarig 25 euro ofzo per maand
[ Voor 33% gewijzigd door Rohit op 04-04-2006 16:26 ]
De eerste micro sticks zijn te krijgen op www.sonystyle.nl de prijzen vallen mijns inziens nog wel mee..
Verwijderd
Nou, volgens mij is hij goedkoper dan de 1gb duo pro die toendertijd geintroduceerd werd: ruim 100 euro voor de duo pro, tegen 70 euro voor de micro...
iemand nog nieuws mbt dit toestel of data wanneer ie dr eindelijk zal zijn?
de flitser ME-60 (ofzo) icm. een W810 is beter dan de K800 met flits
.... moet wel zeggen dat dat enkel een oordeel is van de schermpjes van beide toestellen!
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Verwijderd
Heb de verschillen inderdaad ook gezien, maargoed, als ik de foto's zie op M-R.com die volledig in de duisternis gemaakt zijn, kan me 't verschil tussen de K750i/W800i+MXE-60 en de K800i niets schelen....
gisteren bij de orange shop geweest, misschien is ie dr in mei al wel wisten ze me te vertellen
Verwijderd
Heb op een engelse website gezien dat hij al te bestellen is, in pre-order dan...
http://www.3g.co.uk/PR/April2006/2913.htm
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 17:20 ]
hoop niet zoals in dat artikel staat alleen voor vodafone en o2Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:17:
Heb op een engelse website gezien dat hij al te bestellen is, in pre-order dan...
Ik kreeg vandaag te horen dat de levering al begonnen was en dat ze hem waarsch over 2 weken kunnen leveren. Dit is natuurlijk nooit zeker, maar het gaat iedergeval sneller als verwacht.
hoop in NLVerwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 13:14:
In Nederland of Engeland?
Verwijderd
Hoop het wel maar denk het niet. Bijna nog geen enkele webshop heeft hem in het assortiment staan dus het lijkt me onwaarschijnlijk...-SimJoc- schreef op donderdag 13 april 2006 @ 11:16:
Ik kreeg vandaag te horen dat de levering al begonnen was en dat ze hem waarsch over 2 weken kunnen leveren. Dit is natuurlijk nooit zeker, maar het gaat iedergeval sneller als verwacht.
Verwijderd
Weet echt niet meer wat ik moet kiezen
De K800
De W810i
of De W900i
Ik ga de telefoon gebruiken voor mp3gebruik maar ook voor foto's
de k800 maakt de beste fotos, maar heeft weinig geheugen(64) dus moet een extra kaartje kopen
De w900i is erg prijzig, wil graag een 1 jarig abbo nemen(flex 40)
En de w810 heeft 512 mb, maar maakt mindere foto's en heeft minder feautures (zoals umts etc)als de k800
De K800
De W810i
of De W900i
de k800 maakt de beste fotos, maar heeft weinig geheugen(64) dus moet een extra kaartje kopen
En de w810 heeft 512 mb, maar maakt mindere foto's en heeft minder feautures (zoals umts etc)als de k800
die kaarten voor de k800i zijn 70 euro voor een 1gb kaart ( www.sonystyle.nl)Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 18:10:
Weet echt niet meer wat ik moet kiezen
De K800
De W810i
of De W900i
Jermainetje, de prijzen met een Flex 40 1 jarig zijn sinds 1 april gehalveerd. Check 2call.nl.... 
Als je voor muziek gaat, goede foto's en goede videos, dan is de W900i de beste optie. De K800i is een goede telefoon, met een betere camera voor foto's, maar de videos zijn van een lagere resolutie en hij heeft veel minder geheugen (W900i heeft 470mb intern en tot 2gb extern).
Als je voor muziek gaat, goede foto's en goede videos, dan is de W900i de beste optie. De K800i is een goede telefoon, met een betere camera voor foto's, maar de videos zijn van een lagere resolutie en hij heeft veel minder geheugen (W900i heeft 470mb intern en tot 2gb extern).
Voor MP3 én foto's zou ik een W810/W800 halen. Is denk ik de meeste value for money. Want met een K800 zal je ook wel weer een andere headset willen kopen.
PSN: Shiver23
Verwijderd
De k800i zal Tmobile zeker ook in hun assortiment opnemen als branded telefoon
net als de K700 / k750i ...net als zo'n D700/D750i versie ofzo
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 18:45 ]
wie wil em nou als branded telefoonVerwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 18:43:
De k800i zal Tmobile zeker ook in hun assortiment opnemen als branded telefoon

Verwijderd
Zit al 5 jaar...bij ben/tmobile ga nu mijn 6e in als ik me contract verleng
en een nieuw toestel neem via een tmobile shop krijg ik extra toestelkorting
een branded tmobile is goedkoper...en met die korting dan helemaal cheap
Om een voorbeeld te geven 2 jaar terug kreeg ik een Nokia 6230 gratis met een 1 jarig abbonement van 14,95(nog de oude oude tmobile abb.)
Om een voorbeeld te geven 2 jaar terug kreeg ik een Nokia 6230 gratis met een 1 jarig abbonement van 14,95(nog de oude oude tmobile abb.)
branded betekend sticker/plaatje erop, plaatje/sticker erop is lelijk (sorry mijn mening)Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 20:03:
Zit al 5 jaar...bij ben/tmobile ga nu mijn 6e in als ik me contract verleng
Verwijderd
Niet alleen dat, maar ook dat sommige featers zijn gelocked. bijv mp3 ringtones bij de k700i.crazylegs schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 10:55:
[...]
branded betekend sticker/plaatje erop, plaatje/sticker erop is lelijk (sorry mijn mening)
Hallo
ik heb net de sony ericsson k750i gekocht, alleen pcsuite doet het niet, en kan hem niet aansluiten op de computer, omdat ik windows x64 erop heb staan.
Weet iemand of er ook 64 bits drivers uitzijn voor de k750i
ik heb net de sony ericsson k750i gekocht, alleen pcsuite doet het niet, en kan hem niet aansluiten op de computer, omdat ik windows x64 erop heb staan.
Weet iemand of er ook 64 bits drivers uitzijn voor de k750i
Pff, da's de 2e die in het verkeerde topic post
Er zijn geen x64 drivers, je zal dus of met bluetooth of met een andere pc met gewone xp moeten werken.

Er zijn geen x64 drivers, je zal dus of met bluetooth of met een andere pc met gewone xp moeten werken.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
[ Voor 132% gewijzigd door Eggy op 15-04-2006 01:54 ]
of SE mailen en vragen wanneer de drivers eventueel wel uitkomenSpeedy-Andre schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 19:08:
Pff, da's de 2e die in het verkeerde topic post![]()
![]()
Heb even de k800 in mn handen gehad, maar moet wel zeggen dat hij erg groot is. De camera steekt ongevoelig raar uit. Het voelt een beetje raar. Het was ook nog een test model. De sony man wist me te vertellen dat hij rond juni uit zou komen.
dat zeiden ze ook bij de orange-shop het is helaas dus nog afwachtenDaannO schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 21:35:
Heb even de k800 in mn handen gehad, maar moet wel zeggen dat hij erg groot is. De camera steekt ongevoelig raar uit. Het voelt een beetje raar. Het was ook nog een test model. De sony man wist me te vertellen dat hij rond juni uit zou komen.
waar heb je dat gehoord?-SimJoc- schreef op donderdag 13 april 2006 @ 11:16:
Zowel bij Belcompagnie & bij Teleworld wisten ze me te vertellen dat hij over twee weken geleverd zou gaan worden. De betrouwbaarheid valt natuurlijk af te vragen
zou wel erg vet zijn-SimJoc- schreef op maandag 17 april 2006 @ 12:34:
[...]
Zowel bij Belcompagnie & bij Teleworld wisten ze me te vertellen dat hij over twee weken geleverd zou gaan worden. De betrouwbaarheid valt natuurlijk af te vragen
schopje
Verwijderd
Las op 't forum van MR dat de O² shop in Groot Brittanie hem pas in de loop van juni kon leveren....mag het toch niet hopen....
Niet dat daar de foon vandaan moet komen, maar het is toch wel een indicatie....
Niet dat daar de foon vandaan moet komen, maar het is toch wel een indicatie....
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 16:58 ]
ik hoop het ook niet inderdaad.. ik heb SE en belcompany gemaild over de release date maar van beide geen bericht terugVerwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:57:
Las op 't forum van MR dat de O² shop in Groot Brittanie hem pas in de loop van juni kon leveren....mag het toch niet hopen....
Verwijderd
Ik ben benieuwd wanneer belcompany hem heeft. Ik hoop dat dit voor het einde van m'n contract is, dan kan ik mn contract mooi verlengen icm een leuke phone.crazylegs schreef op woensdag 19 april 2006 @ 19:02:
[...]
ik hoop het ook niet inderdaad.. ik heb SE en belcompany gemaild over de release date maar van beide geen bericht terug
Ik heb nou een T630, dat is een mooie telefoon. Ik vind het jammer dat ze die onverslijtbare knopjes niet hebben laten terugkomen in latere modellen (zover ik weet?). De teksten zitten "onder" de knopjes ipv er op, dat scheelt veel qua slijtage.
Jammer van metallic verf aan de zijkanten @ T620, die zit er niet meer
Ik ben benieuwd of het uit gaat maken dat ik nog 3 weken wacht, hope so
hier precies hetzelfde, heb nu ook de T630Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 22:53:
[...]
Ik ben benieuwd wanneer belcompany hem heeft. Ik hoop dat dit voor het einde van m'n contract is, dan kan ik mn contract mooi verlengen icm een leuke phone.
Ik heb nou een T630, dat is een mooie telefoon. Ik vind het jammer dat ze die onverslijtbare knopjes niet hebben laten terugkomen in latere modellen (zover ik weet?). De teksten zitten "onder" de knopjes ipv er op, dat scheelt veel qua slijtage.
Jammer van metallic verf aan de zijkanten @ T620, die zit er niet meer![]()
Ik ben benieuwd of het uit gaat maken dat ik nog 3 weken wacht, hope so
crazylegs schreef op woensdag 19 april 2006 @ 19:02:
[...]
ik hoop het ook niet inderdaad.. ik heb SE en belcompany gemaild over de release date maar van beide geen bericht terug
-
ja.......????? kmis iets volgens mij stukje tekst onder de quote misschien?
Net een mail gehad van SE hun zeggen dat ze het niet weten wanneer die uit komt, alleen Q2 zeggen ze maar dat is natuurlijk dikke stierenstront want ze zijn SE ik heb ze ook terug gemaild dat ze het wel moeten weten
edit: gisteren terug gemaild dat ze het wel moeten weten omdat ze zelf SE zijn, kreeg als antwoord terug: Het toestel wordt nog getest vandaar dat wij geen preciese datum weten.
edit: gisteren terug gemaild dat ze het wel moeten weten omdat ze zelf SE zijn, kreeg als antwoord terug: Het toestel wordt nog getest vandaar dat wij geen preciese datum weten.
[ Voor 30% gewijzigd door crazylegs op 21-04-2006 11:47 ]
Verwijderd
Hehe, een precieze datum hoeft ook niet persé....weeknummer is al primacrazylegs schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 00:41:
Net een mail gehad van SE hun zeggen dat ze het niet weten wanneer die uit komt, alleen Q2 zeggen ze maar dat is natuurlijk dikke stierenstront want ze zijn SE ik heb ze ook terug gemaild dat ze het wel moeten weten
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:33:
De whitepaper van de K800i is nu ook vrijgegeven:
http://developer.sonyericsson.com/getDocument.do?docId=83458
hehe foutje, wilde zeggen dat ik ook met SE gemaild had en dat ze het nog niet wisten wanneer hij uitkomt, wat nu al duidelijk was hier boven.rohit schreef op donderdag 20 april 2006 @ 22:44:
[...]
ja.......????? kmis iets volgens mij stukje tekst onder de quote misschien?
-
white paper was al is eerder geplaatst hoor wel een aantal pagina's terug zelfs
edit:
ben net bij de belcompany geweest, die hebben een actie met SE belcompany zal het toestel als eerste uit gaan brengen
edit:
ben net bij de belcompany geweest, die hebben een actie met SE belcompany zal het toestel als eerste uit gaan brengen
[ Voor 48% gewijzigd door crazylegs op 22-04-2006 15:45 ]
Verwijderd
Hoogstwaarschijnlijk zullen de webshops hem nóg wel iets eerder hebben dan de BC...
edit:
Se-community heeft het eerste deel van (p)review op de site staan:
http://www.se-community.com/index.php?s=152
Se-community heeft het eerste deel van (p)review op de site staan:
http://www.se-community.com/index.php?s=152
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2006 15:42 ]
volgens mij ook niet nee.. ik kan het mis hebbenVerwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 07:38:
Volgens mij heeft de k800/790 geen wifi...
Dat klinkt goed, vooral als het andere bericht van 17 april dat hij er over 2 weken zou zijn ook klopt! Dat ging ook over de belcompany namelijk.crazylegs schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 14:21:ben net bij de belcompany geweest, die hebben een actie met SE belcompany zal het toestel als eerste uit gaan brengen
Ik vraag me trouwens af waarom ze zo lang moeten testen aan dat ding... Aan de reviews te zien op mobile-review enzo hadden sommige reviewers het ding al maanden geleden in handen. En toen werkte hij al perfect. Zo lang duurt het toch niet om een telefoon te testen?
Ze willen zeker zijn van een goede launch. Dus voldoende voorraden en geen grote fouten meer in het toestel.
Verwijderd
Zoals Shiver23 ook al zei willen ze zeker zijn van een goede launch. Die goede lauch ontbrak bij de K750i. Hij is in mijn ogen iets te vroeg uitgebracht. Als hij drie tot vijf weken later was gelanceerd, dan had men lang niet zoveel sw-problemen gehad. De goede bedoelingen van SE om het toestel zsm uit te brengen heeft dus meer geld gekost dan het aantal weken langer testen had gekost. Men koopt 't toestel namelijk toch wel....GekkePrutser schreef op maandag 24 april 2006 @ 12:50:
[...]
Dat klinkt goed, vooral als het andere bericht van 17 april dat hij er over 2 weken zou zijn ook klopt! Dat ging ook over de belcompany namelijk.
Ik vraag me trouwens af waarom ze zo lang moeten testen aan dat ding... Aan de reviews te zien op mobile-review enzo hadden sommige reviewers het ding al maanden geleden in handen. En toen werkte hij al perfect. Zo lang duurt het toch niet om een telefoon te testen?
Allebei bedankt voor de reacties! Ja ik snap het nu. Ik wist niet dat er zoveel problemen waren met de K750i. Ik was tot nu toe altijd een Nokia-man, maar ik ben dat merk een beetje zat geworden. Met name de dure firmware-updates van Nokia (die je niet zelf kan doen) staan me erg tegen. Bovendien vind ik hun nieuwe modellen zoals de N-serie gewoon foeilelijk. Vandaar dat ik nu naar SE loop te kijken. En de K800i lijkt me heel veel extra hebben t.o.v. de 750, met name de goede camera. Dat vind ik wel een plus voor de situaties waar ik mijn grote digicam niet mee heb. Bovendien zal ik de radio veel gebruiken en dan komt de RDS ondersteuning goed van pas (ik weet dat de 750 dat ook al had).Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:57:Zoals Shiver23 ook al zei willen ze zeker zijn van een goede launch. Die goede lauch ontbrak bij de K750i. Hij is in mijn ogen iets te vroeg uitgebracht. Als hij drie tot vijf weken later was gelanceerd, dan had men lang niet zoveel sw-problemen gehad. De goede bedoelingen van SE om het toestel zsm uit te brengen heeft dus meer geld gekost dan het aantal weken langer testen had gekost. Men koopt 't toestel namelijk toch wel....
Mijn oude telefoon is helaas stuk aan het gaan, vandaar mijn haast met een nieuwe. Maar ik denk dat de K800i zeker de moeite van het wachten waard is.
ik heb geen problemen met mijn k750i nog nooit gehadGekkePrutser schreef op maandag 24 april 2006 @ 18:42:
[...]
Allebei bedankt voor de reacties! Ja ik snap het nu. Ik wist niet dat er zoveel problemen waren met de K750i....
ik wel, teminste rose kon ie niet hebben:P heb nu eindelijk geld van verzekering en ik kan inmiddels 2 750's halen daarmee, dan word dus de 800. wil m snel hebben iigrohit schreef op maandag 24 april 2006 @ 20:12:
[...]
ik heb geen problemen met mijn k750i nog nooit gehad
-
ik wil em ook zsm hebben ivm overgang naar orange vanaf vodafone waarbij ik mijn nummer wil behouden
Alle firmware updates die ik op m´n 6230i heb laten doen waren gratis....?GekkePrutser schreef op maandag 24 april 2006 @ 18:42:
[...]
Met name de dure firmware-updates van Nokia (die je niet zelf kan doen) staan me erg tegen.
Als je iedere keer naar een service center moet kan het wel duur worden 
Maar een update kost volgens mij bij niemand geld.
Maar een update kost volgens mij bij niemand geld.
Ja wel hoor. Mn broer die sinds kort met mijn Nokia 9500 rondloopt heeft 2 weken geleden hem ook laten updaten. Kwam door mij omdat ik zei dat dat gratis was. Hij moest echter 45 eu betalen omdat het apparaat ouder dan 1 jaar was.
Bennie gek, ben een koe!
Aiii, Nokia komt rond juli met de N73.
Ook mooi.....
Even wachten tot ze allebei te koop zijn of blind de K800 halen? Ik heb al een aantal toestellen achter elkaar SE gehad. En tot volle tevredenheid. Maar ik wil eigenlijk ook wel weer eens iets anders proberen. Ziet er in iedergeval goed uit.
http://press.nokia.com/PR/200604/1046576_5.html

Ook mooi.....
Even wachten tot ze allebei te koop zijn of blind de K800 halen? Ik heb al een aantal toestellen achter elkaar SE gehad. En tot volle tevredenheid. Maar ik wil eigenlijk ook wel weer eens iets anders proberen. Ziet er in iedergeval goed uit.
http://press.nokia.com/PR/200604/1046576_5.html

Verwijderd
Ja, op W800i inderdaad. Specs zijn prima zo te zien. Expected to be available from July/2006. Dat is 2 goeie maanden na de K800i. Hmm...verdorie, moest je dat nou posten...
Maar ik denk toch wel dat ik SE trouw blijf. De K800i komt met dezelfde specs namelijk, maar het design van beiden vind ik wel erg mooi.
Maar ik denk toch wel dat ik SE trouw blijf. De K800i komt met dezelfde specs namelijk, maar het design van beiden vind ik wel erg mooi.
Nokia zit er toch altijd ver naast met hun expected date! Ze zeggen juli, dan word het waarschijnlijk een leuk kerstkadootje!

https://untappd.com/user/OzzBier
Verwijderd
Kan interessant worden welke mooiere foto's kan maken.
Is Carl Zeis niet tegenwoordig een onderdeel van Sony? En zou het dan te verwachten zijn dat er in de camera ook een chipje van Sony zit?
Is Carl Zeis niet tegenwoordig een onderdeel van Sony? En zou het dan te verwachten zijn dat er in de camera ook een chipje van Sony zit?
Carl zeiss is een op zichzelf staande onderneming. en kan dus werken met verschillende fabrikanten als ze dat willen. tenzij dat ze met sony een bepaald contract hebben gesloten om alleen sony lenzen te leveren. maar dat lijkt me sterk.Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 14:31:
Kan interessant worden welke mooiere foto's kan maken.
Carl zeiss staat wel gelijk aan kwaliteit... moet ik zeggen
Carl zeiss
(http://www.zeiss.com/)
[ Voor 5% gewijzigd door AseranO op 25-04-2006 15:31 ]
-
Zolang het een plastic lensje blijft zal het verschil nooit heel groot zijn.
K750 maakt zelfs betere foto's dan de N90 (met CZ optics)
Maar grote verschil is wel dat N73 een Symbian toestel is en de K800 eentje met een gesloten OS waar alleen Java applets op kunnen. Verder ontloopt het elkaar niet zo veel volgens mij. Volgens mij wordt dit toestel echt rechtstreeks tegenover de K800 geplaatst om mee te concurreren. Wel interessant om in de gaten te houden, maar mijzelf kennende heb ik de K800 zodra deze in de winkel ligt.
Maar grote verschil is wel dat N73 een Symbian toestel is en de K800 eentje met een gesloten OS waar alleen Java applets op kunnen. Verder ontloopt het elkaar niet zo veel volgens mij. Volgens mij wordt dit toestel echt rechtstreeks tegenover de K800 geplaatst om mee te concurreren. Wel interessant om in de gaten te houden, maar mijzelf kennende heb ik de K800 zodra deze in de winkel ligt.
[quote]Shiver23 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 15:48:
Carl zeiss is een glazenlens zover ik weet. rest van de kwaliteit van de fotos heeft te maken met de type fotochipmodule lijkt mij. correct me if i'm wrong
Carl zeiss is een glazenlens zover ik weet. rest van de kwaliteit van de fotos heeft te maken met de type fotochipmodule lijkt mij. correct me if i'm wrong
-
Andere verschillen:Shiver23 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 15:48:
Maar grote verschil is wel dat N73 een Symbian toestel is en de K800 eentje met een gesloten OS waar alleen Java applets op kunnen. Verder ontloopt het elkaar niet zo veel volgens mij.
- video resolutie: 352 x 288 (k800i: 176 x 144)
- extern geheugen: 128mb miniSD uitbreidbaar tot 2GB (k800i: 64mb en maar uitbreidbaar tot 1GB)
- grootte scherm: 2.4" (k800i: 2.0")
je kan wel blijven vergelijken, er komt elk kwartaal wel een betere telefoon uit met nog betere functies, zo blijf je aan de gang
-
Ja maar deze is net geintroduceert door nokia als de directe concurrent van de k800i.AseranO schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 16:29:
je kan wel blijven vergelijken, er komt elk kwartaal wel een betere telefoon uit met nog betere functies, zo blijf je aan de gang
Komt ook "rond" dezelfde tijd uit. Dus lijkt het me in dit geval niet meer dan logisch dat je gaat vergelijken toch?
Op de nokia site http://europe.nokia.com/nokia/0,,73864,00.html?name=n73 kan je ook nog wat foto's vinden van de achterkant met de camera. Zo te zien heeft de N73 geen 'echte' flits zoals de K800i maar een LED zoals de K750i had. Voor mensen die hem ook als zaklamp willen gebruiken wel een plus maar anders is een echte flitser veel beter.Scidd0w schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 16:26:
Andere verschillen:
- video resolutie: 352 x 288 (k800i: 176 x 144)
- extern geheugen: 128mb miniSD uitbreidbaar tot 2GB (k800i: 64mb en maar uitbreidbaar tot 1GB)
- grootte scherm: 2.4" (k800i: 2.0")
Verder vind ik hem er wel mooi uit zien, het lijkt inderdaad een antwoord op de K-serie van SE. Ik geloof niet dat Nokia tot nu toe een foto-knop op de zijkant had zodat je hem horizontaal kan houden maar deze heeft dat wel.
Ik ben benieuwd naar de resultaten van de camera, als ik het zo zie is het lensje van de N73 veel kleiner, dus ik verwacht toch meer ruis in de foto's (minder licht). Maar daarvoor moeten we de eerste reviews afwachten vrees ik. Wel jammer, ik ging helemaal voor de K800 maar nu twijfel ik weer een beetje
Edit: Ik hoop dat ik niet off-topic ben, het gaat me hier ook vooral om de vergelijking K800-N73.
[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 25-04-2006 16:46 ]
Sorry voor de discussie die ik gestart ben 
Voor de K800 moet ik hoe dan ook nieuw kaartje kopen. Dus daarvoor hoef ik niet bij SE 'te blijven'. Hopelijk is er voor de launch van de K800 een preview van de N73 te vinden. Dan weten we misschien weer wat meer.
En de K800 heeft wel support voor mee geheugen. De kaartjes zijn momenteel alleen nog niet te krijgen groter dan 1GB.
Voor de K800 moet ik hoe dan ook nieuw kaartje kopen. Dus daarvoor hoef ik niet bij SE 'te blijven'. Hopelijk is er voor de launch van de K800 een preview van de N73 te vinden. Dan weten we misschien weer wat meer.
En de K800 heeft wel support voor mee geheugen. De kaartjes zijn momenteel alleen nog niet te krijgen groter dan 1GB.
tuurlijk, maar persoonlijk vind ik dat. ik kijk zelf ook wel rond alleen ga niet tot in detail vergelijken. Nokia en SE hebben allebei sterk herkenbare eigenschappen voor hun merk. het is maar net wat je eisen zijn voor een telefoon. het is vaak tussen SE en Nokia het een of het ander.Scidd0w schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 16:33:
[...]
Ja maar deze is net geintroduceert door nokia als de directe concurrent van de k800i.
Komt ook "rond" dezelfde tijd uit. Dus lijkt het me in dit geval niet meer dan logisch dat je gaat vergelijken toch?
-
Ik kan uit die foto's niet opmaken dat het een led is. Volgens nieuwemobiel.nl heeft hij wel degelijk een flitser en een anti rode ogen voor-flits.GekkePrutser schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 16:45:
[...]
Op de nokia site http://europe.nokia.com/nokia/0,,73864,00.html?name=n73 kan je ook nog wat foto's vinden van de achterkant met de camera. Zo te zien heeft de N73 geen 'echte' flits zoals de K800i maar een LED zoals de K750i had.
Is dit wel echt zo? Ik kan namelijk nergens vinden waar dit zwart op wit staat. Dit was voor mij namelijk een zeer negatief punt van de k800i. Heb je misschien een link voor me?Shiver23 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 16:56:
[...]
Edit:
Sorry ik zie nu in de whitepaper staan dat het "up to" 2GB is. Nog niet echt veel vind ik zelf. Voor mij persoonlijk zou ik voor muziek meer naar de 4GB willen maar toch.
[ Voor 11% gewijzigd door Scidd0w op 25-04-2006 17:24 ]
Tuurlijk ieder zijn eigen mening. Ik persoonlijk zal nooit een nokia toestel kopen. Heb er gewoon iets tegen. Maar de voor en nadelen bekijken en vergelijken van concurrenten vind ik wel in een topic als dit thuishoren. Mocht ik hierin de enige zijn dan stop ik er gelijk mee hoor.AseranO schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 17:09:
[...]
tuurlijk, maar persoonlijk vind ik dat. ik kijk zelf ook wel rond alleen ga niet tot in detail vergelijken. Nokia en SE hebben allebei sterk herkenbare eigenschappen voor hun merk. het is maar net wat je eisen zijn voor een telefoon. het is vaak tussen SE en Nokia het een of het ander.
Voor onze vergelijkers:
http://www.newmobile.nl/e...are.php?phone0_id=1884f59
weet niet of deze site al bekend was bij jullie maar ik vind m goed.
ik begin nu ook beetje te twijfelen. alleen juli duurt me te lang dus ga 100% voor de k800i
http://www.newmobile.nl/e...are.php?phone0_id=1884f59
weet niet of deze site al bekend was bij jullie maar ik vind m goed.
ik begin nu ook beetje te twijfelen. alleen juli duurt me te lang dus ga 100% voor de k800i
[ Voor 28% gewijzigd door AseranO op 25-04-2006 17:47 ]
-
Verwijderd
Sow, ziet er goed uit, die N73. Heb nu enigzins de twijfel, maar het is een symbian en als je een klein beetje een snel menu wilt hebben, tja, koop dan in ieder geval géén symbian. Erger me nu soms al aan de traagheid van het fotomenu van de K750i....houd er rekening mee dat de N73 op dit punt nog vele malen langzamer zal zijn.
Videoresolutie en kwaliteit is (althans voor mij) verwerpelijk. Waarom maak je in godsnaam een video met een telefoon. Heb het één keer gedaan om te proberen, daarna heb ik de optie nooit meer gebruikt...zal niet eens weten of 't nog doet
Wat betreft de lens, stel je er niet teveel van voor. Kijk voor de gein maar eens wat voor een ophef er bij de N90 over gemaakt werd: "Het worden superfoto's nu de lens het beeld niet meer hinderd!", "Het is een Carl Zeiss en dus is 't altijd goed!"....bullshit. De foto's van de N90 vielen zwaar tegen en de K750i met een simpel plastic lensje (overigens was de lens van N90 ook plastic dacht ik, correct me if i'm wrong), dus was het een kwestie van de chip en de beeldverwerking. Daar heeft SE feitelijk meer kaas van gegeten dan Nokia, iets wat te zien is aan de foto's....
Vergeet inderdaad niet dat de K800i een flits heeft. Wat ik zo kan zien op de foto's is dat in de N73 écht geen flits hoor. Gewoon een simpele diode, weliswaar een grotere als bij andere toestellen, maar LED is LED en geen flits. Daarnaast is SE superdegelijk qua toestellen en software. Ziet er allemaal prima uit qua opbouw en uiterlijk en niet geheel onbelangrijk, de toestellen zijn erg robuust. Als ik daarentegen de Nokia's bekijk, daar kraakt altijd wel iets aan. Kan aan mij liggen, maar een telefoon mag nergens kraken of piepen, doet'ie dat wel, dan is 't kitsch. Kritisch maar reeel in mijn ogen.
Een ding wat zeker is, is dat het een gedegen concurrent van de K800i zal worden. Met name bij de mensen die Nokialiefhebber zijn en eigenlijk liever niet de K800i willen kopen omdat het een SE is maar eigenlijk wel de camera willen hebben. Al met al, denk dat het een goedverkopende telefoon wordt
Videoresolutie en kwaliteit is (althans voor mij) verwerpelijk. Waarom maak je in godsnaam een video met een telefoon. Heb het één keer gedaan om te proberen, daarna heb ik de optie nooit meer gebruikt...zal niet eens weten of 't nog doet
Wat betreft de lens, stel je er niet teveel van voor. Kijk voor de gein maar eens wat voor een ophef er bij de N90 over gemaakt werd: "Het worden superfoto's nu de lens het beeld niet meer hinderd!", "Het is een Carl Zeiss en dus is 't altijd goed!"....bullshit. De foto's van de N90 vielen zwaar tegen en de K750i met een simpel plastic lensje (overigens was de lens van N90 ook plastic dacht ik, correct me if i'm wrong), dus was het een kwestie van de chip en de beeldverwerking. Daar heeft SE feitelijk meer kaas van gegeten dan Nokia, iets wat te zien is aan de foto's....
Vergeet inderdaad niet dat de K800i een flits heeft. Wat ik zo kan zien op de foto's is dat in de N73 écht geen flits hoor. Gewoon een simpele diode, weliswaar een grotere als bij andere toestellen, maar LED is LED en geen flits. Daarnaast is SE superdegelijk qua toestellen en software. Ziet er allemaal prima uit qua opbouw en uiterlijk en niet geheel onbelangrijk, de toestellen zijn erg robuust. Als ik daarentegen de Nokia's bekijk, daar kraakt altijd wel iets aan. Kan aan mij liggen, maar een telefoon mag nergens kraken of piepen, doet'ie dat wel, dan is 't kitsch. Kritisch maar reeel in mijn ogen.
Een ding wat zeker is, is dat het een gedegen concurrent van de K800i zal worden. Met name bij de mensen die Nokialiefhebber zijn en eigenlijk liever niet de K800i willen kopen omdat het een SE is maar eigenlijk wel de camera willen hebben. Al met al, denk dat het een goedverkopende telefoon wordt
Bij link, http://www.newmobile.nl/e...are.php?phone0_id=1884f59, zie ik tussen de functies Zaklantaarn staan. Klopt dit echt en kan iemand dit misschien bevestigen? Ik kom het nergens anders tegen op het net.
Als dit zo is dan zijn er al twee (extern geheugen toch meer dan 1 gb mogelijk en dus een zaklantaarn) van de drie (lage video res) persoonlijke minpuntjes van dit toestel weggewerkt
Als dit zo is dan zijn er al twee (extern geheugen toch meer dan 1 gb mogelijk en dus een zaklantaarn) van de drie (lage video res) persoonlijke minpuntjes van dit toestel weggewerkt
de k800i heeft een xeon flits en een LED(zaklantaarn dus) LED kan je gebruiken om bij video's licht te hebben zoals bij de 750
hier te zien:

rechts LED links xeon
hier te zien:

rechts LED links xeon
[ Voor 49% gewijzigd door AseranO op 25-04-2006 18:07 ]
-
Zou wel super zijn want ik gebruik mijn k750i erg vaak als zaklamp. Maar ik kan er niks over vinden in de whitepaper of op het net.AseranO schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 18:01:
de k800i heeft een xeon flits en een LED(zaklantaarn dus) LED kan je gebruiken om bij video's licht te hebben zoals bij de 750
hier te zien:
http://www.fs-newmobile.c...onprecebit2006%20(81).jpg
rechts LED links xeon
Zou dat led geval naast de xenon flits niet een infrarood sensor kunnen zijn voor de lichtmeting? Dat was iig wat ik dacht dat het was.
Update:
Bij het nader bekijken van de foto hierboven kan het ook nog zo zijn dat van links naar rechts je zeg maar de xenon, de infrarood lichtmeter en dan helemaal rechts de led hebt?!?
Tevens zie ik een klein puntje onder het spiegeltje naast de lens. iemand een idee wat dat is?
[ Voor 23% gewijzigd door Scidd0w op 25-04-2006 18:17 ]
Dit topic is gesloten.