[XP] Alle illegale versies straks niet meer bruikbaar?

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.674 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch heb ik mijn bedenkingen bij dergelijke initiatieven van MS. OK, pur sang staan ze in hun recht om hun product te beschermen, maar ik hoop wel dat ze wel de gevolgen in de gaten houden. want ik heb het vermoeden dat er een hele hoop mensen hun (auto)updates maar gewoon uitschakelen, om dit gedoe te vermijden (zeker als er flink ruchtbaarheid aan wordt gegeven).

Het gevolg daarvan is weer dat we allemaal meer last gaan krijgen van malicious shit, wegens al die slecht gepatchte en dus kwetsbare systemen.

Overigens doet MS er wel verstandig aan om een waarschuwing in te bouwen, om de mensen alsnog de kans te geven een nwe licentie te kopen. Of een systeem om hun systeem weer te enabelen, want anders veroorzaken ze een behoorlijke schade bij de meeste mensen, die alles kwijt zijn omdat ze geheel opnieuw moeten installen, omdat je "illi-install" geheel onbereikbaar/gedisabled is.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje078
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-03-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 15:45:
[...]

Waar ik mee akkoord ga is dat hij daardoor inderdaad niet zou moeten gestraft worden zoals iemand met kwade opzet. Daar is in België zelfs een wetgeving voor, omdat je inderdaad iets in goed vertrouwen kan kopen van iemand en niet altijd kan weten of het gestolen is, true.

MAAR, van zodra dat object gestolen blijkt te zijn, dan heeft de rechtmatige eigenaar het recht om dat terug te eisen. In dit geval heeft Microsoft het recht om dat product direct te disablen. Heeft die gebruiker dan geen kennis om een legale versie erover te installeren(zonder format) of hoe hij de gegevens op andere manieren kan achterhalen, dan heeft hij gewoon brute pech. Hoe jammer dat ook kan zijn.
In nederland ligt dat helaas iets anders. Als iemand nl je fiets steelt en er een ander zadel op doet is het zijn fiets geworden en moet je vriendelijk vragen of je hem terug mag. Weigerd diegene heb je gewoon pech.

C2D 6750, 8GB DDR667, Asus P5K-SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 12:53

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Draakje078 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 15:54:
[...]

In nederland ligt dat helaas iets anders. Als iemand nl je fiets steelt en er een ander zadel op doet is het zijn fiets geworden en moet je vriendelijk vragen of je hem terug mag. Weigerd diegene heb je gewoon pech.
true :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
[...]

Wat weerhoud je ervan om je fiets terug te jatten en je eigen zadel er op te zetten? De dief zal geen enkele poot meer hebben om op te staan (:P) dan jij voordat jij je fiets terug jatte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje078
Benotti schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 16:07:
[...]

Wat weerhoud je ervan om je fiets terug te jatten en je eigen zadel er op te zetten? De dief zal geen enkele poot meer hebben om op te staan (:P) dan jij voordat jij je fiets terug jatte.
De kans dat je je eigen fiets terug kan jatten is natuurlijk klein, maar je theorie klopt wel. Je moet er dan natuurlijk wel vanuit gaan dat je niet op heterdaad betrapt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:17
Nou dit klopt dus niet helemaal. Diegene die jouw fiets heeft "gevonden" moet eerst naar politie toe en aangeven dat hij eeb fiets gevonden heeft met als serienummer xxxx. Vervolgens mag hij van alles en nog wat aan je fiets veranderen. Mocht jij op een dag je fiets herkennen en terugwillen dan kan je dat aan desbetreffend persoon vragen, maar jij moet alle gemaakte kosten die "dief/vinder" heeft gemaakt verplicht terugbetalen anders krijg je je fiets niet terug.

Leuk he Nederlands wetgeving. Deze wijze lessen heb ik van mijn buurtagent gehad _/-\o_

ontopic: Ik denk dat het weer een slimme truucje van Billi is om iedereen aan een legale versie te helpen. Laten we zeggen dat die update inderdaad ervoor zorgt dat jij windows met geen mogelijkheid meer in komt en dus verplicht om een legale key te hebben als je nog je data terug wilt hebben. -->Geloof mij iedereen sprint naar de winkels om een legale versie te kopen<--

Dan zul je ook nog eens zien dat het overal uitverkocht is :P

Maar ja dan moet die update wel echt komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 20:43

greatgonzo

schit-te-rend!

Stel nu dat 0,01% van de XP gebruikers echt bang is geworden en naar de winkel rent, verkoopt tie er toch weer enkele duizenden vandaag

[ Voor 10% gewijzigd door greatgonzo op 10-01-2006 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Micro$oft Microsoft hoeft ook hun software niet terug te krijgen, ze zorgen er alleen voor
dat jij hun software niet meer kan gebruiken nadat jij hun patch erop geinstalleerd hebt.

Om in jouw verhaal te blijven: Als de fiets die jij van je buurman gejat hebt op een
moment problemen krijgt met de remmen, dan is de buurman niet verantwoordelijk
voor dat jij niet meer kan remmen. Je kunt hem dan niet aanklagen nadat je
tegen een stadsbus opfietste omdat de remmen het opeens niet meer deden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 19:16 . Reden: typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje078
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 16:35:
[...]

Micro$oft hoeft ook hun software niet terug te krijgen, ze zorgen er alleen voor
dat jij hun software niet meer kan gebruiken nadat jij hun patch erop geinstalleerd hebt.

Om in jouw verhaal te blijven: Als de fiets die jij van je buurman gejat hebt op een
moment problemen krijgt met de remmen, dan is de buurman niet verantwoordelijk
voor dat jij niet meer kan remmen. Je kunt hem dan niet aanklagen nadat je
tegen een stadsbus opfietste omdat de remmen het opeens niet meer deden.
Dat is helemaal juist. De bestuurder is aansprakelijk. Helaas is het in Nederland dan weer zo krom dat de stadsbusbestuurder verantwoordelijk is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Ik zou het wel een stunt vinden als ze alle illegale installaties onklaar maken mbv zo'n patch. Het is irritant, maar het stimuleert mensen wel om een legale versie aan te schaffen. Ik heb er nu eigenlijk ook wel spijt van dat ik vorige week in de states geen XP Pro Retail heb gekocht. Die was daar $300. Dat was dan wel zonder tax, maar dat is in Virginia maar 4% geloof ik. Met de huidige dollarkoers is dat net iets goedkoper dan de € 332,01 (ex verzenkosten) die je er hier voor betaalt. Ik denk dat ik, ongeacht eventuele onklaar-maak-patch toch maar eens op internet rond ga neuzen en anders m'n tante in de states maar eens een verzoekje ga doen.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:57
zijn er al mensen met onbruikbare xp versie's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

__xeno__ schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:12:
Moet je vooral zeggen, dan weet de RIA (bv :P) gelijk dat jij zo'n stoute bezitter bent. ;)

MensionXL draait op legale OEM versie btw :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:22
__xeno__ schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:12:
Kunnen mensen met onbruikbare XP versie's nog op GoT komen denk je? Ow misschien met een andere pc waar ook een onbruikbare versie op staat... Nee dat gaat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
hahaha, daar had ik idd nog niet over nagedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Laatst online: 17-09 16:46
Als student zijnde heb je voor iets van 15 euro (o.i.d) een legale Windows XP Pro, kan je zelfs kiezen tussen NLD of ENG. Dat is echt geen geld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
geld dat ook voor havo-scholieren :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:41
MensionXL schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:16:
[...]

Moet je vooral zeggen, dan weet de RIA (bv :P) gelijk dat jij zo'n stoute bezitter bent. ;)

MensionXL draait op legale OEM versie btw :)
Alsof de RIA mensen gaat aanpakken op grond van posts op een forum...
Black Sparrow schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:17:
[...]

Kunnen mensen met onbruikbare XP versie's nog op GoT komen denk je? Ow misschien met een andere pc waar ook een onbruikbare versie op staat... Nee dat gaat ook niet.
Oude Windows versie installeren? Andere PC met wel legale versie/oude Windows? Laptop? Verder kijken dan je neus lang is...
Icey schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:19:
Als student zijnde heb je voor iets van 15 euro (o.i.d) een legale Windows XP Pro, kan je zelfs kiezen tussen NLD of ENG. Dat is echt geen geld :).
Is tegenwoordig iets van €50, staat op pagina 2 of 3 in dit topic.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:23
Waar kun je die krijgen dan? Klinkt wel interessant.. :> :P

edit:
Gevonden... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door LuPo op 10-01-2006 17:28 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:55
LuPo schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:23:
[...]

Waar kun je die krijgen dan? Klinkt wel interessant.. :> :P
Preciese prijzen weet ik niet maar... surfspot is wel vrij goedkoop. Verder krijg ik op moment op school mijn licensies voor de nodige programma's :o

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
asfaloth_arwen schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:28:
[...]

Preciese prijzen weet ik niet maar... surfspot is wel vrij goedkoop. Verder krijg ik op moment op school mijn licensies voor de nodige programma's :o
ik heb mijn van surfspot.nl voor 2 tientjes. De engelse xp pro versie. Jammer genoeg is deze actie geloof ik afgelopen.

Heb even gekeken en hij kost nu dan ook 50 euro voor de pro versie.

[ Voor 9% gewijzigd door DaannO op 10-01-2006 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het (nog) relevant is, maar gewoonlijk brengt Microsoft zijn patches uit rond 13.40u plaatselijke tijd. Met andere woorden, hier rond 19.40u vanavond (op MS update site).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Apie! schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 16:58:
Ik zou het wel een stunt vinden als ze alle illegale installaties onklaar maken mbv zo'n patch. Het is irritant, maar het stimuleert mensen wel om een legale versie aan te schaffen. Ik heb er nu eigenlijk ook wel spijt van dat ik vorige week in de states geen XP Pro Retail heb gekocht. Die was daar $300. Dat was dan wel zonder tax, maar dat is in Virginia maar 4% geloof ik. Met de huidige dollarkoers is dat net iets goedkoper dan de € 332,01 (ex verzenkosten) die je er hier voor betaalt. Ik denk dat ik, ongeacht eventuele onklaar-maak-patch toch maar eens op internet rond ga neuzen en anders m'n tante in de states maar eens een verzoekje ga doen.
Of koop Windows XP Pro OEM voor 150 euro met een stroomkabel bij een nederlandse winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Laatst online: 18-09 20:27
December schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:23:
[...]

Alsof de RIA mensen gaat aanpakken op grond van posts op een forum...
[...]

Oude Windows versie installeren? Andere PC met wel legale versie/oude Windows? Laptop? Verder kijken dan je neus lang is...
[...]

Is tegenwoordig iets van €50, staat op pagina 2 of 3 in dit topic.
Dat klopt. Voor elke student in Nederland is dit beschikbaar.
Kijk op www.surfspot.nl Daar moet je inloggen met je ICT Inlog-account.

Echter die Windows XP Professional kost nu 51 Euro om precies te zijn. Microsoft heeft namelijk een nieuw contract afgesloten met dus de overkoepelend organisatie. Het betreft een upgradelicentie die dus in het nieuwe contract maar voor 4 of 5 jaar geld (zolang je dus student bent).

Wat betreft upgrade licentie: Als je een OEM PC hebt staan met zo'n stikker of een oude Windows 3.11, 95, 98, 2000, ME of weet ik wat van licentie mag je deze gebruiken.

Ik was nog zo verstandig vorig jaar (op 30 december 2005 :Y) ) twee Windows XP Prof versies te kopen. Voor mij geldt dus echter het oude contract en die is eeuwigdurend. Dus geen 4 of 5 jaar. En dat maar voor 17,50 Euro.

Dus voor 35 Euri, twee legale Windows XP Prof Hieroo. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:23
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:32:
Ik weet niet of het (nog) relevant is, maar gewoonlijk brengt Microsoft zijn patches uit rond 13.40u plaatselijke tijd. Met andere woorden, hier rond 19.40u vanavond (op MS update site).
offtopic:
Hmm, als ik na 19.40u niet meer reageer weet je waardoor het komt... :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
thestiffmeister schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:34:
[...]

Echter die Windows XP Professional kost nu 51 Euro om precies te zijn. Microsoft heeft namelijk een nieuw contract afgesloten met dus de overkoepelend organisatie. Het betreft een upgradelicentie die dus in het nieuwe contract maar voor 4 of 5 jaar geld (zolang je dus student bent).

Wat betreft upgrade licentie: Als je een OEM PC hebt staan met zo'n stikker of een oude Windows 3.11, 95, 98, 2000, ME of weet ik wat van licentie mag je deze gebruiken.

Ik was nog zo verstandig vorig jaar (op 30 december 2005 :Y) ) twee Windows XP Prof versies te kopen. Voor mij geldt dus echter het oude contract en die is eeuwigdurend. Dus geen 4 of 5 jaar. En dat maar voor 17,50 Euro.

Dus voor 35 Euri, twee legale Windows XP Prof Hieroo. _/-\o_
Hehe ik heb dat dus ook op tijd gedaan 8) Maar je kon er toch maar 1 bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:55
LuPo schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:34:
[...]

offtopic:
Hmm, als ik na 19.40u niet meer reageer weet je waardoor het komt... :P
offtopic:
Gelukkig hebben we linux/andere computers! (en screenshots als reminder 8) )

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het al waar zou zijn, volgens mij is het een grote hoax, hoe lang zou het dan duren voordat er een "oplossing" voor dit probleem is bedacht. MS kennende een uurtje of 1?

Maar goed, het zou wel een geweldige stunt zijn als dit waar zou zijn. Ligt heel de wereld even plat. Ik hoop dat ze extra medewerkers voor het callcenter hebben ingehuurd, gniffel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:45:
Als het al waar zou zijn, volgens mij is het een grote hoax, hoe lang zou het dan duren voordat er een "oplossing" voor dit probleem is bedacht. MS kennende een uurtje of 1?

Maar goed, het zou wel een geweldige stunt zijn als dit waar zou zijn. Ligt heel de wereld even plat. Ik hoop dat ze extra medewerkers voor het callcenter hebben ingehuurd, gniffel.
Misschien wat langer omdat hackers hun computer niet meer in kunnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand trouwens al deze reply gelezen op het originele bericht?
I believe its PID based. As fa as i know microsoft does not keep records of specific keys that have been released, but it does know which PID ranges it has. At the moment it does nothing more than prevent people without a SP2 valid (640 range) key from logging in. However - what it allows microsoft to do is add key ranges to a white list to open up further ranges in future. I can't see how it locks things down any more since SP2 users are currently limited to 640 keys only. It may cause a few headaches for pirates still running SP1 though but there can't be that many of them.
Waarschijnlijk is het dus toch geen hoax, maar is de impact van deze patch momenteel kleiner dan verwacht.

Van zodra MS dus effectief een whitelist opzet, zal deze patch veel meer keys blokkeren dan nu. Alleen blijft de vraag wanneer MS meer product keys (mbv deze patch) zal blokkeren.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[...]

knipknip
élke student? ook 2e jaars BOL4 MTS'ers?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 08:44
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:49:
Iemand trouwens al deze reply gelezen op het originele bericht?

[...]

Waarschijnlijk is het dus toch geen hoax, maar is de impact van deze patch momenteel kleiner dan verwacht.

Van zodra MS dus effectief een whitelist opzet, zal deze patch veel meer keys blokkeren dan nu. Alleen blijft de vraag wanneer MS meer product keys (mbv deze patch) zal blokkeren.
Dan is er nog genoeg tijd om een crack te maken en gewoon vanuit windows zelf toe te passen. Aan de andere kant was het ook wel leuk geweest om een linux boot cd te maken die een aantal wijzigingen aanbrengt aan de "affected binaries".

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Echter die Windows XP Professional kost nu 51 Euro om precies te zijn. Microsoft heeft namelijk een nieuw contract afgesloten met dus de overkoepelend organisatie.
Dit klopt in eerste instantie wel ja. Echter de prijs kan nog lager worden, indien je onderwijsinstelling de boel zelf ook nog eens sponsort. Als ik namelijk inlog op surfspot dan zie ik 2 logo's van mijn onderwijs instelling achter de 2 verschillende windows versies staan. En erboven staat uitgelegd:
Wanneer het logo van jouw onderwijsinstelling bij een product wordt getoond, betekent dit dat jouw instelling de licentiekosten voor het product voor haar rekening heeft genomen. Doordat je niet zelf de licentiekosten voor het product hoeft te betalen, kun je het product dus voor een nog voordeligere prijs aanschaffen.
Dus het kan hooguit 51 euro zijn. Ik geloof dat Windows XP Pro UK op mijn school €35 is :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is die patch nu al uitgebracht??
probeer het topic te volgen maar kan er op dit moment geen wijs meer uit worden??
zo ja wat zijn de bevindingen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:18:
is die patch nu al uitgebracht??
probeer het topic te volgen maar kan er op dit moment geen wijs meer uit worden??
zo ja wat zijn de bevindingen??
Even naar boven scrollen of klik hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik studeer aan de Hogeschool Zuyd; die betaalt ook mee volgens het logo. Toch kost Windows XP Pro (SP2 geïntegreerd) nu € 51,-. Dat is officieel wel een upgradelicentie voor een OEM versie van Windows, dus géén volledig nieuwe licentie.

Ik heb dus nergens een vaste prijs gevonden. Ik heb gewoonweg even ingelogd en gekeken wat het voor mij zou kosten, er van uit gaande dat die prijs overal hetzelfde zou zijn.

edit: dit was eigenlijk een reactie op wolkje.

[ Voor 6% gewijzigd door DrivinUCrazy op 10-01-2006 18:22 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:20:
[...]

Even naar boven scrollen of klik hier :)
thnx ik had er overheen gelezen

afwachten dusss ik heb voor de zekerheid ook mijn autoupdate uitgezet je weet maar nooit wat er thuis gebeurt als je in een bieb zit te blokken voor examens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 08:44
Kun je trouwens niet gewoon de oude binaries opslaan, de patch toepassen en vervolgens de oude binaries terugzetten? Dan heb je de patch wel geïnstalleerd en je bent niet eens illegaal bezig (want geen disassembling, reverse engineering etc).

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:21:
Ik studeer aan de Hogeschool Zuyd; die betaalt ook mee volgens het logo. Toch kost Windows XP Pro (SP2 geïntegreerd) nu € 51,-. Dat is officieel wel een upgradelicentie voor een OEM versie van Windows, dus géén volledig nieuwe licentie.

Ik heb dus nergens een vaste prijs gevonden. Ik heb gewoonweg even ingelogd en gekeken wat het voor mij zou kosten, er van uit gaande dat die prijs overal hetzelfde zou zijn.

edit: dit was eigenlijk een reactie op wolkje.
Ik denk dat we er verstandig aan doen om dit tipic centraal te houden en niet nu opeens gaan kijken waar je xp zo goed koop mogelijk kan krijgen op het laatste moment.

Zoals in de posts hier boven kan lezen is de prijs omhoog gegaan en is licentie maar 3 jaar, in andere woorden: je bent iets te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

DaannO schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:28:
[...]

Ik denk dat we er verstandig aan doen om dit tipic centraal te houden en niet nu opeens gaan kijken waar je xp zo goed koop mogelijk kan krijgen op het laatste moment.

Zoals in de posts hier boven kan lezen is de prijs omhoog gegaan en is licentie maar 3 jaar, in andere woorden: je bent iets te laat.
Ok dan, de laatste post over dit onderwerp.

Punt één: ik heb hier 3 computers, alle drie hebben ze een eigen legale licentie. Ik maak mij dan ook helemaal geen zorgen over wat Microsoft gaat doen.
Punt één a: ik heb heb een paar maanden geleden windows XP Pro gekocht voor € 17,50. Ik was dus ruim op tijd. (ff eigenwijs doen :P )

De reden dat ik trouwens over surfspot.nl begon, is dat studenten absoluut geen reden hebben om geen legale windows licentie aan te schaffen. De genoemde bedragen in de posts over surfspot.nl tonen dat ruimschoots aan.
Er zijn wel degelijk mensen die zich nu zorgen beginnen te maken. Dat zie je wel aan deze discussie, deze staat bijna continu in de active topics. Ook daarom heb ik surfspot.nl genoemd: veel mensen hier zijn student, en die kunnen dan nog voordat eventuele problemen komen een licentie kopen, en dan is de student blij, Microsoft blij, iedereen blij.

Als we weer op het oorspronkelijke punt terug willen komen: "mag Microsoft dit doen?", zeg ik keihard ja. Microsoft mag zijn belangen beschermen, en als de technieken om dat te doen beter worden, mogen ze die gerust toepassen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:39:
[...]

Ok dan, de laatste post over dit onderwerp.

Als we weer op het oorspronkelijke punt terug willen komen: "mag Microsoft dit doen?", zeg ik keihard ja. Microsoft mag zijn belangen beschermen, en als de technieken om dat te doen beter worden, mogen ze die gerust toepassen.
Mee eenschh. Ik vind het hun goed recht dat ze het doen en dat meen ik echt. Ik vind het wel jammer maar ik snap het echt goed. Dus ik geen ze groot gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Tja we zien over een uurtje wel hoe het allemaal verloopt.

@DaannO -> Hier:
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:32:

[ Voor 76% gewijzigd door Edmund op 10-01-2006 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Edmund schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:46:
Tja we zien over een uurtje wel hoe het allemaal verloopt.
Haha wie zegt dat ze het over een uurtje al online gooien?! Lijkt net doomsdagy :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meuzik
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 12:24
Nou, ik hoop dat ze de update uitbrengen. Ben namelijk wel enorm benieuwd naar wanneer de allereerste hack-instructies hier of daar weer verschijnen :9
Was immers met de Genuine check ook: paar tellen later was er al een (doodeenvoudige) 'oplossing' voor....

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:47:
[...]

Haha wie zegt dat ze het over een uurtje al online gooien?! Lijkt net doomsdagy :P
Dat was ik ;)

Ik ben wel zeer benieuwd hoe MS zal beslissen welke keys (of moet ik zeggen: key ranges?) verboden worden.
Uit alle reply's blijkt alvast dat als je key niet geldig is om SP2 te installeren (dus als deze niet binnen de xxx640xxx rang ligt), deze geblokkeerd zal worden. Maar hoe zou het dan zitten met keys die niet door Windows Genuine Validation komen, OEM keys en VLK keys; want die bezitten toch ook niet zo'n rang?

We zullen zien.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met corporate keys die op inet rondzwerven.

Hopen dat ze geblokt worden. Dan heeft mijn ex-werkgever toch een enorm probleem :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:50:
[...]

Dat was ik ;)

Ik ben wel zeer benieuwd hoe MS zal beslissen welke keys (of moet ik zeggen: key ranges?) verboden worden.
Uit alle reply's blijkt alvast dat als je key niet geldig is om SP2 te installeren (dus als deze niet binnen de xxx640xxx rang ligt), deze geblokkeerd zal worden. Maar hoe zou het dan zitten met keys die niet door Windows Genuine Validation komen, OEM keys en VLK keys; want die bezitten toch ook niet zo'n rang?

We zullen zien.
Ik denk dat ms hier wel goed over na gedacht heeft voordat ze de patch uitbrengen. teminste dat hoop ik voor de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ernstige vraag: Geldt deze patch ook voor de 64-bits versie??

Begin nu even niet over wat en wel legaal is en wat niet, een zeer goede en close vriendin is nét met spoed opgenomen in het ziekenhuis en ik kan deze ellende even helemaal niet gebruiken. Ik heb automatic updates maar even keihard uitgepleurd.

Maar goed, als het ooit écht niet anders kan stap ik wel over op Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:58:
Een ernstige vraag: Geldt deze patch ook voor de 64-bits versie??

Begin nu even niet over wat en wel legaal is en wat niet, een zeer goede en close vriendin is nét met spoed opgenomen in het ziekenhuis en ik kan deze ellende even helemaal niet gebruiken. Ik heb automatic updates maar even keihard uitgepleurd.

Maar goed, als het ooit écht niet anders kan stap ik wel over op Linux.
T zal haast wel denk ik, denk dat ze al hun software willen beschermen dus dat dan ook. Sterkte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik knijp em nu echt. Is het ook belangrijk om alle belangrijke data te back-upen? Loop je ook gevaar als je automatische updates uitgezet hebt?

Het aftellen kan zo beginnen :).

[ Voor 12% gewijzigd door Jckx op 10-01-2006 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Br3zip schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:04:
Ik knijp em nu echt. Is het ook belangrijk om alle belangrijke data te back-upen? Loop je ook gevaar als je automatische updates uitgezet hebt?
Nee, als je Automatische updates uitzet komen er geen updates vanzelf op je pc :)
Nogmaals, het is "Patch Tuesday" vandaag, en volgens MS Security Bulletin staat er inderdaad 1 kritieke Windows patch gepland om uitgegeven te worden vandaag.
Of dat echter deze specifieke "keyblocker" patch is, weet niemand.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 10:57

DaRoot

Some say...

Er komen nu 2 patches binnen...
Heb een machientje ingericht als proef, die gaat nu updaten...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 19:08
De updates zijn er..

KB908519: Beveiligingsupdate voor Windows XP
Normale downloadgrootte: 182 kB , kleiner dan 1 minuut
Er is een beveiligingsprobleem vastgesteld waardoor een kwaadwillende gebruiker uw Microsoft Windows-systeem kan beschadigen en beheer over het systeem kan krijgen. Installeer deze update van Microsoft om uw computer hiertegen te beveiligen. Wanneer u dit item hebt geïnstalleerd, moet u de computer mogelijk opnieuw
Windows Hulpprogramma voor verwijderen van schadelijke software - jan 2006 (KB890830)
Downloadgrootte: 1.2 MB , kleiner dan 1 minuut
Nadat u dit hulpprogramma hebt gedownload, wordt het hulpprogramma één keer uitgevoerd om te controleren of de computer is geïnfecteerd met bepaalde soorten schadelijke software (inclusief Blaster, Sasser en Mydoom). Eventueel gevonden varianten kunnen met dit hulpprogramma worden verwijderd. Als er schadelijke software wordt aangetroffen, geeft het programma de volgende keer dat u de computer opstart een statusrapport weer. Er is elke maand een nieuwe versie van dit hulpprogramma beschikbaar. Als u het hulpprogramma handmatig op de computer wilt uitvoeren, kunt u het downloaden via het Microsoft Downloadcentrum of een on line versie uitvoeren via microsoft.com. Dit hulpprogramma is niet bedoeld ter vervanging van een antivirusproduct. Gebruik een antivirusproduct om de computer te beveiligen. Details...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Zo, geïnstalleerd... geen reboot nodig... dus ook niets aan de hand volgens mij.

Edit:
Ook gereboot, opnieuw ingelogd, niets aan 't handje...

[ Voor 29% gewijzigd door DaRoot op 10-01-2006 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Laatst online: 10-09 19:08
DaRoot schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:09:
Zo, geïnstalleerd... geen reboot nodig... dus ook niets aan de hand volgens mij.
Tja, reboot nu eens dan? Ik durf het nog niet hoor.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak[3G]
  • Laatst online: 06-11-2023
Doe eens een restart....... :) kijken of het dan nog steeds allemaal werkt ..

edit : te laat

[ Voor 11% gewijzigd door Sneak[3G] op 10-01-2006 19:11 ]

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's vroeg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zei toch: het aftellen kan beginnen? ;)

Test je rot, mensen! :P

[ Voor 3% gewijzigd door Jckx op 10-01-2006 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Zie hierboven mijn vorige post: Bij 't inloggen na reboot, geen meldingen... Lijkt niets aan 't handje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak[3G]
Toch wacht ik nog even af :) ;)

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er al mensen geblokkeerd zijn kunnen ze voorlopig toch niet replyen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak[3G]
tweakers hebben allemaal ook nog een Linux machine achter de hand hoor of een win98 comp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shotcaller777
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Omschrijving van de update:
....
EDIT: Oude WGA update van half jaar geleden, sorry.

[ Voor 86% gewijzigd door Shotcaller777 op 10-01-2006 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Hahaha, zoiets ja. Heb het snel ff op een gerepareerde shuttle gezet (rotte elco's). Maar daar staat ook al Ubuntu op, en die krijgt straks de hele schijf voor zich alleen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MS Security websites zijn nog niet bijgewerkt...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:48

The_Scarabial

MTB for life!

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:14:
Als er al mensen geblokkeerd zijn kunnen ze voorlopig toch niet replyen :+
DaRoot had een testmachientje opgesteld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak[3G]
Cris89 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:15:
Omschrijving van de update:

[...]
Dat is de WGA van een half jaar geleden of is dit een nieuwe update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar even die Mandriva 2006 installen mss... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Sneak[3G] schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:17:
[...]

Dat is de WGA van een half jaar geleden of is dit een nieuwe update?
Hij staat niet in mijn lijst met updates, maar een snelle google leert dat het inderdaad al ouder is..
Deze update komt namelijk alleen binnen als je zelf de update website bezoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shotcaller777
  • Niet online
Inderdaad, mijn fout :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 22:41
Vals alarm dus, dit topic, alleen 1 critical update die beschermd tegen hackers op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak[3G]
Chris89 schrijft:

Windows Genuine Advantage Validation Tool (KB892130)
443 KB , less than 1 minute
The Windows Genuine Advantage Validation Tool enables you to verify that your copy of Microsoft Windows is genuine. The tool validates your Windows installation by checking Windows Product Identification and Product Activation status. After you install this item, you may have to restart your computer. Once you have installed this item, it cannot be removed.

Total: 443 KB , less than 1 minute

Deze update is al heel erg oud. Dit is de WGA update (windows genuine advantage). Waarom post je dit chris89?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar ff een vage theorie:
Het kan ook zo zijn dat dit door een medewerker van Microsoft is verspreid, om te kijken hoe de eindgebruikers reageren. Die internal beta's van Microsofr lekken ook niet per ongeluk uit hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Non-security High Priority updates on MU, WU, WSUS and SUS

Microsoft is planning to release 1 NON-SECURITY High-Priority Update on Windows Update (WU) and Software Update Services (SUS).

Microsoft is planning release 3 NON-SECURITY High-Priority Updates on Microsoft Update (MU) and Windows Server Update Services (WSUS).
zou een van dezen het kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sneak[3G] schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:22:
Chris89 schrijft:

Windows Genuine Advantage Validation Tool (KB892130)
443 KB , less than 1 minute
The Windows Genuine Advantage Validation Tool enables you to verify that your copy of Microsoft Windows is genuine. The tool validates your Windows installation by checking Windows Product Identification and Product Activation status. After you install this item, you may have to restart your computer. Once you have installed this item, it cannot be removed.

Total: 443 KB , less than 1 minute

Deze update is al heel erg oud. Dit is de WGA update (windows genuine advantage). Waarom post je dit chris89?
Misschien als gepast grapje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caesu schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:23:
[...]

[...]

zou een van dezen het kunnen zijn?
Normaal gezien wordt die bulletin meteen bijgewerkt na de release van de updates, zou niet lang meer mogen duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
Als het echt een foute grap is dan kunnen we hem waarschijnlijk aanstaande vrijdag (de 13e) verwachten... })

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net ook de update's gedownload en geinstalleerd , alles werkt hier nog perfect na het opnieuw opstarten ,

Heb sinds vanochtend alleen een raar ding in me adresbalk , staat alleen op me startpagina (www.tweakers.net)

Als er misschien iemand is die weet wat dit is en hoe het weg gehaald kan worden :)

Afbeeldingslocatie: http://www.fiddy.nl/tweakers/raar.JPG

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:26:
ik heb net ook de update's gedownload en geinstalleerd , alles werkt hier nog perfect na het opnieuw opstarten ,

Heb sinds vanochtend alleen een raar ding in me adresbalk , staat alleen op me startpagina (www.tweakers.net)

Als er misschien iemand is die weet wat dit is en hoe het weg gehaald kan worden :)

[afbeelding]
Dat heet een favicon mijn vriend :)

Een favicon, of paginaicoon, is een icoon dat geassocieerd is met een website.

Een webdesigner kan zo'n icoon maken en veel grafische webbrowsers laten deze zien, zoals recente versies van Internet Explorer, Firefox, Mozilla, Opera en Konqueror. Browsers die faviconen ondersteunen laten deze meestal zien in de adresbalk. Tevens worden ze meestal gebruikt in de lijst met bladwijzers of favorieten.

Hoewel de naam van het icon standaard favicon.ico is en de bestandsextensie dus die van een icoonbestand is, blijkt het op sommige browsers mogelijk een animated gif - bestand dat onder deze naam is opgeslagen, als een bewegende afbeelding te tonen.

Een standaard favicon is 16 bij 16 beeldpunten.

-Wikipedia-

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 19:08
Het is hier opeens opvallend rustig :D

Maar ja, ik zal automatic update voorlopig toch maar uitzetten denk ik. Zit de patch er nu niet tussen, dan is het wel de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quazar schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:32:

Maar ja, ik zal automatic update voorlopig toch maar uitzetten denk ik. Zit de patch er nu niet tussen, dan is het wel de volgende keer.
Héél erg rustig...
-edit-
Nog iemand met een VLP versie online?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel, ik zit in ieder geval nog te wachten op een update van de website.
Vond de updates sowieso al vrij vroeg deze maand, ik had minstens een half uur later verwacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

iedereen zit darten te kijken Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/emo.gif

[ Voor 68% gewijzigd door greatgonzo op 10-01-2006 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht ik al, hij gaat zo traag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Tenzij het zoals ik verwacht een grote hoax is.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

ga eerst wel eens testen op mijn laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vals alarm dus gelukkig >:)
maar idd voorlopig nog ff geen auto updates miss dat ze hem later er toch doorheen sneaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zullen we hier aub geen vragen gaan stellen over dat je IE er opeens raar uitziet, of waar je het goedkoopste Windows XP kan kopen? :o

Blijf een beetje ontopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heeft iemand uberhaubt al een betrouwbare bron gevonden ipv de onbetrouwbare forum post die in de openingspost is gequote?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Laatst online: 18-09 20:27
elevator schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:37:
Zullen we hier aub geen vragen gaan stellen over dat je IE er opeens raar uitziet, of waar je het goedkoopste Windows XP kan kopen? :o

Blijf een beetje ontopic :)
Dat was al wel duidelijk ;)

Verder lijkt het me een ultieme HOAX! Hoe kan je het jaar beter beginnen >:)
Zeg maar 1 van die goede voornemens van Microsoft: Dit jaar zullen alle illegale yuppies een probleem hebben _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door thestiffmeister op 10-01-2006 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bor de Wollef schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:38:
Heeft iemand uberhaubt al een betrouwbare bron gevonden ipv de onbetrouwbare forum post die in de openingspost is gequote?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog online en automatic updates staat uit }:O

Ik ga voortaan wel handmatig updaten zodat ik precies kan zien wát ik update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar was KB908519 wel een zéér kritieke update, hij wordt zelfs op Windows Update voor Windows 98 aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

thestiffmeister schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:38:
[...]

Dat was al wel duidelijk ;)

Verder lijkt het me een ultieme HOAX! Hoe kan je het jaar beter beginnen >:)
Zeg maar 1 van die goede voornemens van Microsoft: Dit jaar zullen alle illegale yuppies een probleem hebben _/-\o_
greatgonzo schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 16:28:
Stel nu dat 0,01% van de XP gebruikers echt bang is geworden en naar de winkel rent, verkoopt tie er toch weer enkele duizenden vandaag
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Laatst online: 18:13

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:45:
Blijkbaar was KB908519 wel een zéér kritieke update, hij wordt zelfs op Windows Update voor Windows 98 aangeboden.
:z

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Laatst online: 23:00
Het zou past echt een dreiging worden als MS in een pers bericht door geeft dat deze patch een maand geleden gedownload is, als je automatishe updates hebt ingeschakeld en dat ie er voor zorgt dat morgen je pc er mee kapt.

Ik heb nog even gegoogled op "KB912494" en dit is het resultaat:

http://www.google.nl/sear...005-39,GGLG:nl&q=KB912494

Ik denk dat het een Hoax is anders zou er wel veel meer over te doen zijn.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar we zijn er met zijn allen toch wel heel druk mee.

Iemand heeft dit toch aardig in gang gezet.
Bij mij werkt alles nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is dit weer volledig ontopic :P
De Microsoft Security websites zijn ook bijgewerkt.
Geen spoor echter van KB912494, hoewel deze reply aantoonde dat de impact op dit moment nooit echt groot zou zijn (het was een te grote white list eigenlijk)...

Wachten op Vista dus (hoewel de kans dat deze patch ooit voor XP uitkomt niet zo overdreven klein is natuurlijk ;)), die waarschijnlijk wél zo'n validation tool aan boord zal hebben die geregeld checkt of je key legaal is.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 20:20 . Reden: up-to-date ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, een of andere grapjas, die hoopt dat iedereen met een niet legale XP zijn automatische download uit zet. Hierdoor heeft ie meer computer om te infecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Achteraf bekeken kun je het wel een hoax noemen natuurlijk, maar het zou me toch echt niet verwonderen moest MS ooit nog eens zijn activatiesysteem uitbreiden (wat dus zou opvolgen op al de black lists in de service packs, Windows XP OEM alleen nog maar telefonisch te activeren, Gebruikers moeten Windows-legaliteit bewijzen bij update).
Volkomen te begrijpen natuurlijk, alleen hoop ik dat Microsoft het met hun nieuwe OS liefst van de eerste keer goed aanpakt door een white list ofzo gebruiken, dan is de kans om het gekraakt te laten worden ook veel kleiner >:) ;)

edit: Natuurlijk is dit ook goed nieuws voor sommigen, zoniet een heleboel mensen...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor 7.50 alle MS Software legaal (exclusief office, inclusief visio).

Ik denk dat andere universiteiten ook een soortgelijke regeling hebben. Er is dus echt geen reden dat studenten geen legale versie van hun OS hebben.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.