Ik stuitte net op dit verhaal over een Windows XP patch die eraan staat te komen:
Als ik dit goed begrijp zullen straks heel wat mensen een groot probleem hebben: Windows zal na de 10e niet meer opstarten wanneer je een illegale versie gebruikt. Ik ben niet zo bekend met cijfers hieromtrent, maar volgens mij zijn er heel wat mensen die geen licentie hebben. Zou er straks een grote groep mensen gillend achter hun PC zitten omdat ze hun scriptie/werk/game niet meer kunnen maken/doen/spelen? Of zal dit allemaal wel mee gaan vallen? Ik vind het zelf nogal een heftige stap van Microsoft, aangezien ze tot nu toe er slechts voor gezorgd hebben dat Windows Update niet meer in zijn geheel gebruikt kan worden.
Noot: ik start dit topic niet omdat ik op zoek ben naar "oplossingen", ik wil hier een gesprek over voeren zonder dat na 3 posts de boel op slot gaat omdat iemand hier minder legale meuk aanbiedt!
Bron: http://www.winbeta.org/forums/index.php?showtopic=8150This package addresses several security issues related to how product keys are validated on the system.
As a byproduct, it will utilize a listing of all legitimate key ranges issued by Microsoft to determine whether a system is legitimate, rather than using a pre-existing equation that was created at product launch.
These key ranges will be accessed periodically while the system is online to determine whether Microsoft has black-listed any keys, or opened up new ranges of valid keys.
If a system is detected as being illegitimate, it will be prevented from logging in under any mode with the following error message.
Windows Product Activation
A problem is preventing Windows from accurately checking the license of this computer. Error Code: 0x80004005
This patch is slated to hit Windows Update on January 10, 2006 as a Critical Update.
KB912494
Effected Binaries:
pidgen.dll
dpcdll.dll
winlogon.exe
Als ik dit goed begrijp zullen straks heel wat mensen een groot probleem hebben: Windows zal na de 10e niet meer opstarten wanneer je een illegale versie gebruikt. Ik ben niet zo bekend met cijfers hieromtrent, maar volgens mij zijn er heel wat mensen die geen licentie hebben. Zou er straks een grote groep mensen gillend achter hun PC zitten omdat ze hun scriptie/werk/game niet meer kunnen maken/doen/spelen? Of zal dit allemaal wel mee gaan vallen? Ik vind het zelf nogal een heftige stap van Microsoft, aangezien ze tot nu toe er slechts voor gezorgd hebben dat Windows Update niet meer in zijn geheel gebruikt kan worden.
Noot: ik start dit topic niet omdat ik op zoek ben naar "oplossingen", ik wil hier een gesprek over voeren zonder dat na 3 posts de boel op slot gaat omdat iemand hier minder legale meuk aanbiedt!