Nederlands is makkelijker als je denkt
Het is dus zo: je ziet hem niet in je lijst staan.
Maar hij staat er wel.
Want als je in het menu gaat kijken, dan zie je dat je hem als geacepteerd kan zetten.
En dan met hem chatten.
Maar dat weet m'n zoon (nog) niet
Klopt, maar zolang ie geblockt staat niet he.Maar kan $evilpersoon niet alsnog berichtjes sturen? Daarvoor hoef je niet perse op de contactlist te staan, althans, dat kun je zo instellen.
Maar daar weet m'n zoon niks van
[ Voor 35% gewijzigd door .Tom op 08-01-2006 14:35 ]
NLChris schreef op zondag 08 januari 2006 @ 13:27:
...
Tot nu toe zijn er twee beperkingen:
* Als de te blokken persoon niet in de contactpersonenlijst staat maar wel bij Opties->Privacy->Geaccepteerde contacten, dan kan de te blokken persoon wel een gesprek starten.
* Ctrl+alt+del ->Processen-> msnmsgr2.exe beeindigen stopt de blokkering.
* En nummer drie: programma blokt geen groepsgesprekken met de te blokken persoon (kan wel maar mij lukt t niet in C++)
...
Beperking 1 en 3 zijn op te lossen met wat meer kennis van C++ of wat meer kennis van C#.het kan zonder proxy, vrij simpel, je moet dan de SDK van messenger gebruiken, je programma krijgt dan bericht als er een chatvenster geopend word. Je kan dan kijken naar wie de berichten gaan en dan het venster sluiten. Ik kreeg het wel aan de praat in C# (programmeertaal), maar daar kreeg ik weer wat anders niet in aan de praatIn C++ (andere programmeertaal) lukte me dit beter, alleen hierin kreeg ik het chatvenster gedoe niet aan de praat
Helaas werkt messenger zo, je kan hem niet helemaal weghalen. MSN hanteert 3 lijsten:Mij lijkt het een schijnbeveiliging.
Het is dus zo: je ziet hem niet in je lijst staan.
Maar hij staat er wel.
Want als je in het menu gaat kijken, dan zie je dat je hem als geacepteerd kan zetten.
En dan met hem chatten.
Maar dat weet m'n zoon (nog) niet.
* Contactpersonenlijst (hier hebben andere programmas toegang tot)
* Geaccepteerde personen (niet aan te passen)
* Geblokkeerde personen (je kan alleen mensen blokken die in je lijst staan), dit doet mijn programma ook.
Het is waar dat het simpel te omzeilen is door naar Opties->Privacy en hem van geblokkeerd naar geaccepteerd te verplaatsen.
Ik zal kijken nog even kijken of ik het toch aan de praat kan krijgen, het blokken van gesprekken met $evilperson. Dan maakt het in preciepe niet uit in welke lijsten de $evilperson voorkomt, omdat het gespreksvenster toch gesloten wordt zodra het geopend wordt.
Dit kun jij ook hoor, als je programmeer kennis hebt. Hij gebruikt een SDK (Software Development Kit). Dit is een set aan voorbeelden/documentatie/library's/etc. om jouw programma samen te laten werken met het betreffende programma waarvoor de SDK is bedoeld, in dit geval MSN. Nu kan hij die library's aanroepen om dus MSN te bedienen.FrenkyFal7 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:21:
[...]
dan blokt ie um tog weer
offtopic..NLChris, waar heb je dat geleerd? Meesterlijk!
Als je dit zelf wilt leren, moet je een programmeer taal leren (C#/C/C++/Java (ik raad C# aan, als begin taal)) en moet je leren hoe je SDK's moet gebruiken.
[ Voor 101% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 15:58 ]
Zet daar Snort (of een ander IDS) en controlleer zijn MSN gesprekken en print ze uit en bespreek ze dagelijks bij het diner
Installeer een proxy server en controlleer zijn Internet gedrag. Doe met deze logfile hetzelfde als de chat logfiles.
En, nog wat. Laat het toe. Dan kun je het controlleren en in de gaten houden. als ze iets willen doen ze het toch wel. Als je het niet thuis toelaat doen ze dat wel bij de "buren".
Misschien is het beter om meer vertrouwen te hebben in hem. Daar kom je veel verder mee. Beschouw hem als een gelijke en bespreek het met hem.
PS: Er komen mensen "over de vloer" voor je kinderen die je liever niet wilt zien. Maar je kunt er helemaal NIETS aan doen. Ik merk dat nu al bij mijn eigen kinderen (nog onder de 10)
[ Voor 24% gewijzigd door bolke op 08-01-2006 16:24 ]
dat is dus het hele probleem met de jeugd van tegenwoordig...bolke schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:13:
beschouw hem als een gelijke en bespreek het met hem.
een kind van 11 is geen gelijke... die is een kind.. en Tom is kostverdiener/ouder/verantwoordelijke/etc.
Kinderen van nu nemen geen genoegen meer met nee geloof ik... nou mijn kinderen later wel, let maar op! Dit staat overigens los van vertrouwensdiscussie, maar dat bijt elkaar ook niet.
[ Voor 8% gewijzigd door Jazzper op 08-01-2006 16:24 ]
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
msn, mail en http gaan allemaal plaintekst over de lijn en kunnen dus gefilterd worden op een firewall.
heb je even een voorsprong totdat die encryptie gaat begrijpen en gebruiken.
Mijn oudste is 8. Maar die behandel ik ook "als gelijke". Een gelijk is niet gelijk een volwassen persoon maar "gelijke" op hun niveau.Jazzper schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:23:
[...]
dat is dus het hele probleem met de jeugd van tegenwoordig...
een kind van 11 is geen gelijke... die is een kind.. en Tom is kostverdiener/ouder/verantwoordelijke/etc.
Kinderen van nu nemen geen genoegen meer met nee geloof ik... nou mijn kinderen later wel, let maar op! Dit staat overigens los van vertrouwensdiscussie, maar dat bijt elkaar ook niet.
Dingen hard verbieden werkt niet echt. Je kunt ze adviseren. Soms dringend adviseren. Maar als ze daar niet naar willen luisteren trek je vaak aan het kortste eind.
En geloof me. Daar heb ik heel veel ervaring mee. Positief en negatief.
[ Voor 14% gewijzigd door bolke op 08-01-2006 16:31 ]
als jou zoon zo graag contact wil met die gene,
hoeft dat niet via msn, laat je zoon, er gebeurt nog wel es iets,
laat hem dan op de blaren zitten!
Hou toch op zeg met dat "vrije opvoeding" gedoe. We leven niet meer in de jaren 70 hoor, en er zijn genoeg voorbeelden te zien van die rampzalige watjesopvoedingen.bolke schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:27:
Mijn oudste is 8. Maar die behandel ik ook "als gelijke". Een gelijk is niet gelijk een volwassen persoon maar "gelijke" op hun niveau.
Dingen hard verbieden werkt niet echt. Je kunt ze adviseren. Soms dringend adviseren. Maar als ze daar niet naar willen luisteren trek je vaak aan het kortste eind.
Bij mijn vader was nee toch echt NEE en al gingen we op ons kop staan, het gebeurde niet. Hij heeft me geloof ik in m'n hele leven 1 keer in een opwelling een tik gegeven en daar had ie op dat moment al spijt van, dus "met de harde hand" zit totaal niet in fysieke intimidatie ofzo. Het is een kwestie van mentaal overwicht en gezag, en ik geloof dat veel ouders van nu een beetje de weg kwijt zijn wat dat betreft.
Ik heb m'n vader vroeger vaak genoeg vervloekt (wie niet...?) maar ik kan je verzekeren dat ik mijn kinderen op dezelfde manier zal opvoeden. Duidelijke grenzen en dat wordt niet aan getornd; wat andere kinderen op school wel of niet mogen doet er niet toe. De maatschappij van nu waar steeds meer problemen met gezag en waarden en normen de kop op steken is ooit geschapen.... in de opvoeding van een hele generatie brutale apen.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Off-topic: Op m'n 14e programmeerde ik in Delphi, maar ik had ook wel C# gekunt. Javascript werkt alleen op een website in een webbrowser. Je browser genereerd dan aan de hand van de Javascript de output. Als je Javascript kunt, dan kun je waarschijnlijk ook wel C#. C# en Javascript zijn niet hetzelfde, maar lijken wel erg op elkaar. Dus als je geinteresseert bent in programmeren, zou ik zeker eens een basis tutorial pakken over C#. Ik zou SharpDevelop eens installeren en er eens mee gaan stoeien.FrenkyFal7 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 15:52:
[...]
off-topic: Ik ben nog maar 14Ik leer het wel bij Informatica en Informatiekunde(zit nog op school), leer je oa. werken/maken van Java-scripten...of heeft dat niets te maken met waar jij het over hebt, eghie?
Mjah, ik ben zelf ook voor een vrije opvoeding (ligt eraan welk deel van de opvoeding), maar hij moet eigenlijk zelf weten wat hij het beste vind voor z'n kind. Sommige kinderen kun je gewoon niet vrij opvoeden. Alleen in dit geval zou ik hem ook gewoon laten msnen met die gozer. Ik denk dat hij anders mischien nog wel gedonder krijgt met die gast, omdat hij dan denkt dat hij hem niet meer wil spreken. En mjah, dat soort woorden/zinnen gingen bij ons ook door de klas toen ik zo oud was. Het is eigenlijk vrij "normaal", voor die kinderen dan. Ik wist op die leeftijd ook wel meer, dan dat m'n ouders vonden dat ik moest weten. Maarjah, dat houd je toch.__xeno__ schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:35:
got=========> gop(gathering of parents)
als jou zoon zo graag contact wil met die gene,
hoeft dat niet via msn, laat je zoon, er gebeurt nog wel es iets,
laat hem dan op de blaren zitten!
Ps. dit zijn maar een tips. Jij moet natuurlijk helemaal zelf weten wat je doet.
[ Voor 3% gewijzigd door eghie op 08-01-2006 17:30 ]
hehe iets te laat, ik bow voor de reply 1 hoger over die 'hou toch op...'
idd, aanpakken die slampampers
[ Voor 91% gewijzigd door Jazzper op 08-01-2006 17:20 ]
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Ik ben wel geïnterreseerd in de technische oplossing, omdat ik nog steeds van mening ben dat die er simpelweg niet is.
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
Het programma wordt op C:\ gezet, de starter zei wel dat zijn zoon niet zoveel van pc's afweet, maar het lijkt me dat het echt een keer voorkomt dat hij op de C kijkt voor een programma te zoeken.
Is het niet beter om het 'hidden' en 'system' kenmerken mee te geven, of om het in \windows\system32\drivers\ oid. te zetten?
Verder aardig programmatje, onder XP SP2 + MSN7.5 doet hij het prima hier
Owner SuitIT, https://www.suitit.nl
Dus ook al begint de $evilperson het gesprek (omdat hij weer in de geaccepteerde lijst staat), dan wordt het venster gelijk gesloten
http://euchris.gotdns.com/release.zip
Met veel dank aan de codesamples op forums.msnfanatics.com
Mooi dat het werktOpmerking voor NLChris:
Het programma wordt op C:\ gezet, de starter zei wel dat zijn zoon niet zoveel van pc's afweet, maar het lijkt me dat het echt een keer voorkomt dat hij op de C kijkt voor een programma te zoeken.
Is het niet beter om het 'hidden' en 'system' kenmerken mee te geven, of om het in \windows\system32\drivers\ oid. te zetten?
Verder aardig programmatje, onder XP SP2 + MSN7.5 doet hij het prima hier
Het maakt opzich niet uit waar het programma staat, maar install.reg gaat ervan uit dat het programma in C:\ staat. Het programma gaat er ook weer vanuit dat msnmsgr2.txt op C:\ staat.
edit: typo
Tsjah ik ben ook pas 16, paar jaar geleden begonnen met VB toen HTML. Nu bij C#. SharpDevelop is niet slecht alleen doet toch onder voor Microsoft Visual Studio 2005 Express, deze is ook gratis. FF googlen en tis zo gevonden
[ Voor 16% gewijzigd door NLChris op 08-01-2006 18:49 ]
één of andere website...ipv
http://euchris.gotnds.com/release.zip
Vrije opvoedind is als ze ALLES mogen. Dat heb ik niet gezegd. Dat maak jij ervanExirion schreef op zondag 08 januari 2006 @ 17:13:
[...]
Hou toch op zeg met dat "vrije opvoeding" gedoe. We leven niet meer in de jaren 70 hoor, en er zijn genoeg voorbeelden te zien van die rampzalige watjesopvoedingen.
Bij mijn vader was nee toch echt NEE en al gingen we op ons kop staan, het gebeurde niet. Hij heeft me geloof ik in m'n hele leven 1 keer in een opwelling een tik gegeven en daar had ie op dat moment al spijt van, dus "met de harde hand" zit totaal niet in fysieke intimidatie ofzo. Het is een kwestie van mentaal overwicht en gezag, en ik geloof dat veel ouders van nu een beetje de weg kwijt zijn wat dat betreft.
Ik heb m'n vader vroeger vaak genoeg vervloekt (wie niet...?) maar ik kan je verzekeren dat ik mijn kinderen op dezelfde manier zal opvoeden. Duidelijke grenzen en dat wordt niet aan getornd; wat andere kinderen op school wel of niet mogen doet er niet toe. De maatschappij van nu waar steeds meer problemen met gezag en waarden en normen de kop op steken is ooit geschapen.... in de opvoeding van een hele generatie brutale apen.
Ik heb ook een keer VisualStudio2006Expres gedownload, geweldig dat het nu gratis is!, alleen vergeet ik vaak programmacodes, dus kan ik niets werkends schrijven
Er zitten zat ideeën in mijn hoofd wat hele mooie programmas zouden kunnen worden, alleen zodra ik iets echt wil programmeren weet ik nooit in welke 'stijl' dit moet, en omdat je tegenwoordig HTML/PHP/SQL/VB/Java enzo door elkaar hebt, raak je dit helaas gauw kwijt...
Iedereen zegt wel dat het gewoon leerwerk is, maar toch heb ik het gevoel dat die codes nooit blijven steken... (Je kent het probleem wel in Visual, als je een keer een " , of een }, vergeet, kan je weer lang lopen zoeken...
Maar dit neemt niet weg dat ik het geweldig programmeerwerk blijf vinden, zo 'direct' gedachtenlezen uit programma's....
Weer offtopic
Op school hebben we ook zo'n soortgelijk programma, alleen deze leest alleen windowtitels, en sinds kort ook adressen van IE, en is makkelijk te omzeilen
NLChris schreef op zondag 08 januari 2006 @ 18:24:
Ik heb een nieuwe versie geupload die gespreksvensters sluit waaraan de $evilperson deelneemt.
Dus ook al begint de $evilperson het gesprek (omdat hij weer in de geaccepteerde lijst staat), dan wordt het venster gelijk geslotenZo snel dat het gesprek nutteloos is.
[...]
Mooi dat het werkt
Het maakt opzich niet uit waar het programma staat, maar install.reg gaat ervan uit dat het programma in C:\ staat. Het programma gaat er ook weer vanuit dat msnmsgr2.txt op C:\ staat.
offtopic:
Tsjah ik ben ook pas 16, paar jaar geleden begonnen met VB toen HTML. Nu bij C#. SharpDevelop is niet slecht alleen doet toch onder voor Microsoft Visual Studio 2005 Express, deze is ook gratis. FF googlen en tis zo gevonden
Had niet gezien dat je er nog 1 had gemaakt.NLChris schreef op zondag 08 januari 2006 @ 18:24:
Ik heb een nieuwe versie geupload die gespreksvensters sluit waaraan de $evilperson deelneemt.
Dus ook al begint de $evilperson het gesprek (omdat hij weer in de geaccepteerde lijst staat), dan wordt het venster gelijk geslotenZo snel dat het gesprek nutteloos is.
[...]
Mooi dat het werkt
offtopic:
Nogmaals bedankt. Zal hem morgen uittesten.
Verhaaltje:
M'n zoon kwam thuis.
Ik leg het hem uit, vertel het hem. Hij schrikt.
Maar probeerd dan toch die flapdrol toe te voegen, maar het lukt hem niet
Ware het niet dat flapdrol, bij voortdurend en volhardend contact, ongetwijfeld binnenkort een mailtje dropt bij je zoon hoe/waar hij op een andere manier met elkaar in contact kan komen, al dan niet via Trillian, chatboxen o.id.TomGiethoorn schreef op maandag 09 januari 2006 @ 22:07:
[...]
Had niet gezien dat je er nog 1 had gemaakt.
Nogmaals bedankt. Zal hem morgen uittesten.
Verhaaltje:
M'n zoon kwam thuis.
Ik leg het hem uit, vertel het hem. Hij schrikt.
Maar probeerd dan toch die flapdrol toe te voegen, maar het lukt hem niet.
Ik heb vanavond eventjes dit topic flink doorgelezen en ik moet zeggen dat ik aanzienlijk ben geschrokken van "de opvoedkundige kanten" van dit topic.
No offence, maar toen ik 18 jaar geleden richting de brugklas ging, was
a) een computer een luxe.
b) bedoeld voor serieuze dingen zoals huiswerk.
c) internet via de telefoonlijn aanzienlijk duur.
d) de wil van de ouders wet.
Ik heb zelf nog geen kinderen, maar weet heel goed dat genoemde problemen in dit topic zeker niet zullen voorkomen later; papa is niet voor niets werkzaam bij een IT-bedrijf en papa heeft niet voor niets 8U aan servers staan die alles regelen omtrent inkomend & uitgaand IP-verkeer.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Dat is pas OWNED, heb je een foto genomen van z'n hoofd toen hij het probeerde ?Maar probeerd dan toch die flapdrol toe te voegen, maar het lukt hem niet.
Volgens mij is sterilisatie nog de makkelijkste oplossing.MAX3400 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 22:18:
[...]
Ik heb zelf nog geen kinderen, maar weet heel goed dat genoemde problemen in dit topic zeker niet zullen voorkomen later; papa is niet voor niets werkzaam bij een IT-bedrijf en papa heeft niet voor niets 8U aan servers staan die alles regelen omtrent inkomend & uitgaand IP-verkeer.
Verwijderd
- Met MessengerPlus kun je een contact een vaste naam geven. Als je dit nou bij de badperson doet en 'm als het ware verstopt in een contactgroep 'familie' of bijvoorbeeld 'werk pappa' zal ie 'm niet zo snel terugvinden/durven aan teklikken.
- Stuk minder legaal; probeer het wachtwoord van de badperson te achterhalen, log in op zn account en blokkeer+verwijder je eigen zoon. De badperson zal het niet opmerken...
Verwijderd
Help ik kan geen contactpersoon toevoegen op msn !
3 maal raden van wie,
krijgt die dan weer het het advies om het weer ongedaan te maken ?
Verwijderd
LOLZjieB schreef op maandag 09 januari 2006 @ 22:32:
[...]
Volgens mij is sterilisatie nog de makkelijkste oplossing.
Verwijderd
dat jochie weet amper iets van computers, laat staan forums zoals deze dus je hoeft het niet te raden want dat jochie komt toch niet op GOT....Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 22:41:
Straks komt er een nieuwe topic op got...
Help ik kan geen contactpersoon toevoegen op msn !
3 maal raden van wie,
krijgt die dan weer het het advies om het weer ongedaan te maken ?
Verwijderd
Naja ik weet niet of dit het programma is wat hier bedoeld wordt.Bart1983 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 20:33:
[...]
Ja als hij telkens een andere naam gebruikt valt deze optie af. Maar als er iemand is die de naam van dit programma kent zou ik dat toch graag willen weten !!
Maar het programma adbolish (wat bedoelt is voor popups enz) kan ook gebruikt worden om vensters te blokeren aan de hand van de naam in de title bar.
Dit zou op de volgende manier kunnen helpen:
0. Installeer adbolish
1. Installeer msnplus (www.msgplus.net, wel reclame uitvinken tijdens de installatie)
2. laat de zoon die persoon toevoegen
3. geef met msnplus die persoon een vaste msn naam (msnplus opties>contactenlijst>schermnaam)
4. zet een wachtwoord op de msnplus opties (msnplus opties>privacy>beveiliging)
5. start een nieuw gesprek met persoon X en blokkeer met behulp van adbolish persoon X
Als persoon X nu een gesprek wil beginnen met je/uw zoon dan zal dit venster onmiddelijk gesloten worden.
Als de zoon echt zo slim is dat hij adbolish kan vinden en daarbij die windows title popup kan unblocken dan kan je altijd nog bij adbolish zn eigen windows title blocken zodat de instellingen van adbolish niet/nauwelijks meer veranderd kunnen worden.
De enigste mogenlijkheid dan nog is de agtitles.ini file editen die in de adbolish directory staat.
Maar het lijkt mij dat die laatste optie geeneens nodig is, want als je/uw zoon zo ver dingen kan bedenken dan kan hij ook msnplus uninstallen en/of adbolish uninstallen.
Dus als een goed gesprek en / of straf niet helpt dan is de manier hierboven altijd nog een optie
Voor het eenvoudigste zoeken naar alle chinese webshops: www.chinapricefinder.com
Verwijderd
Helaas kunnen de files niet meer gedownload worden.
Is de link niet meer aktief of staat je pc uit?!
Heb je een andere link voor ons?
Alvast bedankt.
Dit heeft wel als voordeel dat het geen software-oplossing is die je zoontje er ook weer af kan gooien.
Ik realiseer me dat het weinig toe voegt aan deze Windows discussie, maar iChat in Mac OS X ondersteunt een dergelijke optie wel degelijk! Je kan als ouder bepalen met wie jou kind al dan niet mag chatten. Requests voor het toevoegen van een nieuwe buddy komen dan ook eerst bij jou terecht.En er is ook geen ander chatprogramma die het wel kan?
Zelfde soort parental controls zitten vanuit Mac OS X ook in Mail, iTunes, Safari (de web browser) en nog een aantal apps.
Maar het lijkt me wat gortig om A) een nieuwe computer te kopen, alleen om dit probleem op te lossen en B ) de knul over te laten stappen naar AIM of .Mac (aangezien iChat geen MSN ondersteuning heeft).
EDIT:
Enne...
Aan m'n reet! Verbieden kan wel degelijk, met passende tegenmaatregelen als het verbod word overtreden. Accoord, er zijn zat zaken waarbij het inderdaad op gaat date "advies > verbod", maar andersom net zo goed. En accoord, het aantal zaken waarbij dat op gaat is doorgaans ook groter.Dingen hard verbieden werkt niet echt. Je kunt ze adviseren. Soms dringend adviseren. Maar als ze daar niet naar willen luisteren trek je vaak aan het kortste eind.
EDIT2:
Zeker aangezien in 1988 Internet niet in zijn huidige vorm bestond en je al blij mocht zijn als je kon e-mailenNo offence, maar toen ik 18 jaar geleden richting de brugklas ging, was
...
c) internet via de telefoonlijn aanzienlijk duur.
[ Voor 39% gewijzigd door Liegebeest op 16-01-2006 15:11 ]
Liege, liege, liegebeest!
Hij staat op me eige server die niet altijd online is, de rest van vandaag welVerwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 11:30:
Hoi ChrisNL,
Helaas kunnen de files niet meer gedownload worden.
Is de link niet meer aktief of staat je pc uit?!
Heb je een andere link voor ons?
Alvast bedankt.
Links staan op vorige blz
[ Voor 9% gewijzigd door NLChris op 16-01-2006 15:09 ]
Verwijderd
Als het maar niet gelijk is aan de NS dienstrooster.....
Jah ik heb hem.
NLChris bedankt.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 14:29 ]
Verwijderd
Zou de server misschien nog eens aangezet worden of dat iemand anders die heft nog heeft even willen uploden?
Alvast bedankt
Verwijderd
Heeft iemand hem nog?
Verwijderd
Nofi, maar luistert dat joch überhaupt wel eens naar je?
Verwijderd
Hehe, Dat joch wat ik geblockt had voegt hem schijnbaar steeds toe, waarbij m'n zoon gewoon op OK drukt waardoor ie er weer in komt. Zwaar irritantVerwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 14:51:
We zijn nu 3 maanden verder waarin dat proggie heeft gewerkt en er dus niet gechat is met dat "vriendje", je zoon weet dat je het niet wilt hebben, je zoon weet dat je er op controleert, je zoon weet dat je het desnoods technisch onmogelijk maakt, maar de boodschap is nog steeds niet aangekomen?
Nofi, maar luistert dat joch überhaupt wel eens naar je?
I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...
Verwijderd
Ik kan niet meer inloggen op het oude accounts en heb dit al redelijk lang zo.
Het is wel mogelijk alleen is het bestand wat NLChris op z'n server heeft staan uitgeschakeld.easydisk schreef op zondag 07 mei 2006 @ 15:00:
Zoals gezegd dit is gewoon niet mogelijk: er zijn webmessengers, gaim, amsn, etc. maar vind het wel grappig dat dit al 4 maanden loopt, denk dat ze ondertussen alles al besproken hebben wat niet mag
Geboortedatum 19 september 1991
Ik denk dat vader nog wat ver gezocht is voor hem hoor. Weet niet over wie hij spreekt maar een zoon die achter internet kan. Dit meot beteken dat hij toen hij minder dan 8 jaar was een zonn hebben gekregen. Ik weet niet waarom hij dit dan vraagt
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Maar als die persoon altijd dezelfde naam (of inderdaad op een of andere manier een uniek ID heeft) dan zou je dat kunnen gaan blokkeren. Bijvoorbeeld met McAfee Privacy Service. Een probeer versie kan je gewoon downloaden vanaf www.download.com.
Verwijderd
Jep, dat is m'n geboortedatum. Alleen kan het ook zo zijn dat mijn vader dit aan mij vroeg en hij de TS was...touchdomex schreef op zondag 07 mei 2006 @ 15:10:
Dit komt uit de userprofile van Tom G.
Geboortedatum 19 september 1991
Ik denk dat vader nog wat ver gezocht is voor hem hoor. Weet niet over wie hij spreekt maar een zoon die achter internet kan. Dit meot beteken dat hij toen hij minder dan 8 jaar was een zonn hebben gekregen. Ik weet niet waarom hij dit dan vraagt
Maak maar eerst je HAVO af voordat je aan kinderen begint
Krijg 1000 Km gratis snelladen bij het bestellen van je Tesla, kijk op: https://teslacode.nl
Verwijderd
Reactie hierop is al gegeven:justinb81 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 15:35:
![]()
![]()
Maak maar eerst je HAVO af voordat je aan kinderen begint
[afbeelding]
Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 15:13:
[...]
Jep, dat is m'n geboortedatum. Alleen kan het ook zo zijn dat mijn vader dit aan mij vroeg en hij de TS was...
Ja, maar wij begrijpen die zin niet
Verwijderd
Nou, kijk: Ik heb een vader (d'oh) en die vroeg of hij op mijn account van Tweakers mocht om dit te vragen. Daarna vroeg ie of ik me voor wilde doen als vader van zijn zoon (mijn broertje dus...), want het klinkt zo stom om hier te zeggen dat ik in m'n broertje z'n MSN te zitten kloten.
Helder. Maar dit is dus wel wat je aan het doen bent?Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 15:46:
[...]
Daarna vroeg ie of ik me voor wilde doen als vader van zijn zoon (mijn broertje dus...), want het klinkt zo stom om hier te zeggen dat ik in m'n broertje z'n MSN te zitten kloten.
Man, doe niet zo triest. Als er echt mee zit post je in SEM of maak je een topic report. Op deze manier vernaggel je alleen het topic.royco_100 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 15:52:
Aangezien je vaak ,ik, mijn zoon gebruikt, is er hier dus account sharing. Voor zo ver ik weet mag dat niet.
Anyway, waarom wordt die "verboden" persoon gewoon niet eens aangesproken door de vader?
Verwijderd
Eigelijk wel dusSeatRider schreef op zondag 07 mei 2006 @ 15:49:
[...]
Helder. Maar dit is dus wel wat je aan het doen bent?
Dat is maar 1x gebeurt dus wat maakt het uitroyco_100 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 15:52:
Aangezien je vaak ,ik, mijn zoon gebruikt, is er hier dus account sharing. Voor zo ver ik weet mag dat niet.
Is gebeurt maar dat joch trekt zich er niks van aan.Ricardo87 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 15:54:
[...]
Man, doe niet zo triest. Als er echt mee zit post je in SEM of maak je een topic report. Op deze manier vernaggel je alleen het topic.
Anyway, waarom wordt die "verboden" persoon gewoon niet eens aangesproken door de vader?
Signature
^^ with stupidRicardo87 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 15:54:
[...]
Man, doe niet zo triest. Als er echt mee zit post je in SEM of maak je een topic report. Op deze manier vernaggel je alleen het topic.
of neem even contact op met die moeder en leg alles uit, als allebei de ouders ze dan toespreken komt 't wel goed denk ik?
Zie ondertitel
Ik weet zo 1-2-3 niet waar ik hem kan uploaden, dus iedereen die hem wil hebben kan mij even een mailtje sturen
Mailadres vind je in mijn profiel.
Verwijderd
Zeker met die sire actie moeten ze hier wel op ingaan.
Je zou ook de ouders van dat andere kind kunnen bellen of een soort filer op je pc zet die internet uitschakeld wanneer bepaalde woorden in beeld komen, afhankelijk van wat je voor woorden verwacht bij dat kind.
Verwijderd
Ja, maar het is jammer dat jullie de hele situatie daar niet kennen. Je kent het wel wat er in veel van die gevallen is: geld problemen, alleenstaand, veel moeten werken en daardoor geheel geen toezicht is.Dentheman schreef op zondag 07 mei 2006 @ 15:59:
[...]
^^ with stupid
of neem even contact op met die moeder en leg alles uit, als allebei de ouders ze dan toespreken komt 't wel goed denk ik?
Verwijderd
Deze discussie begint naar SG te neigen..., maar softwarematig lijkt het me niet te gaan lukken tenzij MSN wat voor je doet. Ik denk dat een goed gesprek/school inlichten etc meer gaat helpen.Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:02:
[...]
Ja, maar het is jammer dat jullie de hele situatie daar niet kennen. Je kent het wel wat er in veel van die gevallen is: geld problemen, alleenstaand, veel moeten werken en daardoor geheel geen toezicht is.
TomG: GemaildVerwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:02:
[...]
Ja, maar het is jammer dat jullie de hele situatie daar niet kennen. Je kent het wel wat er in veel van die gevallen is: geld problemen, alleenstaand, veel moeten werken en daardoor geheel geen toezicht is.
Als iemand anders nog intresse heeft hoor ik het wel
Verwijderd
Thx.DarthPlastic schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:08:
[...]
TomG: Gemaild
Als iemand anders nog intresse heeft hoor ik het wel
Ik zal hem zo even uploaden op m'n webruimte (altijd online)
Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 14:05:
Sorry dat ik hem nog een keer omhoog haal, maar ik heb het bestand echt nodig.
Heeft iemand hem nog?
Weer online mocht je het nodig hebben:Dentheman schreef op zondag 07 mei 2006 @ 15:59:
[...]
^^ with stupid
Ik wil me niet mengen in de discussie maar als het zo lang lopen is kan je misschien toch beter wat anders proberen
edit:
Je hebt het al. Van mij mag je het online zetten, maar ik vind toch dat je een andere oplossing moet zoeken.
[ Voor 9% gewijzigd door NLChris op 07-05-2006 16:13 ]
Verwijderd
Mooi, jij bent er ook weerNLChris schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:11:
[...]
[...]
Weer online mocht je het nodig hebben:
Ik wil me niet mengen in de discussie maar als het zo lang lopen is kan je misschien toch beter wat anders proberen
Ik heb nog een vraagje: zijn er meerder (bijv. 3 á 4) e-mail adressen te blokken?
Verwijderd
Krijg een timeoutNLChris schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:11:
[...]
[...]
Weer online mocht je het nodig hebben:
edit:
Je hebt het al. Van mij mag je het online zetten, maar ik vind toch dat je een andere oplossing moet zoeken.
Nee.... is niet moeilijk, misschien doe ik het ooit nog. Maar als een goed gesprek niet helpt lijkt het verwijderen van messenger en het beperken van zijn account een veel betere oplossing.Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:12:
[...]
Mooi, jij bent er ook weer.
Ik heb nog een vraagje: zijn er meerder (bijv. 3 á 4) e-mail adressen te blokken?
edit:
Werkt hier wel. Zelf gehost dus niet erg snel.
Dit programma kan 100% cpu veroorzaken en ik garandeer ook niets over de werking
[ Voor 27% gewijzigd door NLChris op 07-05-2006 16:19 ]
Verwijderd
Is het ook dat weten mijn ouders ook, maar ze willen het zo doen, ook best, moeten m'n ouders weten (als je nu denkt huh, lees dan even een stukje hierboven.)NLChris schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:16:
[...]
Nee.... is niet moeilijk, misschien doe ik het ooit nog. Maar als een goed gesprek niet helpt lijkt het verwijderen van messenger en het beperken van zijn account een veel betere oplossing.
Chris
Wil je het dan misschien nog iets aanpassen dat je er een stuk of 10 kan blokkeren. Dat joch is inmiddels andere dingen gaan doen met nieuwe adressen. Zal je eeuwig dankbaar zijn
Kijk ik net in die lijst, blijkt dat rot joch 15 (!!) adressen te hebben waarmee ie wel eens chat om de 'blok functie'' te ontlopen. Kan je het er in maken dat je er heel veel in kan voegen?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2006 16:28 . Reden: Toevoeging ]
edit: ik lees dat je al voorzien bent.
[ Voor 28% gewijzigd door Rhapsody op 07-05-2006 16:31 ]
🇪🇺 pro Europa!
http://messenger.msn.com/Help/LearnMore.aspx
Even naar beneden scrollen naar "Parental Control" Dat is in principe precies wat jij zoekt.
Er staat echter bij dat deze functie uitsluitend beschikbaar is in de Verenigde Staten, Australië, het Verenigd Koninkrijk, Canada, Duitsland, Spanje, Mexico, Frankrijk en Japan. Misschien kan het wel zo zijn dat je dit kunt gebruiken wanneer je een engelstalige versie installeert en in jouw zoontjes profiel de locatie veranderd in bv Groot Brittanie.
Ik doe maar een gooi...
Verwijderd
Er staat bij: Voor deze functie heb je MSN 8 of later nodig. En hij heeft 7.5.DeZzL schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:33:
Als je hier kijkt:
Even naar beneden scrollen naar "Parental Control" Dat is in principe precies wat jij zoekt.
Er staat echter bij dat deze functie uitsluitend beschikbaar is in de Verenigde Staten, Australië, het Verenigd Koninkrijk, Canada, Duitsland, Spanje, Mexico, Frankrijk en Japan. Misschien kan het wel zo zijn dat je dit kunt gebruiken wanneer je een engelstalige versie installeert en in jouw zoontjes profiel de locatie veranderd in bv Groot Brittanie.
Ik doe maar een gooi...
Klopt, maar kun je versie 8 (is dat messenger live?) niet installeren?Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:34:
[...]
Er staat bij: Voor deze functie heb je MSN 8 of later nodig. En hij heeft 7.5.
Verwijderd
Als dat MSN probleem zo uit de klauw gaat lopen lijkt het me toch echt tijd voor andere maatregelen. Bijvoorbeeld alleen MSN onder fysiek toezicht -> PC gezellig in de woonkamer en ga daar maar MSNen. Blijkbaar worden technische oplossingen toch omzeild.Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:18:
[...]
Is het ook dat weten mijn ouders ook, maar ze willen het zo doen, ook best, moeten m'n ouders weten (als je nu denkt huh, lees dan even een stukje hierboven.)
Wil je het dan misschien nog iets aanpassen dat je er een stuk of 10 kan blokkeren. Dat joch is inmiddels andere dingen gaan doen met nieuwe adressen. Zal je eeuwig dankbaar zijn.
Kijk ik net in die lijst, blijkt dat rot joch 15 (!!) adressen te hebben waarmee ie wel eens chat om de 'blok functie'' te ontlopen. Kan je het er in maken dat je er heel veel in kan voegen?
Verwijderd
Kan, maar heb even lopen zoeken en hij is volgens mij alleen nog een beta, ook geen probleem, maar heb je een link voor me?DeZzL schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:38:
[...]
Klopt, maar kun je versie 8 (is dat messenger live?) niet installeren?
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Verwijderd
In m'n profiel staat m'n e-mail.argro schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:54:
wat is je email? dan stuur ik je wel een invite voor Windows Live Messenger.
Maar was is een invite voor Windows Live Messenger?
Ja, maar je moet eerst een invite hebben, net als gmail.Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:51:
[...]
Kan, maar heb even lopen zoeken en hij is volgens mij alleen nog een beta, ook geen probleem, maar heb je een link voor me?
Ik heb er nog een paar als je er een wil: ff het msn adres waarmee er geMSN'd word sturen naar:
christanaskoski at gmail dot com
Verwijderd
Heb je 2 mails gestuurd. 1e was fout, 2e is goedNLChris schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:57:
[...]
Ja, maar je moet eerst een invite hebben, net als gmail.
Ik heb er nog een paar als je er een wil: ff het msn adres waarmee er geMSN'd word sturen naar:
christanaskoski at gmail dot com
Ik kan de server van NLChris niet bereiken dit geld voor meerdere mensen lijkt me.
Dan hebben andere mensen met hetzelfde probleem er wat aan in de toekomst.
My favorite programming language is solder.
Verwijderd
Aangezien ik hem mag hosten van NLChris zal ik hem zo op mijn eigen ruimte hosten. Geef me wel even wat tijd, zal zo even het adres posten want ben nu nog even bezig met MSN Messenger LivePuch-Maxi schreef op zondag 07 mei 2006 @ 17:06:
Ik heb dit topic vol bewondering zitten lezen, het lijkt erop dat NLChris een goede oplossing voor het probleem heeft gevonden, misschien is het handig om het programma ergens te hosten
Ik kan de server van NLChris niet bereiken dit geld voor meerdere mensen lijkt me.
Ik heb ook hosting om het te hosten. Maar eerlijk gezegd sta ik zelf niet zo achter deze oplossing. Ik zal straks een nieuwe zip met copyright notice naar Tom sturen.Puch-Maxi schreef op zondag 07 mei 2006 @ 17:06:
Ik heb dit topic vol bewondering zitten lezen, het lijkt erop dat NLChris een goede oplossing voor het probleem heeft gevonden, misschien is het handig om het programma ergens te hosten
Verwijderd
Weet iemand een oplossing?
Als je een geswitched netwerk heb ( met een hub / switch ), zou je een msn sniffer kunnen gebruiken.
Een voorbeeld van zo'n programma is MSN Checker Sniffer, hiermee ondervangt jouw pc al het msn netwerk verkeer, jouw pc moet dat wel aan staan, aannemend dat je zoontje een eigen/ andere pc heeft.
Met dit programma kun je bepaalde mensen blocken, het lijkt of je er gewoon tegen praat alleen komt de text nooit door naar de andere kant.
Misschien een prijzige oplossing, zie hier voor het tooltje plus extra info. http://www.msn-tools.net/
"MSN Checker Sniffer allow you to remotely monitor, block or record MSN conversations, If your kids (or spouse!) are spending too much time chatting via MSN, or you suspect they're engaged in dangerous conversations, MSN Checker Sniffer is a very simple way to find out and stop it. And export all intercepted messages to HTML files for later processing. It's easy to use, and it will monitor all conversations without the use of client software installed on the remote computers."
Als het niet moeilijk is, dan zal het wel makkelijk zijn
Niets...
Verwijderd
Uhu, dat doe ik ookNLChris schreef op zondag 07 mei 2006 @ 17:31:
Je kan alleen inloggen met het account waar je de invite op gehad hebt.
Als je die mail krijgt staat er een download-link, download MSN Live en installeer het..Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 17:50:
NLChris, heb je wel de goede een invite gegeven? Want ik log toch echt in met het adres wat ik je gemaild heb
Wel een probleem is dat niemand anders meer kan MSN'en aangezien het gewoon over je oude MSN installeert. Je moet dus wel "lid" zijn van MSN Live (die uitnodiging) wil je kunnen inloggen op MSN Live.
You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.
Verwijderd
Alleen, waar kan ik nu dat parent-control helemaal instellen? Kan het nergens vinden.
Volgens mij kijk zelf niet helemaal goed, het staat er gewoon letterlijk neergeschreven. Beetje zelf initiatief mag ook welVerwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 18:13:
Ok, nu werkt het.
Alleen, waar kan ik nu dat parent-control helemaal instellen? Kan het nergens vinden.
DeZzL schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:33:
Als je hier kijkt:
Ik doe maar een gooi...
You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.
Verwijderd
Ja, dat heb ik natuurlijk geprobeerd, kan alleen niet vinden wat er staatSuaver schreef op zondag 07 mei 2006 @ 18:36:
[...]
Volgens mij kijk zelf niet helemaal goed, het staat er gewoon letterlijk neergeschreven. Beetje zelf initiatief mag ook wel
[...]
no flame intended hoor ik vind het bestNLChris schreef op zondag 07 mei 2006 @ 17:14:
[...]
Ik heb ook hosting om het te hosten. Maar eerlijk gezegd sta ik zelf niet zo achter deze oplossing. Ik zal straks een nieuwe zip met copyright notice naar Tom sturen.
My favorite programming language is solder.
Misschien is het een idee om het script zo om te vormen dat alleen msn-adressen in jouw 'veilige lijst' toegevoegd kunnen worden. Zo kan je broertje alleen chatten met personen waarvan jij denkt dat ze veilig zijn. Lijkt mij redelijk eenvoudig. Op die manier kun je voorkomen dat de 'rotte appel' steeds weer een ander adres aanmaakt en zo toch weer in contact komt met je broertje.Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:18:
[...]
Is het ook dat weten mijn ouders ook, maar ze willen het zo doen, ook best, moeten m'n ouders weten (als je nu denkt huh, lees dan even een stukje hierboven.)
Wil je het dan misschien nog iets aanpassen dat je er een stuk of 10 kan blokkeren. Dat joch is inmiddels andere dingen gaan doen met nieuwe adressen. Zal je eeuwig dankbaar zijn.
http://hawvie.deviantart.com/
NLChris: Stuur je me dan nog je progje met copyight notice? Kan ik hem hosten voor de mensen hier
http://home.wanadoo.nl/tomgiethoorn/release.zip
Veel plezier ermee en bedankt Chris