Werkt het ook niet als er 1 of 2 woorden in staan?
Want die ene heeft altijd wel 1 of 2 dezelfde woorden er in staan.
Want die ene heeft altijd wel 1 of 2 dezelfde woorden er in staan.
Heel erg bedanktNLChris schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 20:35:
ok, hij blokkeert en verwijderd de persoon nu als hij wordt toegevoegd. Ik moet er nog even aan werken zodat het emailadres te wijzigen is en dat het wat minder zichtbaar is
[ Voor 113% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 16:00 ]
Zo'n soort gelijke functie zit idd in XP Pro maar dan log je je zelf eigenlijk op afstand in. Ofwel de lokale gebruiker wordt dan uitgelogd. Dat is net niet wat je wilt hebben. RealVNC is erg goed te doen moet ik zeggen. (Radmin zeker ook wel alleen jammer dat dat Shareware is.)TomGiethoorn schreef op Saturday 07 January 2006 @ 19:19:
[...]
Graag
[...]
Misschien wel handiger ja... Maar zit dat dan niet in XP Pro? Hier draait XP Home, en ik draai zelf Win 2k.
Dat doe je veel effectiever met boven staande verhaal.FrenkyFal7 schreef op Saturday 07 January 2006 @ 20:41:
Misschien een camera plaatsen(met opname), ergens 'sneaky'? Ik weet niet hoe die kamer er uit ziet, of waar je hem kan plaatsen, uit het zicht in elk geval. Het is maar een idee. Verder hoeft de camera niet zo duur/beste kwaliteit te zijn, gewoon een goedkoop ding....
Of wordt dit het niet?
[ Voor 36% gewijzigd door Schapie op 07-01-2006 20:44 ]
No signature found
[ Voor 9% gewijzigd door siknu op 07-01-2006 20:46 ]
Misschien een camera plaatsen(met opname), ergens 'sneaky'? Ik weet niet hoe die kamer er uit ziet, of waar je hem kan plaatsen, uit het zicht in elk geval. Het is maar een idee. Verder hoeft de camera niet zo duur/beste kwaliteit te zijn, gewoon een goedkoop ding....
Of wordt dit het niet?
Maar dat prog kost $50,-.Mensen hier kunnen blijkbaar niet begrijpen dat een puber erg tegendraads is en straffen veelal averechts zou kunnen werken (lees goed: zou kunnen werken, niet iedereen is zo natuurlijk) en juist boosheid wekt tegen de ouders en hen niet doet beseffen dat ze iets zelf fout doen. Na het volgen van deze topic had ik het besef dat MSN meer aan ouderlijk zou moeten werken. In MSN 8 beloven ze meer ouderlijke toezichtsmogelijkheden echter blijkt dit allemaal passief, er zouden ook proactieve mogelijkheden zoals degene hier besproken mogen worden gebruik indien een MSN account door een minderjarige word gebruikt.
http://www.css-software.c...tal-control-software.html
Dit programma zou de mogelijkheid om nieuwe contacten toe te voegen kunnen beperken. Wellicht een mogelijkheid zoals al eerder besproken dat er alleen met toestemming nieuwe contacten toegevoegd kunnen worden.
[ Voor 47% gewijzigd door .Tom op 07-01-2006 20:47 ]
[ Voor 11% gewijzigd door siknu op 07-01-2006 20:57 ]
Verwijderd

contacten stonden in het register bij Windows Messenger 4.7 ik weet niet of dit voor de nieuwere versies nog geld.siknu schreef op Saturday 07 January 2006 @ 20:55:
Het is maar een suggestie, met wat googlen zijn er vast meer programma's met dit soort mogelijkheden te vinden. Als je even de tijd en moeite neemt www.google.nl in te tikken en op zoekwoorden zoals msn parental controls ed. te zoeken.
http://www.winguides.com/registry/display.php/982/
Misschien is het toevoegen van contacten eveneens in het registry opgenomen, waard om na te zoeken.
[ Voor 107% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 15:59 ]

Er zijn genoeg MSN chat programma's: Amsn, DMSN, enzzz...TomGiethoorn schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 20:10:
En er is ook geen ander chatprogramma die het wel kan?
[ Voor 14% gewijzigd door FiXeR.nl op 07-01-2006 21:08 ]
Nja... Lost het niet op. Dat schelden gebeurt zelden tot nooit. Maar wel in die mail...FiXeR.nl schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 21:08:
Dit geprobeert:
MSG Plus! Heeft een functie die woorden kan omzetten, taal correctie. Zodat je scheldwoorden kan veranderen in "normale" scheldwoorden. En daardoor kun je schelden uitzetten. Het probleem is daarmee nog niet opgelost, maar wel een stuk dichterbij.
MSG Plus! Vind je op msgplus.net
Screen:
[afbeelding]
[...]
Er zijn genoeg MSN chat programma's: Amsn, DMSN, enzzz...
Je kunt natuurlijk ook: ICQ, Skype, Google Messenger gebruiken
Sitecom WL114TheBorg schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 21:19:
Wat voor router heb je? Misschien zit daat een hardware firewall in.
Alleen als je een beetje verstand hebt van Winsock hooken/DLL injecten lijkt me dat een goede oplossing heh heh.TheBorg schreef op Saturday 07 January 2006 @ 21:19:
Ik heb de hele thread niet gelezen, maar ik heb me een tijdje bezig gehouden met het Messenger protocol. In princiepe is het voldoende om alle packets te droppen met het email adres van dat ventje erin. Hoe je dat makkelijk doet moet ik nog ff over nadenken.
Ja, dat was ook wel door mn hoofd geschoten, maar op de meeste simpele routers zitten geen uitgebreidde packet filtering mogelijkheden. Nou zit er dus wel packet filtering in die Sitecom, maar hoe uitgebreid dat is durf ik niet te zeggen, zie de manual blz 26 voor info daaroverTheBorg schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 21:19:
Ik heb de hele thread niet gelezen, maar ik heb me een tijdje bezig gehouden met het Messenger protocol. In princiepe is het voldoende om alle packets te droppen met het email adres van dat ventje erin. Hoe je dat makkelijk doet moet ik nog ff over nadenken.
[ Voor 7% gewijzigd door Caviatjuh op 07-01-2006 21:36 ]
Maar als hij dan een onschuldig persoon wilt toevoegen, kan het nietcls schreef op Saturday 07 January 2006 @ 21:31:
[...]
Alleen als je een beetje verstand hebt van Winsock hooken/DLL injecten lijkt me dat een goede oplossing heh heh.
Wat ook een goed idee kan zijn: De titel van het "Persoon toevoegen" scherm blijft altijd hetzelfde.. Fix een simpel progje die steeds controleert of dit wordt aan geroepen, zo ja, MSN uitEnige wat je dan hoeft te doen is die persoon te blokken en te verwijderen..
Als je nog steeds wilt dat ik er morgen even naar kijk moet je het maar even zeggen.
[ Voor 90% gewijzigd door TheBorg op 07-01-2006 22:33 ]
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Dat kan, zal ik morge is naar kijkenNou, dan laat je dat proggie starten als msn start. Daar is vast wel een leuke *.bat voor te maken. (Een batch bestand met het msn icoon, dat niet alleen msn opstart, maar ook je msn-verneuk proggie.) Moet je alleen ook het proggie laten afsluiten als het msn proces niet meer loopt.
Edit: maak daar een snelkoppeling met het msn-icoon, gelinkt naar het batch bestand van. Dan heb je geen last van 'icoon weg = proggie weg'.
[ Voor 73% gewijzigd door NLChris op 07-01-2006 23:02 ]
Verwijderd
Nou, dan laat je dat proggie starten als msn start. Daar is vast wel een leuke *.bat voor te maken. (Een batch bestand met het msn icoon, dat niet alleen msn opstart, maar ook je msn-verneuk proggie.) Moet je alleen ook het proggie laten afsluiten als het msn proces niet meer loopt.NLChris schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 22:48:
mmm... het werkt niet meer als je msn sluit/opnieuw start. ik denk dat ik vast gelopen ben
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 22:58 ]
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
TomGiethoorn schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 21:13:
[...]
Nja... Lost het niet op. Dat schelden gebeurt zelden tot nooit. Maar wel in die mail...
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Verwijderd
Als je inconsistent ben ja. Averechts effect is van tijdelijke duur tenzij je niet consistent opvoed.straffen veelal averechts zou kunnen werken
Klopt niet, MSN is ontworpen om op bijna alle mogelijke verbindingen te kunnen verbinden.Verwijderd schreef op Saturday 07 January 2006 @ 23:42:
Tech oplossing???
Oke, zet er een firewall tussen en block allesen laat alleen http en https poorten door.
Dan heb je het ook opgelost.
Maarja, wil je een hele stad onder water zetten om 1 rat te verzuipen?
Communicatie met z'n zoon lijkt me een betere oplossing.
Werkt dat niet, kunnen er altijd nog zwaardere maatregelen getroffen worden.
[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]
https://www.strava.com/athletes/4819403
de essentie! Maar dan nog, voegt het joch bij een ander vriendje hem weer toe...renelis schreef op zondag 08 januari 2006 @ 00:00:Voegt kindlief hem daarna weer toe dan wordt het register bewerkt zodat er geen nieuwe contactpersonen meer aan MSN kunnen worden toegevoegd.
Hehrenelis schreef op zondag 08 januari 2006 @ 00:00:
Voegt kindlief hem daarna weer toe dan wordt het register bewerkt zodat er geen nieuwe contactpersonen meer aan MSN kunnen worden toegevoegd.
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Met een simpele toevoeging zoals A-Patch voor MSN messenger is MSN al dusdanig te bewerken dat de optie eruit gesloopt kan worden om nieuwe contactpersonen toe te voegen.
https://www.strava.com/athletes/4819403
Helaas dus niet in NL?Parental Controls
Jij bepaalt met wie je kind chat in MSN Messenger. Zo kan je kind alleen met door jou goedgekeurde personen gesprekken voeren. (Deze functie is uitsluitend beschikbaar in de Verenigde Staten, Australië, het Verenigd Koninkrijk, Canada, Duitsland, Spanje, Mexico, Frankrijk en Japan.)
Voor deze functie heb je MSN 8 of later nodig.
Meer informatie over een abonnement op MSN 9.Opmerkingen
- Klik in MSN op Help & instellingen, wijs Parental Controls aan en klik vervolgens op Parental Controls instellen.
- Stel Parental Controls in voor het kind, indien dat nog niet gebeurd is.
- Onder Parental Controls voor een medegebruiker wijzigen klik je op de naam van het kind.
- Onder Communicatie klik je op MSN Messenger.
- Voer een van de volgende handelingen uit:
- Verbied je kind geen toegang tot MSN Messenger en klik op Geen toegang.
- Sta je kind beperkt gebruik van MSN Messenger met goedgekeurde contactpersonen toe en klik op Beperkte toegang.
- Geef je kind volledige toegang tot MSN Messenger en klik op Volledige toegang.
- Klik op Wijzigingen opslaan.
- Standaard behoeven alleen de leeftijdscategorieën 'puber' en 'jong king' goedkeuring voor het gebruik van MSN Messenger. Voor andere categorieën geldt dat niet.
- Parental Controls zijn uitsluitend van toepassing op MSN Messenger, niet Windows Messenger.
- De wijzigingen worden van kracht zodra je kind zich de volgende keer aanmeldt bij MSN of naar updates zoekt, of op het periodieke tijdstip dat in MSN is bepaald.
Collection and Use of Children's Personal Information
MSN offers a special MSN Kids area that is specifically designed for children at http://kids.msn.com/. MSN Kids has a special privacy statement that informs children and parents about the MSN Kids area, describes the additional privacy protections provided in this area, and provides children with tips on how to protect themselves online.
The rest of MSN and Windows Live is intended for users of all ages. Children may visit these general audience areas of MSN and Windows Live and provide personal information, which will be collected, used and disclosed as described is this Privacy Statement. We encourage you to talk with your children about communicating with strangers and disclosing personal information online.
If you have an MSN Premium, or MSN Plus account, you can choose to set up MSN Parental Controls for the other users of that account. Further information is included below.
MSN Parental Controls
MSN Premium/ MSN Plus and MSN 9 Dial-Up account managers can choose to set up MSN Parental Controls for the people who use that account. The account manager is the person who subscribes to MSN. Because it is typically a parent or guardian enabling this feature for a child, the terms "parent" and "child" will be used to describe this feature.
E-mail notification: When a parent configures Parental Controls for a child, the child will receive an e-mail message describing the service and notifying him or her that Parental Controls have been set for the account.
Online activity report: Parents can choose to enable online reporting for a child who has Parental Controls set for his or her account. If this feature is enabled, information about how a child uses the Internet will be stored temporarily on the child's computer. This information is periodically sent to the parent by e-mail from the child's account and is then deleted from the child's computer.
Contact lists: Parents may also choose to control the list of people that a child can correspond with using Mail or Messenger. The list of contacts specified for the child is stored on Microsoft servers so that the child will be protected whenever and wherever he or she uses Mail or Messenger. The list of contacts can be edited by the parent or can be deleted by deleting the child's account.
Task requests: A child may request permission to complete a task that a parent has blocked. For example, the child can request access to a blocked Web site or for the ability to exchange e-mail messages with a new friend. Microsoft stores this automated request for a brief period, allowing the parent to review, allow, or deny the request from any computer using MSN Premium/ MSN Plus or MSN 9 Dial-Up.
[ Voor 41% gewijzigd door T-Junkie op 08-01-2006 00:52 ]

Verwijderd
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 02:28 ]
Verwijderd
Lijkt me ook het beste gezien zijn leeftijd ga ik ervanuit dat het jouw PC is, en een straf als geen PC gebruik meer tot je stopt met toevoegen cq chatten met die persoon is geen slechte oplossing (niet dat ik zeg dat je niet goed opvoedt maar discipline is belangrijk naar mijn mening)....Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 02:23:
Stiekum keylogger installeren.
"Zoon, voor elk woord dat jij uitwisselt met die persoon krijg je een ongenadig pak rammel. ¿Comprende? Mooi."
Verwijderd
Juist. De computer ontzeggen voor een week is hetzelfde als je kind van de straat af plukken en naar zijn kamer sturen waar een TV en gameconsole op hem staan te wachten.Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 02:26:
[...]
Lijkt me ook het beste gezien zijn leeftijd ga ik ervanuit dat het jouw PC is, en een straf als geen PC gebruik meer tot je stopt met toevoegen cq chatten met die persoon is geen slechte oplossing (niet dat ik zeg dat je niet goed opvoedt maar discipline is belangrijk naar mijn mening)....
Verwijderd
Wat nou vertrouwen afnemen? Je moet gewoon naar je ouders luisteren en als zij iets beslissen wat alleen maar goed voor je is heb je dat maar te pikken.snake903 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 18:53:
Sorry, maar ik vind dat dit niet kan, ikzelf ben 17, en vervent MSN gebruiker, en mijn ouders hebben gewoon geen zaken met wat ik doe op MSN, of op het internet, zij vertrouwen mij gewoon, en natuurlijk kom ik ook op minder 'gebruikelijke' sites, en heb ik ook wat mensen in mn lijst staan met wie mijn ouders misschien liever niet heb dat ik er mee praat, maar het zijn hun zaken niet!
Je gaat je kind het vertrouwen (ja gek he, omdat te horen van een 17 jarige) in zijn ouders afnemen door een keylogger te instaleren, en dat MSN gedoe te blokkeren!
Praat erover, dat helpt, heeft hier thuis altijd geholpen, en geloof mij, ik heb helemaal geen goede relatie met mijn ouders (hallo, wat eten we, goeienacht, en daarmee is het gedaan)!
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 02:41 ]
Verwijderd
Een groot aantal firewalls "trappen" daar inderdaad in, en laten het dan alsnog door.TheBlasphemer schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 23:52:
[...]Klopt niet, MSN is ontworpen om op bijna alle mogelijke verbindingen te kunnen verbinden.
Zo heeft Microsoft speciale HTTP servers die als een soort proxy naar het MSN netwerk dienen, en als de andere poorten dichtzitten of niet werken, probeert MSN gewoon die servers...
De verstandigste opmerking in de hele topic. Tom, ik snap niet dat je zo wanhopig probeert om dat ettertje uit MSN te weren. Je kunt beter het probleem bij de wortel aanpakken. Praat met je zoontje. En die blaag weren op MSN lost weinig van het werkelijke probleem op denk ik, want het is immers een klasgenoot dus die ziet ie zowiezo al meer dan jij zou willen.Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 19:07:
Ik had het wel geweten, ik zou me echt niet bezig gaan houden met dat soort zaken. Direct de hele pc weg, er zijn er maar twee de baas in het huis.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Natuurlijk moet je luisteren, maar die persoon heeft nog altijd recht op zn privacy, ik zou het absoluut niet kunnen hebben dat mijn ouders mijn gesprekken lezen, die zijn gewoon te persoonlijk!Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 02:36:
[...]
Wat nou vertrouwen afnemen? Je moet gewoon naar je ouders luisteren en als zij iets beslissen wat alleen maar goed voor je is heb je dat maar te pikken.
Dat andere joch (die schunnige taal gebruikt) groeit waarschijnlijk op voor galg en rad. En dan kom jij mauwen dat een keylogger installeren om dat kind te controleren voor zijn eigen bestwil niet kan?
[ Voor 13% gewijzigd door Snake op 08-01-2006 11:40 . Reden: xtra gezaag ]
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Als je wat webspace nodig hebt wil ik het wel ff hosten. Mail maar als je het nodig hebt.NLChris schreef op zondag 08 januari 2006 @ 12:51:
Ik zal het bestand+instructies zo ergens uploaden.
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
TomGiethoorn schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 21:13:
[...]
Nja... Lost het niet op. Dat schelden gebeurt zelden tot nooit. Maar wel in die mail...
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Lijkt me niet echt jou zaak.NoepZor schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 18:48:
Wat is er aan de hand dan tussen je zoon en diegene die geblockt moet worden, dat ze niet meer mogen chatten. (nieuwgierig)
Het lijkt me als ze ruzie ofzo hebben ze elkaar wel blocken en verwijderen uit de lijst.. ?
lezen is ook een vak.. Deze tip is al tig keer langs gekomen en minstens zo vaak ontkrachtVerwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 13:20:
Wist je dat....
...Je ook gewoon z'n ip kan blokkeren in de firewall en router
Wist je dat....Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 13:20:
Wist je dat....
...Je ook gewoon z'n ip kan blokkeren in de firewall en router
1
| client ---------> msn servert --------> client |
[ Voor 195% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 15:58 ]
hahaha Op GoT zit heel de DevSchuur vol met mensen die dit kunnen en waarschijnlijk nog veel beterofftopic..NLChris, waar heb je dat geleerd? Meesterlijk!
[ Voor 39% gewijzigd door NLChris op 08-01-2006 14:29 ]
De persoon staat geblokkeerd.NLChris schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:22:
Mooi dat het werkt![]()
Heb je het ook daadwerkelijk getest of het verwijderen/blokken werkt?
Het zou moeten werken, maar je weet het maar nooit
mmh bij dus een blokkade van elk persoon maakt niet uit wie.. gooit hij direct die persoon uit je lijst?TomGiethoorn schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:24:
De persoon staat geblokkeerd.
Als ik heb dan zou toevoegen (wat ik heb gedaan) dan zie je z'n naam.
En dan: 1-2-3 Weg! dan staat ie er niet meer, dat is het leuke er van.
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Nederlands is makkelijker als je denkt
Klopt, maar zolang ie geblockt staat niet he.Maar kan $evilpersoon niet alsnog berichtjes sturen? Daarvoor hoef je niet perse op de contactlist te staan, althans, dat kun je zo instellen.
[ Voor 35% gewijzigd door .Tom op 08-01-2006 14:35 ]
NLChris schreef op zondag 08 januari 2006 @ 13:27:
...
Tot nu toe zijn er twee beperkingen:
* Als de te blokken persoon niet in de contactpersonenlijst staat maar wel bij Opties->Privacy->Geaccepteerde contacten, dan kan de te blokken persoon wel een gesprek starten.
* Ctrl+alt+del ->Processen-> msnmsgr2.exe beeindigen stopt de blokkering.
* En nummer drie: programma blokt geen groepsgesprekken met de te blokken persoon (kan wel maar mij lukt t niet in C++)
...
Beperking 1 en 3 zijn op te lossen met wat meer kennis van C++ of wat meer kennis van C#.het kan zonder proxy, vrij simpel, je moet dan de SDK van messenger gebruiken, je programma krijgt dan bericht als er een chatvenster geopend word. Je kan dan kijken naar wie de berichten gaan en dan het venster sluiten. Ik kreeg het wel aan de praat in C# (programmeertaal), maar daar kreeg ik weer wat anders niet in aan de praatIn C++ (andere programmeertaal) lukte me dit beter, alleen hierin kreeg ik het chatvenster gedoe niet aan de praat
Helaas werkt messenger zo, je kan hem niet helemaal weghalen. MSN hanteert 3 lijsten:Mij lijkt het een schijnbeveiliging.
Het is dus zo: je ziet hem niet in je lijst staan.
Maar hij staat er wel.
Want als je in het menu gaat kijken, dan zie je dat je hem als geacepteerd kan zetten.
En dan met hem chatten.
Maar dat weet m'n zoon (nog) niet.
Dit kun jij ook hoor, als je programmeer kennis hebt. Hij gebruikt een SDK (Software Development Kit). Dit is een set aan voorbeelden/documentatie/library's/etc. om jouw programma samen te laten werken met het betreffende programma waarvoor de SDK is bedoeld, in dit geval MSN. Nu kan hij die library's aanroepen om dus MSN te bedienen.FrenkyFal7 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:21:
[...]
dan blokt ie um tog weer
offtopic..NLChris, waar heb je dat geleerd? Meesterlijk!
[ Voor 101% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 15:58 ]
[ Voor 24% gewijzigd door bolke op 08-01-2006 16:24 ]
dat is dus het hele probleem met de jeugd van tegenwoordig...bolke schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:13:
beschouw hem als een gelijke en bespreek het met hem.
[ Voor 8% gewijzigd door Jazzper op 08-01-2006 16:24 ]
Mijn oudste is 8. Maar die behandel ik ook "als gelijke". Een gelijk is niet gelijk een volwassen persoon maar "gelijke" op hun niveau.Jazzper schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:23:
[...]
dat is dus het hele probleem met de jeugd van tegenwoordig...
een kind van 11 is geen gelijke... die is een kind.. en Tom is kostverdiener/ouder/verantwoordelijke/etc.
Kinderen van nu nemen geen genoegen meer met nee geloof ik... nou mijn kinderen later wel, let maar op! Dit staat overigens los van vertrouwensdiscussie, maar dat bijt elkaar ook niet.
[ Voor 14% gewijzigd door bolke op 08-01-2006 16:31 ]
Hou toch op zeg met dat "vrije opvoeding" gedoe. We leven niet meer in de jaren 70 hoor, en er zijn genoeg voorbeelden te zien van die rampzalige watjesopvoedingen.bolke schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:27:
Mijn oudste is 8. Maar die behandel ik ook "als gelijke". Een gelijk is niet gelijk een volwassen persoon maar "gelijke" op hun niveau.
Dingen hard verbieden werkt niet echt. Je kunt ze adviseren. Soms dringend adviseren. Maar als ze daar niet naar willen luisteren trek je vaak aan het kortste eind.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Off-topic: Op m'n 14e programmeerde ik in Delphi, maar ik had ook wel C# gekunt. Javascript werkt alleen op een website in een webbrowser. Je browser genereerd dan aan de hand van de Javascript de output. Als je Javascript kunt, dan kun je waarschijnlijk ook wel C#. C# en Javascript zijn niet hetzelfde, maar lijken wel erg op elkaar. Dus als je geinteresseert bent in programmeren, zou ik zeker eens een basis tutorial pakken over C#. Ik zou SharpDevelop eens installeren en er eens mee gaan stoeien.FrenkyFal7 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 15:52:
[...]
off-topic: Ik ben nog maar 14Ik leer het wel bij Informatica en Informatiekunde(zit nog op school), leer je oa. werken/maken van Java-scripten...of heeft dat niets te maken met waar jij het over hebt, eghie?
Mjah, ik ben zelf ook voor een vrije opvoeding (ligt eraan welk deel van de opvoeding), maar hij moet eigenlijk zelf weten wat hij het beste vind voor z'n kind. Sommige kinderen kun je gewoon niet vrij opvoeden. Alleen in dit geval zou ik hem ook gewoon laten msnen met die gozer. Ik denk dat hij anders mischien nog wel gedonder krijgt met die gast, omdat hij dan denkt dat hij hem niet meer wil spreken. En mjah, dat soort woorden/zinnen gingen bij ons ook door de klas toen ik zo oud was. Het is eigenlijk vrij "normaal", voor die kinderen dan. Ik wist op die leeftijd ook wel meer, dan dat m'n ouders vonden dat ik moest weten. Maarjah, dat houd je toch.__xeno__ schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:35:
got=========> gop(gathering of parents)
als jou zoon zo graag contact wil met die gene,
hoeft dat niet via msn, laat je zoon, er gebeurt nog wel es iets,
laat hem dan op de blaren zitten!
[ Voor 3% gewijzigd door eghie op 08-01-2006 17:30 ]
[ Voor 91% gewijzigd door Jazzper op 08-01-2006 17:20 ]
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
Owner SuitIT, https://www.suitit.nl
Mooi dat het werktOpmerking voor NLChris:
Het programma wordt op C:\ gezet, de starter zei wel dat zijn zoon niet zoveel van pc's afweet, maar het lijkt me dat het echt een keer voorkomt dat hij op de C kijkt voor een programma te zoeken.
Is het niet beter om het 'hidden' en 'system' kenmerken mee te geven, of om het in \windows\system32\drivers\ oid. te zetten?
Verder aardig programmatje, onder XP SP2 + MSN7.5 doet hij het prima hier
[ Voor 16% gewijzigd door NLChris op 08-01-2006 18:49 ]
Vrije opvoedind is als ze ALLES mogen. Dat heb ik niet gezegd. Dat maak jij ervanExirion schreef op zondag 08 januari 2006 @ 17:13:
[...]
Hou toch op zeg met dat "vrije opvoeding" gedoe. We leven niet meer in de jaren 70 hoor, en er zijn genoeg voorbeelden te zien van die rampzalige watjesopvoedingen.
Bij mijn vader was nee toch echt NEE en al gingen we op ons kop staan, het gebeurde niet. Hij heeft me geloof ik in m'n hele leven 1 keer in een opwelling een tik gegeven en daar had ie op dat moment al spijt van, dus "met de harde hand" zit totaal niet in fysieke intimidatie ofzo. Het is een kwestie van mentaal overwicht en gezag, en ik geloof dat veel ouders van nu een beetje de weg kwijt zijn wat dat betreft.
Ik heb m'n vader vroeger vaak genoeg vervloekt (wie niet...?) maar ik kan je verzekeren dat ik mijn kinderen op dezelfde manier zal opvoeden. Duidelijke grenzen en dat wordt niet aan getornd; wat andere kinderen op school wel of niet mogen doet er niet toe. De maatschappij van nu waar steeds meer problemen met gezag en waarden en normen de kop op steken is ooit geschapen.... in de opvoeding van een hele generatie brutale apen.
Owner SuitIT, https://www.suitit.nl
NLChris schreef op zondag 08 januari 2006 @ 18:24:
Ik heb een nieuwe versie geupload die gespreksvensters sluit waaraan de $evilperson deelneemt.
Dus ook al begint de $evilperson het gesprek (omdat hij weer in de geaccepteerde lijst staat), dan wordt het venster gelijk geslotenZo snel dat het gesprek nutteloos is.
http://euchris.gotdns.com/release.zip
Met veel dank aan de codesamples op forums.msnfanatics.com
[...]
Mooi dat het werkt
Het maakt opzich niet uit waar het programma staat, maar install.reg gaat ervan uit dat het programma in C:\ staat. Het programma gaat er ook weer vanuit dat msnmsgr2.txt op C:\ staat.
edit: typo
offtopic:
Tsjah ik ben ook pas 16, paar jaar geleden begonnen met VB toen HTML. Nu bij C#. SharpDevelop is niet slecht alleen doet toch onder voor Microsoft Visual Studio 2005 Express, deze is ook gratis. FF googlen en tis zo gevonden
Had niet gezien dat je er nog 1 had gemaakt.NLChris schreef op zondag 08 januari 2006 @ 18:24:
Ik heb een nieuwe versie geupload die gespreksvensters sluit waaraan de $evilperson deelneemt.
Dus ook al begint de $evilperson het gesprek (omdat hij weer in de geaccepteerde lijst staat), dan wordt het venster gelijk geslotenZo snel dat het gesprek nutteloos is.
http://euchris.gotdns.com/release.zip
Met veel dank aan de codesamples op forums.msnfanatics.com
[...]
Mooi dat het werkt
Het maakt opzich niet uit waar het programma staat, maar install.reg gaat ervan uit dat het programma in C:\ staat. Het programma gaat er ook weer vanuit dat msnmsgr2.txt op C:\ staat.
edit: typo
offtopic:
Tsjah ik ben ook pas 16, paar jaar geleden begonnen met VB toen HTML. Nu bij C#. SharpDevelop is niet slecht alleen doet toch onder voor Microsoft Visual Studio 2005 Express, deze is ook gratis. FF googlen en tis zo gevonden
Ware het niet dat flapdrol, bij voortdurend en volhardend contact, ongetwijfeld binnenkort een mailtje dropt bij je zoon hoe/waar hij op een andere manier met elkaar in contact kan komen, al dan niet via Trillian, chatboxen o.id.TomGiethoorn schreef op maandag 09 januari 2006 @ 22:07:
[...]
Had niet gezien dat je er nog 1 had gemaakt.
Nogmaals bedankt. Zal hem morgen uittesten.
Verhaaltje:
M'n zoon kwam thuis.
Ik leg het hem uit, vertel het hem. Hij schrikt.
Maar probeerd dan toch die flapdrol toe te voegen, maar het lukt hem niet.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Dat is pas OWNED, heb je een foto genomen van z'n hoofd toen hij het probeerde ?Maar probeerd dan toch die flapdrol toe te voegen, maar het lukt hem niet.
Volgens mij is sterilisatie nog de makkelijkste oplossing.MAX3400 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 22:18:
[...]
Ik heb zelf nog geen kinderen, maar weet heel goed dat genoemde problemen in dit topic zeker niet zullen voorkomen later; papa is niet voor niets werkzaam bij een IT-bedrijf en papa heeft niet voor niets 8U aan servers staan die alles regelen omtrent inkomend & uitgaand IP-verkeer.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
LOLZjieB schreef op maandag 09 januari 2006 @ 22:32:
[...]
Volgens mij is sterilisatie nog de makkelijkste oplossing.
Verwijderd
dat jochie weet amper iets van computers, laat staan forums zoals deze dus je hoeft het niet te raden want dat jochie komt toch niet op GOT....Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 22:41:
Straks komt er een nieuwe topic op got...
Help ik kan geen contactpersoon toevoegen op msn !
3 maal raden van wie,
krijgt die dan weer het het advies om het weer ongedaan te maken ?