Persoon blokkeren MSN

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 4.702 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:22
Hey,

Ik heb een vraag:
Mijn zoon heeft iemand op MSN, maar van mij mag hij er niet meer mee chatten.
Nu ben ik op zijn PC bezig, de persoon geblokkeerd, en verwijderd.
Het probleem is: mijn zoon zet dat kind er gewoon weer op, dus dan kan hij weer chatten.
En dat wil ik dus niet.

Dus mijn vraag:
Kan ik die persoon voor altijd blokkeren op MSN, zodat hij never nooit meer kan chatten met die persoon.

Hij gebruikt MSN Messenger 7.5

Groeten,
Tom Giethoorn.

Verwijderd

Nope.. Okay.. misschien wat simpel :P maar het kan gewoon niet..

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 18:21 ]

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-07 13:10
Ik denk dat je gewoon eens met je zoon moet praten :)
Dat haalt meer uit dan allerlei blokkades die je wil aanleggen

Icons are overrated

Verwijderd

Helmet schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 18:21:
Lijkt me inderdaad een betere oplossing...

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:53

Aapje

Opel-beun
Misschien een gefilterde proxy opzetten, en zorgen dat hij z'n internet alleen door die proxy kan gebruiken?
(Werkte op me vorige school effectief :P)

Dacht dat windows ook bepaalde bestands namen geblokeerd kon krijgen, teminste op school zie ik dat af en toe gebeuren...
Maar denk dat ze 't daar anders doen, dmv rechten op de bestanden toekennen..

[ Voor 42% gewijzigd door Aapje op 07-01-2006 18:25 ]

• .Tom
Nope.. Okay.. misschien wat simpel :P maar het kan gewoon niet..
Ook geen ander programma? waarmee hij ongeveer hetzelfde kan als MSN?
Ik doe niet anders, maar alsnog als ik op z'n kamer kom, met wie is ie aan het chatten... Juist ja...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Die blokkade plaatsen is voor zover ik weet niet mogelijk. Ik verplaats even je topic, want MSN Messenger wordt niet in Windows Operating Systems maar in Software Algemeen besproken :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:32
TomGiethoorn schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 18:24:
[...]

Ook geen ander programma? waarmee hij ongeveer hetzelfde kan als MSN?

[...]

Ik doe niet anders, maar alsnog als ik op z'n kamer kom, met wie is ie aan het chatten... Juist ja...
Lijkt mij dat je hem beter ervoor kan straffen dan proberen te voorkomen dat ie het opnieuw doet. Chatten met die persoon? Internet weg voor een week, en dan eens zien of hij er mee door gaat.

Verwijderd

Dan is het simpel.. MSN De-Installeren denk ik... of een weekje niet achter de PC :9

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Block heel MSN en pas weer toelaten als $kiddo zich aan afspraak kan houden?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• .Tom
Alle straffen
Tja... Ik denk ook dat ik dat maar eens zal moeten doen >:).

Maar toch, is het dan wel mogelijk met MSN De?

Verwijderd

In mijn router (linksys WRT54G) kan ik msn en andere programma's die contact maken via internet blockeren, en tijden instellen wanneer het wel gebruikt "mag" worden.
Er zullen wellicht meerdere hiervan zijn, of een programma waarin je dit kan instellen ?
Praten en straffen zal de beste manier zijn (hoewel ik geen ouder ben)

• .Tom
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 18:28:
In mijn router (linksys WRT54G) kan ik msn en andere programma's die contact maken via internet blockeren, en tijden instellen wanneer het wel gebruikt "mag" worden.
Er zullen wellicht meerdere hiervan zijn, of een programma waarin je dit kan instellen ?
Praten en straffen zal de beste manier zijn (hoewel ik geen ouder ben)
Maar 't gaat er dus om: chatten mag hij.
Met ieder in zijn lijst. Behalve die ene.

Verwijderd

Volgens mij kan je zoontje toch zo via webmessenger online gaan? ook zijn er andere online oplossingen voor msn. Een echte oplossing is de netwerk kabel eruit halen, zodat hij niet meer op internet kan. Volgens mij is er echt geen andere oplossing . . .

Edit: alleen 1 persoon in msn blokkeren via de router en niet msn zelf zal nooit gaan lukken

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 18:32 ]

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Elke keer dat hij met die persoon chat 24uur zn internet eruit trekken zou moeten helpen.. In ieder geval, het lijkt me normaal dat je je zoon straft wanneer hij je regels niet naleeft..

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:04
TomGiethoorn schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 18:29:
[...]

Met ieder in zijn lijst. Behalve die ene.
Log een keertje in op de naam van je zoon. Zal automatisch gaan neem ik aan, dus je hebt geen wachtwoord nodig. Ga vervolgens die persoon, op de ergst mogelijke manieren beledigen. Gevolg, hij blokt je zoon. Wel even geloofwaardig laten overkomen, moet werken ;) En niet te bont maken, want je wilt geen boze moeder op je dak hebben :P

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Verwijderd

Zeg.. MSN maakt toch een connectie met de persoon als je een nieuw window opent? Tenminste.. dat had ik ooit ergens gelezen.. misschien kun je zijn hostname ertusse uit filteren ?

• .Tom
Verwijderd schreef op Saturday 07 January 2006 @ 18:31:
Volgens mij kan je zoontje toch zo via webmessenger online gaan? ook zijn er andere online oplossingen voor msn. Een echte oplossing is de netwerk kabel eruit halen, zodat hij niet meer op internet kan. Volgens mij is er echt geen andere oplossing . . .
Webmessenger online ken 't ie gelukkig niet.

Maar er werd hier al gezegd: MSN De-installeren
Elke keer dat hij met die persoon chat 24uur zn internet eruit trekken zou moeten helpen.. In ieder geval, het lijkt me normaal dat je je zoon straft wanneer hij je regels niet naleeft..
Misschien wel ja...
Log een keertje in op de naam van je zoon. Zal automatisch gaan neem ik aan, dus je hebt geen wachtwoord nodig. Ga vervolgens die persoon, op de ergst mogelijke manieren beledigen. Gevolg, hij blokt je zoon. Wel even geloofwaardig laten overkomen, moet werken ;) En niet te bont maken, want je wilt geen boze moeder op je dak hebben :P
Hetgaan waarvoor ie word geblokt, is juist een mail van die mafkees...
Daarvoor zal ik dus naar die moeder moeten gaan...
Zeg.. MSN maakt toch een connectie met de persoon als je een nieuw window opent? Tenminste.. dat had ik ooit ergens gelezen.. misschien kun je zijn hostname ertusse uit filteren ?
Ik hoop het... Heeft iemand hier een HOWTO of iets?

[ Voor 38% gewijzigd door .Tom op 07-01-2006 18:36 ]

Verwijderd

Of met je zoon afspreken dat ie een msn chatlog bijhoud, en als je het niet vertrouwd die chatlog naleest, maarja dat is ook makkelijk te wijzigen, of een keylogger installeren en je zoon zo controleren,

is die contactpersoon zo erg dat er niet meer mee mag spreken ?

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 18:33:
Nee, dat is alleen bij webcammen/filetransfers. Gewone chats gaan via een server, waardoor je elkaars IP's niet kan zien.

• Icetree
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-04-2022
mischien een heel raar idee, maar als je het ip achtehaalt van die persoon, en dat ip dan blokkeert in je router of je hosts file ?

ik weet dat dit met file transfers werkt, maar met chatten weet ik niet zeker.

• Caviatjuh
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 18:38
Ik weet niet precies hoe het msn protocol werkt (ja, had ik eigenlijk eerst even na moeten zoeken voor deze post maar lui :z :P). is het niet zo dat als je met iemand aan het chatten bent op msn er een soort id mee word gestuurd naar de messenger server, specifiek per persoon waar je mee aan het chatten bent? Als dat er is en je weet dat te achterhalen (ethereal) zou je dat id kunnen blokken. Maar, zou best kunnen dat dat niet zo is natuurlijk, zie dan deze post als niet gepost ;)

edit: ik bedoel dus niet zoals hierboven op ip, want messenger is inderdaad niet p2p, alleen bij filetransfers en volgens mij kan je zelfs dat uitzetten

owja, kmoet s refreshen voordat ik post :P

edit2:

Ik heb net dus maar ff met ethereal zelfeen scan gedaan, omdat ik toch wel benieuwd was naar wat er eigenlijk allemaal meegezonden werd door msn, en, mjah, t msn adres word gewoon meegezonden, dus als je er een packet filter tussen zet zou je dit verkeer moeten kunnen blokkeren volgens mij.

[ Voor 37% gewijzigd door Caviatjuh op 07-01-2006 18:54 ]

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:04
TomGiethoorn schreef op Saturday 07 January 2006 @ 18:33:
[...]

Ik hoop het... Heeft iemand hier een HOWTO of iets?
Ik denk niet dat dat werkt. Volgens mij maakt msn verbinding via een server, met die persoon. Niet direct. Dus als je die server blokt, block je ook alle personen die daarop zitten...

Ik denk toch echt dat je het gewoon aan je zoon duidelijk moet maken dat je dit niet van hem accepteert. Ik kan me voorstellen dat hij het niet leuk vindt dat jij hem iets verbiedt, zou ik namelijk ook niet leuk vinden als mijn pa me bemoeit met mijn msn-zaken. Maar als je hem goed uitlegt wat jouw probleem met die persoon is, neem ik aan dat hij het toch wel begrijpt?

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• .Tom
Verwijderd schreef op Saturday 07 January 2006 @ 18:37:
Of met je zoon afspreken dat ie een msn chatlog bijhoud, en als je het niet vertrouwd die chatlog naleest, maarja dat is ook makkelijk te wijzigen, of een keylogger installeren en je zoon zo controleren,

is die contactpersoon zo erg dat er niet meer mee mag spreken ?
Keylogger staat er inmiddels :).

En ja, die persoon is ervoor erg genoeg.
IP blokkeren enal
Ik weet niet hoe je zoiets ziet, die persoon kan het idd zelf zeggen, maar daar is ie te dom voor.
Ik denk toch echt dat je het gewoon aan je zoon duidelijk moet maken dat je dit niet van hem accepteert. Ik kan me voorstellen dat hij het niet leuk vindt dat jij hem iets verbiedt, zou ik namelijk ook niet leuk vinden als mijn pa me bemoeit met mijn msn-zaken. Maar als je hem goed uitlegt wat jouw probleem met die persoon is, neem ik aan dat hij het toch wel begrijpt?
Ga ik ook zeker doen... Hij is nu logeren, rust voor mij dus.
Maar ik wil nog iets achter de hand houden. Dat het hem sowieso niet gaat lukken.

[ Voor 31% gewijzigd door .Tom op 07-01-2006 18:42 ]

• NoepZor
  • Laatst online: 28-07 16:53
Wat is er aan de hand dan tussen je zoon en diegene die geblockt moet worden, dat ze niet meer mogen chatten. (nieuwgierig :P)
Het lijkt me als ze ruzie ofzo hebben ze elkaar wel blocken en verwijderen uit de lijst.. ?

De wijzen komen uit het Oosten!

• danslo
Het enige wat ik kan bedenken is dat als die persoon altijd dezelfde naam gebruikt op MSN, dat je checked voor windows met "Naam - Gesprek" of "Naam - Conversation" oid.. Als dat het geval is dan de window sluiten. Ik zou wel zoiets kunnen bakken denk ik :)

• .Tom
NoepZor schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 18:48:
Wat is er aan de hand dan tussen je zoon en diegene die geblockt moet worden, dat ze niet meer mogen chatten. (nieuwgierig :P)
Het lijkt me als ze ruzie ofzo hebben ze elkaar wel blocken en verwijderen uit de lijst.. ?
Nja... m'n zoon is zeg maar geheel in trans wat ie doet. Diegene die ik dus wil blokkeren.
M'n zoon is pas 11 jaar. Dat kind is zeg maar de leider in de klas waar mijn zoon in zit.
En je hoort er dan zeg maar bij als je met hem om gaat (chatten dus ook).

De reden is een e-mail met wat rare tekst wat ik hier niet op GoT ga zetten 0-).
Het enige wat ik kan bedenken is dat als die persoon altijd dezelfde naam gebruikt op MSN, dat je checked voor windows met "Naam - Gesprek" of "Naam - Conversation" oid.. Als dat het geval is dan de window sluiten. Ik zou wel zoiets kunnen bakken denk ik :)
Het is zo'n puber die z'n naam steeds veranderd.
Sorry, maar ik vind dat dit niet kan, ikzelf ben 17, en vervent MSN gebruiker, en mijn ouders hebben gewoon geen zaken met wat ik doe op MSN, of op het internet, zij vertrouwen mij gewoon, en natuurlijk kom ik ook op minder 'gebruikelijke' sites, en heb ik ook wat mensen in mn lijst staan met wie mijn ouders misschien liever niet heb dat ik er mee praat, maar het zijn hun zaken niet!

Je gaat je kind het vertrouwen (ja gek he, omdat te horen van een 17 jarige) in zijn ouders afnemen door een keylogger te instaleren, en dat MSN gedoe te blokkeren!

Praat erover, dat helpt, heeft hier thuis altijd geholpen, en geloof mij, ik heb helemaal geen goede relatie met mijn ouders (hallo, wat eten we, goeienacht, en daarmee is het gedaan)!
Tja... 17 jaar is een andere leeftijd dan 11 jaar.
Verder gaat het hier anders. Maar die persoon moet geblokkeerd worden. Echt waar.

[ Voor 49% gewijzigd door .Tom op 07-01-2006 18:56 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Sorry, maar ik vind dat dit niet kan, ikzelf ben 17, en vervent MSN gebruiker, en mijn ouders hebben gewoon geen zaken met wat ik doe op MSN, of op het internet, zij vertrouwen mij gewoon, en natuurlijk kom ik ook op minder 'gebruikelijke' sites, en heb ik ook wat mensen in mn lijst staan met wie mijn ouders misschien liever niet heb dat ik er mee praat, maar het zijn hun zaken niet!

Je gaat je kind het vertrouwen (ja gek he, omdat te horen van een 17 jarige) in zijn ouders afnemen door een keylogger te instaleren, en dat MSN gedoe te blokkeren!

Praat erover, dat helpt, heeft hier thuis altijd geholpen, en geloof mij, ik heb helemaal geen goede relatie met mijn ouders (hallo, wat eten we, goeienacht, en daarmee is het gedaan)!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ik denk dat zoonlief wordt gerecruteert door Al Kaida en papa dat probeert tegen te houden. Maar even serieus, het is inderdaad veel beter de toegang tot de PC te ontzeggen (wachtwoord in de bios?) totdat zoonlief zich aan de afspraken houdt.

Als je zoon niet mag schelden tegen andere mensen, ga je toch ook niet z'n mond dichtplakken, of van de anderen de oren dichtstoppen om het te voorkomen? Nee, je leert het hem niet te doen :)

Verwijderd

Slechte invloed op zoontje waarschijnlijk? Ik kan begrijpen dat dit een superirritant probleem is, omdat je er (volgens mij) zo weinig al kunt doen. Wel msn-en maar 1 persoon permanent blokkeren lijkt mij onmogelijk. Achter het bestaan van webmessenger zal hij (denk ik) wel achterkomen als hij toch met deze persoon wil chatten.

Edit: ik blijf bij mijn oplossing: internet eraf. Snake903: ik moet zeggen dat ik het niet helemaal eens ben met jouw mening, maar gelukkig is dit Fok! niet. . .

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 18:55 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-07 20:13
NoepZor schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 18:48:
Dat de vraag die ook bij mij opkomt. Wat is er aan de hand tussen het zoontje en de betreffende persoon? En verder wat speelt er zoal tussen vader en zoon? Wellicht kan vader daar wat meer over vertellen.

Techniek als sociale fix daar ben ik niet direct een voorstander van.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Helemaal blocken lukt idd niet!

Maar ik zou gewoon elke keer dat jij gaat slapen zijn MSN-historie is gaan napluizen en kijken of die met die persoon heeft gechat! Dan weet je dat in ieder geval en daarna persoonlijk straffen met (spuit elf) internet eruit gooien of iets dergelijks.

Kun je de persoon niet blokkeren en verwijderen?

Afbeeldingslocatie: http://img441.imageshack.us/img441/3822/msnblok5yf.jpg

Of komt die dan weer terug als je zoontje (?) 'm weer toevoegt?

[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 07-01-2006 18:59 ]

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-07 08:14
Geheel tegen gaan lijkt mij vrij moeilijk. Ook al kan hij niet meer pranten met diegene via msn, dan doen ze dat op school/in de klas/tijdens de pauzes wel ?

• .Tom
EricJH schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 18:55:
[...]

Dat de vraag die ook bij mij opkomt. Wat is er aan de hand tussen het zoontje en de betreffende persoon? En verder wat speelt er zoal tussen vader en zoon? Wellicht kan vader daar wat meer over vertellen.

Techniek als sociale fix daar ben ik niet direct een voorstander van.
Tja... Maar het is zo dat dit pas net is hoor...
Kind is weg, logeren, heb ook nog niet gesproken met hem.
Kun je de persoon niet blokkeren en verwijderen?

Of komt die dan weer terug als je zoontje (?) 'm weer toevoegt?
Precies zoals je het zelf zegt idd...
Geheel tegen gaan lijkt mij vrij moeilijk. Ook al kan hij niet meer pranten met diegene via msn, dan doen ze dat op school/in de klas/tijdens de pauzes wel ?
Ja dat weet ik, maar op MSN gebeurt me wat teveel (geschiedenis, mails chek van mij ;))

[ Voor 31% gewijzigd door .Tom op 07-01-2006 19:01 ]

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:58
snake903 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 18:53:

sorry hoor, maar ik snap dat je ouders met je praten, maar het kind is 11(!) Daar kun je toch zulke gesprekken niet mee voeren? Toen ik 13 was en mijn huiswerk niet maakte werd daar ook niet over gepraat hoor, dan werd gewoon mijn tv afgepakt.

Ik zou zeggen, laat hem msnen, maar waarschuw hem dat als je ziet dat ie met em gechat heeft, (laat merken dat je weet wat typt, Niet vertellen over de keyloggen, dan zoekt ie op google hoe dat ding eraf moet) dat dan heel msn eraf gaat. Zo zou ik het iig aanpakken :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• danslo
cls schreef op Saturday 07 January 2006 @ 18:52:

Verwijderd

Het punt is dat zelfs als je zover komt om een persoon permanent te blokkeren op msn, dan ga je altijd vast zitten aan het e-mail adres.

Je kid maakt een nieuw hotmail adres aan, en ziedaar, een verse contactlist.

• .Tom
sorry hoor, maar ik snap dat je ouders met je praten, maar het kind is 11(!) Daar kun je toch zulke gesprekken niet mee voeren? Toen ik 13 was en mijn huiswerk niet maakte werd daar ook niet over gepraat hoor, dan werd gewoon mijn tv afgepakt.
Heb het nuja al eens bij hem gedaan, internet er gewoon geheel af gedaan.
Maar m'n zoon weet amper iets van pc's.
Dus toen had ik gewoon in MSConfig veranderd dat het niet mee opstart :+.
Verwijderd schreef op Saturday 07 January 2006 @ 19:02:
Het punt is dat zelfs als je zover komt om een persoon permanent te blokkeren op msn, dan ga je altijd vast zitten aan het e-mail adres.

Je kid maakt een nieuw hotmail adres aan, en ziedaar, een verse contactlist.
Hij weet (nog) niks van PC's :D. Dat is mijn geluk.
Dus zoiets weet ie ook nog niet :D.

[ Voor 33% gewijzigd door .Tom op 07-01-2006 19:04 ]

• Caviatjuh
ondanks dat er hierboven steeds gesuggereerd word dat het niet of heel moeilijk kan denk ik dat het toch echt wel kan, als je kijkt naar hoe packet filtering werkt http://www.netfilter.org/...et-filtering-HOWTO-3.html, en weet dat het mail adres van diegene waar je mee aan het chatten bent gewoon in de header staat, is het dus zo te blokken, enige euh "moeilijkheid" is een packet filter opzetten, maar in windows zelf zit zelfs ook packet filtering geloof ik, alleen heb geen flauw idee hoe die werkt.

• ZjieB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10-2025
De TS vraagt toch niet of we het eens zijn met zijn beslissing? Het gaat erom of het mogelijk is om iemand permanent te blokkeren, laten we ons daar dan ook op concentreren.

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

TomGiethoorn schreef op Saturday 07 January 2006 @ 18:52:

[...]

Maar hij zal toch altijd wel (een deel van z'n) eigen naam in zijn msn naam houden met daarbij dan een kort tekstje over wat hij heeft gedaan. Als je nou een programma had wat checkt op bepaalde keywoorden die alleen hij in zn naam zou hebben. Hierbij zou je dus gewoon eerst 3 letters van zijn naam als key woord, laatste 3 enz. (als het niet op iemand anders naam zou lijken)

[ Voor 16% gewijzigd door Muthas op 07-01-2006 19:07 ]

• .Tom
ZjieB schreef op Saturday 07 January 2006 @ 19:05:
De TS vraagt toch niet of we het eens zijn met zijn beslissing? Het gaat erom of het mogelijk is om iemand permanent te blokkeren, laten we ons daar dan ook op concentreren.
Eindelijk iemand die me snapt ;).
Ik kreeg het al warm van al die vragen B).

Verwijderd

Ik had het wel geweten, ik zou me echt niet bezig gaan houden met dat soort zaken. Direct de hele pc weg, er zijn er maar twee de baas in het huis.

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 21:38

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik heb geen oplossing voor het TS probleem maar ik wil wel even opmerken dat hier nogal wat mensen de verantwoordelijk bij de 11 jarige leggen. Het is al eerder genoemd maar 11is geen 17 en ook geen 13. Dat is echt typisch iets van tegenwoordig dat je maar eeuwig verantwoordelijkheid moet afleggen aan je eigen kinderen :S (/me btw, zelf einde twintig en geen kinderen maar dat terzijde hehe)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Verwijderd

TomGiethoorn schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 19:03:
[...]

Heb het nuja al eens bij hem gedaan, internet er gewoon geheel af gedaan.
Maar m'n zoon weet amper iets van pc's.
Dus toen had ik gewoon in MSConfig veranderd dat het niet mee opstart :+.

[...]

Hij weet (nog) niks van PC's :D. Dat is mijn geluk.
Dus zoiets weet ie ook nog niet :D.
Een nieuw hotmail-adres aanmaken is helemaal niet zo moeilijk, en als hij met msn overweg kan, dan kan hij vast wel met de hotmail-site overweg ;)

Je mag de jeugd niet onderschatten, en zeker niet op dit gebied :)

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

TomGiethoorn schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 18:52:
[...]

Nja... m'n zoon is zeg maar geheel in trans wat ie doet. Diegene die ik dus wil blokkeren.
M'n zoon is pas 11 jaar. Dat kind is zeg maar de leider in de klas waar mijn zoon in zit.
En je hoort er dan zeg maar bij als je met hem om gaat (chatten dus ook).

De reden is een e-mail met wat rare tekst wat ik hier niet op GoT ga zetten 0-).

[...]

[...]

Tja... 17 jaar is een andere leeftijd dan 11 jaar.
Verder gaat het hier anders. Maar die persoon moet geblokkeerd worden. Echt waar.
:)

Als wat Muthas zegt hier ook het geval is kan je er inderdaad wat mee doen, je kan bijv een Auto-it-scriptje schrijven dat wacht totdat er een venster wordt geopend met een bepaalde titel/tekst en dan dat venster sluit (of heel msn natuurlijk :P)
Als je voor deze oplossing gaat wil ik graag het scriptje voor je maken :)
TomGiethoorn schreef op Saturday 07 January 2006 @ 19:12:
[...]

Maar ik weet dat hij het niet kan...
Er is altijd wel een 'handig vriendje' die dat dan voor hem kan doen :/

[ Voor 32% gewijzigd door fsfikke op 07-01-2006 19:17 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• .Tom
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 19:07:
[...]

Een nieuw hotmail-adres aanmaken is helemaal niet zo moeilijk, en als hij met msn overweg kan, dan kan hij vast wel met de hotmail-site overweg ;)

Je mag de jeugd niet onderschatten, en zeker niet op dit gebied :)
Maar ik weet dat hij het niet kan...
Caviatjuh schreef op Saturday 07 January 2006 @ 18:37:
Ik weet niet precies hoe het msn protocol werkt (ja, had ik eigenlijk eerst even na moeten zoeken voor deze post maar lui :z :P). is het niet zo dat als je met iemand aan het chatten bent op msn er een soort id mee word gestuurd naar de messenger server, specifiek per persoon waar je mee aan het chatten bent? Als dat er is en je weet dat te achterhalen (ethereal) zou je dat id kunnen blokken. Maar, zou best kunnen dat dat niet zo is natuurlijk, zie dan deze post als niet gepost ;)

edit: ik bedoel dus niet zoals hierboven op ip, want messenger is inderdaad niet p2p, alleen bij filetransfers en volgens mij kan je zelfs dat uitzetten

owja, kmoet s refreshen voordat ik post :P

edit2:

Ik heb net dus maar ff met ethereal zelfeen scan gedaan, omdat ik toch wel benieuwd was naar wat er eigenlijk allemaal meegezonden werd door msn, en, mjah, t msn adres word gewoon meegezonden, dus als je er een packet filter tussen zet zou je dit verkeer moeten kunnen blokkeren volgens mij.
Kan je dat uitleggen? Misschien kan dat dan ja...
Als wat Muthas zegt hier ook het geval is kan je er inderdaad wat mee doen, je kan bijv een Auto-it-scriptje schrijven dat wacht totdat er een venster wordt geopend met een bepaalde titel/tekst en dan dat venster sluit (of heel msn natuurlijk :P)
Is er daar voor dan een HOWTO over? (niet die al gegeven is, gaat volgens mij over Linux)
Liefst Nederlandstalig.

[ Voor 12% gewijzigd door .Tom op 07-01-2006 19:17 ]

• danslo
Dat was een edit ;)

Ik blij erbij dat mijn idee icm met het idee van Muthas het beste technische oplossing is.. Toch vind ik dat je het veel beter met je zoon kan uitpraten, straffen dat het proberen te voorkomen.
Muthas schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 19:06:
[...]

Maar hij zal toch altijd wel (een deel van z'n) eigen naam in zijn msn naam houden met daarbij dan een kort tekstje over wat hij heeft gedaan. Als je nou een programma had wat checkt op bepaalde keywoorden die alleen hij in zn naam zou hebben. Hierbij zou je dus gewoon eerst 3 letters van zijn naam als key woord, laatste 3 enz. (als het niet op iemand anders naam zou lijken)
Ik heb wel zoiets liggen ergens denk ik.. Moet ik morgen even naar kijken als het gewenst is.

• Xanthium
  • Laatst online: 30-04 12:21
je kunt ook een remote desktop server op zijn pc installeren.. dat je elk moment op zijn scherm kan kijken zonder dat hij het kan zien.. denk aan winVNC, Radmin, etc...

[ Voor 11% gewijzigd door Xanthium op 07-01-2006 19:16 ]

• .Tom
cls schreef op Saturday 07 January 2006 @ 19:16:
[...]

Dat was een edit ;)

Ik blij erbij dat mijn idee icm met het idee van Muthas het beste technische oplossing is.. Toch vind ik dat je het veel beter met je zoon kan uitpraten, straffen dat het proberen te voorkomen.

[...]

Ik heb wel zoiets liggen ergens denk ik.. Moet ik morgen even naar kijken als het gewenst is.
Graag :)
Xanthium schreef op Saturday 07 January 2006 @ 19:16:
je kunt ook een remote desktop server op zijn pc installeren.. dat je elk moment op zijn scherm kan kijken zonder dat hij het kan zien.. denk aan winVNC, Radmin, etc...
Misschien wel handiger ja... Maar zit dat dan niet in XP Pro? Hier draait XP Home, en ik draai zelf Win 2k.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Xanthium schreef op Saturday 07 January 2006 @ 19:16:
Dan moet je hem de hele tijd in de gaten gaan houden :/
Misschien is dit ism een maatregel ala '1 uur MSN per dag' wel een mogelijkheid.

• Xanthium
  • Laatst online: 30-04 12:21
in XP pro zit Extern Bureaublad.. maar dat is puur om de besturing van een pc over te nemen, niet om op een ander z'n scherm te kijken.. als ik jou was zou ik voor het freeware RealVNC gaan...

als het nodig is kun je daarna wel z'n pc overnemen en zelfs via netwerk uitschakelen. :)
fsfikke schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 19:21:
[...]

Dan moet je hem de hele tijd in de gaten gaan houden :/
Misschien is dit ism een maatregel ala '1 uur MSN per dag' wel een mogelijkheid.
Je hoeft het kereltje niet continu in de gaten te houden, maar zo kan je wel desgewenst steekproeven nemen zonder dat hij het doorheeft..

[ Voor 68% gewijzigd door Xanthium op 07-01-2006 19:24 ]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Er bestaan hacktools zodat je iemands account kan "Freezen".
Ik zet ze alleen niet op GOT, het is illegaal, en niet getest.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

TomGiethoorn schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 19:19:
Misschien wel handiger ja... Maar zit dat dan niet in XP Pro? Hier draait XP Home, en ik draai zelf Win 2k.
Zit er dacht ik wel in (Remote Desktop zit iig in XP pro) maar hiermee kan je niet ongemerkt een andere pc overnemen. Radmin is een heel goed programma hier voor :)

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 07-01-2006 19:24 ]

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:19

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ja, en kun je niet simpelweg met dat vervelende 'ik speel de baas kind' uit zijn klas gaan praten dan, of, in dit geval redelijker, met zijn ouders. Het lijkt me dat die ook niet zullen tolereren dat hun kind een klas teistert (Ik begrijp in ieder geval dat het geen vriendelijke begroetingen zijn in dat mailtje...) En wat uw kind betreft, Internetstekker eruit, en na een week er weer in. Het lijkt me dat hij daaruit leert dat u het meent, en dat hij moet luisteren als u iets verbied. Over 3 jaar surft hij naar de meest gore X-rated sites, en u zit met de spam,spy en malware... Het lijkt me dat als u iets verbied maar geen serieuze actie onderneemt dat uw kind u niet serieus neemt hierin.

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• FiXeR.nl
  • Niet online
Wat me nu ook te binnen schiet... Mischien kun je wel een IP ban in je router instellen, zodat vanaf dat ip niet meer geconnect kan worden met uw PC

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

FiXeR.nl schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 19:25:
Wat me nu ook te binnen schiet... Mischien kun je wel een IP ban in je router instellen, zodat vanaf dat ip niet meer geconnect kan worden met uw PC
Of je leest voordat je blaat ;)

• FiXeR.nl
  • Niet online
fsfikke schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 19:26:
[...]

Of je leest voordat je blaat ;)
:9~ Ik lees meestal niet het hele topic.

Nog een oplossing: op www.messbase.nl hebben ze ook een forum, probeer het daar netjes te vragen, daar zitten de msn experts.

Verwijderd

er zijn toch ook progjes waarmee je kunt zien wat iemand anders in je netwerk typt en ontvangt in messenger? Ik heb iig zoiets gehad op mijn netwerk, ethereal en dan een filter op het msn verkeer. Kun je het gesprek ook mee volgen. Bij mij was het echter meer iets van: "he dat werkt dus." en verder ook niets.
Maar een remote desktop is nog handiger ja, realVNC kan ook en dat zal vast wel werken tussen 2 compu's met XP en win2k alleen moet je zoon dat dan niet merken...

• xppn
  • Laatst online: 25-07 17:55
Wil niet met de opvoeding bemoeien of zo maar uh drijgen met de kabel uit de switch te trekken of mac filtering er op zetten en zijn mac adres blokken voor internet. of wachtwoord op de pc te zetten. Enz

Na hier in het huis werkt dat perfect niet luisteren? Je weet wat er gebeurt.... O-) en niet bij drijgen laten ook gewoon doen!

En tja hij kan het ook gewoon bij zijn vriendjes doen op msn.
Alleen goed straffen zou volgensmij alleen helpen... jij bent uiteraard de vader....

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-07 10:35
Even simpel: nee, er is zover ik weet geen kant-en-klare oplossing om dit te doen.

IP-blocken werkt niet, want als MSN geen directe verbinding op kan zetten, maakt hij verbinding met een Microsoft server en gaat zo een indirecte verbinding aan.

Ik denk dat het flink ingewikkeld gaat worden om dit tegen te gaan.
Een mogelijke oplossing zou zijn een MSN Proxy te maken, misschien op basis van dit open-source programma: http://sourceforge.net/projects/msnproxy/ (ondersteund ook een soort scripting dacht ik, weet alleen niet hoe compatible dit is met de nieuwere MSN protocols).
Je zou dan het CAL commando moeten blokkeren (gewoon een leuke foutmelding terugzenden ;)):
http://msnpiki.msnfanatic...hp/Reference:Commands#CAL

Echter heb je hier alsnog een probleem aaangezien hij gewoon een webmessenger kan gebruiken...
Die zou je dan weer kunnen blokkeren op een router, maar dan ben je wel erg lang bezig want die krengen springen als paddestoelen uit de grond...

Ik denk dat het beste is gewoon eens erover te praten, of als dat niet helpt straffen.
Om hem te betrappen kun je dan misschien een of ander filter prog gebruiken dat netwerk-traffic logt waar het betreffende e-mail adres in voorkomt :/

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• FiXeR.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 19:30:
er zijn toch ook progjes waarmee je kunt zien wat iemand anders in je netwerk typt en ontvangt in messenger? Ik heb iig zoiets gehad op mijn netwerk, ethereal en dan een filter op het msn verkeer. Kun je het gesprek ook mee volgen. Bij mij was het echter meer iets van: "he dat werkt dus." en verder ook niets.
Maar een remote desktop is nog handiger ja, realVNC kan ook en dat zal vast wel werken tussen 2 compu's met XP en win2k alleen moet je zoon dat dan niet merken...
ja zo'n proggie, ik heb er nog eentje, ff de naam zoeken.

gevonden: MSN Chat Monitor (hoe orgineel)

• TheBlasphemer
  • Laatst online: 23-07 10:35
FiXeR.nl schreef op Saturday 07 January 2006 @ 19:28:
[...]

:9~ Ik lees meestal niet het hele topic.

Nog een oplossing: op www.messbase.nl hebben ze ook een forum, probeer het daar netjes te vragen, daar zitten de msn experts.
Err, even om daarop terug te komen, nee messbase zitten NIET de MSN pro's. Er zitten daar wel een hele hoop mensen, maar grotendeels "wannabe's". Als je mensen zoekt met flink verstand van Messenger zou je eens moeten kijken op een van deze foras:
http://forum.mess.be/
http://www.msghelp.net/
http://www.msnfanatic.com/ (zijn wel flinke eikels af en toe, be warned ;))

EDIT:
Even duidelijk, messbase is een prima en leuke site, en ik wil ze ook zeker niet beledigen, maar het is daar meer praten over msnen en andere prietpraat dan de technische details :)
En ik ken vrij veel mensen uit NL die veel met MSN doen, en die komen geen van alleen (meer) op messbase ;)

[ Voor 20% gewijzigd door TheBlasphemer op 07-01-2006 19:35 ]

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• FiXeR.nl
  • Niet online
TheBlasphemer schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 19:33:
[...]

EDIT:
Even duidelijk, messbase is een prima en leuke site, en ik wil ze ook zeker niet beledigen, maar het is daar meer praten over msnen en andere prietpraat dan de technische details :)
En ik ken vrij veel mensen uit NL die veel met MSN doen, en die komen geen van alleen (meer) op messbase ;)
Niet dat ik er zelf ooit kom :+ , ik kon die alleen zo ff opnoemen :D

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 06:39

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Deels een opsomming van bovenstaande:

- PC de deur uit of (commentaar met "voor school nodig" Onzin..bij 80-90% van de opdrachten heb je geen pc nodig. Wanneer wel nodig kan dat evt. in de huiskamer met pa/ma erbij.
- Via router internet blokkeren op gezette tijden of
- remote beheer (meekijken) of.. VNC, RADMIN, e.d.
- in router heel msn blokkeren + webmessenger.msn.com
- stuurt dat "Vriendje" nog steeds mail? Open het mailtje, pak de header erbij en blokkeer dat IP (X-origin) in de router. Misschien heeft zijn aansluiting een vast ip..bij de meeste providers wisselt deze sowieso maar af en toe.

Genoeg mogelijkheden dus.

[ Voor 33% gewijzigd door Max|Burn op 07-01-2006 19:42 ]

ma ma ma ma ma macron one

• NLChris
  • Laatst online: 29-07 14:51
fsfikke schreef op Saturday 07 January 2006 @ 19:12:
[...]

[...]

:)

Als je voor deze oplossing gaat wil ik graag het scriptje voor je maken :)

[...]

Er is altijd wel een 'handig vriendje' die dat dan voor hem kan doen :/
Je kan ook een script maken dat de wizard Contact Personen Toevoegen blokkeert. Dan weet je zeker dat er niemand toegevoegd kan worden, als hij iemand wil toevoegen moet hij daar eerst toestemming voor vragen

edit:
dan moet je eerst zelf de persoon verwijderen/blokkeren

edit2:
Totdat ie bij iemand anders hem weer toevoegd 8)7
}:O |:( idd :X

edit3:
Misschien kan de contactpersonenlijst dan gecontroleerd worden op email-adres, als de persoon er in voorkomt -> msn afsluiten

[ Voor 20% gewijzigd door NLChris op 07-01-2006 19:46 ]

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-07 21:03
kun je zijn inkomende en uitgaande berichten niet filteren op emailadres? zodat je dan het emailadres van de betreffende persoon eruitfiltert en in plaats van een chatvenster op te starten msnmsgr.exe laat killen via taakbeheer (of een random andere (flauwe) manier :P )?

• .Tom
Edit: ik moet wel vernieuwen ;).

[ Voor 79% gewijzigd door .Tom op 07-01-2006 19:42 ]

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

NLChris schreef op Saturday 07 January 2006 @ 19:40:
[...]

Je kan ook een script maken dat de wizard Contact Personen Toevoegen blokkeert. Dan weet je zeker dat er niemand toegevoegd kan worden, als hij iemand wil toevoegen moet hij daar eerst toestemming voor vragen

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 06:39

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Nu heb ik geen kids maar als ik vroeger niet gehoorzaamde had ik gewoon een maand helemaal geen pc of wat dan ook. Werkte prima. Wat dus ook al eerder genoemd is, waarom niet wat harder opvoeden? (Ik weet het..dat is niet de vraag uit de topicstart)
Daarmee ga je de beste oplossing automatisch uit de weg. Ik had helemaal geen internet in me jeugd..zou niet weten wat ik gemist heb..?.

[ Voor 45% gewijzigd door Max|Burn op 07-01-2006 19:47 ]

ma ma ma ma ma macron one

• FiXeR.nl
  • Niet online
Muthas schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 19:42:
[...]

Of die ander em toevoegt :)
Of ga naar wat goede hackers, zorg dat die irritante msner*Nieuwe bijnaam* het account word gehackt.

[ Voor 23% gewijzigd door FiXeR.nl op 07-01-2006 19:46 ]

• lemming_nl
  • Niet online
Als het op zich mogelijk moet zijn op een programma te schrijven dat windowtje sluit bij bepaalde naam van die jongen kan je dan niet zorgen dat windowtje gesloten wordt bij een bepaald afzender email adres?

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• NLChris
ik zal ff kijken of het mogelijk is om de contactpersonenlijst vanuit een ander programma te benaderen. Dat met het nieuwe venster kan ook, het emailadres van de contactpersoon staat immers ook in het chatvenster.

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-07 23:31
FiXeR.nl : Ik denk niet dat jouw oplossingen echt helpen bij dit probleem, daarbij is praten over hacken hier op GoT ook niet toegestaan, niet op de manier hoe jij dat doet in ieder geval.

Ik denk dat een input/output mod voor MSN wel te maken moet zijn, ik zal hier eens kijken of ik iets kan vinden. Als je een progsel kan maken dat net zo "diep" in msn zit als bijv. MSN Plus, dan zou je ook input/output controls moeten hebben. Als je daarmee de betreffende gebruiker gewoon filtert..

Oke, natuurlijk kan het dan bij vriendjes etc. nog, vandaar dat het ook het beste is om gewoon met je zoon te gaan praten en hem evt. duidelijk te maken dat hij niet met die gozer mag praten (een week geen MSN kan voor de gemiddelde jongere zeer frustrerend zijn).

[ Voor 23% gewijzigd door Peter op 07-01-2006 19:50 ]

• Kaaswagen
  • Laatst online: 26-07 10:13
Als het hier over dingen gaat die je beter niet kunt posten (Bedreigingen oid) ga dan gewoon naar de politie. Verder, goed met je zoon spreken en afspraken maken.

Ik ken geen manier om iemand geblockt te krijgen op een permanente basis, ik ken zelfs ook manieren om nog met mensen de chatten nadat de standaard block aanstaat. Ik heb tijdens versie 4 dit ook geprobeerd, maar 1 persoon blocken zonder het in msn zelf te doen kreeg ik niet voor mekaar. Het is of met iedereen praten, of niet. (Voor zover ik weet)

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Verwijderd

<hier stond een reactie die niet zo werd gewaardeerd>

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 16:33 ]

• .Tom
Als het hier over dingen gaat die je beter niet kunt posten (Bedreigingen oid) ga dan gewoon naar de politie. Verder, goed met je zoon spreken en afspraken maken.
Gaat het gelukkig niet over.
Het was van:
Kom online, of ben je dit en dat aan het doen.
Waarbij dit en dat dan dingentjes zijn waarop je op je 11e nog niks van hoeft te weten...
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 19:52:
Als ik het zo hoor komt het er meer op neer om het kind te pesten als werkelijk iets te doen aan het probleem: nl dat hij niet meer met die gast mag msn'en. Een keylogger instaleren is niets meer of niets minder als privacy schending (en ja, ook 11 jarige kinderen hebben privacy nodig ! ). Op een technische manier proberen te voorkomen dat het kind met die gast msn'ed zal nooit goed lukken (veel te veel andere mogelijkheden, desnoods een ander chatprogramma). Wat eventueel el zou kunnen helpen is om met de ouders van die gast die die mail heeft gestuurd te gaan praten (met een afdruk van die mail erbij).

Wat je ook nog zou kunnen doen is eens gaan praten met de leerkracht enz. en over dat "over 3 jaar zit die op de meest gore X-rated sites": als iemand porno wil, dan komt ge er toch aan (desnoods via cd's), over spyware en ad-ware: gewoon een goede firewall + virusscanner instaleren, en het kind leren omgaan met internet (niet straffen vb als er ineens na een iets wat "louche" zoekopdracht in google een pornosite in de zoekresultaten zit (louche in de zin van: "leuke vriendin" of zo (weet ik veel wat je dan eventueel zou kunnen krijgen))

Door het kind op alle mogelijke technische methodes dwars te zitten om met die persoon te chatten, kom je nergens, behalve dat het kind de ouders dus niet meer gaat vertrouwen (zo van: mijn ouders lezen mijn mail, volgen mijn chat, loggen alles wat ik intyp enz).

Ik ben zelf 21, heb nog niet zo lang internet, maar mijn ouders zijn nu niet het modernste wat zou kunnen, maar zelfs als die zouden afweten van het bestaan van keyloggers ed, zou het niet in hun hoofd opkomen om toen ik 11 was (als we toen al internet hadden gehad ;)) om alles te gaan loggen, maar ze zouden gewoon er is over praten waarom ze liever niet hebben dat ik met die persoon chat, en inderdaad: in het ergste geval, het internet eruit (voor 1 dag is al heel lang voor iemand van 11, het "een kwartier in de hoek" staan was ook al lang :p)

Het is uiteraard niet aan mij om een opvoeding voor te schrijven of zo, maar praten werkt normaal toch beter... en als het kind niet luisterd, beginnen met lichte straffen, en steeds zwaarder gaan tot het kind luisterd :9)

just my 2 cents
Jaja... Ik weet het allemaal.
Maar ik wil gewoon graag een filter in MSN Messneger 7.5 waardoor dat kind niet meer kan chatten met mijn kind.

Over opvoeding weet ik alles wel...
Je bedoelt schunnige taal?
Ja...

[ Voor 81% gewijzigd door .Tom op 07-01-2006 19:58 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-07 20:13
TomGiethoorn schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 19:53:
[...]

Gaat het gelukkig niet over.
Het was van:
Kom online, of ben je dit en dat aan het doen.
Waarbij dit en dat dan dingentjes zijn waarop je op je 11e nog niks van hoeft te weten...
Je bedoelt schunnige taal?

• krvabo
  • Laatst online: 26-07 21:32

krvabo

MATERIALISE!

TheBlasphemer schreef op Saturday 07 January 2006 @ 19:31:
Een mogelijke oplossing zou zijn een MSN Proxy te maken, misschien op basis van dit open-source programma: http://sourceforge.net/projects/msnproxy/ (ondersteund ook een soort scripting dacht ik, weet alleen niet hoe compatible dit is met de nieuwere MSN protocols).
Ik heb het draaien op mijn server in het netwerk, maar hij zorgt imho voor teveel lag om fatsoenlijk te kunnen gebruiken. Ook had ik dat mensen ineens geen berichten meer van me ontvingen of ik van hen. Niet de meest ideale oplossing dus

offtopic:
Ik had dit draaien als bouncer, werkte niet echt geweldig :P

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Peter
Er zijn maar een paar woorden die ik op die plek zou inpassen, ik zou daar zeker niet zo strict over doen hoor, hoort hij het op msn / e-mail niet, dan hoort hij het op school wel. Op veel scholen word in de eerste klas al sexuele voorlichting gegeven (meeste zijn dan 13 jaar), dan mogen ze op 11 jarige leeftijd imo zeker wel een paar termen kennen.

Misschien ietswat overdreven voor 1 zo'n opmerking, dat soort conversaties gebeuren nou eenmaal op die leeftijd, daar doe je niets tegen. Er zijn mensen (vooral meisjes) die op die leeftijd al in de pubertijd terecht komen, vaak in de zin van borstgroei, dan komen dat soort spanningen er gewoon. Lekker laten gaan dus, en wees er eventueel "open" over naar hem toe.. :)

• martijnve
  • Laatst online: 28-07 09:57
hier stond geblaat

[ Voor 102% gewijzigd door martijnve op 07-01-2006 20:09 ]

• danslo
martijnve schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 20:01:
wat je kunt doen is even met ethereal te checken wat het ip van de persoon in kwestie is (even een berichtje naar hem stuuren en dan kijken waar het bericht heen gaat).

dan in je hosts file (C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts) deze regel toevogen:

[ip van die persoon] localhost

dan kan msn al het goed is geen berichten meer naar hem versturen ontvangen kan afaik wel maar als hij niets terug kan zeggen is het een kort gesprek :P
Fout.. Anders lees je het topic even voor je blaat..

• .Tom
martijnve schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 20:01:
wat je kunt doen is even met ethereal(http://www.ethereal.com/download.html) checken wat het ip van de persoon in kwestie is (even met msn een berichtje naar hem sturen en dan kijken waar het bericht heen gaat).

dan in je hosts file (C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts) deze regel toevoegen:

[ip van die persoon] localhost

dan kan msn als het goed is geen berichten meer naar hem versturen ontvangen kan afaik wel maar als hij niets terug kan zeggen is het een kort gesprek :P

edit:typos
Dus dan hoef ik echt alleen maar:
[ip van die persoon] localhost toe te voegen en dan werkt het?

Niet dus... zie ik net |:(.

[ Voor 3% gewijzigd door .Tom op 07-01-2006 20:05 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 15:47
IP blocken heeft helemaal geen zin martijnve. Je msn connect namelijk naar de centrale msn server (een van de). Deze heeft een chat applicatie die het verkeer afhandelt. Ik heb me wel eens in het MSN protocol verdiept, en enige wat je hier zou kunnen doen is een MSN proxy die alles blockt waarin het email adres van die gozer zit. Maar dat is enorm veel werk.

Mijn tip, ga met je zoon praten, en met de leraar/lerares, en met de ouders van dat kind. Want zo hoort het niet, en uiteindelijk komt je zoon wel achter hoe hij je 'hacks' fikst.

|>

• martijnve
  • Laatst online: 28-07 09:57
Simon schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 20:05:
IP blocken heeft helemaal geen zin martijnve. Je msn connect namelijk naar de centrale msn server (een van de). Deze heeft een chat applicatie die het verkeer afhandelt. Ik heb me wel eens in het MSN protocol verdiept, en enige wat je hier zou kunnen doen is een MSN proxy die alles blockt waarin het email adres van die gozer zit. Maar dat is enorm veel werk.

Mijn tip, ga met je zoon praten, en met de leraar/lerares, en met de ouders van dat kind. Want zo hoort het niet, en uiteindelijk komt je zoon wel achter hoe hij je 'hacks' fikst.
oh...
vroeger wel toch?

maargoed soz voor de bullshit dan :P

• .Tom
En er is ook geen ander chatprogramma die het wel kan?

• FiXeR.nl
  • Niet online
MSG Plus! Heeft een functie die woorden kan omzetten, taal correctie. Zodat je scheldwoorden kan veranderen in "normale" scheldwoorden. En daardoor kun je schelden uitzetten. Het probleem is daarmee nog niet opgelost, maar wel een stuk dichterbij.

MSG Plus! Vind je op msgplus.net

Screen:
Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/img440/170/woordfilter7bv.jpg

Mijn mening, schelden hoort ook bij opvoeding, niet te erg, in de vroege tienerjaren mag je best een paar "rot" woorden kennen. (je leert het ook van TV, school, etc)
TomGiethoorn schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 20:10:
En er is ook geen ander chatprogramma die het wel kan?
Er zijn genoeg MSN chat programma's: Amsn, DMSN, enzzz...
Je kunt natuurlijk ook: ICQ, Skype, Google Messenger gebruiken

[ Voor 49% gewijzigd door FiXeR.nl op 07-01-2006 20:17 ]

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 21:38

Jazzper

BB4E^Guerilla

Het valt me op dat hier 3 discussies door elkaar lopen...

1. Opvoedkundie discussie
Ik gok dat Tom echt wel weet hoe hij op moet voeden. Termen als pesten, praten, ouders van die of die, school, etc spelen dan mee. Ik heb niet het idee dat Tom het op dat idee wil oplossen. Zwaktebod? neuh niet direct lijkt me. Kan zijn dat het niet zo ernstig is maar eerder hinderlijk of misschien zorg je er zo wel voor dat het kind anders nog meer 'anders' is. Speculatie mijnerzijds, maar kortom, de TS heeft er redenen voor om er niet zo zwaar aan te tillen.

2. Discussie over mogen MSN/controleren kind
Lijkt klein beetje op 1. Ook niet de issue. Kind mag msnen, desnoods pratern Tom/kind erover, weet ik het, maar volgens mij hoeft Tom niets nieuws uit te vinden, hij weet immers dat kind met ander kind chat. Spionage overbodig, vertrouwen schenden ook.

]3. Discussie om technisch dit probleem op te lossen
Juust.... daar gaat het om. Gelukkig wordt hier ook op gereageerd. Het kan soms ook fijn zijn om iets technisch op te lossen, zonder er zo zwaar aan te gaan tillen.

Ik weet niet of ik er naast zit, maar my 2 cents.

(heb btw regelmatig gesprekken met kennissen van me die 2 kinderen hebben van 7 en 11. Die zegge ook, hij is er helemaal niet mee bezig dus als hij per ongeluk of door een vriendje iets onder ogen kijgt, dan registreert hij het wel maar doet er helemaal niets mee).
offtopic; Op dat als-hij-paar-jaar-verder-is-bezoekt-hij-xrated-sites. Man man man..(3x vrouw eigenlijk) hadden wij toch internet in die tijd haha..

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:52
Het probleem is gewoon, dat je zoon niet naar je luistert.
Los dat in hemelsnaam op, in plaats van allerlei gedoe om iets in MSN te blocken. Nu is het dat kind, volgende keer is het een sex-site, daarna torrents met vage films, of het IRC kanaal van Al Quaida. :+
En jij blijft maar hacken en blocken ??
Succes gewenst dan, dat wordt leuk als hij een jaar of 17 is en 10x meer van zijn PC weet dan jijzelf.

Praten met je zoon dus, zorg dat hij naar je luistert en straffen in het redelijke (kwartier in de hoek is al genoemd, komt nog steeds hard aan bij een 11-jarige ... een dag zonder PC/chatten wordt ook niemand slechter van, etc.).

Ik weet dat het hier geen opvoedkundig forum/topic is, maar door de manier waarop je dit probeert op te lossen, moet ik dit toch even kwijt.

• NLChris
ik heb nu wat geprogd dat MSN killed als een bepaald email-adres in de contactpersonenlijst gevonden is, hij checked om de 100ms op veranderingen in de lijst.

als dit voldoende is maak ik hem ff af

edit:
Dat kan je gerust naar iedere seconde, of halve minuut veranderen, iedere 100ms is alleen maar zonde van je cpu...
helemaal gelijk (8>

[ Voor 30% gewijzigd door NLChris op 07-01-2006 20:20 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 15:47
Je zou overigens ook met hooks kunnen werken, zodat je ingrijpt op geheugen..

|>

• Peter
NLChris schreef op Saturday 07 January 2006 @ 20:17:
ik heb nu wat geprogd dat MSN killed als een bepaald email-adres in de contactpersonenlijst gevonden is, hij checked om de 100ms op veranderingen in de lijst.

Dat kan je gerust naar iedere seconde, of halve minuut veranderen, iedere 100ms is alleen maar zonde van je cpu...

• lemming_nl
  • Niet online
NLChris schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 20:17:

edit:

[...]

helemaal gelijk (8>
Dat zou ik niet doen, want zodra hij hem toevoegd werkt zijn hele msn niet meer. Kan je hem dan niet uit de msn lijst weghalen ofzo?

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• .Tom

Graag, maar dan gaat heel MSN er uit als die ene in die lijst staat?

Verder van die CPU het enige wat hij hier doet is internet/MSN.
Dat zou ik niet doen, want zodra hij hem toevoegd werkt zijn hele msn niet meer. Kan je hem dan niet uit de msn lijst weghalen ofzo?
Is idd handiger...

[ Voor 20% gewijzigd door .Tom op 07-01-2006 20:22 ]

• Caviatjuh
TomGiethoorn schreef op Saturday 07 January 2006 @ 19:12:
*knip*
[...]

Kan je dat uitleggen? Misschien kan dat dan ja...

*knip*
Ik heb er zelf eerlijk gezegd niet zo heel veel verstand van hoor, niemand hier die iets weet van packet filtering? Volgens mij voldoet in ieder geval de standaard windows packet filtering niet. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk. Ook heb ik absoluut geen flauw id wat je met IPSec kan doen, dus misschien kan het daarmee wel.

Via iptables kan het wel volgens mij, maar dan moet je wel een linux bak tussen je zoon zijn pc en het internet hebben hangen. Zie deze packet filtering howto voor kernel 2.4 ik weet niet in hoeverre dit opgaat voor "moderne" linux distro's met kernel 2.6, maar zon ramp is t niet om 2.4 nog te gebruiken, dit doen de meeste servers ook nog.

Nou is een linux bak ertussen zetten ook niet de beste oplossing natuurlijk, behalve als je die toevallig al hebt staan, maarja, daar gaan we maar ff niet vanuit. je zou nog kunnen kijken naar WinpkFilter. Ik denk wel dat je wat kan vinden met google als je zoekt op packet filtering ofzo.

edit:
ja, packet filtering is volgens mij niet echt ideaal voor mekaar te krijgen onder windows, nou is t onder linux nog steeds niet heel makkelijk, maarja, daar is wel meer over te vinden zo te zien. Dat winpkfilter is volgens mij wel leuk, maar wel progskills nodig, dus als je die ontbeerd heb je daar ook weinig aan. Misschien is de oplossing van NLChris toch wel het makkelijkste, ondanks dat het niet echt failsafe is, hij hoeft namelijk alleen het process te killen. En als er wat vreemds aan de hand is met zijn pc, wat m niet bevalt, word ie vast wel creatief. :P

[ Voor 19% gewijzigd door Caviatjuh op 07-01-2006 20:32 ]

• .Tom
Via iptables kan het wel volgens mij, maar dan moet je wel een linux bak tussen je zoon zijn pc en het internet hebben hangen. Zie deze packet filtering howto voor kernel 2.4 ik weet niet in hoeverre dit opgaat voor "moderne" linux distro's met kernel 2.6, maar zon ramp is t niet om 2.4 nog te gebruiken, dit doen de meeste servers ook nog.
Heb ik niet...

Verder zijn die dingen knap lastig in Windows...

[ Voor 10% gewijzigd door .Tom op 07-01-2006 20:28 ]

• Bart1983
  • Laatst online: 20:46
Op een school waar ik een aantal jaren geleden stage heb gelopen hadden ze een programmatje dat vensters kon sluiten aan de hand van de titel in de titelbalk. Met dit programma konden ze bijvoorbeeld ook het msn venster afsluiten als ze opgegeven hadden dat alle vensters met het woord msn erin moesten sluiten. Nu is het zo dat als een gespreksvenster word geopend deze ook voorzien is van een titel. Deze titel is de msn naam van die persoon. Als deze persoon vaak dezelfde naam gebruikt (wat in mijn msn lijst vaak het geval is) kan je dit programma gebruiken om het msnvenster van die persoon automatisch af te laten sluiten.

Het probleem is echter dat ik op internet heb gezocht naar dit programma maar kan het nergens vinden (naam weet ik ook niet, het zou zelfs zo kunnen zijn dat het zelf gemaakt was in delphi / visual basic). Is er hier mischien iemand die dit kent?

• .Tom
Bart1983 schreef op Saturday 07 January 2006 @ 20:29:
Op een school waar ik een aantal jaren geleden stage heb gelopen hadden ze een programmatje dat vensters kon sluiten aan de hand van de titel in de titelbalk. Met dit programma konden ze bijvoorbeeld ook het msn venster afsluiten als ze opgegeven hadden dat alle vensters met het woord msn erin moesten sluiten. Nu is het zo dat als een gespreksvenster word geopend deze ook voorzien is van een titel. Deze titel is de msn naam van die persoon. Als deze persoon vaak dezelfde naam gebruikt (wat in mijn msn lijst vaak het geval is) kan je dit programma gebruiken om het msnvenster van die persoon automatisch af te laten sluiten.

Het probleem is echter dat ik op internet heb gezocht naar dit programma maar kan het nergens vinden (naam weet ik ook niet, het zou zelfs zo kunnen zijn dat het zelf gemaakt was in delphi / visual basic). Is er hier mischien iemand die dit kent?
Maar die ene veranderd steeds zijn naam...

• NLChris
TomGiethoorn schreef op Saturday 07 January 2006 @ 20:22:
[...]

Graag, maar dan gaat heel MSN er uit als die ene in die lijst staat?

Verder van die CPU het enige wat hij hier doet is internet/MSN.

[...]

Is idd handiger...
Ja, maar dat helpt niet als de ander begint met praten, ik kan hem misschien weer blokkeren en verwijderen, dan moet ik nog even verder kijken

edit:

ja dat werkt, ik moet er nog even aan werken zodat het emailadres te wijzigen is en dat het wat minder zichtbaar is

[ Voor 13% gewijzigd door NLChris op 07-01-2006 20:34 ]

• Bart1983
  • Laatst online: 20:46
TomGiethoorn schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 20:31:
[...]

Maar die ene veranderd steeds zijn naam...
Ja als hij telkens een andere naam gebruikt valt deze optie af. Maar als er iemand is die de naam van dit programma kent zou ik dat toch graag willen weten !!
Pagina: 1 2 3 Laatste