AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Ik denk dat volgende week ergens de ams aangesloten gaan worden en kunnen we gaan afstellen
[ Voor 24% gewijzigd door Jellabie op 05-10-2012 17:38 ]
De Nederbelg !
Het leven is te kort om geduld te hebben!
EB cardetailing tot aan uw huis
Ik heb een apparaatje van 15 volt.. en dat wil ik eigenlijk in de auto aansluiten.
Is dit mogelijk? Ik zou dan of een 15 volt lijn nodig hebben, of een omvormer?
FreeReef.nl
Ligt er maar net aan hoe kritisch het apparaat is voor de voedingsspanning... In een auto heb je met een draaiende motor over het algemeen bijna 14 Volt (13,5 - 13,8V), wat genoeg zou kunnen zijn. Meestal zit er in het apparaat nog een voeding, die de aangeboden spanning omzet naar de feitelijke werkspanning van het apparaat.World Citizen schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:23:
Ik zit met een vraagje wat niet helemaal mijn vakgebied is.
Ik heb een apparaatje van 15 volt.. en dat wil ik eigenlijk in de auto aansluiten.
Is dit mogelijk? Ik zou dan of een 15 volt lijn nodig hebben, of een omvormer?
Maar wat is het voor apparaat? Dat maakt nogal uit namelijk. Is het een audio-apparaat, dan kan die 15V best wel eens critisch uitvallen. In audio is het gebruikelijk om met -15V/0/+15V te werken. Dan kan het maar heel makkelijk zo zijn dat een iets te lage voedingsspanning tot allerlei problemen zal leiden.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Het is een Logitech Wireless Speaker Adapter for Bluetooth® audio devicesdeepbass909 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:37:
[...]
Ligt er maar net aan hoe kritisch het apparaat is voor de voedingsspanning... In een auto heb je met een draaiende motor over het algemeen bijna 14 Volt (13,5 - 13,8V), wat genoeg zou kunnen zijn. Meestal zit er in het apparaat nog een voeding, die de aangeboden spanning omzet naar de feitelijke werkspanning van het apparaat.
Maar wat is het voor apparaat? Dat maakt nogal uit namelijk. Is het een audio-apparaat, dan kan die 15V best wel eens critisch uitvallen. In audio is het gebruikelijk om met -15V/0/+15V te werken. Dan kan het maar heel makkelijk zo zijn dat een iets te lage voedingsspanning tot allerlei problemen zal leiden.
Dit is een klein kastje wat met een adapter stroom krijgt. De adapter gaat dus uiteraard van 230 naar 15 volt. Het amperage is echt maar heel laag...
Je kunt dan je mobiel oid via Bluetooth koppelen, en het kastje heeft dan een lijn-uit om naar je radio te gaan.
Ik had dit kastje nog liggen, en dacht dat dit een simpele manier was om muziek naar mijn auto te streamen....
Ik ga er eigenlijk min of meer vanuit dat hij wel 15 volt nodig heeft. Ik kan het natuurlijk even testen....
(please lach me niet uit, maar ik heb ooit een Logitech 2.1 speaker setje in een auto gebouwd. Dat was 12 volt, en werkte eigenlijk best goed... Het is natuurlijk bij lange aan geen ICE maar beter dan de speakers die erin zaten)
[ Voor 7% gewijzigd door World Citizen op 07-11-2012 16:45 ]
FreeReef.nl
Mooi werk Ediejo! Maar dat zijn we natuurlijk wel gewend van jeEdiejo schreef op maandag 05 november 2012 @ 21:05:
Eindelijk na 1 jaar spelen ze allemaal.
*knip*
Caddy is tevens op de weegbrug geweest. Met een halve tank. 1320kilo.
Dat scheelt wel in pk - kilo verhouding.
Standaard 1165 kilo komt neer op 5,7 kilo per pk.
Nu 1320 kilo komt neer op 6,4 kilo per pk.![]()
Het afwerken kan beginnen.
En dat is nog werk zat.
Wist niet dat je ook deze hobby had
Ik snap alleen die coax speakers niet? Waarom spelen die de andere kant op?
De Gladen Zero 12 Pro. Eerste van Nederland.
Deze zal in een bassreflex kist komen te spelen van 48 liter. Ben nu bezig samen met een vriend van mij om de tekeningen te maken. Is nog best een hell of a job, want een Peugeot 207 heeft niet super veel kofferruimte. En als je dan ook nog eens wat 'design' wilt aanbrengen wordt het helemaal lastig.

Voor specificaties van de woofer, zie hier:
http://www.hifimotive.nl/...ro/59/30_cm/3/subwoofers/
De woofer zal aangestuurd worden door de Mosconi GLADEN ONE 240.2 versterker.
http://www.hifimotive.nl/.../2_kanaals/4/versterkers/
Verwijderd
hoewel ik AVI en ander DivX films kan bekijken gebruik ik de functie amper.
maar het geluid is subliem, alhoewel de speakers ook pioneer zijn zijn het wel de standaard maten van de Jeep.
13Cm in de deur en 16 Cm in de achterklep.
wel heb ik mijn tweaters ''gevonden'' die ergens weggestopt waren onder de dashboard.
foto van de dash

Het premium merk van Audio System heet GLADEN, een nieuwe naam die de toplijn van Audio System zal vertegenwoordigen.
http://hifimotive.nl/?p=117&item=50
Herrinner je deze nog?Jellabie schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 22:37:
In de klasse "street" moet alles zijn zoals je ermee zou rond rijden.
Batterij(en) onder de motorkap en alle subs en amps in de koffer.
Anders moet je maar een andere klasse nemen, ander maatje van mij speelt in de klasse "super street no wall"
Een Visa:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Alu laten die onder de auto door gaan voor de power door te spelen naar de andere batterijen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Met dat ding wordt uiteraard niet gereden:
[afbeelding]
Aan de meter:
[afbeelding]
Maar dat zijn dus de meer extreme mannen
Die spelen iets van een 164db dacht ik.
Hij heeft overlaatst gespeelt op een meeting waar ik aan het meten was:
165db
de subs kregen in totaal +44000watt rms op hun kloten! Echte wattages! Berekent met een voltmeter en ampere tang.
De Nederbelg !
Maar ik luister toch liever naar een SQ installatie dan een enkele 'burp'.
Er staat 15V DC --- x mA op de adapter? Ik zou het proberen met draaiende motor, beetje geluk zit je op 14+ volt en dat zou moeten werken lijkt mijWorld Citizen schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:43:
[...]
Je kunt dan je mobiel oid via Bluetooth koppelen, en het kastje heeft dan een lijn-uit om naar je radio te gaan.
Ik had dit kastje nog liggen, en dacht dat dit een simpele manier was om muziek naar mijn auto te streamen....
Ik ga er eigenlijk min of meer vanuit dat hij wel 15 volt nodig heeft. Ik kan het natuurlijk even testen...
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Heb in de auto van m'n vader Alpine speakers gemonteerd, en die hebben lekker veel bass. Maar die waren redelijk aan de prijs, en misschien is er ook wel een goedkoper alternatief. Pioneer misschien?
De Alpine SPG-17C2 heeft op dit moment mijn voorkeur. Volgens mij best een populair setje, en maar 50 euro.
Edit: Gekocht, stond op Marktplaats voor 25 euro
[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 14-01-2014 10:48 ]
(En ja ik moet nog een keer de tijd nemen of de kabels netjes te bundelen ed)
HU is een alpine 117ri

ivm hitte afvoer en de componenten staan op zijn kop, trillen ze makkelijker los.
De Nederbelg !
Verwijderd
@Wd200: ziet er leuk uit!
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2014 17:31 ]
ik heb versterkers in het verleden in elk mogelijke positie gehad en nooit problemen mee gehad. Maarja scheelt misschien of je een marquant versterker koopt of iets wat wel heel blijftJoopieboy schreef op zondag 19 januari 2014 @ 09:12:
Nu hangen de componenten aan hun gewicht, en als de boel warm wordt (warme lucht stijgt op) dan laat het ook wat makkelijker los.
Voor de deuren ben ik in principe al voorzien, heb een setje Alpine SPG-17C2 gekocht op Marktplaats.
Maar ik twijfel een beetje over het totaalplaatje. Ik heb de Alpine SPG-10C2 al gevonden voor in het dashboard bijv, maar dan heb ik op beide speakers een tweeter zitten. Volgens mij heb je tweeters sowieso voor je/boven je zitten dus die in het dashboard zijn dan prima. Maar onderin de deuren ook tweeters
En verder vroeg ik me nog af of ik met mijn radio (Alpine CDA-105Ri) ook een soort scheidingsfilter heb. Mooiste zou zijn als ik lage tonen naar de speakers in de deuren kan laten gaan, en midden en hoog door het dashboard laat doen. Radio heeft vrij veel opties, maar kan het niet echt vinden. Of nog een los scheidingsfilter ertussen?
Qua aansluiten wou ik dan dashboard op de front aansluiting van de radio, en die in de deuren op de rear aansluiting (achterin m'n auto heb ik toch geen speakers).
Iemand tips? Of beter een heel andere set nemen?
[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 23-01-2014 16:33 ]
De Nederbelg !
---RAWE CEEK!!!---

@wd200
wd200 in "Show your I.C.E."
Hoe heb jij die bak nu vast zitten? Ik wilde zoiets gaan bouwen, maar ik niets vinden om het vast te zetten, bij het rijden ging het trillen/struiteren als een gek.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
de bak ligt klem in de kofferbak en klemt vooral tussen de achterkant en de achterbank (bank gaat ook "moeilijker" dicht / omhoog maar niet storend.SinergyX schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:05:
Alpine heeft dacht ik ook zo'n setje, ik had de 17G (CG? GC?) welke ook met aparte tweeter en filter was. Later toch de JBL GTO genomen. Het blijft gewoon jammer dat als ze zeggen dat het 16,5cm is, het stiekem gewoon 17cm is, of wanneer het 17cm is, het opeens 15,5 is cm
@wd200
wd200 in "Show your I.C.E."
Hoe heb jij die bak nu vast zitten? Ik wilde zoiets gaan bouwen, maar ik niets vinden om het vast te zetten, bij het rijden ging het trillen/struiteren als een gek.
het trilt absoluut niet
Iemand die hier een antwoord op heeft? Wil dit weekend eigenlijk speakers aanschaffen.ThinkPadd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:01:
Ik weet wat een composet isMaar ik bedoel dat als daar nu een volwaardige speaker zit, of je dan niet ineens wat mist van de voorkant (omdat de rest bij je benen vandaan komt).
Heb nu dus 10cm in het dashboard, en 16,5cm ofzo in de deuren. Die Alpine SPG-17CS composet lijkt me wel wat, maar ik vraag me dus af of je dan niet een hoop geluid mist omdat je in het dashboard alleen die tweeters nog hebt ipv volwaardige speakers
Maar die Alpine's klinken wel heel goed.
16,5cm rechtstreeks op de radio? En dan 10cm + tweeters op filter en dan naar radio.
Of zouden de 16,5cm ook op het filter kunnen? Filter heeft maar twee uitgangen (woofer en tweeter). Of zegt m'n filter dan *poef*
Heb iig de composet gekocht (Marktplaats), eerst maar eens kijken hoe het daar mee klinkt.
De 10cm speakers gebruikte ik voor de Parrot carkit
Nooit idee gehad dat ik wat miste qua geluid.
Wel waren het ondiepe speakers, meen nodig omdat je anders met je raam in de weg komt te zitten, durf zo niet meer te zeggen welk merk of type, zou zomaar Focal geweest kunnen zijn, magneet zat in ieder geval aan de voorkant ipv achter.
Eigenaar voor me had in de hoedenplank een stel ovaaltjes gehangen, die hingen rechtstreeks aan de radio, maar stonden amper aan.
Klonk allemaal bij elkaar best lekker
http://www.autoshopdetijg...99-165cm-voor-p-2464.html
http://www.acrlommel.be/l...a-yaris-1999-p-20569.html
http://www.gomaxx.com/car...ta/toyota-yaris-1999.html
Is volgens mij identiek aan:
http://www.caraudio24.de/...kablage-Front::15900.html
Ongelofelijk hoe je hier in NL getild wordt ten opzichte van de prijzen in DE

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 02-02-2014 13:58 ]

ik ben raymond 27 jaar,, en kom uit noord brabant,, ik heb een golf 3 met een leuke audio install
foto van de golf

ik hou het kort, ik zal gewoon wat fotos plaatsen,, voor vragen, of voor het helen begin tot eind project,, heb over al fotos van gemaakt,, van begin toen ik het in bouwde tot nu,, de golf heb ik nog niet zo lang,, en heb toen mij muziek in gebouwd, en met de afgelopen kerst vakantie is er nog wat bij gekomen,, en ben ik nu klaar ,, weet ik niet haha heb nog wat ideetjes,, zo ie zo moet er nog wat meer muziek rond om de dashboard of deur panelen komen,, ( er komt nu teveel geluid van achter ) naar voren,, de compo set hoor je bijna niet meer,, als er hier mensen zijn die heel handig zijn in deurpanelen verbouwen,, dan hoor ik dat graag,,
hier de fotos zo als het nu is,, achter de stoelen,,

dit is wat er nu in zit,,
de setup is :
Zware 120 Amp dynamo
50 mm voedings kabel met 250 a zekering die naar achtere loopt
Pioneer AVH-X7500BT radio klapscherm
1 x pioneer comp set
10 x pioneer ovale speakers
2 x dietz condesator
3 x 4 kanaals emphaser verskers
2 x mono block emphaser 15000 spl
4 x mtx thunder 9512 12 inch woofers
2 x northstar accus 60 amp per accu
en hier zijn ook veel 50 mm kabels voor gebruikt enz,,
dit jaar ben ik te zien op veel meetings,, en als er iemand handig is voor de deur panelen,, dan hoor ik het wel,, er moeten wat meer speakers nog in de deuren,,,
groetjes raymond
Maar ik ben juist steeds meer richting van zo weinig mogelijk componenten een zo volledig mogelijk geluidsbeeld creeren gegaan.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit 'muzikaal' goed klinkt.(i've been there)
Ik heb zelf een composetje (pioneer TS-C720PRS) en een 8" woofertje (Nova MDS08)in de kofferbak aangesloten op een 4x50 w/rms versterkertje (Kenwood kac 8404)
Verder is mijn auto volledig gedempt en de composet woofers zijn op stalen ringen in de voordeuren gemonteerd.
En het klinkt echt super strak. Alles sluit mooi bij elkaar aan. Het podium is mooi recht voor me en de afzonderlijke instrumenten zijn goed te plaatsen. Je merkt niet eens dat er een woofer in de kofferbak staat te spelen. Pas wanneer je hem uitzet, dan mis je ineens de bas van voren.
Ik zou dus zeker nog wat extra aandacht besteden aan je frontset, omdat je zelf ook al zegt dat het geluid van achteren komt.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
de 3 4 kanaals verstekekrs zijn allemaal voor de ovale speakers,,
en de ovale speakers is puur hoge tonen dus komt geen bass uit,, de hoge tonen gaan nu zo hard allemaal,, dat het compo setje voor het niet aan kan,,,, en dit blaast erg hard allemaal bass en hogetoon,,
alleen omdat ik zo veel speakers heb achter in voor hogetonen,, hoor je mij compo set niet meer,, je mist hem wel als de compo set uit staat,, dus je hoort wel wat ,, maar niet veel,, dus wil nu voor gebied aan pakken,, mischien wat meerdeer compo setjes in de deuren,, of zo? heb ook ooit bij me vorige golf ovale in de voor deuren gehad,, dat was ook goed,, maar zit nog te twijfele of er een versterker,, in de grond kan maken bij de bijrijders stoel,, en dan puur speakers voor in het dashboard en deuren nog,,
Allereerst respect voor je installatie, op de foto's ziet het eruit dat je er echt veel tijd en geld in hebt zitten.
Maar wat ik me afvraag bij dergelijke builds, waarom zo bizar veel? Je zegt zelf al dat dit blaast en dat je compo in de voorportieren het niet kunnen bijbenen. Dan draai je waarschijnlijk op serieuze volumes. Mijn insteek zou eerder zijn voor SQ te gaan, zorgen dat voorin het beste zit, gevoed door een goede versterker, en achterin juist ondersteuning (wat kendo ook aangeeft). Nu krijg ik het gevoel dat jouw manier van bouwen is dat als iets achterblijft, je het wil compenseren met meer vermogen, ipv te kijken hoe je de balans kan herstellen (eventueel met een goede DSP om het in te regelen bijv.).
De reden dat ik er kritisch tegenaan kijk, is omdat ik zelf in een cabrio rij met wat 15 jaar terug de top-hifi installatie van BMW was (gemaakt door Harman/Kardon). Die set is bizar bescheiden met 4x30W versterking, 3-weg speakers voorin, 2-weg achterin en een 8" subje. Die set heeft een perfecte sound-stage en overstemd zonder problemen rijgeluiden als de kap dicht is (en dat is een redelijke prestatie in een cabrio
Of gebruik je deze set-up ook voor dB-drags?
Nogmaals, respect voor het geld, tijd en de moeite die je erin stopt.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
- 10cm coax voor in het dashboard
- 16,5cm coax voor in de deuren
- Opvulringen zodat in geen low-profile speakers voor de deuren nodig heb
- Actieve subwoofer
- Aansluitset subwoofer
Alles met een zo laag mogelijke prijs in gedachte, het zou namelijk sowieso een verbetering zijn, wat ik ook zou inbouwen.
Gisteravond had ik even tijd, dus heb ik de dash- en deurspeakers ingebouwd. De dashboardspeakers zijn op de front-uitgang aangesloten en de deurspeakers op de rear-uitgang. Ik heb geen compo-set gekocht omdat ik me dacht te herinneren dat mijn autoradio de mogelijkheid had om de front- en rear-uitgangen van een hoog- resp. laagdoorlaat filter te voorzien. Nu kan ik deze functie nergens terugvinden, maar na wat tweaken klinkt het allemaal vrij aardig.
Nu moet ik me met het lastige deel bezig gaan houden, de subwoofer. Ik heb er een kabelset bijgekregen (10mm2 voedingskabel en RCA kabel), dus ik dacht vanmiddag "let's do this". Zo gezegd, zo gedaan, dus ik aan de slag. Maar na het halve dashboard te hebben verwijderd had ik nog steeds geen kabeldoorvoer gevonden om de voedingskabel op de accu aan te kunnen sluiten.
Na deze lange introductie eindelijk mijn vraag:
Wie-o-wie weet waar ik de voedingskabel het best langs kan leggen bij een Seat Arosa/VW Lupo?
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Het is niet het antwoord op je vaag, maar ik vraag me af waarom je zulke dikke kabels wilt gebruiken om low-budget speakers aan te sluiten. Kun je niet veel beter 2,5 mm2 of eventueel 4 mm2 gebruiken? Dan kun je de kabels veel gemakkelijker leggen en bij de geluidskwaliteit merk je er toch niets van.
Edit: het ging om de voedingskabel, niet om de luidsprekerkabels
Misschien ben ik wat te kritisch, maar bij de auto van raymondk42 vraag ik me af wat je aan een VW Golf hebt waar je niet eens een tas met boodschappen in kunt vervoeren

En om toch maar een inhoudelijke bijdrage te leveren zijn hier een paar foto's van mijn eigen I.C.E.
• display:

I.C.E.
• bedienelementen voor alle entertainment:

• en tot slot alle speakers en versterkers achterin:

Inderdaad, een bagageruimte waar bagage in past
[ Voor 35% gewijzigd door Tomatoman op 18-05-2014 22:23 ]
Een goede grap mag vrienden kosten.
http://www.lupoclub.nl/phpbb/viewtopic.php?f=11&t=4301
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
N.I.C.E.Tomatoman schreef op zondag 18 mei 2014 @ 21:44:
Buitenlangs misschien?
Het is niet het antwoord op je vaag, maar ik vraag me af waarom je zulke dikke kabels wilt gebruiken om low-budget speakers aan te sluiten. Kun je niet veel beter 2,5 mm2 of eventueel 4 mm2 gebruiken? Dan kun je de kabels veel gemakkelijker leggen en bij de geluidskwaliteit merk je er toch niets van.
Edit: het ging om de voedingskabel, niet om de luidsprekerkabels![]()
Misschien ben ik wat te kritisch, maar bij de auto van raymondk42 vraag ik me af wat je aan een VW Golf hebt waar je niet eens een tas met boodschappen in kunt vervoeren. Ben je het spoor dan niet een beetje bijster?
En om toch maar een inhoudelijke bijdrage te leveren zijn hier een paar foto's van mijn eigen I.C.E.
• display:
[afbeelding]
I.C.E.
• bedienelementen voor alle entertainment:
[afbeelding]
• en tot slot alle speakers en versterkers achterin:
[afbeelding]
Inderdaad, een bagageruimte waar bagage in past
Verschillende zoektermen gebruikt, verschillende fora gevonden, niets nuttigs gevonden.SpongeRob schreef op zondag 18 mei 2014 @ 22:03:
Je kunt natuurlijk ook een paar seconden spenderen aan Googlen.
http://www.lupoclub.nl/phpbb/viewtopic.php?f=11&t=4301
www.teamgenie.nl
Volgens mij is dat gewoon een stock iDrive?
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
www.teamgenie.nl
Een goede grap mag vrienden kosten.
Ik wil mijn oude installatie van de vorige wagens een beetje updaten, de versterkers dat ik had waren goed maar nogal oud (Kenwoods en een ZED) de ZED komt er terug in, beest van een amp en dreef de kick's aan (175W/8Ohm) maar de Kenwoods wil ik vervangen zien.
Dus een 4 kanaler die 2x20W 8E en 2x75W 8E aan kan
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
In mijn vorige auto (Opel Corsa D 1.2 OPC-Line) had ik alle speakers vervangen en de deuren gedempt.
- Fronts vervangen door Pioneer TS-Q172C (helaas geen aparte filters ervoor, waren pasklare speakers)
- Rears vervangen door Pioneer TS-13 nog wat...ben het vergeten.
- Deuren en achterste panelen gedempt met bitumen matten (wat een rotklus was dat zeg).
In mijn huidige auto, een Audi A1 Sportback heb ik tot nu toe alleen de voorste twee deuren gedempt. Dit heb ik 2 weken terug gedaan. Heb twee keer een Silent Coat starter set gebruikt, top spul en niet duur. In de lente/zomer wil ik de achterste twee deuren en kofferbak dempen.
Wat betreft speakers, ik heb nu een audi sound system erin; 4 woofers, 4 tweeters, center en sub. Klinkt aardig, maar niet heel super. Zat te denken om een Gladen composet erin te plaatsen, maar twee dingen houden mij tegen.
1) hoe ga ik een speakerkabel doorvoeren, rubberen slang tussen de deur en auto zit echt vol.
2) Gaat het wel nut hebben aangezien ik geen losse amp heb.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Bedoel 4 mid/low woofers...sterker nog volgens mij spelen de speakers in de deuren full-range omdat er geen scheidingsfilter te vinden is.
En wat betreft versterking heb je groot gelijk in, maar lijkt mij echt een flink gedoe om kabels naar achteren toe te trekken.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Vooraan en achteraan alles op een Cactus 250.4 amp en de sub op een Cactus 300.1. (Die geeft iets van een 1750 watt rms op 1ohm, +2500watt rms op 0.25ohm voor een paar seconden (db-drag ofzo))
[ Voor 74% gewijzigd door Jellabie op 14-12-2014 00:29 ]
De Nederbelg !
Verwijderd
hier nog in de Jeep (RIP),

en in mijn 1996 mercury grand marquis. behalve dat het in mijn ogen gewoon goed uit ziet met het dashboard ben ik ook onder de indruk van het geluid. in de merc zit standaard Boze Premium Soundsystem dat het enigste optie was die kon worden vervangen voor het goedkoper infinity speakerset.

Blijkbaar geen uiteindelijke foto, maar wel de deze:

[ Voor 54% gewijzigd door Damic op 14-12-2014 21:31 ]
Interesse?Damic schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 23:22:
Vandaag bijna een ipaul 4.300 limited skull edition gekocht. Gelukkig was de bank rekening ontoereikend
Maat van mij is een verdeler, ik denk dat hij die in promo heeft staan. Moet ik eens horen voor u?
De Nederbelg !
Ik laat u over 2 weken iets wetenDamic schreef op zondag 21 december 2014 @ 10:53:
Misschien volgend jaar eerst wat geld opdoen aan wat rekeningen
De Nederbelg !
Ik heb onlangs een Punto mk2 gekocht en wil op de plaats van de huidige headunit een tablet/touchscreen inbouwen.
Zo ziet de headunit er uit, ik ben eventueel bereid om de middelste lucht openingen ook te verwijderen.
Maar ik kwam een plaatje tegen zoals dit:

Wat zijn daar handige low budget oplossingen voor? Kan ik b.v. een tablet aansluiten op het bestaande speakersysteem?
Ik zat zelf te denken aan een android tablet van ongeveer het juiste formaat. + eventueel een losse GPS module om ook een navigatie er op te draaien. Maar sowieso wil ik muziek er op zetten.
Zijn en meer mensen met dit systeem? Hoe hebben jullie dit gedaan, wat zijn jullie ervaringen, mis je iets of zou je de volgende keer iets anders doen? en pics?
Ik ben nu weer opnieuw bezig met een carputer, laatste scherm die ik had is helaas overleden.

Eerste versie: (800x480, VGA, Xenarc)

Tweede versie (800x480 HDMI, Lilliput, inch groter)

Laatste versie (1366x768, HDMI, 10.1 inch):

De oude PC layout, was samen met een Class D versterker.

Nu voor m'n nieuwe auto kan ik gewoon 2DIN gaan gebruiken, dus via Ebay etc complete 2DIN unit gekocht, originele mini-ITX overgezet en werkend

Nu nog de versterker units werkend krijgen, dan kan alles in de auto. Of als het niet werkt, gaat die Class D er weer terug in, maar dan moet ik alles opnieuw gaan doortrekken

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 24-02-2015 11:40 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Jellabie schreef op zondag 14 december 2014 @ 00:18:
Ik heb bij mij de kabels buiten de deuren gezocht, dus na de rubber doorvoer. Niet helemaal ideaal, wel de handigste oplossing.
[afbeelding]
Vooraan en achteraan alles op een Cactus 250.4 amp en de sub op een Cactus 300.1. (Die geeft iets van een 1750 watt rms op 1ohm, +2500watt rms op 0.25ohm voor een paar seconden (db-drag ofzo))
Ok, Dus ik heb een tablet nodig met 3.5mm audio out
Een versterker met 2x rca (tulp) in
en op de versterker sluit ik ook de boxen aan.
Ik zie veel filmpjes op youtube over de Lepai LP-2020A+ Dit is een klein versterkertje die je dus ook gemakkelijk aan de voorkant achter je radio weg kan werken en die gewoon op 12v werkt.
Heb ik dan nog meer nodig?
Ik zat zelf te denken aan een goedkope 7inch tablet ala intertoys of blokker geval als ik later een betere wil kan ik hem altijd nog vervangen.
Het zou trouwens ook wel leuk zijn om er GPS op te maken. Heb nog wel een bluetooth GPS module liggen die kan ik ook gewoon aansluiten op 12 of 5v
Ik zit nog even te dubben hoe ik het ga doen met de hardware matige buttons, aan/uit, volume, enz.
[ Voor 7% gewijzigd door kaasaanfiets op 25-02-2015 13:26 ]
Is het eigenlijk niet gewoon makkelijker als je gewoon een dubbel din Android radio koopt?kaasaanfiets schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:24:
@ Jellabie
Ok, Dus ik heb een tablet nodig met 3.5mm audio out
Een versterker met 2x rca (tulp) in
en op de versterker sluit ik ook de boxen aan.
Ik zie veel filmpjes op youtube over de Lepai LP-2020A+ Dit is een klein versterkertje die je dus ook gemakkelijk aan de voorkant achter je radio weg kan werken en die gewoon op 12v werkt.
Heb ik dan nog meer nodig?
Ik zat zelf te denken aan een goedkope 7inch tablet ala intertoys of blokker geval als ik later een betere wil kan ik hem altijd nog vervangen.
Het zou trouwens ook wel leuk zijn om er GPS op te maken. Heb nog wel een bluetooth GPS module liggen die kan ik ook gewoon aansluiten op 12 of 5v
Ik zit nog even te dubben hoe ik het ga doen met de hardware matige buttons, aan/uit, volume, enz.
De Nederbelg !
Ik heb nog niet gekeken maar ik weet bijna wel zeker dat ik niet genoeg ruimte kwa diepte heb om een dubbel din te plaatsen.Jellabie schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 22:05:
[...]
Is het eigenlijk niet gewoon makkelijker als je gewoon een dubbel din Android radio koopt?
Daarnaast vind ik het vele malen leuker om zelf te prutsen met verschillende componenten dan een kant en klare oplossing te kopen.
Ik zit er een beetje mee dat ik dan 2 van die dingen nodig heb, voor de voor en achter speakers.SinergyX schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 01:22:
Die Lepai is amper 1 Din hoog, dus qua ruimte heeft dat ding niet veel nodig. Qua versterking is hij beetje als simpele autoradio, echt hard kan je het niet zetten en ding wordt behoorlijk warm al hij te lang hard staat.
Ik heb 2 tweeters voor in de raamstijlen, 2 ronde in de voordeuren en 2 aan de achterkant.
Ik gok dat de tweeters in verbinding staan met de voorste 2 speakers.
Dan zit ik dus op 4 kanalen.
In principe is het versterker gedeelte niet zo'n probleem ik heb ook nog wel een 800Watt en een 1300Watt versterker liggen die meer dan genoeg vermogen kunnen leveren.
Ik zit een beetje met de aansluitingen van de Android tablet richting de versterker en de plaatsing van het geheel.
Verwijderd

RNS-D
Met veel moeite de navigatie weten te updaten... het is de laatste CD die ze hebben uitgebracht. Alles is nu wel gewoon in het nederlands. Geluid is oke, echter de bass mis je gewoon op hoger volume. De woofer vervormt erna gewoon.
Ik kan 2 dingen doen: de woofer eruit slopen uit de behuizing, en vervangen met een grotere, zwaarderde, eventueel klein beetje dremelwerk, of: zoiets inbouwen, echter daar waar dan die kist komt te zitten zit nu namelijk de 6 cd wisselaar, GPS en versterker voor de gehele set. Inleveren lijkt me niet wat, daarnaast is mijn bekleding grijs en niet zwart zoals op foto...
Losse kist geen zin in. Dat schiet alle kanten op (Audi RS4). Het is al een kunst opzich bij de woofer te kunnen komen, de gehele bekleding zit eroverheen. Ik denk dat ik voor het vergroten van de woofer zou gaan... gewoon een net iets groter modelletje.. iets meer 'volume'...

De auto in spé! RS4 B5 V6 Bi-turbo, 440PK.
Dat gaat niet zomaar, je kan niet zomaar een grotere sub in die kist zetten, elke Subwoofer heeft zijn eigen kist met bepaalde literinhoud nodigVerwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 03:47:
Ik kan 2 dingen doen: de woofer eruit slopen uit de behuizing, en vervangen met een grotere, zwaarderde, eventueel klein beetje dremelwerk, of: zoiets inbouwen, echter daar waar dan die kist komt te zitten zit nu namelijk de 6 cd wisselaar, GPS en versterker voor de gehele set. Inleveren lijkt me niet wat, daarnaast is mijn bekleding grijs en niet zwart zoals op foto...
Je kan natuurlijk een kant en klaar systeem kopen, maar je zou natuurlijk ook even zelf creatief zijn met hout en zelf een mooie pasklare kist inbouwen, waardoor je je wisselaar en GPS kan behouden
Overigens maakt het voor de audio echt niet uit dat we weten hoeveel vermogen je auto heeft...
No offence Jism, mooie wagen.
Nu kan ik, afgezien van een of andere gare Indiër, er totaal geen reviews van vinden, of winkels die hem verkopen (behalve Sony zelf dan). Ik wil hem eigenlijk eerst ergens in het echt zien, maar géén van de zaken die ik heb bezocht heeft hem. Misschien dat iemand hier hem heeft?
Nog tips om bijv. de dikke voedingskabel makkelijk naar achter te krijgen? Heb wel een nylon trekveer voor elektra in huis. Zat eraan te denken om die gebruiken om de kabel makkelijker onder de bekleding door te krijgen.
Had nog een aantal vragen:
- Voeding links en signaal rechts toch? (Of net andersom, maar iig gescheiden).
- Zekering van die rode voedingskabel zo dicht mogelijk bij de accu toch?
- Remote-kabel (signaal om sub aan te zetten) ook nog zekeren?
- Waar monteer ik de versterker? Kan die op de kist van de subwoofer geschroefd worden?
- Orientatie van de sub, moet de conus naar de achterklep wijzen, of moet hij haaks in de kofferbak staan (conus parallel aan het wiel dus)
- Voeding links en signaal rechts toch? (Of net andersom, maar iig gescheiden).
- Wordt aangeraden van wel, zelf nog nooit geen problemen gehad met beide kabels aan de zelfde kant.
- Zekering van die rode voedingskabel zo dicht mogelijk bij de accu toch?
- Jup, inderdaad zo dicht mogelijk bij de accu om te voorkomen dat de accu kortgesloten wordt.
- Remote-kabel (signaal om sub aan te zetten) ook nog zekeren?
- Nog nooit gedaan.
- Waar monteer ik de versterker? Kan die op de kist van de subwoofer geschroefd worden?
- Meestal gewoon op de kist inderdaad, mits daar genoeg ruimte voor is.
- Orientatie van de sub, moet de conus naar de achterklep wijzen, of moet hij haaks in de kofferbak staan (conus parallel aan het wiel dus)
- Meeste kisten komen ongelukkig uit als je hem parallel aan het wiel zet. Zet hem zelf altijd met conus richting achterklep.
De laatse keer dat ik nog iets deftig met audio heb gedaan zag mijn wagen er zo uit:

* actief gestuurde 3 weg met delay enzo ;+
- Hangt af waar je batterij staat. Staat die links in de wagen links leggen, staat ie rechts rechts leggen
- Zekering binnen de 20cm van de + batterij pool
- remote zekeren? Kan maar moet niet.
- Sub met conus naar achterbank, anders moet je beginnen met time delay enzo.
Ik heb de bekabeling van de radio al aangepakt, dat was met van die ronde kabelschoentjes, kroonsteentjes en plakband gedaan. Kon de draden er zo uittrekken

In de scheidingswand tussen de motorruimte en het passagiersgedeelte zitten diverse afgedopte doorvoergaten. In één van die rubberen dopjes maak je een klein gaatje om de kabel binnen te brengen.ThinkPadd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 18:50:
Even een kick van dit topic. Binnenkort een subwoofer bij m'n broertje in z'n Starlet ('96) inbouwen.
Nog tips om bijv. de dikke voedingskabel makkelijk naar achter te krijgen? Heb wel een nylon trekveer voor elektra in huis. Zat eraan te denken om die gebruiken om de kabel makkelijker onder de bekleding door te krijgen.
Binnen zet je de kabel vast aan de kabelboom van de auto, dan weet je zeker dat alles straks netjes past en de kabel nergens klem komt te zitten. Kwestie van instaplijsten en interieurpanelen langs de zijkant verwijderen, dan kun je het tapijt optillen en de kabelboom zien.
Een trekveer heb je niets aan.
Voeding links en signaal rechts toch? (Of net andersom, maar iig gescheiden).
Dat maakt weinig uit voor een subwoofer install, bij midrange speakers en tweeters ligt het wat gevoeliger.
Zekering van die rode voedingskabel zo dicht mogelijk bij de accu toch?
Ja, de zekeringhouder moet ook goed vastgezet worden bij de accu.
Remote-kabel (signaal om sub aan te zetten) ook nog zekeren?
Dat hoeft niet. De headunit kan maximaal 100-200mA leveren op de remotes, dat is de moeite niet.
Waar monteer ik de versterker? Kan die op de kist van de subwoofer geschroefd worden?
Iedere locatie met voldoende ventilatie is geschikt. Die van mij zit onder de passagiersstoel (scheelt bekabeling naar achteren).
Op de box kun je doen, maar de trillingen kunnen een effect hebben op de levensduur van de versterker. Als je de sub makkelijk verwijderbaar wil maken is dat ook niet handig.
Orientatie van de sub, moet de conus naar de achterklep wijzen, of moet hij haaks in de kofferbak staan (conus parallel aan het wiel dus)
Geen idee of dat wat uitmaakt, ik hem hem naar de achterklep staan en het klinkt goed
/dev/null
Bij een hatchback (met hoedenplank) of station, de sub naar achteren laten wijzen.
Bij een sedan of cabrio met dichte kofferbak, sub naar voren richten.
Dit heb ik jaren geleden geleerd van het forum van ShowYourSound.nl (2000 ofzo)
Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)
Klopt, storing vanaf de voedingskabel komt vanuit de dynamo en zit vooral op hogere frequenties. In mijn auto had ik geen keuze over de route van de signaalkabels (accukabel loopt sowieso van achter naar voren, aangezien de accu achterin staat). Op hoog volume hoor ik daardoor engine whine, maar dat is zelden echt hoorbaar.donny007 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 20:46:
[...]
In de scheidingswand tussen de motorruimte en het passagiersgedeelte zitten diverse afgedopte doorvoergaten. In één van die rubberen dopjes maak je een klein gaatje om de kabel binnen te brengen.
Binnen zet je de kabel vast aan de kabelboom van de auto, dan weet je zeker dat alles straks netjes past en de kabel nergens klem komt te zitten. Kwestie van instaplijsten en interieurpanelen langs de zijkant verwijderen, dan kun je het tapijt optillen en de kabelboom zien.
Een trekveer heb je niets aan.
Voeding links en signaal rechts toch? (Of net andersom, maar iig gescheiden).
Dat maakt weinig uit voor een subwoofer install, bij midrange speakers en tweeters ligt het wat gevoeliger.
Hooguit ter bescherming van je headunit (als de versterker in kortsluiting gaat), maar het is ongewoon om te doen.Zekering van die rode voedingskabel zo dicht mogelijk bij de accu toch?
Ja, de zekeringhouder moet ook goed vastgezet worden bij de accu.
Remote-kabel (signaal om sub aan te zetten) ook nog zekeren?
Dat hoeft niet. De headunit kan maximaal 100-200mA leveren op de remotes, dat is de moeite niet.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
De voedingskabel was helaas te kort (de sub is tweedehands van een kennis) dus daar moet even een nieuwe voor komen. De kennis had hem overigens ook verkeerd om bleek, de zekering zat op het stuk achterin bij de versterker, het lange stuk had netjes een kabeloog eraan zitten namelijk

Even bij de Automat geweest, maar die vroegen €33 voor een 10mm2 kabel van 5 meter
Ik heb nu in gedachte om hier 5 meter 6mm2 te kopen: https://stroomwinkel.nl/p...l-rood-6mm-per-meter.aspx en kabeloog: https://stroomwinkel.nl/p-2249-perskabeloog-6mm-m6.aspx
Dan weet ik tenminste zeker dat het goed vastzit.Indien u ook er ook een accukabel bij besteld kunnen wij deze kabelogen gratis aan uw kabel persen.
Of heeft iemand een beter/goedkoper idee? Het is een Maxgear MAX5073 versterker (don't judge, broertje kon hem goedkoop krijgen en het bonkt wel aardig), daar hoeft echt geen 10mm2 aan, wat die gast ons bij de Automat aan wilde smeren
[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 23-08-2016 18:09 ]
Als ik in een calculator de getallen gooi (12V, 25A (=300W), 5 meter, 5% voltage drop) kom ik ook op 10mm² uit. Maar die 300W ga je waarschijnlijk nooit gebruiken. Ga ik uit van 150W (nog steeds veel), dan volstaat 6 mm².
10 AWG == ~6mm210 GAUGE (or a large gauge of wire if planning for additional Amplifiers) wire is recommend the power
and ground wires. 20 Gauge, for the remote turn-on wire. Both types are available at most Mobile
Audio Dealers or installation Shops.
In het Nederlandse deel hebben ze het alleen over een zekering:
Met een 10A zekering zit je op 120W (lang geen 300W RMS dus10 A zekering (of een hogere bij het plannen van extra versterkers) is aanbevolen voor de spanning- en aardingsbedrading. 20 A zekering bij gebruik van langere toevoerleidingen.
[ Voor 80% gewijzigd door ThinkPad op 24-08-2016 10:05 ]
Op CO bied iemand stukken solarkabel aan. Dat is ook 6mm2. En meteen dubbel geisoleerd.ThinkPadd schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:20:
In het Engelse deel van de handleiding zeggen ze:
[...]
10 AWG == ~6mm2
[...]
Met een 10A zekering zit je op 120W (lang geen 300W RMS dus) en is 6mm2 dus voldoende.
https://www.circuitsonlin...ige/6-mm-solar-kabel.html
Eventueel netjes met adereindhulsjes afwerken. Tang uit China voor 13 eur
of een set incl meerdere bekjes (ook voor kabelschoenen) link
Adereindhulsjes en kabelogen koop je daar ook voor weinig.
Je moet 't natuurlijk niet morgen nodig hebben.. Maar 't is altijd makkelijk-to-have imho.
Adereindhulsjes wil ik sowieso gaan doen, de schroefterminal van de versterker gaat het nog geen centimeter in, dus gewoon stranded 6mm2 erin douwen heeft dan nauwelijks houvast. Had die solar kabel al gezien en overwogen, maar langste wat hij heeft is 4,5m terwijl ik toch wel minstens 5 nodig heb. En hij zegt niks over de kleur, ik wil geen zwarte kabel voor voeding ofzo hebben, dat schept verwarring.DJSmiley schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:17:
[...]
Op CO bied iemand stukken solarkabel aan. Dat is ook 6mm2. En meteen dubbel geisoleerd.
https://www.circuitsonlin...ige/6-mm-solar-kabel.html
Eventueel netjes met adereindhulsjes afwerken. Tang uit China voor 13 eur
of een set incl meerdere bekjes (ook voor kabelschoenen) link
Adereindhulsjes en kabelogen koop je daar ook voor weinig.
Je moet 't natuurlijk niet morgen nodig hebben.. Maar 't is altijd makkelijk-to-have imho.
Had al een zoekopdracht geplaatst voor iemand die even wat kan fabriceren V&A gevraagd: Adereindhulzen aankrimpen
De kabel had ik al vrij voordelig gevonden: 6mm2 rood en 6mm2 zwart
Bedankt voor je linkjes naar AliExpress, dat is precies wat ik nodig heb. Komt later ook nog wel weer van pas. Ga het toch maar eens bestellen, maar voor nu moet ik dus nog even iemand zoeken die dat al in huis heeft, ik kan m'n broertje geen 2 weken (of met vertraging in China misschien zelfs 3 weken) laten wachten haha. Jij hebt het niet toevallig al in huis
[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 24-08-2016 22:08 ]
- Montagesnoer 6mm2 zwart als massakabel
- Montagesnoer 6mm2 bruin als voedingskabel. Rood hadden ze helaas niet.
- Zakje adereindhulzen 6mm2
- Zakje kabelschoenen 6mm2 - M6 gat
- Tang om de adereindhulzen en kabelogen aan te krimpen

Voedingskabel gemaakt, netjes met adereindhulzen en kabeloog voor aan de accu (zekering moest nog geplaatst worden hier, vlakbij het kabeloog en dus accu)

Aansluiting op accu, zekering al geplaatst.

Spul aansluiten in de kofferbak.
Van het uiteindelijke eindresultaat heb ik geen foto helaas. We hebben hem met een sjorband tegen de achterbank vastgesnoerd. Ging mij er vooral om dat de boel elektrisch netjes (en veilig!!!) is aangesloten, daar heeft m'n broertje geen verstand van. Het fysiek monteren van de sub lukt hem zelf wel.
In het dashboard nog een schakelaartje gemonteerd tussen de remote van de radio en de remotekabel naar achteren toe. Op die manier kan hij met het schakelaartje in het dash de subwoofer uitzetten
Als headunit heeft hij een Pioneer DEH-1800UB gekocht, die stuurt de sub mooi aan. De Pioneer die erin zat (10 jaar oud?) ging dat niet lekker mee: OF altijd bass OF weer amper bass. Viel niet lekker af te regelen op de versterker van de subwoofer. Nu met die nieuwe Pioneer klinkt het toppie en op de radio eigenlijk amper wat te hoeven aanpassen qua equalizer.
Moeten alleen nog een keer een paar metalen stripjes op de subwoofer schroeven om de conus te beschermen.
[ Voor 52% gewijzigd door ThinkPad op 09-09-2016 09:17 ]
Dat moet ik ook nog een keer doenThinkPadd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:42:
Moeten alleen nog een keer een paar metalen stripjes op de subwoofer schroeven om de conus te beschermen.

Plaatst je ook een foto van jouw oplossing?
Een speakergrille bestellen is een nettere oplossing dan zelf knutselen denk ik. Is ook niet zo duur eigenlijk: http://www.bax-shop.nl/ex...componenten/speaker-grillredbullet schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:50:
[...]
Dat moet ik ook nog een keer doeneen subwoofer (los) van 220 euro onbeschermt in de kofferbak is niet heel slim
.
Plaatst je ook een foto van jouw oplossing?
Denk dat ik m'n broertje dat ook maar aanraad.
Om die grille vast te zetten kun je volgens mij dit soort klemmetjes gebruiken: http://www.bax-shop.nl/sp...speakerklem-42-x-9-mm-abs
[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 09-09-2016 08:59 ]
zoiets is ook het simpelste, grillen voor "auto subwoofers" betaal je snel het 4-voudige ervan, thanx voor de link.ThinkPadd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:56:
[...]
Een speakergrille bestellen is een nettere oplossing dan zelf knutselen denk ik. Is ook niet zo duur eigenlijk: http://www.bax-shop.nl/ex...componenten/speaker-grill
Denk dat ik m'n broertje dat ook maar aanraad.
Om die grille vast te zetten kun je volgens mij dit soort klemmetjes gebruiken: http://www.bax-shop.nl/sp...speakerklem-42-x-9-mm-abs
Nu kijken of het ook daadwerkelijk past icm dikke rubbere rand (b2 audio is12)
Als ik dit lees denk ik dat 10 gauge vertaald is naar 10 A zekering. De tekst is grammaticaal correct maar technisch onzin. Een langere kabel zeker je lager af, niet hoger.ThinkPadd schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:20:
In het Engelse deel van de handleiding zeggen ze:
[...]
[...]
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
[ Voor 87% gewijzigd door PWM op 01-05-2017 21:23 ]
Kicker L7S12 op een cactus 300.1, aangestuurd met de kicker zxsum8 op de originele radio.
In de voordeuren zit kicker RS composet, in de achterdeuren kicker KS, centerspeaker en de speakers achteraan in de dakstijlen zijn origineel.
De Nederbelg !