[24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.815 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
voor de volledigheid; ook in de firmware kan je de verschillen in kleurinstellingen en standaardpresetwaarden zien:

Afbeeldingslocatie: http://img354.imageshack.us/img354/8128/193mi.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://img354.imageshack.us/img354/5918/209ii.jpg

wat overigens wel apart is: die "time used" in het menu is niet de tijd dat het scherm aanstaat, maar de tijd dat de stekker in het stopcontact zit...

@metal; voor zover ik weet moet je ieder type scherm inderdaad los calibreren, daar zijn die tools ook voor. als je echter twee identieke typen hebt met hetzelfde paneel erin zou lijkt me de kleurtemperatuur toch wel degelijk overeen moeten komen (of iig voor zeg 99%, heb t ff niet over minieme afwijkingen)

[ Voor 26% gewijzigd door IceOnFire op 10-02-2006 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceOnFire : Wat zijn je werkzaamheden dat je 2 schermen gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil dit scherm ook heel graag kopen en heb vandaag een leuke aanbieding van dell gehad . Ik kan het scherm kopen voor 886 euro. Ik wil alleen graag weten wat nou de maten zijn van het beeldscherm zelf dus hoogte en breedte van het beeld in cm zou iemand dit even kunnen opmeten.Ik heb nu een 18.1 inch tft en ik kan me geen voorstelling geven van het verschil. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 22:01:
Ik wil dit scherm ook heel graag kopen en heb vandaag een leuke aanbieding van dell gehad . Ik kan het scherm kopen voor 886 euro. Ik wil alleen graag weten wat nou de maten zijn van het beeldscherm zelf dus hoogte en breedte van het beeld in cm zou iemand dit even kunnen opmeten.Ik heb nu een 18.1 inch tft en ik kan me geen voorstelling geven van het verschil. _/-\o_
Als je even in mijn mooie startpost kijkt naar de specificaties :P
Dan zie je dat de breedte 51,84 cm is en de hoogte 32,4 cm.

Met de stelling van pythagoras : a^2+b^2=c^2
krijg je (51,84)^2+(32,4)^2= (de diagonaal)^2

Worteltrekken en je krijgt de diagonaal = ~61,132 cm. Wat omgezet in inches (1 inch = 2,54 cm)
~24 inch is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
IceOnFire schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 14:41:
als je echter twee identieke typen hebt met hetzelfde paneel erin zou lijkt me de kleurtemperatuur toch wel degelijk overeen moeten komen (of iig voor zeg 99%, heb t ff niet over minieme afwijkingen)
Ik heb zeven van zulke schermen, allemaal revisie 1.8 en allen op hetzelfde moment besteld en geleverd. Dus dat zijn schermen die hoogst waarschijnlijk uit eenzelfde batch komen. Toch zaten er aanzienlijke kleurverschillen tussen de schermen toen ik ze de eerste keer naast elkaar testte. Sommige schermen waren overduidelijk veel groeniger dan de anderen. En dit met dezelfde default instellingen.

Ondertussen heb ik de schermen natuurlijk wel al op elkaar afgesteld zodat de kleurverschillen nagenoeg onbestaande zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieKanarie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-08 11:30
Hoe kan je zien welke firmware je hebt ?
Zit dat ergens in het OSD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
ArieKanarie schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 22:56:
Hoe kan je zien welke firmware je hebt ?
Zit dat ergens in het OSD ?
Monitor uitzetten.
Menu en + knop inhouden. Vervolgens de monitor aanknop indrukken.
Als je nu het menu opent zie je rechtsboven je revisie staan.
Als je in het menu wil komen waar IceOnFire ook in zit (zie hier boven) dan moet je naar Factory Reset en vervolgens Factory gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Niet online
SatCP schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 22:16:
[...]
Ik heb zeven van zulke schermen, allemaal revisie 1.8 en allen op hetzelfde moment besteld en geleverd. Dus dat zijn schermen die hoogst waarschijnlijk uit eenzelfde batch komen. Toch zaten er aanzienlijke kleurverschillen tussen de schermen toen ik ze de eerste keer naast elkaar testte. Sommige schermen waren overduidelijk veel groeniger dan de anderen. En dit met dezelfde default instellingen.

Ondertussen heb ik de schermen natuurlijk wel al op elkaar afgesteld zodat de kleurverschillen nagenoeg onbestaande zijn.
Interessant, ik ben benieuwd waar die verschillen dan vandaan komen. Je had niet toevallig verschillende videokaarten/kabels/drivers? Je zou toch denken dat t eea chemisch identiek is en dus ook (vrijwel) identieke resultaten zou opleveren. Ik kan me nog iets voorstellen met een ouder en nieuwer scherm van dezelfde revisie dat t backlight al wat doffer zou worden oid, maar das hier ook niet echt van toepassing. T verschil tussen theorie en praktijk blijkt in praktijk toch groter dan in theorie :)

Nou ja, in mijn geval lijkt het er iig wel op dat de firmware op kleurgebied anders is, ook de instellingen buiten het factory-menu zien er voor wat betreft de kleurregeling iets anders uit.
Uiteindelijk is het iig idd zo dat het met wat proberen en prutsen aardig gelijk te trekken valt, dus een echt probleem is het sowieso niet.

Overigens heb ik hiervoor een drietal Hitachi 17" TFT's gecombineerd in gebruik gehad, die waren keurig vrijwel identiek qua weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
IceOnFire schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 00:20:
Interessant, ik ben benieuwd waar die verschillen dan vandaan komen. Je had niet toevallig verschillende videokaarten/kabels/drivers?
De gebruikte kabels waren de DVI-kabels door Dell meegeleverd. De beeldkaart was een ATI Radeon X800 met dual DVI (ik heb dus slechts 2 per 2 kunnen testen). Overigens heb ik toen ik dat constateerde ook even de DVI-stekkers omgewisseld omdat er misschien een verschil op de uitgangen van de ATI-kaart zat, maar dat bleek niet het geval te zijn.

Ook de helderheid van de backlight verschilt ietwat van scherm tot scherm.

Btw, weet jij misschien waarvoor de opties "Burn-In Mode", "Gm1601 Reg Read/Write", en "ISP Mode" voor dienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6sic6
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10-2022
Heb gisteren men scherm uit de doos gehaald ... mmm, machtig :) en geen dode pixelz :Y)
Nu, even iets anders. Ik ben nog steeds op zoek naar een goede, degelijke dvi kabel, mag wat geld kosten ...
Ik heb er eentje gevonden van Belkin.
Iemand ervaring mee of iemand die weet of dit een goede is, anders bestel ik hem maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
6sic6 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 15:08:
Heb gisteren men scherm uit de doos gehaald ... mmm, machtig :) en geen dode pixelz :Y)
Nu, even iets anders. Ik ben nog steeds op zoek naar een goede, degelijke dvi kabel, mag wat geld kosten ...
Ik heb er eentje gevonden van Belkin.
Iemand ervaring mee of iemand die weet of dit een goede is, anders bestel ik hem maandag.
Die kabel die jij toont is een Dual-link kabel zoals je nodig hebt voor een Dell 3004FPW.
Deze heb je nodig: http://catalog.belkin.com...%2E%2Eadapters%2Fct_Id%3E
Misschien past/werkt die dual-link kabel wel, maar dan is het zowiezo overbodig. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Satch op 11-02-2006 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:51
Zijn hier mensen die een crossfire/sli systeem hebben en dan van de kaarten 7800GTX of 1900 Serie.
Ik zit namelijk te twijfelen tussen de 20 / 24 inch versie, ik ben bang dat ik niet lekker kan gamen omdat 1920 een te zware resolutie is, heb ik gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 17:40:
Ik ben bang dat ik niet lekker kan gamen omdat 1920 een te zware resolutie is, heb ik gelijk?
Ik speel hier ook op 1920x1200, en dit gaat goed behalve als je in bepaalde spellen alles op ultra high wilt spelen. Met mijn systeem 2.5ghz amd en 6800gt,1gbram kan ik vele games op medium/high spelen. Nieuwere games zoals cod2(directx9.0c), quake4, f.e.a.r. kan ik jammer genoeg niet in ultra high of high spelen. Vaak ben ik door mijn verouderde videokaart toch beperkt tot medium en high. Wel kan je door de hogere resolutie, de mogelijkheid om aa uit te laten staan. als jij toch voor een x1900 crossfire of 7800gtx combo zie ik er geen gevaar in dat jij niet alles high op die resoluties kan spelen. Ik zou zeggen, lees de reviews op de anandtech.com en kijk dan vooral naar de hogere resoluties om een beeld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Laatst online: 22-08 01:21
Zijn hier mensen die een crossfire/sli systeem hebben en dan van de kaarten 7800GTX of 1900 Serie.
Ik zit namelijk te twijfelen tussen de 20 / 24 inch versie, ik ben bang dat ik niet lekker kan gamen omdat 1920 een te zware resolutie is, heb ik gelijk?
Natuulijk is dit een zware resolutie om op te gamen maar een SLI setup zou dit toch betrekkelijk makkelijk moeten aankunnen. Een redelijke videokaart - ik heb zelf een X800XL - kan dit bij de meeste spellen al redelijk aan als je de settings niet te hoog zet. Bovendien kun je altijd nog op 1600x1200 spelen op de 2405FPW waarbij je nog altijd meer oppervlakte hebt dan een 21" CRT (in cm) zonder dat er moet worden geinterpoleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Ik speel alle games op 1920x1200 :) Draait super soepel hier, met een GF7800GTX 512MB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danielson schreef op zondag 12 februari 2006 @ 11:13:
[...]

Ik speel alle games op 1920x1200 :) Draait super soepel hier, met een GF7800GTX 512MB :)
Ook F.E.A.R. met alles open ? Ik heb dan toch wel wat stotteringen bij bepaalde stukken.. Specs is FX55 en 7800GTX in SLi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 11:21:
[...]

Ook F.E.A.R. met alles open ? Ik heb dan toch wel wat stotteringen bij bepaalde stukken.. Specs is FX55 en 7800GTX in SLi
F.E.A.R. heb ik een keer geinstaleerd gehad, maar het trekt mij niet! Draaide wel soepel, weet alleen niet met welke settings dat verder was!

Ik heb 5700 3dmarks06, mischien makkelijk om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6sic6
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10-2022
Metal schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 15:13:
[...]

Die kabel die jij toont is een Dual-link kabel zoals je nodig hebt voor een Dell 3004FPW.
Deze heb je nodig: http://catalog.belkin.com...%2E%2Eadapters%2Fct_Id%3E
Misschien past/werkt die dual-link kabel wel, maar dan is het zowiezo overbodig. :)
mmm, oke, merci. Dus dan is het een DVI-D Single Link dat ik nodig heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 13:03:
[...]

Prima review, ben nu ook even op jou kleuren aan het werken. Alleen snap ik de instellingen van je Gamma niet. Volgens mij heb je die omgedraaid met de helderheid.

Ik heb een ATI kaart en stel het zo in: Gamma van 1.0 naar 0,75 en helderheid van 0 naar -20

Wat zouden jou waarden dan zijn bij mijn ATI kaart?
Heb je daarnaast het contrast nog op 50 staan? of op 25?
Zoals ik zelf ook al zei: :P
Overigens heb ik de helderheid via het nVidia control panel verlaagd van 1.0 naar 0.8, waarmee de gamma op 2.0 (ipv 2.2) komt. Een gamma van 2.2 is namelijk way to bright voor dagelijks gebruik aangezien office toepassingen veel wit gebruiken.
1.0 is dus ook bij ATi de standaard waarde. Ik heb hem naar 0.8 gebracht, omdat dit gewoon vele malen prettiger kijken. Dus als ik jou was zou ik even gaan schommelen tussen de 1.0 en de 0.75 van je ATi instellingen en kijken wat je het prettigst vindt kijken. Ik ben dus op 0.8 blijven hangen.

Dat ik het over 2.0/2.2 Gamma heb, komt omdat officieel gezien Gamma een standaard waarde van 2.0 heeft. ATi en nVidia gebruiken echter 1.0 als standaard en die komt weer overeen met een Gamma van 2.2. Anders gezegd: Gamma 2.2 is 1.0 bij ATi en nVidia. Gamma 2.0 is 0.8 bij ATi en nVidia.

@ STIMPPYYY en _Jona_ :
De foto's komen later op de dag... nog even geduld dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Edit: De foto's zijn verwijderd, aangezien ik over mijn limiet van bandbreedte ging.

Edit 2: Inmiddels heb ik een andere oplossing gevonden en de complete review is hier te lezen, inclusief alle foto's.

[ Voor 105% gewijzigd door MooDyBLueS op 20-02-2006 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
In mijn ogen ziet een software matige DVD speler er dus beter uit. Niet zo flets en een wat zachtere omgeving. Bedankt trouwens voor je vergelijking.TALPA ziet er idd erg brak uit vergeleken met de andere tv-zenders. Is dit trouwens digitaal?

Daarnaast is "Tafel scene DVD speler Harman" circus :)

[ Voor 3% gewijzigd door STIMPPYYY op 12-02-2006 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Volledig met je eens STIMPPYYY. WinDVD ziet er beter uit.
En het TV beeld is inderdaad digitaal. Via Casema. (DVB-c).

Plaatje aangepast, had de verkeerde foto te pakken, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Bedankt voor het plaatsen, MooDyBlues!

Inderdaad wat ik al verwachtte. Via de softwareplayer zien de kleuren er beter uit en is het geheel minder blokkerig. Een betere kabel maakt dan niet veel meer uit. Ook wel grappig is dat je ziet dat de beeldverhoudingen beter kloppen via de softwareplayer. Via de componenteningang wordt alles een beetje opgerekt en dunner. Maar dit ligt waarschijnlijk aan de dvdspeler. Die denkt een 16:9 scherm te hebben en kent het 16:10 formaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
_Jona_ schreef op zondag 12 februari 2006 @ 23:22:
Bedankt voor het plaatsen, MooDyBlues!

Inderdaad wat ik al verwachtte. Via de softwareplayer zien de kleuren er beter uit en is het geheel minder blokkerig. Een betere kabel maakt dan niet veel meer uit. Ook wel grappig is dat je ziet dat de beeldverhoudingen beter kloppen via de softwareplayer. Via de componenteningang wordt alles een beetje opgerekt en dunner. Maar dit ligt waarschijnlijk aan de dvdspeler. Die denkt een 16:9 scherm te hebben en kent het 16:10 formaat niet.
Dat valt weer te verhelpen in het OSD van het scherm. Als je dan 1:1 kiest krijg je een 16:9 beeld en dus 2 zwarte balken boven en onder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 11:47
Als ik dit scherm wil kopen heb ik twee opties volgens de pricewatch:
- 4launch
- dell zelf

Heeft het voordelen om hem bijvoorbeeld bij 4launch te bestellen ipv bij dell?
Als ik hem bij 4launch bestel, dan kan ik er nog pixelgarantie bijnemen... In de topicstart lees ik dat veel van deze schermen pixelperfect zijn omdat dell een speciaal productieproces heeft, maar toch vind ik het een groot risico bij zo'n grote uitgave €900,-

Stel dat er iets mis is met dit scherm, dan moet ik onderhandelen met 4launch ipv met dell want de garantie-afhandeling loopt via hun. Ben ik dan beter of slechter af?

Dingen die ik zelf bedacht heb:
- levertijd is bij 4launch misschien iets beter, ik lees hier over levertijden bij dell van 7 a 8 weken.
- Ik kan de garantiebepaling op de site van dell niet vinden, bij 4launch is die 4 jaar.... Maar als er iets mis is met het scherm gaat ie toch terug naar dell?
- Stel dat ik bij 4launch bestel en ik neem geen pixelgarantie, dan is het misschien zo dat ik een scherm krijg met een aantal dode pixels omdat de schermen zonder dode pixels gaan naar de mensen die wel pixelgarantie genomen hebben... (ik weet natuurlijk niet of het zo gaat, het is een veronderstelling)
- Stel ik koop bij dell en ik heb veel dode pixels, is daar dan over te onderhandelen met dell, of doen ze daar heel erg moeilijk over?

Wie heeft er ervaring met het kopen bij een andere zaak ipv dell? Wellicht kan iemand mijn vragen beantwoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Nu online
Double J schreef op maandag 13 februari 2006 @ 00:21:
Als ik dit scherm wil kopen heb ik twee opties volgens de pricewatch:
- 4launch
- dell zelf

Heeft het voordelen om hem bijvoorbeeld bij 4launch te bestellen ipv bij dell?
Als ik hem bij 4launch bestel, dan kan ik er nog pixelgarantie bijnemen... In de topicstart lees ik dat veel van deze schermen pixelperfect zijn omdat dell een speciaal productieproces heeft, maar toch vind ik het een groot risico bij zo'n grote uitgave €900,-

Stel dat er iets mis is met dit scherm, dan moet ik onderhandelen met 4launch ipv met dell want de garantie-afhandeling loopt via hun. Ben ik dan beter of slechter af?

Dingen die ik zelf bedacht heb:
- levertijd is bij 4launch misschien iets beter, ik lees hier over levertijden bij dell van 7 a 8 weken.
- Ik kan de garantiebepaling op de site van dell niet vinden, bij 4launch is die 4 jaar.... Maar als er iets mis is met het scherm gaat ie toch terug naar dell?
- Stel dat ik bij 4launch bestel en ik neem geen pixelgarantie, dan is het misschien zo dat ik een scherm krijg met een aantal dode pixels omdat de schermen zonder dode pixels gaan naar de mensen die wel pixelgarantie genomen hebben... (ik weet natuurlijk niet of het zo gaat, het is een veronderstelling)
- Stel ik koop bij dell en ik heb veel dode pixels, is daar dan over te onderhandelen met dell, of doen ze daar heel erg moeilijk over?

Wie heeft er ervaring met het kopen bij een andere zaak ipv dell? Wellicht kan iemand mijn vragen beantwoorden...
Ten eerste DELL heeft geen goed productieproces dat is Samsung. Voorheen was de levertijd van DELL enorm, door de grote vraag. Tegenwoordig hebben ze dit goed in de hand en is het een dag 4/5. Verwacht maar niet dat een TFT scherm binnen 4 jaar kapot is. Er zit zowiezo 2 jaar garantie op (verplicht) Volgens mij zelfs 3 van DELL. Ik hoorde dat DELL niet echt moeilijk doet over defecte pixels, heb je ze toch en doen ze moeilijk verzin je een smoes, controleren doen ze het niet. Als je hem bij 4Launch koopt zou ik zowiezo een pixelgarantie nemen, bij zo'n groot bedrag is dat natuurlijk wel handig het is immers geen 17" scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net het scherm bij dell besteld voor 886,22 ik heb zonder moeilijk doen nog 4 % extra korting gehad dus nu in totaal 29% . Heb ook nog uitvoerig gesproken over de pixelgarantie er is mij beloofd dat mocht het scherm een dode pixel vertonen ik hem kan omruilen.Ik heb dit niet zwart op wit maar ik heb de naam van de verkoper en deze zei dat hij meer heeft aan een tervreden klant dan een ontervreden dus hij gaat niet moeilijk doen over een evt dode pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Metal schreef op zondag 12 februari 2006 @ 23:32:

Dat valt weer te verhelpen in het OSD van het scherm. Als je dan 1:1 kiest krijg je een 16:9 beeld en dus 2 zwarte balken boven en onder. :)
Ja, je krijgt dan inderdaad een 16:9 beeld..... Alleen zijn de balken dan veel groter dan het videobeeld :P wat dan zo groot is als een postzegel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
_Jona_ schreef op maandag 13 februari 2006 @ 23:40:
[...]

Ja, je krijgt dan inderdaad een 16:9 beeld..... Alleen zijn de balken dan veel groter dan het videobeeld :P wat dan zo groot is als een postzegel...
Oww wacht, dan gaat hij inderdaad terug naar pal resolutie. 8)7 Misschien dat aspect dan een optie zou zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Kheb net even de revieuw van de 3007 gelezen maar die schijt geen OSD meer te hebben. Verder waaren en nog wat meer dingen iets minder zoals de helderheid en het contrast. Alleen de reactie tijd is weer 2 ms sneller.

Zou de 2407 ook 14 ms worden of wordt dat wel een 8 ms scherm ? Weet iemand hier al iets over ? Of moet ik gewoon een 2405 kopen ? Ik ben namelijk bang dat er over een maand een nieuwe uitkomt ( 2407 ) en dat ik dan beter even had kunnen wachten.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 10:33:
Kheb net even de revieuw van de 3007 gelezen maar die schijt geen OSD meer te hebben. Verder waaren en nog wat meer dingen iets minder zoals de helderheid en het contrast. Alleen de reactie tijd is weer 2 ms sneller.

Zou de 2407 ook 14 ms worden of wordt dat wel een 8 ms scherm ? Weet iemand hier al iets over ? Of moet ik gewoon een 2405 kopen ? Ik ben namelijk bang dat er over een maand een nieuwe uitkomt ( 2407 ) en dat ik dan beter even had kunnen wachten.
Er is nog steeds geen concrete info over de 2407, alleen maar geruchten.

Ik heb ook maand of 2 gewacht maar je kan niet altijd blijven wachten dus heb ik de 2405 gekocht :)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 14:53 . Reden: Type monitor :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey911
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb ook maand of 2 gewacht maar je kan niet altijd blijven wachten dus heb ik de 2504 gekocht :)
Wow de 2504.... specs??? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 30-08 19:58
Zal wel de 2405 zijn :). Nja ik zal ik maar even op een goede actie van dell wachten want nu kost het scherm 1000 euro :\ mij te veel. Laatst kon je em voor 750 krijgen moest je wel 2 schermen afnemen maar toch.... 750 euro is nog steeds veel geld voor een monitor.

[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 15-02-2006 09:00 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Achjah... toen ik hem kocht koste dat ding 1280 per stuk.

Ik vind de prijs nu dus reuze meevallen.
Je krijgt er wel iets heel moois voor terug.

Btw... ik merk net dat de rechteronderkant van mijn tft helemaal tegen de rand van mijn scherm zit,
terwijl bij de bovenkant dit niet zo is ... links boven zit het tft weer meer tegen de rand van het scherm aan dan linksonder .... scheef paneel dus?

[ Voor 15% gewijzigd door Roberto op 15-02-2006 21:47 ]

• Steff
  • Laatst online: 25-07 21:25

Steff

||BeeBee||

Sinds gisteren heeft m'n 2001FP plaats moeten ruimen voor de 2405 die ik kocht bij de IA en het is een wereld van verschil! :9 Met MooDyBLueS's "Red 36, Green 33, Blue 32" instelling merk ik weinig verschil qua kleuren tov m'n vorige 20" LCD en de extra ruimte aan de zijkanten ben je al snel gewoon. Widescreen games is gewoon heerlijk! FarCry, BF2, F.E.A.R. zien er een stuk intenser uit als je vanuit je ooghoeken ook bestookt wordt met allerhande graphics.

Waar ik momenteel nog wel wat mee knoei is software om m'n windows mooi naast elkaar te zetten. Via WinXP's "vensters naast elkaar schikken" lukt het niet echt bij meer dan 2 vensters omdat hij ze állemaal gaat herschikken. Tot hiertoe vond ik alleen een proggie genaamd Winarranger maar ik vraag me af of er daar nog alternatieven voor bestaan. Hoe doen de overige 2405 eigenaars dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:56
Ik heb nu al een aantal maanden de 2405FPW ... maar heb het gevoel als monitoren-n00b dat ik op dit moment de monitor niet optimaal gebruik?! Ik heb de 2405 gewoon met de blauwe kabel aan m'n G5 gehangen. Is dit prima of maak ik op deze manier niet optimaal gebruik van de monitor? Als ik namelijk een filmpje kijk klein of fullscreen zijn de zwarte gedeeltes meestal wat blokkerig? Ik heb btw een NVIDIA GeFore 6600 met 256 MB VRam...

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 20:16

MF

Take a Seat

diotav schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 01:01:
Ik heb nu al een aantal maanden de 2405FPW ... maar heb het gevoel als monitoren-n00b dat ik op dit moment de monitor niet optimaal gebruik?! Ik heb de 2405 gewoon met de blauwe kabel aan m'n G5 gehangen. Is dit prima of maak ik op deze manier niet optimaal gebruik van de monitor? Als ik namelijk een filmpje kijk klein of fullscreen zijn de zwarte gedeeltes meestal wat blokkerig? Ik heb btw een NVIDIA GeFore 6600 met 256 MB VRam...
De zwarte blokken kunnen ook aan de codec van het filmpje liggen, al eens met een echte DVD getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Die zwarte blokken zijn als ze niet al te opvallend zijn gewoon normaal. Doordat het beeld zo wordt opgeblazen worden ook alle artifacts in het materiaal sterk vergroot.

Verder maak je gebruik van de blauwe kabel en dat is de VGA kabel. Voor de beste beeldkwaliteit moet je hem digitaal via DVI aansluiten, dus met de witte kabel. Ik neem aan dat je GeForce 6600 wel een dvi aansluiting heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
diotav schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 01:01:
Die blokken liggen zoals hierboven al gezegd wordt gewoon aan de resolutie van de filmpjes.
Die moet immers vergroot worden naar 1920x1200 als je hem fullscreen doet, artifacten (vlakken met blokken erin o.a.) worden dan dus ook vergroot. Aangezien je er meestal ver van af zit, maakt dit niet zo uit. Maar als je dicht op je scherm kijkt verdwijnt het pas bij 720p of 1080i kwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Ik snap nu niks meer van de resolutie van dit scherm. Ik dacht namelijk dat het niet breedbeeld is maar dat is het dus wel.

Dat heb ik dus laatst gezien bij een vriend van mij, hij heeft de Type: AL1916Ws en dat zag er echt niet uit. Veels te lang en totaal uit verhouding maar dit gevoel heb ik bij Dell helemaal niet.

De acer leek wel 2 cm hoog en 8 cm lang
Bij dell lijkt het mooi 4 bij 5 cm, dus de juiste verhoudingen.

De acer had wel Resolution: 1440x900 kan het zijn dat het daardoor zo kut leek? Hmm waarschijnlijk haal ik de Dell wel maar het breedbeeld lijkt mij toch niet helemaal super, maar volgens mij stel ik mezelf aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 12:37
Beide hebben precies dezelfde verhouding, namelijk 16:10 (breedbeeld). Reken maar na.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-12-2021
Ik heb dit schermpje sinds vrijdag op me werk voor me neus.
en ik moet zeggen.. errug gaaf! :o

Dus denk dat ik er ook eentje voor thuis ga kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

jasjenl

Liab A Tymo

Hm, het lijkt erop dat ik sinds vanavond er ineens een dode sub-pixel bij heb gekregen op mijn 2405: ergens links midden van het scherm doet één rode subpixel het niet meer (zo heb ik met dead pixel tester vastgesteld). Ik dacht eigenlijk dat het bij tft's meestal zo was dat er niet na verloop van tijd nog meer dode pixels bij komen, maar blijkbaar dus wel (heb 't scherm nu zo'n half jaar in gebruik). Hopelijk blijft 't hier bij..

Ik heb trouwens dit weekend ook eens een xbox 360 uitgeprobeerd op dit scherm, via component op zowel 720p als 1080i, maar eerlijk gezegd vond ik het beeld nogal tegenvallen. Misschien lag het aan de instelling van het scherm (daar heb ik verder nog niet echt mee gespeeld), maar ik zag bijv. allemaal van die extra 'randjes' rondom objecten (zoiets wat je krijgt als je in photoshop een foto teveel verscherpt) en bewegende beelden zagen er echt niet mooi uit. Ik heb o.a. Need for Speed Most Wanted (de demoversie) eens vergeleken met hoe dat er op mijn pc uit ziet en dan wint het pc beeld het toch echt. Misschien komt 't wel doordat de component verbinding toch wel een stuk slechter beeld geeft dan dvi (wat ik bij mijn pc gewend ben), maar eigenlijk vond ik de xbox 360 er nog mooier uit zien op mijn gewone breedbeeld tv (gebruik makend van een simpele composiet verbinding). Eigenlijk heb ik met die xbox een beetje hetzelfde ervaren als met dvd's: die zien er op een (goede!) tv toch beter uit dan op dit Dell schermpje.

[ Voor 56% gewijzigd door jasjenl op 18-02-2006 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Heb je de switch op de connector die in de Xbox360 gaat wel omgezet naar component? Dit was eerst het geval toen ik teleurgesteld was over de beeldkwaliteit, maar na het omzetten was alles weer prima. Ook speel je console spellen niet op 70CM afstand van het scherm ;)

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

jasjenl schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 23:32:
Eigenlijk heb ik met die xbox een beetje hetzelfde ervaren als met dvd's: die zien er op een (goede!) tv toch beter uit dan op dit Dell schermpje.
Komt omdat DVD's en spellen toch gemaakt zijn voor een TV. Je zit er ook een stuk verder vanaf, waardoor artifacts etc een stuk minder opvallen.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

kiddyl schreef op zondag 19 februari 2006 @ 00:19:
Heb je de switch op de connector die in de Xbox360 gaat wel omgezet naar component? Dit was eerst het geval toen ik teleurgesteld was over de beeldkwaliteit, maar na het omzetten was alles weer prima. Ook speel je console spellen niet op 70CM afstand van het scherm ;)
De schakelaar had ik goed staan ja, ik kon ook kiezen voor 720p of 1080i (de Dell gaf ook aan dat hij zo'n signaal kreeg). Je hebt op zich gelijk dat je bij een console game meestal wat verder van het scherm af zit, maar anderzijds: met pc games hoef ik bij dit scherm niet verder te gaan zitten om het er goed uit te laten zien. En op 1080i zou zo'n xbox360 toch eigenlijk een niet veel slechter plaatje tevoorschijn moeten toveren dan een pc kan, zo had ik verwacht. Maar goed, ik was toch niet van plan zo'n xbox aan te schaffen, dus het maakt voor mij niet zoveel uit. Ik had er alleen meer van verwacht, na verhalen van anderen (o.a. hier op GoT).
StarLite schreef op zondag 19 februari 2006 @ 01:07:
[...]

Komt omdat DVD's en spellen toch gemaakt zijn voor een TV. Je zit er ook een stuk verder vanaf, waardoor artifacts etc een stuk minder opvallen.
Het zal er inderdaad ook wel aan liggen dat er wat meer verdoezeld wordt op een tv, waardoor het beeld uiteindelijk soms mooier overkomt (terwijl het in feite van mindere kwaliteit is). Daarbij heb ik ook wel een tv die een heel mooi beeld geeft, vind ik nog steeds (Loewe Xelos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beetje off topic, maar echt iets voor groot scherm fanaten

56" resol. 3840 x 2160

https://www.westinghoused...e_56inchLCD-01-05-06.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quasar-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 11:05
SatCP schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 22:16:
[...]

IceOnFire schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 00:20:
[...]

Interessant, ik ben benieuwd waar die verschillen dan vandaan komen. .....
Wat ik begreep is dat dit komt door dat in het productie process van (Raw) LCD panelen altijd onderlinge verschillen ontstaan (ook al zijn ze verder identiek). Dezelfde panelen kunnen verschil in backlight, response time, kleur kwaliteit hebben en beter bekend wel of geen dead pixels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Metal schreef op zondag 12 februari 2006 @ 23:32:
[...]

Nope... Dan krijg je een heel klein beeld in het midden van je scherm van 576PAL resolutie. ;-)

Als ik hem op Aspect zet, dan wordt het beeld juist raar ingedrukt, zodat ik aan de zijkanten twee zwarte balken zie. Dit zal ook per DVD-speler verschillen.

Edit: Mijn review is verplaatst naar hier.

[ Voor 27% gewijzigd door MooDyBLueS op 20-02-2006 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu sinds vrijdag dit scherm en het is echt grandioos.Ik heb alleen 1 vaag probleempje meestal als ik de pc opstart krijg je auto adjust in het scherm en 9 van 10 keer is daarna het beeld niet mooi de letters zijn vaag enz Daarna moet ik zelf handmatig een paar keer auto adjust uitvoeren en dan gaat het soms weer goed.Iemand enig idee waar dit in zit?? Vandaag contact gehad met dell en hier werd vertelt dat ik een driver nodig had voor de monitor???? Ik vroeg om een download link maar de persoon aan de andere kant van de lijn wist dat zelf eigenlijk ook niet en zei dat ik het scherm maar even op een andere pc moest proberen en dan morgen ff terug bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 08-09 11:05
1: Driver staat gewoon op je CD (oef..)

2: Dan heb je hem vast en zeker aangesloten via D-Sub? (blauwe kabel..)
Dat moet je ook niet doen 8)7 Als ik dat doe heb ik de zelfde problemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roberto schreef op maandag 20 februari 2006 @ 20:15:
1: Driver staat gewoon op je CD (oef..)

2: Dan heb je hem vast en zeker aangesloten via D-Sub? (blauwe kabel..)
Dat moet je ook niet doen 8)7 Als ik dat doe heb ik de zelfde problemen ;)
Op de cd zie ik alleen een driver voor ATI ik heb echter een NVIDIA kaart (FX 5200).Ik heb hem idd wel aangesloten vie D-Sub de kaart die ik heb kan alleen zo in 1920 x 1200 draaien via DVI kan ik niet hoger dan 1600 x 1200.Ik speel nooit games op de pc (daar is de XBOX voor)dus ik hoef geen super vga kaart.Maar ik kan dus het beste een andere vga kaart kopen en dan via DVI aansluiten dan is het probleem opgelost begrijp ik? Iemand ervaring met een simpele kaart die hieraan voldoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 23:20
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 20:00:
Ik heb nu sinds vrijdag dit scherm en het is echt grandioos.Ik heb alleen 1 vaag probleempje meestal als ik de pc opstart krijg je auto adjust in het scherm en 9 van 10 keer is daarna het beeld niet mooi de letters zijn vaag enz Daarna moet ik zelf handmatig een paar keer auto adjust uitvoeren en dan gaat het soms weer goed.Iemand enig idee waar dit in zit?? Vandaag contact gehad met dell en hier werd vertelt dat ik een driver nodig had voor de monitor???? Ik vroeg om een download link maar de persoon aan de andere kant van de lijn wist dat zelf eigenlijk ook niet en zei dat ik het scherm maar even op een andere pc moest proberen en dan morgen ff terug bellen.
Ik heb excact hetzelfde probleem.
Ik heb mijn scherm tegelijk op 2 pc's aangesloten (mijn normale pc op de D-SUB(scherm-optie 1), en mijn server (die altijd aanstaat op de DVI-D (Scherm-optie 2).

ik heb dus ook dat heel vaak bij het opstarten van mijn normale pc (D-SUB) dat het er dan niet lekker uitziet. Wat voor mij de makkelijkste oplossing is, is dan even naar scherm-optie2 te switchen (DVI-D) en vervolgens, als die wordt weergeven (die wordt altijd correct weergegeven) dan weer terug te gaan naar scherm-optie 1 (mijn normale pc dus). Dan gaat ie opnieuw auto-adjusten, en is ie eigenlijk altijd goed.

Weet alleen niet of deze truck ook werkt als je niets op je DVI-D hebt aangesloten.

Zojuist genoemde oplossing van mij werkt beter dan in het menu voor AJUST kiezen, aangezien die vaak niet in een keer goed werkt, maar een paar keer gerund moet worden.

Maar blijf het vaag vinden dat deze 'hack' nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn om te horen dat ik niet de enige bent met dit probleem. Ik denk dan dat er maar niets anders op zit dan opzoek te gaan naar een beetje normaal geprijsde videokaart die wel dvi ondersteunt in de 1920x1200 resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 21:28:
Fijn om te horen dat ik niet de enige bent met dit probleem. Ik denk dan dat er maar niets anders op zit dan opzoek te gaan naar een beetje normaal geprijsde videokaart die wel dvi ondersteunt in de 1920x1200 resolutie.
Volgens mij moet die fx 5200 wel 1920x1200 ondersteunen. De Ti 4200 kan dit namelijk ook dus. :)
Weet je zeker dat je de goede drivers hebt voor je videokaart? Het zou gewoon moeten werken. :)
Pruts eens met wat instellingen :P

edit: ^^ is bullshit a.d.v. Abbadon's reply dus :X

[ Voor 5% gewijzigd door Satch op 20-02-2006 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net ff gekeken ik gebruikt de laaste drivers voor mijn (g-force FX 5200) wel ben ik net tegengekomen dat ik handmatig een resolutie kan toevoegen (ik heb nu het scherm weer ff via dvi aangesloten) ik heb nu de resolutie 1920x1200 toegevoegd als ik de ze kies valt een groot deel buiten het scherm en moet dus met de muis naar rechts om het rechterdeel van de taakbalk te zien zeg maar een cm of 10 ;( ik ga nog wel ff verder rommelen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 12:04
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 20:28:
[...]

Op de cd zie ik alleen een driver voor ATI ik heb echter een NVIDIA kaart (FX 5200).Ik heb hem idd wel aangesloten vie D-Sub de kaart die ik heb kan alleen zo in 1920 x 1200 draaien via DVI kan ik niet hoger dan 1600 x 1200.Ik speel nooit games op de pc (daar is de XBOX voor)dus ik hoef geen super vga kaart.Maar ik kan dus het beste een andere vga kaart kopen en dan via DVI aansluiten dan is het probleem opgelost begrijp ik? Iemand ervaring met een simpele kaart die hieraan voldoet?
Je kan idd op pad om een andere kaart te scoren want met de (meeste) FX 5xxx serie kaarten krijg je geen 1920*1200 via DVI. Heb mijn 5700 Ultra vorig jaar ook moeten verpatsen toen bleek dat 'ie qua resolutie niet verder kwam dan 1680*1050. Met een el cheapo 6600 of iets van ATI in dezelfde prijsklasse zit je wel goed :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 23:20
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 21:28:
Ik draai dus in allebei de modi (zowel DVI-D als D-SUB) op 1920x1200, en heb nog steeds mijn eerder beschreven probleem, dus vraag me af of een nieuwe videokaart de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Volgens de DVI-test bij Ome Tom kan je, als je op zoek gaat naar een nieuwe kaart voor je 24" beter een Ati nemen dan een nVidia.
Ze hebben daar op 1600x1200 getest en veel nvidia kaarten konden nog maar nét aan de specs voldoen, terwijl de ATI kaarten een stuk minder moeite hadden en over het algemeen keurige resultaten gaven. op 1920x1200 kan ik me voorstellen dat sommige nvidia's het gewoon net niet meer aankunnen.
The result of our DVI compliance test is positive across the board, with all six cards reaching DVI compliance. However, while the three ATI based cards provided by ABIT and ATi turned in exemplary results, MSI's NVIDIA based cards are only able to reach DVI compliance in UXGA at a reduced frequency of 141 MHz and using a reduced blanking interval. This greatly limits the NVIDIA cards' "upward mobility" - since they don't have enough reserves for TFT displays with higher native resolutions than UXGA (1600x1200). The MSI NX6800 card only reached compliance at 162MHz when a separate TMDS transmitter chip was used. Counting these results, it seems that ATi's integrated TMDS transmitter is superior to NVIDIA's implementation.

[ Voor 73% gewijzigd door StarLite op 21-02-2006 12:42 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StarLite schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 12:40:
Volgens de DVI-test bij Ome Tom kan je, als je op zoek gaat naar een nieuwe kaart voor je 24" beter een Ati nemen dan een nVidia.
Ze hebben daar op 1600x1200 getest en veel nvidia kaarten konden nog maar nét aan de specs voldoen, terwijl de ATI kaarten een stuk minder moeite hadden en over het algemeen keurige resultaten gaven.
[...]
je vergeet wel dat die review van november 2004 is. In die tussentijd is er wel veel veranderd. Die problemen zijn volgens mij met de geforce 6 en 7 opgelost zijn. Daarnaast zouden hier dan veel meer mensen zijn die problemen zouden hadden met hun nvidia kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
StarLite, ik wil niet al te veel zeggen, maar kijk eens hoe oud dat artikel is. 29 november 2004.
In deze wereld is dat gewoon oud. De nieuwste kaarten die ze daar hebben zijn 6800 Ultra en X800 XT's. Voor de X850, X1600, X1800, X1900, 6200, 6600, 7300, 7800 en binnenkort de 7900 kan het ineens een heel ander verhaal. Vergeet niet dat anderhalf jaar geleden (ten tijde van dat artikel) er nog veel minder 24" schermen in omloop waren dan nu.

Daarnaast hebben ze het over een reduced frequency van 141 MHz en een reduced blanking interval. Mijn 6800GT loopt op 154MHz en ik heb nergens problemen mee. Het enige waar het dus om gaat is dat nVidia over het algemeen niet die reduced frequency haalt, wat wel volgens de standaard moet, maar hij werkt op een hogere freqency en er is daardoor niks aan de hand.

[ Voor 31% gewijzigd door MooDyBLueS op 21-02-2006 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit scherm nu sinds vrijdag en het is echt geweldig. Gelukkig is het ook geen enkel probleem met mijn ATI X800XT om alle games op 1920x1200 te draaien. :)

Ik zit echter wel ergens mee, ik zit nu ongeveer 60-70 centimeter van het scherm af en als ik naar de zijkanten kijk is de overbelichting (goede term?) toch vrij sterk, niet echt hinderlijk maar wel opvallend. Een zwart stuk wordt bijvoorbeeld bijna lichtgrijs terwijl een rood richting roze gaat. Tenzij ik er weer recht voor ga zitten, waardoor het dus aan de andere kant alleen maar erger wordt... logisch. ;)

Kunnen mensen met wat meer ervaring zeggen of dit dit komt door de grootte van het scherm en eventuele instellingen of doordat het misschien een slecht/iets minder exemplaar is? Dank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Hoe zit het momenteel met de levertijd? In juni kom ik terug met vakantie en dan bestel ik hem gelijk, hoe lang zal het dan ongeveer duren? Toch geen maand? Wordt de huidige serie dan nog verkocht? Want ik vind 1000 euro voor een 24 inch de max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 23:33:
Hoe zit het momenteel met de levertijd? In juni kom ik terug met vakantie en dan bestel ik hem gelijk, hoe lang zal het dan ongeveer duren? Toch geen maand? Wordt de huidige serie dan nog verkocht? Want ik vind 1000 euro voor een 24 inch de max.
Dan moet ik je toch teleurstellen :p

Levertiojd is 5 werkdagen.. Echter voor 1000 euro heb je hem niet meer :(

Hij kost nu iets van 1250 euro en de aktie als je er 2 koopt je korting krijgt is ook van de site verdwenen.. Ik wacht dus op de 2407...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 10:48:
[...]

Hij kost nu iets van 1250 euro en de aktie als je er 2 koopt je korting krijgt is ook van de site verdwenen.. Ik wacht dus op de 2407...
4Launch :) is die maar 900 Euro he
En ik krijg toch alles voor de helft via een regeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Nu online

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 10:48:
[...]

Tjonge, dan ben je net te laat zeg. Een collega heeft hem op 20 feb besteld voor € 923 incl BTW en levering van 5 dagen. Nu moet je weer wachten op de volgende actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Ik zie nog wel een actie: http://ecomm.euro.dell.co...id=15717&marketable=false

Ben zelf ook nog aan het wachten totdat de nieuwe specs van 2407 bekend zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
HGM schreef op zondag 26 februari 2006 @ 13:18:
Ik zie nog wel een actie: http://ecomm.euro.dell.co...id=15717&marketable=false

Ben zelf ook nog aan het wachten totdat de nieuwe specs van 2407 bekend zijn...
Error

Your shopping session has expired. If you are a registered member, please sign in to My Account. If you are not a registered member, please return to the product pages through Dell.com and reselect the items of interest to you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Stom. Zo dan:
Koop 1 Dell 2405FPW en krijg een 2e van hetzelfde type met 50% korting.

Vervalt dinsdag 28 maart 2006

Koop 1 Dell 2405FPW en krijg een 2e van hetzelfde type met 50% korting. Alle online aanbiedingen zijn slechts geldig bij aankoop van maximaal 5 producten. Alle online aanbiedingen zijn slechts geldig bij aankoop van afzonderlijke producten (zonder systeem). Alle online aanbiedingen zijn niet cummuleerbaar met andere online promoties. Alle online aanbiedingen zijn niet van toepassing op Dell Consumables (inkt, papier en toner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superduper schreef op zondag 26 februari 2006 @ 12:39:
Tjonge, dan ben je net te laat zeg. Een collega heeft hem op 20 feb besteld voor € 923 incl BTW en levering van 5 dagen. Nu moet je weer wachten op de volgende actie.
Yup, ik heb hem afgelopen maandag binnengekregen voor het totaal bedrag van 875,- of zo (had ergens op het web een werkende 5% kortingsvoucher gevonden). Ik heb 1 dode (sub)pixel, al kan ik niet echt zien wat er nou precies kapot is - ik zie hem alleen als op een zwarte achtergrond, maar met geen enkele andere kleur. En hij is zo klein, het boeit niet echt. Al met al een erg prettige aankoop, moet ik zeggen. Ik heb alleen nog niet voor elkaar gekregen dat hij in pivot stand ervoor zorgt dat windows 90 graden draait, maar ik zal vast wel iets vergeten zijn of iets niet goed gedaan hebben - daar kijk ik nog wel eens naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 18:56:Ik heb alleen nog niet voor elkaar gekregen dat hij in pivot stand ervoor zorgt dat windows 90 graden draait, maar ik zal vast wel iets vergeten zijn of iets niet goed gedaan hebben - daar kijk ik nog wel eens naar.
Daar kan deze monitor ook niet automatisch voor zorgen, als je 'm draait moet je zelf handmatig in windows je resolutie ook een kwartslag draaien. Er is geen enkele elektronische verbinding met het draaimechanisme dus de monitor 'weet' niet of hij horizontaal of verticaal staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasjenl schreef op zondag 26 februari 2006 @ 21:29:
[...]
Daar kan deze monitor ook niet automatisch voor zorgen, als je 'm draait moet je zelf handmatig in windows je resolutie ook een kwartslag draaien. Er is geen enkele elektronische verbinding met het draaimechanisme dus de monitor 'weet' niet of hij horizontaal of verticaal staat.
Ah niet? Had ik nog niet naar gekeken, maar op zich logisch genoeg. Da's wel erg jammer op zich, is toch leuk voor de eye-candy-value als dat automagisch gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Is er al iets bekend dan over de 2407 aangezien het nu aantrekkelijker is om te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GUZA schreef op maandag 27 februari 2006 @ 03:16:
Is er al iets bekend dan over de 2407 aangezien het nu aantrekkelijker is om te wachten.
Hier een linkje naar de specs van de Dell 2407WFP

Niet spectaculair verschillend dus. Nu maar hopen op een mooier design (met name van de voet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:13
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 18:39:
[...]

Hier een linkje naar de specs van de Dell 2407WFP

Niet spectaculair verschillend dus. Nu maar hopen op een mooier design (met name van de voet).
Je komt er ook vroeg mee af lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kokorico schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 23:05:
[...]

Je komt er ook vroeg mee af lol
Ik was in ieder geval eerder dan jij ;)
Beter laat dan nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Nu online
Ik denk dat voor het design van de voet jullie moeten kijken naar Dell's 30", 19" & 17" schermen. Die hebben allemaal hetzelfde design kwa voet en die versies zijn ook nog niet zo lang uit. Dus lijkt mij logisch dat ze niet de 2407 een ander design kwa voet gaan geven.

30 inch:
Afbeeldingslocatie: http://accessories.euro.dell.com/sna/images/products/large/210-15489.jpg

19 inch:
Afbeeldingslocatie: http://accessories.euro.dell.com/sna/images/products/large/200-37321.jpg

17 inch:
Afbeeldingslocatie: http://accessories.euro.dell.com/sna/images/products/large/200-37319.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door jeroenzelle op 05-03-2006 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog steeds tevreden over mijn 2505 scherm. Nu ga ik binnen kort een snelle ati kaart kopen de x1900 ofzo die moet de games in hoge resoluties hoop ik wel aan kunnen.

Dan heb ik het over fear,battlefield 2,call of duty 2,halflife2 (waar natuurlijk op allemaal ook een vervolg op komt yesss)

Nu heb ik gelezen dat battlefield ook in 1920 bij 1200 gedraaid kan worden.
hier-----> http://www.gamez.nl/web/show/id=122396/contentid=58060

Weet iemand hoe ik dat kan instellen???

Ik kan als hoogste resolutie maar tot 1600 bij 1200 aankiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:41:
Ik ben nog steeds tevreden over mijn 2505 scherm. Nu ga ik binnen kort een snelle ati kaart kopen de x1900 ofzo die moet de games in hoge resoluties hoop ik wel aan kunnen.

Dan heb ik het over fear,battlefield 2,call of duty 2,halflife2 (waar natuurlijk op allemaal ook een vervolg op komt yesss)

Nu heb ik gelezen dat battlefield ook in 1920 bij 1200 gedraaid kan worden.
hier-----> http://www.gamez.nl/web/show/id=122396/contentid=58060

Weet iemand hoe ik dat kan instellen???

Ik kan als hoogste resolutie maar tot 1600 bij 1200 aankiezen.
http://www.widescreengami...orum/viewtopic.php?t=1030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steff
  • Laatst online: 25-07 21:25

Steff

||BeeBee||

Jeroenz18 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:38:
Ik denk dat voor het design van de voet jullie moeten kijken naar Dell's 30", 19" & 17" schermen. Die hebben allemaal hetzelfde design kwa voet en die versies zijn ook nog niet zo lang uit. Dus lijkt mij logisch dat ze niet de 2407 een ander design kwa voet gaan geven.
Ik denk wel dat die nieuwe voet ook los te verkrijgen is bij Dell moest je het "oude" design (wat ik nu ook voor mij heb staan) zo afstotelijk vinden. Misschien zelfs onder garantie ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Laatst online: 08:09
Weet iemand waar ik een foto kan vinden van dit mooie 24" scherm naast een 19" scherm? Of kan iemand er eentje maken? Ik wil eens 'zien' hoeveel groter zo'n scherm is dan mijn huidige 19" scherm, en ik kan wel met een meetlat aan de slag gaan maar ik zou ze toch eens op een foto naast elkaar willen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Geen foto, maar wel een duidelijke tekening die precies de grootteverschillen tussen de verschillende schermafmetingen weergeeft:

Afbeeldingslocatie: http://img529.imageshack.us/img529/848/729435zo.gif
Klik afbeelding om te vergroten

Let wel, mocht je nu nog een klassiek CRT-scherm hebben dan moet je er rekening mee houden dat de zichtbare schermafmetingen daarvan wellicht kleiner zijn dan de opgegeven waarde. Een 19" CRT heeft doorgaans maar een zichtbaar schermoppervlak van om en bij 18".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:41

Bever!

3

mocht iemand nog een dellie willen, mijnes staat te koop @ v&a :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Wat is de reden dat je jouw 2405FPW weg doet Bever! ?

Edit:
Cinner, in mijn review kan je veel foto's vinden, waaronder een vergelijk met de 19" Dell 1901FP.

[ Voor 61% gewijzigd door MooDyBLueS op 08-03-2006 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:41

Bever!

3

MooDyBLueS schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 23:54:

Edit:
Cinner, in mijn review kan je veel foto's vinden, waaronder een vergelijk met de 19" Dell 1901FP.
financieel tegenvallertje, zodra ik het weer kan betalen haal ik er een asap terug, echt een heerlijke monitor.
arme studenten he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Laatst online: 08:09
MooDyBLueS schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 23:54:

Edit:
Bedankt voor de link, precies wat ik zocht! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Bever! schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 00:27:
[...]

financieel tegenvallertje, zodra ik het weer kan betalen haal ik er een asap terug, echt een heerlijke monitor.
arme studenten he ;)
Ja, da's balen dan. Ik dacht misschien dat je er niet tevreden mee was of iets dergelijks, dus zodoende vroeg ik het me af.
Cinner schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 12:05:
[...]

Bedankt voor de link, precies wat ik zocht! :)
Graag gedaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
de 24inch kost alweer dik 1200 euro :*(

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:56
ikbengoofy schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 23:15:
Ik heb wel intresse in dit scherm. Nu extra intressant omdat je het tweede scherm met 50% korting kan kopen ;) geldig t/m 28-3
Bron: http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
ikbengoofy schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 23:15:
Ze hebben nu echter een andere aanbieding, zoals mir4dor al zegt.

€ 1224.51 + € 612.26 / 2 = € 918.39 per scherm. Als je dus met iemand een deal kan maken die ook dit scherm wil hebben, dan kan je alsnog voor een leuk bedrag dit scherm kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit scherm nu zo'n 3 maanden. Prima scherm maar als ik hem in de native resolutie zet 1920*1200 is alles toch veels te klein :r .
Volgens mij hadden ze hem voor 1280*720 moeten maken. |:(

Games speel je toch ook niet in 1920*1200?
Ofwel... Neem battlefield ,is hier iemand die hem in super hoge resulutie speelt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 12:49:
Ik heb dit scherm nu zo'n 3 maanden. Prima scherm maar als ik hem in de native resolutie zet 1920*1200 is alles toch veels te klein :r .
Waarom koop je dan een 24"? :) Je gaat op een 17" of 19" ook een 640x480 draaien. Met 1920*1200 kun je tenminste al je programma's fatsoenlijk kwijt op 't scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Nu online

Ofwel... Neem battlefield ,is hier iemand die hem in super hoge resulutie speelt? :?
8)7 Games kan je prima in 1920x1200 spelen met nieuwe generatie videokaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online

1920x1200 is perfect. Niet te klein en niet te groot. Je zit er toch geen 3 meter van af? Met die 1280x720 kan je letterlijk de pixels tellen als je er <1 meter ervan af zit. Dat is een resolutie voor films/tv gebruik voor op 3+ meter afstand.
Nofi hoor, maar misschien heb je gewoon sterkere glazen/lenzen nodig?

Met 1920x1200 kan je overigens perfect gamen. Half-life 2 bijvoorbeeld speelt heerlijk op die resolutie. Battlefield (2) ondersteund dat niet, maar dan gebruik je gewoon 1600x1200 en speel je met balken.

edit: als je het toch zo erg vind, verkoop hem en koop een lcd scherm met jouw gekozen resolutie.

[ Voor 31% gewijzigd door Satch op 14-03-2006 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:56
Er zijn trouwens voor aardig wat spellen al breedbeeld-scherm oplossingen gevonden, ik weet niet of deze hier al genoemd was: http://www.widescreengami.../forum/viewforum.php?f=32

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:12
Metal schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 14:57:
[...]

1920x1200 is perfect. Niet te klein en niet te groot. Je zit er toch geen 3 meter van af? Met die 1280x720 kan je letterlijk de pixels tellen als je er <1 meter ervan af zit. Dat is een resolutie voor films/tv gebruik voor op 3+ meter afstand.
Nofi hoor, maar misschien heb je gewoon sterkere glazen/lenzen nodig?

...

edit: als je het toch zo erg vind, verkoop hem en koop een lcd scherm met jouw gekozen resolutie.
Een ander lcd scherm zal ie ook niks aan hebben, als je de native resolutie gebruikt. Ik geloof dat een 24" al een vrij hoge dotpitch heeft. Alleen een 19" heeft hoger. (correct me if i'm wrong)

Je zou kunnen proberen grotere lettertypes te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
NewbieNeo schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:57:
[...]

Een ander lcd scherm zal ie ook niks aan hebben, als je de native resolutie gebruikt. Ik geloof dat een 24" al een vrij hoge dotpitch heeft. Alleen een 19" heeft hoger. (correct me if i'm wrong)

Je zou kunnen proberen grotere lettertypes te gebruiken.
Ik heb het dan ook over lcd tv's. Daar heb je genoeg 24+" schermen van met de resolutie die hij wil.
Op korte afstand kan je de pixels zo tellen, maar dat maakt hem blijkbaar niet uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Battlefield (2) ondersteund dat niet, maar dan gebruik je gewoon 1600x1200 en speel je met balken.
dat wist ik niet , is dat ff goed minder!

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

ikbengoofy schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 21:28:
[...]

het kan wel hoor :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikbengoofy schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 21:28:
[...]

Als ik mijn battlefield in 1600x1200 speel heb ik dus echt geen balken he dan rekt hij gewoon alles uit.

En je kan hem zeker wel in 1920x1200 zetten.

Je klik met de rechtermuisknop op de snelkoppelingh op je bureaublad. (battlefield 2)
Daar zie je dit staan "C:\Program Files\EA GAMES\Battlefield 2\BF2.exe" +menu 1 +fullscreen 1
Als je daar
"C:\Program Files\EA GAMES\Battlefield 2\BF2.exe" +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1920 +szy 1200
dan maakt speel je in 1920 x 1200. }:O
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.