[24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.814 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 22:55:
[...]

Oh nee niet echt ik heb alleen mijn monitor op de voeding (230v) en de dvi (op de netwerktkaart) aangesloten. Dus er zit nog een kabel bij die ik daar voor moet aansluiten. Ok Thanks ik ga even zoeken.
Omg, wil je voortaan zelf even nadenken ipv het meteen te vragen :X
DVI op de videokaart bedoel je neem ik aan?

[ Voor 8% gewijzigd door Satch op 15-01-2006 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7 OK gelukt! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metal schreef op zondag 15 januari 2006 @ 22:59:
[...]

Omg, wil je voortaan zelf even nadenken ipv het meteen te vragen :X
DVI op de videokaart bedoel je neem ik aan?
ohh ja videokaart bedoel ik natuurlijk

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2006 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe ben ik nog steeds te vreden over mn schermpje op de dode pixel na... maar die zie je bijna niet.

Ik denk wel dat ik over een poossie mijn radeonX700 kaartje ga vervangen voor een snellere....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 16:28

johnwoo

3S-GTE

Misschien weet iemand hier een antwoord op?

Ik heb naast de 2405FPW nog een CRT aan m'n Radeon 8500 hangen, en tijdens het booten zie ik alleen beeld op die CRT. Niet alleen de textmode boot, maar ook het XP startschermpje (met het animatiebalkje) is alleen op de CRT te zien. Pas wanneer het loginscherm opkomt, krijg ik ook beeld op de TFT.

Via Google kwam ik uit op deze pagina waar iemand opmerkte dat hoge resolutie DVI schermen wellicht de lage resolutie van de boot-videomode niet ondersteunen. En inderdaad, als ik bij Display Properties onder Settings m'n resolutie wil veranderen, staat daar geen 640x480 bij. Maar: als ik een command prompt fullscreen draai (zelfde textmode als het bootproces) dan krijg ik wel netjes beeld, en via de List All Modes optie van de videokaart properties kan ik de desktop zelf ook op 640x480 krijgen. Aan het niet ondersteunen van de resolutie/refreshrate ligt het volgens mij dus niet.

Daarnaast heb ik op GoT nog gezocht, en daar kwam uit dat de DVI uitgang als primary moest worden ingesteld. Dat is hij ook (nummertje 1 via Identify in de Display Properties), en ik heb ook al geprobeerd een keer te starten en nog een keer herstarten met de CRT afgekoppeld, maar nog steeds krijg ik dan geen beeld over DVI bij het booten...

Wie heeft de oplossing :?

[ Voor 5% gewijzigd door johnwoo op 16-01-2006 10:01 ]

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnwoo schreef op maandag 16 januari 2006 @ 09:58:
Daarnaast heb ik op GoT nog gezocht, en daar kwam uit dat de DVI uitgang als primary moest worden ingesteld. Dat is hij ook (nummertje 1 via Identify in de Display Properties), en ik heb ook al geprobeerd een keer te starten en nog een keer herstarten met de CRT afgekoppeld, maar nog steeds krijg ik dan geen beeld over DVI bij het booten...

Wie heeft de oplossing :?
Werkt het wel als je alleen je dell monitor aan je 8500 hangt? Anders kan het zijn dat je videokaart het niet ondersteund. Mijn broertje heeft dezelfde videokaart dus zal ik het vandaag of morgen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 2405FPW is overigens (nog?) niet in DT leverbaar.
Kijk eens wat ik gespot heb :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3d48401534517455deac321481931b70/full.jpg

Geil hé ? :9~

Jammer dat ie niet origineel verkrijgbaar is, hier de bron en meer pics. Ik heb hem zojuist besteld bij Dell (Zwarte dan). Kijken hoe lang het duurt...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 18:26:
[...]

Kijk eens wat ik gespot heb :

[afbeelding]

Geil hé ? :9~

Jammer dat ie niet origineel verkrijgbaar is, hier de bron en meer pics. Ik heb hem zojuist besteld bij Dell (Zwarte dan). Kijken hoe lang het duurt...
Klopt die had ik ookal gezien op die japanse site, heel erg jammer dat ie niet in die kleur is te krijgen bij dell :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Ik vind hem in het zwart eigenlijk mooier :X
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 17:38:
[...]

Werkt het wel als je alleen je dell monitor aan je 8500 hangt? Anders kan het zijn dat je videokaart het niet ondersteund. Mijn broertje heeft dezelfde videokaart dus zal ik het vandaag of morgen testen.
Nope, ook met alleen de Dell eraan krijg ik pas beeld daarop bij het inlogscherm... Zolang er niks abnormaals gebeurt tijdens het booten is dat nog niet eens zo'n probleem, maar het is wel lastig als je in het BIOS moet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woppie1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 15:18
Zo dan, ik ben ongeduldig en wou dit scherm halen ipv de Samsung 244T maar door die mouselag ga ik toch nog maar een paar weken wachten. Thx voor het filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johnwoo, ik heb de monitor aan mijn broertje's pc gehangen en daar zie ik wel de bios via dvi-d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:20

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik heb zelf interesse in dit scherm, maar wil eigenlijk een paar dingetjes op het scherm bekijken. Woont er iemand in (de buurt van) Nijmegen die hier actief is, met zo'n scherm, waar ik eens een uurtje langs mag komen om ernaar te kijken en wat dingetjes te zien? Het gaat me vooral om kleurschakeringen (heb hier een plaatje wat problemen lijkt te geven op sommige schermen, als die niet zichtbaar zijn, dan lijkt het scherm me op dat punt al beter ;)), contrast ratio's enzo en calibreerbaarheid. Als diegene wil dan calibreer ik het scherm meteen met m'n Monaco OptixXR. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Hillie schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 13:37:
Ik heb zelf interesse in dit scherm, maar wil eigenlijk een paar dingetjes op het scherm bekijken. Woont er iemand in (de buurt van) Nijmegen die hier actief is, met zo'n scherm, waar ik eens een uurtje langs mag komen om ernaar te kijken en wat dingetjes te zien? Het gaat me vooral om kleurschakeringen (heb hier een plaatje wat problemen lijkt te geven op sommige schermen, als die niet zichtbaar zijn, dan lijkt het scherm me op dat punt al beter ;)), contrast ratio's enzo en calibreerbaarheid. Als diegene wil dan calibreer ik het scherm meteen met m'n Monaco OptixXR. ;)
Jammergenoeg woon je niet bij mij in de buurt :P
Calibratie zou leuk zijn, ik heb echter nog steeds niet door hoe ik de balken bij een film donkerder kan maken. Het spelen met de contrast en helderheid heeft niet veel effect, ze blijven nogal grijs. :(
Iemand nog tips mbt tot dat?
Helderheid scherm staat op 50 en in windows op 94. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Satch op 17-01-2006 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mijn helderheid staat nu op 34 en dat vind ik meer dan genoeg. Meer wordt het echt net een lichtbak. Ik zal eerder nog meer omlaag gaan dan omhoog.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Helaas Metal, je woont me net even te ver uit de buurt, anders had ik het graag gedaan. Eindhoven en Zwolle vind ik trouwens ook OK, daar ben ik ook nogal vaak. ;)

Dat zwartebalken-issue kan voor mij ook nogal problematisch worden, aangezien ik wel 'echt' zwart wil (fotobewerking). Anders zal de Eizo S2410W er moeten komen, die daar beter is (of schijnt te zijn, dat ga ik dan in ieder geval zelf checken) en da's toch weer 1570 ballen, zo'n beetje. Nou ja, eerst zien, dan beslissen, dus als iemand in de buurt van Nijmegen zit of in Eindhoven of Zwolle (of op de treinroute van een van een van die plaatsen), dan wil ik je scherm gerust even calibreren en eens kijken of het wat voor mij is.

[ Voor 63% gewijzigd door Hillie op 17-01-2006 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-09 21:00
Als er nog iemand is die commentaar had op mijn filmpje of eventuele oplossingen weet voor mn mouselag probleem. Graag. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 07:59:
Johnwoo, ik heb de monitor aan mijn broertje's pc gehangen en daar zie ik wel de bios via dvi-d.
Okee dan, thanks voor de feedback :)
Nu weet ik iig dat het moet kunnen, nou nog de oorzaak zien te vinden waarom ik geen BIOS zie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
En daar was ik weer... O+

Ditmaal openieuw een update
http://s60.yousendit.com/...7ZW6ALAFSDOH3VSXAIW8BAG1Y

mn CRT naast mn Dell.
Ze staan beide op zelfde res en refreshrate. Exacte kopie dus.

CRT is de snelste volgens mij, al is mn dell wel weer ietsje sneller op deze lagere res voel ik.

For those who've just tuned in!
Als iemand een oplossing weet voor deze mouse-lag vertraging shit, ik heb hulp nodig, al 3 weken, maar ik blijf iedere avond stug volhouden om een oplossing te vinden.

* killingdjef :r op die pokke mouselag.

EDIT:
en dan lees je dit
http://tweakers.net/productsurvey/110258
en vraag je je af waarom ik de enigste ben met het probleem.... 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door killingdjef op 21-01-2006 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
komt die er ooit in het zilver denken jullie

* ZandBak hoopt van wel want baas wil ook nieuwe schermen maar wel zilver past bet er bij het imago...

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

jasjenl

Liab A Tymo

Ik woon in Doetinchem, mocht je dat niet te ver vinden dan mag je wel een keer komen kijken naar dit scherm. Gecalibreerd heb ik 'm zelf al, met een colorvision spyder, dus dat zal denk ik niet nodig zijn (tenzij die Monaco 't beter doet :P ). Ik heb zelf ook wel eens de indruk gehad dat bepaalde kleurovergangen niet helemaal goed overkomen op dit scherm, als je eens een test afbeelding hebt, wil ik er sowieso wel eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasjenl schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 10:32:
[...]
Ik woon in Doetinchem, mocht je dat niet te ver vinden dan mag je wel een keer komen kijken naar dit scherm. Gecalibreerd heb ik 'm zelf al, met een colorvision spyder, dus dat zal denk ik niet nodig zijn (tenzij die Monaco 't beter doet :P ). Ik heb zelf ook wel eens de indruk gehad dat bepaalde kleurovergangen niet helemaal goed overkomen op dit scherm, als je eens een test afbeelding hebt, wil ik er sowieso wel eens naar kijken.
Ik ook wel B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:35

ThaHandy

Discovery Channel

killingdjef schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 02:03:
For those who've just tuned in!
Als iemand een oplossing weet voor deze mouse-lag vertraging shit, ik heb hulp nodig, al 3 weken, maar ik blijf iedere avond stug volhouden om een oplossing te vinden.
test op max reso en 1024*768 ofzow (of standaard reso CRT) DVI en VGA
idem op andere, oa, met een (veel)betere GPU
andere muis? usb/ps2
alslaatste een andere 24"DEL voor test, anders weet is het ook niet meer :X

* ThaHandy heeft hier 2 en heeft nergens last van

[ Voor 19% gewijzigd door ThaHandy op 21-01-2006 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
ThaHandy schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 14:29:
[...]

test op max reso en 1024*768 ofzow (of standaard reso CRT) DVI en VGA
idem op andere, oa, met een (veel)betere GPU
andere muis? usb/ps2
alslaatste een andere 24"DEL voor test, anders weet is het ook niet meer :X

* ThaHandy heeft hier 2 en heeft nergens last van
Bovenstaande allemaal gedaan op het GPU gedeelte na; mag ik vragen wat jou setup is?

Heb het op een TNT2 kaart ook geprobeerd (is langzamer) maar daarop is precies dezelfde lag waarneembaar.

Binnenkort heb ik 7800 gt sli opstelling, als het dan niet weg is is het scherm weg. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 08-09 11:05
Ik volg dit topic al een tijdje niet meer sinds mijn 2405FPW me goed bevalt en ik verder weinig problemen heb.

Echter zat ik nu te srufen @ got (mijn pc is el stuqo :o ) en zag ik dit topic weer staan.

Mouselag? Ik heb het mogelijk ook?

Kijk, mijn mobo is niet helemaal lekker, zo heeft de pci management bridge i/o input output ranges die conflicteren (hier kan het aan liggen) maar nu lees ik dus wat over mouse lag?

Bij mij is het: De muis lijkt een tikkeltje te happeren soms, het voelt igg minder soepl dan met mijn x800XT (maar toen werkte mijn mobo ook goed ;))

Ik heb dit dus "vooral" als er veel hdd ussage is (van hdd1 naar hdd 2) dit had ik niet met mijn X800XT, maar nu dus wel met mijn 7800GT... maar nogmaals, het kan evengoed mijn mobo zijn... want die is brak ... dat is een ding wat zeker is.

Hier btw het topic van mijn pc advonturen, mogelijk dat jullie er nog iets aan hebben, omdat ik zie dat de user boven me ook een 7800GT wil kopen >:)

Alle onderdelen in de PC opeens dood? (of toch niet?)

[ Voor 25% gewijzigd door Roberto op 22-01-2006 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Die haperingen heb ik ook.

Je zou eventueel wel kunnen checken of je met je CRT die haperingen ook hebt om zo kort te sluiten dat het dus niet aan je mobo/graka ligt. Morgen ga ik een andere dell 24" proberen.

Als ik mijn 7800 GT's heb ga ik mn Dell gewoon als interactieve koffiedienblad gebruiken :)
Of rond de tafel zitten en boord spelletjes erop spelen zoals laatst in de newstracker stond :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat ik straks die probleem niet heb met muis lags.

Momenteel heb ik een Viewsonic VX912 (19", 8ms, D-sub/DVI-D) scherm met Asus 7800 GTX waarmee ik geen last heb van happeringen met mijn G5, dus mijn hardware is 100 % OK.

Morgen krijg ik mijn 2405 binnen ! Eigenlijk zou ik hem al vrijdag hebben maar toen was
niemand thuis :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 23:35

ThaHandy

Discovery Channel

killingdjef schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 23:02:
[...]

Bovenstaande allemaal gedaan op het GPU gedeelte na; mag ik vragen wat jou setup is?
hieronder? :P

als je met die 7800 er nog last van heft dat ding rma ofzow?

/edit
download en bekijk/luister eens wat filmpjes/audio waar geluid en beeld/equalizer in ritme is. meschien is het hele beelopbouw gewoon vertraagd.

[ Voor 56% gewijzigd door ThaHandy op 23-01-2006 03:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
killingdjef schreef op zondag 22 januari 2006 @ 01:46:
Die haperingen heb ik ook.

Je zou eventueel wel kunnen checken of je met je CRT die haperingen ook hebt om zo kort te sluiten dat het dus niet aan je mobo/graka ligt. Morgen ga ik een andere dell 24" proberen.

Als ik mijn 7800 GT's heb ga ik mn Dell gewoon als interactieve koffiedienblad gebruiken :)
Of rond de tafel zitten en boord spelletjes erop spelen zoals laatst in de newstracker stond :D
Maw ik heb het pas sinds de geluidskaart problemen in het topic, en toen ben ik dus van graka gewiselt. (x800XT naar 7800GT ... koste me 60 euro maar ach.) en sinddien heb ik het... maar aan de andere kant... toen ik de vga kaart wisselde had ik problemen ... dus maybe (hoop het igg!) dat het mijn mobo is ja.

Want voor al dat gezeur met mijn geluidskaart werkte het allemaal perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 14:51:
Ik hoop dat ik straks die probleem niet heb met muis lags.
Ik vind het toch maar raar. Ik volg dit topic nu ook al een tijdje omdat ik eventueel ook geïnteresseerd ben in deze monitor. En ik dacht van er misschien nog één aan te schaffen voor de introductie van de nieuwe 2407 want het is goed mogelijk dat die duurder wordt dan de adviesprijs van de 2405 nu.

En steeds kom ik die verhalen over mouse lag tegen. Hoe kan dat nu? Een monitor doet in principe toch niets meer dan het beeldsignaal wat de pc opbouwt weergeven op het scherm? Hoe kan een monitor dan invloed hebben op iets als muis vertraging. Vreemde toestanden vind ik :) En toch een reden om te wachten op de 2407 en hopen dat die dat niet heeft.

Welke monitor je daar aan hangt, de communicatie tussen en pc en muis moet toch ten allen tijde dezelfde blijven? En dat is allleen een zaak tussen muis en pc. Of is het een algeme vertraging van het scherm die het doet aanvoelen als laggy (heb je het ook met typen van tekst bijvoorbeeld)

En als je dit scherm op een xbox360 aansluit, zou je dan ook vetraging merken in de inputs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of je dit al een keer geprobeerd hebt. Maar ik had dezelfde mouselag als dat, in windows is het minder irritant dan in bijvoorbeeld Quake4.
Probeer eens je refreshrate op 100Hz te zetten. Ik weet dat je monitor dit niet ondersteund, maar als je in windows je refresh op 100Hz zet (monitor zal waarschijnlijk gewoon op 60Hz blijven staan) zal de "lag" bijna verdwenen zijn... Dit was bij mij iig een aardig werkende oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit momenteel met de 20" variant te Sint Hubert ( vlak achter Cuijk ).
Mocht het je zinnig lijken, ben je altijd welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn schermpje binnen ! :9

Had eerlijk gezegd niet verwacht dat hij zo groot is, ik ben overgestapt van een 19 " TFT en als ik nu daarnaar kijk is hij ineens veel te klein voor mij :+

Ik heb gelukkig tot nu toe geen dode pixels, problemen met muis lags en zwarte randen bij kijken van een filmpje. Wat me niet bevalt zijn de kleuren, het is toch niet wat ik wil en ik krijg het maar niet voor elkaar om goed te zetten met instellingen van scherm en/of Nvidia. Denk dat het kwestie van wennen is. Op mijn oude scherm had ik 75 Hertz, met deze maximum 60, klopt dit ?

Hier paar pics:

Filmpje kijken:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f636235ec082c0e4e41f665d6be03e74/full.jpg

Wat een ruimte:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8e278e108b1070138f06a0ed2cc7e80a/full.jpg

Ter vergelijking met mijn 19" TFT:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a4161a0812d2d41395f816129e6d5322/full.jpg

Mocht iemand interesse hebben in grote fotos hoor ik het wel.

Verder is mijn DVI kabel beetje te kort voor standaard gebruik, pilot kan ik niet gebruiken met deze kabel. Weet iemand welke lange DVI kabel ik het beste kan aanschaffen zonder kwaliteitsverlies ?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

jasjenl schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 10:32:
[...]
Doetinchem is ook wel goed met de trein te doen, dus dat lijkt me wel wat! Persoonlijk vind ik de Monaco software wat fijner werken (en het geheel schijnt net betere resultaten te geven, maar goed, da's ook geneuzel in de marge) dan die van de Spyder. Stuur anders een mailtje naar henkie_flits en dan op yahoo.com. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Heb deze ook sinds vrijdag en de vriendin een 20" gegeven, man wat een ruimte en genot :) WoW is nog nooit zo lekker geweest !

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 21:25

Steff

||BeeBee||

Nieuwe 25% actie op Dell.nl! Officiëel loopt ze nog tem 21/2/2005 maar als het weer afloopt zoals met hun vorige, voortijdig beëindigde actie begin deze maand, kan het zijn dat de prijs morgen alweer normaal wordt |:(
Nu staat hij dus nog € 918,38 (inc. BTW; ex. transport).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmm dat ga ik niet voor lekaar krijgen voor eind februari ;\ Volgende maand had ik al gereserveerd voor een X24400+ & 2 gig geheugen.

Ik vrees dat ik nog even moet wachten op mn belastingcenten voordat ik hem kan kopen ;D maar er zijn zo vaak acties vanuit dell of inkoopacties dat het scherm volgens mij altijd wel onder de 1000e te krijgen is. Ben benieuwd naar de prijs van de 2407, kunnen ze toch niet echt veel hoger maken lijkt me ;>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woppie1979
Het is wel niet het juiste topic maar wou dit toch even kwijt;

Ik heb een Acer 2416W 24inch gekocht en kon in css niemand meer voor ze poffert schieten door mijns inzien last van mouselag met een mx518. Nu heb ik een G5 laser gekocht en moet zeggen dat ik er helemaal geen last meer van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Leg het mouselag probleem nu eens goed uit?

Is het een schokkende muis? Of een vertraging? (zoals de naam doet denken?)

En begint het echt pas na de aanschaf van een 24" scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:33
Het schijnt een vertraging te zijn. Ik heb er totaal geen last van of ooit gehad. Kan me ook niet voorstellen dat dit kan gebeuren door een beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Goed, daar ga ik weer :9

Als ik in native resolution zit en met de muis beweeg lijkt het net of de framerate (refreshrate?) van mn muis veel langzamer is dan normaal. Hij hapert en slaat stukjes over. De muis beweegt wel alleen de cursor geeft het niet exact up to date weer; alsof hij dus een paar frames overslaat.

Vergelijkbaar met een FPS shooter waarbij je een rondje probeert te maken en je een framerate van 20 hebt.

Nu heb ik mijn lag enigsinds weggewerkt door het volgende te doen.

1) Mijn desktop res verlaagt naar 1280 x 1024 (te gek voor woorden, waarom koop je dan eigelijk nog zo'n scherm 8)7 )
2) Aantal hertz op 75 (niet echt veel verschil tussen 75 en 100 hertz)
3) geen scaling (dus zwarte balken a 10 bij 4 centimeter)

Als ik nu een spel speel (battlefield 1942 mp demo! :9 ) dan is het bijna net zo soepel als bij mn CRT (bijna, dus ik heb nog steeds lag en mis af en toe nog steeds die headshots omdat mn muis "stroperig" aanvoelt -> de mouselag) aan mn FPS ligt het niet want die is constant 40-60.

En als ik met mn joystick speel, ook USB, dan heb ik er ook geen last van.
maar een FPS spelen met een joystick is dus zeg maar... not-done.

native resolution op 100 hertz zetten helpt een beetje, maar minder als bovenstaande punten.

Hiernaast heb ik ook (zoals uit vorige posts van mij in dit topic af te lezen is) mousedrivers geinstalleerd en gedeinstalleerd, forceware drivers geinstalleerd, op analoge uitgang geprobeert, met resoluties lopen kloten, scaling aangezet, uitgezet en alles wat er tussenin zit.

Dus of ik heb ultra mega x ray zintuigen of Michael Dell lagt (das een grapje) in zn vuistje dat ie weer een brak scherm aan een consument heeft verkocht. 8)7

edit op reply hierboven: ik denk ook niet dat het aan het scherm ligt.. maar waaraan wel.. goeie vraag

[ Voor 4% gewijzigd door killingdjef op 25-01-2006 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Aan je muis want met een Joystick heb je nergens last van he. Een digitaal singaal wordt niet langzamer verstuurd als je een andere muis eraan hebt hangen. Probeer anders eens de USB poorten van het scherm zelf. Probeer ook eens de kabel van het scherm eruit te halen waarmee USB poorten actief worden op het scherm.

[ Voor 68% gewijzigd door STIMPPYYY op 25-01-2006 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woppie1979
Ik had het niet beter kunnen verwoorden als killingdjef. Op de 1 of andere manier lijkt het of een crt veel directer is vwb de muis. Ik moet eerlijk zeggen dat dit mijn eerste tft is dus ben het ook niet gewend. En mischien lijkt het maar zo doordat het breedbeeld is? Ik weet het anders ook echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
STIMPPYYY schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:35:
Aan je muis want met een Joystick heb je nergens last van he. Een digitaal singaal wordt niet langzamer verstuurd als je een andere muis eraan hebt hangen. Probeer anders eens de USB poorten van het scherm zelf. Probeer ook eens de kabel van het scherm eruit te halen waarmee USB poorten actief worden op het scherm.
Allemaal al geprobeert.

Het enigste wat het nog eventueel zou kunnen zijn is dat ik USB 1.1 heb en niet 2.0
maar aangezien ik niet alle USB poorts bezet en actief gebruik tijdends het 'muizen' acht ik de kans klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steff schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 08:45:
Nieuwe 25% actie op Dell.nl! Officiëel loopt ze nog tem 21/2/2005 maar als het weer afloopt zoals met hun vorige, voortijdig beëindigde actie begin deze maand, kan het zijn dat de prijs morgen alweer normaal wordt |:(
Nu staat hij dus nog € 918,38 (inc. BTW; ex. transport).
Incl verzenden € 923,14 .

Geen week geleden 1050 voor moeten betalen ! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

KhaZ

Alfa Romeo

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:40:
[...]

Incl verzenden € 923,14 .

Geen week geleden 1050 voor moeten betalen ! :(
Slechte timing, je weet toch dat Dell eens in de zoveel maanden een 25% actie heeft? :P

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
killingdjef schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:06:
Goed, daar ga ik weer :9

Als ik in native resolution zit en met de muis beweeg lijkt het net of de framerate (refreshrate?) van mn muis veel langzamer is dan normaal. Hij hapert en slaat stukjes over. De muis beweegt wel alleen de cursor geeft het niet exact up to date weer; alsof hij dus een paar frames overslaat.

Vergelijkbaar met een FPS shooter waarbij je een rondje probeert te maken en je een framerate van 20 hebt.

Nu heb ik mijn lag enigsinds weggewerkt door het volgende te doen.

1) Mijn desktop res verlaagt naar 1280 x 1024 (te gek voor woorden, waarom koop je dan eigelijk nog zo'n scherm 8)7 )
2) Aantal hertz op 75 (niet echt veel verschil tussen 75 en 100 hertz)
3) geen scaling (dus zwarte balken a 10 bij 4 centimeter)

Als ik nu een spel speel (battlefield 1942 mp demo! :9 ) dan is het bijna net zo soepel als bij mn CRT (bijna, dus ik heb nog steeds lag en mis af en toe nog steeds die headshots omdat mn muis "stroperig" aanvoelt -> de mouselag) aan mn FPS ligt het niet want die is constant 40-60.

En als ik met mn joystick speel, ook USB, dan heb ik er ook geen last van.
maar een FPS spelen met een joystick is dus zeg maar... not-done.

native resolution op 100 hertz zetten helpt een beetje, maar minder als bovenstaande punten.

Hiernaast heb ik ook (zoals uit vorige posts van mij in dit topic af te lezen is) mousedrivers geinstalleerd en gedeinstalleerd, forceware drivers geinstalleerd, op analoge uitgang geprobeert, met resoluties lopen kloten, scaling aangezet, uitgezet en alles wat er tussenin zit.

Dus of ik heb ultra mega x ray zintuigen of Michael Dell lagt (das een grapje) in zn vuistje dat ie weer een brak scherm aan een consument heeft verkocht. 8)7

edit op reply hierboven: ik denk ook niet dat het aan het scherm ligt.. maar waaraan wel.. goeie vraag
En wat voor vga kaart heb je?

Want ik kreeg pas last (of merkte het pas op..) toen ik mijn X800XT Vivo vervangde voor een 7800GT (duallink => 30" ... maar daar wacht ik nu nog even als ik dit zo lees )

Want idd, hij voelt minder soepel aan, en hij happert af en toe, maar dat gebeurde bij mij alleen bij hdd usage (van hdd 1 naar hdd 2 bv 5gb slepen) of wmp9 in fullscreen (nogsteeds in windows!) demo modus.

BF 2 @ 1600x1200 speelde trouwens uber soepel :?

Nja... laat ik het maar houden op mijn mobo wat nu rma is .. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
ik hoop het voor je want het is, zoals je waarschijnlijk zelf ervaart, knap klote.

Ik heb een Geforce 4 4600 ti.

[ Voor 60% gewijzigd door killingdjef op 26-01-2006 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
ik wil mijnuh gaan kopen van me vakantie geld :-) hopen dat er tegen die tijd al zilveren verkrijbaar zijn.
mischien als me kerst bonus beetje mooi uitvalt dat ik hem volgende week bestel. komt bij mij op een 6800le @ ultra met maar 1 spel dat alleen 1600x1200 als max kent helaas dus word met balkjes maar effe iets anders denken jullie dat de 2407 echt een verbetering word

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6sic6
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10-2022
Nu de dell 2405 voor 863 EUR bij de IA

Nog effe een vraagje;
Heb nu de Radeon 9800 Pro 128 Mb versie. Iemand die dit kaartje zitten heeft en weet of ie lekker samen loopt met de dell. Die van mij is namelijk besteld bij de IA, dus nog ff wachte eer hij hier is. Ben ook van plan om gelijk een nieuwe dvi-kabel bij te bestellen, deze een goede (5m is net te veel, 2 is iets te krap, iemand iets tussenin)?

[ Voor 88% gewijzigd door 6sic6 op 26-01-2006 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6sic6
anyone ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Mijn 9800NP doet het op zich prima, alleen nieuwere games op 1920x1200 word gewoon krap.
CoD² moet ik al met alles op low spelen om een fatsoenlijke framerate te halen.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woppie1979
Ja Cod2 net ook geinstalleerd op me 6800gt en op 1920x1200 is het hier ook gewoon echt niet te doen :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Woppie1979 op 28-01-2006 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woppie1979 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 20:17:
Ja Cod2 net ook geinstalleerd op me 6800gt en op 1920x1200 is het hier ook gewoon echt niet te doen :'(
Ik speel hier cod2 heel goed met alles op zijn hoogst, jammergenoeg niet in de directx 9.0c mode maar dat is toch zo bagger geprogameert dat je eerst een 1900xtx crossfire moet hebben wil je een acceptabele fps hebben op 1920x1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Maw ik kon in DX 9 met mijn X800XT anders heelgoed spelen op 1680 :)

Nu heb ik een 7800 GT :) dus we gaan zodra ik mijn mobo van rma terug heb ... (maar dat gaat nog even duren, want nu hebben ze me het verkeerde mobo opgestuurd) eens even lekker testen :)

CS:S speel ik igg met aa en fsaa @ 1920x1200 met goede fps :) (ja zelfs op de HDR maps :))

[ Voor 16% gewijzigd door Roberto op 29-01-2006 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Nu online

KhaZ

Alfa Romeo

Zo goed als alle games lopen lekker op 1920x1200 met onderstaand sys, behalve cod2 :/

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
7800GT + Dell 2405FPW (24") => schokkende weergave muis

Zo, das mijn omschrijving van mouselag ;)
Maar dan dankzij mijn 7800GT blijkbaar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Nu online

KhaZ

Alfa Romeo

Ik heb de xbox360 aan me 24" gehangen btw.. man dat is strak beeld :>

Alleen PGR3 so far.. Maar echt een aanrader tov gewone TV (je hebt wel een VGA cable nodig - component nog niet geprobeerd - misschien is dat nóg beter).

[ Voor 5% gewijzigd door KhaZ op 31-01-2006 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
KhaZ schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:59:
Ik heb de xbox360 aan me 24" gehangen btw.. man dat is strak beeld :>

Alleen PGR3 so far.. Maar echt een aanrader tov gewone TV (je hebt wel een VGA cable nodig - component nog niet geprobeerd - misschien is dat nóg beter).
Volgens mij is VGA juist beter dan component. i.i.g geniet vga wel altijd de voorkeur boven component, als je kan kiezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

jasjenl

Liab A Tymo

Metal schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:19:
[...]

Volgens mij is VGA juist beter dan component. i.i.g geniet vga wel altijd de voorkeur boven component, als je kan kiezen. :)
Theoretisch wel ja, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat bij een Xbox360 dit nog wel eens anders uit kon vallen in de praktijk. Kwestie van proberen en kijken wat het mooiste overkomt, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Roberto schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:51:
7800GT + Dell 2405FPW (24") => schokkende weergave muis

Zo, das mijn omschrijving van mouselag ;)
Maar dan dankzij mijn 7800GT blijkbaar :/
Ik heb het altijd en jij kennelijk bij hoge CPU load... heel merkwaardig dit.

Ik ben tijdens mijn games al aan de lag gewent maar ik voel het wel en dat is heel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
nee, cpu load is bij wmp of bij hdd overzetten echt max 30%.

En met 1GB ram hou ik ook aardig over (nog te zwijgen over de 10k rpm hdd)

Bij mij zit het blijkbaar in de hardwareversnelling van de muis :?
Maaaaaf ...

Nja, check het topic maar ff.

Ik zie wel wat eruit komt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audi-80
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-08 08:53

audi-80

Voorsprong door techniek

6sic6 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 13:21:
Nu de dell 2405 voor 863 EUR bij de IA

Nog effe een vraagje;
Heb nu de Radeon 9800 Pro 128 Mb versie. Iemand die dit kaartje zitten heeft en weet of ie lekker samen loopt met de dell. Die van mij is namelijk besteld bij de IA, dus nog ff wachte eer hij hier is. Ben ook van plan om gelijk een nieuwe dvi-kabel bij te bestellen, deze een goede (5m is net te veel, 2 is iets te krap, iemand iets tussenin)?
Mijn ati radeon 9800 pro 128MB werkt prima met deze monitor.
Unreal 2 loopt goed op de max resolutie.
NFS underground op 1600 x 1200 ook
NFS most wanted heeft hij wel moeite mee (waarschijnlijk dan andere nieuwere spellen ook)
Maar ik speel zelden spelletjes de laatste tijd, ik hoop dat je wat aan deze info hebt.

Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6sic6
bedankt, was al lang aan het wachten op zo'n antwoord :-)
tnx man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renumeration
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11-2024
killingdjef schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 00:48:
ik hoop het voor je want het is, zoals je waarschijnlijk zelf ervaart, knap klote.

Ik heb een Geforce 4 4600 ti.
Roberto schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 21:51:
[...]

En wat voor vga kaart heb je?

Want ik kreeg pas last (of merkte het pas op..) toen ik mijn X800XT Vivo vervangde voor een 7800GT (duallink => 30" ... maar daar wacht ik nu nog even als ik dit zo lees )

Want idd, hij voelt minder soepel aan, en hij happert af en toe, maar dat gebeurde bij mij alleen bij hdd usage (van hdd 1 naar hdd 2 bv 5gb slepen) of wmp9 in fullscreen (nogsteeds in windows!) demo modus.
(zeg er al wel vast bij dat ik niet alle pagina's in dit topic heb gelezen dus het kan al eerder aangehaald zijn)

heb je al je andere DVI uitgang geprobeerd, schijnt dat de 1ste DVI uitgang van je nVidea kaart in de core geintregreerd en de andere (2de) dvi via een chip op de kaart zelf was. Om je TFT dan via de 2de DVI aan te sluiten schijnt je beeld wel beter te zijn bij grote schermen. (ooit toen ik nog op zoek was naar de DELL (bevalt zeer goed nu, heb hem vanaf de 1ste inkoopactie)), maar toen ik dus zelf op zoek was een revieuw gelezen over DVI signalen met ATI en nVidea kaartjes en bleek dat ATI toch beter signaal als uitput leverde dan de nVidea kaarten. Dus misschien dat je nVidea kaartje constant achter de feiten aanloopt en daardoor trager reageert zoals jullie ervaren.
Ik werk met een X800XL pci-express en totaal geen problemen mee.

Quote uit de revieuw
The result of our DVI compliance test is positive across the board, with all six cards reaching DVI compliance. However, while the three ATI based cards provided by ABIT and ATi turned in exemplary results, MSI's NVIDIA based cards are only able to reach DVI compliance in UXGA at a reduced frequency of 141 MHz and using a reduced blanking interval. This greatly limits the NVIDIA cards' "upward mobility" - since they don't have enough reserves for TFT displays with higher native resolutions than UXGA (1600x1200).

en voor de complete review zie hier
http://www.tomshardware.c...ft_connection/page21.html

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6sic6
iemand nu nog info over goede dvi-kabels ? Diegene die ik eerder aanhaalde, is dat een goede ?
Had al aan het kijken geweest naar gefen-kabels, duur maar kwaliteit ... ik weet het niet meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Ik wil heel misschien de 2407 halen als die uitkomt. Ik zit echter met 1 probleem wat net ook alweer aangehaald werd: DVI in combinatie met NVidia kaarten. Dit scherm drijft DVI al tot het uiterste (verplicht reduced blanking etc.) dus het sommigen beweren dan dat NVidia gewoon niet genoeg is.

Ik heb een Asus Geforce 6800 (NU, dus gewoon het standaard ding). Hier wil ik het scherm dan, middels de enige DVI-poort mee aansluiten. Kan iemand zeggen of dat succes wordt? Ik wil onder andere ook gaan gamen, dus verminderde frequenties lijken me funest? Wat zijn de visuele effecten van een transmitter die tekort schiet? Misschien iemand die uit ervaring kan spreken?

[ Voor 6% gewijzigd door Brent op 02-02-2006 10:09 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Nu online

KhaZ

Alfa Romeo

Heb hier een 7800GTX, maar heb helemaal geen problemen met DVI hoor, wat voor "problemen" verwacht je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Breepee schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 10:06:
Ik wil heel misschien de 2407 halen als die uitkomt. Ik zit echter met 1 probleem wat net ook alweer aangehaald werd: DVI in combinatie met NVidia kaarten. Dit scherm drijft DVI al tot het uiterste (verplicht reduced blanking etc.) dus het sommigen beweren dan dat NVidia gewoon niet genoeg is.

Ik heb een Asus Geforce 6800 (NU, dus gewoon het standaard ding). Hier wil ik het scherm dan, middels de enige DVI-poort mee aansluiten. Kan iemand zeggen of dat succes wordt? Ik wil onder andere ook gaan gamen, dus verminderde frequenties lijken me funest? Wat zijn de visuele effecten van een transmitter die tekort schiet? Misschien iemand die uit ervaring kan spreken?
Ik heb zelf een 2405 icm met een 6800le. (Wat tragere versie van de 6800 dus)
Totaal geen probleem met dit scherm. Gamen gaat perfect, geen last van mouse-lag
(maak nog even makkelijk headshots) Moet gewoon lukken dus :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet met bij Metal aansluiten ik heb een 6800GT en heb totaal geen problemen. Games gaan perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
KhaZ schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:13:
Heb hier een 7800GTX, maar heb helemaal geen problemen met DVI hoor, wat voor "problemen" verwacht je dan?
Zie dus de link 2 posts boven je: http://www.tomshardware.c...ft_connection/page21.html

Ome Tom geeft nogal af en beweerd dat voor resoluties bovende 1600x1200 (dit scherm dus) je problemen kunt krijgen. Hij gaat er verder niet op in, maar de vraag is een beetje of dat enkel papieren problemen zijn of zich dat ook echt uit in grafische effecten (verminderde beeldkwaliteit, dropped frames, veel tearing, weet ik wat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ik kan igg mededelen dat de problemen met mijn 7800GT ook aanwezig waren op 2 17" scherm zowel via dvi als via d-sub.

Mijn probleem heeft dus (gelukkig) niks met het scherm te maken tot nogtoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:51
Hallo,

Kan iemand iets zeggen over de prijs daling? Dit scherm is echt zo super vet. Ik ga nu volgend maand 3 maanden weg en dan wil ik in Juni dit scherm kopen maar het is nog wel zo duur. Echter krijg ik het wel voor de helft maar zit er een prijs daling in? Want nu moet ik bijna 500 euro betalen wel duur maar ik denk dat ik het wel doe.

Hoe zit het met gamen op 1600 resolutie? Wordt het beeld dan echt zo lelijk? Want 1920 lijkt mij een beetje te. Ik heb nu al 10 jaar een 17inch CRT :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
1600x1200 kan hij gewoon 1:1 weergeven, of strechen. Wat je wilt.

Geen probleem dus :)

en zelf game ik welleens @ 1600x1200 stretch... geen problemen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik zag vanmorgen in de Metro dat hij weer in de aanbieding was... € 919,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Roberto schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 12:43:
1600x1200 kan hij gewoon 1:1 weergeven, of strechen. Wat je wilt.

Geen probleem dus :)

en zelf game ik welleens @ 1600x1200 stretch... geen problemen hier :)
Hmmm dat is goed om te horen, als hij rond de 900 euro schommelt dan overweeg ik om hem te kopen.
Het is wel een duur scherm maar o zo mooi, lekker pimpen, film kijken.

Tering mijn nieuwe computer wordt echt geweldig!
Hoe zit het met de pixels? Gaan die eerder dood bij een 24inch scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Versteegrob schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 16:21:
[...]

Hmmm dat is goed om te horen, als hij rond de 900 euro schommelt dan overweeg ik om hem te kopen.
Het is wel een duur scherm maar o zo mooi, lekker pimpen, film kijken.

Tering mijn nieuwe computer wordt echt geweldig!
Hoe zit het met de pixels? Gaan die eerder dood bij een 24inch scherm?
Nee, Dell heeft het productie process vrij goed in de hand waardoor er weinig dode pixels voorkomen.
Zie daar ook de Poll in de startpost voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
is dit eigenlijk een scherm waar je ook een lekker potje COD of BF2 op kan spelen?
Of moet je daar geen breedbeeld voor kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3mph schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 18:00:
is dit eigenlijk een scherm waar je ook een lekker potje COD of BF2 op kan spelen?
Nu speel ik zelf dagelijks cod2 en heb nooit last gehad van ghosting of andere dingen. Het speel zeer goed. Daarnaast komt bij dat de 16:10 resolutie je veel meer overzicht geeft wat ik veel handiger vind dan een 4:3 of 5:4 resolutie. Het enige minpunt is natuurlijk de resolutie en dat je mousespeed hoger moet omdat de afstand groter is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu speel ik zelf dagelijks cod2 en heb nooit last gehad van ghosting of andere dingen. Het speel zeer goed. Daarnaast komt bij dat de 16:10 resolutie je veel meer overzicht geeft wat ik veel handiger vind dan een 4:3 of 5:4 resolutie. Het enige minpunt is natuurlijk de resolutie en dat je mousespeed hoger moet omdat de afstand groter is geworden.
inderdaad spellen zijn zeer goed te spel, en ik heb ook geen last gehad van ghosting.
en heb nu ook een nieuw muisje de g7 logitech het werkt gewoon perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Het is een goed scherm bij gamen, de enigste keren dat ik echt ghosting zag (lees: echte vegen) was toen ik gelijk mijn dell aanzette en ging gamen. Hij moet dus wel een minuutje of 3-4 opwarmen als het ware. Maar meer inches is meer maar vooral ook duidelijker zicht. Pixel-snipen lukt goed in FPS'en.. Voor de rest prima!

Op het mouselag probleem na....
Ik heb overigens zo'n beetje alles geprobeert. Het enigste wat ik nog niet geprobeert heb is via USB2.0 maar ik geef dat ook weinig hoop.

Het is de muis die problemen geeft. Geen andere input devices.
Andere muis helpt niet. Misschien met mn nieuwe PC setup maar ik geef het weinig hoop.

Ik weet overigens wel dat de ATI's een hogere max. resolutie op hun kaarten hebben dan de NVidia's...

EDIT:
Nog eens zitten nadenken en vergelijken met mn CRT in clone view ernaast.

Het 24" scherm is groter dan mn 19" crt.
Misschien is het wel logisch dat die Dell "langzamer" is omdat hij dus een groter oppervlakte moet afleggen. 500 pixels is op die 24" echt 500 terwijl het op die 19" misschien 300 o.i.d is waardoor het lijkt dat hij sneller is.

Maar dat verklaart niet hoe het kan dat zelfs in clone, het lijkt op de filmpjes die ik eerder had gemaakt, dat de CRT er sneller is.

[ Voor 26% gewijzigd door killingdjef op 04-02-2006 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
3mph schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 18:00:
Daar moet je juist breedbeeld voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
is dat zo, ik hoor juist mensen zeggen dat je een samsung of benQ moet kopen.. lagere latency e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
3mph schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 19:13:
is dat zo, ik hoor juist mensen zeggen dat je een samsung of benQ moet kopen.. lagere latency e.d.?
Dat heeft op zich niets met breedbeeld te maken. Dat deze Dell inmiddels wat verouderd is (16ms) paneel is voor de diehards idd misschien niet snel genoeg. Ga maar eens bij 20" breedbeeld kijken, daar vind je ook 8ms en zelfs 6ms geloof ik. Kwa beeldhoek en verhouding is breedbeeld gewoon een duidelijke winnaar.

Ga het eens proberen zou ik zeggen, je wil nooit meer terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
3mph schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 19:13:
Dell produceert geen LCD's deze worden enkel geasembleerd door DELL. De panelen komen werkelijk van Samsung af met enkel een dell behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Mensen, hoe zit het met film kijken op een deze monitor? Vanaf hoeveel meter is het niet meer fijn kijken? Ik heb nu een breedbeeld maar wil straks wil kijken opf 24inch, kan je dit goed doen vanaf een paar meter?

Hoe zit het verder met tv kijken op een Dell? Hebben mensen hier ervaring in? Dus een tv-kaart icm deze monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
3 meter vanuit mijn bed en dan ook nog eens scheef er tegenaan kijken.

Ja goed te doen, hoewel je dan niet meer het verschil ziet tussen HDTV 1080i en DVD :)
Maar ach...

[ Voor 63% gewijzigd door Roberto op 05-02-2006 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Roberto schreef op zondag 05 februari 2006 @ 17:23:
3 meter vanuit mijn bed en dan ook nog eens scheef er tegenaan kijken.

Ja goed te doen, hoewel je dan niet meer het verschil ziet tussen HDTV 1080i en DVD :)
Maar ach...
Tja, ik heb eens nagedacht en dit scherm wil ik kopen voor het gamen/surfen en af en toe een film. Later koop ik wel zo'n mooie Samsung 32inch.

De native resolutie is 1920 bij dit scherm maar wat gebeurd er nou bij 1600 resolutie? Komen er zwarte randen bij? Wordt het beeld uitgerekt? Ik snap het niet, ik ben namelijk een CRT gewend en daar is nooit zon probleem om te wisselen van resolutie waarom dan wel bij een TFT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
[rml]Roberto in "[ 24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 6"[/rml]

;)

Standaard rekt hij het op.
Je kunt echter ook 1:1 instellen, dan krijg je zwarte balken op de plek waar geen beeld is.

Totaal zijn er 3 opties: Aspect, fill, en 1:1

Duidelijk? :)
Enuh for the record: stretchen is helemaal niet erg in games, in het midden van een heftig vuurgevecht merk je het echt niet.
Alleen als je erop let (natuurlijk zet ik het scherm op 1920x1200 als het kan, maar soms moet ik wel 1600x1200 draaien omdat het spel niet hoger ondersteund, en dan draait ik dus in de uitrekmodus want die zwarte balken ... tja ik heb toch betaald voor 24" hè ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 01:21
Ik las hier nog geen reacties op deze nieuwsposting waarin enkele widescreen LCD schermen werden getest. Ik verbaas me over de conclusies over de 2405FPW. Hij zou niet geschikt zijn voor office-werk, niet voor films en niet voor games. Bijna nergens voor geschikt voor dus.

Voor office-werk zou de brightness te hoog zijn om er echt lang op te werken. Zelf heb ik daar totaal geen problemen mee. Bij mij staat de brightness op de laagste stand en het werkt behoorlijk prettig zo.

Voor films zou video noise een te groot probleem zijn. Nu moet ik zeggen dat het niet ideaal is vooral als je de videoingangen gebruikt. Maar dat ligt volgens mij eerder aan de grootte van het scherm dan aan een gebrek. Het videobeeld is gewoon van een te lage resolutie en moet helemaal opgepompd worden naar de resolutie van het scherm. Dan wordt alle beeldruis gewoon erg duidelijk zichtbaar. Als je HD afspeelt heb je zo goed als geen last van beeldruis. En TFT schermen geven nu eenmaal scherper beeld dan CRT monitors wat ook de weergaven van beeldruis versterkt. Dat ligt meer aan de techniek en waarschijnlijk hebben ook LCD tv's hier last van, afhankelijk van de resolutie.
Het is wel waar dat de interpolatie voor de videoingangen wel beter kon want via een pc ziet het er toch beter uit.

Voor games zou de latency van het scherm gewoon te hoog zijn. Nu is het waar dat ik inderdaad daardoor in bepaalde mate last van ghosting heb maar in de meeste spellen vind ik het niet opvallen en het zeker niet onspeelbaar maken.

Dit scherm is zeker niet perfect vergeleken met CRT schermen maar toch zeker niet slecht. Of ben ik de enige die zo denkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:18
_Jona_ schreef op maandag 06 februari 2006 @ 11:49:
Ik las hier nog geen reacties op deze nieuwsposting waarin enkele widescreen LCD schermen werden getest. Ik verbaas me over de conclusies over de 2405FPW. Hij zou niet geschikt zijn voor office-werk, niet voor films en niet voor games. Bijna nergens voor geschikt voor dus.

Voor office-werk zou de brightness te hoog zijn om er echt lang op te werken. Zelf heb ik daar totaal geen problemen mee. Bij mij staat de brightness op de laagste stand en het werkt behoorlijk prettig zo.

Voor films zou video noise een te groot probleem zijn. Nu moet ik zeggen dat het niet ideaal is vooral als je de videoingangen gebruikt. Maar dat ligt volgens mij eerder aan de grootte van het scherm dan aan een gebrek. Het videobeeld is gewoon van een te lage resolutie en moet helemaal opgepompd worden naar de resolutie van het scherm. Dan wordt alle beeldruis gewoon erg duidelijk zichtbaar. Als je HD afspeelt heb je zo goed als geen last van beeldruis. En TFT schermen geven nu eenmaal scherper beeld dan CRT monitors wat ook de weergaven van beeldruis versterkt. Dat ligt meer aan de techniek en waarschijnlijk hebben ook LCD tv's hier last van, afhankelijk van de resolutie.
Het is wel waar dat de interpolatie voor de videoingangen wel beter kon want via een pc ziet het er toch beter uit.

Voor games zou de latency van het scherm gewoon te hoog zijn. Nu is het waar dat ik inderdaad daardoor in bepaalde mate last van ghosting heb maar in de meeste spellen vind ik het niet opvallen en het zeker niet onspeelbaar maken.

Dit scherm is zeker niet perfect vergeleken met CRT schermen maar toch zeker niet slecht. Of ben ik de enige die zo denkt?
Ik heb het stukje ook snel doorgekeken, maar vind het allemaal een beetje bull-shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Same here... ik kan me echt niet storen aan de zogenaamde trailing (ghosting is iets anders) ... maar ach laat ze maar lullen, er zal best wel een beter scherm dan dit bestaan.

Maar ik ben echt meer dan tevreden, en geloof me, kritischer dan mij zul je ze (bijna) niet vinden.

Ik kijk er dagelijks 2 of meer films op, ik speel op goed niveau CS en andere FPS, en ik ben ook zeker dagelijks 2 tot 3 uur bezig met officewerk aan dit scherm...

Nee... ik heb niks te klagen. (qua ms klaag ik sowieso niet snelm, want mijn iiyama prolite E-431 was ook snelzat voor me.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
Kijk, dat een 2 keer zo dure Sony een stuk beter is mag ook wel, je betaalt natuurlijk niet voor niks. Dat is echt een high end monitor en deze Dell heeft een 'gewoon', inmiddels zelf alweer wat verouderd paneel. Daar is inderdaad niet veel bijzonders aan. Echt is er voor normaal, weinig-veeleisend gebruik, prima mee uit de voeten te komen lijkt me, dus zit ome Tom gewoon een beetje te zeuren.

De Dell is nou eenmaal geen pro scherm, maarja, het is een normaal scherm met een aantal opvallende kenmerken (formaat!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Vind het ook maar onzin allemaal. Office werken vind ik heerlijk, lekker twee baldzijden naast elkaar.
Qua games kan ik weinig ontdekken waarop dit scherm niet goed zou presteren. In mijn ogen ziet het er allemaal prima uit.
Films? DVD's hebben toch geen hogere resolutie dan 720x480 dan is het toch logisch dat het er niet al te best uitziet als je over een resolutie beschikt van 1920x1200. HD films zien er echt super goed uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Wat ik jammer vind is dat ze de Eizo 24" niet hebben gebruikt. Op kantoor hadden we een Dell en een Eizo naast elkaar staan en de Eizo was gewoon de betere qua kleur echtheid (het wit op tweakers is zo wit als een A4, nu is het gebroken/creme wit) en de voet e.d. was ook een stuk steviger.

Voor de prijs van een Eizo though, kon je ook 2 Dell's halen met die 40% actie van toen dus tsja.

Ik speel nu ook met scaling weer aan mn games en ik moet zeggen.. mn gaming prestaties lijden er niet onder. Ik denk dat ik gewoon een maand ofzo moest wennen eraan. Ik raak er al zo erg aan gewend dat ik hem soms te donker vind! 8)7

Helderheid staat ook op 50 bij mij.. maar zou net zo makkelijk op 100 kunnen. Toch wil ik me dat mn ogen niet aan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd probleem:

Ik heb een GF ti4200 128MB en de Dell fpw 2405 via DVI
Mijn oude setup was een onbekend barebone merk met een P4 2.53
Ik had zonder problemen de resolutie op 1920x1200 draaien.
Barebone overleden en nu dezelfde spullen op een gigabyte 8iexp geprikt tot mijn verbazing is plots de 1920x1200 resolutie te groot.. het beeld scrolt de laatste 20 pixels als ik mijn muis van links naar rechts beweeg. Als ik de resolutie in stel op 1896x1200 dan werkt het prima. Maar ik wil uiteraard de volledige resolutie terug, is m.i. ook scherper.

Ik heb al oude en nieuwe drivers geprobeerd maar het blijft hetzelfde.
Bij geavanceerde timing, springt de : "actieve voorkant" steeds terug naar 1896, ik kan het veranderen, maar daarna springt het terug.

Iemand suggesties?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Edit: De review met foto's is verplaatst in verband met bandbreedtelimiet voor de foto's.

Lees de complete review met foto's hier.

[ Voor 111% gewijzigd door MooDyBLueS op 20-02-2006 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Laatst online: 22-08 01:21
MooDyBLueS schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 19:48:
Hier even een review van mijn kant.
......
Films kijken doe ik via een Harman/Kardon DVD22 dvd-speler aangesloten met een hoogwaardige ProfiGold componentkabel. Beeld is op 3 meter afstand fantastisch, vooral qua kleuren. Al heb ik het nadeel dat het beeld en het geluid niet helemaal synchroon lopen, ik heb het vermoeden dat dit aan de Dell's hogere reactiesnelheid ligt
....
Ik zal binnenkort wel even screenshots neerzetten van bepaalde toepassingen. Waaronder de kwaliteit van TV, waarbij ik Talpa vs. de rest zet. Talpa is echt baggerkwaliteit. Daarnaast laat ik het verschil zien tussen de kwaliteit van een (originele) DVD op de DVD speler via component en de WinDVD player.
Goede review! Zou niet misstaan in de productsurvey!

Dat verschil tussen je dvd speler en WinDVD lijkt me wel interessant. De kleuren en interpolatie via een software dvdspeler lijken me namelijk beter dan met een losse dvd speler en interpolatie door de 2405FPW. Maar aan de andere kant gebruik ik een el cheapo componentkabel voor een Pioneer 575A dus ik ben benieuwd of een betere kwaliteit kabel de beeldkwaliteit nog kan opkrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
MooDyBLueS schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 19:48:

Voor degene die veel belang hechten aan een natuurgetrouwe kleurinstelling, probeer de volgende instelling eens: Red 36, Green 33, Blue 32. Ga hier maar eens een uurtje mee werken en schakel dan eens terug naar de standaard 50/50/50 stand. Een wereld van verschil en de 50/50/50 stand lijkt ineens extreem groen! Overigens heb ik de helderheid via het nVidia control panel verlaagd van 1.0 naar 0.8, waarmee de gamma op 2.0 (ipv 2.2) komt. Een gamma van 2.2 is namelijk way to bright voor dagelijks gebruik aangezien office toepassingen veel wit gebruiken. Deze scores heb ik zelf op het oog gematched, al heb ik de groen en blauwwaardes beide nog met 2 naar beneden gebracht. Dit op aanraden van iemand die een monitorcalibratie-spider heeft gebruikt.

Als ik scores moet geven, dan komt er het volgende uit:
Office-gebruik : 8/10
Films : 9/10
Gamen : 8/10 (puur het gameplezier ermee)
Ghosting/reactiesnelheid: 7/10
Uitrusting: 9/10 (mis alleen (RGB-)scart)
Overall verdict: 8.5/10
Prima review, ben nu ook even op jou kleuren aan het werken. Alleen snap ik de instellingen van je Gamma niet. Volgens mij heb je die omgedraaid met de helderheid.

Ik heb een ATI kaart en stel het zo in: Gamma van 1.0 naar 0,75 en helderheid van 0 naar -20

Wat zouden jou waarden dan zijn bij mijn ATI kaart?
Heb je daarnaast het contrast nog op 50 staan? of op 25?

[ Voor 15% gewijzigd door STIMPPYYY op 10-02-2006 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Niet online
Voor iedereen die zn kleur-presets vermeld; Ik ben in de gelukkige positie inmiddels twee Dell schermen op mn bureau te hebben staan. De nieuwste heb ik gisteren ontvangen, de andere twee maanden geleden. Gek genoeg blijkt er echter een significant kleurverschil tussen de schermen te zien, de kleurtemperatuur verschilt duidelijk tussen de twee.

Naar nu blijkt hebben beide schermen een andere revisie (2.0 tegen 1.9), kennelijk heeft dat invloed op de kleurweergave. Voor degenen die nog een aanschaf overwegen; de nieuwe versie 2.0 is naar mijn mening de mooiere, standaardpreset is al een stuk beter en het uiteindelijk af te regelen eindresultaat ook.

Voor iedereen die zn preset vermeld is het misschien ook handig de revisie van zn scherm erbij te vermelden

[ Voor 9% gewijzigd door IceOnFire op 10-02-2006 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
IceOnFire schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 13:44:
Voor iedereen die zn kleur-presets vermeld; Ik ben in de gelukkige positie inmiddels twee Dell schermen op mn bureau te hebben staan. De nieuwste heb ik gisteren ontvangen, de andere twee maanden geleden. Gek genoeg blijkt er echter een significant kleurverschil tussen de schermen te zien, de kleurtemperatuur verschilt duidelijk tussen de twee.

Naar nu blijkt hebben beide schermen een andere revisie (2.0 tegen 1.9), kennelijk heeft dat invloed op de kleurweergave. Voor degenen die nog een aanschaf overwegen; de nieuwe versie 2.0 is naar mijn mening de mooiere, standaardpreset is al een stuk beter en het uiteindelijk af te regelen eindresultaat ook.

Voor iedereen die zn preset vermeld is het misschien ook handig de revisie van zn scherm erbij te vermelden
Ik heb hem gewoon op 50-50-50 staan, ziet er goed uit. Ik denk overigens dat het met de revisie niks te maken heeft. Elk paneel heeft gewoon andere kleuren, waarom denk je dat die calibratie dingen veel gebruikt worden? Je moet voor elk scherm apart de kleuren aanpassen. :)
Ik heb overigens een V1.8
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.