Goed, daar ga ik weer
Als ik in native resolution zit en met de muis beweeg lijkt het net of de framerate (refreshrate?) van mn muis veel langzamer is dan normaal. Hij hapert en slaat stukjes over. De muis beweegt wel alleen de cursor geeft het niet exact up to date weer; alsof hij dus een paar frames overslaat.
Vergelijkbaar met een FPS shooter waarbij je een rondje probeert te maken en je een framerate van 20 hebt.
Nu heb ik mijn lag enigsinds weggewerkt door het volgende te doen.
1) Mijn desktop res verlaagt naar 1280 x 1024 (te gek voor woorden, waarom koop je dan eigelijk nog zo'n scherm

)
2) Aantal hertz op 75 (niet echt veel verschil tussen 75 en 100 hertz)
3) geen scaling (dus zwarte balken a 10 bij 4 centimeter)
Als ik nu een spel speel (battlefield 1942 mp demo!

) dan is het bijna net zo soepel als bij mn CRT (bijna, dus ik heb nog steeds lag en mis af en toe nog steeds die headshots omdat mn muis "stroperig" aanvoelt -> de mouselag) aan mn FPS ligt het niet want die is constant 40-60.
En als ik met mn joystick speel, ook USB, dan heb ik er ook geen last van.
maar een FPS spelen met een joystick is dus zeg maar... not-done.
native resolution op 100 hertz zetten helpt een beetje, maar minder als bovenstaande punten.
Hiernaast heb ik ook (zoals uit vorige posts van mij in dit topic af te lezen is) mousedrivers geinstalleerd en gedeinstalleerd, forceware drivers geinstalleerd, op analoge uitgang geprobeert, met resoluties lopen kloten, scaling aangezet, uitgezet en alles wat er tussenin zit.
Dus of ik heb ultra mega x ray zintuigen of Michael Dell lagt (das een grapje) in zn vuistje dat ie weer een brak scherm aan een consument heeft verkocht.
edit op reply hierboven: ik denk ook niet dat het aan het scherm ligt.. maar waaraan wel.. goeie vraag
[
Voor 4% gewijzigd door
killingdjef op 25-01-2006 13:08
]