Dope, bedankt voor de link! Inderdaad niet veel extra informatie, maar wel ietsie meer ('k pas startpost ook wel ff aan).... Voor de volledigheid: ik heb m.n. via Google, GoT, pricewatch en de sites van Computerland/Paradigit/Mycom gezocht...Flexx schreef op maandag 02 januari 2006 @ 20:14:
Ook nog niet echt veel info over de schijf, maar wel direct leverbaar.
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=a9ut85&
denk ook de 320GB WD die heb ik op de hcc ook bij mycom namelijk gekocht voor een zacht prijsje. goede hdd snel en stil. dus denk dat er gewoon toshiba case omheen zit. prestatie zijn dus wel goed en schijf maakt weinig herrie
Hier ff snel een hdtach mee gemaakt. geen write want had unregistered versie!!
[ Voor 26% gewijzigd door SmoothTweaker op 02-01-2006 23:35 ]
Kan me eigenlijk maar moeilijk voorstellen dat Toshiba schijven van Western Digital in hun casings duwt aangezien Toshiba zelf ook schijven maakt. 
Tzou wel kunnen natuurlijk dat Toshiba losse casings verkoopt en MyCom en Alternate er dan weer zelf een schijf bij duwen. (Bij Paradigit hebben ze nu ook zoiets, maar dan veel te duur...) Maar ik kan het me niet echt voorstellen.
Tzou wel kunnen natuurlijk dat Toshiba losse casings verkoopt en MyCom en Alternate er dan weer zelf een schijf bij duwen. (Bij Paradigit hebben ze nu ook zoiets, maar dan veel te duur...) Maar ik kan het me niet echt voorstellen.
Tesla Model Y RWD (2024)
Hartstikke top dat je dat hebt gedaan!SmoothTweaker schreef op maandag 02 januari 2006 @ 23:31:
denk ook de 320GB WD die heb ik op de hcc ook bij mycom namelijk gekocht voor een zacht prijsje. goede hdd snel en stil. dus denk dat er gewoon toshiba case omheen zit. prestatie zijn dus wel goed en schijf maakt weinig herrie
Aan de andere kant: Toshiba maakt zelf ook HD's, dus het zou vrij opmerkelijk zijn als ze zelf een WD erin stoppen...
Maar aan de andere kant: zou Mycom een Toshiba casing verkopen met een WD HD erin, door hen geassembleerd? Klinkt op zich ook wel vreemd... maar wie weet...
Morgen zal ik uiteraard bellen met Mycom en dan weet ik hopelijk meer.. maar mocht iemand nog wat info tegen komen: het is nog steeds welkom
Ontwikkeld toshiba niet laptop ipv desktop hdd's? dus 2.5" in dat geval is het wel mogelijk dat er hdd's van wd gebruikt worden--MeAngry-- schreef op maandag 02 januari 2006 @ 23:36:
Kan me eigenlijk maar moeilijk voorstellen dat Toshiba schijven van Western Digital in hun casings duwt aangezien Toshiba zelf ook schijven maakt.
[ Voor 7% gewijzigd door SmoothTweaker op 02-01-2006 23:46 ]
Net ff met Mycom gebeld, maar die konden mij ook niet veel extra info geven.
Het serienummer is in ieder geval PX1223E-1G32
Uiteindelijk vind ik dan deze link op de Toshiba site:
http://eu.computers.toshi...ory=4699&OPTION_ID=111478
waar niet veel meer info staat dan dat ik al had gevonden.
Ze konden me niet vertellen wat voor schijf er in zat, maar op basis van bovenstaande posts van anderen, zal het waarschijnlijk wel een WD zijn.
Het is overigens geen, door Mycom geassembleerd geheel. Het is echt als Toshiba gelabeld...
Het serienummer is in ieder geval PX1223E-1G32
Uiteindelijk vind ik dan deze link op de Toshiba site:
http://eu.computers.toshi...ory=4699&OPTION_ID=111478
waar niet veel meer info staat dan dat ik al had gevonden.
Ze konden me niet vertellen wat voor schijf er in zat, maar op basis van bovenstaande posts van anderen, zal het waarschijnlijk wel een WD zijn.
Het is overigens geen, door Mycom geassembleerd geheel. Het is echt als Toshiba gelabeld...
Verwijderd
Hij is inmiddels binnen bij Mycom Haarlem (+- 20 stuks).
Ga em na mijn werk kopen
(als jullie hem niet voor mijn neus wegkapen).
Ga em na mijn werk kopen
(als jullie hem niet voor mijn neus wegkapen).
Ben niet in staat om 'm vandaag te kopen... ben dus heel erg benieuwd naar extra informatie en je ervaringen ermee!
Verwijderd
Ik heb hem gekocht.
Het is inderdaad een Western Digital
In de device manager staat ie als:
WDC WD32 00JB-00KFA0 USB Device
Het is inderdaad een Western Digital
In de device manager staat ie als:
WDC WD32 00JB-00KFA0 USB Device
Verwijderd
Verdere info:
Het kastje is van glad aluminium (of een soortgelijk metaal)
met twee plastic randjes voor en achter.
Hij kan liggen of staan (standaard is staan, maar je krijgt
er van die rubbertjes bij als je hem wil laten liggen).
Het kastje is vrij klein (er past precies een 3.5" HD in).
Kleiner dan bijvoorbeeld een Lacie D2 of een Western
Digital Combo.
Er zit zo'n veel te velle blauwe LED aan de voorkant die
paars (half rood, half blauw) wordt als je leest/schrijft.
Op de achterkant zit een klik-klak aan-uit schakelaar,
USB2 aansluiting, externe voedings aansluiting en gaatjes
voor ventilatie.
Hij is out of the box NTFS geformateerd (298 GB).
Nog geen benchmark gedaan maar het zal wel de standaard
USB2 snelheid zijn (35-40MB/s).
Het kastje is van glad aluminium (of een soortgelijk metaal)
met twee plastic randjes voor en achter.
Hij kan liggen of staan (standaard is staan, maar je krijgt
er van die rubbertjes bij als je hem wil laten liggen).
Het kastje is vrij klein (er past precies een 3.5" HD in).
Kleiner dan bijvoorbeeld een Lacie D2 of een Western
Digital Combo.
Er zit zo'n veel te velle blauwe LED aan de voorkant die
paars (half rood, half blauw) wordt als je leest/schrijft.
Op de achterkant zit een klik-klak aan-uit schakelaar,
USB2 aansluiting, externe voedings aansluiting en gaatjes
voor ventilatie.
Hij is out of the box NTFS geformateerd (298 GB).
Nog geen benchmark gedaan maar het zal wel de standaard
USB2 snelheid zijn (35-40MB/s).
Hartstikke top dat je ff de tijd neemt om een update te doen!
Beetje blij ermee? Heb je 'm gepartitioneerd, of laat je 'm gewoon zo?
Beetje blij ermee? Heb je 'm gepartitioneerd, of laat je 'm gewoon zo?
Verwijderd
De format gewoon gelaten zoals ie was.
Ik gebruik em om ISO's van DVD-Rs met
fotos & videos erop te dubbel te backuppen.
(1x op HD, 1x op DVD)
Hij is trouwens heel stil. Je hoort alleen een zacht
laag bromgeluidje.
Ik gebruik em om ISO's van DVD-Rs met
fotos & videos erop te dubbel te backuppen.
(1x op HD, 1x op DVD)
Hij is trouwens heel stil. Je hoort alleen een zacht
laag bromgeluidje.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2006 20:46 ]
heeft iemand een foto?
Ik zit erover te denken om er 2 te kopen, en windows software raid te laten doen, dan moet ik in princiepe toch 2xusb2.0 snelheid halen?
jammer dat er geen firewire op zit...
Ik zit erover te denken om er 2 te kopen, en windows software raid te laten doen, dan moet ik in princiepe toch 2xusb2.0 snelheid halen?
jammer dat er geen firewire op zit...
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Verwijderd
Ik heb hem een uur of 2 aanstaan en hij is nu vrij lauw.
Voelt iets kouder dan een Lacie D2.
Geen probleem met warmte dus.
Voelt iets kouder dan een Lacie D2.
Geen probleem met warmte dus.
Het is mooi dat het mee valt met de warmte. Ik ben ook van plan om zon ding te halen.
Hoeveel jaar garantie zit er standaard op de externe schijf
Hoeveel jaar garantie zit er standaard op de externe schijf
1 jaar gebeurt vaker, maar je hebt ook nog zoiets als redelijkheid waarbij je er vauit mag gaan dat zo'n apparaat een stuk langer mee gaat (5 of 8 jaar of zoiets) bij normaal gebruik...
Maar weinig warmte-productie klinkt goed... hopelijk is er morgen wel tijd om 'm te halen!
Maar weinig warmte-productie klinkt goed... hopelijk is er morgen wel tijd om 'm te halen!
Beste goede prijs ook, 149,- voor een 320Gb grote, vrij snelle WD schijf in externe behuizing. Zelf heb ik nu een weekje een Seagate 300Gb externe schijf voor 199,-, er zit wel tevens FireWire op, dat was voor mij een must. Het formaat valt me een tikkie tegen, het is echt een fors ding, groter dan ik gedacht had. Overigens wel heel tevreden mee...
Lijkt de Toshiba een beetje hierop?
http://www.acomdata.com/hdp/fs.html
Komt aardig overeen met wat je beschrijft, en bovendien ook in 320Gb verkrijgbaar...
Komt aardig overeen met wat je beschrijft, en bovendien ook in 320Gb verkrijgbaar...
https://www.strava.com/athletes/10490675
Verwijderd
Mijn god mensen, voor de laatste keer, dit is een richtlijn... niet verplicht...Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 21:26:
1 jaar garantie, staat in het boekje wat erbij zit.
Beetje kort (mag dat wel in de EU?)
Qua uiterlijk lijkt ie er idd sprekend op. Van de Acomdata E5 heb ik wel wat gevonden (zie linkje). Deze bevat ook een WD schijf.GoldieLox schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 22:01:
Review (van de usb2.0/firewire versie, 320 Gb)
http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=2515&p=2
[ Voor 10% gewijzigd door eduardtee op 03-01-2006 22:26 ]
Het is hetzelfde. Kijk maar naar de specs wat op de website van mycom staat en de brochure van acomdata. precies hetzelfde.
Mycom: http://www.mycom.nl/MyCom...ctID=107060&productType=1
Acomdata: http://www.acomdata.com/A...UE5-72/PS-HDxxxUE5-72.pdf
Mycom: http://www.mycom.nl/MyCom...ctID=107060&productType=1
Acomdata: http://www.acomdata.com/A...UE5-72/PS-HDxxxUE5-72.pdf
Verwijderd
Hier nog wat foto's.
Hij maakt trouwens wel iets meer geluid dan ik eerst zei.
Het is meer het standaard zachte sis-geluidje wat alle
externe harddisks maken (+natuurlijk de seek geluiden).

Hij maakt trouwens wel iets meer geluid dan ik eerst zei.
Het is meer het standaard zachte sis-geluidje wat alle
externe harddisks maken (+natuurlijk de seek geluiden).

Verwijderd
Hier read benchmarks van een Lacie D2 (firewire 400) en de Toshiba (usb2).
Ze hangen aan dezelfde notebook (P4, 3.06Ghz)
Toen ik net wat stuff aan het kopieren was ging de Toshiba zich wel
opeens resetten (klak->head mount, spin down, spin up) en daarna
ging hij gewoon weer door. Er kunnen dus nog vage kinderziektes
in zitten.
Ze hangen aan dezelfde notebook (P4, 3.06Ghz)
in zitten.
Hmmm... dit soort kinderziektes zijn nu net dingen waar ik niet op zit te wachten.Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 08:42:
Hier read benchmarks van een Lacie D2 (firewire 400) en de Toshiba (usb2).
...
in zitten.
Ik wil 'm namelijk gebruiken als tweede backup voor digitale foto's (eerste backup is DVD) en als algemeen storage-mechanisme voor muziek, video's en documenten...
Dus als ik een backup van m'n foto's maak, moet dat wel betrouwbaar gebeuren en niet dat het e.e.a. corrupt raakt op het moment dat die schijf ineens reboot...
Geen idee waarom dat gebeurt zeker?
Heeft ie eigenlijk een externe voeding of zit die in het doosje?
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Aangezien je bij deze kan kiezen of je hem wilt laten staan of liggen:
Kies altijd 1 keer en verander dat niet na een tijdje. Dat is niet echt bevordelijk voor binnenwerk van de schijf.
Kies altijd 1 keer en verander dat niet na een tijdje. Dat is niet echt bevordelijk voor binnenwerk van de schijf.
Wat is overigens beter? Staand of liggend? Of maakt het niet uit, zolang je maar 1 v.d. twee kiest?Hann1BaL schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 10:26:
Aangezien je bij deze kan kiezen of je hem wilt laten staan of liggen:
Op basis van andere externe schijven, zou ik verwachten dat de voeding extern is, zeker gezien de passieve koeling.
Ik gok het ook, maar aangezien hier enkelen het ding hebben, zou ik graag het feitelijke antwoord hebbeneduardtee schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:30:
Op basis van andere externe schijven, zou ik verwachten dat de voeding extern is, zeker gezien de passieve koeling.
Verwijderd
De voeding is extern. Standaard klein blokje.
Ik heb de reset (head mount, spindown/up) die ik eerder melde
niet meer gehad.
Ik heb hem aardig volgeladen vandaag en er DV -> MPEG2
compressie op gedaan en er DVDs vanaf ge-authored, zonder
problemen of vage verschijnselen.
niet meer gehad.
Maakt niet uit, maar positieverandering is niet erg bevordelijk voor de schijven. (DELL stopte (en stopt?) zijn harde schijven staand in de desktops. Dat gaat dus prima..)eduardtee schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:30:
[...]
Wat is overigens beter? Staand of liggend? Of maakt het niet uit, zolang je maar 1 v.d. twee kiest?
Gelukkig maar... ik hoop 'm nu toch echt vandaag te kunnen kopen (werk zit de laatste dagen niet echt mee)...Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:10:
De voeding is extern. Standaard klein blokje.
niet meer gehad.
Verder: goed om te weten dat staand/liggend niet uit maakt. Zal dus van tevoren een keuze moeten maken...
Vandaag ook eentje gehaald (of eigenlijk, gisteren)...
Tot nu toe geen rare dingen opgemerkt, gelukkig... kastje komt max op kamertemperatuur tot nu toe... heter wordt ie niet, lijkt het.
Tot nu toe geen rare dingen opgemerkt, gelukkig... kastje komt max op kamertemperatuur tot nu toe... heter wordt ie niet, lijkt het.
Wat voor snelheid haal je?
Ik haal rond de. 20 MB/s.
Ik haal rond de. 20 MB/s.
Eerlijk gezegd, geen idee. Ik heb geen tooltjes op m'n (business) laptop staan om het te meten.
Ik zou het kunnen doen, maar weet je wat software ervoor?
Ik zou het kunnen doen, maar weet je wat software ervoor?
HDtune
dit ding nog te koop bij MyCom?
Ik zie het niet meer op de MyCom website, enkel de hdd's van WD
Ik zie het niet meer op de MyCom website, enkel de hdd's van WD
Heeft nooit op de website gestaan. Stond in een van de folders die ik in de winkel heb gezien.
Een telefoontje naar het lokale filiaal geeft meer info
Een telefoontje naar het lokale filiaal geeft meer info
Verwijderd
Als je op de Mycom site zoekt naar 'Toshiba' vind je hem onderaan de lijst:
http://www.mycom.nl/MyCom...ctID=107060&productType=1
http://www.mycom.nl/MyCom...ctID=107060&productType=1
Ik heb er net ook eentje gehaalt bij Alternate
.
Ik vind hem erg stil je hoort hem amper en ik moet zeggen dat ik altijd erg krities ben
. Hij staat nu volop te draaien en ben er tot nu toe erg tevreden over
.
Er zitten trouwens zeer goeie anti slip voetjes onder en is met geen mogelijkheid van je bureau of te schuiven top dus
Ik vind hem erg stil je hoort hem amper en ik moet zeggen dat ik altijd erg krities ben
Er zitten trouwens zeer goeie anti slip voetjes onder en is met geen mogelijkheid van je bureau of te schuiven top dus
Verwijderd
ik ben ook op zoek naar een schijf zoals dit.
Vooral het design ben ik erg over te spreken.
Kan iemand misschien wat meer foto's plaatsen van het apparaatje.
er is op internet vrij weinig te vinden ( foto's )
ik zie ze wel verschijnen.
Vooral het design ben ik erg over te spreken.
Kan iemand misschien wat meer foto's plaatsen van het apparaatje.
er is op internet vrij weinig te vinden ( foto's )
ik zie ze wel verschijnen.
De Toshiba externe harde schijf staat nu ook in de folder van Mycom en vlak daaronder staat de losse 320GB van Western Digital voor E 139,95.
@ IceOnFire: dat bedoel ik inderdaad
@ IceOnFire: dat bedoel ik inderdaad
[ Voor 15% gewijzigd door driedees op 20-01-2006 00:14 ]
It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM
wat driedees waarschijnlijk bedoeld; de externe versie staat op die pagina voor 149 euro, de interne harddisk van western digital zelf die in t apparaat zit ingebouwd staat op dezelfde pagina van dezelfde folder voor 139 euro. maw; de "meerprijs" van de externe toshiba-uitvoering is 10 euro....
----
[ Voor 100% gewijzigd door driedees op 20-01-2006 00:13 . Reden: hier stond onzin, excuses. ]
It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM
Ik heb er gisteren net een besteld (ze waren uitverkocht bij mycom eindhoven), en nu zie ik pas dat er een topic loopt. Het lijkt er op dat mensen hier redelijk tevreden zijn ermee, dus ik kan hem met een gerust hart kopen.
ah zo ... lees weer te snel zie ikIceOnFire schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 20:08:
wat driedees waarschijnlijk bedoeld; de externe versie staat op die pagina voor 149 euro, de interne harddisk van western digital zelf die in t apparaat zit ingebouwd staat op dezelfde pagina van dezelfde folder voor 139 euro. maw; de "meerprijs" van de externe toshiba-uitvoering is 10 euro....
Bij mycom nijmegen waren ze ook al verkocht. Ik was namelijk vanmiddag geweest om zon ding te halen voor mijn broer. Het werkt goed tot nu toe. Ik zal wat plaatjes schieten als ik wat tijd over hebt.Prince_of_Darkness schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 09:58:
Ik heb er gisteren net een besteld (ze waren uitverkocht bij mycom eindhoven), en nu zie ik pas dat er een topic loopt. Het lijkt er op dat mensen hier redelijk tevreden zijn ermee, dus ik kan hem met een gerust hart kopen.
Een backup... Maar als je dat voor video/mp3 gaat gebruiken, dingen waar je dus (zeker muziek) toch veel tijd aan besteed. (Besteden wil ook zeggen, het luisteren naar één MP3 op de HD, zodat je die dus niet kan uitschakelen)
320GB is best veel om én je backups, én nog eens gegevens op te zetten waarvoor nog plaats is, en je niet tegen SCSI-snelheden wil uitlezen. MP3's of een Xvid filmpje dus bijvoorbeeld om te zien/luisteren.
Maar waarom zou je dat dan extern doen? Niet iedereen zal die externe behuizing voor doeleinden weet ik veel, LAN-parties of het werk, meedragen in zijn leven, en blijft eerder thuis staan.
Als backup-oplossing is dit niet de manier van werken IMHO, want:
a) De schijf is actief (elektrisch aangesloten), en dus vatbaar voor beschreven te worden (virussen), of door storing te ondervinden/corruptie, of... hetgeen waarvoor de powerswitch wel het interessantste is: elektrische storingen.
Want of een goedkoper model nu in je pc zit, of extern, van een mechanisch of elektrisch defect dat de HD kan raken, blijft ie niet gespaard. Toch... :-|
Je wil toch dat de tijd X dat je op je computer bezigbent, dat er slechts een fractie van is dat je externe backkup, die mooi staat afgescheiden van het systeem, actief is om benut te worden voor de backups. Zo zie ik het toch; ik vind dat je anders het risico verhoogt.
320GB is best veel om én je backups, én nog eens gegevens op te zetten waarvoor nog plaats is, en je niet tegen SCSI-snelheden wil uitlezen. MP3's of een Xvid filmpje dus bijvoorbeeld om te zien/luisteren.
Maar waarom zou je dat dan extern doen? Niet iedereen zal die externe behuizing voor doeleinden weet ik veel, LAN-parties of het werk, meedragen in zijn leven, en blijft eerder thuis staan.
Als backup-oplossing is dit niet de manier van werken IMHO, want:
a) De schijf is actief (elektrisch aangesloten), en dus vatbaar voor beschreven te worden (virussen), of door storing te ondervinden/corruptie, of... hetgeen waarvoor de powerswitch wel het interessantste is: elektrische storingen.
Want of een goedkoper model nu in je pc zit, of extern, van een mechanisch of elektrisch defect dat de HD kan raken, blijft ie niet gespaard. Toch... :-|
Je wil toch dat de tijd X dat je op je computer bezigbent, dat er slechts een fractie van is dat je externe backkup, die mooi staat afgescheiden van het systeem, actief is om benut te worden voor de backups. Zo zie ik het toch; ik vind dat je anders het risico verhoogt.
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
Dus ik wilde dat ding vandaag gaan halen bij een lokale computerboer... zeg ie doodleuk dat de fabriek problemen heeft met de productie en dat het wel weken kan duren voordat hij binnen komt.
Achter mij stond een man die ook al zo'n ding wilde hebben. Ze kosten hier nu namelijk ook 149e. Toen heb ik mezelf maar op de "wachtlijst" gezet. Jammer...
Achter mij stond een man die ook al zo'n ding wilde hebben. Ze kosten hier nu namelijk ook 149e. Toen heb ik mezelf maar op de "wachtlijst" gezet. Jammer...
Ik werk 90% van de tijd op mijn laptop ipv de de dekstop. Aangezien in de laptop een schijf van 40gb in zit raakt hij redelijk snel vol. Dus ik kan een nieuwe laptop harde schijf kopen of een externe schijf. Voor mij is de keuze dan snel gemaakt. De laptop harde schijven zijn redelijk duur ten opzichte van de desktop harde schijf en ik gebruik hem als uitbreiding van opslagruimte voor mijn laptop en niet als backup.Mizitras schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 18:50:
een verhaal.
Dus sommige mensen hoeven niet altijd te gebruiken als een backup schijf. Tevens is het handig om mee naar vrienden te nemen vanwege de geringe afmetingen.
Heb ik nog een vraag over de aansluitmogelijkheid van USB 2.0.
Ik zou dat ding nl. in mijn netwerk willen opnemen als fileserver. Nu heb ik een Speedtouch 716 en die heeft een USB 2.0 poort.
De vraag is dan alleen kun je hem dan via het netwerk benaderen? Of eigenlijk heeft iemand dat ding al zo aan zijn netwerk hangen? (Niet aan een pc want die staat draadloos beneden en die verbinding is te traag om films te streamen op mijn xbox...)
Ik zou dat ding nl. in mijn netwerk willen opnemen als fileserver. Nu heb ik een Speedtouch 716 en die heeft een USB 2.0 poort.
De vraag is dan alleen kun je hem dan via het netwerk benaderen? Of eigenlijk heeft iemand dat ding al zo aan zijn netwerk hangen? (Niet aan een pc want die staat draadloos beneden en die verbinding is te traag om films te streamen op mijn xbox...)
Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson
Verwijderd
Heb lang getwijfeld tussen externe schijven maar denk dat dit 'm wordt.
Heb geen betere deal kunnen vinden.
Heb geen betere deal kunnen vinden.
Verwijderd
Western Digital's WD3200JB: 320 GB and Lots of Ambition
http://www.tomshardware.com/2005/02/17/western_digital/
http://www.tomshardware.com/2005/02/17/western_digital/
Ik had afgelopen woensdag een telefoontje gekregen van mycom, want ik had zo'n toshiba gereserveerd. Zij hadden tegen mij verteld dat er problemen waren met het uitleveren van de toshiba externe harde schijf. Als oplossing heeft mycom een andere externe schijf van 320 gb van andere merk aangeboden voor 150 euro, namelijk de western digital essential. Zie hier voor meer info http://www.mycom.nl/MyCom...ctID=109532&productType=1
Ik vind een mooie oplossing van mycom ondanks dat het probleem niet bij hun liggen maar bij toshiba.
Ik vind een mooie oplossing van mycom ondanks dat het probleem niet bij hun liggen maar bij toshiba.
[ Voor 12% gewijzigd door supermario888 op 04-02-2006 12:59 ]
Datzelfde hebben ze mij ook aangeboden. Maar gelukkig zijn de schijven gisteren binnengekomen en heb ik vandaag een Toshiba weten te bemachtigen. Gelukkig maar want de WD dual backup option die ze mij als alternatief boden was godsgruwelijk lelijk. Terwijl deze heel erg slick is.
Ik ben er erg blij mee.
Verwijderd
zou iemand willen testen hoe lang het duurt bij deze hardeschijf om een 20gb groot bestand van de vasteschijf naar de externe schijf te kopieren.
Verwijderd
Degene die je aangeboden krijgt is niet de dual option backup maar de normale externe versie. Zonder backup software. Was een behoorlijk strake dealtje wat we (mag ik we zeggenPrince_of_Darkness schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 18:47:
Datzelfde hebben ze mij ook aangeboden. Maar gelukkig zijn de schijven gisteren binnengekomen en heb ik vandaag een Toshiba weten te bemachtigen. Gelukkig maar want de WD dual backup option die ze mij als alternatief boden was godsgruwelijk lelijk. Terwijl deze heel erg slick is.Ik ben er erg blij mee.
Verwijderd
Gister heb ik er ook eindelijk eentje kunnen bemachtigen (finiaal almere-stad)! Ben er zeer blij mee.. Enige waar ik me wel aan stoor is dat lampje, wat wel erg fel is. Kan ik hem gewoon uitzetten als ik hem niet gebruik? Ook wanneer de PC gewoon aanstaat? Of gaat dat niet echt ten goede van de schijf/data?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 18:45 ]
Zoals in de handleiding staat moet je de externe harde schijf eerst veilig verwijderen (safely remove hardware) , zoals je met je usb sticks doet. Nadat je het veilig hebt verwijderd mag je de schijf uitschakelen.Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 18:43:
Gister heb ik er ook eindelijk eentje kunnen bemachtigen (finiaal almere-stad)! Ben er zeer blij mee.. Enige waar ik me wel aan stoor is dat lampje, wat wel erg fel is. Kan ik hem gewoon uitzetten als ik hem niet gebruik? Ook wanneer de PC gewoon aanstaat? Of gaat dat niet echt ten goede van de schijf/data?
Verwijderd
Ik heb deze hardeschijf zondag besteld bij mycom.nl. binnen hoeveel tijd zou ik hem kunnen verwachten? me bestelling staat nog steeds op "Geauthoriseerd door MyCom"
Ik zat eigenlijk al even te kijken naar de interne WD320 HD, maar hoor nu deze verhalen over de externe.
Wat zijn even heel in het kort de voor/nadelen van een externe harde schijf?
Impry schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 14:16:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
ik durf daar best op te antwoorden hoor:
externe HD pros:
- mobiel
- plug and play
extern HD cons:
- veeeeel trager
- lastig om vanaf te booten
Een externe HD moet je dus echt als backup of als reserve HD gebruiken
@Exirion, er bestaan ook nog n00bs op deze wereld... wat betreft hardware ben ik er dus een.
@aemdenouden, bedankt voor de info
Dan ga ik toch voor de interne denk ik.
@aemdenouden, bedankt voor de info
Ik heb er gisteren één gekocht in Den Haag.
Hij werkt prima en voelt degelijk aan en is inderdaad lekker stil. Die blauwe lamp is inderdaad fel. Als er mee gewerkt wordt komt er ook rood licht bij.
De WD heb ik ook als interne harde schijf. Ook daarmee tevreden.
Hij werkt prima en voelt degelijk aan en is inderdaad lekker stil. Die blauwe lamp is inderdaad fel. Als er mee gewerkt wordt komt er ook rood licht bij.
De WD heb ik ook als interne harde schijf. Ook daarmee tevreden.
Het feit dat je een ledje als lamp betiteld zegt natuurlijk ook al veelgozoman schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 16:15:
Die blauwe lamp is inderdaad fel. .
Maar idd, bij mij licht het mijn hele woonkamer op in een blauwe gloed (als de andere lichten uit zijn).
ik heb deze 2 weken geleden gehaald bij aragorn en mij mij is de led al kapot
?
en omdat die HD minder geluid maakt dan mijn PC moet ik elke keer voelen of die wel aan staat
en omdat die HD minder geluid maakt dan mijn PC moet ik elke keer voelen of die wel aan staat
Verwijderd
Niemand die deze vraag voor me kan beantwoorden?Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 14:08:
Ik heb deze hardeschijf zondag besteld bij mycom.nl. binnen hoeveel tijd zou ik hem kunnen verwachten? me bestelling staat nog steeds op "Geauthoriseerd door MyCom"
Ga ermee terug zou ik zeggen?trigger808 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 08:59:
ik heb deze 2 weken geleden gehaald bij aragorn en mij mij is de led al kapot?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Misschien een belletje naar MyCom zelf? Kans dat ze daar wat meer weten, dan wij he.Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 16:38:
[...]
Niemand die deze vraag voor me kan beantwoorden?
Wordt erg moeilijk denk ik tenzij Mycom er zelf nog op voorraad heeft.Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 16:38:
[...]
Niemand die deze vraag voor me kan beantwoorden?
Ik weet in ieder geval dat ze bij Bas computers afgelopen week nog op waren en niet bekend of en wanneer er weer binnen zouden komen. Bas is de leverancier cq eigenaar van mycom en vobis.
Ben net even langs Mycom Den Bosch geweest en de Interne WD 320GB is helemaal uitverkocht.
Hij hoopte binnenkort weer 140 nieuwe exemplaren te ontvangen.
Weet dus niet hoe het zit met de externe schijven, maar kan me voorstellen dat daar ook veel vraag naar is voor zo'n prijs.
Hij hoopte binnenkort weer 140 nieuwe exemplaren te ontvangen.
Weet dus niet hoe het zit met de externe schijven, maar kan me voorstellen dat daar ook veel vraag naar is voor zo'n prijs.
Ik heb er zojuist eentje gehaald bij Aragorn 
Erg net ding, en zeker voor die prijs.
Erg net ding, en zeker voor die prijs.
Verwijderd
Heb hem vandaag ook gehaald
(stond in de reclame in de Macro voor 159 euries) Aangezien ik al langer aan het twijfelen was om een extra schijf in mijn PCtje te stoppen (200 GB is snel vol he :-) ), was ik direct verkocht. Voor dat geld heb je nauwelijks een interne van die grootte. Ook heb ik nu het gemak dat ik deze aan mijn laptop/andere PCs kan hangen om snel wat data uit te wisselen
Ik vind het ook een vrij robuuste behuizing uitzien en een mooi design
De blauwe led schijnt idd vrij fel en het geluid valt zeer goed mee (ook vanwege passief gekoeld design). Volgens mij is het een WD schijfje die er in steekt (de PC erkent hem als WD....(reeks van getallen)
Ik ben er op het eerste zicht zeer tevreden over
Black Knight
(stond in de reclame in de Macro voor 159 euries) Aangezien ik al langer aan het twijfelen was om een extra schijf in mijn PCtje te stoppen (200 GB is snel vol he :-) ), was ik direct verkocht. Voor dat geld heb je nauwelijks een interne van die grootte. Ook heb ik nu het gemak dat ik deze aan mijn laptop/andere PCs kan hangen om snel wat data uit te wisselen
Ik vind het ook een vrij robuuste behuizing uitzien en een mooi design
De blauwe led schijnt idd vrij fel en het geluid valt zeer goed mee (ook vanwege passief gekoeld design). Volgens mij is het een WD schijfje die er in steekt (de PC erkent hem als WD....(reeks van getallen)
Ik ben er op het eerste zicht zeer tevreden over
Black Knight
Toch kan ik de WD schijf die erin zit niet bepaald stil noemen. Als ie op een bureau staat hoor ik duidelijk een zachte brom en verder hoor je het typische gekrijs zoals je bij de meeste HD's hoort. Niet echt hard, maar van Seagate en Samsung ben ik veel stiller gewend. Verder blijft het een prima schijf, maar ik zou 'm niet altijd aan willen hebben staan bij m'n Mac Mini.
Verwijderd
Gisteren gekocht bij Mycom Kinkerstraat (A'dam) aangezien hij op was bij de Ceintuurbaan.
Had meer ruimte nodig & aangezien ik een prehistorische bak draai waar al tig draden uithangen was dit momenteel de enige optie die ik kon overwegen.
Ik draai een PIII 800 Mhz, 320 Mb SD-ram, Windows XP. Ik had nog geen USB 2.0 dus daarvoor heb ik er een PCI-kaartje in moeten steken.
Dit is de eerste test die ik draaide:
Had meer ruimte nodig & aangezien ik een prehistorische bak draai waar al tig draden uithangen was dit momenteel de enige optie die ik kon overwegen.
Ik draai een PIII 800 Mhz, 320 Mb SD-ram, Windows XP. Ik had nog geen USB 2.0 dus daarvoor heb ik er een PCI-kaartje in moeten steken.
Dit is de eerste test die ik draaide:
Is deze ook nog te openen en de schijf erin te vervangen door een andere?
Dan zet ik die 320gb in mijn pc en gaat mijn 80gb in die externe.
Dan zet ik die 320gb in mijn pc en gaat mijn 80gb in die externe.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Bij mij duurde het kopiëren van een bestand van 18,06GB 12 minuten en 46 seconden. Dat is 24,15MB/sec. Hierbij heb ik gerekend met 1024 i.p.v. 1000.Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 23:32:
zou iemand willen testen hoe lang het duurt bij deze hardeschijf om een 20gb groot bestand van de vasteschijf naar de externe schijf te kopieren.
[ Voor 1% gewijzigd door gozoman op 20-02-2006 01:50 . Reden: typo ]
Ik hoop dat ze deze schijf morgen nog bij de Makro hebben
Dan koop ik er ook eentje, handig voor snelle backups want backups op DVD branden doe ik nog altijd te weinig.
De Toshiba 320GB kost nu bij MyCom €159,95. De aanbieding is dus voorbij, maar hij blijft nog steeds aantrekkelijk geprijsd!
Vandaag de Toshiba bij Vobis in Den Helder gekocht voor 149,00 euro's. Gelijk aan gesloten en het werkt als een trein.
Bij de Mediamarkt in Enschede/Hengelo kun je hem nu krijgen voor €139,-
[ Voor 5% gewijzigd door ukoziak op 26-02-2006 16:38 ]
Verwijderd
bedankt dat je het ff wou testen maar het was niet meer nodig geweestgozoman schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 21:40:
[...]
Bij mij duurde het kopiëren van een bestand van 18,06GB 12 minuten en 46 seconden. Dat is 24,15MB/sec. Hierbij heb ik gerekend met 1024 i.p.v. 1000.
Bij informatique is hij in de aanbieding voor dezelfde prijs als bij Mycom (149,95).
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Mediamarkt Almere heeft zojuist een nieuwe voorraad aangeschaft. Verkoopprijs 139,95.MeNTaL_TO schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 21:08:
Bij informatique is hij in de aanbieding voor dezelfde prijs als bij Mycom (149,95).
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
Voor degenen die in Amstelveen en omgeving wonen: Bij de nieuwe MyCom-vestiging aan de Rembrandtweg (schuin tegenover Halfords) zijn er vele acties, zoals met de externe Toshiba 320 GB schijf. Normale MyCom-prijs: €149,-, in de Amstelveen-vestiging op 26 en 27 mei: €99,-!!!
Ze verkopen er tot en met zaterdag 50 per dag van die schijven voor slechts 99 euro. Ik heb er al een laten halen op woensdagochtend, toen de actie begon.
En verblindend dat die blauwe led doet...
Ze verkopen er tot en met zaterdag 50 per dag van die schijven voor slechts 99 euro. Ik heb er al een laten halen op woensdagochtend, toen de actie begon.
En verblindend dat die blauwe led doet...
Oink
Ik heb deze externe HD ook en ik ben er superblij mee, hij is spotgoedkoop, stil, wordt nauwelijks warm en hij werkt gewoon goed (staat rond de 16 uur per dag aan hier, al een paar maanden lang).
Echt een aanrader!
Echt een aanrader!
Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten
Hmm. Ik krijg er met hd bench niet meer dan 24 MB/s uit?Admiral Freebee schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 10:33:
Ik heb hem toen voor €159 gekocht en hij bevalt me nog altijd heel goed
Hier nog een testresultaatje:
[afbeelding]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik zie net dat Alternate 'm voor E99,90 verkoopt in de aanbieding. Dus wie er nog eentje moet hebben: snel zijn
Verwijderd
Dat is de 250 GB variant. De 320 GB variant kost daar ook 149,-.Exirion schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 16:08:
Ik zie net dat Alternate 'm voor E99,90 verkoopt in de aanbieding. Dus wie er nog eentje moet hebben: snel zijn
Verwijderd
Informatique heeft die nu ook in de aanbieding (250 gig voor 99 euro) zit er aan te denken om die te bestellen
Misschien een verschil in testprocedure tussen de twee programma's? Of een beter presterende USB controller in mijn computer.MeNTaL_TO schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 12:40:
[...]
Hmm. Ik krijg er met hd bench niet meer dan 24 MB/s uit?
Het is duidelijk dat een moderne harde schijf veel sneller is dan wat een USB 2.0 controller kan versluizen, deze laatste is dan ook de beperkende factor in de overdrachtsnelheden.
Ik heb hem ook al een geruime week. Gekocht op m'n werk (bcc
) ja indd, personeelsprijs. Maargoed nu doet tie het niet echt meer, als ik hem aanzet wordt hij of niet herkend, of herkend als verwisselbare schijf. Wanneer ik daar op klikt loopt explorer vast. Ik heb al wat zitten 'klooien', aan uit, power on/off etc etc. Maar dit mag niet baten.
Toen heb ik even gekeken in het pdfje dat op de cd staat, nu staat er dat hij niet compatible is met MCE, terwijl hij al een week goed werkt?!?!
Iemand van julie die een oplossing heeft?? Anders een nutteloze aankoop gedaan en moet ik opzoek naar iets anders.
En toen deed tie het ineens weer!!??!?!?! Heel para, iig maak ik even een backupje van m'n data en kijken we het nog even aan.
Toen heb ik even gekeken in het pdfje dat op de cd staat, nu staat er dat hij niet compatible is met MCE, terwijl hij al een week goed werkt?!?!
Iemand van julie die een oplossing heeft?? Anders een nutteloze aankoop gedaan en moet ik opzoek naar iets anders.
En toen deed tie het ineens weer!!??!?!?! Heel para, iig maak ik even een backupje van m'n data en kijken we het nog even aan.
[ Voor 17% gewijzigd door keesheid op 03-06-2006 21:05 . Reden: Halve zin ]
Verwijderd
Ik heb de 250GB versie, deze was bij de MyCom in de aanbieding voor €99,95, maar nu maak ik mij toch een beetje zorgen. Hij is nu een weekje oud en tot nu toe netjes behandeld. Echter vandaag had ik geen muziek aan en toen hoorde ik dat de hardeschijf (hij heeft op de staande positie, verticaal dus) een tikkend geluid maakt. Waar kan dit op duiden? Heeft iemand anders daar ook last van. Ik weet dat het doorgaans niet veel goeds kan betekenen. Het is een zacht getik, maar er zit wel een duidelijke ritje in.
Megakick 
Ik heb deze externe usb unit vanaf mei 2006, maar deze week is de drive overleden
Geen nood dacht ik, we maken hem open en zetten er een nieuwe drive in. Het is tenslotte een hele nette en stille full-aluminium case.
2 schoefjes gelost aan de onderkant, maar wat ik ook probeer - ik krijg het binnenwerk er niet uit.
Iemand ervaring hiermee?
Ik heb deze externe usb unit vanaf mei 2006, maar deze week is de drive overleden
Geen nood dacht ik, we maken hem open en zetten er een nieuwe drive in. Het is tenslotte een hele nette en stille full-aluminium case.
2 schoefjes gelost aan de onderkant, maar wat ik ook probeer - ik krijg het binnenwerk er niet uit.
Iemand ervaring hiermee?
Verwijderd
Fotootjes?
Of een video?
Modelnummer?
Schroefjes onder etiketjes en voetjes? <--------
Edit
Of een video?
Modelnummer?
Schroefjes onder etiketjes en voetjes? <--------
[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2010 14:15 ]
Okee, zelf al opgelost: aan de kant met de connectoren en de schakelaar moet je het dunne aluminium lijstje voorzichtig lostrekken uit de plakverbinding. Dan komen er nog 4 schroefjes tevoorschijn.
Die lossen, en dan kun je het binnenwerk uit de case schuiven.
Die lossen, en dan kun je het binnenwerk uit de case schuiven.