Post hier je ideale DivX settings

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 544 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Topicstarter
Kun je ook DTS encoden? En met welke bitrate dan?

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 20:54

d-motion

zow... en dan nu...

Er zijn al een aantal projecten die proberen om DTS mee te coderen maar tot op heden kun je dus alleen van DTS naar Dolby surround.

WWW.RC5.NL

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Hopelijk dan maar in DivX codec 3.3... (niet dat ik DTS heb hoor..... maar een vriend van me...)

Verwijderd

waar dowbnload ik die :9
Op zondag 21 januari 2001 22:52 schreef Majestic het volgende:
Afhankelijk van de film kies ik de bitrate, meestal tussen 1200-1500 = 2cd's.
Codec: Low-motion, velen malen mooier dan high-motion.
Crispness: default
Smoothness: 100
Keyframe: 1 (spoelt lekker en t'is maar 50 mb extra).

Gebruik MPEG2aviPxr3 versie. op PII 420 Mhz. ca. half uur rippen, 9 uur coden, 20 min. audio extracten en 2,5 uur audio onder beeld zetten.

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je echt een topkwaliteit divx;-) -> dus mpeg 4 wil hebben, waarom gebruik je dan niet die van de originele maker? Kost iets meer tijd, maar dan heb je ook een kwaliteitje om een puntje aan te zuigen...

Let op:
1) Rip de dvd op (belachelijk )hoge kwaliteit met divx, met gewoon pcm geluid (of in ieder geval cd-kwaliteit mp3 ofzo).
2) Download windoos media encoder van de windowsmedia site.
3) Maak met deze encoder een specifiek profiel aan voor de desbetreffende film. Voor de audio hoeft een niet hogere bitrate dan 64kbps (media codec v7) gekozen te worden!. Vul de uiteindelijke (totale) bitrate in, bepaal de verhouding kwaliteit/beweging, etc.
Resultaat: een windoos media file, die door elke pc wordt herkend, van hoge beeld en geluidskwaliteit is.
En de encoder is nog snel ook...

Gr. T.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Verwijderd

en waar kan ik die benodigde software downen en hoe heet die software
Op maandag 22 januari 2001 18:48 schreef tonyisgaaf het volgende:
Als je echt een topkwaliteit divx;-) -> dus mpeg 4 wil hebben, waarom gebruik je dan niet die van de originele maker? Kost iets meer tijd, maar dan heb je ook een kwaliteitje om een puntje aan te zuigen...

Let op:
1) Rip de dvd op (belachelijk )hoge kwaliteit met divx, met gewoon pcm geluid (of in ieder geval cd-kwaliteit mp3 ofzo).
2) Download windoos media encoder van de windowsmedia site.
3) Maak met deze encoder een specifiek profiel aan voor de desbetreffende film. Voor de audio hoeft een niet hogere bitrate dan 64kbps (media codec v7) gekozen te worden!. Vul de uiteindelijke (totale) bitrate in, bepaal de verhouding kwaliteit/beweging, etc.
Resultaat: een windoos media file, die door elke pc wordt herkend, van hoge beeld en geluidskwaliteit is.
En de encoder is nog snel ook...

Gr. T.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Tonyisgaaf> Que... ? We hebben het over DivX en Flaskmpeg...

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Heeft iemand al iets aan verbetering gevonden met die nieuwe Open DivX codec?
(
http://users.pandora.be/depot/downloads/DivX4Windows47dlliC.zip
)

• LiGHtNiNG!
  • Laatst online: 28-02 11:41

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Op maandag 22 januari 2001 19:47 schreef maaktnietzoveeluit het volgende:
en waar kan ik die benodigde software downen en hoe heet die software
[..]
Als je nou es wat verder zoekt dan je neus lang is. het internet staat vol met antwoorden op jouw vragen..

http://go.to/doom9

Ga daar maar es kijken

Laat maar.. .

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-03 21:31

Apache

amateur software devver

Op maandag 22 januari 2001 21:46 schreef henkleerssen het volgende:
Heeft iemand al iets aan verbetering gevonden met die nieuwe Open DivX codec?
(
http://users.pandora.be/depot/downloads/DivX4Windows47dlliC.zip
)
das mijn webspace >:)

daar staat nu ook een hele ripping kit van VCD vault voor VKI/MM4 divx te rippen, zo heb ik de X-men rip (615 megs) en die is PERFECT, amper verschil met een echte dvd (heeft mijn neef bevestigd) enkel het geluid is niet zo goed.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-03 19:04
Ideale instellingen voor DivX zijn er niet. Instellingen zijn afhankelijk van het soort film (hi en low motion) en de gewenste eindgrootte.

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Verwijderd

Ik gebruik zelf ook Flaskmpeg, en werkt gewoon goed. Maar toen ik een Stripeset hag gemaakt met een Promise UDMA 66 controller (Fasttrak) liep het hele zooitje out of synchronisation. Weet iemand wat hieraan te doen is? Heb wel Avi Info. proggie gebruikt, dit werkt goed maar als ik het naar VCD wil zetten dan lukt dat niet omdat deze vaste instellingen heeft o.a 25 FPS |:(

Verwijderd

- Bij ongewijzigde resolutie krijg je waardeloos beeld; bijna altijd geeft een kleinere resolutie een veel BETER beeld.

- Fast motion is zwaar slecht.

- Films tot 2 uur wil ik op 1 cd, 2.5 uur of meer gaat op 2 cd's.

- Ondertiteling voeg ik direkt toe in de film zelf, net onder de film (in de zwarte balk) zodat er geen kostbaar beeld wordt verziekt maar je ook geen gekl**t hebt met subtitle-players e.d.

Size: 400*2xx, 400*3xx, dit stretched namelijk perfect naar 800*600 en 1024*768!

Codec: Low-motion

Crispness: 0% (MAX. SMOOTH!!!!!)

Keyframe: 1/s !!!!!!!!!

Bitrate: 700-2000 Kb/s, afhankelijk van de lengte en van het type beeld (contrast, dynamiek, etc).

Echt, probeer deze instellingen maar eens (en vergeet niet je CPU-slider in de afspeel-codec op max [= smoothing] te zetten)!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-03 11:12

ReseTTim

Chocolate addicted

ik heb laatst de film Gone in 60 seconds omgezet.

640 x 480 @ 30fps
en het geluid met MPEG layer3 (mp3) op 96kbps. low motion. en dit paste niet op 1 cdtje.

maareh als ik de film nou in fast/ high motion zet wordt dat schokken dan wel minder??

het liefst gebruik ik 1 cd want ik kooop altijd Philips cdtjes en die dingen kostten fl 2,20 ofzo.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Bunny> bedankt voor de tip.. ik ga het eens proberen.. is die dan niet erg lang bezig?

Verwijderd

geloof dat ik het sinds zondag met bunny eens ben, een toevoeging het geluid zou je apart kunnen doen met bijv. virtual dub

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-03 11:48
gebruikt hier niemand MakeFilmTNG?
Daarmee kun je MM4 DivX maken (=fast/low motion gecombineerd)

www.divx-digest.com

Om de kwaliteit te verhogen / de filesize te verkleinen is het handig om de aftiteling eruit te halen (met VirtualDub ofzo)

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:23

Steffie

Opaque

Op dinsdag 06 februari 2001 18:13 schreef The_Great_Cornholio het volgende:
Om de kwaliteit te verhogen / de filesize te verkleinen is het handig om de aftiteling eruit te halen (met VirtualDub ofzo)
argh wat heb ik een hekel aan mensen die dat doen ... dat stoort mij echt ontzettend ... vooral bij films met een goede soundtrack ...

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Steffie> huh??

• Steffie
  • Laatst online: 15:23

Steffie

Opaque

ik bedoel, ik wil de film compleet hebben dus inclusief aftiteling ...

als je een boek leest, dan wil je toch ook tot het laatste woord alles gelezen hebben, dan leg je het toch ook niet weg na het hoogtepunt (hmmzz slechte vergelijking, kan zo snel ff geen betere bedenken ;))

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Op dinsdag 06 februari 2001 19:18 schreef Steffie het volgende:

[..]

argh wat heb ik een hekel aan mensen die dat doen ... dat stoort mij echt ontzettend ... vooral bij films met een goede soundtrack ...
Helemaal mee eens!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Bunny> waarom heb je keyframes elke seconde? Waarom zou je dat doen? Ik snap nie...

Verwijderd

Op zaterdag 10 februari 2001 03:46 schreef Obi het volgende:

[..]

Helemaal mee eens!
Zo klote! Zit je nog lekker na te genieten met de soundtrack.. BAF EINDE! k*t k*t!
Ik word hier een beetje Afbeeldingslocatie: http://www.fokzine.net/i/s/yawnee.gif van!

• Majestic
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Ja he, net alsof je nog 5 minuten naar een scrollende text wil gaan zitten kijken.

Liever 5 min minder en een betere beeldkwaliteit,
als de soundtrack echt zo goed is download ik wel de mp3 versie.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Soundtrack of niet.. het is een beetje off-topic...

Iemand weten waarom 1 keyframe/s instellen? Beter? Snellere codering?

Verwijderd

Een paar tips voor mooiere DiVXen:
- gebruik de VKI codecs, die zet automatisch een keyframe bij scenewisselingen, je kunt keyframes dan ook op 1/9999s zetten. Dit scheelt echt een hele hoop qua kwaliteit.
- je kunt de credits opnieuw encoden met een lage bitrate (256kb/s), zet wel de crispness/smoothness op 5% ofzo
- gebruik een programma als MakeFilmTNG om fast en low motion te combineren
- gebruik voor t geluid VBR MP3

meer info op go.to/doom9
(hoe maak ik er een link van? met <HREF> ofzo?)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Heb je ook een URL bij die VKI codec om te downen? Minder keyframes is betere kwaliteit?

• Majestic
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Thanks.. maar ...eeuh wat gebeurt er met mijn oude codec (v. 311alpha) als ik deze installeer? Niks?

Of draait deze er gewoon naast?

Verwijderd

Die VKI codec gaat inderdaad wel over je oude 3.11 heen. Je zou evt de oude codecs kunnen bewaren, ze staan in je /system(32) directory (divx*.dll dacht ik).

En om terug te komen op de vraag of minder keyframes betere kwaliteit geeft: een MPEG4 bestand bestaat uit keyframes en delta-frames, de keyframes zijn gewoon plaatjes, de delta-frames geven alleen een verschil met een vorig frame. Echt grote verschillen tussen 2 frames zijn er alleen bij scenewisselingen, en het is beter om alleen daar keyframes te plaatsen, omdat keyframes meer ruimte innemen dan delta-frames. Als je 1 keyframe per seconde plaatst kan het resultaat dus vrij lelijk zijn, omdat de keyframes zelf dan ook vrij weinig ruimte hebben.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Ernsth> kijk dat wist ik dus niet.. ik ga weer wat experimenteren.... maar is die codec's kwaliteit wel net zo goed verder? Ben ik mijn MP3 audio compressie kwijt dan?

• TD-er
  • Laatst online: 16-02 22:16
Ik heb hieronder een link staan naar een klein stukkie van de Xfiles-pilot.
't is een stukkie wat ik van de DVD-set gehaald heb wat nagesynchroniseerd is in Japans oid.
't gaat hier dus om de beeldkwaliteit en niet om 't geluid.
Ik heb expres dit stukkie genomen, aangezien iedereen 't wel eens op TV gezien heeft en niemand waarschijnlijk behoefte heeft aan een fragment in 't japans.
Wanneer dit toch in overtreding is, graag ff een mailtje, dan gooi ik de link weer dicht.
Mail adres moet niet zo moeilijk zijn, als je de link ziet ;)
http://www.fmf.nl/~gijs/GoT/Int_nachgesynchronisiert_geworden.avi

De settings:
originele afmetingen, zoals ze op de DVD staan.
Op de DVD staat 't met 23.976 fps in progressive frames opgeslagen, dus encoden op een hogere framerate heeft geen zin.
In Flask kan je dan aanvinken "reconstruct progressive frames", waardoor je een soepel verloop krijgt tussen opeenvolgende frames (= betere compressie)
Als codec hebbik de scene-detect patch geïnstalleerd.
keyframes op 5 a 10 sec, maar dat is alleen van belang wanneer er lange rustige scenes zijn, anders neemt de codec wel eerder een keyframe.
Ik gebruik de fast-motion codec. 't verschil met de low-motion is de standaard afwijking van de opgegeven bitrate.
wanneer je met de low-motion opgeeft dat je op 900 kbit wilt encoden, variert 't tussen de 800 kbit en de 1100 kbit. Met de fast motion krijg ik wisselingen tussen de 40 kbit en de 10000 kbit wanneer ik encode met 1200 kbit. 't is wat lastiger schatten, wat de lengte wordt.

nu de eigenlijke settings:
fast-motion @ 1200 kbit
23.976 fps (voor PAL, 24 fps)
720*480 (zoals 't op de DVD staat en eventueel zwarte balken weg-croppen, dat scheelt veel in informatie (vooral de overgang naar zwart))
crisp: 90
audio 128 kbit MP-3 of DivX-audio, wanneer MP-3 niet synchroon is

qua formaat krijg ik dan een X-files aflevering van 45 min in gemiddeld 200 a 260 MB, met de bovenstaande kwaliteit.
Voor de mensen met een echt rappe cpu, probeer de DivX-control CPU (quality) op >0 te zetten, wordt 't op je beeldscherm nog net ff wat mooier van.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
TD-er> goeie input.... maar waarom heb je de crisp zo hoog (90?) staan?
Ik heb net bij een filmpje 0 gebruikt.. zag er goed uit..:)

• Raymond
  • Laatst online: 04-03 09:52
He. td'er: om eerlijk te zijn vind ik de beeldkwaliteit niet echt best! Vrij blokkerig, dat heb ik weleens beter gezien. En jouw filmpje levert ook best wel een hoge cpu-load op! Normaal heb ik bij het afspelen van divx filmpjes een load van 30-70%, bij jouw filmpje tussen de 50 en de 100% (cellie@800)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
TD-er> "In Flask kan je dan aanvinken "reconstruct progressive frames", waardoor je een soepel verloop krijgt tussen opeenvolgende frames (= betere compressie)" .. het zag er niet uit!

Mijn ideale settings op dit moment zijn:

Breedte: 592
Hoogte: 400
Crispness: 0
Kpbs: 1000
Audio kpbs: 96
FPS: 25

Het ziet er allemaal zeer smooth uit dan...

• Obi

Obi

Ik heb nu ook 's een beetje lopen experimenteren. Heb nu zo'n 8 DVD's geripped en ik denk toch dat het bgeste is:

Breedte: 512
Hoogte: 416
Keyframes: 1
Audio: 128 kbit (192 bij audio DVD's of 2CD DivX)
Video: ong. 900kb/s, gewoon gecalculeerd per film.

Bij een film >2 uur en niet al te veel actie -> 1CD

Langere films: 2CD's.

[edit]
Oh ja, ik rip de video en audio apart uit de vobs, en ik encodeer het beeld met flaskMPEG en voeg samen en encodeer de audio met VirtualDub.

Verwijderd

Sorry, ik was er even een paar dagen tussenuit (is hier ingebroken :( moest een zooi regelen dat wil je niet weten, pfff... laptop (van de zaak) is ook weg, dus een koe minder ook, maar m'n eigen pctje heb ik gelukkig nog :) )

Afijn, waarom keyframes op 1/s? Nou, een keyframe kost wel extra ruimte (een keyframe wordt niet relatief t.o.v. het vorige frame, maar gewoon "stand-alone" gecompressed en opgeslagen), maar de beeldkwaliteit neemt toe omdat er dus elke seconde een volledig onafhankelijk frame wordt opgeslagen (dat frame krijgt dan ook meer bandbreedte). Dat frame is dus van hogere kwaliteit dan de relatieve frames, en de daaropvolgende relatieve frames worden dan vaak ook beter en iets kleiner (er hoeft immers niet nog data van de eerdere frames te worden gecorrigeerd, wat bij relatieve frames wel moet als dat in de vorige frame nog niet helemaal gelukt is i.v.m. bandbreedte).
Als je een keyframe maar vaak genoeg doet, voorkom je ook de hinderlijke "tikken" in het beeld omdat er teveel afwijking is ontstaan in de relatieve frames, die dan ineens gecorrigeerd worden door een sporadisch keyframe dat GEEN grote afwijkingen meer heeft.

Maar het blijft natuurlijk erg afhangen van de bandbreedte die je de compressor geeft, keyframes zijn belangrijker naarmate je minder bandbreedte hebt (omdat met weinig bandbreedte de verschillen van de relatieve frames sneller gaan afwijken van het origineel). Omdat ik zelf de meeste films op 1 cdtje stamp en dus de bandbreedte moet beperken tot zo'n 700 tot 1000Mbit, ben ik na wat testjes tot de conclusie gekomen dat meer keyframes een beter resultaat opleveren.

P.S. In VirtualDub kun je grafisch heel mooi zien hoe de keyframe/interframes zich in grootte verhouden, zeer leerzaam! Je ziet welke scenes en overgangen extra bandbreedte kosten, en ook dat veel keyframes de daarop volgende I-frames wat verkleinen!

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Zou niet weten hou ik de instellingen moet bekijken, heb het gewoon geinstallerd.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
FrankGuthrie> je hebt verder niks te melden?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Met de hulp van allen.. ik ben eruit.. mijn ideale instellingen zijn:

Breedte: 608
Hoogte: 480
Kpbs: 1205
Audio kpbs: 128
Keyframes: 1/s

Thanks all..

edit:typo

• Daylights
  • Laatst online: 08-11-2025

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Filmpie van 90 min. duurt op mijn Athlon cl. 700@900 256 mb 4,5 uur met FlaskMpeg>:) inc. geluid.
Gebruik meestal vrij grote pixel instellingen zoals 720x576 (wel even croppen als het breedbeeld is) en ligt er even aan wat voor film, maar meestal low motion codec. Video bitrate 1500 kb/s en geluid op 96 of 128 kbp/s.
Rippen van een 90 min. film met EasyGUIvob duurt trouwens ook maar 10 min met m'n Pioneer 105s 16x40>:)

Zo, genoeg gepatst voor vandaag dacht ik zo.;) Zullen er vast nog wel zijn bij wie het sneller gaat, maar ik ben er zeer tevreden mee.:9

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Daylights> patser..:) Ik ben net zo snel klaar.. behalve met het echte kopieer werk..Die Pioneer. Effectief echt 10 minuten? Hoeveel kb/s of mb/s dan? Ik zou btw DVD decrypter gebruiken hiervoor is ietsiepietsie sneller bij mij.... Ik ben wel benieuwd naar dat ding hoe die bij jou presteert..

Verwijderd

Mmm... je hebt nu ook een joiner van Fast Motion en Low Motion. Als je dus een film ECHT GOED wilt omzetten, moet je hem eerst in Low Motion omzetten, dan in Fast Motion, en dan die samenvoegen. Staat wel op DiVX-Digest.com. Zelf gebruik ik bijna alleen maar Low Motion. Ennuh, ik kan met een bitrate van 1300 makkelijk de 1 CD halen. Ik zet de resolutie alleen lang niet zo hoog als die van jullie. Ik zet hem vaak op 352x288 (of iets in die geest). Dat scheelt een hoop ruimte en de beeldkwaliteit is behoorlijk goed. Geluid zet ik meestal op 96 kbps.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
208> dat ziet er toch voor geen meter uit met die resolutie op full screen? Of draai jij nog 640 bij 480?

Verwijderd

Nee, ik draai 800x600. Dat ziet er WEL goed uit! Ik heb nu een film omgezet in 320x240, met een bitrate van 1400 kbps, en hij is 560 mb geworden. De kwaliteit is behoorlijk goed. Het is geen DVD kwaliteit, maar wel goed als je beseft dat het met GEMAK op 1 CD past. Als ik voor een 2 CD rip ga, doe ik natuurlijk wel een hogere kwaliteit en lagere bitrate...

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Jij je zin.. maar nog is 800 bij 600 een redelijk lage res... beetje tweaker heeft dit toch wat hoger geloof ik...

Verwijderd

:Z

ik volg de ontwikkeling van FairUse...
for the ones who know: >:)
for the ones who dont: you'll figure it out.. eventually ;)

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 17:29 schreef henkleerssen het volgende:
Jij je zin.. maar nog is 800 bij 600 een redelijk lage res... beetje tweaker heeft dit toch wat hoger geloof ik...
Euh... ik heb een 15" monitor en dan is 1024x768 wel heel erg klein. Waarom ik geen grotere monitor heb? Tja, dat moet je aan mn pa vragen :)

• Obi

Obi

Op woensdag 28 februari 2001 17:26 schreef 208 het volgende:
Nee, ik draai 800x600. Dat ziet er WEL goed uit! Ik heb nu een film omgezet in 320x240, met een bitrate van 1400 kbps, en hij is 560 mb geworden. De kwaliteit is behoorlijk goed. Het is geen DVD kwaliteit, maar wel goed als je beseft dat het met GEMAK op 1 CD past. Als ik voor een 2 CD rip ga, doe ik natuurlijk wel een hogere kwaliteit en lagere bitrate...
Je zit er een beetje naast, jij denkt dat als je het beeld kleiner maakt de uiteindelijke file kleiner wordt met dezelfde bitrate... da's niet waar. De bitrate is absoluut, dwz onafhankelijk van het beeldformaat. Een 1500kbps film is op 512x416 hetzelfde aan MB's als eentje van 100x70 pixels... Ik raadt je dan ook aan om iets groter te werken dan dat je nu doet.
Ik haal zelf de beste kwaliteit met 512x416. dan laat ik de bitrate afhangen van de lengte van de fim en het aantal cd's waar ik het op wil zetten (meestal 1). Keyframes op 1/s en let the encoding begin :) Audio natuurlijk op minimaal 128, bij 2CD films op 160 of 192, concerten zelfs op 256kbps.

Verwijderd

Audio MINIMAAL op 128? Dat is dus echt niet nodig, het geluid vervormd dus helemaal niet. Het zijn stemmetjes. Als je idd concerten gaat omzetten, zou ik ook een hoge bitrate gebruiken, 192 kbps ofzo.
En over die bitrate, blijkbaar werkt een hoge bitrate met een lage resolutie dan behoorlijk goed. Toch heb ik een hogere bitrate dan de meeste mensen, zelfs dan degene die een film omzetten op 2 CD's. Ik denk dat het te maken heeft met de variabele bitrate: de bitrate is niet 1300 constant, hij schommelt er om heen. Aangezien ik een lage resolutie heb en dus niet zoveel 'ruimte' nodig heb, zal de bitrate beneden de 1300 kbps liggen. Dat betekent dus dat hij in maximale kwaliteit (voor die resolutie) wordt omgezet, anders zou de bitrate wel hoger zijn. Daarom zijn (denk ik) mijn filmpjes zulke goede kwaliteit, ook al is er sprake van een lage resolutie. Als je het beeld dan full screen doet, op een 800x600 monitor, dan zorgt de DiVX-filter ervoor dat je geen blokjes ziet. Daarom zal ik denk ik wat waziger beeld hebben dan jullie, maar wel een veel kleinere file.

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

96 kbps geluid :r :r :r
als je je film weer terugkijkt wil je toch een beetje bioskoop effect? zal lekker klinken met die bitrate :r

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

no such thing as ideal settings.
jezus er is hier zoveel te beantwoorden, forget it.

over de settings die DMN en VIRA en alle andere groepen gebruiken:
www.isonews.com ---> divx ---> nfo
daar staat het allemaal per film.

en ik kan je verzekeren dat dat niet met flask is gedaan.

iemand zei nog dat ie dezelfde settings als op de DVD gebruikt, dat is niet goed, 640 is maximale horizontale res voor tv-out kaarten. (anders pakken een helehoop ze niet)

voor de rest,
lezen......
lezen....
en expimenteren.

heeft iemand van jullie ooit wel eens gehoord van mirc? (hint)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Ja welk kanaal?

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 10:52 schreef henkleerssen het volgende:
Met de hulp van allen.. ik ben eruit.. mijn ideale instellingen zijn:

Breedte: 608
Hoogte: 480
Kpbs: 1205
Audio kpbs: 128
Keyframes: 1/s

Thanks all..

edit:typo
sorry hoor, ik probeer je ECHT niet af te kraken ofzo en het is leuk dat je dit probeerd, maar dit slaat echt helemaal nergens op.
ideleale settings bestaan niet!
ELKE dvd is ander
ELKE dvd heeft andere ideale settings.
ELKE dvd heeft andere bitrate
ELKE dvd heeft andere res
etc etc etc
en trouwens, ooit gehoord van SBC of MM?

succes

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-03 17:44

Sick Nick

Drop the top!

Op woensdag 28 februari 2001 15:25 schreef Daylights het volgende:
Filmpie van 90 min. duurt op mijn Athlon cl. 700@900 256 mb 4,5 uur met FlaskMpeg>:) inc. geluid.
Gebruik meestal vrij grote pixel instellingen zoals 720x576 (wel even croppen als het breedbeeld is) en ligt er even aan wat voor film, maar meestal low motion codec. Video bitrate 1500 kb/s en geluid op 96 of 128 kbp/s.
Rippen van een 90 min. film met EasyGUIvob duurt trouwens ook maar 10 min met m'n Pioneer 105s 16x40>:)

Zo, genoeg gepatst voor vandaag dacht ik zo.;) Zullen er vast nog wel zijn bij wie het sneller gaat, maar ik ben er zeer tevreden mee.:9
Zo nu ik dan, want bij mij gaat het sneller >:)
Het rippen vanaf DVD duurt maar 9 minuten met m'n Toshiba 16x speed.
Het encoden met FlaskMPEG 0.6 preview van een 90 min film inclusief audio duurt met de volgende instellingen 4 uur:
Originele resolutie (eventueel zwarte balkjes weghalen als die er zijn)
900 Kbit video LowMotion (wel VKI)
160 Kbit MP3 audio
keyframes 3/sec (1 is wat veel en 5 net te weinig op sommige stukjes)
Crisp op 90
Dan krijg ik een perfecte DivX van 699 MB van 90 minuten. Als de film langer of korter is natuurlijk andere instellingen.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Dutchking> leuk en aardig.. maar das voortschrijdend inzicht.. ook in de nieuwe codecs.. ik weet ook wel dat de topic naam nu achterhaald is (het is orgineel van januari.. toen wist ik er ook niks van; 15 februari wist ik voorgaande setting waarbij ik me comfi voelde.. voor DAT MOMENT), omdat je nu eenmaal HEEL veel bekende codecs hebt... die net anders encoderen...

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Op donderdag 07 juni 2001 14:10 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Zo nu ik dan, want bij mij gaat het sneller >:)
Het rippen vanaf DVD duurt maar 9 minuten met m'n Toshiba 16x speed.
Het encoden met FlaskMPEG 0.6 preview van een 90 min film inclusief audio duurt met de volgende instellingen 4 uur:
Originele resolutie (eventueel zwarte balkjes weghalen als die er zijn)
900 Kbit video LowMotion (wel VKI)
160 Kbit MP3 audio
keyframes 3/sec (1 is wat veel en 5 net te weinig op sommige stukjes)
Crisp op 90
Dan krijg ik een perfecte DivX van 699 MB van 90 minuten. Als de film langer of korter is natuurlijk andere instellingen.
Kijk das snel... waarom Crisp op 90?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op donderdag 07 juni 2001 14:15 schreef henkleerssen het volgende:

[..]

Kijk das snel... waarom Crisp op 90?
Heb wat geprobeerd met verschillende instellingen en kwam tot de conclusie dat het met crips op 0, (dus smoothness op 100) of in ieder geval laag, het er heel erg stroperig uitzag via de TV out.
Met crisp op 100 was het wat hard, het zag er erg scherp uit. Dit was ook niet de bedoeling.
Als crisp op 90 staat is het scherpe er af en is het iets vloeiender maar ziet het er nog niet stroperig uit op de TV.
Vandaar dus :)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Lijkt me meer iets van je TV.. of TV out van je Geforce? Nog nooit een stroperige DivX gezien namelijk... (no offense) .. :)

• Hyperbird
  • Niet online
Ik gebruik dvd2avi om the frameserven naar nandub, nou geloof me dat is echt 10x zo mooi dan flask.

Zie divx-digest.com en dan de dvd2avi guide en dan de nandub guide. Zo rippen iig ook al die groepen, als je bereid bent een beetje te lezen en te experimenteren krijg je perfecte rips.

Verwijderd

DIVX SETTINGS:flakmpeg

1 uur 20 min past op een cd
bitrate op 1200
sound op 96 of 128 kbps mpeglayer 3
resolutie 640x480
klik op voorbeeld om de zwarte balken op widescreen te knippen zodat alleen de film
weergegeven wordt

select deinterlaced om nog betere kwaliteit te krijgen,alleen duurt het encoden 1,5 tot 2x langer

de beste kwaliteit: bitrate op 1500
keyframes op 3
crispie op 100

gebruik virtual dub om de bestanden te knippen,
ik gebruik flask px3 omadt deze bij voorbeeld
de beeldverhouding handhaaft
tevens de optie om het volume in te stellen
voor de encoding

de betere rips van 2 uur op 1 cd
gebeuren door:
2x lowmotion encoding
2x fastmotion

dan wordt door een programma
de beste scenes bijelkaar gevoegd

of d.m.v. project divx
alleen moet je hier zelf doen(scenes uitzoeken)

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op donderdag 07 juni 2001 14:19 schreef henkleerssen het volgende:
Lijkt me meer iets van je TV.. of TV out van je Geforce? Nog nooit een stroperige DivX gezien namelijk... (no offense) .. :)
Zal dan wel aan die GeForce liggen.
Is tenslotte een toko yoko merk (Powercolor, doet het voor de rest wel beter dan Asus, Hercules en Leadtek kaarten :) )
Ik bedoel met stroperig dat het te vloeiend gaat, dat het dus niet meer echte bewegingen lijken maar meer als een cartoon ofzo. Moet je maar eens goed bezopen een film kijken, zo ziet het er dan ongeveer uit (niet het draaien maar de manier van bewegen >:) )

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Op donderdag 07 juni 2001 14:22 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Zal dan wel aan die GeForce liggen.
Is tenslotte een toko yoko merk (Powercolor, doet het voor de rest wel beter dan Asus, Hercules en Leadtek kaarten :) )
Ik bedoel met stroperig dat het te vloeiend gaat, dat het dus niet meer echte bewegingen lijken maar meer als een cartoon ofzo. Moet je maar eens goed bezopen een film kijken, zo ziet het er dan ongeveer uit (niet het draaien maar de manier van bewegen >:) )
OK.. ik zal vanavond eens een flinke borrel drinken.. en divx kijken :)

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op donderdag 07 juni 2001 14:27 schreef henkleerssen het volgende:

[..]

OK.. ik zal vanavond eens een flinke borrel drinken.. en divx kijken :)
:9 :P :9 :P :D

Verwijderd

Audio moet MINSTENS op 192, anders schrijf ik de rip al af!!!!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Nou nou.. rustig.. dolby surround setje thuis?

• Hyperbird
  • Niet online
Op donderdag 07 juni 2001 16:38 schreef SiCnEsSs het volgende:
Audio moet MINSTENS op 192, anders schrijf ik de rip al af!!!!
Nog liever die met ac3 dd5.1 geluid

Verwijderd

192 is een must.

maar ik spaar Dominion rips dus maakt niet uit, de meeste zijn 192 ;)

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 14:14 schreef henkleerssen het volgende:
Dutchking> leuk en aardig.. maar das voortschrijdend inzicht.. ook in de nieuwe codecs.. ik weet ook wel dat de topic naam nu achterhaald is (het is orgineel van januari.. toen wist ik er ook niks van; 15 februari wist ik voorgaande setting waarbij ik me comfi voelde.. voor DAT MOMENT), omdat je nu eenmaal HEEL veel bekende codecs hebt... die net anders encoderen...
ok
en welk kanaal?
#divx-rippers
(efnet)

zitten allemaal rippers (goede)
s'avonds laat voor ons is het het drukst.
Btw, het is een DISCUSSIE kanaal, GEEN fservers/ruilen/requests enzo.
Als je komt voor rippen zit je daar goed.

Verwijderd

Ik gebruik altijd de instellingen die in de de bijgevoegde textfile staan.
Iemand interesse in speciale divx hoesjes? ICQ me ff.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Op donderdag 21 juni 2001 12:10 schreef Spokkie het volgende:
Ik gebruik altijd de instellingen die in de de bijgevoegde textfile staan.
Iemand interesse in speciale divx hoesjes? ICQ me ff.
dubbel :?

Verwijderd

ik ben een beetje beginner wat rippen betreft.

ff grof gezien.

Met een progje haal je die vobs naar je hd
vervolgens maak je met flask van een DVD een DIVX X (avi) bestand. Kun je alles in 1 x doen dan? ik bedoel dus geluid, ondertiteling en beeld? hoe selecteer je de taal dan, want op een dvd staan vaak verschillende talen. Ik ga zo ff naar de videotheek en koop ff een goedkoop dvd'tje. Kben trouwens wel bang dat ik hier de highscore van 4 uur in ga halen. Ik heb een dual P!!!1000mhz met 512 MB intern en win2000prof. Hoelang zal dat duren? 3 uur.
Alvast bedankt voor de tips...

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
VOBS wel ff kopieren (lees rippen met Vobdec of wat dies meer zij) daarna alles in 1 keer encoderen ja...met FlaskMpg bijvoorbeeld

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 14:52 schreef henkleerssen het volgende:
VOBS wel ff kopieren (lees rippen met Vobdec of wat dies meer zij) daarna alles in 1 keer encoderen ja...met FlaskMpg bijvoorbeeld
dat zei ik ook, vobs naar hd halen.

Dus ondertiteling en geluid gaat ook mee. Maar hoe selecteer je wel taal je mee neemt, er zitten namelijk toch meerdere talen op?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Bijvoorbeeld met dvdencrypter trekt die er alles uit.... Met flaskmpeg kun je dan selecteren welke taal...
Vobdec is weer ander verhaal...

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
arjo_kamp> kijk anders naar EasyDivX als je niet helemaal met veel DivX instellingen kan omgaan.
Ik hou btw wel persoonlijk van inuitieve interfaces "ontop" zoals EasyDivX.
(bron : [topic=171615] )

• jaspov
  • Laatst online: 14:18
Waarom rippen nog zo weinig mensen met Nandub? Zeker nu je tegenwoordig Nandub kan combineren met Gordian Knot. Helpt je een heel eind op weg om Nandub goed in te stellen (je hoeft dus niet alle nandub settings te kunnen bevatten) EN het zorgt ervoor dat je altijd een optimale resolutie kiest. (Met goede beeldverhoudingen EN perfecte kwaliteit binnen het aantal cd's waar je het op wilt zetten)

Ik doe al een tijd Nandub maar nu is het in een keer makkelijker geworden en krijg je nog betere resultaten ook. Ik heb een Nederlandse handleiding op mijn site gezet voor geinteresseerden: http://go.to/ripping of http://rippen.cjb.net

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 08:58

Paniohitus

Paniohitus

Hebben hier mensen al ervaringen met de nieuwe divx codec (verise 4.0)? Ik heb namelijk het probleem om subtitles erbij te zetten met BSplayer bijvoorbeeld, doordat deze de films nog niet kan afspelen...

Wat zijn goede instellingen trouwens om de divx te maken?

En wat is het allerbeste prog. om een divx (nieuwe codec), te maken? Het mag lang duren, wil dus een kwalitatief hoog bestand, dat klein is. Mag dus lang duren voordat het gemaakt is...

BF1: Don-Panio

• jaspov
Het mooiste is nog steeds met Nandub omdat die een variabele bitrate gebruikt. Ik heb hierboven net een handleiding gepost.

Overigens werkt nandub alleen met 3.11a. Dit komt omdat nandub als het ware ingrijpt in het coderingsproces en dus op maat is gemaakt voor deze codec alleen. Heb je een andere (latere) codec of de vki patch dan moet je dus terug naar 3.11a. Maakt niet uit want het resultaat is het aller-allerbeste

succes

Verwijderd

hey maar ffd, jullie hebben het nu allemaal over een nieuwe film rippen enzo, maar ik re-compress/encode dus mijn DragonBall Z die ik van IRC af haal omdat ik een hekel heb aan die intro/outro of summaries in het begin of een voorblik van de volegnde aflevering. Als ik dan in Virtual Dub zoiets open, wat moet ik dan instellen bij de nieuwere codec, eersthad je allene fast/low maar ik heb nu dux 4.0.b en daar staat zoveel, wat moek nou doen om geen verdere beeldverlies te krijgen ,maar hem wel kleiner krijg? tnx ! :D

• jaspov
Ik zag op www.divx.com een artikel met alle settings beschreven in het forum. Wellicht heb je er wat aan.

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 20:21

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op donderdag 07 juni 2001 20:48 schreef SiCnEsSs het volgende:
192 is een must.

maar ik spaar Dominion rips dus maakt niet uit, de meeste zijn 192 ;)
LoL..

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E18 - keuzestress door regeerakkoord, de checklist van links & meer!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Op zaterdag 21 juli 2001 19:15 schreef Jaspov het volgende:
Ik zag op www.divx.com een artikel met alle settings beschreven in het forum. Wellicht heb je er wat aan.
Kun je me ook nog een in depth link geven hiervan? Ik kan het niet zo snel vinden....

BTW.. lekker bijdrage...

Het rippen wordt er alleen niet echt makkelijker op....

• jaspov
http://www.divx.com/forums/viewtopic.php?topic=12451&forum=6

Hier staat het een en ander. Het forum heeft een search dus als je meer wilt gewoon zoeken op de optie waar je wat van wilt weten.

nandub LIJKT moeilijk, maar als je het stap voor stap doet en met gordian is het kinderspel. En de kwaliteit is absoluut superieur!

• Speedtracer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-02 10:12

Speedtracer

ondertitels? doen we niet aan.

codec: 3.11a
prog: nandub 1.0 rc2
Ideaal!! :9

een film in 2 passes encoden. Eerste pass voor de stats, en de tweede voor het echte werk. DVD2avi met vfapi als frameserver. Dan krijg je een avi bestand van ongeveer 8-15mb groot. Die dus weer doorgelinkt zit aan je vob files. Dus geen kwaliteit verlies, t.o.v. de dvd!! encode in nandub. Per pass bij mij ongeveer 6uur(PIII500). De vob's rippen met smartripper3.34. Voor het geluid Vob2audio(goed programma, later geen sync problemen). Variabele mp3 bitrate de audio encode. Als je dan de audio en video weer bij elkaar gooit in nandub een bijna perfecte copy van de dvd. :)

• jaspov
Bijna volledig eens. Alleen is avisynth (ipv vfapi) met Gordian veel eenvoudiger en geeft NOG beter resultaat! En dat zonder dat je alle settings van Nandub moet begrijpen....

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:03

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Op maandag 23 juli 2001 14:53 schreef Speedtracer het volgende:
codec: 3.11a
prog: nandub 1.0 rc2
Ideaal!! :9

een film in 2 passes encoden. Eerste pass voor de stats, en de tweede voor het echte werk. DVD2avi met vfapi als frameserver. Dan krijg je een avi bestand van ongeveer 8-15mb groot. Die dus weer doorgelinkt zit aan je vob files. Dus geen kwaliteit verlies, t.o.v. de dvd!! encode in nandub. Per pass bij mij ongeveer 6uur(PIII500). De vob's rippen met smartripper3.34. Voor het geluid Vob2audio(goed programma, later geen sync problemen). Variabele mp3 bitrate de audio encode. Als je dan de audio en video weer bij elkaar gooit in nandub een bijna perfecte copy van de dvd. :)
Zo doe ik het ook :D
Per pass duurt het ong. 4 uur..
Heb sommige dvd's wel eens op dezelfde manier gedaan alleen dan met VirtualDub en DivX 4 maar dan wordt ie vaak nog te blokkerig vindt ik.

Systeem specs

Verwijderd

zo en welke settings gebruiken jullie nu in 2002?

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op vrijdag 05 juli 2002 15:31 schreef loppiehu het volgende:
zo en welke settings gebruiken jullie nu in 2002?
Nandub met DivX 3.11a

Rippen met Smartripper, dan een 'nep-avi' maken van de VOBs zodat ze in Nandub geladen kunnen worden

Geluid: LAME MP3 VBR, rond de 160 kbit

Beeld: Uitrekenen met de bitrate calculator
Als kbps lager dan 900 komt > 2 CD's

Daarna 2 passes en klaar, indien film te groot audio iets zwaarder comprimeren, indien iets kleiner dan audio betere kwaliteit zetten totdat de file nabij de 700 mb is.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Ik ben genezen. Ik heb sinds het begin van DivX ook "meegedaan", dingen van internet gehaald, zelf tientallen dvd's geript (the hard way, toen nog met virtualdub en eerst audio en video apart rippen). Maar toen ik 300+ films op cd had, bedacht ik bij mezelf dat ik de meeste films toch maar 1x kijk. Topfilms die ik vaker kijk koop ik op dvd (Green Mile vandaag gekocht trouwens!), divx die ik binnenlepel via Chello kijk ik 1x van hd en flikker ik dan weg. Die 300 films heb ik dus ook voor een scheet en drie knikkers verkocht. Zeg nou even eerlijk: hoe vaak KIJK jij nou ECHT naar een film? (uitzonderingen/toppers als the Matrix daargelaten) Niet vaker dan 2x. Huur dan de 2e keer gewoon de dvd. Heb je niets geen gedonder en de lege cd's kosten je ongeveer evenveel als 1x huren. Inclusief tijd+stroom die het kost om te rippen heb je de huurprijs zeker terug.

Mijn 2 centjes, maar er zijn vast plenty mensen 't niet met me eens... :)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Klopt wel een beetje.... Ik heb er niet meer dan 12 op cd eigenlijk... maar als je per se toch iets op cd gedivxed wilt hebben aan film.. is het toch wel fijn dat je weet.. wat anderen voor settings gebruiken... en DivX codecs genoeg...

Ik ga binnenkort ook eens aan een digitale video camera denken.. en het is toch ff fijn om te weten ook hier.. wat voor divx settings anderen gebruiken.. en wat hun ogen ideaal is...

Verwijderd

welk progje gebruiken jullie zonder 8gb vrij te hebben?
en welk settings gebruiken jullie"

Verwijderd

Ik gebruik meestal g-knot in combo met divx 5.02 altijd zeer goede kwaliteit, heb testen gedaan met mensen die het verschil bij sommige films niet zagen, geluid is een ander verhaal aangezien mp3 gewoon minder klinkt als de ac3. Meestal aim ik voor 2cd's, maar aan de andere kant ik heb nu zoveel films, maar wat moet ik er mee ? ja kijken zou je zeggen maar dat doe je ook maar 2x en dan ken je hem van buiten.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 12:02
ik gebruik gewoon dat DvDeo proggie als ik een DVD wil rippen, dat zoekt automatisch de goeie instellingen wel uit voor een file van 700 meg.

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik doe altijd 640*272 of 640*352, audio op 128 of 160 en bitrate rond de 1000 :)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Op zaterdag 06 juli 2002 17:48 schreef loppiehu het volgende:
welk progje gebruiken jullie zonder 8gb vrij te hebben?
en welk settings gebruiken jullie"
Progje om 8 Gb vrij te maken.. eeeuh onder windows explorer :?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Op zaterdag 06 juli 2002 20:35 schreef Un4GiveN het volgende:
ik gebruik gewoon dat DvDeo proggie als ik een DVD wil rippen, dat zoekt automatisch de goeie instellingen wel uit voor een file van 700 meg.
Goede tip.. ik zal eens kijken...

iemand die ook zijn eigengemaakte filmpjes divxed?

Verwijderd

Heb je niets geen gedonder en de lege cd's kosten je ongeveer evenveel als 1x huren. Inclusief tijd+stroom die het kost om te rippen heb je de huurprijs zeker terug.
300 * 0,2525 = 75,75 euro opslagkosten - dat is 2 DVD's nieuwprijs. Dus over kosten zou ik me niet zo druk maken, eerder om opslagruimte...

Maar ik ben het gedeeltelijk eens met je stelling - velen kijk je maar 1 a 2 keer - uitzonderingen daar gelaten, want ik heb ook nog een hoop films op mijn DVD (en niet DivX) wensenlijstje staan...

Ik maak de rips meestal niet zo moeilijk, gewoon FlaskMPG in Single pass met DivX 3.11 VKI >700kpbs met MP3>96<196kbps en spellingsgecorrigeerde subtitels met MicroDVD op bijvoorkeur 2CD's. Niet zozeer voor mijzelf, maar niet iedereen in mijn huis kan zo goed engels...

Ideale DivX settings :+ lol die bestaan niet. Net zo min als de lekkerste boterham...

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:01
iemand die ook zijn eigengemaakte filmpjes divxed?
Ik heb een Hi8 videocamera en ik zet m'n homevideos toch liever over naar SVCD, brand ze op CD en bekijk ze op m'n TV via m'n DVD speler.

En dan maar hopen dat die CD over 10 jaar ook nog af te spelen is en niet door de tand des tijds is aangetast... M'n ouders filmden vroeger met zo'n kleine 8mm camera. Heb je wel een speciale projector voor nodig om het nog af te kunnen draaien, maar het is volgens mij beter te bewaren voor de toekomst dan CDRs, hoewel dat altijd nog beter is dan VHS-tapes ofzo.

Maar wat ThePriest zei is opzich wel waar. Ik heb een tijd lang gehad dat ik zelf DivX rips maakte en actief bezig was met ruilen. Maar als je echt fanatiek gaat ruilen heb je al snel een enorme kijk-achterstand. En nadat je ze gekeken hebt is de kans klein dat je ze nog eens gaat kijken. En als ze echt de moeite waard zijn om nog eens te kijken dan wordt het ook vaak interessant om ze gewoon op DVD te kopen.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 13:24 schreef Haay het volgende:

[..]

Ik heb een Hi8 videocamera en ik zet m'n homevideos toch liever over naar SVCD, brand ze op CD en bekijk ze op m'n TV via m'n DVD speler.
Is dat goed genoeg kwaliteit voor je?
Pagina: 1 2 Laatste