Ik heb hieronder een link staan naar een klein stukkie van de Xfiles-pilot.
't is een stukkie wat ik van de DVD-set gehaald heb wat nagesynchroniseerd is in Japans oid.
't gaat hier dus om de beeldkwaliteit en niet om 't geluid.
Ik heb expres dit stukkie genomen, aangezien iedereen 't wel eens op TV gezien heeft en niemand waarschijnlijk behoefte heeft aan een fragment in 't japans.
Wanneer dit toch in overtreding is, graag ff een mailtje, dan gooi ik de link weer dicht.
Mail adres moet niet zo moeilijk zijn, als je de link ziet
http://www.fmf.nl/~gijs/GoT/Int_nachgesynchronisiert_geworden.avi
De settings:
originele afmetingen, zoals ze op de DVD staan.
Op de DVD staat 't met 23.976 fps in progressive frames opgeslagen, dus encoden op een hogere framerate heeft geen zin.
In Flask kan je dan aanvinken "reconstruct progressive frames", waardoor je een soepel verloop krijgt tussen opeenvolgende frames (= betere compressie)
Als codec hebbik de scene-detect patch geïnstalleerd.
keyframes op 5 a 10 sec, maar dat is alleen van belang wanneer er lange rustige scenes zijn, anders neemt de codec wel eerder een keyframe.
Ik gebruik de fast-motion codec. 't verschil met de low-motion is de standaard afwijking van de opgegeven bitrate.
wanneer je met de low-motion opgeeft dat je op 900 kbit wilt encoden, variert 't tussen de 800 kbit en de 1100 kbit. Met de fast motion krijg ik wisselingen tussen de 40 kbit en de 10000 kbit wanneer ik encode met 1200 kbit. 't is wat lastiger schatten, wat de lengte wordt.
nu de eigenlijke settings:
fast-motion @ 1200 kbit
23.976 fps (voor PAL, 24 fps)
720*480 (zoals 't op de DVD staat en eventueel zwarte balken weg-croppen, dat scheelt veel in informatie (vooral de
overgang naar zwart))
crisp: 90
audio 128 kbit MP-3 of DivX-audio, wanneer MP-3 niet synchroon is
qua formaat krijg ik dan een X-files aflevering van 45 min in gemiddeld 200 a 260 MB, met de bovenstaande kwaliteit.
Voor de mensen met een echt rappe cpu, probeer de DivX-control CPU (quality) op >0 te zetten, wordt 't op je beeldscherm nog net ff wat mooier van.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)