Post hier je ideale DivX settings

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 544 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Topicstarter
Ik wou graag weten wat voor DivX settings iedereen zoal gebruikt en met welk doel (op cd zetten, gewoon af en toe bekijken van je harde schijf, Op Tv kijken etc...)

Ik gebruik FlaskMpeg/DivX om gewoon wat filmpjes later op TV te zien. Ik heb geen zin om deze op een cd te zetten...

Dus voor mij geldt (na enig experimenteren voor de ideale settings...):

Doel: Af en toe op tv kijken
Breedte: 448
Hoogte: 352
Crispness: 75
Kpbs: 700
Audio kpbs: 96

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Vandaag geen DivX'ers aanwezig?

Verwijderd

pfff
verwacht je binnen 2min 20 replies ofzo? |:(

anyways divx :r sux

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Op zaterdag 20 januari 2001 15:40 schreef Pulsar_ het volgende:
anyways divx :r sux
Waarom? Ik vind divx toch stukken beter dan vcd. Niet iedereen heeft DVD.

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

Verwijderd

je kan ook vcds maken met perfecte encoding.
geef mij dat maar liever dan divx dat alleen op de comp (/tv-out) werkt.

Verwijderd

DivX is veel mooier en kleiner. Het is gewoon ideaal. Ik weet niks over de instellingen, omdat ik zelf geen DVD of TV-IN heb.

Verwijderd

De instellingen verschillen toch per film net zoals dat de lengte verschilt.
Ik bedoel men neme een 700 mb cd'tje en daar moet een hele film op met een bitrate calculator bepaal je dan de bitrate voor die film op een volle 700 mb, en zoals je ziet kan dat verschillen.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:57

4POX

Everybody is wired

tja.. Moet je wel weten wat voor film... Actie moet je wat ruimer rekenen dan een film met veel stilstaande plaatjes...

ik pak vaak de standaard instellingen

AKA Rinkel weblog

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
NiBoR>OK maar met welke setting neem je genoegen? Als je een 3 uur durende film op een cd wilt zetten.. tja.. dan wordt die dus niet mooi...vanwege de lage bitrate....Wanneer zet je hem op een cd.. en wanneer op twee..

4POX> eeeuh 352 bij 272 kbps 910 crisp 100? Duh...

Of wel welke settings vind je ideaal?

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-03 14:16
Ik zet hem ALTIJD op 2 CDs. Als het een lange film is zelfs 3...Maar ik zet hem toch op me hardeschijf; en zelfs ALS ik het op CD zou willen zetten kost het toch maar 1,40 per CD :)

Geef mij maar een Warsteiner.

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:23

Steffie

Opaque

resolutie laat ik meestal hetzelfde (beinvloed filesize nauwelijks)

audio minimaal 128kbit, als de film 2cd's wordt 192 of 224

low motion codec
keyframes op 10
crispness op 100

bitrate reken ik uit met advbitrate1.8 ... bij 1cd divx ligt deze meestal rond de 800kbit ... voor een 1cd film probeer ik een filesize te bereiken van 698MB (4MB speling voor 80min cd is eigenlijk altijd wel genoeg gebleken)

ik maak alleen 2cd divx van films met veel actie of/en speelduur van meer dan 120 minuten

kwaliteit is vergelijkbaar met de releases van vira of dominion ... die is dus wel in orde ;)

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:47
low motion codec = KUT, gebruik de high motion, anders krijg je bij snelle stukken in de film dat je de neus van iemand nog in beeld ziet terwijl die persoon al weer van plaats verandert is.
keyframes op 5 (minder schokken in de film in snelle stukken)
crispness op 90

Bitrate video op 900 tot 1500, dus meestal op 2 cd's.
Audio moet je zef weten, heb hem in elkgeval zelf altijd rond 96 staan en als het kan natuurlijk hoger.

Ben al sinds het bestaan van divx bezig, en neem nou maar aan dat dit de beste instellingen zijn. ;)

edit:
typo

| I've got permission to color outside the lines |

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Zelf vind ik die Dominion en Vira-rips erg goed over het algemeen.

Weet iemand wat voor instellingen die gebruiken..?

Ik wil namelijk ook m'n DVD's 's gaan omzetten (stuk of 40 :)), en ik heb geen ervaring met het rippen. (moet nog ff wat schijfruimte vrij maken).

Enneh, ik heb ook het proggie CladDVD, die doet het volgens mij in één keer. Is dat wat? of kan ik beter met DECSS de vobs rippen en dan FlaskMPEG-en...

• BenJoep
Ik zou vobdec gebruiken!! is een stuk beter.

Je moet het proggie alleen niet in een dir zetten met een spatie want dan doet die het niet.

http://www.doom9.net
kan je die zooi vinden qua proggies

• BenJoep
Op zondag 21 januari 2001 11:39 schreef Obi het volgende:
Zelf vind ik die Dominion en Vira-rips erg goed over het algemeen.

Enneh, ik heb ook het proggie CladDVD, die doet het volgens mij in één keer. Is dat wat? of kan ik beter met DECSS de vobs rippen en dan FlaskMPEG-en...
Vobdec is de opvolger van DECSS, DECSS kan namelijk niet alle dvd's rippen, en aangezien Vobdec de codering van de dvd af haalt kan je de vob's altijd van de dvd krijgen..

In het algemeen vind ik de Dominion en Vira-rips erg slecht. Ben er nu al een jaar of 2 meebezig en het valt mij op dat veel films op het internet enzoo erg slecht zijn. Dat is dus ook de reden dat ik bijna alle dvd's zelf rip.

De bitrate kan je natuurlijk van een calculator halen, maar die gebruik ik alleen voor een rode draad. Ja kunt namelijk de film al wel een beetje inschatten.

1. Veel zwart in de film = hogere bitrate
2. Veel beweging = Highmotion en keyframes op 5 (minder schokken in de film in snelle stukken)crispness op 90.

zelf gebruik ik altijd highmotion en de keyrames op 5.. Ook gebruik ik de echte resolutie van de film, dit is 720 x 576 met 24 bits kleuren..

Ja kan dan de film het beste afspelen met de resolutie van 800x600 en met 32 bits kleuren, dan ziet de film er een stuk beter uit, zet hem dus niet op 1024x768 dan word die alleen maar slechter..

Wil je nog meer info, icq'en dan maar..

• Steffie

Steffie

Opaque

Op zondag 21 januari 2001 08:39 schreef Genotix het volgende:
low motion codec = KUT, gebruik de high motion, anders krijg je bij snelle stukken in de film dat je de neus van iemand nog in beeld ziet terwijl die persoon al weer van plaats verandert is.
vroeger was die kut jah ... sinds 3.1a is de low motion codec stukken beter ... high motion codec is opzich wel goed, maar daar wordt de bitrate veel te variable vind ik ... dan wordt je film pas crap

alle films van vira en dominion worden nu ook in low motion codec gedaan (bitrate van video en audio staan meestal in nfo file)

ik ben ook al sinds het bestaan bezig :P ... maar dat wil niet zeggen dat ik alles weet

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Verwijderd

ik laat de instellingen meestal net zo staan als ze op de dvd staan dan krijg je de perfecte dvd resolutie

alleen ik zoek nog een goede calculator die makkelijk werkt en ik zoek een snelle dvd ripper (gebruik nu flaskmpg) die is mij niet snel genoeg, een dvd rippen (coderen) duurt bij mij wel iets van20 uur (dit is echt niet ideaal)

weet iemand een snelle ripper en een goede calculator

• Obi

Obi

Ik denk dat de snelheid van de ripper niet zo uitmaakt, het is puur CPU tijd die het kost.

Wél zijn er AMD, P3, P4 geoptimaliseerde programma's volgens mij, misschien kun je wat meer info over je proc geven..?

Ik heb trouwens een PIII 700 @ 908Mhz, weet iemand welke ik het beste kan gebruiken..?

Verwijderd

ik heb een p III 500 MHZ (100) en 128 intern

• Steffie

Steffie

Opaque

ik een celly400 ... 90 minuten film videostream encoden duurt ongeveer 11 uur met flaskmpeg bij mij

Verwijderd

voor steffie : heb je dan een avi of mpg (hoe groot is het bestand)(met of zonder ondertiteling)

• Steffie

Steffie

Opaque

avi, filesize is zoals ik al zei meestal 698MB (-90MB want audio komt er altijd later pas bij)

ondertiteling heb ik nooit nodig

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Wat betreft die ripper.. ik gebruik DVD decrypter..2... Heel erg handig..Vobdec is niet intuitief genoeg...
Jullie coden die films wel erg groot moek zeggen... Gebruiken jullie de optie wel van CPU 4 bij afspelen van DivX?
Beetje blokjes zie je niet op tv..

Genotix> en toch ben ik benieuwd wat voor settings die Vira en Dominion gebruiken....

Verwijderd

ik wil wel eens weten waar je dvd decryper weghaald
en hoe je die p4 (of zo) insteld is me een raadsel

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
maaktnietzoveeluit> al gevonden?

Verwijderd

ik be nu bezig met zoeken alleen ik zoek ook een progje waarmee ik een kleiner bestand kan maken (met flaskmpg) krijg ik als ik avi kies een joekel van een bestan alleen kan iemand mij daar mee hlpen om een kleineer bestand er van te maken

• Obi

Obi

Op zondag 21 januari 2001 13:44 schreef maaktnietzoveeluit het volgende:
ik be nu bezig met zoeken alleen ik zoek ook een progje waarmee ik een kleiner bestand kan maken (met flaskmpg) krijg ik als ik avi kies een joekel van een bestan alleen kan iemand mij daar mee hlpen om een kleineer bestand er van te maken
Je moet in FlaskMpeg wel instellen dat 'ie volgens de DivX codec saved, als je rauwe AVI saved wordt het inderdaad een zeer flink filetje...

• BenJoep
Heb low motion vroeger wel eens gebruikt en ik was er niet tevreden over, je kunt idd gewoon precies berekenen hoe groot de film word, maar het heeft als nadeel dat als er veel snelheid in films zit het niet helemaal goed gaat. De High motion is idd variabel maar je kan ongeveer wel inschatten hoe groot die word. Dit is ok meteen het voordeel, namelijk niet alle stukken van de film hebben een even grote bitrate nodig waardoor de stukken die het wel nodig hebben er dus ook mooier uit zien..

Verwijderd

Op zondag 21 januari 2001 14:07 schreef Obi het volgende:

[..]
Je moet in FlaskMpeg wel instellen dat 'ie volgens de DivX codec saved, als je rauwe AVI saved wordt het inderdaad een zeer flink filetje...
hoe moet ik dat instellen dan ik heb er namelijk niet zoveel verstand van, kan je me het ff goed uitleggen dat ik ongeveer een bestadn heb die op 2 cd's past

• Obi

Obi

Op zondag 21 januari 2001 15:52 schreef maaktnietzoveeluit het volgende:

[..]

hoe moet ik dat instellen dan ik heb er namelijk niet zoveel verstand van, kan je me het ff goed uitleggen dat ik ongeveer een bestadn heb die op 2 cd's past
Ik kan je dus niet helpen:
Op zondag 21 januari 2001 11:39 schreef Obi het volgende:

*knip*

Weet iemand wat voor instellingen die gebruiken..?

Ik wil namelijk ook m'n DVD's 's gaan omzetten (stuk of 40 :)), en ik heb geen ervaring met het rippen. (moet nog ff wat schijfruimte vrij maken).

*knip*

• Steffie

Steffie

Opaque

Op zaterdag 13 januari 2001 19:54 schreef Steffie het volgende:
je opent de mpeg die je om wilt zetten ... daarna ga je naar options --> output format options --> select video codec --> divx
en dan klik je op configure ... dan kan je in die onderste slider de bitrate instellen ... staat standaard op 910kbps
succes ermee :)

Verwijderd

welko bitrate is het beste ?? ;?
Op zondag 21 januari 2001 18:11 schreef Steffie het volgende:

[..]
succes ermee :)

• BenJoep
Zo hoog mogelijk natuurlijk, maar hoe hoger hoe meer meg natuurlijk

Verwijderd

edit:

ok maar zie je het verschil als er 500 of 100 verschil in zit

Op zondag 21 januari 2001 22:29 schreef Genotix het volgende:
Zo hoog mogelijk natuurlijk, maar hoe hoger hoe meer meg natuurlijk

• BenJoep
Als je de variabele bitrate gebruikt maakt dat eigenlijk weinig uit. Dus het verschil is miniem.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Afhankelijk van de film kies ik de bitrate, meestal tussen 1200-1500 = 2cd's.
Codec: Low-motion, velen malen mooier dan high-motion.
Crispness: default
Smoothness: 100
Keyframe: 1 (spoelt lekker en t'is maar 50 mb extra).

Gebruik MPEG2aviPxr3 versie. op PII 420 Mhz. ca. half uur rippen, 9 uur coden, 20 min. audio extracten en 2,5 uur audio onder beeld zetten.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• 4POX
  • Laatst online: 20:57

4POX

Everybody is wired

Ik zie mij files lekker op de tv.. Dan hoeft de kwaliteit niet zo hoog..

Op de monitor zie je te veel details.. En dus de fouten... Op mijn oude 63 bak zie je dat niet..

Dus dimm het licht.. Druk de surround bende aan.. Ga op de bank liggen en klik op de muis..

En het genieten mag beginnen

AKA Rinkel weblog

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Majestic> "Crispness: default
Smoothness: 100" .. Crispness.. dus ook 100.... Total Crispness=100 en Smoothenes=0.....duh?

Welke resolutie ook?

• d-motion
  • Laatst online: 16-02 20:54

d-motion

zow... en dan nu...

Is er dan niemand die in SVCD Mpeg2 codeert? Dit kun je tenminste afspelen op een DVD en is niet groter dan DivX.

Over het algemeen vind ik de kwaliteit van een SVCD beter dan een DivX.

De SVCD's die ik codeer kosten tussen de 12 en 20 uur om te maken (Atlon 1000), en staan dan op 2 of 3 cd's inclusief een Dolby Surround soundtrack.

WWW.RC5.NL

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Op zondag 21 januari 2001 23:55 schreef henkleerssen het volgende:
Majestic> "Crispness: default
Smoothness: 100" .. Crispness.. dus ook 100.... Total Crispness=100 en Smoothenes=0.....duh?

Welke resolutie ook?
Sorry was er even niet bij met m'n hoofd.
Meestal gewoon standaard res. dus voor 1:85 gebruik ik 720x416 en 2:35 720x320

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Kun je ook DTS encoden? En met welke bitrate dan?

• d-motion
  • Laatst online: 16-02 20:54

d-motion

zow... en dan nu...

Er zijn al een aantal projecten die proberen om DTS mee te coderen maar tot op heden kun je dus alleen van DTS naar Dolby surround.

WWW.RC5.NL

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Hopelijk dan maar in DivX codec 3.3... (niet dat ik DTS heb hoor..... maar een vriend van me...)

Verwijderd

waar dowbnload ik die :9
Op zondag 21 januari 2001 22:52 schreef Majestic het volgende:
Afhankelijk van de film kies ik de bitrate, meestal tussen 1200-1500 = 2cd's.
Codec: Low-motion, velen malen mooier dan high-motion.
Crispness: default
Smoothness: 100
Keyframe: 1 (spoelt lekker en t'is maar 50 mb extra).

Gebruik MPEG2aviPxr3 versie. op PII 420 Mhz. ca. half uur rippen, 9 uur coden, 20 min. audio extracten en 2,5 uur audio onder beeld zetten.

• tonyisgaaf
  • Niet online
Als je echt een topkwaliteit divx;-) -> dus mpeg 4 wil hebben, waarom gebruik je dan niet die van de originele maker? Kost iets meer tijd, maar dan heb je ook een kwaliteitje om een puntje aan te zuigen...

Let op:
1) Rip de dvd op (belachelijk )hoge kwaliteit met divx, met gewoon pcm geluid (of in ieder geval cd-kwaliteit mp3 ofzo).
2) Download windoos media encoder van de windowsmedia site.
3) Maak met deze encoder een specifiek profiel aan voor de desbetreffende film. Voor de audio hoeft een niet hogere bitrate dan 64kbps (media codec v7) gekozen te worden!. Vul de uiteindelijke (totale) bitrate in, bepaal de verhouding kwaliteit/beweging, etc.
Resultaat: een windoos media file, die door elke pc wordt herkend, van hoge beeld en geluidskwaliteit is.
En de encoder is nog snel ook...

Gr. T.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Verwijderd

en waar kan ik die benodigde software downen en hoe heet die software
Op maandag 22 januari 2001 18:48 schreef tonyisgaaf het volgende:
Als je echt een topkwaliteit divx;-) -> dus mpeg 4 wil hebben, waarom gebruik je dan niet die van de originele maker? Kost iets meer tijd, maar dan heb je ook een kwaliteitje om een puntje aan te zuigen...

Let op:
1) Rip de dvd op (belachelijk )hoge kwaliteit met divx, met gewoon pcm geluid (of in ieder geval cd-kwaliteit mp3 ofzo).
2) Download windoos media encoder van de windowsmedia site.
3) Maak met deze encoder een specifiek profiel aan voor de desbetreffende film. Voor de audio hoeft een niet hogere bitrate dan 64kbps (media codec v7) gekozen te worden!. Vul de uiteindelijke (totale) bitrate in, bepaal de verhouding kwaliteit/beweging, etc.
Resultaat: een windoos media file, die door elke pc wordt herkend, van hoge beeld en geluidskwaliteit is.
En de encoder is nog snel ook...

Gr. T.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Tonyisgaaf> Que... ? We hebben het over DivX en Flaskmpeg...

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Heeft iemand al iets aan verbetering gevonden met die nieuwe Open DivX codec?
(
http://users.pandora.be/depot/downloads/DivX4Windows47dlliC.zip
)

• LiGHtNiNG!
  • Laatst online: 28-02 11:41

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Op maandag 22 januari 2001 19:47 schreef maaktnietzoveeluit het volgende:
en waar kan ik die benodigde software downen en hoe heet die software
[..]
Als je nou es wat verder zoekt dan je neus lang is. het internet staat vol met antwoorden op jouw vragen..

http://go.to/doom9

Ga daar maar es kijken

Laat maar.. .

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-03 21:31

Apache

amateur software devver

Op maandag 22 januari 2001 21:46 schreef henkleerssen het volgende:
Heeft iemand al iets aan verbetering gevonden met die nieuwe Open DivX codec?
(
http://users.pandora.be/depot/downloads/DivX4Windows47dlliC.zip
)
das mijn webspace >:)

daar staat nu ook een hele ripping kit van VCD vault voor VKI/MM4 divx te rippen, zo heb ik de X-men rip (615 megs) en die is PERFECT, amper verschil met een echte dvd (heeft mijn neef bevestigd) enkel het geluid is niet zo goed.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Moriaty
  • Laatst online: 03-03 19:04
Ideale instellingen voor DivX zijn er niet. Instellingen zijn afhankelijk van het soort film (hi en low motion) en de gewenste eindgrootte.

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Verwijderd

Ik gebruik zelf ook Flaskmpeg, en werkt gewoon goed. Maar toen ik een Stripeset hag gemaakt met een Promise UDMA 66 controller (Fasttrak) liep het hele zooitje out of synchronisation. Weet iemand wat hieraan te doen is? Heb wel Avi Info. proggie gebruikt, dit werkt goed maar als ik het naar VCD wil zetten dan lukt dat niet omdat deze vaste instellingen heeft o.a 25 FPS |:(

Verwijderd

- Bij ongewijzigde resolutie krijg je waardeloos beeld; bijna altijd geeft een kleinere resolutie een veel BETER beeld.

- Fast motion is zwaar slecht.

- Films tot 2 uur wil ik op 1 cd, 2.5 uur of meer gaat op 2 cd's.

- Ondertiteling voeg ik direkt toe in de film zelf, net onder de film (in de zwarte balk) zodat er geen kostbaar beeld wordt verziekt maar je ook geen gekl**t hebt met subtitle-players e.d.

Size: 400*2xx, 400*3xx, dit stretched namelijk perfect naar 800*600 en 1024*768!

Codec: Low-motion

Crispness: 0% (MAX. SMOOTH!!!!!)

Keyframe: 1/s !!!!!!!!!

Bitrate: 700-2000 Kb/s, afhankelijk van de lengte en van het type beeld (contrast, dynamiek, etc).

Echt, probeer deze instellingen maar eens (en vergeet niet je CPU-slider in de afspeel-codec op max [= smoothing] te zetten)!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-03 11:12

ReseTTim

Chocolate addicted

ik heb laatst de film Gone in 60 seconds omgezet.

640 x 480 @ 30fps
en het geluid met MPEG layer3 (mp3) op 96kbps. low motion. en dit paste niet op 1 cdtje.

maareh als ik de film nou in fast/ high motion zet wordt dat schokken dan wel minder??

het liefst gebruik ik 1 cd want ik kooop altijd Philips cdtjes en die dingen kostten fl 2,20 ofzo.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Bunny> bedankt voor de tip.. ik ga het eens proberen.. is die dan niet erg lang bezig?

Verwijderd

geloof dat ik het sinds zondag met bunny eens ben, een toevoeging het geluid zou je apart kunnen doen met bijv. virtual dub

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-03 11:48
gebruikt hier niemand MakeFilmTNG?
Daarmee kun je MM4 DivX maken (=fast/low motion gecombineerd)

www.divx-digest.com

Om de kwaliteit te verhogen / de filesize te verkleinen is het handig om de aftiteling eruit te halen (met VirtualDub ofzo)

• Steffie

Steffie

Opaque

Op dinsdag 06 februari 2001 18:13 schreef The_Great_Cornholio het volgende:
Om de kwaliteit te verhogen / de filesize te verkleinen is het handig om de aftiteling eruit te halen (met VirtualDub ofzo)
argh wat heb ik een hekel aan mensen die dat doen ... dat stoort mij echt ontzettend ... vooral bij films met een goede soundtrack ...

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Steffie> huh??

• Steffie

Steffie

Opaque

ik bedoel, ik wil de film compleet hebben dus inclusief aftiteling ...

als je een boek leest, dan wil je toch ook tot het laatste woord alles gelezen hebben, dan leg je het toch ook niet weg na het hoogtepunt (hmmzz slechte vergelijking, kan zo snel ff geen betere bedenken ;))

• Obi

Obi

Op dinsdag 06 februari 2001 19:18 schreef Steffie het volgende:

[..]

argh wat heb ik een hekel aan mensen die dat doen ... dat stoort mij echt ontzettend ... vooral bij films met een goede soundtrack ...
Helemaal mee eens!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Bunny> waarom heb je keyframes elke seconde? Waarom zou je dat doen? Ik snap nie...

Verwijderd

Op zaterdag 10 februari 2001 03:46 schreef Obi het volgende:

[..]

Helemaal mee eens!
Zo klote! Zit je nog lekker na te genieten met de soundtrack.. BAF EINDE! k*t k*t!
Ik word hier een beetje Afbeeldingslocatie: http://www.fokzine.net/i/s/yawnee.gif van!

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Ja he, net alsof je nog 5 minuten naar een scrollende text wil gaan zitten kijken.

Liever 5 min minder en een betere beeldkwaliteit,
als de soundtrack echt zo goed is download ik wel de mp3 versie.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Soundtrack of niet.. het is een beetje off-topic...

Iemand weten waarom 1 keyframe/s instellen? Beter? Snellere codering?

Verwijderd

Een paar tips voor mooiere DiVXen:
- gebruik de VKI codecs, die zet automatisch een keyframe bij scenewisselingen, je kunt keyframes dan ook op 1/9999s zetten. Dit scheelt echt een hele hoop qua kwaliteit.
- je kunt de credits opnieuw encoden met een lage bitrate (256kb/s), zet wel de crispness/smoothness op 5% ofzo
- gebruik een programma als MakeFilmTNG om fast en low motion te combineren
- gebruik voor t geluid VBR MP3

meer info op go.to/doom9
(hoe maak ik er een link van? met <HREF> ofzo?)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Heb je ook een URL bij die VKI codec om te downen? Minder keyframes is betere kwaliteit?

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Thanks.. maar ...eeuh wat gebeurt er met mijn oude codec (v. 311alpha) als ik deze installeer? Niks?

Of draait deze er gewoon naast?

Verwijderd

Die VKI codec gaat inderdaad wel over je oude 3.11 heen. Je zou evt de oude codecs kunnen bewaren, ze staan in je /system(32) directory (divx*.dll dacht ik).

En om terug te komen op de vraag of minder keyframes betere kwaliteit geeft: een MPEG4 bestand bestaat uit keyframes en delta-frames, de keyframes zijn gewoon plaatjes, de delta-frames geven alleen een verschil met een vorig frame. Echt grote verschillen tussen 2 frames zijn er alleen bij scenewisselingen, en het is beter om alleen daar keyframes te plaatsen, omdat keyframes meer ruimte innemen dan delta-frames. Als je 1 keyframe per seconde plaatst kan het resultaat dus vrij lelijk zijn, omdat de keyframes zelf dan ook vrij weinig ruimte hebben.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Ernsth> kijk dat wist ik dus niet.. ik ga weer wat experimenteren.... maar is die codec's kwaliteit wel net zo goed verder? Ben ik mijn MP3 audio compressie kwijt dan?

• TD-er
  • Laatst online: 16-02 22:16
Ik heb hieronder een link staan naar een klein stukkie van de Xfiles-pilot.
't is een stukkie wat ik van de DVD-set gehaald heb wat nagesynchroniseerd is in Japans oid.
't gaat hier dus om de beeldkwaliteit en niet om 't geluid.
Ik heb expres dit stukkie genomen, aangezien iedereen 't wel eens op TV gezien heeft en niemand waarschijnlijk behoefte heeft aan een fragment in 't japans.
Wanneer dit toch in overtreding is, graag ff een mailtje, dan gooi ik de link weer dicht.
Mail adres moet niet zo moeilijk zijn, als je de link ziet ;)
http://www.fmf.nl/~gijs/GoT/Int_nachgesynchronisiert_geworden.avi

De settings:
originele afmetingen, zoals ze op de DVD staan.
Op de DVD staat 't met 23.976 fps in progressive frames opgeslagen, dus encoden op een hogere framerate heeft geen zin.
In Flask kan je dan aanvinken "reconstruct progressive frames", waardoor je een soepel verloop krijgt tussen opeenvolgende frames (= betere compressie)
Als codec hebbik de scene-detect patch geïnstalleerd.
keyframes op 5 a 10 sec, maar dat is alleen van belang wanneer er lange rustige scenes zijn, anders neemt de codec wel eerder een keyframe.
Ik gebruik de fast-motion codec. 't verschil met de low-motion is de standaard afwijking van de opgegeven bitrate.
wanneer je met de low-motion opgeeft dat je op 900 kbit wilt encoden, variert 't tussen de 800 kbit en de 1100 kbit. Met de fast motion krijg ik wisselingen tussen de 40 kbit en de 10000 kbit wanneer ik encode met 1200 kbit. 't is wat lastiger schatten, wat de lengte wordt.

nu de eigenlijke settings:
fast-motion @ 1200 kbit
23.976 fps (voor PAL, 24 fps)
720*480 (zoals 't op de DVD staat en eventueel zwarte balken weg-croppen, dat scheelt veel in informatie (vooral de overgang naar zwart))
crisp: 90
audio 128 kbit MP-3 of DivX-audio, wanneer MP-3 niet synchroon is

qua formaat krijg ik dan een X-files aflevering van 45 min in gemiddeld 200 a 260 MB, met de bovenstaande kwaliteit.
Voor de mensen met een echt rappe cpu, probeer de DivX-control CPU (quality) op >0 te zetten, wordt 't op je beeldscherm nog net ff wat mooier van.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
TD-er> goeie input.... maar waarom heb je de crisp zo hoog (90?) staan?
Ik heb net bij een filmpje 0 gebruikt.. zag er goed uit..:)

• Raymond
  • Laatst online: 04-03 09:52
He. td'er: om eerlijk te zijn vind ik de beeldkwaliteit niet echt best! Vrij blokkerig, dat heb ik weleens beter gezien. En jouw filmpje levert ook best wel een hoge cpu-load op! Normaal heb ik bij het afspelen van divx filmpjes een load van 30-70%, bij jouw filmpje tussen de 50 en de 100% (cellie@800)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
TD-er> "In Flask kan je dan aanvinken "reconstruct progressive frames", waardoor je een soepel verloop krijgt tussen opeenvolgende frames (= betere compressie)" .. het zag er niet uit!

Mijn ideale settings op dit moment zijn:

Breedte: 592
Hoogte: 400
Crispness: 0
Kpbs: 1000
Audio kpbs: 96
FPS: 25

Het ziet er allemaal zeer smooth uit dan...

• Obi

Obi

Ik heb nu ook 's een beetje lopen experimenteren. Heb nu zo'n 8 DVD's geripped en ik denk toch dat het bgeste is:

Breedte: 512
Hoogte: 416
Keyframes: 1
Audio: 128 kbit (192 bij audio DVD's of 2CD DivX)
Video: ong. 900kb/s, gewoon gecalculeerd per film.

Bij een film >2 uur en niet al te veel actie -> 1CD

Langere films: 2CD's.

[edit]
Oh ja, ik rip de video en audio apart uit de vobs, en ik encodeer het beeld met flaskMPEG en voeg samen en encodeer de audio met VirtualDub.

Verwijderd

Sorry, ik was er even een paar dagen tussenuit (is hier ingebroken :( moest een zooi regelen dat wil je niet weten, pfff... laptop (van de zaak) is ook weg, dus een koe minder ook, maar m'n eigen pctje heb ik gelukkig nog :) )

Afijn, waarom keyframes op 1/s? Nou, een keyframe kost wel extra ruimte (een keyframe wordt niet relatief t.o.v. het vorige frame, maar gewoon "stand-alone" gecompressed en opgeslagen), maar de beeldkwaliteit neemt toe omdat er dus elke seconde een volledig onafhankelijk frame wordt opgeslagen (dat frame krijgt dan ook meer bandbreedte). Dat frame is dus van hogere kwaliteit dan de relatieve frames, en de daaropvolgende relatieve frames worden dan vaak ook beter en iets kleiner (er hoeft immers niet nog data van de eerdere frames te worden gecorrigeerd, wat bij relatieve frames wel moet als dat in de vorige frame nog niet helemaal gelukt is i.v.m. bandbreedte).
Als je een keyframe maar vaak genoeg doet, voorkom je ook de hinderlijke "tikken" in het beeld omdat er teveel afwijking is ontstaan in de relatieve frames, die dan ineens gecorrigeerd worden door een sporadisch keyframe dat GEEN grote afwijkingen meer heeft.

Maar het blijft natuurlijk erg afhangen van de bandbreedte die je de compressor geeft, keyframes zijn belangrijker naarmate je minder bandbreedte hebt (omdat met weinig bandbreedte de verschillen van de relatieve frames sneller gaan afwijken van het origineel). Omdat ik zelf de meeste films op 1 cdtje stamp en dus de bandbreedte moet beperken tot zo'n 700 tot 1000Mbit, ben ik na wat testjes tot de conclusie gekomen dat meer keyframes een beter resultaat opleveren.

P.S. In VirtualDub kun je grafisch heel mooi zien hoe de keyframe/interframes zich in grootte verhouden, zeer leerzaam! Je ziet welke scenes en overgangen extra bandbreedte kosten, en ook dat veel keyframes de daarop volgende I-frames wat verkleinen!

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Zou niet weten hou ik de instellingen moet bekijken, heb het gewoon geinstallerd.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
FrankGuthrie> je hebt verder niks te melden?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Met de hulp van allen.. ik ben eruit.. mijn ideale instellingen zijn:

Breedte: 608
Hoogte: 480
Kpbs: 1205
Audio kpbs: 128
Keyframes: 1/s

Thanks all..

edit:typo

• Daylights
  • Laatst online: 08-11-2025

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Filmpie van 90 min. duurt op mijn Athlon cl. 700@900 256 mb 4,5 uur met FlaskMpeg>:) inc. geluid.
Gebruik meestal vrij grote pixel instellingen zoals 720x576 (wel even croppen als het breedbeeld is) en ligt er even aan wat voor film, maar meestal low motion codec. Video bitrate 1500 kb/s en geluid op 96 of 128 kbp/s.
Rippen van een 90 min. film met EasyGUIvob duurt trouwens ook maar 10 min met m'n Pioneer 105s 16x40>:)

Zo, genoeg gepatst voor vandaag dacht ik zo.;) Zullen er vast nog wel zijn bij wie het sneller gaat, maar ik ben er zeer tevreden mee.:9

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Daylights> patser..:) Ik ben net zo snel klaar.. behalve met het echte kopieer werk..Die Pioneer. Effectief echt 10 minuten? Hoeveel kb/s of mb/s dan? Ik zou btw DVD decrypter gebruiken hiervoor is ietsiepietsie sneller bij mij.... Ik ben wel benieuwd naar dat ding hoe die bij jou presteert..

Verwijderd

Mmm... je hebt nu ook een joiner van Fast Motion en Low Motion. Als je dus een film ECHT GOED wilt omzetten, moet je hem eerst in Low Motion omzetten, dan in Fast Motion, en dan die samenvoegen. Staat wel op DiVX-Digest.com. Zelf gebruik ik bijna alleen maar Low Motion. Ennuh, ik kan met een bitrate van 1300 makkelijk de 1 CD halen. Ik zet de resolutie alleen lang niet zo hoog als die van jullie. Ik zet hem vaak op 352x288 (of iets in die geest). Dat scheelt een hoop ruimte en de beeldkwaliteit is behoorlijk goed. Geluid zet ik meestal op 96 kbps.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
208> dat ziet er toch voor geen meter uit met die resolutie op full screen? Of draai jij nog 640 bij 480?

Verwijderd

Nee, ik draai 800x600. Dat ziet er WEL goed uit! Ik heb nu een film omgezet in 320x240, met een bitrate van 1400 kbps, en hij is 560 mb geworden. De kwaliteit is behoorlijk goed. Het is geen DVD kwaliteit, maar wel goed als je beseft dat het met GEMAK op 1 CD past. Als ik voor een 2 CD rip ga, doe ik natuurlijk wel een hogere kwaliteit en lagere bitrate...

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Jij je zin.. maar nog is 800 bij 600 een redelijk lage res... beetje tweaker heeft dit toch wat hoger geloof ik...

Verwijderd

:Z

ik volg de ontwikkeling van FairUse...
for the ones who know: >:)
for the ones who dont: you'll figure it out.. eventually ;)

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 17:29 schreef henkleerssen het volgende:
Jij je zin.. maar nog is 800 bij 600 een redelijk lage res... beetje tweaker heeft dit toch wat hoger geloof ik...
Euh... ik heb een 15" monitor en dan is 1024x768 wel heel erg klein. Waarom ik geen grotere monitor heb? Tja, dat moet je aan mn pa vragen :)

• Obi

Obi

Op woensdag 28 februari 2001 17:26 schreef 208 het volgende:
Nee, ik draai 800x600. Dat ziet er WEL goed uit! Ik heb nu een film omgezet in 320x240, met een bitrate van 1400 kbps, en hij is 560 mb geworden. De kwaliteit is behoorlijk goed. Het is geen DVD kwaliteit, maar wel goed als je beseft dat het met GEMAK op 1 CD past. Als ik voor een 2 CD rip ga, doe ik natuurlijk wel een hogere kwaliteit en lagere bitrate...
Je zit er een beetje naast, jij denkt dat als je het beeld kleiner maakt de uiteindelijke file kleiner wordt met dezelfde bitrate... da's niet waar. De bitrate is absoluut, dwz onafhankelijk van het beeldformaat. Een 1500kbps film is op 512x416 hetzelfde aan MB's als eentje van 100x70 pixels... Ik raadt je dan ook aan om iets groter te werken dan dat je nu doet.
Ik haal zelf de beste kwaliteit met 512x416. dan laat ik de bitrate afhangen van de lengte van de fim en het aantal cd's waar ik het op wil zetten (meestal 1). Keyframes op 1/s en let the encoding begin :) Audio natuurlijk op minimaal 128, bij 2CD films op 160 of 192, concerten zelfs op 256kbps.

Verwijderd

Audio MINIMAAL op 128? Dat is dus echt niet nodig, het geluid vervormd dus helemaal niet. Het zijn stemmetjes. Als je idd concerten gaat omzetten, zou ik ook een hoge bitrate gebruiken, 192 kbps ofzo.
En over die bitrate, blijkbaar werkt een hoge bitrate met een lage resolutie dan behoorlijk goed. Toch heb ik een hogere bitrate dan de meeste mensen, zelfs dan degene die een film omzetten op 2 CD's. Ik denk dat het te maken heeft met de variabele bitrate: de bitrate is niet 1300 constant, hij schommelt er om heen. Aangezien ik een lage resolutie heb en dus niet zoveel 'ruimte' nodig heb, zal de bitrate beneden de 1300 kbps liggen. Dat betekent dus dat hij in maximale kwaliteit (voor die resolutie) wordt omgezet, anders zou de bitrate wel hoger zijn. Daarom zijn (denk ik) mijn filmpjes zulke goede kwaliteit, ook al is er sprake van een lage resolutie. Als je het beeld dan full screen doet, op een 800x600 monitor, dan zorgt de DiVX-filter ervoor dat je geen blokjes ziet. Daarom zal ik denk ik wat waziger beeld hebben dan jullie, maar wel een veel kleinere file.

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

96 kbps geluid :r :r :r
als je je film weer terugkijkt wil je toch een beetje bioskoop effect? zal lekker klinken met die bitrate :r

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

no such thing as ideal settings.
jezus er is hier zoveel te beantwoorden, forget it.

over de settings die DMN en VIRA en alle andere groepen gebruiken:
www.isonews.com ---> divx ---> nfo
daar staat het allemaal per film.

en ik kan je verzekeren dat dat niet met flask is gedaan.

iemand zei nog dat ie dezelfde settings als op de DVD gebruikt, dat is niet goed, 640 is maximale horizontale res voor tv-out kaarten. (anders pakken een helehoop ze niet)

voor de rest,
lezen......
lezen....
en expimenteren.

heeft iemand van jullie ooit wel eens gehoord van mirc? (hint)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Ja welk kanaal?

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 10:52 schreef henkleerssen het volgende:
Met de hulp van allen.. ik ben eruit.. mijn ideale instellingen zijn:

Breedte: 608
Hoogte: 480
Kpbs: 1205
Audio kpbs: 128
Keyframes: 1/s

Thanks all..

edit:typo
sorry hoor, ik probeer je ECHT niet af te kraken ofzo en het is leuk dat je dit probeerd, maar dit slaat echt helemaal nergens op.
ideleale settings bestaan niet!
ELKE dvd is ander
ELKE dvd heeft andere ideale settings.
ELKE dvd heeft andere bitrate
ELKE dvd heeft andere res
etc etc etc
en trouwens, ooit gehoord van SBC of MM?

succes

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-03 17:44

Sick Nick

Drop the top!

Op woensdag 28 februari 2001 15:25 schreef Daylights het volgende:
Filmpie van 90 min. duurt op mijn Athlon cl. 700@900 256 mb 4,5 uur met FlaskMpeg>:) inc. geluid.
Gebruik meestal vrij grote pixel instellingen zoals 720x576 (wel even croppen als het breedbeeld is) en ligt er even aan wat voor film, maar meestal low motion codec. Video bitrate 1500 kb/s en geluid op 96 of 128 kbp/s.
Rippen van een 90 min. film met EasyGUIvob duurt trouwens ook maar 10 min met m'n Pioneer 105s 16x40>:)

Zo, genoeg gepatst voor vandaag dacht ik zo.;) Zullen er vast nog wel zijn bij wie het sneller gaat, maar ik ben er zeer tevreden mee.:9
Zo nu ik dan, want bij mij gaat het sneller >:)
Het rippen vanaf DVD duurt maar 9 minuten met m'n Toshiba 16x speed.
Het encoden met FlaskMPEG 0.6 preview van een 90 min film inclusief audio duurt met de volgende instellingen 4 uur:
Originele resolutie (eventueel zwarte balkjes weghalen als die er zijn)
900 Kbit video LowMotion (wel VKI)
160 Kbit MP3 audio
keyframes 3/sec (1 is wat veel en 5 net te weinig op sommige stukjes)
Crisp op 90
Dan krijg ik een perfecte DivX van 699 MB van 90 minuten. Als de film langer of korter is natuurlijk andere instellingen.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Dutchking> leuk en aardig.. maar das voortschrijdend inzicht.. ook in de nieuwe codecs.. ik weet ook wel dat de topic naam nu achterhaald is (het is orgineel van januari.. toen wist ik er ook niks van; 15 februari wist ik voorgaande setting waarbij ik me comfi voelde.. voor DAT MOMENT), omdat je nu eenmaal HEEL veel bekende codecs hebt... die net anders encoderen...

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Op donderdag 07 juni 2001 14:10 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Zo nu ik dan, want bij mij gaat het sneller >:)
Het rippen vanaf DVD duurt maar 9 minuten met m'n Toshiba 16x speed.
Het encoden met FlaskMPEG 0.6 preview van een 90 min film inclusief audio duurt met de volgende instellingen 4 uur:
Originele resolutie (eventueel zwarte balkjes weghalen als die er zijn)
900 Kbit video LowMotion (wel VKI)
160 Kbit MP3 audio
keyframes 3/sec (1 is wat veel en 5 net te weinig op sommige stukjes)
Crisp op 90
Dan krijg ik een perfecte DivX van 699 MB van 90 minuten. Als de film langer of korter is natuurlijk andere instellingen.
Kijk das snel... waarom Crisp op 90?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-03 17:44

Sick Nick

Drop the top!

Op donderdag 07 juni 2001 14:15 schreef henkleerssen het volgende:

[..]

Kijk das snel... waarom Crisp op 90?
Heb wat geprobeerd met verschillende instellingen en kwam tot de conclusie dat het met crips op 0, (dus smoothness op 100) of in ieder geval laag, het er heel erg stroperig uitzag via de TV out.
Met crisp op 100 was het wat hard, het zag er erg scherp uit. Dit was ook niet de bedoeling.
Als crisp op 90 staat is het scherpe er af en is het iets vloeiender maar ziet het er nog niet stroperig uit op de TV.
Vandaar dus :)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Lijkt me meer iets van je TV.. of TV out van je Geforce? Nog nooit een stroperige DivX gezien namelijk... (no offense) .. :)
Pagina: 1 2 Laatste