Post hier je ideale DivX settings

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 544 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik gebruik dvd2avi om the frameserven naar nandub, nou geloof me dat is echt 10x zo mooi dan flask.

Zie divx-digest.com en dan de dvd2avi guide en dan de nandub guide. Zo rippen iig ook al die groepen, als je bereid bent een beetje te lezen en te experimenteren krijg je perfecte rips.

Verwijderd

DIVX SETTINGS:flakmpeg

1 uur 20 min past op een cd
bitrate op 1200
sound op 96 of 128 kbps mpeglayer 3
resolutie 640x480
klik op voorbeeld om de zwarte balken op widescreen te knippen zodat alleen de film
weergegeven wordt

select deinterlaced om nog betere kwaliteit te krijgen,alleen duurt het encoden 1,5 tot 2x langer

de beste kwaliteit: bitrate op 1500
keyframes op 3
crispie op 100

gebruik virtual dub om de bestanden te knippen,
ik gebruik flask px3 omadt deze bij voorbeeld
de beeldverhouding handhaaft
tevens de optie om het volume in te stellen
voor de encoding

de betere rips van 2 uur op 1 cd
gebeuren door:
2x lowmotion encoding
2x fastmotion

dan wordt door een programma
de beste scenes bijelkaar gevoegd

of d.m.v. project divx
alleen moet je hier zelf doen(scenes uitzoeken)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-03 17:44

Sick Nick

Drop the top!

Op donderdag 07 juni 2001 14:19 schreef henkleerssen het volgende:
Lijkt me meer iets van je TV.. of TV out van je Geforce? Nog nooit een stroperige DivX gezien namelijk... (no offense) .. :)
Zal dan wel aan die GeForce liggen.
Is tenslotte een toko yoko merk (Powercolor, doet het voor de rest wel beter dan Asus, Hercules en Leadtek kaarten :) )
Ik bedoel met stroperig dat het te vloeiend gaat, dat het dus niet meer echte bewegingen lijken maar meer als een cartoon ofzo. Moet je maar eens goed bezopen een film kijken, zo ziet het er dan ongeveer uit (niet het draaien maar de manier van bewegen >:) )

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Topicstarter
Op donderdag 07 juni 2001 14:22 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Zal dan wel aan die GeForce liggen.
Is tenslotte een toko yoko merk (Powercolor, doet het voor de rest wel beter dan Asus, Hercules en Leadtek kaarten :) )
Ik bedoel met stroperig dat het te vloeiend gaat, dat het dus niet meer echte bewegingen lijken maar meer als een cartoon ofzo. Moet je maar eens goed bezopen een film kijken, zo ziet het er dan ongeveer uit (niet het draaien maar de manier van bewegen >:) )
OK.. ik zal vanavond eens een flinke borrel drinken.. en divx kijken :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-03 17:44

Sick Nick

Drop the top!

Op donderdag 07 juni 2001 14:27 schreef henkleerssen het volgende:

[..]

OK.. ik zal vanavond eens een flinke borrel drinken.. en divx kijken :)
:9 :P :9 :P :D

Verwijderd

Audio moet MINSTENS op 192, anders schrijf ik de rip al af!!!!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Nou nou.. rustig.. dolby surround setje thuis?

• Hyperbird
  • Niet online
Op donderdag 07 juni 2001 16:38 schreef SiCnEsSs het volgende:
Audio moet MINSTENS op 192, anders schrijf ik de rip al af!!!!
Nog liever die met ac3 dd5.1 geluid

Verwijderd

192 is een must.

maar ik spaar Dominion rips dus maakt niet uit, de meeste zijn 192 ;)

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 14:14 schreef henkleerssen het volgende:
Dutchking> leuk en aardig.. maar das voortschrijdend inzicht.. ook in de nieuwe codecs.. ik weet ook wel dat de topic naam nu achterhaald is (het is orgineel van januari.. toen wist ik er ook niks van; 15 februari wist ik voorgaande setting waarbij ik me comfi voelde.. voor DAT MOMENT), omdat je nu eenmaal HEEL veel bekende codecs hebt... die net anders encoderen...
ok
en welk kanaal?
#divx-rippers
(efnet)

zitten allemaal rippers (goede)
s'avonds laat voor ons is het het drukst.
Btw, het is een DISCUSSIE kanaal, GEEN fservers/ruilen/requests enzo.
Als je komt voor rippen zit je daar goed.

Verwijderd

Ik gebruik altijd de instellingen die in de de bijgevoegde textfile staan.
Iemand interesse in speciale divx hoesjes? ICQ me ff.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Op donderdag 21 juni 2001 12:10 schreef Spokkie het volgende:
Ik gebruik altijd de instellingen die in de de bijgevoegde textfile staan.
Iemand interesse in speciale divx hoesjes? ICQ me ff.
dubbel :?

Verwijderd

ik ben een beetje beginner wat rippen betreft.

ff grof gezien.

Met een progje haal je die vobs naar je hd
vervolgens maak je met flask van een DVD een DIVX X (avi) bestand. Kun je alles in 1 x doen dan? ik bedoel dus geluid, ondertiteling en beeld? hoe selecteer je de taal dan, want op een dvd staan vaak verschillende talen. Ik ga zo ff naar de videotheek en koop ff een goedkoop dvd'tje. Kben trouwens wel bang dat ik hier de highscore van 4 uur in ga halen. Ik heb een dual P!!!1000mhz met 512 MB intern en win2000prof. Hoelang zal dat duren? 3 uur.
Alvast bedankt voor de tips...

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
VOBS wel ff kopieren (lees rippen met Vobdec of wat dies meer zij) daarna alles in 1 keer encoderen ja...met FlaskMpg bijvoorbeeld

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 14:52 schreef henkleerssen het volgende:
VOBS wel ff kopieren (lees rippen met Vobdec of wat dies meer zij) daarna alles in 1 keer encoderen ja...met FlaskMpg bijvoorbeeld
dat zei ik ook, vobs naar hd halen.

Dus ondertiteling en geluid gaat ook mee. Maar hoe selecteer je wel taal je mee neemt, er zitten namelijk toch meerdere talen op?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Bijvoorbeeld met dvdencrypter trekt die er alles uit.... Met flaskmpeg kun je dan selecteren welke taal...
Vobdec is weer ander verhaal...

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
arjo_kamp> kijk anders naar EasyDivX als je niet helemaal met veel DivX instellingen kan omgaan.
Ik hou btw wel persoonlijk van inuitieve interfaces "ontop" zoals EasyDivX.
(bron : [topic=171615] )

• jaspov
  • Laatst online: 14:18
Waarom rippen nog zo weinig mensen met Nandub? Zeker nu je tegenwoordig Nandub kan combineren met Gordian Knot. Helpt je een heel eind op weg om Nandub goed in te stellen (je hoeft dus niet alle nandub settings te kunnen bevatten) EN het zorgt ervoor dat je altijd een optimale resolutie kiest. (Met goede beeldverhoudingen EN perfecte kwaliteit binnen het aantal cd's waar je het op wilt zetten)

Ik doe al een tijd Nandub maar nu is het in een keer makkelijker geworden en krijg je nog betere resultaten ook. Ik heb een Nederlandse handleiding op mijn site gezet voor geinteresseerden: http://go.to/ripping of http://rippen.cjb.net

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 08:58

Paniohitus

Paniohitus

Hebben hier mensen al ervaringen met de nieuwe divx codec (verise 4.0)? Ik heb namelijk het probleem om subtitles erbij te zetten met BSplayer bijvoorbeeld, doordat deze de films nog niet kan afspelen...

Wat zijn goede instellingen trouwens om de divx te maken?

En wat is het allerbeste prog. om een divx (nieuwe codec), te maken? Het mag lang duren, wil dus een kwalitatief hoog bestand, dat klein is. Mag dus lang duren voordat het gemaakt is...

BF1: Don-Panio

• jaspov
Het mooiste is nog steeds met Nandub omdat die een variabele bitrate gebruikt. Ik heb hierboven net een handleiding gepost.

Overigens werkt nandub alleen met 3.11a. Dit komt omdat nandub als het ware ingrijpt in het coderingsproces en dus op maat is gemaakt voor deze codec alleen. Heb je een andere (latere) codec of de vki patch dan moet je dus terug naar 3.11a. Maakt niet uit want het resultaat is het aller-allerbeste

succes

Verwijderd

hey maar ffd, jullie hebben het nu allemaal over een nieuwe film rippen enzo, maar ik re-compress/encode dus mijn DragonBall Z die ik van IRC af haal omdat ik een hekel heb aan die intro/outro of summaries in het begin of een voorblik van de volegnde aflevering. Als ik dan in Virtual Dub zoiets open, wat moet ik dan instellen bij de nieuwere codec, eersthad je allene fast/low maar ik heb nu dux 4.0.b en daar staat zoveel, wat moek nou doen om geen verdere beeldverlies te krijgen ,maar hem wel kleiner krijg? tnx ! :D

• jaspov
Ik zag op www.divx.com een artikel met alle settings beschreven in het forum. Wellicht heb je er wat aan.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:21

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op donderdag 07 juni 2001 20:48 schreef SiCnEsSs het volgende:
192 is een must.

maar ik spaar Dominion rips dus maakt niet uit, de meeste zijn 192 ;)
LoL..

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E18 - keuzestress door regeerakkoord, de checklist van links & meer!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Op zaterdag 21 juli 2001 19:15 schreef Jaspov het volgende:
Ik zag op www.divx.com een artikel met alle settings beschreven in het forum. Wellicht heb je er wat aan.
Kun je me ook nog een in depth link geven hiervan? Ik kan het niet zo snel vinden....

BTW.. lekker bijdrage...

Het rippen wordt er alleen niet echt makkelijker op....

• jaspov
http://www.divx.com/forums/viewtopic.php?topic=12451&forum=6

Hier staat het een en ander. Het forum heeft een search dus als je meer wilt gewoon zoeken op de optie waar je wat van wilt weten.

nandub LIJKT moeilijk, maar als je het stap voor stap doet en met gordian is het kinderspel. En de kwaliteit is absoluut superieur!

• Speedtracer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-02 10:12

Speedtracer

ondertitels? doen we niet aan.

codec: 3.11a
prog: nandub 1.0 rc2
Ideaal!! :9

een film in 2 passes encoden. Eerste pass voor de stats, en de tweede voor het echte werk. DVD2avi met vfapi als frameserver. Dan krijg je een avi bestand van ongeveer 8-15mb groot. Die dus weer doorgelinkt zit aan je vob files. Dus geen kwaliteit verlies, t.o.v. de dvd!! encode in nandub. Per pass bij mij ongeveer 6uur(PIII500). De vob's rippen met smartripper3.34. Voor het geluid Vob2audio(goed programma, later geen sync problemen). Variabele mp3 bitrate de audio encode. Als je dan de audio en video weer bij elkaar gooit in nandub een bijna perfecte copy van de dvd. :)

• jaspov
Bijna volledig eens. Alleen is avisynth (ipv vfapi) met Gordian veel eenvoudiger en geeft NOG beter resultaat! En dat zonder dat je alle settings van Nandub moet begrijpen....

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:03

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Op maandag 23 juli 2001 14:53 schreef Speedtracer het volgende:
codec: 3.11a
prog: nandub 1.0 rc2
Ideaal!! :9

een film in 2 passes encoden. Eerste pass voor de stats, en de tweede voor het echte werk. DVD2avi met vfapi als frameserver. Dan krijg je een avi bestand van ongeveer 8-15mb groot. Die dus weer doorgelinkt zit aan je vob files. Dus geen kwaliteit verlies, t.o.v. de dvd!! encode in nandub. Per pass bij mij ongeveer 6uur(PIII500). De vob's rippen met smartripper3.34. Voor het geluid Vob2audio(goed programma, later geen sync problemen). Variabele mp3 bitrate de audio encode. Als je dan de audio en video weer bij elkaar gooit in nandub een bijna perfecte copy van de dvd. :)
Zo doe ik het ook :D
Per pass duurt het ong. 4 uur..
Heb sommige dvd's wel eens op dezelfde manier gedaan alleen dan met VirtualDub en DivX 4 maar dan wordt ie vaak nog te blokkerig vindt ik.

Systeem specs

Verwijderd

zo en welke settings gebruiken jullie nu in 2002?

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op vrijdag 05 juli 2002 15:31 schreef loppiehu het volgende:
zo en welke settings gebruiken jullie nu in 2002?
Nandub met DivX 3.11a

Rippen met Smartripper, dan een 'nep-avi' maken van de VOBs zodat ze in Nandub geladen kunnen worden

Geluid: LAME MP3 VBR, rond de 160 kbit

Beeld: Uitrekenen met de bitrate calculator
Als kbps lager dan 900 komt > 2 CD's

Daarna 2 passes en klaar, indien film te groot audio iets zwaarder comprimeren, indien iets kleiner dan audio betere kwaliteit zetten totdat de file nabij de 700 mb is.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Ik ben genezen. Ik heb sinds het begin van DivX ook "meegedaan", dingen van internet gehaald, zelf tientallen dvd's geript (the hard way, toen nog met virtualdub en eerst audio en video apart rippen). Maar toen ik 300+ films op cd had, bedacht ik bij mezelf dat ik de meeste films toch maar 1x kijk. Topfilms die ik vaker kijk koop ik op dvd (Green Mile vandaag gekocht trouwens!), divx die ik binnenlepel via Chello kijk ik 1x van hd en flikker ik dan weg. Die 300 films heb ik dus ook voor een scheet en drie knikkers verkocht. Zeg nou even eerlijk: hoe vaak KIJK jij nou ECHT naar een film? (uitzonderingen/toppers als the Matrix daargelaten) Niet vaker dan 2x. Huur dan de 2e keer gewoon de dvd. Heb je niets geen gedonder en de lege cd's kosten je ongeveer evenveel als 1x huren. Inclusief tijd+stroom die het kost om te rippen heb je de huurprijs zeker terug.

Mijn 2 centjes, maar er zijn vast plenty mensen 't niet met me eens... :)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Klopt wel een beetje.... Ik heb er niet meer dan 12 op cd eigenlijk... maar als je per se toch iets op cd gedivxed wilt hebben aan film.. is het toch wel fijn dat je weet.. wat anderen voor settings gebruiken... en DivX codecs genoeg...

Ik ga binnenkort ook eens aan een digitale video camera denken.. en het is toch ff fijn om te weten ook hier.. wat voor divx settings anderen gebruiken.. en wat hun ogen ideaal is...

Verwijderd

welk progje gebruiken jullie zonder 8gb vrij te hebben?
en welk settings gebruiken jullie"

Verwijderd

Ik gebruik meestal g-knot in combo met divx 5.02 altijd zeer goede kwaliteit, heb testen gedaan met mensen die het verschil bij sommige films niet zagen, geluid is een ander verhaal aangezien mp3 gewoon minder klinkt als de ac3. Meestal aim ik voor 2cd's, maar aan de andere kant ik heb nu zoveel films, maar wat moet ik er mee ? ja kijken zou je zeggen maar dat doe je ook maar 2x en dan ken je hem van buiten.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 12:02
ik gebruik gewoon dat DvDeo proggie als ik een DVD wil rippen, dat zoekt automatisch de goeie instellingen wel uit voor een file van 700 meg.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik doe altijd 640*272 of 640*352, audio op 128 of 160 en bitrate rond de 1000 :)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Op zaterdag 06 juli 2002 17:48 schreef loppiehu het volgende:
welk progje gebruiken jullie zonder 8gb vrij te hebben?
en welk settings gebruiken jullie"
Progje om 8 Gb vrij te maken.. eeeuh onder windows explorer :?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Op zaterdag 06 juli 2002 20:35 schreef Un4GiveN het volgende:
ik gebruik gewoon dat DvDeo proggie als ik een DVD wil rippen, dat zoekt automatisch de goeie instellingen wel uit voor een file van 700 meg.
Goede tip.. ik zal eens kijken...

iemand die ook zijn eigengemaakte filmpjes divxed?

Verwijderd

Heb je niets geen gedonder en de lege cd's kosten je ongeveer evenveel als 1x huren. Inclusief tijd+stroom die het kost om te rippen heb je de huurprijs zeker terug.
300 * 0,2525 = 75,75 euro opslagkosten - dat is 2 DVD's nieuwprijs. Dus over kosten zou ik me niet zo druk maken, eerder om opslagruimte...

Maar ik ben het gedeeltelijk eens met je stelling - velen kijk je maar 1 a 2 keer - uitzonderingen daar gelaten, want ik heb ook nog een hoop films op mijn DVD (en niet DivX) wensenlijstje staan...

Ik maak de rips meestal niet zo moeilijk, gewoon FlaskMPG in Single pass met DivX 3.11 VKI >700kpbs met MP3>96<196kbps en spellingsgecorrigeerde subtitels met MicroDVD op bijvoorkeur 2CD's. Niet zozeer voor mijzelf, maar niet iedereen in mijn huis kan zo goed engels...

Ideale DivX settings :+ lol die bestaan niet. Net zo min als de lekkerste boterham...

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:01
iemand die ook zijn eigengemaakte filmpjes divxed?
Ik heb een Hi8 videocamera en ik zet m'n homevideos toch liever over naar SVCD, brand ze op CD en bekijk ze op m'n TV via m'n DVD speler.

En dan maar hopen dat die CD over 10 jaar ook nog af te spelen is en niet door de tand des tijds is aangetast... M'n ouders filmden vroeger met zo'n kleine 8mm camera. Heb je wel een speciale projector voor nodig om het nog af te kunnen draaien, maar het is volgens mij beter te bewaren voor de toekomst dan CDRs, hoewel dat altijd nog beter is dan VHS-tapes ofzo.

Maar wat ThePriest zei is opzich wel waar. Ik heb een tijd lang gehad dat ik zelf DivX rips maakte en actief bezig was met ruilen. Maar als je echt fanatiek gaat ruilen heb je al snel een enorme kijk-achterstand. En nadat je ze gekeken hebt is de kans klein dat je ze nog eens gaat kijken. En als ze echt de moeite waard zijn om nog eens te kijken dan wordt het ook vaak interessant om ze gewoon op DVD te kopen.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 13:24 schreef Haay het volgende:

[..]

Ik heb een Hi8 videocamera en ik zet m'n homevideos toch liever over naar SVCD, brand ze op CD en bekijk ze op m'n TV via m'n DVD speler.
Is dat goed genoeg kwaliteit voor je?
Pagina: 1 2 Laatste