[BOINC/Rosetta] Monitoring-tool : BAM

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.731 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 14:55
Toen ik van FaD overstapte naar Rosetta, en dus BOINC, kwam ik op het idee om zelf een tooltje in elkaar te draaien om BOINC te monitoren en besturen. Daar zijn al zat tools voor zul je zeggen (BOINCview bijvoorbeeld) maar het leek me gewoon een leuk projectje om de programmeer-skills weer eens af te stoffen. Bovendien is het voordeel van een eigen programma dat je zelf kunt bepalen welke features handig zijn, en hoe e.e.a. er uitziet. Ik besloot het programma BAM te noemen (Boinc Application Manager).

Na een tijdje had ik een werkend geheel. In eerste instantie liet het alleen de status zien van de verschillende jobs en systemen, plus de messages van BOINC. Dat werkte leuk, maar ik liep met BOINC tegen wat problemen aan. Zo wilde ik kunnen zien hoeveel punten een job zou gaan opleveren, had ik met enige regelmaat jobs die bleven steken op 1%, kwam de periodieke benchmark altijd op het verkeerde moment waardoor mijn scores in elkaar zakten, en wilde ik vanuit mijn programma commando's naar BOINC kunnen sturen, zoals het update commando.

Zo langzamerhand ontstond er zowaar een handig en nuttig programma. Hoewel ik het in eerste instantie puur voor mezelf had gebakken, heb ik aan mijn teamgenoten van Los Alcoholicos én aan onze "aartsvijanden" Cureseekers gevraagd om het zaakje eens te testen. Hieruit kwam nog flink wat suggesties voor nieuwe features en verbeteringen. Een behoorlijk deel daarvan is inmiddels geïmplementeerd, en more coming up.

Omdat het inmiddels stabiel draait, en toch wel wat functionaliteit bevat die ik in de meeste andere programma's niet heb kunnen ontdekken, heb ik besloten om het programma maar beschikbaar te stellen. Een korte opsomming van de functionaliteit :

- Status-overzicht van alle jobs over meedere systemen
- Status-overzicht van alle systemen
- Overzicht van de meldingen uit BOINC (en uit BAM zelf)
- Verwachtte aantal punten per job, per systeem en overall
- Waarschuwing bij jobs die bij 15 punten nog onder de 2% zitten
- waarschuwing bij veel jobs in status error
- waarschuwing bij systemen zonder werk
- waarschuwing bij systemen disconnected
- waarschuwing bij systemen met (veel) lagere benchmark dan normaal
- Status indicatoren overall van alle jobs en systemen (op basis van de waarschuwingen)
- Commando's sturen naar systeem (momenteel update, benchmark en instellen van netwerk status)
- Sorteren van de overzichten op willekeurige kolom
- Automatische of handmatige refresh van de gegevens
- Minimaliseren naar systray
- Systray commando's en pop-up waarschuwingen
- Automatische initiële configuratie van localhost
- Monitoren van remote systemen op LAN en/of internet, ongeacht het OS van die systemen

Het tabblad "test" kun je negeren, tenzij je de communicatie tussen BAM en BOINC wilt zien. In een latere versie zal dit tabblad niet meer bestaan, gebruik ik nu nog om bij nieuwe features de communicatie te bekijken. Tabblad "details" bevat nu alleen nog de berichten van BOINC en BAM, hier moet nog (hard) aan gewerkt worden. Dus voorlopig is voornamelijk het tabblad "overview" intressant.

Op het TODO-lijstje staat :

- Commando naar alle systemen tegelijk versturen
- Diverse opties configureerbaar maken (zoals threshold voor waarschuwingen voor hangende jobs en slechte benchmarks)
- Indicatie tijd laatste contact met server per systeem/project
- Indicatie uiterste inlevertijd per job
- Tabblad "details" vullen met relevante gegevens van systemen/jobs in een treeview

Hoewel het geheel momenteel stabiel draait bij diverse mensen, is het nog lang niet "af". Als het je handig lijkt, en/of je wilt helpen met testen, het is te vinden op www.xs4all.nl/~rpont .

Vragen, problemen en suggesties kunnen in deze draad gepost worden. Ik zal mijn best doen problemen te verhelpen en features te implementeren, als ik er de tijd voor kan vinden. Probeer bij problemen zo duidelijk mogelijk te posten wat er mis gaat, en bij welke acties.

O ja, ontwikkeld en getest op Windows XP. Zou moeten draaien op alle windows versies vanaf '98, mits voorzien van IE 5.5 of hoger.

[ Voor 3% gewijzigd door DigiK-oz op 07-01-2006 17:18 ]

Whatever

Anoniem: 99022

Mooi programma,
lukt me alleen nog niet om meerdere systemen toe te voegen.....
Wat moet er bij "password" staan?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 99022 op 29-12-2005 14:42 ]

Anoniem: 159695

Dank je voor de tool, zal er zeker even naar kijken, maar als ik zo zie, is het niet alleen voor Rosetta dus maar ook voor de andere projecten van Boinc.

• DigiK-oz
Password vind je op het systeem wat je wilt monitoren in de file GUI_RPC_AUTH.CFG in de boinc directory. Uiteraard moet BOINC zo geconfigureerd zijn dat hij remote control toestaat, de systemen die dat mogen staan in REMOTE_HOSTS.CFG.

Als 1 van die files er nog niet staat, kun je geen remote-control doen. Dus moet je de file(s) aanmaken met juiste password in de GUI_RPC_AUTH.CFG en de naam/ip van het systeem waarvandaan jij wilt monitoren in REMOTE_HOSTS.CFG. Daarna BOINC stoppen/starten en in BAM het juiste password zetten. Ook eventuele firewall moet het verkeer doorlaten, poort 1043.

Is inderdaad niet alleen voor Rosetta, maar het is voor Rosetta redelijk uitvoerigh getest, voor andere projecten maar weinig. In principe werkt het voor alles wat onder BOINC draait.

Whatever

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 22:14

ScSi

Belg.

Goed, ik draai BOINC. Ik wil dat BAM wel eens zien. En nu ?

Goed, downloaden, installeren en klaar....Maar dan net niet helemaal. BOINC maakt namelijk gebruik van passwords en configuratiefiles om er voor te zorgen dat niet iedereen jouw BOINC kan besturen. Dus op iedere PC waar je BOINC draait moet je eerst wat aanpassingen doen voordat je BAM kan gebruiken.

Het password wordt bewaard in een file in de directory waar BOINC geïnstalleerd is. Deze file heet GUI_RPC_AUTH.CFG. Als deze file al bestaat in de directory, bevat deze al een password. Even kijken in de file en opschrijven dus (LET OP: wijzig het bestaande password NIET, dit kan problemen geven met o.a. BOINC manager). Bestaat de file nog niet, maak deze dan en zet er een password naar keuze in, OF start BOINC manager, die maakt dan een password voor je.

Dan is er nog de file waar computers in staan die BOINC mogen besturen, deze heet REMOTE_HOSTS.CFG. Als deze file nog niet bestaat, maak hem dan aan. Bestaat hij al, dan kun je hem editen. In deze file staan de namen of ip-adressen van de computers die BOINC mogen besturen. Voeg dus je eigen computernaam of ip-adres in op een aparte regel.

Als je dit alles hebt aangepast, moet je BOINC stoppen en opnieuw starten. Hoe dat gaat, ligt er aan hoe je BOINC hebt geïnstalleerd. Als je niet weet hoe je dit moet doen, sluit dan de computer af en start opnieuw op. Start vervolgens BOINC weer (als dat niet automatisch gebeurt).
Komt overigens rechtstreeks van zijn website..

Is inderdaad niet alleen voor Rosetta, maar het is voor Rosetta redelijk uitvoerigh getest, voor andere projecten maar weinig. In principe werkt het voor alles wat onder BOINC draait.
Dan zal ik het bij deze gaan testen voor SETI.

Anoniem: 99022

Muahahahaha, eerste bug kwam ik net tegen, maar was te snel met OK klikken :x
Was iig een runtime error....iets met modal bladiebladiebla

• DigiK-oz
Thanks, daar kan ik wat mee :(

Wat deed je toen die fout optrad?

[ Voor 40% gewijzigd door DigiK-oz op 29-12-2005 15:02 ]

Whatever

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Prima initiatief dit, als we aan versie 2 toe zijn wil ik het wel in de faq gooien en (mocht het nodig zijn) webruimte beschikbaar stellen voor download.

Er zit toch wel DPC reclame in he :P Aangezien onze S@NL vrienden dit ook wel zullen gaan gebruiken :+

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• DigiK-oz
Ik heb het netjes gehouden. Alleen in de about box wordt DPC genoemd :)

Whatever

• ScSi

ScSi

Belg.

Sloompie, suggestie voor BAM (niet van de hoogste prioriteit maar goed :) )
Verschillende kleurtjes voor de verschillende statussen; groen vr running, blauw vr finished en rood vr degene die bijna over de deadline heen zijn.. Kijk eens naar BoincView anders, daar vind ik dat heel mooi gedaan!
Verder toppie prog, doet wat het moet doen. Gewoon nog wat werk maken van de suggesties en dat komt helemaal goed!

EDIT: ook de mogelijkheid inbouwen onder options ofzo om
a) te minimizen naar tray als je op 'sluiten' (kruisje) drukt
b) de teksballonetjes uit te schakelen.

[ Voor 17% gewijzigd door ScSi op 29-12-2005 15:28 ]

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Anoniem: 159695 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 14:53:
[...]

Dan zal ik het bij deze gaan testen voor SETI.
Ik bij µFluids :) Ik had trouwens geen wachtwoord nodig?

Wat me ook handig lijkt is het totaal aantal punten per systeem (kan ik nu nergens vinden).

[ Voor 17% gewijzigd door MarkB op 29-12-2005 15:59 ]

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

• DigiK-oz
De PC waarop je BAM installeert wordt automatisch geconfigureerd als je dat wilt, dan zoekt BAM het password (alleen voor je lokale PC dus) zelf op.

Whatever

• DigiK-oz
ScSi_009 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 15:22:
Sloompie, suggestie voor BAM (niet van de hoogste prioriteit maar goed :) )
Verschillende kleurtjes voor de verschillende statussen; groen vr running, blauw vr finished en rood vr degene die bijna over de deadline heen zijn.. Kijk eens naar BoincView anders, daar vind ik dat heel mooi gedaan!
Verder toppie prog, doet wat het moet doen. Gewoon nog wat werk maken van de suggesties en dat komt helemaal goed!

EDIT: ook de mogelijkheid inbouwen onder options ofzo om
a) te minimizen naar tray als je op 'sluiten' (kruisje) drukt
b) de teksballonetjes uit te schakelen.
Opgenomen in de TODO-list :)

Whatever

• ScSi

ScSi

Belg.

Net ook gemerkt dat na het runnen van zowel een remote als een locale benchmark BAM een seconde of 20-30 bezig is met het verwerken van de geupdate benchamarkscore (P4 2.8 HT met 1536Mb RAM). Het zandlopertje verschijnt wel en het loopt niet echt vast, maar misschien gebeuren daar onnodige processen? (of kan je daar niet om heen?)

• DigiK-oz
Als er een benchmark gedraaid wordt, wordt de auto-update gedisabled om te voorkomen dat er een commando wordt gestuurd naar BOINC tijdens de benchmark, wat de score nadelig zou beïnvloeden.

Om de benchmark-score op te halen moet erv eel meer data van BOINC worden opgehaald dan bij een reguliere reload. De zandloper blijft staan tot alle data binnen is, pas daarna wordt de info geparsed. Als het goed is, is BAM gedurende die tijd zo goed als "idle" en zal dus weinig CPU gebruiken, maar het kan wel even duren. Vervolgens wordt de auto-update weer ge-enabled, en wordt er een gewone reload gedaan om de benchmark-info te updaten, wat dus ook weer enkele seconden duurt.

Dus dat het even duurt kan kloppen, maar dat is voornamelijk wachttijd op de info uit BOINC. Check anders even met taskmanager wat de CPU-usage van BAM is tijdens dit proces.

EDIT : nog even verder gekeken, er wordt na de benchmark een (onnodige) extra reload gedaan die dus voor nog wat extra seconden doorlooptijd zorgt. Fixed in next version.

[ Voor 11% gewijzigd door DigiK-oz op 29-12-2005 16:05 ]

Whatever

• ScSi

ScSi

Belg.

Goed dat je er al zelf achterkwam, want de CPU load gaat tot MAX (50% op een HT dus) Geheugengebruik blijft gelijk!

Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/9837/bam4vd.jpg

EDIT: ook als ik manueel op de knop reload duwt heb ik hetzelfde voor

[ Voor 25% gewijzigd door ScSi op 29-12-2005 16:26 ]

• DigiK-oz
Hmmm, dat kwam ik in mijn test niet tegen...In my case heeft BAM na 4 benchmarks maar 3 sec cpu tijd totaal staan...

Ik ga verder zoeken! Benchmarken doe je natuurlijk niet om de paar minuten, maar het is niet de bedoeling dat BAM meer verbruikt dan je koe 8)7

EDIT: Die 50% CPU, is dat langdurig? Tijdens de volledige 20-30 seconden? Of maar heel kort? En alleen bij lokale benchmark, of remote, of beide?

EDIT2: Oke, de reload vreet dus CPU. Langdurig? En hoeveel systemen bekijk je met BAM?

[ Voor 33% gewijzigd door DigiK-oz op 29-12-2005 16:43 ]

Whatever

Trouwens op je SITE komt dat verhaal van poort 1043 niet ter spraken.
Voor SETI werkt het iig

Maar is ook niet perse nodig zie ik.. werkt goed.. mocht ik wat tegenkomen dan meldt ik me

Bij een reload pakt ie maar 3% CPU bij mij.

Misschien een optie om de punten totaal te kunnen zien ? buiten de systems gewoon bij de jobs zelf.

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 159695 op 29-12-2005 17:06 ]

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-03 14:08

Kristof

is een Belgisch product

Ik draai BAM nu ook al even (beta), en ik moet zeggen dat het al aardig wat functionaliteit heeft.
Een _/-\o_ voor Sloompie (spijtig dat hij enkel in het verkeerde subteam zit ;))
Hopelijk gaat de ontwikkeling ervan door zoals tot nutoe!

Toch nog even herhalen:
Voor je het gebruikt, lees eerst zijn uitleg die hij geeft op zijn site.

[ Voor 18% gewijzigd door Kristof op 29-12-2005 18:42 ]

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Ziet er netjes uit, denk dat ik het programma morgen ook eens installeer op 1 pc hier :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• ScSi

ScSi

Belg.

3 systemen, een localhost en 2 andere in het netwerk.. De load duurt ongeveer een halve minuut.
(OS: windows XP SP1) Ga zo meteen even testen of ik dat ook heb als ik enkel mijn localhost monitor..

EDIT: ik denk dat het is omdat ik een queue probeer te reloaden op een remote machine binnen mijn netwerk met 100 jobs in.. Als ik dat systeem eruit haal draait alles normaal.. Geen reden tot paniek dus.

[ Voor 35% gewijzigd door ScSi op 29-12-2005 19:37 ]

• DigiK-oz
ScSi_009 thanks, ik heb inmiddels al wat code verwijderd (de onnodige refresh die bij 100 jobs wel wat CPU vreet, ja). Maar dit was met name bij benchmarks.

Het parsen van de door BOINC geleverde XML van 100 jobs is vrij snel, dus ik ga nu kijken naar het optimaliseren van de code die de 100 jobs in het overzicht zet. Een testje met 15 systemen met 20-30 jobs per systeem was inderdaad vrij traag en kostte flink wat CPU. Ik weet nu in ieder geval waar ik moet zoeken, ik zou zeggen zet je auto-update in dit soort gevallen voorlopig niet te laag.

Whatever

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-04 18:33
Heel knap ! _/-\o_
Heb er nu 9 systemen in staan, 4 daarvan staan hier lokaal, de andere 5 staan remote via inet. Slechts 3 van de 9 draait Windows, de 6 andere diverse smaken van linux. Updaten gaat snel, cpu gebruik is haast onmerkbaar tijdens het updaten. Wel hou ik max 2 dagen op queue, dus het aantal jobs per client is beperkt, max een 20-tal.

Een systeem toevoegen gaat goed, maar wijzigen gaat helaas (voorlopig?) niet. Verwijderen evenmin, maar dat geef je ook aan in je todo. Dus als je 'n foutje maakt verslikt die configdata.xml file zich.
Anders dan op je site staat vermeld, sluit ik dan bam af, editeer de foute entries uit die configdata.xml en gooi de alldata.xml weg (ipv de configdata.xml). Daarna bam weer opstarten en alles ziet er weer netjes uit ;) De alldata.xml wordt automatisch weer aangemaakt.

Hoedanook, knap gedaan. En ik hoop van harte dat je ermee doorgaat, ik vind dit progje lekker lopen en het sluit perfect aan bij wat ik van zo'n hebbedingetje verlang ;)

[ Voor 8% gewijzigd door ColdRain op 29-12-2005 23:06 ]

• ColdRain
Wat me net nog opvalt:
De boinc benchmark is altijd maar voor 1 cpu, of 1 core. Op systemen met meer cpu's geeft sorteren op benchmark dus niet zo'n net resultaat. Misschien een berekende systeem benchmark in de plaats?
Ook, de gemiddelde benchmark wil ik niet weten ;) maar wel het verschil (+/-) met vorige waardes. Op die manier kan je in 't overzicht al zien of het tijd wordt om een geforceerde manuele benchmark uit te voeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Laatst online: 12-03 19:58
Nakebod schreef op donderdag 29 december 2005 @ 18:46:
Ziet er netjes uit, denk dat ik het programma morgen ook eens installeer op 1 pc hier :)
Meer heb je ook niet nodig. Vanaf 1 pc kun je alle koeien regelen :+ Zelfs via internet.

Zelf gebruik ik BAM nu al een redelijke tijd, al voor hij publiek ging. Was vooral handig voor een MF. Je weet exact hoeveel punten je finished wu's gaan opleveren.

Je kunt namelijk ook je remote koeien er mee bedienen. Ik regel er 2 koeien mee die bij een oom en tante staan en eentje die bij een collega van me staat. Gewoon mijn eigen thuis-IP toegevoegd aan de computers die Boinc vanaf Remote mogen bedienen. Zolang zij de poort open laten staan in de firewall kan ik vanuit thuis met BAM hun Boinc regelen. BAM regelt nu netjes 5 pc's voor me. Kan via internet dus gewoon Update doen, benchmarken, netwerkverbinding opschorten/aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138731

Ja super makkelijk proggie dit, omvat de meeste core functies van BOINC viewer, maar dan op een google-achtige manier: simpel en compact.
I wave Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/jaf49v.gif for Sloompie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien is het niet makkelijk om in het tabblad systems bij command, het commando No New Work of Work Allowed toe te voegen zodat je deze opties ook kunt beheren remote.

Tevens als ik binnen het Tabblad JOBS klik op System krijg ik een Runtime error:

Run-time error '380': Invalid property value, als ik op OK klik dan sluit het programma af.

Kan er verder niets over terugvinden in de eventviewer dus ik hoop dat je er iets mee kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
ColdRain schreef op donderdag 29 december 2005 @ 23:03:

Een systeem toevoegen gaat goed, maar wijzigen gaat helaas (voorlopig?) niet. Verwijderen evenmin, maar dat geef je ook aan in je todo. Dus als je 'n foutje maakt verslikt die configdata.xml file zich.
Anders dan op je site staat vermeld, sluit ik dan bam af, editeer de foute entries uit die configdata.xml en gooi de alldata.xml weg (ipv de configdata.xml). Daarna bam weer opstarten en alles ziet er weer netjes uit ;) De alldata.xml wordt automatisch weer aangemaakt.
Yep, dat is de snelste manier om een fout te herstellen (momenteel). Een delete/update functie voor je configuratie is in de maak.
ColdRain schreef op donderdag 29 december 2005 @ 23:22:
Wat me net nog opvalt:
De boinc benchmark is altijd maar voor 1 cpu, of 1 core. Op systemen met meer cpu's geeft sorteren op benchmark dus niet zo'n net resultaat. Misschien een berekende systeem benchmark in de plaats?
Ook, de gemiddelde benchmark wil ik niet weten ;) maar wel het verschil (+/-) met vorige waardes. Op die manier kan je in 't overzicht al zien of het tijd wordt om een geforceerde manuele benchmark uit te voeren :)
Benchmark wordt inderdaad domweg per core aangegeven. Door deze te vergelijken met het gemiddelde kun je ook nu al bepalen of het tijd wordt voor een handmatige benchmark. Zit je benchmark meer dan 5% onder he gemiddelde, krijg je nu een waarschuwing en wordt de benchmark-kolom oranje. Maar een systembenchmark getal (dus de score per core maal het aantal cores) is inderdaad een goed idee. Zal kijken of ik het gemiddelde weg haal en er een plus/min t.o.v. gemiddelde van maak, of dat ik beide laat zien.
Anoniem: 159695 schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 08:01:
Misschien is het niet makkelijk om in het tabblad systems bij command, het commando No New Work of Work Allowed toe te voegen zodat je deze opties ook kunt beheren remote.

Tevens als ik binnen het Tabblad JOBS klik op System krijg ik een Runtime error:

Run-time error '380': Invalid property value, als ik op OK klik dan sluit het programma af.

Kan er verder niets over terugvinden in de eventviewer dus ik hoop dat je er iets mee kunt.
Allow/disallow new work komt er in een volgende versie zeker bij. Die runtime-error, dat is dus als je klikt op de "kop" van de meest linkse kolom? Hmmm...Gaan we uitzoeken.

Wat betreft CPU-usage tijdens reload (ScSi_009) : Ik heb hier nog e.e.a. in aangepast, op mijn systeem met 16 clients en totaal 250+ jobs is de doorlooptijd van 17 naar 11 seconden gegaan, de cpu-usage van 6 naar 3,5 seconde.

Thanks voor de suggesties en de bugmeldingen allemaal, ik ga er aan werken!

[ Voor 4% gewijzigd door DigiK-oz op 30-12-2005 12:14 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Kunnen we ergens een soort van beta-build neerhalen dan? Wil wel beta-tester spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Allow/disallow new work komt er in een volgende versie zeker bij. Die runtime-error, dat is dus als je klikt op de "kop" van de meest linkse kolom? Hmmm...Gaan we uitzoeken.
Yeps, klopt helemaal.. voor de rest geen problemen atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-06 12:59

Crack

...ehh.......Mooh?!?

ScSi_009 schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 12:17:
Kunnen we ergens een soort van beta-build neerhalen dan? Wil wel beta-tester spelen :)
URL staat in de startpost.
Sloompie schreef op donderdag 29 december 2005 @ 14:17:
[...]
- Waarschuwing bij jobs die bij 15 punten nog onder de 2% zitten
[...]
Geldt dat ook voor Climateprediction? Ik heb net een wu met een geschatte tijd van 1200 uur binnengekregen, maar ik hoop bij 2% toch wel wat meer punten verdiend te hebben dan 15. :)

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Crack schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 12:31:

Geldt dat ook voor Climateprediction? Ik heb net een wu met een geschatte tijd van 1200 uur binnengekregen, maar ik hoop bij 2% toch wel wat meer punten verdiend te hebben dan 15. :)
Tsja, die melding komt voor ieder project. Is gemaakt omdat Rosetta nogal eens last heeft van "hangende" jobs, die dus op 1% blijven steken tot in de eeuwigheid. Voor andere projecten kun he die melding dus negeren. Ik zal kijken of ik ook dat configureerbaar kan maken.

Wat betreft beta-builds, ik zal er voor zorgen dat ik iedere avond mijn meest recente build ook op de website zet. Dat is dan wel zonder dat e.e.a. een beetje fatsoenlijk getest is...Maar not today, druk,druk,druk..Zal wel volgend jaar worden :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Voor de optimizers onder ons (dus voor alle DPC'ers mag ik hopen :P)
Benchmarken via rpc (dus via BAM) geeft bij mij nog eens 6 tot 9% hogere benchmarks (en ze waren al erg hoog middels die Duitse optimized boinc core).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Is de sourcecode van de science app van Rosetta al vrijgegeven....? Want dan gaat het snelle grazen pas echt beginnen! Bij SETI gaat een standaard WU van 2,5 uur naar [als je de goede voor je computer gebruikt] naar 20 minuten per WU :*) En dan komt een optimized boinc client pas echt tot zijn recht!

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Black Piet schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 16:25:
Is de sourcecode van de science app van Rosetta al vrijgegeven....?
Volgens de originele plannen had dit intussen gebeurd moeten zijn: code release bij 1 mio credits per dag, en we zitten daar intussen ruim over.
Maar zoals je in die draad kan lezen is er nogal wat discussie over het credit systeem en de cheat-gevoeligheid die misschien verhoogt bij vrijgeven van de code. Voor wie Boinc een beetje volgt is die draad best interessant om lezen: men wil leren van de ervaringen in andere Boinc projecten, en tegelijk is Rosetta nog net klein genoeg om niet gevangen te zitten in vastgeroeste ideeen. Er is hoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-06 12:54

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Ik heb een probleem(pje).
Over het internet wil ik met BAM contact maken met een BOINC die draait op een pc aan de andere kant van het land.
Echter krijg ik een melding:
"Connection is forcefully rejected"
Wat kan het probleem zijn.
Ik weet zeker dat het IP goed is en dat het password klopt.

Ook zou ik graag zien dat bij de volgende versie, dat je er een IP uit kunt gooien.
Ik heb een keer een intern IP adres geprobeerd wat niet goed was, maar dit wil hij nog altijd aanroepen.

Voor de rest is het een heel handig proggie.
Bedankt voor je moeite alvast!

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Een IP er uit gooien kan je voorlopig even zelf handmatig in de configdata-file. Systemen verwijderen is al toegevoegd op de ToDo-lijst.

Forcefully rejected krijg ik alleen op een systeem waarvan de firewall me tegenhoudt. Misschien zit daar een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
De melding "connection is forcefully rejected" ben ik alleen nog maar tegengekomen als betreffende PC wel aan staat, maar BOINC niet aktief is, kun je dat op de 1 of andere manier checken?

Je kunt een IP wegmikken uit je configuratie door de CONFIGDATA.XML file met b.v. notepad te editten. Maar je kan beter de verse versie downloaden, 0.3.0 is vanaf NU beschikbaar!

Changelog sinds 0.2.0 :

- Reload now takes less time and uses less CPU
- Implemented allow/disallow new work in systems popup-menu
- Added a "configuration" tab
- Added the possibility to enable/disable balloon popups, totally or selectively
- Added a systems overview to the configuration tab. You can edit your systems' passwords here, or delete a system from your configuration (by setting the password to a single asterisk (*))
- Added a deadline column to the jobs overview, and a warning if a job is within 96 hours of it
- Fixed a problem with the sort order of the "Current CPU" and "CPU remaining" columns in jobs overview
- Added state info to the run-time error dialog to help diagnose a rare error with sorting that some users reported
- Closing BAM with the windows close button (X) now optionally just sends BAM to the system tray
- Trying to start BAM a second time now just gives the running BAM the focus
- Benchmark score & average mow take the number of CPUs into account (score is benchmark multiplied by number cpus)
- Added a column to the systems overview indicating the percentage of the benchmark compared to average
- Any column except systemname can now be hidden for both the jobs and systems overview
- The "test" tab has been removed. Used during initial testing, it served no purpose anymore.

Nieuwe functionaliteiten, dus waarschijnlijk ook nieuwe bugs :) Kom je een probleem tegen, post het dan hier.

EDIT : Als je problemen hebt met het connecten naar remote systemen, probeer het dan eerst via boinc manager. Als die ook niet kan connecten, ligt het dus aan je configuratie, niet aan BAM. Check firewalls, gui_rpc_auth.cfg en remote_hosts.cfg

[ Voor 11% gewijzigd door DigiK-oz op 01-01-2006 20:18 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-06 12:54

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Al mijn systemen kunnen gewoon contact maken met het BOINC netwerk.
Wat moet ik eventueel changen in de firewall om het te fixen?
De pc's die ik wel kan zien zitten in mijn eigen netwerk en niet daar buiten.

Helaas kan ik zo niet checken of die pc aanstaat (incl. BOINC), maar ik ga er wel van uit!

(is een pc die praktisch 24 uur p/d draait en die draaide toen ik wegging :P)

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Wessie schreef op zondag 01 januari 2006 @ 20:22:
Al mijn systemen kunnen gewoon contact maken met het BOINC netwerk.
Wat moet ik eventueel changen in de firewall om het te fixen?
De pc's die ik wel kan zien zitten in mijn eigen netwerk en niet daar buiten.

Helaas kan ik zo niet checken of die pc aanstaat (incl. BOINC), maar ik ga er wel van uit!

(is een pc die praktisch 24 uur p/d draait en die draaide toen ik wegging :P)
De communicatie tussen BAM en BOINC verloopt over poort 1043 van de PC waarop BOINC draait. Deze moet dus open staan in de firewall (of in ieder geval open voor het systeem waarop je BAM draait).

Probeer ook even te connecten naar die PC met boinc manager. Deze gebruikt in principe hetzelfde mechanisme als BAM, dus als je daarmee ook niet bij die PC kunt, is het een configuratie-issue.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Altijd handig om connectie issues uit te sluiten is telnetten op die poort.
Dus vanop de pc waar je BAM draait:
code:
1
telnet ip-van-probleem-pc 1043

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Niet online
bij mij draait het, maar ik had nog 1 vraag. hoe pas ik de naam aan van het systeem zoals hij wordt weergegeven in BAM. ik heb nu localhost en een ip staan, terwijl liever mijn koetjes "Bertha 1" en "bertha 93" noem ;)

[edit1]
ik heb zelf het idee dat ik dat in 1 van die XML bestanden moet doen van BAM, ik ben alleen een XML n00b.
[/edit1]
[edit2]
voor de echte strebers is het mischien ook nog een idee om een wake-on lan functie erin te bouwen zodat je voor elke PC in BAM een tijd in kan stellen om op te starten. ik heb zelf namelijk 2 staan die 's nachts eigenlijks uit moeten.
[/edit2]

[ Voor 37% gewijzigd door batsma op 02-01-2006 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Je kan de localhost toevoegen met zijn "echte" naam (en zelfde password als localhost dus). Daarna kan je localhost uit je configuratie verwijderen (of inderdaad in configdata.xml "localhost" vervangen door "Bertha1").

Als die PC zijn echte naam niet "Bertha1" is, wordt het lastig. BAM connect namelijk gewoon met de naam die je opgeeft, en kent geen alias namen. Tenzij je lokaal een WINS/DNS server hebt die de naam Bertha1 vertaalt naar de echte naam, en daarmee BAM laat connecten.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Niet online
zou je zo'n optie in kunnen bouwen voor de overzichtelijkheid, ik heb er op dit moment nog maar drie in staan en toevallig weet ik welke PC's dat zijn, maar als ik ga assimileren voor R@H zou het wel handig zijn als ik de naam kan veranderen in: "computer bij pietje thuis" oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Toegevoegd aan wish-list

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Niet online
Ik denk dat je goed en stabiel werk hebt afgeleverd sloompie, er klaagt al heel lang niet meer iemand over bugs. Chapeaux _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Shit, je hebt gelijk. Gauw maar een verse versie neerzetten, is er tenminste kans op nieuwe bugs :)

0.3.1 beschikbaar

version 0.3.1 :

- Fixed a problem with sorting on system in the jobs overview, which was introduced in 0.3.0
- Added mousewheel-scrolling in the systems, jobs and configuration overview
- If connecting to a system fails at port 1043, BAM will now also try the fallback port, 31416
- Deleting a system from the configuration now asks for confirmation
- You can now specify an alias (display name) for a system, which will be used in the overviews

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Update draait hier sinds vrijdagavond, en nog geen problemen gehad.
De nieuwe functies werken... (diegene die ik gebruikt heb dan toch :Y) )

Je moet wel je TODO list eens updaten in de OP :)

Nog een feature request:
Bij een update een HTML page maken, en die uploaden naar een ftp-server.

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Niet online
Ik heb onlangs een van mijn computers moeten verhuizen, en nu merk ik iets vreemds aan BAM.

hij geeft om de paar uur aan dat de verbinding weg is en dat ik het ww aan moet passen in het "configuration" tab. Nu weet ik dat het ww niet veranderd is dus is de oplossing BAM te killen en daarna opnieuw op te starten. Dit werkt ook 100% vlekkeloos, want daarna vind hij die PC altijd weer, maar de "Reload" knop helpt niet ik krijg dan altijd een connection refused melding. In de thuis LAN had ik dit probleem niet.

Nu is mijn vraag, is dit een probleem in de software of is hier iets anders aan de hand?

edit:

bedankt trouwens dat ik nu mijn koetjes namen kan geven.

[ Voor 12% gewijzigd door batsma op 09-01-2006 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Al eens geprobeerd het systeem te verwijderen (met het * in het wachtwoordveld) en daarna opnieuw toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Niet online
ja, dat heb ik gedaan. ik heb zelfs het hele ww al aangepast naar iets anders zodat je het eventueel zelf wat makkelijker in kan typen. dit lijkt allemaal niet te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Dan zal Sloompie (hopelijk) uitkomst kunnen bieden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Even checken of ik je situatie goed begrijp :

1) BAM start, en kan die PC ook gewoon weergeven
2) Na een tijdje krijg je voor die PC de melding dat je wachtwoord fout is
3) Dit blijft zo na een reload, maar een restart lost het probleem op (voor een tijdje)
4) Dit is pas sinds de PC verhuisd is

Heeft de PC nu een ander ip-adres na de verhuizing? En staat die PC met ip-adres of met naam in je config? En staan misschien zowel het oude als nieuwe ip-adres nu in je config?

Strange, maar we gaan op zoek!

[ Voor 8% gewijzigd door DigiK-oz op 09-01-2006 18:30 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Niet online
Sloompie schreef op maandag 09 januari 2006 @ 18:29:
Even checken of ik je situatie goed begrijp :

1) BAM start, en kan die PC ook gewoon weergeven
2) Na een tijdje krijg je voor die PC de melding dat je wachtwoord fout is
3) Dit blijft zo na een reload, maar een restart lost het probleem op (voor een tijdje)
4) Dit is pas sinds de PC verhuisd is

Heeft de PC nu een ander ip-adres na de verhuizing? En staat die PC met ip-adres of met naam in je config? En staan misschien zowel het oude als nieuwe ip-adres nu in je config?

Strange, maar we gaan op zoek!
1. klopt
2. klopt ook
3. helemaal correct
4. het is me inderdaad pas opgevallen nadat de PC verhuist is.

de PC heeft inderdaad een nieuw ip adres. Hij had altijd een vast IP in mijn thuisnetwerk, een 192 ip, en nu heeft hij een internet ip adres. Hij staat met een IP in mijn config, maar ik gebruik wel een alias voor die PC. Als ik het goed bekijk staat in "CONFIGDATA.XML" de oude locatie niet meer, dus alleen het nieuwe IP adres van de PC. in de "alldata.xml" komt hij ook niet meer voor onder het oude IP adres.

Ik moet trouwens wel zelf een mogelijk probleem aankaarten. de PC staat nu gewoon op een internetaansluiting dus niet meer in een LAN. Het kan zijn dat die internet verbinding onstabiel is waardoor dit veroorzaakt wordt, ik heb alleen nog niet gemerkt dat die verbinding onstabiel is.

Punt is alleen dat een reload dan volgens mij afdoende zou moeten zijn.

(sorry dat ik het je zo moeilijk maak. ik weet ook niet of anderen dit probleem hebben gehad cq geconstateerd.)

[ Voor 19% gewijzigd door batsma op 10-01-2006 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit probleem heb ik ook gehad, echter door alldata.xml te hernoemen werkte alles weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Niet online
Dus BAM afluiten, alldata.xml verwijderen en BAM opnieuw opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou 'm even hernoemen ipv verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
He, dat klinkt hoopvol!

@batsma, als je die alldata.xml renamed, kun je mij dan een kopietje mailen? (mailadres staat op download-page van BAM).

Ik heb inmiddels wel een vermoeden waar het probleem zit, maar kan dit helaas niet verifiëren omdat het probleem zich bij mij niet voordoet. Met een alldata.xml file kan ik misschien kijken of mijn vermoeden juist is.

EDIT : batsma, wil jij deze versie voor me testen:

http://www.xs4all.nl/~rpont/BAM/BETA/BAM.EXE

(enige wijziging is bedoeld om specifiek het probleem met de "not authorized" op te lossen, en ik wil graag weten of dat gelukt is)

[ Voor 27% gewijzigd door DigiK-oz op 10-01-2006 20:02 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Niet online
de alldata.xml heb ik helaas al verwijderd want ik dacht in eerste instantie dat Creator_Boinc dat bedoelde, dus sorry, die heb ik niet meer voor je. ik ga de beta wel uittesten, en dan hoor je over een dag of twee of het weer is voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Maakt niet uit. Bij "rare" problemen, is het wegmikken van alldata.xml altijd een optie, hierdoor verwijder je oude data en veroorzaak je een verse start (je configuratie blijft wel behouden).

Ben benieuwd of de beta je probleem verhelpt, ik vermoed (uiteraard 8) ) van wel.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Kristof schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 17:06:

Nog een feature request:
Bij een update een HTML page maken, en die uploaden naar een ftp-server.
Ha, zou het graag doen, maar mijn HTML-skills zijn non-existant :)

Nou weet ik uit het FaD-verleden nog dat jij zoiets in FADdict had gebouwd. Zou je mij een voorbeeld kunnen mailen van de html-file die daardoor werd gegenereerd, en eventueel een stuk van de (VB?) code waarmee je dit hebt gerealiseerd? Het FTP-deel bakken is no problem, maar HTML :X ...Ben ik allergisch voor of zo

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

zal 1 dezer bekijken wat ik kan doen voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Niet online
hmmmmmmm, ik kreeg hem net weer.
Socket error not connected.
Please change password (oid).

en dat terwijl die client wel gewoon draait. bam afsluiten en opnieuw openen is weer de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
weet niet of het mogelijk is, maar misschien is het handig dat je kan attach project kan doen via BAM, zodat je bijv uFluids of Rosetta of Seti op al je koeien kan attachen/detachen, zonder dat je ze allemaal af hoeft.

[ Voor 1% gewijzigd door Megaflix op 12-01-2006 07:17 . Reden: major typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
batsma schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 23:17:
hmmmmmmm, ik kreeg hem net weer.
Socket error not connected.
Please change password (oid).

en dat terwijl die client wel gewoon draait. bam afsluiten en opnieuw openen is weer de oplossing.
Hmmm :(

Eerst een socket error dus, daarna het change password verhaal. We zoeken verder...

@Megaflix : attach/detach ga ik erbij bakken

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Niet online
ik weet nu ook wanneer het precies gebeurt, heb het vandaag weer gekregen. Dit probleem treedt op wanneer BAM al een paar uur aanstaat en daarna de PC, die de problemen geeft, opgestart wordt. ik kan je nu eventueel wel de alldata sturen aangezien de melding er naar alle waarschijnlijk nu ook weer in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Yes, please! Stuur maar op, ga ik spitten :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Niet online
je hebt hem gister rond 2300 uur gekregen als het goed is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-06 22:59

Lord_Nemesis

Wa oars?

Ik gebruik BAM nu ook, en kan niet anders zeggen dan: _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik had nog wel een request (totaal niet belangrijk, maar erger me er wel aan :( ):
Als ik op het tabblad Jobs de lijst sorteer op machinenaam (system), dan gooit hij de bij die machine behorende jobs door elkaar. Zou je het zo kunnen doen dat, als ik sorteer op machinenaam, hij dan de jobs van bijbehorende machine gesorteer krijg op: done, running en ready to run??

Verder: _/-\o_ }:O

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Momenteel wordt bij sorteren er inderdaad maar op 1 kolom gesorteerd, en binnen bijvoorbeeld systeem wordt er verder niet gesorteerd, dus komen de jobs in een soort random volgorde. Probleem met sorteren op meerdere kolommen is dat de gebruikte control dit niet native ondersteunt. Dat wordt dus een custom sort routine, en die is wel wat trager. Then again, je zit natuurlijk ook niet iedere seconde op sorteren te hakken, dus hier ga ik mee aan de slag.

In the meantime,0.3.2 is bechikbaar. Voornamelijk een poging om het probleem wat batsma heeft met "invalid password" meldingen te proberen op te lossen, maar toch twee kleine updates. Batsma, wil jij deze versie testen om te kijken of je probleem weg is? Ik heb er nog niet echt de vinger achter weten te krijgen wat nou de oorzaak kan zijn, maar :

- Het hele autorisatie-handshake proces is op de helling gegaan
- Als jouw probleem nog optreedt, krijg je meer messages die mij in de goede richting kunnen helpen.

Dus als het nog optreedt, kun je mij dan de inhoud van het messages-window mailen? (gewoon alles selecteren, een CTRL-C en dan in een mailtje prakken).

Changelog:

version 0.3.2 :

- The status "Communication deferred" is now indicated in the systems overview
- Finished jobs now recognize two distinct states : "uploading" and "ready to report"
- Reworked the authentication handshake to hopefully fix a very rare bug with erroneous "invalid password" messages. In any case, the messages now generated in this situation should help in finding the bug if it still appears.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis

Lord_Nemesis

Wa oars?

Sloompie schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 17:10:
...
Then again, je zit natuurlijk ook niet iedere seconde op sorteren te hakken, dus hier ga ik mee aan de slag.
...
Dank je!

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Niet online
Tuurlijk ga ik hem testen, ik ben wel bereid om dit mooie stukje software verder te helpen.

zijn er eigenlijk meer mensen die hetzelfde "probleem" zijn tegengekomen?

misschien is het ook eens tijd om de screenshots te update op je site :P

[ Voor 24% gewijzigd door batsma op 17-01-2006 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
batsma schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:15:
Tuurlijk ga ik hem testen, ik ben wel bereid om dit mooie stukje software verder te helpen.

zijn er eigenlijk meer mensen die hetzelfde "probleem" zijn tegengekomen?

misschien is het ook eens tijd om de screenshots te update op je site :P
Thanks! Ik heb het probleem verder nog van niemand gehoord, maar wie weet. Screenshots krijgen wel weer eens een update als er een beetje grotere "uiterlijke" wijzigingen zijn, enige verschil wat je nu zou zien is zo ongeveer het versienummer :+ . Dus bij 0.4.0 misschien ;)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Heb je nog wel tijd voor 'belangrijke' dingen Sloompie ;)

Goed werk hoor!

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
LordNemesis, check de beta-build om te kijken of je je dan minder ergert ;)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis

Lord_Nemesis

Wa oars?

Sloompie schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 16:29:
LordNemesis, check de beta-build om te kijken of je je dan minder ergert ;)
O+
Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109360

La maar.
Zwea

[ Voor 255% gewijzigd door Anoniem: 109360 op 21-01-2006 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Niet online
ik ben het probleem nog niet weer tegen gekomen sloompie; dus het lijkt er op dit moment op dat het opgelost is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Ha, mooi zo. Dat soort bugs die maar zo af en toe optreden zijn een pain in the ass om te vinden/op te lossen.

Ga ik me weer op feature-requests storten :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
En weer wat features geïmplementeerd : 0.4.0

version 0.4.0 :

- Percentage done now shows fractions (up to tenths)
- Points can optionally be displayed as integers
- Sorting on certain columns now sorts on extra columns if the chosen column has many equal values
- BAM will optionally generate a HTML file of it's current status (Thanks to Kristof for his help here)
- The HTML file can optionally be webhosted on the local PC and/or uploaded to an FTP server
- Healthchecks (warnings) are now configurable
- NOTE : FTP via a proxy requiring user and password has not been tested, since I have no such proxy available. So, when reporting bugs with this, please be VERY specific (messages etc).

Een boel nieuwe dingen, waarvan ik sommige maar voor een deel (of helemaal niet) heb kunnen testen. Dus as always, feedback welcome.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Sloompie schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:59:
FTP via a proxy requiring user and password has not been tested, since I have no such proxy available. So, when reporting bugs with this, please be VERY specific (messages etc).
Ik wil de 'BAM stats' file via FTP naar mijn website-adres op internet sturen. Dus ik vul in bij FTP: home-3.tiscali.nl wat het ftp-adres is. Ik vul mijn username en password in. Ik vul in: uploaden bij elke reload. Ik druk op Reload en BAM crasht. (reageert niet meer, verschijnt ook in de titelbalk). CPU-load is op dat moment nul. Ik krijg wel een file op de server erbij: bamstats.html. De muiscursor in BAM blijft het zandlopertje en alleen. BAM is gecrasht op dat moment. Als ik BAM opnieuw start, dan zijn z'n FTP-gegevens er ook uit. De file BAMstats.html heeft geen inhoud (0 bytes) op de server. De file in de BAM-map zelf heeft wel inhoud (en kan ik in IE en FireFox ook gewoon zien)

[ Voor 10% gewijzigd door Megaflix op 23-01-2006 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Hmmm. Bij mijn testen niet tegengekomen. Begrijp ik goed dat je geen proxy invult, en ook geen remote directory? Dus alleen de server en het bijbehorende userid en password?

Ik kan vanavond even verder gaan testen, misschien dat ik je even verveel om je userid/password op tiscali :-)

Zou je de volgende testen kunnen doen?

Testen of je met een FTP connectie naar tiscali gewoon de file kunt uploaden, zowel in active als in passive mode? BAM gebruikt active mode, hier zitten nog wel eens firewall-perikelen aan.

Zou je BAM ook nog even willen testen met je eventuele firewall uit?

Kun je, direct na op reload geklikt te hebben, switchen naar de details tab, en kijken of je daar nog meldingen ziet over FTP?

Dat de settings niet worden bewaard klopt, dit gebeurt pas bij normaal afsluiten van BAM. Dus het beste kun je nu eerst even de settings erin zetten, dan BAM normaal afsluiten, en dan weer starten en even wat experimentjes gaan doen. Hoef je in ieder geval niet iedere keer die setting opnieuw in te voeren :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-06 16:45

Bio1ogics

Logisch toch?

The installer was interrupted before BAM could be installed. You need to restart the installer to try again.
:?
koetje loopt op Win2K SP4, AMD64-3200+, en logged in als admin. Heb kort dit draadje doorgelopen, dus misschien heb ik iets gemist.

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Ik vul inderdaad geen proxy in. Remote directory heb ik gedaan met en zonder. Ik heb de firewall uitgezet, maar ook dan loopt BAM vast. Ook nu krijg ik een lege file met de naam BAMstats op de server er bij. Op het details-blad geeft hij geen verdere informatie. Het zandlopertje blijft lopen, maar BAM doet het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Hmm, lijkt er op dat de FTP-connectie goed gemaakt wordt, de transfer gestart wordt en het zaakje dan hangt. Ik maak gebruik van de standaard FTP-routines in wininet.dll, dus als het hangen daar gebeurt, zou ik hier een time-out op moeten zetten. Snuffelen in de knowledgebase van MS leert mij echter dat de DLL-call om de timeout te zetten niet werkt :(

Kun je even testen met de laatste beta-build? Hier heb ik net even passive FTP bijgeknutseld. Dus even "Use passive FTP" aanvinken bij configuration en try again please.

Mocht dat ook niet werken neem ik even kontakt met je op @LA, want dan wil ik graag even je account "lenen" om de ellende met eigen ogen te zien en te verhelpen (if you don't mind, that is)

Meer mensen met dit probleem, trouwens?

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Ik heb nog niet kunnen testen, zal het vanavond doen.
Anders stuur ik je wel de methode door die ik in FADdict gebruikte....
Heb er toch niemand over horen klagen dus ik neem aan dat die werkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Graag, ik heb weliswaar nog wat andere manieren gezien om FTP te implementeren, maar de meeste hebben dan weer een extra dll of ocx nodig, of ondersteunen geen proxies. Het liefst maak ik gebruik van de standaard in windows aanwezige functionaliteit. Maar ja, als je dan tegen bugs in libraries aanloopt waarvan MS zegt dat de workaround is om een extra thread te starten, en die asynchroon te laten FTP-en... Multi-threading in VB probeer ik als de pest te vermijden.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156250

voorlopig nog geen problemen _/-\o_

http://www.fossilfreak.nl/EronFindsADrug/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Je bent toch niet stiekem aan het sparen, he? >:)

Of wordt de FOKflush vandaag nog minstens 2K groter?

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156250

optie 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Met Passive FTP aan doet hij het wel! Ik heb het ook geprobeerd op mijn laptop, die heeft helemaal geen firewall, die zit niet op een router en de Windows-firewall staat uitgeschakeld en ook daar doet hij de actieve FTP niet. Niet naar mijn Tiscali-account en ook niet naar mijn eigen website-account van Megaflix. Ik zoek nog even verder naar hoe dat kan door BAM morgen even op een andere pc te installeren en een andere internetverbinding en dan kijk ik of het dan wel lukt. Misschien zit er toch ergens een firewall of een programma van Windows wat het tegenhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131267

Sloompie schreef op donderdag 29 december 2005 @ 14:49:
Password vind je op het systeem wat je wilt monitoren in de file GUI_RPC_AUTH.CFG in de boinc directory. Uiteraard moet BOINC zo geconfigureerd zijn dat hij remote control toestaat, de systemen die dat mogen staan in REMOTE_HOSTS.CFG.

Als 1 van die files er nog niet staat, kun je geen remote-control doen. Dus moet je de file(s) aanmaken met juiste password in de GUI_RPC_AUTH.CFG en de naam/ip van het systeem waarvandaan jij wilt monitoren in REMOTE_HOSTS.CFG. Daarna BOINC stoppen/starten en in BAM het juiste password zetten. Ook eventuele firewall moet het verkeer doorlaten, poort 1043.
[...]
Misschien een domme vraag, maar waar vind ik dan het juiste password ? Ik heb volgens mij met mijn stomme kop 8)7 de GUI_RPC_AUTH.CFG overschreven een verkeerde en nu geeft Boincmanager aan dat ie geen verbinding kan maken met de client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Je mag het password zelf invullen in de gui_rpc_auth.cfg file. Als je daar 1234567890 invult in die file, dan moet je ook 1234567890 invullen in BAM als password. Standaard zet Boinc daar een of andere tig-tekens lang password in. Kan natuurlijk ook, maar dan moet je die pass ook gebruiken in BAM.

Edit: als je die file gewijzigd hebt, dan moet je even Boincmanager helemaal afsluiten en zorgen dat het proces boinc.exe ook niet meer draait. Dan start je de Boincmanager opnieuw op en die start uit zichzelf een nieuwe boinc.exe op. Dan pakt ie hem wel weer. Je hebt de file waarschijnlijk gewijzigd of overschreven terwijl boinc.exe en boincmanager beide nog draaiden. Even beide helemaal afsluiten en opnieuw starten is waarschijnlijk de oplossing.

[ Voor 44% gewijzigd door Megaflix op 25-01-2006 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131267

Thanx O+

Ga het morgenvroeg meteen even proberen. Heb inderdaad alleen boincmanager opnieuw gestart omdat boinc als service draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Je doet het volgende: Sluit Boincmanager af (je ziet geen B meer in je systray). Als je Boinc.exe wil sluiten terwijl hij draait als service doe je het volgende: Je gaat naar Start --> Uitvoeren. Je typt "cmd" (zonder de aanhalingstekens) en drukt op Enter. Je krijgt nu een Dos-look-a-like schermpje. Je typt: "net stop boinc" in en druk op Enter (ook weer zonder aanhalingstekens). Dan geeft hij aan dat Boinc-service niet meer draait. Dan doe je ook meteen weer: "net start boinc" (zonder aanhalingstekens) en je drukt weer op Enter. Nu gaat de Boinc-service ook weer draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Megaflix schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 22:05:
Met Passive FTP aan doet hij het wel! Ik heb het ook geprobeerd op mijn laptop, die heeft helemaal geen firewall, die zit niet op een router en de Windows-firewall staat uitgeschakeld en ook daar doet hij de actieve FTP niet. Niet naar mijn Tiscali-account en ook niet naar mijn eigen website-account van Megaflix. Ik zoek nog even verder naar hoe dat kan door BAM morgen even op een andere pc te installeren en een andere internetverbinding en dan kijk ik of het dan wel lukt. Misschien zit er toch ergens een firewall of een programma van Windows wat het tegenhoudt.
Ha, mooi zo. Toch ergens iets vuurmuur-achtigs? Of ondersteunt jouw ISP geen active FTP op hun server? Of.... :?

Nou ja, het doet het. En toch ga ik nog aan het knutselen om in dit soort gevallen geen hangende BAM te hebben, maar een fatsoenlijke foutmelding en/of time-out.

Oftewel, mensen met problemen met het FTP stukje, probeer de laatste beta en selecteer passive FTP.

Megaflix, thanks voor testen en de feedback.

EDIT: Megaflix, zou jij nog een testje willen doen, namelijk (passive FTP weer even uitzetten) even geduld oefenen (time-out van de FTP functie is standaard 5 minuten, en wijzigen wil niet :( ), dus reload hakken en even een bak koffie gaan drinken en checken wat er na een minuut of 5 gebeurt in met name de details tab. Vast bedankt!

[ Voor 14% gewijzigd door DigiK-oz op 25-01-2006 11:40 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Ik zal dat even proberen. Ik moet over een kwartiertje gaan werken, maar ik laat wel weten wat ik te zien krijg. Momentje. Heb je 5 minuten?

Edit: pas na 7 minuten was BAM weer beschikbaar: Could not send file to server : 12002 stond in het details-tab.

[ Voor 30% gewijzigd door Megaflix op 25-01-2006 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Thanks, dat bevestigt mijn vermoedens dat het "hangen" optreedt in de wininet DLL. Nu nog op jacht naar een min of meer nette oplossing.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Sloompie schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:18:
Thanks, dat bevestigt mijn vermoedens dat het "hangen" optreedt in de wininet DLL. Nu nog op jacht naar een min of meer nette oplossing.
Als ik je nog meer data kan verschaffen, of als je meer wilt weten, dan moet je het maar zeggen.
Pagina: 1 2 3 Laatste