[BOINC/Rosetta] Monitoring-tool : BAM

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.689 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109360

Sloompie schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 09:27:
MAB, heb jij nu ook die runtime error 91? If so, kun je de .XML files van BAM veiligstellen en die mailen? (configdata bevat je ip-adressen en password(s), dus die kan je eventueel eerst even "anoniem" maken.)
Sorry, alles al geprobeerd en die files waren al replaced door "nieuwe" :'(
Zelfs nieuwe install geprobeerd na registeropschoning e.d.
Draait nog steeds niet. Zit te zeuren over Wininet.dll en dat die file beveiligd is : ook moet er een stuurprogramma bijgewerkt worden ???
Dan eerst maar weer terug naar de manager.

EDIT : Heb zelfs een boinc reinstall uitgevoerd (zootje wu's weggegooid) en nu is het weer mogelijk om BAM gewoon te installen en gebruiken.
Zou dus zelfs een boinc gerelateerd probleem kunnen zijn, al zou ik niet weten welk.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 109360 op 16-03-2006 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:31

Nakebod

Nope.

Ik heb sinds ik het probleem met BAM heb opgelost geen problemen meer gehad.
Maar had toen wel voor de zekerheid de xml dingen naar Sloompie gemailt, dus misschien dat hij er nog wat aan had.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sloompie, jobs approaching deadline worden niet binnen een bepaalde tijd gekilled. Alleen als ze de deadline hebben bereikt.
Zou misschien moeten kunnen als ze starten binnen de tijd welke ze nodig hebben (gemiddelde graastijd, bij mij 2 uren) om af te krijgen tot de deadline.
Op dit moment heb ik een machine welke veel jobs heeft welke telkens even draaien en dan de deadline passeren.
Aanpassinkje ?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 109360 op 17-03-2006 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:20
Is genoteerd. Momenteel inderdaad worden de jobs ge-abort als de deadline verstreken is. Zal eens kijken of ik rekening kan houden met de verwachtte rekentijd.

Jobs die nog waiting staan en de deadline bereiken, krijgen al een abort-commando om hun oren voordat ze starten, alleen BOINC abort ze pas daadwerkelijk als ze starten. In BAM zie je dat alleen niet, die jobs houden status ready to run. In volgende versie is dit wel duidelijk (status : aborted by user)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Sloompie. Is het mogelijk dat er een uitgeklede versie van BAM komt met de volgende optie? Ik heb namelijk een drietal pc's die ik niet via internet kan beheren, maar die wel regelmatig een wu over de deadline hebben gaan. Ik wil BAM dus op die pc's installeren, maar zonder dat ie zichtbaar is. Dus als service. Of een uigeklede versie die als service draait (niet in systray) en niet alle opties biedt van BAM zoals wu-beheer, update, enz, maar puur en alleen het killen van 1%-wu's en deadline-wu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Winst BAM stijgt

Uitgegeven: 23 maart 2006 08:50

BUNNIK - BAM Groep heeft vorig jaar 153,3 miljoen euro nettowinst geboekt, een stijging van bijna 5 procent ten opzichte van 2004. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Megaflix, ik zal eens kijken. Bijvoorbeeld door BAM een commandline-optie mee te geven zodat hij wel draait, maar geen window of systray laat zien. Momenteel staat BAM even op een laag pitje vanwege andere prioriteiten. Maar je suggestie is genoteerd

@MAB : Haha, de zaken gaan goed, ja :9

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70787

Verzoekje:

Zou er in BAM ook een optie ingebouwd kunnen worden dat WU's er langer over doen dan een bepaalde (zelf in te stellen) tijd (of aantal punten), automatisch afgebroken worden? Ik heb af en toe wel eens een WU die op 20% of bijv 40% meer dan 20 uur blijft hangen omdat ik het simpelweg niet door heb. Als dit zou kunnen zou dit erg super zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik had laatst hetzelfde een job die op 89% bleef hangen voor 48 uur. 300 punten down the drain :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05-2022
Ook even een verzoekje...

Aangezien ik een flink aantal pc's her en der in netwerkjes heb staan zou ik het aardig vinden als BAM ook hosts op <hostnaam>:<poort> aankan. Zo kan ik in de PAT van die netwerkjes braaf zeggen dat bijvoorbeeld poort 1044 naar pc1 en 1045 naar pc2 gaat enzo :)

Ik kan op het moment alleen nog maar de servers monitoren :(

Proud member of TCF - D2OL is zooooo 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Ook weer genoteerd, Megaflix had ook al iets dergelijks. Wordt aan gewerkt, maar andere prioriteiten even momenteel. Zodra het er in is gebakken, kom ik jullie wel vervelen om e.e.a. te testen >:) , ik heb zelf geen PCs achter routers hangen.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaD1909
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-10-2023

MrMaD1909

Ik graas alles @ NGS

Ik heb de hele draad doorgelezen en kom er toch niet uit. Ik heb op een intern netwerkje met een router een probleem om de andere computer te benaderen. Het zal we een simpel niet BAM probleem zijn omdat TELNET ook een foutmelding geeft. Ik zal ze zo compleet mogelijk hierin zetten dan hoop ik dat iemand me op weg kan helpen.

Mijn netwerk is intern 192.*.*.* adressen en heeft een router voor naar buiten een een wifi intern hubje.

Computer die uitgelezen moet worden.
Ik heb REMOTE_HOSTS.CFG aanpast en daar het IP van de BAM computer in gezet. De file is
helemaal leeg en bevat alleen het ip adres.
De BOINC manager geeft de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
1-4-2006 15:09:57||Starting BOINC client version 5.2.13 for windows_intelx86
1-4-2006 15:09:58||Remote control not allowed; using loopback address
1-4-2006 15:09:58|rosetta@home|Resuming computation for result

Computer die BAM heeft draaien.
Ik heb de pass uit gui_rpc_auth gekopieerd en die gebruikt om de computer toe te voegen. Als ik de DNS naam gebruik kan hij zelf het ip vinden maar ik krijg de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
1-4-2006 14:45:04   192.*.*.*   The attempt to connect timed out
1-4-2006 14:45:04   192.*.*.*   Connection failed, trying fallback port
1-4-2006 14:45:25   192.*.*.*   The attempt to connect timed out
1-4-2006 15:15:44   AMD1400 Connection is forcefully rejected
1-4-2006 15:15:45   AMD1400 Connection is forcefully rejected

TELNET geeft de volgende foutmelding:
Connecting To 192.*.*.*...Could not open connection to the host, on port 10
43: Connect failed

Als iemand een idee heeft? Ik heb op beide computers XP staan en op allebei de firewall uit staan.

PC's:Dell AMD IBM T41 Tungsten|C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
De melding "remote control not allowed" betekent dat je remote_hosts.cfg niet klopt, óf dat je BOINC niet hebt gerestart na het aanpassen van de file. Ditzelfde geldt voor "forcefully rejected" , dit betekent dat er geprobeerd wordt te connecten naar een port die niet open staat. En BOINC opent die port alleen als remote control aanstaat.

EDIT: en je kan niet 192.*.*.* in de configfile opnemen, moet het volledige ip-adres of naam zijn (zoals bij je AMD1400, die lijkt goed te staan maar zonder remote control).

[ Voor 34% gewijzigd door DigiK-oz op 01-04-2006 16:41 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaD1909
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-10-2023

MrMaD1909

Ik graas alles @ NGS

Sh*t. remote_hosts.cfg.cfg werkt natuurlijk niet. Ik kwam erachter omdat mijn *.cfg bestand in de explorer nog steeds textbestand heette en geen cfg bestand. Opgelost nu dus....

PC's:Dell AMD IBM T41 Tungsten|C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Fly
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-12-2024

The_Fly

Bzzzzzzzzzzzzz.....

Ook maar eens BAM geprobeerd te gebruiken.... maar ik moet zeggen dat het mij erg tegenviel....

Dit zijn mijn opmerkingen tot nu toe... zie het SVP als opbouwende kritiek, het idee en een deel van de uitwerking vind ik zeer netjes!
  • De installer doet het hier niet. Ik start de MSI, krijg het eerste scherm, en bij het klikken op next loopt hij vast... Heb de exe gedownload, gestart, missende OCX gezocht, geplaatst, weer gestart etc tot hij echt opstarte... :S MSI installers blijven vaag... ik prefereer zelf Inno Setup
  • Een korte helpfile met uitleg over een par basis functies zou prettig zijn, het duurde behoorlijk lang voor ik begreep wat het wachtwoord per systeem betekend en welke poorten ik open moet gooien...
  • De interface is wel erg oudbollig... win 3.11 stijl... ach... niet echt belangrijk.....
  • Copy-paste naar het wachtwoord veld werkt niet.... zou toch heel erg prettig zijn.... verder mogen ze ook wel verborgen zijn, nu kan iedereen achter mijn pc ze zien... :X
En toen had ik het even gezien.... mogen ga ik verder testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Ik vinf het jammer dat het je "erg tegenvalt". Je noemt wat punten die voor het grootste deel bij het initieel in gebruik nemen horen. Ik moet toegeven dat daar verreweg het minste aandacht aan is besteed. De reden daarvoor is dat ik dit het minst belangrijk vind. Als e.e.a. eenmaal correct werkt, de functionaliteit die je dan hebt, belangrijker is dan wat ergernissen bij het opstarten.

Dit schrikt misschien nieuwe users van het programma af, wat jammer is. Maar jij hebt in ieder geval doorgezet :)

1) MSI installer : die werkt bij 99% van de mensen goed, helaas bij 1% niet. Ik ben al blij dat ik een installer voor mekaar heb gekregen, heb hier weinig tot geen ervaring mee. Ik heb dus ook geen idee hoe dit te fixen.

2) Helpfile is een gebrek, heb je gelijk in. Maar als je meerdere PC's remote wilt beheren met het bijgeleverde boincmgr, loop je tegen dezelfde problemen aan qua passwors, poorten e.d., domweg omdat BAM van exact dezelfde techniek gebruik maakt als boincmgr. Er is dus zat info te vinden op internet daarover.

3) Tsja...Ik ben bepaald geen grafisch genie, en ook gebonden door de beschikbare features in de gebruikte programmeertaal. Verder is dit natuurlijk erg persoonlijk, ik heb ook al complimenten gekregen vanwege de "simpele" interface.

4) Copy/paste was lastig te implementeren vanwege de gekozen taal/control. Ook hier, omdat dit een éénmalige ergernis is, geen verdere effort ingestoken. En dat hidden, tsja, iemand achter jouw PC kan ook al je prive-files aanpassen of verwijderen :X . Bovendien, als jij ze zou kunnen un-hiden (om ze aan te passen bijvoorbeeld), kan een ander dat ook. Maar deze is genoteerd, als er weer tijd is doe ik er wat aan.

Opbouwende kritiek, tsja...."erg tegenvallen" en :X -smilies doen anders vermoeden. Maar goed, ik beschouw het als zodanig :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 16:08
Ik heb gisteren BAM ook geïnstalleerd. Dat ging allemaal wel goed.

Ik heb wat problemen gehad met het verbinden met een debian pc.
Maar ik was de optie -allow_remote_gui_rpc vergeten en dan werkt het dus niet.

Maar nu is alles up-and-running :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Help file en copy paste verhaal zou wel gemakkelijk zijn, maar is niet vaak nodig.
Voor de rest werkt het bij mij verder prima en daar komt bij dat ikzelf niet zoiets had kunnen maken dus wat mij betreft "petje af" _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 109360 op 02-04-2006 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-03 14:08

Kristof

is een Belgisch product

Sloompie: In het begin had je op de page van BAm (http://www.xs4all.nl/%7Erpont/BAM/index.html) een zeer goede inleiding geschreven. Deze is verdwenen, kan dat?
Waar is die naartoe?

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Deze is, dankzij mijn ongeëvenaarde ftp-kwaliteiten, ooit eens de bittenbak in verhuisd :'(

Als ik ooit weer eens tijd krijg voor BAM, zal ik ook de intro weer wat duidelijker maken.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis
  • Laatst online: 23:34

Lord_Nemesis

Wa oars?

Ik krijg nu telkens "run-time error 6"

Klik

Ik heb de .exe er opnieuw overheen gezet, maar dit mocht niks baten.

Iemand deze eerder gehad?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Rename je alldata.xml file eens? Als dat het oplost, zie ik de originele file graag in mijn e-mail verschijnen!

Eventueel hetzelfde met je configdata.xml, alleen ben je dan wel al je instellingen kwijt.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis
  • Laatst online: 23:34

Lord_Nemesis

Wa oars?

Sloompie schreef op woensdag 05 april 2006 @ 19:37:
Rename je alldata.xml file eens? Als dat het oplost, zie ik de originele file graag in mijn e-mail verschijnen!

Eventueel hetzelfde met je configdata.xml, alleen ben je dan wel al je instellingen kwijt.
Dat zal dan even tot vanavond moeten wachten, maar ga het zeker proberen!

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AES
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-03 21:42

AES

Sloompie, commentaar van een nOOb op BAM.

Sinds een week of drie rommel ik een beetje met BOINC en BAM.
Tip: iets meer tijd aan docu en zorgvuldigheid van releases besteden, want dat win je zo terug door minder reacties op hier gestelde vragen.

Uiterlijk van BAM sluit helemaal aan bij BOINC. Als zij veranderen, denk ik dat je moet volgen. Het is overzichtelijk en duidelijk (genoeg).

Na installeren geen problemen ondervonden, maar ….

De kolom “%Done” is door de titel al zo breed, dat die gilt om betere benutting van de ruimte. Mijn suggestie is om de tweede decimaal net zoals BOINC Manager dat doet, te tonen. En dit niet om redenen van smaak. Er is heel veel onbegrip over de manier waarop de taken worden uitgevoerd. Er is met één decimaal niet te zien, dat er in veel gevallen van een vermeend “hangen” wel degelijk sprake is van voortgang.

Het gemak waarmee je van uit BAM een job kunt afbreken, is niet goed voor het project en niet voor de score van de cruncher, tenzij je zeker weet dat een job echt vastzit.

WU tijdinstelling
In some cases it might take 9 hours to run a single model, and your system will spent 9 hours on the WU no matter what your time setting is, because all WUs run at least 1 model.

member of Lucky Angel: Stampede Chicken FORUM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Fly
  • Laatst online: 12-12-2024

The_Fly

Bzzzzzzzzzzzzz.....

Ik probeer BAM nu op mijn nieuwe PC te installeren, en hier loopt de installer iets beter door....
Al krijg ik hier de volgende error:
"Error 1931. Windows Installer kan het systeembestand C:\WINDOWS\system32\wininet.dll niet bijwerken, omdat het bestand door Windows is beveiligd. Voor een juiste werking van dit programma moet u het besturingssysteem mogelijk bijwerken"

Hierna werkt het programma wel gelijk. :)

Na wat RTFM + het lezen van dit draadje de boel goed aan de praat... :D
Het eerste onopgemaakte resultaat: http://flyftp.dyndns.org/BAMstats.html

Toch wel een mooi overzicht of al m'n PC-tjes goed draaien... :)
Keep up the good work! En als je hulp nodig hebt met die installer... stuur een PM-etje.... ik maak die dingen wel vaker voor m'n werk... 8)

ps: sorry dat m'n vorige bericht wat negatief overkwam.... was niet zo bedoelt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
@ AES : 2 decimalen is togevoegd aan het todo-lijstje. Ik weet dat een job 9 uur kan duren ook al stel je 2 uur in, maar BAM breekt hem alleen af als de job minder dan 2% voortgang heeft bij de ingestelde score. Default is 25 punten, dat zou inhouden dat een job die dan nog op 1% staat, tegen de 2500 punten zou gaan opleveren. Vrijwel zeker dat het ding dan hangt. Bovendien, als je het niet vertrouwd kun je de score ophogen zover je wilt, en kun je natuurlijk auto-abort uitzetten (wat ook default is). Sinds oktober 2005 zijn er bij mij 3 jobs geweest die ik heb laten aborten vanwege deze optie, en volgens mij is dat ook terecht geweest.

@The_Fly : In volgende versie lever ik wininet.dll niet meer mee met de installer, hier heb ik eerder problemen mee gezien. En ik kan er redelijk van uitgaan dat ieder windows systeem deze dll al wel aan boord heeft, vanaf WIN98 is ie er altijd, en WIN95 zelfs ook als er IE opstaat hoger dan 4.0 :)

Wanneer er een verse versie komt, dunno...Momenteel nul-komma-nul tijd :'( en ook nog een boel andere plannen. wat BAM betreft hou ik me voorlopig bij bugfixes...

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuut
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-04 13:02
Ik heb sinds vandaag BAM ook geinstalleerd. Iets wat ik niet kan vinden is de totaal aantal credits die je hebt. Zit dit ergens in BAM ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-03 14:08

Kristof

is een Belgisch product

Het totaal credits dat je hebt, kan je hier vinden:
http://boinc.bakerlab.org/rosetta/home.php
(onder Account statistics > Total credit)

Het totaal aantal credits dat je nog niet geflusht hebt, kan je inderdaad in BAM terugvinden op tabblad Overview, dat zie je dan links staan bij 'Finished'

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuut
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-04 13:02
@Kristof.
dat je dat hier ( http://boinc.bakerlab.org/rosetta/home.php ) kon vinden dat wist ik wel.
bij boinc manager kon je dat dus in het programma zien onder het tabblad projecten. Dit vond ik persoonlijk wel makkelijk.

Maar het maakt me niet zoveel uit als dat er niet in zit want af en toe die pagina openen is niet zo'n probleem :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145925

Nakebod schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:30:
Correct, doe ik ook met mijn Linux server, met de optie: -allow_remote_gui_rpc en de normale REMOTE_HOSTS.CFG met het IP erin van de pc die mag beheren.
Maar er zijn ook mensen die 0% Windows thuis hebben, dan wordt het lastiger als BAM niet via WINE kan werken.
Hoe heb je die .cfg gemaakt? En ik neem aan dat je die maakt op de Linux bak?

Ik heb nu namelijk allow_remote_gui_rpc gedaan, en dat is gelukt, maar krijg via BAM nog steeds melding "forcefully rejected" ...

Dit is al gelukt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 145925 op 25-04-2006 04:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vreemd, BOINC kan wel connecten met mijn ander bak, maar BAM lukt het niet...

Krijg deze melding: ERROR:unrecognized op @ 192.xxx.x.xx 192.xxx.x.xx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emphasis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-08-2023

emphasis

Mooooohh!!!

Ik had hier ook een 64bit linux client die alleen bereikbaar was via boincmgr en kreeg met BAM volgens mij dezelfde error

________________-=Team ColdFusion=-______________

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:31

Nakebod

Nope.

.cfg gewoon aanmaken via een willekeurige editor, maar daar was je geloof ik zelf al achter :)
En jij/jullie hebben ook allebei het wachtwoord gebruikt dat in gui_rpc_auth.cfg staat?
Hoewel mij lijkt van wel, anders kan je boincmgr ook niet gebruiken voor remote computers.

Ik start BOINC via een klein .sh scriptje, die de volgende command uitvoerd:
nohup ./boinc -allow_remote_gui_rpc -return_results_immediately>>boinc.log 2>>error.log &

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet je wat me nu tof zou lijken, als je via BAM de temp. van de CPU op een andere bak zou kunnen zien...

Is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175309

Door de Stampede (als lid van [DPC] Puchelaar en TonioG) ben ik enthousiast geraakt voor Rosetta en wil nu graag een aantal BOINC-clients op afstand aansturen. Vanzelfsprekend komt BAM daarbij in beeld.
Het is een plezierige tool die in mijn thuisnetwerkje van 3 computers probleemloos werkt. Het lukt me echter niet om via internet een client elders aan te sturen. In deze thread heb ik geen oplossing gevonden, maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Ik heb het volgende gedaan:
  • op de remote pc is zowel mijn internet als lokale ip-adres ingevoerd in het bestand "remote_hosts.cfg".
  • op de router waarachter de remote pc hangt wordt verkeer voor tcp en udp poorten 1043 en 31416 geforwarded naar het lokale ip-adres van de remote pc.
  • het wachtwoord uit het bestand "gui_rpc_auth.cfg" op de remote pc heb ik tot mijn beschikking.
  • ik maak verbinding door in BAM bij "New system" het internet ip-adres (84.xxx.xxx.xxx) van de remote pc in te voeren + het wachtwoord, maar krijg dan de melding "84.xxx.xxx.xxx Connection failed, trying fallback port" en even later "84.xxx.xxx.xxx The attempt to connect timed out".
  • via de BOINC manager lukt het ook niet, dan volgt de melding "De BOINC manager kan geen verbinding maken met een BOINC client. Wil je het opnieuw proberen?"
Op zowel de aansturende als de remote pc draait Windows XP en beide pc's zitten achter een Asus WL-500G router.

Misschien heeft iemand een idee wat ik fout doe of suggesties wat ik nog kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
software firewall die de poorten blockt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175309

Vanmiddag hadden we het al geprobeerd met de Sygate-firewall uitgeschakeld en net weer. Het resultaat is helaas hetzelfde: de verbinding komt niet tot stand. :'(
Los daarvan is Sygate overigens dusdanig geconfigureerd dat BOINC en Rosetta-verkeer wordt toegestaan.
En dat geldt voor beide pc's.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 175309 op 05-05-2006 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje078
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-03-2024
Ik las dit topic en was gelijk weg van BAM.
Gelijk gedownload en geinstalleerd en op localhost werkt hij perfect.

Vervolgens gelijk een connectie laten maken met mijn 2e pc, maar BAM geeft aan dat het wachtwoord niet goed is.

Uitgevoerde stappen:
gui_rpc_auth.cfg nieuw wachtwoord gegeven
remote_hosts.cfg aangemaakt met het ip van m'n BAM pc.
Remote systeem herstart.
BAM gestart op de BAM pc
Storing gezien
BAM Gesloten
ALLDATA.XML renamed
BAM Gestart
Same error again :S

Wat kan ik nog doen/wat ben ik vergeten?

Owja, Boinc manager kan wel de andere pc overnemen.

Edit: Extra info

[ Voor 8% gewijzigd door Draakje078 op 05-05-2006 22:55 ]

C2D 6750, 8GB DDR667, Asus P5K-SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje078
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-03-2024
Probleem opgelost na het verwijderen/renamen van de andere xlm.

voor op de TO-DO list:
  • Opgeven welke gegevens er in de HTML moeten komen. (De mensen die mijn website gaan bezoeken hoeven niet de messages te weten ;) )
  • Poort opgeven waarop geconnect moet worden (vanuit school kan ik alleen naar port 443 connecten en daar gooi ik zo veel mogelijk applicaties op.)

C2D 6750, 8GB DDR667, Asus P5K-SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166687

ja ik weet dat ik op een oud topic reageer

maar vroeg me af of er nog mensen zijn die het nog gebruiken?? ik heb het vandaag sinds lange tijd weer gebruikt.....

het werkt ook nog met de nieuwe versie van Boinc..

Krijg hem weliswaar niet connected met de andere pc, en hij zeurt over

6-2-2007 10:29:06 localhost ERROR:unrecognized op @ localhost 127.0.0.1

maargoed, voor de localhost werkt ie wel........

maar boinc geeft bij messages ook niet meer aan Remote Control Allowed ...... ook niet dat het niet mag........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emphasis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-08-2023

emphasis

Mooooohh!!!

Draai het hier ook nog steeds en ook op remote clients werkt het nog prima :D

Wel even zorgen dat je in "gui_rpc_auth.cfg" een pass hebt opgegeven, en in "REMOTE_HOSTS.CFG" het ip/hostname hebt staan van de pc waarvan daan je wilt monitoren

Ook moet je natuurlijk niet vergeten om op de remote pc port 31416 open hebt staan :D

________________-=Team ColdFusion=-______________

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Anoniem: 166687 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:52:
ja ik weet dat ik op een oud topic reageer

maar vroeg me af of er nog mensen zijn die het nog gebruiken?? ik heb het vandaag sinds lange tijd weer gebruikt.....

het werkt ook nog met de nieuwe versie van Boinc..

Krijg hem weliswaar niet connected met de andere pc, en hij zeurt over

6-2-2007 10:29:06 localhost ERROR:unrecognized op @ localhost 127.0.0.1

maargoed, voor de localhost werkt ie wel........

maar boinc geeft bij messages ook niet meer aan Remote Control Allowed ...... ook niet dat het niet mag........
Net weer even mee aan de slag geweest. Die unrecognized op is weg (BOINC is redelijk veranderd sinds de laatste update van BAM...) Even de .exe downloaden en over je bestaande .exe kopieren (of het ding de-installeren en opnieuw installeren). Het ding zeurt nog wel over zijn standaard-port, want die is ook veranderd. Backup-port werkt automatisch en prima.

Dankzij de WCG challenge ben ik weer een beetje bezig met BOINC. Dus ga ik eens kijken of BAM weer nieuw leven ingeblazen kan worden (ja, ik gebruik het nu zelf ook weer om mijn BOINC-bakken in de peiling te houden >:) ).

Eens kijken of een complete rework van BAM er in zit, met alle nieuwe features die BOINC nu heeft. Komende 2 weken geen tijd, daarna misschien een leuk projectje om te converteren naar .NET en/of cross-platform (MONO?) te maken.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05-2024
He Sloompie, gebruik hem ook nog steeds, werkt perfect, alleen een knopje om alle client te updaten zou wel handig zijn. Spaar nog wel eens wat en moet dan alle client één voor één updaten

BurnHard.nl ICT Solutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Oke, heb even een quick-and-dirty UPDATE ALL gemaakt. In hetzelfde menu als de gewone update. Wel getest, maar minimaal. Laat even weten of het doet wat het moet doen.

Staat gewoon op de site. Site zelf en readme file en versienummer zijn niet aangepast, staat dus nog op versie 0.4.3 of zo. Is inmiddels 0.5.0

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05-2024
Ga even testen, in ieder geval bedankt

Update: Werkt perfect _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 39% gewijzigd door BurnHard op 07-08-2007 21:47 ]

BurnHard.nl ICT Solutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-06-2024
Wellicht een vreemde vraag, maar ik ben aan het zoeken naar de optie om bestaande taken af te werken en geen nieuwe taken binnen te halen. (Dan gaat er niet iets verloren, lijkt me beter voor de statistieken).
Deze optie heb ik helaas nog niet gevonden.

Enig idee of deze optie er is, of dat deze in geprogrammeerd kan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweedledum
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22-04 22:54
Hai Mickz, je reageert op een draad uit 2007 ;)

Ik kan je in ieder geval vertellen dat de standaard boinc applicatie die functie al heeft: Tabje Projects, klik op rosetta --> Derde optie in het lijstje links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-06-2024
8)7 My bad. Ok, thanks
Pagina: 1 2 3 Laatste