[BOINC/Rosetta] Monitoring-tool : BAM

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.690 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03 09:55

mcB

Ik maakte nog steeds gebruik van een oude 0.2.x versie en heb dus net maar even de laatste 0.4.0 gepakt. Echt _/-\o_ _/-\o_

Ik heb nog 1 feature request: Bovenaan de te genereren html file staat een tabel met system information. Ik zou het heel mooi vinden als *alleen* deze data weggeschreven kon worden als xml data. Dus als extra optie erbij naast de standaard html files die gegenereerd kunnen worden.

voorzetje:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<system id="">
    <network></network>
    <project></project>
    <queued></queued>
    <running></running>
    <done></done>
    <points></points>
    <benchmark_average></benchmark_average>
    <benchmark_percentage></benchmark_percentage>
    <status></status>
</system>

[ Voor 27% gewijzigd door mcB op 26-01-2006 16:54 ]

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:20
Added to wishlist. Die ziet er nu als volgt uit :

1) Extra commando's implementeren voor systems/jobs (attach/detach o.a)
2) Warnings zoals deadline en benchmark eenmalig, dus niet bij elke reload
3) FTP timeout korter (is nu meer dan 5 minuten, default) workaround voor bug in wininet.dll
4) .XML files genereren : job_info.xml en sys_info.xml

Een 4e plek dus, ik gok ergens in de loop van volgende week :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131267

Toen ik de instelling wijzigde om niet iedere keer de melding te krijgen als het gemiddelde van een systeem te laag is kreeg ik de volgende foutmelding

Afbeeldingslocatie: http://www.dienstplicht.net/Archief/fout.bmp

Ik kreeg deze melding iedere keer als ik BAM opnieuw opstart. Ik heb vervolgens de XML files verwijderd en opnieuw alle systemen toegevoegd, maar het systeem dat het probleem veroorzaakte zorgde wederom voor dezelfde foutmelding. Pas het opnieuw opstarten van BOINC en vervolgens weer toevoegen aan BAM verhielp het probleem. Ik weet niet of het een bekend probleem is.

Aanvullende info:
4 systemen Windows XP Pro - P4 HT
1 systeem Windows 2003 - Xeon HT (veroorzaker probleem)

De melding van het lagere gemiddelde werd veroorzaakt doordat er eerst 1x en nu 2x Boinc werd gedraaid (HT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Kan BAM ook de Linux-client van Boinc beheren? Of alleen de Windows-client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109360

Kan het verkeerd hebben, maar ik ging ervan uit dat als ik "reload" en het vakje eronder vul met 60, dat ie dan over een uur weer reload.
Dit is echter niet het geval.
Is mijn redenering onjuist of ?

Net nog even gechecked : om 23.00 uur gereloaded en om 23.15.53 heeft BAM het zelf nogmaals "spontaan" gedaan.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 109360 op 26-01-2006 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-03 14:08

Kristof

is een Belgisch product

Megaflix schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:47:
Kan BAM ook de Linux-client van Boinc beheren? Of alleen de Windows-client?
yup, zonder probleem

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Anoniem: 131267 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 18:14:
Toen ik de instelling wijzigde om niet iedere keer de melding te krijgen als het gemiddelde van een systeem te laag is kreeg ik de volgende foutmelding

[afbeelding]

Ik kreeg deze melding iedere keer als ik BAM opnieuw opstart. Ik heb vervolgens de XML files verwijderd en opnieuw alle systemen toegevoegd, maar het systeem dat het probleem veroorzaakte zorgde wederom voor dezelfde foutmelding. Pas het opnieuw opstarten van BOINC en vervolgens weer toevoegen aan BAM verhielp het probleem. Ik weet niet of het een bekend probleem is.

Aanvullende info:
4 systemen Windows XP Pro - P4 HT
1 systeem Windows 2003 - Xeon HT (veroorzaker probleem)

De melding van het lagere gemiddelde werd veroorzaakt doordat er eerst 1x en nu 2x Boinc werd gedraaid (HT).
Oke, gaan we naar op zoek
Anoniem: 109360 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 22:41:
Kan het verkeerd hebben, maar ik ging ervan uit dat als ik "reload" en het vakje eronder vul met 60, dat ie dan over een uur weer reload.

Net nog even gechecked : om 23.00 uur gereloaded en om 23.15.53 heeft BAM het zelf nogmaals "spontaan" gedaan.
Hmmm, je redenering klopt als een bus. Ik ga op zoek naar waar die "spook"-reloads vandaan komen :?

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145925

"Error connecting to ftp://home.wanadoo.nl/ : 12007"

Das de error die ik krijg bij een reload als ik de stats wil uploaden.

ftp://home.wanadoo.nl ingevuld als adres
gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld

Directory heb ik leeg gelaten, en daar heb ik een keer wat ingevuld, zelfde resultaat.
Geen firewall draaien, alleen een virusscanner, welke ik uit heb gezet, maar ook dat maakte niets uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
ftp:// weglaten voor het adres. alleen home.wanadoo.nl doen, dan werkt het wel. Ik kreeg dezelfde error bij ftp://home.tiscali.nl en hij werkt wel bij home.tiscali.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Megaflix schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 22:44:
ftp:// weglaten voor het adres. alleen home.wanadoo.nl doen, dan werkt het wel. Ik kreeg dezelfde error bij ftp://home.tiscali.nl en hij werkt wel bij home.tiscali.nl.
Werkt ook niet helaas, krijg er nog een erroro bij...

"Error occured while generating stats:File already open"
Die andere staat er onder.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 145925 op 28-01-2006 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
welke versie probeer je? 0.4.0 of 0.4.1? Probeer anders de Beta-versie 0.4.1 eens met passieve FTP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Anoniem: 145925 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 08:10:
[...]

Werkt ook niet helaas, krijg er nog een erroro bij...

"Error occured while generating stats:File already open"
Die andere staat er onder.
Toegevoegd aan buglist. Maar ff druk, druk druk....

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sloompie schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 11:35:
[...]

Toegevoegd aan buglist. Maar ff druk, druk druk....
Doe rustig aan zou ik zeggen, tis weekend :+

Nog even toevoegen dat ik zowel 'passive mode' aan als uitgevinkt heb geprobeerd bij eigenschappen i-net explorer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Je kunt in BAM 0.4.1 bij configuratie invullen of je de FTP passief of actief wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Anoniem: 109360 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 22:41:

Deze snap ik inmiddels. Als je op reload drukt, is dit een "extra" reload. De reload op de timer (60 minuten) wordt niet gereset. Dus als je om 22:15 BAM start, en dan om 23:00 op reload drukt, komt inderdaad de reload op de timer om 23:15.

Daarnaast vindt op elk heel uur zowiezo een reload plaats om o.a. de netwerkstatus opnieuw op te halen (omdat die op elk heel uur zou kunnen wijzigen door preferences op de website van het project).

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sloompie schreef op zondag 29 januari 2006 @ 12:57:
[...]

Deze snap ik inmiddels. Als je op reload drukt, is dit een "extra" reload. De reload op de timer (60 minuten) wordt niet gereset. Dus als je om 22:15 BAM start, en dan om 23:00 op reload drukt, komt inderdaad de reload op de timer om 23:15.

Daarnaast vindt op elk heel uur zowiezo een reload plaats om o.a. de netwerkstatus opnieuw op te halen (omdat die op elk heel uur zou kunnen wijzigen door preferences op de website van het project).
Dus na veranderen BAM uitschakelen en opnieuw opstarten om de gewenste (bv. 60min.) reguliere reload te bewerkstelligen.

Net, ivm sparen, de client gestopt, kopie gemaakt en een nieuwe client installed.
Daarna kreeg ik van BAM een foutmelding (een of andere key, weet het niet meer).
Toen gui_rpc_auth.cfg, global_prefs.xml en get_project_config.xml overschreven met de oude en de foutmelding was gone.
Iemand ervaring hiermee.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 109360 op 29-01-2006 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Bij elke installatie van Boinc maakt hij een nieuwe key aan, dus dan kloppen je settings niet meer in BAM. Overschrijven van gui_rpc_auth.cfg zou dat al op moeten lossen.

Geen idee of "sparen" ook een optie kan worden in BAM. Dat hij automatisch een kopie maakt van je Boinc-map, die neerzet in een map in de BAM-map, vervolgens een nieuwe Boinc-installatie maakt en daarna je oude 'wachtwoordbestanden' terugzet in de nieuwe installatie. En dan een knop "Flush Alles" dat hij de nieuwe installatie flusht, de oude installatie terugzet, die flusht, dan eventueel een nog oudere installatie flusht, enz enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:34

Lord_Nemesis

Wa oars?

Megaflix schreef op zondag 29 januari 2006 @ 13:16:
Bij elke installatie van Boinc maakt hij een nieuwe key aan, dus dan kloppen je settings niet meer in BAM. Overschrijven van gui_rpc_auth.cfg zou dat al op moeten lossen.

Geen idee of "sparen" ook een optie kan worden in BAM. Dat hij automatisch een kopie maakt van je Boinc-map, die neerzet in een map in de BAM-map, vervolgens een nieuwe Boinc-installatie maakt en daarna je oude 'wachtwoordbestanden' terugzet in de nieuwe installatie. En dan een knop "Flush Alles" dat hij de nieuwe installatie flusht, de oude installatie terugzet, die flusht, dan eventueel een nog oudere installatie flusht, enz enz enz.
_/-\o_
Dat zou echt ideaal zijn, omdat ik nu telken moeite heb om een afgesproken flushdatum te halen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
LordNemesis schreef op zondag 29 januari 2006 @ 13:32:
[...]

_/-\o_
Dat zou echt ideaal zijn, omdat ik nu telken moeite heb om een afgesproken flushdatum te halen.
Heb ik ook al over zitten peinzen. Kan allemaal wel, maar helaas alleen voor het systeem waar BAM zelf op draait. Alle remote systemen werkt dat niet voor, domweg omdat BAM daar alleen toegang toe heeft via de RPC-poort van BOINC. Dus kopieren van directories etc gaat niet lukken. Ook een andere manier, namelijk alle completed WUs weghalen uit client_state.xml en ergens veiligstellen loopt tegen dit zelfde probleem aan :/

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Misschien een tweede programma? Of BAM dat laten doen niet via de Boinc-client, maar gewoon er om heen? Normaal kun je op netwerken toch ook via een andere computer bestanden verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Megaflix schreef op zondag 29 januari 2006 @ 15:18:
Misschien een tweede programma? Of BAM dat laten doen niet via de Boinc-client, maar gewoon er om heen? Normaal kun je op netwerken toch ook via een andere computer bestanden verplaatsen?
Yep, kan wel allemaal. Maar dan zit je met autorisaties, met als het tegenzit een zooitje verschillende operating systems, etc. Misschien ga ik er tzt inderdaad wel een apart programma voor bakken. Het heeft weinig met het eigenlijke doel van BAM te maken, dus ik ga het niet daarin bouwen denk ik.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis

Lord_Nemesis

Wa oars?

Ik zou zeggen een tweede, losse, applicatie die je in tijden van hevig spaarwerk kan gebruiken zodra de buffer van je client er doorheen is. En als die dan per machine gerunt moet worden vind ik dat geen groot probleem.

[ Voor 23% gewijzigd door Lord_Nemesis op 29-01-2006 18:30 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

De client nestelt zich vaak in de c:\program files folder
Als je de standaard sile-sharing onder WindowsXP hebt ingeschakeld, krijg je geen toegang hiertoe. Deze folder ligt in het protected gedeelte

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 12:35

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Eff offtopic. Ik heb hem op mijn D-schijf staan die geshared is. Alleen moest ik expliciet de BOINC-map op die schijf nog een keer apart delen om contact te krijgen... Dit zal toch niet BAM gerelateerd zijn, toch???

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nu ineens dubbele machines in BAM staan.
Als ik "other" aanvink heb ik daar bij de dubbele machines enkele "blauwtjes" staan.
Wat te doen.
Uninstall en reinstall ?

EDIT : Even uitgeslapen en denk nu dat het komt omdat ik een kopie van de eerste client had gemaakt waarin ook BAM staat.
Nadat de tweede client had geflushed de oude dir weer teruggezet en BAM had de info van de eerste client nog opgeslagen verwacht ik.
De config zegt wel het juiste aantal machines, maar de jobs geven het dubbele aantal machines aan.
Beetje vreemd, alle gegevens veranderen, dus van het dubbele aantal ?

EDIT 2 : Na een uninstall en een reinstall laat BAM tweemaal een localhost zien bij jobs.
Een "running" en een "unknown".
Config laat nog steeds 1 host zien.

Nu al enkele malen geprobeerd, zelfs register opgeschoond e.d. maar geen verandering.
Probleem blijft bestaan.

Met behulp van Boincmanager de gepauzeerde WU's verwijderd.
Nog even updaten en rode WU's verwijderen.
Kreeg nog enkele foutmeldingen ivm verwijderen, maar de weergave is weer OK.
Bij het opstarten van BAM nog steeds een foutmelding ivm afgebroken WU.
Volgende maal dus niet weer een kopie van BAM maken.

[ Voor 122% gewijzigd door Anoniem: 109360 op 31-01-2006 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:51

Nakebod

Nope.

Een vraag, wat ik nog niet heb kunnen vinden.
1 PC, had een CPU Bench van 99%, ik doe een benchmark via BAM, komt uit op 102%. Klinkt leuk, alleen, ineens is die pc in het zwart gekleurd :?
Na nog een keer dezelfde pc te benchen, is de pc weer normaal, alleen zijn ineens de overige 4 in het zwart :? Kon niets vinden in het log venster, geen meldingen wat hiervan de oorzaak was.
Na restart van BAM is alles wel weer normaal, dus wat het was?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Zwart wil zeggen dat hij geen verbinding kan maken met de boinc.exe client van de computer. Heb je Reload geprobeerd? Dat wil het ook nog wel eens oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Vreemd dan, want dan zou ie dat ook in het log venster zetten. Tenminste, dat is mijn ervaring tot nu toe als ie geen verbinding heeft.
Wel heel toevallig, dat ik cpu bench doe, resultaat terugkrijg, en direct geen verbinding meer heb? En bij de cpu bench erna ineens 4 weg? :)
Ik zeg niet dat het niet kan, maar het klinkt wel onlogisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
In de Boinc Manager zegt ie wel: Activiteiten opgeschort als hij een benchmark aan het draaien is. Misschien dat het daar mee te maken kan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Nakebod schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 14:30:
Een vraag, wat ik nog niet heb kunnen vinden.
1 PC, had een CPU Bench van 99%, ik doe een benchmark via BAM, komt uit op 102%. Klinkt leuk, alleen, ineens is die pc in het zwart gekleurd :?
Na nog een keer dezelfde pc te benchen, is de pc weer normaal, alleen zijn ineens de overige 4 in het zwart :? Kon niets vinden in het log venster, geen meldingen wat hiervan de oorzaak was.
Na restart van BAM is alles wel weer normaal, dus wat het was?
Haha, die is bizar. Heb al even gekeken en dat is een bug in BAM inderdaad. Bij benchmarken worden alle activiteiten van BAM gestopt om de benchmark niet te verstoren. Als er tijdens de benchmark een (getimede) refresh plaatsvindt, wordt deze ook onderbroken. Gevolg hiervan is dat BAM wél een getimede reload ziet, maar geen verse data, met als gevolg zwarte regels. Dat dat eerst alleen je gebenchmarkte systeem is, en de tweede keer de rest zit ook (een soort van) logica in, maar dat gaat iets te ver om hier een verhaal over te houden. Will be fixed shortly, een handmatige reload of restarten van BAM zou het probleem inderdaad moeten oplossen.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devzero642
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Is er alleen een BAM versie voor MS Windows of wordt er ook gewerkt aan een versie voor unix/linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Helaas, windows-only. Heb nog wel een systeempje linux draaien, maar BAM is in visual basic geschreven en om het nou helemaal om te gaan bakken....

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ik denk dat BAM ook prima gaat werken via WINE op Linux dozen. Volgens mij heeft WINE namelijk geen moeite met de VB runtime. Dus probeer het uit, en share your knowledge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Voor zover ik heb begrepen kun je wel linux-bakken beheren via BAM op een windows-bak. Dus dan zou 1 windows-systeem al voldoen bij wijze van spreken.

[ Voor 48% gewijzigd door Megaflix op 31-01-2006 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Correct, doe ik ook met mijn Linux server, met de optie: -allow_remote_gui_rpc en de normale REMOTE_HOSTS.CFG met het IP erin van de pc die mag beheren.
Maar er zijn ook mensen die 0% Windows thuis hebben, dan wordt het lastiger als BAM niet via WINE kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devzero642
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Nakebod schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 17:31:
Ik denk dat BAM ook prima gaat werken via WINE op Linux dozen. Volgens mij heeft WINE namelijk geen moeite met de VB runtime. Dus probeer het uit, en share your knowledge.
Prima tip. Hoewel ik amper ervaring heb met wine, toch maar eens geprobeerd.

Poging 1. Met een kale wine. Bam installeerde met msiexec, alleen kreeg ik telkens een active x fout bij het draaien waardoor bam niet werkte. Terwijl ik toch de tips die ik over activex+wine vond met google had gevolgd.
Poging 2. Als het niet kaal kan, dan maar met WineTools. Installatie van BAM ging prima en.... het draait als een zonnetje (voor de 5 minuten die ik het getest hebt 8)). Morgen verder testen met meerdere machines, maar dat zal geen problemen geven lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05-2024
Wat mij ook wel handig lijkt is 1 knop die alles update en een knop waarmee je de netwerk status kan instellen voor alle clients, of zie ik iets over het hoofd

BurnHard.nl ICT Solutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-05 19:02
devzero schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:18:
Poging 2. Als het niet kaal kan, dan maar met WineTools. Installatie van BAM ging prima en.... het draait als een zonnetje (voor de 5 minuten die ik het getest hebt 8)). Morgen verder testen met meerdere machines, maar dat zal geen problemen geven lijkt me :)
Bij mij ging installatie op vmware ook probleemloos maar bam wil niet monitoren als ie geen 'boinc.exe' kan vinden. Dus kan ik niets monitoren met bam, helaas. Voor monitoring heb je boinc.exe niet nodig.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Je kan toch de initiele "wizard" niets laten configureren, en dan handmatig (actions->new system) zoveel systemen toevoegen als je wilt? Of gaat dat niet?

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na een reinstall kan ik nu op "network"- "always" klikken wat ik wil, maar moet toch nog steeds handmatig uploaden.
???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Network-always betekent alleen dat BOINC altijd MAG uploaden (onafhankelijk van wat je instelt qua netwerk-tijden op de rosetta website). BOINC zal nog steeds alleen WUs compleet melden op bepalde tijden cq als hij moet connecten om nieuw werk te halen.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sloompie schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 14:49:
Network-always betekent alleen dat BOINC altijd MAG uploaden (onafhankelijk van wat je instelt qua netwerk-tijden op de rosetta website). BOINC zal nog steeds alleen WUs compleet melden op bepalde tijden cq als hij moet connecten om nieuw werk te halen.
Maar voorheen hoefde ik verder niets te doen. Uploaden ging zonder mijn tussenkomst.
Mag altijd up-/downloaden.
Meer die hetzelfde probleem hebben en handmatig moeten uploaden ?
Of misschien een boinc probleem ?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 109360 op 02-02-2006 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Net even 0.4.1 online gezet. Aangezien ik zelf niet meer de beschikking heb over een grote hoeveelheid systemen, is het zaakje minder uitgebreid getest dan bij vorige versies. This is where you all come in >:)

version 0.4.1 :

- Sending the HTML file with FTP now supports passive mode FTP. Try this if BAM seems to hang during the FTP transfer of the HTML file.
- The check for jobs stuck at 1% now only applies to jobs in the running state
- Warnings for healthchecks are now only issued once per system instead of every reload
- Cleaned up the HTML and made tables sortable IF the html is uploaded to a server (will not work
when hosted locally by BAM itself)(actually, I shamelessly stole HTML and JAVA code from Kristof here,
thanks again!). You must upload sorttable.js to the same location as BAMstats.html once.
- Added extra checks on the specification of the FTP-server to prevent failures with cryptic codes
- All time/date related functionality should now work OK across timezones. The deadline for jobs,
however, is always DISPLAYED in european format (dd-mm-yyyy).
- All benchmark functions are now systemwide, i.e. include number of cpus. This WILL temporarily cause erroneous numbers for average benchmark value for existing users who are using HT. To overcome this, run benchmarks from BAM a few times, OR edit configdata.xml and remove the benchmark node from all systems.
- Fixed a bug in HTML-genaration of messages where there was more than 32K of message-data
- An extra file, SYS.XML is generated containing the contents of the overview-systems tab in XML format

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis

Lord_Nemesis

Wa oars?

Ik gebruikte nog de 0.3.0 versie dus heb nu maar eens een update gedaan. :*)
Ik manage 5 pc's met BAM en voor zover ik kan beoordelen werkt alles nog!
_/-\o_ @ Sloompie!

[ Voor 3% gewijzigd door Lord_Nemesis op 02-02-2006 19:06 . Reden: koffie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Erg netjes dat je de output kan sorteren _O_
Dat je wat van Kristof hebt "gejat", maakt niet uit, voor het goede doel delen wij graag dingen met elkaar :P

Gelijk een requestje, kan je in 0.4.2 :P voor de html output heel simpel een regeltje toevoegen dat ie een CSS kan laden? CSS hoef je van mij niet zelf te maken, maar het geeft mij wel de mogelijkheid om de pagina wat meer aan te passen in mijn stijl :)
Dus voor het gemak:
code:
1
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/style.css">

om maar wat te noemen :)
Mijn thuis pctjes: http://www.nakebod.nl/BAMstats.html

Verder ziet het er nog steeds goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 11:17

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Hoi allemaal
Ik heb een probleem gekregen, zeer spontaan.
Na een reboot van de computer waar BAM op stond krijg ik na het opnieuw opstarten van BAM een runtime error 76 path not found.
Voorheen heeft hij het gewoon gedaan ??

Ik heb het proggie netjes afgesloten en ook mijn beide Rosetta clients doen het.
Heeft iemand een oplossing?

Ik heb trouwens ook al een de-installatie geprobeerd (en hem opnieuw geinstalleerd).

Bedankt!

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Wessie schreef op maandag 06 februari 2006 @ 19:27:
Hoi allemaal
Ik heb een probleem gekregen, zeer spontaan.
Na een reboot van de computer waar BAM op stond krijg ik na het opnieuw opstarten van BAM een runtime error 76 path not found.
Voorheen heeft hij het gewoon gedaan ??

Ik heb het proggie netjes afgesloten en ook mijn beide Rosetta clients doen het.
Heeft iemand een oplossing?

Ik heb trouwens ook al een de-installatie geprobeerd (en hem opnieuw geinstalleerd).

Bedankt!
Kun je in de configdata.xml even checken of daar rare waarden in staan? Met name bij "htmlpath"?

Als je daar niks vreemds kan ontdekken, even de configdata.xml en alldata.xml renamen en opnieuw proberen. Als dat werkt, kun je me dan die oude alldata en configdata mailen? (eventueel vertrouwelijke info daarin, als ip-adressen, passwords etc kun je eerst even editen)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-05 19:02
Sloompie schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 12:30:
Je kan toch de initiele "wizard" niets laten configureren, en dan handmatig (actions->new system) zoveel systemen toevoegen als je wilt? Of gaat dat niet?
Ja, gaat wel. Eerst wilde ik het via de sambashare doen. :)

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Even een 2e request binnen een week van mij :P
Heb hem nog niet gevonden in dit topic, maar het lijkt mij een verdomd handige optie: De naam zien van de job in de wachtrij.
Was net n.a.v. de DPCH mijn que aan het bekijken om een bepaalde job te zien, alleen BAM geeft geen namen, BOINC Manager wel.

En is het uberhaupt mogelijk om zelf aan te geven welke jobs bijvoorbeeld eerst moeten runnen, en welke pas daarna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 11:17

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Sloompie schreef op maandag 06 februari 2006 @ 20:04:
[...]

Kun je in de configdata.xml even checken of daar rare waarden in staan? Met name bij "htmlpath"?

Als je daar niks vreemds kan ontdekken, even de configdata.xml en alldata.xml renamen en opnieuw proberen. Als dat werkt, kun je me dan die oude alldata en configdata mailen? (eventueel vertrouwelijke info daarin, als ip-adressen, passwords etc kun je eerst even editen)
Ga ik morgen proberen, bedankt!

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan alleen nog maar handmatig flushen, dus is in een keer alle systemen flushen een optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
@ requests (Nakebod, MAB) :

- Namen van de jobs komen er aan
- Commando's naar alle systemen sturen (dus ook "update") is in de maak

Maar momenteel niet overdreven veel tijd, dus even geduld

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Nog een requestje van mij :)
Ik weet niet of het mogelijk is, maar dan horen we het wel.
* Functie om een bepaalde job te aborten via BAM
* Eventueel optie om jobs automatisch te aborten als percentage = 1% en verstreken tijd > x uur ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Yup, ook dat kan en heeft, gezien het feit dat e.e.a. weer regelmatig voorkomt (jobs die op 1% blijven steken) nu even de prioriteit (althans, NA alle niet-BAM prioriteiten :X ) .

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Oke, de requests van Kristof en het request van Nakebod zitten inmiddels in de beta-build.

Iedereen die last heeft van jobs die niet boven de 1% uitkomen is hierbij van harte uitgenodigd om e.e.a. te testen :

version 0.4.2 :

- An extra column was added to the jobs overview containing the name of the job
- The threshold for reporting jobs as "stuck" is raised to 20 points (and less than 2% done).
- Added a pop-up menu to the job overview, just like the one at the systems overview
- Added the ABORT command to the job overview menu
- Jobs that seem to be stuck can now optionally be automatically aborted

LET OP : BETA!!!! Het handmatige abort commando is redelijk getest. De auto-abort feature is weliswaar grotendeels getest, maar nog niet "live", domweg omdat ik nog geen hangende jobs ben tegengekomen. Dus testen, GRAAG, maar eigen risico. En in dit geval zie ik ook erg graag feedback als deze feature gewoon naar behoren werkt ;)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143153

_/-\o_ hulde, dit is net wat ik nodig heb, ik heb vandaag niet anders dan barcode jobs binnengekregen die minstens al keer misgelopen zijn....

Op de site staat dat het nog versie 0.4.1 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Als ik vragen mag.. waar te downloaden? :P
Op de site staat nog 0.4.1. Heb ook geen idee of de losse BAM.exe nieuwe is dan die ik al heb.
Filesize is precies hetzelfde.

En jammer, nog geen css support in de HTML output :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Meest recente build altijd hier :

http://www.xs4all.nl/~rpont/BAM/BETA/BAM.EXE

CSS support geen prioriteit, maar ik beloof plechtig dat in de "echte" 0.4.2. het erbij zit :>

EDIT : Oeps, auto-abort werkt niet als je betreffende PC een alias hebt toegekend. Fixed, nieuwe BETA geupload (20:05).

[ Voor 29% gewijzigd door DigiK-oz op 07-02-2006 20:06 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Jeuj, 2 jobs voorbij de deathline :P
Kan ik straks met BAM mee gaan spelen als die pc weer aan is.

En dat css geen prioriteit heeft, snap ik :P Hoewel het niet zo lastig te bouwen is als een abort functie ;)

Wel gelijk nieuwe requests.

- Als je nu in het tab Jobs zit, kan je een job aanlikken, Command > Abort
Nu lijkt het mij handig, als de job Ready to send is, dat je ook kan kiezen in dat menu voor Sent job. (Enkele job verzenden of alles wat van die PC klaar staat)

- Berichten in de ballon/taakbalk, kunnen die ook worden teruggelezen? Zo ja, dan heb ik wat gemist.
Zo nee, kunnen die bij Details erbij? Bovenste gedeelte van het scherm wordt niet gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Nakebod schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 20:32:
Jeuj, 2 jobs voorbij de deathline :P
Kan ik straks met BAM mee gaan spelen als die pc weer aan is.

En dat css geen prioriteit heeft, snap ik :P Hoewel het niet zo lastig te bouwen is als een abort functie ;)

Wel gelijk nieuwe requests.

- Als je nu in het tab Jobs zit, kan je een job aanlikken, Command > Abort
Nu lijkt het mij handig, als de job Ready to send is, dat je ook kan kiezen in dat menu voor Sent job. (Enkele job verzenden of alles wat van die PC klaar staat)

- Berichten in de ballon/taakbalk, kunnen die ook worden teruggelezen? Zo ja, dan heb ik wat gemist.
Zo nee, kunnen die bij Details erbij? Bovenste gedeelte van het scherm wordt niet gebruikt?
CSS : check laatste build :P Werkt overigens alleen als je de HTML upload naar FTP-server, niet als het door BAM zelf wordt gehost.
1 job versturen kan dacht ik niet, zal ik even checken.Anders zal ik "update" ook in het jobs menu bakken
Berichten in ballon komen ook bij de messages (onderste deel van details tab). Of bedoel je dat niet?

EDIT : Nu wil ik die stats van jou met je eigen style wel zien ook! >:)

[ Voor 11% gewijzigd door DigiK-oz op 07-02-2006 20:42 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ok, ik hou het voorlopig op http://www.nakebod.nl/BAMstats.html :)
CSS @ http://www.nakebod.nl/css/BAMstyle.css voor wie wil :P
Vind de kleuren zelf wel duidelijk zo, net wat strakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Hmm, misschien toch maar eens verdiepen in HTML/CSS zie ik. Als er weer eens tijd is...

* DigiK-oz jat CSS en gaat knorren :)

EDIT : Je hebt een job die over zijn deadline is, zodra die PC weer wakker is : slopen die hap

[ Voor 30% gewijzigd door DigiK-oz op 07-02-2006 22:02 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ja, had ik gezien, 2 zelfs als goed is.
En morgen verlopen er nog een paar. Gelukkig kunnen we die nu aborten \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Vandaag weinig met BAM kunnen spelen, net pas.
Dus 1 pc heeft vandaag wat jobs lopen doen die misschien wel, misschien niet meetellen.
Maar de overige jobs met vandaag als einddatum heb ik aborted.
Baal wel van die korte jobs.Is daar niet iets omheen te bouwen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
misschien helpt het om je systeemklok vooruit te zetten voordat je update en om werk vraagt? zou wel mooi zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kreeg vanavond een melding betreffende een 1% fout.
Afsluiten en opnieuw opstarten van BAM leverde ineens 90% op.
????????????????????????????????????????????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Weet niet of BAM daar wel iets mee te maken heeft, gezien BAM de info ook maar uit boinc zelf haalt.
Stond er iets in de messages?

En even een vraagje over de benchmark percentages. Hoe moet ik dat precies zien? Had gister een pc die slechts op 87% zat, terwijl die eerder op 102% zat. Waarschijnlijk op het moment van benchmarken met iets anders bezig geweest.
Maar waarop/hoe wordt die score precies berekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Nakebod schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 08:38:
Weet niet of BAM daar wel iets mee te maken heeft, gezien BAM de info ook maar uit boinc zelf haalt.

En even een vraagje over de benchmark percentages. Hoe moet ik dat precies zien? Had gister een pc die slechts op 87% zat, terwijl die eerder op 102% zat. Waarschijnlijk op het moment van benchmarken met iets anders bezig geweest.
Maar waarop/hoe wordt die score precies berekend?
Het benchmarken gebeurt vaak tijdens het opstarten van de pc bij mij, dan zie ik hem soms terugvallen van ongeveer 100-102% naar in de 80, zoals nu ineens bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
BAM gaat bij dat percentage als volgt te werk:

1) In eerste instantie (1e keer dat BAM een systeem tegenkomt) wordt het gemiddelde ingesteld op de huidige score
2) Elke keer als de benchmark wijzigt, wordt het percentage berekend (dus nieuwe waarde gedeeld door oude waarde)
3) Bovendien wordt het gemiddelde opnieuw bepaald, en wel door 10% van het verschil tussen vorig gemiddelde en nieuwe score op te tellen bij het gemiddelde

Voorbeeldje voor (2 en 3):

Gemiddelde staat op 1000, nieuwe score is 980. Bam geeft dan dus 98% aan, en het nieuwe gemiddelde is 1000 + ((980-1000)/10) oftewel 998

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nakebod schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 08:38:
Niet gechecked.
Gooi zo'n WU dus zeker niet weer zomaar weg.
Stop BAM eerst wel even om 100% zeker te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 109360 op 15-02-2006 18:51 ]

• batsma
  • Niet online
hey sloompie,
kan je ook een auto-abort functie inbouwen voor jobs die al over de deadline heen zijn? dan hoef ik dat niet meer handmatig te doen :P

• DigiK-oz
* DigiK-oz mompelt iets over verlanglijstje

Added :)

Whatever

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05-2024
Zit nu de functie er ook in waarbij je netwerk status en de update van alle clienst in 1x kan doen??

BurnHard.nl ICT Solutions

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Volgens mij nog niet aanwezig, maar als goed is wel op de todo lijst. Tenminste, als dat: "Commando naar alle systemen tegelijk versturen" is.
Zo niet, dan nog niet.

Sloompie, kan je ook een check inbouwen die controleert voor het 1% probleem? Dat hij hem maximaal na 2 uur abort?
Had laatst een pc die ik niet dagelijks kan beheren, 61! uur op 1% gestaan.

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Nakebod schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 11:59:
Sloompie, kan je ook een check inbouwen die controleert voor het 1% probleem? Dat hij hem maximaal na 2 uur abort?
Had laatst een pc die ik niet dagelijks kan beheren, 61! uur op 1% gestaan.
@nakebod: Kuch =>
[rml]Sloompie in "[ BOINC/Rosetta] Monitoring-tool : BAM"[/rml]

[ Voor 61% gewijzigd door Kristof op 16-02-2006 12:42 ]

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Hmm, missed that somewhere.
Staat standaard niet aan dan? Want 61 uur is wel redelijk lang te noemen :P

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

nope staat standaard niet aan

Net weer op BAM een 1% melding op een van m'n pjoeters.
BAM uitgeschakeld en weer ingeschakeld en geen melding meer, maar gewoon 60%.
Zoals al eerder aangegeven delete ik niet meer zomaar een 1% WU, maar even BAM uit- en aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Weird... BAM starten haalt weliswaar meer gegevens op dan een reload, maar in beide gevallen wordt de status van alle jobs opgevraagd. Dus waarom een reload dan 1% aangeeft, en een restart niet..

Als het weer gebeurt, zou je dan willen kijken of het aantal punten/cpu time etc wél gelijk blijft na de restart, of dat ook deze waardes heel anders zijn? Ik ga op zoek naar een verklaring hiervoor.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Sloompie schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 19:26:
Meest recente build altijd hier :

http://www.xs4all.nl/~rpont/BAM/BETA/BAM.EXE

CSS support geen prioriteit, maar ik beloof plechtig dat in de "echte" 0.4.2. het erbij zit :>

EDIT : Oeps, auto-abort werkt niet als je betreffende PC een alias hebt toegekend. Fixed, nieuwe BETA geupload (20:05).
Gedownload, maar bij installatie krijg ik de error
Run-time error '339':

Component 'mshflxgd.ocx' or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid
Goed begin :P

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Had je wel een oudere versie geïnstalleerd m.b.v. de .msi file? If not, eerst een "echte" install doen met de .msi file, pas daarna kan je steeds gewoon de .exe downloaden en vervangen.

Als je dat al wel had, dan even een uninstall, re-install met de nieuwste .msi, en dan weer de .exe vervangen if needed.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Ik kon zo snel geen linkje vinden. Vandaar. * Mobster gaat op zoek naar de .msi file

-edit-
Gevonden. Tijdens de installatie gaf ie echter een andere fout, maar ging ie wel door. Daarna deed ik de installer nog een keer opstarten en kreeg ik de keuze tussen Repair en Remove. Repair is default aan echter kan ik onderin alleen kiezen tussen Cancel, Prevoius (greyed out) en Finish. Misschien moet je die Finish wijzigen in Next of Continue of zoiets.

En dan krijg ik
Error 1931. Windows Installer kan het systeembestand C:\WINDOWS\system32\wininet.dll niet bijwerken, omdat het bestand door Windows is beveiligd. Voor een juiste werking van dit programma moet u het besturingssysteem mogelijk bijwerken
Als ik dan op OK druk gaat ie gewoon verder...

Na het uitvoeren van de .exe ziet ie dat ik niet de standaard directory directory gebruik en kan ik die wijzigen. Misschien dat een browse knopje makkelijk is?

[ Voor 91% gewijzigd door Mobster op 22-02-2006 16:41 ]

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Sybr_E-N
  • Laatst online: 03-05 19:47
Als ik in de boinc map "boinc.exe" dubbelclick wordt rosetta opgestart en wordt er een console window geopend. Je krijgt dan hetzelfde te zien als in je boincmanager. Alleen als je rosetta aanzwengelt door zelf op boinc.exe te klikken kan BAM niets vinden, en worden de vorige resultate getoond? De achtergrondkleur van het datagrid is dan ook zwart.

Hoort dit zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Eh..nee. Dat hoort niet :)

Net zelf even geprobeerd, en BAM ziet bij mij ook de BOINC die d.m.v. dubbelklik is gestart zonder probleem. Was het bij jou een "lokale" BOINC (dus op dezelfde PC als BAM)? Of een BOINC op een andere PC? En wat geeft BAM qua meldingen in de details tab? Als je op die PC BOINC als service draait, of start m.b.v. boincmgr, werkt het dan gewoon wel?

questions, questions ....

Na nog wat kleine wijzigingen 0.4.2 geupload :

version 0.4.2 :

- An extra column was added to the jobs overview containing the name of the job
- The threshold for reporting jobs as "stuck" is now configurable (and less than 2% done).
- Added a pop-up menu to the job overview, just like the one at the systems overview
- Added the ABORT command to the job overview menu
- Jobs that seem to be stuck can now optionally be automatically aborted
- Added a CSS reference to the HTML file
- Changed the way the job data is retrieved to make it more robust. This causes ALLDATA.XML to
contain 2 sets of results per system : static (in client_state) and dynamic (in "results" branch)
- Added calls to set the timeout of the FTP session. Due to a known bug in wininet.dll this
will currently not work, but it will if that bug is eventually fixed.
- Running/waiting jobs that have passed their deadline can now optionally be automatically aborted
- A change in configdata format causes the auto-abort option for stuck jobs to be reset to "off" on
very first startup of this release. Option "autoabort" in configdata is no longer used (is split in
"autoabortstuck" and "autoabortdeadline")

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Laatst online: 03-05 19:47
Sloompie schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 20:24:
Eh..nee. Dat hoort niet :)

Net zelf even geprobeerd, en BAM ziet bij mij ook de BOINC die d.m.v. dubbelklik is gestart zonder probleem. Was het bij jou een "lokale" BOINC (dus op dezelfde PC als BAM)? Of een BOINC op een andere PC? En wat geeft BAM qua meldingen in de details tab? Als je op die PC BOINC als service draait, of start m.b.v. boincmgr, werkt het dan gewoon wel?

questions, questions ....

Na nog wat kleine wijzigingen 0.4.2 geupload :
Het is gewoon lokaal. Als ik dan ook op de Reload button klik hangt heel de applicatie. Voor de rest geeft BAM alleen de waarden van de vorige keer dat ik BAM opstarte. Ik heb het alleen op mijn laptop, wanneer boinmgr eerder opstart dan boinc.exe (Schijnt een know-bug te zijn aan de kant van boinc) Alleen dan gebeurd niet zovaak, gelukkig. Als dat wel gebeurd kill ik boinc+mngr en dubbelklik ik even op boinc.exe, dan loopt ie ook weer.

Maar ik zal er eventjes opletten als het weer eens gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Hmm, ik weet niet precies wat ik deed, maar volgens mij was het: Vanaf het tab Overview, Computers, ging ik naar het 1e tabblad, klik reload, en toen kreeg ik:
Runtime error '91':
Object variable or With block variable not set
En dan sluit BAM.

En die error krijg ik nu constant bij het opstarten, dus BAM is overleden hier. Even zien of daar wat aan te doen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
He, da's nie goe :(

Kun je je configdata.xml en alldata.xml bestanden even veiligstellen? Ik ga op zoek, maar die bestanden kunnen me daarbij goed van pas komen.

Met een beetje geluk zal het renamen van die bestanden (eerst alleen alldata.xml, dan blijft je config intact) het probleem verhelpen.

Je kan ook handmatig 1 voor 1 je systemen uit de configdata halen, om te kijken of het aan een specifiek systeem ligt.

[ Voor 52% gewijzigd door DigiK-oz op 25-02-2006 10:50 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Het lijkt nu goed te gaan, na het opnieuw downloaden van BAM.exe. Filesize is nog steeds hetzelfde, dus vreemd als het uberhaupt daar aan zou liggen.
Maar nu geen errors, en dat met eigenlijk dezelfde versie :+
Ik zal voor de zekerheid vast de xml files mailen naar je, misschien heb je er nog wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Een vraagje:
Wat bedoel je met 'approaching deadline'?
Ik zag in het verleden vaak dat er jobs in het oranje stonden, terwijl die nog x dagen weg waren van de deadline. Gaan deze dan automatisch gepurged worden als ik die optie aanzet?

[ Voor 4% gewijzigd door Kristof op 25-02-2006 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Nog een probleempje ook:
Een pc die disconnected is, wordt niet meer met een zwarte balk aangeduid.
Ook in de gegenereerde html file, staat hij als normaal online.

In het details windows staat echter:
25-2-2006 13:15:46 Laptop Authoritative answer: Host not found
25-2-2006 13:15:46 Laptop Connection failed, trying fallback port

Al enkele malen een refresh gedaan, alsook gesloten en opnieuw gestart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Approaching deadline is 96 uur (4 dagen). Deze jobs worden niet afgebroken, dat gebeurt pas nadat de deadline volledig verstreken is, dan krijg je er toch geen punten meer voor.

Disconnected systemen worden pas na een wat langere tijd met zwarte balken aangegeven (was 5 minuten, is nu 15).

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-04 18:33
Een optie als "send update to all hosts with results" zou wel handig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Working on that as I post :)

Zit in volgende versie, promised!

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Niet online
ik krijg van BAM deze melding op het moment. dit is de oude Beta BTW ik ga de nieuwe zo downloaden. De job naam klopt de job loopt ook nog steeds en het cancelen vanuit bam gaat dus niet helemaal van een leien dakje. ik maak nu een backup van de config ed, zeg het maar als je ze wilt hebben.

28-2-2006 8:55:55 AthlonXP 1900+ A job seems to be stuck at 1%
28-2-2006 8:55:55 AthlonXP 1900+ Job automatically aborted : ABINITbq_hom020_1bq9A_320_62_0
28-2-2006 8:55:55 AthlonXP 1900+ ERROR:No such project @ localhost 127.0.0.1
28-2-2006 8:57:17 AthlonXP 1900+ Job automatically aborted : ABINITbq_hom020_1bq9A_320_62_0
28-2-2006 8:57:17 AthlonXP 1900+ ERROR:No such project @ localhost 127.0.0.1
28-2-2006 8:57:37 AthlonXP 1900+ Job automatically aborted : ABINITbq_hom020_1bq9A_320_62_0
28-2-2006 8:57:37 AthlonXP 1900+ ERROR:No such project @ localhost 127.0.0.1
28-2-2006 8:58:54 AthlonXP 1900+ Job automatically aborted : ABINITbq_hom020_1bq9A_320_62_0
28-2-2006 8:58:54 AthlonXP 1900+ ERROR:No such project @ localhost 127.0.0.1
28-2-2006 9:00:16 AthlonXP 1900+ Job automatically aborted : ABINITbq_hom020_1bq9A_320_62_0
28-2-2006 9:00:17 AthlonXP 1900+ ERROR:No such project @ localhost 127.0.0.1
28-2-2006 9:00:56 AthlonXP 1900+ Job automatically aborted : ABINITbq_hom020_1bq9A_320_62_0
28-2-2006 9:00:56 AthlonXP 1900+ ERROR:No such project @ localhost 127.0.0.1

In de nieuwe Beta gaat het wel goed BTW. die cancellede hem gelijk :P

[ Voor 4% gewijzigd door batsma op 28-02-2006 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Klopt, ik kwam het ding ook tegen vlak nadat ik 0.4.2 had geupload. De 0.4.2 die er nu staat zou het goed moeten doen, en inderdaad, ook de beta 0.4.3. is dit in gefixed.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-04 18:33
Ik heb hier inderdaad 2 binair verschillende versie 0.4.2 staan, nu weet ik waarom
Voor "Sloompie BV" in wording :)
Als je geen versienummer wil verspillen aan een snelle fix, breng dan een Service Pack uit. Bv BAM 0.4.2 SP1 ... Staat bovendien nog chique ook >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Ha, dus jij had 0.4.2 binnen 8 minuten gedownload >:)

Ik weet het, het is niet netjes om 2 verschillende 0.4.2-versies te hebben. Zal het nooooooit meer doen. Maar misschien wordt die eerste nog wel een collectors-item :+

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Nakebod : Verder nog problemen gehad ?
Heb hetzelfde probleem en als ik wil repairen heeft ie problemen met Wininet.dll ????

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 109360 op 15-03-2006 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
MAB, heb jij nu ook die runtime error 91? If so, kun je de .XML files van BAM veiligstellen en die mailen? (configdata bevat je ip-adressen en password(s), dus die kan je eventueel eerst even "anoniem" maken.)

Whatever

Pagina: 1 2 3 Laatste