|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Das het enige wat ik wil horen van m, voor de weg kijk ik wel naar het schermpje.
Whoop!
je kan de ogg bestanden verwijderen. dan krijg je vanzelf de keuze een ander geluid te kiezen bij een flitspaal (er vanuit gaande dat je nu standaard tt gebruikt)marccom schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 22:12:
Ja maar dan piept ie ook niet meer voor POI's
Das het enige wat ik wil horen van m, voor de weg kijk ik wel naar het schermpje.

Ik weet niet of het met de nieuwere TT's nog mogelijk is om zelf de stemmen aan te passen. Als dat mogelijk is, dan kan je er een stem inzetten die stil is.
Staat heel Europa op de One Europa v3, dus apparaat aanzetten en navigeren door Europa maar, of moet je iedere keer een andere kaart installeren als je bv. naar Frankrijk wil? Lijkt misschien een basic vraag, maar kan het nergens vinden.
En kan er nou wel of niet een extra SD kaartje in? Override deze dan het interne geheugen? Op de afbeeldingen op de website van TomTom en de handleiding zie ik geen kaartsleuf.
Alvast bedankt!
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Verwijderd
Yep, alleen intern geheugen. Bij de v3 Benelux is dat te klein om er ooit de kaart van Europa op te kunnen zetten. Dus beter niet kopen maar doorsparen voor de V3 Europa.AvK schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 18:13:
Voor zover ik weet zit er in de v3 GEEN los SD kaartje.
Verwijderd
Apparaat aanzetten en navigeren door Europa maar, als je tenminste de Europa versie hebt: anders staat alleen de Benelux erop en moet je voor elk land een aparte kaart gaan kopen en die er op zetten (als die al passen, want de ruimte is dus beperkter). Ik snap trouwens echt niet dat ze van SD-kaartjes zijn afgestapt... Ik ben heel blij dat ik v2 van de Benelux had...!ErrieR schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 17:10:
Staat heel Europa op de One Europa v3, dus apparaat aanzetten en navigeren door Europa maar, of moet je iedere keer een andere kaart installeren als je bv. naar Frankrijk wil? Lijkt misschien een basic vraag, maar kan het nergens vinden.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2008 22:01 ]
Ja, met de Europa versie kan je gewoon van je woonplaats in NL navigeren naar je vakantiebestemming in bijv. Italië. Werkt perfect !ErrieR schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 17:10:
Ik heb de handleiding van de One v3 van internet gehaald en doorgebladerd, de website van TomTom bekeken, dit topic doorgelezen, maar er is me nog steeds 1 ding niet duidelijk:
Laten downloaden en installeren en nu staat er in het hoofdvenster dat de kaart is bijgewerkt en dat er 21445 mapshare correcties worden gebruikt.
Vaagheid
Whoop!
Die zijn: applicatieversie 7.xxx en kaartversie 675.1409 (of hoger). Zojuist heb ik de nieuwste versie van TT Home geinstalleerd en heb mijn account geactiveerd. TT Home geeft aan dat er meer dan 14.000 correcties klaar staan. Toch kan ik die niet installeren omdat de TT Home update alleen de GPS quickfix zichtbaar maakt. Op mijn TT is Mapshare geactiveerd. Zie ik iets over het hoofd?
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Jouw kaart ondersteunt geen mapshare. Je moet een 7-versie hebben.AvK schreef op zondag 24 februari 2008 @ 15:36:
Mijn 10 maanden oude TT One v2 voldoet aan de minimum eisen voor Mapshare.
Die zijn: applicatieversie 7.xxx en kaartversie 675.1409 (of hoger). Zojuist heb ik de nieuwste versie van TT Home geinstalleerd en heb mijn account geactiveerd. TT Home geeft aan dat er meer dan 14.000 correcties klaar staan. Toch kan ik die niet installeren omdat de TT Home update alleen de GPS quickfix zichtbaar maakt. Op mijn TT is Mapshare geactiveerd. Zie ik iets over het hoofd?
Waarom is dat vaag?marccom schreef op zondag 24 februari 2008 @ 12:44:
Zojuist de TT aangesloten op mn pc en gaf Home aan een nieuwe versie te willen downloaden. Deze update gedownload (v 2.2.2.83) en de TT bij laten werken. 2 Updates gevonden; QuickGPSfix en Mapshare updates...
Laten downloaden en installeren en nu staat er in het hoofdvenster dat de kaart is bijgewerkt en dat er 21445 mapshare correcties worden gebruikt.
Vaagheid
Dit is zoals het behoort te werken.
2 weken lang blijft het ding aangeven dat ie kaarten heeft die 22 weken verouderd zijn en doet ie niks met mapshare aanpassingen en nu ineens wel na een nieuwe home versie.pven schreef op zondag 24 februari 2008 @ 17:31:
[...]
Waarom is dat vaag?
Dit is zoals het behoort te werken.
Blijft een vaag ding
Whoop!
nee hoor die 675 kan dat ook, hier gewoon werkend gehadsmeerbartje schreef op zondag 24 februari 2008 @ 16:42:
[...]
Jouw kaart ondersteunt geen mapshare. Je moet een 7-versie hebben.
Edit: Dit is wat ik heb:
- App 7.162
- Besturingssysteem 2327
- GPS v1.21
- Kaartversie 675.1409
AvK schreef op zondag 24 februari 2008 @ 15:36:
Mijn 10 maanden oude TT One v2 voldoet aan de minimum eisen voor Mapshare.
[ Voor 103% gewijzigd door AvK op 24-02-2008 21:24 ]
Zal vd week de TT weer is aan Home hangen. Ben benieuwd of we dan wel meteen gaan updaten.
lama, al gevonden.
[ Voor 26% gewijzigd door marccom op 25-02-2008 10:56 ]
Whoop!
Verwijderd
Desalnietemin meestal voordeel van de HD Traffic. Het mooiste was nog wel dat 'ie me, zonder dat er nog iets te zien was bij knooppunt Eemness al de A27 op stuurde terwijl er nog geen file te zien, bleek de A1 net geblokkeerd te zijn door een ongeluk met een zeer hard groeiende file die op dat moment nog niet werk omgeroepen op de radio
Verwijderd
Wel vreemd dat hij dus tussen de updates stond en niet bij 'Gebruik Laatste kaart verzekerd', daar krijg ik nu nog steeds dezelfde melding: The latest map guarantee does not apply to the map that is currently installed on your TomTom device. Klopt dat? Is 715.1689 de laatste kaartversie?
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 15:21:
Heb gisteren een TomTom ONE XL Europe aangeschaft bij Halfords. Heb specifiek gevraagd of de laatste kaartversies erop stonden omdat ik natuurlijk graag gebruik wil maken van die laatste kaart garantie en map share. Er werd mij verzekerd dat dat zo was. Maar als ik vanuit TomTom Home voor 'Gebruik Meest actuele kaart verzekerd' kies, krijg ik deze melding:
The latest map guarantee does not apply to the map that is currently installed on your TomTom device.
Daarnaast zie ik in TomTom Home rechtsbovenin de volgende melding:
Je kaart is 22 weken verouderd. Er staan 14238 gratis Map Share kaartcorrecties voor je klaar.
Maar als ik daarop klik geeft TomTom Hoeme aan dat er geen updates beschikbaar zijn. De versie van de voorgeïnstalleerde kaarten is 675.1409, de applicatieversie is 7.162. Oftewel, ik begin een donkerbruin vermoeden te krijgen dat ik genaaid ben door HalfordsOf zie ik het verkeerd?
Toevoeging : 715.1703 is de nieuwste 1,5 GB versie (incl. speech); 715.1689 is de nieuwste 1 GB versie.
[ Voor 98% gewijzigd door Wisey op 04-03-2008 22:49 ]
Bij mij zit hij er aan het einde van de A59 (bij Den Bosch) regelmatig naast. Dan staat er file, maar die wordt niet door TT gezien. Ik kan daar een afslag eerder nemen, om zodoende om de file heen te rijden maar als ik dus niet weet dat die file er staat, dan kost me dat weer een minuut of 15. De TT laat de file een minuut of 10 nadat ik er geweest ben, meestal wel zien. Lijkt dus een kwesite van slechte timing te zijn van mijn kant.Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 18:12:
HD Traffic zit er toch nog wel eens naast. Bij knooppunt Hoevelaken ziet 'ie de file wel eens op de parallelbaan staan terwijl die op de A1 zelf staat of visa versa. Dat is wel jammer want hij stuurt je dan wel eens onterrecht over de parallelbaan. Bij de A2/A9 flikt 'ie dat truukje wel altijd goed, maar ik neem ook aan dat het systeem zuiverder wordt naarmate er meer HD Traffics rond rijden en/of naarmate er meer GSM-masten van Vodafone staan, want achter de berekening van de positie van een simkaart schuilt volgens mij nog best wel een aardig complex algoritme.
- App 7.162
- Besturingssysteem 2327
- GPS v1.21
- Kaartversie 675.1409
Gisteren op en neer naar Brussel geweest. Heenreis perfecte navigatie tot exact voor de deur. Op de terugreis, na een stop om te eten (TT even uit gezet), navigeerde de TT ineens 80 meter rechts van de weg waarop ik reed. Hij pakte dan steeds de af- en op-rit mee van de afslagen die rechts lagen of soms de parallel baan. Uit en aan hielp niet. Thuisgekomen bleek dat het eindpunt inderdaad zo'n 80 meter verkeerd lag.
Kan dit te maken hebben met de MapShare updates? Lijkt mij niet maar toevallig is dit mijn eerste rit na voor de eerste keer met MapShare gewerkt te hebben. Na een reset lijkt alles overigens weer goed te werken, hij geeft nu ook exact mijn huis adres aan. Iemand anders die dit wel eens heeft meegemaakt?
Ik wil het menu van mijn TomTom One aanpassen.
Voordat jullie met allerlei links komen:
http://www.opentom.org/Menu_structure
http://www.gregoryduncan.com/ttmd/index.php
Deze twee heb ik al geraadpleegd/gebruikt.
Ik wilde de reisplanner terughebben. Dat is dan ook gelukt met de tomtom menu editor. Maar ik wil natuurlijk ook nog mapshare kunnen gebruiken. En ik wil ook de flitspalen nog steeds aan en uit kunnen zetten.
Helaas is het niet mogelijk (zover ik weet), om met dit programma die dingen in het menu te verwerken.
Weet toch iemand hoe dit wel moet lukken? Weet iemand nog een aantal extra TASK opties , zoals die bij opentom.org zijn beschreven?
Verwijderd
Had die van mij ook last van totdat ik een update deed van TT Home. Verder niks speciaals aan gedaan en nu doet ie het gewoonVerwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 16:46:
Heb hier nu al 3 maanden een tt one xl europe, waarvan ik heel content ben. Het enige probleem is nu, dat ik steeds de melding krijg dat er 24.541 map-share updates zijn, maar wanneer ik deze wil installeren, krijg ik de melding dat er geen updates zijn....Heb al gereset, een backup teruggeplaatst, niks helpt. Iemand enig oplossing ?
Controleer even of de optie "gebruik recentste kaart" oid aanstaat in Home.
Whoop!
Verwijderd
TT home is geupdate, sinds eergisteren kreeg ik de melding dat er een nieuwere versie was, en heb deze meteen geinstalleerd. Bij meest recente kaart komt de melding , er is een nieuwere kaart, maar "helaas kom je niet in aanmerking voor een gratis kaartupdate" ,man, man, man,....marccom schreef op zondag 02 maart 2008 @ 16:57:
[...]
Had die van mij ook last van totdat ik een update deed van TT Home. Verder niks speciaals aan gedaan en nu doet ie het gewoon
Controleer even of de optie "gebruik recentste kaart" oid aanstaat in Home.
Dat probleem heb ik nou ook. maar dat zal wel aan de buggy software van tomtom liggen. De tomtom is een geweldig apparaat maar aan de tomtom home applicatie mogen ze nog wel wat aandacht besteden. dat wordt nog wat als ik straks naar de mac overga die versie schijnt nog slechter te zijn.Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 16:46:
Heb hier nu al 3 maanden een tt one xl europe, waarvan ik heel content ben. Het enige probleem is nu, dat ik steeds de melding krijg dat er 24.541 map-share updates zijn, maar wanneer ik deze wil installeren, krijg ik de melding dat er geen updates zijn....Heb al gereset, een backup teruggeplaatst, niks helpt. Iemand enig oplossing ?
LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23
Verwijderd

AvK schreef op zondag 02 maart 2008 @ 10:29:
TT One v2:
- App 7.162
- Besturingssysteem 2327
- GPS v1.21
- Kaartversie 675.1409
Gisteren op en neer naar Brussel geweest. Heenreis perfecte navigatie tot exact voor de deur. Op de terugreis, na een stop om te eten (TT even uit gezet), navigeerde de TT ineens 80 meter rechts van de weg waarop ik reed. Hij pakte dan steeds de af- en op-rit mee van de afslagen die rechts lagen of soms de parallel baan. Uit en aan hielp niet. Thuisgekomen bleek dat het eindpunt inderdaad zo'n 80 meter verkeerd lag.
Kan dit te maken hebben met de MapShare updates? Lijkt mij niet maar toevallig is dit mijn eerste rit na voor de eerste keer met MapShare gewerkt te hebben. Na een reset lijkt alles overigens weer goed te werken, hij geeft nu ook exact mijn huis adres aan. Iemand anders die dit wel eens heeft meegemaakt?
Neem eens contact op met TT, voor mijn gevoel moet het een bug zijn of een defect in je GPS-device.AvK schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 08:45:
Kickjeen update: gisteren een goed genavigeerde rit gemaakt. "s Avonds nog eens de TT aangezet en weer staat ie 80 meter fout met zijn positie. Na een paar keer resetten weer opgelost.
![]()
[...]
Ook de laatste quickfix even installeren, of hoe dat ook heet.pven schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 08:49:
[...]
Neem eens contact op met TT, voor mijn gevoel moet het een bug zijn of een defect in je GPS-device.
Kan ik een TT1V2 updaten naar naar navcore 7?
Ik kan van iemand een V2 overnemen met benelux en thuislader voor 110 euro.
Prijs lijkt me oke, mits ik kan overstappen naar navcore 7
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Mijn reply stond wat lang open.
[ Voor 13% gewijzigd door pven op 04-03-2008 19:56 ]
Verwijderd

sure, ik heb op mijn Tomtom One New Edition (V2) gewoon 7.162 draaien. Dat staat trouwens ook in de link die je zelf geeft:pven schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 19:48:
Afgaande op de informatie op deze pagina vermoed ik dat het helaas niet gaat werken. Als je het echt zeker wilt weten, kan je het beste even bellen met TomTom.
Mijn reply stond wat lang open.... @ hierboven: weet je dat zeker?
Meest actuele NavCore-releases:
GO 'Classic': v7.163
GO x00, GO x10: v7.162
GO x20(T): v7.221
ONE XL HD Traffic: v7.301
ONE Third Edition: v7.166
Overige ONE's: v7.162
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Alleen heb ik gemerkt dat ik kaart versie 7.10 heb terwijl de normale TomTom ONE al op 7.15 zit. Helaas gebruikt, volgens de helpdesk, HD Traffic een aparte kaart en 7.10 is de nieuwste terwijl TomTom Home wel de optie aan geeft 'Maak gebruik van laatste kaartgarantie'. En dat zou het programma niet moeten laten zien als er geen update beschikbaar zou zijn. Dus helemaal goed werkt het op dit punt nog niet.
Powered by KPN
Verwijderd
Ik mag het eigenlijk hopen van wel. Dit eerste jaar komt traffic-informatie nog gratis, maar ik ga echt geen 120 euro per jaar betalen als ik bij elke voorgestelde escape-route niet weet of hij me probeert te redden van een compleet verkeersinfarct, of dat 'ie weer over dat tijdens spits afgesloten weggetje wil leiden.pven schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 22:18:
Dan moet je even wachten op navcore8, daar komt dat soort functionaliteit in te zitten. TomTom laat overigens nog niet los of navcore8 alleen voor de x30-serie uit komt of dat het ook voor de rest uit komt.

Na TT opnieuw te hebben gebeld kreeg ik het advies om 'Terug naar Fabrieks Instellingen' te gaan. Dan moet je de TT weer helemaal opnieuw configureren naar je eigen instellingen en ook moet je je favorieten terug plaatsen. Zoals het zich nu laat aanzien heeft dit wel geholpen. De cursor staat weer gewoon waar hij moet staan. En de vanmiddag gemaakte rit ging prima. Heel mooi natuurlijk maar begrijpen doe ik het niet helemaal.
Verwijderd
Ik hoop toch van wel... Ik heb een 720 die 5 maanden oud is ongeveer. Ik moet de mijne trouwens nog steeds terugsturen vanwege het niet functioneren van de handsfree verbinding.pven schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 22:18:
Dan moet je even wachten op navcore8, daar komt dat soort functionaliteit in te zitten. TomTom laat overigens nog niet los of navcore8 alleen voor de x30-serie uit komt of dat het ook voor de rest uit komt.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Mijn vraag is of hij, als ik deze optie heb aangevinkt, mij elke keer over de snelste route leidt (na elke verkeersupdate) of over een route met zo min mogelijk vertragingen maar die wel langer kan duren dan de snelste route?
Edit: Handleiding geeft hier trouwens geen antwoord op.
Edit2: Schandalige fout eruit gehaald

[Terugpakmodus] het is 'word je' en niet 'wordt je'
[ Voor 20% gewijzigd door Packardhell op 09-03-2008 10:30 ]
Powered by KPN

[ Voor 5% gewijzigd door pven op 09-03-2008 10:33 ]
Powered by KPN
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Verwijderd
Zonder die optie aan is dat ding vrij nutteloos eigenlijk.
Het mooiste is nog dat ik op de A1 opeens de A27 moest nemen, was er bij Amersfoort een ongeluk gebeurt. Half uurtje later stond er al iets van 20 kilometer voor, dat was me dus mooi bespaard gebleven
Powered by KPN
Verwijderd
De garantie op de meest actuele kaart geldt niet voor de kaart die momenteel op je TomTom-aparaat is geïnstalleerd.
Degene die ik nu geïnstalleerd heb staan is:
Western Europe 1 Gb Versie 710.1617
ik zie dat ze inmiddels bij 7.15 zijn, dan neem ik aan dat ik niet de nieuwste heb.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2008 20:37 ]
Uiteraard wel met Europa kaart. Volgens mij kennen al de apparaten wel NL als taal maar met garantie enzo, hoe loopt dat?
Whoop!
Ik krijg precies dezelfde melding en volgens mij is die 'garantiekaart' die je erbij krijgt niet helemaal bedoeld voor de HD Traffic versie van de ONE XL.Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 20:34:
Volgens de handleiding werkt het tot een maand na aankoop. Nu krijg ik iig te zien:
De garantie op de meest actuele kaart geldt niet voor de kaart die momenteel op je TomTom-aparaat is geïnstalleerd.
Degene die ik nu geïnstalleerd heb staan is:
Western Europe 1 Gb Versie 710.1617
ik zie dat ze inmiddels bij 7.15 zijn, dan neem ik aan dat ik niet de nieuwste heb.
Ga wel even bellen tegen het einde van de periode wat nou precies de gang van zaken is.
Powered by KPN
in het display komt te staan: "geen kaarten"
Dito hier... navcore 7, helemaal up to date. Kaarten versies 6.xx doen het prima, 7.xx kaarten ziet ie simpelweg niet!?rein17 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:13:
zou iemand mij kunnen vertellen waar de tomtom one zijn mappen geplaatst moeten zijn, want de mijne kan de mappen niet meer vinden.
in het display komt te staan: "geen kaarten"
Al eens een reset gedaan? Heb een soortgelijk probleem gehad (anderen ook als je dit topic terug zou lezen). Na een reset was het opgelost.trolleystad schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:26:
Weet iemand hoe ik de tomtom navcore één versie omlaag kan gooien? Heb hier een tomtom one v2. Met de laatste navcore weigert het appraat in te schakelen als een SD kaart erin zit. Deze moet er eerst uit, dan pas gaat ie weer aan. De mail support heeft al 2 maal exact hetzelfde antwoord gegeven (standaard antwoord TT home 2 instaleren en updaten).
"Kaarten"?!catchingfire schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:36:
[...]
Dito hier... navcore 7, helemaal up to date. Kaarten versies 6.xx doen het prima, 7.xx kaarten ziet ie simpelweg niet!?
Je hebt misschien ontdekt dat de NavCore 7 kaartbeveiliging iets beter is geworden.
Mijn tmc antenne en houder zijn onlangs uit de auto gejatsharkzor schreef op maandag 11 februari 2008 @ 09:15:
ik nu een tijdje de one v3. beetje @#$ dat ie maar 1 gb flash heeft die al vol staat.. gaat denk ik nog wel een probleem geven in de toekomst met kaart-updates..
Heeft iemand dat ding al opgeschroefd? misschien dat er stiekum toch een intern sd slot in zit?
Verder zit er zo'n TMC module in met een gigantische antenne die je met 100 zuignappen aan je raam moet monteren. Nou is de omgeving waar ik woon nogal inbraak gevoellig (nieuwe auto, na 1 dag al ruitje ingetikt) dus wil ik niet continu die antenne laten hangen. Steeds monteren is ook weer zoiets. Is er geen alternatief voor? 1 die je direct aan de tomtom kan koppelen?
zou mooi zijn als er een goed en goedkoop alternatief is, want de verzekering vergoed niets.
Verwijderd
Het is een bug in die firmware waarschijnlijk heb je 7.162 als firmware?trolleystad schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:26:
Weet iemand hoe ik de tomtom navcore één versie omlaag kan gooien? Heb hier een tomtom one v2. Met de laatste navcore weigert het appraat in te schakelen als een SD kaart erin zit. Deze moet er eerst uit, dan pas gaat ie weer aan. De mail support heeft al 2 maal exact hetzelfde antwoord gegeven (standaard antwoord TT home 2 instaleren en updaten).
Warez aanbieden is *not done*. Zie ook Het algemeen beleid #copyright
het kan zijn dat je opnieuw je kaart moet activeren, noteer dus als eerste je apparaatcode
van je tomtom one v2.
Als je daarna je apparaat weer op je pc aansluit (via tomtom home) dan moet je bij update's
niet vergeten het vinkje weg te halen bij tomtom one software anders heb je weer 7.162
suc6
[ Voor 16% gewijzigd door pven op 14-03-2008 17:03 ]
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Ah dank je wel, die ga ik proberen. Heb zojuist weer een antwoord terug gekregen, nu denken ze blijkbaar dat het over kaartmateriaal gaatMegapaul schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 23:09:
[...]
Het is een bug in die firmware waarschijnlijk heb je 7.162 als firmware?
*knip*
het kan zijn dat je opnieuw je kaart moet activeren, noteer dus als eerste je apparaatcode
van je tomtom one v2.
Als je daarna je apparaat weer op je pc aansluit (via tomtom home) dan moet je bij update's
niet vergeten het vinkje weg te halen bij tomtom one software anders heb je weer 7.162
suc6
Dan heb je er geen problemen meer mee zie ook dit forum
http://www.jouwnav.nl/for....php?showtopic=15679&st=0
Geachte heer *******,
Hartelijk dank voor uw bericht aan TomTom Customer Support.
Nieuw kaartmateriaal kunt u bestellen via onderstaande weblink: http://www.tomtom.com/products/maps/
Zodra u bericht heeft gekregen dat u kunt downloaden onderneemt u onderstaande stappen. Voor de stappen in deze e-mail heeft u het programma TomTom HOME 2 nodig. Deze kunt u downloaden en installeren via de onderstaande link.
• Link: http://www.tomtom.com/home
A) Backup maken van de inhoud van uw TomTom.
1. Sluit uw apparaat aan en open TomTom HOME
2. Klik op [Back-up maken en herstellen]
3. Klik op [Maak een back-up van mijn apparaat]
4. Klik rechtsonder op [Maak nu een back-up]
5. Nu zal de back-up gemaakt worden en kunt u op [OK] drukken zodra de back-up is voltooid
Nu moet het geheugen worden geformatteerd.
1. Klik op [Start > Deze Computer]
2. Rechter muisknop op de TomTom schijf en klik op formatteren
3. Klik op [Start] en de schijf zal worden geformatteerd
C) U kunt de onderstaande stappen volgen om de kaart die u gekocht heeft te installeren.
1. Sluit uw TomTom aan en open TomTom HOME
2. Klik in het hoofdmenu van TomTom HOME op [Voeg kaarten, stemmen, verkeersinfo, stemmen, enz toe]
3. Kies in het volgende menu op pagina 1 van 3 voor [Kaarten]
4. Klik rechts van de kaart die u wilt installeren op [Voeg toe]
5. Nu is de kaart geïnstalleerd naar uw TomTom. Klik op [OK] om terug te gaan naar het hoofdmenu
D) Applicatie installeren.
1. Sluit uw apparaat aan op de computer
2. Kies [Ja] op uw TomTom en TomTom HOME zal automatisch opstarten
3. Kies [Vernieuw mijn GO/ONE]
4. Kies [Download updates] om de beschikbare updates te downloaden en te installeren
5. Kies [OK] om door te gaan
E) Stem(men) installeren.
1. Start TomTom HOME
2. Kies [Voeg kaarten,verkeersinfo,stemmen enz. toe]
3. Kies [Stemmen]
4. Kies [Voeg toe] om een stem te downloaden en te installeren
5. Kies OK om terug te gaan naar het hoofdscherm
Mocht u aanvullende vragen hebben, neem dan gerust nogmaals contact met ons op. Via de link bovenaan deze e-mail kunt u direct op dit bericht reageren: deze zal met voorrang aankomen bij de agent die u gesproken heeft.
Mocht u in de toekomst nog vragen hebben, dan kunt u via onderstaande link altijd terugvinden hoe u contact met ons kunt opnemen.
http://www.tomtom.com/support/support.php?ID=2
Met vriendelijke groet,
TomTom Customer Support Team
Klant (HJ *******) 13-03-2008 10:05 PM
Bedankt voor weer het exact zelfde antwoord. Ik snap dat jullie met standaard antwoorden werken, alleen deze keer helpt dat niet.
De laatste TomTom Core zorgt ervoor dat de TomTom niet wilt inschakelen als de SD-kaart er nog in zit. Ik wil dus niet naar de laatste versie updaten, die staat er al op. Ik wil een vorige versie terugzetten. Is dit mogelijk?
Reactie (Tania N. (NL)) 11-03-2008 06:20 PM
Geachte heer *******,
Voor de stappen in deze e-mail heeft u het programma TomTom HOME 2 nodig.
Deze kunt u downloaden en installeren via de onderstaande link.
1. Reset uw TomTom (zie: http://www.tomtom.com/6971) en koppel deze aan uw computer.
2. Open [Deze Computer] vanaf uw bureaublad en zet vervolgens uw TomTom aan.
3. In het scherm verschijnt nu een nieuwe schijf, dit is uw TomTom. Dubbelklik op deze schijf.
4. Verwijder alle losse bestanden (Dit doet u als volgt: Aanklikken rechtermuisknop > Verwijderen).
• BELANGRIJK: De (gele) mappen met bijbehorende inhoud mogen NIET verwijderd worden.
5. Sluit het venster af wanneer de bestanden verwijderd zijn.
Verwijder vervolgens de download map van TomTom HOME:
1. Indien de TomTom is aangesloten, sluit u TomTom HOME af en ontkoppelt u uw apparaat
2. Ga vervolgens naar “Mijn Documenten” en ga naar de map [TomTom/HOME/Downloads]
3. Verwijder hier de inhoud van de map downloads (niet de map zelf)
4. Verbind daarna uw TomTom met de computer en TomTom HOME zal weer gaan zoeken naar updates.
Vervolgens installeert u de applicatie opnieuw via TomTom HOME.
3. Kies [Vernieuw mijn GO/ONEj]
4. Kies [Download updates] om de beschikbare updates te downloaden en te installeren
Kies in TTHOME [Apparaat loskoppelen] en koppel het apparaat daarna los, vervolgens zal het apparaat weer op normale wijze opstarten.
Indien de bovenstaande stappen niet tot het gewenste resultaat leiden, ontvangen wij in uw reactie graag de onderstaande gegevens ingevuld terug.
Via de link bovenaan deze e-mail kunt u direct op dit bericht reageren: deze zal met voorrang aankomen bij de agent die u gesproken heeft.
Mocht u de voorkeur geven aan telefonisch contact, dan is dit uiteraard ook mogelijk. Meldt u hierbij voor de zekerheid het referentienummer van dit incident: 080226-001725.
Met vriendelijke groet,
TomTom Customer Support Team
Klant (HJ *******) 09-03-2008 10:06 PM
De laatste versie van de tomtom core software werkt niet goed samen met de TomTom One v2. Ik wil graag de versie voor de laatste versie instaleren. Hoe kan ik dit doen?
Reactie (Tania N. (NL)) 26-02-2008 11:49 AM
Geachte heer *******,
Voor de stappen in deze e-mail heeft u het programma TomTom HOME 2 nodig.
Deze kunt u downloaden en installeren via de onderstaande link.
Wij raden u aan een nieuwe update te installeren op uw apparaat.
Volgt u de onderstaande stappen om dit te doen:
3. Kies [Werk mijn GO/ONE bij]
Nu hebt u de nieuwste software update voor uw TomTom apparaat geïnstalleerd.
[ Voor 1% gewijzigd door pven op 15-03-2008 11:29 ]
Verwijderd
Omdat de helft van de mensen altijd frontjes en tomtom's altijd in het dashboard-kastje proppen loont het helaas de moeite om maar eens te kijken.Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 22:45:
Je moet (inderdaad) ook nooit iets van TomTom in de auto laten liggen... Dat zeiden ze vaak tegen mij omdat ik altijd de houder van m'n TomTom aan het raam liet zitten (het plakding van TT1 v2). Maar dat vond ik teveel gedoe: hij zat precies op de goede plek. Totdat ze 's nachts het rechterruitje van m'n auto ingetikt hebben... Sindsdien laat ik nooit meer iets van TomTom in de auto liggen, want volgens mij is die houder de 'trigger' geweest: geen enkele andere auto in het rijtje was beschadigd of wat dan ook, dus...
Als je in een stad je auto parkeerd moet je er van uitgaan dat mensen vanuit flats zitten te kijken of je je frontje e.d. meeneemt. Daarom ook altijd heel sierlijk overduidelijk buiten je auto je frontje en tomtom in je tas/jas proppen, zodat al die klootzakken kunnen zien dat er niets te halen valt.
Zoals hierboven ook wordt gezegd --> TT resetten mbv een paperclip. De resetknop zit naast het SD kaartslot. Daarna start de TT weer correct op.trolleystad schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:26:
Verwijderd
heb ik ook, is denk een bug, niet te veel van aantrekken, een keer per week gewoon updaten en je bent up to datemegatronics schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 07:18:
Hebben meer mensen problemen met de Map Sharte updates? Ik krijg telkens een melding dat er updates zijn, maar naar het updaten blijft de teller van de aantal updates in het hoofdscherm van TomTom Home op hetzelfde aantal.
Of heb je die al? Sinds de nieuwste versie heb ik nergens last meer van.
Whoop!
en toch blijf ik met de volgende vraag zitten....
Ik weet dat er geen SD gleuf zit op de TomTom ONE v3 europa...!:S!
Maar is er geen mogelijkheid om er toch meer geheugen in te krijgen?
Ik durf hem niet los te schroeven.... of ik moet zeker weten dat het kan...
Weet iemand of dat kan en hoe?
BVD!
Laatste versie navcore 7.162 , laatste kaarten 715.1689 en laatste home 2,2.2.83. Als ik de correcties verwijder en weer op laat halen blijft die steeds met dezelfde wijzigingen komen.marccom schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 08:34:
Mijn MS updates deden het pas nadat ik geupgrade had naar de nieuwste versie van Home.
Of heb je die al? Sinds de nieuwste versie heb ik nergens last meer van.
Edit:
Ook nog even getest met een backup van kaart 710.xxxx, maar daar doet die hetzelfde.
[ Voor 9% gewijzigd door MegaTronics op 23-03-2008 10:24 ]
Ik heb 3 apparaten bekeken:
de One III benelux met 512 MB intern
de One III europa met 1 GB intern
en de One XL europa met een SD slot
Met het oog op vakanties valt het benelux type al af. Maar wat is naast het verschil in hardware het belangrijkste verschil/voordeel van de versie met de SD kaart t.o.v. het interne geheugen?
En hoe hou je je kaarten up-to-date (op een legale manier)? Van de TT site trek ik de conclusie dat je na het kopen van een kaart á 80 euro een jaar lang updates kunt ophalen, maar in feite betekent dit dat je jaarlijks wel 80 euro moet uitgeven om je navigatiesysteem op peil te houden. Of kun je in de praktijk wel een jaartje overslaan ?
Voor mijn gevoel gaat een kaart minstens een jaar of twee mee. Her-en-der zie je bv wel eens dat er rotondes bij zijn gekomen en meer van dat soort kleine wijzigingen, maar over het algemeen veranderen de doorgaande routes niet veel. Daarbij kan je dus via mapshare de noodzakelijk wijzigingen ophalen, waardoor de grote fouten er uit worden gehaald.
Verwijderd
Hier staat gewoon tomtom 6 op nog.
Ik wil hier graag TT 7 op installeren.
Kan dit gewoon legaal? of ligt dit anders omdat het via een telefoon abbonement geleverd is?
En hoe kan ik zien of ik de TT one v1 / v2 of v3 heb?
http://www.tomtom.com/sup...e=5&query=versie&FID=7263Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 11:43:
Mijn pa heeft een TT one gekregen bij een telefoon abbo 1 jaar geleden..
Hier staat gewoon tomtom 6 op nog.
Ik wil hier graag TT 7 op installeren.
Kan dit gewoon legaal? of ligt dit anders omdat het via een telefoon abbonement geleverd is?
http://www.tomtom.com/sup...uery=serienummer&FID=9512En hoe kan ik zien of ik de TT one v1 / v2 of v3 heb?
Whoop!
Verwijderd
Als ik een reset van het apparaat uitvoer, wat ben ik dan allemaal kwijt?
Al opgelost! Gereset en toen even later had ie GPS.
Andere vraag, ik heb de beschermfolie nog over het scherm zitten. Kan ik dit er rustig afhalen zonder vette vingers erop te krijgen?
[ Voor 20% gewijzigd door Jassy op 26-03-2008 18:00 ]
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Mijn TT One v2 gebruik ik nu een jaar zonder die bescherm (verpakking) folie. Er zit nog geen krasje op.Jassy schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 17:39:
Andere vraag, ik heb de beschermfolie nog over het scherm zitten. Kan ik dit er rustig afhalen zonder vette vingers erop te krijgen?
En zolang je niet patat eet in de auto zal dat met die vette vingers ook wel mee vallen.
Je hebt 'm legaal verworven, en als je de EULA leest van TomTom Home dan zie je dat je Home dus gewoon mag gebruiken. Het zou mogelijk een ander verhaal zijn als je'm gestolen had.Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 13:40:
Ja dank je.. maar ik heb nog geen antwoord hoe het nu met me licentie zit omdat ik hem bij een telefoon kreeg...
Moet de kaart alleen nog even updaten. Het account wat ik heb voor Home staat op mijn naam maar het apparaat is naar mn broer gegaan. Heb zo 123 geen mogelijkheden gezien om dit over te dragen. Home geeft aan dat het afgeraden wordt door te gaan met 2 apparaten op 1 account. Kan een nieuw account aanmaken op een ander emailadres voor het nieuwe apparaat?
Mn vraag rondom het gebruik van het apparaat met beeld maar zonder geluid heb ik opgelost met deze: http://www.gpsice.co.uk/silentvoice.html. Apparaat waarschuwt nu alleen met TMC updates en Poi's. Opgelost
Whoop!
Verwijderd
De V2 heeft als voordeel een SD Card slot, waardoor je eventueel later meerdere kaarten kunt gebruiken. De V3 heeft alleen 512 MB (benelux) of 1 GB (europa0 intern vast geheugen wat je niet kunt uitbreiden. Mijn V2 heeft trouwens 1 GB intern geheugen en een SD Card slot.Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:58:
Ik wil graag een TT1 aanschaffen. Kan iemand me vertellen waarom ik welke versie zou moet kopen (v2 of v3). Er schijnt nogal wat verschil in te zitten. Thanx.
Ik heb ook zo'n V2 met zowel 1 gb intern als een SD card slot. Maar nadeel vind ik wel dat je niet de applicatie van je interne geheugen kunt gebruiken om de kaart van je SD slot te gebruiken. toch?megatronics schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:02:
[...]
De V2 heeft als voordeel een SD Card slot, waardoor je eventueel later meerdere kaarten kunt gebruiken. De V3 heeft alleen 512 MB (benelux) of 1 GB (europa0 intern vast geheugen wat je niet kunt uitbreiden. Mijn V2 heeft trouwens 1 GB intern geheugen en een SD Card slot.
Geen idee, tot nu toe voldoet die 1 GB nog steedssmeerbartje schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 13:10:
[...]
Ik heb ook zo'n V2 met zowel 1 gb intern als een SD card slot. Maar nadeel vind ik wel dat je niet de applicatie van je interne geheugen kunt gebruiken om de kaart van je SD slot te gebruiken. toch?
Ja, maar de nieuwe versies van de mappen zijn groter dan 1 GB.megatronics schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 13:48:
[...]
Geen idee, tot nu toe voldoet die 1 GB nog steeds
Verwijderd
Er zijn nu nog v2's te krijgen maar ik wil uiteindelijk wel tevreden zijn met de keuze die ik ga maken. Er moet wel Thais op staan. mijn vrouw gaat 'm ook gebruiken maar volgens mij zit dat op beide versies.
De laatste 715 is er ook gewoon in de 1 GB versiesmeerbartje schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 15:52:
[...]
Ja, maar de nieuwe versies van de mappen zijn groter dan 1 GB.
Ja weet ik, maar wat zou het verschil zijn tussen de 1,6 gb versie en de 1 gb versie? Als ik alleen de voice-bestanden van de 1,6gb versie weggooi, dan is de 'map' nog steeds groter dan 1 gb. Is deze actueler ofzo?megatronics schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:05:
[...]
De laatste 715 is er ook gewoon in de 1 GB versie
Raadplegen van de gebruiksaanwijzing maakt me niet wijzer. Doe ik iets fout of heeft TomTom de software van de derde editie uitgekleed op dit punt?
Hopelijk weet iemand het.
[ Voor 26% gewijzigd door joepert op 28-03-2008 12:30 ]
Zijn dit speculaties of weet je dit zeker?MSalters schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 00:34:
De nieuwste ONEs zijn inderdaad nog beperkter en kunnen inderdaad geen complexere routes meer aan. Tja, die prijsverlagingen moeten ergens vandaan komen.
Ja hoor, geen probleem.pven schreef op zondag 30 maart 2008 @ 16:50:
Kan je ook meer dan 1 tussenstop inplannen? (Daar gaat het om.)
Ik heb de One XL europe en via de Reisplanner kan ik meerdere bestemmingen ingeven. Alleen bepaalt hij niet de gunstigste reisroute, dat moet ik zelf doen.
Have Fun Funske
Echter lees ik ook dat een boel van die opties uit de V3 zijn gesloopt. Die eerste review ging blijkbaar over V2.
Dit alles wordt hierboven bevestigd. Jammer dus.
Ik zou graag "via's" opgeven als "hint". Om de route zo een beetje te sturen. Als ik dan als via bijvoorbeeld Utrecht instel wil ik dus niet dwars door het centrum van Utrecht, maar er omheen zeg maar.
Kan de V3 dat?
Begin bijna het gevoel te krijgen dat ik beter een V2 kan kopen, alleen de winkels die volgens pricewatch de V2 verkopen, verkopen toch de V3...
[ Voor 7% gewijzigd door Titusvh op 31-03-2008 06:16 ]
Dit gaat sowieso niet lukken. Als je opgeeft dat je 'via' Utrecht rijdt, dan pakt de Tomtom het centrum v/d/ stad. Hoe zou de Tomtom moeten weten dat jij 'via' Utrecht wilt, maar niet naar het centrum zelf? Dit is niet meetbaar namelijk.Titusvh schreef op maandag 31 maart 2008 @ 06:15:
Ik zou graag "via's" opgeven als "hint". Om de route zo een beetje te sturen. Als ik dan als via bijvoorbeeld Utrecht instel wil ik dus niet dwars door het centrum van Utrecht, maar er omheen zeg maar.
Kan de V3 dat?
Begin bijna het gevoel te krijgen dat ik beter een V2 kan kopen, alleen de winkels die volgens pricewatch de V2 verkopen, verkopen toch de V3...
PS. Als je nog ergens een V2 kunt vinden, dan zou ik daar absoluut voor gaan. Ook al is het alleen maar voor het SD-card gleufje.