Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:46
smeerbartje schreef op maandag 31 maart 2008 @ 11:18:
[...]

Dit gaat sowieso niet lukken. Als je opgeeft dat je 'via' Utrecht rijdt, dan pakt de Tomtom het centrum v/d/ stad. Hoe zou de Tomtom moeten weten dat jij 'via' Utrecht wilt, maar niet naar het centrum zelf? Dit is niet meetbaar namelijk.

PS. Als je nog ergens een V2 kunt vinden, dan zou ik daar absoluut voor gaan. Ook al is het alleen maar voor het SD-card gleufje.
Dat zou bijvoorbeeld kunnen door mij als gebruiker te laten kiezen of ik een hard tussenpunt of een 'hint' opgeef.
In één van de online routeplanners kan ik aanvinken of de invoer een tussenpunt of een hint is. Ik weet allen niet meer welke.
Dat leek me een enorm fijne feature voor navigatiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:37
Titusvh schreef op maandag 31 maart 2008 @ 14:12:
[...]

Dat zou bijvoorbeeld kunnen door mij als gebruiker te laten kiezen of ik een hard tussenpunt of een 'hint' opgeef.
In één van de online routeplanners kan ik aanvinken of de invoer een tussenpunt of een hint is. Ik weet allen niet meer welke.
Dat leek me een enorm fijne feature voor navigatiesystemen.
Oke, op die manier zou het wel kunnen, maar deze functionaliteit heb ik nog bij geen enkele Tomtom software gezien, laat staan in de One V2 of V3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
smeerbartje schreef op maandag 31 maart 2008 @ 16:17:
[...]

Oke, op die manier zou het wel kunnen, maar deze functionaliteit heb ik nog bij geen enkele Tomtom software gezien, laat staan in de One V2 of V3.
Ik heb het inmiddels gevonden: bij www.map24.nl kan je als je een tussenpunt opgeeft aangeven "use as a route hint".

Er handig!

Maar helaas niet in mijn toekomstige navigatiesysteem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Vooralsnog is er dus bij de TomTom one XL v3 wel de mogelijkheid om meerdere tussenstops in te geven. Zijn er bezitters van een gewone TomTom One v3 dit dit kunnen? Ik heb de vraag ook aan de klantenservice gesteld, maar heb nog geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mini1986
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-01-2022
Even een korte vraag waar jullie zeker wel een antwoord op weten... Bezit een TomTom One V3 en wil graag komische stemmen inladen (bv Ali Osram). Weten jullie sites waar ik deze gratis kan downloaden? En hoe zit het met de POI's? Alvast thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Titusvh schreef op maandag 31 maart 2008 @ 19:25:
[...]

Ik heb het inmiddels gevonden: bij www.map24.nl kan je als je een tussenpunt opgeeft aangeven "use as a route hint".

Er handig!

Maar helaas niet in mijn toekomstige navigatiesysteem :(
Ik zit nu ook een beetje met hetzelfde probleem. Ik moet elke dag van Nieuwegein naar Nijmegen en ik wil graag over de A2 naar beneden om vervolgens na Beesd de A15 op te draaien richting Nijmegen. "Handmatig" lukt dit wel, maar als ik in Nieuwegein als adres Nijmegen opgeef, dan stuurt de Tomtom mij over de A12, en dat wil ik niet. Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Je kunt een positie op de A2 opgeven als favoriet en dan elke keer als je de route hebt gepland opgeven dat je via die favoriet wilt reizen.

Ik vraag me overigens in gemoede af waarom je een tomtom nodig hebt voor een route die je dagelijks aflegt. Als het je alleen maar te doen is om evt. file vermijden, dan kun je natuurlijk ook gewoon gaan rijden. Als je eenmaal een stukje op de A2 gereden hebt zal hij vanzelf wel de route via de A15 gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:34
mijn zuignap is afgebroken van mijn tomtom v2 :( , wie heeft er tips voor een (betaalbare) nieuwe?
Want de meeste site's vragen rond de 30 euro voor een simpel plastic houdertje. :/

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dat is nou eenmaal de prijs, daar doe je weinig aan. Als je op marktplaats naar tomtom houder zoekt, dan zie je dat ze ook allemaal rond die prijs zitten.

Lijmen is waarschijnlijk geen optie?

@ hieronder: dan kom je inclusief verzendkosten op ongeveer hetzelfde uit :)

[ Voor 17% gewijzigd door pven op 03-04-2008 12:33 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Ebay al geprobeerd?
http://stores.ebay.co.uk/Select-GPS-Navigation-Store

Vergeet niet dat het Engelse Pond extreem laag staat op het moment.
Grafiek

[ Voor 65% gewijzigd door joepert op 03-04-2008 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joepert schreef op maandag 31 maart 2008 @ 21:38:
Vooralsnog is er dus bij de TomTom one XL v3 wel de mogelijkheid om meerdere tussenstops in te geven. Zijn er bezitters van een gewone TomTom One v3 dit dit kunnen? Ik heb de vraag ook aan de klantenservice gesteld, maar heb nog geen antwoord.
Je kan routes inladen met V3, de map ITN bestaat en ook TomTom Home laat ze zien, maar rijden gaat niet 8)7 Je kan zelfs routes kopen bij TomTom met een V3 :+

Iemand die weet hoe je de reisplanner in het menu krijgt?

Heb juist dit weekend een TomTom One V3 van mijn werkgever geleend om mijn komende motorroute proef te rijden en meteen een tracklog te maken. TomTom Navigator op mijn PDA (HTC Touch Dual) heeft wat moeite om de GPS muis te delen met de tracking applicatie ( http://www.trackr.nl ). TomTom raakt de weg kwijt of loopt honderden meters achter en aangezien ik nog niet alle doorsteekjes uit het hoofd ken heb ik Tommie nog nodig om me door de moeilijke punten heen te helpen..

Dus een extra TomTom in de tanktas leek me de juiste optie, maar als dat kolereding niet aan ritjes doet heb ik er niet zo veel aan.

Vanmiddag op het werk al bezig geweest met updaten via TomTom home (de V3 is nieuw uit doos), ook de V3 Benelux van een collega heeft zo'n uitgekleed menu.

Dit zijn de menu-opties die ontbreken (Toon route en Reis-planner):

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3040/2387017807_50ce82e4e1_o.jpg

Jammer van TomTom om de boel zo uit te kleden, qua GPS fix en ontvangst is het One V3 apparaat een topper. Zelfs binnenshuis heb ik ontvangst.

TomTom kan het wel, maar TomTom wil het niet op de One:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3290/2387263609_29b931d666_o.jpg

Edit: de oplossing
http://www.pocketgpsworld...ms&file=viewtopic&t=59534

In het kort komt het hier op neer:

Put the following text into a file named TomTom.mnu

MENUBLOCK|BLOCK_MAIN|BTM_GPS_POSITION|
MENUPAGE|TASK_PAGE1|Main menu 1 of 2|
MENUITEM|TASK_NAVIGATE_TO|
MENUITEM|TASK_MENU_FIND_ALTERNATIVES|
MENUITEM|TASK_MAINTAIN_POI|
MENUITEM|TASK_ADD_FAVORITE|
MENUITEM|TASK_MENU_PREFERENCES|
MENUITEM|TASK_PAGE2|
MENUPAGE|TASK_PAGE2|Main menu 2 of 2|
MENUITEM|TASK_MENU_PLAN_ATOB|
MENUITEM|TASK_SHOW_MAP|
MENUITEM|TASK_DELETE_ROUTE|
MENUITEM|TASK_MENU_TRAFFIC|
MENUITEM|TASK_ITINERARY|
MENUITEM|TASK_PAGE1|

Then put the file into a folder called "SdkRegistry" (do not use the quotation marks though) and pay attention to the Caps case of the letters.

En jawel, het werkt _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2008 05:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 11:56
Ik heb net een TomTom One 3de editie

Wilde de kaart updaten (europa) maar tomtom home liep daarbij vast.
nu geeft de tomtom aan dat er geen kaart geinstalleerd is en als ik hem via tomtom home wil toevoegen dan moet ik eerst 800mb vrij maken. Ik zie echter max 30mb wat ik vrij kan geven.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoZ20 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 22:49:

nu geeft de tomtom aan dat er geen kaart geinstalleerd is en als ik hem via tomtom home wil toevoegen dan moet ik eerst 800mb vrij maken. Ik zie echter max 30mb wat ik vrij kan geven.

Factory reset en dan opnieuw proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:05
MarcoZ20 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 22:49:

In Explorer is de ONE gewoon zichtbaar als removable drive. Ga naar die drive, ga naar de "Western Europe" folder en move alle files uit die directory naar je PC.

Een "halve map" is niet zichtbaar in HOME maar neemt wel ruimte in.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

megatronics schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 07:18:
Hebben meer mensen problemen met de Map Sharte updates? Ik krijg telkens een melding dat er updates zijn, maar naar het updaten blijft de teller van de aantal updates in het hoofdscherm van TomTom Home op hetzelfde aantal.
maar hij doet bij jou wel de update ? Ik heb min of meer hetzelfde maar als ik op die mapshare link klik krijg ik dus dat update scherm. Hij blijft daar een poosje zoeken maar ik krijg dan niet een item mapshares die ik kan uitvoeren. Hij zegt dan gewoon niets gevonden.....

Ik heb net een verse install gedaan (complete systeem) en met dezelfde TT en instellingen werkte het eerst wel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ray schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 13:03:
[...]

maar hij doet bij jou wel de update ? Ik heb min of meer hetzelfde maar als ik op die mapshare link klik krijg ik dus dat update scherm. Hij blijft daar een poosje zoeken maar ik krijg dan niet een item mapshares die ik kan uitvoeren. Hij zegt dan gewoon niets gevonden.....

Ik heb net een verse install gedaan (complete systeem) en met dezelfde TT en instellingen werkte het eerst wel :(
Dat mapshare icoon kan je beter vervangen door wat nuttigs, een reisplanner ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Sinds gisteren lijkt mapshare het weer als van ouds te doen.

[ Voor 9% gewijzigd door MegaTronics op 05-04-2008 15:39 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hari-Bo schreef op donderdag 03 april 2008 @ 12:24:
mijn zuignap is afgebroken van mijn tomtom v2 :( , wie heeft er tips voor een (betaalbare) nieuwe?
Want de meeste site's vragen rond de 30 euro voor een simpel plastic houdertje. :/
Afbeeldingslocatie: http://www.spilleman.net/gathering/tomtom.jpg

Als je deze houder bedoeld voor een TomTom One V2 dan heb ik hier nog wel een liggen. Deze is hooguit 5 maal gebruikt alvorens die vervangen is voor een wat steviger exemplaar.

Laat maar even weten wat je er voor wilt geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 17:55:
[...]

Je kan routes inladen met V3, de map ITN bestaat en ook TomTom Home laat ze zien, maar rijden gaat niet 8)7 Je kan zelfs routes kopen bij TomTom met een V3 :+

Iemand die weet hoe je de reisplanner in het menu krijgt?

Heb juist dit weekend een TomTom One V3 van mijn werkgever geleend om mijn komende motorroute proef te rijden en meteen een tracklog te maken. TomTom Navigator op mijn PDA (HTC Touch Dual) heeft wat moeite om de GPS muis te delen met de tracking applicatie ( http://www.trackr.nl ). TomTom raakt de weg kwijt of loopt honderden meters achter en aangezien ik nog niet alle doorsteekjes uit het hoofd ken heb ik Tommie nog nodig om me door de moeilijke punten heen te helpen..

Dus een extra TomTom in de tanktas leek me de juiste optie, maar als dat kolereding niet aan ritjes doet heb ik er niet zo veel aan.

Vanmiddag op het werk al bezig geweest met updaten via TomTom home (de V3 is nieuw uit doos), ook de V3 Benelux van een collega heeft zo'n uitgekleed menu.

Dit zijn de menu-opties die ontbreken (Toon route en Reis-planner):

[afbeelding]

Jammer van TomTom om de boel zo uit te kleden, qua GPS fix en ontvangst is het One V3 apparaat een topper. Zelfs binnenshuis heb ik ontvangst.

TomTom kan het wel, maar TomTom wil het niet op de One:
[afbeelding]

Edit: de oplossing
http://www.pocketgpsworld...ms&file=viewtopic&t=59534

In het kort komt het hier op neer:

Put the following text into a file named TomTom.mnu

MENUPAGE|TASK_PAGE1|Main menu 1 of 2|
MENUITEM|TASK_PAGE2|
MENUPAGE|TASK_PAGE2|Main menu 2 of 2|
MENUITEM|TASK_SHOW_MAP|
MENUITEM|TASK_DELETE_ROUTE|
MENUITEM|TASK_MENU_TRAFFIC|
MENUITEM|TASK_ITINERARY|
MENUITEM|TASK_PAGE1|

Then put the file into a folder called "SdkRegistry" (do not use the quotation marks though) and pay attention to the Caps case of the letters.

En jawel, het werkt _/-\o_
Ziet er goed uit! Maar waar moet ik die folder "SdkRegistry" dan plaatsen?
En betekent dit dat je ook handmatig routes met tussenstops kunt maken of kun je nu alleen maar routes inladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joepert schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 17:28:
[...]

Ziet er goed uit! Maar waar moet ik die folder "SdkRegistry" dan plaatsen?
In de root-folder:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3041/2390399114_38c34135b9.jpg
En betekent dit dat je ook handmatig routes met tussenstops kunt maken of kun je nu alleen maar routes inladen?
Dezelfde functionaliteit zoals je van andere TomTom versies gewend bent. Dus ja.

Vandaag dus ook de TomTom One mee op pad genomen zodat ik met mijn andere GPS de route kon tracken, toch wel een fijn apparaatje en lekker snel. Als je afwijkt van de route merk je amper dat het apparaat herberekend.Ook de GPS fix is zeer snel (paar seconden), zelfs binnenshuis. Is met mijn Adapt-300 BT GPS unit wel anders, die is al snel een halve minuut bezig en binnenshuis kan ik het schudden tenzij ik de unit op de rand van het balkon leg.

Nu nog een tracklog mogelijkheid en misschien koop ik er wel 1 ;-)

Tot slot nog een vraag aan de experts. De One V3 is een nieuwere generatie dan de Rider V2?
Het viel mij op in de specificaties dat de Rider V2 nog Navteq kaartmateriaal gebruikt ipv TeleAtlas kaarten. Klopt dit of is dat een fout in de specificaties?

Zijn er ook TomTom One V3 apparaten met Bluetooth?

De Rider V2 vind ik te duur en al helemaal als dit een verouderd model is en niet kan trackloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
De belangrijkste zaken voor mij zijn:
  • Routebegeleiding
  • Als ik rondrij ergens zonder routebegeleiding wil ik op het kaartje zien waar ik ben. Dat ik een beetje weet waar ik zit en dat ik kan zien of ik niet een doodlopende weg inrij of juist enetje die me heel ergens anders brengt.
Nu vertelde vanavond iemand mij dat hij geen TomTom wilde omdat optie twee niet mogelijk was.
Dat leek me zó vanzelfsprekend dat ik er niet eens vanuit ging dat dit niet zou kunnen. Je TomTom a.h.w. als een soort GPS gebruiken dus. Leek me ook handig als ik lopend door een stad ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
Die tweede optie zit er gewoon standaard in werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Nu ik hierboven de tip gelezen heb om tóch routes met een TomTom One V3 te kunnen rijden, vraag ik mij twee zaken af:
  • Kan je nog wel veilig updates bij TomTom ophalen, voor hetzelfde geld gaan ze in toekomstige firmware deze mogelijkheid blokkeren
  • Kan je de accu in een TomTom vervangen voor een exemplaar met hogere capaciteit? Ik wil zo'n platte TomTom One e.v.t. gewoon op de motor in het doortzichtige deel van mijn tanktas plaatsen. Zo'n Rider vind ik veel te duur. Maar twee uurtjes accuduur is wel erg kort.
    Ik heb helaas geen motor met USB om hem onderweg aan de prik te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
DaannO schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 21:58:
Die tweede optie zit er gewoon standaard in werkt prima :)
Zo, dat was een snelle reactie!!

Bedankt dat je mijn zorg wegneemt. Kan ik 'm volgende week gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
Gebruik voortaan even het edit (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif) knopje want anders maak je onnodige posts en dat kan irritant over komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Titusvh schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 22:01:
[...]

Zo, dat was een snelle reactie!!

Bedankt dat je mijn zorg wegneemt. Kan ik 'm volgende week gaan kopen.
Het is weliswaar wel even zoeken naar deze mogelijkheid. Als je namelijk "in een route zit", dan moet je de optie "route wissen" selecteren. Ik heb er een tijdje naar moeten zoeken hoe de route te wissen. Ik dacht, ik laat het even weten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Titusvh schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 22:00:
Nu ik hierboven de tip gelezen heb om tóch routes met een TomTom One V3 te kunnen rijden, vraag ik mij twee zaken af:
• Kan je nog wel veilig updates bij TomTom ophalen, voor hetzelfde geld gaan ze in toekomstige firmware deze mogelijkheid blokkeren
Het enige dat je veranderd is het menu, TomTom Home en updates blijven werken. Net nog de QuickGPS fix opgehaald, was de GPS fix al snel nu gaat het nog sneller en nu ook ontvangst aan de linkerkant van mijn bureau _/-\o_

In mijn zoektocht naar een tracklogger kwam ik een grafische menu-editor tegen:
http://www.gregoryduncan.com/ttmd/index.php

De One V3 heeft nu 3 menu pagina's:
http://farm4.static.flick...89994705_5a824b3a3f_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3193/2389994705_5feea2996f.jpg

Ik zou de menu's zelf anders indelen, maar deze TomTom is van het werk en dit leek me de meest logische menu-structuur voor een chauffeur. Pagina 1 zaken die je onderweg gebruikt, pagina 2 wat instellingswerk en pagina 3 voor de routes. Nadeel van deze menu-editor is de leeftijd (2005), niet alle huidige programma koppelingen staan er in.
• Kan je de accu in een TomTom vervangen voor een exemplaar met hogere capaciteit? Ik wil zo'n platte TomTom One e.v.t. gewoon op de motor in het doortzichtige deel van mijn tanktas plaatsen. Zo'n Rider vind ik veel te duur. Maar twee uurtjes accuduur is wel erg kort.
Ik heb helaas geen motor met USB om hem onderweg aan de prik te houden...
Vanmiddag 3 uur met de One in de tanktas rondgereden, geen melding van low battery gezien.Tot vorig jaar zat er een Sony Navu in mijn tanktas, die begon meestal na 2.5 uur te brullen over de batterij om het vervolgens nog 2 uur vol te houden. Die 2 uur is dus een voorzichtige specificatie van TomTom. Een accessoire-aansluiting is wel aan te bevelen, kan ook handig zijn voor electrisch verwarmde kleding. Let dan wel op de zwaarte van de zekering.

Bij mij zit deze accessoire-aansluiting onder het zadel, een "sigaren-aansteek-plug" uit de scheepvaart (waterdicht). Als je zelf niet handig genoeg bent om zo'n aansluiting te maken is er vast wel iemand uit je omgeving die dit kan. Op de accu-duur zou ik het niet laten afhangen.

Dan zijn er wel andere negatieve punten om geen One aan te schaffen:
- Geen Bluetooth (dus geen gesproken aanwijzingen in je helm spreekluisterset)
- Geen mogelijkheid tot route-tracking (heeft de Rider ook niet)

Wat die tracklogging betreft, ben er nog steeds naar op zoek, maar vind er bar weinig over..

Ik rij zelf met een Smartphone (HTC Touch Dual) in de tanktas rond, sinds kort overtuigd dat gesproken TomTom aanwijzingen wel iets toevoegen en ga dus binnenkort een Cardo FM helmset bestellen: http://www.pdashop.nl/pro...cardo-scala-rider-fm.html

Onder Windows Mobile 6 kan ik wel een tracklogger draaien: http://www.trackr.nl
Maar TomTom raakt de weg kwijt als deze actief is, dus als iemand een goede trackr weet die TomTom ook zijn werk laat doen houd ik me aanbevolen.

Is dan ook de reden dat ik de One vandaag meegenomen heb in de tanktas.

Het ritje waar ik momenteel mee bezig ben is deze:
http://forum.luiemotorfiets.net/viewtopic.php?t=687

Kom gerust langs als je zin hebt om mee te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het menu van een TomTom is dus eenvoudig aan te passen:

Voorbeeld van een 3 pagina menu:

MENUPAGE|TASK_PAGE1|Page 1|
MENUITEM|TASK_AVOID_ROUTE_LINE|
MENUITEM|TASK_PLAN_VIA|
MENUITEM|TASK_PAGE2|
MENUPAGE|TASK_PAGE2|Page 2|
MENUITEM|TASK_SET_VOLUME|
MENUITEM|TASK_SWITCH_SOUND|
MENUITEM|TASK_SHOW_MAP|
MENUITEM|TASK_PAGE3|
MENUPAGE|TASK_PAGE3|Page 3|
MENUITEM|TASK_ITINERARY|
MENUITEM|TASK_MENU_ROUTE_INSTRUCTIONS|
MENUITEM|TASK_CONFIRM_DELETE_ROUTE|
MENUITEM|TASK_MAINTAIN_FAVORITES|
MENUITEM|TASK_PAGE1|

Wellicht zijn de Item-benamingen op te vragen bij TomTom.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2008 03:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:09
Voor routetracking: http://www.webazar.org/tomtom/tripmaster.php?lang=uk

Gebruik wel de tip voor de rider 2 etc. om het scherm goed in te stellen, maar dan werkt het ook prima op de One V3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
@ sip68: Inderdaad te simpel: goed gelukt bij mij. Thanx!

Overigens blijkt maar weer hoe ontzettend goed de marketing van TomTom is als je het product uiteindelijk enigszins kritisch bekijkt: is het nou echt puur een domme programmeerfout dat die routeplanner er niet meer inzat? Het is toch dwaas dat je enkel door het menu te wijzigen ineens hele nieuwe mogelijkheden krijgt die kennelijk wel in het apparaat zitten! Een reactie van de klantenservice zou ik binnen 2 werkdagen krijgen. Nog niets gehoord.... (Edit: na een herinneringsmail te hebben gestuurd werd ik teruggebeld met het aanbod mij stap voor stap te begeleiden; helaas had ik TT niet bij de hand, maar dit is toch netjes! Het was heel erg druk, zeiden ze). TomTom Home draait op mijn vista-notebook verre van stabiel. Om de haverklap krijg ik de melding "reageert niet", terwijl er uiteindelijk niets aan de hand lijkt te zijn. Ga je echter je computer voor andere dingen gebruiken tijdens het TomTommen (ophalen van mail o.i.d.), dan loopt TomTom Home onherroepelijk vast. Waardeloos dus.
M.a.w. (één van) de marktleider(s) levert:
* een niet optimaal functionerend product (waar dit met minimale wijzigingen wel mogelijk zou zijn)
* slechte klantenservice
* moeizame software.

Misschien voor anderen al bekend, maar voor mij als nieuwe TomTom-bezitter toch wel een beetje een deceptie. De uitstraling van het merk is bepaald het tegenovergestelde.

[ Voor 8% gewijzigd door joepert op 07-04-2008 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
DaannO schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 22:04:
Gebruik voortaan even het edit ([afbeelding]) knopje want anders maak je onnodige posts en dat kan irritant over komen ;)
Als dat tegen mij is: Ik heb deze berichten bewust gescheiden gedaan omdat het twee verschillende onderwerpen betreft. Waarop men niet perse ineens reageert. Dan loop je alleen maar risico dat er juist weer onnodig gequote gaat worden.

Maar goed, dat is het beleid? Dan zal ik mij daaraan conformeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
joepert schreef op zondag 06 april 2008 @ 15:53:
@ sip68: Inderdaad te simpel: goed gelukt bij mij. Thanx!

Overigens blijkt maar weer hoe ontzettend goed de marketing van TomTom is als je het product uiteindelijk enigszins kritisch bekijkt: is het nou echt puur een domme programmeerfout dat die routeplanner er niet meer inzat? Het is toch dwaas dat je enkel door het menu te wijzigen ineens hele nieuwe mogelijkheden krijgt die kennelijk wel in het apparaat zitten!
Dat begrijp ik wel. Het is duurder om tig verschillende software-uitvoeringen te onderhouden. Dan kan je beter (goedkoper) dezelfde versie uitleveren en functies verstoppen, zodat alleen de mensen die ervoor betalen ze krijgen.

Dacht je dat MS allemaal verschillende versies van Windows onderhield? Zelfs ten tijde van Windows NT 4.0 was het verschil tussen de workstation en de server uitvoering in prijs een heleboel, qua software slechts twee registry keys en een CRC....

Daarentegen begrijp ik je gevoel ook wel. Het zit erin maar je kan er niet (zomaar) bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Titusvh schreef op zondag 06 april 2008 @ 19:46:
[...]

Maar goed, dat is het beleid? Dan zal ik mij daaraan conformeren.
Het is inderdaad beleid om te editten ipv nieuwe berichten te plaatsen, als jou bericht het laatste is. :)
joepert schreef op zondag 06 april 2008 @ 15:53:
Een reactie van de klantenservice zou ik binnen 2 werkdagen krijgen. Nog niets gehoord....
Raar ... heb je wel gezien dat je vraag daadwerkelijk geregistreerd is? Ik heb op al mijn vragen altijd keurig binnen twee werkdagen antwoord ontvangen.
TomTom Home draait op mijn vista-notebook verre van stabiel. Om de haverklap krijg ik de melding "reageert niet", terwijl er uiteindelijk niets aan de hand lijkt te zijn. Ga je echter je computer voor andere dingen gebruiken tijdens het TomTommen (ophalen van mail o.i.d.), dan loopt TomTom Home onherroepelijk vast. Waardeloos dus.
Ook raar ... Heb je al geprobeerd om TT Home volledig te verwijderen (dus uninstall en daarna met het handje alles verwijderen) en daarna weer te installeren? TT Home is idd af-en-toe wat gammel, vooral als er met meerdere versies op dezelfde PC is gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediacj schreef op zondag 06 april 2008 @ 11:01:

Gebruik wel de tip voor de rider 2 etc. om het scherm goed in te stellen, maar dan werkt het ook prima op de One V3.
Dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Mediacj schreef op zondag 06 april 2008 @ 11:01:

Idd leuk programma! :)

Wel jammer dat HD traffic niet wordt ondersteund. De verkeersinformatie van HD traffic is tegenwoordig zo betrouwbaar, dat ik ook op de mij bekende trajecten de TomTom aanzet om zodoende vertragingen te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Raar ... heb je wel gezien dat je vraag daadwerkelijk geregistreerd is? Ik heb op al mijn vragen altijd keurig binnen twee werkdagen antwoord ontvangen.
Keurig geregistreerd. Status: onopgelost ;( . Maar dat stond er vanaf dag 1 al, dus ik neem aan dat ze daarmee bedoelen dat een oplossing nog voorbereid moet worden. Ik wacht nog wel even af; inmiddels is mijn probleem immers opgelost ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ook dat is raar, want normaal krijg je dan nog een berichtje met hoe het zit.

*lol* @ hieronder :)

[ Voor 13% gewijzigd door pven op 07-04-2008 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Na een herinneringsmail gestuurd te hebben werd ik teruggebeld. Door drukte ging het niet helemaal zoals gepland. Toch wel netjes dat ze me dan terugbellen! Helaas had ik TT niet bij de hand maar anders hadden ze me stap voor stap geholpen. Nu zetten ze het op de mail: "gebruik toch de functie reisplanner". Ik ga nu maar even terugmailen dat die er dus niet op zit!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joepert schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:01:
Na een herinneringsmail gestuurd te hebben werd ik teruggebeld. Door drukte ging het niet helemaal zoals gepland. Toch wel netjes dat ze me dan terugbellen! Helaas had ik TT niet bij de hand maar anders hadden ze me stap voor stap geholpen. Nu zetten ze het op de mail: "gebruik toch de functie reisplanner". Ik ga nu maar even terugmailen dat die er dus niet op zit!!!
Is het niet slimmer om het wat constructiever aan te pakken door bijvoorbeeld een lijst met interne menu-item benamingen op te vragen. Zijn we allemaal mee geholpen :Y

Dit is een voorbeeld van zo'n menu-item:
MENUITEM|TASK_ITINERARY|

De items "kaartcorrectie" en "1e Hulp" zijn algemeen onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
@ sip68: Misschien wel, misschien niet... Ik heb geen idee in welke mate TomTom "blij" is met initiatieven zoals het manipuleren van het menu's etc.. Als het waar is dat ze opzettelijk functies 'verborgen' houden gaan ze het natuurlijk niet verklappen. Als ik het (Britse) forum lees waar jij naar verwees, dan zie ik dat ze daar door TomTom met een kluitje in het riet zijn gestuurd toen ze dit probleem aankaartten.
Verder zou ik dan dingen gaan vragen over zaken waar ik helemaal geen verstand van heb (het feit dat ik het door jou gevonden truckje kon toepassen zegt niet zo veel over mijn vaardigheden in het algemeen m.b.t. dit soort apparaten :)).
Maar goed, ik zal even afwachten wat voor antwoord ik krijg en trek dan misschien wel de stoute schoenen aan. Vragen staat tenslotte vrij. Dat geldt natuurlijk ook voor jou :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
Dus jullie raden eigelijk de V2 aan.
Waar kan ik die navcor7 ergens vinden?
Wie kan mij daaraan helpen.
Ik heb juist nog een nieuwe V2 gevonden moet hem seffes gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubbele posts zijn overbodig, gebruik voortaan de edit knop!

[ Voor 90% gewijzigd door DaannO op 08-04-2008 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er voor de tomtom ook zoiets als een externe accu. Aangezien mijn ouders er wel een mee wandelen alleen de accutijd veel te kort vinden. En om daar nou speciaal weer geld uit te geven voor een outdoor-gps. Dus niet een accu die je moet inbouwen, maar gewoon een draagbare accu die je kan aansluiten op de usb ingang oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
[google=tomtom externe accu] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-08 10:50
Weet iemand of ergens poi's van flitspalen te vinden zijn anders dan Nederland en België?

Vooral Duitsland vind ik wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Zie http://www.radarfalle.de/ :Y)

@ hieronder: sorry, dat had ik even gemist

[ Voor 41% gewijzigd door pven op 07-04-2008 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Danke schön! :+

edit/
Ik zie nu dat je 9,95 moet betalen om je te kunnen registreren ;(

[ Voor 71% gewijzigd door Spurlie op 07-04-2008 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Probeer het dan eens op http://poiplace.oabsoftware.nl/ ; ik weet niet zeker of ze daar Duitsland hebben, maar het registreren is iig gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:52:
Waar kan ik die navcor7 ergens vinden?
NavCore 7 wordt door HOME opgehaald en geïnstalleerd (allebei gratis), linkje in mijn signature gaat naar www.tomtom.com/HOME

Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
pven schreef op maandag 07 april 2008 @ 22:17:
Probeer het dan eens op http://poiplace.oabsoftware.nl/ ; ik weet niet zeker of ze daar Duitsland hebben, maar het registreren is iig gratis.
Thx! Volgens mij heb ik ze nu! Binnenkort maar eens even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joepert schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:14:
@ sip68: Misschien wel, misschien niet... Ik heb geen idee in welke mate TomTom "blij" is met initiatieven zoals het manipuleren van het menu's etc.. Als het waar is dat ze opzettelijk functies 'verborgen' houden gaan ze het natuurlijk niet verklappen. Als ik het (Britse) forum lees waar jij naar verwees, dan zie ik dat ze daar door TomTom met een kluitje in het riet zijn gestuurd toen ze dit probleem aankaartten.
Verder zou ik dan dingen gaan vragen over zaken waar ik helemaal geen verstand van heb (het feit dat ik het door jou gevonden truckje kon toepassen zegt niet zo veel over mijn vaardigheden in het algemeen m.b.t. dit soort apparaten :)).
Maar goed, ik zal even afwachten wat voor antwoord ik krijg en trek dan misschien wel de stoute schoenen aan. Vragen staat tenslotte vrij. Dat geldt natuurlijk ook voor jou :).
FF niet aan gedacht omdat ik niet weet hoe Navigator op mijn telefoon is gekomen :+

Maar ik heb inderdaad een login bij TomTom, zal ze morgen eens een mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:51
Nou ben ik lekker mee, vanaf deze week geen verkeersinfo meer, eind vorig jaar een mail gehad van tomtom dat ik kon omschakelen naar HD traffic kreeg ik een paar maanden extra. Alleen zijn de extra maanden nu voorbij en bestaat er nog geen los abonnement voor de TomTom one V2. Zit ik nu dus mooi zonder verkeersinfo, lekkere service van TomTom. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Klopt het dat er de afgelopen paar dagen geen mapshares updates zijn? Het leek dit weekend weer als vanouds te werken maar nu blijft het weer stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
De prijzen zijn weer wat lager dan toen ik twee weken begon met oriënteren, zie pricewatch.
De ONE Europe XL is maar drie tientjes duurder dan de ONE Europe V3.

Volgens mij krijg ik daarvoor extra:
  • Groter scherm
  • SD-slot
  • Bluetooth
  • CD-ROM met software
Het is wel een ouder model.

Volgens mij heb ik aan dat bluetooth niks omdat het werd gebruikt om via GPRS file info te halen. Maar die TomTom Plus dienst is afgeschaft, dus zinloos?

Dat SD-slot spreekt me aan. Maar heb ik er wat aan. De ONE Europe V3 heeft immers ook 1GB waar blijkbaar héél Europa oppast. Dus waarom uitbreiding nodig...

Ook de Chipset is anders. De Sirf Star III daar hoor ik goede verhalen over. Maar Global Locate Hammerhead... kweenie.

Iets anders: dat route-IQ in NavCore 8 lijkt me wel aardig. Is het bij TomTom gebruikelijk dat je, i.t.t. de kaarten, wel steeds de nieuwste software krijgt?

Ik hoop dat iemand wat zinnigs heeft te zeggen over ONE V3 vs XL, dan kan ik morgen gaan bestellen...

Edit:
Op PDA-shop.nl wordt de indruk gewekt dat de XL zonder de in dit topic genoemde trucs meerdere tussenstops kan maken.
Verder dat de V3 juist wél weer fiets- en wandelpaden bevat, en de XL niet.
Bomen/bos verhaal... Ik wordt gek!

Bij beide exemplaren werd in meer dan de helft van de gebruikersreviews aangegeven dat de houder/zuignap "zuigt", oftewel flikkert er regelmatig af. Met de zwaardere XL zal dat wellicht alleen maar erger worden...

[ Voor 17% gewijzigd door Titusvh op 12-04-2008 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
pven schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 10:14:
Ik zal het nog eens een keer zonder vocht proberen nadat ik de ruit schoon heb gemaakt. Uiteraard dank voor de tip. :)
Aangezien warmte er voor zorgt dat lucht uitzet, kun je beter de voorruitverwarming eerst aanzetten en dan als die goed warm is het geval er op plakken en dan weet ik zeker dat die echt wel blijft zitten.
Succes _/-\o_

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Ik heb recent m'n houder in tweeen getrokken, de zuignap wou er echt niet meer vanaf. 't Was alleen het kogelgewricht, dus met net zoveel kracht weer inelkaar te duwen. Maar ik had er dus temninste 10 kilo aan kunnen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

megatronics schreef op donderdag 10 april 2008 @ 20:34:
Klopt het dat er de afgelopen paar dagen geen mapshares updates zijn? Het leek dit weekend weer als vanouds te werken maar nu blijft het weer stil.
Bij mij worden de kaarten niet herkent. App 7.16 Benelux 7.10 en West europa 7.15 zijn geinstalleerd. Dus mapshare werkt ook niet.
Hoe krijg ik de kaarten te zien in tomtom home 2.2 en hoe krijg ik mapshare werkend?

Iemand een idee??

Groeten mondreon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Als je die kaarten installeert, dan moet je TomTom ze gewoon kunnen vinden. Heb je al een harde reset geprobeerd? Als dat niet werkt, zou ik even bij TomTom support navragen wat er verkeerd gaat.

Volgens mij praatte ik onzin: jij hebt het over TomTom Home, ik heb het over de TomTom zelf. :S

[ Voor 20% gewijzigd door pven op 12-04-2008 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

juist ja, ik heb het over ttHome 2.2.
Op de tt one V2 werkt alles feilloos dus daar zit het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 22:40:
juist ja, ik heb het over ttHome 2.2.
Op de tt one V2 werkt alles feilloos dus daar zit het probleem niet.
als je werkt met 'gevonden' kaarten heb je de aangepaste versie van home nodig. Heb je ze echter legaal via home geïnstalleerd moet het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Zou de laadkabel 9K00.004 voor de TomTom Rider ook op de ONE (XL) kunnen?

Zou wel mooi zijn, dan kan de ONE gewoon in de tanktas zonder dat ik me zorgen hoef te maken over de accuduur.

Omdat volgens mij de andere power voorzieningen ook geschikt zijn voor alle modellen...

Update:
Ik denk het niet, want de universele voeding die ook de Rider doet, werkt niet voor de One (zo'n beetje alles behalve de One :-(

[ Voor 20% gewijzigd door Titusvh op 13-04-2008 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als ik die aangepaste versie wilt uit proberen waar haal ik die dan vandaan?

Dat is hulp bij warez en dat willen we hier niet zien.

[ Voor 30% gewijzigd door pven op 13-04-2008 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 16:52:

[mbr]Dat is hulp bij warez en dat willen we hier niet zien.[/mbr]
Ik begrijp het, zal er niet verder naar vragen, verder werkt de tomtom als een trein en heb verder geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 16:52:

[mbr]Dat is hulp bij warez en dat willen we hier niet zien.[/mbr]
op dezelfde plek als je dan waarschijnlijk je kaarten gevonden hebt :P

overigens werkt het dan ook nog niet feilloos met name de mapshares. heb een paar collega's met hetzelfde probleem. (bij mij werkt het trouwens momenteel ook niet goed met een legale versie .......)

[ Voor 8% gewijzigd door Ray op 13-04-2008 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ray schreef op zondag 13 april 2008 @ 19:42:
[...]

op dezelfde plek als je dan waarschijnlijk je kaarten gevonden hebt :P

overigens werkt het dan ook nog niet feilloos met name de mapshares. heb een paar collega's met hetzelfde probleem. (bij mij werkt het trouwens momenteel ook niet goed met een legale versie .......)
bedankt voor je reactie ik zal kijken of er iets aan te doen is volgens jouw opmerking. :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

De mijne gisteren compleet leeg gehaald en opnieuw via Tomtom laten vullen met 100% legaal materiaal. ijken of die vanavond wel weer mapshares updates ziet.

Edit:

Nog geen Mapshare updates gezien (alleen QuickFix)

[ Voor 16% gewijzigd door MegaTronics op 14-04-2008 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Nog even een afloopbericht over mijn vraag aan TomTom waarom de reisplanner niet meer als functie aanwezig is op de TomTom One v3. De klantenservice komt er open voor uit dat het een bewuste keuze is geweest van TomTom om het product op dit punt uit te kleden. Ook in de toekomst zal de software op dit punt dus niet worden aangepast. Ik heb hen er op gewezen dat bij diverse webwinkels op dit punt onjuiste informatie wordt verstrekt (namelijk dat het wél mogelijk is om meerdere tussenstops te plannen) en dat op hun eigen site op dit punt de informatie voor mijn gevoel bewust vaag is.

Op zich vind ik de bejegening etc. door de klantenservice netjes, maar het resultaat blijft natuurlijk teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Zal binnenkort onze TomTom ONE ook even compleet vernieuwen. Nieuwe kaarten, nieuwe versie software. Wel beter dat ik er gewoon een nieuw SD kaartje in kan proppen en de originele lekker origineel laat. Mocht er dan iets fout gaan dan kan ik gewoon het oude kaartje weer gebruiken.

Je kan zelf niks slopen aan de software op de TomTom zelf toch?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Net even Tomtom gebeld en Map Share is inderdaad niet beschikbaar en het is nog niet bekend hoelang de storing duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:52
Mn XL is een beetje van slag sinds gisteren. Ding loopt achter op wat ik rij, TT denkt nog op een kruispunt of rotonde te rijden als ik die al verlaten heb. Ook met rijden loopt ie achter maar minder.

Reset (paperclip) gedaan en geheel up-to-date met quickfix.

Wat heeft mn apparaat?

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb met mijn vorige TT (GO 700) iets soortgelijks gehad. Bij mij hielp het om de software te verwijderen en vers te installeren. Was even wat werk, maar het loste het wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:00

AvK

Ready Set Go

marccom schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 20:06:
Mn XL is een beetje van slag sinds gisteren. Ding loopt achter op wat ik rij, TT denkt nog op een kruispunt of rotonde te rijden als ik die al verlaten heb. Ook met rijden loopt ie achter maar minder.

Reset (paperclip) gedaan en geheel up-to-date met quickfix.

Wat heeft mn apparaat?
Zoiets heb ik ook gehad. Bij mij was terug naar fabrieksinstellingen en daarna alles opnieuw configureren de oplossing. Wel eerst je favorieten even backuppen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

En er druppelen weer Map Shares updates binnen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:51
ipje schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:55:
Nou ben ik lekker mee, vanaf deze week geen verkeersinfo meer, eind vorig jaar een mail gehad van tomtom dat ik kon omschakelen naar HD traffic kreeg ik een paar maanden extra. Alleen zijn de extra maanden nu voorbij en bestaat er nog geen los abonnement voor de TomTom one V2. Zit ik nu dus mooi zonder verkeersinfo, lekkere service van TomTom. :?
Eindelijk ze zijn wakker geworden, zojuist ontvangen :
Afgelopen november hebben we je abonnement op TomTom Verkeersinfo vervangen door een abonnement op onze nieuwe TomTom HD Traffic.
Eigenlijk zou je abonnement op 30 april aflopen, maar omdat we het erg op prijs stellen dat je TomTom HD Traffic als een van de eersten wilde uitproberen, verlengen we je abonnement GRATIS tot 12 november 2008. Dit gebeurt automatisch, je hoeft dus niks te doen om de verlenging te activeren.
----
Oke, ik had al eerder geen verkeersinfo meer maar dat is een klein detail. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentkok
  • Laatst online: 13-08 13:22
pven schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 10:14:
Als ik geen vocht gebruik tijdens het op de ruit plakken, dan valt hij er af als ik de voorruitverwarming aanzet (Ford Focus :P). Ook met koud weer, valt de zuignap er makkelijk vanaf.

Ik zal het nog eens een keer zonder vocht proberen nadat ik de ruit schoon heb gemaakt. Uiteraard dank voor de tip. :)
Ik heb er ook nog een koop bij hfords een anternative mountkit dit is een zwanenhals voor de one en de
Xl. Zit een betere zuignap op en is veel gemakelijker van je voorruit af te halen, en ten tweede je hebt je tomtom ook dichter bij dus veel gemakelijker..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
vincentkok schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:15:
[...]
Ik heb er ook nog een koop bij hfords een anternative mountkit dit is een zwanenhals voor de one en de
Xl. Zit een betere zuignap op en is veel gemakelijker van je voorruit af te halen, en ten tweede je hebt je tomtom ook dichter bij dus veel gemakelijker..... :)
Dichter bij jouw = verder van het raam. Hoe is de ontvangst.
Enne natuurlijk: quanta costa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:52
Deze denk ik:

TT ONE XL ALTERNATIVE MOUNT KIT €29,99
http://halfords.nl/NL/Aut...tail.htm?productId=114789

Vind je een Brodit houder op een luchtrooster dan niet mooier/een betere oplossing? Dit lijkt mij wel wat.

En qua bereik zal het wel goed gaan, mn TT doet het op mn werk in een kantoor met 40 cm dikke betonnen vloeren. Ook in de auto hoeft deze geen lucht te zien om prima te functioneren :)

TT lijkt na de herinstall nog niet helemaal te weten waar we rijden maar het is al minder afwijking als van de week. Net weer een Quickgps update en wat mapshare dingen geupdate dus zal het weer in de gaten houden.

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht een wat vreemde vraag hoor, maar is het mogelijk om al mijn outlook contacten naar mn tomtom one V3 te kopieren? IK kan er niets over vinden hier op het forum of op internet.

Het lijkt me wel voor de hand liggen dat er een truukje met Nuttige Plaatsen moet worden uitgehaald aangezien je maar 48 favorieten op kunt slaan...

Ben benieuwd naar jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik heb zojuist even versie 8 van de software op mijn Tomtom One V2 gezet en het werkt. Maar kan iemand me vertellen wat de verschillen precies zijn? Ikzelf kan zo snel niets vinden nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentkok
  • Laatst online: 13-08 13:22
Titusvh schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 23:45:
[...]

Dichter bij jouw = verder van het raam. Hoe is de ontvangst.
Enne natuurlijk: quanta costa?
Perfect geen problemen en nu hoef ik niet bij het weg halen van de zuignap mijn hele raam mee te trekken. :*)
Ik rij er nu al een aardig tijd mee. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
smeerbartje schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 14:01:
Ik heb zojuist even versie 8 van de software op mijn Tomtom One V2 gezet en het werkt. Maar kan iemand me vertellen wat de verschillen precies zijn? Ikzelf kan zo snel niets vinden nu.
Heb je het over navcore8 of over iets anders? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ja, navcore 8. Ik kan nergens de verschillen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik kan navcore8 nergens legaal vinden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ook fijn, heeft de nieuwe TomTom home zo'n fijne banner onderkant gekregen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:38

Japie.G

Colour Classic

Titusvh schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 23:31:
De prijzen zijn weer wat lager dan toen ik twee weken begon met oriënteren, zie pricewatch.
De ONE Europe XL is maar drie tientjes duurder dan de ONE Europe V3.

Volgens mij krijg ik daarvoor extra:
  • Groter scherm
  • SD-slot
  • Bluetooth
  • CD-ROM met software
Het is wel een ouder model.

Volgens mij heb ik aan dat bluetooth niks omdat het werd gebruikt om via GPRS file info te halen. Maar die TomTom Plus dienst is afgeschaft, dus zinloos?

Dat SD-slot spreekt me aan. Maar heb ik er wat aan. De ONE Europe V3 heeft immers ook 1GB waar blijkbaar héél Europa oppast. Dus waarom uitbreiding nodig...

Ook de Chipset is anders. De Sirf Star III daar hoor ik goede verhalen over. Maar Global Locate Hammerhead... kweenie.

Iets anders: dat route-IQ in NavCore 8 lijkt me wel aardig. Is het bij TomTom gebruikelijk dat je, i.t.t. de kaarten, wel steeds de nieuwste software krijgt?

Ik hoop dat iemand wat zinnigs heeft te zeggen over ONE V3 vs XL, dan kan ik morgen gaan bestellen...
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar bevindingen omtrent deze vergelijking.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Laatst online: 15:31
Hmm, mijn ouders hebben een probleem waar ik ook niet helemaal uitkom. M'n vader heeft laatst zijn tomtom one xl aan de pc gehangen en wat updates geïnstalleerd. Echter, bij het aanzetten van dat ding verschijnt nu een plaatje met een rood kruis en verder niets...

Daarnaast: als ik hem op de pc aansluit, krijg ik, bij xp en vista, de melding dat het apparaat niet herkend wordt.

Bekend probleem bij iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Is dat er eentje met een SD-kaart? Zo ja: zet een backup terug via een cardreader. Zo nee: neem eens contact op met TomTom, want er is iets goed fout gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Laatst online: 15:31
Nee, zonder SD-kaart... Maar ik heb de oplossing nu gevonden. Allereerst: blijkbaar werkt tomtom niet met elke USB-kabel, dus de originele maar opgezocht. Dat werkte wel. Toen kreeg ik een melding dat er een update was, maar te weinig ruimte. Gelukkig zag ik in Verkenner de inhoud van de Tomtom en ik zag dat mijn vader de kaart van de Canary_Islands erop had gezet. Daardoor was er net te weinig ruimte voor de update die hij heeft geprobeerd uit te voeren en werkte hij niet meer...

Dus: Kaart gekopieerd naar de harde schijf, via TomTome HOME updates geinstalleerd en het werkte weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik ben helemaal nieuw hier en heb een vraag.
Ik heb net de kaart van oost europa gedownload via tomtom en nu heb ik hem op een sd kaart gezet en als ik die er in stop dan ziet hij alleen die kaart kan dan kloppen. ik heb een tomtom one europe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 22:33:
Hallo ik ben helemaal nieuw hier en heb een vraag.
Ik heb net de kaart van oost europa gedownload via tomtom en nu heb ik hem op een sd kaart gezet en als ik die er in stop dan ziet hij alleen die kaart kan dan kloppen. ik heb een tomtom one europe
Volgens mij heeft de TomTom ONE maar één geheugencontroller, dat betekent dat hij OF de kaart kan lezen OF het interne geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Volgens mij ook. je moet dan op de SD card ook de TomTom software installeren. Het viel mij op dat die bij het opstarten eerst kijkt op de SD Card en dan pas op zijn interne geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is toch krom dan moet je daar ook voor betalen zeker , dan is het puur geld klopperij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

nee hoor, gewoon een backup maken van het interne geheugen en dan restoren als je er de SD kaart in zet. Tenminste zo doe ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus gewoon een backup maken en daarna instaleren op de sd kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
megatronics schreef op donderdag 24 april 2008 @ 18:49:
Ook fijn, heeft de nieuwe TomTom home zo'n fijne banner onderkant gekregen. 8)7
't Is Javascript en je hebt de source :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de backup terugzetten op de sd kaart wil niet, ik ben een leek in zulke dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 08:15:
de backup terugzetten op de sd kaart wil niet, ik ben een leek in zulke dingen
er zit bij de TT toch echt een mooi instructieboekje heb je daar al in gekeken ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is de bedoeling dat de kaart van western europa op de sd kaart komt te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Probeer aub in een paar zinnen uit te leggen wat je zelf reeds hebt onderzocht en geprobeerd en waarom dat niet voor je werkt (zie ook Accessoires & GPS-Navigatie Beleid). Geef daarbij meteen aan wat TomTom support erover te melden heeft, zodoende voorkomen we dat iedere keer het wiel opnieuw wordt uitgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een kaart gekocht van oost europa en die heb ik op de sd kaart neer gezet en als ik de kaart er nu in doe start hij alleen van de sd kaart op en nu wil ik de map west europa ook op de sd kaart zetten en nu krijg ik dat niet voor elkaar dus op zo manier heb ik niks aan de kaart van oost europa en op de gewone manier is er te weinig ruimte op de tomtom one
Pagina: 1 ... 11 ... 19 Laatste