Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 14:31
Zonder SD erin: Kopieer je WE kaart naar je computer.
Met SD erin: Kopieer je WE kaart vanaf je computer terug.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke dat is gelukt maar nu ziet hij twee kaarten die niet met elkaar gebruikt kunnen worden want je kunt hier vandaan namelijk niet naar tsjechie toe navigeren terwijl ik west en oost europa er op heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 20:02:
oke dat is gelukt maar nu ziet hij twee kaarten die niet met elkaar gebruikt kunnen worden want je kunt hier vandaan namelijk niet naar tsjechie toe navigeren terwijl ik west en oost europa er op heb staan
Onder "Wijzig voorkeuren" => "Beheer kaarten" kan je van kaart wisselen.

Is niet handig gedaan, maar het is niet anders.

Garmin doet dat een stuk handiger, die werken met kleine deelkaarten. Heel Europa (incl. Griekenland!) zijn 222 deelkaarten. In Mapsource (beheerapplicatie op de PC) kan je dan je "eigen" kaart samenstellen uit het aanwezige kaartmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 22:00
Heb sinds gisteren ook een TomTom 720 met een HD traphic paket. Heb hem via de niet compatible nokia 6300 aangesloten, en hem als nokia 6310 laten herkennen (welke wel compatible zou moeten zijn :) Dat werkt allemaal prima. Telefoonboek kopieeren gaat, bellen en smsén werkt ook :) Ben er erg blij mee!

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net nieuwe stemmen via interne binnen gehaald en nu weet ik niet hoe ik ze er op moet zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-06-2024
Via poihandler.com heb ik geprobeerd om de groep 'pharmacies" op mijn garmin nuvi 250 te zetten. Een collega met een tomtom one had die er standaard al op staan en dat wilde ik ook. Dit is helaas niet gelukt, hij herkent wel de andere poi's die ik in dezelfde map heb staan. Heeft hier iemand een tip hoe ik alle apothekers erin kan krijgen? bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 23:07:
ik heb net nieuwe stemmen via interne binnen gehaald en nu weet ik niet hoe ik ze er op moet zetten
Probeer zelf eens een keer iets uit voordat je je vraag hier neer plempt. Zo kan je op zijn minst aangeven wat je zelf reeds hebt onderzocht en geprobeerd. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Nieuwe versie van Tomtom home en nieuwe kaarten.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:40

Royz

Kleurenblind!!

megatronics schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:53:
Nieuwe versie van Tomtom home en nieuwe kaarten.
Versie nummers please?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Nu online

Ypho

Allround Nerd

pven schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 21:50:
[...]

Probeer zelf eens een keer iets uit voordat je je vraag hier neer plempt. Zo kan je op zijn minst aangeven wat je zelf reeds hebt onderzocht en geprobeerd. :)
een ideetje....zet ze in de map voices??

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Nu online

Ypho

Allround Nerd

Royz schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:31:
[...]

Versie nummers please?
moet je ff op tomtom.nl kijken in de kaartenwinkel.....volgens mij ergens 7.20 ofzo.....wat wel vreemd is, mijn vriendin had laatst een tomtom gekocht voor haar vader. er staat bij dat je gegarandeerd de laatste kaart hebt. maar kijk je online, is er een nieuwere versie. en tomtom home zegt dat je de nieuwste versie al hebt. maar vandaag is de nieuwste uitgekomen (even gezocht voor je), en dat is v7.20. dus vanavond nog maar eens kijken voor de "nieuwste kaart garantie"

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Royz schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:31:
[...]

Versie nummers please?
TomTom Home 2.3.1.92 en kaart 7.20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Volgens jouwnav.nl kent Customer Support het probleem met de 7.20 update al. Als je haast hebt (30 dagengarantie bijna om, of je wil op vakantie) dan moet je even bellen, anders zou je kunnen wachten tot TomTom het fixt.

Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk ding, die TT1: van de week naar Eurodisney geweest met behulp van de kaart die ik in januari heb gekocht (iets verouderd dus alweer, maar goed...). Via internet een POI gevonden die me bracht tot op de parkeerplaats van m'n hotel. HEERLIJK! Wat is me dat toch ontspannen rijden! :)

Een probleem echter: de batterij is denk ik dood: ik moet 'm constant aan de stekker hangen anders valt 'ie meteen uit... Ook aanzetten gaat niet zonder externe voeding. Hij is nu denk ik anderhalf jaar oud (EDIT: 25-11-2006: m'n aankoop-post staat nog in dit topic :P ) en bepaald niet elke dag gebruikt: is dus wat snel, vind ik... Is dat te repareren/vervangen/ o.i.d.? Of is het dikke pech...?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2008 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
@ J van E
Ik vind dat dit niet een levensduur is die conform de verwachting is. De garantie zal verlopen zijn maar dat wil niet zeggen dat TomTom de andere kant op kan kijken. Dit is overigens wel heel lastig hoor, want je hebt waarschijnlijk wel recht op een reparatie die voor een deel nog voor rekening van TomTom zal zijn, maar hoe je dat recht moet halen en bij wie (winkel of leverancier) is de vraag. Heb je hem direct bij TomTom gekocht dan is het makkelijk dan moet je daar gaan zeuren en evt. dreigen met rechtsbijstandsverzekering oid. Anders formeel naar de winkel waar je hem hebt gekocht, want daarmee heb je in beginsel de koopopvereenkomst dus de winkelier is gehouden je een product te leveren dat bepaalde eigenschappen heeft. Alleen is het bij electronica echter steeds vaker zo dat de aftersales direct door de leverancier wordt gedaan omdat de winkelier in feite ook alleen maar een 'zwarte doos' verkoopt waarvan hij helemaal niet kan inschatten of het wel een correct werkend apparaat is. Ik zou het eerst direct bij TomTom proberen. Als die niet thuis geven naar de winkelier, die je volgens mij uiteindelijk niet zomaar kan afschepen (wat hij meestal wel zal proberen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Garantie is niet verlopen; volgens Nederlandse recht mag je wel wat langer dan 18 maanden verwachten. Aan de andere kant: je kunt niet helemaal verwachten een nieuwe te krijgen inclusief de laatste kaarten, dat is niet het idee achter garantie. Als je de TT helpdesk belt, en eerst eens inzet op een nieuw device, dan heb je een "nieuwe ONE voor het geld van een nieuwe kaart" als onderhandelingsruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:09
MSalters schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 22:55:
Garantie is niet verlopen; volgens Nederlandse recht mag je wel wat langer dan 18 maanden verwachten. Aan de andere kant: je kunt niet helemaal verwachten een nieuwe te krijgen inclusief de laatste kaarten, dat is niet het idee achter garantie. Als je de TT helpdesk belt, en eerst eens inzet op een nieuw device, dan heb je een "nieuwe ONE voor het geld van een nieuwe kaart" als onderhandelingsruimte.
Ik vraag me af of de 'redelijkerwijs te verwachten levensduur' van een accu niet een stuk korter is dan van het hele apparaat.

Zeker gezien het feit dat in het algemeen op accu's een half jaar wordt gegeven terwijl op het apparaat waar de accu voor is, 12 of 24 maanden zit...

In elk geval zou ik niet op al te veel rekenen, alles wat je krijgt is meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Als je een vervangbare accu hebt kan je misschien verdedigen dat die accu een kortere levensduur heeft, maar dat een tomtom na anderhalf jaar gematigd gebruik qua accu dood is, is niet te verkopen.
Qua garantie: er is een onderscheid tussen 'fabrieksgarantie' (de garantie van x maanden die je bij aankoop krijgt) en garantie in de zin dat een apparaat ook na verloop van die fabrieksgarantie nog steeds naar verwachting moet blijven functioneren. In het laatste geval is het vaak wel zo dat een reparatie of vervanging deels zelf betaald zal moeten worden: je hebt er immers ook al een tijd gebruik van kunnen maken. De fabrieksgarantie is meestal heel makkelijk in te roepen, maar als die verlopen is, moet je (zoals ik beschreef) maar zien of je van de winkelier of de fabrikant nog wat krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
joepert schreef op zondag 11 mei 2008 @ 00:58:
Als je een vervangbare accu hebt kan je misschien verdedigen dat die accu een kortere levensduur heeft, maar dat een tomtom na anderhalf jaar gematigd gebruik qua accu dood is, is niet te verkopen.
Daar heb je een goed punt!
Qua garantie: er is een onderscheid tussen 'fabrieksgarantie' (de garantie van x maanden die je bij aankoop krijgt) en garantie in de zin dat een apparaat ook na verloop van die fabrieksgarantie nog steeds naar verwachting moet blijven functioneren. In het laatste geval is het vaak wel zo dat een reparatie of vervanging deels zelf betaald zal moeten worden: je hebt er immers ook al een tijd gebruik van kunnen maken.
Een ander punt is,dat als je buiten de afgegeven garantietermijn garantie claimt, de bewijslast bij de consument ligt om te bewijzen dat het apparaat door normaal gebruik defect is geraakt.
Binnen die periode ligt dat bij de verkoper.
Gelukkig speelt dat in dit geval niet echt en is de kans op gekibbel hoop ik wel kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Het is weer zover:Titus koopt een TomTom One XL en een ruime week later komt er een nieuw model uit :(
TomTom onthult TomTom ONE en TomTom XL serie met nieuw compact design en flexibele, opvouwbare autohouder.

Met o.a. een andere houder, dus niet de veel verguisde bij de modellen tot nu toe. Die nieuwe houder draai je zo los en vouw je plat tegen je apparaat aan.

Iets anders: ik zag ook dat er een nieuwere versie van de kaarten is. Ik heb nog recht op de 'Latest Map Guarantee'. Echter als ik via TomTom Home een update doe staat de de nieuwe kaart wel in de lijst, maar wel betalen à 90 euri. iemand ervaring hoe ik die garantie moet claimen? De website stelt toch echt dat TomTom Home dit automatisch hoort te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Titusvh op 11-05-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
MSalters schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 15:54:
Volgens jouwnav.nl kent Customer Support het probleem met de 7.20 update al. Als je haast hebt (30 dagengarantie bijna om, of je wil op vakantie) dan moet je even bellen, anders zou je kunnen wachten tot TomTom het fixt.
Dus ook voor de ONE XL kopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:37
Als ik de reacties zo in het topic lees, is het niet normaal dat mijn Tomtom One (3rd) bijna elke keer 2 minuten nodig heeft om een fix te krijgen? Zelfs met Quickfix geupdate is dit alsnog 1-2 minuten. Vandaag een Tomtom 2nd gen geprobeerd en die had binnenshuis binnen 30 seconden een fix.

Denk dat ik maar even terug naar de winkel ga, want als er 1 ding irritant is bij een navigatie...pfoe. En die nieuwe Tomtom One is me er een zeg!! Dat had ik nou willen hebben. Met ingebouwde houder....echt balen is dat.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:40
Titusvh schreef op zondag 11 mei 2008 @ 21:36:
Het is weer zover:Titus koopt een TomTom One XL en een ruime week later komt er een nieuw model uit :(
TomTom onthult TomTom ONE en TomTom XL serie met nieuw compact design en flexibele, opvouwbare autohouder.
Dan had je je huiswerk beter moeten doen, jouwnav.nl kwam op 29apr (da's meer dan een week eerder) al met het nieuws: http://jouwnav.nl/content...ert_nieuwe_ONE_en_XL.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Ik ben van plan om de tomtom one V4 (europa) te gaan aanschaffen... Echter het volgende vraag ik mij af:
Zit er nu wel of geen navcore 8 op deze tomtom?
Ik heb gebeld met gpsshop.nl (waar ik hem ga aanschaffen wegens gewoon goede ervaringen in het verleden met hun danwel hun dochterbedrijven)... Zij vertelden mij dat er wel navcore 8 op deze tomtom zit... maar... op jouwnav.nl kon ik lezen dat het geen navcore 8 betrefde maar wel een aantal features heeft wat navcore 8 ook brengt.

Wat moet ik nu geloven en heeft iemand toevallig ook de one v4 zodat die het kan bevestigen?
Daarnaast, ik heb nu tomtom 6 op mijn pda... daar komen dus vrijwel geen nieuwe kaarten meer voor uit. daarom ben ik licht huiverig om tomtom 7 te kopen terwijl 8 net uit is om straks weer met verouderde kaarten te zitten...

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-07 11:04
geerttttt schreef op maandag 12 mei 2008 @ 15:20:
Ik ben van plan om de tomtom one V4 (europa) te gaan aanschaffen... Echter het volgende vraag ik mij af:
Zit er nu wel of geen navcore 8 op deze tomtom?
Ik heb gebeld met gpsshop.nl (waar ik hem ga aanschaffen wegens gewoon goede ervaringen in het verleden met hun danwel hun dochterbedrijven)... Zij vertelden mij dat er wel navcore 8 op deze tomtom zit... maar... op jouwnav.nl kon ik lezen dat het geen navcore 8 betrefde maar wel een aantal features heeft wat navcore 8 ook brengt.
Op de nieuwe ONE's zit geen navcore 8. Hebben alleen een nieuw design en bevestigings mechanisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Kid_E schreef op maandag 12 mei 2008 @ 15:25:
[...]

Op de nieuwe ONE's zit geen navcore 8. Hebben alleen een nieuw design en bevestigings mechanisme.
hm, ok. En zou ik er verstandig aan doen om toch een tomtom varian te kopen met navcore 8 of te wachten op navcore 8 afgezien van de paar extra features die 8 heeft? (iq routes, lane assist enzo)? I.v.m. met kaartupdates enzo dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-07 11:04
geerttttt schreef op maandag 12 mei 2008 @ 15:48:
[...]

hm, ok. En zou ik er verstandig aan doen om toch een tomtom varian te kopen met navcore 8 of te wachten op navcore 8 afgezien van de paar extra features die 8 heeft? (iq routes, lane assist enzo)? I.v.m. met kaartupdates enzo dus?
Ik vermoed dat navcore 8 over een tijdje ook wel voor de oudere modellen beschikbaar komt. Waarschijnlijk moet er dan wel een nieuwe versie van de kaart aangeschaft worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Tja, ik heb het op nieuwsgroepen wel is zien langskomen... maar is het uberhaupt mogelijk om de hele navcore te upgraden ja?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

geerttttt schreef op maandag 12 mei 2008 @ 16:33:
Tja, ik heb het op nieuwsgroepen wel is zien langskomen... maar is het uberhaupt mogelijk om de hele navcore te upgraden ja?
ik heb hem stiekem ook maar even getest en op mijn one V2 werkt nav8 prima. Heb alleen nog geen gebruik kunnen maken van het lane assist omdat ik nog niet ver van huis geweest ben :)

verder eigenlijk geen verbeteringen opgemerkt. Er zit nog wat onzin in omdat het niet de juiste versie is maar zodra de formele upgrade uitkomt pak ik gewoon mijn officiële kaart er weer bij en draai die gewoon .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ray schreef op maandag 12 mei 2008 @ 18:07:
[...]

ik heb hem stiekem ook maar even getest en op mijn one V2 werkt nav8 prima. Heb alleen nog geen gebruik kunnen maken van het lane assist omdat ik nog niet ver van huis geweest ben :)

verder eigenlijk geen verbeteringen opgemerkt. Er zit nog wat onzin in omdat het niet de juiste versie is maar zodra de formele upgrade uitkomt pak ik gewoon mijn officiële kaart er weer bij en draai die gewoon .
Ik wel, die lane assist werkt erg prettig zelfs. Je krijgt eerst een plaatje te zien van hoe jij het in de auto ook ziet dus inclusief verkeerdsborden en rijstroken en daarna zie je linksonderin alle wegen met gemarkeerd de baan die jij moet hebben. Echt erg handig :).

Werkt op een V2 trouwens inclusief nieuwe map, maar de applicatie draait wat langzaam vind ik zelf.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
catchingfire schreef op maandag 12 mei 2008 @ 09:25:
[...]

Dan had je je huiswerk beter moeten doen, jouwnav.nl kwam op 29apr (da's meer dan een week eerder) al met het nieuws: http://jouwnav.nl/content...ert_nieuwe_ONE_en_XL.html
Dat heeft niets met huiswerk te maken. Er staat precies wat ik bedoel...

Die conclusie kan je pas trekken als je mijn aankoopdatum weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Shailesh schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:26:
Als ik de reacties zo in het topic lees, is het niet normaal dat mijn Tomtom One (3rd) bijna elke keer 2 minuten nodig heeft om een fix te krijgen? Zelfs met Quickfix geupdate is dit alsnog 1-2 minuten. Vandaag een Tomtom 2nd gen geprobeerd en die had binnenshuis binnen 30 seconden een fix.
Datzelfde heb ik. Maar dan met een One XL, en die heft een andere GPS chipset. Erg irritant.
En in een derde van de gevallen ijlt hij na, dus krijg ik de aanwijzing als ik de zijstraat al voorbij ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Royz schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 08:10:
[...]
Werkt op een V2 trouwens inclusief nieuwe map, maar de applicatie draait wat langzaam vind ik zelf.
Ik heb hem ook geprobeerd op mijn One v2 en op een gegeven moment was de TomTom erg traag. Op een gegeven moment was de TomTom dusdanig van slag (zelfs het menu was erg traag) waarna ik de SD card er maar uit heb gehaald. Op de interne kaart werkte die weer normaal. een andere versie 7 kaart werkt wel normaal op de SD Card, dus die is de oorzaak niet. alleen met een navcore 8 en een versie 8 kaart gaat het traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:37
Titusvh schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 08:16:
[...]

Datzelfde heb ik. Maar dan met een One XL, en die heft een andere GPS chipset. Erg irritant.
En in een derde van de gevallen ijlt hij na, dus krijg ik de aanwijzing als ik de zijstraat al voorbij ben...
Ja ik gebruik de mijne al 2 maanden en vind het nu ook erg irritant worden hoor. Had hiervoor eenn nav. met een Sirf I chipset, en deze nieuwe presteert nauwelijks beter!! Alleen als hij eenmaal een fix te pakken heeft krijgt hij wel gelijk 6 satelieten, maar voordat hij die fix heeft ben ik al een eind onderweg. Ga een dezer dagen gewoon terug naar de winkel, want zo hoort het niet lijkt me.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig of de ONE XL compatibel is met een 4GB SDHC-kaartje? Ik kan nergens een duidelijk antwoord vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Toen ik eind van de middag richting huis reed, werkte HD Traffic niet. Uiteraard heb ik na een paar keer proberen met TomTom gebeld en kreeg ik te horen dat er een storing in een server gaande was. Wel was het nodig om mijn email-adres op te geven zodat men mij een vragenlijstje kon verzenden waarmee het weer geactiveerd kon worden. In het vragenlijstje werd om een IMEI, een serienummer van de TT en een serienummer van de HD-traffic-capsule gevraagd. Ik wil niet geloven dat ze voor deze storing iets handmatigs aan moeten passen.

Meer mensen die sinds eind deze middag problemen hebben met HD Traffic? Wat had TomTom bij jullie te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
geerttttt schreef op maandag 12 mei 2008 @ 15:48:
[...]
Tot nu toe heeft TomTom alle GOs en ONEs naar N7 ge-upgrade, inclusief de originele GO die met N4 of N5 (?) kwam. TomTom wil kaarten verkopen, helemaal nu ze TeleAtlas gaan overnemen. Het ligt dus voor de hand dat ze N7 kaarten blijven verkopen totdat ze N8 aanbieden voor je apparaat.

PDA's zijn een ander verhaal, gezien de piracy. Dat kun je niet echt vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:24
pven schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:58:
Toen ik eind van de middag richting huis reed, werkte HD Traffic niet. Uiteraard heb ik na een paar keer proberen met TomTom gebeld en kreeg ik te horen dat er een storing in een server gaande was. Wel was het nodig om mijn email-adres op te geven zodat men mij een vragenlijstje kon verzenden waarmee het weer geactiveerd kon worden. In het vragenlijstje werd om een IMEI, een serienummer van de TT en een serienummer van de HD-traffic-capsule gevraagd. Ik wil niet geloven dat ze voor deze storing iets handmatigs aan moeten passen.

Meer mensen die sinds eind deze middag problemen hebben met HD Traffic? Wat had TomTom bij jullie te melden?
Heb hetzelfde probleem gehad (net bij die idiote lange files van gistermiddag, maar goed). Ik heb niet gebeld naar TomTom en hij deed het vanmorgen weer gewoon.
Dus ik heb niets hoeven doen.

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-08 10:50
Hallo,

Ik moet morgen een heel eind rijden en wil nu een kaartupdate doen. Echter moet ik dan de versie van mijn tomtom kiezen. In het keuze menu staat one/one 2nd/one 3rd/new one (30 series).
Nu weet ik eerlijk gezegd niet welke versie ik heb, weet iemand hoe ik hier achter kan komen? :D

Tomtom Home geeft trouwens Tomtom One New edition aan...

[ Voor 11% gewijzigd door Spurlie op 14-05-2008 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

Royz schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 08:10:
[...]

Ik wel, die lane assist werkt erg prettig zelfs. Je krijgt eerst een plaatje te zien van hoe jij het in de auto ook ziet dus inclusief verkeerdsborden en rijstroken en daarna zie je linksonderin alle wegen met gemarkeerd de baan die jij moet hebben. Echt erg handig :).

krijg je bij jou ook de melding 'safe ram mode' bij het opstarten ? ik krijg die wel en dat zorgt er schijnbaar voor dat het ram beter beheerd wordt. Ik heb 10 mb over terwijl dat met ander nav versies veel minder was. Ik heb dan ook geen vertraging vd werking (tot nu toe ondervonden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ray schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:36:
[...]

krijg je bij jou ook de melding 'safe ram mode' bij het opstarten ? ik krijg die wel en dat zorgt er schijnbaar voor dat het ram beter beheerd wordt. Ik heb 10 mb over terwijl dat met ander nav versies veel minder was. Ik heb dan ook geen vertraging vd werking (tot nu toe ondervonden)
klopt, dat krijg ik ook. tmijn tomtom is nog wel werkbaar, maar hij reageert wel traag. geduld is geen overbodige zaak zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Spurlie schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:25:
Hallo,

Ik moet morgen een heel eind rijden en wil nu een kaartupdate doen. Echter moet ik dan de versie van mijn tomtom kiezen. In het keuze menu staat one/one 2nd/one 3rd/new one (30 series).
Nu weet ik eerlijk gezegd niet welke versie ik heb, weet iemand hoe ik hier achter kan komen? :D

Tomtom Home geeft trouwens Tomtom One New edition aan...
Waar moet je dat aangeven? Op de website? Het is makkelijker om je kaart update vanuit HOME te doen, juist omdat die je apparaat al kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Jeez, wat een sukkels op support zeg.

Gemaild dat ik verschil wil weten tussen de 1GB en 1,8GB europa kaart.
Tot twee keer toe: "weet niet". Ze verkopen die zooi zelf!! En het scheelt bijna een factor twee. Daar MOET een evrschil inzitten.

Verder gemaild dat de nieuwe kaart van West-Europa, die ik volgens hun 'laatste kaart garantie' gratis hoor te krijgen, alleen als duur betaalde download staat.
Mail terug: mapshare staat tijdelijk uit <zucht> Wie heeft het over mapshare, ik niet! Dat iemand die daar support doet zulke elementaire zaken niet weet. Diep triest.

[ Voor 4% gewijzigd door Titusvh op 15-05-2008 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Titusvh schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 23:31:

Tot twee keer toe: "weet niet". Ze verkopen die zooi zelf!! En het scheelt bijna een factor twee. Daar MOET een evrschil inzitten.

Verder gemaild dat de nieuwe kaart van West-Europa, die ik volgens hun 'laatste kaart garantie' gratis hoor te krijgen, alleen als duur betaalde download staat.
Mail terug: mapshare staat tijdelijk uit <zucht> Wie heeft het over mapshare, ik niet! Dat iemand die daar support doet zulke elementaire zaken niet weet. Diep triest.
Ik denk dat bij de 1,8 GB-versie ook Oost-Europa erbij zit. Ik heb gisteren nog probleemloos van de laatste-map-garantie via TomTom Home voor mijn ONE XL gebruik gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enkele weken ben ik in het bezit van een TomTom ONE XL. Ik bemerk alleen dat de onderkant van de behuizing (waar o.a. de ingang van de SD-kaart zit) enigzins kraakt. Dat kraken komt vooral voor bij het aan- en uitzetten van de TomTom, daarvoor leg je namelijk je duim en de onderkant van de TomTom om met je vinger de aan/uit knop een de bovenkant te kunnen indrukken.

Hebben meer mensen hier last van? Of ligt het aan mijn TomTom en kom ik in aanmerking voor garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:29:
Sinds enkele weken ben ik in het bezit van een TomTom ONE XL. Ik bemerk alleen dat de onderkant van de behuizing (waar o.a. de ingang van de SD-kaart zit) enigzins kraakt. Dat kraken komt vooral voor bij het aan- en uitzetten van de TomTom, daarvoor leg je namelijk je duim en de onderkant van de TomTom om met je vinger de aan/uit knop een de bovenkant te kunnen indrukken.

Hebben meer mensen hier last van? Of ligt het aan mijn TomTom en kom ik in aanmerking voor garantie?
Ik heb sinds een paar dagen een ONE XL en geen problemen hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Titusvh schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 23:31:

Tot twee keer toe: "weet niet". Ze verkopen die zooi zelf!! En het scheelt bijna een factor twee. Daar MOET een verschil inzitten.

Nou nou.
Na twee berichten te hebben gehad dat de verschillend niet bekend zijn, een brutale(!) mail dat het geen enkel verschil is, maar puur de compressie.

Dus de eerste twee berichten is gewoon gelogen.

Akkefietje met latest map guarantee: nu verwijt die sukkel van TomTom dat ik geen Engels kan, en roept vervolgens vrolijk weer dat de mapshare server eruit ligt en dat ik daarom geen kaarten kan downloaden.
Toen ik naar de leidinggevende vroeg omdat ik niet op zo'n toon wens te worden aangeslagen, kreeg ik bericht terug dat het standaard berichten waren. Alsof TomTom als standaard zinsnede heeft "kan ik er wat aan doen dat U geen Engels kunt...".

Ze zijn dus niet om leugens verlegen daar.

Ondertussen nog steeds m'n nieuwe kaart niet GRRRR.

Die hoort toch gewoon in lijstje met updates te staan die bij opstarten TomTom Home wordt getoond?
Dus in rijtje met QuickGPS en Mapshare updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Titusvh schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 20:43:
[...]Die hoort toch gewoon in lijstje met updates te staan die bij opstarten TomTom Home wordt getoond?
Dus in rijtje met QuickGPS en Mapshare updates?
Bij mij is TomTom HOME gewoon in het Nederlands hoor. De laatste map garantie staat bovenaan onder "Extra > Gebruik meest actuele kaart verzekerd". Gisteren hiervan gebruikgemaakt en deed het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 22:16:
[...]
Bij mij is TomTom HOME gewoon in het Nederlands hoor. De laatste map garantie staat bovenaan onder "Extra > Gebruik meest actuele kaart verzekerd". Gisteren hiervan gebruikgemaakt en deed het perfect.
Mmm, daar had ik die optie niet gezocht 8)7

Nu aan het downloaden.

Los daarvan zal ik de enige niet zijn en had de support mij dat wel even mogen meedelen.

Oftewel ze liegen weer, want zowel laatste kaart garantie als mapshare doen het gewoon.

Maaruh, enorm bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Ik weet niet hoe vaak je die laatste kaart garantie kan gebruiken en hoe lang hij geldig is, maar bij mij werkt het nog steeds niet (apparaat bijna drie maanden in bezit en een keer een laatste kaart gedownload).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Die laatste-kaart-garantie is geldig tot 30 dagen na aankoop. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 18-06 08:40
ik heb per ongeluk mijn tomtom one 3rd edition geformatteerd zonder eerst een backup te maken (dacht dat ik dat al gedaan had gister..doh).

wat kan ik nu het beste doen? er zat geen cd/dvd bij, dus heb de kaarten niet meer :( Hij start wel op, maar zegt dan "geen kaart gevonden".

Kan wel gewoon een kaart downloaden ergens maar weet niet of dat gaat werken..?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
FireFoz schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:30:
ik heb per ongeluk mijn tomtom one 3rd edition geformatteerd zonder eerst een backup te maken (dacht dat ik dat al gedaan had gister..doh).

wat kan ik nu het beste doen? er zat geen cd/dvd bij, dus heb de kaarten niet meer :( Hij start wel op, maar zegt dan "geen kaart gevonden".

Kan wel gewoon een kaart downloaden ergens maar weet niet of dat gaat werken..?
Ik zou contact opnemen met de klantenservice, met het serienummer van je apparaat en evt. een aankoopbewijs lijkt me dat je wel opnieuw de bestanden moet kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:37:
[...]
Ik heb sinds een paar dagen een ONE XL en geen problemen hier!
Nog meer mensen die geen last hebben van het kraken van de behuizing? Dan kan ik mijn Tomtom in aanmerking laten komen voor garantie.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2008 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joepert schreef op maandag 19 mei 2008 @ 00:56:
[...]

Ik zou contact opnemen met de klantenservice, met het serienummer van je apparaat en evt. een aankoopbewijs lijkt me dat je wel opnieuw de bestanden moet kunnen krijgen.
collega van mij had ook per ongeluk geformateerd zonder een back up die hij terug kon zetten of een cd met kaart ofzo

toen hij de klantenservice belde kreeg hij te horen dat hij voor 80 euro een nieuwe kaart moest kopen, het werkt nou wel weer maar ik vond dit ook beetje stom

argument van tomtom was dat hij maar een goede back up had moeten maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor kabel heb je eigenlijk nodig om de TomTom te verbinden met de computer? Binnenkort ga ik met de auto naar het buitenland, kan ik dan ook gewoon de kaartjes voor W Europa van vrienden lenen of is dit beveiligd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:27:
Wat voor kabel heb je eigenlijk nodig om de TomTom te verbinden met de computer? Binnenkort ga ik met de auto naar het buitenland, kan ik dan ook gewoon de kaartjes voor W Europa van vrienden lenen of is dit beveiligd?
Een normale mini USB kabel en ja, de kaarten zijn beveiligd. Anders zou tomtom maar enkele kaarten per uitgave verkopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

megatronics schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:29:
[...]

Een normale mini USB kabel en ja, de kaarten zijn beveiligd. Anders zou tomtom maar enkele kaarten per uitgave verkopen :+
Een kaart is inderdaad gekoppeld aan een apparaat. Wat je dus wel kan doen is het apparaat incl kaart lenen maar niet enkel de kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Laatst online: 10-09 08:40
Ik heb sinds een week de TT One V4 (EU). Hiervoor had ik een HTC TyTn met losse muis & TT software. Wat me opvalt is dat het apparaat echt een praktisch dingetje is. Aanzetten & werken (precies daar ook voor gekocht).
Wat me tegenvalt is dat het geluid veeeeel te zacht is. Dat valt zo enorm tegen. Ik twijfel of ik m terug moet sturen daarvoor. Het staat uiteraard op 100% en ik merk niks dat het harder gaat als je harder rijdt. Als de radio zachtjes staat, dan heb je af en toe het gevoel van "zei TT nou wat of niet?".

Zijn er trucjes om het op te krikken? Bv BRAM als stem veel harder inlezen of zo?

Overigens had ik bij de PDAshop een lovende recentie gemaakt, maar wel met deze (zeer) kritische kanttekening. Nu verschijnt mijn review niet op hun site.
Ook hebben ze (toevallig?) binnenkort TT demodagen? Wat denken jullie..... opzet of niet?

[edit]
Overigens vind ik het easymount systeem prima werken. Laat het lekker op de ruit zitten, dan is apparaat zelf zeer gemakkelijk mee te nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door ArnieNFW op 20-05-2008 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:27:
Hangt er van af: als je met "kaarten" de SD kaarten bedoelt die TomTom fysiek verkoopt, dan heb je een kans dat het werkt. De (land)kaarten die je via HOME kunt downloaded werken alleen op het apparaat dat in HOME gebruikt werd om de kaarten mee te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

ArnieNFW schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:11:
Ik heb sinds een week de TT One V4 (EU). Hiervoor had ik een HTC TyTn met losse muis & TT software. Wat me opvalt is dat het apparaat echt een praktisch dingetje is. Aanzetten & werken (precies daar ook voor gekocht).
Wat me tegenvalt is dat het geluid veeeeel te zacht is. Dat valt zo enorm tegen. Ik twijfel of ik m terug moet sturen daarvoor. Het staat uiteraard op 100% en ik merk niks dat het harder gaat als je harder rijdt. Als de radio zachtjes staat, dan heb je af en toe het gevoel van "zei TT nou wat of niet?".

Zijn er trucjes om het op te krikken? Bv BRAM als stem veel harder inlezen of zo?

Overigens had ik bij de PDAshop een lovende recentie gemaakt, maar wel met deze (zeer) kritische kanttekening. Nu verschijnt mijn review niet op hun site.
Ook hebben ze (toevallig?) binnenkort TT demodagen? Wat denken jullie..... opzet of niet?

[edit]
Overigens vind ik het easymount systeem prima werken. Laat het lekker op de ruit zitten, dan is apparaat zelf zeer gemakkelijk mee te nemen.
er zijn versies van de stemmen die extra versterkt zijn. Hier zou je ff naar kunnen zoeken.

Bovendien , die tomtom dagen zijn niet toevallig... tomtom laat dan een aantal dingen zien van voornamelijk hun tomtom 8 lijn (en ongetwijfeld hd traffic).

Verder vind ik persoonlijk de stem niet zo boeiend. ik houd gewoon van tijd tot tijd dat schermpje in de gaten wat er moet gebeuren... maar dat kan persoonlijk verschillen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 13:52:
[...]

collega van mij had ook per ongeluk geformateerd zonder een back up die hij terug kon zetten of een cd met kaart ofzo

toen hij de klantenservice belde kreeg hij te horen dat hij voor 80 euro een nieuwe kaart moest kopen, het werkt nou wel weer maar ik vond dit ook beetje stom

argument van tomtom was dat hij maar een goede back up had moeten maken
Tja het is wel een harde reactie maar het staat wel erg duidelijk vermeld in de gebruiksaanwijzing dat je dat moet doen. Verder is het natuurlijk ook best knap om per ongeluk je TomTom te formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Ik heb vandaag een tomtom v3 gekocht. leuk dingetje, werkt best snel en goed. Direct maar even alles geupdate naar de nieuwste versies.

Heb nog wel een paar vragen aan jullie:
1. De flitspalen die je met tomtom home kunt downloaden... zijn die actueler of minder actueel dan het aanbod van flitspaal.nl?
2. TMC is iets waar ik evt nog aan zit te denken voor in de toekomst. Mijn tomtom heeft onderaan een tmc aansluiting. Is dat nu nog wat? of werkt dat zo slecht tegenwoordig dat het het aanschaffen niet waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

geerttttt schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:44:
Ik heb vandaag een tomtom v3 gekocht. leuk dingetje, werkt best snel en goed. Direct maar even alles geupdate naar de nieuwste versies.

Heb nog wel een paar vragen aan jullie:
1. De flitspalen die je met tomtom home kunt downloaden... zijn die actueler of minder actueel dan het aanbod van flitspaal.nl?
2. TMC is iets waar ik evt nog aan zit te denken voor in de toekomst. Mijn tomtom heeft onderaan een tmc aansluiting. Is dat nu nog wat? of werkt dat zo slecht tegenwoordig dat het het aanschaffen niet waard is?
1: Dat doet mekaar weinig tot niets onder. Aangezien de flitspalen op flistpaal.nl door een grote community dagelijks wordt geupdated. Verder kost het via TomTom Home geld, en de vraag is heb jij dat er voor over? Flitspaal.nl is geheel kosteloos en ik krijg elke week wel een paar mailtjes met nieuwe aangepaste flitslocaties. Dus lijkt me actueel genoeg

2: Dat hangt ook af hoelang, hoevaak en voornamelijk waar je je in de auto op de weg bevindt. Als je bijvoorbeeld voornamelijk alleen maar in je eigen woondorp rondrijdt heb je er vrijwel niets aan. Voor de lange afstandsreizen (bv op vakantie naar Spanje met de auto) werkt het leuk en is het zeker handig.
Daarnaast biedt google ook heel veel ervaringen

[ Voor 5% gewijzigd door Yellowneck op 21-05-2008 17:52 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Sowieso is de werking van TMC bedroevend. Of je ontdekt dat er file is terwijl je er al in staat of er wordt een file vermeld die er niet staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

De flitspalen van Tomtom home kan ik ook gewoon gratis downloaden. Maar ivm de community achter flitspaal.nl leek mij dat inderdaad ook mischien nog wel actueler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Waarom kan je die gratis downloaden? Normaal kost dat een euro of 30 per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

pven schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 18:41:
Waarom kan je die gratis downloaden? Normaal kost dat een euro of 30 per jaar.
Waarschijnlijk via de minder legale wegen. Dan durf ik wel zeker te stellen dat Flitspaal.nl actueler is, aangezien het via de minder legale wegen slechts eens in de maand wordt geupdate

Mijn TomTom V2 is trouwens een beetje gaar.
Als ik em uit heb staan en ik wil em aanzetten, dan gebeurt er niks als ik op het aan/uit knopje druk. Pas als ik het geheugenkaartje er helemaal uit heb gehaald en er weer in heb gestopt, dan pas kan ik hem aanzetten. Elke keer weer. Als ik em aan een USB kabel (of oplader) heb hangen, doet ie het wél goed. Alsof de interne accu niet genoeg juice kan leveren om em aan te zetten. Klinkt dit iemand misschien herkenbaar in de oren?

[ Voor 42% gewijzigd door Yellowneck op 25-05-2008 13:59 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:40

AvK

Ready Set Go

Doe eens een reset. Heeft mij ook al 2x geholpen. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

AvK schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 19:23:
Doe eens een reset. Heeft mij ook al 2x geholpen. :)
Ja, heb ik geprobeerd, resetknopje met een paperclipje ingedrukt en paar seconden vastgehouden. Of is er nog een ander manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Yellowneck schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 18:55:
[...]

Waarschijnlijk via de minder legale wegen. Dan durf ik wel zeker te stellen dat Flitspaal.nl actueler is, aangezien het via de minder legale wegen slechts eens in de maand wordt geupdate

Mijn TomTom V3 is trouwens een beetje gaar.
Als ik em uit heb staan en ik wil em aanzetten, dan gebeurt er niks als ik op het aan/uit knopje druk. Pas als ik het geheugenkaartje er helemaal uit heb gehaald en er weer in heb gestopt, dan pas kan ik hem aanzetten. Elke keer weer. Ook als ik em aan de oplader heb blijft het probleem zich voordoen. Klinkt dit iemand misschien herkenbaar in de oren?
Eum, nee. niet via de illegale weg.

Nu moet ik ff goed nadenken, maar volgensmij stonden ze er al op van de vent waarvan ik de tomtom gekregen heb. maar er staat me wat van bij dat ik de flitspalen gratis kon downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook via TomTom HOME de flitspalen erop gezet, zonder ervoor te betalen. Toen ik m'n kaart ging updaten kon ik ze ook gewoon weer downloaden. Misschien is dit een promotie als je er net één gekocht hebt? Want er staat in HOME inderdaad een prijs bij de download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 20:29:
Ik heb zelf ook via TomTom HOME de flitspalen erop gezet, zonder ervoor te betalen. Toen ik m'n kaart ging updaten kon ik ze ook gewoon weer downloaden. Misschien is dit een promotie als je er net één gekocht hebt? Want er staat in HOME inderdaad een prijs bij de download.
Dat is alleen de eerste keer. Een soort van garantie van TomTom, zodat je geen apparaat koopt met verouderde kaarten. Daarna wordt het dus betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Dat is de 30 dagen kaartgarantie. Maar qua flitspalen weet ik het niet precies.

Anyhow, flitspaal is aardig actueel en goed volgensmij... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Een paar dagen met de 7.20 kaarten gereden op mijn TomTom One, maar wat staan daar een groot aantal fouten op. Bepaalde wegen in het centrum van Lelystad zijn ineens weg en een viaduct in Weesp is ineens een gelijkvloerse kruising geworden (Ga links af (dus het kanaal is 8)7). Ben maar weer terugg gegaan naar de backup van 7.15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:40
Yellowneck schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 18:55:
Mijn TomTom V3 is trouwens een beetje gaar.
Als ik em uit heb staan en ik wil em aanzetten, dan gebeurt er niks als ik op het aan/uit knopje druk. Pas als ik het geheugenkaartje er helemaal uit heb gehaald en er weer in heb gestopt, dan pas kan ik hem aanzetten. Elke keer weer. Ook als ik em aan de oplader heb blijft het probleem zich voordoen. Klinkt dit iemand misschien herkenbaar in de oren?
Yes.... ongeveer hetzelfde hier, maar dan met een One v2. Echter, als ik 'm aan de charger hang dan werkt de on/off button wel zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

catchingfire schreef op zondag 25 mei 2008 @ 13:55:
[...]

Yes.... ongeveer hetzelfde hier, maar dan met een One v2. Echter, als ik 'm aan de charger hang dan werkt de on/off button wel zoals het hoort.
Oeps, ik heb ook de V2 zie ik al wel.. hehe :+
En bij mij werkt de aan/uit knop ook wel goed als ik em aan de USB kabel heb hangen (dan laadt ie dus ook op). Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Het schijnt dat vrijwel alle tomtom v8 maps circa 2x zo groot zijn (in mb's) als de 7x varianten.
Ik snap eigenlijk niet precies waarom (zouden ze alle kruispunten die er zijn binnen de map als losse plaatjes opslaan voor lane assist?) maar het is wel erg vervelend aangezien mijn tomtom one v3 geen sd kaart heeft maar 1 gig interne storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Volgens mij slaan ze in V8 ook de hoogte op (weet ik niet helemaal zeker). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchsat
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-06-2024
Volgens mij kan iemand die een beetje handig is (Tweakers zijn dit toch :-) ) de TT one modificeren dmv het inbouwen van een mini_SD card in je TT one R4/R4. Zijn maar wat draadjes solderen. Beste tip is dan om dan maar meteen een 4 of 8 Gb kaartje in te bouwen, dan kun je voorlopig vooruit met Navcore8, ook op deze versie. Bedenk wel dat Navcore8 nog erg pril is in dit stadium....

Het schijnt dat vrijwel alle tomtom v8 maps circa 2x zo groot zijn (in mb's) als de 7x varianten.
Ik snap eigenlijk niet precies waarom (zouden ze alle kruispunten die er zijn binnen de map als losse plaatjes opslaan voor lane assist?) maar het is wel erg vervelend aangezien mijn tomtom one v3 geen sd kaart heeft maar 1 gig interne storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Daar heb ik wel is iets over gelezen ja. Toch ben ik bang dat ik wat verpruts en het apparaat in de prullebak kan mieteren. Daarnaast heb ik niet eens een schroevendraaier om het type schroefjes op de achterkant los te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb een tijdje terug een defecte TomTom GO 700 verkocht. Die persoon heeft zelf de harde schijf vervangen door een CF-kaart en is daar echt heel lang mee bezig geweest. Het is allemaal prielwerk en TomTom heeft het zo gemaakt, dat het bijna onmogelijk is om de handel weer fatsoenlijk in elkaar te zetten. Het kan dus wel, maar trek er maar heel veel tijd voor uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
geerttttt schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:27:
De v8 kaarten zijn ook helemaal niet bedoeld (of te koop) voor je ONE. En de GO x30 heeft niet alleen lane guidance, maar ook IQ routes (tijdsafhankelijke snelheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

MSalters schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:04:
[...]

De v8 kaarten zijn ook helemaal niet bedoeld (of te koop) voor je ONE. En de GO x30 heeft niet alleen lane guidance, maar ook IQ routes (tijdsafhankelijke snelheid)
Correct, maar het blijft toch absurd dat hij het dubbele aantal mb moet hebben.
Opmerkelijk is dan wel weer dat de benelux map 8.05 maar 95 mb is...
volgens de tomtom site dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchsat
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-06-2024
Natuurlijk moet je niet zelf het wiel gaan uitvinden. Voor de TT (One) series zijn er door het TomTom Open project genoeg software om je TT te tweaken en om de hardware te tweaken zijn er ook beschrijvingen te krijgen. . Het ombouwen valt voor een kundige soldeerder best wel mee, de schroevendraaier zul je toch even bij je electronica boer moeten halen, en wel een micro SD card gebruiken, die zou het makkelijkste in het kastje te plaatsen zijn.

Kijk oa. maar op de volgende site:

http://www.flickr.com/pho...69913140/with/2463083651/

Klopt, Navcore8 is niet bedoeld voor de One, maar na het nodige tweakwerk werkt deze toch op de TT one serie :-) en ook de menu's van de Go x30 series zijn door het TT open project gewoon weer naar voren te toveren. Natuurlijk is het maar een voorbeeld van wat al mogelijk is met de TT serie, ik denk dat als Navcore8 werkt zoals het bedoeld is, er ook voor de TT one serie behoefte is aan een officiële versie. Niet iedereen gaat immers tweaken. Is alleen jammer dat vanaf V3 er inderdaad te weinig flash geheugen is voor de (W-E) Europa Versie.

[ Voor 73% gewijzigd door Dutchsat op 27-05-2008 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
geerttttt schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:39:
[...]
Opmerkelijk is dan wel weer dat de benelux map 8.05 maar 95 mb is...
volgens de tomtom site dan.
Dat is omdat de snelheid op de Nederlandse snelwegen ook wel in 1 cijfer kan ;)

[ Voor 12% gewijzigd door MSalters op 27-05-2008 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:43
[b][message=30107642,noline]
Mijn TomTom V2 is trouwens een beetje gaar.
Als ik em uit heb staan en ik wil em aanzetten, dan gebeurt er niks als ik op het aan/uit knopje druk. Pas als ik het geheugenkaartje er helemaal uit heb gehaald en er weer in heb gestopt, dan pas kan ik hem aanzetten. Elke keer weer. Als ik em aan een USB kabel (of oplader) heb hangen, doet ie het wél goed. Alsof de interne accu niet genoeg juice kan leveren om em aan te zetten. Klinkt dit iemand misschien herkenbaar in de oren?
Ja dat had ik ook heb hem er zelfs voor opgestuurd "probleem niet gevonden" bij mij deed hij het altijd wel op de oplader. Je moet de reset knop 15 seconden ingedrukt houden zonder SD kaart. Daarna aanzetten en SD kaart erin, het probleem komt terug als je de SD kaart eruithaalt.

Schijnt met de upgrade van 6 naar 7 te maken hebben volgens TomTom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Klinkt iig als een bug in de bootrom. niet zo makkelijk even te vervangen meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

stormfly schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 21:25:
[...]

Ja dat had ik ook heb hem er zelfs voor opgestuurd "probleem niet gevonden" bij mij deed hij het altijd wel op de oplader. Je moet de reset knop 15 seconden ingedrukt houden zonder SD kaart. Daarna aanzetten en SD kaart erin, het probleem komt terug als je de SD kaart eruithaalt.

Ah ok! Ik had idd laatst succesvol de One gereset en toen deed ie het weer normaal, dus ik blij. Maar was idd van korte duur, na het eruit halen van SD kaart kwamen dezelfde symptonen weer. Naja, dan de One zelf maar als cardreader gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-08 15:21
ik heb nav8 nu op de one xl staan (nog niet mee gereden), maar het aanzetten gaat nu zonder problemen :)

Wat je met de navcore7 kan doen is: de SD-kaart verwijderen aanzetten en snel de sd-kaart er in drukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchsat schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:53:
Volgens mij kan iemand die een beetje handig is (Tweakers zijn dit toch :-) ) de TT one modificeren dmv het inbouwen van een mini_SD card in je TT one R4/R4. Zijn maar wat draadjes solderen.
Heb je dan toevallig een schema waar ik uit kan afleiden welke draajes ik waar moet solderen. Ben al een tijdje opzoek naar zoeits nl.

Mjin TT v3 heeft nl geen SD slot waar de kaarten op zitten maar een intern geheugen. 1GB is te weinig voor WC europa.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2008 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 08:06
stormfly schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 21:25:
[...]

Hier ook het probleem. Hoe kun je zien of de reset goed gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 11:43

Dennahz

Life feels like hell should.

Zal binnenkort even onze TomTom ONE updaten met nieuwste software en kaarten. T'is wel een oud model met gewoon SD kaartje, maar neem aan dat dit geen probleem is? Wil die nieuwe software met die intelligente routes graag hebben, lijkt me handig. :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 00:36:
[...]

Heb je dan toevallig een schema waar ik uit kan afleiden welke draajes ik waar moet solderen. Ben al een tijdje opzoek naar zoeits nl.

Mjin TT v3 heeft nl geen SD slot waar de kaarten op zitten maar een intern geheugen. 1GB is te weinig voor WC europa.
Ik heb idem dito. Mocht je het doen of van plan zijn (of beide). laat dan ff weten wat je gaat doen of hebt gedaan. als het dan lukt doe ik 't ook :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:46

Japie.G

Colour Classic

wilde net de laatste kaart garantie gaan gebruiken, maar ik kan ineens helemaal niet meer inloggen op tomtom home. Hebben meer mensen die problemen? Updaten gaat ook niet meer, internal server error enz enz enz...

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaan er goedkope, third party TMC ontvangers voor de TT1 V4? Ik heb er namelijk zojuist een besteld en dat TMC lijkt me wel handig als zo'n antenne niet zoveel zou kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-08 14:29
Ik heb nou net een v4 gekocht. Ik mag toch hopen dat ze voor deze versie nieuwe kaarten blijven maken gezien de grootte van de kaarten van versie 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
De laatste tijd valt het me op dat TomTom op de wat kleinere wegen ook verkeersinformatie toont (HD Traffic). Laatst liet hij keurig de file zien die in Rotterdam Alexandrium stond en het valt me wel vaker op dat op wat smallere wegen info wordt getoond. :)

Wat me wel tegenvalt is dat de verkeersinfo soms net voor een afslag wijzigt, terwijl het juist sneller is om die betreffende afslag te nemen. Daarnaast klopt de geschatte vertraging bijna nooit, meestal ben je twee keer zo veel tijd kwijt. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
*weg*

Twee dingen:
- vragen naar warez is *not done* (navcore8 bedoel ik)
- berichten zoals 'PM of mail me' willen we ook niet zien

[ Voor 84% gewijzigd door pven op 04-06-2008 12:15 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-08 14:29
Ik heb de v4 binnen. Moet zeggen dat het mount systeem goed werkt. Toch als het helemaal verwijderd van je raam en opvouwt blijft het een behoorlijk blok. Gelukkig kan ik hem ook "ouderwets" loshalen.
Nu bezig met de kaarten te updaten.
Pagina: 1 ... 12 ... 19 Laatste