Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Praetorian schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:48:
Ik word gek..

Welke versie is nou nieuwer, de V3, of de new edition.... en dan zie ik her en der ook nog de V4 aangeboden, bestaat die uberhaupt of is dat de new edition???
De New Edition is V2 volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:04
Klopt, en als je die nog ergens kunt krijgen, dan gaat daar mijn voorkeur naar uit, t.o.v. de V3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 17:08
Ik zie ze wel aangeboden hoor, via veilingzoeker of kijker, ze zijn alleen duurder dan de V3... lol

En die V4? Dat is dan oplichterij neem ik aan. Anyways, ik ga voor de TT Go 720... die kan ik nieuw in doos gesealed en al voor 275 euro krijgen, geen slechte prijs d8 ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Niet alleen de GO x20 serie heeft een SD slot, maar ook de ONE XL (inclusief de ONE XL HD Traffic).

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of ik ongestraft m'n TT1 v2 aan zowel een Mac als een PC kan hangen? Normaal hangt 'ie aan een PC maar ik wil een nieuwe kaart erop zetten en da's nu even handiger op een Mac.

Kan je trouwens een kaart die je online koopt ook downloaden en vervolgens via een andere computer op de TT1 zetten? Of is het downloaden en installeren één ononderbroken proces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 09:30:
Weet iemand of ik ongestraft m'n TT1 v2 aan zowel een Mac als een PC kan hangen? Normaal hangt 'ie aan een PC maar ik wil een nieuwe kaart erop zetten en da's nu even handiger op een Mac.

Kan je trouwens een kaart die je online koopt ook downloaden en vervolgens via een andere computer op de TT1 zetten? Of is het downloaden en installeren één ononderbroken proces?
Ik hang hem ook af en toe aan mn Mac of mn Windows, geeft geen problemen. Gewoon hetzelfde account gebruiken. Onder Mac heb je wel die MacShare MapShare niet, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MacShare: hij is leuk. ;)

Ik heb West Europa gekocht. Gaat lekker handig: ik dacht eerst dat je dat ding meteen moest downloaden en installeren, maar hij staat nu gewoon klaar bij mijn account en ik kan 'm downloaden en installeren wanneer ik maar wilt (tenminste, uiterlijk vanaf vandaag een jaar lang). Dus ik kan altijd nog kijken of ik het via de Mac of PC doe (de PC ga ik helemaal opnieuw installeren, dus vandaar dat ik het even op de Mac wilde doen). In ieder geval heb ik 'm nu al klaar staan voor de helft van de gebruikelijke prijs, en dat was mijn doel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 09:30:
Kan, geen probleem - maar zorg wel dat je de nieuwe HOME hebt (2.2).
Kan wel, is ingewikkeld (je moet de gedownloade files overkopieren, staan onder My Documents\TomTom)

Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Tofu schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 12:17:
[...]
Ik hang hem ook af en toe aan mn Mac of mn Windows, geeft geen problemen. Gewoon hetzelfde account gebruiken. Onder Mac heb je wel die MacShare MapShare niet, helaas. pas sinds vandaag
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pffffff, die ik moeite om de TT1 aan een Mac te hangen... blijkt de Mac geen kaarten te kunnen updaten. :( Hadden ze dat niet wat duidelijker kunnen aangeven...? Nu moet ik 'm alsnog aan een PC hangen daarvoor. De Mac kan dus niet HOME 2.x aan: ik had niet echt door dat ik een 1.x versie voor de Mac had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
Aha, super _/-\o_ Moet ik niet meer met bootcamp prutsen om toch mijn MapShare updates binnen te krijgen.
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 09:33:
Pffffff, die ik moeite om de TT1 aan een Mac te hangen... blijkt de Mac geen kaarten te kunnen updaten. :( Hadden ze dat niet wat duidelijker kunnen aangeven...? Nu moet ik 'm alsnog aan een PC hangen daarvoor. De Mac kan dus niet HOME 2.x aan: ik had niet echt door dat ik een 1.x versie voor de Mac had...
Zie 1 regeltje boven je, 2.2 is net uit voor de Mac ;-)
Edit: Ik heb hem net geïnstalleerd, het is gewoon nog 1.5? Is de nieuwe 1.5 met MapShare dan ofzo?

[ Voor 55% gewijzigd door Tofu op 30-01-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Hmmm - ik zou toch zweren dat de release 2.2 voor Windows en Mac was, juist vanwege de map aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Door een foutje had ik twee logins voor TT-home. Na een ticket in te hebben geschoten bij TT, hebben ze het juiste product onder de juiste login gehangen.

Er is echter een probleempje: als ik de TT aansluit en iets met TT-home wil gaan doen, dan volgt de melding 'sam server returned an unexpected error'. Over deze melding kan ik niets zinnigs terugvinden. Daarbij heb ik het probleem dat ik MapShare niet kan gebruiken. TT-home meldt dat er ongeveer 3300 updates zijn, maar die kan ik met geen mogelijkheid downloaden.

Iemand enig idee wat deze melding betekent?

Overigens betreft het een TT One HD XL Traffic en heb ik TT-home versie 2.2.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
MSalters schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:15:
Hmmm - ik zou toch zweren dat de release 2.2 voor Windows en Mac was, juist vanwege de map aanbieding.
Ik heb jouw versie geprobeerd, en die laatste vanop de TomTom website. Ik kon zelfs niet eens inloggen, de knop was grijs :?. Updaten dus niet kunnen proberen. Morgen zal ik eens opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

pven schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 22:20:
Daarbij heb ik het probleem dat ik MapShare niet kan gebruiken. TT-home meldt dat er ongeveer 3300 updates zijn, maar die kan ik met geen mogelijkheid downloaden.
Dat viel mij gisteren ook op na de upgrade naar 2.2. Wel melden dat er wat is, maar updaten ho maar. Terwijl er met 2.1 zowat elke keer updates mee kwamen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik zal een ticket inschieten bij TT. De uitkomst laat ik uiteraard hier weten (TT kennende kan dat een paar dagen duren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Tofu schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 00:34:
[...]
Ik heb jouw versie geprobeerd, en die laatste vanop de TomTom website. Ik kon zelfs niet eens inloggen, de knop was grijs :?. Updaten dus niet kunnen proberen. Morgen zal ik eens opnieuw proberen.
Tja, heb even de URL aangepast. "http://download.tomtom.com/sweet/application/releases/v2_2_0_16_mac.zip" Klinkt toch heel erg als 2.2.0.16 voor de Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
MSalters schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 10:24:
[...]

Tja, heb even de URL aangepast. "http://download.tomtom.com/sweet/application/releases/v2_2_0_16_mac.zip" Klinkt toch heel erg als 2.2.0.16 voor de Mac.
jaaa, dat is hem inderdaad _/-\o_. Hij is een stuk groter, 30mb, en komt met een installer nu.
Gek dat die nog niet op de TomTom website staat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tofu schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:54:
[...]

jaaa, dat is hem inderdaad _/-\o_. Hij is een stuk groter, 30mb, en komt met een installer nu.
Ja, begint zonder ook maar iets te vragen tig files te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Tofu schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:54:
[...]

Zo gek vind ik dat niet! Ik heb hem geinstalleerd, maar krijg hem niet opgestart!! |:(
Nu ben ik dus maar weer op zoek naar de "oude" TomTom Home. :(

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:59:
[...]
Ja, begint zonder ook maar iets te vragen tig files te installeren.
Je kan blijkbaar inderdaad geen andere locatie kiezen.
Ook kwamen er precies flitspaalupdates binnen, van een heleboel landen, terwijl ik daar helemaal geen abonnement voor heb. Niet dat ik dat erg vind hoor :P.
funske schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 18:40:
[...]

Zo gek vind ik dat niet! Ik heb hem geinstalleerd, maar krijg hem niet opgestart!! |:(
Nu ben ik dus maar weer op zoek naar de "oude" TomTom Home. :(
Op de TomTom website kan je dan toch nog wel vinden dan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over de tomtom ONE V1 die ik sinds kort in mijn bezit heb.
Ik probeer hem via tomtom HOME aan te sluiten op de computer.
Draai Vista. Computer herkent tomtom en externe schijf.
Als ik de usb aansluit start Home netjes op, maar dan wil hij niet verder.
Op de tomtom krijg ik niet de vraag om met de computer te connecten.
Ik blijf hangen in het oranje scherm met een afbeelding van tomtom/usb cable.

Iemand die dit probleem kent?

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 02-02-2008 13:15 . Reden: groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
Even resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AL meerdere malen geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen week heb ik (zoals gezegd) een kaart gekocht via internet. Ik heb dat via een Mac gedaan. Vervolgens bleek je een kaart niet via de Mac te kunnen downloaden. Nu heb ik net TomTomHOME op de PC gezet, m'n TT1 aangesloten, maar... m'n kaart, die ik dus al betaald heb, is nergens te bekennen. HOME denkt dat ik geen kaart heb gekocht en laat me alleen maar opties zien om kaart WEER te kopen! Via m'n account op TomTom.nl staat hij er wel gewoon! Waarom ziet HOME 'm dan niet?!?

Wat een gedoe, zeg... Niet gedacht dat het allemaal zoveel moeite zou kosten... :(

EDIT:
Okay, laat maar... Ik heb HOME herstart en nu vind 'ie de kaart wel... Vaag...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2008 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb trouwens nog een vraagje over MapShare: worden alleen echte, vaste veranderingen doorgevoerd of ook tijdelijke? Op het filmpje op de site zie je een man die een straat niet in kan door werkzaamheden: vervolgens geeft 'ie dat door via de site. Maar ik ben alleen geinteresseerd in permanente wijzigingen, vooral omdat ik niet elke dag de TT aan m'n pc wil hangen en bovendien houdt dat MapShare een keer op (het duurt maximaal een jaar nadat de kaart is gemaakt en zo). Voor je het weet zit je met een kaart met allemaal tijdelijke opstoppingen die er over een paar weken niet meer zijn, maar dan wel vast in m'n TT1 zitten...

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 19:51:
Ik heb een vraag over de tomtom ONE V1 die ik sinds kort in mijn bezit heb.
Ik probeer hem via tomtom HOME aan te sluiten op de computer.
Draai Vista. Computer herkent tomtom en externe schijf.
Als ik de usb aansluit start Home netjes op, maar dan wil hij niet verder.
Op de tomtom krijg ik niet de vraag om met de computer te connecten.
Ik blijf hangen in het oranje scherm met een afbeelding van tomtom/usb cable.

Iemand die dit probleem kent?

Groeten Martijn
Ja, had hetzelfde probleem. Vista, Home 2.x en TomTom One. Heb even contact gezocht met support. Zij stuurden een bestandje op 'system'. Installeren op TomTom en alles liep weer.
Gewoon even contact opnemen met support dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn zo'n 'nieuwe' kaart... De rorondes die ze vlak bij mij afgelopen zomer hebben gebouwd, staan er nog niet op... Ouwe rommel dus. :( Het is dat ik 'm gekocht heb omdat ik naar Parijs moet, anders had ik flink gebaald. Als je een nieuwe kaart koopt, verwacht je toch een up to date product. Flutzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
Omdat 2 rotondes er niet opstaan op een kaart van héél West Europa is het dan maar flutzooi? Ze adverteren ook met slechts 99% dekking dacht ik dus ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Heb je wel de nieuwste kaart garantie geclaimd? Als je geen ál te oude TomTom koopt, dan kun je via HOME eenmalig de meest recente kaart downloaden. Zoniet: geef ze via MapShare door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 12:40:
Heb trouwens nog een vraagje over MapShare: worden alleen echte, vaste veranderingen doorgevoerd of ook tijdelijke? Op het filmpje op de site zie je een man die een straat niet in kan door werkzaamheden: vervolgens geeft 'ie dat door via de site. Maar ik ben alleen geinteresseerd in permanente wijzigingen.
Wat is er mis met een tijdelijke wijziging? Als je een MapShare update krijgt: "volgende week is de A6 afgesloten", dan heb je over twee weken daar toch geen last van?

Niet dat het veel uitmaakt; omdat je dit soort correcties nog niet aan TomTom kunt doorgeven, kan TomTom ze natuurlijk ook niet verder verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 14:34:
Fijn zo'n 'nieuwe' kaart... De rorondes die ze vlak bij mij afgelopen zomer hebben gebouwd, staan er nog niet op... Ouwe rommel dus. :( Het is dat ik 'm gekocht heb omdat ik naar Parijs moet, anders had ik flink gebaald. Als je een nieuwe kaart koopt, verwacht je toch een up to date product. Flutzooi.
Welke versie heb je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

West-Europa, v710.

Wat dat Map Share betreft: wat ik bedoelde is dat als ik nu wijzigingen download zoals op dat filmpje te zien is (weg afgesloten wegens werkzaamheden) en vervolgens hang ik de TT1 nooit meer aan de computer, blijft 'ie dan denken dat die weg afgesloten is...? Dat lijkt me dus niet handig.

En ja, okay, 2 rotondes zijn niet goed dus is het flut.... Het is wat kort door de bocht, maar toch: als je een kaart koopt zou je toch verwachten dat wijzigingen van een half jaar geleden er toch wel in zitten. De situatie is nogal ingrijpend veranderd (ventweg verdwenen, rotonde op een plek waar helemaal geen kruispunt was), dus tsja... ik had wel verwacht dat die wijziging erin zou zitten. Hoe vaak worden die kaarten dan geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:36
marccom schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 01:26:
Weet iemand hoe het nou zit met de XL:

Zie zowel XL's met TMC antenne als zonder. Net als de lader, vrij vaag of het nou standaard of een accessoire is...
Ok, de XL heeft me vorige week prima naar de wintersport gebracht en gisteren weer terug op huis aan. Heb een XL gekocht met TMC antenne, het is blijkbaar vanaf nu een accessoire terwijl deze eerst "standaard" was. Opladen doe ik met de usb kabel, de lader is ook een accessoire geworden sinds de one v3 versie aldus de verkoper.

Nu nog even uitzoeken hoe TMC precies werkt, hij gaf prima files aan en wat lasers alleen ze stonden niet op onze route of de tegenover gestelde richting in. Ook wegwerkzaamheden in Frankrijk werden aangegeven terwijl er enkel een paar pilons stonden :?

De XL is wel bevallen verder. Gaat allemaal een stuk sneller en accurater dan mn pda met losse gps. GPS fix binnen 20 seconden en de route van 1070 km berekend binnen een minuutje. Accuduur van de opgegeven 2 uur ruim gehaald met contrast op laagste stand, wel zo prettig in het donker.

Dingetje was een pulsaankoop maar is zeker bevallen :)

T enige nadeel wat ik nu ondervind is dat het geluid niet uit kan. Ik wil geen stemmen, enkel beeld en een waarschuwing bij een NP als een trajectcontrole of flitser. Nu gedaan door een niet bestaande stem te selecteren. Echter dit is maar een oplossing tot een herstart?

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

megatronics schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 08:01:
[...]

Dat viel mij gisteren ook op na de upgrade naar 2.2. Wel melden dat er wat is, maar updaten ho maar. Terwijl er met 2.1 zowat elke keer updates mee kwamen.
Trouwens sinds gisteren komen de updates ook weer normaal binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met navcore 7.162 heb ik het probleem dat m'n Tomto one v2 niet meer opstart als ie niet aan een externe voeding (auto 12V of comp 5V) hangt.

Het verloop is als volgt:

Als het (opgeladen) apparaat niet met 12V (auto) of 5V (comp) is verbonden wordt het SD-kaartje na het plaatsen en aanzetten van het aparaat gelezen en start ie verder normaal op. Als je dan het apparaat uitzet wil ie niet meer opstarten, je kan drukken op het knopje zolang je wilt, er gebeurt niets.

Het probleem doet zich niet voor als ik het apparaat eerst reset alvorens de SD-kaart te plaatsen.
Het apparaat moet dus elke keer worden gereset alvorens een SD-kaart te plaatsen.

Met navcore 7.131 is dit probleem er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MpDay
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-08 23:25
Met navcore 7.162 heb ik het probleem dat m'n Tomto one v2 niet meer opstart als ie niet aan een externe voeding (auto 12V of comp 5V) hangt.
Ik heb exact hetzelfde probleem, alleen navcore zegt mij niks.

Gisteren heb ik de Western Europe v7.10 gekocht en geupload naar m'n TomTom One v2. Daarna automatisch TomTom bijgewerkt naar v7.162.

Nu gaat m'n TomTom dus niet meer aan na het uitzetten. Alleen als ik eerst de SD card verwijder en weer terug erin steek, daarna kan ik hem weer aanzetten. Heel vervelend onderweg, want het opstarten duurt stukken langer op deze manier.

Dit probleem is gekomen sinds mijn v7 upgrade. Als ik de kaart van Benelux pak heb ik hetzelfde probleem, dus het is niet kaart-related.

Iemand enig idee?
waar kan je oudere navcores downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:48

AvK

Ready Set Go

Een reset deed bij mij wonderen toen ik enige maanden geleden soortgelijke problemen had. Moest ook eerst het SD kaartje eruit en erin duwen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MpDay
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-08 23:25
Een reset deed bij mij wonderen toen ik enige maanden geleden soortgelijke problemen had. Moest ook eerst het SD kaartje eruit en erin duwen.
Verdomd, inderdaad. Overal lees je dat een reset geen oplossing is, maar ik heb hem voor de zekerheid een halve minuut ingedrukt.

Nu start hij wel weer op, zonder netstroom!
Vreemd dat dit bij anderen soms toch geen oplossing is.

Even voor de zekerheid mijn TomTom gegevens:
App 7.162 (8492/071121)
29 MB RAM
GPS v1.21, opstart 5.0500
Kaart: v710.1561

\edit na de tip van "J van E": na wat nader onderzoek blijkt het probleem niet geheel opgelost te zijn. Het probleem komt namelijk weer terug wanneer je de SD kaart een keer verwisseld.

Mocht het probleem zich voordoen, dan is dit de juiste volgorde:
- TT uit, SD kaart eruit, reset knop lang inhouden, TT aan, SD kaart erin. Opgelost.

Wanneer de SD card daarna ooit uit het apparaat wordt gehaald komt het probleem terug.
Bij het verwijderen van de SD card moet dus de reset combinatie gebruikt. Afhankelijk van hoe vaak je de SD kaart wisselt kan het probleem zeer irritant blijven. Ik heb slechts 1 SD kaart, dus het is prima te doen, maar als ik files op de kaart zet via m'n cardreader in m'n PC moet ik daarna de reset procedure gebruiken.

[ Voor 41% gewijzigd door MpDay op 05-02-2008 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat probleem heb ik dus ook! Wat is de juiste volgorde?

kaartje eruit - reset - kaartje erin

of

kaartje eruit - kaartje erin - reset

of

reset - kaartje eruit - kaartje erin

of

...?

(Een duidelijke instructie scheelt weer een hoop werk voor al die mensen die deze tip in de toekomst via Search vinden. ;) )

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2008 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaartje eruit - reset - kaartje erin

Daarna dus je Tomtom opstarten. Het probleem blijft dan weg tot de volgende kaartwissel.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2008 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je! :) Hij doet het nu weer perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
MpDay schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:15:
Bij het verwijderen van de SD card moet dus de reset combinatie gebruikt. Afhankelijk van hoe vaak je de SD kaart wisselt kan het probleem zeer irritant blijven. Ik heb slechts 1 SD kaart, dus het is prima te doen, maar als ik files op de kaart zet via m'n cardreader in m'n PC moet ik daarna de reset procedure gebruiken.
Kun je jouw TomTom niet rechtstreeks aansluiten aan je PC of Mac? Dan wordt hij herkent als een gewone externe schijf en kun je je files ook zo overzetten. :)

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat zat ik ook al te denken. Ik heb op m'n nieuwe SD-kaartje met Europa de flitspalen etc. gezet (www.flitspaal.nl) en heb dat ook gewoon gedaan door de TT1 aan te sluiten op de PC en, hopla, alles in de juiste map gesleept. Daar heb je geen cardreader voor nodig! Doodsimpel. Gelukkig maar want ik heb geen cardreader. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:27
Gisteren eventjes mijn Tom Tom gebruikt maar tijdens het rijden viel deze op de grond, en nu is de usb-mini poort van de Tom Tom zelf afgebroken. En nu kan ik de deze niet meer opladen & verbinden met mijn PC.
Kan ik deze nog ergens laten repareren of iemand ervaring met dit probleem? :?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Laatst online: 21:02
Hari-Bo schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:27:
Gisteren eventjes mijn Tom Tom gebruikt maar tijdens het rijden viel deze op de grond, en nu is de usb-mini poort van de Tom Tom zelf afgebroken. En nu kan ik de deze niet meer opladen & verbinden met mijn PC.
Kan ik deze nog ergens laten repareren of iemand ervaring met dit probleem? :?
Ik vermoed dat TomTom het wel zal kunnen repareren (mits de PCB zelf niet gebroken is) Echter is het de vraag óf ze het doen (het is behoorlijk arbeidsintensief)

[ Voor 7% gewijzigd door 0fbe op 06-02-2008 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik begrijp dus dat de TT One V3 geen SD slot meer heeft en dat je de de Europa versie moet nemen om heel europa te kunnen draaien.
Maar maakt het ook nog uit welke versie van TT erop staat of welke kaartversie voor het updaten?
Dan kan ik er vanmiddag op letten bij aankoop:)

Ik neem toch aan dat je een bepaalde tijd software en kaarten gratis kunt updaten van de TT site.
(if not let me know)
Is het verder mogelijk om op de TT One V3 Europa zelf software te draaien die je van het web hebt binnen gehaald, dus nieuwste versie en kaarten?

thx!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:33
Je hebt een 30 dagen update garantie voor de nieuwste kaarten die dan beschikbaar zijn.

Ja je kunt op de V3 ook andere software draaien bijvoorbeeld van: http://www.webazar.org/tomtom/tripmaster.php?lang=de
draait hier prima op mijn V3 als je maar de rider aanpassing gebruikt om de juiste schermweergave te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:50
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:05:
ok ik begrijp dus dat de TT One V3 geen SD slot meer heeft en dat je de de Europa versie moet nemen om heel europa te kunnen draaien.
Maar maakt het ook nog uit welke versie van TT erop staat of welke kaartversie voor het updaten?
Dan kan ik er vanmiddag op letten bij aankoop:)

Ik neem toch aan dat je een bepaalde tijd software en kaarten gratis kunt updaten van de TT site.
(if not let me know)
Is het verder mogelijk om op de TT One V3 Europa zelf software te draaien die je van het web hebt binnen gehaald, dus nieuwste versie en kaarten?

thx!!!
Gister een nieuwe kaart uitgekomen, dus die kan je gerust downloaden met behulp vd latestmap garantie. Heb ik vanmiddag ook gedaan. Tomtom gister aangeschaft, vandaag geupdate, mooi is dat, de allernieuwste kaart erop 8) Was wel de hele middag en avond ermee aan het rotzooien, is niet echt superstabiel, en het voortgangsbalkje bij de backup loopt niet echt, maar is na een halfuur opeens klaar, dus dat was ff moeilijk doen. Maar eind goed, goed product.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shailesh schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 00:52:
[...]

Gister een nieuwe kaart uitgekomen, dus die kan je gerust downloaden met behulp vd latestmap garantie. Heb ik vanmiddag ook gedaan. Tomtom gister aangeschaft, vandaag geupdate, mooi is dat, de allernieuwste kaart erop 8) Was wel de hele middag en avond ermee aan het rotzooien, is niet echt superstabiel, en het voortgangsbalkje bij de backup loopt niet echt, maar is na een halfuur opeens klaar, dus dat was ff moeilijk doen. Maar eind goed, goed product.
Die garantie geld zeker niet voor mappen die je gekocht hebt...? Ik dacht al toen ze met die actie kwamen van mappen voor 50%: daarna zullen ze meteen wel de nieuwste mappen uitbrengen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:28:
[...]

Die garantie geld zeker niet voor mappen die je gekocht hebt...? Ik dacht al toen ze met die actie kwamen van mappen voor 50%: daarna zullen ze meteen wel de nieuwste mappen uitbrengen... :(
Inderdaad geld die niet voor gekochte mappen...Diverse mensen hebben wel Tomtom erover gecontacteerd, maar lijkt me een gevalletje pech toch wel.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

damzz weer een nieuwe kaart.....net een week 7.10 erop staan......tis maar goed dat mijn werkgever ze betaalt :)

[ Voor 66% gewijzigd door een moderator op 08-02-2008 20:48 . Reden: sorry :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
Komt die map uit net 3 dagen nadat mijn 30 dagen garantie vervallen is :(
Gisteren serieus verloren gereden.. was op weg naar de bioscoop, mis 1 instructie omdat ik aan het praten was, plots staat een rotonde er niet op, en beland ik op de autosnelweg.. 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker is dat... Had ik vorige week '50% korting' blijkt een nieuwe map nu opeens 80 i.p.v. 100 te kosten. Dus ze hebben de prijzen ook nog eens verlaagd. Je zal zien dat die nieuwe map WEL mijn rotondes heeft... :s ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

*fixed*

vermeld dat dan in het vervolg :P

[ Voor 92% gewijzigd door pven op 08-02-2008 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

:+ even een andere vraag. Ik heb van europa via een 3th party alle flitslocaties. Die werken allemaal prima. Je kan dus instellen welke waarschuwingstoon je wilt horen als je er in de buurt bent. Standaard is dat de gong. Nu heb ik ze dus omgezet naar de bekende sirene. Echter elke keer als ik mijn one aan home heb gehad voor een update zet hij ze allemaal weer terug naar de gong. Ik heb TT gebeld en ze kennen het probleem en adviseren natuurlijk hun eigen te gebruiken. Die heb ik ook gehad maar ik vind die stem hinderlijk / te zacht vandaar dat ik dus ook overgestapt ben.

De vraag:

Aangezien het niet mogelijk blijkt ze allemaal in 1x weer terug te zetten kreeg ik het idee de gong sound te verwijderen en onder diezelfde naam een copie vd sirene te zetten. Goed plan lijkt het. Echter waar staan die geluiden ????? mijn map sounds is leeg en nergens anders in de mappen kan ik iets vinden wat op een geluidsbestand lijkt.
weet iemand raad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Ray schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 11:29:
De vraag:

Aangezien het niet mogelijk blijkt ze allemaal in 1x weer terug te zetten kreeg ik het idee de gong sound te verwijderen en onder diezelfde naam een copie vd sirene te zetten. Goed plan lijkt het. Echter waar staan die geluiden ????? mijn map sounds is leeg en nergens anders in de mappen kan ik iets vinden wat op een geluidsbestand lijkt.
weet iemand raad ?
Mijn flitspalen download ik van www.flitspaal.nl en zet die in de Western_Europe map van mijn TomTom One XL. Daarna zorg ik ervoor dat ik in dezelfde map een bmp (plaatje) is met exact dezelfde naam. Dan kies ik het te gebruiken geluid zet die om naar een ogg bestand, hernoem hem naar exact dezelfde naam en zet die erbij in de map..
Bijv. Ik heb bnl_flitspalen.ov2 gedownload, tegelijk met bnl_flitspalen.bmp. Daarna zet ik het geluid erbij en dat heet dan bnl_flitspalen.ogg.
Als je dan met je TT je POI's gaat instellen, krijg je alleen nog maar de vraag of je geluid wil en als je dan ja zegt kiest hij automatisch bnl_flitspalen.ogg.
Werkt bij mij perfect!!!
Zo heb ik 18 verschillende geluiden voor elke snelheid en wordt er aangegeven of er ook roodlicht controle is. Daarnaast heb ik er nog een voor mobiele snelheidscontrole die ik download van www.flitsservice.nl.

[ Voor 8% gewijzigd door funske op 10-02-2008 10:21 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

mmm dat is ook een manier natuurlijk. maar hoe kom je aan de geluiden ? ik neem aan dat in niet een willeukeurige mp3 naar .ogg kan renamen. Is dit ook niet heel omslachtig of gebruik of gebruik je soms de originele TT stemmen die je zelf aanpast naar de gratis pois ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik zie zojuist dat de nieuwe map (Western_Europe_v715.1703) meer dan 1 gb groot is. Nu past hij niet op het interne geheugen van mijn Tomton One V2. Wat kan ik doen? Zit er niets anders op dan het hele zaakje op een geheugenkaartje te zetten of kan ik bepaalde bestanden verwijderen zodat de nieuwe map alsnog op het interne geheugen past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Ray schreef op zondag 10 februari 2008 @ 11:37:
mmm dat is ook een manier natuurlijk. maar hoe kom je aan de geluiden ? ik neem aan dat in niet een willeukeurige mp3 naar .ogg kan renamen. Is dit ook niet heel omslachtig of gebruik of gebruik je soms de originele TT stemmen die je zelf aanpast naar de gratis pois ?
Op http://www.flitspaal.nl kun je (evt m.b.v. het programma PoiEdit) de juiste flitspalen downloaden. Daar kun je ook geluiden vinden. Deze heb ik geconverteerd naar ogg-bestanden en exact dezelfde namen gegeven als de gedownloaden POI's.

Wat heet omslachtig?? Het is iets wat je éénmalig doet en that's it.
Met de originele stemmen heb ik niets gedaan. Als je wil kan ik de door mij gebruikte ogg-bestanden wel sturen? Moet je wel even een emailadres geven.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:48

AvK

Ready Set Go

Je kunt sowieso alle stemmen en talen er af gooien behalve die je gebruikt.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:33
Mediacj schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:50:
Je hebt een 30 dagen update garantie voor de nieuwste kaarten die dan beschikbaar zijn.
Hoe maak ik hier gebruik van? Heb 2 dagen terug mijn tomtom ontvangen en staan nog versie 7.05-mappen op. TomtomHome verteld mij dat ik gewoon moet betalen voor de nieuwste mappen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
daanNL schreef op zondag 10 februari 2008 @ 18:39:
[...]
Hoe maak ik hier gebruik van? Heb 2 dagen terug mijn tomtom ontvangen en staan nog versie 7.05-mappen op. TomtomHome verteld mij dat ik gewoon moet betalen voor de nieuwste mappen... :?
Als het goed is, zit er in je pakket een papiertje met een code en een URL. Daar staat iets a-la 'kaartgarantie' op. Als je dat papiertje hebt, dan spreekt het volgens mij voor zich.

[ Voor 40% gewijzigd door pven op 10-02-2008 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
pven schreef op zondag 10 februari 2008 @ 19:02:
[...]

Als het goed is, zit er in je pakket een papiertje met een code en een URL. Daar staat iets a-la 'kaartgarantie' op. Als je dat papiertje hebt, dan spreekt het volgens mij voor zich.
Nee, is niet meer nodig, sterker nog, dat werkt gewoon niet. De enige methode om gratis je kaarten te updaten is in TomtomHome naar extra te gaan -> laatste map garantie. En dan moet hij automatisch je naar de nieuwe map verwijzen...zonder betaling. Staat ook hier, het adres dat wel weer op het kaartje zat dat bijgeleverd bij je TomTom zat, https://www.tomtom.com/latestmap/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Super, het updaten is nu bezig (duurt best lang b.t.w).

Wat mij verder opviel is dat flitskasten e.d. voorgeinstalleerd waren. Meestal moet je hier (flink) voor betalen? Kan iemand mij vertellen hoelang ik deze locaties kan updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
daanNL schreef op zondag 10 februari 2008 @ 21:23:
Wat mij verder opviel is dat flitskasten e.d. voorgeinstalleerd waren. Meestal moet je hier (flink) voor betalen? Kan iemand mij vertellen hoelang ik deze locaties kan updaten?
Ik gok dat je een HD Traffic hebt? Daar zitten de flitslocaties idd bij, die kan je niet bijwerken tenzij je 30 euro betaald.

[ Voor 6% gewijzigd door pven op 10-02-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Nee, de Tomtom One V3...
Bij de eerste keer aan Tomtom Home hangen ging ie automatisch de flitslocaties updaten.

Kan dat misschien komen omdat ik er eerder een tomtom one xl aan heb gehad die wel een abonnement erop heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

funske schreef op zondag 10 februari 2008 @ 17:08:
[...]

Op http://www.flitspaal.nl kun je (evt m.b.v. het programma PoiEdit) de juiste flitspalen downloaden. Daar kun je ook geluiden vinden. Deze heb ik geconverteerd naar ogg-bestanden en exact dezelfde namen gegeven als de gedownloaden POI's.

Wat heet omslachtig?? Het is iets wat je éénmalig doet en that's it.
Met de originele stemmen heb ik niets gedaan. Als je wil kan ik de door mij gebruikte ogg-bestanden wel sturen? Moet je wel even een emailadres geven.
dat zou handig zijn, alleen gebruik ik niet de flitspaal info van flitspaal.nl (waar ik wel geregistreerd ben) maar van een andere partij die alles heeft voor heel europa. Ik kan echter op die site niet de geluiden vinden. Ik wil ze best wel graag hebben dan zet ik ze zelf wel om naar mijn eigen namen. Mijn mail staat in mijn profiel. thx

edit: eigenlijk zoek ik dus alleen de 'sirene' als ogg bestand

[ Voor 3% gewijzigd door Ray op 10-02-2008 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

smeerbartje schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:37:
Ik zie zojuist dat de nieuwe map (Western_Europe_v715.1703) meer dan 1 gb groot is. Nu past hij niet op het interne geheugen van mijn Tomton One V2. Wat kan ik doen? Zit er niets anders op dan het hele zaakje op een geheugenkaartje te zetten of kan ik bepaalde bestanden verwijderen zodat de nieuwe map alsnog op het interne geheugen past?
je kan de 'speech' bestanden sowies weggooien op de v2. er zijn trouwens 2 versies van deze kaarten. de geen die jij gevonden hebt :) en een 1 gb uitvoering. als je daadwerkelijk via home een betaalde update zou doen krijg je de juiste uitvoering :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:52
ik nu een tijdje de one v3. beetje @#$ dat ie maar 1 gb flash heeft die al vol staat.. gaat denk ik nog wel een probleem geven in de toekomst met kaart-updates..
Heeft iemand dat ding al opgeschroefd? misschien dat er stiekum toch een intern sd slot in zit?

Verder zit er zo'n TMC module in met een gigantische antenne die je met 100 zuignappen aan je raam moet monteren. Nou is de omgeving waar ik woon nogal inbraak gevoellig (nieuwe auto, na 1 dag al ruitje ingetikt) dus wil ik niet continu die antenne laten hangen. Steeds monteren is ook weer zoiets. Is er geen alternatief voor? 1 die je direct aan de tomtom kan koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalRoef
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
Toen ik vorige week met de auto wegging en mijn tomtom aanzette kreeg ineens boven in beeld de melding "ritregistratie aan" te zien.
Weet iemand wat je hiermee kan?

Kan er niks over terugvinden hier op GoT of via google... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Uit de TomTom privacy policy:
TomTom may gather Anonymous Information from your TomTom device when you are using it or when you are connecting it to a computer by using TomTom HOME. This Anonymous Information may include information on how long it took you to travel certain routes, traffic patterns and on any technical glitches you may have encountered.
Lijkt me naar hetzelfde te verwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:25
Ik heb kortgeleden een Tom tom one aangeschaft. Ik zag dat je er ook een tmc antenne bij kunt kopen voor ongeveer € 50 - € 75. Ik zag op ebay diverse TMC anntenne's staan van merk X voor een aanzienlijk lagere prijs. Onder andere deze: -link-

Heeft iemand ervaringen met dit soort antenne's en werken deze met de One? Er zit een 3,5 mm aansluiting aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb vaak gelezen dat TMC niet actueel is en dat je meestal de melding krijgt dat je in de file komt, als je net achteraan bent gesloten. Overigens heb ik hier geen ervaring mee (HD Traffic is fantastisch! _O_ :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn stage plaats is vandaag iemand met een tomtom one gekomen die niet meer werkte. Gisteren is geprobeerd te tomtom te updaten maar is iets fout gegaan en na een tijdje is de update geanulleerd.
Als je de tomtom nu opstart komt er een plaatje van een tomtom te staan met een rood kruis erbij, ook wordt de tomtom door de computer niet meer herkend om bijvoorbeeld opnieuw te installeren.
Als je de tomtom aansluit op de computer zie je op het scherm van de tomtom wel dat hij aangesloten is (plaatje van tomtom met kabel) maar de computer blijft vragen om de tomtom aan te sluiten

Iemand ervaringen / ideën?

Edit: ik hoor net wel dat tijdens updaten de stekker eruit is geweest, maar dan nog vind ik het eigenlijk gek dat je hem niet meer opnieuw kunt installeren ofzo

Er zit trouwens geen sd kaartje bij alleen de tomtom zelf

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:18:
Op mijn stage plaats is vandaag iemand met een tomtom one gekomen die niet meer werkte. Gisteren is geprobeerd te tomtom te updaten maar is iets fout gegaan en na een tijdje is de update geanulleerd.
Als je de tomtom nu opstart komt er een plaatje van een tomtom te staan met een rood kruis erbij, ook wordt de tomtom door de computer niet meer herkend om bijvoorbeeld opnieuw te installeren.
Als je de tomtom aansluit op de computer zie je op het scherm van de tomtom wel dat hij aangesloten is (plaatje van tomtom met kabel) maar de computer blijft vragen om de tomtom aan te sluiten

Iemand ervaringen / ideën?

Edit: ik hoor net wel dat tijdens updaten de stekker eruit is geweest, maar dan nog vind ik het eigenlijk gek dat je hem niet meer opnieuw kunt installeren ofzo

Er zit trouwens geen sd kaartje bij alleen de tomtom zelf
Master reset al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Master reset met dat knopje onder de tomtom?
zoja: dan heb ik dat gedaan geen effect
zonee: wat is master reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik zou even contact opnemen met Tomtom zelf. Welke update is er gisteren gedaan waardoor het niet meer werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren een TomTom ONE XL Europe aangeschaft bij Halfords. Heb specifiek gevraagd of de laatste kaartversies erop stonden omdat ik natuurlijk graag gebruik wil maken van die laatste kaart garantie en map share. Er werd mij verzekerd dat dat zo was. Maar als ik vanuit TomTom Home voor 'Gebruik Meest actuele kaart verzekerd' kies, krijg ik deze melding:

The latest map guarantee does not apply to the map that is currently installed on your TomTom device.

Daarnaast zie ik in TomTom Home rechtsbovenin de volgende melding:

Je kaart is 22 weken verouderd. Er staan 14238 gratis Map Share kaartcorrecties voor je klaar.

Maar als ik daarop klik geeft TomTom Hoeme aan dat er geen updates beschikbaar zijn. De versie van de voorgeïnstalleerde kaarten is 675.1409, de applicatieversie is 7.162. Oftewel, ik begin een donkerbruin vermoeden te krijgen dat ik genaaid ben door Halfords :( Of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Laatst online: 21:02
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 15:21:
Heb gisteren een TomTom ONE XL Europe aangeschaft bij Halfords. Heb specifiek gevraagd of de laatste kaartversies erop stonden omdat ik natuurlijk graag gebruik wil maken van die laatste kaart garantie en map share. Er werd mij verzekerd dat dat zo was. Maar als ik vanuit TomTom Home voor 'Gebruik Meest actuele kaart verzekerd' kies, krijg ik deze melding:

The latest map guarantee does not apply to the map that is currently installed on your TomTom device.

Daarnaast zie ik in TomTom Home rechtsbovenin de volgende melding:

Je kaart is 22 weken verouderd. Er staan 14238 gratis Map Share kaartcorrecties voor je klaar.

Maar als ik daarop klik geeft TomTom Hoeme aan dat er geen updates beschikbaar zijn. De versie van de voorgeïnstalleerde kaarten is 675.1409, de applicatieversie is 7.162. Oftewel, ik begin een donkerbruin vermoeden te krijgen dat ik genaaid ben door Halfords :( Of zie ik het verkeerd?
Er zijn sowieso 7.xxx kaarten uit, welke Map Share ondersteunen (welke je huidige 675.1409 niet ondersteund) Map Share is overigens wat anders dan Actuele Kaart garantie:
Map Share zijn aanpassingen die door gebruikres worden gedaan die je kan downloaden
Actuele Kaart garantie geeft je garantie op de actuele kaart (maar ik vermoed dat je dat dus niet hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, volgens de TomTom site zou mijn kaart geschikt moeten zijn voor Map Share, het is in ieder geval de minimale versie. Maar het lijkt er dus op dat Halfords mij verkeerd heeft voorgelicht en ik dus een nieuwe (7.xx versie) kaart moet gaan kopen? Waarvoor is die laatste kaart garantie trouwens bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik zou eerder teruggaan en zeggen dat hun verhaal niet klopt. Zonde om nu meteen 80 euro of zo extra uit te geven aan een nieuwe kaart...! Of je moet TomTom even bellen (tijdens kantooruren....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomTom bellen? Wat zou dat moeten helpen? Denk niet dat ze mij zomaar een nieuwe kaart gaan geven toch? :) Maar de conclusie is in ieder geval dus dat ik een nieuwe kaart moet hebben, toch? Of zou het komen doordat ik de kaart nog niet heb geregistreerd?
Nog een vraag: Wanneer gebruik je die 'Laatste kaart garantie' nu precies? Wanneer is die van toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Je hebt een Tomtom met een oude kaart gekocht. Zeker omdat je er expliciet om gevraagd hebt zou ik terug gaan naar dezelfde verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Ik heb ook een TT XL TMC bij Halfords vandaan en deze doet het prima mbt updates/kaarten.

Vanochtend weer geupdate met de optie "gebruik meest actuele kaart verzekerd" en toen is er een kaartupdate van ongeveer 850 mb gedownload.

Versies:

- App 7.162
- Besturingssysteem 2327
- GPS v1.21

kaart: WE v715.1689 NL

TT Home (ook nieuwe versie van gedownload vanmorgen) geeft nu alleen nog aan dat er iets van 14000 mapshare updates zijn en als ik er op klik zegt deze "geen updates beschikbaar" :?

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
marccom schreef op zondag 17 februari 2008 @ 17:09:
Vanochtend weer geupdate met de optie "gebruik meest actuele kaart verzekerd" en toen is er een kaartupdate van ongeveer 850 mb gedownload.

Versies:

- App 7.162
- Besturingssysteem 2327
- GPS v1.21

kaart: WE v715.1689 NL
Dat deed TomTom Home bij mij ook, eerst die grote download en daarna de installatie ervan.
Perfect!!
Alleen bleek ik daarna exact dezelfde versie van de kaart te hebben, dan vóór de download. |:(
Komisch en toch niet leuk. _/-\o_

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

marccom schreef op zondag 17 februari 2008 @ 17:09:
TT Home (ook nieuwe versie van gedownload vanmorgen) geeft nu alleen nog aan dat er iets van 14000 mapshare updates zijn en als ik er op klik zegt deze "geen updates beschikbaar" :?
Wel mapshare ingeschakeld op je TomTom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tomtom is nu wel leeg geweest en een deel opnieuw erop gezet, maar nog geen nieuwe kaarten
Dus als je hem aanzet staat er op het scherm: geen kaarten gevonden.

Het leegmaken en opnieuw installeren is op een andere comptuer gedaan als waar ik nu op werk, maar op deze computer wil de tomtom geen verbinding make met de computer

Als je hem aansluit vraagtie wel of je verbinding wil maken met computer, als je dan ja drukt gaat die vanalles doen, duurt ff en dan vraagt die weer of je verbinding wil make

andere usb poorten hebk al geprobeerd, uit zetten voor je hem aansluit / aanzette voor je hem aansluite ook al geprobeerd

iemand verder nog iedeen?

Edit: Het lag aan de kabel, nu doet die het op deze computer ook
Zitten de kaarten die erbij zitten als je de tomtom koopt ook op de cd of zoude er nou nieuwe kaarten gekocht moete worde?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
megatronics schreef op maandag 18 februari 2008 @ 07:38:
[...]

Wel mapshare ingeschakeld op je TomTom?
Jep. Nog zitten spelen met de vinkjes voor geverifieerde en gemeld door x personen dingetjes. Zowel op de TT als in TT Home. Maakt geen verschil en er blijft instaan dat de map 22 weken verouderd is en er 14800 nogwat mapshare updates zijn. De enige update die die gisteren meerdere keren gekregen heeft na de nieuwe map zijn quickgps fixes. Ook na de TT reset knop indrukken veranderd er niks aan.

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tomtom maakt af en toe verbinding met de computer (hoe dat kan snap ik echt niet) maar de helft van de tijd blijft hij opnieuw vragen of je verbinding wil maken met de computer. Toen we een andere kabel probeerde deed die het wel, maar helaas na een dag was met de 2e kabel hetzelfde probleem.

De tomtom is met een andere computer geformatteerd, en nou staat er weer bijna alles op behalve de kaarten.

De kaarten staan niet op de cd, zoude we nou nieuwe kaarten moeten kopen ?! We zoude toch ergens de kaart moeten kunnen halen die er op stond toen de tomtom gekocht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 09:22:
De tomtom maakt af en toe verbinding met de computer (hoe dat kan snap ik echt niet) maar de helft van de tijd blijft hij opnieuw vragen of je verbinding wil maken met de computer. Toen we een andere kabel probeerde deed die het wel, maar helaas na een dag was met de 2e kabel hetzelfde probleem.

De tomtom is met een andere computer geformatteerd, en nou staat er weer bijna alles op behalve de kaarten.

De kaarten staan niet op de cd, zoude we nou nieuwe kaarten moeten kopen ?! We zoude toch ergens de kaart moeten kunnen halen die er op stond toen de tomtom gekocht is?
Volgens mij staat er ergens op de papieren in de doos van de TomTom dat je zelf voor een backup moet zorgen. Dat was tenminste het eerste wat ik met de mijne heb gedaan toen ik hem kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Back ups zijn waarschijnlijk wel gemaakt maar helaas ook weer op oude computer blijven staan, niet zeker of die meeverhuist zijn naar nieuwe pc

Anders is het helaas pindakaas en moeten er nieuwe kaarten gekocht worden?

Kheb wel een andere kaart hier, van een andere tomtom. Zou ik die gewoon op een sd kaartje kunne zette en zou het dan ook moeten werken?

Ik weet nie of da illegaal is maar omdat ik die tomtom gewoon gekocht heb en er volgus mij die versie bij zat hoop ik van wel :P

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 15:41:
Hmmm, volgens de TomTom site zou mijn kaart geschikt moeten zijn voor Map Share, het is in ieder geval de minimale versie. Maar het lijkt er dus op dat Halfords mij verkeerd heeft voorgelicht en ik dus een nieuwe (7.xx versie) kaart moet gaan kopen? Waarvoor is die laatste kaart garantie trouwens bedoeld?
TomTom garandeert de meest recente kaarten voor de volgende apparaten:

• TomTom GO 920/720/520
• TomTom ONE XL Regional/Europe*
• TomTom ONE 3rd Edition Regional/Europe

* Alleen als versie 7.xx van de applicatie en kaarten vooraf is geïnstalleerd op het apparaat
Bron: TomTom Supportsite

Ofwel: terug naar Halfords en die verkoper over de toonbank sleuren. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:07:
Back ups zijn waarschijnlijk wel gemaakt maar helaas ook weer op oude computer blijven staan, niet zeker of die meeverhuist zijn naar nieuwe pc

Anders is het helaas pindakaas en moeten er nieuwe kaarten gekocht worden?

Kheb wel een andere kaart hier, van een andere tomtom. Zou ik die gewoon op een sd kaartje kunne zette en zou het dan ook moeten werken?

Ik weet nie of da illegaal is maar omdat ik die tomtom gewoon gekocht heb en er volgus mij die versie bij zat hoop ik van wel :P
Volgens mij zit er bij de kaarten een koppeling met je TomTom apparaat code, juist om er voor te zorgen dat niet een kaart wordt gekocht voor tig TomTommetjes. Zekers als je de beschrijvingen doorleest van de niet zo legale kaarten komt dit punt ook naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
megatronics schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 11:14:
[...]

Volgens mij zit er bij de kaarten een koppeling met je TomTom apparaat code, juist om er voor te zorgen dat niet een kaart wordt gekocht voor tig TomTommetjes. Zekers als je de beschrijvingen doorleest van de niet zo legale kaarten komt dit punt ook naar voren.
Ja, als je nieuwe kaarten erop zet dan heb je een nieuwe key nodig. Dan kan je wel alles legaal hebben maar heb je toch een keygen nodig.

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:27
Eventjes een update van mijn defecte Tom Tom One V2, de usb poort was afgebroken.
Vorige week contact opgenomen met TomTom poging tot reparatie onder garantie, want dit apparaat heb ik gekregen bij verlenging van mijn abbonement.
Kreeg te horen dat het hoogstwaarschijnlijk onder garantie viel wel de factuur bijleveren van mijn abbo, pakketje is de dag erna opgehaald door UPS. Ik kreeg netjes de updates hoever ze waren met de reparatie en gisteren kwam UPS langs om het pakketje te brengen. Alles is kosteloos gemaakt incl de nieuwste firmware, ik ben weer een zeer tevreden TomTom gebruiker! De service is echt klasse daar kan menig bedrijf een puntje aan zuigen. _/-\o_

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Hari-Bo schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 12:15:
Eventjes een update van mijn defecte Tom Tom One V2, de usb poort was afgebroken.
Vorige week contact opgenomen met TomTom poging tot reparatie onder garantie, want dit apparaat heb ik gekregen bij verlenging van mijn abbonement.
Kreeg te horen dat het hoogstwaarschijnlijk onder garantie viel wel de factuur bijleveren van mijn abbo, pakketje is de dag erna opgehaald door UPS. Ik kreeg netjes de updates hoever ze waren met de reparatie en gisteren kwam UPS langs om het pakketje te brengen. Alles is kosteloos gemaakt incl de nieuwste firmware, ik ben weer een zeer tevreden TomTom gebruiker! De service is echt klasse daar kan menig bedrijf een puntje aan zuigen. _/-\o_
Ik heb ook een derlgelijke ervaring gehad; belangrijk dat zoiets vermeld wordt vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Is er nog iemand die een idee heeft om de stemmen weg te krijgen en alleen geluid te krijgen bij POI's zoals flitspalen?

Nu los ik het op door het geluid aan te zetten en vervolgens een stem te kiezen die er niet op staat. Na de foutmelding dat er geen geldige stem gekozen is werkt dit wel alleen tot het apparaat weer uitgezet wordt. Daarna start ie op met de mededeling dat ik een geldige stem moet kiezen.

Die stem hoeft van mij niet. Moet ik alle stemmen van het apparaat verwijderen of wil ik iets wat het beestje niet ondersteund ;)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
marccom schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:00:
Is er nog iemand die een idee heeft om de stemmen weg te krijgen en alleen geluid te krijgen bij POI's zoals flitspalen?

Nu los ik het op door het geluid aan te zetten en vervolgens een stem te kiezen die er niet op staat. Na de foutmelding dat er geen geldige stem gekozen is werkt dit wel alleen tot het apparaat weer uitgezet wordt. Daarna start ie op met de mededeling dat ik een geldige stem moet kiezen.

Die stem hoeft van mij niet. Moet ik alle stemmen van het apparaat verwijderen of wil ik iets wat het beestje niet ondersteund ;)
Maak je gebruik van de flitspalen van TomTom zelf? Of van www.flitspaal.nl?

Ik maak gebruik van die van www.flitspaal.nl en dan heb de keuze of je wel of geen geluid wil.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
De standaard flitspalen van Tomtom, geen abo ofzo.

Flitspaal.nl heb ik naar gekeken maar kreeg dit zo 123 niet voor elkaar. Moet daar nog even naar kijken. Maar ongeacht deze vraag, is de TT alleen te gebruiken mét stem?

Zou wel jammer zijn, heb m liever zonder gebabbel, zorg ik zelf wel voor...

Whoop!

Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste