zal nog eventjes duren, met de drukte op het werk/thuis heb ik het zoeken naar die map ff stopgezet
die map is makkelijk te vinden, zoek eens op.....
*Had je net zogoed direct een link kunnen geven. Maar aangezien we dat niet toestaan, staan we dit ook niet toe
*Had je net zogoed direct een link kunnen geven. Maar aangezien we dat niet toestaan, staan we dit ook niet toe
[ Voor 54% gewijzigd door Ginz op 04-12-2007 14:25 ]
Ik heb tijdje terug de TomTom One XL gekocht ik heb toen gelijk allerlei dingen gedownload en geïnstalleerd. Alleen nu vroeg ik me eigenlijk af als ik de kaart kwijt ben of corrupt heb kan ik die dan nog ergens downloaden of zo want op de cd is die niet meegeleverd vindt eigenlijk een beetje vreemd. Heb de kaart van West Europa, ook vindt ik als je via verkenner naar de TomTom gaat er erg veel mappen staan en losse bestanden vind da beetje jammer.
zegt het woord backup je ietsTijnie schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:44:
Ik heb tijdje terug de TomTom One XL gekocht ik heb toen gelijk allerlei dingen gedownload en geïnstalleerd. Alleen nu vroeg ik me eigenlijk af als ik de kaart kwijt ben of corrupt heb kan ik die dan nog ergens downloaden of zo want op de cd is die niet meegeleverd vindt eigenlijk een beetje vreemd. Heb de kaart van West Europa, ook vindt ik als je via verkenner naar de TomTom gaat er erg veel mappen staan en losse bestanden vind da beetje jammer.
Vorig weekend was er een update van de TT software. Sindsdien start mijn TT One v2 niet meer normaal op. Om hem op gang te krijgen moet ik eerst het SD kaartje even ontgrendelen en weer vast drukken. Daarna start hij op zoals hij dat normaal doet na een reset, dus met handjes en tromgeroffel. Meer mensen daar last van?
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ja, volgens mij heb ik daar ook last van. Gisteren geprobeerd m'n Tomtom One V2 (met intern West Europa en geen SD kaart aanwezig) aan te zetten, maar dit lukte niet. Na wat gepruts met de reset knop en aangesloten te zijn op het lichtnet lukte dit wel, weliswaar met het tromgeroffel. Wat is dit? Ik heb verder niet geprobeerd om de Tomtom uit en weer aan te zetten. Ik ga dit vanavond even doen.AvK schreef op zondag 02 december 2007 @ 22:07:
Vorig weekend was er een update van de TT software. Sindsdien start mijn TT One v2 niet meer normaal op. Om hem op gang te krijgen moet ik eerst het SD kaartje even ontgrendelen en weer vast drukken. Daarna start hij op zoals hij dat normaal doet na een reset, dus met handjes en tromgeroffel. Meer mensen daar last van?
Verwijderd
gewoon even een reset, probleem opgelostsmeerbartje schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:09:
[...]
Ja, volgens mij heb ik daar ook last van. Gisteren geprobeerd m'n Tomtom One V2 (met intern West Europa en geen SD kaart aanwezig) aan te zetten, maar dit lukte niet. Na wat gepruts met de reset knop en aangesloten te zijn op het lichtnet lukte dit wel, weliswaar met het tromgeroffel. Wat is dit? Ik heb verder niet geprobeerd om de Tomtom uit en weer aan te zetten. Ik ga dit vanavond even doen.
En inderdaad, een reset doet wonderen.......Soms is het leven zo eenvoudig,,,,,,,,Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 22:09:
[...]
gewoon even een reset, probleem opgelost

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Hier gisteren de software voor de One v2 europa ook aangepast en nog geen gekke dingen gevonden.
Heeft hier iemand al de versie 7.10 kaarten voor de One V2? Mijn vraag is namelijk of die kaarten erg bijgewerkt zijn ten opzichte van de V6.75 kaarten. Als dat namelijk wel zo is, dan komt die aanbieding van tomtom wel goed uit
Heeft hier iemand al de versie 7.10 kaarten voor de One V2? Mijn vraag is namelijk of die kaarten erg bijgewerkt zijn ten opzichte van de V6.75 kaarten. Als dat namelijk wel zo is, dan komt die aanbieding van tomtom wel goed uit
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Nee, ik zou ook graag verhalen horen van 7.10-gebruikers.megatronics schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 07:47:
Hier gisteren de software voor de One v2 europa ook aangepast en nog geen gekke dingen gevonden.
Verwijderd
op een aantal fora staat dat je op v2 tomtom7 moet kunnen installeren met 7.05 maps, voor geintereseerden graag pm voor verwijzing
Volgens mij kun je dit los zien. Navigator 7 heb ik namelijk normaal kunnen installeren via Tomtom Home. De mappen daarentegen worden niet weergegeven als update.Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 14:21:
op een aantal fora staat dat je op v2 tomtom7 moet kunnen installeren met 7.05 maps, voor geintereseerden graag pm voor verwijzing
mm je pm functie staat niet aanVerwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 14:21:
Verwijderd
Ik ben ook wel geintereseerd in een linkje...Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 14:21:
De mapshare werkt geloof ik ook met de 675 kaart of niet?
ik heb helaas hier nog een 660 kaart :x
Verwijderd
Kan ik Loquendo ook installeren op een TomTom ONE 3rd Edition?
Wel jammer dat er in die 3rd Edition geen SD kaartje zit maar de mem erin gebakken is.
Wel jammer dat er in die 3rd Edition geen SD kaartje zit maar de mem erin gebakken is.
Verwijderd
Bleek dus een fout te zijn van MM...Ray schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 00:24:
bnl zal al geactiveerd zijn. Je hebt dus een code nodig voor de WE card. Als die er niet bij zit gaat het niet (op de legale manier) lukken
Inmiddels herstelt en een nieuwe SD gekregen.
Klopt. Dat zal iets te maken hebben met geld; de software is gratis maar de kaarten niet. Daarom krijg je de software aangeboden zodra je een geschikt apparaat aansluit, en de kaarten zijn pas na betaling beschikbaar voor download.smeerbartje schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:14:
[...]
Volgens mij kun je dit los zien. Navigator 7 heb ik namelijk normaal kunnen installeren via Tomtom Home. De mappen daarentegen worden niet weergegeven als update.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Maar ik krijg GEEN melding te zien dat er uberhaupt een nieuwe kaart beschikbaar is voor mijn Tomtom. (ook niet tegen betaling)MSalters schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 21:59:
[...]
Klopt. Dat zal iets te maken hebben met geld; de software is gratis maar de kaarten niet. Daarom krijg je de software aangeboden zodra je een geschikt apparaat aansluit, en de kaarten zijn pas na betaling beschikbaar voor download.
Verwijderd
tuurlijk wel, je moet er alleen zelf wel even moeite voor doen....smeerbartje schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 22:41:
[...]
Maar ik krijg GEEN melding te zien dat er uberhaupt een nieuwe kaart beschikbaar is voor mijn Tomtom. (ook niet tegen betaling)
Je kijgt alleen de gratis updates te zien bij het starten van TThome...
Als je in TThome kijkt bij kaarten/POI's/Bla toevoegen, en dan klikt op kaarten..
Wat krijg je dan? Juist, de kaarten die je tegen betaling kan downloaden
Ja heb gisteren gekeken naar de TomTom one V3 Benelux.Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 20:55:
Kan ik Loquendo ook installeren op een TomTom ONE 3rd Edition?
Deze heeft alleen een intern geheugen van 512mb en idd geen SD kaartje.
Nu wil ik de west-america map uploaden maar die is 1.41 gb !!
Zijn die mapen voor nagivator anders dan voor tomtom one V3?
Of wil tomtom dat je de dure versie koopt met de amerika map er ingebakken.
Beetje jammer voor een vakantie van 2 weken...
Kun je geen kleiner gebied van West-USA erin stoppen of is 1.4GB de kleinste kaart die er is?
Die v3 is wel een grote naai-Tomtom zeg... hoe durven ze zoiets als een "update" van de v2 te presenteren.
Die v3 is wel een grote naai-Tomtom zeg... hoe durven ze zoiets als een "update" van de v2 te presenteren.
West-america is geen bestaande map. En de v3 is zeker wel een update van de v2. Ik heb ze in de VS al voor $120 gezien. ONEs zijn de budgetmodellen - een update is dan ook goedkoper. De GOs zijn aanmerkelijk beter te upgraden, maar die zie je dan ook minder prijsverlagingen.
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Verwijderd
update is imo niet alleen een budget model nog goedkoper proberen te maken, maar ook beter......MSalters schreef op zondag 09 december 2007 @ 15:26:
West-america is geen bestaande map. En de v3 is zeker wel een update van de v2. Ik heb ze in de VS al voor $120 gezien. ONEs zijn de budgetmodellen - een update is dan ook goedkoper. De GOs zijn aanmerkelijk beter te upgraden, maar die zie je dan ook minder prijsverlagingen.
en weet niet of intergeheugen vs SD nou zo veel beter/goedkoper is..
Stel je nu voor dat je met de v3 ook een keertje naar de VS wil... dan zou TomTom dus omzet missen doordat mensen dan toch geen kaart kunnen kopen/downloaden/op de v3 zetten?!
Vreemde gang van zaken...
Je zou zeggen dat TomTom ervoor zou zorgen dat het budgetmodel goedkoop is, maar wel tegen meerpijs upgrade-baar. Zeker wat kaarten betreft nu ze TeleAtlas hebben overgenomen...
Vreemde gang van zaken...
Je zou zeggen dat TomTom ervoor zou zorgen dat het budgetmodel goedkoop is, maar wel tegen meerpijs upgrade-baar. Zeker wat kaarten betreft nu ze TeleAtlas hebben overgenomen...
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
zo te horen mag ik blij zijn met m'n net aangeschafte V2 europa voor 210,- bij BCC.
wilde eerst een V3 maar ik liep tegen deze aanbieding aan. wist ook niet dat in de V3 geen SD kaarten meer kunnen.
* Luuk nu extra blij met de V2
wat ik wel merk is dat de V1 van mijn pa veel sneller reageerd en soepeler navigeert. ik vind de V2 erg schokkerig door de kaart lopen. blijkt dat ze in de V2 en V3 een tragere processor gestopt hebben
rare jongens daar bij tomtom
wilde eerst een V3 maar ik liep tegen deze aanbieding aan. wist ook niet dat in de V3 geen SD kaarten meer kunnen.
* Luuk nu extra blij met de V2
wat ik wel merk is dat de V1 van mijn pa veel sneller reageerd en soepeler navigeert. ik vind de V2 erg schokkerig door de kaart lopen. blijkt dat ze in de V2 en V3 een tragere processor gestopt hebben
[ Voor 31% gewijzigd door Luuk op 09-12-2007 20:22 ]
is dat zo ? ik heb een poosje met een v1 (dus die oude behuizing) rond gereden en heb nu zelf een v2 maar het verschil wat jij noemt is me nooit opgevallen. Het is wel zo dat voor de software updates de one's erg traag werden als je er een grotere kaart in stopte
ja is zo,
in de V1 zit een 400mhz processor, in de V2 en V3 een 266mhz.
ik lees ook op veel andere fora dat er meer mensen zijn die zich 'storen' aan de schokkerige beeldopbouw van de v2 en v3.
in de V1 zit een 400mhz processor, in de V2 en V3 een 266mhz.
ik lees ook op veel andere fora dat er meer mensen zijn die zich 'storen' aan de schokkerige beeldopbouw van de v2 en v3.
Bij mijn V2 is het mij nooit opgevallen dat de beeldopbouw schokkerig zou zijn.
Hoe bedoelen jullie schokkerig? Alsof het een dia show is? Of trilt het beeld?
Hoe bedoelen jullie schokkerig? Alsof het een dia show is? Of trilt het beeld?
het aantal 'frames per second' van de 3d weergave zegmaar. bij de V2/V3 gaat dat met plusminus 5 fps ofzo. bij een V1 aanzienlijk soepeler door de snellere processor.
het is zeker niet zo dat ik mij er aan stoor hoor, onder het rijden kijk je niet nonstop op het schermpje natuurlijk
maar het viel me wel op
het is zeker niet zo dat ik mij er aan stoor hoor, onder het rijden kijk je niet nonstop op het schermpje natuurlijk
Aha, in 3D.
Ik heb hem altijd op 2D staan. Gewoon de platte kaart. Vind ik handiger, je ziet meer (groter kaartbereik) en het matcht beter met een echte kaart. Toevallig mijn voorkeur hoor maar verklaart mogelijk dat ik geen last heb van schokken.
Ik heb hem altijd op 2D staan. Gewoon de platte kaart. Vind ik handiger, je ziet meer (groter kaartbereik) en het matcht beter met een echte kaart. Toevallig mijn voorkeur hoor maar verklaart mogelijk dat ik geen last heb van schokken.
Heb je imho geen zak aan. De gegevens zijn veel te beperkt, voor een vermijding moet je bijv weten of de file af aan het nemen of misschien al opgelost is als jij daar aankomt.Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 00:12:
Iemand die mij verder kan helpen met de daadwerkelijke bijdrage van TMC in de praktijk?
En zoals je al aangaf, in Nederland zijn er niet zoveel alternatieven. Als het druk is, dan staat het overal wel vast, tenzij er natuurlijk op een zondagmiddag ergens een vrachtwagen een complete weg blokkeert oid.
Heb al tijden de One V2, en ben er erg over te spreken. Sinds gister de nieuwe softwareupdate erop gezet, maar mapshare (kaartcorrecties) werkt niet met mijn 6.60 kaart.
Is al gevraagd in dit topic, maar ook ik ben benieuwd of de 7.10 versie dan wel gaat werken, en of de kwaliteit beter is dan de 6.60. 49 euro is opzich niet duur voor heel west Europa, maar wel duur als het niks oplevert
Ik heb ook die 6.60 kaart, maar als ik m'n Tomtom update via Tomtom Home, dan komt er wel te staan: "downloaden van map-share wijzigingen". Ik heb de wijzigingen echter nog niet in de kaart terug gezien.
ik heb afgelopen zomer de tom tom one xl gekocht. als ik nu update heb ik dan ook map share enzo
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
is dit een vraagMars18 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 09:53:
ik heb afgelopen zomer de tom tom one xl gekocht. als ik nu update heb ik dan ook map share enzo
ja
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
tip: plaats dan dit teken achter je zin: '?', ik had er ook moeite mee 
Als je update naar de laatste versie van de firmware (via tomtom Home), dan heb je ongetwijfeld de mogelijkheid tot mapshare. Je hebt dan wel kaartversie 6.75.1409 of hoger nodig om er ook daadwerkelijk gebruik van te maken. De kaartversie kun je checken op je tomtom, zit een optie op het laatste blad van "wijzig voorkeuren".
Als je update naar de laatste versie van de firmware (via tomtom Home), dan heb je ongetwijfeld de mogelijkheid tot mapshare. Je hebt dan wel kaartversie 6.75.1409 of hoger nodig om er ook daadwerkelijk gebruik van te maken. De kaartversie kun je checken op je tomtom, zit een optie op het laatste blad van "wijzig voorkeuren".
Ik heb die combinatie van kaarten en software, maar waar kan ik dan (eventueel) de wijzigingen zien?
Heb net de TomTom geupdated via TomTom Home en nu geeft die via TomTom Home als applicatie versie versie 0
.
Als ik via de TomTom de versie controleer geeft die wel versie 7.162

Als ik via de TomTom de versie controleer geeft die wel versie 7.162
[ Voor 4% gewijzigd door MegaTronics op 13-12-2007 17:45 ]
Heb gisteren mijn TT one V2 (europa) binnen gekregen. Speciaal voor de sd kaart mogelijkheid heb ik deze aangeschaft.
Echter welke kaart ik er ook in doe, TT reset en zegt vervolgens dat mijn kaart er uit moet....
Hoe kan ik mijn Sd kaart nu gebruiken???
---------------------------------------------------------
Of je leest gewoon even terug...Gisteren kon ik het niet vinden vandaag wel. Staat gewoon een aantal posts terug.
-------------------------------------------
Te vroeg gejuicht. Netjes een restore van mijn backup naar mijn kaartje gedaan maar het eingste wat hij doet (laat zien) dat ik het sd kaartje moet verwijderen..... Wie weet raad???
Echter welke kaart ik er ook in doe, TT reset en zegt vervolgens dat mijn kaart er uit moet....
Of je leest gewoon even terug...Gisteren kon ik het niet vinden vandaag wel. Staat gewoon een aantal posts terug.
Te vroeg gejuicht. Netjes een restore van mijn backup naar mijn kaartje gedaan maar het eingste wat hij doet (laat zien) dat ik het sd kaartje moet verwijderen..... Wie weet raad???
[ Voor 53% gewijzigd door bing69 op 14-12-2007 12:27 ]
Bing
Allemaal bedankt voor het meedenken, ik ben er uit. Oplossing was/is simpel. Ik had een 1 gig kaartje en daarop zette ik de backup terug. Blijkbaar is het 1 gig kaartje toch net kleiner dan het interne geheugen. Na vervanging van het 1 gig kaartje door een 2 gig kaartje werkte het!!!!!bing69 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 11:16:
Heb gisteren mijn TT one V2 (europa) binnen gekregen. Speciaal voor de sd kaart mogelijkheid heb ik deze aangeschaft.
Bing
Ik heb vandaag even m'n tomtom one (v1) geupdate naar versie 7.162 (ik had versie 6.5xx) en tevens een nieuwe kaart gekocht voor de benelux. Wat mij opvalt is dat ik niet het nieuwe uiterlijk heb van het menu, maar wel de nieuwe opties. Moet ik hier nog iets extra's voor doen?
[ Voor 4% gewijzigd door matel op 23-12-2007 22:06 ]
Had je zelf extra programma's oid geinstalleerd?
* pven is blij met zijn TT One XL Hd Traffic 
Ervaringen zal ik later posten, nadat ik een paar keer door de spits ben gereden.
Ervaringen zal ik later posten, nadat ik een paar keer door de spits ben gereden.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ondertussen toch maar de nieuwe 7.10 kaart gekocht en een verbetering al gezien. De Afrit Lelystad op de A6 wordt nu wel op tijd gemeld sinds die afrit enkele honderden meters verplaatst is.
Ja, ik heb flitspalen en trajectcontroles erin staan. Moest ik deze eerst verwijderen?MSalters schreef op zondag 23 december 2007 @ 22:23:
Had je zelf extra programma's oid geinstalleerd?
Edit: OK, het schijnt zo te zijn dat een heel aantal tomtom gebruikers de "light" versie van Navcore 7 krijgen. Deze mist een paar functies en moet het ook zonder de nieuwe interface stellen.
[ Voor 27% gewijzigd door matel op 24-12-2007 13:11 ]
Huh? Waarom doen ze dat? Welke modellen dan? Enkel de V1 versies? Ikzelf heb een V2 en kreeg wel de nieuwe Navcore.
Dat lijkt me sterk. Waarom zou TT verschillende versies willen hebben?matel schreef op maandag 24 december 2007 @ 11:50:
[...]
Ja, ik heb flitspalen en trajectcontroles erin staan. Moest ik deze eerst verwijderen?
Edit: OK, het schijnt zo te zijn dat een heel aantal tomtom gebruikers de "light" versie van Navcore 7 krijgen. Deze mist een paar functies en moet het ook zonder de nieuwe interface stellen.
Weet ik ook niet, maar dat krijg ik als antwoord op jouwnav.nl: http://www.jouwnav.nl/forum/index.php?showtopic=15246 en verder lees ik ook:
Major update naar NavCore 7 'Light' voor de GO 'Classic' en 300. Hierin zijn niet alle mogelijkheden van de GO x20 opgenomen. Onder andere Map Share wel. Minor update voor GO 500/700/510/710/910 en ONE's. Bevat voor die devices bugfixes (o.a. voor GPS-fix en handsfree bellen), geen nieuwe functionaliteiten.
http://www.jouwnav.nl/con...dates_TomTom-devices.htmlMajor update naar NavCore 7 'Light' voor de ONE (Classic) en ONE New Edition. Minor update voor ONE Third Edition en ONE XL met kleine fixes
[ Voor 19% gewijzigd door matel op 24-12-2007 17:31 ]
Oke!matel schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:30:
Weet ik ook niet, maar dat krijg ik als antwoord op jouwnav.nl: http://www.jouwnav.nl/forum/index.php?showtopic=15246 en verder lees ik ook:
[...]
[...]
http://www.jouwnav.nl/con...dates_TomTom-devices.html
Gisteren is mijn XL binnengekomen (Benelux).
Daar zat zo'n kaartje bij met een activatie nummer. Wat kan ik daarmee?
PLUS diensten kan ik denk ik niet activeren, want dan kan enkel in Nederland, en niet in België oid?
In TomTom Home zie ik wel zo'n knopje Activatiecode, maar daar wordt de code niet geaccepteerd. Ook zie ik daar dat mijn toestel al gewoon aan mijn account gekoppeld is. In het boekje vind ik ook het nut van die code niet?
Daar zat zo'n kaartje bij met een activatie nummer. Wat kan ik daarmee?
PLUS diensten kan ik denk ik niet activeren, want dan kan enkel in Nederland, en niet in België oid?
In TomTom Home zie ik wel zo'n knopje Activatiecode, maar daar wordt de code niet geaccepteerd. Ook zie ik daar dat mijn toestel al gewoon aan mijn account gekoppeld is. In het boekje vind ik ook het nut van die code niet?
Iemand enig idee of de TT One XL Hd Traffic ook mobiele flitsers om de drie minuten bijwerkt? Technisch is dat volgens mij een makkie, maar ik vermoed dat het er niet inzit.
Ik heb van mijn werk een TomTom One XL Europe in bruikleen gekregen. Mooi spul, maar thuis draai ik Linux (Ubuntu 7.04, Feisty Fawn, om precies te zijn), en ik wil het ding natuurlijk ook privé kunnen gebruiken.
GPSBabel kan TomTom-files overzetten, dus dat is al de eerste horde genomen.
Als ik de TomTom via USB aansluit op mijn PC, dan zie ik in de kernel-messages voorbij komen dat het formaat van de USB-drive (de TomTom dus) niet herkend wordt. En vervolgens wordt er dus geen device of drive aangemaakt, en kan ik dus niks up- of downloaden.
Heeft iemand een tip?
GPSBabel kan TomTom-files overzetten, dus dat is al de eerste horde genomen.
Als ik de TomTom via USB aansluit op mijn PC, dan zie ik in de kernel-messages voorbij komen dat het formaat van de USB-drive (de TomTom dus) niet herkend wordt. En vervolgens wordt er dus geen device of drive aangemaakt, en kan ik dus niks up- of downloaden.
Heeft iemand een tip?
Dat is wel behoorlijk stupide, gezien het feit dat een ONE gewoon het USB Mass Storage profile gebruikt. Worden gewone USB sticks wel gezien?
Onder OSX mount het kaartje van mijn XL ook gewoon. Dus onder Linux kan dat toch niet zoveel anders zijn?
'Gewone' USB sticks worden wel gezien, maar dat is ook het probleem niet. De TT wordt wel herkend, en het Mass Storage profiel wordt ook herkend. Maar dan wil Linux de mass storage gaan 'mounten' (dwz: beschikbaar maken voor het OS), en dan gaat het mis. Omdat het file-formaat niet herkend wordt.MSalters schreef op woensdag 26 december 2007 @ 23:45:Dat is wel behoorlijk stupide, gezien het feit dat een ONE gewoon het USB Mass Storage profile gebruikt. Worden gewone USB sticks wel gezien?
Het viel me op dat op WinXP er ook iets met een driver gebeurt -- het file formaat van de ONE is dus niet FAT32 of NTFS ofzo. En juist daarop gaat het mis.
Met wat udev trickery en een entry in mijn fstab kan ik de TomTom nu gewoon mounten -- met filesysteem 'auto' maakt'ie er toch wat van. Case closed.
't Is ook waarschijnlijk geen FAT32, maar FAT16. En Linux moet daar uiteraard mee om kunnen gaan, gezien het feit dat de XL zelf ook Linux draait.
Ik ben even verloren: waar kan ik ook al weer de productcode van mijn TT XL vinden?
Bij m'n One V2 kun je het gewoon in Tomtom Home vinden onder het kopje 'systeeminfo'.pven schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 10:51:
Ik ben even verloren: waar kan ik ook al weer de productcode van mijn TT XL vinden?
Wat is een productcode? Het serienummer van je XL staat onderop, op de barcode sticker, en uiteraard in HOME onder systeeminfo.
FF een dringend vraagje. Ben dus aan de slag geweest met PoiEdit.
Uiteindelijk heb ik het voor elkaar gekregen dan mijn orginele Map Of Western Europe Version 6.5 niet meer wordt herkend. De BeNeLux die ik er standaard bijkreeg wordt wel gewoon herkend.
Heb ik nu een groot probleem? Ik baal namelijk verschrikkelijk dat mijn duurbetaalde kaar nu niets meer waard is.
Uiteindelijk heb ik het voor elkaar gekregen dan mijn orginele Map Of Western Europe Version 6.5 niet meer wordt herkend. De BeNeLux die ik er standaard bijkreeg wordt wel gewoon herkend.
Heb ik nu een groot probleem? Ik baal namelijk verschrikkelijk dat mijn duurbetaalde kaar nu niets meer waard is.
"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"
Iemand? In de handleiding staat het niet en aan TT heb ik het nog niet gevraagd (doe ik uiteraard wel als niemand het lijkt te wetenpven schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 20:56:
Iemand enig idee of de TT One XL Hd Traffic ook mobiele flitsers om de drie minuten bijwerkt? Technisch is dat volgens mij een makkie, maar ik vermoed dat het er niet inzit.
zolang je een originele activatie code hebt is er niets aan de hand. Of je haalt de kaart ergens van internet en gebruikt je eigen code. Of je haalt hem even uit een backup die je natuurlijk hebt gemaaktRaDKiLL schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 19:07:
FF een dringend vraagje. Ben dus aan de slag geweest met PoiEdit.
ik ga dus ook een tomtom one xl kopen, nu mijn vraag hoe kan ik weten of de nieuwste kaart er op staat? dus ik bedoel de west europa 710ver. ik koop hem bij pdastore voor 299 euro. kan iemand me een tip hier over geven?.
Sinds gister heb ik een TomTom One v3 europe in mijn bezit. Gister natuurlijk meteen even uitgeprobeerd. Wanneer ik mijn straat wil inrijden moet ik linksaf slaan. De pijl op de kaart wijst ook naar links. De stem zegt echter 'Sla rechtsaf'. Best irritant natuurlijk. Is daar iets aan te doen?
Kijk of er aan de buitenkant "latest map guarantee" danwel "meest recente kaart garantie" staat. In dat geval kun je via HOME eenmalig de meest recente kaart voor de ONE XL downloaden.agaam schreef op zondag 30 december 2007 @ 02:13:
ik ga dus ook een tomtom one xl kopen, nu mijn vraag hoe kan ik weten of de nieuwste kaart er op staat?
Is dat met alle stemmen een probleem?DaFreakR schreef op zondag 30 december 2007 @ 14:38:
Sinds gister heb ik een TomTom One v3 europe in mijn bezit. Gister natuurlijk meteen even uitgeprobeerd. Wanneer ik mijn straat wil inrijden moet ik linksaf slaan. De pijl op de kaart wijst ook naar links. De stem zegt echter 'Sla rechtsaf'.
Geen idee, zo eens even proberen. In alle overige gevallen zegt ie het overigens wel goed, alleen bij mijn straat dus niet..
Verwijderd
oi,
klein vraagje: ik zit met een tomtom one v2 die ik twee maandjes geleden heb gekocht. Nu wou ik die na een maand terug eens gebruiken, en merkte ik dat de batterij op was. Dit vond ik vrij onlogisch, aangezien die ervoor helemaal vol was? Verbruikt die tomtom nu energie terwijl die afstaat ofzo? Of zit ik met een productiefout?
thx
klein vraagje: ik zit met een tomtom one v2 die ik twee maandjes geleden heb gekocht. Nu wou ik die na een maand terug eens gebruiken, en merkte ik dat de batterij op was. Dit vond ik vrij onlogisch, aangezien die ervoor helemaal vol was? Verbruikt die tomtom nu energie terwijl die afstaat ofzo? Of zit ik met een productiefout?
thx
Ja, die verbruikt energie als ie 'uit' staat (staat in de handleiding
).
[ Voor 14% gewijzigd door pven op 30-12-2007 17:33 ]
Oh, in dat geval zal het probleem wel met alle stemmen optreden. Rapporteer het even via MapShare.DaFreakR schreef op zondag 30 december 2007 @ 17:01:
[...]
Geen idee, zo eens even proberen. In alle overige gevallen zegt ie het overigens wel goed, alleen bij mijn straat dus niet..
Done. Op welke termijn doet tomtom er dan ongeveer iets aan?MSalters schreef op maandag 31 december 2007 @ 12:11:
[...]
Oh, in dat geval zal het probleem wel met alle stemmen optreden. Rapporteer het even via MapShare.
Ik heb een tomtom one aangeschaft, maar nu zit er een groen blaadje in, met een code, een code waarmee je flitslocaties gratis kan downloaden.
Maar ik heb al verschillende dingen geprobeerd, alleen krijg steeds dat ik 29,99 moet afrekenen.
Wat houdt die code in?
En hoe download ik die locaties?
Maar ik heb al verschillende dingen geprobeerd, alleen krijg steeds dat ik 29,99 moet afrekenen.
Wat houdt die code in?
Bel TomTom even, die zijn altijd behulpzaam.
Dat blaadje zat er bij mij ook bij.Jieve schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 21:42:
Ik heb een tomtom one aangeschaft, maar nu zit er een groen blaadje in, met een code, een code waarmee je flitslocaties gratis kan downloaden.
Wat houdt die code in?
Waar moet je die code eigenlijk invoeren?
En wat voor flitslocaties zou je dan krijgen? Want de vaste flitspalen staan toch al gewoon in je TomTom?
Dat varieert. MapShare correcties komen in verschillende types. De correcties die je meteen zelf kunt gebruiken (zoals straatnaam verbeteren) kunnen soms al de volgende dag beschikbaar zijn. Complexere correcties (waar je handmatig moet intypen wat er gewijzigd is) kunnen soms ook zo snel beschikbaar zijn, soms bij de eerstvolgende NavCore update (met nieuwe MapShare functionaliteit), of soms bij de volgende mapupdate (als de wijziging te ingrijpend is - stel je voor wat de Zweden voor een patch hadden gekregen!)DaFreakR schreef op maandag 31 december 2007 @ 17:54:
[...]
Done. Op welke termijn doet tomtom er dan ongeveer iets aan?
Weet iemand waar ik nog een v2 kan scoren? Overal hebben ze de v3.. Ik wil met SD kaartjes kunnen werken.. Overal waar nog v2 stond blijkt uiteindelijk een v3 te zijn.
[ Voor 22% gewijzigd door Arsenius op 07-01-2008 16:33 ]
Vandaag bij http://www.1dayfly.nl/ een 720t voor 350 euro. Volgens pricewatch: TomTom GO 720T (Europa) is dat iets goedkoper dan gemiddeld.
Afgelopen week mijn One v2 geupdated via TomTom Home. Is het nu ook al een optie dat je de TomTom niet meer kan aanzetten als deze niet is aangesloten op een externe stroombron?
Bekend probleem na een bepaalde update. Even een keertje resetten (paperclip onderin het apparaat) en het is voorbij met de ellende. Wat het precies id weet ik ook niet, maar ik heb er nu geen last meer van. (One Europa V2)Magic6399 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 19:05:
Afgelopen week mijn One v2 geupdated via TomTom Home. Is het nu ook al een optie dat je de TomTom niet meer kan aanzetten als deze niet is aangesloten op een externe stroombron?
Ik heb het ook vaak dat ik mijn XL niet aankrijg zonder tandenstoker-reset. Ik gok iets op de combinatie OSX/niet umounten ofzo..
Resetknop heeft inderdaad zn werk gedaan (waarom was ik daar ook niet zelf op gekomen...smeerbartje schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 19:31:
[...]
Bekend probleem na een bepaalde update. Even een keertje resetten (paperclip onderin het apparaat) en het is voorbij met de ellende. Wat het precies id weet ik ook niet, maar ik heb er nu geen last meer van. (One Europa V2)

Niet unmounten heeft er in mijn geval weinig mee te maken. Toch altijd netjes via TomTom Home netjes ontkoppelen en het apparaat verwijderen. Toch vaag probleem..Tofu schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 19:45:
Ik heb het ook vaak dat ik mijn XL niet aankrijg zonder tandenstoker-reset. Ik gok iets op de combinatie OSX/niet umounten ofzo..
Thnx iig voor de hulp
Ik vind juist dat mijn TomTom (ONE v1) veel stabieler en sneller is geworden na de laatste update. Eerst moest ik hem nog weleens 20x achter elkaar resetten als de accu helemaal leeg was geweest om hem weer aan de praat te krijgen. De accu gaat trouwens ook een stuk langer mee nu als je hem niet gebruikt valt mij op. Voorlopig update ik hem gewoon niet, dit bevalt erg goed
Verwijderd
Standaard krijg je iig sowieso geen mobiele flitsers binnen, als je geld betaald wel maar aangezien ik dat niet heb gedaan weet ik ook met welk interval.pven schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 20:56:
Jaar-abbonement is 30 euro. over hoe vaak staat in de informatie: wanneer nodig met regelmaat
Nog een vraagje, misschien kijk ik niet goed, maar met MapShare/kaartcorrecties kan ik wel een eenrichtingsweg omdraaien, maar ik kan geloof ik niet aangeven dat de weg sowieso niet een eenrichtingsweg is?
Volgens mij wel; je geeft per richting aan of het toegestaan is.
Bij een TT HD Traffic zitten de flitsers er standaard bij.Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:33:
[...]
Standaard krijg je iig sowieso geen mobiele flitsers binnen, als je geld betaald wel maar aangezien ik dat niet heb gedaan weet ik ook met welk interval.
Jaar-abbonement is 30 euro. over hoe vaak staat in de informatie: wanneer nodig met regelmaat
Ik heb inmiddels ergens gelezen (ben even kwijt waar
Verwijderd
Ik heb de TT HD Traffic sinds eergisteren. Vaste flitser kreeg ik binnen, maar mobiele flitsers kan ik via die tool op de PC een abbo voor afsluiten.pven schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:56:
[...]
Bij een TT HD Traffic zitten de flitsers er standaard bij.
Ik heb inmiddels ergens gelezen (ben even kwijt waar) dat de mobiele flitsers bij worden gewerkt tijdens het bijwerken van de verkeersinformatie, ik heb dit zelf echter nog niet gezien.
Op de doos staat ook:
Voorgeïnstalleerde flistlocatiedatabase: Met 1 gratis update via TomTom Home.
Geen mobiele flitsers dus. Of ik zie iets over het hoofd. Maar volgens mij kost het je dus 29,95 per jaar extra.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 21:00 ]
Weet iemand hoe het nou zit met de XL:
Zie zowel XL's met TMC antenne als zonder. Net als de lader, vrij vaag of het nou standaard of een accessoire is...
Zie zowel XL's met TMC antenne als zonder. Net als de lader, vrij vaag of het nou standaard of een accessoire is...
Whoop!
Verwijderd
Ik heb de TomTom iets van anderhalf jaar geleden gekocht, misschien zowat twee jaar alweer: het is de Benelux versie van de toen nét 'plattere' TT (volgens mij versie 2, ik hou het niet zo bij). Nu wil ik een nieuwe kaart hebben omdat er ondertussen veel veranderd is (dat gaat maar door) én ik moet over in mei naar Parijs, dus ik dacht dat het misschien wel tijd was voor een Europese kaart: dan heb ik alles (hoop ik dan maar) up to date.
Nu zie ik net dat je nu 50% korting krijgt op kaarten: een download kost 49,95 en een kaart op SD 79,95. Is die SD 1 GB? Dan ben ik waarschijnlijk goedkoper uit als ik 'm download op een zelf gekochte SD...? En de kaart is versie 7.10: iemand enig idee hoe oud die is? Hoe up to date zijn die kaarten? M'n huidige kaart is toch al best wel sterk verouderd: dat gaat sneller dan verwacht. Ik wilde eerst de kaart zo laat mogelijk kopen (vlak voor vertrek naar Parijs), maar ja, de prijs is nu zo laag...!!!
P.S. En o ja, als ik via zo'n gratis dienst (niet van TomTom zelf) flitspalen en zo wil toevoegen, heb ik dan extra ruimte nodig? Past er een grotere SD in de TT1...? Of heeft dat geen nut?
P.S.2 Nóg een vraagje.
Tot nu toe heb ik de TomTom op een Windows-pc aangesloten. Geeft het een probleem als ik 'm nu opeens aan een Mac ga aansluiten?
Nu zie ik net dat je nu 50% korting krijgt op kaarten: een download kost 49,95 en een kaart op SD 79,95. Is die SD 1 GB? Dan ben ik waarschijnlijk goedkoper uit als ik 'm download op een zelf gekochte SD...? En de kaart is versie 7.10: iemand enig idee hoe oud die is? Hoe up to date zijn die kaarten? M'n huidige kaart is toch al best wel sterk verouderd: dat gaat sneller dan verwacht. Ik wilde eerst de kaart zo laat mogelijk kopen (vlak voor vertrek naar Parijs), maar ja, de prijs is nu zo laag...!!!
P.S. En o ja, als ik via zo'n gratis dienst (niet van TomTom zelf) flitspalen en zo wil toevoegen, heb ik dan extra ruimte nodig? Past er een grotere SD in de TT1...? Of heeft dat geen nut?
P.S.2 Nóg een vraagje.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2008 09:12 ]
Ik heb een TT One 3trd edition, er staat benelux op, en nu kwam ik er achter dat je niets meer kan uploaden.
Is er een mogelijkheid om kaart van Eruropa erop te krijgen?
Is er een mogelijkheid om kaart van Eruropa erop te krijgen?
Wat bedoel je precies met 'kan niets meer uploaden'?
Ik bedoel, dus die kaart van Benelux vervangen door de kaart van Europa....
nope
zit intern geheugen in. wat specifiek voor benelux is (qua grootte)
zit intern geheugen in. wat specifiek voor benelux is (qua grootte)
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Oke,das balen!! 
Anders had ik de Europa versie gepakt!!
[ Voor 56% gewijzigd door Jieve op 25-01-2008 10:17 ]
Tja in dit geval is nieuwer niet beter.Jieve schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:17:
Oke,das balen!!
De kaarten zijn redelijk up to date. Enkele aanpassingen tussen de oude (6.75) en de nieuwe (7.10) heb ik wel gezien.Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 08:52:
Blijkt wel weer.megatronics schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:29:
[...]
Tja in dit geval is nieuwer niet beter.
Is het trouwens mogelijk dat ik er mobile controles op krijg?
Ik word gek..
Welke versie is nou nieuwer, de V3, of de new edition.... en dan zie ik her en der ook nog de V4 aangeboden, bestaat die uberhaupt of is dat de new edition???
Welke versie is nou nieuwer, de V3, of de new edition.... en dan zie ik her en der ook nog de V4 aangeboden, bestaat die uberhaupt of is dat de new edition???
Misschien een stomme vraag die al eerder gesteld is, maar ik kan het nergens vinden:
Kun je ook de kaarten updaten? Of moet je dan de nieuwste kaart kopen? Ik dacht namelijk dat je iedere 6 maanden ofzo de kaarten kon updaten, maar ik kan de functie hiervoor nergens vinden.
M'n schoonvader heeft bijvoorbeeld een Tomtom van 1,5 jaar geleden en die loopt continu aan tegen vernieuwingen in de wegen die nog niet in zijn tomtom staan. Het lijkt me echter nogal absurd om iedere keer dan het volle pond te moeten betalen voor nieuwe kaarten?
Als ik een systeem update doe update ie alleen de software, niet de kaarten.
Bestaat er misschien een soort update service waar je anders lid van kan worden?
Kun je ook de kaarten updaten? Of moet je dan de nieuwste kaart kopen? Ik dacht namelijk dat je iedere 6 maanden ofzo de kaarten kon updaten, maar ik kan de functie hiervoor nergens vinden.
M'n schoonvader heeft bijvoorbeeld een Tomtom van 1,5 jaar geleden en die loopt continu aan tegen vernieuwingen in de wegen die nog niet in zijn tomtom staan. Het lijkt me echter nogal absurd om iedere keer dan het volle pond te moeten betalen voor nieuwe kaarten?
Bestaat er misschien een soort update service waar je anders lid van kan worden?
[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 28-01-2008 15:49 ]
Oudere kaarten kun je helaas niet updaten. Als je een nieuwere kaart hebt, (v7.10 bv) dan is daarbij MapShare mogelijk. Dmv MapShare kunnen gebruikers kleine en grotere mapcorrecties toepassen en 'sharen' met iedereen. Je kunt ook zelf correcties aanbrengen en die niet sharen. MapShare updates (oftewel: kaartcorrecties) worden zeer regelmatig aangeboden door TomTom Home.Bosmonster schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:47:
Misschien een stomme vraag die al eerder gesteld is, maar ik kan het nergens vinden: