iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Edit: Hier staat die.
[ Voor 20% gewijzigd door MegaTronics op 17-09-2007 12:40 . Reden: link toegevoegd ]
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Super. Het werkt. Maar nog steeds de mededeling dat ik een ongeldige activeringscode heb. Heb een vraag bij de helpdesk van Tomtom gedropt. We wachten af.megatronics schreef op maandag 17 september 2007 @ 12:36:
zelfde was bij mij, maar ineens kwam er een popup met de mededeling dat er een nieuwe versie was. Ik zal zo wel even het installatie bestand ergens neerzetten om te downloaden.
Edit: Hier staat die.
ga even op onderzoek uit, er zijn diverse manieren om hem erop te zetten. hierboven heb ik er zelf al een beschreven en overal zijn de bestanden ook gewoon te vinden. Ik neem aan dat er niets illegaals aan is ze van iemand over te nemen aangezien TT zelf de bedoeling heeft ze toch aan te bieden.Royz schreef op maandag 17 september 2007 @ 13:14:
Ik wil dat 7 ook voor de One E serie komtik heb er ook gewoon recht op! Iemand al enig zicht op wanneer dat gaat gebeuren?
Verwijderd
Ik heb 1.5 gedeinstalleerd (had ik nog op m'n pc staan) en daarna de tomtom one V3 aangesloten hij komt dan vanzelf met de vraag of hij voor het open versie 2.0 moet downloaden, daar heb ik ja tegen gezegd. Als dat rond is komt ie nadat je ingelgged hebt vanzelf met updates, zoals de quick fix en flitsersJoepW schreef op maandag 17 september 2007 @ 12:18:
[...]
Als ik "latest version" download vanaf TomTom.com krijg ik versie 1.5. Iemand een link waar ik die bewuste versie 2.0 kan downloaden?
Ik heb een one met navcore 7.120 en de 7.05 kaart op een sd card. Echter zegt mijn TT 'geen kaart gevonden'
werkt de 7.05 eigenlijk wel op een one ?
Verwijderd
Ik heb for the time being het uitschakelen van het scherm tussen de instructies disabled (schakel scherm nooit uit). Het uitschakelen van het scherm (batterij besparing) bij de TT ONE kan via wijzig voorkeuren > wijzig helderheid..
Een legale natuurlijk wel - 't is niet zo alsof TomTom de ONE verkoopt met een onbruikbare kaart.Ray schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 15:55:
Ik heb een one met navcore 7.120 en de 7.05 kaart op een sd card. Echter zegt mijn TT 'geen kaart gevonden'
werkt de 7.05 eigenlijk wel op een one ?
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
volgens de TT site bij updates staat er versie 675 bij de one. Vandaar mijn vraag of er wel een 7.05 voor de One is en deze niet toevallig voor andere versies is. Ik heb nog niemand gehoord over een one met deze kaart erop. Vraag me ook af wat het verschil is aangezien de structuur anders is en hij is bijna 2 x zo groot. Zie me maar als een soort van beta testerMSalters schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:54:
[...]
Een legale natuurlijk wel - 't is niet zo alsof TomTom de ONE verkoopt met een onbruikbare kaart.
Verwijderd
- De map kopieren van een andere tomtom one v2 benelux.
- Opsturen voor reparatie.
Dat tweede heb ik niet zoveel zin in dus vroeg ik me af of iemand deze ook heeft en van wie ik ze zou kunnen krijgen. Het is de volgende versie:
TomTom Map v6.5 Belgium, The Netherlands and Luxembourg.
Ik heb de code-kaart nog steeds dus codes enzo heb ik niet nodig, alleen het gele mapje op de sd kaart dat Benelux heet ofzo. Kan ik deze van iemand krijgen of weet iemand waar deze te vinden zijn?
[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 26-09-2007 15:45 . Reden: Aanhef en groeten niet nodig ]
Hebben een Ford Fiesta met voorruitverwarming. Geeft dat problemen voor de sattelietontvangst?
Lijkt dat er geen tasje voor het toestel bij het pakket zit.
http://www.tomtom.com/pro...ion=491&Category=0&Lid=12
Eventueel een tip voor een online shop? Ik dacht aan www.azerty.nl.
[ Voor 11% gewijzigd door Hurtebise op 25-09-2007 12:14 ]
Bij de benelux zit bijvoorbeeld maar 512MB intern geheugen. Als ik nu dus mijn kaarten wil uitbreiden moet ik een andere versie kopen

Is zeker gedaan om illegaal gebruik van kaarten tegen te gaan. Anders steek je er zo een 2GB kaartje met Europa _ USA in natuurlijk.Tijmen schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:30:
Mensen de nieuwe tomtom one v3 (benelux) kent geen mogelijkheid meer voor SD of MC slot!
Bij de benelux zit bijvoorbeeld maar 512MB intern geheugen. Als ik nu dus mijn kaarten wil uitbreiden moet ik een andere versie kopen
Tijmen schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:30:
Mensen de nieuwe tomtom one v3 (benelux) kent geen mogelijkheid meer voor SD of MC slot!
catchingfire schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 09:01:
Hmm geen SD-sleuf meer in de One3 ? Dus als je naar .... de States gaat kun je er niks mee?
Hier staat een overzichtje van de verschillen tussen de One 1-2-3
http://jouwnav.nl/content...ition_ook_in_Benelux.html
We willen nu een Tom Tom One V3 gaan kopen.
Maar ik vroeg me af of je in de winkel aan de doos/het product kon zien of het om de 2e of 3e versie gaat van het artikel?
Bij de Cartrek kwam het voortdurend voor dat zodra je in de bebouwde kom was de stemmen gewoon te laat waren en je telkens verkeerd reed. (Het was geen probleem van slechte GPS verbdinding want we gebruikte ook altijd de externe GPS antenne).
Ik hoop dat de Tom Tom One V3 wel lekker snel blijft in de bebouwde kom (ie. bij veel korte straatjes etc). ?
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
(Ik neem aan dat je refurbished/tweedehands ofzow bedoeld, maar ik wil gewoon een nieuwe kopen hoor).
Ik wil alleen zeker weten als ik in een winkel ga kijken dat ze me geen V2 aansmeren omdat die nog op vooraad liggen.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Bij mij stond het duidelijk op de doos, linksboven "New 3rd edition"DJ_The_SP schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:53:
Waar zie je mij zeggen dat ik een 'gecrippelde' V3 wil?
(Ik neem aan dat je refurbished/tweedehands ofzow bedoeld, maar ik wil gewoon een nieuwe kopen hoor).
Ik wil alleen zeker weten als ik in een winkel ga kijken dat ze me geen V2 aansmeren omdat die nog op vooraad liggen.
Dat denk ik dus ook... met de v2 is het erg makkelijk om een kaartje te "vinden" op het internet en die er effe in te douwen. Dat voordeel hebben ze met de v3 totaal om zeep geholpen. En ach, TMC.. dat werkt in NL toch voor geen meter, en om nou met zo'n kabelboom op je voorruit te gaan rondrijden...Bigfoot schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:44:
Is zeker gedaan om illegaal gebruik van kaarten tegen te gaan. Anders steek je er zo een 2GB kaartje met Europa _ USA in natuurlijk.
Kijk.. dat bedoel ik nu... waarom denk je dat je met een v3 "beter" af bent dan met een "oude v2 die ze je wellicht aan willen smeren"? Met die v2 kun je tenminste nog zelf met kaarten klooien, met de v3 ben je snel uitgekakt omdat ie geen SD-slot heeft.DJ_The_SP schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:53:
Waar zie je mij zeggen dat ik een 'gecrippelde' V3 wil?
[ Voor 29% gewijzigd door catchingfire op 26-09-2007 20:18 ]
Maar is de V3 daadwerkelijk sneller dan de V2?catchingfire schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:16:
[...]
Kijk.. dat bedoel ik nu... waarom denk je dat je met een v3 "beter" af bent dan met een "oude v2 die ze je wellicht aan willen smeren"? Met die v2 kun je tenminste nog zelf met kaarten klooien, met de v3 ben je snel uitgekakt omdat ie geen SD-slot heeft.
[ Voor 80% gewijzigd door Da_maniaC op 26-09-2007 20:18 ]
Geen idee.. de processor draait nog steeds op 266MHz, net zoals de v2.DJ_The_SP schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:17:
Maar is de V3 daadwerkelijk sneller dan de V2?
van jouwnav.nl:
"De opvallend lage prijzen voor de nieuwe ONE kunnen niet zonder consequenties blijven. Aan de buitenkant lijkt alles dan min of meer hetzelfde te zijn gebleven, om kosten te besparen heeft TomTom weldegelijk moeten bezuinigen op verschillende onderdelen. Zo moet de ONE Third Edition het bijvoorbeeld doen zonder ondersteuning van Bluetooth. Hierdoor is het ophalen van verkeersinformatie via GPRS, het communiceren met TomTom Buddies of het bekijken van de weersverwachting dus niet meer mogelijk met de vernieuwde ONE. Ook kan geen externe GPS-antenne meer worden aangesloten.
Belangrijk verschil met de vorige ONE, de New Edition, is het ontbreken van een sleuf voor het gebruik van een SD-kaart. De ONE Third Edition beschikt hierdoor alleen nog over intern Flash-geheugen. Dat is 512 MB voor een versie met een regio-kaart als bijvoorbeeld de Benelux en 1 GB voor de (West) Europa-versie die wordt geleverd met kaarten van Andorra, België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Ierland, Italië, Liechtenstein, Luxemburg, Monaco, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, San Marino, Spanje, Vaticaanstad, Zweden en Zwitserland.
Naast al deze besparingen, is er gelukkig ook iets toegevoegd. Het nieuwe device is namelijk voorzien van een connector voor een RDS/TMC-module voor het binnenhalen van verkeersinformatie. Deze dient overigens wel apart te worden aangeschaft."
.... dus.. tel uit je "winst" met die fantastische NEW v3!
Oh ja, een tweede vraag: als ik de informatie op jouwnav.nl goed interpreteer is het bij de TT ONE XL wél mogelijk om kaarten (via geheugenkaartje) later toe te voegen. Bijvoorbeeld van Tsjechië omdat deze er standaard niet bij zit. Klopt dit?
Bedankt!
De kaarten van Europa zijn detailkaarten; de TomTom site heeft informatie over de percentages die bekend zijn. Hoofdwegen zijn typisch <10% en de verreweg de meeste europese landen zitten daar ruim boven.Trax_Digitizer schreef op donderdag 27 september 2007 @ 09:39:
Ik sta op het punt een TT ONE XL europe te kopen. Ik vraag me echter af of de kaarten van de westeuropese landen detailkaarten zijn, of dat deze kaarten alleen de hoofdwegen kennen? Ik kan dit om de website van TT ook zo snel niet terugvinden. Weet iemand van jullie dit toevallig?
Ja, itt de ONE 3rd Edition heeft de ONE XL wel een SD slot.Oh ja, een tweede vraag: als ik de informatie op jouwnav.nl goed interpreteer is het bij de TT ONE XL wél mogelijk om kaarten (via geheugenkaartje) later toe te voegen. Bijvoorbeeld van Tsjechië omdat deze er standaard niet bij zit. Klopt dit?
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Het beloofd wel wat aangezien ik binnen in huis gewoon al GPS bereik had.
Past Europa ook op een 256MB kaartje of heb ik dan een grotere nodig?
Weer iemand tot hoelang je kan updaten gratis (flitspalen en kaarten)?
Nou vraag ik mij af: er zitten standaard flitslocaties geinstalleerd op de V3, maar is het mogelijk ook een extern bestand te gebruiken van bijv. flitspalen.nl? Ik merkte bijvoorbeeld afgelopen week dat het in Nederland wel redelijk klopt, maar ik reed afgelopen weekend in een stukje in Belgie en daar miste ongeveer 50% van de flitspalen en bovendien klopte de snelheidsaanduiding voor geen meter (waar je 70 mocht werd steeds 90 of 50 km/u aangegeven).
Leuk voor je maar wat ben je er nu op vooruit gegaan behalve dat je kunt zeggen dat je een v3 hebt?robinhaagmans schreef op zondag 30 september 2007 @ 23:15:
Ik heb mijn One V2 vandaag verkocht voor een goede prijs en de V3 aangeschaft zelfs nog winst gemaakt. Hou persoonlijk wel van wat nieuwe gadgets in de V3 en een nieuwe look. En het feit dat ik geen centraal Europa erop kan zetten zal me niet veel uitmaken ik rijd nooit naar die landen in Europa Polen en dergelijke dus....
en wat is het verschil dan in looks ? een v3 ziet er toch exact hetzelfde uit of vergis ik me nu ?catchingfire schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:29:
[...]
Leuk voor je maar wat ben je er nu op vooruit gegaan behalve dat je kunt zeggen dat je een v3 hebt?
mm even op de TT site gekeken. ze zijn er beide nog zie ik nu. de 3th is dus meer de uitgeklede versie van een echte one lijkt het me nu
[ Voor 17% gewijzigd door Ray op 01-10-2007 17:35 ]
+ makkelijk vinden van een dichtsbijzijnde POI inclusief telefoonnummer (snackbar dergelijke)
+ uitgekledere vriendelijker menu hier en dara wat functies (ongeacht snelheid altijd te zien)
+ vind de straatnamen, plaatsnamen sneller
+ snelheid van het bekijken van een kaart sneller (laden van de plattegrond)
+ een andere map kun je er zo zelf opzetten alleen je heb de beperking aan een 1GB (je geheugen in de tomtom ziet hij als een gewone usb stick
Ik heb vermoeden dat het scherm duidelijker is geworden ????
catchingfire schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:29:
[...]
Leuk voor je maar wat ben je er nu op vooruit gegaan behalve dat je kunt zeggen dat je een v3 hebt?
[ Voor 3% gewijzigd door robinh op 01-10-2007 23:32 ]
Ehm... je bedoelt dus eigenlijk gewoon dat je nu NavCore7 op je v3 hebt, terwijl je dat ook op je v2 had kunnen hebben binnenkort (ik draai al NavCore7 op m'n v2 met serienummer E******) ? Ja sorry hoor, ik doe m'n best om Tomtom's nieuwste speeltje interessant te vinden maar keer op keer krijg ik toch weer het idee dat het gewoon een zwaar uitgeklede v2 is. Alleen hebben ze alvast NavCore7 erop gezet...robinhaagmans schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 23:30:
+ flitspalen zijn meer ingebakken in de V3 (op het hoofdscherm kun je direct een flitspaal bijvoegen in je database inc mobiele flitsers)
+ makkelijk vinden van een dichtsbijzijnde POI inclusief telefoonnummer (snackbar dergelijke)
+ uitgekledere vriendelijker menu hier en dara wat functies (ongeacht snelheid altijd te zien)
+ vind de straatnamen, plaatsnamen sneller
+ snelheid van het bekijken van een kaart sneller (laden van de plattegrond)
+ een andere map kun je er zo zelf opzetten alleen je heb de beperking aan een 1GB (je geheugen in de tomtom ziet hij als een gewone usb stick
Ik heb vermoeden dat het scherm duidelijker is geworden ????
[ Voor 10% gewijzigd door catchingfire op 02-10-2007 13:50 ]
Verwijderd
Geef mij dan maar een V2 met 2GB geheugen kaartje met heel Europa, flitspalen en NavCore 7
dat bedoel ik dus. Heb ook al een poosje nav7 draaien en alle voordelen die hierboven genoemd zijn heb ik ook op mijn v2. plus natuurlijk dat er per abuis zomaar op een regional opeens een totaal europa kaart staat die ik elke keer weer prima kan updaten.....catchingfire schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 13:48:
[...]
Ehm... je bedoelt dus eigenlijk gewoon dat je nu NavCore7 op je v3 hebt, terwijl je dat ook op je v2 had kunnen hebben binnenkort (ik draai al NavCore7 op m'n v2 met serienummer E******) ? Ja sorry hoor, ik doe m'n best om Tomtom's nieuwste speeltje interessant te vinden maar keer op keer krijg ik toch weer het idee dat het gewoon een zwaar uitgeklede v2 is. Alleen hebben ze alvast NavCore7 erop gezet...

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
je kan dat prima officieel doen, je moet alleen home even 'misleiden' en het is klaar. Uitleg is al meerdere keren gegeven.Royz schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 00:41:
Komt die nav7 ook nog een keer officieel voor de v2 met serie E? Dit is echt ongelofelijk ik wil een keer op de officiële manier iets doen en ik moet bijna 2 maanden wachten.
Kleinere ongemakken
- Op de duitse auto snelwegen zijn vele tolpoorten aangemerkt als flitslocatie. Wel raar om een flitsalarm te krijgen als je 200+ rijd en zelfs harder mag
- De file informatie is niet echt goed. Volgens de TomTom zou ik vrijdagmiddag 2x in ca. 28 minuten (fikse files) terechtkomen. Ter plekke was er echt niets aan de hand. Wel in vele andere files gestaan die niet werden gemeld.
- Ik moest bij Arnhem de grens over (daar woon ik in de buurt) en als ik de TomTom had gevolgd was ik via Venlo gestuurd. Dat is echt veel langer en langzamer. En er was geen file info op dat moment.
- In de bergen concludeert de TomTom geregeld dat ik bij een haarspeldbocht 180 graden gedraaid ben ipv netjes de bocht heb genomen. Beetje dom van de software.
Vastlopers
Dit zijn allemaal kleine incidenten vergeleken bij het zeker 1x tot 2x per dag vastlopen van de TomTom. (Overigens met of zonder TMC-module gebeurt het)
Als dit gebeurt dan kan ik alleen nog de TomTom uitzetten.
Dan start de TomTom weer op en doet het weer niet.
Dan nog een keer herstarten en dan 'denkt' de TomTom dat ik op mijn 'Thuis'-locatie ben zonder enig sateliet signaal.
Na enig geduld (enkele minuten) worden de satelieten weer gevonden en kan de weg vervolgd worden.
Echt super irritant.
Kent iemand dit probleem? En zo ja, is er een eventuele oplossing?
Ik vind dat niet officieel. Ik heb betaald voor dit spul en alsnog moet ik lang wachten of trucjes toepassen. Maar goed heb gisteravond alles gereed gemaakt. Alleen nu heb ik een probleem met ruimte. 2gb kaartje met Western Europe en LoquendoTTS en dan is mijn kaart al bijna vol. De stemmen om TTS te gebruiken zijn ook 250mb per stukRay schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 01:34:
[...]
je kan dat prima officieel doen, je moet alleen home even 'misleiden' en het is klaar. Uitleg is al meerdere keren gegeven.
kijk die update is gratis! ze hadden er niet zo goed geld voor kunnen vragen zoals veel andere merken dat doen. Ik vind dat je behoorlijk loopt te zeuren (nofi) . En ben je nou een tweaker of niet ? even 1 dingetje omzetten en klaar is het. Persoonlijk vind ik het veel vervelender dat via de officiële weg de kaarten zo duur zijn en een paar keer per jaar wijzigen.Royz schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 10:15:
[...]
Ik vind dat niet officieel. Ik heb betaald voor dit spul en alsnog moet ik lang wachten of trucjes toepassen. Maar goed heb gisteravond alles gereed gemaakt. Alleen nu heb ik een probleem met ruimte. 2gb kaartje met Western Europe en LoquendoTTS en dan is mijn kaart al bijna vol. De stemmen om TTS te gebruiken zijn ook 250mb per stuk
waar heb je eigenlijk TTS op de TT ? ik heb die combinatie nog niet eerder gezien.
Zeuren? Koop ik eindelijk eens iets officieel en dan moet ik 2 maanden wachten en dan heb ik de update nog steeds niet. De update is niet beschikbaar voor mijn versie van de TomTom One dus hij wordt simpelweg nog niet gesupport en officieel vrijgegeven.Ray schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 10:50:
[...]
kijk die update is gratis! ze hadden er niet zo goed geld voor kunnen vragen zoals veel andere merken dat doen. Ik vind dat je behoorlijk loopt te zeuren (nofi) . En ben je nou een tweaker of niet ? even 1 dingetje omzetten en klaar is het. Persoonlijk vind ik het veel vervelender dat via de officiële weg de kaarten zo duur zijn en een paar keer per jaar wijzigen.
waar heb je eigenlijk TTS op de TT ? ik heb die combinatie nog niet eerder gezien.
Maar goed ik heb versie 7.120 en op deze versie van mij werken de stemmen helemaal niet als je geen text to speech hebt. Ik heb dus TTS erop gezet met de computerstem Saskia en dan hoor je echt alle details
dat is vreemd. Met nav 6 werkten de stemmen wel en nu niet meer ? Ik heb geen enkel probleem met de standaard stemmen onder 7.120 (gewoon update via home, niet zelf via een andere manier) maar Saskia ken in nog nietRoyz schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:36:
[...]
Maar goed ik heb versie 7.120 en op deze versie van mij werken de stemmen helemaal niet als je geen text to speech hebt. Ik heb dus TTS erop gezet met de computerstem Saskia en dan hoor je echt alle details
Dus heb ik de software van tomtom home geinstalleerd op vista. Maar als ik nu tomtom home opstrart dan krijg ik 2 updates te zien. 1 gps fix update en 1 voor het tomtom home programma. Maar helaas blijft tomtom home vast hangen na een tijdje zowel wanneer ik de updates installeer als wanneer ik de updates niet installeer.
De gps-fix update kan hij al helemaal niet installeren, want dan geeft het programma aan dat hij iets niet kan vinden.
Weet iemand hier een oplossing voor?
via TT home heb je de betaalde TT locaties. Je kan ze ook simpel gratis krijgen via flitsservice, flitspaal.nl etc. Je hebt dan het proggie poi edit nodig / of je gebruikt de verkenner. Google even / kijk op die sites en de uitleg zal je vindenSpurlie schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 22:53:
Mijn ouders hebben een tijdje terug een Tomtom one aangeschaft en willen nu graag de flitslocaties erop.
Dus heb ik de software van tomtom home geinstalleerd op vista. Maar als ik nu tomtom home opstrart dan krijg ik 2 updates te zien. 1 gps fix update en 1 voor het tomtom home programma. Maar helaas blijft tomtom home vast hangen na een tijdje zowel wanneer ik de updates installeer als wanneer ik de updates niet installeer.
De gps-fix update kan hij al helemaal niet installeren, want dan geeft het programma aan dat hij iets niet kan vinden.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Die TTS werkt echt heerlijk. Veel meer informatie dan "Sla hier linksaf". Je hoort nu namelijk: "Volg de A4/E19, richting Amsterdam, 34 kilometer".Ray schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 14:36:
[...]
dat is vreemd. Met nav 6 werkten de stemmen wel en nu niet meer ? Ik heb geen enkel probleem met de standaard stemmen onder 7.120 (gewoon update via home, niet zelf via een andere manier) maar Saskia ken in nog nietwellicht toch een kijken dan...
Hoe krijg je dat precies werkend op de One?Royz schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 09:37:
[...]
Die TTS werkt echt heerlijk. Veel meer informatie dan "Sla hier linksaf". Je hoort nu namelijk: "Volg de A4/E19, richting Amsterdam, 34 kilometer".
Je moet de map Loquendo "lenen" van de TomTom 910Bulldog schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:29:
[...]
Hoe krijg je dat precies werkend op de One?
en dat is alles ? gewoon copy / paste en het werkt ??? * Ray gaat een leen 910 zoekenRoyz schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 18:03:
[...]
Je moet de map Loquendo "lenen" van de TomTom 910
Je moet inderdaad zorgen dat die map op je SD kaart terecht komt met een computerstem, zoals Saskia. Kijk eens rond op internet zou ik zeggenRay schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 22:15:
[...]
en dat is alles ? gewoon copy / paste en het werkt ??? * Ray gaat een leen 910 zoeken
de stem had ik al gevonden, nu alleen de map nogRoyz schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 23:25:
[...]
Je moet inderdaad zorgen dat die map op je SD kaart terecht komt met een computerstem, zoals Saskia. Kijk eens rond op internet zou ik zeggen
Bij wijzig stemmen zie je computerstem Saskia staan. Zelfs toen ik Saskia er nog niet op had kon ik mijn TomTom wel wijzigen in deze stem. Dat de map dutch erin voor komt klopt inderdaad wel ja...kravitz schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:55:
Ik heb de map LoquendoTTS incl. de map dutch met de stemmen nu ook op mijn one v2 gezet, maar hoe selecteer ik dan de stem van bijv. saskia?
ahum
hehe maar even de navcore van 910 getest. leuk met die aparte autotjes
[ Voor 119% gewijzigd door Ray op 17-10-2007 23:44 ]
Ik heb hem al eens gereset, en ik heb hem aan de lader gelegd. Geen van beide hielp. Uitzetten van het apparaat gaat dan ook niet meer, ik moet dan de reset knop indrukken...
Kan iemand mij vertellen of ik iets fout doe, of dat ik gewoon weer een brak apparaat aangeschaft heb?
edit: ik heb maar even contact gehad met tomtom, en die dachten dat de applicatie vastliep. Dus ben ik even naar de winkel terug geweest en heb hem omgeruild voor een nieuwe. Die doet het prima, dus ik had weer eens een brak exemplaar aangeschaft

[ Voor 16% gewijzigd door draayertje op 18-10-2007 13:48 ]
Ik heb hem net geinstaleerd via home.
Thx voor de tip. Zie hem inderdaad staan.. TomTom is nu helaas leeg en zit hem nu op te laden via USB als dat uberhaupt gaat. Zitten die nieuwe stemmen ook gelijk bij deze update? Of moet je die apart kopen?rav994 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:10:
Navcore 7 is nu beschikbaar voor de V2.
Voor de E-serie?rav994 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:10:
Navcore 7 is nu beschikbaar voor de V2.
@Ray, ik zal vanavond even voor je kijken
TTS trouwens met geen mogelijkheid aan de praat kunnen krijgen
Same here op een v2, map /LoquendoTTS/Dutch/Saskia en Willem staan in de root van m'n SD-kaartje. Kan echter nergens "Saskia" of Willem selecteren in de Tomtom? Iemand tips?kravitz schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:55:
Ik heb de map LoquendoTTS incl. de map dutch met de stemmen nu ook op mijn one v2 gezet, maar hoe selecteer ik dan de stem van bijv. saskia?
[ Voor 15% gewijzigd door catchingfire op 20-10-2007 20:43 ]
Hmmm waarom zou het niet werken op de One v2 en wel op andere types?rav994 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:44:
dat werkt helaas niet op de one v2
er is hier toch wel iemand die het werkend heeft gekregen, zie een aantal posts naar boven.rav994 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:44:
dat werkt helaas niet op de one v2
Apparaat: TomTomV2 (serie E)
TomTom versie: 7.120
Mapversie: TT6_Benelux_675_1409
Mapstructuur: F:\LoquendoTTS\Dutch
Hierin staan vervolgens de mappen Saskia en Willem in.
Vervolgens ga je in je TomTom naar "Wijzig voorkeuren", "Spraakvoorkeuren" en dan "Wijzig Stem"
Dit zijn de exacte stappen. Mocht hij het dan nog niet doen mis je denk ik bestanden
Nu denkt mijn TT overigens op het moment dat het een go is. Heb opeens ook een opstart logotje erbij die niet op de sd card staat sinds ik 910 software getest heb
Gisteravond kwam deze update geheel automatisch bij mij binnen, dus zonder trucen of listen. TT ONE v2. Versie is nu inderdaad 7.131. Nu nog een automatische kaartupdate.......Ray schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:35:
voor de one second edition is hij net weer anders dan de ook al werkende 7.120. Als je nu update via home krijg je versie 7.131. Zitten een paar kleine verschillen in
TTS trouwens met geen mogelijkheid aan de praat kunnen krijgenzelf niet met een oude versie van TT
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Tja als tweaker wil je het maximale. dus ooit zal ik TTS op mijn one aan de praat krijgen (waarschijnlijk nooit gebruiken want ik heb het geluid vrijwel altijd uit staan
V 7.120 is vast geen oficieele tt v2 releaseRay schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 10:16:
inderdaad erg vreemd. Ik heb ondertussen een stuk of 5 versies geprobeerdwaaronder ook deze combinatie en de files komen van dezelfde locatie als jij ze hebt echter kan ik geen andere stem kiezen (in ieder geval niet Saskia) Ik las wel dat het wellicht niet op elke TT v2 werkt op een forum maar waar het verschil dan zit is me totaal niet duidelijk!
Nu denkt mijn TT overigens op het moment dat het een go is. Heb opeens ook een opstart logotje erbij die niet op de sd card staat sinds ik 910 software getest heb
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
http://tomtomgo.jouwsites.nl/n.php?id=169smeerbartje schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 09:45:
Kan iemand mij vertellen wat het nu precies is? Die "Saskia" en die "Willem"??? Zijn het gewoon stemmetjes of zjin het nieuwe functies van Tomtom??
die is inderdaad voor de v3 geloof ik. maar draait prima op een v2. Ik heb hier de one, one new edition, en one new and xl versies. Netjes allemaal via home beschikbaar gekomen. Maar wat is nu je punt ? Feitelijk werkt op de one TTS niet. Dat weten we al. Maar het zou natuurlijk leuk zijn door een kleine ingreep dat wel te kunnen.rav994 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 23:38:
[...]
V 7.120 is vast geen oficieele tt v2 release
Dus zou je ook 7.120 erop zetten zou loquendo mis werken.
dat heb ik gehad. Lees mijn post een stukje naar boven. Ik heb 5 versies geprobeerd waaronder de 6.150 die zou moeten werken met TTS. de 7.120. de ? versie die op een 910 draait (heb dan helemaal geen geluid) nu dus de 7.131 en nog een oudere versie van een 910. In geen enkele situatie krijg ik TTS aan de praat.rav994 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 19:36:
Mijn punt is dat die versie van een andere tt serie is.
Dus zou je ook 7.120 erop zetten zou loquendo mis werken.
Verwijderd
Thx!
nope, dus erg benieuwd waarom het bij jou wel werktRoyz schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:08:
Is TTS al gelukt bij iemand op de OneV2?
Verwijderd
Ik heb net de Tom Tom XL bij de Media M. gekocht, daar kreeg ik als extra meteen de Western Europe SD bij.
Alleen de BNL SD werkt echter, die andere niet.
Als ik dan de code gebruik om te activeren, meldt hij dat dat niet de juiste code is voor Western Europe.
Bij de BNL vroeg die vreemd genoeg niet om een code...?
Wat te doen?
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Echter heb ik vernomen dat het hierbij niet mogelijk is om de SD-kaart uit de TomTom te halen.
Kan iemand mij hiervan de nadelen melden?
Je kunt geen andere kaarten (die groter zijn dan het interne geheugen) gebruiken.DaFreakR schreef op maandag 12 november 2007 @ 18:12:
Ik zit erover te denken om de TomTom One 3rd edition West-Europa aan te schaffen.
Echter heb ik vernomen dat het hierbij niet mogelijk is om de SD-kaart uit de TomTom te halen.
Kan iemand mij hiervan de nadelen melden?
Verwijderd
Na winkels afgelopen te hebben en veel op Internet gelezen te hebben (ervaringen) kan ik geen keuze maken, en mogelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.
Ik zoek een tom tom met kaarten van West Europa (i.v.m. Ned, Be, Lux, De), snel reageert.
Daarbij kom ik op de volgende 2 modellen: One Europe V3, One XL (eventueel TMC)
Enerzijds valt mijn oog op het grotere scherm van de XL, maar de volgende nadelen? weerhouden mij deze enigzins aan te schaffen: snelheid apparaat (o.a. op kieskeurig veel negatieve geluiden) , gewicht en stabiliteit houder.
Daarnaast leek mij eerst de TMC zinvol, maar lees dat deze om de 10-15 min refreshed en de data afhankelijk is van de radio's. Mijn twijfel dan ook hoe zinvol dit werkt in de praktijk. Ook de negatieve geluiden dat files soms aangegeven worden terwijl ze aan de andere kant van de weg staan en dat bij een omleiding je zo weer in de file kan belanden in Nederland
Hoe zijn daarnaast de uitbreidmogelijkheden? De One XL schijnt intern een te kleine HD te hebben, en de Europe V3 heeft geen SD-aansluiting meer..
De prijzen zijn op basis van functionaliteit niet veel verschillend: 218 euro voor de V3, en 299 euro voor de One XL TMC! (Mediamarkt).
Wie kan zijn ervaring delen en mij helpen?
De ONE range koop je niet voor uitbreidbaarheid; daarvoor is de GO range.
Verwijderd
http://www.jouwnav.nl/forum/index.php?showtopic=9447&hl=
let dan vooral op de opmerkingen ivm hoofd/kleine letters, en de volgende post:
http://www.jouwnav.nl/for...447&view=findpost&p=80103
ik heb net ook de tomtom one V2 gekocht, en ga binnenkort ook eens proberen prutsen met die TTS
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2007 21:18 ]