Het grote Toyota-topic

Pagina: 1 ... 170 171 Laatste
Acties:
  • 956.260 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:44

AMDFreak

Intel is zo..

@JME Deze melding heb ik ook al 2x eerder gehad, ook midden in de nacht. Maar de volgende ochtend start de auto alsof er niets aan de hand is.
Maar ik denk dat het deels door de temperatuur komt.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:06

JME

zeg maar Jamie

Dank voor het meedenken allemaal. Stelt enigszins gerust, maar ik blijf het vaag vinden. Betreft overigens een Corolla TS, dus HEV (zonder P). Weet niet of dat nog iets uitmaakt. Ik zal het eens noemen als ie binnenkort op mag voor de display terugroep.

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

JME schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:52:
Dank voor het meedenken allemaal. Stelt enigszins gerust, maar ik blijf het vaag vinden. Betreft overigens een Corolla TS, dus HEV (zonder P). Weet niet of dat nog iets uitmaakt. Ik zal het eens noemen als ie binnenkort op mag voor de display terugroep.
Zelf ook een TS 1.8 en 2.0 gereden. Veel korte ritjes. Nooit meegemaakt in 50.000 kilometers. Voor mij en misschien andere lezers ook te weten, welk bouwjaar is de jouwe?

[ Voor 5% gewijzigd door Omni op 01-02-2026 14:05 ]

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:00
JME schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:52:
Yaris doet dat ook. Ik was al bang dat het aan mijn dashcam lag.. :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:38

charrel

Cortisol4life..

Zo, voor een paar tientjes een ali carplay android auto boxje voor de rav4 besteld, werkt boven verwachting op de standaard radio en het standaard scherm. Resolutie is dus wel matig 720x640 of zo, maar het werkt allemaal keurig geïntegreerd met het stuurwiel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uhElYR0z5Sq4fzNSFTEXQvgFZvw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HY2NPXzvfRMPyUvHa6icHk6c.jpg?f=fotoalbum_large

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:06

JME

zeg maar Jamie

Omni schreef op zondag 1 februari 2026 @ 14:05:
[...]

Zelf ook een TS 1.8 en 2.0 gereden. Veel korte ritjes. Nooit meegemaakt in 50.000 kilometers. Voor mij en misschien andere lezers ook te weten, welk bouwjaar is de jouwe?
1.8 van maart ‘24.

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Omni schreef op zondag 1 februari 2026 @ 14:05:
[...]

Hoe is jouw ervaring met het verschil tussen de Corolla 1.8 en 2.0? Is de 2.0 de meerprijs waard? Buiten dat deze motor meer vermogen biedt, is hij wellicht ook stiller omdat hij minder hard hoeft te werken voor hetzelfde vermogen tov de 1.8? De nieuwe 1.8 is er nu in 140 variant zag ik. Deze komt dan wellicht ook weer dichter in de buurt van de 2.0.

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

cordonbleu schreef op zondag 1 februari 2026 @ 15:08:
[...]

Hoe is jouw ervaring met het verschil tussen de Corolla 1.8 en 2.0? Is de 2.0 de meerprijs waard? Buiten dat deze motor meer vermogen biedt, is hij wellicht ook stiller omdat hij minder hard hoeft te werken voor hetzelfde vermogen tov de 1.8? De nieuwe 1.8 is er nu in 140 variant zag ik. Deze komt dan wellicht ook weer dichter in de buurt van de 2.0.
Ik heb de oude 1.8 gereden (bj 2022) met de 122pk motorisering en daarna overgestapt op de 184pk 2.0 liter (bj 2023).

Ik heb niet gereden met de nieuwe 1.8 140pk die een sterkere elektromotor heeft.

Ieder van de auto's zijn in stadsverkeer (snelheden tot 50km/u zeg maar) keurig vlot, maar zodra je de 50 voorbij komt leun je niet meer zo op de elektromotor en ga je met name bij de (oude) 1.8 merken dat hij best bescheiden is in vermogen. Heb 20.000km gereden in de 1.8 122pk en daarmee een gemiddelde van 1:19 gehaald in al die kilometers. Met de 2.0 184pk heb ik 30.000 gereden met een gemiddelde van 1:17. De reden voor mijn overstap naar de 2.0 was in ieder geval onder andere dat ik veel meer rijplezier had met de 2.0. Uiteindelijk die geruild voor een RAV4 PHEV. Het enige wat ik nog wel eens mis aan de 2.0 TS is het betere bochtenwerk. Op elk ander vlak is de RAV4 (voor ons!) beter.

Gekeken naar de prijzen van occasions vind ik de nieuwe 1.8 met 140pk te duur t.o.v. de (oudere) 2.0 liter. Ga echter vooral zelf proefrijden. Het is ook maar wat je belangrijk vindt, verbruik t.o.v. prijs, garantie etcetera.

Oh en, geen van deze auto's is objectief stil als je het gaspedaal intrapt. Heb zelf de CVT geluiden nooit vervelend gevonden, vind het wel wat hebben juist. Het klopt in mijn beleving zeker dat je met de 2.0 het pedaal minder hard in hoeft te trappen dan de 1.8 om even ver vooruit te komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Omni op 01-02-2026 15:42 ]

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

Pagina: 1 ... 170 171 Laatste