[Java] minimax algoritme, hoe implementeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• coenbijlsma
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hoi allemaal,

in vervolg op m'n vorige topic ben ik op zoek gegaan naar meer informatie over minimax algoritmes. Ik vond op AI Horizon , Wikipedia en op GoT de belangrijkste info.

Ik ben nu inmiddels zover dat ik het idee achter Decision Trees en minimax begrijp, alleen zit ik met nu met het volgende probleem:

Ik ben dus begonnen met het maken van een minimax-tree in Java, alleen weet ik niet hoe ik m'n programma moet laten beoordelen c.q. punten aan een 'beurt' toekennen (als je code wilt zien dan geef het maar aan, dan post ik die even).

Ook kom ik er niet uit hoe je een 'zoekactie' programmeert naar een bepaalde spelstatus oid.

Heeft iemand misschien een tip of handige link waarmee ik weer verder kan (zoeken)? Ik ben nu echt even vastgelopen.

Verwijderd

Zie http://aima.cs.berkeley.edu/. Er zijn pdf-jes met pseudo-code (aanrader: goede oefening om zelf je code te schrijven mbv deze pseudocode) en er is ook java-code beschikbaar.

Verwijderd

waar wil je het voor implementeren dan, want daar hangt de evaluatie functie van af. Je moet in principe voor elke staat (of zet) een getal geven, voor min een - getal en voor max een plus getal (kan ook andersom maar je begrijpt me wel) en zo de beste zet zoeken door te kijken welke punten jou zet maximaliseert of minimaliseert.

• coenbijlsma
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
@ jo-do-cus: bedankt voor je tip! Hier kan ik me weer een hele poos mee vermaken :9

@ KOD2005: Ik wil het implementeren voor een tic-tac-toe spelletje. Zoals je misschien gelezen hebt in m'n vorige topic was een chess game toch iets te hoog gegrepen ineens...