Hallo iedereen,
Mijn case
om de studie in Java enigszins intrigerend te houden voor mezelf ben ik op zoek gegaan naar een leuk actueel onderwerp. Dat heb ik (denk ik) gevonden in AI. Om dat in de praktijk te brengen, ben ik begonnen met het schrijven van een schaakspelletje, waarbij het de bedoeling is dat de computerspeler zelf het schaken leert; volgens mij dus Strong AI.
Ik heb mezelf al een beetje verdiept in onderstaande artikelen, maar ik wil graag jullie mening over AI weten, en welke methode jullie denken dat het beste is (als daar sprake van is). Misschien hebben jullie ook nog interessante zoektips?
Artikelen:
Strong AI op Wikipedia
Overzicht AI op Wikipedia
Genetic Programming
Google AI
Wat ik vooral met het maken van dit spelletje wil bereiken is:
- Er achter komen hoe je AI kunt implementeren
- Bestaande manieren de revue laten passeren
- Kijken of er toch niet nog een betere manier te vinden is
Ik ben erg nieuwsgierig naar jullie reacties!!
Mijn case
om de studie in Java enigszins intrigerend te houden voor mezelf ben ik op zoek gegaan naar een leuk actueel onderwerp. Dat heb ik (denk ik) gevonden in AI. Om dat in de praktijk te brengen, ben ik begonnen met het schrijven van een schaakspelletje, waarbij het de bedoeling is dat de computerspeler zelf het schaken leert; volgens mij dus Strong AI.
Ik heb mezelf al een beetje verdiept in onderstaande artikelen, maar ik wil graag jullie mening over AI weten, en welke methode jullie denken dat het beste is (als daar sprake van is). Misschien hebben jullie ook nog interessante zoektips?
Artikelen:
Strong AI op Wikipedia
Overzicht AI op Wikipedia
Genetic Programming
Google AI
Wat ik vooral met het maken van dit spelletje wil bereiken is:
- Er achter komen hoe je AI kunt implementeren
- Bestaande manieren de revue laten passeren
- Kijken of er toch niet nog een betere manier te vinden is
Ik ben erg nieuwsgierig naar jullie reacties!!