Inleiding
Ik zie steeds vaker vragen en topics over AI. Misschien onder het mom van kennisdeling leuk om een open-source project hiervoor te starten? Het zou dan leuk zijn als er mensen meedoen die al ervaring hebben op dit terrein.
Mij lijkt het leuk om iets te maken en dit goed te documenteren. Eventueel via een wiki. Dit werkt aardig zie ook het gotbot project. Het onderwerp nader te bepalen maar het zou denk ik het leukst zijn een simpele game (kan ook bestaande zijn) te maken waarin we de AI met verschillende leertechnieken bouwen. Over het onderwerp is een poll gestart.
Stappenplan
Animo bekijken
- Onderwerp kiezen (natuurlijk een die zich leent voor meerdere soorten AI implementaties)
- Onderwerp scope bepalen en een duidelijke omschrijving van wat het onderwerp allemaal inhoud
- Welke vormen van AI gaan we proberen te gebruiken?
- Omgeving bepalen (programmeertaal en bestaande engine?)
- CVS- en Documentatievormen?
- Onderwerp opsplitsen in modules
- Modules programmeren
- Documenteren
- Conclussies
Deze stappen zijn natuurlijk niet definitief en kunnen aangepast worden en in overleg door eventueel teams worden uitgewerkt.
Links
RL Java Blackjack
TD-Gammon
Strong AI
Genetic Programming
MiniMax
Neural network (Wiki)
PDF Neural Network Checkers
Neurale Netwerken (ALGG)
Iets over Neurale Netwerken (Kennislink)
Neurale netwerken (algoritme.nl)
Neurale netwerken (Data & Analysis Center for Software)
Robocode
RL Robocode
Polls
Ik heb de volgende onderwerpen tot nu toe dit topic zien passeren. Als je niet van plan bent mee te werken aan het project breng dan a.u.b. geen stem uit. Dank je
Natuurlijk mag je gewoon op je eigen idee stemmen
Note: Agent Server en AI Environment zijn uit de keuzes weggehaald omdat deze niet thuishoren in deze poll.
Poll: Onderwerp voor AI Project?
• 3D Go
• Backgammon
• Blackjack
• Brein Simulatie
• Dammen
• Eenendertigen
• Eenentwintigen
• Lerende monsters
• Schaken
• Tic tac Toe
• Virtuele auto

Ook een poll maken? Klik hier
Ik zie steeds vaker vragen en topics over AI. Misschien onder het mom van kennisdeling leuk om een open-source project hiervoor te starten? Het zou dan leuk zijn als er mensen meedoen die al ervaring hebben op dit terrein.
Mij lijkt het leuk om iets te maken en dit goed te documenteren. Eventueel via een wiki. Dit werkt aardig zie ook het gotbot project. Het onderwerp nader te bepalen maar het zou denk ik het leukst zijn een simpele game (kan ook bestaande zijn) te maken waarin we de AI met verschillende leertechnieken bouwen. Over het onderwerp is een poll gestart.
Stappenplan
Animo bekijken
- Onderwerp kiezen (natuurlijk een die zich leent voor meerdere soorten AI implementaties)
- Onderwerp scope bepalen en een duidelijke omschrijving van wat het onderwerp allemaal inhoud
- Welke vormen van AI gaan we proberen te gebruiken?
- Omgeving bepalen (programmeertaal en bestaande engine?)
- CVS- en Documentatievormen?
- Onderwerp opsplitsen in modules
- Modules programmeren
- Documenteren
- Conclussies
Deze stappen zijn natuurlijk niet definitief en kunnen aangepast worden en in overleg door eventueel teams worden uitgewerkt.
Links
RL Java Blackjack
TD-Gammon
Strong AI
Genetic Programming
MiniMax
Neural network (Wiki)
PDF Neural Network Checkers
Neurale Netwerken (ALGG)
Iets over Neurale Netwerken (Kennislink)
Neurale netwerken (algoritme.nl)
Neurale netwerken (Data & Analysis Center for Software)
Robocode
RL Robocode
Polls
Ik heb de volgende onderwerpen tot nu toe dit topic zien passeren. Als je niet van plan bent mee te werken aan het project breng dan a.u.b. geen stem uit. Dank je
Note: Agent Server en AI Environment zijn uit de keuzes weggehaald omdat deze niet thuishoren in deze poll.
Poll: Onderwerp voor AI Project?
• 3D Go
• Backgammon
• Blackjack
• Brein Simulatie
• Dammen
• Eenendertigen
• Eenentwintigen
• Lerende monsters
• Schaken
• Tic tac Toe
• Virtuele auto
Ook een poll maken? Klik hier
[ Voor 94% gewijzigd door seamus21 op 23-12-2005 14:26 ]
Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...