'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
als die ook ff screen maakt met score en instellingenFnF schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:49:
[...]
Vul gewoon eerst 2000MHz in, aangezien ie een 3200+ heeft.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Hmm lol, was niet helemaal wakker denk ik
Maar het merk van de videokaart vermelden is overigens denk ik ook wel handig. Nogmaals, relaxt topic
[ Voor 34% gewijzigd door Snaak123 op 04-01-2006 17:30 ]
Dit ding initialiseerd heel vaak m'n gfx drivers niet tijdens het laden van windows. En met een verse windows install @ Amd 3500+ en 1Gb PC3200 RAM en alles gewoon op standaard. Haalt deze bij lange na niet de "juiste" score. Ik ben blij als er bij 3dMark05 een score van 2000+ uit rolt.
Dit hoort volgens mij niet. Ook is het zo dat hij wel goede fps geeft int begin, en sporadisch goede fps geeft. Maar niet op een constant niveau. Kheb al tig keer windows opnieuw installed. En hij blijft daar ook hangen op het moment dat gfx drivers installed en geinitialiseerd worden. Niet altijd, maar 9 van 10 keer wel.
Iemand enig idee wat er mis is met de kaart? Het lijkt wel of hij gewoon kapot is. Maja bij de winkel doet hij het gewoon goed. Kheb inmiddels al een ander mobo van de winkel gekregen, maar zelfs dat blijkt nu niet te werken. Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is ander geheugen. Maar het gehuegen wat ik er in heb zitten komt rechtstreeks uit me vorige systeem waar het perfect werkte. Dus dat zou het ook niet mogen zijn. (en nieuwe processor is ook nog niet geprobeerd).
DE gfx kaart st00k?
[ Voor 4% gewijzigd door ye-roon op 04-01-2006 18:00 ]
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
drivers van je mobo geïnstalleerd? en je geheugen doet het wel of niet imoye-roon schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 17:58:
Ok ik heb dus een XFX GF 6800 GS XXX en ik zit met het volgende:
Dit ding initialiseerd heel vaak m'n gfx drivers niet tijdens het laden van windows. En met een verse windows install @ Amd 3500+ en 1Gb PC3200 RAM en alles gewoon op standaard. Haalt deze bij lange na niet de "juiste" score. Ik ben blij als er bij 3dMark05 een score van 2000+ uit rolt.
Dit hoort volgens mij niet. Ook is het zo dat hij wel goede fps geeft int begin, en sporadisch goede fps geeft. Maar niet op een constant niveau. Kheb al tig keer windows opnieuw installed. En hij blijft daar ook hangen op het moment dat gfx drivers installed en geinitialiseerd worden. Niet altijd, maar 9 van 10 keer wel.
Iemand enig idee wat er mis is met de kaart? Het lijkt wel of hij gewoon kapot is. Maja bij de winkel doet hij het gewoon goed. Kheb inmiddels al een ander mobo van de winkel gekregen, maar zelfs dat blijkt nu niet te werken. Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is ander geheugen. Maar het gehuegen wat ik er in heb zitten komt rechtstreeks uit me vorige systeem waar het perfect werkte. Dus dat zou het ook niet mogen zijn. (en nieuwe processor is ook nog niet geprobeerd).
DE gfx kaart st00k?
http://home.planet.nl/~gobiu004/3dmark053.JPG
[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 04-01-2006 18:15 ]
kan wel stuk zijn maar het niet merken.KappeNou schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 18:15:
[...]
drivers van je mobo geïnstalleerd? en je geheugen doet het wel of niet imoniet half.. op wat voor clocksnelheden draaid die in rivatuner als je 3Dmark draaid? zoals je bv op mijn screenie ziet
draai eens memtest?
heb je je chipsetdrivers geinstalleerd?
en welke GPU drivers heb je geprobeerd? probeer veel verschillende
Voor de rest zijn alle vragen gesteld lijkt me
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Na het lezen van al deze goede scores ben ik ook warm gelopen voor dit kaartje. Alleen dan wel de pci-e variant.
Maar nu zit ik te twijfelen tussen de XFX xxx edition:
- Deze is overgeclockt en loopt dus standaard al sneller dan een andere 6800 GS.
- Deze is mooi goedkoop, scheelt zo'n 60 euri.
Die gigabyte kun je zelf ook wel op clocken, maar ja ik weet zo niet tot hoever het lekker gaat, en de XFX loopt zo wie zo al een stukkie sneller.
Weet iemand ook of je die XFX nog verder kunt opclocken? En zo ja tot hoever ongeveer?
Dus wat zouden jullie doen?
In princiepe kan je alle GSen even hoog clocken mits je een goede core en geheugen krijgt.. maar dat weet je nooitstimpyrulez schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:25:
Hallo mensen,
Na het lezen van al deze goede scores ben ik ook warm gelopen voor dit kaartje. Alleen dan wel de pci-e variant.
Maar nu zit ik te twijfelen tussen de XFX xxx edition:Of de gigabyte 6800GS:
- Deze is overgeclockt en loopt dus standaard al sneller dan een andere 6800 GS.
Wat kan ik beter doen?
- Deze is mooi goedkoop, scheelt zo'n 60 euri.
Die gigabyte kun je zelf ook wel op clocken, maar ja ik weet zo niet tot hoever het lekker gaat, en de XFX loopt zo wie zo al een stukkie sneller.
Weet iemand ook of je die XFX nog verder kunt opclocken? En zo ja tot hoever ongeveer?
Dus wat zouden jullie doen?
Als je zelf gaat overclocken zou ik persoonlijk de gigabyte nemen (vanwege de lage prijs) en als je niet gaat overclocken kan je de XFX overwegen.. De XFX kan je natuurlijk nog wel hoger clocken maar in princiepe niet hoger dan alle andere 6800GSen (btw overclocken klinkt heel moeilijk maar dat is het niet. alleen als je records wil breken wordt het moeilijk
[ Voor 9% gewijzigd door KappeNou op 04-01-2006 19:31 ]
Ik was van plan om me 5700le maarus eruit te mikken, en een 6800GS (AGP) te kopen...
Nu lees ik alleen dat deze kaart lang niet aan de Pci-E versie komt qua snelheid?
En nu blijf ik over met de vraag, 6800GS of 6800XT, gezien dit vast de laaste videokaart upgrade die ik voor AGP ga doen, wil ik toch wel gelijk 1 van de beste kopen voor agp... (Weinig van de agp kaarten over in 't keuze lijstje dus 6800GS/XT kwamen naar voren).
Simpele vraag is de 6800GS AGP 't geld waard of kan ik beter voor de 6800XT en 70euro+/- in de zak houden? (Oh en allebei van asus de gs en xt die ik op 't oog had)
[ Voor 6% gewijzigd door Aapje op 04-01-2006 19:31 ]
voor een prijs rondt de 200/220€ vindt ik het zeker wel waardBaBoOn schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:31:
Ok, na het bladeren door dit draadje kom ik tot de conclusie dat ik beter een andere kaart kan kiezen..
Ik was van plan om me 5700le maarus eruit te mikken, en een 6800GS (AGP) te kopen...
Nu lees ik alleen dat deze kaart lang niet aan de Pci-E versie komt qua snelheid?
En nu blijf ik over met de vraag, 6800GS of 6800XT, gezien dit vast de laaste videokaart upgrade die ik voor AGP ga doen, wil ik toch wel gelijk 1 van de beste kopen voor agp... (Weinig van de agp kaarten over in 't keuze lijstje dus 6800GS/XT kwamen naar voren).
Simpele vraag is de 6800GS AGP 't geld waard of kan ik beter voor de 6800XT en 70euro+/- in de zak houden? (Oh en allebei van asus de gs en xt die ik op 't oog had)
een 6800XT daarin tegen moet je ook eerst unlocken wilt die een beetje presteren, en dan als nog is die niet echt sneller dan een stock 6800GS agp niet unlocked en niet overgeclocked
Dus als je 1 van de snelste agp kaarten wilt hebben moet je voor de GS gaan of bij ATi gaan kijken
[ Voor 6% gewijzigd door KappeNou op 04-01-2006 19:35 ]
Das een hele goeie vraag! Ik vind dat de 6800GS agp niet het geld waar is, op het moment. Hoewel die kaart aanzienlijk beter geheugen heeft, vertonen ze voor de rest precies dezelfde features... en de XT wordt steeds goedkoper, ik las dat je er kon krijgen van +/- 130 €.BaBoOn schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:31:
Ok, na het bladeren door dit draadje kom ik tot de conclusie dat ik beter een andere kaart kan kiezen..
Is de 6800GS Stock (overclock doe ik pas aan zodra ik de snelheid echt nodig ga hebben), 't waard ipv 6800XT, en dan de snelheid mee gewogen in 't oordeel...
Is die GS z'n geld 80 euro verschil het dus waard?
Edit: En ik wil wel '1' van de beste, maar als ik 80 euro neer leg voor een bijv een paar fps meer in een spel zit ik niet op te wachten..
Is het verschil zwaar merkbaar of merk je er geen drol van stock gezegt ene site zegt nmlk van wel andere van niet?
[ Voor 26% gewijzigd door Aapje op 04-01-2006 19:39 ]
als je de GS kan unlocken wel imoXanderDrake schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:35:
[...]
Das een hele goeie vraag! Ik vind dat de 6800GS agp niet het geld waar is, op het moment. Hoewel die kaart aanzienlijk beter geheugen heeft, vertonen ze voor de rest precies dezelfde features... en de XT wordt steeds goedkoper, ik las dat je er kon krijgen van +/- 130 €.
Btw in je top 10 maybe air of water cooled en welk merk 6800GS en PCI-e of AGP
als je ze allebij stock draaid vindt ik het verschil zker waard en als je ze allebij kan unlocken ook.BaBoOn schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:38:
@KappeNou, Dat de GS sneller is snap ik, maar zoals XanderDrake zegt, die XT is 130 euro, en scheelt tochal gouw weer 70/80 euro met die GS, ik vraag niet welke beter is, maar welke kaart is 't geld waard?
Is de 6800GS Stock (overclock doe ik pas aan zodra ik de snelheid echt nodig ga hebben), 't waard ipv 6800XT, en dan de snelheid mee gewogen in 't oordeel...
Is die GS z'n geld 80 euro verschil het dus waard?
De enige manier dat het niet waard is als je een stock 6800GS gaat vergelijken met een unlockte en overgeclockte XT
want een stock XT kan je imo niet lekker de nieuwste games mee spelen, minimum is dan wel een stock GS (spreek uit ervaring met me GE
[ Voor 48% gewijzigd door KappeNou op 04-01-2006 19:42 ]
nou net ff met rivatuner aan getest en de core speed is 486Mhz als ie dat doet. er zat wel een downspike in op een moment. temps zijn 41 max als ie bezig is, en 27 omgeving. En die testjes van het CPU daar zat ik op 2fps max. Kan het zijn dat me cpu gaar is?GoldenSample schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 18:39:
[...]
kan wel stuk zijn maar het niet merken.
draai eens memtest?
heb je je chipsetdrivers geinstalleerd?
en welke GPU drivers heb je geprobeerd? probeer veel verschillende
hehe yeah ik heb ook een unlockte GS lieverKappeNou schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:38:
als je de GS kan unlocken wel imoen dat is ook de vraag bij de XT. Ik heb toch wel liever een unlockte GS dan een unlockte XT
Het scheelt trouwens 110€ @ agp
als er mensen met waterkoeling komen zal ik het doenBtw in je top 10 maybe air of water cooled en welk merk 6800GS
Met de stock GS dus wel lekker? Spreek je dan over min kwaliteit of alles voluit? (speelt ook een rolKappeNou schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:38:
[...]
want een stock XT kan je imo niet lekker de nieuwste games mee spelen, minimum is dan wel een stock GS (spreek uit ervaring met me GE)
Maar ik denk dat deze opmerking me wel heeft overgehaalt naar de GS, tenzij ernog sterkere argumenten tegen de GS komen
Volgende week krijg ik me loon dus nog zat tijd om de keuze te maken
Alvast bedankt iig
@hierboven als je ziet dat ik nu nog met een 5700LE speel en nog tevreden ben
(Vind 't alleen jammer dat ik mostwanted niet voluit kan spelen
Echt spelletjes freak ben ik niet dus vandaar dat ik dat ding toch niet ga overclocken.
[ Voor 20% gewijzigd door Aapje op 04-01-2006 19:45 ]
Maar opzich mag je het van mij doen hoor! Ik kan nog wel een ervaren gebruiken met 6800GS AGP gebruiken voor tests, scores en info

Dus ik blijf maar even

@KappeNou: gaat steeds beter he
idd misschien merk en typecooling, niet alleen air of water, maar type koeler toevoegen aan top10? p.s: goed werk XanderDrake
Ik wacht anders nog effe af tot de prijs beetje zakt, echt te springen om die kaart sta ik ook nietXanderDrake schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:46:
We spreken elkaar wel onwijs tegen he KappeNou![]()
![]()
Maar opzich mag je het van mij doen hoor! Ik kan nog wel een ervaren gebruiken met 6800GS AGP gebruiken voor tests, scores en info
Maar idd 110 euro is wel een heel groot verschil

Ik had een XT van 180 euro op 't oog, waar zag jij die XT van 130?
Maar ik moet wel 't zo bekijken: nieuwe pc bij elkaar kopen is duurder dan 1 keer goede videokaart zodat je weer een jaartje mee kan
(En me dual amd ben ik nog niet van plan om weg te doen)
Btw AGP 4x, zou dat ook nog een merkbaar iets zijn met die GS en XT?.. zit 't me net te bedenken...
Hij wil stock gaan draaienXanderDrake schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:43:
[...]
hehe yeah ik heb ook een unlockte GS lievermaar ik doe nu al jaren met een LE (dus een XT) en die doet het nog uitstekend! En die benchmark die Magik666 liet zijn (4800 met een unlock) vind ik niet echt indrukwekkend... zeker geen 240€ waard...
Het scheelt trouwens 110€ @ agpdat toch stiekem wel een groot bedrag!
[...]
als er mensen met waterkoeling komen zal ik het doen
en als hij dat gaat doen (waarschijnlijk niet) dan zou die dat ook met een GS doen, dan zou ik dus als nog voor de GS kiezen mits die natuurlijk voor een leuke prijs te krijgen is
En ik wil eerst echte benchmarks zien met een unlockte en overgeclockte agp GS want die scores gaan ook zker +- het zelfde worden als een PCI-e variant. Ik haalde met mijn GE al 5150 zonder te unlocken en een GE heeft precies de zelfde specs als een agp GS als het goed is..
Het schijnt haast niks te schelen, dus in games niet merkbaar. met benchmarks iets van 1t/m5% maximaalBaBoOn schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:49:
Btw AGP 4x, zou dat ook nog een merkbaar iets zijn met die GS en XT?.. zit 't me net te bedenken...
[ Voor 13% gewijzigd door KappeNou op 04-01-2006 19:55 ]
Keuze gemaakt
Wacht ik maar een maandje :x, geen LE dingen hiero meer

Btw GS Welk merk XFX / MSI / Asus?
@hieronder, 5700LE was kadootje
[ Voor 27% gewijzigd door Aapje op 04-01-2006 20:34 ]
Mja XT of LE +- het zelfde alleen standaard lopen ze net iets anders.BaBoOn schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:20:
Wacht effe, XT synoniem van LE?
Keuze gemaaktGS.
En neem het goedkoopste merk
BaBoOn schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:20:
Keuze gemaaktGS.
noujah, ken je product, dat de 5700LE zo sloom is, had je in feite ook kunnen weten
Maar goed, als je alles @ stock gaat draaien, dan kan je idd beter een GS halen.
Zal ik doen! en graag gedaant!n0 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:46:
Net een mailtje gehad van Salland, 12-01-06 komt ie daar binnen![]()
idd misschien merk en typecooling, niet alleen air of water, maar type koeler toevoegen aan top10? p.s: goed werk XanderDrake
Lyp0, KappeNou, en apriliarsracing, wat zijn jullie koelers
Ik bedoelde meer van air of water cooledXanderDrake schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:33:
[...]
Zal ik doen! en graag gedaan
Lyp0, KappeNou, en apriliarsracing, wat zijn jullie koelers?
Welk service pack gebruik je? en wat is je geheugen? want damn een 3700+ en ik 3500+ en zo'n mega verschil met 3d mark (ook al ist bij jou overclocked) is gewoon beetje te slecht van mijn pc's kant. Kan het zo zijn dat m'n cpu niet doet wat hij moet doen bij grafische applicaties? 2fps tijdens die tests is niet echt optimaal voor deze cpu denk. Maar other then that, kan ik alleen bedenken dat me geheugen gaar moet zijn. maar Memtest86 zegt van niet, en met cpu tests kreeg ik ook geen probs, maar cpu en gfx = bad results.KappeNou schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 18:15:
[...]
drivers van je mobo geïnstalleerd? en je geheugen doet het wel of niet imoniet half.. op wat voor clocksnelheden draaid die in rivatuner als je 3Dmark draaid? zoals je bv op mijn screenie ziet
euh heheh, die 2fps is juist heeeeel normaal voor je CPU.ye-roon schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:42:
Welk service pack gebruik je? en wat is je geheugen? want damn een 3700+ en ik 3500+ en zo'n mega verschil met 3d mark (ook al ist bij jou overclocked) is gewoon beetje te slecht van mijn pc's kant. Kan het zo zijn dat m'n cpu niet doet wat hij moet doen bij grafische applicaties? 2fps tijdens die tests is niet echt optimaal voor deze cpu denk. Maar other then that, kan ik alleen bedenken dat me geheugen gaar moet zijn. maar Memtest86 zegt van niet, en met cpu tests kreeg ik ook geen probs, maar cpu en gfx = bad results.
heb je al je drivers voor je moederbord wel geïnstalleerd? en welke test haal je 2fps? met CPU test is dat normaal, met grafische test nietye-roon schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:42:
[...]
Welk service pack gebruik je? en wat is je geheugen? want damn een 3700+ en ik 3500+ en zo'n mega verschil met 3d mark (ook al ist bij jou overclocked) is gewoon beetje te slecht van mijn pc's kant. Kan het zo zijn dat m'n cpu niet doet wat hij moet doen bij grafische applicaties? 2fps tijdens die tests is niet echt optimaal voor deze cpu denk. Maar other then that, kan ik alleen bedenken dat me geheugen gaar moet zijn. maar Memtest86 zegt van niet, en met cpu tests kreeg ik ook geen probs, maar cpu en gfx = bad results.
heb ik al gedaan,KappeNou schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:47:
[...]
heb je al je drivers voor je moederbord wel geïnstalleerd? en welke test haal je 2fps? met CPU test is dat normaal, met grafische test nietdeze kaart haald standaard zo'n 5000 punten. Maar check nou is wat die doet in Rivatuner..
Core speed tijdens = 486Mhz
Mem = 1098.68
Temp 41 graden.
ja.. maar voor de 5e keer heb je ook al je moederbord drivers geïnstalleerd?ye-roon schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:50:
[...]
heb ik al gedaan,
Core speed tijdens = 486Mhz
Mem = 1098.68
Temp 41 graden.
Ja...KappeNou schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:52:
[...]
ja.. maar voor de 5e keer heb je ook al je moederbord drivers geïnstalleerd?
Dat is toch alleen die nforce4 drivers? Daarvan heb ik die SMSbus of zo er op gezet en ethernet niet want die stat uit in bios en audio ook niet staat ook uit in bios en volgens veel mensen moet ik niet de ide controller installen. (Heb al zooo vaak getest met en zonder die ide controller result is the same). Zijn er nog meer drivers te installeren dan?
Zover ik weet gaat asus geen 6800 GS maken...BaBoOn schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:20:
Keuze gemaaktGS.
@hieronder, 5700LE was kadootje
AGP dan....blablable schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:58:
[...]
Zover ik weet gaat asus geen 6800 GS maken...
Aub niet je zelf Quoten, gewoon editen.. K thnx
Stomme vraag.... hoe?KappeNou schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 21:08:
[...]
Aub niet je zelf Quoten, gewoon editen.. K thnx

[ Voor 45% gewijzigd door GoldenSample op 04-01-2006 21:55 ]
hier stond toch alles al in :
Btw ik heb de fatality niet gekocht omdat ie vernoemd is naar die arogante klootzak ( srry voor lanuage)maar omdat ie volgens de zalman site 3500 toeren maakt tegen over de gewone cu die er max 2700 maakt max ( welke ik ook in mijn bezit heb ).LyP0 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 13:34:
Ik wil nix zeggen .....
het gaat om een score van 6311 3dmarks.
amd athlon64 3200 @ stock
geil one s @ pc3200 met 2.5,4,3,7 timings
asus a8n sli deluxe bios 1015
point of view 6800gs @ 540/1316
wd raptor 10k rpm
.......... normale ( niet oc'ed ) pc duwt.
ik zal binnekort nog eens proberen een run te maken op hogere freq. en getweakte mem timings ( mn geil one kan tot 320 mhz op 2.5-4-3-5 ) hopelijk kan ik in de buurt van de 6500 komen. daarna word t toch echt tijd voor voltmods, iemand in de buurt van kerkrade of iig in limburg die me daarbij kan helpen ( nog nooit gesoldeerd op prinplaten zo klein )
ik voel me lekkaah !!!
Wat ik had staan was al goedLyP0 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 22:32:
srry maar ik was werken tot half 10 dus kon niet reply'en.
Btw ik heb de fatality niet gekocht omdat ie vernoemd is naar die arogante klootzak ( srry voor lanuage)maar omdat ie volgens de zalman site 3500 toeren maakt tegen over de gewone cu die er max 2700 maakt max ( welke ik ook in mijn bezit heb ).
ik zal binnekort nog eens proberen een run te maken op hogere freq. en getweakte mem timings ( mn geil one kan tot 320 mhz op 2.5-4-3-5 ) hopelijk kan ik in de buurt van de 6500 komen. daarna word t toch echt tijd voor voltmods, iemand in de buurt van kerkrade of iig in limburg die me daarbij kan helpen ( nog nooit gesoldeerd op prinplaten zo klein )
Maar goed, wat ik aanraad is bios modden, dan kan je je soldeerbout laten voor wat ie is
Google es naar NiBitor
Maar wat Lypo zegt klopt die fatal1ty fan gaat harder dan de normale CU, maar ben zelf meer van van Arctic Silencers.
Heb jij een standaard bios enzo? want ik kom echt langerna niet op 540Mhz van me core.. Je intern geheugen maakt verder niet zo veel uit op je 3Dmark score imoLyP0 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 22:32:
srry maar ik was werken tot half 10 dus kon niet reply'en.
[...]
Btw ik heb de fatality niet gekocht omdat ie vernoemd is naar die arogante klootzak ( srry voor lanuage)maar omdat ie volgens de zalman site 3500 toeren maakt tegen over de gewone cu die er max 2700 maakt max ( welke ik ook in mijn bezit heb ).
ik voel me lekkaah !!!
Dan als nog denk ik dat het niet veel verschil maakt aangezien 3Dmark05 veel meer op je Videokaart hangt dan 01 03 en aquamarkLyP0 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:02:
van 333 naar 400 is ook maar 67 mhz meer, van 400 naar 640 is 240 mhz meer. trouwens mn bios is nog helemaal standaart. En ja ik heb al gezocht op nibitor maar ik heb helaas geen pci kaartje om mee te werken als er iets mis gaat, ik heb wel een 2e pci-e vga kaart.
Heb hier ook nog een Zalman Vf700-cu liggen
Bl44t
Tzijn vooral je latencies die het er om doen, daar haalt AMD zn snelheid uit.LyP0 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:02:
van 333 naar 400 is ook maar 67 mhz meer, van 400 naar 640 is 240 mhz meer. trouwens mn bios is nog helemaal standaart. En ja ik heb al gezocht op nibitor maar ik heb helaas geen pci kaartje om mee te werken als er iets mis gaat, ik heb wel een 2e pci-e vga kaart.
maar zoals jullie kunnen zien, degene die bovenaan in de top10 staat, heeft van de 3 de laagste CPU snelheid
@KappeNou: ja, vergeten te zeggen, bij Salland.
[ Voor 13% gewijzigd door Aham brahmasmi op 05-01-2006 01:13 ]
bij alternate hadden ze er vorige week vrijdag 60 binnen gekregenAham brahmasmi schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 00:41:
Bah, de Gigabyte 6800 GS die ik besteld heb zou eerst 28 dec. binnenkomen, was daarna de Zalman VF700 vertraagd tot 3 jan., nu zijn ze resp. op 12 en 9 januari verwacht. Hopelijk wordt dit niet nog verder vooruitgeschoven.
Anuleer gewoon bij salland en bestel hem bij @ alternate..
@ KappeNou : Hoe bevalt jou Gigabyte ? En wat zijn jou max clocks
[ Voor 28% gewijzigd door OcGuru op 05-01-2006 01:19 ]
Bl44t
bevalt tot nu toe wel goed voor prijs/kwaliteit verhoudingSeagate schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 01:17:
Ben ik blij dat ik hem bij alternate heb besteld
@ KappeNou : Hoe bevalt jou Gigabyte ? En wat zijn jou max clocks?
Dit is tot nu toe wel ze max bij mij, 525/1305 (maja kmoet wellis XP 64 installen enzo)
[ Voor 7% gewijzigd door KappeNou op 05-01-2006 02:06 ]
Mja, heb al betaald...Seagate schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 01:17:
Ben ik blij dat ik hem bij alternate heb besteld
ik wacht dus ook maar geduldig af...
Ik neem ook altijd het "basic" model. Alleen Asus kaarten hebben in mijn ogen meerwaarde, die wijken namelijk vaak af van het reference model, en meestal zijn die afwijkingen positief!t!n0 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 11:40:
yep, dat probleem heb ik dus ook, zat er wel aan te denken om mijn bestelling te veranderen in een XFX (die ze wel op voorraad hebben), maarja waarom 70 euro meer betalen voor dezelfde kaart in principe?
ik wacht dus ook maar geduldig af...
Zoals de V9999GT
6800GT @ NV48 (110nm op AGP
ik zou een moord doen voor die kaart
Anoniem: 126280
ik heb ook een zalman Vf-700 CULyp0, KappeNou, en apriliarsracing, wat zijn jullie koelers?
Bij nader inzien dek ik dat er toch noch betere kaarten zullen komen.XanderDrake schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 11:44:
[...]
Ik neem ook altijd het "basic" model. Alleen Asus kaarten hebben in mijn ogen meerwaarde, die wijken namelijk vaak af van het reference model, en meestal zijn die afwijkingen positief!
Zoals de V9999GT![]()
6800GT @ NV48 (110nm op AGP) + hoger stock voltage + 2 molexen + 1.8ns geheugen.
ik zou een moord doen voor die kaart
Net zoals ten tijde van de GF2 er nog GF2MX400 kaarten uitkwamen voor pci terwijl agp al een tijdje ingeburgerd was.
Ik heb nu mijn pci kaartje. Eerst dus mijn geforce 2 kaartje verwijderd, en pci kaart erin. In combinatie met de geforce 2, geen probleem. Nu de 6800gt erin en dan start hij gwn weer met de 6800GT, in de bios heb ik iets gevonden van First init display device ofzo, dat staat standaard al op PCI bij mij. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat hij icm de 6800gt met de pci kaart start?Renegade! schreef op donderdag 29 december 2005 @ 09:51:
Aangezien het GT topic niet echt actief meer is, en dit topic toch vollop over de nv40 gaat post ik hier even men probleem:
Ik heb nu een 6800GT waarvan mogelijk de bios kapot is, en dus niet meer herkend wordt. Als ik de kaart in men pc plug heb ik dus helemaal geen beeld en kan ik geen nvflash gebruiken. Ik heb op marktplaats een pci kaartje kunnen kopen, maar hoe zorg ik er dan voor dat de kaart wel herkend wordt dan? Of kan ik dan gewoon flashen met die pci kaart?
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
SH|T Happens
Als je hem geunlockt hebt, dan heb je een 6800GT, die ietsje beter presteerd dan de stock 6800GS(pci-e).jaacven schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 12:23:
Is er nou nog niemand die de agp versie heeft unlocked, met 3dmark 2005 scores? Wordt steeds aantrekkelijker nu die vandaag weer in prijs gedaald is in de pricewatch.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
Anoniem: 154414
Er is namelijk iets vaags met mijn temps. Na het monteren van de koeler was het steeds 51@ stock en 70@ stress.
Als ik nu kijk zie ik gewoon 56 staan (@stock), en heb dus meteen een scan for artifacts erachteraan gedaan om temp te checken.
Nu zie ik dat de temp stressed 74 (!?!) graden is, dat is dus ook hoger dan eerst.
Dit is trouwens met een Asus 6800GT @ ultra.
Nu kan het wel zijn dat het op mijn kamer iets warmer is ofzo (merk ik trouwens niets van) maar dit zou toch niet zo veel uit moeten maken?
Ik heb het vermoeden dat het komt doordat ik de Zalman koelpasta heb gebruikt, dat dit hard is geworden ofzo en nu minder goed geleid. Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is? Is het verstandig om die zalman-pasta te vervangen voor AS5? Of maakt dat niet zo veel verschil?
Misschien hebben meer mensen hier last van, of weet iemand waarom de temps weer hoger worden?
Ik weet dat 75graden nog wel te doen is voor een kaart maar ik heb natuurlijk niet voor niets die Zalman gemonteerd. Heb em trouwens gewoon op 12V draaien.
Yep dat kan, gewoon ff los halen en AS5 erop smeren. liefst niet uitschieten met dat spul en alleen op je core smerenAnoniem: 154414 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 16:50:
Ik heb een vraagje mbt de koeling van mn 6800GT, maar dat topic is, zoals al eerder vermeld, niet echt actief meer te noemen. Ik had het dus in dat speciale vf700cu topic gezet maar daar komt ook bijna niemand meer. Vandaar dat ik hier ff post.
Er is namelijk iets vaags met mijn temps. Na het monteren van de koeler was het steeds 51@ stock en 70@ stress.
Als ik nu kijk zie ik gewoon 56 staan (@stock), en heb dus meteen een scan for artifacts erachteraan gedaan om temp te checken.
Nu zie ik dat de temp stressed 74 (!?!) graden is, dat is dus ook hoger dan eerst.
Dit is trouwens met een Asus 6800GT @ ultra.
Nu kan het wel zijn dat het op mijn kamer iets warmer is ofzo (merk ik trouwens niets van) maar dit zou toch niet zo veel uit moeten maken?
Ik heb het vermoeden dat het komt doordat ik de Zalman koelpasta heb gebruikt, dat dit hard is geworden ofzo en nu minder goed geleid. Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is? Is het verstandig om die zalman-pasta te vervangen voor AS5? Of maakt dat niet zo veel verschil?
Misschien hebben meer mensen hier last van, of weet iemand waarom de temps weer hoger worden?
Ik weet dat 75graden nog wel te doen is voor een kaart maar ik heb natuurlijk niet voor niets die Zalman gemonteerd. Heb em trouwens gewoon op 12V draaien.
Btw had je al zulke hoge temps toen je hem voor de eerste keer monteerde? dan heb je hem waarschijnlijk niet goed gemonteerd
[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 05-01-2006 16:53 ]
valt wel mee hoe goede airflow je nodig hebt voor idle temps onder de 50. De temps komen dan in iedergeval niet boven de 50 idleFrigolamptje schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 16:53:
AS5 kan makkelijk een paar graden schelen ja; zowizo, even alles demonteren, netjes poetsen en wat verse koelpaste aanbrangen kan nooit kwaad. Bedenk wel dat je met die zalman koeler een goede airflow nodig heb en bv, als je geen pci kaarten hebt alles pci slotjes eruithalen en daar gewoon een koeler tegenaanzetten kan ook al heel wat schelen.
Heb net de 6800GS AGP aangschaft..
3dmark05 geeft een score van 4332.
Is dat niet een beetje weinig????
Specs:
Amd athlon 64 3500+
1 gb mem
a8v deluxe
Teven schokt NFSMW als ik de level of detail 1 klik terug zet...
heb het idee dat mijn oude kaart 5900 @ 5950 ULTRA nog beter presteerde
[ Voor 30% gewijzigd door blablable op 05-01-2006 17:21 ]
Goede prestaties zo te zien, ik denk dat ik hem (PCI-e versie) over een maandje of 2 a 3 zal aanschaffen.
Hoelang zou deze kaart de nieuwste spellen trekken (settings op medium/high)?
AMD Athlon 2 X2 260, Asus M5 A78l USB3, A-DATA 4GB Ram, XFX Geforce 8600GT XXX 256mb, 1×80GB Samsung IDE, 1×160GB Seagate Barracuda SATAII, Pinnacle PCTV Stereo, 350W CoolerMaster PSU
Tot nu, voor de toekomst is nog weinig over te zeggen wie weet nog één jaar maar kan ook zijn dat je het volgende spel al op low moet spelen, en het ligt er ook maar net aan wat voor een spellen je speelt.Noob6 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:22:
Mooie kaart die ook nog eens binnen mijn budget past.
Goede prestaties zo te zien, ik denk dat ik hem (PCI-e versie) over een maandje of 2 a 3 zal aanschaffen.
Hoelang zou deze kaart de nieuwste spellen trekken (settings op medium/high)?
Asus vento 3600 (heb een rode)
Met 80mm aan voorkant en 120mm aan achterkant, lijkt me moeilijk om hier een extra fan in te modden
Maar die airflow is volgens mij wel voldoende. Ook is mij verteld dat mijn temperaturen (in het begin) wel oke waren. Naar mijn weten is de koeler gewoon goed gemonteerd, aangezien de temperatuur wel met 10 graden omlaag is gegaan (was eerst boven de 80). Misschien heel iets te veel/weinig koelpasta ofzo dat is wel mogelijk.
Maar ik dacht toch echt dat 70 graden @ full load wel goed was. Ik zal dan maar de koelpasta vervangen, blijkbaar is die zalman prut gewoon niet zo goed als ik dacht. En dat AS5 kost ook nix. Ik hoop alleen dat ik de koeler er nog wel fatsoenlijk af kan halen aangezien de pasta nu hard is.
Dan moest je toch met de haarfohn te werk?
O ja en hij wordt als een 6800 GT herkent ipv een GS??? Hoe kan dat?blablable schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:07:
Hoi Tweakres,
Specs:
Amd athlon 64 3500+
1 gb mem
a8v deluxe
das wel een beetje weinig.. Heb je wel de laatste officieele drivers van www.nvidia.com ? Uninstall gewoon is alles, reboot dan en vervolgens instal je de driver opnieuw.blablable schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:45:
[...]
O ja en hij wordt als een 6800 GT herkent ipv een GS??? Hoe kan dat?
En dat NFS:mw niet goed loopt is algemeen bekend. met de nieuwste videokaarten loopt die niet goed, ook niet met een 7800GTX. en dan vervolgens met een oude radeon of geforce 4 weer wel..
als die vanaf het begin zulke hoge temps aangeeft heb je hem niet goed gemonteerd. Wat waren de temps met stock koeler? want als die temps ook super hoog waren is je sensor gewoon brak. (in somige gevallen zijn de schroefjes bij de zalman net iets te lang waardoor de koeler niet strak tegen de core komt te zitten, dan wordt die een stuk warmer)Anoniem: 154414 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:43:
Dit is mijn kast:
Asus vento 3600 (heb een rode)
Met 80mm aan voorkant en 120mm aan achterkant, lijkt me moeilijk om hier een extra fan in te modden![]()
Maar die airflow is volgens mij wel voldoende. Ook is mij verteld dat mijn temperaturen (in het begin) wel oke waren. Naar mijn weten is de koeler gewoon goed gemonteerd, aangezien de temperatuur wel met 10 graden omlaag is gegaan (was eerst boven de 80). Misschien heel iets te veel/weinig koelpasta ofzo dat is wel mogelijk.
Maar ik dacht toch echt dat 70 graden @ full load wel goed was. Ik zal dan maar de koelpasta vervangen, blijkbaar is die zalman prut gewoon niet zo goed als ik dacht. En dat AS5 kost ook nix. Ik hoop alleen dat ik de koeler er nog wel fatsoenlijk af kan halen aangezien de pasta nu hard is.
Dan moest je toch met de haarfohn te werk?
Mijn GS werdt met stock koeler en overgeclocked full load zo'n 67 graden en nu met me zalman 55 graden. Niet te vergeten dat een CPU wel 90 graden aan kan, dus hij gaat niet kapot van 70 a 80 graden.
[ Voor 74% gewijzigd door KappeNou op 05-01-2006 18:00 ]
Met stock koeler kwamen mn temps iets boven de 80 uit @ full load.Wat waren de temps met stock koeler?
idle was het steeds rond de 60 graden.
Saarom dacht ik ook dat het allemaal wel goed zat. De koeler deed wat op de verpakking stond, de kaart 10 graden koeler houden @ stress.
Kun je btw nog zien of je schroefjes te lang zijn? En is het dan ook slim om nieuwe schroefjes te kopen?
Nouja als je bedenkt dat mijn 5700LE tot voor 1 a 2 maanden terug nog aan mijn wensen voldeed...mad_max234 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:28:
[...]
Tot nu, voor de toekomst is nog weinig over te zeggen wie weet nog één jaar maar kan ook zijn dat je het volgende spel al op low moet spelen, en het ligt er ook maar net aan wat voor een spellen je speelt.
Dan moet ik met die 6800GS toch weer een tijdje voort kunnen
AMD Athlon 2 X2 260, Asus M5 A78l USB3, A-DATA 4GB Ram, XFX Geforce 8600GT XXX 256mb, 1×80GB Samsung IDE, 1×160GB Seagate Barracuda SATAII, Pinnacle PCTV Stereo, 350W CoolerMaster PSU
Dan is je sensor gewoon niet helemaal goed.. Zolang die zalman hem +- 10 graden koeler houdt dan je stock koeler dan is het wel goed.. Dus maak hem nog ff helemaal schoon en gebruik AS5 inplaats van die zalman prut. Zolang die niet boven de 90 graden wordt gaat die niet kapotAnoniem: 154414 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 18:06:
[...]
Met stock koeler kwamen mn temps iets boven de 80 uit @ full load.
idle was het steeds rond de 60 graden.
Saarom dacht ik ook dat het allemaal wel goed zat. De koeler deed wat op de verpakking stond, de kaart 10 graden koeler houden @ stress.
Kun je btw nog zien of je schroefjes te lang zijn? En is het dan ook slim om nieuwe schroefjes te kopen?
dat is wel Oke, die score, lees de draad voor je blaat, een 6800GS AGP heeft niets met de PCI-E versie te maken, probeer de extra pipes te unlocken en je hebt een 6800GTblablable schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:07:
Hoi Tweakres,
Specs:
Amd athlon 64 3500+
1 gb mem
a8v deluxe
Met stock koeler zonder mods enzo. 500/1300MHz zonder arties in 3Dmark05 en BF2
3Dmark05: 6102
[ Voor 6% gewijzigd door Kakaroto op 05-01-2006 18:35 ]
NiceKakaroto schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 18:34:
Ik heb sinds 2 weken een Gigabyte 6800GS en draait echt super.
hehe.... helaas moet ik melden dat je kaart inderdaad zo zal scoren.... De AGP 6800GS is eigenlijk een slechte grap... Zou dit nou AGP moeten voort trekken? Niet als je het mij vraag...blablable schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:07:
Ik raad aan om te unlocken met Rivatuner, zie startpost, en misschien wat overclocken.
Ik kan je in de Top10 zetten als je wiltKakaroto schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 18:34:
Ik heb sinds 2 weken een Gigabyte 6800GS en draait echt super.
Ik las er overheenGoldenSample schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 18:31:
[...]
dat is wel Oke, die score, lees de draad voor je blaat, een 6800GS AGP heeft niets met de PCI-E versie te maken, probeer de extra pipes te unlocken en je hebt een 6800GT
Unlocken!!!!!!!!!!XanderDrake schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 18:50:
Druk druk druk hier zeg.
[...]
hehe.... helaas moet ik melden dat je kaart inderdaad zo zal scoren.... De AGP 6800GS is eigenlijk een slechte grap... Zou dit nou AGP moeten voort trekken? Niet als je het mij vraag...
Ik raad aan om te unlocken met Rivatuner, zie startpost, en misschien wat overclocken.
[...]
Ik kan je in de Top10 zetten als je wiltheb ik wel je CPU snelheid nodig!
En wel heel veel screens heh
Btw zet nou is air/water koeled en welk merk GS en agp of PCI-e
[ Voor 52% gewijzigd door KappeNou op 05-01-2006 18:59 ]
verder wordt mijn 6800GS als 6800GT herkent door windows? Hoe kan dat?
voor de 100ste keer uninstall je drivers is een keerblablable schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 18:59:
ok, ga proberen mijn 6800gs AGP te unlocken (is och niet schadelijk)
Nee unlocken is niet schadelijk, het enige is als je er artifacs van krijgt moet je ze weer dicht gooien..
[ Voor 15% gewijzigd door KappeNou op 05-01-2006 19:04 ]
Dat kan, omdat het dezelfde cores zijn. En aangezien een 6800GT toch nog beter is hoef je je niet druk te makenblablable schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 18:59:
ok, ga proberen mijn 6800gs AGP te unlocken (is och niet schadelijk)
Is er niemand die hier voor een oplossing weet? Zie intussen ook klikRenegade! schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 12:23:
[...]
Ik heb nu mijn pci kaartje. Eerst dus mijn geforce 2 kaartje verwijderd, en pci kaart erin. In combinatie met de geforce 2, geen probleem. Nu de 6800gt erin en dan start hij gwn weer met de 6800GT, in de bios heb ik iets gevonden van First init display device ofzo, dat staat standaard al op PCI bij mij. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat hij icm de 6800gt met de pci kaart start?
Omhoog schoppen binnen 24 uur is niet gewenst op GoT.Renegade! schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 19:06:
[...]
Is er niemand die hier voor een oplossing weet? Zie intussen ook klik
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Hehe, jah ik ben ook bekend met het feit dat die sensors allemaal budgetonderdelen zijn, aangezien een goede al gauw meer kost dan de kaart zelf. Alleen wist ik niet dat je daar ook een iets verhoogde aangegeven temp van kreeg, ik dacht dat ze dan ver over de 100 graden aangaven terwijl de kaart dat niet is.KappeNou schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 18:18:
[...]
Dan is je sensor gewoon niet helemaal goed.. Zolang die zalman hem +- 10 graden koeler houdt dan je stock koeler dan is het wel goed.. Dus maak hem nog ff helemaal schoon en gebruik AS5 inplaats van die zalman prut. Zolang die niet boven de 90 graden wordt gaat die niet kapot
Heb al een tubetje besteld, ga der wel ff goed voor zitten aangezien ik het de vorige keer ook met een beetje hulp heb gedaan, en niet elke stap precies weet. Maarja daar leer je alleen maar van he
Is het nou verstandig om die pasta met een bankpas uit te strijken? Ben een beetje bang dat je dan eerder spul op die condensators krijgt.
In je bios kan je vaak switchen tussen pci en pci-e en agp..Renegade! schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 19:06:
[...]
Is er niemand die hier voor een oplossing weet? Zie intussen ook klik
Maja je kan gewoon je post editen
Ik gebruik altijd een stukje dik papier of een dun stukje karton. Vaak de meegeleverde stikker van zalman of acrticAnoniem: 154414 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 19:19:
[...]
Hehe, jah ik ben ook bekend met het feit dat die sensors allemaal budgetonderdelen zijn, aangezien een goede al gauw meer kost dan de kaart zelf. Alleen wist ik niet dat je daar ook een iets verhoogde aangegeven temp van kreeg, ik dacht dat ze dan ver over de 100 graden aangaven terwijl de kaart dat niet is.
Heb al een tubetje besteld, ga der wel ff goed voor zitten aangezien ik het de vorige keer ook met een beetje hulp heb gedaan, en niet lk niet elke stap precies weet. Maarja daar leer je alleen maar van he![]()
Is het nou verstandig om die pasta met een bankpas uit te strijken? Ben een beetje bang dat je dan eerder spul op die condensators krijgt.
[ Voor 56% gewijzigd door KappeNou op 05-01-2006 19:21 ]
Als je al twee weken zit te kijken op je kaart begin je toch al wanhopig te worden hoorFnF schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 19:15:
[...]
Omhoog schoppen binnen 24 uur is niet gewenst op GoT.

Staat standaard al op pci...KappeNou schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 19:20:
[...]
In je bios kan je vaak switchen tussen pci en pci-e en agp..
Maja je kan gewoon je post editen
Hey your my manGoldenSample schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 18:31:
[...]
dat is wel Oke, die score, lees de draad voor je blaat, een 6800GS AGP heeft niets met de PCI-E versie te maken, probeer de extra pipes te unlocken en je hebt een 6800GT
Stock 3dmark05 score
4332
16 pipelines open zonder arties!
4700
Ga nu kijken of ik de extra vertex unit ook kan openen!
gebruik aub dit knopje

dan heb je rondt de 5000 en dan nu nog overclockenblablable schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 19:25:
[...]
Hey your my man![]()
Stock 3dmark05 score
4332
16 pipelines open zonder arties!
4700
Ga nu kijken of ik de extra vertex unit ook kan openen!
[ Voor 38% gewijzigd door KappeNou op 05-01-2006 19:30 ]
Ow euhh voor ik verder ga, ik kan mijn kaart toch niet beschadigen hiermee? Vind 260 euro best wel veel om binnen 8 uur naar de klote te helpen...KappeNou schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 19:26:
[...]
gebruik aub dit knopje [afbeelding] inplaats van 2x achter elkaar postenk thnx
[...]
dan heb je rondt de 5000 en dan nu nog overclocken
uhm nee.. wel beetje de temps in de gaten houdenblablable schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 19:32:
[...]
Ow euhh voor ik verder ga, ik kan mijn kaart toch niet beschadigen hiermee? Vind 260 euro best wel veel om binnen 8 uur naar de klote te helpen...
ik zou hem clocken naar 410/1150 en dan je 3Dmark score kijken en vandaar langzaam omhoog gaan
[ Voor 13% gewijzigd door KappeNou op 05-01-2006 19:36 ]
Hehe mooi, is post straks de resultaten..KappeNou schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 19:35:
[...]
uhm nee.. wel beetje de temps in de gaten houdenen kijken of je geen artifacs krijgt.
Heb met 16 pipelines open een max temp van 66 graden... Lijkt me goed toch?
Het enige dat je kan doen is je vertexshader of je pipelines, als ze kapot zijn tenminste, nog kapotter makenblablable schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 19:32:
[...]
Ow euhh voor ik verder ga, ik kan mijn kaart toch niet beschadigen hiermee? Vind 260 euro best wel veel om binnen 8 uur naar de klote te helpen...
Ik weet niet of die pipelines je temps beinvloeden maar ze zijn idd nog goed.blablable schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 19:36:
[...]
Hehe mooi, is post straks de resultaten..
Heb met 16 pipelines open een max temp van 66 graden... Lijkt me goed toch?
Kapot is kapot.. boeid niet wat er verder gebeurd imoRenegade! schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 19:37:
[...]
Het enige dat je kan doen is je vertexshader of je pipelines, als ze kapot zijn tenminste, nog kapotter makenDus gewoon verder doen en hopelijk voor jou werken ze nog, dan heb je een echte gt!
Maja clock hem is naar 410/1150 check dan je score, vanaf daar langzaam omhoog gaan
66 graden is nog netjes met standaard koeler. mijn PCI-e was overgeclocked 67.. Zolang het niet boven de 90graden gaat is het goed
[ Voor 16% gewijzigd door KappeNou op 05-01-2006 19:39 ]
das best wel onzin. dan is je kaart brak en kan je hem RMAenRenegade! schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 19:42:
Er zijn wel kaarten die al artefacts geven bij 65-70, dus boven de 70 zou ik echt niet gaan als je wilt dat je kaart langer dan een maand meegaat
En dan je kaart twee weken kwijt, dan zit je zoals mij nu met een geforce 2 ofzo en dat wens je niemand dus best onder de 70° houden imo.KappeNou schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 19:45:
[...]
das best wel onzin. dan is je kaart brak en kan je hem RMAen
Stock
4332 3dmark05
16 pipelines open
4700 3dmark05
16 pipelines open +vertex shader
4965 3dmark05
Mag ik u allen heel erg bedanken!!! Ik ben helemaal het mannetje met mijn 6800GS AGP
Edit: rivatuner geeft max 66 graden aan...
[ Voor 9% gewijzigd door blablable op 05-01-2006 19:54 ]
mja nu nog overclocken m8blablable schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 19:53:
Oke net alles open gezet 16x1,6vp zonder arties!
Stock
4332 3dmark05
16 pipelines open
4700 3dmark05
16 pipelines open +vertex shader
4965 3dmark05
Mag ik u allen heel erg bedanken!!! Ik ben helemaal het mannetje met mijn 6800GS AGP
Edit: rivatuner geeft max 66 graden aan...
nee dan heb je gewoon een gare kaart en moet je hem dus zoizo RMAen.Renegade! schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 19:53:
[...]
En dan je kaart twee weken kwijt, dan zit je zoals mij nu met een geforce 2 ofzo en dat wens je niemand dus best onder de 70° houden imo.
[ Voor 31% gewijzigd door KappeNou op 05-01-2006 20:02 ]