'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
kep alle drivers uninstalled. Kep nu in de bios PCI-express gedaan inplaats van PCI en AGP wat er stond.FnF schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 17:29:
[...]
Even F8 indrukken met opstarten->VGA Modus
of
Even F8 indrukken met opstarten->Veilige Modus
Veilige modus werkt ook niet. en dat F8 geen idee.. ik ben nu windows opnieuw installen
Verwijderd
81.85, ze kwamen standaard mee met de leadtek. Ik zal de 81.95 van Xtreme-G er eens op zetten en kijken of dat invloed heeft.silitek schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 14:15:
[...]
Vind de 5953 best wat aan de magere kant. Helemaal in combinatie met je proc. Zo draai ik met een 6800NU op 16. 1,6vp 400/900 ook 5k in 3dmark 05...
Welke drivers versie gebruik je??..
Verwijderd
ook driver cleaner gebruikt? http://www.drivercleaner.net/KappeNou schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 17:04:
Nou ik krijg die GS dus niet aan de praatkep me AGP drivers uninstalled, ook nvidia drivers.. maar hij gaat niet eens naar windows toe.. Iemand enig idee of ik met dit dual bordje van asrock in me bios nog wat moet veranderen
ik zou deze drivers http://www.thezproject.or...Z-Tweaked_v8212_Setup.exe eens proberen, ik kreeg met deze drivers 15 frames meer met mijn geforce 581.85, ze kwamen standaard mee met de leadtek. Ik zal de 81.95 van Xtreme-G er eens op zetten en kijken of dat invloed heeft.
(geforce 6800GS heb ik binnen week binnen
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 19:23 ]
fresh windows instal en hij doet hetVerwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 19:22:
[...]
ook driver cleaner gebruikt? http://www.drivercleaner.net/
Wat leuk in 2D loopt ie op 350/1000 wat mijn GE ook deed en in 3D loopt ie @ 425/1000
[ Voor 13% gewijzigd door KappeNou op 30-12-2005 19:59 ]
Go for itKappeNou schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 19:24:
fresh windows instal en hij doet hetben nu ff 3Dmark05 aan het downloaden
ik edit zo ff wat stock scores
Wat leuk in 2D loopt ie op 350/1000 wat mijn GE ook deed en in 3D loopt ie @ 425/1000
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.
Eigenlijk moeten we een soort van Driver standaard afspreken voor scores ofzo. Ik vraag iedereen vriendelijk om zijn/haar "optimum" drivers hier te vermelden
[ Voor 14% gewijzigd door XanderDrake op 30-12-2005 22:49 ]
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Ik heb die gigabyte ook maar besteld, hopelijk volgend week nog binnenKappeNou schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 15:52:
Nou ik heb me Gigabyte 6800GE binnennu nog ff wachten tot die gozer mijn GE komt halen, hij wilt hem ff zien draaien
Hier alvast een paar foto's voor de mensen die dat interreseerd
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[edit] en natuurlijk een nieuwe VF700-Cu erop
[afbeelding]
Kun je misschien ook een foto trekke van de accesoires?
Stock @ 425/1000 haal ik 5072
@ 480/1096 haal ik 5639
ff snel 2 testjes gedaan, morgen zet ik me Zalmannetje erop en dan ff flink overclocken
XanderDrake schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 16:00:
Hehe, thnx
Maar mijn startpost is lang niet zo mooi en uitgebreidt als die van jou
Als je nog hulp/advies ergens bij nodig hebt, laat maar horen
Ik blijf een merge tussen beide topics, zoals ik bij Deel 1 van deze al aangaf, nog steeds interessant vinden, zeker als de AGP versie toch een NV40 chip blijkt te bevatten omdat deze GS AGP dan precies dezelfde eigenschappen zal hebben als een LE/XT.
En verder is het standaard 6800 werk op een verbeterde core dus dezelfde problemen/overclocking/cooling regels zijn toepasbaar volgens mij.
Moeten we het maar een keertje over hebben op MSN ofzo want dit gaat iets teveel richting slowchat ben ik bang.
[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 31-12-2005 01:53 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ben benieuwdKappeNou schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 00:31:
Zo ff snel getest met 3Dmark05
Stock @ 425/1000 haal ik 5072
@ 480/1096 haal ik 5639
ff snel 2 testjes gedaan, morgen zet ik me Zalmannetje erop en dan ff flink overclocken
Die eerste score is in ieder geval behoorlijk is style van de 6800GT.
Jep lijkt me duidelijk dat we het hebben over een NV40 met alle gevolgen van diencybersteef schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 01:53:
offtopic:
Als je nog hulp/advies ergens bij nodig hebt, laat maar horen![]()
Ik blijf een merge tussen beide topics, zoals ik bij Deel 1 van deze al aangaf, nog steeds interessant vinden, zeker als de AGP versie toch een NV40 chip blijkt te bevatten omdat deze GS AGP dan precies dezelfde eigenschappen zal hebben als een LE/XT.
En verder is het standaard 6800 werk op een verbeterde core dus dezelfde problemen/overclocking/cooling regels zijn toepasbaar volgens mij.
Moeten we het maar een keertje over hebben op MSN ofzo want dit gaat iets teveel richting slowchat ben ik bang.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Ik kon niet wachten dus ik heb hem nog maar iets hoger geclockedXanderDrake schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 02:01:
[...]
Ben benieuwd
Die eerste score is in ieder geval behoorlijk is style van de 6800GT.
[...]
Jep lijkt me duidelijk dat we het hebben over een NV40 met alle gevolgen van dien, zie je op MSN!
Nu @ 501/1154 een score van 5860, begint er al op te lijken
En dat voor 5 euro winst! geil hoor
[ Voor 7% gewijzigd door KappeNou op 31-12-2005 03:05 ]
Verwijderd
Ik heb ze ook even geinstalleerd en bekeken, en wat bleek nou; de kwaliteit staat standaard ingesteld op 'hoge snelheid'.Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 19:17:
[...]
ook driver cleaner gebruikt? http://www.drivercleaner.net/
[...]
ik zou deze drivers http://www.thezproject.or...Z-Tweaked_v8212_Setup.exe eens proberen, ik kreeg met deze drivers 15 frames meer met mijn geforce 5
(geforce 6800GS heb ik binnen week binnen)
Daar komt denk ik je magische winst vandaan.
Verwijderd
Het enige wat ik vervelend vind is: Soms als ik de pc opstart krijg ik in windows een schermpje dat de video kaart te weinig stroom krijgt

Haalde ik er eerst zeg maar 5000, nu ineens 4100. Geen andere instellingen want dat kan niet in de gratis versie, snap er niks van

[ Voor 42% gewijzigd door Steffy op 31-12-2005 11:16 ]
Verwijderd
een hogere OC betekend niet meer punten. Er ligt ergens een grens waar je de meeste punten haalt.Steffy schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 11:15:
Ik denk dat ik windows er maar eens opnieuw op moet zetten, met 475/1100 haal ik minder punten dan zonder OCvolgens mij is mijn install gewoon brak. had het er net een maand geleden opnieuw opgezet
Haalde ik er eerst zeg maar 5000, nu ineens 4100. Geen andere instellingen want dat kan niet in de gratis versie, snap er niks vanEn ja ik heb het wel goed gedaan, ik twijfelde eerst nog maar wel onder het goeie tabblad in rivatuner de snelheden aangepast.
Verwijderd
ik heb um ook besteld bij salland (week geleden nu) en hij staat gereserveerd voor me zeggen zet!n0 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 13:43:
@kappenou: goed werk man, heb die kaart ook besteld! bedankt voor de info + foto's! wanneer en waar heb jij die kaart besteld? ik heb em namelijk op 24-12 besteld bij salland maar nog steeds niks binnen
Ik vrees het ook, zelfs mails komen zo blijkbaar later aanXanderDrake schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 13:56:
Ik denk dat triviale dingen zoals "kerstmis" en "nieuwjaar" de bestellingen vertragen
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
Lol bij salland hebben ze hem idd nog niet, daar had ik hem eerst ook besteld. maar eergister zijn er 60 binnen gekomen bij alternate in ridderkerkt!n0 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 13:43:
@kappenou: goed werk man, heb die kaart ook besteld! bedankt voor de info + foto's! wanneer en waar heb jij die kaart besteld? ik heb em namelijk op 24-12 besteld bij salland maar nog steeds niks binnen
[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 31-12-2005 15:22 ]
Verwijderd
(kreeg net bestellingsupdate email)
GigaByte VGA GeForce 6800 GS 256 MB = besteld
Hier ff snel wat fototjes (digicam doet raar

Tubes....It's what make music music!
was ik vergeten er bij te zettensilitek schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 17:17:
wat zijn je temps??....heb zelf andere schroeven voor de Zalman gebruikt. De orginele geef niet genoeg druk op de core..scheelde 5graden
Ik ben zeer benieuwd wat je kan bereiken met die Zalman.
Misschien moeten we een soort 3Dmark Score Top10 zoals in het 6800GT topic bijhouden?
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
Ja zo'n Top10 zal wel leuk zijnXanderDrake schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 17:55:
Go KappeNou![]()
Ik ben zeer benieuwd wat je kan bereiken met die Zalman.
Misschien moeten we een soort 3Dmark Score Top10 zoals in het 6800GT topic bijhouden?
Jep
Maar dan moeten we wel een paar dingen hebben, zoals Futuremark validatielinks, CPU-Z validatie links, uitgebreide specs, enz. enz.
En natuurlijk wat je hoogste score is
Futuremark link lijkt mij genoeg, aangezien daar toch bijna alles wel instaatXanderDrake schreef op zondag 01 januari 2006 @ 15:50:
[...]
Jep
Maar dan moeten we wel een paar dingen hebben, zoals Futuremark validatielinks, CPU-Z validatie links, uitgebreide specs, enz. enz.
En natuurlijk wat je hoogste score isvolgens mij moet jij die nog vinden
Dat is allemaal geen probleemXanderDrake schreef op zondag 01 januari 2006 @ 15:50:
[...]
Jep
En natuurlijk wat je hoogste score isvolgens mij moet jij die nog vinden
hang je videokaart aan een aparte molex en kijk je voeding na of hij 350 watt of meer is (geen sweex-watts!!!!)Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 11:13:
Net een nieuwe poging gewaagd. Nu met 81.95 drivers, en er kwamen 6155 3dmark05 punten uit.
Het enige wat ik vervelend vind is: Soms als ik de pc opstart krijg ik in windows een schermpje dat de video kaart te weinig stroom krijgtkomt dit omdat de orginele fan er niet meer op zit?
AMD 3900x@5Ghz intellkiller
Verwijderd
Ik heb de voeding die std in een antec sonata 2 zit. 450 watt realpower met 2 apparte voltlijnen. Ik heb gewoon de pci-e stekker van die voeding gebruikt, en niet 2 molexen op 1 pci-e connector die ook in de doos zat.wooley schreef op zondag 01 januari 2006 @ 17:05:
[...]
hang je videokaart aan een aparte molex en kijk je voeding na of hij 350 watt of meer is (geen sweex-watts!!!!)
Verwijderd
//Edit, dat alles met de standaard koeler
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2006 02:03 ]
hmm de voltages zijn toch hetzelfde en als de temperaturen in orde zijn zal er toch niks slechts gebeuren denk ikVerwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 01:03:
Ik vraag me het volgende af. Ik heb niet eerder aan overclocken gedaan, maar door nieuwsgierigheid gedreven heb ik via de 'optimale frequentie detecteren van de Nvidia driver mijn Gigabyte 6800 GS op 533 / 1.21 gezet. Daarna heb ik een half uurtje F.E.A.R. gespeeld en niks bijzonders gemerkt. Ben ik nu mijn videokaart aan het slopen of kan ik dit gerust zo laten staan?
Dat is wel een beetje hoog.. Ik weet niet of je standaard koeling hebt maar dan is het zoizo niet goedVerwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 01:03:
Ik vraag me het volgende af. Ik heb niet eerder aan overclocken gedaan, maar door nieuwsgierigheid gedreven heb ik via de 'optimale frequentie detecteren van de Nvidia driver mijn Gigabyte 6800 GS op 533 / 1.21 gezet. Daarna heb ik een half uurtje F.E.A.R. gespeeld en niks bijzonders gemerkt. Ben ik nu mijn videokaart aan het slopen of kan ik dit gerust zo laten staan?
Met goede koeling zou ik niet hoger gaan dan 510/1150 (als je het wil gebruiken om uren te gamen) met volt mods kan je wel hoger.
[ Voor 11% gewijzigd door KappeNou op 02-01-2006 01:39 ]
Waarom? Het maakt niks uit hoor, als alles stabiel is en hij geen crashes ondervindt, dan kan de kaart dat prima hebben. Zeker als er geen extra voltage voor nodig is, heeft hij een mooie in zijn handenKappeNou schreef op maandag 02 januari 2006 @ 01:36:
[...]
Dat is wel een beetje hoog.. Ik weet niet of je standaard koeling hebt maar dan is het zoizo niet goed
Met goede koeling zou ik niet hoger gaan dan 510/1150 (als je het wil gebruiken om uren te gamen) met volt mods kan je wel hoger.
Precies, je hebt goede en slechte core samples. Misschien heeft meneer een goede sample in zijn bezit! Maar dat ie niets merkt, daar moet hij iets aan doen. Voor hetzelfde geldt is ie zo hoog geclock dat de prestaties vervolgens weer naar beneden gaan...FnF schreef op maandag 02 januari 2006 @ 09:51:
Waarom? Het maakt niks uit hoor, als alles stabiel is en hij geen crashes ondervindt, dan kan de kaart dat prima hebben. Zeker als er geen extra voltage voor nodig is, heeft hij een mooie in zijn handen
Ik zou als ik jou was, dus, eens 3dmark2005 runnen. is die zo rond de 6000 punten of meer dan weet dat je kaart uitstekend presteerdVerwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 01:03:
Ik vraag me het volgende af. Ik heb niet eerder aan overclocken gedaan, maar door nieuwsgierigheid gedreven heb ik via de 'optimale frequentie detecteren' van de Nvidia driver mijn Gigabyte 6800 GS op 533 / 1.21 gezet. Daarna heb ik een half uurtje F.E.A.R. gespeeld en niks bijzonders gemerkt. Ben ik nu mijn videokaart aan het slopen of kan ik dit gerust zo laten staan?
//Edit, dat alles met de standaard koeler
9 van de 10 keer heb je met zulke clocksnelheden wel artifacs in 3Dmark. misschien niet in de 1e teste maar dan wel in de 2e of 3e. Hij checked vervolgens niet eens ze temps dus imo is het echt niet slim om zo te blijven draaien. Vooral als je in zijn geval niet zo veel er van af weetXanderDrake schreef op maandag 02 januari 2006 @ 12:04:
[...]
Precies, je hebt goede en slechte core samples. Misschien heeft meneer een goede sample in zijn bezit! Maar dat ie niets merkt, daar moet hij iets aan doen. Voor hetzelfde geldt is ie zo hoog geclock dat de prestaties vervolgens weer naar beneden gaan...
[...]
Ik zou als ik jou was, dus, eens 3dmark2005 runnen. is die zo rond de 6000 punten of meer dan weet dat je kaart uitstekend presteerd
Ey maar Xander waar blijft die top 10 nou
wat is er dant!n0 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 15:26:
het schiet niet op met mn gigabytekwil ook ff bezig
[ Voor 20% gewijzigd door KappeNou op 02-01-2006 16:21 ]
Zit wat in, maar zoals ik al zei, misschien heeft hij die ene van de 10 waar je het over hebtKappeNou schreef op maandag 02 januari 2006 @ 15:47:
9 van de 10 keer heb je met zulke clocksnelheden wel artifacs in 3Dmark. misschien niet in de 1e teste maar dan wel in de 2e of 3e. Hij checked vervolgens niet eens ze temps dus imo is het echt niet slim om zo te blijven draaien. Vooral als je in zijn geval niet zo veel er van af weet
Goed dan begin ik bij deze:Ey maar Xander waar blijft die top 10 nou
Wil iedereen zijn hoogste 6800GS scores HIER vermelden
of mailen naar xanderdrake _at_ gmail _dot_ com?
De enige vereiste is dat je een Futuremark Validatie Link erbij geeft.
Die kan je maken via 3Dmark2005 of Futuremark.com
We moeten de hele Top 10 nog vullen, dus de eerste mensen zullen er sowieso in staan
Bij voorbaad dank!
</schreeuw mode>
heb je nog wat leuks te melden over de kaart verder? wat draai je nu 24/7?
Kep hem 24/7 @ 480/1100 draaien. Dan hoef ik ook niet bang te zijn voor arties of dat ik vergeet me zalman hoger te zetten.t!n0 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 17:20:
nee heb em nog niet kappenou..had em er alvast ingezet, draai nu op een leen kaart van mn baas, om de boel te installeren en te testen (omdat ik hiervoor een 6600GT AGP had en nu dus PCI-E)
heb je nog wat leuks te melden over de kaart verder? wat draai je nu 24/7?
@XanderDrake: a-mail
En nummer 1 is voor KappeNouKappeNou schreef op maandag 02 januari 2006 @ 19:11:
Kep hem 24/7 @ 480/1100 draaien. Dan hoef ik ook niet bang te zijn voor arties of dat ik vergeet me zalman hoger te zetten.
@XanderDrake: a-mail
ik denk dat je meer scores gaat halen met "Total AGP Memory 256 MB" ipv "Total AGP Memory 64 MB" .... of maakt dat totaal niets uit ?Magic666 schreef op zondag 25 december 2005 @ 13:54:
unlocken ging prima, geen artifacts (zover ik kon zien). 3dmark score: 4818 (wel een verbetering dus)
3dmark instellingen: resolutie: 1024*768 AA: uit Filter: Optimal VS en PS Profile: 3_0 Bij rendering options staat niks aangevinkt. Fixed framerate: off
Het gekke is dat 3dmark mijn kaart herkent als een 6800 GT:
Display Device 1/1
NVIDIA GeForce 6800 GT Driver 8.2.1.2
Description NVIDIA GeForce 6800 GT
Manufacturer NVIDIA
Total Local Video Memory 256 MB
Total Local Texture Memory 256 MB
Total AGP Memory 64 MB
Driver File nv4_disp.dll
Driver Version 8.2.1.2
Driver Date 12-19-2005
Driver WHQL Certified false
Max Texture Width 4096 px
Max Texture Height 4096 px
Max User Clipping Planes 6
Max Active Hardware Lights 8
Max Texture Blending Stages 8
Fixed Function Textures In Single Pass 8
Vertex Shader Version 3.0
Pixel Shader Version 3.0
Max Vertex Blend Matrices 0
Max Texture Coordinates 8
VGA Memory Clock 1.0 GHz
VGA Core Clock 11.3 MHz
Wie weet zijn die laatste beta drivers nog niet optimaal voor 6800 GS?
Al die getallen zeggen mij eigelijk bitterweinig, 1 ding weet ik wel: de spellen (lost coast ziet er erg mooi uit) doen het weer
dat komt omdat ik maar 12 pipe lines heb en 5 vertex shaders.. Ik zag idd dat een aantal mensen wel een iets hogere score hebben met die clocksnelheden, maja laat ze maar postenRenegade! schreef op maandag 02 januari 2006 @ 19:57:
Wel hoge clocks voor die score van KappeNou vind ik, met 6800GT kun je die score toch ook halen op ultra snelheden?
Ide 6800 GS een aanrader?
heb gegoogled ect en zie dat de core langzamer is dan de pci e variant... Scheeld het ingame ook veel aan performance?
google maar naar 6800GE benchmarks (Asus v9999GE) De agp 6800GS heeft namelijk precies de zelfde specsblablable schreef op maandag 02 januari 2006 @ 20:03:
Ik wil graag een nieuwe (agp) videokaart.
Ide 6800 GS een aanrader?
heb gegoogled ect en zie dat de core langzamer is dan de pci e variant... Scheeld het ingame ook veel aan performance?
Als je de AGP 6800GS kan unlocken zonder artifacs heeft die precies de zelfde specs als een 6800GT dus kan je hem clocken naar 6800Ultra speeds.
ff een snelle indicatie ik haalde met de AGP variant (niet unlocked, wel overgeclocked) 5150 @ 3Dmark en met de PCI-e variant 6060.. Dus het scheeld wel wat maar niet bijster veel. Voor een prijs rondt de 200 a 220€ zou ik de agp versie zker kopen.
[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 02-01-2006 20:10 ]
Het is dus niet zo dat ik net zo goed een 6600 GT kan kopen... Heb nl gelezen dat tussen de 6600 GT en de 6800GS (agp) niet eens zo veel verschil zit...KappeNou schreef op maandag 02 januari 2006 @ 20:09:
[...]
google maar naar 6800GE benchmarks (Asus v9999GE) De agp 6800GS heeft namelijk precies de zelfde specs
Als je de AGP 6800GS kan unlocken zonder artifacs heeft die precies de zelfde specs als een 6800GT dus kan je hem clocken naar 6800Ultra speeds.
ff een snelle indicatie ik haalde met de AGP variant (niet unlocked, wel overgeclocked) 5150 @ 3Dmark en met de PCI-e variant 6060.. Dus het scheeld wel wat maar niet bijster veel. Voor een prijs rondt de 200 a 220€ zou ik de agp versie zker kopen.
PS: heb nu een 5900 @ 5950 Ultra
Ik vraag me af, waar heb je dat gelezen?blablable schreef op maandag 02 januari 2006 @ 20:14:
Het is dus niet zo dat ik net zo goed een 6600 GT kan kopen... Heb nl gelezen dat tussen de 6600 GT en de 6800GS (agp) niet eens zo veel verschil zit...
PS: heb nu een 5900 @ 5950 Ultra
Klopt namelijk nix van. een 6600GT is misschien ongeveer even snel als een 6800XT @ stock, maar de AGP 6800GS @ stock haalt ie nooit. zelfs niet overclocked.
Als je er dan bij denkt dat je een 6800GS AGP kan unlocken, houdt het dus in dat je een 6800GT in bezit hebt. Probeer die maar eens te vergelijken met een 6600GT.
Verwijderd
Nee het is niet schadelijk. Maar de pipelines die je unlocked kan misschien al reeds beschadigt zijn. Dan kan je em maar beter terug locken; de PC kan namelijk instabiel worden van de rekenfouten die de beschadigde pipeline veroorzaakt. En het is niet erg mooi om te zienVerwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 21:02:
Ik heb de 6800GS AGP nu ongeveer een weekje in bezit en draai alles @ stock en ben tevreden. Ik lees over het unlocken van de kaart en het klinkt niet zo moeilijk, maar kan ik mijn kaart hierdoor niet beschadigen?
ik wil hier even benadrukken, het is absolut niet schadelijk, als de pipe of vertex eenheid kapot is zie je het soms op je desktop al en soms pas in games (hangt er van af hoe erg de beschadiging is) als hij wel kapot is dan zul je artifacts zien, een crash zul je niet krijgen maar dan zet je het gewoon weer terugXanderDrake schreef op maandag 02 januari 2006 @ 21:40:
[...]
Nee het is niet schadelijk. Maar de pipelines die je unlocked kan misschien al reeds beschadigt zijn. Dan kan je em maar beter terug locken; de PC kan namelijk instabiel worden van de rekenfouten die de beschadigde pipeline veroorzaakt. En het is niet erg mooi om te zien.
Verwijderd
Bekijk voor de aardigheid deze paar pagina's even, dan kan je het antwoord meteen terugvindenVerwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 09:36:
sorry voor de ongelovelijke n00b vraag, maar wat valt nou te unlocken de agp 6800 GS en de pci-e 6800GS ?
De aller eerste pagina van dit topic bespreekt dit punt....Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 09:36:
sorry voor de ongelovelijke n00b vraag, maar wat valt nou te unlocken de agp 6800 GS en de pci-e 6800GS ?
*zucht* PCI-E is niet unlockbaart!n0 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 11:32:
@ Kappenou: heb jij je kaart ge-unlocked? of alleen overgeklokt? Ik vind je score zeer netjes, moet dat dan ook zeker gaan halen straks als m'n kaartje binnen is, handig zo'n maatstaaf
I know how it feelsGoldenSample schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 11:41:
*zucht* PCI-E is niet unlockbaar

Verwijderd
ik heb geen validatielink omdat ik 3dmark05 niet gekocht heb. Je hoeft hem niet in de top 10 te zetten omdat je misschien denkt dat ik een oneerlijke score hebt maar dat is het niet.
CPU: Amd X2 3800+ @ 2400mhz
GPU: Leadtek Geforce 6800GS @ 516/1.18
Er is trouwens ook een LeadTek PX6800 GS TDH Extreme, maar jij hebt gewoon de PX6800 GS TDH hè? Die Extreme draait namelijk @ 485/1100, dan weten we ff in hoeverre je die Leadtek geOCed hebt. Meer info .Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 12:05:
[afbeelding]
ik heb geen validatielink omdat ik 3dmark05 niet gekocht heb. Je hoeft hem niet in de top 10 te zetten omdat je misschien denkt dat ik een oneerlijke score hebt maar dat is het niet.
hoef je niet te kopen, alleen jij hebt um gecracked naar PRO versie en dan kan je inderdaad geen linkje makenVerwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 12:05:
[afbeelding]
Nieuwe Nr 1!! Waarschijnlijk hebben de multi threaded drivers en jou X2 mee gewerkt aan deze scores
Verwijderd
Ik heb de gewone versie die standaard op 425/1000 staat zoals het reference model van nvidiaSnaak123 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 12:14:
[...]
Er is trouwens ook een LeadTek PX6800 GS TDH Extreme, maar jij hebt gewoon de PX6800 GS TDH hè? Die Extreme draait namelijk @ 485/1100, dan weten we ff in hoeverre je die Leadtek geOCed hebt. Meer info .
(kan je met de gedownloade versie een validatielink aanmaken?)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2006 13:09 ]
Jep. Maar ik moet toegeven, het is mij ook nog niet geluktVerwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 13:09:
[...]
Ik heb de gewone versie die standaard op 425/1000 staat zoals het reference model van nvidia
(kan je met de gedownloade versie een validatielink aanmaken?)

het gaat om een score van 6311 3dmarks.
amd athlon64 3200 @ stock
geil one s @ pc3200 met 2.5,4,3,7 timings
asus a8n sli deluxe bios 1015
point of view 6800gs @ 540/1316
wd raptor 10k rpm
Ik heb alles zo normaal mogelijk gelaten om zo veel mogelijk aan de videokaart over te laten, je zou dus ongeveer zoiets krijgen als je deze kaart in een normale ( niet oc'ed ) pc duwt.
ik voel me lekkaah !!!
Hele mooie scoreLyP0 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 13:34:
Ik wil nix zeggen maar je bent hier bezig over een nieuwe nr 1 met een score van 6178 maar in het vorige deel staat een post van mij met screenshots en details( rivatuner temps en fps per 3dmark test) van mijn run.
het gaat om een score van 6311 3dmarks.
amd athlon64 3200 @ stock
geil one s @ pc3200 met 2.5,4,3,7 timings
asus a8n sli deluxe bios 1015
point of view 6800gs @ 540/1316
wd raptor 10k rpm
Ik heb alles zo normaal mogelijk gelaten om zo veel mogelijk aan de videokaart over te laten, je zou dus ongeveer zoiets krijgen als je deze kaart in een normale ( niet oc'ed ) pc duwt.
En als iemand er achter komt hoe je die validatielink moet maken, please vermeldt het dan!
Wowpoint of view 6800gs @ 540/1316
[ Voor 15% gewijzigd door Snaak123 op 03-01-2006 13:55 ]
ik upload strax fftjes 2 screenie's ik moet namelijk over een minut of 10 gaan werken tot 9.
btw het mooie aan de pov is dat ze erg snel geheugen hebben op de kaart, op de meeste nieuwe zit 2 ns of 1.8 oid maar op de pov zit 1.6 nu en als je een van de eerste hebt dan heb je warschijnlijk 1.4 nz mem.
De core daar moet je gewoon geluk mee hebben, ik zit hier met een a1 rev op stock voltage. Werkt goed en in spellen doet deze kaart beslist niet onder voor een 7800gt.
ik voel me lekkaah !!!
Verwijderd
Op welke speeds begin je die zwarte vlakken te krijgen dan?Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 14:24:
ik krijg als ik te hoog clock, een soort van artifacts. Het zijn zwarte vlakken in 3dmark05. Hebben er nog meer mensen last van?
dat zijn gewoon artifacs als je hem te hoog clockedVerwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 14:24:
ik krijg als ik te hoog clock, een soort van artifacts. Het zijn zwarte vlakken in 3dmark05. Hebben er nog meer mensen last van?
@XanderDrake: maybe leuk in de top 10 wat voor 6800GS
[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 03-01-2006 15:46 ]
geen idee.... maar eh.... waar kan ik dat instellen??Adlan schreef op maandag 02 januari 2006 @ 19:58:
[...]
ik denk dat je meer scores gaat halen met "Total AGP Memory 256 MB" ipv "Total AGP Memory 64 MB" .... of maakt dat totaal niets uit ?
gevonden in de bios...

Ik zal 3dmark05 nog een laten lopen
Ik zal de resultaten zo posten
hele 4823... 5 meer dan de vorige met dezelfde 3dmark instellingen maar nu AGP in bios op 256mb.
[ Voor 34% gewijzigd door Magic666 op 03-01-2006 17:41 ]
Magic666 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 17:22:
[...]
geen idee.... maar eh.... waar kan ik dat instellen??
gevonden in de bios...![]()
Ik zal 3dmark05 nog een laten lopen
Ik zal de resultaten zo posten
hele 4823... 5 meer dan de vorige met dezelfde 3dmark instellingen maar nu AGP in bios op 256mb.
XFX 6800 GS, met 82.12 beta drivers op een P4 3 Ghz, 1024mb intern. Asus P4P800-X mobo. Niet overgeclocked, alleen unlocked (tenzij dat ook al overclocken is....)KappeNou schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 18:08:
[...]
wat voor kaart heb jij dan.. Want die score is wel extreem laag voor een unlockte 6800GS.. Ik haalde met standaard pipe lines en overgeclocked al 5150 met me GE..
Verwijderd
ik ben nog aan het uitzoeken bij welke speeds die zwarte vlakken komen.Snaak123 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 14:45:
[...]
Op welke speeds begin je die zwarte vlakken te krijgen dan?
Als je de kaart dus ge-unlocked hebt, dan heb je een AGP kaart en die zijn niet zo snel als de PCI-E kaarten zoals al vaker is verteld.Magic666 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 18:36:
[...]
XFX 6800 GS, met 82.12 beta drivers op een P4 3 Ghz, 1024mb intern. Asus P4P800-X mobo. Niet overgeclocked, alleen unlocked (tenzij dat ook al overclocken is....)
- Als ik het goed heb moet je agp apperture size in de bios lekker op 128mb laten staan. Volgens een aantal sites was dit de beste optie.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 19:08:
Als je de kaart dus ge-unlocked hebt, dan heb je een AGP kaart en die zijn niet zo snel als de PCI-E kaarten zoals al vaker is verteld.
ik maak er ook geen probleem van..Men vraagt ik antwoord.
- Als ik het goed heb moet je agp apperture size in de bios lekker op 128mb laten staan. Volgens een aantal sites was dit de beste optie.
het stond op 64 nu op 256, kan nog wel eens kijken wat 128 doet. Maar zoals eerder gezegd: getallen zeggen mij weinig, zolang de spellen maar weer soepel draaien en dat doen ze
Je unlocked met rivatuner lijkt mij? Clock dan meteen ff wat hogerMagic666 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 18:36:
[...]
XFX 6800 GS, met 82.12 beta drivers op een P4 3 Ghz, 1024mb intern. Asus P4P800-X mobo. Niet overgeclocked, alleen unlocked (tenzij dat ook al overclocken is....)
Wie zegt dat een unlockte 6800GS agp langzamer is dan een 6800GS PCI-e?? Als je hem kan unlocken heb je gewoon een 6800GT en die kan je even snel laten lopen als een 6800GS PCI-e (als ik natuurlijk volt modden erbuiten laat)Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 19:08:
[...]
ik ben nog aan het uitzoeken bij welke speeds die zwarte vlakken komen.
[...]
Als je de kaart dus ge-unlocked hebt, dan heb je een AGP kaart en die zijn niet zo snel als de PCI-E kaarten zoals al vaker is verteld.
[ Voor 45% gewijzigd door KappeNou op 03-01-2006 19:34 ]
Met rivatuner ja, als ik wil overclocken krijg ik de melding dat ik eerst moet testen maar als ik op test klik krijg ik de melding: The driver failed to pass internal test...KappeNou schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 19:32:
Je unlocked met rivatuner lijkt mij? Clock dan meteen ff wat hogerstandaard staat een agp GS @ 350/1000 (geen idee wat de xfx staat) maar clock hem is naar 410/1150 ofzo. En dan ff benchen
oftewel de 82.12 betas niet geschikt om over te clocken?
Verwijderd
Ik denk eerder dat het er gewoon niet in zit.
Wat zijn dan de hoogste snelheden die je kunt testen en accepteren?
Verwijderd
77.77, die zaten eerst altijd standaard bij videokaarten volgens mijVerwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 19:49:
Met die drivers is denk ik niets mis. Ik denk eerder dat die core gewoon niet verder wil onder huidige omstandigheden (Voltage/Temperatuur). Je zou het met de 77.77 (?) drivers kunnen proberen verder te komen, daarvan wordt gezegd dat ze het meest stabiel zijn (of was het nou 77.72? iig een 7-serie)
Ik denk eerder dat het er gewoon niet in zit.
Wat zijn dan de hoogste snelheden die je kunt testen en accepteren?
ik bedoel natuurlijk standaard.Wie zegt dat een unlockte 6800GS agp langzamer is dan een 6800GS PCI-e?? Als je hem kan unlocken heb je gewoon een 6800GT en die kan je even snel laten lopen als een 6800GS PCI-e (als ik natuurlijk volt modden erbuiten laat)
welke versie van riva tuner heb je? en je kan zoizo nog veel in power user doen.Magic666 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 19:42:
[...]
Met rivatuner ja, als ik wil overclocken krijg ik de melding dat ik eerst moet testen maar als ik op test klik krijg ik de melding: The driver failed to pass internal test...
oftewel de 82.12 betas niet geschikt om over te clocken?
Net of hier iemand standaard snelheden interreseerdVerwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 19:55:
[...]
77.77, die zaten eerst altijd standaard bij videokaarten volgens mij
[...]
ik bedoel natuurlijk standaard.
[ Voor 32% gewijzigd door KappeNou op 03-01-2006 20:15 ]
Versie 2.0 RC15.8, ik zal poweruser eens bekijken... (ik zie iets staan van disableinternalclocktest, is dat de optie?)KappeNou schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 20:14:
welke versie van riva tuner heb je? en je kan zoizo nog veel in power user doen.
een eerdere driver gaat niet lukken omdat de 6800 GS pas in de 82.12 wordt ondersteund?
Of l*l ik nou...?
[ Voor 28% gewijzigd door Magic666 op 03-01-2006 20:28 ]
je l*lt iddMagic666 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 20:23:
[...]
Versie 2.0 RC15.8, ik zal poweruser eens bekijken... (ik zie iets staan van disableinternalclocktest, is dat de optie?)
een eerdere driver gaat niet lukken omdat de 6800 GS pas in de 82.12 wordt ondersteund?
Of l*l ik nou...?
Als ik jou was zou ik ze uninstallen, opnieuw opstarten, de laatste officieële drivers van nvidia downloaden (81.98) en installen, weer opnieuw opstarten en kijken wat rivatuner dan zegt. Als het dan nog niet lukt kan je in poweruser wat opties aanvinken bij overclocken.
[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 03-01-2006 20:41 ]
en al dit voor die paar getalletjes....

ik voel me lekkaah !!!
Verwijderd
Zijn dit de maximale settings of kan je met deze installingen nog alle games goed spelen zonder airfacts ?
Netjes netjes
een verdiende 1ste plaats!
(wat een heerlijk geheugen heeft de 6800GS toch he )
Verder blijft ie heerlijk koel, voor die clocks. Ik vraag me af of ie nog harder kan.
Ik zit vaak te denken aan bios-mods, om het voltage op de core te verhogen. De temps staan ernaar, dus waarom niet?
Edit:
En hoe hard draait je CPU? dat moet ik weten voor de top10
[ Voor 7% gewijzigd door XanderDrake op 04-01-2006 13:18 ]

maar daarvoor moet ik alle 4 de 120 mm fans op vol hebben en de vga koeler op vol. ik kan dan met geluk net 1 3dmark run af maken en dan net op t einde crasht ie voordat ik de score te zien krijg.
binnekort vmodden en dan hopelijk naar 600+/1400. verschillende hebben al 680/1300 gehaald, 600 of iets hoger moet toch nog te doen zijn met de zalman vf700 fatality.
ik voel me lekkaah !!!
Pssssssssst, geef me je CPU snelheid!LyP0 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:32:
dit is nog prima te doen met gamen, geen atrifacts of nix. max instelingen zijn 570/1360
maar daarvoor moet ik alle 4 de 120 mm fans op vol hebben en de vga koeler op vol. ik kan dan met geluk net 1 3dmark run af maken en dan net op t einde crasht ie voordat ik de score te zien krijg.
binnekort vmodden en dan hopelijk naar 600+/1400. verschillende hebben al 680/1300 gehaald, 600 of iets hoger moet toch nog te doen zijn met de zalman vf700 fatality.
Vervelend kerel... Neem je tijd, de Top 10 loopt niet weg.Steffy schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 13:29:
Erg netjes, hopelijk komt mijn kaartje ook iets verder met een verse windows install, een 3800+ moet toch aardig scoren met deze kaart denk ik. Hopelijk deze week wat scores, het komt er net op neer dat ik gedumpt ben dus heb eigenlijk wel wat anders aan mijn hoofd dat OCen eigenlijk
Nette scores.. vreemd dat ik niet in de buurd van die clocksnelheden komLyP0 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:32:
dit is nog prima te doen met gamen, geen atrifacts of nix. max instelingen zijn 570/1360
btw waarom eigenlijk de fatality?? die is duurder maar koelt het zelfde als de cu
Is inderdaad precies dezelfde, en kost alleen maar meer, misschien vind ie het wel leukKappeNou schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 15:14:
[...]
Nette scores.. vreemd dat ik niet in de buurd van die clocksnelheden komdenk dat ik binnekort maar ff in me bios ga kloten en XP 64 erop ga zetten.
btw waarom eigenlijk de fatality?? die is duurder maar koelt het zelfde als de cuen heeft ook nog de naam van een arrogante amerikaan
Yeah! ik vind Vo0 veel vetter klinkenKappeNou schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 15:14:
btw waarom eigenlijk de fatality?? die is duurder maar koelt het zelfde als de cuen heeft ook nog de naam van een arrogante amerikaan
Ik koop ook nix met die extentie. Fatal1ty is ook maar een (arrogante) gamer, geen tweaker. En volgend jaar wint Vo0 van em
iddXanderDrake schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 15:46:
[...]
Yeah! ik vind Vo0 veel vetter klinken!! Goooo Sander Kaasjager
!
Ik koop ook nix met die extentie. Fatal1ty is ook maar een (arrogante) gamer, geen tweaker. En volgend jaar wint Vo0 van em.
ey maar een kleine update van me score
me geheugen kon verder dan ik dacht
[ Voor 12% gewijzigd door KappeNou op 04-01-2006 16:19 ]
Wordt verwerktKappeNou schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:15:
idd
ey maar een kleine update van me scorehttp://home.planet.nl/~gobiu004/3dmark053.JPG
me geheugen kon verder dan ik dachten me ram geheugen stondt op 333Mhz nog steeds van record halen met me 3700+
Lyp0, als je je CPU snelheid geeft, dan zet ik je er ook in!