6800GT icm PCI kaart probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Beste tweakers,

In het 6800GS topic weten ze niet direct een antwoord op mijn vraag en op GoT zelf vind ik ook niets met de search dus post ik het hier maar even:
Ik heb een 6800GT waarvan de bios kapot is, die wil ik dus flashen met behulp van een pci kaartje. Het pci kaartje icm een mx200 heeft geen problemen en ik kan ook met de pci kaart als primiar starten. Waneer ik echter de 6800GT erinplug wil hij niet meer van de pci kaart starten, hij start alleen van de 6800GT die dan hetzelfde doet als zonder pci kaart. Mijn probleem is dus dat ik icm mijn 6800GT niet kan starten van de pci kaart. Hoe het komt zou ik in de verste verte niet weten en ik zou nu toch wel graag weer kunnen gamen met mijn pc en met een mx200 gaat dat jammer genoeg niet meer :(

Alvast bedankt

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
je dacht dat er daarvoor een optie is in je bios (mobo) om dit te forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
Bigbot schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:40:
je dacht dat er daarvoor een optie is in je bios (mobo) om dit te forceren.
Ja, iets van First Video Device maar dat staat standaard al op PCI. Tenzij jij iets anders bedoelt?

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
Ok, na een nieuwe ingeving ben ik tot een mogelijke oplossing voor mijn probleem gekomen. Het eerste wat je pc doet is de bios van je vga loaden toch? Nog voor hij dus mijn moederbord bios load, en ook nog voor hij dus beseft dat hij van de pci kaart moet starten. Dus het loopt al fout bij het checken van die bios (dit bewijst wel dat het probleem bij de bios ligt en niet bij de kaart zelf). Nu zou ik moeten kunnen uitschakelen dat hij eerst mijn vga bios checkt, dus dat hij dat gewoon niet doet, zou dat mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerpeter
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-12-2024

Farmerpeter

`'t kan verkeren

eerst met alleen je pci kaart opstarten
dan instellen first pci in je mobo bios ipv agp
dan agp kaart erbij dan kan je gaan flashen

veel geluk

[ Voor 4% gewijzigd door Farmerpeter op 05-01-2006 22:16 ]

AM2 X2 3600 @ 3.0Ghz Asrock AliveNF4G-DVI OCZ pc5300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
Bedoel je dus niet gewoon zoals ik al gedaan had de First Video Device te wijzigen? Die staat standaard al op pci...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Nu online
Had dit ook, ander PCI slot kiezen was bij mij de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
WillemJanJansen schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 22:25:
Had dit ook, ander PCI slot kiezen was bij mij de oplossing.
Was de bios van je kaart ook helemaal kapot? Of was het gewoon een vekeerde flash?
Ga nu even paar dingen proberen.

Pagina: 1