Logitech MX5000 - Goede ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jackioo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-12-2024
Beste All..

Ik ben er al een tijdje zoet mee, maar kom er zelf niet meer uit..

Ik sta op het punt een nieuwe muis aan te schaffen (dit zou in eerste instantie de Logitech G7 worden), en omdat ik mijn Cordless Desktop van Microsoft ga verhuizen naar mijn andere PC, moet er ook nog een keyboard bijkomen..

Dat ik voor de G7 zou gaan, heeft ermee te maken dat ik graag voor kwaliteit ga.. Maar, mijns inziens lijkt de voorloper van de G7, de MX1000 dus, me een stuk gebruiksvriendelijker ivm mijn "surfgedrag".. Ik ben namelijk al jaaaaren gewend aan mijn ouwe trouwe Microsoft Intellimouse Explorer met 2 handige forward / backward knoppen op de zijkant, en die bevallen me zeer goed! Zijn er noemenswaardige problemen te noemen die optreden bij de MX1000? Ik hoorde al eens van een late responstijd en problemen met suspend modus.. Is dat bij de nieuwe en bij de bluetooth variant verleden tijd?

En qua keyboard.. Ik kan niet zeggen dat ik een "echte" gamer ben.. Ik speel weleens een game, maar zit er niet dag en nacht achter.. Toch lijkt de G15 me wel wat.. Vooral dat display en de (extra) functietoetsen vindt ik wel wat hebben.. Maar, ik ben inmiddels gewend aan 't gemak van draadloos..

Ik kom dan als alternatief snel uit op de Logitech MX5000 set.. Bluetooth dus draadloos..

Maarrr.. Ik hoor hier alleen maar negatieve verhalen over.. Uiteraard is bekend dat negatieve verhalen overheersen en de fabrikant al gauw een slechte naam toedoen..

Graag zou ik willen weten of er ook mensen zijn die GOEDE ervaringen hebben met de MX5000 set.. Als er echt bij iedereen 't probleem optreedt dat de set een paar minuten, of al zelfs een paar seconden uitvalt, dan denk ik er niet eens aan om 'm te kopen, hoe spijtig ik 't ook vindt..

En als laatste vraag: wat is nou precies het keyboard van de MX5000 set? Het is geen draadloze variant van de G15, maar heeft wel een soortgelijk display.. Heeft dit wel dezelfde functionaliteit?

Ik zou 't erg op prijs stellen als jullie je gedachten hierover met mij willen delen. Ik weet dat 't een beetje een lang verhaal is, maar om een juiste indruk te maken, kon ik 't (denk ik) niet inkorten.. Toch excuses daarvoor en alvast vriendelijk bedankt!

Jaxx

Mijn 1e systeem.. '-' Mijn 2e systeem.. '-' Mijn 3e systeem..

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:50

Paladin

Play Ball!

Ervaringen met de MX5000 heb ik niet, wel met de MX1000, ik heb hiervoor altijd muis met draadje gehad, en merk eigenlijk geen verschil, wel moet ik erbij zeggen dat ik geen CS meer speel en hierna alleen nog SS2 heb gespeeld waarbij ik qua reactie niet veel verschil merkte wel af en toe dat het muis wieltje op hol slaat, maar dat kan ook zijn omdat mijn pc eigenlijk niet echt rendabel voor dit spel is.

Verder zit ik net zoals jou zelf met hetzelfde dilemma alleen twijfel ik tussen het aanschaffen van de G15 of de Logitech DiNovo laser, t zijn 2 compleet andere moederborden, aan de ene kant speel ik spellen voornamelijk WoW tegenwoordig aan de andere kant is het een echte alround pc dus ik vraag me erg af waar ik het meest aan ga hebben.

Al klinkt bluetooth erg leuk zeker omdat het minder storing zou ondervinden dan gewoon IR signaal.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:56
Is het niet een beetje onzin om hier een topic over te openen als deze er ook al is :?

Specs

• jackioo
Bravebart schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 12:16:
Is het niet een beetje onzin om hier een topic over te openen als deze er ook al is :?
Dat zal ik maar als "jouw mening" zien ofzo.. Want ik vraag hier iets totaal anders..

Ik wil alleen weten of er GOEDE ERVARINGEN zijn, in dat andere topic gaat t er alleen maar over hoeveel problemen er wel niet mee zijn..

Dus, bedankt voor je reactie, brave bart, maar met zoeken was ik al een paar dagen bezig..

Overigens heb ik nog contact opgenomen met Logitech, en die garandeerden mij dat, mochten er toch nog problemen voorkomen, ze dan opgelost (zullen) worden, en dat de bekende problemen zich voornamelijk met de introductie van de MX5000 voordeden.

[ Voor 24% gewijzigd door jackioo op 23-12-2005 12:58 ]

• Bravebart
jackioo schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 12:45:
[...]

Dat zal ik maar als "jouw mening" zien ofzo.. Want ik vraag hier iets totaal anders..

Ik wil alleen weten of er GOEDE ERVARINGEN zijn, in dat andere topic gaat t er alleen maar over hoeveel problemen er wel niet mee zijn..

Dus, bedankt voor je reactie, brave bart, maar met zoeken was ik al een paar dagen bezig..

Overigens heb ik nog contact opgenomen met Logitech, en die garandeerden mij dat, mochten er toch nog problemen voorkomen, ze dan opgelost (zullen) worden, en dat de bekende problemen zich voornamelijk met de introductie van de MX5000 voordeden.
Mmh dan zal ik wel verkeerd kijken. Ik vind dit toch een duidelijke en positieve reactie. Tenminste als ik op het punt stond om de MX5000 te gaan kopen, zou ik heel wat met die reactie kunnen. Maargoed dat kan per persoon verschillend zijn... :)

Specs

• jackioo
Bravebart schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:19:
[...]

Mmh dan zal ik wel verkeerd kijken. Ik vind dit toch een duidelijke en positieve reactie. Tenminste als ik op het punt stond om de MX5000 te gaan kopen, zou ik heel wat met die reactie kunnen. Maargoed dat kan per persoon verschillend zijn... :)
Ik ben nu inmiddels bekend met 't effect van 24/7 je pc aan hebben staan en niet vaak genoeg op refresh drukken :+
Deze laatste reactie had ik dus nog niet gelezen.. :z

Maar alsnog wil ik MEER MEER MEER!!! :P Als alleen Xeper er echt goede ervaringen mee heeft, wil t nog niets zeggen ;)

Tenks..

• Bravebart
jackioo schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:39:
[...]

Ik ben nu inmiddels bekend met 't effect van 24/7 je pc aan hebben staan en niet vaak genoeg op refresh drukken :+

Maar alsnog wil ik MEER MEER MEER!!! :P Als alleen Xeper er echt goede ervaringen mee heeft, wil t nog niets zeggen ;)

Tenks..
Haha nee het is idd niet slim om op 1 positieve reactie af te gaan ;) .

Maar ik denk dat een fijne set is hoor. Er zitten nog wat kinderziektes in, maar ik denk dat die er met de volgende driverupdates wel voor het grootste deel uit worden gehaald.

Specs

• jackioo
Bravebart schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:57:
[...]

Haha nee het is idd niet slim om op 1 positieve reactie af te gaan ;) .

Maar ik denk dat een fijne set is hoor. Er zitten nog wat kinderziektes in, maar ik denk dat die er met de volgende driverupdates wel voor het grootste deel uit worden gehaald.
Zal dat alleen met drivers te maken hebben dan? Ik weet inmiddels dat de 1e setjes die na de introductie uitgegeven zijn allemaal een nieuwe Bluetooth dongle krijgen om het probleem op te lossen. Dus mocht er nog iemand problemen mee hebben :P Logitech vertelde me ook dat ze eventueel een compleet nieuwe set uit zouden geven om problemen op te lossen, dus daar zal t niet aan liggen.. Waar ik me dan weer wel zorgen om maak, is het ongemak wat je in de tussentijd hebt.. Moet er weer zo'n stoffig, oud beige toetsenbord onder 't bed vandaan worden gehaald ;)

Verwijderd

jackioo schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:39:
[...]

Tenks..
Onder Mac wel, onder Windows heb ik ook problemen.

Ik krijg nu een "upgrade-setje" oid. Als dat het niet fixed krijg ik een nieuwe set.

• jackioo
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 00:01:
[...]

Onder Mac wel, onder Windows heb ik ook problemen.

Ik krijg nu een "upgrade-setje" oid. Als dat het niet fixed krijg ik een nieuwe set.
Zou je me kunnen laten weten of dit dan ook daadwerkelijk 't probleem oplost? Ik was niet echt van plan speciaal voor deze set een Mac aan te schaffen :P

Verwijderd

Neem geen MX5000 zou ik je willen aanraden.
Ik heb gisteren letterlijk mijn toetsenbord aan gruzzelementen geslagen. Uit pure frustratie omdat het bluetooth toetsenbord weer een niet wilde connecten. Dat was de 3e keer in de 2 maanden dat ik dat ding had. Je moet dan weer een ander toetsenbord hebben, rebooten, installeren, connecten enz. Om gek van te worden. De MX1000 muis is perfect. Maar de MX5000 set met dat toetsenbord is knudde. Diplay geeft van alles weer. Bijvoorbeeld E-mail en (MSN) Messenger boodschappen. Maar ietsje te laat. Wanneer je een mail hebt gehad dan meld dat display dat ongeveer 2 minuten later! Het multimedia touch gedeelte aan de linkerkant is een verschrikking. Reageert dan weer wel en dan weer niet. Nee het is een drama. En dat voor meer dan 100 Euro. NIET DOEN dus. Believe me.

Verwijderd

Ik heb deze set vandaag gekocht en het werkt perfect hoor..!!

Je moet in het begin ff je gewone toetsenbord aan je pc laten hangen totdat de bluetooth stick wordt herkend.. daarna werkt alles perfect..

Ik had in het begin een kleine delay van de toetsen... toen heb ik de functie uitgezet om MSN/mail berichten te showen op je display... nu heb ik geen delay.. En die messages op het display van MSN/MAIL vind ik toch maar irritant.. Steeds een kort piepje als iemand wat zegt... nouja.. hoeft van mij niet ;)

Ik ben er wel blij mee:) typt geweldig en geruisloos

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01-2025

WoBaDijk

Aapje

Heb hem ook, en hij werkt hier perfect hoor :)

Heerlijk Tobo en perfecte muis. Ik heb ook de MSN en Mail berichten uitgezet, want als je snel typt merk je de vertraging toch wel.

Verder had ik wat problemen met de updater van Logitech, maar toen dat was opgelost werkte alles perfect :*)

Heel tevreden over de set O+

(heb btw de nieuwe blauwtand stik B))

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-01 21:50
Ik ben vrijwel ten einde raad! Mijn bluetooth verbinding valt elke keer weg na het installeren van de drivers. Ze doen het 30min goed, de widcomm divers, en daarna is het over met de pret :( Setpoint zegt zelf dat alles is aangesloten, maar niks reageert. Ik kan ze ook niet opnieuw verbinden ofzo :s Ik draai gewoon keurig XP met SP2 geinstalleerd. Ik heb al een zogenoemde 'clean boot' gedaan en het toen opnieuw geinstalleerd, zodat er niks tegengehouden zou worden, maar ook dat maakte geen verschil. Ik krijg van Logitech binnen nu en 8 dagen een kabeltje toegestuurd dat 'speciaal voor dit product is gemaakt'. Ik hoop het van harte. Anders maar weer bellen en vragen om nieuw stickje, dat schijnt toch wel te werken. Ik heb nog de oude stick.

Of weet iemand mss waar het door kan komen?

Verwijderd

Ik heb zelf ook geen idee hoe het komt. Sinds 2 weken doet een nieuw probleem bij mij zich voor, namelijk dat mijn toetsenbord zomaar willekeurig wegvalt en 2 minuten later weer reconnect. :/ Heb helaas nog geen tijd gehad om te bellen maar ik mag idd hopen dat die nieuwe usb-receiver werkt.

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Ik heb de mijne net een dag alles werkt perfect alleen als ik een nummer afspeel duurt het steeds een x aantal seconden voordat het lcdschermpje ook meegaat met de tijd. Verder werkt ie tot nu toe goed.

• BAWLS
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-01 11:14

BAWLS

... dingen met spullen

Koop alsjeblieft een ander toetsenbord, wat een KUT ding! (excuses voor het taalgebruik)

Werkte een tijdje aardig op wat vastlopers na, maar nu herkent hij het hele toetsenbord niet meer... tijdens het bewerken van een word document begon hij spontaan alles te deleten, uiteindelijk het toetsenbord uitgezet om mijn document te redden. Nu werkt hij helemaal werkt meer... geen connectie meer mee te maken! Die gaat linea-recta terug naar de winkel :(

<signature/>

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:19

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

[eidt]laat maar [/edit]

[ Voor 94% gewijzigd door Seesar op 18-01-2007 13:05 ]

T60P Widescreen

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-02 13:37
positieve ervaringen heb ik oook gehad met die bord voordat ik hem verkocht

alleen duurde ze maar 5 - 10min :P

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 15:32
Wellicht handiger ervaringen in dit topic te posten.

Logitech MX5000 Desktopset met display en lasermuis

Deze kan dicht.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Pagina: 1