Jij moet inderdaad gewoon een abonnement nemen, lowcall is prepaid en dus veel duurder dan een abo.
Ehm Lowcall is niet pre-paid , ook geen abbonement . je betaalt wat je verbruikt .J-Media schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 10:00:
Jij moet inderdaad gewoon een abonnement nemen, lowcall is prepaid en dus veel duurder dan een abo.
Maar of een abbonnement goedkoper is valt te betwijfelen als je zoveel belt . je bent dan al snel door de ('gratis') belminuten heen , en de belprijs per minuut buiten de bundel ligt meestal hoger dan bij lowcall.
Gegroet.
Je hebt echt hele grote abonnementen hoor
en die worden steeds per meer minuten per minuut goedkoper
Of Lowcall nou de beste keus is doet er niet zoveel toe, ze moeten hem gewoon goed helpen! Zeker aangezien hij een "grote" klant is.
Helaas heb ik zelf ook de ervaring dat Lowcall en Debitel echt zeer burocratisch en niet klantvriendelijk zijn. Zolang alles via hun normale procedures verloopt en er niets bijzonders speelt is het allemaal ok. Maar owee als er iets af wijkt van de door hun verwachte standaard. Ze helpen je gewoon niet goed en krijgt steeds weer de standaard oplossingen/antwoorden uit hun draaiboekjes voorgeschoteld. Allemaal gescherm met procedures en regeltjes, maar oplossen van problemen, vergeet het maar.
Wat ze daar nodig hebben zijn fatsoenlijke escalatie procedures waarmee problemen op een hoger niveau kunnen worden aangekaart als ze binnen een redelijke termijn niet zijn opgelost of als het probleem elke keer weer terug komt.
Ik heb zelf ook een keer in de clinch gelegen met Lowcall/Debitel en heb zelfs contact gehad met de Opta er over, maar ik zou het volgens hun moeten spelen via de Geschillencommissie Telecommunicatie. Van dreigementen daarmee waren Lowcall/Debitel niet onder de indruk dus ik heb uiteindelijk een andere provider gezocht. (Via de geschillencommissie duurde voor mij te lang.)
Kun je je bel limiet niet op €300 zetten dan? Lijkt me dat je dan van dit probleem geen last meer hebt. (Uiteraard is het belachelijk dat dit nodig is, maar goed...)
Helaas heb ik zelf ook de ervaring dat Lowcall en Debitel echt zeer burocratisch en niet klantvriendelijk zijn. Zolang alles via hun normale procedures verloopt en er niets bijzonders speelt is het allemaal ok. Maar owee als er iets af wijkt van de door hun verwachte standaard. Ze helpen je gewoon niet goed en krijgt steeds weer de standaard oplossingen/antwoorden uit hun draaiboekjes voorgeschoteld. Allemaal gescherm met procedures en regeltjes, maar oplossen van problemen, vergeet het maar.
Wat ze daar nodig hebben zijn fatsoenlijke escalatie procedures waarmee problemen op een hoger niveau kunnen worden aangekaart als ze binnen een redelijke termijn niet zijn opgelost of als het probleem elke keer weer terug komt.
Ik heb zelf ook een keer in de clinch gelegen met Lowcall/Debitel en heb zelfs contact gehad met de Opta er over, maar ik zou het volgens hun moeten spelen via de Geschillencommissie Telecommunicatie. Van dreigementen daarmee waren Lowcall/Debitel niet onder de indruk dus ik heb uiteindelijk een andere provider gezocht. (Via de geschillencommissie duurde voor mij te lang.)
Kun je je bel limiet niet op €300 zetten dan? Lijkt me dat je dan van dit probleem geen last meer hebt. (Uiteraard is het belachelijk dat dit nodig is, maar goed...)
Nee dat kan niet, 100 is de maximum... en als je dan 300 euro per maand gebruikt is de kans op misbruik veel groter, dus het is begrijpelijk dat ze je dan afsluiten... gebruik je meer dan 100 euro per maand, gewoon GEEN lowcall nemen, zo simpel is het
Hmmm... Nou nee, die presenteren het ondanks het prepaid-karakter gebruikers flink negatief te laten gaan, en presenteren ze later de rekening alsnog. Zie bijvoorbeeld telecomvergelijker.nl (link) Voor (zakelijke) grootgebruikers ook niet echt fijn. Je hebt tegenwoordig inderdaad genoeg 'flat fee' abo's voor zakelijk gebruik als ik zo 'n beetje rondklik.Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:20:
Als je toch een goedkope aanbieder wilt en geen abo kun je volgens mij het beste Simyo nemen en wellicht ook een Simyo kaartje in het buitenland.
Overigens toppie ervaring bij m'n vader; die is in China op vakantie en sms't voor ongeveer 45 cent met lowcall. Bij (debitel)Vodafone abo van tig euri per maand is ie iets van 0,69 kwijt. Bellen is bij Vodafone 2,75 terwijl Lowcall 't voor 1,75 presteert.
Maar eerlijk is eerlijk; bij debitel ook een paar slechte ervaringen met administratief gerommel, niet-ontvangen opzeggingen achter elkaar en maandenlang 0,01 tot 0,05 blijven afschrijven. En inderdaad veel beloftjes, kastjes, naar muren...

[ Voor 35% gewijzigd door tweaktubbie op 04-06-2007 23:00 ]
'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'
Omdat er geen contract aan vast zit is het risico op fraude voor debitel veel groter. Daarom zit er een beperking op van 100 euro per maand.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ligt het aan mij of is het netwerk van LowCall/Telfort/KPN plat? Ik belde nu altijd via KPN dus, werkte prima. Alleen nu kan ik er niet eens meer mee verbinden. Soms heel kort, maar daarna kan ik alleen noodoproepen doen. Als ik kies voor het Telfort netwerk heb ik hetzelfde probleem.
Meer mensen die hier nu op dit moment last van hebben?
(in Groningen stad overigens)
Meer mensen die hier nu op dit moment last van hebben?
(in Groningen stad overigens)
[ Voor 4% gewijzigd door BoyGenius op 07-06-2007 23:43 ]
I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...
Verwijderd
Sinds gisteravond in omgeving van Rotterdam, Delft en Den Haag ook geen netwerkverbinding meer... LowCall is nu NoCall
Verwijderd
Betreft de verbinding tussen het Debitel en het KPN netwerk. Op het forum van http://www.debitel.nl kun je er meer over lezen...
Ik had net ook geen verbinding, maar nadat ik mijn telefoon opnieuw opgestart had was het al weer in orde.
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Verwijderd
Hoi
Vandaag heb ik me ook aangemeld bij Lowcall. Zijn jullie er nog wel steeds een beetje tevreden mee? Of had ik het beter niet kunnen doen?
Zijn de zaken bij Lowcall inmiddels een beetje beter geworden? Of is het nog altijd een puinhoop als je de klantenservice ergens voor moet hebben?
Vandaag heb ik me ook aangemeld bij Lowcall. Zijn jullie er nog wel steeds een beetje tevreden mee? Of had ik het beter niet kunnen doen?
Zijn de zaken bij Lowcall inmiddels een beetje beter geworden? Of is het nog altijd een puinhoop als je de klantenservice ergens voor moet hebben?
Ik ben tot nu toe erg tevreden. Heb nog geen gebruik hoeven maken van de servicedesk. Ondanks dat mijn vorige post in dit topic ging over dat er geen verbinding was, maar dit lag dus aan kpn.Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 21:15:
Hoi
Voor de rest nooit rare dingen meegemaakt bij lowcall
Ik ben na anderhalf jaar ook nog steeds tevreden... en Lowcall is alleen maar beter geworden sinds het begin, zoals goedkoop onderling bellen en online je verbruik bekijken (ook al loopt het een klein beetje achter)... nog steeds de allerbeste manier om toch goedkoop te bellen zonder contract en ook zonder dat je ergens op moet letten (voldoende beltegoed, opletten dat het niet verloopt enz, opwaarderen...)
Ben er ook tevreden over. Over KPN netwerk ook niks te klagen, prima dekkig. Geen ervaring met de servicedesk, maar die zal ongetwijfeld slecht zijn...
Verwijderd
Ik ben sinds vandaag over naar Lowcall.
Ik heb een probleem om de GPRS instellingen in te stellen.
Op de site van Lowcall staat.
GPRS-instellingen
IP-adres: 212.041.157.225
Poortnummer: 8080 of 9201
APN: Internet.debitel.nl
Username: username
Wachtwoord: password
SMTP server: smtp.telfortmail.nl
Authenticatie: Niet nodig
Ik neem aan dat 212.041.157.225 het adres van de proxy is ?
Ik gebruik als mobiele telefoon een Nokia 3230.
Bijvoorbaat dank.
OPGELOST.
Ik moest als poort 8080 gebruiken i.p.v 9201
Ik heb een probleem om de GPRS instellingen in te stellen.
Op de site van Lowcall staat.
GPRS-instellingen
Poortnummer: 8080 of 9201
Ik neem aan dat 212.041.157.225 het adres van de proxy is ?
Ik gebruik als mobiele telefoon een Nokia 3230.
Bijvoorbaat dank.
OPGELOST.
Ik moest als poort 8080 gebruiken i.p.v 9201
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 07:18 ]
Verwijderd
Ik heb een probleem met mijn GPRS instellingen.
Vervang ik de Lowcall SIM door een KPN SIM dan kom ik wel op internet.
Onderstaande instellingen van robjejansen werken volgens mij niet.
GPRS-instellingen
Poortnummer: 8080
Wie helpt mij aan de juiste instellingen?
Ik gebruik als telefoon een Nokia E60.
Bij voorbaat dank.
Vervang ik de Lowcall SIM door een KPN SIM dan kom ik wel op internet.
Onderstaande instellingen van robjejansen werken volgens mij niet.
GPRS-instellingen
Poortnummer: 8080
Wie helpt mij aan de juiste instellingen?
Ik gebruik als telefoon een Nokia E60.
Bij voorbaat dank.
Ik heb voor mijn nieuwe mobiel nu ook Lowcall besteld. Even een vraagje over die 10€-korting (en nee ik ga niet die belachelijk dure helpdesk bellen
) : Er staat in het mailtje dat ik ontvangen heb:
Maar wat als ik nu in de eerste maand maar voor 4€ bel/sms? Wordt die overige 6€ dan de daaropvolgende maand verrekend of gewoon niet meer? Ze brengen toch per maand in rekening wat je totaal verbruikt hebt of niet?Deze 10 euro krijg je vervolgens retour in beltegoed en wordt verrekend met je eerstvolgende factuur of facturen.
Verwijderd
Palomar, ik kom er niet uit...Palomar schreef op woensdag 26 december 2007 @ 21:33:
Dit al geprobeerd: Hugo__Boss in "LowCall.nl" ?
193.113.200.195 ingevoerd bij proxy-server, maar geen verbinding.
Misschien helpt het als je voor ons (mij) nog eens alle instellingen op een rijtje publiceert.
Ik heb alleen maar internet.debitel.nl bij APN ingevuld, voor de rest alles leeggelaten. Ook geen proxy of iets dergelijks en GPRS werkt prima bij mij, dus probeer dat eens.
Verwijderd
Alleen internet.debitel.nl invullen bij APN werkt bij mij nietkNarf_ schreef op donderdag 27 december 2007 @ 17:49:
Ik heb alleen maar internet.debitel.nl bij APN ingevuld, voor de rest alles leeggelaten. Ook geen proxy of iets dergelijks en GPRS werkt prima bij mij, dus probeer dat eens.

Naam verbinding: Lowcall GPRS
Drager gegevens: Packet-gegevens
Naam toegangspunt*: internet.debitel.nl
Gebruikersnaam*: username
Vragen om wachtwoord: Nee
Wachtwoord*: password
Verificatie: Normaal
Homepage: leeg
Netwerktype: IPv4
IP-adres telefoon: automatisch
DNS adres: automatisch
Proxy-server adres*: 212.041.157.225
Proxy-poortnummer*: 8080
Laat eens de standaardinstellingen vanaf de debitel website sturen... eerst alles wissen wat je hebt aangemaakt...
http://www.debitel.nl/internet?waxtrapp=ugpjxEsHoSxPfKCyEtEW
Kies als provider Telfort, je juiste toestel uiteraard en dan GPRS. Werkt het dan wel?
http://www.debitel.nl/internet?waxtrapp=ugpjxEsHoSxPfKCyEtEW
Kies als provider Telfort, je juiste toestel uiteraard en dan GPRS. Werkt het dan wel?
Nee die vervalt niet hoor.... je rekening bedraagt dan gewoon -6 euro zegmaar en dat betekent dat je bij volgende rekeningen pas moet gaan betalen zodra het totaalbedrag meer dan die 6 euro is.. volgens mij voor zover ik weet mag je er net zo lang over doen als je zelf wilFrostu schreef op donderdag 27 december 2007 @ 14:39:
Ik heb voor mijn nieuwe mobiel nu ook Lowcall besteld. Even een vraagje over die 10€-korting (en nee ik ga niet die belachelijk dure helpdesk bellen) : Er staat in het mailtje dat ik ontvangen heb:
[...]
Maar wat als ik nu in de eerste maand maar voor 4€ bel/sms? Wordt die overige 6€ dan de daaropvolgende maand verrekend of gewoon niet meer? Ze brengen toch per maand in rekening wat je totaal verbruikt hebt of niet?
Je hebt geen bundel bij Lowcall, maar je krijgt 10 euro korting in geld. Zodra je over de 10 euro heen bent met bellen ga je pas betalen voor je gesprekken. Al doe je 2 jaar over die 10 euro is het ook goed.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Heb pas geleden een nieuw Lowcall-simmetje besteld als reserve.. kan mn pa die in Duitsland woont wel eens gebruiken als ie een weekendje in Nederland is.. maargoed het probleem is dat ik de voicmail niet meer uit krijg... UIT naar 1233 geeft een smsje dat de voicemail uitgeschakeld gaat worden.. er moet een bevestiging komen... geen bevestiging en ook de voicemail wordt niet uitgeschakeld... iemand tips?
Verwijderd
Exactly the same experience today. Does anyone know why?Hugo__Boss schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:18:
... UIT naar 1233 geeft een smsje dat de voicemail uitgeschakeld gaat worden.. er moet een bevestiging komen... geen bevestiging en ook de voicemail wordt niet uitgeschakeld...
Uiteindelijk was de voicemail toch plotseling uitgeschakeld toen ik een paar dagen later mn telefoon weer aanzette... ik weet het ook niet hoor hoe dat nou allemaal werkt... 
nu trouwens actie bij lowcall: bestel een simkaart en krijg een mp3-speler gratis
nu trouwens actie bij lowcall: bestel een simkaart en krijg een mp3-speler gratis
Nou wil ik het ook gaan navragen maar gebruikt hij nu het KPN network of het Telfort netwerk?
Want telfort hoor ik meestal niet veel goeds over.
Omdat in de FAQ staat dat als je je nummer wilt behouden als je weggaat, dat je dan moet doorgeven dat je bij Debitel zit op het Telfort netwerk.
Want telfort hoor ik meestal niet veel goeds over.
Omdat in de FAQ staat dat als je je nummer wilt behouden als je weggaat, dat je dan moet doorgeven dat je bij Debitel zit op het Telfort netwerk.
Netwerk Telfort = Netwerk KPN (Telfort is overgenomen en is/wordt het budgetmerk van KPN)
Dus ik heb nu Hi als ik dan overga naar lowcall blijf ik op exact hetzelfde netwerk?
dan weet ik tenminste dat ik bereik heb overal
dan weet ik tenminste dat ik bereik heb overal
Weet iemand ook of Lowcall Edge ondersteunt? Het netwerk van Telfort zou dat wel moeten ondersteunen, maar ik weet niet of dat ook aan lowcall wordt doorgegeven.
Aha, ik zie nu na wat verder zoeken idd berichten dat ze het hebben opgeheven. Helaas dus,
Zo ik heb het ook aangevraagd, ik ben benieuwt
Ik probeer al een week ofzo (meerdere pogingen) met een SMS (uit naar 1233) de voicemail uit te schakelen. Het werkt echter niet. Je krijgt een SMS terug dat de voicemail uitgeschakeld gaat worden en dat je nog een SMS krijgt wanneer het daadwerkelijk uitgschakeld is. De tweede SMS krijg je niet en de voicemail blijft actief.
Meer mensen met dit probleem?

mountainbiker
Andere poging
Probeer de voicemail uit te schakelen via bellen met 0626001200 (telfort !?)
Hier ook gesproken menu zegt "voicemail wordt uitgeschakeld"
Gebeurt echter niets.
Niemand die weet hoe je lowcall voicemail kunt uitschakelen?
Probeer de voicemail uit te schakelen via bellen met 0626001200 (telfort !?)
Hier ook gesproken menu zegt "voicemail wordt uitgeschakeld"
Gebeurt echter niets.
Niemand die weet hoe je lowcall voicemail kunt uitschakelen?
mountainbiker
Ka dat niet online bij het self service gedeelte?
Hier ook pas aangevraagd, en exact hetzelfde probleem.mountainbiker schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 09:19:
Ik probeer al een week ofzo (meerdere pogingen) met een SMS (uit naar 1233) de voicemail uit te schakelen. Het werkt echter niet. Je krijgt een SMS terug dat de voicemail uitgeschakeld gaat worden en dat je nog een SMS krijgt wanneer het daadwerkelijk uitgschakeld is. De tweede SMS krijg je niet en de voicemail blijft actief.![]()
![]()
tja ik denk dat ze iets veranderd hebben dat het niet meer werkt ofzo..
die van mij tijden geleden uitgeschakeld en hij blijft nu wel uitgeschakeld staan, maar het werkt niet meer nu...
die van mij tijden geleden uitgeschakeld en hij blijft nu wel uitgeschakeld staan, maar het werkt niet meer nu...
Net contact gehad met de helpdesk van LowCall: ze kunnen niet garanderen dat je je voicemail kunt uitzetten via een SMS. Soms werkt het en soms niet. Probleem ligt volgens hun aan Telfort. Er wordt volgens hun gewerkt aan een oplossing. Alleen in 'extreme' gevallen kan de helpdesk direct het verzoek aan Telfort doen om voicemail uit te zetten. Wat dan een extreem geval is kon niet worden aangegeven....
Verwijderd
en dat voicemailnr is zeker ook 0900? 
maak het helemaal mooi... als ze geen orde op zaken kunnen stellen word ik ook geen abonee
maak het helemaal mooi... als ze geen orde op zaken kunnen stellen word ik ook geen abonee
Nee, gewoon beltarief. Je kon vorig jaar in elk geval ook instellen in je toestel dat er doorgeschakeld wordt naar een (niet bestaand) 06-8989000 of verzin maar wat, bij niet opnemen of uitstaan. En de voicemail werd daar door overruled. Beller krijgt dan geen voicemail of bij uitstaan van voicemail 'beller is niet bereikbaar' maar de nummer niet in gebruik melding.Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 19:03:
en dat voicemailnr is zeker ook 0900?
Je kunt in je toestel bij 'call diverts' (doorschakelen) toch ook gewoon een niet-bestaand nummer gebruiken?tweaktubbie schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:46:
[...]
Nee, gewoon beltarief. Je kon vorig jaar in elk geval ook instellen in je toestel dat er doorgeschakeld wordt naar een (niet bestaand) 06-8989000 of verzin maar wat, bij niet opnemen of uitstaan. En de voicemail werd daar door overruled. Beller krijgt dan geen voicemail of bij uitstaan van voicemail 'beller is niet bereikbaar' maar de nummer niet in gebruik melding.
Heb het niet getest, maar bij mijn toestel kun je instellen dat ie bij het niet beantwoorden van een gesprek (zal wel een paar keer overgaan zijn) dat ie dan gaat doorschakelen.
[edit] maar dit zal dan wel niet werken als je telefoon uitstaat/geen bereik heeft.. misschien toch niet zo'n goede oplossing
[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 11-04-2008 10:52 ]
ja dat werkt voor alle gevallen... maar je moet 3 keer die doorschakeling instellen 
een keer voor niet bereikbaar, eentje voor in gesprek en eentje voor niet opgenomen...
voordat ik mn voicemail had uitgeschakeld, werkte dit prima
een keer voor niet bereikbaar, eentje voor in gesprek en eentje voor niet opgenomen...
voordat ik mn voicemail had uitgeschakeld, werkte dit prima
Ik ben ook van plan om Lowcall te nemen. Maar ik heb een vraag (gewoon nieuwschierigheid). Wat verschijnt er op het display van de telefoon? KPN, Telfort? Debitel? Of Lowcall?
Heb ik al gelezen. Ik weet dat het eerst de Telfort netwerk was en nu KPN netwerk (KPN heeft Telfort overgenomen). En ik weet dat LowCall van Debitel is. Maar wat ik wil weten wat op het display verschijnt van de telefoon.Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 20:01:
Zou de laatst geposte berichten nog maar is doornemen als ik jou was..
NL KPN
Debitel
Dus zo onder elkaar
Dus KPN netwerk, geleverd door debitel
Debitel
Dus zo onder elkaar
Volgens mij verschilt het per telefoon. Op mijn Nokia N73 verschijnt eerst een paar seconden debitel en daarna blijft er KPN staan. Op mn andere telefoon (SE K700i) staat altijd KPN. Op de telefoon van iemand anders (een nieuwere SE K..nogwat) staat groot KPN en in het klein daaronder debitel (of net andersom).
Ok bedankt voor de antwoorden. Ik ga er ook eentje nemen
Raar, na het invullen van het aanvraagformulier krijg ik binnen 2 seconden het volgende bericht "Met de door jou verstrekte gegevens is het niet mogelijk een LowCall aansluiting aan te vragen."
Is dit een fout in het systeem? Hoe kan ik het wel aanvragen?
Is dit een fout in het systeem? Hoe kan ik het wel aanvragen?
Woon je misschien in een probleemwijk ofzo?
Of sta je als wanbetaler te boek bij een andere provider? Of andere schulden...
Dat soort checks voeren ze nl. eerst uit (zijn centrale databases voor). Je zou een ander adres kunnen proberen indien mogelijk. Of anders de helpdesk bellen.
Dat soort checks voeren ze nl. eerst uit (zijn centrale databases voor). Je zou een ander adres kunnen proberen indien mogelijk. Of anders de helpdesk bellen.
[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 22-04-2008 20:56 ]
Volgens mij kan het systeem niet binnen 2 seconden controleren of je een wanbetaler bent. Ik ben trouwens geen wanbetaler. Daarnaast heb ik de naam en adres van enkele familieleden en vrienden ook geprobeerd. Krijg steeds hetzelfde bericht.Palomar schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 20:54:
Woon je misschien in een probleemwijk ofzo?Of sta je als wanbetaler te boek bij een andere provider? Of andere schulden...
Morgen maar eens bellen met de helpdesk
Jawel, als je bij een provider een wanbetaler bent komt dat in een centrale database, welke ook weer wordt geraadpleegd als je bij lowcall (en elke andere provider) wilt registreren. Dat kan dus wel binnen 2 seconden
Op dezelfde manier kunnen ze zelfs complete postcodes blokkeren als daar relatief gezien veel wanbetalers wonen....
Maargoed, als het met andere adressen ook niet werkt zal het ws. een fout zijn in het systeem.
Maargoed, als het met andere adressen ook niet werkt zal het ws. een fout zijn in het systeem.
Klopt je sim nummer enzo voor als je nummerovername doet?
Dat was bij mij ff zoeken
Dat was bij mij ff zoeken
[ Voor 20% gewijzigd door luccie op 22-04-2008 21:04 ]
Weet iemand hoe het met bellen in het buitenland zit?
Ik wil gebruik maken van mijn "justvoip" account om via een lokaal nummer in het buitenland verder te bellen. Bijvoorbeeld als ik in Frankrijk ben bellen naar een lokaal frans nummer.
Op de site staat alleen een eenheidsprijs van 1,15....maar dit lijkt mijn voor bellen vanuit het buitenland naar nederland.
wie o wie heeft voor mij een antwoord?
Ik wil gebruik maken van mijn "justvoip" account om via een lokaal nummer in het buitenland verder te bellen. Bijvoorbeeld als ik in Frankrijk ben bellen naar een lokaal frans nummer.
Op de site staat alleen een eenheidsprijs van 1,15....maar dit lijkt mijn voor bellen vanuit het buitenland naar nederland.
wie o wie heeft voor mij een antwoord?
Dit is EU vastgesteld, bellen vanuit de EU kost 58 cent per minuut.. maakt niet uit of dit naar NL is of welk EU-land dan ook.. die 1.15 is het tarief voor bellen vanuit NL naar een Europees land in de lijst die op lowcall.nl vermeld staat
Verwijderd
Orange gaat toch eind 2008 over in t mobile? Maar als ik nu nog een verlenging neem via die site dan kan ik hem in december toch weer opzeggen als ze die veranderingen doorvoeren. T mobile heeft namelijk geen enkel vergelijkbaar abbonoment

Ik ben op dit moment bij LowCall. Opzich prima, precies wat er op de site staat.
Nadelen:
Klantenservice is BAGGER. Slechter dan de normale klantenservice van Debitel, welke redelijk is. Meerdere mensen hadden geen idee wat een PIN2 of PUK2 code is. Na het aan collega's gevraagd te hebben zeiden ze dat dit op de telefoon zit. Zij konden dit dus niet opvragen.
Ik had laatst een factuur vergeten te betalen, nummer wordt direct afgesloten en 5 euro administratiekosten worden in rekening gebracht. Meteen betaald dus, maar moest wel een week wachten voordat dit verwerkt was.
Nummer overzetten naar LowCall ging trouwens flawless.
LowCall is een goedkoop alternatief voor PrePaid, maar let op: je hebt dus wel allemaal regels en facturen zoals bij een abonnement.
Ander nadeel is dat je per minuut betaalt en dat de eerste minuut dus meteen een hele minuut kost. Aangezien ik tig keer per week de voicemail van iemand krijg ben je meteen vrij veel kwijt. Simyo zou dus een betere keuze zijn, ook al hebben zij een starttarief. Maar 0,07+0,02 is minder dan 0,14.
Nadelen:
Klantenservice is BAGGER. Slechter dan de normale klantenservice van Debitel, welke redelijk is. Meerdere mensen hadden geen idee wat een PIN2 of PUK2 code is. Na het aan collega's gevraagd te hebben zeiden ze dat dit op de telefoon zit. Zij konden dit dus niet opvragen.
Ik had laatst een factuur vergeten te betalen, nummer wordt direct afgesloten en 5 euro administratiekosten worden in rekening gebracht. Meteen betaald dus, maar moest wel een week wachten voordat dit verwerkt was.
Nummer overzetten naar LowCall ging trouwens flawless.
LowCall is een goedkoop alternatief voor PrePaid, maar let op: je hebt dus wel allemaal regels en facturen zoals bij een abonnement.
Ander nadeel is dat je per minuut betaalt en dat de eerste minuut dus meteen een hele minuut kost. Aangezien ik tig keer per week de voicemail van iemand krijg ben je meteen vrij veel kwijt. Simyo zou dus een betere keuze zijn, ook al hebben zij een starttarief. Maar 0,07+0,02 is minder dan 0,14.
AntraxBomb, ik snap NIETS van je reactie.Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 13:21:
Orange gaat toch eind 2008 over in t mobile? Maar als ik nu nog een verlenging neem via die site dan kan ik hem in december toch weer opzeggen als ze die veranderingen doorvoeren. T mobile heeft namelijk geen enkel vergelijkbaar abbonoment
heeft iemand hier GPRS al geactiveerd?? Volgens de laatste nieuwsbrief schijnt het activeren nu gratis te zijn, en ik vroeg me af of iemand hier dit had geprobeerd??
Floccinoccinihilipilification
Ja ik!
En het heeft me ook nog eens geld gekost
Dat terwijl er GRATIS in de nieuwsbrief stond.
Morgen direct bellen, jullie horen meer van me
En het heeft me ook nog eens geld gekost
Dat terwijl er GRATIS in de nieuwsbrief stond.
Morgen direct bellen, jullie horen meer van me
Ik had het voor mn tweede telefoon toevallig kort geleden nog geactiveerd. Net voordat ik dat mailtje kreeg 
Hoop dat ze ook nog eens UMTS gaan aanbieden. Al zal dat gezien hoeveel het bij de andere providers kost nog wel verre toekomstmuziek zijn... EDGE is trouwens ook al goed. Dat kreeg ik ineens toen ik in Frankrijk (op Orange-netwerk) ging internetten. Ging al stukken sneller dan GPRS.
Hoop dat ze ook nog eens UMTS gaan aanbieden. Al zal dat gezien hoeveel het bij de andere providers kost nog wel verre toekomstmuziek zijn... EDGE is trouwens ook al goed. Dat kreeg ik ineens toen ik in Frankrijk (op Orange-netwerk) ging internetten. Ging al stukken sneller dan GPRS.
iemand al resultaat met het gratis activeren van GPRS???
Hebben meer mensen sindskort 3G op je schermpje staan ipv. GPRS? Het viel mij vanochtend nl. op dat er ineens 3G bij mn signaalmetertje stond en als ik de verbinding test via mn laptop dan downloadt ie ook met 50KB/s

Zou dit een foutje zijn of zou lowcall overschakelen naar umts?
[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 09-07-2008 10:16 ]
Mijn 2 lowcall aansluitingen kunnen nu ook inderdaad gebruik maken van het kpn umts netwerk..
bellen en gebeld worden gaat ook prima.misschien met opzet het umts opengesteld om het gsm netwerk iets te ontlasten..
bellen en gebeld worden gaat ook prima.misschien met opzet het umts opengesteld om het gsm netwerk iets te ontlasten..
Palomar schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:15:
Hebben meer mensen sindskort 3G op je schermpje staan ipv. GPRS? Het viel mij vanochtend nl. op dat er ineens 3G bij mn signaalmetertje stond en als ik de verbinding test via mn laptop dan downloadt ie ook met 50KB/s![]()
Ook hier 3G met Lowcall 
Tarief wel hetzelfde neem ik aan? M'n bereik is wel maar 2 streepjes van de vier nu...
Tarief wel hetzelfde neem ik aan? M'n bereik is wel maar 2 streepjes van de vier nu...
Bereik is bij mij idd ook veel beter merk ik. Zit nu constant op het max. aantal streepjes, terwijl dat eerst onder de helft zat.
Kosten van dataverkeer zullen wel gelijk blijven. Dus wel oppassen dat je niet ongemerkt veel te veel downloadt.
Kosten van dataverkeer zullen wel gelijk blijven. Dus wel oppassen dat je niet ongemerkt veel te veel downloadt.
Verwijderd
Lowcall heeft nog steeds de actie dat als je 10 euro betaalt voor het startpakket, je 10 euro als beltegoed krijgt... maar nu een extra actie als je getipt wordt door een bestaande klant en je wordt lid, dan krijg je 5 euro extra beltegoed...
Dus sta je op het punt Lowcall te bestellen, laat dan even hier een bericht achter, dan kan ik je een uitnodiging sturen en krijg je dus 5 euro extra beltegoed bovenop de 10 euro standaard...
Dus sta je op het punt Lowcall te bestellen, laat dan even hier een bericht achter, dan kan ik je een uitnodiging sturen en krijg je dus 5 euro extra beltegoed bovenop de 10 euro standaard...
Dit komt omdat het Telfort netwerk tegenwoordig via KPN werkt. Dus Lowcall gaat ook via het KPN netwerk.Palomar schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:36:
Bereik is bij mij idd ook veel beter merk ik. Zit nu constant op het max. aantal streepjes, terwijl dat eerst onder de helft zat.
Ik heb al heel lang KPN, maar pas sinds vorige week ineens 3G. Dus het is volgens mij wel dat ze bewust 3G hebben aangezet ipv. alleen gewoon gprs.
[ Voor 40% gewijzigd door Palomar op 16-07-2008 01:07 ]
Dit is denk ik een hele slimme zet geweest! Iedereen verbruikt nu waarschijnlijk veel meer data, omdat de snelheid hoger ligt.. dus meer inkomsten voor debitel
Dit heeft debitel niet in hand.. Dit is waarschijnlijk rechtstreeks op het netwerk gedaan.
Heb er ook helemaal niks over gehoord, zal het eens navragen of dat bewust is gedaan vanuit debitel.
Heb er ook helemaal niks over gehoord, zal het eens navragen of dat bewust is gedaan vanuit debitel.
Is deze aanbieding nog gelding, ik ben namelijk geïnteresseerdVerwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 22:51:
[ Voor 10% gewijzigd door MVC op 04-08-2008 15:10 ]
ik heb je een paar dagen geleden al een uitnodiging gestuurd
hallo allemaal, de aanbieding van 5 euro extra beltegoed geldt nog tot het eind van het jaar....
*weg*
Beter laat dan nooit: dit soort oproepjes willen we hier niet zien
*weg*
Beter laat dan nooit: dit soort oproepjes willen we hier niet zien
[ Voor 43% gewijzigd door pven op 17-09-2008 23:03 ]
Hey allemaal,
Ik wil misschien binnenkort overstappen van T-Mobile 24/7 naar Locall, want dat scheelt weer 10ct p/m. Zover ik heb begrepen werkt Locall via het KPN netwerk, wat dus de beste dekking in Nederland betekent? En hoe zit het precies met de voicemail, qua instellingen en kosten enzo? En zijn er nog kleine lettertjes of addertjes onder het gras? Kortom een aanrader of niet?
Groet,
Rien91
Ik wil misschien binnenkort overstappen van T-Mobile 24/7 naar Locall, want dat scheelt weer 10ct p/m. Zover ik heb begrepen werkt Locall via het KPN netwerk, wat dus de beste dekking in Nederland betekent? En hoe zit het precies met de voicemail, qua instellingen en kosten enzo? En zijn er nog kleine lettertjes of addertjes onder het gras? Kortom een aanrader of niet?
Groet,
Rien91
[ Voor 14% gewijzigd door Rien91 op 07-09-2008 16:26 . Reden: Spelfout ;-) ]
Lowcall zit inderdaad op het KPN netwerk. Ik heb dan eigenlijk ook altijd uitstekend bereik. De voicemail heb ik zelf ooit uitgeschakeld mbv zo'n code (is elders wel besproken in dit topic). Als je hem aanlaat, dan is voicemail bellen naar mijn weten net zo duur als gewoon bellen (pin me hier niet op vast). Ik zit sinds 2005 bij Lowcall en ik ben nog geen addertjes onder het gras tegengekomen. Ze doen wat ze belovenRien91 schreef op zondag 07 september 2008 @ 16:02:
Hey allemaal,
Groet,
Rien91
Wat mij betreft een aanrader
Mocht je nou besluiten om Lowcall te nemen, DM of mail mij dan even (zie profiel), dan krijgen we beide 5 euro korting op onze facturen
Ok, bedankt voor je reply. Maar ik had ergens gelezen dat jij zelf moet betalen als iemand op je voicemail terechtkomt? Vreemd, toch?BoyGenius schreef op zondag 07 september 2008 @ 19:59:
[...]
Lowcall zit inderdaad op het KPN netwerk. Ik heb dan eigenlijk ook altijd uitstekend bereik. De voicemail heb ik zelf ooit uitgeschakeld mbv zo'n code (is elders wel besproken in dit topic). Als je hem aanlaat, dan is voicemail bellen naar mijn weten net zo duur als gewoon bellen (pin me hier niet op vast). Ik zit sinds 2005 bij Lowcall en ik ben nog geen addertjes onder het gras tegengekomen. Ze doen wat ze beloven
Wat mij betreft een aanrader![]()
Mocht je nou besluiten om Lowcall te nemen, DM of mail mij dan even (zie profiel), dan krijgen we beide 5 euro korting op onze facturen
Volgens mij is dat niet zo. Alleen als je in het buitenland zit, maar dat is volgens mij bij elke provider zo.
In het buitenland kost het extra ja, in het binnenland niet 
als voicemail uitschakelen niet werkt, moet je gewoon maar even doorschakelen naar +31123456789 en je bent ook van het probleem af
als voicemail uitschakelen niet werkt, moet je gewoon maar even doorschakelen naar +31123456789 en je bent ook van het probleem af
Vanaf 1 oktober a.s. wordt het tarief voor onderling bellen verlaagt tot 0ct p/m! Er staan wel twee sterretjes bij op de site:
- Geldig met een maximum van 100 belminuten per maand;
- Debitel Nederland is gerechtigd deze actieperiode te wijzigen.
Dus kunnen we hier uit op maken dat dit een tijdelijke actie is?
Nee, dat denk ik niet.. dat tweede sterretje slaat op de actie van het gratis fotolijstjeRien91 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 22:35:
Vanaf 1 oktober a.s. wordt het tarief voor onderling bellen verlaagt tot 0ct p/m! Er staan wel twee sterretjes bij op de site:
nouja, ik vind 100 minuten nog best netjes.. daarboven betaal je neem ik aan weer de gebruikelijke 7 cent
SIM vorige week besteld (en net te laat over die 5-euro vriendenlink gelezen, was al ge-iDealt).
Zie ook TV voor specs - het is een sleutelhanger; lijstje mag je het eigenlijk niet noemen ; heb dat ding net aangesloten, gaat McAfee blaten over een trojandll
Licht offtopic, maar de premiumzoekers kunnen bij KPN een prepaid met 4 euro tegoed kopen voor 10 euro; na registratie 6 euro erbij. Krijg je wel een CSI NewYork dvdbox (seizoen 3, deel 1 met 3 discs) erbij
Lowcall varieert nogal; pas mp3spelertje, ervoor James Bond dvd (Casino Royale), en met Valentijn een 3-dvdbox. Opzeggen als je tegoed op is, kan lonen
Zie ook TV voor specs - het is een sleutelhanger; lijstje mag je het eigenlijk niet noemen ; heb dat ding net aangesloten, gaat McAfee blaten over een trojandll
Licht offtopic, maar de premiumzoekers kunnen bij KPN een prepaid met 4 euro tegoed kopen voor 10 euro; na registratie 6 euro erbij. Krijg je wel een CSI NewYork dvdbox (seizoen 3, deel 1 met 3 discs) erbij
Lowcall varieert nogal; pas mp3spelertje, ervoor James Bond dvd (Casino Royale), en met Valentijn een 3-dvdbox. Opzeggen als je tegoed op is, kan lonen
[ Voor 48% gewijzigd door tweaktubbie op 05-10-2008 20:59 ]
Ik ben op zoek naar een prepaid simkaart voor een track&trace systeem (werkt via sms en mobiel internet).
Lowcall lijkt me een oplossing.
Weet iemand hoe het met het mobiel internet in het buitenland zit?
Lowcall lijkt me een oplossing.
Weet iemand hoe het met het mobiel internet in het buitenland zit?
Als je gebruik wilt maken van GPRS gaat je niet lukken, dit is bij alle prepaid providers geblokkeerd.
Dan moet je voor abbo gaan.
MMS kan daarentegen wel terwijl dat ook GPRS is dus misschien kun je dat hacken via die poort maar denk het niet.
SMS kan gewoon voor 0.40 per bericht.
EDIT: Alhoewel ik laatst in belgie zat op E-Plus en daar kon ik wel GPRSen maar moest ik wel handmatig de goede GPRS instellingen selecteren (SE W800i) dus dat zou je dan automagisch moeten maken.
Dan moet je voor abbo gaan.
MMS kan daarentegen wel terwijl dat ook GPRS is dus misschien kun je dat hacken via die poort maar denk het niet.
SMS kan gewoon voor 0.40 per bericht.
EDIT: Alhoewel ik laatst in belgie zat op E-Plus en daar kon ik wel GPRSen maar moest ik wel handmatig de goede GPRS instellingen selecteren (SE W800i) dus dat zou je dan automagisch moeten maken.
[ Voor 25% gewijzigd door luccie op 14-01-2009 12:42 ]
Maar ook in het buitenland?Palomar schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 12:56:
GPRS gaat prima met lowcall (ik heb zelfs 3G).
Binnenland gaat bij mij ook perfect.
jep, ook in het buitenland (getest in Frankrijk, Duitsland, UK, USA
). Wel op de kosten letten dan...
[ Voor 17% gewijzigd door Palomar op 14-01-2009 14:24 ]
Dan ga ik een simkaart aanvragen, thnx.
Volgens de leverancier van het systeem werkt Lowcall idd, maar kunnen ze zomaar de boel blokkeren omdat het niet bedoeld is voor een Track en Trace systeem. Schijnt Vodafone ook vorig jaar gedaan te hebben
Nou ja, zolang het werkt, werkt het en het is voor 3/4 van de prijs van een Rabo simkaart
(en werkt dus in het buitenland)
Volgens de leverancier van het systeem werkt Lowcall idd, maar kunnen ze zomaar de boel blokkeren omdat het niet bedoeld is voor een Track en Trace systeem. Schijnt Vodafone ook vorig jaar gedaan te hebben
Nou ja, zolang het werkt, werkt het en het is voor 3/4 van de prijs van een Rabo simkaart
(en werkt dus in het buitenland)
Verwijderd
Wellicht niet het juiste topic maar post het maar even hier.
Ik ben in het bezit van een LG KP500 Cookie en sinds twee dagen bel ik via LowCall.
Bellen en SMS'en gaat perfect maar MMS krijg ik niet werkend.
Via de online Self Service heb ik GPRS geactiveerd.
Bij Vraag en Antwoord > Tarieven/Diensten vraag 18 wordt er een link gegeven naar een site waar je je gegevens in kunt vullen en dan een configuratie SMS ontvangt. Echter krijg ik continue een 404 error als ik op die link klik en ben dus aangewezen op handmatig instellen.
En dit lukt dus dus niet zo goed aangezien het (nog) niet werkt.
Wat heb ik gedaan:
LG KP500 > Berichten > Instellingen > Multimedia > MMS Berichtencentrale > Nieuwe Toevoegen
Hier heb ik http://mmsc.mms.telfort.nl:8002 ingevuld
Ik zie op de LowCall site nog meer info staan zoals IP adres, APN, poortnummer ed. Echter kan ik deze nergens invullen.
Wie o wie kan mij op weg helpen met wat waar in te vullen zodat MMS ook werkt?
Toe nu toe ben ik zeer tevreden over LowCall maar zou nog mooier zijn als ik ook weer kan MMS'en
Ik ben in het bezit van een LG KP500 Cookie en sinds twee dagen bel ik via LowCall.
Bellen en SMS'en gaat perfect maar MMS krijg ik niet werkend.
Via de online Self Service heb ik GPRS geactiveerd.
Bij Vraag en Antwoord > Tarieven/Diensten vraag 18 wordt er een link gegeven naar een site waar je je gegevens in kunt vullen en dan een configuratie SMS ontvangt. Echter krijg ik continue een 404 error als ik op die link klik en ben dus aangewezen op handmatig instellen.
En dit lukt dus dus niet zo goed aangezien het (nog) niet werkt.
Wat heb ik gedaan:
LG KP500 > Berichten > Instellingen > Multimedia > MMS Berichtencentrale > Nieuwe Toevoegen
Hier heb ik http://mmsc.mms.telfort.nl:8002 ingevuld
Ik zie op de LowCall site nog meer info staan zoals IP adres, APN, poortnummer ed. Echter kan ik deze nergens invullen.
Wie o wie kan mij op weg helpen met wat waar in te vullen zodat MMS ook werkt?
Toe nu toe ben ik zeer tevreden over LowCall maar zou nog mooier zijn als ik ook weer kan MMS'en
Ter info: kreeg vandaag een brief met de post dat Lowcall overgaat naar Simyo. Dus dat zal wel einde zijn van de huidige abonnementsvorm dat je achteraf betaalt voor wat je belt. Want Simyo is volgens mij gewoon prepaid.
================
Andere vraag: Ik ben sindskort overgestapt naar een ander abo (T-Mobile). Ik wil mijn nummer (dat nu nog bij lowcall zit) meenemen. Dit gaat echter vrij problematisch. In de winkel (Mediamarkt) kon de verkoper het niet direct via de computer overzetten, omdat de provider Lowcall niet eens in het systeem stond. Toen maar debitel opgegeven, maar ging allemaal niet goed. Dus toen heb ik maar per post een formulier voor nummerbehoud opgestuurd naar T-Mobile, maar heb daar al een tijdje niks meer van gehoord.
Zijn er meer die hun nummer van Lowcall wel succesvol naar een andere provider hebben overgezet? Wat heb je toen ingevuld als provider (debitel of lowcall) en abonnementsvorm (abonnement of prepaid?). Want ik vermoed dat het op deze 2 punten mis gaat.
================
Andere vraag: Ik ben sindskort overgestapt naar een ander abo (T-Mobile). Ik wil mijn nummer (dat nu nog bij lowcall zit) meenemen. Dit gaat echter vrij problematisch. In de winkel (Mediamarkt) kon de verkoper het niet direct via de computer overzetten, omdat de provider Lowcall niet eens in het systeem stond. Toen maar debitel opgegeven, maar ging allemaal niet goed. Dus toen heb ik maar per post een formulier voor nummerbehoud opgestuurd naar T-Mobile, maar heb daar al een tijdje niks meer van gehoord.
Zijn er meer die hun nummer van Lowcall wel succesvol naar een andere provider hebben overgezet? Wat heb je toen ingevuld als provider (debitel of lowcall) en abonnementsvorm (abonnement of prepaid?). Want ik vermoed dat het op deze 2 punten mis gaat.
Dat was te verwachten nadat KPN debitel had overgenomen..
Weet iemand ook of je eerst lowcall moet opzeggen voordat je nummerbehoud bij je nieuwe provider kunt aanvragen? Ik was in de veronderstelling dat ik geen contract had en mijn nummer gewoon overgezet kon worden, maar nu zie ik op de self service van lowcall wel staan dat ik het kan opzeggen. Eerstvolgende datum is alleen wel 26 september. Moet ik het nu eerst opzeggen en dan pas nummerbehoud aanvragen? Of eerst nummerbehoud aanvragen en dan pas opzeggen? Want ik wil niet dat mijn nummer op een of andere manier verloren gaat omdat lowcall mijn abo opzegt en het nummer 'weggooit', waardoor t-mobile deze niet meer kan gebruiken.
Gewoon opzeggen en in de brief aangeven dat je het nummer mee wilt nemen. Anders even via de klantenservice doen.
Ja, ook van Lowcall naar T-Mobile en dit is heel erg lastig gegaan...Palomar schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 00:10:
Ter info: kreeg vandaag een brief met de post dat Lowcall overgaat naar Simyo. Dus dat zal wel einde zijn van de huidige abonnementsvorm dat je achteraf betaalt voor wat je belt. Want Simyo is volgens mij gewoon prepaid.
================
Nummerbehoud aanvragen via formulier, of dat formulier e-mailen naar T-Mobile. Als provider debitel op Telfort netwerk opgeven. Als datum een datum opgeven met de 26e van de maand. Bij mij werd dan uiteindelijk steeds de 26e maar dan 4 maanden vooruit ingepland. Heel veel mailtjes naar Lowcall en T-Mobile en toen kon het uiteindelijk wat eerder, maar het heeft me heel veel moeite gekost..
http://www.lowcall.nl/lowcall?waxtrapp=hlfbrOsHcSlYjBKkDvDKPalomar schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:19:
Weet iemand ook of je eerst lowcall moet opzeggen voordat je nummerbehoud bij je nieuwe provider kunt aanvragen? Ik was in de veronderstelling dat ik geen contract had en mijn nummer gewoon overgezet kon worden, maar nu zie ik op de self service van lowcall wel staan dat ik het kan opzeggen. Eerstvolgende datum is alleen wel 26 september. Moet ik het nu eerst opzeggen en dan pas nummerbehoud aanvragen? Of eerst nummerbehoud aanvragen en dan pas opzeggen? Want ik wil niet dat mijn nummer op een of andere manier verloren gaat omdat lowcall mijn abo opzegt en het nummer 'weggooit', waardoor t-mobile deze niet meer kan gebruiken.
Ook ik hoop dat dat onveranderd blijft, ben speciaal daarvoor overgestapt naar lowcall.13. Worden de maandelijkse kosten op dezelfde wijze van mijn rekening afgeschreven?
Ja, Simyo schrijft het bedrag aan het begin van elke maand af van uw rekening.
"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg
Benieuwd of het overgaan naar Simyo nog gevolgen heeft voor ons track&trace systeem dat nu perfect werkt via Lowcall. Smsjes turen naar ons mobiel wordt iig goedkoper omdat die een simkaart van Simyo heeft