LowCall.nl

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 19.088 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
In mijn zoektocht naar een alternatief voor prepaid kwam ik uit op www.lowcall.nl. Het is een mix tussen abonnement en prepaid: je betaalt per maand alleen wat je hebt gebeld en je hebt geen vaste maandelijkse kosten. Je hebt ook geen contract ofzo, dus je kunt er elk moment weer vanaf. Verder betaal je 14 cent/min en 7 cent per SMS. Een stuk goedkoper dan prepaid dus. Je kunt ook nog GPRS'en voor 1,50 per MB (T-Mobile kost 1,50 per 100KB :/ )

Omdat ik zelf niet veel bel, maar het constant opwaarderen ook irritant vind (vooral als je net wil bellen) leek mij dit wel geschikt. Ook vind ik het feit dat ze ook GPRS aanbieden belangrijk, omdat ik wel eens mn mail e.d. check op mn mobiel (andere goedkope aanbieders zoals Simyo bieden dit niet).

Ik heb alleen nog erg weinig/geen ervaringen over deze provider gehoord. Voor zover ik het op hun site kan vinden gebruiken ze het Telfort-netwerk en is LowCall.nl onderdeel van Debitel (die hebben toch geen eigen netwerk?). Maar qua bereik zal het dus wel goed zitten? Verder hebben ze geen uitgebreide helpdesk, dus daar besparen ze op. Maar dat vind ik geen probleem aangezien je bijna alles online kunt regelen.

Graag hoor ik nog meer ervaringen/meningen over deze provider :)

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 20-12-2005 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Palomar schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 23:27:
In mijn zoektocht naar een alternatief voor prepaid kwam ik uit op www.lowcall.nl. Het is een mix tussen abonnement en prepaid: je betaalt per maand alleen wat je hebt gebeld en je hebt geen vaste maandelijkse kosten. Je hebt ook geen contract ofzo, dus je kunt er elk moment weer vanaf. Verder betaal je 14 cent/min en 7 cent per SMS. Een stuk goedkoper dan prepaid dus. Je kunt ook nog GPRS'en voor 1,50 per MB (T-Mobile kost 1,50 per 100KB :/ )

Omdat ik zelf niet veel bel, maar het constant opwaarderen ook irritant vind (vooral als je net wil bellen) leek mij dit wel geschikt. Ook vind ik het feit dat ze ook GPRS aanbieden belangrijk, omdat ik wel eens mn mail e.d. check op mn mobiel (andere goedkope aanbieders zoals Simyo bieden dit niet).

Ik heb alleen nog erg weinig/geen ervaringen over deze provider gehoord. Voor zover ik het op hun site kan vinden gebruiken ze het Telfort-netwerk en is LowCall.nl onderdeel van Debitel (die hebben toch geen eigen netwerk?). Maar qua bereik zal het dus wel goed zitten? Verder hebben ze geen uitgebreide helpdesk, dus daar besparen ze op. Maar dat vind ik geen probleem aangezien je bijna alles online kunt regelen.

Graag hoor ik nog meer ervaringen/meningen over deze provider :)
Het jammere is dat je graag GPRS gebruikt, dat bieden andere goedkope providers (zoals jezelf zegt) niet. Misschien biedt easymobile het, gaat ook via telfort.

Het enige wat ik je kan zeggen, is:
- dat het activeren van GPRS je geld kost (eenmalig 7,- zoiets.)
- het soms voorkomt bij dit soort "systemen" dat je een negatief beltegoed hebt.
- dat debitel moeilijk doet als je binnen een jaar nummerbehoud van debitel/lowcall wil laten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Idd, activeren van GPRS kost eenmalig 8,50. Valt wel mee dus. En verder werkt dit (voor zover ik het weet) niet met een vooruitbetaald bedrag, dus je kunt geen negatief beltegoed hebben. Er is alleen een limiet van 45 euro per maand dat je kunt bellen, maar zoveel bel ik toch nooit (ook wel fijn om niet tegen hoge kosten aan te lopen om wat voor reden dan ook). Ik wil ook eigenlijk geen vooruitbetaald/prepaid meer, dus dan vallen die andere goedkopen al af. Ik heb ook gekeken naar sim-only abo's, maar dan zit je weer vast aan een contract en heb je vaste maandelijkse kosten (al zijn die niet eens zo hoog). Ik twijfel nog een beetje tussen zo'n abo en dit van lowcall.

Over dat laatste (moeilijk doen bij nummerbehoud) heb ik wel iets gelezen op internet, maar het is toch altijd zo dat je pas na een jaar je nummer over kunt zetten naar een andere provider? Iig ben ik niet van plan om aldoor van provider te switchen, dus als ik geen grote problemen ondervindt (en daarom heb ik dit topic gestart ;)) zal ik niet snel weer switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Nog meer mensen ervaring of meningen over deze provider? Ik ben ook wel benieuwd hoe lang het porteren van mn huidige nummer gaat duren (van T-Mobile prepaid naar Lowcall dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Palomar schreef op woensdag 21 december 2005 @ 21:51:
Nog meer mensen ervaring of meningen over deze provider? Ik ben ook wel benieuwd hoe lang het porteren van mn huidige nummer gaat duren (van T-Mobile prepaid naar Lowcall dus).
Moet je voor de gein is op: Telecomvergelijker.nl kijken. Je moet dan naar gaan naar Forum|Providers|Debitel. of de zoekfunctie gebruiken. Debitel staat namelijk niet zo goed bekend, ikzelf zou dan ook een "echte provider" met factuurkorting overwegen.

[edit] Telfort heeft wel leuke deals. Let op! dat de 50+25 & 150+75 minder korting kennen. De goedkoopste (met belminuten) is 4,95.

[ Voor 18% gewijzigd door robert-630 op 21-12-2005 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

*kick*

Ik was ook op zoek naar een abbo en kwam LowCall.nl ook tegen, nu al mensen die er al meer ervaring mee hebben enzo? :)

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik maak nu ongeveer een maand gebruik van Lowcall (met nummerbehoud). Het bevalt goed en ik heb geen problemen, Ze maken dus gebruik van het telfortnetwerk en ik heb prima bereik. Enige nadeel vind ik is dat ze alleen bereikbaar zijn via een duur telefoonnummer (niet via e-mail). Op zich wel logisch, omdat de dienst die ze leveren goedkoop is en het de bedoeling is dat je zelf alles via de website instelt. Maar na het aanmelden wilde ik mijn adresgegevens wijzigen en GPRS aanvragen en toen bleek er een bug in het Self-Servicegedeelte van hun website te zitten waardoor ik een paar dagen lang een error kreeg. Ik vertikte het om dat dure telefoonnummer te bellen (en misschien xx minuten in de wacht te staan) om hun bugs te melden. Een paar dagen later was het wel opgelost en kon ik alles instellen. Maarja, mocht je ze nodig hebben voor iets waar je niks aan kan doen dan moet je wel betalen... Bij de facturen staat overigens wel een knopje ' stel een vraag', waarbij je kennelijk zonder kosten iets kunt vragen mochten er onduidelijkheden zijn in de factuur.

Maar over de dienst zelf, het bereik, bel/GPRS-kosten etc. ben ik erg tevreden :) Je moet alleen niet iemand zijn die erg vaak met de helpdesk gaat bellen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 12-02-2006 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:28

b3ta

Hallo

Hey Palomar!

Bevalt het verder wel goed dan en hoe is de facturering? moet je het over maken per acceptgiro die je krijgt toegestuurd?

Want zit sterk te twijvelen om me ook aan te melden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ja, het werkt verder prima. Het is ook gewoon debitel via het telfortnetwerk. Ik heb van te voren wel even een prepaidkaartje van telfort gekocht om te testen hoe het bereik is op plaatsen waar ik vaak kom. Maar dat was prima. Beter nog dan T-Mobile wat ik hiervoor had.

Factuur wordt maandelijke automatisch afgeschreven. Op het selfservicegedeelte van de website komt dan een factuur te staan met alle specificaties over wanneer je gebeld hebt, de kosten e.d.

Ik heb het genomen omdat het handiger is dan prepaid (en goedkoper) omdat je niet aldoor hoeft op te waarderen. Maar het is ook geen abonnement waar je een jaar aan vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta

b3ta

Hallo

Ik heb nu nog iets van 40euro op me prepaid staan... kan ik nu alvast wel gaan overstappen op lowcall met nummer behoud. Of kan ik beter eerst me btg opmaken en daarna pas klant worden bij LowCall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 15:14
BoyGenius schreef op zondag 12 februari 2006 @ 00:05:
*kick*

Ik was ook op zoek naar een abbo en kwam LowCall.nl ook tegen, nu al mensen die er al meer ervaring mee hebben enzo? :)
Waarom geen sim only?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
b3ta schreef op zondag 12 februari 2006 @ 14:56:
Ik heb nu nog iets van 40euro op me prepaid staan... kan ik nu alvast wel gaan overstappen op lowcall met nummer behoud. Of kan ik beter eerst me btg opmaken en daarna pas klant worden bij LowCall?
het duurde bij mij zo'n 2 a 3 weken (kan ook komen door de feestdagen toen) totdat mn nummer was overgezet en mn oude (t-mobile) simkaart dus onbruikbaar werd. Ik weet niet hoeveel jij belt en of je het binnen 2 weken op krijgt, maar waarschijnlijk ben je het resterende bedrag wel kwijt als je nummer is overgezet.

Misschien dat je het eerst wel kunt aanvragen met een tijdelijk nummer en later je nummer over kunt laten zetten, maar dat lijkt me allemaal extra administratieve rompslomp waarbij je de helpdesk moet raadplegen a xx euro telefoonkosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raad Lowcall af, hier een aantal gebruikersreacties:

"Lowcall is totale oplichterij. Nergens wordt je vooraf duidelijk vertelt dat alle inkomende gesprekken naar de voicemail worden doorgezet. Je bent dus niet direct bereikbaar. De klantenservice is alleen via een duur betaalnummer bereikbaar. Wachttijd moet je ook betalen zodat een telefoontje naar de klantenservice je zo 5 Euro kost. Niet doen dus ! "

"Telfort ( daar maken ze gebruik van) is bagger. Heb je wel een goede ontvangst met Telfort dan heb je gewoon geluk dat je toevallig dicht bij een zendmast zit. "

"Aanmelden en ontvangst sim-kaart ging goed. Ook mijn ouwe nummer kunnen meenemen ging ook goed. Wel heel vervelend is dat de voice-mail niet uitgezet kan worden. Echt **** vind ik de ontvangst binnenshuis, bijna niets tot geen ontvangst. Wacht nog even m`n 1e rekening af, dan ga ik denk ik over naar Simyo. "

Meer reacties HIER te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Even over die eerste, wat is nou precies zo'n nadeel dat alle gesprekken naar de voicemail gaan als je telefoon uit staat? Dat gebeurt toch bij elke provider :? En zoals ik die reactie lees wordt er gesuggereerd dat je geen gesprekken aan kunt nemen... Dat kan gewoon hoor (zou ook een beetje raar zijn als dat niet kon :P).

En de andere dingen gaan over bereik van Telfort. Tja, ik wil nu ook niet Lowcall de hemel in prijzen over alles en ik heb er verder ook geen aandelen in ofzo ;) ; als het me niet bevalt ben ik er ook zo weer weg, maar bij mij werkt het tot nu toe wel goed. Ik denk ook dat je juist alleen de mensen hoort klagen bij wie het niet goed werkt. Bereik hangt denk ik sterk af per gebied, want met T-Mobile had ik juist slechte ontvangst, terwijl dit met telfort (lowcall dus) veel beter is.

[ Voor 18% gewijzigd door Palomar op 12-02-2006 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:49
Mij lijkt het ook wel wat, dus ik heb me net geprobeerd aan te melden. Nummer uitgezocht en gegevens ingevuld etc. Kreeg na 2 seconden een mailtje met "welkom bij Lowcall, blabla" en weer 2 sec. later kwam er nog een mailtje:
We hebben jouw aanvraag voor een nieuwe aansluiting helaas niet kunnen uitvoeren. Uit onderzoek blijkt dat je niet voldoet aan onze aansluitvoorwaarden zoals vermeld in de online voorwaarden van LowCall. Wij zullen een eventuele eerste betaling zo spoedig mogelijk op je rekening terugstorten en de aanvraag uit ons systeem verwijderen.

Met vriendelijke groet,
LowCall
:?

Nu heb ik de online voorwaarden zitten doorspitten, maar ik kom daarin niks tegen over aansluitvoorwaarden. Een search op de term levert geen resultaten op. Iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn?

Zou mijn huisadres op de blacklist staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta

b3ta

Hallo

Palomar schreef op zondag 12 februari 2006 @ 15:17:
[...]

Ik weet niet hoeveel jij belt en of je het binnen 2 weken op krijgt, maar waarschijnlijk ben je het resterende bedrag wel kwijt als je nummer is overgezet.

Misschien dat je het eerst wel kunt aanvragen met een tijdelijk nummer en later je nummer over kunt laten zetten, maar dat lijkt me allemaal extra administratieve rompslomp waarbij je de helpdesk moet raadplegen a xx euro telefoonkosten..
Ik heb nog niets aangevraagd dus ik ga pas aanvragen als ik nog maar ongeveer 1 euro btg heb.

Wat moet ik mij er bijvoorstellen, met nummer behoud mag je gewoon je oude simkaart houden toch? En wanneer weet je dan dat je via LowCall belt of zie je dat in je venster van je telefoon staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Nee, je moet de nieuwe simkaart van Lowcall erin doen. Als de nummerportering is voltooid (zo'n 2-3 weken na aanvraag) dan werkt je Lowcall simkaart pas. In het schermpje komt dan debitel te staan.
Bij registratie bij moet je het serienummer van je simkaart opgeven en dan regelt Lowcall de rest voor je.

Je kunt dus het beste je oude kaart in je telefoon laten zitten en pas als je een mailtje hebt gekregen dat je nummer is overgezet je nieuwe simkaart erin doen.

PS. let wel op of je huidige telefoon geen simlock heeft. Indien dit er wel op zit en je telefoon is ouder dan een jaar dan kun je hem gratis laten unlocken via je huidige provider (even helpdesk bellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik kreeg nog een mailtje in mn mailbox. Voor de geinteresseerden :P :
Beste LowCall gebruiker,

LowCall heeft een superaanbieding voor je:

Ga naar www.lowcall.nl/actie en bestel voor slechts € 0,14 nog een extra LowCall startpakket i.p.v. € 10,-.

Lowcall nergens goedkoper, zelfs goedkoper dan prepaid: bellen 14 cent per minuut, SMS'en 7 cent per bericht. Alle vrijheid, geen verplichtingen!!

Aanmelden
Je kunt alleen gebruikmaken van deze actie via www.lowcall.nl/actie. Bestel meteen. Bij de nieuwe LowCall aanmelding hoort een nieuwe selfservice omgeving.

Vrienden/familie
Jouw vrienden en familie kunnen ook gebruikmaken van deze actie. Dus stuur deze email door!!

Het is niet mogelijk om via je bestaande LowCall selfservice pagina een nieuwe aansluiting te kiezen.
Vragen? Kijk op www.lowcall.nl/actie of bel met 0900-LowCall (0900-5692255)

Deze actie is geldig tot en met 19 februari 2006.

Met vriendelijke groet,
LowCall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Hmm lijkt mij wel wat, bel nu prepaid met telfort, bereik hier is wel goed. Als ik overstap heb ik volgensmij enkel voordelen (goedkoper en niet hoeven opwaarderen, en nummerbehoud!).

Ik kan alleen nergens vinden hoe het in het buitenland zit met het bereik..? Iemand ervaring, en wat de kosten zijn voor bellen/smsen in het buitenland? (wil in de zomer een weekje naar Spanje en Italie, vandaar)

edit: Heb met mijn ogen half dicht gekeken volgensmij :P, tarieven buitland: http://www.lowcall.nl/lowcall?waxtrapp=xzouaDsHyRpWbDKuIbJG

[ Voor 15% gewijzigd door SuperPaddo op 15-02-2006 19:47 ]

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

SuperPaddo schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:44:
Hmm lijkt mij wel wat, bel nu prepaid met telfort, bereik hier is wel goed. Als ik overstap heb ik volgensmij enkel voordelen (goedkoper en niet hoeven opwaarderen, en nummerbehoud!).

Ik kan alleen nergens vinden hoe het in het buitenland zit met het bereik..? Iemand ervaring, en wat de kosten zijn voor bellen/smsen in het buitenland? (wil in de zomer een weekje naar Spanje en Italie, vandaar)

edit: Heb met mijn ogen half dicht gekeken volgensmij :P, tarieven buitland: http://www.lowcall.nl/lowcall?waxtrapp=xzouaDsHyRpWbDKuIbJG
Het lijkt me ook wel wat, als ik niet zo veel tegoed op mijn orangesim had staan had ik het ook gedaan :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ik vind dat gprs verhaal niet meer echt opgaan aangezien t-mobile nu pit heeft. Dus voor 9,50 per maand heb je bij hun onbeperkt internet! Als je een pda hebt is dat ideaal,en de lage kosten vind ik ook wel mee vallen aangezien je bij t-mobile flex bij 40 euro per maand 15cent per minuut/bericht betaalt, en als je de sms verdubbelaar neemt voor 2 euro per maand extra, smsje al voor 7 cent. Dat is een stuk beter vind ik..

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Was ook op zoek naar sim-only abbo, alleen ik bel zo weinig dat een 'normaal' abbo beetje zonde van m'n geld is, ik zou dan altijd minuten over houden enzo, aan de andere kant bel ik ook net weer te veel om prepaid te houden. En toen kwam ik dit tegen en mijn interesse was gewekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvp
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-10 11:59

bvp

Palomar schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:18:
Ik kreeg nog een mailtje in mn mailbox. Voor de geinteresseerden :P :

[...]
Beetje raar mailtje!

Ongeveer hetzelfde als dat ik van planet een mailtje zou krijgen:
"Bestel bij ons NOG EEN ADSL-pakket en krijg 10 euro per maand korting!" :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net overgestapt op LowCall en ben er zeer tevreden over tot nu toe. Ik heb m'n nummer meegenomen vanaf Orange. Bij het aanmelden kon je een datum opgeven voor het overzetten van je nummer. Deze datum moest minimaal 10 dagen in de toekomst liggen, ik heb voor 10 dagen gekozen. Ruim voor die tijd kreeg ik ook al een bericht van Orange dat ze mijn aanvraag hadden ontvangen en ontving ik van LowCall m'n nieuwe simkaart. En jawel, 12:00 uur op de betreffende dag, viel m'n bereik bij Orange weg, en moest ik de nieuwe sim plaatsen. Na het plaatsen van de sim had ik gelijk bereik en kon ik bellen en smsen. Ik heb nu ook GPRS aangevraagd, wat ik nu in ga stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:36
Is tele2 geen optie?
Die doen ook GPRS.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta

b3ta

Hallo

Ik heb een vraagje. Ik zit nu ook bij lowcall verbinding is perfect! Bellen en smsen werkt naar behoren.

Alleen nu weet ik dus niet voorhoeveel ik al verbeld en gesmst heb. Kan ik dit op een of andere manier achterhalen net zoals bij prepaid een nummer bellen dat verteld voor hoeveel je hebt gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus ook net LowCall zoals in mijn vorige post te lezen is, en ik was ook opzoek naar beloverzichten. Ik heb vooralsnog niets kunnen vinden op de site, het lijkt erop dat je dit alleen op de maandelijkse factuur kan zien, helaas :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta

b3ta

Hallo

b3ta schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 13:38:
Ik heb een vraagje. Ik zit nu ook bij lowcall verbinding is perfect! Bellen en smsen werkt naar behoren.

Alleen nu weet ik dus niet voorhoeveel ik al verbeld en gesmst heb. Kan ik dit op een of andere manier achterhalen net zoals bij prepaid een nummer bellen dat verteld voor hoeveel je hebt gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
b3ta schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 13:38:

Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 11:42:
Ik heb dus ook net LowCall zoals in mijn vorige post te lezen is, en ik was ook opzoek naar beloverzichten. Ik heb vooralsnog niets kunnen vinden op de site, het lijkt erop dat je dit alleen op de maandelijkse factuur kan zien, helaas :/

[ Voor 98% gewijzigd door Palomar op 01-04-2006 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta

b3ta

Hallo

Palomar jij bent de man van ervaring hij heeft het nog maar net... blijkbaar kan je dus alleen per maand zien. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je had op z'n minst even kunnen reageren op m'n post :) En volgens Palomar is het er blijkbaar ook niet, helaas :(

Ik heb nu GPRS ook met succes ingesteld! Bleek dat "APN" de optie "Naam toegangspunt" op mijn Nokia 6630 is. Hier moet "internet.debitel.nl" ingevuld worden. Werkt geweldig _/-\o_

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2006 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een alternatief zonder GPRS is https://www.simyo.nl/
we hebben het pas, werkte in 1 keer, factuur ook on-line. Opwaarderen werkt wat anders, zie site.
In ieder geval geen verplicht maandpakket met beperkte houdbaarheid of zo, in het buitenland bellen mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@andre_at_home:

Simyo is in de OP ook al vermeld. TS wil juist graag GPRS gebruiken dus voor hem is het geen alternatief. Als je geen GPRS wil zou het wel kunnen. Alleen zie ik er zo de voordelen niet van in, het is net ietsje duurder dan LowCall. Is het betere dekking, of wellicht goedkoper bellen in het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Zover ik weet is het op dit moment niet mogelijk om de verbruikskosten online te checken. Maar er zit wel een kans in dat dit in toekomst nog veranderd gaat worden.

Bij lowcall heb je ook geen verplicht maandpakket met beperkte houdbaarheid. Eigenlijk is het een standaard abonnement zonder bundel en zonder abonnementskosten. Als je niet meer belt krijg je dus ook geen factuur..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
b3ta schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 17:52:
Palomar jij bent de man van ervaring
O+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta

b3ta

Hallo

Ik ben nu al ruim dik een maand klant bij LowCall :)

Nu vroeg ik mij af wanneer kan ik de eerste factuur verwachten??

Bij mijn persoonlijke instellingen staat dat de facturatiedag 26 is... Het is al lang de 26ste geweest maar nog steeds geen factuur gezien. :D wie o wie kan mij hier wat meer over vertellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
Als het goed is krijg je vandaag je factuur binnen.

Wat betreft de facturatiedag. Alle gesprekken tot en met 26 april worden gefactureerd op deze factuur. Normaal gesproken zou je de factuur eerder krijgen, maar ivm koninginnedag en 1 mei zit er iets vertraging in.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta

b3ta

Hallo

Macer schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 15:10:
Als het goed is krijg je vandaag je factuur binnen.

Wat betreft de facturatiedag. Alle gesprekken tot en met 26 april worden gefactureerd op deze factuur. Normaal gesproken zou je de factuur eerder krijgen, maar ivm koninginnedag en 1 mei zit er iets vertraging in.
Je hebt helemaal gelijk! Ik keek vandaag en zag een factuur staan...

Waar ik wel ontzettend van baal is het feit dat LowCall 12 CENT! rekent voor het bellen naar een mobiel die uit staat/of als deze geen bereik heeft.

Hier moet ik in het vervolg even op letten want dat heeft me al 3,50 gekost zag ik :o

Daarnaast stond tevens dat ik gebruik had gemaakt van netwerkdiensten. Met bestemming 118. Voor 7 seconden. Kan iemand mij uitleggen wat dit precies in houdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:15
118 is nummerinformatie.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat houdt dát dan in, want ik zie het nu ook op m'n factuur staan en kan me niet herinneren dat ik dat ooit gebruikt heb.

Verder is de specificatie van de verbruikskosten erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:35:
[...]
En wat houdt dát dan in, want ik zie het nu ook op m'n factuur staan en kan me niet herinneren dat ik dat ooit gebruikt heb.
Onder welke steen heb jij geleefd? :D
118 bel je als je het nummer niet weet, dan zoekt zo'n vriendelijke dame het voor je op (en verbindt je door).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobIII schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:41:
[...]

Onder welke steen heb jij geleefd? :D
118 bel je als je het nummer niet weet, dan zoekt zo'n vriendelijke dame het voor je op (en verbindt je door).
Als je even leest, ik heb dat nummer dus nooit gebeld en hij staat toch op mijn factuur, wil jij dat even verklaren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
...dan lees ik dat je vraagt wat 118 is (see for yourself):
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:35:
Tevens zeg je niet dat je het nooit gebruikt hebt, maar dat je je niet kunt herinneren of je het gebruikt hebt.
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 17:56:
ik heb dat nummer dus nooit gebeld en hij staat toch op mijn factuur, wil jij dat even verklaren dan?
Ik ga niks verklaren, dat laat je degene die je de factuur stuurt maar doen. Ik heb je die factuur niet gestuurd en vraag je niet om geld. My guess: Je hebt het wél gebeld (al dan niet wetende waar het voor diende) of iemand anders die je toestel gebruikt heeft.

Verder ben ik niet gediend van zo'n chagerijnige reply als ik behulpzaam probeer te zijn. Ga je maar ergens anders afreageren.

[ Voor 18% gewijzigd door RobIII op 02-05-2006 18:32 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hohoho, zo was mijn post nou ook weer niet bedoeld, ik had het anders moeten formuleren, maar het "onder welke steen heb jij geleefd" kwam even niet goed over bij mij. Bij deze mijn excuses en bedankt voor je antwoord. :)
En oh ja, ík heb het nummer zelf in ieder geval niet gebeld :) Ik kwam erop omdat iemand anders hier het nummer er ook op heeft staan er niets van lijkt te weten.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta

b3ta

Hallo

Ik denk dat ik al weet waar de herkomst ligt van dat nummer. Het is een standaard geleverd nummer wat op de simkaart staat van debitell en ik heb dat voor de grap even gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
b3ta schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 15:50:
[...]

Je hebt helemaal gelijk! Ik keek vandaag en zag een factuur staan...
Jij wilde graag je factuur, dus heb het gelijk voor je geregeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta

b3ta

Hallo

Macer schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 07:40:
[...]

Jij wilde graag je factuur, dus heb het gelijk voor je geregeld ;)
werk je bij Lowcall??

vond het al te mooi om waar te zijn namelijk dat ik nog geen rekening had ontvangen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GdeKeijzer
  • Laatst online: 12-10 19:56

GdeKeijzer

Asjemenou?

Even goed opletten:
Bellen kost maar 14 cent per minuut, afrekenen per seconde, geen starttarief.
Daar moest een addertje zijn. Die is er.
De eerste minuut wordt zoiezo afgerekend als 1 minuut. Bel je maar 10 seconden, dan betaal je 60 seconden. Daarna is het wel gewoon per seconde.!!

PS. Ik heb ook LowCall besteld. Aanvragen ging prima.

Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
Die eerste minuut is de vervanging van het starttarief..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 23:33
Ik zit (zat) er ook over te denken om Lowcall te nemen. Ik gebruik echter nooit voicemail en wil dat ook niet gebruiken. Ik heb voor de zekerheid de Lowcall klantenservice maar gebeld en die bevestigen dat je "op dit moment je voicemail nog nog niet kan uit zetten".

De datum waarop dit wel zou kunnen konden ze me niet geven. Er kwam daarna één of of ander onzin verhaal dat Telfort er "mee bezig" was en dat Lowcall het ook ooit zou krijgen. Volgens haar "werd er aan gewerkt".

Ik kan me eigenlijk niet voor stellen dat het technische moeilijk is om je voicemail wel uit te kunnen zetten. Temeer omdat ze er op de site geen melding van maken. Echt weer zo'n sneaky iets waarmee ze toch weer extra geld van je los peuteren.

Volgens mij zijn alle drie van dit soort "providers" toch mank.

Lowcall: Voicemail kan niet uit. 12 cent voor een gesprek naar een uit staande telefoon.
Tele2 Champion: Niet in buitenland bellen.
Simyo: Geen GPRS (MMS). (En van KPN :r )

[ Voor 4% gewijzigd door Joop op 04-07-2006 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
Als je alles naar eigen wens wil instellen moet je een abonnement nemen..
Dit soort producten zijn voor no-nonses bellers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 23:33
Ja inderdaad no-nonsense beller. Ook zonder voicemail dus.

We zijn wel erg ver terug in de tijd als je voicemail aan of uit zetten ineens een "major feature" is die je alleen bij een "premium abo" kan gebruiken. Het is gewoon geld klopperij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 22:36
Simyo bevalt goed hier. Opzich jammer dat het van kpn is, maar aan de andere kant kwaliteit is perfect.

Had hier voor vodafone, en dat had echt minder bereik.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik zag net toevallig op de site van lowcall staan dat je nu ook zelf je bellimiet in kunt stellen (is standaard 75 euro). Ik kan dit alleen nergens vinden in het self-servicegedeelte. Weet iemand of en zoja waar je dit kunt instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-10 14:29
Ik heb ook Lowcall besteld ter vervanging van easyMobile. Afgelopen dinsdag is mijn nummer geporteerd en de oude sim werkt niet meer, en op de nieuwe sim zie ik keurig Debitel op het scherm staan. Maar ik kan vervolgens helemaal niks. Niet gebeld worden en zelf bellen; ik krijg dan de melding dat deze dienst helaas niet beschikbaar is. Ook kan ik niet SMS-en verzenden of ontvangen. Ik kan dus eigenlijk helemaal niets met Lowcall. Ik heb al vanalles geprobeerd. Alle (bel)instellingen geblokkeerd/gedeblokkeerd in het Service Centre, maar niets helpt. Iemand die de gouden tip heeft om dit op te lossen?

Dan heb ik een tweede vraag, maar minder belangrijk eigenlijk... Ik heb ergens gelezen dat het mogelijk schijnt te worden om de voicemail uit te schakelen. Iemand die kan vertellen wanneer dit mogelijk is, en hoe? Want vooral in het buitenland kan het tot een hoge rekening leiden...

Alvast bedankt!

@Palomar: volgens mij is dat nog niet mogelijk, maar over een tijd pas... ik kan het in ieder geval ook niet vinden....

[ Voor 7% gewijzigd door Hugo__Boss op 23-07-2006 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
*bericht verwijderd*

[ Voor 96% gewijzigd door Hugo__Boss op 24-07-2006 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Palomar schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 00:01:
Ik zag net toevallig op de site van lowcall staan dat je nu ook zelf je bellimiet in kunt stellen (is standaard 75 euro). Ik kan dit alleen nergens vinden in het self-servicegedeelte. Weet iemand of en zoja waar je dit kunt instellen?
De Self-Service heeft een nieuw uiterlijk gekregen, en het is nu mogelijk om een bellimiet in te stellen. Deze staat standaard ingesteld op 75 euro en is nu dus aan te passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
Dat kan je beter even via de klantenservice navragen. Daar heb ik geen verstand van..
Het zou kunnen zijn dat je simkaart nog geblokkeerd is en dat deze vrij gegeven moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Macer schreef op maandag 24 juli 2006 @ 13:41:
Dat kan je beter even via de klantenservice navragen. Daar heb ik geen verstand van..
Het zou kunnen zijn dat je simkaart nog geblokkeerd is en dat deze vrij gegeven moet worden.
Okee, dus het is mogelijk dat hij geblokkeerd is terwijl ik zie dat hij niet geblokkeerd is..... Inderdaad maar even bellen dan..

Edit: blijkbaar hadden ze mij een verkeerde simkaart opgestuurd... het simkaartnummer op de simkaart was anders dan het simkaartnummer op de brief... dus mijn nummer zit niet gekoppeld aan de simkaart die ik heb gekregen... als het goed is heb ik morgen een nieuwe in huis....

bedankt voor het lezen (en reageren)!!

[ Voor 28% gewijzigd door Hugo__Boss op 24-07-2006 18:41 ]

• Hugo__Boss
Ik heb een Lowcall abonnement en een Sony Ericsson T230... Nu wil ik GPRS gaan gebruiken en dit heb ik geactiveerd bij Debitel.. De GPRS instellingen heb ik in mijn telefoon gezet, maar op de een of andere manier werk het niet. Ik krijg telkens een communicatiefout. Dit zijn de instellingen die Lowcall geeft:

GPRS-instellingen
IP-adres: 212.041.157.225
Poortnummer: 8080 of 9201
APN: Internet.debitel.nl
Username: username
Wachtwoord: password
SMTP server: smtp.telfortmail.nl
Authenticatie: Niet nodig

Die laatste twee regels heb ik volgens mij niet nodig, dit lijkt voor e-mail. Eerst moet ik een data-account op de telefoon instellen en vervolgens een WAP-profiel... bij allebei kan ik een gebruikersnaam invullen maar bij welke ik die moet invullen vind ik nogal vaag... Ook kan ik nergens de poort wijzigen of invullen.. Iemand die weet wat ik fout doe?

• Palomar
  • Niet online
Ja, daar heb ik ook wel even mee zitten klooien op mn K700i. Ik heb ook een T230 gehad en daar moest je het wel wat anders instellen dan op de K700i, maar op mijn k700i heb ik het als volgt:

Data-account:
- APN
- Username
- Password

Wap/internet profile
- IP address
- Port number

Let er verder op dat je in je wap profile aangeeft dat ie gebruik moet maken van het lowcall data-account (en niet van je vorige provider oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Bedankt voor je reactie! Het is ondertussen gelukt... het IP-adres was niet goed, maar moest het IP adres van Telfort zijn en niet van Debitel.. Waarom weet ik niet, maar op deze manier werkt het wel... En wat een prijzen zeg! Ik heb voor m'n gevoel echt superveel zitten surfen op websites met tekst erop zegmaar... En nou krijg ik een rekening met GPRS kosten van welgeteld 17 cent!! Dus dat kan ik binnenkort ook maar eens voor MSN onderweg gaan gebruiken :)

En ik kreeg net nog een mailtje binnen:

Lowcall heeft nog steeds de actie dat als je 10 euro betaalt voor het startpakket, je 10 euro als beltegoed krijgt... maar nu een extra actie als je getipt wordt door een bestaande klant en je wordt lid, dan krijg je 5 euro extra beltegoed...

Dus sta je op het punt Lowcall te bestellen, laat dan even hier een bericht achter, dan kan ik je een uitnodiging sturen en krijg je dus 5 euro extra beltegoed bovenop de 10 euro standaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10 19:46
Ik wilde vandaag bestellen, maar als ik een vinkje zet bij nummerbehoud, start die weer bij het begin scherm. Echt lukken wil het niet....
Maar stuur even maar een uitnodiging naar me (mail in profiel), dan zal ik dat eens proberen.

Wel waardeloos dat ze niet eens een e-mail adres hebben, want dan had ik ze een mailtje gestuurd dat ze nu dus een hoop klanten mislopen. Prusters....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Vatt schreef op woensdag 01 november 2006 @ 17:41:
Ik wilde vandaag bestellen, maar als ik een vinkje zet bij nummerbehoud, start die weer bij het begin scherm. Echt lukken wil het niet....
Maar stuur even maar een uitnodiging naar me (mail in profiel), dan zal ik dat eens proberen.

Wel waardeloos dat ze niet eens een e-mail adres hebben, want dan had ik ze een mailtje gestuurd dat ze nu dus een hoop klanten mislopen. Prusters....
idd, zo kreeg ik toen ik het net had aangevraagd ook aldoor een error in dat control panel als ik GPRS wilde aanvragen. Ik vertikte het om dat betaalde nummer daarvoor te bellen en ik heb toen maar een mailtje naar debitel gestuurd (die hebben tenminste wel een contactform op hun site staan). Geen idee of ze er iets mee gedaan hebben, maar na een tijdje was het iig wel gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Vatt schreef op woensdag 01 november 2006 @ 17:41:

Mij gebeurt inderdaad hetzelfde!! Hij springt terug naar het beginscherm... Even afwachten en over een tijdje nog een keer proberen...

Ik zal je zo de uitnodiging sturen en het is wel van belang dat je dan met het adres wat in je profiel staat (waar ik dus de uitnodiging naar stuur) je aanmeld bij Lowcall, anders krijg je niet de 5 euro extra, maar dat zal in de uitnodiging erbij staan... Hij komt er zo aan!

[ Voor 37% gewijzigd door Hugo__Boss op 01-11-2006 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Heb zelf ook nog steeds lowcall naar alle tevredenheid :)

Kreeg ook het mailtje binnen van vrienden aanmelden: dus als mensen zich willen aanmelden, neem contact met me op en ik stuur je net zoals Hugo_Boss even een uitnodiging! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Hier het volledige mailtje:
We hopen dat je naar tevredenheid belt met LowCall. Waarom deel je je enthousiasme over LowCall niet met je vrienden? Want wie een vriend(in) tipt, verdient beltegoed. Jouw vriendschap is dus geld waard!

Gratis beltegoed voor jou en je vriend(in)
Tip een vriend(in) over LowCall en ontvang allebei gratis beltegoed!* Jouw vriend(in) ontvangt € 5 beltegoed cadeau bij het bestellen van het LowCall Startpakket. Het Startpakket kost normaal € 10, maar tijdelijk ontvangt je vriend(in) deze € 10 retour in beltegoed. Jouw vriend(in) krijgt dus in totaal € 15 beltegoed cadeau! Maar ook jij profiteert hiervan. Want voor elke vriend(in) die je aanbrengt ontvang jij € 5 beltegoed!

Hoe werkt het?
- Log in op Self Service op LowCall.nl en kies voor 'verdien beltegoed!'*.
- Geef de namen en e-mailadressen van je vrienden op.
- Zodra zij jouw aanbod accepteren en LowCall bestellen, ontvang je per vriend(in) € 5 beltegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
BoyGenius schreef op woensdag 01 november 2006 @ 18:14:
Heb zelf ook nog steeds lowcall naar alle tevredenheid :)

Kreeg ook het mailtje binnen van vrienden aanmelden: dus als mensen zich willen aanmelden, neem contact met me op en ik stuur je net zoals Hugo_Boss even een uitnodiging! :)
Dat wordt hevige concurrentie straks hier, dat voel ik nu al, haha :D:D

Vatt, ik heb je een uitnodiging gestuurd, alleen ik zie nog niets op de site staan terwijl volgens de spelregels ik wel de status daar zou moeten kunnen volgen... Dus laat maar even weten als je hem hebt ontvangen :)

Ik heb trouwens ook voor het eerst antwoord gekregen op een vraag via e-mail! Gewoon bij facturen bij eentje op Reageer drukken en daar je vraag stellen en in 5 dagen had ik een antwoord (net dus)... Voor de geïnteresseerden: GPRS in het buitenland kost rond de 20€ per MB. Vooralsnog blijft het niet mogelijk om de voicemail uit te schakelen...

• Palomar
  • Niet online
Ik kan al een tijdje niet meer wappen met de ingebouwde browser of internetten met Opera Mini op mijn K700i met Lowcall GPRS. Hij probeert dan verbinding te maken maar blijft maar op 'loading...' staan. Wel kan ik nog op mn PC een GRPS-internetverbinding maken via bluetooth en ik kan op de telefoon zelf e-mail ophalen via GPRS (en e-mail gaat met hetzelfde internet profile als opera mini of wap).

Dit heeft ooit wel gewerkt en ik heb nooit iets veranderd. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Zoals in de post hierboven te lezen van een paar weken geleden werkt mijn GPRS niet meer bij Lowcall voor WAP en Java (wel bij e-mail ophalen en via bluetooth internetten op mn laptop). Na van de week een half uur aan de telefoon te hebben gezeten met de helpdesk zijn we er nog steeds niet uitgekomen. De instellingen op mijn telefoon staan nl. goed en bij Lowcall/debitel is ook niks veranderd aan het netwerk wat hiermee te maken kan hebben. Uiteindelijk hebben we maar een voorzichtige conclusie gemaakt dat het wellicht aan mijn telefoon ligt (kon zelf ook niks anders meer bedenken, het is een T-Mobile branded K700i, dus misschien heeft dat er mee te maken).

Daarom heb ik zojuist een kaartje van Orange van iemand anders in mijn telefoon gedaan, en na de juiste GPRS-settings te hebben ingesteld werkt dat wél gewoon. Het lijkt mij dus dat het vrij zeker niet aan mijn telefoon ligt.

Mijn vraag is of iemand hier met Lowcall kan testen of Wap en Java-apps die gebruik maken van GPRS nog wel werken. Dit om te verifieren of het echt niet aan het Lowcall/debitel netwerk ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
Palomar schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 18:09:
Dit om te verifieren of het echt niet aan het Lowcall/debitel netwerk ligt.
Is Telfort netwerk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ja klopt, maar debitel heeft wel een eigen 'iets' op dat netwerk waardoor ik internet.debitel.nl als APN moet opgeven. Dat klopt allemaal en fysiek is het idd het telfort netwerk.

Maar ik heb ondertussen via de site van debitel de settings laten opsturen naar mn telefoon (via de lowcall-site moet je dit handmatig instellen). Nu ben ik al een stapje verder, want java-apps (zoals Opera Mini) werken weer. Alleen WAP werkt nog niet. Ook niet op een andere telefoon (exacte zelfde fout: bvij opvragen blijft ie erg lang op 'loading' staan en dan communication error).
Daarom nogmaal mijn verzoek:

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
Is er iemand met een Lowcall aansluiting die even wil testen of WAP nog werkt ??
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

Daar zou ik erg mee geholpen zijn. Ik heb nl. sterke vermoedens dat het wel aan hun netwerk ligt, maar dat ze misschien zo weinig klanten hebben zodat er niet meer klachten over binnenkomen (verklaart ook waarom vrijwel niemand dit topic leest...) Als iemand het even voor me wil testen weet ik het zeker.

[ Voor 17% gewijzigd door Palomar op 09-12-2006 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Dus je kunt niet surfen over websites als ik het goed begrijp?

Veranderd het IP adres eens in 193.113.200.195
Met de standaard instellingen van de Debitel site kon ik ook niet surfen. Maar als ik alleen het IP adres veranderde in 193.113.200.195 werkt het wel. Dus dat kan het probleem zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Hugo__Boss schreef op zondag 10 december 2006 @ 00:01:
Dus je kunt niet surfen over websites als ik het goed begrijp?

Veranderd het IP adres eens in 193.113.200.195
Met de standaard instellingen van de Debitel site kon ik ook niet surfen. Maar als ik alleen het IP adres veranderde in 193.113.200.195 werkt het wel. Dus dat kan het probleem zijn...
Thanks, dat werkt :D Hoe kom je dan aan dat adres als ik vragen mag? Vreemd dat Debitel dit zelf niet weet. Ik heb een half uur met zo'n technicus aan de lijn gehangen en die kon me ook niet meer vertellen dan de settings die op de site staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Het is het IP-adres van Telfort en ook die van de MMS-instellingen... Waarom je die moet gebruiken weet ik niet.. ik zat zelf ook ooit met hetzelfde probleem en op telecomvergelijker.nl kreeg ik ook die tip van iemand en toen werkte het opeens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Weet iemand of die voicemail nou eindelijk uitkan? Zoekfunctie bij de Vragen naar "kan ik mijn voicemail uitzetten" leverde vroeger op dat voicemail niet uitgezet kon worden; nu geen resultaten op uitzetten of voicemail? Of heeft men gewoon wat vragen op lopen schonen ;)

Las in google wel dat mensen beweren dat met bellen 12339 (KPN normaliter) of sms'en van UIT naar 1233 zou moeten werken, maar las ook reacties dat dat niet werkte.

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voicemail gewoon doorschakelen naar niet bestaand nummer. dan krijg je ook geen voicmail en en ook geen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb sinds kort een Lowcall simmetje, en krijg mijn gprs instellingen niet in orde. ik zie dat ik op het O2 netwerk zit.Telfort kan ik helemaal niet ontvangen (zeeuws-Vlaanderen). Heb een pocketPC HP6915 alles functioneerd behalve gprs bij Lowcall.... als Iemand suggesties heeft? GRAAG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:03:
heb sinds kort een Lowcall simmetje, en krijg mijn gprs instellingen niet in orde. ik zie dat ik op het O2 netwerk zit.Telfort kan ik helemaal niet ontvangen (zeeuws-Vlaanderen). Heb een pocketPC HP6915 alles functioneerd behalve gprs bij Lowcall.... als Iemand suggesties heeft? GRAAG
Wat heb je tot nu toe dan ingevuld en waar? Ik weet nog dat ik ook problemen had om het aan de praat te krijgen en dat was te wijten aan het feiten dat LowCall andere benamingen gebruikte dan mijn telefoon voor bepaalde instellingen. Ik heb een Nokia 6630. Uiteindelijk ben ik hier wel achter gekomen. Als je even aangeeft wat je hebt ingesteld wil ik wel even voor je kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Ga naar de site van debitel en laat daar gratis de instellingen naar je toestel sturen. Verander het IP-adres vervolgens in het adres van een paar posts terug... zo heb ik het werkend gekregen...

En voicemail uitschakelen doe je inderdaad door je telefoon door te schakelen naar een niet bestaand nummer... +31123456789 is een goede, want het regionummer 012(3) bestaat niet, dus zal het je nooit wat kosten... Je stelt het in via het menu op je telefoon, of via Google zijn heel gemakkelijk alle doorschakelcodes te vinden...

Trouwens heeft iemand met IE7 ook het probleem dat je niet je instellingen kunt wijzigen bij Lowcall? Op de een of andere manier valt een deel van de tekst weg waardoor je niet alles kunt zien en dus ook niet alles kan wijzigen. Met IE6 heb ik het probleem niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
Ik heb het even aangegeven en er zal worden gekeken naar het IE7 probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door M@cer op 09-01-2007 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Heel goed :D:D

Thanks, inderdaad zonde als het niet goed werkt, want ik denk dat het niet een hele grote aanpassing zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
Het is gemeld en zal binnenkort wel opgelost zijn. In ieder geval bedankt voor het melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
En nu is het probleem al weg! Hij weergeeft het nu ook gewoon normaal. Dat hebben ze wel heel erg snel opgelost... Nu heb ik er misschien al een tijdje niet meer gekeken en dat het dus al opgelost was het probleem... Nou ja ik weet het ook niet, maar het werkt dus in ieder geval weer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
Nee het probleem was er vanmiddag nog zeiden ze.. Ze hebben het gelukkig gelijk opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Vandaag doet de site weer een beetje vreemd... Als je inlogt zie je je persoonlijke gegevens niet en na een tijdje komt er een popup met je aanvraag is in behandeling :S verder kun je niets... tja zal wel een storinkje zijn ofz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lage kosten maar matige dienstverlening - wat zeg ik matig, ik bedoel geen!

* sim kaart (kostte een tientje) komt met de post aan - moet ik activeren via het web
* website kent mijn loginnaam niet (meer)
* vraag en antwoord raad aan om te bellen met 09005692255 (kost 45 cent per minuut)
* als je dat doet krijg je machine met 2 opties: toestel blokkeren ivm diefstal of een wijziging opgeven à 2,50 euro per wijziging!!! Maar aangezien er niets te wijzigen valt want ik heb nog niets...
* de optie dat ik een medewerker kan wijzen op het niet functioneren van de spulletjes is niet mogelijk.

Kortom, tientje weg en na zeven keer telefoontje plegen ook 7 x 45 à 90 cent.

Kennelijk een provider die leuk is als het allemaal werkt en goed gaat. Is dat niet zo dan geldt: you're on your own!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Klopt, die dure telefoon-only helpdesk is idd een serieus nadeel. Je kunt overigens wel als er een factuur binnenkomt op het selfservice gedeelte via een formuliertje een vraag stellen over de factuur. Ik heb daar ook een keer gewoon een vraag gesteld omdat mijn GPRS niet meer werkte (was niet mijn fout, dus ga niet die dure helpdesk bellen). Ik werd een paar dagen later netjes opgebeld door iemand van de technische afdeling om het probleem op te lossen (wat overigens niet lukte, maar dankzij dit forum wel :P zie mn vorige post in dit topic).

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 09-02-2007 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Voicemail nu trouwens ook uit te schakelen. Stuur een smsbericht met de tekst UIT naar 1233 en je voicemail wordt uitgeschakeld. Dit bericht kost niets. Op de site staat nog steeds dat uitschakelen niet mogelijk is, maar het werkt wel dus...

KPN netwerk is nu ook te gebruiken, dus Lowcall niet nemen door de slechte dekking is nu ook van de baan...

Enige minpunten zouden kunnen zijn:
1. Dure helpdesk (maar als het gewoon werkt nooit nodig denk ik)
2. Eerste minuut volledig (vind ik overigens fijner dan een starttarief en afrekening per seconde. Maar geen starttarief en afrekening per seconde zou natuurlijk helemaal perfect zijn!!)
3. Dure beltarieven buitenland (wél goedkoop sms'en naar/vanuit buitenland!)

Verder alleen positieve punten denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-11-2024
Hugo__Boss schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 00:25:
KPN netwerk is nu ook te gebruiken, dus Lowcall niet nemen door de slechte dekking is nu ook van de baan...
Foutje denk ik . KPN netwerk is te selecteren , je kunt wel gebeld worden , maar je kunt zelf NIET bellen , tenminste ik kan het niet.
SMS en MMS en GPRS werkt weer wel , maar zodra je wilt bellen dan zegt de dame aan de lijn dat dat nummer niet bestaat ;-)
Ik hoop dat het bellen zsm wel beschikbaar word want de verbinding op het telfort netwerk is hier vrij matig te noemen .

Gegroet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Zorg dat je toestel permanent aanstaat en dan krijgt je sim vanzelf wel een keer de update en kun je via KPN bellen... zo is het bij mij ook gegaan...

Maar ik heb ondertussen een nieuw vaag probleem... ik maak vrij regelmatig gebruik van GPRS.... nou werkte dat ook op het KPN netwerk prima... maar sinds vorige week krijg ik opeens de melding GPRS niet beschikbaar! Aan de instellingen kan het niet liggen, want als ik het Telfort netwerk selecteer kan ik wel gewoon GPRS gebruiken... Iemand die weet wat dit is en wat er aan te doen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossie
Hugo__Boss schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 21:43:
Zorg dat je toestel permanent aanstaat en dan krijgt je sim vanzelf wel een keer de update en kun je via KPN bellen... zo is het bij mij ook gegaan...

Maar ik heb ondertussen een nieuw vaag probleem... ik maak vrij regelmatig gebruik van GPRS.... nou werkte dat ook op het KPN netwerk prima... maar sinds vorige week krijg ik opeens de melding GPRS niet beschikbaar! Aan de instellingen kan het niet liggen, want als ik het Telfort netwerk selecteer kan ik wel gewoon GPRS gebruiken... Iemand die weet wat dit is en wat er aan te doen valt?
Hier werkt bellen via KPN nu ook sinds een week .
En sinds gisteren valt GPRS hier ook weg . Via Telfort werkt het hier ook . maar kpn weer niet .

Gegroet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Tjaa... GPRS werkt nog steeds niet hier... snap het ook niet zo allemaal. Moet je nou op de debitel site de GPRS instellingen van debitel KPN downloaden? Of blijven de Telfort instellingen ook gewoon werken...
En ik heb nog steeds een sim die niet werkt op het KPN netwerk. Zelf bellen lukt niet, de rest wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossie
GPRS doet het hier sinds gisteren weer (op het KPN netwerk) .
Nu maar hopen dat hij het nu wel blijft doen;-) .

Ik gebruik de instellingen van de d
ebitel site en heb alleen het Proxy IP adres aangepast naar zoals het vermeld staat op de lowcall site.

[ Voor 38% gewijzigd door rossie op 09-05-2007 12:22 ]

Gegroet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Laatst online: 13-10 21:07
Heb een "leuk" probleem.
Ik zit hier in limburg vrij dicht aan de grens van belgie.
Sinds vandaag is het zo dat de automatische netwerk selectie altijd op het belgische BASE schakeld.

Handmatig terug op het telfort netwerk is niet toegestaan. Handmatig op KPN gaat wel. Maar zet ik de automatisch netwerk selectie weer aan dan gaat hij direct weer terug op BASE.
Handmatig selecteren is geen optie daar ik regelmatig de grens over ga en wel bereikbaar wil zijn zonder geklooi aan de grens.
Wat te doen? De simkaart lijkt verkeerd te zijn geupdate. Is dit handmatig te corrigeren? Of moet ik me urenlang met zo'n (DURE) helpdesk medewerker gaan "amuseren" en het probleem 6x uitleggen voordat het eindelijjk begrepen wordt waarna vervolgens geen actie wordt ondernomen....

Zucht, ik zie er nu al tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
Ik denk niet dat dit op te lossen is.. Het Base signaal is bij jullie waarschijnlijk gewoon sterker dan het KPN signaal. Dus handmatig afstellen is denk ik de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
M@cer schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:49:
Ik denk niet dat dit op te lossen is.. Het Base signaal is bij jullie waarschijnlijk gewoon sterker dan het KPN signaal. Dus handmatig afstellen is denk ik de enige oplossing.
Nope het base signaal heeft 2 of 3 van de 7 streepjes op mijn nokia. KPN heeft 7 van de 7. (mast staat naast de deur.) OOk het geheel afdekken van de antenne, waardoor dus de base verbinding wegvalt heeft niet als resultaat dat er wordt overgeschakeld naar KPN.

Straks maar eens naar de helpdesk bellen, als ze zich van de domme houden, of geen zin hebben om mee te werken zeg ik lowcall op. Heb niet echt behoefte aan lange helpdesk gesprekken en dom gezeik.

[ Voor 18% gewijzigd door KBDE op 10-05-2007 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Ik gebruik sinds een paar maanden LowCall.nl. Meestal zit ik gewoon via Telfort, maar de laatste paar dagen zie ik vaak staan KPN NL of Roaming (k heb een Treo 680). Nu kreeg ik net een bericht waarin stond:
quote: sms
Beste debitel klant, vanaf nu belt u via het KPN netwerk dat het Telfort netwerk vervangt. Tarieven blijven gelijk. Voor Verdere Informatie www.debitel.nl
Zijn er meerdere mensen die dit bericht gehad hebben?
Wat ik wel vervelend vind is dat hij vaak Roaming aangeeft. Ik heb al aangegeven dat hij via KPN moet gaan, maar blijkbaar onthoudt hij dat niet goed.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Jozz schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:21:
Ik gebruik sinds een paar maanden LowCall.nl. Meestal zit ik gewoon via Telfort, maar de laatste paar dagen zie ik vaak staan KPN NL of Roaming (k heb een Treo 680). Nu kreeg ik net een bericht waarin stond:

[...]

Zijn er meerdere mensen die dit bericht gehad hebben?
Wat ik wel vervelend vind is dat hij vaak Roaming aangeeft. Ik heb al aangegeven dat hij via KPN moet gaan, maar blijkbaar onthoudt hij dat niet goed.
Same here. KPN staat blijkbaar niet eens in de voorkeurslijst op de sim. Hij pakt hier elk netwerk voordat ie KPN pakt. Blijkbaar komt er nog een update om dit te fixen. Navragen bij helpdesk lijkt me.
Pagina: 1 2 3 Laatste