Toon posts:

Systeem Update Vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer is veroudert en is toe aan vernieuwing. Hierbij heb ik een beetje hulp nodig, want ik ben namelijk een leek op het gebied van computers.
Dit is mijn oude systeem:

Moederbord: MSI K8n Nforce 3 Neo Platinum
Videokaart: GeForce4 MX-440
Geheugen: Apacer 2x256MB PC2100
Voeding: ???? 300 Watt (helaas maar 15A op 12Volt)

Dit kan nu dus echt niet meer en daarom ben ik benieuwd wat jullie hebben en wat jullie mij aanraden.
Spellen zoals FEAR en COD2 en nieuwere spellen wil ik SOEPEL op het HOOGSTE kunnen spelen!!!! Hou hier aub rekening mee :)

- Ik wil een MSI moederbord, hij MOET socket 754 zijn (Want ik heb een AMD Athlon 64 bit processor), en er MOET PCI-Express op zitten voor de videokaart.
- De videokaart heb ik zelf al gekozen namelijk de GeForce 6800GT 256MB DDR3 PCI-e
- Wat voor geheugen raden jullie mij aan? Is TwinMOS 2x512MB PC3200 CL2,5 goed?
- En ik zag laast een SWEEX 650Watt voeding in de winkel liggen. Is deze goed of raden jullie mij een andere aan? Misschien ga ik ooit me videokaart nog overclocken namelijk... en moet de voeding toch wel HEEL goed zijn.

- Ook wat anders, ik moet ook nog een andere Behuizing hebben… Het liefst Midi/Bigtower waar ik makkelijk bij alles kan. Geen PSU (Voeding) want die haal ik apart. Iemand nog leuke tips over mooie (zwarte) kasten? Zo iets als die van ThermalTake Shark, maar dan goedkoper.

Ik hoop dat jullie mij willen helpen.

Alvast bedankt!

Bert

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-02 22:15
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 22:14:
....................
Spellen zoals FEAR en COD2 en nieuwere spellen wil ik SOEPEL op het HOOGSTE kunnen spelen!!!! Hou hier aub rekening mee :)
...........
- De videokaart heb ik zelf al gekozen namelijk de GeForce 6800GT 256MB DDR3 PCI-e
............
En jij denkt dat je F.E.A.R met alle eyecandy op hoge resoluties kunt spelen met een 6800GT ?

Lijkt me beter dat je dan voor de 7800GT/GTX gaat!

[ Voor 9% gewijzigd door GeniusJennis op 18-12-2005 22:18 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14067

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-02 15:52

Shaggy

Misantroop pur sang

Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?
Welke videokaart moet ik nemen?
Welke voeding moet ik nemen?

En de FAQ + search gebruiken, kom je een heel eind mee ipv dat wij jou een systeem moeten aanpraten lijkt me. Toch?

Beetje zelf zoeken zou hierin geen kwaad kunnen denk ik.

[ Voor 22% gewijzigd door Shaggy op 18-12-2005 22:30 . Reden: Links werkten niet door typo :( ]

Making an ass of myself since the 70's

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
- En ik zag laast een SWEEX 650Watt voeding in de winkel liggen. Is deze goed of raden jullie mij een andere aan? Misschien ga ik ooit me videokaart nog overclocken namelijk... en moet de voeding toch wel HEEL goed zijn.
Die sweex raad ik je niet aan. neem liever een A-merk voeding zoals Tagan en dan is 480Watt meer dan genoeg

dit is het enige MSI 754 brod met PCI-e die ik kon vinden
MSI K8T Neo-FIS2R

[ Voor 22% gewijzigd door SOEFuture op 18-12-2005 22:26 ]

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 22:14:
Moederbord: MSI K8n Nforce 3 Neo Platinum
Videokaart: GeForce4 MX-440
Geheugen: Apacer 2x256MB PC2100
Voeding: ???? 300 Watt (helaas maar 15A op 12Volt)

Dit kan nu dus echt niet meer en daarom ben ik benieuwd wat jullie hebben en wat jullie mij aanraden.

- Ik wil een MSI moederbord, hij MOET socket 754 zijn (Want ik heb een AMD Athlon 64 bit processor), en er MOET PCI-Express op zitten voor de videokaart.
- Wat voor geheugen raden jullie mij aan? Is TwinMOS 2x512MB PC3200 CL2,5 goed?

- Ook wat anders, ik moet ook nog een andere Behuizing hebben… Het liefst Midi/Bigtower waar ik makkelijk bij alles kan. Geen PSU (Voeding) want die haal ik apart. Iemand nog leuke tips over mooie (zwarte) kasten? Zo iets als die van ThermalTake Shark, maar dan goedkoper.

Ik hoop dat jullie mij willen helpen.

Alvast bedankt!

Bert
Waarom moet het mobo socket 754 zijn? Athlon64's komen ook in socket 939 uitvoering hoor... zelfs in 940 (athlonFX / Opteron). Socket 939 biedt het beste perspectief voor je.
Daarnaast is het laatste wat je moet nemen... een sweex voeding! :r
Neem liever een enermax/hyper/gerenomeerd merk voeding van 350-400watt, dan een trust/sweex/q-tec van 700watt.

Geheugen kan je denk het beste Kingston valueram pc3200, of corsair valueselect pc3200 nemen. Goed en goedkoop. (alleen niet voor overklokkers...)

En een 6800gt gaat fear niet op het hoogst spelen (8x aa en af en dergelijke...) zelfs een 7800gtx trekt dat met moeite...

CoD2 kan je met een 7800gtx wel makkelijk op het hoogst spelen... met een 6800gt weet ik niet.

De meest praktische kast die er bestaat is wel de coolermaster stacker. Groot en overzichtelijk.

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-02 22:15
Bartjuh schreef op zondag 18 december 2005 @ 22:42:
[...]

Waarom moet het mobo socket 754 zijn? Athlon64's komen ook in socket 939 uitvoering hoor... zelfs in 940 (athlonFX / Opteron). Socket 939 biedt het beste perspectief voor je.
Mee eens maar hij heeft al een AMD 64 Socket 754 proc. die hij wil meenemen.
Lezen blijft moeilijk ;)

[ Voor 13% gewijzigd door GeniusJennis op 18-12-2005 22:46 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14067

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
waarom wil je per se een pci-e kaart hebben als je een socket 754 processor hebt
je gaat dan speciaal daarvoor een nieuw mobo halen? dat is toch niet nodig?
neem gewoon een agp-kaartje en houd dat geld voor dat mobo lekker in je zak

PSN: djmurcielago

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-01 16:20

krouwen

Hardware Enthusiast

GeniusJennis schreef op zondag 18 december 2005 @ 22:17:
[...]

En jij denkt dat je F.E.A.R met alle eyecandy op hoge resoluties kunt spelen met een 6800GT ?
Not a chance :>

maar lelijk zal het er niet uitzien.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
e.e.a. is ook afhankelijk van de resolutie:1600x1200 is zwaarder dan bij wijze van spreken 800x600...

Ik snap eerlijk gezegd niet wat wij MOETEN doen..
-processor noemt ie niet ???
- videokaart heeft hij kennelijk al uitgekozen
- moederbord valt weinig aan te kiezen: Gewoon een moederbord van een A-MERK (asus, msi, etc) voor s.754 met pci-e

het heel ONVERSTANDIG om maar 2x512 te nemen, als je alles op high wilt kunnen spelen.

Het lijkt me HEEL onverstandig om iemand advies te geven als er GEEN budget wordt gegeven.

Goed, waarschijnlijk is het nu wel duidelijk, MAAR je hoeft niet zoveel woorden met HOOFDLETTERS te typen. Wij kunnen toch heus wel je bericht lezen, zonder dat je dat doet.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Quacka schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:23:
e.e.a. is ook afhankelijk van de resolutie:1600x1200 is zwaarder dan bij wijze van spreken 800x600...

Ik snap eerlijk gezegd niet wat wij MOETEN doen..
-processor noemt ie niet ???
- videokaart heeft hij kennelijk al uitgekozen
- moederbord valt weinig aan te kiezen: Gewoon een moederbord van een A-MERK (asus, msi, etc) voor s.754 met pci-e

het heel ONVERSTANDIG om maar 2x512 te nemen, als je alles op high wilt kunnen spelen.

Het lijkt me HEEL onverstandig om iemand advies te geven als er GEEN budget wordt gegeven.

Goed, waarschijnlijk is het nu wel duidelijk, MAAR je hoeft niet zoveel woorden met HOOFDLETTERS te typen. Wij kunnen toch heus wel je bericht lezen, zonder dat je dat doet.
waarom zou die nou per se nog een nieuw mobo moeten nemen? hij heeft toch agp? en socket 754 houdt het ook niet lang meer dus koop gewoon de nieuwe videokaart voor agp

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zou ik dan niet een nieuw moederbord halen? AGP is echt ruk.. en PCI-e wordt toch de nieuwe standaard. Als ik nu een nieuwe AGP ga kopen, en ik ga later een nieuw moederbord nog halen kan ik die videokaart tenminste nog weer meenemen.. AGP kan ik meteen wegflikkeren.

En btw, sorry dat ik een leek ben in computers, en dat ik te veel typ met hoofdletters...

En over dat High End,.. ik bedoel er mee te zeggen dat hij op medium/high gewoon soepel draait, en dan hoeft het niet eens 1280 bij 720 te zijn..

Oftewel : Asus GeForce 6800GT 256MB DDR3 PCI-e

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-01 16:20

krouwen

Hardware Enthusiast

Wat is je budget dan voor dit alles?
Pagina: 1