PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Geen plugin. Gewoon de basics van de mee geleverde CD geinstalleerd. Daarna de player aansluiten en dan in TC naar de root van een HDD (dus die van je PC zelf) gaan en dan nog een level omhoog. Daar staat de ZMP dan gewoon bij.Keep it Cool schreef op maandag 19 juni 2006 @ 19:20:
[...]
Hoe heb je dat in totalcmd gefixt ? met een plugin ?
Ik krijg het met de Zen Micro Photo niet voor elkaar.
K.i.C
Overigens als je de ZMP in removeable HDD modus heb, dan krijgt deze gewoon een driveletter en is hij daaronder te bereiken. Maar dat is redelijk logisch en ook zonder drivers op je PC werkt dit.
Oke gaan we uitproberen en anders de drivers nog maar eens weghalen en opnieuw installeren.Graham schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 22:09:
[...]
Geen plugin. Gewoon de basics van de mee geleverde CD geinstalleerd. Daarna de player aansluiten en dan in TC naar de root van een HDD (dus die van je PC zelf) gaan en dan nog een level omhoog. Daar staat de ZMP dan gewoon bij.
Overigens als je de ZMP in removeable HDD modus heb, dan krijgt deze gewoon een driveletter en is hij daaronder te bereiken. Maar dat is redelijk logisch en ook zonder drivers op je PC werkt dit.
|Werkt inderdaad nu perfect ik was in TC niet ver genoeg terug gegaan in de structuur
[ Voor 7% gewijzigd door Keep it Cool op 21-06-2006 19:51 ]
Anoniem: 125609
ja heb ik ook.XanderH schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 19:37:
Zo... ik heb mijn creative zen micro photo 8GB binnen.
Ben zelfs al gewend aan het touchpad.
Vraagje aan de andere bezitters van deze spelers: Is bij jullie het play/pauze knopje ook veel minder gevoelig dan de overige knoppen? Ik kan meemaken dat ik tot 3x toe er op moet drukken voordat hij reageert, bij de ovierge knopjes hoef je er maar in de buurt te komen en doet ie het (bij wijze van spreken)
Bij mij was het knopje linksonder eerst wat slecht maar hij doet het nu prima...
Ik denk erover om deze speler aan te schaffen voor het luisteren naar podcast.
Ik doe dit nu met een eenvoudige flashspeler (MSI megastick 128Mb)
Wat ik graag het volgende willen weten:
- Speelt de Zen Micro automatisch verder vanaf het punt waarop hij uitgezet is?
- Kun je bookmarks op elke plaats zetten in een MP3?
- Kun je de bookmarks ook labelen met een herkenbare naam?
- Wordt er tijdens het afspelen van een album afbeelding getoond op het scherm?
BertAtHome
Als je hem gewoon tijdens het spelen uitzet gaat hij idd op hetzelfde punt verder als je hem terug aanzet. Tenzij je hem echt weer een koude start geeft (dit is me tot nu toe enkel gelukt door de accu eruit te halen, maar ik geloof dat hij het ook doet als je hem een paar dagen niet gebruikt oid.BertAtHome schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:38:
Vraagjes over bookmarken
Ik denk erover om deze speler aan te schaffen voor het luisteren naar podcast.
Ik doe dit nu met een eenvoudige flashspeler (MSI megastick 128Mb)
Wat ik graag het volgende willen weten:
• Speelt de Zen Micro automatisch verder vanaf het punt waarop hij uitgezet is?
Jep.• Kun je bookmarks op elke plaats zetten in een MP3?
Nope, de speler kan maximaal 10 bookmarks aan en die zijn dus te herkennen op nummertje (1-10). Verder wordt de trackname en de tijdspositie weergegeven.• Kun je de bookmarks ook labelen met een herkenbare naam?
Nopes...• Wordt er tijdens het afspelen van een album afbeelding getoond op het scherm?
Yw.Alvast bedankt
Ik krijg het na een aantal uren al, dus gewoon als ik naar huis ga van school. Dit zal wel met de firmware te maken hebben, want volgens mij hebben nieuwere versies dit dus zoals ik het heb om batterij te sparenXanderH schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 00:01:
Als je hem gewoon tijdens het spelen uitzet gaat hij idd op hetzelfde punt verder als je hem terug aanzet. Tenzij je hem echt weer een koude start geeft (dit is me tot nu toe enkel gelukt door de accu eruit te halen, maar ik geloof dat hij het ook doet als je hem een paar dagen niet gebruikt oid.Heb de speler zelf niet zo lang
), dan speelt ie enkel in hetzelfde nummer verder. Niet op dezelfde plek.
Anoniem: 180062
Ik heb een vraagje. Ik sta op 't punt een Zen Micro te kopen, maar ik zou willen weten of er een groot verschil is qua geluidskwaliteit en batterijleven tussen de gewone Micro en de Photo Micro. Over het batterijleven vermeldt men dat het plusminus 2 uurtjes langer is bij de Photo, maar over geluid kan ik nergens iets vinden. Zijn er belangrijke verbeteringen in de geluidskwaliteit bij de Photo-versie van deze speler?
En ik gebruik m'n mp3-speler bijna altijd tijdens het lopen. Bij m'n vorige speler (iPod) was het makkelijk om, officieel van apple, een armband te vinden waaraan ik m'n speler kan hangen. Echter, voor de Zen Micro vind ik zo goed als nergens een degelijk armbandje. Het enige wat ik gevonden heb is iets op ebay: klikkie. Ik heb geen ervaring met online kopen, en al zeker niet via ebay en PayPal. Iemand enig idee of dit te vertrouwen valt? Of heeft iemand alternatieven voor dit armbandje?
Graag een snel antwoordje want ik moet snel beslissen of het een gewone Micro of Micro Photo wordt, want de productie van de gewone is blijkbaar gestopt, en er is zopas een laatste lading van de speler toegekomen, en de voorraad kan snel op geraken.
Alvast bedankt allemaal.
SD
Edit: Blijkbaar werkt het linkje niet meer. Ik denkt dat 't aan ebay zelf ligt. Hopelijk is 't snel opgelost. Het gaat om een tasje met doorzichtig plastiek waardoor de knoppen bereikbaar blijven, en aan de achterkant v/h tasje hangt een klein haakje, waaraan een bandje hangt, die je dan via plakstrips rond je arm kan draaien. (Het is dus zoiets dat ik zoek, niet zomaar een beschermtasje
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 180062 op 23-06-2006 09:23 ]
De geluidskwaliteit is verder hetzelfde. De ZMP heeft een andere firmware erop staan waardoor hij standaard iets minder hard kan dan de gewone Zen, maar er is simpel andere firmware op te zetten.
Zo'n tasje.. ik denk dat je het beste wat online shops kunt mailen die accessiores verkopen van mp3 spelers. Wellicht kunnen ze er een bestellen voor je, of in het assortiment opnemen. Via ebay kan je het wel kopen natuurlijk, maar ik zou het zelf niet doen als het om een verkoper uit het buitenland gaat. Kans op gedonder met trage betaling enzo en wellicht een communicatieprobleem maken dat voor mij niet interessant.
Verder zijn er ook genoeg universele tasjes op de markt, daar kan je misschien ook wel een passende tussen vinden.
Het is inderdaad zo dat de Photo voor mij nauwelijks meerwaarde biedt; ik hoef helemaal geen kleurenscherm, en ik zou er nooit foto's op plaatsen. Enkel de extra 2gb is handig, maarja, de prijs is ook ietsje hoger dan die van de gewone Micro.
Over het armbandje. De link werkt terug. Ik heb een beetje hetzelfde idee over ebay-aankopen als jij, B-Buster, maar de verkoper heeft reeds 4340 feedback-reacties gekregen, waarvan 99,9% positief (2 negatieve, en daar bleek er duidelijk sprake van een misverstandje, geen echt bedrog of zware fout). Daarbij, de verkoper heeft een heel assortiment aan hoesjes (voor mp3-spelers van Creative, Sony, ...), wat mij ook doet vermoeden dat het eerder betrouwbaar is.
Ik kan inderdaad op zoek gaan naar een universeel hoesje + arm/schouderbandje, maar wat op ebay staat is perfect naar mijn zin.
Als iemand nog wat raad/ervaring/... heeft ivm ebay-verkopen, laat het mij alsjeblief weten. Anders neem ik wel een sprong in het diepe, en zal ik het hoesje bestellen.
Voor zover ik weet zit er in beide dezelfde accu? Model DAA-BA0005, 3.7V 680mAh Li-ion accu?B-Buster schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 11:32:
Je kan je het beste afvragen of je dat kleurenscherm de meerwaarde waard vind. De accuduur van de ZMP zal vrijwel gelijk zijn aan de gewone zen, of misschien iets langer. De accu van de ZMP is iets beter, maar hij verbruikt ook wat meer stroom door het kleurendisplay. In de praktijk hangt het er dan dus vanaf of je vaak aan t spoelen bent enzo met het display aan of niet.
Nee, in de ZMP zit accumodel DAA-BA0009, 3.7 V 830mAh.XanderH schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:05:
[...]
Voor zover ik weet zit er in beide dezelfde accu? Model DAA-BA0005, 3.7V 680mAh Li-ion accu?
Das jammer.. maar via internetshops kun je denk ik nog wel een gewone Zen scoren.Anoniem: 180062 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:05:
@B-Buster: bedankt voor de snelle reactie. Echter, 't is reeds te laat. De laatste lading van de gewone micro was in no-time uitverkocht. Het heeft misschien een half uurtje geduurd.Dus het zal zowiezo een Photo moeten worden, tenzij er toch nog ergens online een voorraadje van de oude versie te vinden is.
Het is inderdaad zo dat de Photo voor mij nauwelijks meerwaarde biedt; ik hoef helemaal geen kleurenscherm, en ik zou er nooit foto's op plaatsen. Enkel de extra 2gb is handig, maarja, de prijs is ook ietsje hoger dan die van de gewone Micro.
Over het armbandje. De link werkt terug. Ik heb een beetje hetzelfde idee over ebay-aankopen als jij, B-Buster, maar de verkoper heeft reeds 4340 feedback-reacties gekregen, waarvan 99,9% positief (2 negatieve, en daar bleek er duidelijk sprake van een misverstandje, geen echt bedrog of zware fout). Daarbij, de verkoper heeft een heel assortiment aan hoesjes (voor mp3-spelers van Creative, Sony, ...), wat mij ook doet vermoeden dat het eerder betrouwbaar is.
Ik kan inderdaad op zoek gaan naar een universeel hoesje + arm/schouderbandje, maar wat op ebay staat is perfect naar mijn zin.
Als iemand nog wat raad/ervaring/... heeft ivm ebay-verkopen, laat het mij alsjeblief weten. Anders neem ik wel een sprong in het diepe, en zal ik het hoesje bestellen.
Als die verkoper zulke goeie feedback heeft dan is het wel de moeite waard om het te proberen. En voor die prijs zal je ook goed moeten zoeken om iets vergelijkbaars te vinden
In mijn ZMP zat anders gewoon een 680mAh DAA-BA0005.B-Buster schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:13:
[...]
Nee, in de ZMP zit accumodel DAA-BA0009, 3.7 V 830mAh.

Misschien zijn er verschillende versies in omloop?
Bij de informatique verkopen ze nog de gewone Zen Micro, maar als je toch daar zou kopen, kan je beter ipv voor de 211 voor de gewone voor 179 een Photo kopen..B-Buster schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:16:
[...]
Das jammer.. maar via internetshops kun je denk ik nog wel een gewone Zen scoren.
Als die verkoper zulke goeie feedback heeft dan is het wel de moeite waard om het te proberen. En voor die prijs zal je ook goed moeten zoeken om iets vergelijkbaars te vinden
Ok dan zijn er inderdaad 2 versies denk ik. Bij mijn 8gb ZMP zat in ieder geval deze accu. Ik heb ook de 'gewone' accu uit het accessiorespakket en die gaat net iets minder lang mee.XanderH schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:23:
[...]
In mijn ZMP zat anders gewoon een 680mAh DAA-BA0005.Recht uit de verzegelde Creative doos dus...
Misschien zijn er verschillende versies in omloop?
het laden van een nummer duurt soms 30 seconden en de touchpad werkt gewoon traag, ik vond een post op de creative forums met iemand die dus hetzelfde heeft
is dit een bekend problem? anders moet ik hem misschien maar ff naar de winkel terug brengenOn Monday, I received a brand new 8gb MicroPhoto to replace a 40gb Zen Xtra which just experienced total headphone jack failure (very sad).
I started charging it and immediately noticed that something wasn't quite right. With the two preloaded songs, navigation was painfully slow. It would take upwards of 40 seconds to begin to play a track and pressing the back button would freeze up the player for a minute or two. When the unit would finally start responding again, it would quickly fire through all of the button presses I had made in rapid succession.
I loaded up 600mb or so of my own songs (all mp3, 128 - 320 kbps, some cbr and some vbr) and experienced similar problems. At times, the unit was very quick and at other times it would hang for quite a while.
I decided to try reloading the firmware. That didn't work the first time. I then formatted the device, erased the firmware, and then reloaded the firmware. That made a big difference.
For the most part, the player now operates rather briskly. Unfortunately, it still occassionally (1/10 songs) takes an unreasonable time to load a track (30-40 seconds rather than 2-3 sec) and there are occassional intermittent pauses in the middle of a track, ranging from 5 sec to 2 min each, sometimes resulting in a full lock-up. To the best of my knowledge, this does not repeatedly affect the same track.
Are these common operational problems? Should I give up and RMA the unit? Should I reload the firmware again?
btw vandeweek nog bij dixon een zen leren hoesje + afstandsbediening voor 10€ gekocht

Iseci
Anoniem: 63699
Kan je (zonder tussenkomst van pc) direct foto's van je digitale camera op de Zen Micro Photo zetten? Dat scheelt een boel ruimte als je lang op vakantie gaat en dan hoef je geen extra geheugenkaartjes te kopen voor je digicam.
Nee dat is niet mogelijk. Er zijn volgens mij wel apparaatjes die er tussen kan stoppen, maar ik denk dat het dan nog steeds alleen mogelijk is om de foto's op de verwisselbare schijf te zetten dus kan je ze niet bekijken. De ZMP heeft namelijk MTP nodig en daar is een PC met Media Player voor nodig.Anoniem: 63699 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 08:38:
Ik zit er ook over na te denken om een Micro Photo te halen, maar heb nog even een vraag. Hij is al eens eerder gesteld, maar ik kon er geen antwoord op vinden:
Kan je (zonder tussenkomst van pc) direct foto's van je digitale camera op de Zen Micro Photo zetten? Dat scheelt een boel ruimte als je lang op vakantie gaat en dan hoef je geen extra geheugenkaartjes te kopen voor je digicam.
Anoniem: 139061
ik sluit hem vaak op steeds andere pc's aan als verwisselbare schijf maar dan loopt hij echt vaak vast, er zijn zelfs pc's (win XP) waarop ik hem echt niet aangesloten krijg.
Er is nog net een week garantie op, zou het nodig zijn om hem nog snel te laten vervangen?
Ik heb al geprobeert nieuwe firmware erop te zetten maar dat heeft tot nu toe nog niet echt veel uitgemaakt.
Overigens doet Creative volgens mij niet zo moeilijk over een weekje erna..
dat is alleen als je batterij er even uit is geweest geloof ik.djmantri schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 16:46:
idd, bij mij komt het eigenlijk nooit voor, soms dat ie zn library aan het fixen is maar verders nix
Nu ga ik dit weekend naar een feesje en moet mijn mp3 dienst doen als dj . Ik heb dus een mooie playlist gemaakt in MediaSource met ongeveer 200 nummers in. Nu komt mijn probleem. Wanneer ik die playlist overzet naar de speler, staan al die nummers er tweemaal op. En zodoende heb ik dus maar 96 mb meer over...

Wie weet een oplossing zodat de playlist "weet" dat de liedjes er al opstaan.
tnx
Thommich
PS: ik heb google al geraadpleegd, maar geraak er niet wijs uit
Ik heb 6 giga muziek. Ik zet deze muziek op de Zen. Ik maak op de pc een playlist met liedjes uit die 6 giga muziek. Ik heb dan een playlist van 200 nummers. Ik zet de playlist op mijn Zen. Wat staat op mijn Zen: 6 giga muziek + 1.6 (zoiets) giga van de playlist (die liedjes staan er dus dubbel op) = 7.6 giga....
Hebk dus niets meer over. Het is nu niet het einde van de wereld, maar ik vind het raar dat je voor een playlist dus moet zorgen dat je zoveel plaats hebt, terwijl de muziek er eigenlij toch al opstaat, je "selecteert" enkel uit al die muziek...
Suggesties?
grtz,
thommich
dat probleem heb je btw niet met notmad manager want die ziet welke nummers er al op staan maar kan volgens mij niet playlists kopieren
dan moet je muziek kopieren, playlist aanmaken en daarna de muziek uit de map: laatst gekopieerde muziek er naartoe slepen
anyways
dj'en met je zen is niet echt handig denk ik aangezien je niet een overloop kunt doen
ik had laatst de externe hardeschijf functie geactieveerd en daar de nummers op gezet en zodoende kon ik hem dus op een pc aansluiten en daar in het programma van de dj laden wat een stuk makkelijker ging
Haha, mja, "feestje", we gaan na de exames met heel de klas in een weide bij een vriendin gaan kamperen met tentjes enzo. Ik doe versterker met 2 boksen mee, en sluit daar me mp3 op aan, het is dus niet de bedoeling om écht heel professioneel met overlay enz te gaan werken, gwn beetj achtergrondmuziek
Er is dus ook geen pc ter beschikking in dat tentje

grtz, thommich
erg bedankt, ik laat jullie weten of het werkt
//EDIT: Ik heb het anders opgelost... ipv de playlist te slepen naar de "playlist" sectie op de zen, heb ik vanboven "sync manager" geduwd... Blijkbaar werkt dat wel half en half. Hij synchroniseert tot 100% maar blijft dan blijkbaar gegevens transferren, constant. Duw ik dan op annuleren zegthij dathij toch klaar was, en dat is ook zo (de playlist staat nu dus perfect op de zen, zonder de tracks 2x erop gezet te hebben)
Toch bedankt voor de hulp
[ Voor 32% gewijzigd door thommich op 25-06-2006 17:30 ]

Als je gewoon in winamp ofzo een m3u playlist maakt en die upload kan ik me goed voorstellen dat hij de nummers opnieuw mee upload ja. Maar volgens mij is je huidige oplossing ook te moeilijk, als je in je media explorer gewoon die "Afspeellijsten maken" knop gebruikt moet het goed gaan?
Afspeellijsten gebruik ik tog bijna nooit, het was nu gwn een uitzondering omdat ik bepaalde muziek wou selecteren voor op het feestje...
grtz,
thommich
Ehm, nu volg ik je helemaal niet meer. Je wou met Media Explorer werken, maar in het vervolg doe je het op mijn manier (met Media Explorer)?thommich schreef op maandag 26 juni 2006 @ 19:24:
Ik wou met Media Explorer werken (gewoonte...) Zal het in het vervolg idd op jouw manier doen, tnx.
Afspeellijsten gebruik ik tog bijna nooit, het was nu gwn een uitzondering omdat ik bepaalde muziek wou selecteren voor op het feestje...
grtz,
thommich
You lost me there...
Heeft iemand dit ook wel eens aan de hand gehad en is dit zelf op te lossen? Hoe reload je de firmware?
[ Voor 18% gewijzigd door Slasher op 27-06-2006 08:38 ]
Elect a clown, expect a circus.
Dit is denk ik meer een fout in de database dan een hardware fout. Dus niet direct een RMA denk ik hoor. Ik zou eerst eens het verborgen menu laden. (batterij eruit, startknopje naar links houden, batterij erin, knopje vast blijven houden tot de ZM start) Daar dan eerst clean up kiezen en anders evt idd je firmware herladen.Slasher schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 07:59:
Mijn tweede Zen Micro geeft ook al problemen, na een half uur tot 3 kwartier gaat de speler gewoon uit en dan moet je de batterij er uit halen, dan krijg je de melding " Rebuilding Library" en dan doet hij het weer gewoon maar goed, ben er toch niet blij mee....... Weer retourneren
Heeft iemand dit ook wel eens aan de hand gehad en is dit zelf op te lossen? Hoe reload je de firmware?
suc6
ik zou je avatar veranderen, wuppen zijn helemaal uit
[ Voor 6% gewijzigd door The One Pizza op 27-06-2006 10:07 ]
Heb het aangepastThe One Pizza schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 10:05:
[...]
Dit is denk ik meer een fout in de database dan een hardware fout. Dus niet direct een RMA denk ik hoor. Ik zou eerst eens het verborgen menu laden. (batterij eruit, startknopje naar links houden, batterij erin, knopje vast blijven houden tot de ZM start) Daar dan eerst clean up kiezen en anders evt idd je firmware herladen.
suc6
offtopic:
ik zou je avatar veranderen, wuppen zijn helemaal uit
Maar ik ga het proberen! Bedankt voor je reactie! Hoop dat het dat het is wil hem helemaal niet opsturen
[ Voor 5% gewijzigd door Slasher op 27-06-2006 10:49 ]
- Ik krijg waarschijnlijk een Zen Micro Photo
- Ik mag een nieuw kleurtje Zen Micro uitkiezen, en hij zal weer krasvrij zijn..
- Morgen is mijn laatste garantie dag..
- Mijn Zen denkt na ongeveer een uurtje aangestaan te hebben, en daarna 2 minuten uit dat m'n batterij leeg is
- Het klikkertje van m'n scrollwiel doet het al enige tijd niet..
- Dit wordt m'n derde RMA waarschijnlijk
Clean up heeft niets geholpen, hij liep vanmorgen weer na ongeveer 45 minuten vast, reload firmware durf ik even niet omdat de batterij bijna leeg is. Hoop dat dat werkt.The One Pizza schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 10:05:
[...]
Dit is denk ik meer een fout in de database dan een hardware fout. Dus niet direct een RMA denk ik hoor. Ik zou eerst eens het verborgen menu laden. (batterij eruit, startknopje naar links houden, batterij erin, knopje vast blijven houden tot de ZM start) Daar dan eerst clean up kiezen en anders evt idd je firmware herladen.
Wat is het beste om een RMA te doen, via mijn leverancier (bol.com) of via Creative? Waar moet je hem dan heen sturen (Creative zit toch niet in NL?)
Ik denk dat het al wel ergens in de topic staat maar je kan het best contact op nemen met Creative denk ik. Die bieden nette service. Je moet je pakketje nadat je een RMA-nummer hebt gehad ergens naar Eindhoven sturen. Dat kost ong 6 euro. Creative stuurt vervolgens een pakketje terug uit Dublin.Slasher schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 08:17:
[...]
Clean up heeft niets geholpen, hij liep vanmorgen weer na ongeveer 45 minuten vast, reload firmware durf ik even niet omdat de batterij bijna leeg is. Hoop dat dat werkt.
Wat is het beste om een RMA te doen, via mijn leverancier (bol.com) of via Creative? Waar moet je hem dan heen sturen (Creative zit toch niet in NL?)
Heb hem deze morgen rond 11u via USB-poort aangesloten om hem op te laden. Maar intussen is het al 18u en als ik even op de scrollknop druk toont hij nog steeds het flikkerende batterij/bliksemschicht icoontje. Hij is dus al 7u aan het opladen, terwijl in het boekje staat 5 en op de fora 3.
Ik ben al weer ongerust, want de problemen die ik heb gehad met m'n 3 ipods waren telkens met de batterij die vreemd deed of niet lang meeging.
Reden om ongerust te maken, of moet ik nog eventjes wachten...
Alvast bedankt,
SD
Intussen al meer dan 10 uur, dit hoort toch niet. Ik denk dat het batterijbalkje 3 verschillende "blokjes" groen bevat, en intussen zit hij aan 't 2e. Dus hij lijkt 2/3 vol. Maar hij is dus nog steeds bezig. I'm starting to worry here.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 180062 op 28-06-2006 21:19 ]
Ik heb dus jullie advies genomen, en het opladen stopgezet. Maar wel na 2 seconden ging het batterij-icoontje meteen terug een blokje lager.
Ik heb trouwens geen idee wat ik moet doen om muziek op m'n speler te krijgen. Als ik het programma Zen MicroPhoto Media Explorer opstart, krijg ik het berichtje "Uw Speler is niet aangesloten. Sluit uw Zen MicroPhoto op de computer aan." Niets helpt. Heb zowat elke combinatie geprobeert. Eerst speler starten dan aansluiten, eerst aansluiten dan speler starten, eerst programma starten dan speler aansluiten, eerst speler aansluiten dan programma starten. Niets helpt. Hij herkent de speler gewoon niet op m'n pc'tje.
Ik heb eens alle software opnieuw geinstalleerd, maar niets helpt.
Dit begint op m'n iPod-debacle te trekken. Ik krijg hier stilaan 't idee dat ik vervloekt ben.
Iemand suggesties?
Welke windows versie gebruik je?Anoniem: 180062 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 23:17:
Bon, intussen zijn nog meer problemen opgedoken.
Ik heb dus jullie advies genomen, en het opladen stopgezet. Maar wel na 2 seconden ging het batterij-icoontje meteen terug een blokje lager.![]()
Ik heb trouwens geen idee wat ik moet doen om muziek op m'n speler te krijgen. Als ik het programma Zen MicroPhoto Media Explorer opstart, krijg ik het berichtje "Uw Speler is niet aangesloten. Sluit uw Zen MicroPhoto op de computer aan." Niets helpt. Heb zowat elke combinatie geprobeert. Eerst speler starten dan aansluiten, eerst aansluiten dan speler starten, eerst programma starten dan speler aansluiten, eerst speler aansluiten dan programma starten. Niets helpt. Hij herkent de speler gewoon niet op m'n pc'tje.![]()
Ik heb eens alle software opnieuw geinstalleerd, maar niets helpt.
Dit begint op m'n iPod-debacle te trekken. Ik krijg hier stilaan 't idee dat ik vervloekt ben.
Iemand suggesties?
Ik gebruik WinXP SP2.
@B-Buster: nee, ik heb niet de mogelijkheid om hem ergens anders uit te testen.
Dat is denk ik geen recht hoor, eerder een gunst en dat kan je ook niet van ze eisen IMOTheZeroorez schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:34:
Tuurlijk, maar ik las van meerdere mensen dat ze bij hun 3e RMA een Photo kregen ipv een 'gewone'.
[ Voor 27% gewijzigd door Slasher op 29-06-2006 16:00 ]

En dat het geen recht is is geen mening, maar een feit. Ik natuurlijk alleen liever een Photo hebben, niet om het scherm, maar om de betere accu + 8Gb
Mijn photo 8gb heeft ook rare kuren hoor, en hij is al een x voor RMA geweestTheZeroorez schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 16:18:
Dat weet ik ook welEr staat toch ook "Géén Photo helaas". Ze hadden net zo goed ergens een (witte) 5Gb vandaan kunnen toveren en die aan mij op kunnen sturen, of zeggen: Helaas, je hebt op je laatste dag contact opgenomen, dus een RMA gaat niet meer lukken in deze ene dag..
En dat het geen recht is is geen mening, maar een feit. Ik natuurlijk alleen liever een Photo hebben, niet om het scherm, maar om de betere accu + 8Gb
(zie posts hierboven)
Totdat je garantie over is.... dan heb je dus nergens recht meer op of valt dat bij creative wel mee? Als die dingen zo brak zijn dan neem ik aan dat ze coulant zijn nietwaar?TheZeroorez schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 16:45:
Ja, en een 6Gb versie van de gewone heeft zeker geen kans op problemen? De Zen Micro is nu eenmaal een beetje een probleemkindje, maar gelukkig is de Creative Service gewoon top
Laat ons duimen...
Hoop dat het werkt anders moet ik maar terug met mijn ZMP.
Had hem wel een week geleden laten vallen op straat trouwens dus hij heeft nu wat schade

Update..
Firmware flash heeft geholpen
[ Voor 13% gewijzigd door Graham op 01-07-2006 22:39 . Reden: update ]
Ik wilde daarna namelijk de oude firmware er maar weer opzetten, omdat mn computer hem dan weer zou herkennen. Maar mijn computer herkende de speler niet, dus kon hij de oude firmware er ook niet opzetten! Toen heb ik mijn firmware geprobeerd te reloaden, maar hij kon dat niet, omdat de firmware updater de speler niet herkende! Dus, nu zit ik met een speler zonder firmware en alleen maar een recovery menu. Hoe krijg ik de (oude) firmware er weer op?
Je hebt niet de mogelijkheid om het op een andere computer te proberen?Hansvd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 16:10:
Ik heb mijn Creative Zen Micro geupdate naar de nieuwe firmware, dit ging allemaal leuk en aardig, maar toen kon herkende mijn computer hem niet meer! Ik heb alle software geprobeerd van de site van creative, maar niks werkte. Nu is dat mijn probleem niet, want ik heb een groter probleem.
Ik wilde daarna namelijk de oude firmware er maar weer opzetten, omdat mn computer hem dan weer zou herkennen. Maar mijn computer herkende de speler niet, dus kon hij de oude firmware er ook niet opzetten! Toen heb ik mijn firmware geprobeerd te reloaden, maar hij kon dat niet, omdat de firmware updater de speler niet herkende! Dus, nu zit ik met een speler zonder firmware en alleen maar een recovery menu. Hoe krijg ik de (oude) firmware er weer op?
Hmm, niet echt nee.. Misschien wel, als mijn zus haar laptop mee naar huis neemt, maar ik denk eerlijk gezegd dat dit geen oplossing is, ik denk dat het probleem is dat de update programmaatjes van Creative bedoelt zijn voor firmware 1, en firmware 2 niet vinden, of is het iets anders?Slasher schreef op maandag 03 juli 2006 @ 16:13:
[...]
Je hebt niet de mogelijkheid om het op een andere computer te proberen?
Een andere computer gebruiken om de oude firmware erop te zetten zou de oplossing moeten zijnHansvd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 16:10:
Ik heb mijn Creative Zen Micro geupdate naar de nieuwe firmware, dit ging allemaal leuk en aardig, maar toen kon herkende mijn computer hem niet meer! Ik heb alle software geprobeerd van de site van creative, maar niks werkte. Nu is dat mijn probleem niet, want ik heb een groter probleem.
En inderdaad: Met firmware 2 werkt volgens mij dat standaard progsel van de CD niet. Ik zou gewoon voor de laatste 1.* firmware gaan, wat IMHO veruit de beste is
[ Voor 9% gewijzigd door TheZeroorez op 03-07-2006 16:26 ]
Ja dat vind ik nu ook, ik vind t echt dom van mezelf dat ik toch die firmware 2.* erop heb gezet.. Maar ik ga dat een keer proberen, even bij me zus zeiken dat ze dr laptop mee moet nemen!TheZeroorez schreef op maandag 03 juli 2006 @ 16:25:
[...]
Een andere computer gebruiken om de oude firmware erop te zetten zou de oplossing moeten zijn
En inderdaad: Met firmware 2 werkt volgens mij dat standaard progsel van de CD niet. Ik zou gewoon voor de laatste 1.* firmware gaan, wat IMHO veruit de beste is
Je hebt toch wel een OS dat die plays4sure firmware ondersteund?Hansvd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 16:33:
[...]
Ja dat vind ik nu ook, ik vind t echt dom van mezelf dat ik toch die firmware 2.* erop heb gezet.. Maar ik ga dat een keer proberen, even bij me zus zeiken dat ze dr laptop mee moet nemen!

Maar het rare is, op de computer waar ik de firmware update, herkent hij de speler opzich wel, je kan hem bijv openen via Deze Computer enz..
En dan herkend het firmware update programmaatje de speler wel? Dat lijkt me nogal onwaarschijnlijk, of ben ik nou dom?TheZeroorez schreef op maandag 03 juli 2006 @ 17:13:
Dus alleen niet via de Zen Micro Media Explorer? Dan weet ik het al: De bij die firmware horende versie van ZMME downloaden
Ja dat snap ik ook wel, maar dan ondersteund het update programmaatje toch niet al de speler?TheZeroorez schreef op maandag 03 juli 2006 @ 17:19:
Kijk, de ZZME van de CD is voor firmware 1 gemaakt, en die kan niet omgaan met firmware 2. De firmware update is gemaakt om zowel vanaf de 1 series als de eerste versie van 2 up te kunnen daten, omdat die er toen al waren. Toen de ZZME gemaakt + op jouw CD gezet werd, wisten ze nog niets van firmware versie 2 af
Anoniem: 93354
En dan nog iets, wat is het voordeel van deze speler tov bv de zen touch of de iriver 20gb? die zijn even duur, hebben ene langere accu duur en de iriver is ook bijna net zo groot/klein.
Je krijgt er een USB kabel bij. Daarmee kan je hem ook opladen. Wil je hem gwoon via het stopcontact kunnen opladen dan kan je er een lader bijkopen. Die is los te verkrijgen maar zit ook in het premium accessoires pakket.Anoniem: 93354 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 23:49:
Misschien een domme vraag, maar in de OP kon ik het niet vinden, krijg je ook een oplader bij je zen? want dat zie ik nergens staan, ook niet bij de sites die hem verkopen.
Dat accesoires pakket is nog geen 35 euro als je goed zoekt en zit een extra batterij bij, een sliliconen case en een extra paar oordopjes en neckstrap. En de lader dusAnoniem: 93354 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 00:53:
Wat is dat nou weer voor afzetterij geen lader erbij stoppen... Nouja dan valt de micro iig af als mp3 speler want dat ding is al 180 euro en plus de prijs van een lader ben je waarschijnlijk net zo duur uit als met een iRiver of zen sleek/touch maar dan heb je wel 2.5x zoveel opslag.
Niet duur dus!
1: Hij is maar 130 euro.Anoniem: 93354 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 00:53:
Wat is dat nou weer voor afzetterij geen lader erbij stoppen... Nouja dan valt de micro iig af als mp3 speler want dat ding is al 180 euro en plus de prijs van een lader ben je waarschijnlijk net zo duur uit als met een iRiver of zen sleek/touch maar dan heb je wel 2.5x zoveel opslag.
2: Je kan ook zo'n ding kopen, dan ben je goedkoper uit en hij werkt écht, (ik heb hem zelf ook.)
Oja en voor de anderen, ik had ook al een mail gestuurd naar Creative, en daar is ook nog geen reactie op. En ik wil hem wel gebruiken voor de vakantie! (10 juli vertrekken) En mijn zus kan wss haar laptop pas vrijdag meenemen, en als het probleem dan nog niet verholpen is, heb ik dus geen mp3 speler op vakantie!
Heeft iemand anders misschien dan een ander idee dan het op een andere compu proberen?
[ Voor 23% gewijzigd door Hansvd op 04-07-2006 08:09 ]
Ik zou anders creative bellen. 10 juli haal je niet meer met een RMA dus je moet em gerepareerd krijgen. Ik heb je probleem niet helemaal gevolgd maar je kan nog eens proberen de USBdrivers te herinstaleren er zijn wel eens mensen geweest bij wie dat hielp. Kijk ook eens op de Creative forums op creative.com. Daar staan ook veel oplossingen.Hansvd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 08:06:
[...]
1: Hij is maar 130 euro.
2: Je kan ook zo'n ding kopen, dan ben je goedkoper uit en hij werkt écht, (ik heb hem zelf ook.)
Oja en voor de anderen, ik had ook al een mail gestuurd naar Creative, en daar is ook nog geen reactie op. En ik wil hem wel gebruiken voor de vakantie! (10 juli vertrekken) En mijn zus kan wss haar laptop pas vrijdag meenemen, en als het probleem dan nog niet verholpen is, heb ik dus geen mp3 speler op vakantie!
Heeft iemand anders misschien dan een ander idee dan het op een andere compu proberen?
Suc6!!
Is er iemand die de topicstart voor de volgende topic kan maken. Ik ben vanaf volgende week drie weken op vakantie en ik denk dat we de 1000 post wel halen. Daarnaast is het misschien een idee om de Zen V (Plus) in dit topic in te lijven. Het is toch een soort van opvolger en zo wordt het topic ook lekker gevarieerd.
Maar ik wou de 8gb versie, die is wel rond de 180 euro.Hansvd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 08:06:
[...]
1: Hij is maar 130 euro.
Helaas, ik ben vanaf maandag 11 dagen weg.. (en dus ook zonder speler, want gisteren om vijf voor vijf kreeg ik m'n label, dus ga hem ongeveer nu wegbrengen = nooit meer terug voor maandagThe One Pizza schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 10:06:
offtopic:
Is er iemand die de topicstart voor de volgende topic kan maken. Ik ben vanaf volgende week drie weken op vakantie en ik denk dat we de 1000 post wel halen. Daarnaast is het misschien een idee om de Zen V (Plus) in dit topic in te lijven. Het is toch een soort van opvolger en zo wordt het topic ook lekker gevarieerd.
De standaarddopjes vind ik wel redelijk, maar kan wel beter. Icm de andere spulletjes uit het pakket kan het een mooie aanbieding zijn. Losse lader en oordoppen kunnen even duur zijn, maar voor hetzelfde geld ook een hoesje, nekstrap en extra batterij..
ben benieuwd naar jullie ervaring/mening.
[ Voor 1% gewijzigd door R-yawn op 06-07-2006 15:27 . Reden: typefoutje ]
Ik heb een agenda in outlook, en die probeer ik nu te synchroniseren. Echter, als ik de syncmanager opstart en kies voor synchroniseren van "Deze Computer" -> "Zen MicroPhoto" en ik in de volgende stap "Organiser-data" aanvink kan ik niet verderklikken? Iemand hier ervaring mee?
(ik gebruik office 2003 trouwens)
Anoniem: 117277
1- Klopt mijn conclusie dat het enige verschil tussen de Micro en de Photo dus de fotofunctionaliteit is en evt aantal Gb's? Is de rest identiek? Ik bedoel hiermee ook details in software als bv een bookmark functie die ik op de Photo versie zag en ik erg belangrijk vind.
2- Ik lees bij de FAQ's in dit Topic:
Ik verbaas me hier ten zeerste over. Hoe moet ik me dit voorstellen ?Herkent de speler ook mappen?
Je kunt liedjes wel in mappen zetten, maar de Zen Micro doet er niks mee. Hij sorteert altijd op tags.
wordt dit niet een brei aan files?
Ik luister overigens veel radiopodcasts , welke veelal geen tags hebben, pakt ie dan bestandsnaam?
Ik heb een Iaudio x5 gehad , die kon je gewoon per map benaderen. super,
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 117277 op 07-07-2006 22:11 ]
Hansvd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 16:10:
Denken jullie dat het écht helpt om het op een andere computer te doen? Dat is namelijk mijn enige kans en anders heb ik mijn MP3 speler voor niks gekocht want ik heb m bijna helemaal voor deze vakantie gekocht! (Maandag weg) Dus als het niet helpt is dat zwaar kut, maar denken jullie dat dat helpt of niet?Hansvd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 17:07:
Maar het rare is, op de computer waar ik de firmware update, herkent hij de speler opzich wel, je kan hem bijv openen via Deze Computer enz..
Ik heb het niet echt gevolgd dus ik geef even de mijn bekende mogelijkheden. Je weet zeker dat je de laatste Media Player op je computer hebt staan. Die heb je namelijk nodig, als je iig firmware 2.0 installeert. Je zou het dan toch ff moeten checken op (een) andere computer(s), dan pas weet waar het precies aan ligt. Een bekend probleem zijn de USB-drivers. Deze zou je dan moeten verwijderen en opnieuw installeren, of anders heel snel met Creative bellen al denk ik dat ze in het weekend gesloten zijn...Hansvd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 09:45:
Ik qoute mijzelf maar even alle keren, en daaronder staat dan de vraag
[...]
[...]
Denken jullie dat het écht helpt om het op een andere computer te doen? Dat is namelijk mijn enige kans en anders heb ik mijn MP3 speler voor niks gekocht want ik heb m bijna helemaal voor deze vakantie gekocht! (Maandag weg) Dus als het niet helpt is dat zwaar kut, maar denken jullie dat dat helpt of niet?
P.S. Hansvd, schakel in je BIOS de USB 2.0 functie eens uit, wedden dat ie werkt
[ Voor 25% gewijzigd door TorpedoX_88 op 08-07-2006 10:38 ]
Hmm, maar hij herkend 'm wel in Windows Explorer! En ik snap niet helemaal wat je zegt, moet je de USB 2.0 functie nou UITzetten of AANzetten, uitzetten lijkt me een beetje raarTorpedoX_88 schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 10:34:
P.S. Hansvd, schakel in je BIOS de USB 2.0 functie eens uit, wedden dat ie werktDit probleem heb ik ook gehad, als ik m vastkoppelde liep ie gelijk vast, toen probeerde ik het op een andere computer en hij liep als een zonnetje. Daarna 2.0 uitgeschakeld en hij deed het gelukkig weer.
Op je eigen vraag: http://www.creative.com/p...category=29&product=11784 "Designed as both a docking and charging station, the TravelDock ZEN Micro are designer speakers with great substance." Dus volgens mij werkt ie gewoon op de netstroom.TorpedoX_88 schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 10:34:
Jongens ik heb even een vraagje. Ik heb al ruim een halfjaar een Zen Micro, nooit echte problemen mee gehad gelukkig. Nu wil ik voor de vakantie een speakersetje erbij gaan kopen. Ik wil geen goedkoop Blokker-ding, want dat geluid is echt om te huilen. Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Zen Micro Traveldock. Nu snap ik 1 ding niet: Kan ie alleen opladen als je de USB aan hebt gesloten of ook met de netadapter ? Want dat lijkt mij wel zo handig.
P.S. Hansvd, schakel in je BIOS de USB 2.0 functie eens uit, wedden dat ie werktDit probleem heb ik ook gehad, als ik m vastkoppelde liep ie gelijk vast, toen probeerde ik het op een andere computer en hij liep als een zonnetje. Daarna 2.0 uitgeschakeld en hij deed het gelukkig weer.
Je andere opmerking: Het is idd vaak een USB probleem alleen is het uitschakelen usb 2.0 natuurlijk geen goede oplossing omdat je overdracht dan veel trager gaat. Het heeft te maken met de drivers en die moet je helemaal opnieuw installeren.
Daar heb je dan inderdaad gelijk in denk ik, want ik denk dat hij niet heeft gelezen dat hij in Windows Explorer wel werktThe One Pizza schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 10:47:
[...]
Je andere opmerking: Het is idd vaak een USB probleem alleen is het uitschakelen usb 2.0 natuurlijk geen goede oplossing omdat je overdracht dan veel trager gaat. Het heeft te maken met de drivers en die moet je helemaal opnieuw installeren.
Het topic is trouwens bijna vol!
Ik heb vandaag een MicroPhoto gekocht maar als ik hem aan de PC hang (software eerst geïnstalleerd) bevriest de Zen als ik er een nummer op zet. De verlichting dimt en hij loopt vast. Ik moet daarna de batterij eruit halen, software opnieuw installeren (hij wordt anders niet meer herkend) en dan begint het liedje weer van voor af aan.
Wie weet een oplossing?
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Ontferm jij je nu maar over dat 'oordopjes-topic' dat al 25 pagina's o.i.d. telt

Ik ga morgenochtend vijf uur wegTheZeroorez schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 19:08:
Ik denk dat 'The One Pizza' dit nog graag wil doen, dus het lijkt me slimmer om nog even te wachten.
Ontferm jij je nu maar over dat 'oordopjes-topic' dat al 25 pagina's o.i.d. telt
Verder in Het Creative Zen Micro (Photo) Topic deel 5 dus.
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Dit topic is gesloten.