hey mensen..
Ik zal eerst even zo goed mogelijk de situatie proberen te beschrijven. Nu heb ik al een modem (zonder router of voip mogelijkheden; enkel 1 ethernet port), maar hiervan weet ik de user/pass-combinatie niet, waardoor ik de VPI/VCI-waarden er niet uit kan halen. Zou je zeggen: maakt niet uit, die zijn van alle netwerken wel bekend. Klopt, wel in Nederland, maar niet van het ADSL-netwerk op Curaçao.
Punt is dus dat ik de modem die bij het abo geleverd is, moet blijven gebruiken.
Ik heb onlangs een Speedtouch 716 V5 op de kop kunnen tikken. Deze wil ik graag als ATA en router aan de modem koppelen. Ik zie de situatie zo voor ogen: de modem voorziet de ST van internet voor de 4 ethernet poorten/WiFi en voor VOIP. De modem-functie van de ST moet dus uitgeschakeld worden.
Hoe kan ik dit het beste doen? Ik ben
hier al wat tegengekomen, maar weet niet precies hoe ik die route kan toevoegen (ik neem aan via telnet, maar ik kon daar niks vinden). Wie o wie kan mij helpen? Bedankt alvast.
Concreet: Hoe maak ik van mijn ST716 enkel een Router/ATA (dus modem-functionaliteit uitgeschakeld)?