Speedtouch 716 V5 - Advanced Settings oa VOIP

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 90.952 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

driel24 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 20:11:
Wanneer de stroom van het modem af gaat, ben ik alle voip-settings kwijt.
Als het lamger dan tien minuten is ben ik ook al mijn portforwarding kwijt.

Is dit met een firmware update op te lossen ?

software release : 6.1.7.2
Ik heb ook 6.1.7.2 en hier thuis gaat vaak de stroom eraf als we niet internetten of bellen, maar alles blijft gewoon bewaard. Als je de settings hebt ingesteld doe je dan nog wel een:"saveall"?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:34
Ik zet de settings erin via de webinterface.
Volgens mij krijg je geen "save all"

In de gebruiksaanwijzing staat het ook niet.
Er wordt alleen over save gesproken bij "backup and restore"

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
De webinterface doet altijd impliciet een save, weliswaar niet onmiddellijk maar in de achtergrond (zodat je niet telkens moet zitten wachten tot je nieuwe pagina geladen is) en met een kleine delay (om de flash wat te sparen als je kort achter mekaar verschillende pagina's bezoekt om settings aan te passen).

Als je via telnet de CLI gebruikt, moet je wel zelf expliciet een save doen; dat doe je met het 'saveall' commando. Dit commando is synchroon dus als je de prompt terug krijgt, is de configuratie opgeslagen.

Als je configuratie toch niet persistent is, is mogelijk de flash vol. Hoe groot is je user.ini? Heb je language packs er op staan?

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGOoSTaD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23
Hallo,

ik heb een zyxel prestige 2000 modem van tiscali. Deze modem gebruik ik voor internetten (doh) en ook voor telefonie.
Nu heb ik laatst een speedtouch 716 v5 WL gekregen en ik wou deze op de zyxel aansluiten om zo een draadloos netwerk te creeren.
Ik heb ondertussen al wat geprobeerd met bridge modussen en configuratie wizards, maar dat wil allemaal niet lukken. Als ik de de speedtouch via de 4e lan poort aansluit op de zyxel dan werkt het netwerk (tenminste de modem ziet de pc's en de laptop op wl) maar dan kan hij geen verbinding met internet krijgen. Ook kan ik volgens mij niet meer bij het menu van de zyxel komen.

Ook heb ik geprobeerd om om de speedtouch in plaats van mijn zyxel te gebruiken, maar ook dit kreeg ik niet werkend. Zelf niet door gebruik te maken van de wizard van de speedtouch site. Volgens mij komt dit doordat voor tiscali enet encap nodig is wat niet ingesteld kan worden op de speedtouch (alleen pppoA en pppoE)

Bijde modems beschikken over de nieuwste firmware.

Mijn vraag is dus of het mogelijk om deze modems zodanig aan te sluiten dat ik draadloos internet heb. Het maakt niet uit hoe, of de speedtouch nou direct is aangesloten of via de zyxel)

alvast bedankt.

TheGOoSTaD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Ik weet niet hoe groot hij is. (ik weet niet hoe...)
Maar lang packs heb ik er niet op gezet...
Alleen een paar port forw.
TaXaN schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 15:48:
De webinterface doet altijd impliciet een save, weliswaar niet onmiddellijk maar in de achtergrond (zodat je niet telkens moet zitten wachten tot je nieuwe pagina geladen is) en met een kleine delay (om de flash wat te sparen als je kort achter mekaar verschillende pagina's bezoekt om settings aan te passen).

Als je via telnet de CLI gebruikt, moet je wel zelf expliciet een save doen; dat doe je met het 'saveall' commando. Dit commando is synchroon dus als je de prompt terug krijgt, is de configuratie opgeslagen.

Als je configuratie toch niet persistent is, is mogelijk de flash vol. Hoe groot is je user.ini? Heb je language packs er op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:49
ik heb een korte vraag, is het met de speedtouch 706 of de 716 mogelijk om meerder SIP accounts te configureren? bv. Voipbuster voor uitgaand en budgetphone voor inkomend?

dus kun je 2 SIP accounts instellen op de 706 of de 716? (zoniet welk type kan dit wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Rubke schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:23:
ik heb een korte vraag, is het met de speedtouch 706 of de 716 mogelijk om meerder SIP accounts te configureren? bv. Voipbuster voor uitgaand en budgetphone voor inkomend?

dus kun je 2 SIP accounts instellen op de 706 of de 716? (zoniet welk type kan dit wel)
Nee dat is een groot gebrek in die firmware, fritzbox ed kan het.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:49
kan dit echt niet 2 SIP accounts, ook niet via de CLI??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 15:06
Hoi,

ik hoorde dat als ik prioriteit aan dingen wilde geven ik QoS zou moeten gebruiken. Nu heb ik in dit topic gezocht maar werd er weinig wijs uit, daar ik niet zo'n expert ben op routergebied. Kan het niet met een gewone instelling van de router, of moet het echt commandline, en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Al iemand ervaring met de firmware versie "v6.1.9.6" die gereleased is op 29/9/2006 maar de fw zelf is van 6/7/2006 ?

http://www.thomsontelecom...anaccessproduct.php?id=47

Ik heb de sip variant maar even hier online gezet.

[ Voor 9% gewijzigd door Tomsworld op 12-11-2006 19:47 ]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
driel24 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 20:11:
Wanneer de stroom van het modem af gaat, ben ik alle voip-settings kwijt.
Als het lamger dan tien minuten is ben ik ook al mijn portforwarding kwijt.

Is dit met een firmware update op te lossen ?

software release : 6.1.7.2
dat gezeik had ik ook, zelfs vaak vastlopers en bij een reset was het ook weg.
ik ben weer lekker teruggegaan naar 5.4 en sindsdien geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Bedankt voor je reaktie !! Waar kan ik die Firmware vinden ?
Striker2k2 schreef op maandag 13 november 2006 @ 00:36:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 15:06
--Christiaan-- schreef op zondag 12 november 2006 @ 12:06:
Hoi,

ik hoorde dat als ik prioriteit aan dingen wilde geven ik QoS zou moeten gebruiken. Nu heb ik in dit topic gezocht maar werd er weinig wijs uit, daar ik niet zo'n expert ben op routergebied. Kan het niet met een gewone instelling van de router, of moet het echt commandline, en hoe?
Niemand die het weet?

• dop
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 19:54

dop

Windows needs to reboot now

Tomsworld schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:46:
Al iemand ervaring met de firmware versie "v6.1.9.6" die gereleased is op 29/9/2006 maar de fw zelf is van 6/7/2006 ?

http://www.thomsontelecom...anaccessproduct.php?id=47

Ik heb de sip variant maar even hier online gezet.
ik geprobeerd en werkend maar kan je geen aanvullende info geven geen idee wat het verschil is met de vorige firmware

EPC Debian Gnu Linux

• driel24
Waar kan ik de oude firmware vinden ?
Striker2k2 schreef op maandag 13 november 2006 @ 00:36:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat kan het wezen dat ik ,sinds de nieuwe explorer 7 heb geinstaleert,dat ik niet meer in kan loggen in de speedtouch 716
krijg wel het schermpje met accont naam en wachtwoord ,dat komt 3 keer tereug dan krijg ik een HTTP/1.0 401 Authorization Required.
ik heb hier nog een pc met de oude explorer dus de 6 ,en daar is niets mis mee kan gewoon inloggen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaXaN
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 18:30:
wat kan het wezen dat ik ,sinds de nieuwe explorer 7 heb geinstaleert,dat ik niet meer in kan loggen in de speedtouch 716
krijg wel het schermpje met accont naam en wachtwoord ,dat komt 3 keer tereug dan krijg ik een HTTP/1.0 401 Authorization Required.
ik heb hier nog een pc met de oude explorer dus de 6 ,en daar is niets mis mee kan gewoon inloggen .
Bekende bug die zeker gefixt is in R6.2 en mogelijk ook in (bepaalde) R6.1.x releases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-02-2019
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 18:30:
IE7 kan met de SPeedtouch webinterface alleen gebruikt worden al er geen wachtwoord is ingesteld voor de standaard gebruiker.
Installeer en gebruik als bypass Firefox 2.0, dat werkt wel en bezit alle features die IE7 heeft plus nog een paar voordelen, zoals een gemakkelijke installatie en heel veel plugins en thema's.
Firefox 2.0 is beter getest (CNET) dan IE7

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melt_Down
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-06 21:16
Rubke schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:23:

Ik weet niet of dit voor 2 sip accounts is maar met de nieuwe firmware (6.1.9.6) kan je een primaire en secundaire proxyadres opgeven via de cli
(zie http://www.speedtouch.nl/docs/ST706WL-780WL_CLIguide.pdf)

verder heb ik gemerkt met de nieuwe firmware (6.1.9.6) en mijn 706 dat als ik via voip naar mijn gsm bel en op mijn gsm op weigeren druk hij gelijk opnieuw belt en binnen een seconde mijn gsm weer over gaat (ik heb voip van speedlinq, bbned)

Ook werkt in de nieuwe firmware nummer weergave voor je vaste lijn

verder ben ik nog steeds opzoek naar een oplossing voor het volgende probleem (meschien speedlinq specifiek)
Ik krijg maar niet voor elkaar dat mijn nummer word weergeven (onderdrukt) als ik via voip bel, weet iemand hier een antwoord op/oplossing voor?

Murphy was an Optimist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaXaN
GSM-IT schreef op zondag 19 november 2006 @ 19:58:
[...]

Firefox 2.0 is beter getest (CNET) dan IE7
Ik wil even for the record melden dat MS zelf ook de bug gevonden had tijdens interop testing. De oorzaak lag niet bij IE7 maar aan de webserver (parsen van de Authorization: header).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
  • Laatst online: 28-02-2019
Ja inderdaad, de oplossing voor het Speedtouch webserver inlogprobleem is:

telnet je Speedtouch modem en voer in:

system config digestauth=disabled

[ Voor 16% gewijzigd door GSM-IT op 28-11-2006 21:20 ]

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
GSM-IT schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 21:19:
Ja inderdaad, de oplossing voor het Speedtouch webserver inlogprobleem is:

telnet je Speedtouch modem en voer in:

system config digestauth=disabled
wat zet ik dan uit? kan dat geen kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Melt_Down schreef op maandag 20 november 2006 @ 01:09:
[...]
Ook werkt in de nieuwe firmware nummer weergave voor je vaste lijn
Is dat echt zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaXaN
pacificocean schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 23:59:
[...]

wat zet ik dan uit? kan dat geen kwaad?
Als digest auth uit staat, wordt er teruggevallen op basic auth. In dat geval gaan username en paswoord in cleartext over het netwerk in plaats van gehasht. Iedereen op het netwerk kan dan in principe het paswoord sniffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dop

dop

nee, dat wil zeggen hier niet in elk geval

EPC Debian Gnu Linux

• Rockafello
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2023
Melt_Down schreef op maandag 20 november 2006 @ 01:09:
[...]

Ik krijg maar niet voor elkaar dat mijn nummer word weergeven (onderdrukt) als ik via voip bel, weet iemand hier een antwoord op/oplossing voor?
Kan je dit niet simpel oplossen door even *30(Activeringscode) of #30(Inactiveringscode) te draaien op je telefoon?

Staat bij telefonie en dan service bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fk1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023

Fk1

Het is mogelijk om verschillende telefoonnummers op te nemen met verschillende username/wachtwoord. Als je maar via dezelfde sip-proxy belt. Zo heb ik bijv een voipbuster account en een voipcheap account. Met beide kan ik via sip.voipbuster.com bellen.

Hoe kan ik bij het bellen nou sturen of het telefoontje via het ene of het andere account wordt gedaan? Kan ik dat via het dialplan regelen?

Het gaat dus om uitgaande voip-gesprekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit een handig topic is om mijn vraag te stellen, maar aangezien jullie hier veel weten van de telnet instellingen van de 716 probeer ik het toch maar.

Ik probeer het complete wlan gedeelte in een VLAN te zetten (dus ook de WSD's), dat gaat allemaal prima, maar ik krijg dan geen internet verbinding aan de praat. Ik heb het idee dat ik op 1 of andere manier ook de internet interface zou moeten toevoegen aan mij vlan...

Idee is ethernetpoorten en wireless gescheiden, maar wel beide internet.

Kom er namelijk op het moment niet uit en zit eraan te denken om gewoon het internetip direct door te sturen naar een linksys wrt54g met dd-wrt firmware. Deze kan alles makkelijk in een grafische interface instellen, maar vind het nogal zonde om de wireless mogelijkheden van de 716 niet te gebruiken.

Dus als iemand mij op weg kan helpen welke stappen ik zou moeten ondernemen zou ik daar erg dankbaar voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
TaXaN schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 23:15:
[...]

Bekende bug die zeker gefixt is in R6.2 en mogelijk ook in (bepaalde) R6.1.x releases.
R6.2? Waar kunnen we die vinden?

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan me helpen aan het juiste Telnetcommando waarmee ik mijn 716 zo kan instellen dat deze alleen naar de analoge lijn luistert?
Ik gebruik geen VOIP-in, alleen uit. Het schijnt mogelijk te zijn om de 716 dus alleen naar de PSTN-lijn te laten luisteren en daarmee ook de nummerweergave van KPN mee te krijgen (omdat er hardwarematige niet geschakeld hoeft te worden na het eerste belsignaal).
Ik lees op diverse fora dat het kan, maar nergens staat hoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 13:00

Vuurvoske

Nunquam cede!

sorry voor offtopic, maar die router is zo geyl he :D

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Chilly_Willy schreef op donderdag 07 december 2006 @ 10:39:
[...]

Dat vraag ik mij ook af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dop

dop

Chilly_Willy schreef op donderdag 07 december 2006 @ 10:39:
[...]

die is er nog niet

EPC Debian Gnu Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
hey mensen..

Ik zal eerst even zo goed mogelijk de situatie proberen te beschrijven. Nu heb ik al een modem (zonder router of voip mogelijkheden; enkel 1 ethernet port), maar hiervan weet ik de user/pass-combinatie niet, waardoor ik de VPI/VCI-waarden er niet uit kan halen. Zou je zeggen: maakt niet uit, die zijn van alle netwerken wel bekend. Klopt, wel in Nederland, maar niet van het ADSL-netwerk op Curaçao.

Punt is dus dat ik de modem die bij het abo geleverd is, moet blijven gebruiken.

Ik heb onlangs een Speedtouch 716 V5 op de kop kunnen tikken. Deze wil ik graag als ATA en router aan de modem koppelen. Ik zie de situatie zo voor ogen: de modem voorziet de ST van internet voor de 4 ethernet poorten/WiFi en voor VOIP. De modem-functie van de ST moet dus uitgeschakeld worden.

Hoe kan ik dit het beste doen? Ik ben hier al wat tegengekomen, maar weet niet precies hoe ik die route kan toevoegen (ik neem aan via telnet, maar ik kon daar niks vinden). Wie o wie kan mij helpen? Bedankt alvast.

Concreet: Hoe maak ik van mijn ST716 enkel een Router/ATA (dus modem-functionaliteit uitgeschakeld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan bevestigen dat nummerweergave 100% werkt op de analoge lijn van een Speedtouch 780WL. Kreeg het op de 716 niet voor elkaar in combinatie met VOIP, maar de 780 doet het probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een speedtouch 706 die ik als ata achter een livebox van wanado/orange wil plaatsen. Ik wil het modem in de 706 dus niet gebruiken.

de ata config die in het begin van het forum staat

:ip ipadd intf=LocalNetwork addr=192.168.100.238/24
:ip rtadd dst=0.0.0.0/0 gateway=192.168.100.250
:dns client dnsdelete index=1
:dns client dnsadd addr=192.168.100.200 port=53
:dns client dnsadd addr=192.168.100.250 port=53

zorgt er niet voor dat mijn sip gerigistreerd word of dat ik een kiestoon krijg.
Zijn er nog meer tweaks voor dit modem nodig om hem als ata te laten functioneren?
Ik weet dat er een tool is waarmee je je 706 settings kan veranderen en dat daar een ata config in zit. maar kan hem niet meer vinden..... wie o wie?
http://gathering.tweakers.net/global/smileys/frusty.gif

bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostdeGraaf
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 07:20
Ik maak gebruik van een ipsec verbinding vanaf een interne linux server. Daarvoor is op mijn speedtouch 716 modem port 50 en 51 tcp en 500 en 4500 upd geforward naar de server. Dit werkt al een lange tijd goed.

Nu wil ik gebruik gaan maken van het voip gedeelte van het modem. Ik maak gebruik van een voipbuster account. Ik kan hiermee gewoon bellen, maar als ik ga bellen wordt de ipsec verbinding verbrokken. Deze komt na het ophangen ook niet meer van zelf terug. Ik kan al tijdens het gesprek de verbinding herstarten en deze werkt dan gewoon. In de event log van het modem kom ik het volgende tegen:

FIREWALL event (1 of 3): disabled rules

Het lijkt er op dat de firewall herstart wordt en dat dit de oorzaak van het probleem is. Ik heb op internet gezocht naar de mogelijkheid om dit te voorkomen, maar kan niets vinden.

Iemand een idee???

• plieshout
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-08 11:53
Misschien een hele domme vraag, maar ik heb ook dit apparaat thuis staan, en kan max. 20 event-logs opslaan. Is dit uit te breiden naar b.v. 100 eventlogs?

Gr,
Plieshout.

Hoi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clem
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Een beetje in de richting van energizer23 deze vraag. Situatie als volgt: Speedtouch 716 tot volle tevredenheid gebruikt, alleen krijg ik over twee weken de beschikking over een 30Mbit up/down (glasvezel)lijn. Routers die een dergelijke throughput trekken en dan ook nog eens fatsoenlijk routeren + veel P2P verbindingen + wireless doen zijn al snel over de 100E. Optie 1 is nu om de Speedtouch 716+usb antenne te verkopen voor 50E en luxe ethernet router van over de 100E te kopen. Optie 2 is dat ik nu een optie heb op een goedkoop (20E) 2e hands SFF PC'tje waar ik m0n0wall op zet en vervolgens het hele wan/lan routerwerk laat doen. Hierop wil ik de Speedtouch aansluiten puur als switch/wireless access point (hierbij ga ik ervan uit dat indien de 716 louter als doorgeefluik fungeert hij wel moeiteloos de 30Mbit synchroon aan kan - draadloos maakt niet uit dat gebruik ik alleen voor het surfen/mailen vanaf de laptop).

Mijn vraag: is dit laatste mogelijk en zo ja hoe pak ik dat precies aan? De m0n0wall PC moet dus ook het DHCP werk doen en zelf IP adressen aan computers op het netwerk uitdelen, alleen deze PC's zullen dus aangesloten worden op de 716 die alleen als switch en wireless access point mag gaan fungeren. Ik wil dit graag weten want als dit niet mogelijk is dan blijft er niets anders over dan een nogal dure router te kopen die wel alles kan...

PS de vraag van Edsan en de antwoorden daarop heb ik ook reeds gelezen maar daar werd ik niet veel wijzer van

EDIT 1: En ik begrijp dat indien dit mogelijk is ik via een telnet sessie het eea aan zal moeten passen maar als ik de CLI reference guide doorspit word ik niet heel veel wijzer :?

[ Voor 11% gewijzigd door clem op 22-12-2006 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:36
Ik heb een probleem met mijn 716. Telkens als de thuistelefoon overgaat, valt de speedtouch een tijdje uit. Soms komt hij ook helemaal niet meer terug :/ Hij is al voorzien van de nieuwste firmware.

Hij is op geen enkele manier gekoppeld aan het netwerk van de thuis telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Even een snelle vraag, wat gebeurt er als ik over pstn gebeld wordt, terwijl ik zelf aan het voip bellen ben?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dop

dop

MisTraller schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 13:19:
Even een snelle vraag, wat gebeurt er als ik over pstn gebeld wordt, terwijl ik zelf aan het voip bellen ben?
afhankelijk van hoe je pstn laat schakelen niets of de andere lijn gaat over

EPC Debian Gnu Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
dop schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 20:51:
[...]

afhankelijk van hoe je pstn laat schakelen niets of de andere lijn gaat over
hmmm...net even geprobeerd, als ik aan het voipbellen ben, gaat de pstn lijn gewoon over, en ik krijg hier dus geen signaal op....dat is eigenlijk wel weer heel shit, want dan denken mensen dat je niet thuis bent. Ons antwoordapparaat zit in de telefoon ingebouwd, dus dan kunnen ze niet eens inspreken....kan je hem zo configureren dat er in gesprek wordt gegeven op pstn, als je met voip belt?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 16-09 21:47

Gaitman

The Real One

Ik stap ook over op een Speedtouch 780 . Ik hoop deze binnen een paar dagen binnen te hebben :-)

edit:
Komt waarschijnlijk aankomende vrijdag binnen

[ Voor 22% gewijzigd door Gaitman op 28-12-2006 17:39 ]

• clem
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Iemand nog tips voor mijn vraag of het mogelijk is van de 716 een switch/wireless accesspoint te maken en deze aan te sluiten op een tot router omgetoverde PC waarop de internet verbinding binnenkomt en de PC het DHCP en routeerwerk doet?

• dop

dop

MisTraller schreef op woensdag 27 december 2006 @ 17:17:
[...]

kan je hem zo configureren dat er in gesprek wordt gegeven op pstn, als je met voip belt?
niet dat ik weet maar kan je daar geen volmondig ja of nee op geven

EPC Debian Gnu Linux

• Mistraller
  • Nu online
dop schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:45:
[...]

niet dat ik weet maar kan je daar geen volmondig ja of nee op geven
eh....bedankt voor dit volledig duidelijkmakende antwoord... 8)7

no offense hoor ;)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goegol
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 15:06
Ha gasten,

Sinds kort heb ik ook de speedtouch 716 V 5 WL. Hier draait momenteel firmware versie 5.3.2.6.0 op.
Op de speedtouch site de 6.1.7.2 gehaald (de enigste die er voor dit type staat). Deze firmwareupgrade gedraaid. Halverwege de wizard geeft de wizard de melding dat hij de connectie is verloren met de modem. Na een herstart van de modem werkt alleen nog wireless, de netwerkpoorten werken niet meer. Het lijkt wel of deze poorten niet meer op komen. Via wireless upgraden werkt ook niet.

Iemand een oplossing om de poorten weer werkend te krijgen?

Al het een en ander rond gezocht op internet en dit forum, maar niks kunnen vinden.

Voor de duidelijkheid: Ik kan de modem gewoon normaal benaderen via de webinterface en via telnet. In de webinterface staan gewoon de poorten. Als ik een kabel er in steek gaat het lampje ook niet branden. Een reset (15 seconden in gedrukt houden) lost het probleem ook niet op.

[ Voor 17% gewijzigd door Goegol op 29-12-2006 22:26 ]

Hemelaar Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Ik heb vanavond de Speedtouch 780 aangesloten en kan inderdaard bevestigen dat bij dit model zowel de VoIP als de KPN weergave allebei correct werken (firmware 6.1.7.2)

Mijn Speedtouch 716v5 ligt nu in de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goegol
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 15:06
Probleem inmiddels opgelost. Bleek te liggen aan de laptop (dell) deze deactiveert de netwerkkaart als je op batterij werkt. Alleen deze instelling was half blijven hangen, tijdens het upgraden deactiveerde hij hem!

Nu het volgende probleem (zwarte kat? ;-))

Ik heb de handleiding gevolgt die aan het begin van dit topic staat om alleen de sip gedeelte van de 716 te gebruiken. Alles ging goed, totdat ik hem in het bestaande netwerk hing. Ineens was me internet weg, en als ik dan naar 10.0.0.138 ga krijg ik de webpagina van de 716 ipv van me speedtouch 580 die de connectie regelt naar het internet!

Welke instelling staat dan verkeerd?

Hemelaar Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dop

dop

MisTraller schreef op donderdag 28 december 2006 @ 23:18:
[...]

eh....bedankt voor dit volledig duidelijkmakende antwoord... 8)7

no offense hoor ;)
ik zal het iets duidelijker proberen te maken.
ik ben door prutsen en lezen wijzer geworden maar ken niet alle onderliggende techniek, ik denk dus te begrijpen dat wat jij wil niet mogelijk is maar weet dit niet zeker en kan het ook niet bewijzen :)

EPC Debian Gnu Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabi
  • Laatst online: 10:31
Iemand al de firmware RELEASE 6.2.F werkend??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
Wat is er verbeterd in deze release?
En waarom is hij zo veel kleiner dan oudere versies: 3mb vs 5 mb?

[ Voor 10% gewijzigd door pacificocean op 07-01-2007 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Voor diegenen die hem zoekt hij staat gemirorred op http://andromeda.exploit.be/~tom/mirror/v6.2.F5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 21:22
Welke moet ik hebben dan:

ZZP7AA6.2F5.bli of ZZR9AA6.2F5.bli ???

Voor de mensen die het willen proberen (Oa ik ga er zo wel even mee aan de slag),

ZZR9AA6.2F5.bli [SIP] (BLI, 3M - 01/04/2007)

Die moet je hebben (Die is met SIP).

[ Voor 56% gewijzigd door Jassy op 07-01-2007 13:45 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

Jassy schreef op zondag 07 januari 2007 @ 13:43:
Welke moet ik hebben dan:

ZZP7AA6.2F5.bli of ZZR9AA6.2F5.bli ???

Voor de mensen die het willen proberen (Oa ik ga er zo wel even mee aan de slag),

ZZR9AA6.2F5.bli [SIP] (BLI, 3M - 01/04/2007)

Die moet je hebben (Die is met SIP).
IS de nieuwe firmware beter, heb je betere resultaten.?

btw, hoe flash je de modem.? Er zit geen standaard flash optie in de config van de modem zelf.

[ Voor 10% gewijzigd door dCY op 07-01-2007 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Ik gaat hem er nu op zetten. Kom met een paar minuten weer terug met de eerste resultaten :)

Eerste indruk: De webinterface is veranderd en is ook een stuk sneller! Het veranderen van dingen is niet veranderd.

Bij de upgrade worden alle instellingen onthouden, maar je kunt voor de zekerheid een backup file naar je laten sturen. Aan het eind van de rit kreeg ik een foutmelding dat hij niet meer reageerde, maar alles bleek gewoon te werken met de nieuwe firmware.

[ Voor 75% gewijzigd door Jassy op 07-01-2007 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Jassy schreef op zondag 07 januari 2007 @ 15:15:
Ik gaat hem er nu op zetten. Kom met een paar minuten weer terug met de eerste resultaten :)

Eerste indruk: De webinterface is veranderd en is ook een stuk sneller! Het veranderen van dingen is niet veranderd.

Bij de upgrade worden alle instellingen onthouden, maar je kunt voor de zekerheid een backup file naar je laten sturen. Aan het eind van de rit kreeg ik een foutmelding dat hij niet meer reageerde, maar alles bleek gewoon te werken met de nieuwe firmware.
Screenshot? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Screenshot nieuwe webinterface:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rozendaw/screenmodem.jpg

Screenshot is een beetje vernaggelt maar goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 22:27
Hmmm.....toch maar eens updaten misschien. Is de nieuwe webinterface nu ook met IE 7 te benaderen?

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

Jassy schreef op zondag 07 januari 2007 @ 15:15:

Hoe heb je de modem geflashed..??
Ik wil namelijk ook de 6.2 erop hebben.

Ik heb geen upgrade tool voor handen. Ik heb ook op google gezocht, maar heb niks erover kunnen vinden. (ben zelf een draytek gewend). Ik heb geen Orginele Speedtouch CD voor handen. Ik heb namelijk deze modem gekregen met een Speedlinq abbo. Kreeg alleen een installatie cd van speedlinq voor het configureren van de modem voor hun netwerk.

En in de modem staat de upgrade optie onder de optie Speedtouch. Ik heb maar 3 opties in plaats van 4. (Information, Configuration en Event Logs)

[ Voor 26% gewijzigd door dCY op 07-01-2007 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hier ook wegvallende uitgaande gesprekken met 6.2.15.5, snel terug naar 6.1.9.6.

[ Voor 74% gewijzigd door Dav1d op 10-01-2007 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dop

dop

heb net ook 6.2.15 er op gegooid werkt prima met upgradest.exe
let wel op er zijn verschillende versies van upgradeST.exe uitgebracht niet allemaal kunnen met deze firmware overweg

EPC Debian Gnu Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Yup, zo kan je dat inderdaad het beste doen.

Verder is me nog iets opgevallen:

Vroegâh kon ik bij Netwerkverbindingen ook het modem aanroepen en dan zo lijngegevens lezen (Snelheid en de Duur van de verbinding). Dat heb ik met deze nieuwe firmware nog niet werkend gezien (Er staat dan voor beide 'Onbekend' 'Niet beschikbaar'.).

Is dit een instelling, of ligt het aan mijn PC, wat natuurlijk ook kan ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Jassy op 07-01-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Jassy schreef op zondag 07 januari 2007 @ 21:12:
Yup, zo kan je dat inderdaad het beste doen.

Verder is me nog iets opgevallen:

Vroegâh kon ik bij Netwerkverbindingen ook het modem aanroepen en dan zo lijngegevens lezen (Snelheid en de Duur van de verbinding). Dat heb ik met deze nieuwe firmware nog niet werkend gezien (Er staat dan voor beide 'Onbekend' 'Niet beschikbaar'.).

Is dit een instelling, of ligt het aan mijn PC, wat natuurlijk ook kan ;)
Normaal komt dat via upnp, staat upnp misschien volledig uit default ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Nope, want MSN versturen gaat gewoon op volle snelheid... (Dat wordt aangestuurd door UPnP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

_/-\o_

Werkt perfect..

Verbinding is nu een stukje sneller.. 0.3 Mbit hoger dan voorheen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:29
Klinkt goed, ook eens proberen. Blijven al je instellingen wel bewaard overigens, ik heb via CLI namelijk veel aanpassingen gemaakt en heb geen zin deze kwijt te raken na een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Schweino schreef op maandag 08 januari 2007 @ 10:33:
Klinkt goed, ook eens proberen. Blijven al je instellingen wel bewaard overigens, ik heb via CLI namelijk veel aanpassingen gemaakt en heb geen zin deze kwijt te raken na een upgrade.
Yep, die bleven hier gewoon bewaard! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
netjes, ga de gok ook eens nemen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Weet iemand wat je meer kunt met root als privileges? ipv Administrator als privileges (Zie usermanagement).

Standaard kan Administrator via CLI geen users aanmaken met level root. Backup maken van de config, user.ini bewerken en onder mlpuser.ini Administrator role root maken en restoren maar.

Vanaf nu kun je in ieder geval de default user tech wegtetteren.

Dus als iemand nog meer geheimpjes weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cejean
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 17:47
Nu een brandende vraag...werkt nummerherkenning nu wel van de voip mode zoals de speedtouch 780 dit wel weergeeft of nog steeds niet?

[ Voor 6% gewijzigd door cejean op 08-01-2007 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 22:27
Upgrade voltooid. Kreeg wel de melding aan het einde van de upgrade dat het modem niet meer reageerde. Maar alles lijkt te werken.

En......hij werkt nu weer met IE 7!

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt na de update Game & Application sharing nu goed?

port forwarden krijg ik niet voor elkaar op mijn 716 WL....6.1.7.2

ik werk met static IP adressen op 4 pc's
en de stappen op www.portforwarding.com gevolgd voor het spel Call of Duty 2,
maar de poorten blijven dicht. ook als ik de firewall uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

Ik had wel gemerkt, ik draai Vista, en met de update verloor vista zijn netwerkverbinding door het updaten (althans het wilde gaan updaten). Vista kreeg geen verbinding meer terug, waar door het flashen mislukte. Ik heb vervolgens windows Xp gebruikt, en daar ging het wel goed mee. maar ook op het einde kreeg ik de melding dat de modem niet gevonden kon worden. Simpele reboot n alles wekte weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cejean
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 17:47
cejean schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:48:
Nu een brandende vraag...werkt nummerherkenning nu wel van de voip mode zoals de speedtouch 780 dit wel weergeeft of nog steeds niet?
mmmmHH :(
Geen nummerherkenning met deze firmware en mijn voip verbinding klapte er vandaag al 2x spontaan uit...tijdens bellen. Is het een beta FW?

Ik zet hem vanavond weer terug op de 6.1.9.6, had gehoopt op een stabiele voip verbinding :'(

Ben er wel mee eens dat de verbinding er zeker niet langzamer is geworden.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Heb ook geupgrade naar 6.2.15, maar bij mij dus aleen maar problemen als resultaat. Internet deed het wel, maar bij m'n SIP VOIP telefonie kon ik bij het uitbellen de andere partij niet horen. Ook kon ik op m'n thuisnetwerk niet meer via VNC inloggen op een andere machine, kreeg de hele tijd de melding dat gebuikersnaam of wachtwoord fout was. Ergens vond dus datacorruptie plaats. Proberen te downgraden weer naar 6.1.7.2 gaf ook problemen. De modem reageerde telkens niet op de software nadat de software probeerde de modem in upgrade modus te krijgen. Ook bij het uitlezen van de modem via de upgradesoftware kon alleen maar uitgelezen worden dat het een speedtouch 716 betrof, voor de rest geen info (dus ook geen firmware versie etc). Nadat ik de speedtouch naar factory default had gereset via de web interface kon er wel de juiste info worden ingelezen. Als ik dan vervolgens weer m'n config file laadde van 6.1.7.2 dan had dit weer hetzelfde resultaat. Uiteindelijk maar weer de factory defaults geladen en gedowngrade naar 6.1.7.2, config file geladen en het werkt weer (zowel VOIP uitbellen als VNC).

Laat 6.2.15 maar zitten wat mij betreft dus en het lijkt er op dat de configuraties tussen deze versie en 6.1.7.2 dus niet compatible zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:44

GieltjE

Niks te zien...

Ik heb nog geen zin in beta fw's voor mijn router (normaal heb ik ze juist graag), maar heb wel 6.1.9.6 in mijn router geflashed.
Op de speedtouch.nl site staat dat deze incompatible met de NL taal zou moeten zijn, en het router is nu dus ook engels (helemaal niet erg).

Echter de setup weigert de config over te nemen, maar als je deze voor de upgrade download en na de upgrade weer invoert werkt dit goed >:)

P.s: is het al mogelijk fatsoenlijk 06 door te schakelen naar de FXO poort? ik heb nu de 06 dialplan ingesteld met insert op 06, echter werkt dit maar 1 op de 10x. Iemand al een oplossing?

P.s2: is er al iemand die intern bellen naar b.v. lijn 2 heeft uitgevonden? (zodat ik door b.v. ##1 te draaien naar het andere toestel bel?)

[ Voor 29% gewijzigd door GieltjE op 10-01-2007 16:56 ]

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Ik bemerk hier ook alleen maar problemen met de 6.2 software, dus gaat de laatste 6.1 er maar weer op ;)

Vooral UPnP geeft hier veel trammalant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dop

dop

Ik nu ook wat minder over 6.2.15 te spreken heb hem inmiddels gedowngrade
wat niet helemaal vanzelf ging
we wachten nog wel ff op de officieelen release

EPC Debian Gnu Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:24
Draai deze nu ook een week of zo, maar ik heb geen problemen tot nu toe, knock wood.
Modem traint wat langzamer, maar krijg wel de indruk dat de lijn stabieler.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Weet iemand trouwens welk WPA algoritme de speedtouch gebruikt? TKIP of AES? Ik zie het nergens vermeld staan bij de instellingen in de router namelijk.....

/edit, al gevonden in de UK online handleiding....
Depending on the WPA-PSK version you choose, one of the following WPA-PSK encryption will be set automatically:
WPA: TKIP
WPA2: AES
WPA+WPA2: TKIP+AES

[ Voor 42% gewijzigd door Schweino op 14-01-2007 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 07:39
raympieo schreef op maandag 30 januari 2006 @ 23:32:
Wie kan mij vertellen hoe ik een remote syslog kan instellen?
Wat ik ook probeer ik krijg de volgende melding:

Destination address should be a net broadcast ip-address

10.0.0.150 werkt niet
192.168.1.5 werkt niet
10.0.0.1 werkt niet etc etc
Je moet het broadcast adres van je netwerk invullen. Dus waarschijnlijk 192.168.1.255. Mijn Linux server pakte de syslog info in ieder geval op. Let op: de Speedtouch stuurt in 1 keer alle system logs via syslog. Voor zover ik kan zien kan je geen syslog server opgeven waar in real time de berichten naar toe worden gestuurd.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 07:39
Dank je, maar daar staan de release notes niet bij. Heeft iemand die voor me?

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roalt
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 17:56
Hallo allemaal,

Net dit topic grotendeels doorgelezen maar kom mijn vraag niet tegen. Heb net speedtouch 716 modem werkend met o.a. speedlinq All-in 6000 abbo en bellen. Alles lijkt te werken, maar ik wil graag het volgende:

Ik heb ook nog analoog KPN abonnement. Is het mogelijk om standaard alles uit te laten bellen via de FXO (KPN) lijn? Het lijkt erop dat de enige manier om dit te doen is om een dialplan te maken waarbij je altijd eerst een # moet draaien (of willekeurig andere toets op telefoon)? Ik zou graag willen voorkomen dat ik al mijn nummers op mijn DECT opnieuw moet programmeren (door er een #,pause, werkelijk nummer in te zetten).

Ik wil dus zowel van mijn VoIP als mijn KPN lijn gesprekken wel kunnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Heb geen antwoord op je vraag, maar waarom zou je in godsnaam via KPN willen uitbellen als je via speedlinq gratis uitbelt (naar vaste lijnen dan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook dit topic grotendeels gelezen, maar blijf met de volgende vraag zitten:

Ik wil mijn linuxpc me telefonisch laten waarschuwen wanneer er een bepaald event optreedt (security/disk/geheugen probleem, etc)
Is het mogelijk om met een telnet sessie naar de 716, deze automatisch uit te laten bellen naar bv mijn mobiel en daarbij een wav/mp3 af te spelen?? En zo ja: hoe zou ik dit kunnen doen?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 15:51 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 19:13

grimson

domeingrommer

RichieB schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:34:
[...]Dank je, maar daar staan de release notes niet bij. Heeft iemand die voor me?
http://m8s-rates.com/speedtouch/routers/716v5WL/

This section provides an overview of all new features for this release. The following features were added:
  • Enhanced and Extended TR-69 Support (R6.2.0)
  • Host Originated QoS and Route Label (R6.2.0)
  • New Visual Identity and GUI Improvements (R6.2.0)
  • Multiple Ethernet VLAN Bridges (R6.2.0)
  • Env Variable SSID Suffix
Added MGCP Features
  • MGCP Authentication (R6.2.F)
  • MGCP T38 over MGCP (R6.2.F)
  • MGCP Request for Caller ID on Line Waiting in MGCP (R6.2.F)
  • MGCP IP Based Access Control (R6.2.F)
  • MGCP Visual Message Waiting Indication (R6.2.F)
Added SIP Features
  • SIP Serial Number Header (R6.2.F)
  • SIP Dialplan Services for Routed Phones (R6.2.F)
  • SIP Ping (R6.2.F)
  • SIP Delayed BYE(R6.2.F)
  • SIP Keep-alive Method in MGCP(R6.2.F)
  • SIP Update Message (R6.2.F)
  • SIP Session Timer (RFC 4028) (R6.2.F)
  • SIP IMS Special Dial Tone Call Forwarding (R6.2.F)
  • SIP Configurable Rport (R6.2.0)
  • SIP Configurable Keep Alive Time(R6.2.0)

[ Voor 68% gewijzigd door grimson op 18-01-2007 20:37 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roalt
Schweino schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:50:
Heb geen antwoord op je vraag, maar waarom zou je in godsnaam via KPN willen uitbellen als je via speedlinq gratis uitbelt (naar vaste lijnen dan)?
Ja, vraag ik mij ook af :*) .

Ik heb op dit moment tele2 preselect en deze is voor met name buitelandse lijnen goedkoper. Verder wil ik nog niet definitief op VoIP overschakelen. Vroeg me daarom af dit uberhaupt mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Tip voor goedkoop bellen naar het buitenland met je VOIP lijn: http://www.belgigant.nl/

Je belt dan via een 0900 nummer, en is net zo goedkoop vaak als een carrier (pre)select.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
roalt schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:41:
[...]

Ja, vraag ik mij ook af :*) .

Ik heb op dit moment tele2 preselect en deze is voor met name buitelandse lijnen goedkoper. Verder wil ik nog niet definitief op VoIP overschakelen. Vroeg me daarom af dit uberhaupt mogelijk is?
Tja, misschien omdat hij vaak naar mobiele nummers belt...En daarnaast gaat KPN binnenkort iedereen omzetten naar een abbo waarbij je in het weekend/savonds/altijd gratis belt naar vaste nummers.
Ik heb een tijd geleden veel gebeld naar een spaans mobiel nummer, en daarvoor heb ik voipbuster gebruikt, zodoende bulk ik nu van de freedays, en bel ik naar heel veel landen (vaste nummers) gratis. Maar wil ik via kpn bellen, dan is een hekje voldoende. En voipbuster kan je zo weer de deur uit doen, geen vast abonnement of zo. Bedoel je zoiets?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het al mogelijk meerdere SIP's in te stellen met die nieuwe firmware 6.2.15.5?
Wellicht is het mogelijk via een SIP dail-plan te bellen via de secondaire proxy?

Groet,
KAR

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Ik heb nog steeds het probleem dat wanneer de stroom er voor een seconde afgaat
het modem de sip settings kwijt is.

inmiddels heb ik firmware 6.1.9.6

Weet iemand hier een oplossing voor ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabi
  • Laatst online: 10:31
Probleem:
Sommige websites niet beschikbaar vanwege slechte DNS server(s) bij de KPN.

Oplossing:
Primaire en Secundaire DNS ip adressen gebruiken van je eigen ISP.

Dit kan door het in windows in te stellen dmv de TCP/IP properties van je netwerkkaart aan tepassen.
of
De ISP DNS server ip adressen in de router tezetten.

Dit gaat het eenvoudigst via het wegschrijven van de configuratie (user.ini) file.
let op de ingevulde dns servers zijn van speedlinq vervang deze door je eigen ISP DNS ip adressen
Voeg de volgende regels toe aan de user.ini file onderaan de sectie [ dnss.ini ]:
route add dns=195.18.114.5 src=0.0.0.0/0 domain="" metric=1 intf=Internet
route add dns=195.18.115.5 src=0.0.0.0/0 domain="" metric=1 intf=Internet

Lees je user.ini weer in en start je speedtouch weer opnieuw op.

Bij mij funtioneert de DNS (via speedlinq) weer als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
grimson schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:33:
[...]

http://m8s-rates.com/speedtouch/routers/716v5WL/

This section provides an overview of all new features for this release. The following features were added:
  • Enhanced and Extended TR-69 Support (R6.2.0)
  • Host Originated QoS and Route Label (R6.2.0)
  • New Visual Identity and GUI Improvements (R6.2.0)
  • Multiple Ethernet VLAN Bridges (R6.2.0)
  • Env Variable SSID Suffix
Added MGCP Features
  • MGCP Authentication (R6.2.F)
  • MGCP T38 over MGCP (R6.2.F)
  • MGCP Request for Caller ID on Line Waiting in MGCP (R6.2.F)
  • MGCP IP Based Access Control (R6.2.F)
  • MGCP Visual Message Waiting Indication (R6.2.F)
Added SIP Features
  • SIP Serial Number Header (R6.2.F)
  • SIP Dialplan Services for Routed Phones (R6.2.F)
  • SIP Ping (R6.2.F)
  • SIP Delayed BYE(R6.2.F)
  • SIP Keep-alive Method in MGCP(R6.2.F)
  • SIP Update Message (R6.2.F)
  • SIP Session Timer (RFC 4028) (R6.2.F)
  • SIP IMS Special Dial Tone Call Forwarding (R6.2.F)
  • SIP Configurable Rport (R6.2.0)
  • SIP Configurable Keep Alive Time(R6.2.0)
Is deze firmware dan nu al officieel? Ik heb hem er laatst op gehad, maar vond hem niet bijster goed op het gebied van oa UPnP. Dus ik wacht in ieder geval met upgraden naar deze firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:24:
Heb ook geupgrade naar 6.2.15, maar bij mij dus aleen maar problemen als resultaat. Internet deed het wel, maar bij m'n SIP VOIP telefonie kon ik bij het uitbellen de andere partij niet horen. Ook kon ik op m'n thuisnetwerk niet meer via VNC inloggen op een andere machine, kreeg de hele tijd de melding dat gebuikersnaam of wachtwoord fout was. Ergens vond dus datacorruptie plaats. Proberen te downgraden weer naar 6.1.7.2 gaf ook problemen. De modem reageerde telkens niet op de software nadat de software probeerde de modem in upgrade modus te krijgen. Ook bij het uitlezen van de modem via de upgradesoftware kon alleen maar uitgelezen worden dat het een speedtouch 716 betrof, voor de rest geen info (dus ook geen firmware versie etc). Nadat ik de speedtouch naar factory default had gereset via de web interface kon er wel de juiste info worden ingelezen. Als ik dan vervolgens weer m'n config file laadde van 6.1.7.2 dan had dit weer hetzelfde resultaat. Uiteindelijk maar weer de factory defaults geladen en gedowngrade naar 6.1.7.2, config file geladen en het werkt weer (zowel VOIP uitbellen als VNC).

Laat 6.2.15 maar zitten wat mij betreft dus en het lijkt er op dat de configuraties tussen deze versie en 6.1.7.2 dus niet compatible zijn.....
Ik heb ook die nieuwe firmware uitgeprobeerd omdat mijn modem (Speedtouch 780) zich de laatste tijd wel 3x per week helemaal resette! Hoopte op wat meer stabiliteit... echter zonder succes. Na 9 uur de 1ste automatische reset van het modem, en de volgende dag bij het bellen bleek ik ook de andere kant niet te horen. :'(

Terug gaan naar de oude vertrouwde 6.1.9.6 firmware ging bij bij zonder problemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roalt
Schweino schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:04:
Tip voor goedkoop bellen naar het buitenland met je VOIP lijn: http://www.belgigant.nl/

Je belt dan via een 0900 nummer, en is net zo goedkoop vaak als een carrier (pre)select.
Ziet er inderdaad goed uit. Heb je dit al geprobeerd via een dialplan in te stellen (bijv. 0041 wordt omgezet in het zwiterland-0900 nummer van belgigant.nl) ? Werkt dit of gooien evt. pauzes die noodzakelijk zijn roet in het eten?

R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roalt
MisTraller schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 10:22:
[...]

Tja, misschien omdat hij vaak naar mobiele nummers belt...En daarnaast gaat KPN binnenkort iedereen omzetten naar een abbo waarbij je in het weekend/savonds/altijd gratis belt naar vaste nummers.
Ik heb een tijd geleden veel gebeld naar een spaans mobiel nummer, en daarvoor heb ik voipbuster gebruikt, zodoende bulk ik nu van de freedays, en bel ik naar heel veel landen (vaste nummers) gratis. Maar wil ik via kpn bellen, dan is een hekje voldoende. En voipbuster kan je zo weer de deur uit doen, geen vast abonnement of zo. Bedoel je zoiets?
Ja, voipbuster lijkt me ook interessant. Maar komend jaar heb ik nog een gratis speedlinq bellen abbonement. Na een jaar moet je daar 5 EURO/mnd voor gaan betalen. Ik neem aan dat je het dan kan opzeggen en wellicht voipbuster kan gaan gebruiken...

R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Mijn moeder belt met Voipbuster via d'r speedtouch. Nu wil het helaas nog te vaak voorkomen dat ze (vaak) na 1 minuut en (soms) na wat langere tijd de verbinding verliest. Dat is natuurlijk erg vervelend. Als ze daarna bijvoorbeeld nog een keer terugbelt kan ze wel weer gewoon een uur beppen.
Heeft iemand een idee hoe dit komt? Ligt dit aan de servers van Voipbuster of zijn er settings in het modem die ik zou kunnen checken?
Op deze manier is het een beetje vervelend bellen, terwijl ze er verder reuze enthousiast over is. Maar doen moet et wel goed werken!

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
Master FX schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 22:45:
Mijn moeder belt met Voipbuster via d'r speedtouch. Nu wil het helaas nog te vaak voorkomen dat ze (vaak) na 1 minuut en (soms) na wat langere tijd de verbinding verliest. Dat is natuurlijk erg vervelend. Als ze daarna bijvoorbeeld nog een keer terugbelt kan ze wel weer gewoon een uur beppen.
Heeft iemand een idee hoe dit komt? Ligt dit aan de servers van Voipbuster of zijn er settings in het modem die ik zou kunnen checken?
Op deze manier is het een beetje vervelend bellen, terwijl ze er verder reuze enthousiast over is. Maar doen moet et wel goed werken!
Vandaag kreeg ik toevallig voor het eerst dat de andere kant mij 10 seconden of zo niet hoorde. (wellicht vanwege upgrade naar xs4all-only???) Tot nu toe (ruim een maand) verder helemaal geen troubles gehad. Mijn modem is met de speedtouch wizard ingericht, dus geen rare settings of zo. ISP: xs4all lite 512/3000, sinds het weekend xs4all-lite-only 1024/4000

Heb je al wel opgewaardeerd, of bel je nog met een trial? Zoniet, dan ligt het misschien daaraan...?

---------------

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste