Speedtouch 716 V5 - Advanced Settings oa VOIP

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 90.946 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:17:
ik heb nu regelmatig dat gesprekken wegvallen :( , had ik eerder niet, meer die hier last van hebben?

gebruik sip1.voipbuster.com en 1800 ipv 3600
Die 1800 staat toch voor seconden? Zo betekent het dat na een half uur hij opnieuw gaat connecten met voipbuster. Ik heb het thuis na 1 uur(3600), maar dat maakt niet zoveel uit (weet niet zeker of het ophogen van die waarde problemen geeft)

-----------------
Reactie op hieronder. Het wijst zich eigenlijk vanzelf (voice->dialplan), maar je moet wel nog 'saveall' erna typen. Kijk maar of het lukt.

[ Voor 54% gewijzigd door Kixtart op 10-03-2006 11:32 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Tomsworld schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 15:36:
Ik heb een probleem, ik woon in België en ik heb de volgende dialplannen:

code:
1
2
dialplan add prefix=0 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=9 maximumdigits=10 posofmodify=1 remnumdigits=1 insert=0032 rescan=no action=ROUTE_excl_#
dialplan add prefix=# defaultport=FXO fallbackport=NA priority=High fallback=disabled minimumdigits=1 maximumdigits=1 posofmodify=0 remnumdigits=0 insert="" rescan=no action=ROUTE_excl_#

quote]

Even een vraagje hoe moet je zo'n dailplan invoeren? Is dit gewoon via telnet verbinding en dan achter elkaar intypen???? Moet je daarna nog iets opslaan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defrag
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05-2023
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:28:
Tomsworld schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 15:36:
Ik heb een probleem, ik woon in België en ik heb de volgende dialplannen:

code:
1
2
dialplan add prefix=0 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=9 maximumdigits=10 posofmodify=1 remnumdigits=1 insert=0032 rescan=no action=ROUTE_excl_#
dialplan add prefix=# defaultport=FXO fallbackport=NA priority=High fallback=disabled minimumdigits=1 maximumdigits=1 posofmodify=0 remnumdigits=0 insert="" rescan=no action=ROUTE_excl_#

quote]

Even een vraagje hoe moet je zo'n dailplan invoeren? Is dit gewoon via telnet verbinding en dan achter elkaar intypen???? Moet je daarna nog iets opslaan???
Open een DOSbox (Start > run cmd +enter)
Type het volgende:
telnet speedtouch (of telnet 192.168.1.254)
voice + enter
dialplan + enter

Kopieër dan je dialplan met CTRL+C
Selecteer je DOXbox
Vervolgens de dialplan erin plakken met CTRL+V en ..Voila! ;) :Y)

Opslaan is niet nodig zover ik weet.

Je kan het dialplan weer verwijderen met : flush + enter
Met help krijg je alle commando's te zien.
Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]defrag schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 05:02:
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:28:
Open een DOSbox (Start > run cmd +enter)
Type het volgende:
[b]telnet speedtouch (of telnet 192.168.1.254)
/quote]
Als je nu menu ingeeft gevolgd door een enter werkt het wat makkelijker. Je kan met tab toets door het menu heen en enter is selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09-2023
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:17:
ik heb nu regelmatig dat gesprekken wegvallen :( , had ik eerder niet, meer die hier last van hebben?

gebruik sip1.voipbuster.com en 1800 ipv 3600
Ik heb zelf 3600 staan en na exact een uur (3600 sec.) bellen wordt de verbinding verbroken. Jouw gesprekken zullen dus na een half uur wegvallen?

Waarom heb je die waarde lager staan? Ik heb hier en daar ook wel berichten gelezen van mensen die deze waarde op 600 hebben staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_Tweakers
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:30
VIC_TOR schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:35:
Het is me nu al 3x voorgekomen dat mijn VOIP-accounts verdwijnen. Vandaag wilde ik gaan bellen en ik hoorde geen kiestoon. Toen ben ik naar de instellingen gegaan en merkte ik dus dat beide nummers die erin stonden weg waren. De SIP servers stonden er nog wel in.

Gebruik de laatste firmware

Heeft iemand dit eerder gehad?
Hier hetzelfde met de .11 firmware gehad. Bleek dat de config van de voorgaande versie niet geheel verdwenen was tijdens het flashen. Ik weet niet helemaal zeker meer of ik toen de wizard heb gebruikt die via speedtouch.nl wordt aangeboden.

Na het flashen met .14 heb ik 'm op de grondigste wijze een reset gegeven en de boel ingesteld mbv de ingebouwde setup, sindsdien verdwijnen de nummers niet meer.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_Tweakers
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:30
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 15:43:
Weet iemand misschien ook of het mogelijk is om de st716v5 zo in te stellen dat deze voor uitgaande gesprekken nooit terug valt op de KPN lijn ?
Binnenkomende gesprekken op de KPN moeten dan nog wel via de ST naar de telefoon gaan.

"autofxo" op "disabled" zetten lijkt in eerste instantie te werken maar wanneer je de ST boot zonder internet signaal schakelt hij nog steeds vrolijk terug naar de KPN lijn.

Heeft er iemand meer ideeen of zal ik het risico van bellen via BelBudget :| moeten lopen als ik geen tweede telefoon aan wil schaffen ...
Voor wat het waard is: ik gebruik al een paar maanden een account bij budgetphone en ben nog nooit onbereikbaar geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pigeon
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-02 19:38
mijn 716V5 (isdn uitvoering) werkt met versie 5.3.2.6.0 en geeft alleen nummerweergave op Voip (voipbuster). Begrijp ik je goed, dat met 5.4.0.14 zowel op Voipbuster als op KPN nummerweergave doorkomt?
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 15:37:
[...]

Echter helaas niet stabiel :( firmware is 5.4.0.14 )

In het begin deed hij het goed met de nummerweergave, maar nu ineens niet meer!

[ Voor 29% gewijzigd door pigeon op 15-03-2006 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gajescheren
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:15
VIC_TOR schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:35:
Het is me nu al 3x voorgekomen dat mijn VOIP-accounts verdwijnen. Vandaag wilde ik gaan bellen en ik hoorde geen kiestoon. Toen ben ik naar de instellingen gegaan en merkte ik dus dat beide nummers die erin stonden weg waren. De SIP servers stonden er nog wel in.

Gebruik de laatste firmware

Heeft iemand dit eerder gehad?
Jup dit heb ik ook af en toe :|

Verder nog een probleempje:

Als ik met de XS4ALL VOIP softclient bel (XS4ALL VOIP account), dan werkt alles prima. Ik kan 0800- nummers bereiken en andere 087 nummers. Ook kan ik perfect gebeld worden.

Maar zodra ik een vaste telefoon op de phone 1 poort van mijn speedtouch 716 aansluit, kan ik met die telefoon alleen nog maar 0800 nummers bellen en kan ik ook zelf niet meer gebeld worden. Ik kan dus 1233 en andere 087 nummers niet meer bereiken. 8)7

De modem heeft de nieuwste firmware: 5.4.0.14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de instellingen van een softclient worden op een server opgeslagen... dus als je hard-client gaat bellen gelden die beperkingen vaak ook... Had ik nl met Voipbuster....met "als ik niet on-line was doorverbinden met mijn vase nummer... dus als ik met mijn vaste nummer via de hard-client Draytek 2200V, mijn VOIP ging testen kreeg ik in gesprek... logisch he...;)
dus ff checken.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik heb ook maar eens afgelopen week een support aanvraag gedaan bij thomson maar buiten het auto mailtje nog geen antwoord gehad. Duurde het bij jullie ook zo lang ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:19
Voordat ik me ga verdiepen in alle mogelijkheden en hoe et allemaal moet: kun je met dit modem icm voipbuster nou gewoon je traditionele telefoon achterop aansluiten en gratis bellen, of moet je met een stukkie software en een headsetje gaan bellen.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Master FX schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 11:28:
Voordat ik me ga verdiepen in alle mogelijkheden en hoe et allemaal moet: kun je met dit modem icm voipbuster nou gewoon je traditionele telefoon achterop aansluiten en gratis bellen, of moet je met een stukkie software en een headsetje gaan bellen.
Ja je kan gewoon met een normale telefoon bellen via voipbuster!! Dit is wel een overbodige vraag die informatie is echt overal terug te vinden!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaLasse
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 22:20

CasaLasse

c454 l4553

Haranaka schreef op zondag 29 januari 2006 @ 00:11:

1) Intern bellen en doorverbinden, als je 2 (analoge) telefoons aansluit kun je dan intern telefoneren en een een gesprek dat ik op mijn studeerkamer opneem ook doorverbinden naar de woonkamer als er voor mijn vriendin gebeld wordt ipv voor mij?
Het is wat laat, maar hier was ik ook benieuwd naar. Als ik de datasheet moet geloven (2e pagina rechtsonderin), dan kan dat. Er wordt gesproken van 'Call Transfer'.

Maar of dat intern of extern is, weet ik niet. Misschien heb je 'm inmiddels gekocht en weet jij het nu?
Zou je dat dan willen laten weten? Ben er nl. ook benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:52

Crusader

Arc Nature

Ik krijg de 716 maar niet aan de praat met Voipbuster. Er blijft maar een rood kruis staan bij registered.
M'n Voipbuster client op de pc werkt fantastisch, en die sluit ik ook af wanneer ik aan het testen ben met de 716.
Wat is nou de juiste proxy en registrar? Ik lees er intussen zoveel, sip1.voipbuster.com, connectionserver.voipbuster.com, stun.voipbuster.com, sip.voipbuster.com, welke is het nou?
Ik heb geen werkende combinatie kunnen vinden.
Wat ik invul is het volgende:

[Configuration]
SIP URI: Mijn username
Username: Mijn username
Password: sterretjes
Confirm password: sterretjes
Port: Phone 1

[Expert configure]
Registrar: sip1.voipbuster.com
Registrar port: 5060
Proxy: sip1.voipbuster.com
Proxy port: 5060
Expire time: 3600

E.e.a. ook zoals aangegeven op de pagina van Voipbuster zelf:
http://www.voipbuster.com/en/sip.html

Ik gebruik firmware versie 5.3.1.5.0.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 13:32:
Ik krijg de 716 maar niet aan de praat met Voipbuster. Er blijft maar een rood kruis staan bij registered.
M'n Voipbuster client op de pc werkt fantastisch, en die sluit ik ook af wanneer ik aan het testen ben met de 716.
Wat is nou de juiste proxy en registrar? Ik lees er intussen zoveel, sip1.voipbuster.com, connectionserver.voipbuster.com, stun.voipbuster.com, sip.voipbuster.com, welke is het nou?

[Configuration]

[Expert configure]

Het enige wat ik hier bij mijn (werkende) voipbuster configuratie anders heb is SIP URI, hier staat bij mij m'n telefoonnummer (050xxxxxxx).

De rest van de settings zijn precies gelijk.

- Het kan soms zijn dat je het modem even contact moet laten zoeken (even wachten) voordat hij weer goed contact maakt.
- Kijk ook eens in de eventlogs of daar meldingen staan.
- Er is een nieuwe firmware voor dit modem uit die ik ook gebruik: http://tweakers.net/meuktracker/11928 voor deze firmware had ik het echter ook werkend, volgens mij had ik alleen het IP van sip1.voipbuster.com ingevuld.
Zowiezo is de nieuwe firmware aan te raden aangezien deze wat voipfoutjes glad schijnt te strijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kan je instellen dat je uitgaand met voipbuster belt en inkomend met budgetphone ? Dat zou mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik heb inmiddels de nieuwe firmware er op gezet, maar het blijft een no-show.
Ik zal m'n telefoonnummer wel even invoeren in plaats van de username, kijken of dat werkt.
M'n modem draait in bridge modus, maar dat mag niet uitmaken lijkt mij.

Hoe kan ik trouwens de eventlogs uitlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
je moet gewoon je username invullen en niet je nummer, dat moet namelijk goed werken.

Probeer anders eerst je modem te rebooten en daarna ga je weer naar VOIP details en klik je op refresh. Soms helpt het ook om voip uit en vervolgens weer aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 14:19:
Ik heb inmiddels de nieuwe firmware er op gezet, maar het blijft een no-show.
Ik zal m'n telefoonnummer wel even invoeren in plaats van de username, kijken of dat werkt.
M'n modem draait in bridge modus, maar dat mag niet uitmaken lijkt mij.

Hoe kan ik trouwens de eventlogs uitlezen?
Wat bedoel je precies met bridge modus ?

RFC1483 bridged in routed mode: modem krijg het externe IP en doet aan NAT, je computers krijgen een intern adres (192.168.x.x/10.0.0.x).

of

Is het modem "echt" bridged ingesteld: je computer/router achter het modem krijgt een extern IP adres.

In het tweede geval moet je namelijk wat extra handelingen uitvoeren om voip aan de praat te krijgen, het modem heeft dan namelijk geen connectiviteit (omdat het geen extern adres heeft "ziet" het modem het internet niet en kan dus ook geen verbinding maken).
Hoe je het modem connectiviteit geeft kan je in de startpost lezen (stukje over alleen als "ATA" gebruiken). Let er wel op dat je de IP adressen aanpast aan je eigen situatie ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 15:07:
[...]

Wat bedoel je precies met bridge modus ?

RFC1483 bridged in routed mode: modem krijg het externe IP en doet aan NAT, je computers krijgen een intern adres (192.168.x.x/10.0.0.x).

of

Is het modem "echt" bridged ingesteld: je computer/router achter het modem krijgt een extern IP adres.

In het tweede geval moet je namelijk wat extra handelingen uitvoeren om voip aan de praat te krijgen, het modem heeft dan namelijk geen connectiviteit (omdat het geen extern adres heeft "ziet" het modem het internet niet en kan dus ook geen verbinding maken).
Hoe je het modem connectiviteit geeft kan je in de startpost lezen (stukje over alleen als "ATA" gebruiken). Let er wel op dat je de IP adressen aanpast aan je eigen situatie ;).
Hij draait echt in bridge modus, omdat ik een externe router gebruik (WRT54G).
Dank je, ik vermoedde al dat het zoiets was. Ook de veel te dure SpeedTouch helpdesk kon mij niet helpen, ook niet toen ik vroeg of het een probleem zou zijn dat de 716 in bridge modus zou draaien.

Anyway, ik heb de aanpassingen gemaakt, de 716 kan nu pingen naar servers op internet, dus kan ie ook de voipbuster servers bereiken. Ik heb maar 1 dns server geconfigged, de bestaande heb ik weggegooid, zoals in de instructie stond.

Op naam sip1.voipbuster.com doet ie het niet. Maar op z'n ip adres wel!
Toch iets mis met de dns instellingen dan denk ik.

1 probleem: om 't modem zo ver te krijgen dat ie naar buiten kon kletsen, heb ik een tweede UTP kabel getrokken naar m'n router, in de LAN zijde. Dat lijkt me niet helemaal dé oplossing, omdat er nu twee UTP kabels van de modem naar de router lopen. 1 naar de WAN zijde en 1 naar de LAN zijde. Is er een nettere manier om de modem toch naar buiten te kunnen laten kletsen?

[ Voor 29% gewijzigd door Crusader op 24-03-2006 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:19
heb dus het zelfde probleem als Crusader.... alles ingevuld maar niks hoor.... Nog andere tips...
modem gerest etc.. het hielp niet... IP ipv hostnaam ook niet

update Heb nu kunnen bellen... heb de hostnaam veranderd in sip1......... Kon nu wel maar 1 minuut bellen, maar dan moet je dus nog even registreren.

Echter toen ik mezelf ging bellen ging de telefoon niet meer over. Dat moet ik dus nog eens zien uit te vogelen. Wat kan dat zijn?

Nog even over gebeld worden (als ik mijn DECT toestel in het modem heb zitten). Kan dat nog steeds op je normale nummer, of alleen maar op een VOIP-nummer dat je bij VOIPbuster zou moeten aanvragen.

[ Voor 155% gewijzigd door Master FX op 25-03-2006 17:24 . Reden: update ]

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Hmmm, grappig. Bij mij werkt VoIP enkel wanneer ik het IP adres invul van die sip1 host. De DNS client service heb ik wel gestart op de modem en ook kan ik vanaf de CLI pingen naar hostnamen. Maar toch wil die VoIP handel het enkel doen met IP adres.

Omdat ik m'n modem dus in bridge modus heb draaien, heb ik zoals gezegd wel die truuk moeten uithalen met twee UTP kabels naar m'n router, ik vraag me nog steeds af of dat niet anders kan.

En over gebeld worden, ja hoor, dat werkt nog steeds prima, ik krijg inkomende KPN telefoontjes keurig op m'n telefoon die op de VoIP poort hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 20:13:
Hmmm, grappig. Bij mij werkt VoIP enkel wanneer ik het IP adres invul van die sip1 host. De DNS client service heb ik wel gestart op de modem en ook kan ik vanaf de CLI pingen naar hostnamen. Maar toch wil die VoIP handel het enkel doen met IP adres.

Omdat ik m'n modem dus in bridge modus heb draaien, heb ik zoals gezegd wel die truuk moeten uithalen met twee UTP kabels naar m'n router, ik vraag me nog steeds af of dat niet anders kan.

En over gebeld worden, ja hoor, dat werkt nog steeds prima, ik krijg inkomende KPN telefoontjes keurig op m'n telefoon die op de VoIP poort hangt.
De tweede UTP kabel komt omdat je linksys router geen LAN verkeer over z'n WAN poort wil sturen, misschien dat dat met een custom firmware of aanpassing van de firewall rules aan te passen valt.

De boel 2x over de wan interface gooien kan echter ook (performance) problemen geven dus ik zou het gewoon zo laten als je die extra poort niet nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
werkt een dialplan voor de FXO poort ondertussen al? dus 112 bijvoorbeeld of 0800 of 0900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net alles ingesteld op mn speedtouch 716g
Echter als ik de hoorn er weer op leg na het bellen, dan gaat de telefoon over bij mij en word er weer gebeld naar dat nummer toe :/ en dat gaat oneindig door.

Iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bel al een tijdje middels VOIPbuster en heb onlangs een nieuw account aangemaakt maar daarop is de geldigheid van de via 0900 nr gekregen crediet kort (maar 7 dagen). Weet iemand of wanneer je credit koopt vie creditcard of deze dan langer houdbaar is. De credit op mijn andere oudere accounts zijn en blijven ongewijzigd en daarop krijg ik dus geen melding dat na 7 dagen ik geen credit meer heb.

Tevens probeer ik te bellen tussen 2 voip tel nrs en dat lukt ook niet meer. Dit is mij +/- 2 mnd. geleden nog wel gelukt. Dom van mij, had gehele forum al door gelezen, daarin stond dat invoeren van landcode niet meer nodig was, zonder landcode is bellen tussen voipbuster nrs wel normaal mogelijk.. Direct landcode uit mijn phonebook gehaald :)

Is er mogelijk iets gewijzigd bij voipbuster?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Ik post hiet hier ook nog maar een keer..
Ik kreeg net antwoord dat ze enkele van mijn vragen/suggesties voor het modem hebben doorgestuurd naar de technische ontwikkelingsafdeling...

echter.. kreeg ik al wel antwoord op mijn vraag of voicemail ooit zal gaan werken..
Het antwoord zal velen hier niet bevredigen:
Ik weet echter dat de nummer herkenning nooit kan werken op dit model, want de omschakeling tussen VOIP en PSTN is een fysieke omschakeling (de klik die U daarbij hoort), dus de informatie voor nummerherkenning gaat hierbij verloren.

Met vriendelijke groet,
*****hier stond een naam, maar vind het niet gepast die te vermelden *****
SpeedTouch Helpdesk
Product Support Specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nieuw in de voip. heb modem correct aangesloten en heb zowel een brandende led op het modem als de groene vink bij registerd. Kloppen de volgende zaken: ik heb een normale kiestoon, kan zonder 0031 of *01* bellen met de buitenwereld. Lijkt mij dat ik nog steeds op de normale lijn bel. Ik heb overigens geen voipbustertel.nr. ingevoerd maar een 123456.. nummer heeft dat er wat mee te maken?

Hoe kan ik zeker weten dat ik over voipbuster bel.

Nog een vraag, ik heb net via de tel die 1.04 euro laten storten maar het is maar 7 dagen geldig? huh? dit was toch onbeperkt. *edit* ehh ik lees een aantal postings terug dat dit dus klopt. Kan het dan ook kloppen dat ze daarom geen nummer uitgeven, bedrag is te laag?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
  • Laatst online: 14-08 19:19
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:37:
Hoe kan ik zeker weten dat ik over voipbuster bel.
Trek je KPN kabeltje maar uit de modem, of bel naar een mobiel met nummerweergave om te zien met welk nummer je hebt uitgebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke het werkt goed. thnx.

[ Voor 177% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 13:48

GieltjE

Niks te zien...

Iemand enig idee hoe ik het intern bellen kan vergemakkelijken b.v. ##1 is telefoon 1?(krijg dit met dialplan's niet voor elkaar)

[ Voor 20% gewijzigd door GieltjE op 17-04-2006 18:30 ]

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Ik had ook een gemailed ivm met mijn ontbreken van nummerweergave voor mijn fixed line.
Dear Mr. de Clercq,

Thank you for contacting SpeedTouch Customer Support.

Your reference number with our helpdesk is: 21824623

This is one of the disadvantages of the SIP Protocol.
The problem does not exist with MGCP.
With Media Gateway Control Protocol this issues are handled by a dedicated server.
It's a well-known problem and I don't think there will be a solution in short notice. Even in our latest firmware (6.1.x) the issue is still not fixed.
Really sorry about this.

Following this email, you may receive an eSurvey. In order to help us improve our quality of support, please be so kind to provide us with your feedback on your Thomson SpeedTouch Support experience by replying to this survey.

Kind Regards,

xxxx xxxxxx
SpeedTouch Helpdesk
Product Support Specialist

This correspondence is considered confidential and any reproduction for the purpose of public disclosure is forbidden without written permission by the author signed above. If you are not the intended recipient, please immediately notify the sender and delete any copies.

I am a Belgium customer who have bougth a Speedtouch 716.
My question is about voip.
I have a pstn line from Belgacom where I have an activated CLIP, when voip is disabled and someone phones me on my fixed line, I see the number. On the moment I configure the voip I don't see numbers from calls (pstn) on my phone.
Incomming calls on the voip I can't test because it is an outbound only account (voipbuster).
I have tried the last 2 firmwares and I have resetted the device multiple times.
Also I've tried all possible's country's. (voice -> country).
Hopefully you have a firmware where this problem is fixed.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Aram schreef op donderdag 13 april 2006 @ 09:51:
[...]

Trek je KPN kabeltje maar uit de modem, of bel naar een mobiel met nummerweergave om te zien met welk nummer je hebt uitgebeld.
Je kan toch ook gewoon kijken of het VoIP lampje brandt? 8)7

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
latest firmware (6.1.x)

Waar kunnen we die dan vinden vraag ik me af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Upgrade wizard: hier

Firmware voor 716v5WL: hier.

[ Voor 31% gewijzigd door bjck op 27-04-2006 16:07 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

bjck schreef op donderdag 27 april 2006 @ 16:05:

Net geupgrade, nog geen handleiding gevonden direct, hoop er wel eentje te vinden want er lijkt heel wat bij, ondermeer fax etc.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
{Administrator}[voice]=>?
Following commands are available :

state            : show VOIP service states
config           : Configure the general parameters

Following command groups are available :

cac             codec           country         dialplan        fax
fxoport         fxsport         pb              profile         qos
services        sip             stats

Een klein vraagje, weet iemand hoe je icmp toelaat op de wan kant ?
Firewall staat disabled.

[ Voor 7% gewijzigd door Tomsworld op 27-04-2006 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze upgrade liep halverwege vast, daarna nog een keer geprobeerd toen liep ie goed door maar nu werkt het modem alleen nog in brigded mode iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 11:00:
Deze upgrade liep halverwege vast, daarna nog een keer geprobeerd toen liep ie goed door maar nu werkt het modem alleen nog in brigded mode iemand een idee??
Configureren met de Installatie/Configuratie Wizard, dan krijg je veel meer mogelijkheden. De interne wizard is vrij beperkt in de keuze mogelijkheden.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
  • Laatst online: 14-08 19:19

Is deze firmware inmiddels officieel uit? Ik kan het in ieder geval niet op de speedtouch website vinden. Weet iemand ook al wat de veranderingen / verbeteringen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 11:20:
[...]

Configureren met de Installatie/Configuratie Wizard, dan krijg je veel meer mogelijkheden. De interne wizard is vrij beperkt in de keuze mogelijkheden.
Dat hielp inderdaad _/-\o_ ik had er al verschillende geprobeerd? Maar ik ben wel weer terug op de 5.14E. Voordat ik het nog een keer probeer wil ik eerst andere maar eens horen over deze firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-12-2023
Crusader schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 13:32:

[Configuration]

[Expert configure]

Thanx, eerst werkte stun.voipbuster.com bij mij maar opeens niet meer, met deze URI is het weer functioneel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog ervaringen met de 6.1 firmware ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:redelijk zinloze reactie, tik dan niets.

[ Voor 88% gewijzigd door bjck op 12-05-2006 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Hallo mensen,

Zoals al eerder verteld heb ik bij een kennis de 716 met VoIPbuster geinstalleerd.

offtopic:
Nadeel alleen dat het VoIP-in nummer is verdwenen.. Maar ok...

Alleen die kennis klaagt er over dat precies na 1 uur de verbinding wordt verbroken.
Ligt dit aan een instelling van de speedtouch, of komt dit door VoIPbuster?
Desondanks werkt het echt super!
Kwaliteit is geweldig, en ook nog lekker goedkoop! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is altijd zo (search....... en je vind dit zo...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja na 59 minuten en 59 seconden wordt automatisch de verbinding verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09-2023
Heb al eens geprobeerd de expire time op 7200 (ipv de standaard 3600 = precies 1 uur) te zetten, maar dat kwam de stabiliteit van de verbinding niet ten goede: na een minuut werd de verbinding al verbroken... Iemand enig idee hoe deze instabiliteit mogelijk is? Wordt de expire time-instelling nog ergens anders voor gebruikt?

[ Voor 7% gewijzigd door Chris27 op 05-05-2006 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbartels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-04 18:38
Eigen DNS server instellen voor LAN DHCP.
Ik heb thuis een computer met een eigen DNS server (192.168.1.1)
Graag wil ik mijn speedtouch zo instellen dat de DHCP server deze DNS uitdeelt.
Als ik dit probeer in te stellen krijg ik een foutmelding.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

{user}=>:dhcp server pool config name=LAN_private intf=LocalNetwork poolsta
rt=192.168.1.64 poolend=192.168.1.253 netmask=24 gateway=192.168.1.254 server=1
92.168.1.254 primdns=192.168.1.1 dnsmetric=0 leasetime=86400
Error : Unable to configure LAN_private

Router: speedtouch 716 WL
Firmware: 5.4.0.14

netjukebox - the flexible media share

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:21
wbartels schreef op maandag 08 mei 2006 @ 11:01:
Eigen DNS server instellen voor LAN DHCP.
Ik heb thuis een computer met een eigen DNS server (192.168.1.1)
Graag wil ik mijn speedtouch zo instellen dat de DHCP server deze DNS uitdeelt.
Als ik dit probeer in te stellen krijg ik een foutmelding.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Probeer het eens via de webinterface:
Home > Home Network > Interfaces > LocalNetwork > Configure > dhcp pool > edit : en dan bij primair en secendair jouw server invullen.
[edit:] je moet eerst dhcp uitzetten, daarna kun je pas wijzigen doorvoeren en daarna dhcp weer aanzetten.

Bij mij geeft hij geen foutmelding als ik dit doe, maar ik heb ook niet getest of hij het daadwerkelijk uitdeeld 8)

[ Voor 11% gewijzigd door canonball op 09-05-2006 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg die 6.1 firmware maar niet in DHCP, is iemand dat al gelukt?? Ik denk dat het ligt aan de configuratietool, dat deze nog niet geschikt is voor de 6.1 zou dat kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbartels
canonball schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 01:22:
[...]
Probeer het eens via de webinterface:
Home > Home Network > Interfaces > LocalNetwork > Configure > dhcp pool > edit : en dan bij primair en secendair jouw server invullen.
[edit:] je moet eerst dhcp uitzetten, daarna kun je pas wijzigen doorvoeren en daarna dhcp weer aanzetten.

Bij mij geeft hij geen foutmelding als ik dit doe, maar ik heb ook niet getest of hij het daadwerkelijk uitdeeld 8)
Bedankt voor de tip ;)
Als ik 192.168.1.1 voor primary en secondary invul krijg ik toch 192.168.1.254 als primary-dns uitgedeeld :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbartels
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:31:
[...]

Ik krijg die 6.1 firmware maar niet in DHCP, is iemand dat al gelukt?? Ik denk dat het ligt aan de configuratietool, dat deze nog niet geschikt is voor de 6.1 zou dat kunnen?
De 6.1 versie is nu officieel uit: http://www.speedtouch.nl/downloads/716_Upgrade_R6172_sip.exe
En ook de configuratie wizard: http://www.speedtouch.nl/...T7xx_config_nl_R6x_v2.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Laatst online: 19:40

Quakie

quakelen

Iemand al ervaringen mee?

Of is dit alleen update voor SIP?

Hoop dat ze de upload nog wat hoger kunnen trekken op Tiscali lijnen...

Vanavond eens proberen als ik tijd heb.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
heb hem zo net geinstalleerd.

geen problemen tot nu toe.
nog niets nieuws kunnen bekennen.

wel mn hele configuratie is weg (voip dialplan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

wbartels schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 00:31:
[...]

Bedankt voor de tip ;)
Als ik 192.168.1.1 voor primary en secondary invul krijg ik toch 192.168.1.254 als primary-dns uitgedeeld :?
Met dit probleem worstel ik ook. Bij iedere firmware versie zit die erin net als een \ teveel.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
P:\>nslookup dsldevice
Server:  speedtouch.tomsworld\.local
Address:  192.168.100.254

Name:    dsldevice.Tomsworld.local

P:\>nslookup 192.168.100.254
Server:  speedtouch.tomsworld\.local

Name:    speedtouch.tomsworld\.local

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,
Ik heb sinds enige tijd ook een ST 716wl. Het werkt prima met mijn sipdiscount nummer en een siemens gigaset 4010.
Mijn buurman wil ook graag meedoen en ik heb zijn giagaset 4010 aan de tweede poort gehangen.
Vervolgens een sipdiscountaccount aangemaakt en het bellen gaat goed.
Het probleem is echter dat mijn vaste KPN-nummer op beide gigasets binnenkomt (zowel poort 1 als poort 2 dus).
Is er een mogelijkheid om via telnet in te stellen dat het PSTNsignaal niet naar beide poorten gaat maar alleen naar poort 1 of poort 2?
greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dop
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 19:54

dop

Windows needs to reboot now

ik heb de 6.1 firmware geinstaleerd, maar helaas werkt niet goed.
webinterface is nauwelijks te benaderen het lijkt wel of er stroop in de lijn is gegoten.
wat er precies mis is kan ik niet achter halen

EPC Debian Gnu Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Per ongeluk niet vergeten om eerst weer de fabrieksinstelling te kiezen ? :)
Daarna helaas alles weer even opnieuw instellen.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dop

dop

KroontjesPen schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 10:10:
Per ongeluk niet vergeten om eerst weer de fabrieksinstelling te kiezen ? :)
Daarna helaas alles weer even opnieuw instellen.
moet je voor een firmware upgrade naar fabrieks instelingen ?
if so, dat heb ik inderdaat niet gedaan

edit
inmiddels werkt het wel , moet inderdaat eerst naar fabrieks instellingen

heb gelijk even de user.ini vergeleken met die van de oude firmware .
dat verschilt op diverse punten, dus waarschijnlijk wringt daar de schoen.

[ Voor 30% gewijzigd door dop op 14-05-2006 10:53 ]

EPC Debian Gnu Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,
Problemen met speedtouch 716 i.c.m. voipbuster.
Alle instellingen overgenomen en het groene vinkje in de speedtouch is aanwezig.
Krijg kiestoon en na het invoeren van telefoonnummer hoor ik een piep en dan reset de speedtouch.
Ook zijn alle instellingen dan weg bij Home > Toolbox > Telephony >Details
Kan hier geen logische verklaring voor vinden. Wie kan mij hiermee helpen ??

Software Release: 5.4.0.14

Instellingen;

SIP URI: - hier staat username -
Username: - hier staat username -
Password: - password -
Confirm Password: -password-
Displayname: piet
Abbreviated number: +31xxxxxxxxxxx
Port: Phone1

Registrar Port: 5060
Proxy Port: 5060
Expire Time: 3600

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer deze eens : stun.voipbuster.com eventueel 213.61.187.150

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na invoeren van stun.voipbuster.com en 213.61.187.150 geeft modem niet het groene vinkje. Toch maar weer de oude instelling ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dop

dop

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 13:56:

maak van de + eens 00 dat gaf bij mij ook fouten

EPC Debian Gnu Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dop schreef op zondag 14 mei 2006 @ 14:33:
[...]

maak van de + eens 00 dat gaf bij mij ook fouten
Maakt niets uit. Probeer eerst maar eens de standaard fabriekinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dop

dop

ik moet er bij zeggen ik gebruik internetcalls, mogelijk werkt het bij voipbuster wel.
maar onderstaande plaatjes maken duidelijk dat het wel kan uitmaken

Afbeeldingslocatie: http://snelstel.nl/pub/voip1.jpg
met een plus gaat fout (zie kruisje)

Afbeeldingslocatie: http://snelstel.nl/pub/voip.jpg
met 00 gaat goed zie V

[ Voor 36% gewijzigd door dop op 14-05-2006 15:08 ]

EPC Debian Gnu Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dop schreef op zondag 14 mei 2006 @ 15:06:
ik moet er bij zeggen ik gebruik internetcalls, mogelijk werkt het bij voipbuster wel.
maar onderstaande plaatjes maken duidelijk dat het wel kan uitmaken

[afbeelding]
met een plus gaat fout (zie kruisje)

[afbeelding]
met 00 gaat goed zie V
Bedankt. Modem weer 'terug' gezet naar fabrieksinstellingen. Blijf nog steeds met hetzelfde probleem zitten; krijg kiestoon, na telefoonnummer intoetsen reset modem 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

modem niet stabiel? Zou nieuwe firmware helpen (zag het niet zo snel staan of je dat al gedaan hebt)?
Edit : gedaan maar zonder default waarden... is vaak wel beter....
Werk je bij zoiets wel met crosskabel direct dus, geen hub of switch ertussen///?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 22:33:
modem niet stabiel? Zou nieuwe firmware helpen (zag het niet zo snel staan of je dat al gedaan hebt)?
Edit : gedaan maar zonder default waarden... is vaak wel beter....
Werk je bij zoiets wel met crosskabel direct dus, geen hub of switch ertussen///?
Modem is voor de rest stabiel. Alleen met voip wil het niet echt lukken. Ik zal nog een andere firmware morgen proberen. Werk verder direct, zonder switch of hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

De 6.1.7.2 firmware staat nu ook online op de officiele site:

http://www.speedtouch.nl/drivers.html#716

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 21:47

Gaitman

The Real One

Tomsworld schreef op maandag 15 mei 2006 @ 00:53:

Zijn de verschillen met v5.4.0.14 ook bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Volgens de PCM (Nr.6 Juni 2006) is de speedtouch 716 v5 WL ook het slechte (voip) modem.

Hij kreeg daar voor het voip gedeelte 5 van de 12 te verdienen punten...

Als je een goed modem wilt kun je beter gaan voor de Vigor 2800v(g)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dop

dop

fast-server schreef op maandag 15 mei 2006 @ 12:21:
Volgens de PCM (Nr.6 Juni 2006) is de speedtouch 716 v5 WL ook het slechte (voip) modem.

dat is heel leuk voor PCM maar als je een speedtouch krijgt of hebt kun je daar nog steeds prima mee bellen

denk dat we de discusie goed, beter, best beter ergens anders kunnen voeren.

EPC Debian Gnu Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

fast-server schreef op maandag 15 mei 2006 @ 12:21:

Was de speedtouch dan laatste?

Heb je toevallig het volledige lijstje?

verder ben ik het met bovenstaande reactie eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dop

dop

GJAman schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:45:
[...]

Was de speedtouch dan laatste?

Heb je toevallig het volledige lijstje?

verder ben ik het met bovenstaande reactie eens!
ik heb de test gelezen
speedtouch kwam er vooral slecht uit bij het wlan gedeelte (mijn ervaring is ander)
de bediening van de speedtaouch scoorde hij ook niet hoog mee
ook klaagde ze dat ze een firmware upgrade moesten doen om hem op bbnet aan de praat te krijgen
verder heeft hij geen vpn wat sommige andere wel hebben

ik zal een zoeken of ik hem kan vinden was in een of ander forum waar een link naar een pdf stond

[ Voor 14% gewijzigd door dop op 15-05-2006 16:28 ]

EPC Debian Gnu Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderstaande info moet iemand misschien wat zeggen ??
Mijn lijn lijkt een beetje aan het verzanden (hij traint steeds lager in, sinds enkele weken).

Laatste firmware aanwezig.

iemand een idee??

Link Information

Uptime: 0 days, 0:09:14
Modulation: G.@@@ Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.000 / 13.723
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 43,00 / 165,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 7,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 14,0 / 39,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,0 / 7,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 3 / 0
FEC Errors (Up/Down): 10 / 208
CRC Errors (Up/Down): 1 / 3
HEC Errors (Up/Down): 0 / 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 16:10:
Mijn lijn lijkt een beetje aan het verzanden (hij traint steeds lager in, sinds enkele weken).

iemand een idee??

Link Information

Bij mijn stond de firewall in het modem opeens gedisabled na de laatste firmware upgrade, is dit bij jouw ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, die stond na de upgrade gewoon nog op "standard".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 16:52:
Nee, die stond na de upgrade gewoon nog op "standard".
Hoeveel hits heb jij momenteel op de firewall die van mijn zit met een kwartier al op 2000

http://speedtouch/cgi/b/_seclvl_/ov/?ce=1&be=0&l0=2&l1=5&name=Level:Standard&nav=nc

[ Voor 7% gewijzigd door Gaitman op 15-05-2006 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

402 hits na een uurtje, zijn dit echt geblokeerde pogingen of geeft dit meer weer??

edit: ik gebruik nog niet zo lang de hardware matige firewall, eerst altijd een software matige dus ik ben er nog niet echt bekend mee.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2006 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 17:02:
402 hits na een uurtje, zijn dit echt geblokeerde pogingen of geeft dit meer weer??

edit: ik gebruik nog niet zo lang de hardware matige firewall, eerst altijd een software matige dus ik ben er nog niet echt bekend mee.
Ik zag dat dit een regel is die wordt toegepast vanaf je eigen netwerk naar het internet.

Echte blokkeringen staan op http://speedtouch/cgi/b/ids/ov/?ce=1&be=0&l0=2&l1=6

Na een paar minuten kan ik niet meer fatsoenlijk pagina's opvragen. zit nu op ruim 4000 na 26 min.

Als ik de verbinding verbreek en op nieuw maak dan werkt het weer even goed

edit:
Boosdoener gevonden het was Shareaza die teveel connecties maakte :)
Wel raar dat dit probleem ineens optreed met de nieuwe firmware

Back on-topic

[ Voor 34% gewijzigd door Gaitman op 15-05-2006 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomsworld schreef op maandag 15 mei 2006 @ 00:53:

Bedankt ! Modem werkt weer en reset niet meer spontaan, nu nog even voipbuster aan de praat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 16:10:

iemand een idee??

Link Information

Hoe heb je je lijn laten resyncen?

tel kabel eruit en er weer in om te laten trainen?

zoja, is dat reden van lagere snelheden.... had ik hier ook last van...

van 21Mbit naar 11Mbit binnen maandje.. na diverse resyncs...

na modemreset weer hoge 19Mbit (21mbit nooit meer gehaald trouwens sinds diverse firmware update naar versie 14.. laatste nog niet geprobeerd bang weer lagere snelheid over te houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik heb niet de telefoonkabel eruit getrokken? Maar al wel diverse malen mijn modem gereset (via het modem menu) en dit helpt dus niet om weer wat hoger uit te komen?? ben nu van 16 MB naar 13 MB (in ca. 4 weken) ik heb diverse keren een andere firmware geprobeerd maar dat maakt niet veel uit hij traint gewoon steeds lager in??

Heeft iemand ervaring met de tweak firmware voor 5.13 (volgens mij)?

Wie o wie heeft er een idee?? Maar de waardes die ik gepost heb zegt iemand dit iets? Is het normaal of zijn er gekke dingen te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

bedoelde stekkertje uit je modem en er weer in..

maakt op zich niet uit.. wat je nu doet is het zelfde ongeveer..nl een warm reset.......

druk maar eens op de knop op de achterkant.... of haal power af.. (nl een koude start)
zal je zien (niet drukste tijd nemen) dat je oude snelheid weer hebt...

tenminste zo was het hier opgelost.

(heb ervaring met oudere firmwares, lijn in stabieler met nieuwere versies tenkoste van snelheid.. mis bijna 2mbit..uiteraard niet met zekerheid te zeggen dat het door firmwares komt)

[ Voor 26% gewijzigd door Quakie op 16-05-2006 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee de knop aan de achterzijde haalde ook niks uit (sterker nog trainde weer iets lager in) 8)7

Nog meer ideeen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 09:07:
Nee de knop aan de achterzijde haalde ook niks uit (sterker nog trainde weer iets lager in) 8)7

Nog meer ideeen ?
Heb je de stekker van de voeding er ook even uitgehaald, dat is de enige garantie voor een volledige koude reboot.
En het is natuurlijk ook altijd verstandig om je kabels te checken als je problemen met sync en snelheid hebt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dop

dop

Mijn vrouw belde onlangs de anwb via voip 0800-0503
en dat werkte helaas wel tegen 19 cent per minut waar het gratis had geweest via kpn lijn

tip

pas je dailplan aan zodat bij het draaien van 0800 geen lijn word gekosen (je krijgt een iritante pieptoon)

telnet je modem vervolgens

voice dailplan add
prefix=0800
defaultport=NA
fallbackport=NA
fallback=disabled
minimumdigits=1
maximumdigits=10
posofmodify=0
remnumdigits=0
rescan=no
action=none

EPC Debian Gnu Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 09:48:
[...]

Heb je de stekker van de voeding er ook even uitgehaald, dat is de enige garantie voor een volledige koude reboot.
En het is natuurlijk ook altijd verstandig om je kabels te checken als je problemen met sync en snelheid hebt ;).
Stekker eruit geeft ook niet het gewenste resultaat .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:59:
[...]

Stekker eruit geeft ook niet het gewenste resultaat .
In je eerdere post zie ik onderstaande:
Die SNR zit (voor de meeste providers) op het randje, wanneer er ook maar een kleine storing op
de lijn is zal de SNR omlaag schieten en het modem lager intrainen om 'm weer hoger te krijgen.
Het lijkt er dus op dat je lijn niet optimaal is.

Hoe zit het met de bekabeling binnenshuis:
- Heb je alle telefoons wel via de splitter aangesloten ?
- Geen (loze) aftakkingen voor de splitter ?
- Splitter en modem wel zo dicht mogelijk bij het ISRA punt aangesloten ? (liefst < 1 meter)

Test het modem eens rechtstreeks (dus zonder splitter en met een kabel < 1 meter) op het ISRA punt.
Op wat voor snelheid traint hij dan in en wat zijn de SNR en ATTN waarden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaan we proberen maar eerdere pogingen daarmee (lees enkele maanden geleden) haalden niks uit. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Is de speedtouch 706 nagenoeg gelijk aan de 716, alleen dan met 1 VoIP poortje minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke router de speedtouch. Zoek alleen een oplossing voor het volgende:
1. Is er een mogelijkheid om het volume van het belsignaal te verhogen. Als ik via VOIP (aangesloten dec toestel) bel dan is het volume van het gesprek net te laag om lekker lang te kunnen praten. Gebruik Parlino (en ook getest via voipbuster). Hebben meer mensen dit probleem?

Heb overigens de spitter (voip/pstn) gekocht die je voor de router kan zetten. Je ontvangt dan in elk geval op aangesloten telefoon wel je nummermelding, wel zo relaxed. Helaas wel een beetje dure oplossing. Hoop dat ze dit (ontdanks berichten anders) toch kunnen oplossen in firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 13:56:
Hi,
Problemen met speedtouch 716 i.c.m. voipbuster.
Alle instellingen overgenomen en het groene vinkje in de speedtouch is aanwezig.
Krijg kiestoon en na het invoeren van telefoonnummer hoor ik een piep en dan reset de speedtouch.
Ook zijn alle instellingen dan weg bij Home > Toolbox > Telephony >Details
Kan hier geen logische verklaring voor vinden. Wie kan mij hiermee helpen ??

Software Release: 5.4.0.14

Instellingen;

SIP URI: - hier staat username -
Username: - hier staat username -
Password: - password -
Confirm Password: -password-
Displayname: piet
Port: Phone1

Registrar Port: 5060
Proxy Port: 5060
Expire Time: 3600
Inmiddels weer een paar dagen verder............. en volgens mij zit het in mijn Username !
In mijn username zit een spatie. Via de webinterface Home > Toolbox > Telephony >Details kan je de username met een spatie invullen, en dan krijg je een groen vinkje. Kijk je middels telnet dan staat daar de username zonder spatie. Het is niet mogelijk om een spatie in de username in te voeren middel telnet - firewall. Weet iemand een oplossing ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb (nagenoeg) alles werkend inzake VoiP via Speedtouch 716
(softwareversie 6.1.7.2). 2 nummers en de KPN PSTN doorgelust via modem.
Dialplan ingevoerd via telnet waardoor ik met # overschakel naar de
KPN-lijn. (standaard in deze versie kan dat met **, maar dat is weer een
handeling extra) Door eerst over te schakelen naar de KP-lijn kan ik faxen
versturen en het analoge fax-voicemodem in mijn computer aansturen. Is het
ook mogelijk om faxen te versturen en het modem te laten inbellen op bv.
Girotel zakelijk via VoiP? Dus zonder eerst de KPN-lijn te kiezen?

Ik ben benieuwd of hier iemand ervaring mee heeft.

Met vriendelijke groet,
Peer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 21:23:
[...]

Inmiddels weer een paar dagen verder............. en volgens mij zit het in mijn Username !
In mijn username zit een spatie. Via de webinterface Home > Toolbox > Telephony >Details kan je de username met een spatie invullen, en dan krijg je een groen vinkje. Kijk je middels telnet dan staat daar de username zonder spatie. Het is niet mogelijk om een spatie in de username in te voeren middel telnet - firewall. Weet iemand een oplossing ??
bij veel netwerkzaken wordt ten sterkste afgeraden om spaties te gebruiken. vaak wordt er met _ gewerkt (underscore). Bij websites krijg je vaak een waarschuwing dat het niet mag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwenhuizen:
prbeer het eens zonder een abbreviated nummer in te vullen...
s6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clem
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik probeer Wake over Internet werkend te krijgen, zeg maar Wake-on-Lan maar dan dat ik het via mijn laptop kan doen vanaf een externe locatie. Zie WOL over internet tool, WOL over internet webtool, en hier voor de volgens de auteur van www.depicus.com benodigde instellingen. Wake-on-Lan lukt me, nu nog het wake over internet gebeuren...

Als ik het goed begrijp moet ik het volgende voor elkaar krijgen om wake-over-internet te laten slagen:
Een magic packet sturen naar een bepaalde port op mijn router, vervolgens moet de router dit doorsturen over het subnet van mijn LAN - het IPadres van de lankaart van mijn desktop is niet genoeg want deze staat immers uit (of om www.depicus.com te quoten:If you wish to use Wake On Lan over the internet you will need to set up your destination firewall/router to allow "Subnet Directed Broadcasts". Most routers and firewalls disable this option by default.). Maar als ik de magic packet doorstuur naar het subnet (255.255.255.0) zal hij wel aankomen op de lankaart. Ik heb ook ergens gelezen dat als ik het zou laten doorsturen naar 192.168.1.255 (ipadres aan te zetten compu=192.168.1.100) dit hetzelfde doet?

Vraag 1) Heb ik dit inderdaad goed begrepen? En naar welk adress moet ik de packet forwarden - 255.255.255.0 of 192.168.1.255??

M.b.v. de webinterface voor de Speedtouch 716 gaat me dit niet lukken - ben dus aan het pielen gegaan met telnet en de CLI Reference-guide. Ik kom tot
code:
1
nat mapadd intf=Internet
maar dan loopt het echt in de soep... Als ik de CLI-reference guide erbij pak en de instructies lees, weet ik al niet eens meer of ik 'nat' of 'natp' moet gebruiken. Ik heb eerst met
code:
1
nat tmpladd
geprobeerd, en de settings te kopieren die er stonden voor een geforwarde app (onder 'nat templlst] en dan ipv. een (1) inside_addr in te vullen, het subnet in te vullen (255.255.255.0) maar dat ging niet werken (als in ik kreeg een foutmelding).

Vraag 2) welke command (nat mapadd of nat tmpladd) moet ik gebruiken en wat is de code die ik in moet vullen om een packet die van buiten binnenkomt op port [x] door te sturen naar het subnet cq. alle op de router aangesloten NIC's? Ben hier nu al heeeel lang mee bezig dus any help appreciated _/-\o_ . En als niemand dat 123 weet, zou iemand me dan iig een command kunnen geven waarmee ik een log kan maken waarin ik alle traffic kan aflezen die bij de router op een bepaalde poort binnenkomt en wat de router hier vervolgens mee doet? Dit om het 'black-box' gehalte van de router wat te verminderen voor me...

EDIT
Het beste wat ik kon bedenken was:
code:
1
nat mapadd intf=Internet type=napt outside_addr=mijnexterneipadres inside_addr=255.255.255.0 outside_port=x
maar dan werkt a) WOLoverinternet nog steeds niet met de bovenstaande tooltjes en b) mijn internet wordt traag als dikke stront oftewel er gebeurt iets met het routen wat niet helemaal de bedoeling is :?

[ Voor 10% gewijzigd door clem op 21-05-2006 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:58:
nieuwenhuizen:
prbeer het eens zonder een abbreviated nummer in te vullen...
s6
Geen resultaat. Het zit echt in de spatie van mijn username ! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 12:39:
[...]

bij veel netwerkzaken wordt ten sterkste afgeraden om spaties te gebruiken. vaak wordt er met _ gewerkt (underscore). Bij websites krijg je vaak een waarschuwing dat het niet mag....
Voipbuster heeft het op geen enkele manier aangegeven m.b.t. een spatie in je username ! Nog een aantal mensen hebben hier last van en na diverse mailtjes naar voipbuster.............geen reactie.
Dan maar het geld opbellen via de p.c en later (misschien) een nieuw account aanmaken ( en dan ZONDER SPATIE).
Bedankt voor jullie input !
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste