Ik probeer Wake over Internet werkend te krijgen, zeg maar Wake-on-Lan maar dan dat ik het via mijn laptop kan doen vanaf een externe locatie. Zie
WOL over internet tool,
WOL over internet webtool, en
hier voor de volgens de auteur van
www.depicus.com benodigde instellingen. Wake-on-Lan lukt me, nu nog het wake over internet gebeuren...
Als ik het goed begrijp moet ik het volgende voor elkaar krijgen om wake-over-internet te laten slagen:
Een magic packet sturen naar een bepaalde port op mijn router, vervolgens moet de router dit doorsturen over het subnet van mijn LAN - het IPadres van de lankaart van mijn desktop is niet genoeg want deze staat immers uit (of om
www.depicus.com te quoten:
If you wish to use Wake On Lan over the internet you will need to set up your destination firewall/router to allow "Subnet Directed Broadcasts". Most routers and firewalls disable this option by default.). Maar als ik de magic packet doorstuur naar het subnet (255.255.255.0) zal hij wel aankomen op de lankaart. Ik heb ook ergens gelezen dat als ik het zou laten doorsturen naar 192.168.1.255 (ipadres aan te zetten compu=192.168.1.100) dit hetzelfde doet?
Vraag 1) Heb ik dit inderdaad goed begrepen? En naar welk adress moet ik de packet forwarden - 255.255.255.0 of 192.168.1.255??
M.b.v. de webinterface voor de Speedtouch 716 gaat me dit niet lukken - ben dus aan het pielen gegaan met telnet en de CLI Reference-guide. Ik kom tot
maar dan loopt het echt in de soep... Als ik de CLI-reference guide erbij pak en de instructies lees, weet ik al niet eens meer of ik 'nat' of 'natp' moet gebruiken. Ik heb eerst met
geprobeerd, en de settings te kopieren die er stonden voor een geforwarde app (onder 'nat templlst] en dan ipv. een (1) inside_addr in te vullen, het subnet in te vullen (255.255.255.0) maar dat ging niet werken (als in ik kreeg een foutmelding).
Vraag 2) welke command (nat mapadd of nat tmpladd) moet ik gebruiken en wat is de code die ik in moet vullen om een packet die van buiten binnenkomt op port [x] door te sturen naar het subnet cq. alle op de router aangesloten NIC's? Ben hier nu al heeeel lang mee bezig dus any help appreciated

. En als niemand dat 123 weet, zou iemand me dan iig een command kunnen geven waarmee ik een log kan maken waarin ik alle traffic kan aflezen die bij de router op een bepaalde poort binnenkomt en wat de router hier vervolgens mee doet? Dit om het 'black-box' gehalte van de router wat te verminderen voor me...
EDIT
Het beste wat ik kon bedenken was:code:
1
| nat mapadd intf=Internet type=napt outside_addr=mijnexterneipadres inside_addr=255.255.255.0 outside_port=x |
maar dan werkt a) WOLoverinternet nog steeds niet met de bovenstaande tooltjes en b) mijn internet wordt traag als dikke stront oftewel er gebeurt iets met het routen wat niet helemaal de bedoeling is
[
Voor 10% gewijzigd door
clem op 21-05-2006 19:07
]