Speedtouch 716 V5 - Advanced Settings oa VOIP

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 90.864 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-06 21:45
Vraagje: als ik een speedtouch 780 via WDS zou verbinden met een andere router. Zou ik dan ook gewoon de poorten van de speedtouch kunnen gebruiken? Dus dat ik daarbijvoorbeeld een printer op aansluit in een andere kamer 'draadloos'? :)

offtopic:
1000e! replie is dit :)

[ Voor 9% gewijzigd door Henkie-Jan op 23-03-2011 23:12 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:50
maarud schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 16:27:
Heb net even de manier van Henkie-Jan geprobeerd; die werkt ook wel heel mooi. Lekker makkelijk en snel :)

Ik ga daar even een Speedtouch config programma voor maken, die zal ik zo uploaden.

Alleen nu wil ik er nog voor zorgen dat mijn Speedtouch écht als router gaat fungeren, dus ook uitdelen van IP's.
Op mijn manier en op Henkie-Jan's manier lukt dat nog niet, de hoofd-router blijft nog steeds IP's uitdelen.

Ik heb al geprobeerd om de poort (eth4 in dit geval) uit de bridge te halen en 'gewoon' toe te voegen, maar nog steeds wil het niet echt lukken.

Zal nog even de routes en configs nalopen dat alles juist geconfigureerd is; het zou toch moeten kunnen zou je zeggen.

edit: gelukt :) nu is het écht een volwaardige router met een WAN poort :)
Komt het voorbeeld/tool/configuratie-file nog? ;)

Of wil Henkie-Jan zich daarvoor inzetten?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Laatst online: 21:47
Ik ben er mee bezig geweest, heb zelfs de configuratietool helemaal aangepast maar steeds wilde de router erna niet booten...

Dus heb er nu maar een telnet-batch script van gemaakt totdat ik eruit ben waarom het via de speedtouch-config niet goed gaat :P

:eth bridge ifdelete intf=ethport4
:eth ifadd intf=ethport4
:eth ifconfig intf=ethport4 dest=ethif4
:eth ifattach intf=ethport4
:ip ifadd intf=WAN dest=ethport4
:ip ifconfig intf=WAN group=wan
:ip ifattach intf=WAN
:nat ifconfig intf=WAN translation=enabled
:dhcp client ifadd intf=WAN
:dhcp client ifconfig intf=WAN gateway=enabled dns=enabled
:dhcp client ifattach intf=WAN
:system config defaultconnection=WAN
:saveall

Dit helemaal in één keer kopieren, in putty plakken dmv. rechtermuisknop-klik in het telnet venster, en dna waarschijnlijk nog even een extra enter typen.

en voila, WAN kabeltje in LAN poort 4 en het is een router :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Laatst online: 05-06 21:45
dat scriptje wat je hier boven plaatst is anders dan 'mijn' manier. :)

Draai de configuratie wizard. Kies voor: Voipbuster VOIP bellen-> Router met VoipBuster over RFC1483. Voer voor de rest je gegevens in die bij je bekend zijn.
Ga eerst naar 192.168.1.254. Klik op Home Network-> Interfaces-> LocalNetwork. Klik op Configure. Disable DHCP server. Wijzig IP-adres van modem van 10.0.0.138 naar bijvoorbeeld 10.0.0.55. Save dit.

Ga naar telnet open de verbinding met je modem. Dus in dit geval 10.0.0.55. Voer je gebruikersnaam en wachtwoord in. heb je niks ingevoerd bij de configuratie voer dan 'Administrator' (zonder aanhalingstekens duh! :P) als gebruikersnaam in. En laat wachtwoord leeg.

Voer de onderstaande commando's in. Houd er wel rekening mee dat de gateway het IP-adres van je router is die verbinding heeft met internet. In dit voorbeeld is het 10.0.0.2

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
:ip rtadd dst=0.0.0.0 gateway=10.0.0.2 intf=LocalNetwork
:dns client dnsadd addr=10.0.0.2
:dns server config WANDownSpoofing=disabled
:dns server route add dns=10.0.0.2 intf=LocalNetwork
:voice config intf=LocalNetwork
:system config defaultconnection=LocalNetwork
:config save filename=user
:config saveall

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Jep, inderdaad even wat anders. maar dit is handig als je hem bijvoorbeeld weggeeft ofzo. 'mijn' scriptje krijgt automatisch een IP adres van de hoofdrouter, en bij jou moet je handmatig het IP ingeven :)

Als je het eenmalig insteld dan maakt het niet uit, maar als je wel eens een andere router ofzo koopt is mijn manier weer handiger, want die hoef je maar éénmalig te draaien :P

En je hoeft niets met IP adressen te doen.. ik heb hem zelfs niet opnieuw ingesteld met de configtool. Maar da's wel het beste natuurlijk, schoon schip maken :)

De nieuwe wizard is bijna klaar, hij werkt wel gewoon (bepaalde dingen eruit gehaald en andere weer toegevoegd) dus je kan volledig de Speedtouch config tool gebruiken ipv dingen te doen met telnet. Maar er zitten nog een paar kleine foutjes in, dus die wil ik er eerst even uithalen voordat hij online komt :P

[ Voor 22% gewijzigd door maarud op 24-03-2011 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heb een 716 met firmware 6.2.29.2 van Xs4all.
Daarop aangesloten een router via WDS van Draytek. Zonder beveiliging of via WEP 64bits werkt het allemaal prima, maar zodra ik WPA instel niet.

Iemand ervaring mee? Moet haast wel via WDS want de ene router staat boven en andere beneden, kabeltje trekken is wellicht niet noodzakelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door W00fer op 26-03-2011 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Niet alle routers ondersteunen WDS icm WPA, dus dan moet je idd WEP gebruiken, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
maarud schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 12:16:
Niet alle routers ondersteunen WDS icm WPA, dus dan moet je idd WEP gebruiken, helaas.
Zoiets had ik ook al begrepen, alleen kan ik het in de DrayTek gewoon aanklikken vandaar.
Een andere optie dan wireless is er op het moment niet, dus misschien heeft iemand anders nog een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
WDS met WEP of van die home plug adapters misschien :) of een 4 aderige telefoonkabel misbruiken (heb je wel maar 10mbit LAN) die toevallig al aangelegd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
maarud schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 23:24:
WDS met WEP of van die home plug adapters misschien :) of een 4 aderige telefoonkabel misbruiken (heb je wel maar 10mbit LAN) die toevallig al aangelegd is
Nee want het zijn 2 verschillende meterkasten, dus een homeplug via het stroomnet is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Soms werkt het :P Maar zal vast niet 100% werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407720

Beste,

Ik heb een speedtouch 706wl, ik zou graag naar bepaalde nummers willen bellen via smsdiscounr en naar andere via easyvoip, beiden betamax producten.
Hoe kan ik dat instellen (indien het mogelijk zou zijn natuurlijk).
Het gaat om belgische nummers: mobiel via smsdiscount dus dit formaat 04********
en de andere account is om naar nederland te bellen ook mobiel dus: 00316**********

Alle hulp is welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-06 06:57
Anoniem: 407720 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 02:33:
Beste,

Ik heb een speedtouch 706wl, ik zou graag naar bepaalde nummers willen bellen via smsdiscounr en naar andere via easyvoip, beiden betamax producten.
Hoe kan ik dat instellen (indien het mogelijk zou zijn natuurlijk).
Het gaat om belgische nummers: mobiel via smsdiscount dus dit formaat 04********
en de andere account is om naar nederland te bellen ook mobiel dus: 00316**********

Alle hulp is welkom
Voxalot

[ Voor 3% gewijzigd door Dolan op 24-05-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407720

Ik heb een account gemaakt bij voxalot
Via mijn E72 geraak ik erop, eveneens met de softphone X-lite.
Via de modem/router 706Wl lukt dit maar niet.
Ik heb het volgende ingevuld:

Telphone Identity
-----------------------
SIP URI: eu.voxalot.com
Username:103***
Password:*****
Confirm Password:*****
Displayname:Vox
Abbreviated number: leeg gelaten
Port: Phone1

Expert configuration
---------------------------
Service Configuration

Registrar:eu.voxalot.com
Registrar Port:5060
Proxy:eu.voxalot.com
Proxy Port:5060
Expire Time:3600

In de logs van de modem lees ik hetvolgende:

May 24 15:36:03
VOIP: Recv 401 Unauthorized
VOIP: Send REGISTER
VOIP: Send REGISTER

Iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-06 00:45
Ik heb vandaag de speedtouch 716 V5 ingesteld met smsdiscount, alles lijkt goed te gaan, er staat een groen vinkje bij de verbinding en ik hoor het relais, ook wordt smsdiscount op de pc uitgelogd om dat hij dan ergens anders ingelogd wordt, echter krijg ik geen kiestoon.
De speedtouch is verbonden via een router op mijn upc kabelmodem, hij staat in de DMZ.
In het logboek van de speedtouch tref ik onderstaande meldingen aan, maar als ik een beetje rondlees is dit schijnbaar geen probleem

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
Ik heb nu via de configuratiewizard van speedtouch alles ingesteld waardoor ook het lampje voip ready gaat branden.
Alles lijkt goed te gaan, maar ik heb nog steeds geen kiestoon en wanneer ik met een andere pc met voipbuster erop naar het account van de speedtouch bel gaat hij niet over.

Weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
Nu zie ik in de gespreksgeschiedenis van de speedtouch staan dat hij gemiste oproepen heeft, maar de telefoon gaat niet over... Zowel op poort 1 als poort 2 getest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:40
Dit zou te maken kunnen hebben met de codec instellingen. Hoe staan die nu bij jou? Handleiding om het te wijzigen is als volgt:

1. First you will need the internal IP address of your router so that you can open a telnet session to the router.
If you have not made any changes to the router configuration then the default IP address will be 192.168.1.254.
If you have made changes then you will be able to view the router configuration from it's web interface at http://speedtouch.lan.

2. To open a telnet session with the router you will need to open a command window.
From the Start button select run and type cmd and select OK
This will open a black command prompt window.
Type telnet 192.168.1.254 and enter.
You should see the SpeedTouch 780 CLI interface with a prompt {Administrator}=>

3. Next you need to navigate to the codec section in order to make the changes.
(Typing help and enter will show you a list of commands that can be used)
Type voice and enter
Type codec and enter

4. Now you need to make the changes to the codec priorities in order to fix the problem.
Type List and enter. This will show you a list of codecs that the device can use. You will see that the G711a and G711u codecs both have the same priority "1"
This is the problem.

5. To change the codec settings you type config and enter.
You will be prompted for the codec you wish to configure.

First you need to move the G723.1 codec to priority 8.
type = g723.1
[ptime_g723.1] = leave this blank
[vad] = leave this blank
[priority] = 8
[status] = disabled

Now we need to move the G729 codec to priority 3
type = g729
[ptime_g729] = leave this blank
[vad] = leave this blank
[priority] = 3
[status] = leave this blank

Now we need to move the G711u codec to priority 2
type = g711u
[ptime_g711u] = leave this blank
[vad] = leave this blank
[priority] = 2
[status] = leave this blank

6. Finally you will need to save the amended configuration.
Type saveall and press enter.

7. We recomend that you reboot the router after making these changes to make sure that they take effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
Hallo,

Bedankt voor je reactie, ik heb gekeken maar de codecs prioriteit stonden al goed..
Echter kwam g723.1 niet in het lijstje voor.

Het werkt dus helaas nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
Ik heb nu een budgetphone account ingesteld, registreert ook gewoon prima, maar hoor ook helemaal niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Zelhorst
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 16:39
Ik probeer dit modem (ST716V5) aan gang te krijgen op een Alice ADSL verbinding in Italië. Met de firmware R62T2_sip reboot de modem op het moment dat hij verbinding probeert te maken. Als het modem ingesteld staat in bridge mode gaat alles goed. Ik heb al verschillende firmware versie geprobeerd met allemaal het zelfde resultaat.

Aan de hand van dit topic: http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies.cfm?t=1049197 heb ik nu de nieuwste UK firmware die ik kon vinden: 6.1.7.2 vanaf deze site: http://download.modem-hel...eedTouch-716/v5/Firmware/. Dit werkt, alleen zo nu en dan (ongeveer eens per uur) verliest de modem verbinding. Graag zou een nieuwere UK firmware proberen en kijken of het probleem dan opgelost is.
Ik heb al geprobeerd om de user.ini zo aan te passen als gesuggereerd wordt in het topic, maar dit helpt niet. Kan iemand mij helpen aan een nieuwere UK firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-06 18:14
Volgens mij moet je gewoon de nederlandse firmware kunnen gebruiken. Het gaat dan alleen om de juiste ini instellingen die juist moeten zijn voor de betreffende provider. Mogelijk moet dat wel met de configurator mogelijk zijn. Ik betwijfel overigens of de nieuwe firmware je verder gaat helpen. Ik zou eerder proberen om de snelheid terug te tweaken. Als het goed heb stond er in dit forum een tweak om de snelheid te verhogen. Misschien dat je die kan gebruiken om de snelheid terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02:00
Om dit topic maar weer eens omhoog te schoppen: Ik probeer deze speedtouch te verbinden (SIP) naar de nieuwe KPN experiabox. Ik kan inmiddels gebeld worden, ik heb een kiestoon, maar ik kan niet bellen...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Info    00:40:00 (since last boot)  VOIP: Send ACK
Info    00:40:00 (since last boot)  VOIP: Recv 400 sdp syntax error
Info    00:40:00 (since last boot)  VOIP: Recv 100 Trying
Info    00:40:00 (since last boot)  VOIP: Send INVITE
Info    00:40:00 (since last boot)  VOIP: Send ACK
Info    00:40:00 (since last boot)  VOIP: Recv 407 Proxy Authentication Required
Info    00:40:00 (since last boot)  VOIP: Recv 100 Trying
Info    00:40:00 (since last boot)  VOIP: Send INVITE

Weet iemand wat die 400 sdp syntax error betekent?

Rare vogel in spe

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste