Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 22:05:
Je hebt helemaal geen verneukte char. Het nadeel van INT is gewoon weinig HP, en dus met het risico snel dood te gaan. Maar veel archers die ken zeggen allemaal dat archer best chill is omdat ze vaak de mobs al killen voordat ze bij hen zijn. Volgens mij heeft cardinal808 (GoT nick) een full INT archer met fire, hij kan je er vast meer over vertellen.
Maar de char die jij nu in je hoofd hebt is niet super. Kies full STR glavie, fire die heb ik op dit moment ook

en bevalt me prima. Wat ik wel erg lastig vind is dat je weinig MP hebt en moet dan ook een hele sloot MP pots meenemen. Maar van snelle doods geen last meer 10mobs te gelijk kan je nu makkelijk aan.

Nou, zal ik ook maar eens proberen wat zinnigs te zeggen.
Ik ben sinds de opening van de servers op 24 Januari begonnen met een nieuw character namelijk een Full Int Bow. Daarvoor heb ik een Full Str Bow gehad, maar die was simpel niet sterk genoeg voor de monsters in het veld. Ik gebruikte constant potions en mijn aanvalskracht was ook niet om naar huis te schrijven. Tijd om wat nieuws te beginnen. Mijn keuze werd een Full Int.
Als je voor een Full Int gaat, zal je moeten kiezen welke skillset jou het meest aanspreekt en die neemt. Dus neem in het begin alleen Ice, Lightning of Fire en zorg ervoor dat je geen skills neemt van een andere set, want je gaat de skillpoints nodig hebben. Van de drie verschillende skills kan je naar mijn mening het beste Fire nemen. Op verschillende websites staat dat Ice ook een goede is, maar die is niet zo sterk als Fire. Ice doet namelijk verschillende stats op de monsters, maar Fire doet extra damage op de monsters. Mijn keuze was snel gemaakt, want je wilt niet een vijand statten, je wilt dat ze doodgaan.
Het meest lastige voor een Full Int is om de eerste 5 levels heen te komen. Dan heb je namelijk geen mogelijkheid om een skill te kopen. Met de komst van level 5 is het mogelijk om de eerste skill te nemen.
Als je dan uiteindelijk level 5 bent, kan je de eerste Skill nemen. Het eerste wat je nodig hebt is Fire, Ice of Lightning, de skills voor je Bow, Spear, Glavie, Zwaard of Dagger kan je links laten liggen. De meeste daarvan doen namelijk Physical Damage en daar heb je geen kloot aan, want je hebt alleen wat aan Int Damage.
Van Fire heb je alleen River Fire Force nodig. Om sterk te blijven zal je ervoor moeten zorgen dat de skill regelmatig geupdate wordt. Voor Ice en Lightning heb je ook alleen de eerste nodig. Later kan je andere skills toevoegen.
Het verschil en het moeilijke zit hem in de HP en MP van je character. Een Full Str heeft namelijk heel veel HP en doet veel minder damage. Een Full Int heeft veel minder HP, maar doet veel meer Damage. Stel dat een Full Str Level 25 op een gegeven moment 2500 HP heeft en 500 MP. Dan heeft een Full Int 500 HP en 2500 MP.
De kracht van een Full Int zit hem dan ook niet in zijn HP, maar in zijn aanvalskracht. Als er wordt gekozen om je Skill Points puur in de River Fire Force te steken is het mogelijk door een voor dat level sterke boog om vijanden aan te vallen die allemaal vlak voor je voeten naar de grond storten.
Mochten de monsters het toch lukken om voor je neus te staan doen ze relatief meer damage en veel HP heb je niet. Het is dus van levensbelang om veel pots mee te nemen. Vooral in het begin kosten die vrij veel, maar je hebt wel de mogelijkheid om deze te financieren. Doordat je sneller killed kan je meer vijanden aanvallen, krijg je meer geld!
Het leuke van een Full Int is ook om te zien hoeveel damage een Full Str doet van een vergelijkend level. Je krijgt namelijk bijna tranen in je ogen, zo triest is het om te zien hoe weinig damage die gasten doen.
Hybrids
Als laatste wil ik nog wat melden over Hybrids. Sommige mensen lijkt het handig om de punten te verdelen over Str en Int. Dit is kansloos, je hebt de mogelijkheden van beide, maar je bent veel te zwak. De keuze is natuurlijk aan de speler, maar ik kan het echt niet aanraden. Met level 24 kom je er achter dat de monsters toast van je maken en je amper damage doet.
[
Voor 5% gewijzigd door
Cardinal op 06-02-2006 09:54
]