[MMORPG]Silkroad Online, deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 16.810 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar builds die aan te raden zijn :> :

Sword + Ice 2:1 Int:Strenght
Glaive + Fire Full strenght
Spear + Lightning Full int / 2:1 Int:Strenght
Bow + Ice Full int

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie nu ineens heel veel vragen van mensen die net beginnen en eigenlijk niet weten wat ze moeten doen. Lees eens op je gemak guids door (gebruik de links in de TS) en lees ingame eventueel de help. Hierdoor snap je het spel al een stuk beter en kom je ook te weten welke combinaties van wapens en skills juist wel aan te raden zijn (of juist niet). Maak een keuze (gear,wapen, en voor later een skill), als je dit volgens de guids doet valt er eigenlijk weinig te verneuken.
Ga het spel nu gewoon spelen veel dingen worden spelenderwijs wel duidelijk. Ongetwijfeld krijg je dan nog specefiekere vragen en die kan je uiteraard hier stellen.

Happy hunting :Y)
Caboman schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 17:22:
Ik ga denk ik opnieuw beginnen ben nu lvl 15 fire archer full int. Het probleem is nu dat ik zo snel dood ga, een paar hits van een tiger en ik ben dood. Mijn Int is 1000, mijn str 450 - 500 dacht ik.

Ben ik nu verneukt? Als ik opnieuw ga beginnen neem ik denk ik glavie 2:1 str+int, en full fire, is dat een optie?
Je hebt helemaal geen verneukte char. Het nadeel van INT is gewoon weinig HP, en dus met het risico snel dood te gaan. Maar veel archers die ken zeggen allemaal dat archer best chill is omdat ze vaak de mobs al killen voordat ze bij hen zijn. Volgens mij heeft cardinal808 (GoT nick) een full INT archer met fire, hij kan je er vast meer over vertellen.

Maar de char die jij nu in je hoofd hebt is niet super. Kies full STR glavie, fire die heb ik op dit moment ook :+ en bevalt me prima. Wat ik wel erg lastig vind is dat je weinig MP hebt en moet dan ook een hele sloot MP pots meenemen. Maar van snelle doods geen last meer 10mobs te gelijk kan je nu makkelijk aan. :)
matsume schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 17:58:
[...]

Ik zit het spel nu te downloaden.
Maar wat deed je dan fout(dan doe ik het misschien niet fout >:) )?
Nou ik verdeelde de stat points een beetje random, en had uiteindelijk op lvl23 een hybrid (balance) char, met dus evenveel HP als MP, dit in combinatie met spear en lightning. Uit veel guids bleek dat full INT óf full STR (veel) sterker was. Dus heb deze gedag gezegd en overnieuw begonnen met full STR, glavie en fire.
matsume schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 21:31:
Uhm, hoe kan ik een nieuwe skill leren, ik kan maar bij 1 per tabblad, levl up doen, en de andere 4 dingen eronder dan? En ik heb 1x gehad dat ik heel sterk werd en helemaal gloeide, maar nu vullen de bolletejs niet meer? of moet je er iets speciaals voor doen (behalve attacken)?

Iemand?
Ik had nog een vraagje: Hoe open je je "friendlist"?
En stel je bent lvl 5, kan je dan nog quests doen van lvl 3?
Als je je muis op een skill houdt zie je dat je een bepaalde hoogte van je mastery level nodig hebt. Gooi hier eerst SP in en daarna kan je ook nieuwe skill 'kopen'.

Dat wat jij bedoelt heet bersurk (spelling? :?) je bent dat voor korte tijd veel sneller en veel sterker. Nadat je hem hebt gebruikt laad je het weer op door te gaan hunten.

Friendlist open je met 'U'.

Ja kan ook lagere lvls quests doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Ben ook net begonnen, merk nu dat de quests op een "minder handige" manier aangeboden worden. Ben nu lvl9 en om het dan tegen die tree spirits op te nemen is wat lastig. IGN is Arjay trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
Ik heb aan het begin de wapen glavi genomen, maar speel nu met een copper blade(icm een schild). Ik doe nu steeds (strengt)2:1(int), is dit oké? zo ja, welke magie spreuken kan ik het beste leren(lightning etc.)? zo nee, wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DizzyWeb schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 00:07:
Ben ook net begonnen, merk nu dat de quests op een "minder handige" manier aangeboden worden. Ben nu lvl9 en om het dan tegen die tree spirits op te nemen is wat lastig. IGN is Arjay trouwens.
Het is een lvl8 quest dus ik neem aan dat ze gewoon 'grijs' zijn. Volgens mij moet je ze dan wel aankunnen. En anders moet je maar een beetje gaan farmen zodat je minder snel levelt met als gevolg je veel quests doet onder je lvl.
matsume schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 09:30:
Ik heb aan het begin de wapen glavi genomen, maar speel nu met een copper blade(icm een schild). Ik doe nu steeds (strengt)2:1(int), is dit oké? zo ja, welke magie spreuken kan ik het beste leren(lightning etc.)? zo nee, wat doe ik fout?
Zoals ik in mijn vorige post al gezegd heb: lees guids. Daar staat gewoon een heleboel informatie in over wat goeie builds zijn. Hier een direct link dan maar: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Huh, ik kan maar: MYOSORYEONG(excorist house) niet vinden. Waar is zij/hij precies, op de map van de TS kan ik het ook niet vinden? word ik blind? :+

ps. op welke server spelen jullie het vaakst/is het minst lag. Ik speel op babel, maar heb geen andere geprobeerd.

[ Voor 29% gewijzigd door Perzikvrucht op 04-02-2006 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
matsume schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 11:19:
Huh, ik kan maar: MYOSORYEONG(excorist house) niet vinden. Waar is zij/hij precies, op de map van de TS kan ik het ook niet vinden? word ik blind? :+
op deze map staat excorist house:
klik
het huisje is ten westen van Jangan net over de rivier waar je ook die "bomen" ziet.
ps.op welke server spelen jullie het vaakst/is het minst lag. Ik speel op babel, maar heb geen andere geprobeerd.
Ik speel op aege, maar daar heb ik nu echt heel vaal lag. op babel heb ik nog geen lag gehad... op de andere servers speel ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
SOEFuture schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 11:25:
[...]

op deze map staat excorist house:
klik
het huisje is ten westen van Jangan net over de rivier waar je ook die "bomen" ziet.

[...]

Ik speel op aege, maar daar heb ik nu echt heel vaal lag. op babel heb ik nog geen lag gehad... op de andere servers speel ik niet.
Bedankt,

Ik denk dat ik mezelf heb verneukt :'( .
Ik heb Bronze glavie gekocht, terwijl ik combo attacks had voor sword en blade, maar hier had ik niet naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 06:07

dommerick

is domm

ik vind het skillsysteem redelijk apart, en heb mezelf ook al voorgenomen alles te testen, momenteel dan toch maar bezig met een sword + shield en force ventje. Hoop dat die het een beetje aankan ik merk nu al veel verschil met mijn lightning spear ventje die ownde water ghost op lvl 5 :)

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:53
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 22:00:
Paar builds die aan te raden zijn :> :

Sword + Ice 2:1 Int:Strenght
Glaive + Fire Full strenght
Spear + Lightning Full int / 2:1 Int:Strenght
Bow + Ice Full int
Nee.. hybrids kunnen gewoon niet mee met pure str/int.. 2:1 of andersom is dus gewoon niet aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Bij deze quest weet ik niet wat ik moet doen:
Level 7 - Clear Biseokgwi
NPC: JEONGHYE(he in the court of Jaeun Temple)
Step 1: Collects all the stone pieces(check quest log for update). Return to JEONGHYE for rewards.
Reward: 10500 exp, 3800 gold and a Lvl10 horse scroll.
Waar kan ik de stenen vinden? Er staat alleen Ban, Ya etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

matsume schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 17:48:
Bij deze quest weet ik niet wat ik moet doen:

[...]

Waar kan ik de stenen vinden? Er staat alleen Ban, Ya etc etc.
Gewoon doorgaan met die zwevende grafstenen slopen... uiteindelijk komen ze er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

1 tip val nooit op lvl 28 earth taoists aan.
Dat moest ik dus doen voor een quest, 1x en niet meer.
Je wordt finaal ingemaakt, het is beter als je lvl30 bent want dan is je lvl gelijk.
Ben nu 29 en 40%, kan niet wachten tot ik flame wave arrow kan :).
Mastery is nu lvl 27 ben begonnen met sp te farmen.
Om me lvl naar 30 + te skill te krijgen heb ik 522SP nodig ik heb er nu al 450 dus het schiet lekker op.
En is het een bug dat je die Gun Powder quest meer dan 1x kan doen?
Ik doe hem nu al voor de 3de keer in een half uur had ik er al weer 40 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe krijgen julie zoveel Sp man .. ik zit maar te killen en heb dan wat sp en dan lvl ik wat up maar 0.0 ik ben super lang bezig om ze weer te krijge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brantje schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 22:54:
1 tip val nooit op lvl 28 earth taoists aan.
Dat moest ik dus doen voor een quest, 1x en niet meer.
Je wordt finaal ingemaakt, het is beter als je lvl30 bent want dan is je lvl gelijk.
Ben nu 29 en 40%, kan niet wachten tot ik flame wave arrow kan :).
Mastery is nu lvl 27 ben begonnen met sp te farmen.
Om me lvl naar 30 + te skill te krijgen heb ik 522SP nodig ik heb er nu al 450 dus het schiet lekker op.
En is het een bug dat je die Gun Powder quest meer dan 1x kan doen?
Ik doe hem nu al voor de 3de keer in een half uur had ik er al weer 40 :P
je hoort die missie ook 3 keer te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Dat wist ik dus nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nou level 12, alleen wil ik mijn skills herverdelen, alleen moest je hier nou boven of onder lvl 20 voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 17:59:
Ik heb nou level 12, alleen wil ik mijn skills herverdelen, alleen moest je hier nou boven of onder lvl 20 voor zijn?
onder lvl 20, maar je kan beter opnieuw beginnen als je je skills wilt herverdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Heb net flame wave arrow geleerd.
Ga traden met een lvl20, ik gebruik die skill en de thief is in 1x dood.
Ik hit gemiddeld 1500 hier mee.
Ben full int, fire mastery lvl 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick

dommerick

is domm

rlx, ik zag vandaag voor t eerst een thief. Ik ben daar lvl 8 ik denk zal mijn hunter xp es omhoog halen dus ik wil die thief killen die heeft me in 2 klappen dood terwijl ik daar 4 5 hit :S

vet grappig ook weer geleerd :P

Wat ik zo jammer vind aan dit spel is de community. Niemand heeft tijd om gezellig een babbeltje te maken, dit komt deels door het chat systeem wat aardig onhandig werkt... al vaak genoeg doodgegaan doordat ik in me chat venster zat en ik amar op 1 zat te rammen voor hp besjes, maar zoiezo ook heb ik niet echt een volle friendlist wat ik dan toch wel mis om gezellig te kunnen kletsen tijdens het lvlen. Dit word snel vervelend

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

mwah, zodra je wat hoger level word, word het ook wel wat gezelliger...

Oblivion is net ge-merged met BonkeNL (op troy server), nu zijn we dus een guild met 25 nederlanders, is best gezellig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick

dommerick

is domm

is er nog plek in die guild anders kan ik nog wel op troy gaan spelen ik hou wel van wat gezelligheid tijdens t lvlen.

is er trouwens nog iets nuttigs aan partyen op het moment ervaar ik dat niet zo

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Niet online
met een party kreeg je volgens mij 2.5% exp bonus per member 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Door parties krijg je iets meer exp.
Ik ben trouwens gestopt met sro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
wie speelt er nog op de Aege server ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RonnieB82 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:15:

Oblivion is net ge-merged met BonkeNL (op troy server), nu zijn we dus een guild met 25 nederlanders, is best gezellig :P
hopelijk is er nog plek als ik lvl 20 heb bereikt(alweer) had me spear lighting char aardig verneukt:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheFrozen schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:25:
Door parties krijg je iets meer exp.
Ik ben trouwens gestopt met sro.
Balen dat je bent gestopt, waarom? Komt de volgende TS nog van jou of is iemand als Hobsie (die ik ook als prof beschouw ;) ) de sjaak om het te maken. Maar kan ik dan als afscheid 1 laatste offtopic verzoek in dienen: maak van mijn IGN Klaas en van mijn Got nickname Stefandeman :9
Dank je wel, je hebt een mooie TS gemaakt
_/-\o_ respect voor the frozen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor deze quest :

Level 35 - http://img508.imageshack.us/img508/4356/354sc.jpg
1. U have to start with 7th quest here to get Asa's Flute, then its just talking with Wangwon in Gambling House. (1st city)
2. Get:
- 100 Hyungcheon powders.
- 100 Ong feelers.
- 100 Small Red Scorpion legs.
3. Get:
- 100 Earth Magician eyebrows.
- 100 Blood Death Flowers leafs.
- 100 Red Scorpion legs.
4.Just talk with Wangwon.
5.Talk with Huhoan, use wine/champagne/whisky only. When he says he wants more, ask about that book, and exchange it for the flute.(nice sp reward)
6.Get 300 Yeowas scales.
7.Talk with Salmai to get Asa's Flute.
_________________________________________________________________________________

WAAR DE FUCK IS SALMAI? :| soz, kan hem/haar egt niet vinden :| weet iemand het? :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:56:
[...]

Balen dat je bent gestopt, waarom? Komt de volgende TS nog van jou of is iemand als Hobsie (die ik ook als prof beschouw ;) ) de sjaak om het te maken. Maar kan ik dan als afscheid 1 laatste offtopic verzoek in dienen: maak van mijn IGN Klaas en van mijn Got nickname Stefandeman :9
Dank je wel, je hebt een mooie TS gemaakt
_/-\o_ respect voor the frozen _/-\o_
Er is niet echt iets waar je naar toe kan streven, je moet steeds dezelfde soort quests doen.. Als je boven lvl60 bent kun je niet eens meer nieuwe skills nemen (of je moet een andere tree erbij pakken..). En ook vooral de chinese botters waar ik me scheel aan erger. Op Babel zag ik al een groepje met chinese namen lvl40+ was, en dat was na 4 dagen..
Maargoed, ik zal en topic nog af en toe lezen :>

Welke server speel je btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeff
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-08 19:51

CHeff

Allemaal gekkigheid

Nou, zo, ik ben ook maar eens aan Silkroad online begonnen en tot zover vind ik het best wel tof.
Na wat probeersels heb ik nu een lvl 7 char op de Troy server. Ben ik nu aan het uitwerken volgens die guide. Eens kijken hoe dat uitpakt. :7

Ik vind het er allemaal goed uitzien en speelt ook wel lekker weg, als je geen last hebt van lag tenminste. :Y) Gelukkig komt dit voornamelijk alleen voor in de villages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:32
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 22:05:
Je hebt helemaal geen verneukte char. Het nadeel van INT is gewoon weinig HP, en dus met het risico snel dood te gaan. Maar veel archers die ken zeggen allemaal dat archer best chill is omdat ze vaak de mobs al killen voordat ze bij hen zijn. Volgens mij heeft cardinal808 (GoT nick) een full INT archer met fire, hij kan je er vast meer over vertellen.

Maar de char die jij nu in je hoofd hebt is niet super. Kies full STR glavie, fire die heb ik op dit moment ook :+ en bevalt me prima. Wat ik wel erg lastig vind is dat je weinig MP hebt en moet dan ook een hele sloot MP pots meenemen. Maar van snelle doods geen last meer 10mobs te gelijk kan je nu makkelijk aan. :)
Nou, zal ik ook maar eens proberen wat zinnigs te zeggen.

Ik ben sinds de opening van de servers op 24 Januari begonnen met een nieuw character namelijk een Full Int Bow. Daarvoor heb ik een Full Str Bow gehad, maar die was simpel niet sterk genoeg voor de monsters in het veld. Ik gebruikte constant potions en mijn aanvalskracht was ook niet om naar huis te schrijven. Tijd om wat nieuws te beginnen. Mijn keuze werd een Full Int.

Als je voor een Full Int gaat, zal je moeten kiezen welke skillset jou het meest aanspreekt en die neemt. Dus neem in het begin alleen Ice, Lightning of Fire en zorg ervoor dat je geen skills neemt van een andere set, want je gaat de skillpoints nodig hebben. Van de drie verschillende skills kan je naar mijn mening het beste Fire nemen. Op verschillende websites staat dat Ice ook een goede is, maar die is niet zo sterk als Fire. Ice doet namelijk verschillende stats op de monsters, maar Fire doet extra damage op de monsters. Mijn keuze was snel gemaakt, want je wilt niet een vijand statten, je wilt dat ze doodgaan. >:)

Het meest lastige voor een Full Int is om de eerste 5 levels heen te komen. Dan heb je namelijk geen mogelijkheid om een skill te kopen. Met de komst van level 5 is het mogelijk om de eerste skill te nemen.
Als je dan uiteindelijk level 5 bent, kan je de eerste Skill nemen. Het eerste wat je nodig hebt is Fire, Ice of Lightning, de skills voor je Bow, Spear, Glavie, Zwaard of Dagger kan je links laten liggen. De meeste daarvan doen namelijk Physical Damage en daar heb je geen kloot aan, want je hebt alleen wat aan Int Damage.

Van Fire heb je alleen River Fire Force nodig. Om sterk te blijven zal je ervoor moeten zorgen dat de skill regelmatig geupdate wordt. Voor Ice en Lightning heb je ook alleen de eerste nodig. Later kan je andere skills toevoegen.

Het verschil en het moeilijke zit hem in de HP en MP van je character. Een Full Str heeft namelijk heel veel HP en doet veel minder damage. Een Full Int heeft veel minder HP, maar doet veel meer Damage. Stel dat een Full Str Level 25 op een gegeven moment 2500 HP heeft en 500 MP. Dan heeft een Full Int 500 HP en 2500 MP.

De kracht van een Full Int zit hem dan ook niet in zijn HP, maar in zijn aanvalskracht. Als er wordt gekozen om je Skill Points puur in de River Fire Force te steken is het mogelijk door een voor dat level sterke boog om vijanden aan te vallen die allemaal vlak voor je voeten naar de grond storten.

Mochten de monsters het toch lukken om voor je neus te staan doen ze relatief meer damage en veel HP heb je niet. Het is dus van levensbelang om veel pots mee te nemen. Vooral in het begin kosten die vrij veel, maar je hebt wel de mogelijkheid om deze te financieren. Doordat je sneller killed kan je meer vijanden aanvallen, krijg je meer geld!

Het leuke van een Full Int is ook om te zien hoeveel damage een Full Str doet van een vergelijkend level. Je krijgt namelijk bijna tranen in je ogen, zo triest is het om te zien hoe weinig damage die gasten doen. :+

Hybrids
Als laatste wil ik nog wat melden over Hybrids. Sommige mensen lijkt het handig om de punten te verdelen over Str en Int. Dit is kansloos, je hebt de mogelijkheden van beide, maar je bent veel te zwak. De keuze is natuurlijk aan de speler, maar ik kan het echt niet aanraden. Met level 24 kom je er achter dat de monsters toast van je maken en je amper damage doet.

[ Voor 5% gewijzigd door Cardinal op 06-02-2006 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick

dommerick

is domm

@hierboven nice, hier schiet ik iets mee op :)

ik heb zelf nu een hybrid force fire en dan ook nog me bicheon mastery. Nu ga ik vanmiddag een nieuw char maken namelijk een full int lightning spear, dit had ik eerst en deze geven veel dmg (kost alleen veel mp) maar ist nu aan te raden om heuksal mastery er niet bij te nemen begrijp ik dat nou uit bovengenoemde redenen?

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga het verhaal van cardinanal niet quoten maar ik ben het wel met eens, ik ben ook voor een Full Int Archer gegaan na de update en het bevalt perfect. Ik heb dan voor Ice gekozen dat is handig want al die monsters bevriezen en dan kan je ze makkelijk afmaken, het enige nadeel is dat je wel vaak mana pots nodig hebt maar die krijg je allemaal bij quests en anders koop je ze. Ik moet inderdaad ook lachen om al die andere spelers (die niet Ice Int Archer zijn :+ ) maar die veel minder damage doen en vaker geraakt worden door monsters
The frozen, ik speel op Aege maar ik ben pas lvl 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeff

CHeff

Allemaal gekkigheid

dommerick schreef op maandag 06 februari 2006 @ 10:06:
@hierboven nice, hier schiet ik iets mee op :)

ik heb zelf nu een hybrid force fire en dan ook nog me bicheon mastery. Nu ga ik vanmiddag een nieuw char maken namelijk een full int lightning spear, dit had ik eerst en deze geven veel dmg (kost alleen veel mp) maar ist nu aan te raden om heuksal mastery er niet bij te nemen begrijp ik dat nou uit bovengenoemde redenen?
Ik heb zelf ook een (bijna) full int lightning spear, en die werkt best fijn. Toen ik eenmaal lvl 5 had bereikt deed ik best wel vette damage.
Ik probeer momenteel tevens mijn mastery level lager te houden dan mijn character level. Extra skill points is altijd makkelijk :P

Maar de zelfde vraag als dommerick: Is het nu aan te raden om heuksal mastery er niet bij te nemen of wel :?

BTW: Mijn IGN is Gyallian O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
dommerick schreef op maandag 06 februari 2006 @ 10:06:
....maar ist nu aan te raden om heuksal mastery er niet bij te nemen begrijp ik dat nou uit bovengenoemde redenen?
CHeff schreef op maandag 06 februari 2006 @ 11:15:
Maar de zelfde vraag als dommerick: Is het nu aan te raden om heuksal mastery er niet bij te nemen of wel :?
Eigenlijk heeft het geen effect.

De enige reden dat je die skill moet upgraden heeft te maken met het SP verhaal. Je "mag" namelijk maar 9 levels verschil hebben tussen je "Imbue" (Fire, Ice en Lightning) en je "Weapon Mastery". Met 9 levels verschil haal je de meeste Skill Points en met een 1 level verschil de meeste EXP.

Dat betekend dat je daar ook een keuze moet maken. Op dit moment hanteer ik een verschil van 4 levels en dan gaat het goed. Je moet alleen niet bergen skills willen anders moet je SP "farmen" door het verschil groot te houden.

Voordeel je tot level 15 ofzo nog steeds de keuze hebt om een Bow of Spear/Glavie. Daarnaast kunnen bepaalde skills van de "Weapon Mastery" handig zijn.
Doordat het eigenlijk geen enkel effect heeft kan je ook op level 40 ervoor kiezen om een Glavie te nemen. Je hebt alleen de skills voor de Glavie niet, maar dat maakt niet uit, want je belangrijkste skills de "Imbue" werken namelijk wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

cardinal808 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 11:18:Hehehe, allemaal incorrect. Dit is namelijk een van de eerste linking quests. Dat betekend dat je eerst de quest met de operational maps moet doen en inleveren om deze quest te kunnen starten. Staat ook duidelijk in de omschrijving dat het een linking quest is, maar ik neem aan dat jullie niet begrepen wat het betekende.
Leuk, ik heb de Operational Maps quest gedaan en probeer nu de Chulsan's Anger quest te doen... maar elke Bandit archer die ik kill, maakt geen zak uit. Teller blijft op 0 staan. Op die manier kom je nooit aan 200...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
DizzyWeb schreef op maandag 06 februari 2006 @ 15:21:
[...]
Leuk, ik heb de Operational Maps quest gedaan en probeer nu de Chulsan's Anger quest te doen... maar elke Bandit archer die ik kill, maakt geen zak uit. Teller blijft op 0 staan. Op die manier kom je nooit aan 200...
Misschien moet je de "Bandit Bowman" nemen, die zullen beter gaan :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je vindt hun ten zuiden of zuid oosten van het fort;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Ja, ik had het al ergens gelezen. Erg handig aangezien er in de quest omschrijving letterlijk bandit archers staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha, had net iemand van level 2 naar level 8 geholpen, door met hem te partyen en waterghosts te killen, hij zat daar alleen maar bij, en ik kilde ze voor hem (1 a 2 klappen is voldoende om een waterghost te killen). Ik wou dat iemand mij zo geholpen had. Ben pas bij level 10. :|

Ik zie overigens iedereen voor full int of full str gaan, met daarbij fire of ice. Ik hoor niemand over force, om te healen enzo. Steekt niemand daar punten in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister-ious
  • Laatst online: 02-12-2024

mister-ious

JEEH, Hiep hoi!

zelfde probleem als ik had, met die bowmen dan

ik moet nog steeds een keer bij een guild gaan, ben lvl 21 en speel op Aege. (wie biedt...)

ben nu een beetje aan het hunten, maar wordt nog erg vaak gekilled door thiefs die in 1 "schot" 1500 damage op me afvuurt en moet dan telkens door de traders ge-ressed worden.
wellicht een idee om eerst maar eens wat te gaan traden zodat ik niet door playerthiefs aangevallen kan worden en de gamethiefs die lvl 1 traders aanvallen kan ik wel aan. (same lvl of lager zelfs)

zijn jullie bij lvl 20 eerst trader, hunter of thief geweest?

en van je aai ja jippie jippie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister-ious
  • Laatst online: 02-12-2024

mister-ious

JEEH, Hiep hoi!

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 17:48:
Ik zie overigens iedereen voor full int of full str gaan, met daarbij fire of ice. Ik hoor niemand over force, om te healen enzo. Steekt niemand daar punten in ?
ik heb force alleen voor het kunnen resurrecten.
HP en MP doe ik door middel van potten en verwacht ik dat een ander dat ook doet, alleen als ze dus al dood zijn kan ik ze helpen.

en van je aai ja jippie jippie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 17:48:
Je heb simpel weg op later lvls niet genoeg SP op alle skills bij te houden, zelfs heb je al niet genoeg voor twee volledige skill trees.
Veel mensen nemen resurrect om andere mensen te healen (had ik ook met mijn eerste char) alleen dat kan je maar tot een bepaalde lvl (volgens mij lvl27), als je dus chars boven de lvl27 ook wilt ressen moet je hem upgraden enz. Op hogere lvls heeft bijna niemand die skill meer, dus je kan er beter helemaal geen SP in gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 18:02:
[...]
Je heb simpel weg op later lvls niet genoeg SP op alle skills bij te houden, zelfs heb je al niet genoeg voor twee volledige skill trees.
Veel mensen nemen resurrect om andere mensen te healen (had ik ook met mijn eerste char) alleen dat kan je maar tot een bepaalde lvl (volgens mij lvl27), als je dus chars boven de lvl27 ook wilt ressen moet je hem upgraden enz. Op hogere lvls heeft bijna niemand die skill meer, dus je kan er beter helemaal geen SP in gooien :)
Inderdaad, ik zit nu al op level dat resurrecten veel te veel gaat kosten. Healen is leuk, maar het gaat zo langzaam dat als je in gevecht zit er niets aan hebt. Tegen de tijd dat je klaar bent met het casten van Heal, is er weer net zo veel HP vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeff

CHeff

Allemaal gekkigheid

Ik merk dat je dus kunt scrollen door de skill lijstjes. Het zijn er dus aardig wat meer dan ik in eerste instantie dacht. 8)7

* CHeff vond het al vreemd dat hij bepaalde series niet kon vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ga dan maar opnieuw beginnen denk ik, ben nu bezig met 3 skill tree's, ga er 1 van maken.... gewoon full str en fire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:42:
Hmm ga dan maar opnieuw beginnen denk ik, ben nu bezig met 3 skill tree's, ga er 1 van maken.... gewoon full str en fire.
Je gaat er geen weaponskill bij nemen? Dit zou toch een erg slechte keus zijn imho. Je neemt een full str char en gaat vervolgens alleen een magical bij nemen. Een magical skill icm full str is opzich niet slecht maar ik zou er toch zeker ook een weaponskill skill nemen. Je bent namelijk full str en de meeste damage doe je met de physical deel van het wapen, dus de weaponskills zijn sterker in vergelijking met de force skills.
Dus ik zou toch zeker de weaponskill erbij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 16:14:
[...]

Je gaat er geen weaponskill bij nemen? Dit zou toch een erg slechte keus zijn imho. Je neemt een full str char en gaat vervolgens alleen een magical bij nemen. Een magical skill icm full str is opzich niet slecht maar ik zou er toch zeker ook een weaponskill skill nemen. Je bent namelijk full str en de meeste damage doe je met de physical deel van het wapen, dus de weaponskills zijn sterker in vergelijking met de force skills.
Dus ik zou toch zeker de weaponskill erbij nemen.
Is het als Full Int (poging tot :+ ) Archer verstandig veel te investeren in je weaponskill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anti devil bow is een goede skill voor een combo met lightning/ice/fire riverforce vindt ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 01:23
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 23:48:
anti devil bow is een goede skill voor een combo met lightning/ice/fire riverforce vindt ik
Jep, ik doe altijd eerst devil bow en dan meteen ice riverforce. Devil bow geeft je namelijk meer kans op crit en icm je force skill kan dat voor zeer goede schade zorgen.
Ben trouwens een full int archer, lvl 18 nu. Speel op Aege server, ign = Kruisboog.

Is er eigenlijk nog wel een guild op Aege server? En zo ja, hoe bereik ik die? Want brantje kan ik niet te pakken krijgen, zeker niet aangezien ik niet weet of zijn naam wel goed is gespelt (ja, SRO is casesensitive voor namen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
Ik vind het bij een archer onzin dat full INT beter zou zijn. Ik ken veel lvl 50+ers, en de archers hebben allemaal t/m lvl20 2str en 1 int gekozen, en daarna full int. Dit omdat je in het begin die str vooral nodig hebt, en later pas veel damage hoeft te doen. Zo heb je ook aardig wat HP, dat ook fijn is, omdat je op lage lvls vaak wordt geraped waar je bij staat. Na een korte pauze heb ik een archer gemaakt op Troy die binnen 2 dagen, en hooguit 5 uur per dag, lvl 18 was (en nog is, aangezien ik gestopt ben).

Wat tips:

Skills:
Neem Ice, Lightening én Fire. Ice en Lightening t/m lvl12, Fire als main. Dit omdat je dan Wind Walk, De 100% chance freeze skill, 3/4 van de mogelijke passive skills, en alle defence buffs hebt. Dit is _erg_ fijn, vooral het freezen en vervolgens afschieten met firepower.

Stats:
Zoals ik al noemde, 2str 1int, vanaf lvl20 full int.

Defence:
Omdat je als archer veel MP verbruikt zou ik geen armor nemen. Op lage lvl's zou je al gardement kunnen kiezen voor de MP bonus (heb ik ook gedaan), maar let dan wel op dat je af en toe zwaar geraped wordt. Protector zou dus een goede keus zijn. Protector (danwel gardement) zou je kunnen doorzetten tot rond lvl 40, ik weet het niet helemaal precies, maar op hogere lvls doen mobs vooral magical damage.

Dat je die skills niet kan 'betalen' met je SP is gewoon bull. Je moet gewoon niet gelijk alles upgraden of nemen wanneer je kan. De eerste skill is wel aan te raden te nemen op lvl5, maar over het algemeen zou ik skills pas 1, 2 of meer levels later kopen dan mogelijk, en dan pas upgraden zodra je weer 1, 2 > levels boven je volgende skill bent. Zo houd je je lagere skills toch effectief.
Oftewel, farm beetje bij beetje.

Hopelijk heeft iemand hier iets aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheFrozen schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 00:12:
[knip]
Hier heb ik zeker wat aan!
Ik heb namelijk nu een lvl18 archer met ongeveer 2 str: 1 int en volgens jou is het dus een goede keuze om vanaf lvl20 full int te gaan.. Ik was eigenlijk van plan om full str te gaan maar omdat ik steeds meer mensen zie die full int archer worden begon ik zwaar te twijfelen of dit wel een goed plan was. Ik heb als skills de bowmanship, ice en een heel klein beetje force, ik level alleen de masteries tot nu toe zodat ik redelijk veel exp krijg om snel te levelen, maar ik bewaar de SP door de aparte skills op een laag lvl te houden.. Ik heb nu iets van 400 SP, zou het dan slim zijn om er nog een skill bij te nemen, bijvoorbeeld fire of lightning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Waar wordt door de GoT-ers trouwens het meeste gespeeld:
  1. Troy
  2. Xian
  3. Aege
  4. Babel
Ik wil namelijk overnieuw beginnen om een female Ice//Archer met Full Int te bouwen.

Zit met mijn huidige character, male Ice & Force//Glavie met half int/half str met mijn handen in het haar op de Troy server bij clan Guezen. ;)

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aege denkt ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Postman schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 00:10:
[...]

Jep, ik doe altijd eerst devil bow en dan meteen ice riverforce. Devil bow geeft je namelijk meer kans op crit en icm je force skill kan dat voor zeer goede schade zorgen.
Ben trouwens een full int archer, lvl 18 nu. Speel op Aege server, ign = Kruisboog.

Is er eigenlijk nog wel een guild op Aege server? En zo ja, hoe bereik ik die? Want brantje kan ik niet te pakken krijgen, zeker niet aangezien ik niet weet of zijn naam wel goed is gespelt (ja, SRO is casesensitive voor namen..)
Ik speel s'middags
en in het weekend.
PM me dan maar even.
brantje <-- ign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Voordat we een opsomtopic krijgen waar iedereen speelt heb ik maar een poll gemaakt, die moet een aardige indruk geven denk ik.

Poll: Op welke server speel jij
Troy
Aege
Xian
Babel
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=114708&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

offtopic:
poll vernieuwd vanwege foute servernaam
Ik vind het bij een archer onzin dat full INT beter zou zijn. Ik ken veel lvl 50+ers, en de archers hebben allemaal t/m lvl20 2str en 1 int gekozen, en daarna full int. Dit omdat je in het begin die str vooral nodig hebt, en later pas veel damage hoeft te doen. Zo heb je ook aardig wat HP, dat ook fijn is, omdat je op lage lvls vaak wordt geraped waar je bij staat. Na een korte pauze heb ik een archer gemaakt op Troy die binnen 2 dagen, en hooguit 5 uur per dag, lvl 18 was (en nog is, aangezien ik gestopt ben).
Ik heb even wat stukken uit de bovenstaande quote ge-highlight. Ik ken namelijk geen spelers die 50+ zijn, maar ben zelf nog maar level 30. Mijn ervaring komt van mijn huidige Full Int character en mijn level 24 Full Str character. Daarvan heb ik in de bovenstaande post geschreven uit die ervaring.

Wat ik grappig vind is dat je build aanraad die boven level 20 veranderd en zelf nooit geprobeerd hebt, aangezien je level 18 bent geworden. Daarnaast heb ik nooit gezegd dat een Full Int beter is, maar hij is wel sterker. Op lage levels is het helemaal lachen aangezien je veel te sterk bent in verhouding. Ik krijg hiermee de indruk dat je nooit zelf een Full Int hebt gespeeld. Zou je eens moeten doen, je staat versteld van de kracht op de lage levels.

Ook hoge levels kunnen behoorlijke damage doen die ik nog nooit door een Full Str heb zien doen. Gisteren de eerste van de Flame Wave (nuke) gekocht. Hij doet nog geen area damage, maar toch een goede 1000 damage (tijdens beserk zelfs 2500)

Daarnaast doen de meeste monsters zelf op een hoger level Magic Damage, Daar ben je veel sterker tegen als je een Full Int bent. Dus heb je die bergen HP op een gegeven moment niet meer zo nodig. Het leven is niet zo gemakkelijk als een Full Str die kan "tanken", maar daarvoor heb je ook een Bow. Een Bow is ook niet bedoeld om midden tussen de monsters te gaan staan. Gewoon op afstand blijven.
Dat je die skills niet kan 'betalen' met je SP is gewoon bull. Je moet gewoon niet gelijk alles upgraden of nemen wanneer je kan. De eerste skill is wel aan te raden te nemen op lvl5, maar over het algemeen zou ik skills pas 1, 2 of meer levels later kopen dan mogelijk, en dan pas upgraden zodra je weer 1, 2 > levels boven je volgende skill bent. Zo houd je je lagere skills toch effectief.
Oftewel, farm beetje bij beetje.

Sorry, maar heb je enig idee wat skills kosten op een hoger level? Het wordt steeds moeilijker. Het geen wat je zegt met de skills lager houden klopt helemaal, maar in jou context denk ik dat je refereerd aan voornamelijk koreaanse spelers die echt bergen skillpoints verzamelen voordat ze iets uitgeven aan skills.

[ Voor 6% gewijzigd door Cardinal op 08-02-2006 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Tja, ik zag op Troy altijd wel flink wat mensen van Guezen, die tegenwoordig ook verbintenis heeft met BonkeNL.

Maar sinds de nieuwe opstart zie ik niet zo heel veel mensen meer online... Misschien dat dit ook aan mijn game-tijden ligt hoor. ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Ome_Les op 08-02-2006 15:00 . Reden: tiklepra. ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:53
Seige :? :? :? Hoe kom je daar nou weer op :P Het is nog steeds Xian hoor :P

edit: Bij mij dan :?

[ Voor 14% gewijzigd door danslo op 08-02-2006 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

cls schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 15:01:
Seige :? :? :? Hoe kom je daar nou weer op :P Het is nog steeds Xian hoor :P

edit: Bij mij dan :?
Tjips... Klein n&*k-foutje van mijn kant... maareuh... de poll is wel daar. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

RonnieB82 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 20:15:

LoLz... dan ken je de Geuzen vast ook wel. ;)

edit:
Mijn IGN: Phuusk

[ Voor 5% gewijzigd door Ome_Les op 08-02-2006 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een onzin dat het beter is om te balancen...

Die gast die zei dat je tot lvl20 2:1 kan kiezen is egt een idiot, het beste is altijd full str of full int...

Hoe hoger je Magical of Physical balance hoe meer damage je doet op dat gebied, ik ben full int archer en zit nu op 90% magical balance... alsk op de 100 zit krijg ik een boost van extra damage...

full int of full str kiezen, meer niet!

by the way : balance for the sux! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat tips:

Skills:
Neem Ice, Lightening én Fire. Ice en Lightening t/m lvl12, Fire als main. Dit omdat je dan Wind Walk, De 100% chance freeze skill, 3/4 van de mogelijke passive skills, en alle defence buffs hebt. Dit is _erg_ fijn, vooral het freezen en vervolgens afschieten met firepower.
god wat een onzin, die passive skills op low level doe eigenlijk geen ruk!

en die van lichtning is een leuker subskill tot lvl12 omdat je dan grasswalk flow hebt (20% sneller rennen)

Maar die passive skill van lightning bijv. werkt nog helemaal niet, dodging zit nog niet in het spel...

Maarja, full int of full str (kzeg het nog ff een keer) en houd je bij 2 main skilltree's weapon en fire,ice of ligtning. Daarnaast KAN je nog één subskill kiezen zoals Force>Force of Force>Lightning...

khoop dat er door deze informatie wat betere build komen onder de beginners :-|

Nog een tip voor mensen die beginnen met full str, je kan van lvl 1 tot 12 zonder skills doorkomen, doe dat ook zou ik zeggen, heb je een shitload aan skillpoints!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een vraag over Blue wapens, is het waar dat als ik bijv een Int 2 Crown heb ik 2 int-punten erbij krijg? Want ik heb gisteren een lvl 16 int 1 bow gekocht zodat ik dan dat puntje erbij krijg, terwijl de bow is net wat sterker als bij de NPC, maar is het niet beter als ik een bow koop die een sterkere aanval heeft, in plaats van op zoek te gaan naar een Blue bow? Ik ben een Int Archer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De discussie over Full INT dan wel STR is absoluut leuk om te volgen. Ik denk als er een poll opgezet zou worden over wat men speelt, er erg veel full INT spelers zullen zijn.

Wat full STR betreft heb ik wel gemerkt dat mijn Blade warrior erg lang blijft staan. Ik geloof zelfs dat ik nog maar 1 keer dood ben gegaan en dat is in het begin geweest. Nu level 23 op 40% Wat me wel tegen begint te staan is de damage die ik doe. Het is gewoonweg niet veel. Ik activeer de fire buffs en doe dus iets van 5-6% extra fysical damage, maar 5% op 40-50 base damage (tegen witte monsters) is gewoon weinig. Mijn skills, die ik altijd in elk geval 4 onder mijn mastery hou (SP farming), kunnen de max damage naar ongeveer 200-250 per slag brengen en dus bij critical doe ik iets van 350-450 damage.
Vergelijk ik dat met archer en full int spear gebruikers, dan overleef ik wel een aanval meerdere monsters (laatst 2 giant evil bugs en 2 gewone), maar echt lekker gaat het niet en het kost veel pots en duurt daarnaast erg lang als ik niet geholpen wordt. De Archer en spear gebruikers overvleugelen mij "big-time"!!
Note: Blade gebruikers maken wel meer hits per tijdseenheid, dus de gemiddelde damage per tijdseenheid zal wel niet zo laag liggen als de getallen in eerste instantie doen vermoeden.

Heb wel geprobeerd om een archer te maken, maar ik wil niet steeds met pijlen in mijn rugzak rondlopen... karakter staat geparkeerd!
Dus Glavie of Spear blijven over... Glavie wapens zien er zoveel mooier uit dan spears, maar dan heb ik weer een STR build... de keuzes. Staat tegenover dat ik een lvl8 SOS spear heb en ik wil die eigenlijk wel gebruiken. Weet iemand trouwens wat dat ding kan opleveren? De prijzen die ik af en toe zie lijken mij ver van de realiteit (bv. een lvl8 SOS Glavie voor 550k). Ik denk er zelf over om hem straks voor iets van 70-80K te verkopen.

[ander topic]
Trades en experiënce
Wie kan mij vertellen of je ook normale en/of skill experiënce krijgt wanneer je als trader silk van de ene naar de andere stad brengt? Of is je bonus enkel het stijgen in trader experiënce en cash.. Verder neem ik aan de thiefs die je aanvallen ook van een hoger level zijn als je in level stijgt..
Omdat ik zo weinig damage doe heb ik besloten om mijn eerste trade actie uit te voeren op lvl 24 (nieuw wapen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Poll: Wat ben jij?
Full str
Full int
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=114851&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 12:46:
Ik heb nog een vraag over Blue wapens, is het waar dat als ik bijv een Int 2 Crown heb ik 2 int-punten erbij krijg? Want ik heb gisteren een lvl 16 int 1 bow gekocht zodat ik dan dat puntje erbij krijg, terwijl de bow is net wat sterker als bij de NPC, maar is het niet beter als ik een bow koop die een sterkere aanval heeft, in plaats van op zoek te gaan naar een Blue bow? Ik ben een Int Archer
Blue items : voorbeeld neem ik met je crown...

één "int" punt op je wapen/armor krijg je iets meer MP van en je magical attack/defence gaat heel iets omhoog, hetzelfde geld voor str, hoe meer je op je wapen hebt hoe meer het scheelt, al vind ik zelf "+" wapens beter...het scheelt vooral niet veel als je full int bent en je neemt int wapens, het is natuurlijk wel intressant als alle items die je draagt een int punt hebben...dan kan het wel 100+ MP schelen, hetzelfde geld weer voor HP (Str punten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 12:50:
De prijzen die ik af en toe zie lijken mij ver van de realiteit (bv. een lvl8 SOS Glavie voor 550k). Ik denk er zelf over om hem straks voor iets van 70-80K te verkopen.
LOL een lvl8 SoS glavie voor 550k doe normaal :P das egt ziek, hoogstens 20k waard...

SoS wapens van mijn level ,(32-35-38) 5th degree dus, kost ongeveer 2/3 miljoen, dat is op die levels nog aardig te doen... al zie ik wel dat + wapens meer/even veel gaan kosten als SoS omdat + wapens gewoonweg sterker/evensterk zijn als SoS, SoS+3 items zijn dan wel weer erg intressant :P maar onbetaalbaar...

SoS is niet ongelovelijk sterk dus maar ziet er wel kickass uit, al vind ik Seal of Star wel de minderen onder de Seals...even op een rijtje:

Seal of Star : Roze glow wolk

Seal of Moon : Een wit/heldere glow wolk

Seal of Sun : Een felle goude glow wolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue items : voorbeeld neem ik met je crown...

één "int" punt op je wapen/armor krijg je iets meer MP van en je magical attack/defence gaat heel iets omhoog, hetzelfde geld voor str, hoe meer je op je wapen hebt hoe meer het scheelt, al vind ik zelf "+" wapens beter...het scheelt vooral niet veel als je full int bent en je neemt int wapens, het is natuurlijk wel intressant als alle items die je draagt een int punt hebben...dan kan het wel 100+ MP schelen, hetzelfde geld weer voor HP (Str punten)
Dank je, ik denk dat ik toch maar op zoek ga naar een mooie lvl18 +2 bow
LOL een lvl8 SoS glavie voor 550k doe normaal :P das egt ziek, hoogstens 20k waard...

SoS wapens van mijn level ,(32-35-38) 5th degree dus, kost ongeveer 2/3 miljoen, dat is op die levels nog aardig te doen... al zie ik wel dat + wapens meer/even veel gaan kosten als SoS omdat + wapens gewoonweg sterker/evensterk zijn als SoS, SoS+3 items zijn dan wel weer erg intressant :P maar onbetaalbaar...

SoS is niet ongelovelijk sterk dus maar ziet er wel kickass uit, al vind ik Seal of Star wel de minderen onder de Seals...even op een rijtje:

Seal of Star : Roze glow wolk

Seal of Moon : Een wit/heldere glow wolk

Seal of Sun : Een felle goude glow wolk
Toch begrijp ik niet wat een SoS nou zo duur maakt, vaak zijn ze wat sterker als andere wapens maar echt niet zo gek veel, of zitten er ook nog andere voordelen aan zo'n wapen? Verder verbaas ik me ook over het feit dat low lvl wapens (lvl5 ~ 12) voor veel te veel worden gekocht, wie had er nou op lvl 8 120K voor een sos glavie, zoals ik vandaag zag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 14:59:

[...]

Toch begrijp ik niet wat een SoS nou zo duur maakt, vaak zijn ze wat sterker als andere wapens maar echt niet zo gek veel, of zitten er ook nog andere voordelen aan zo'n wapen? Verder verbaas ik me ook over het feit dat low lvl wapens (lvl5 ~ 12) voor veel te veel worden gekocht, wie had er nou op lvl 8 120K voor een sos glavie, zoals ik vandaag zag?
Stats zijn belangrijk, maar niet alleen bepalend voor de waarde van een item.
De "looks" van een wapen zijn minimaal net zo belangrijk voor de drager ervan. Je onderscheid je hiermee een beetje van de andere spelers en mensen doen dit nu eenmaal graag.

Ik heb al weer een tijd geleden (erg lang geleden) Maple gespeeld. De makers vonden het op een gegeven moment leuk om snowboards als wapens in het spel te brengen. Die dingen deden vaak minder schade, maar het zag er wel leuk uit om te showen. De eerste boards gingen dan ook voor grof geld over de toonbank. Zoals ik al zei.. looks doen veel. En waarde is nooit alleen maar gelijk aan effectiviteit.

Wat betreft de prijzen van de low-level SoS wapens. Ik vroeg mij ook al af waarom die zo hoog waren. Je kunt er namelijk maar heel even gebruik van maken. Voor je het weet ben je lvl16 en dan zijn er toch echt betere normale wapens. Maar op Aege heb je veel personen die al eerder zijn begonnen met spelen, ze hebben dus al centen op zak en willen de beste wapens die er liefst ook leuk uit zien (dus de Seals...) en zijn mogelijk bereid om er (te) veel geld voor neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even geheugensteuntje voor mensen wat nou goede build zijn.

Full Str :

Bow > Fire
Glavie > Fire OF Lightning
Blade > Fire

Full Int :

Bow > Ice
Spear > Lightning (één van de, zoniet de sterkste, sterkste builds)
Sword > Ice, Ligtning OF Fire (bij sword maakt het vrij weinig uit, ieder heeft zijn voordeel, Ice > Forstbite, Freeze + hogere phys. defence - Fire > Meer damage, Burn, Phoenix Shield - Lightning > Hoge magical damage attacks, hard rennen, 2nd book van de Nuke is allersterkste spell van heel het spel)

Ik hoop dat jullie der wat aan hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Niet online
Sword > Ice, Ligtning OF Fire (bij sword maakt het vrij weinig uit, ieder heeft zijn voordeel, Ice > Forstbite, Freeze + hogere phys. defence - Fire > Meer damage, Burn, Phoenix Shield - Lightning > Hoge magical damage attacks, hard rennen, 2nd book van de Nuke is allersterkste spell van heel het spel)
met sword kan je beter geen ligtning doen, omdat ligtning je aanval versneld en relatief maar een kleine magischa aanval heeft. het zwaard is al heel snel, dus je kan beter een forceskill nemen die een hogere magische aanval heeft (fire) of de vijand juist vertraagt (ice).
ligtning als subskill is wel een erg goede keus (tot lvl 12), want dan heb je de skill dat je sneller loopt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

welke 2de book van nuke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SOEFuture schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 16:41:
[...]

met sword kan je beter geen ligtning doen, omdat ligtning je aanval versneld en relatief maar een kleine magischa aanval heeft. het zwaard is al heel snel, dus je kan beter een forceskill nemen die een hogere magische aanval heeft (fire) of de vijand juist vertraagt (ice).
ligtning als subskill is wel een erg goede keus (tot lvl 12), want dan heb je de skill dat je sneller loopt _/-\o_
ooo stfu plz, Lightning heeft hoogste magical damage. <-- punt

en 2de book van lightning nuke > die rechts staat van de lvl30 skill van lightning...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor brandje, over die lightning skill, die heeft de allerhoogste BASE damage, dus niet naar de %en kijken, hier een skilltree van lightning... En wat mensen vergeten, de Must Piercing series...
Die Must Piercing die je op lvl50 hebt is 12% Increase...dat is leuk :) dan word de base damage van die spell : 294.5~547.7 erg leuke nuke...

Afbeeldingslocatie: http://img438.imageshack.us/img438/5751/skillqi2lightning8cz.png

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2006 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 18:51:
[...]

ooo stfu plz, Lightning heeft hoogste magical damage. <-- punt

en 2de book van lightning nuke > die rechts staat van de lvl30 skill van lightning...
Vind fire beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in welk opzicht?

de combinatie full int spear is het sterkst van allemaal...

wat veel mensen denken is een full str heeft mega veel hp, bijvoorbeeld 2 lvl 50 gastjes.

full str 6500 hp 2500 mp

full int 2500 hp 6500 mp

die full int nuked met lightning over de 8k... :) good luck have fun full str dude :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 13:12:
in welk opzicht?

wat veel mensen denken is een full str heeft mega veel hp, bijvoorbeeld 2 lvl 50 gastjes.

full str 6500 hp 2500 mp

full int 2500 hp 6500 mp

die full int nuked met lightning over de 8k... :) good luck have fun full str dude :P
Hierbij draag ik niet voor uit eigen ervaring, maar van wat ik heb gelezen; een lightning nuker heeft toch wel problemen met een garment dragende STR build. Eén op één wordt gezegd dat je dan een hit en run taktiek toe moet passen omdat je anders ge-own-ed wordt door een STR build.
Een Armor of Protector dragend karakter is wel veel gevoeliger voor de nukes en daar heb je een goede kans op een één-klap-kill.

Dit geldt natuurlijk alleen wanneer beide karakters van een vergelijkbaar level zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seal of Star kan je als +5 beschouwen
Seal of moon als +7/8
en Sun + 10

Ik heb 2 chars. 1 lvl 45 Pure str Glavie - Fire
and 1 lvl 32 Full int sword

Die pure str is enorm saai om mee te spelen. Dus ben ik daar mee even gestopt, die full int bevalt me nu erg goed. Mijn attack is uber sterk en killed monsters in no time.

Ik maak gebruik van Fire imbue & Nuke en Lightning Nuke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 13:12:
in welk opzicht?
full str 6500 hp 2500 mp
full int 2500 hp 6500 mp
Vind Fire ook beter. De kracht van Fire is volgens mij sterker dan Lightning. Leuk dat je op een gegeven moment extra Int Damage kan doen, maar dat heb je ook wel nodig. Ik weet niet waar je dat mooie plaatje vandaan hebt, maar moet je eigenlijk Ice en Fire er ook onderzetten, dan kunnen we het goed vergelijken.

Ik heb nu de eerste versie van de Fire Nuke, het is nu eigenlijk al mijn standaard wapen tegen Giants en dergelijke.

Daarnaast is Spear inderdaad sterker. Leuk dat ze meer damage doen, maar hebben niet het effect dat een boog heeft, die de meest monsters al killed voordat ze bij je zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick

dommerick

is domm

dat valt idd vies tegen, met full int spear overleef je veel mobs niet wat ik toch ernstig jammer vind en waardoor t lvlen bij mij erg traag gaat... rennen naar je goede spot rape potten rape dood en weer rennen

eindeloze lvlpogingn |:(

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de ongelovige onder ons...

Lightning heeft hoogste magical damage.

Fire heeft hoge base damage van zijn river force

Cold heeft voordeel op frostbite en freezing maar de laagste damage.

Hier de skilltree's van Cold Fire en Lightning, zodat iedereen kan zien dat fire en cold relatief weinig damage doen met de nukes.

Afbeeldingslocatie: http://img438.imageshack.us/img438/5751/skillqi2lightning8cz.png

Afbeeldingslocatie: http://img438.imageshack.us/img438/1140/skillqi3fire2iw.png

Afbeeldingslocatie: http://img342.imageshack.us/img342/7615/skillqi1cold1pn.png

En ik was gister aant het silkroaden, een full str lvl 55 glavie met garment werd door 1 nuke geowned door een full int sword van lvl 60, terwijl sword een relatief lage magical attack heeft EN het een fire nuke was...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2006 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

cardinal808 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 15:31:
[...]

[...]

Vind Fire ook beter. De kracht van Fire is volgens mij sterker dan Lightning. Leuk dat je op een gegeven moment extra Int Damage kan doen, maar dat heb je ook wel nodig. Ik weet niet waar je dat mooie plaatje vandaan hebt, maar moet je eigenlijk Ice en Fire er ook onderzetten, dan kunnen we het goed vergelijken.

Ik heb nu de eerste versie van de Fire Nuke, het is nu eigenlijk al mijn standaard wapen tegen Giants en dergelijke.

Daarnaast is Spear inderdaad sterker. Leuk dat ze meer damage doen, maar hebben niet het effect dat een boog heeft, die de meest monsters al killed voordat ze bij je zijn.
Idd die flame wave arrow.
Is rete sterk :).
Denk toch dat ik ff die lightning er bij ga leren.
En vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet wat die servers heeft hoor maar ik wil joine en ik krijg telkens Disconnected to server
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 15:27:
ik weet niet wat die servers heeft hoor maar ik wil joine en ik krijg telkens Disconnected to server
:(
heb ik ook de hele dag al last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja had ik vanochtend zelfs, terwijl het 's ochtends meestal zonder probleem gaat.

Ik had gister zelfs erger, af en toe speel ik op mijn laptop en de mijn hele laptop ging gewoon uit tot vijf keer toe :| hoe lame. hiervoor draaide sro prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb mij ook maar eens aangemeld :) Het lijkt me wel een geinig spelletje in de trend van Lineage II. Jammer dat die server nu 'overburned' is (alle 4 btw).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Laatst online: 09-07 11:47
Ik heb het spelletje gister geinstaleerd en heb al een tijdje gespeeld. Maar ik ben er nog niet achter hoe ik skills kan gebruiken (de S toets). Zou iemand dit kunnen uitleggen? Ik ben lvl 7

Ben er al achter :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door mitchdc op 12-02-2006 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij zijn die servers bijna helemaal dood:P ik kan nog niet eens connect drukken en ik ben al disconnected 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een Glavie met ijs en full str een beetje goeie combinatie? En vanaf welk level wordt het te moeilij om zonder int door te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet echt dacht ik, je kunt beter glave full str en fire doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 12:19:
Is een Glavie met ijs en full str een beetje goeie combinatie? En vanaf welk level wordt het te moeilij om zonder int door te gaan?
je kan beter niet full str .. want je heb veel mp nodig met skill voor Heuksal dus je kan beter 1 str en 2 int doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Niet online
Je kan juist wel beter voor een pure str gaan ipv 1:2. dat is hierboven ook al heel veel uitgelegt.
dat je weinig mp hebt maakt niks uit, want daar heb je mp pots voor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

En voor weinig hp heb je HP pots :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg nu alweer de heletijd Dissconected to server :( weet iemand daar tegen ? en mij ingame name is : Queen_of_So
op server Babel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo word ik natuurlijk nooit hoger lvl :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[offtopic]
zeg the frozen, kan je TheSwordman (GoTnick) - Stefandeman (Silkroad nick) even veranderen in Stefandeman (GoTnick) - Klaas (Silkroad nick). Anders klopt er geen hout van :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 16:33:
ik krijg nu alweer de heletijd Dissconected to server :( weet iemand daar tegen ? en mij ingame name is : Queen_of_So
op server Babel
Als je dit serieus zo vaak krijgt zou ik maar eens naar je eigen gaan kijken. Ik speel in de weekeinden ongeveer constant en krijg alleen disconnects als ik een nacht een shop heb opgezet, dus dan ben ik al tijden niet effectief bezig, maar tijdens het gamen heb ik er nog geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH
  • Laatst online: 04-09 18:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Hey ik doe sinds kort ook Silkroad online (vroeger Maplestory gedaan, maar dit doe ik even voor de game te checken), maar ik snap iets niet:

Jullie zeggen:
Je mastery van een wapen / element moet 9 lager liggen dan je lvl van je character als je het meeste Skill Points wilt krijgen.

Ik ben nu lvl 10 en kan ik dan nu pas kiezen voor lvl 1 mastery van iets, en op lvl 14 pas m'n eerste skill krijgen? (14-9=5 En bij lvl5 Mastery kan je net 1e skill pakken) Ik wil dus wel zoveel mogelijk SP's halen! (farmen ofzo?)

Of zit ik er nu helemaal naast?!?!?

- Ik ben lvl 10
- Ik heb bijna 300 Skill Points nog nooit gebruikt
- Ik heb geen mastery van iets
- Ik ben full STR
- Ik ben archer

Iemand die dit weet? :)

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Niet online
FiRePaTH schreef op maandag 13 februari 2006 @ 03:24:
Hey ik doe sinds kort ook Silkroad online (vroeger Maplestory gedaan, maar dit doe ik even voor de game te checken), maar ik snap iets niet:

Jullie zeggen:
Je mastery van een wapen / element moet 9 lager liggen dan je lvl van je character als je het meeste Skill Points wilt krijgen.

Ik ben nu lvl 10 en kan ik dan nu pas kiezen voor lvl 1 mastery van iets, en op lvl 14 pas m'n eerste skill krijgen? (14-9=5 En bij lvl5 Mastery kan je net 1e skill pakken) Ik wil dus wel zoveel mogelijk SP's halen! (farmen ofzo?)

Of zit ik er nu helemaal naast?!?!?

- Ik ben lvl 10
- Ik heb bijna 300 Skill Points nog nooit gebruikt
- Ik heb geen mastery van iets
- Ik ben full STR
- Ik ben archer

Iemand die dit weet? :)
je verhaal klopt helemaal ;) je kan pas op lvl 14 je eerste skill krijgen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

9 levels is veeeeelste veel, 3 levels tussen je weapon/force en je gewone level, meeer dan genoeg...

waarom ? nou ik ben nu lvl 36 en ik moet voor één level 2800000 xp krijgen...ik heb nu 4 levels tussen mijn weapon/force en men gewone level, en ik krijg nu van beesten nog maar 650 XP, terwijl als ik het niks tussen mijn weapon/force en gewone level laat komen 1000 xp krijg, dat scheelt een hoop...levelen word een bitch als je 9 levels er tussen laat :/
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen slowchat en geen offtopic replies.
Geen meldingen in de trant van 'server Y is down / ik kan niet connecten naar server X'.
Hou het nuttig, interessant en leuk voor elkaar.