Gebruik gewoon een multibootsysteem, eentje met alle onbelangrijke zooi als msn virusscanner en firewall, en 1 uitdrukkelijk voor benchmarks.Ralph Smeets schreef op woensdag 21 december 2005 @ 00:16:
Ik had het systeem in eerste instantie erg kaal getest gedurende een aantal dagen met alleen een verse installatie, en daarna gestrest met Memtest86+ en Prime95. Als ik echter het internet op wil, dan is een virusscanner en een firewall min of meer verplicht.
Wat word hier bedoeld met het in en uit schakelen van "1T"? ik begin namelijk ook langzaam instabiliteitsproblemen te krijgen (freezes).
Thanks Steffy, nevertheless, wat is het
Thanks Steffy, nevertheless, wat is het
[ Voor 18% gewijzigd door DoubleJ op 21-12-2005 10:03 ]
Je krijgt reboots, vastlopers komen bij mijn weet niet uit T1 voortDoubleJ schreef op woensdag 21 december 2005 @ 09:28:
Wat word hier bedoeld met het in en uit schakelen van "1T"? ik begin namelijk ook langzaam instabiliteitsproblemen te krijgen (freezes).
Verwijderd
ja bij mij vallen ze er ook helemaal in bijna, want mijn mobo is ok weer gemonteerd en als die busjer ver zouden uitsteken dan zou dat idd niet kunnen. Echt raar dit.KappeNou schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 22:00:
[...]
hoe ver steken die busjes aan de onderkant bij jou uitbij mij was het een centimeter ofzo.. Op die tekening zitten ze er zo goed als in..
Dat van die busjes heb ik trouwens al vaker gehoord, dat ze er gewoon bijna helemaal in de achterkant invallen, terwijl dat bij andere weer niet zo is. Wellicht twee verschillende revisies van de moederborden?
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
We hebben of verschillende brackets of de busjes bij de zalman koelers zijn ene keer korter en de andere keer langerRalph Smeets schreef op woensdag 21 december 2005 @ 11:05:
Dat van die busjes heb ik trouwens al vaker gehoord, dat ze er gewoon bijna helemaal in de achterkant invallen, terwijl dat bij andere weer niet zo is. Wellicht twee verschillende revisies van de moederborden?
Maja ik ga denk ik maar voor die arctic koeler.. Ik hoorde net van iemand dat er ook 1 is die iets van Ninja heet?? Die schijnt ook goed te koelen
Verwijderd
ja die bestaan
eigenlijk is de naam scythe, het zijn dure maar goede koelers
http://www.scythe-eu.com/products_cpu.php
dan ga ik toch maar voor de arcticVerwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:16:
ja die bestaan
Ik wou trouwens gaan overclocken en ik zag dat ik maar 0,025 volt omhoog kon
wat hebben jullie voor die silverlijm betaalt als ik vragen mag?
Want ik heb een autoshop opgebelt en daar koste een potje van 3 gram 20 euro dat vind ik wel erg veel om alleen voor die contact punten te verbinden
Want ik heb een autoshop opgebelt en daar koste een potje van 3 gram 20 euro dat vind ik wel erg veel om alleen voor die contact punten te verbinden
silverlijm? bedoel je niet arctic silver koel pasta?Jazekerrrrr schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:44:
6 euro voor een klein glazenbuisje denk iets van 3 a 4 gram misschien iets meer.Jazekerrrrr schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:44:
@KappeNou
silverlijm gebruiken we voor de vcore mod.
ff de link volgen in de SP en het word allemaal besproken.
[ Voor 17% gewijzigd door mad_max234 op 21-12-2005 17:23 ]
Is er ook een topic over dit moederbord dat niet (officieel) alleen over overclocken gaat? Met de search kon ik hem niet vinden. Ik weet wel dat er een Uli Chipset M1695 topic was.
Nee niet dat ik weet,maar je kan er altijd een openen.DoubleJ schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:26:
Is er ook een topic over dit moederbord dat niet (officieel) alleen over overclocken gaat? Met de search kon ik hem niet vinden. Ik weet wel dat er een Uli Chipset M1695 topic was.
Verwijderd
Mijn langste uptime van de laatste 3 dagen is jawel......1 uur! pffff, krijg elke keer weer hetzelfde blauwe scherm nu met bijbehorende reboot: KERNEL_IN_PAGE_ERROR met verwijzing naar mijn win32k.sys.
Geheugen heb ik al getest en is niks mis mee. blijft over de grafische kaart, mobo of voeding die het niet trekt. Volgende week eerst maar eens met een nieuwe voeding testen.
Geheugen heb ik al getest en is niks mis mee. blijft over de grafische kaart, mobo of voeding die het niet trekt. Volgende week eerst maar eens met een nieuwe voeding testen.
Ik heb er ook 6 euro voor betaald.(bij RadioCentrum in Utrecht)mad_max234 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:20:
[...]
6 euro voor een klein glazenbuisje denk iets van 3 a 4 gram misschien iets meer.
@KappeNou
silverlijm gebruiken we voor de vcore mod.en dat gaat niet met koelpasta.
ff de link volgen in de SP en het word allemaal besproken.
Ik weet niet hoevel erin zit maar ik weet wel dat het werkt.
Die volt mod is echt prachtig!
hmmm heb je misschien goede info over deze volt mod voor mijtiescarbo schreef op woensdag 21 december 2005 @ 19:14:
[...]
Ik heb er ook 6 euro voor betaald.(bij RadioCentrum in Utrecht)
KappeNou schreef op woensdag 21 december 2005 @ 19:26:
[...]
hmmm heb je misschien goede info over deze volt mod voor mij
Verwijderd
Ben nu ook bezig met die vcore mod maar het wil niet egt lukken, heb al zilver verf opgezet mah wil niet op 1.55 springen als ik hem op 1.15 in bios instelt, ik krijg alleen maar zwart beeld en hij wil dan niet opstarten.
Enig idee hoe ik het verder zou moeten aanpakken?
Ik heb VID4 met SGND ''ge-connect'', dit is tog de enige die je moet connecten?
Enig idee hoe ik het verder zou moeten aanpakken?
Ik heb VID4 met SGND ''ge-connect'', dit is tog de enige die je moet connecten?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2005 19:33 ]
Ja maar ik woon in zo'n gat waar ze niks hebben woon namelijk in berghem zal jullie wel niks zeggen en de dichtsbijzijnde stad is Oss.tiescarbo schreef op woensdag 21 december 2005 @ 19:14:
[...]
Ik heb er ook 6 euro voor betaald.(bij RadioCentrum in Utrecht)
zal morgen wel is gaan kijken bij de betere elektro zaak weet nog niet waar die zit maar en of we die hebben
http://www.ocworkbench.co...-sata2/vcoremodguide2.htm
Staat ook in de TS.
Alles is heel duidelijk en makelijk uit te voeren.
VID4 en SGND inderdaad maar goed dat zegt mij niet zoveel doe gewoon de bovenste van dat rijtje
SUCCES
Staat ook in de TS.
VID4 en SGND inderdaad maar goed dat zegt mij niet zoveel doe gewoon de bovenste van dat rijtje
SUCCES
Verwijderd
ja is er, maar die is een maandje geleden gesloten!DoubleJ schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:26:
Te vroeg gejuigdRalph Smeets schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 22:31:
Ik had gistermorgen trouwens een blauw scherm, verwijzend naar een fout in fwdrv.sys. Dit is de firewall driver van mijn Kerio Personal Firewall. Ik draaide echter al lange tijd versie 2.1.nogiets, die nogal oud is. Ik heb versie 2.1 dus maar van een update voorzien, richting de laatste release, versie 4.nogiets. Ondertussen heb ik al een uptime van 1 dag en 8 uur. Een nieuw recordDus wellicht dat het Kerio roet in het eten gooide? Dat zou trouwens eenvoudig verklaard kunnen worden. De versie van Kerio die ik draaide was nog van voor het Athlon 64-tijdperk en het SP2-tijdperk. Sterker nog, die versie werd niet eens door het Windows beveilingscentrum herkent. Nu kan ik me voorstellen dat SP2 gebruik maakt van bijvoorbeeld de NX-bit in de Athlon 64-processor om bepaalde hacks op je systeem te voorkomen. Deze bit zorgt er namelijk voor dat je geen programmacode kan uitvoeren in geheugengebieden die gemarkeerd zijn met deze bit en dus eigenlijk alleen data mogen bevatten. Een firewall heeft echter ook een aantal truken in huis om dit soort dingen te voorkomen. Dus wellicht dat ik gewoon worstelde met een softwareconflict?
Hierna maar weer eens wat in het BIOS gespeeld, wat resulteerde in een toetsenbord (aangesloten via PS/2), dat neit meer werkte
Mestreechs volksleed:
Verwijderd
Ik heb maar VID3 genomen sinds VID4 niet mee werkte, draai nu 2,9 stabiel op 1.50 met pieken van 1.55.tiescarbo schreef op woensdag 21 december 2005 @ 20:22:
http://www.ocworkbench.co...-sata2/vcoremodguide2.htm
Staat ook in de TS.
VID4 en SGND inderdaad maar goed dat zegt mij niet zoveel doe gewoon de bovenste van dat rijtje![]()
![]()
SUCCES
Ik kan Xp niet op 3Ghz setting starten, hij komt wel door Xp boot screen en door de account screen van xp maar daarna als ie alle prog aan het loaden is reboot ie, en posten doet ie ook niet. Dit is op 1.55v setting.
Kan dit aan me mem liggen die op 2,5 3 3 7 1T ligt op high voltage, hij draait trouwens DDR400 op 3Ghz setting
Ik wist niet dat dat ook kon.Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 21:02:
[...]
Ik heb maar VID3 genomen sinds VID4 niet mee werkte, draai nu 2,9 stabiel op 1.50 met pieken van 1.55.
Nu moet je zeker wel iets anders instellen in de bios in plaats van het normale wat ze op Internet geven.
Dat met je geheugen weet ik echt niet.
Geen ervaringen mee
Hier een schema met vcore instellingen als je een VID kiest.tiescarbo schreef op woensdag 21 december 2005 @ 21:12:
[...]
Ik wist niet dat dat ook kon.![]()
Nu moet je zeker wel iets anders instellen in de bios in plaats van het normale wat ze op Internet geven.
Dat met je geheugen weet ik echt niet.
Geen ervaringen mee
Verwijderd
VID3 heb meerdere vandaar dat ik hem heb gekozen.
Ik draai nu op 3Ghz, moest wel me mem op 3 4 4 8 zetten(gaare kingston).
ff wat benchen en wat tweaken.
denk niet dat ie stabiel blijft want vcore schiet soms naar 1,6v
Mijn vcore schiet soms ook naar 1.6 maar ook wel naar beneden, dat is vrij normaal voor dit bordje.Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 21:36:
VID3 heb meerdere vandaar dat ik hem heb gekozen.
Dat vind ik wel een beetje jammer. Hoe groot is de kans dat ie heropend mag worden?Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 20:45:
[...]
ja is er, maar die is een maandje geleden gesloten!
Ik weet dat dit DO&C is maar omdat het merendeel van de gebruikers van dit bord hier kijken zal ik mijn vraag hiermaar stellen.
Ik heb dit bordje nu al een tijdje werkt lekker.
Echter nu het probleem. Ik had eerst een ps/2 tb+muis en daarmee kon dit bord heerlijk in S3 standby. Nu heb ik echter een usb tb+muis (DiNovo) en nu wil het bord niet verder dan S1. Ik heb dus niks aan de instellingen verandert. Is dit een belemmering bij een usb toetsenbord? Of moet ik iets aanvinken
Bios: v1.5
Voeding: Blue Storm 350W
Ik heb dit bordje nu al een tijdje werkt lekker.
Echter nu het probleem. Ik had eerst een ps/2 tb+muis en daarmee kon dit bord heerlijk in S3 standby. Nu heb ik echter een usb tb+muis (DiNovo) en nu wil het bord niet verder dan S1. Ik heb dus niks aan de instellingen verandert. Is dit een belemmering bij een usb toetsenbord? Of moet ik iets aanvinken
Bios: v1.5
Voeding: Blue Storm 350W
Alles is terug te redeneren naar 4
Ik heb dit bord niet, maar als je nu nog een extra muis aansluit op je ps2 poort, kan het waarschijnlijk wel. Het is geen mooie oplossing, maar als het werkt...
Je kunt gewoon meerdere muizen aansluiten op je pc. Dan kun je wel je cursor met beide muizen besturen, dus als je cursor ineens vreemd doet, ligt dat er aan dat die andere muis aan de wandel gaat.
Je kunt gewoon meerdere muizen aansluiten op je pc. Dan kun je wel je cursor met beide muizen besturen, dus als je cursor ineens vreemd doet, ligt dat er aan dat die andere muis aan de wandel gaat.
[ Voor 39% gewijzigd door Ikke! op 21-12-2005 23:07 ]
Klik mee voor GoT!........
Dat is voor het wakenZ-Dragon schreef op woensdag 21 december 2005 @ 23:37:
Misschien even usb-power jumpertje omzetten @ mobo?
[ Voor 8% gewijzigd door Steefph op 22-12-2005 12:20 ]
Alles is terug te redeneren naar 4
Verwijderd
geen idee, ik zou zeggen vraag het aan een van de mods. Stond veel info in dus was wel relaxed topic!DoubleJ schreef op woensdag 21 december 2005 @ 22:45:
[...]
Dat vind ik wel een beetje jammer. Hoe groot is de kans dat ie heropend mag worden?
Verwijderd
Ralph Smeets schreef op woensdag 21 december 2005 @ 20:55:
[...]
Te vroeg gejuigdIk had dus net weer een freeze, gevolgd door een reboot
Hierna maar weer eens wat in het BIOS gespeeld, wat resulteerde in een toetsenbord (aangesloten via PS/2), dat neit meer werkteTenminste, in Windows XP, daar het in de BIOS gewoon werkt... Ik begin dus echt bang te worden dat mijn bordje een RMA geval is
Ik heb het halve telefoonboek onderhand gehad en nog geen sliverlijm of sliverconducter goedkoper als 20 euro.
ik ben wel blij dat ik met mijn bordje helemaal geen problemen heeft maar ik wil toch wel dat me opteron @ 3Ghz prime stabiel is.
Ik blijf het wel raar vinden dat ik gewoon op stock voltage de 3 ghz haal de 3,1 lukt ook nog om in windows te komen op standaard voltage.Maar als ik hem in de bios 1,450 zet krijg ik na nog geen 1 minuut al een error in prime. Nou had ik iemand gezien die met silververf de vcore mod heeft gedaan werkt dat ook goed?
ik ben wel blij dat ik met mijn bordje helemaal geen problemen heeft maar ik wil toch wel dat me opteron @ 3Ghz prime stabiel is.
Ik blijf het wel raar vinden dat ik gewoon op stock voltage de 3 ghz haal de 3,1 lukt ook nog om in windows te komen op standaard voltage.Maar als ik hem in de bios 1,450 zet krijg ik na nog geen 1 minuut al een error in prime. Nou had ik iemand gezien die met silververf de vcore mod heeft gedaan werkt dat ook goed?
[ Voor 31% gewijzigd door Jazekerrrrr op 22-12-2005 17:38 ]
silververnis/verf is het zelfde.Jazekerrrrr schreef op donderdag 22 december 2005 @ 17:33:
Ik heb het halve telefoonboek onderhand gehad en nog geen sliverlijm of sliverconducter goedkoper als 20 euro.![]()
Je kan ook Bison Electro kopen.
Still needs a lot of work maar hier is ie dan: Het grote ASRock 939 Dual-SATA topic
Vind je het erg dat ik niet begrijp waarom er een nieuw topic is over hetzelfde bord. (of mis ik iets?)DoubleJ schreef op donderdag 22 december 2005 @ 21:31:
Still needs a lot of work maar hier is ie dan: Het grote ASRock 939 Dual-SATA topic
ARME AOW’er
Nah, die reacties had ik wel verwacht. Dit topic gaat officieel over het overklokken. Aangezien dit bord nogal wat probleempjes heeft ed. leek het mij wel een goed idee om er nog een 'normaal' topic over te maken.
Ik heb atm nog de standaard bios (geen idee welke dat is) Heeft het enig nut om hem up te graden naar een nieuwere bios? en zo ja waarom? wat is het verschil? welke extra opties krijg ik waardoor het beter zou zijn?
Ik heb hem zelf niet uit geprobeerd maar schijn niks verander te zijn,zijn alleen maar wat nieuwe cpu toegevoegt.KappeNou schreef op donderdag 22 december 2005 @ 22:16:
Ik heb atm nog de standaard bios (geen idee welke dat is) Heeft het enig nut om hem up te graden naar een nieuwere bios? en zo ja waarom? wat is het verschil? welke extra opties krijg ik waardoor het beter zou zijn?
@DoubleJ
leuk topic
En voor de FAQ mag je de mijn wel pakken,maar moet je er wel wat aan toevoegen.
[quote]KappeNou schreef op donderdag 22 december 2005 @ 22:16:
Ik heb atm nog de standaard bios (geen idee welke dat is) Heeft het enig nut om hem up te graden naar een nieuwere bios? en zo ja waarom? wat is het verschil? welke extra opties krijg ik waardoor het beter zou zijn?[/quote]
Dat is meer een vraag voor het andere topic dan...
tenminste... ik wil niet touwtrekken om bezoekers ofzo
[quote]mad_max234 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 22:25:
[...]
Ik heb hem zelf niet uit geprobeerd maar schijn niks verander te zijn,zijn alleen maar wat nieuwe cpu toegevoegt.
@DoubleJ
leuk topic
, alleen werken die polls vaak niet echt mensen die dit bordje niet heb drukken er ook vaak op.
En voor de FAQ mag je de mijn wel pakken,maar moet je er wel wat aan toevoegen. ;)[/quote]
Thanks, zal ik doen!
Naja.. de mods wilden mn topic blijkbaar geen kans geven. Werk voor niets dus.
Ik heb atm nog de standaard bios (geen idee welke dat is) Heeft het enig nut om hem up te graden naar een nieuwere bios? en zo ja waarom? wat is het verschil? welke extra opties krijg ik waardoor het beter zou zijn?[/quote]
Dat is meer een vraag voor het andere topic dan...
tenminste... ik wil niet touwtrekken om bezoekers ofzo
[quote]mad_max234 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 22:25:
[...]
Ik heb hem zelf niet uit geprobeerd maar schijn niks verander te zijn,zijn alleen maar wat nieuwe cpu toegevoegt.
@DoubleJ
leuk topic
En voor de FAQ mag je de mijn wel pakken,maar moet je er wel wat aan toevoegen. ;)[/quote]
Thanks, zal ik doen!

[ Voor 45% gewijzigd door DoubleJ op 22-12-2005 22:35 ]
Hij is alweer dicht. 
Maar goed hoe oc de 1.5 bios nou heeft deze ook een htt grens op 274?
Edit\
Heb je de code van die cpu overzicht nog?want dan is het niet helemaal voor niks geweest.
had hem ook al toegevoegt aan de SP maar ik heb me maar ff door gestreept.
Maar goed hoe oc de 1.5 bios nou heeft deze ook een htt grens op 274?
Edit\
Heb je de code van die cpu overzicht nog?want dan is het niet helemaal voor niks geweest.
had hem ook al toegevoegt aan de SP maar ik heb me maar ff door gestreept.
[ Voor 115% gewijzigd door mad_max234 op 22-12-2005 22:37 ]
Helemaal niet. Je zit hier in dit topic precies goedDoubleJ schreef op donderdag 22 december 2005 @ 22:25:
[ Voor 16% gewijzigd door BalusC op 22-12-2005 22:39 ]
Ja daar heb je gelijk in,en anders moet je maar geen pc gaan bouwen.BalusC schreef op donderdag 22 december 2005 @ 22:37:
[...]
Helemaal niet. Je zit hier in dit topic precies goedMaar PMG is iets anders dan DOC: PMG is meer voor problemen en DOC is iets meer voor ervaringen (échte tweakers en OC'ers kunnen PMG-achtige problemen prima zelf oplossen
).
edit\
offtopic
Vetten site(The BalusC Server) mooi gedaan heb hem gelijk in mijn bookmarks gezet.
[ Voor 14% gewijzigd door mad_max234 op 22-12-2005 22:44 ]
Zie ASRock mobo topic geslotenBalusC schreef op donderdag 22 december 2005 @ 22:37:
[...]
Helemaal niet. Je zit hier in dit topic precies goedMaar PMG is iets anders dan DOC: PMG is meer voor problemen en DOC is iets meer voor ervaringen (échte tweakers en OC'ers kunnen PMG-achtige problemen prima zelf oplossen
). Daarnaast: liever 1 algemeen topic over een specifiek product dan 10 "grote" topics in verschillende subfora.
mad_max234 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 22:38:
edit\
offtopic
Vetten site(The BalusC Server) mooi gedaan heb hem gelijk in mijn bookmarks gezet.

Je hangt al op MSN atm
Tot zover offtopic gezever, laten we maar verder over ervaringen met dit bordje babbelen
Weet je wat ik zelf heel erg vreemd vind? Als ik zorg dat mijn systeem belast wordt, kan ik uptimes halen die best hoog zijn. Ik heb namelijk nog nooit meegemaakt dat mijn systeem crashed als ik bijvoorbeeld een DVD aan het recoden ben. Of als ik iets anders doe wat flink wat processorpower nodig heeft, zoals het omzetten van NEF-files in JPG's. Als mijn systeem echter bijna idle is, dan is juist de kans heel erg groot dat ik een freeze krijg, gevolgd door een reboot. Ik begin bijna te denken aan een probleem met Cool 'n Quiet, hoewel dat wel uit staat. Ik begin me dan ook af te vragen of Cool 'n Quiet wel echt uitstaat....Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 11:08:
[...]
Denk dat we een beetje tegen dezelfde problemen aan blijven lopen. Ik had er een nieuwe bios opgezet, versie 1.50, en daarna werkte mijn harde schijf niet meer onder SATA
Na lang geklooi werkte het ineens weer wel.
Iets anders wat ik trouwens vreemd vind, is dat mijn muis af en toe heel raar doet en maar half reageerd. Zowel mijn Logitech Dual Optical als mijn recent aangeschafte draadloze Logitech MX610.
Mestreechs volksleed:
Ik heb vaak dat wanneer mijn systeem freezed dingen als mp3tjes wel gewoon doordraaien en verder niets meer reageerd.
[ Voor 61% gewijzigd door DoubleJ op 22-12-2005 23:26 ]
Verwijderd
Ok,
Ik heb dus gister mijn vcore mod gedaan en is suc6 vol verlopen en draai nu op 2.9 24/7 op 1.525v.
Enige probleem is dat de artifacts of wat het ook mag zijn terug zijn.
Ik weet niet wat dit is en wat het veroorzaak, het ziet eruit als kleine verticale streepjes over me hele beeld. Dit was er ook toen ik me hele systeem opnieuwe had aan gezet nadat ik me opty erop had geinstaleerd maar hij verdween weer na een paar dagen toen de pc uit was. Het rare beeld is er ook waneer hij bezig is met posten en ook in de bios.
De lijntjes gaan meestal weg als ik de pc uit zet op de voeding dmv dat knopie achter en dan gelijk de power botton indruk omzo de transistoren te ''legen'' van electrische lading, maar de lijntjes komen dan weer spontaan terug waneer hij bij xp boot screen komt(lijntjes zijn dan in vorm van blokken).
Is me graka nou egt naar de kl*te of is het de mobo die af en toe gek doet.
Is er iemand die dit ook heeft of heeft meegemaakt?
Ik wil wel een pic op plaatsen van me desktop mah kan het nergens uploaden.
Ik heb dus gister mijn vcore mod gedaan en is suc6 vol verlopen en draai nu op 2.9 24/7 op 1.525v.
Enige probleem is dat de artifacts of wat het ook mag zijn terug zijn.
Ik weet niet wat dit is en wat het veroorzaak, het ziet eruit als kleine verticale streepjes over me hele beeld. Dit was er ook toen ik me hele systeem opnieuwe had aan gezet nadat ik me opty erop had geinstaleerd maar hij verdween weer na een paar dagen toen de pc uit was. Het rare beeld is er ook waneer hij bezig is met posten en ook in de bios.
De lijntjes gaan meestal weg als ik de pc uit zet op de voeding dmv dat knopie achter en dan gelijk de power botton indruk omzo de transistoren te ''legen'' van electrische lading, maar de lijntjes komen dan weer spontaan terug waneer hij bij xp boot screen komt(lijntjes zijn dan in vorm van blokken).
Is me graka nou egt naar de kl*te of is het de mobo die af en toe gek doet.
Is er iemand die dit ook heeft of heeft meegemaakt?
Ik wil wel een pic op plaatsen van me desktop mah kan het nergens uploaden.
Hier kan je makelijk uploaden.
http://picserver.student.utwente.nl/
Maar het kan goed dat het op de screenie niet zichtbaar is.
http://picserver.student.utwente.nl/
Maar het kan goed dat het op de screenie niet zichtbaar is.
[ Voor 32% gewijzigd door mad_max234 op 22-12-2005 23:51 ]
dat is idd wel wazig ja.Wil jou opteron trouwens niet verder als 2,9GhzVerwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 00:00:
Ok,
Zo ziet me desktop er dus uit
http://img369.imageshack.us/img369/7079/arti6ch.jpg
Verwijderd
jawel, mah board kan he niet aan met 1,55v heb 1,6 nodig voor stable denk ik. mah ik vindt 2,95 genoeg, misschien strx hoger als ik overstap naar DFi.
Enig idee wat dat wazig beeld veroorzaakt?
Ik ben zelf ook al geruime tijd op zoek naar een socket 939 bordje met AGP maar of zo'n asrock wel zo'n goede keus is is maar de vraag. Ik kan gewoon simpelweg geen bordje vinden waar ik me 100% bij thuisvoel:
Asus A8V serie schijnt enigzins instabiel te zijn, slecht bios te hebben en niet erg goed over te klokken.
Asrock Dual-Sata2 klinkt leuk en aardig, maar als er meteen problemen zijn met T1 en gezeur met AGP drivers, plakken in paint, flash enz heb ik er ook al weinig zin in.
Epox EP-9NDA3+ komt ook aardig in de buurt, maar schijnen toch een relatief groot aantal instabiele exemplaren van rond te zwerven.
De Gigabyte Nforce3 klinkt ook leuk maar schijnt ook wat instabiel te zijn.
Abit AV8 heeft volgens mij niet eens een eigen overklokdraadje dus zal ook wel niet denderend zijn
DFI Lanparty UT nf4 Ultra-D heeft toch ook wat probleempjes wat stabiliteit betreft.
Msi K8N Neo2 Platinum is eigenlijk net zo'n verhaal als de DFI.
Ik zoek gewoon een super stabiel moederbord, 1 keer crashen in de week is nog te veel voor mij, de laatste keer dat ik op mijn PC een blue screen heb gekregen is ongeveer een maand geleden toen ik ietsjes te ver had overgeklokt. Ik heb nu een Asus A7N8X-X met een Athlon XP 2400+ en een Asus V9999LE VGA kaart welke als GT draait. Aangezien ik niet erg vaak game maar toch een redelijk snelle kaart wil hebben voldoet deze voor mij voor de volle 100%.
1% prestatiewinst tussen verschillende chipsets boeit me niet, evanals hoe een moederbord er uit ziet, het moet gewoon hardstikke stabiel zijn en het moet redelijk goed overklokbaar zijn. Prijs interesseert me ook niet zo enorm veel, goedkoper is natuurlijk altijd beter maar het bordje moet natuurlijk wel weer zo'n 3 jaar gebruikt gaan worden en dan kijk ik echt niet op een paar tientjes als ik daarmee een hoop gezeur kan voorkomen. Ik neig al met al toch erg zwaar naar de DFI maar ik vind het PCI express gebeuren op deze Asrock ook wel interessant.
Graag zou ik het te kopen bordje met een Opteron 165 gaan gebruiken of, als de opterons niet te krijgen zijn een X2 3800+. Ik ga gebruik maken van 4 x 512 PC 3200. 2 reepjes Kingston Valueram met BH5, 1 reepje MDT, 1 reepje Infineon of ik moet een van de twee laatste niet gebruiken en in plaats daarvan een nieuw reepje kopen. Ik moet sowieso nog 1 reepje van 512 MB overhouden voor in mijn servertje te gebruiken, evanals 2 reepjes van 256 MB en nog 2 reepjes van 256 MB voor mijn 2e PC.
Is het een groot risico om voor deze Asrock te gaan als je een stabiel systeem wilt hebben of zal het geen problemen op gaan leveren? Zoals gezegd, 1% performance maakt niets uit maar ik ga niet mijn complete bios afstellen op lage snelheden omdat het bord anders instabiel wordt.
Lang verhaal kort maken: * GH45T zoekt een stabiel, overklokbaar socket 939 bord met AGP.
Asus A8V serie schijnt enigzins instabiel te zijn, slecht bios te hebben en niet erg goed over te klokken.
Asrock Dual-Sata2 klinkt leuk en aardig, maar als er meteen problemen zijn met T1 en gezeur met AGP drivers, plakken in paint, flash enz heb ik er ook al weinig zin in.
Epox EP-9NDA3+ komt ook aardig in de buurt, maar schijnen toch een relatief groot aantal instabiele exemplaren van rond te zwerven.
De Gigabyte Nforce3 klinkt ook leuk maar schijnt ook wat instabiel te zijn.
Abit AV8 heeft volgens mij niet eens een eigen overklokdraadje dus zal ook wel niet denderend zijn
DFI Lanparty UT nf4 Ultra-D heeft toch ook wat probleempjes wat stabiliteit betreft.
Msi K8N Neo2 Platinum is eigenlijk net zo'n verhaal als de DFI.
Ik zoek gewoon een super stabiel moederbord, 1 keer crashen in de week is nog te veel voor mij, de laatste keer dat ik op mijn PC een blue screen heb gekregen is ongeveer een maand geleden toen ik ietsjes te ver had overgeklokt. Ik heb nu een Asus A7N8X-X met een Athlon XP 2400+ en een Asus V9999LE VGA kaart welke als GT draait. Aangezien ik niet erg vaak game maar toch een redelijk snelle kaart wil hebben voldoet deze voor mij voor de volle 100%.
1% prestatiewinst tussen verschillende chipsets boeit me niet, evanals hoe een moederbord er uit ziet, het moet gewoon hardstikke stabiel zijn en het moet redelijk goed overklokbaar zijn. Prijs interesseert me ook niet zo enorm veel, goedkoper is natuurlijk altijd beter maar het bordje moet natuurlijk wel weer zo'n 3 jaar gebruikt gaan worden en dan kijk ik echt niet op een paar tientjes als ik daarmee een hoop gezeur kan voorkomen. Ik neig al met al toch erg zwaar naar de DFI maar ik vind het PCI express gebeuren op deze Asrock ook wel interessant.
Graag zou ik het te kopen bordje met een Opteron 165 gaan gebruiken of, als de opterons niet te krijgen zijn een X2 3800+. Ik ga gebruik maken van 4 x 512 PC 3200. 2 reepjes Kingston Valueram met BH5, 1 reepje MDT, 1 reepje Infineon of ik moet een van de twee laatste niet gebruiken en in plaats daarvan een nieuw reepje kopen. Ik moet sowieso nog 1 reepje van 512 MB overhouden voor in mijn servertje te gebruiken, evanals 2 reepjes van 256 MB en nog 2 reepjes van 256 MB voor mijn 2e PC.
Is het een groot risico om voor deze Asrock te gaan als je een stabiel systeem wilt hebben of zal het geen problemen op gaan leveren? Zoals gezegd, 1% performance maakt niets uit maar ik ga niet mijn complete bios afstellen op lage snelheden omdat het bord anders instabiel wordt.
Lang verhaal kort maken: * GH45T zoekt een stabiel, overklokbaar socket 939 bord met AGP.
ik zou ff bij een pc van een vriend van je kijken of ie het daarin wel goed doet.Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 00:29:
jawel, mah board kan he niet aan met 1,55v heb 1,6 nodig voor stable denk ik. mah ik vindt 2,95 genoeg, misschien strx hoger als ik overstap naar DFi.
Want het lijkt me sterk dat ie het een keer nie meer goed is.mijn moederbord wil trouwen wel verder ik zal morgen is kijken tot hoever de htt gaat.
@GH45T
Kan er heel kort over zijn als je 4x512 gaat draaie dan draai je altijd 2T en dan is dit bordje 100% stabiel
En problemen met agp drivers?
En als je geen problemen wilt dan moet je zeker geen dfi halen als noob.(niet lullig bedoeld
)
Verder moet je zelf maar kijk wat je koop daar is dit forum niet voor bedoeld.
kijk hier maar eens bij "Hardware Overwegingen & Aanschaf"(balusC
)
Kan er heel kort over zijn als je 4x512 gaat draaie dan draai je altijd 2T en dan is dit bordje 100% stabiel
En problemen met agp drivers?
kijk hier maar eens bij "Hardware Overwegingen & Aanschaf"(balusC
[ Voor 13% gewijzigd door mad_max234 op 23-12-2005 00:44 ]
nou als je 4 geheugen reepjes erin wilt hebben kun je zoiezo niet op 1T draaien en verschillende merken geheugen is ook niet zo slim.En er is geen 1 moederbord merk waar nog nooit problemen mee zijn geweest mijn vorige mobo was een msi K8N neo 2 platinum was een super moederbord nooit problemen mee gehad.Draait nou bij een vriend van mij.
Ik heb denk ik het geluk dat ik met mijn asrock mobo nergens last van hebt het enige probleem is eigenlijk dat alleen 1t bij sommige asrock mobo's niet goed werkt maar al je hem gewoon op 2t laat staan heb je nergens last van.
Ik heb denk ik het geluk dat ik met mijn asrock mobo nergens last van hebt het enige probleem is eigenlijk dat alleen 1t bij sommige asrock mobo's niet goed werkt maar al je hem gewoon op 2t laat staan heb je nergens last van.
[ Voor 1% gewijzigd door Jazekerrrrr op 23-12-2005 00:48 . Reden: ik was iets te laat ]
Dat 2T niet werkt met 4 modules weet ik, maar het zit er toch wel redelijk in dat er een keer 2 x 1 GB fatsoenlijk geheugen in komt in plaats van al dit budget spul.mad_max234 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 00:40:
@GH45T
En problemen met agp drivers?En als je geen problemen wilt dan moet je zeker geen dfi halen als noob.(niet lullig bedoeld
)
kijk hier maar eens bij "Hardware Overwegingen & Aanschaf"(balusC)
DFI heeft inderdaad nog al wat probleempjes, DOA bordjes enz, maar dat is nu juist wat ik bedoel, er is simpelweg geen Socket 939 AGP bord waar niet iets over valt op te merken als het over stabiliteit en overklokbaarheid gaat.
Overigens vind ik het een beetje vreemd dat je me n00b noemt, misschien beoordeel je dat op deze enkele post? Ja, ik ben inderdaad nieuw in het overklokken van AMD64 systemen simpelweg omdat ik er nog geen heb, maar overklokken doe ik nu een jaar of 5 en ik krijg wekelijks toch wel minimaal een 25 tal moederbordjes in mijn handen welke ik op allerlei manieren test. Ook met professionelere spulletjes ben ik vaak aan de gang, maar dit gaat allemaal zwaar offtopic.
Daarbij weet ik wat ik wil kopen, een stabiel, overklokbaar 939/AGP bord, maar welke het wordt bepaald juist dit soort topics en vandaar stel ik mijn vraag hier. Geloof me, ik heb al veel gezocht, heel veel maar ik kom er simpelweg niet uit omdat er overal wel wat valt aan te merken.
Ik bedoel ook amd64 systeems, dfi heeft zoveel opties die voor een nieuwkomer op amd64 misschien iets te veel wordt.Het is gewoon heel anders dan socketA bordjes snap je.GH45T schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 00:51:
[...]
Dat 2T niet werkt met 4 modules weet ik, maar het zit er toch wel redelijk in dat er een keer 2 x 1 GB fatsoenlijk geheugen in komt in plaats van al dit budget spul.
DFI heeft inderdaad nog al wat probleempjes, DOA bordjes enz, maar dat is nu juist wat ik bedoel, er is simpelweg geen Socket 939 AGP bord waar niet iets over valt op te merken als het over stabiliteit en overklokbaarheid gaat.
Overigens vind ik het een beetje vreemd dat je me n00b noemt, misschien beoordeel je dat op deze enkele post? Ja, ik ben inderdaad nieuw in het overklokken van AMD64 systemen simpelweg omdat ik er nog geen heb, maar overklokken doe ik nu een jaar of 5 en ik krijg wekelijks toch wel minimaal een 25 tal moederbordjes in mijn handen welke ik op allerlei manieren test. Ook met professionelere spulletjes ben ik vaak aan de gang, maar dit gaat allemaal zwaar offtopic.
Daarbij weet ik wat ik wil kopen, een stabiel, overklokbaar 939/AGP bord, maar welke het wordt bepaald juist dit soort topics en vandaar stel ik mijn vraag hier. Geloof me, ik heb al veel gezocht, heel veel maar ik kom er simpelweg niet uit omdat er overal wel wat valt aan te merken.
En als je 25 MOBO in de week in de onderhanden neemt dan heb je toch dikke ervaring met AMD64?
[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 23-12-2005 01:07 ]
ff een screenie van de hoogste htt op mijn bordje

op 335 htt start ie ook nog op maar niet in 1 keer.
maar 333 htt is zeker nie slecht voor een bordje van 60 euro
hier nog ff een screen met HTT op 335 en multi op 9x

op 335 htt start ie ook nog op maar niet in 1 keer.
maar 333 htt is zeker nie slecht voor een bordje van 60 euro
hier nog ff een screen met HTT op 335 en multi op 9x

[ Voor 61% gewijzigd door Jazekerrrrr op 23-12-2005 02:11 ]
Hmm net uurtje geleden Arctic freezer 64 pr0 binnen gekregen
mja I know vage tijden, dont ask.
ff kijken af dan helpt met OCen
[edit] vraagje kep hier arctic silver 5 liggen.. maar er zit al koelpasta op.. welke is het beste
[edit] vraagje kep hier arctic silver 5 liggen.. maar er zit al koelpasta op.. welke is het beste
[ Voor 29% gewijzigd door KappeNou op 23-12-2005 01:47 ]
ik neem aan dat als het een arctic freezer is dat er dan ook koelpasta van arctic opzit dus ik zou zeggen laat gewoon zitten.KappeNou schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 01:45:
Hmm net uurtje geleden Arctic freezer 64 pr0 binnen gekregenmja I know vage tijden, dont ask.
ja ok maar arctic silver 5 is ook beter dan 2.. dus daaromJazekerrrrr schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 01:50:
[...]
ik neem aan dat als het een arctic freezer is dat er dan ook koelpasta van arctic opzit dus ik zou zeggen laat gewoon zitten.
Ja maar een arctic freezer 64 Pro is ook nieuw dus daar zullen ze echt geen koelpaste van arctic silver2 op doen.KappeNou schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 01:56:
[...]
ja ok maar arctic silver 5 is ook beter dan 2.. dus daarombedoel kep het hier toch liggen vandaar
Verwijderd
Same here, hij is nog nooit vastgelopen als ik Half Life 2 speel, het is bijna altijd een moment dat ik niks aan het doen ben, gewoon alleen even het bureaublad aan heb staan.Ralph Smeets schreef op donderdag 22 december 2005 @ 23:18:
[...]
Weet je wat ik zelf heel erg vreemd vind? Als ik zorg dat mijn systeem belast wordt, kan ik uptimes halen die best hoog zijn. Ik heb namelijk nog nooit meegemaakt dat mijn systeem crashed als ik bijvoorbeeld een DVD aan het recoden ben. Of als ik iets anders doe wat flink wat processorpower nodig heeft, zoals het omzetten van NEF-files in JPG's. Als mijn systeem echter bijna idle is, dan is juist de kans heel erg groot dat ik een freeze krijg, gevolgd door een reboot. Ik begin bijna te denken aan een probleem met Cool 'n Quiet, hoewel dat wel uit staat. Ik begin me dan ook af te vragen of Cool 'n Quiet wel echt uitstaat....
Iets anders wat ik trouwens vreemd vind, is dat mijn muis af en toe heel raar doet en maar half reageerd. Zowel mijn Logitech Dual Optical als mijn recent aangeschafte draadloze Logitech MX610.
Daar zitten zeker een aantal AMD64 bordjes tussen maar die worden echt niet allemaal overgekloktmad_max234 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 01:01:
[...]
Ik bedoel ook amd64 systeems, dfi heeft zoveel opties die voor een nieuwkomer op amd64 misschien iets te veel wordt.Het is gewoon heel anders dan socketA bordjes snap je.
En als je 25 MOBO in de week in de onderhanden neemt dan heb je toch dikke ervaring met AMD64?(zullen geen socketAmeer zijn of allemaal intels
)
Maar goed, dit gaat erg ver offtopic, kan ik met een gerust hart een Asrock Dual-Sata2 nemen of is de kans er groot dat ik een instabiel moederbord krijg?
Verwijderd
Ding is echt mega stabiel hoor, ik heb mischien 1 keer in de 2 maanden een vastloper en dat zijn echt crashende programma's.
Hij is 100% stabiel, heb echt al in geen tijden een reboot gehad.GH45T schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 10:09:
[...]
Daar zitten zeker een aantal AMD64 bordjes tussen maar die worden echt niet allemaal overgekloktHet gaat zich voornamelijk om het overklokgedeelte waar ik geen ervaring mee heb, maar ik heb er inmiddels wel zo veel over gelezen dat het instellen geen probleem op zal leveren
Maar goed, dit gaat erg ver offtopic, kan ik met een gerust hart een Asrock Dual-Sata2 nemen of is de kans er groot dat ik een instabiel moederbord krijg?
en de uptime is echt weken, deze pc is ook een gateway dus staat zelden uit.
als ik een externe floppy drive koop kan die dan booten incombinatie met dit mobo.
dus dat ik dan via floppy kan opstarten extern???
dus dat ik dan via floppy kan opstarten extern???
Verwijderd
Me desktop begin nu wel weer helder eruit te zien, is egt gewoon raar waarom dit telkens gebeurt.Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 00:00:
Ok,
Zo ziet me desktop er dus uit
http://img369.imageshack.us/img369/7079/arti6ch.jpg
Het lijkt alsof iets moet laden omdat ik telkens de transistoren leeghaald.
Mah ben nu wel blij dat ik geen nieuwe kaart hoeft te halen alhoewel een de 6800GS agp versie mij zeer aantrek, eerste stap naar Surround screen gaming. Nog 7800GTX PCI-e(waneer hij flink gedaald is) halen met nog 2 tft. Iemand deze al geprobeerd, gewoon gamen met 3 screens? Moet tog kunnen op dit board, is een van de hoofd redenen dat ik hem heb gehaald.
Verwijderd
ok ik zie toch eindelijk in dat ik geen asus a8v moet kopen
dus ga ik voor de asrock dualsata,
ik wil hier graag ook een coolermaster hyper 48 maar ik weet niet als die past, kan ik namelijk nergens vinden op het world wide web
.
ik wil met die cooler natuurlijk de pc lekker koud houden voor het oc'en
ik wil hier graag ook een coolermaster hyper 48 maar ik weet niet als die past, kan ik namelijk nergens vinden op het world wide web
.
Ga er maar vanuit dat elke gangbare koeler past.Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 16:22:
ok ik zie toch eindelijk in dat ik geen asus a8v moet kopen![]()
.
zou het ook ff in de SP zetten want dit soort vragen komen te vaak voorbij.
mad_max234 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 17:31:
[...]
Ga er maar vanuit dat elke gangbare koeler past.![]()
Verwijderd
De backplate van een Zalman 7000A past echter niet goed op dit moederbord. Als je deze monteert en strak aandraait (zoals 't hoort) sloop je gegarandeerd je moederbord. In de backplate zit een opening zodat deze ruimte biedt aan de componenten aan de achterkant van het moederbord, deze opening is echter te klein.mad_max234 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 17:31:
[...]
Ga er maar vanuit dat elke gangbare koeler past.![]()
Een klein stukje weg slijpen van de backplate en 't past gelukkig perfect.
ik heb er ook een hyper 48 opzitten dus het past. maar je moet wel eerst de backplate achter het moederbord zetten.Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 16:22:
ok ik zie toch eindelijk in dat ik geen asus a8v moet kopen![]()
.
Wat is dat voor een onzin, de backplate is daar voor gemaakt S754/939 en past prima hier.Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 18:09:
[...]
De backplate van een Zalman 7000A past echter niet goed op dit moederbord. Als je deze monteert en strak aandraait (zoals 't hoort) sloop je gegarandeerd je moederbord. In de backplate zit een opening zodat deze ruimte biedt aan de componenten aan de achterkant van het moederbord, deze opening is echter te klein.
Een klein stukje weg slijpen van de backplate en 't past gelukkig perfect.
en mijn koeler zit gewoon goed vast zo als het hoort.
maar misschien heb je een net iets andere backpplate dan mijn er bij gekregen dat kan ook nog.
[ Voor 4% gewijzigd door mad_max234 op 25-12-2005 11:17 ]
Verwijderd
Gelukkig kerst!!!
K ff een vraagje,
Bij me bios kan ik me multiplier op 11x en hoger zetten, betekent dit dat me opty is unlocked sinds het eigenlijk op 10x ingesteld is.
Ik heb het nog niet geprobeerd om het op 11x te zetten, maar zou dit kunnen?
K ff een vraagje,
Bij me bios kan ik me multiplier op 11x en hoger zetten, betekent dit dat me opty is unlocked sinds het eigenlijk op 10x ingesteld is.
Test hetVerwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 12:25:
Gelukkig kerst!!!
K ff een vraagje,
Anders is het gewoon een bios bug ofzo
Bl44t
Verwijderd
ja backplate zit erbij, en houd het bordje de koeler wel een beetje, die koeler is namelijk best wel zwaar met 845 gramJazekerrrrr schreef op zondag 25 december 2005 @ 05:54:
[...]
ik heb er ook een hyper 48 opzitten dus het past. maar je moet wel eerst de backplate achter het moederbord zetten.
in iedergeval bedankt
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2005 12:44 ]
Verwijderd
Nah,Seagate schreef op zondag 25 december 2005 @ 12:37:
[...]
Test het
Anders is het gewoon een bios bug ofzo
Ik ga ff alle forums af, heb geen zin om me opty te mollen.
Maar is er niemand die dit heeft???
En nog iets anders, heb gister me Asus 6800GE erop gezet maar hebt last van freeze ups tijdens gamen, alhoewel het niet zo vaak is mah is wel erg irritant.
Het duurd zo'n 3 sec waarvan je gaat denken dat ie vast zit mah loopt dan gewoon weer rustig door.
Verwijderd
Waarschijnlijk heb ik een vroege versie van deze koeler, s939 bestond toen nog niet. Op het eerste gezicht leek de backplate ook perfect te passen... maar helaas 1 smd-component komt (bij normal aandraaien) tegen de backplate aan (ijzeren gedeelte). Dit heeft me helaas m'n moederbord gekost.mad_max234 schreef op zondag 25 december 2005 @ 11:15:
[...]
Wat is dat voor een onzin, de backplate is daar voor gemaakt S754/939 en past prima hier.
en mijn koeler zit gewoon goed vast zo als het hoort.![]()
maar misschien heb je een net iets andere backpplate dan mijn er bij gekregen dat kan ook nog.
Gelukkige kestdagen allemaal
Hierkwam ik achter nadat ik het kapotte moederbord had teruggebracht en het nieuwe inbouwde..
(pas toen zag ik dat het mijn eigen schuld was .. oeps!
Achja, geluk bij een ongeluk zeg maar
Verder bevalt dit moederbord me wel. Redelijke overclocker en agp + pci-e. Jammer alleen van sommige bios-problemen (1T, 274Mhz htt lock behalve ocwb1/2).
Maar z'n geld meer dan waard
Fijne kerstdagen
heeft iemand een linkje naar dat bios flash tooltje want op de site van asrock kan ik hem niet meer vinden.
ik wil OCWBETA1 instaleren maar het lukt niet omdat ik dietool niet heb en heeft het nog nut om die te instaleren ?
ik wil OCWBETA1 instaleren maar het lukt niet omdat ik dietool niet heb en heeft het nog nut om die te instaleren ?
hint asrock site.dragon9114 schreef op zondag 25 december 2005 @ 16:51:
heeft iemand een linkje naar dat bios flash tooltje want op de site van asrock kan ik hem niet meer vinden.
dragon9114 schreef op zondag 25 december 2005 @ 22:21:
heb ik al gezocht
Hij zit ook gewoon in de download link van een asrock bios 1.x en daar haal je hem uit,
het bestand heet asrflash.exe ff op een bootable floppy zetten met de ocwb1 en dan rebooten.
boot van floppy en typ je "asrflash ocwb1.bin"
[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 25-12-2005 22:32 ]
Verwijderd
ASRFLASH is wat uit gebreid qua optie als je dit mee type tijdens het executen van de file, het wordt dus;mad_max234 schreef op zondag 25 december 2005 @ 22:32:
[...]
oeps!
Hij zit ook gewoon in de download link van een asrock bios 1.x en daar haal je hem uit,
het bestand heet asrflash.exe ff op een bootable floppy zetten met de ocwb1 en dan rebooten.
boot van floppy en typ je "asrflash ocwb1.bin"
ASRFLASH OCWB1.BIN /py/sn/wb/cc/cd/cp/f/r
Ik vraag me af waneer je je bios flash met alleen door asrflash en dan bios naam of ie wel de hele boot block enzo ''cleart''.
FF iets anders, is er iemand die ook zijn multiplier tot x20 kan zetten met Opterons cpu's in de bios.
Betekent dit nou dat me cpu is unlocked wat heel onwaarschijnlijk is, of is het gewoon een bug in de Ocwb1 bios???
Heb het trouwens nog niet geprobeerd of x11 werkt, ben niet hoger gegaan dan x10(opteron standaard).
Gewoon ff proberen kan geen kwaad,mischien moet je ff cmos resetten,hij gaat echt niet kapot hij boot dan gewoon niet als hij gelocked is.Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 01:42:
[...]
ASRFLASH is wat uit gebreid qua optie als je dit mee type tijdens het executen van de file, het wordt dus;
ASRFLASH OCWB1.BIN /py/sn/wb/cc/cd/cp/f/r
Ik vraag me af waneer je je bios flash met alleen door asrflash en dan bios naam of ie wel de hele boot block enzo ''cleart''.
FF iets anders, is er iemand die ook zijn multiplier tot x20 kan zetten met Opterons cpu's in de bios.
Betekent dit nou dat me cpu is unlocked wat heel onwaarschijnlijk is, of is het gewoon een bug in de Ocwb1 bios???
Heb het trouwens nog niet geprobeerd of x11 werkt, ben niet hoger gegaan dan x10(opteron standaard).
edit\
Ik zou de ie optie eens proberen, ik heb nog niet zo veel ervaring met asrflash vandaar.
[ Voor 8% gewijzigd door mad_max234 op 26-12-2005 02:37 ]
ja dat kan ik ook maar hij start dan gewoon niet op dus hij is gewoon nog steeds gelockt.Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 12:25:
Gelukkig kerst!!!
K ff een vraagje,
en gelukkig kerst iedereen.
Verwijderd
Iets heel raar vandaag meegemaakt,
Ik zat te gamen en opeens liep ie vast en daarna beep's geluid achter mekaar.
Heb hem daarna gelijk uitgezet en ff gewacht. Tijdens de post kreeg ik de beep's weer, toen maar ff me bios gereset. Alles standaard nu dus weer xp proberen op te starten, hij boot tot desktop mah als hij me driver (Magic tune) van me tft laadt crash ie en reboot als gevolg.
Is wel raar want driver had ik gister erop gezet en tot van morgen dus deed ie het goed, en nu maar met moeite die driver eraf geflikkerd want safe mode xp was ook niet aan te komen.
Nu is alles weer ok mah hij draait alleen op standaard klok niet op 2,9 dus:(.
En over die x20 multi, ik heb x11 geprobeerd mah hij blijft locked, zal wel een bios bug zijn.
FF de bios beep's codes uitvinden...
EDIT:
O.k
Bios beep codes was een memory probleem!?!!
Repeating (endless loop) Memory error Check for improperly seated or missing memory.
http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm
Moet echt van me kingston AF!!!
Ik zat te gamen en opeens liep ie vast en daarna beep's geluid achter mekaar.
Heb hem daarna gelijk uitgezet en ff gewacht. Tijdens de post kreeg ik de beep's weer, toen maar ff me bios gereset. Alles standaard nu dus weer xp proberen op te starten, hij boot tot desktop mah als hij me driver (Magic tune) van me tft laadt crash ie en reboot als gevolg.
Is wel raar want driver had ik gister erop gezet en tot van morgen dus deed ie het goed, en nu maar met moeite die driver eraf geflikkerd want safe mode xp was ook niet aan te komen.
Nu is alles weer ok mah hij draait alleen op standaard klok niet op 2,9 dus:(.
En over die x20 multi, ik heb x11 geprobeerd mah hij blijft locked, zal wel een bios bug zijn.
FF de bios beep's codes uitvinden...
EDIT:
O.k
Bios beep codes was een memory probleem!?!!
Repeating (endless loop) Memory error Check for improperly seated or missing memory.
http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm
Moet echt van me kingston AF!!!
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 00:36 ]
Hmm ik heb denk ik een fout gemaakt
de Zalman 9500 past hier wel op. Ik had gewoon niet die ophoging schroefjes gebruikt die je in je kast schroeft en daarop het mobo monteerd
Ik had geen idee waar die goedkleurige schroefjes voor waren hahaha 
Nouja kep nu al een Acrtic freezer 64 pr0
en die schijnt even goed te koelen
ff snel fototje met me verouderde mobiel
Nouja kep nu al een Acrtic freezer 64 pr0

Verwijderd
Ik heb dit moederbord besteld tezame met een AMD64 3700+ San Diego. Nu zie ik net dat deze processor pas vanaf BIOS P1.30 wordt ondersteund. Betekend dit dat ik m helemaal niet kan booten als de retial BIOS een lagere versie is?
had je die busjes niet gebruikt? heb je gewoon je mobo zonder gouden busjes in je kast gezet? als dat zo is heb je mazzel da tje bord nog werkt!KappeNou schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 00:58:
Hmm ik heb denk ik een fout gemaaktde Zalman 9500 past hier wel op. Ik had gewoon niet die ophoging schroefjes gebruikt die je in je kast schroeft en daarop het mobo monteerd
Nouja kep nu al een Acrtic freezer 64 pr0en die schijnt even goed te koelen
[afbeelding]
Verwijderd
hahhaha LOL ik vond t al zo raar allemaal want het past zoooooooo goed allemaal!KappeNou schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 00:58:
Hmm ik heb denk ik een fout gemaaktde Zalman 9500 past hier wel op. Ik had gewoon niet die ophoging schroefjes gebruikt die je in je kast schroeft en daarop het mobo monteerd
Nouja kep nu al een Acrtic freezer 64 pr0en die schijnt even goed te koelen
[afbeelding]
Verwijderd
Vandaag mijn nieuwe voeding geplaatst. Ben benieuwd of dit mijn reboots en vastlopers gaat verhelpen. Hij draait nu iig al 10 minuten zonder problemen
In me vorige kast zonder busjes en in mijn huidige kast met busjes. Die busjes hebben niks mee te maken of die werkt hoorMister_X schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 10:25:
[...]
had je die busjes niet gebruikt? heb je gewoon je mobo zonder gouden busjes in je kast gezet? als dat zo is heb je mazzel da tje bord nog werkt!
waar staat dat dat niet werkt danVerwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 08:58:
Ik heb dit moederbord besteld tezame met een AMD64 3700+ San Diego. Nu zie ik net dat deze processor pas vanaf BIOS P1.30 wordt ondersteund. Betekend dit dat ik m helemaal niet kan booten als de retial BIOS een lagere versie is?
[ Voor 38% gewijzigd door KappeNou op 27-12-2005 13:21 ]
Verwijderd
wow 10 minuten, zegt dit iets over je vorige onstabiele systeem?Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 12:44:
Vandaag mijn nieuwe voeding geplaatst. Ben benieuwd of dit mijn reboots en vastlopers gaat verhelpen. Hij draait nu iig al 10 minuten zonder problemen

Normaal gesproken krijg je kortsluiting als je je moederbord strak tegen de mobotray aanschroeft.KappeNou schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 13:20:
In me vorige kast zonder busjes en in mijn huidige kast met busjes. Die busjes hebben niks mee te maken of die werkt hoorlol
Misschien dat je in je andere kast een mobotray met van de opstaande dingetjes hebt, dus uit 1 stuk. Dan zorgen die ervoor dat de pinnetjes aan de achterkant niet in contact komen met de tray.
Klik mee voor GoT!........
lol dat snap ik ook welIkke! schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 13:30:
[...]
Normaal gesproken krijg je kortsluiting als je je moederbord strak tegen de mobotray aanschroeft.
Misschien dat je in je andere kast een mobotray met van de opstaande dingetjes hebt, dus uit 1 stuk. Dan zorgen die ervoor dat de pinnetjes aan de achterkant niet in contact komen met de tray.
Dit topic is gesloten.