Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 56.923 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 21:18
http://tweakers.net/nieuws/41258
Ook het 'tabbed browsing'-concept werd onder handen genomen om de navigatie doorheen verschillende tabs en de user interface in het algemeen gebruiksvriendelijker te maken.
Het kan aan mij liggen, maar zou dat niet "...door verschillende tabs..." moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: Antikopieerbeleid Brein wekt onvrede bij OS-gemeenschap

Dikwerf? Moet dat wellicht niet dikwijls zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
KeeperoftheKeys schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 18:22:
[...]

Het kan aan mij liggen, maar zou dat niet "...door verschillende tabs..." moeten zijn?
Neuh, wat er nu staat is ook goed Nederlands. Misschien Nederlands dat voornamelijk in het zuiden van Nederland, ook wel België genaamd, gesproken wordt, maar het is wel correct.
Neej 8) .
dik·werf (bw.)
1 [archa.] dikwijls => vaak
Ik heb het woord erop uitgezocht trouwens ;) .

[ Voor 75% gewijzigd door Harm op 21-02-2006 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Harm schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 22:07:
[...]

Neuh, wat er nu staat is ook goed Nederlands. Misschien Nederlands dat voornamelijk in het zuiden van Nederland, ook wel België genaamd, gesproken wordt, maar het is wel correct.
[...]
Neej 8) .
[...]
Dat kan best zo zijn, maar het is niet een woord wat vaak gebruikt wordt en ook mij liet het hierheen komen om het aan te geven. Overigens in dat zelfde nieuwsje, HCC is toch een naam? Waarom schrijf je het dan met kleine letters?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

nieuws: Philips heeft CineFence-systeem tegen piraterij af

Het is 'in de markt zetten', niet 'op de markt zetten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Zwerver schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 09:29:
[...]

Dat kan best zo zijn, maar het is niet een woord wat vaak gebruikt wordt en ook mij liet het hierheen komen om het aan te geven. Overigens in dat zelfde nieuwsje, HCC is toch een naam? Waarom schrijf je het dan met kleine letters?
Mjah, het is correct Nederlands en dus is het goed. Als je het anders wil hebben, dan is dat dus geen spel- of typefout en hoort het niet in dit topic thuis. Ik heb echter al aangegeven dat ik het niet ga veranderen, omdat het correct Nederlands is, dus een nieuw topic openen heeft ook weinig zin. Zie het als een leerervaring en de mogelijkheid je kennis van het Nederlands uit te breiden!

'hcc' is ook correct geschreven, omdat de organisatie zichzelf zo noemt en dat ook zo schrijft. Ergo, HCC is onjuist.

[ Voor 6% gewijzigd door Harm op 22-02-2006 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Harm schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 10:07:
[...]

Mjah, het is correct Nederlands en dus is het goed. Als je het anders wil hebben, dan is dat dus geen spel- of typefout en hoort het niet in dit topic thuis. Ik heb echter al aangegeven dat ik het niet ga veranderen, omdat het correct Nederlands is, dus een nieuw topic openen heeft ook weinig zin. Zie het als een leerervaring en de mogelijkheid je kennis van het Nederlands uit te breiden!

'hcc' is ook correct geschreven, omdat de organisatie zichzelf zo noemt en dat ook zo schrijft. Ergo, HCC is onjuist.
Tja, waarom zouden we op de FP begrijpelijk Nederlands schrijven. Daarbij zou je ook wel eens wat beter tegen opbouwende kritiek mogen kunnen, ik loop je niet af te zeiken ofzo.....

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Zwerver schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 11:16:
[...]

Tja, waarom zouden we op de FP begrijpelijk Nederlands schrijven.
Het is Nederlands... dat jij het woord niet kent, doet daar niets vanaf. Als we alleen maar woorden zouden gebruiken die de grote meerderheid kent, zou er nooit iets terechtkomen van ontwikkeling in je taalkennis. Dát is mijn mening en door net wat andere woorden te gebruiken dan gewoonlijk, hoop ik daar mijn bijdrage aan te leveren.
Zwerver schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 11:16:
Daarbij zou je ook wel eens wat beter tegen opbouwende kritiek mogen kunnen, ik loop je niet af te zeiken ofzo.....
Mjah, als ik niet met je meega in je discussie, dan kan ik ineens niet tegen opbouwende kritiek? :? Dat klinkt mij vreemd in de oren eigenlijk. Maar goed, die discussie gaan we niet hier voeren. Je kent mijn e-mailadres :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
http://tweakers.net/etc/?Action=Poll&ID=745
CeBIT, was ist daß?
daß -> das

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 21:54
daß
1. dat
2. opdat
Link

Het kan dus wel, hoewel ik zelf ook dacht dat het das moest zijn...

[ Voor 3% gewijzigd door Bravebart op 22-02-2006 20:03 . Reden: Toch niet dus :) ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Nietes! Daß is een voegwoord, terwijl hier een aanwijzend voornaamwoord wordt bedoeld. Niet dat mensen die niet weten wat CeBit is iets aan kennis van de Duitse taal hebben, uiteraard, maar vooruit: toch gefikst :P

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:19
Telecom-verkeersgegevens
op de frontpage....

[edit]
en nog een vers van de pers: huisvesstte
nieuws: Grootste Europese eDonkey-server neergehaald *Update*

[ Voor 49% gewijzigd door SWINX op 22-02-2006 21:11 ]

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harm schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 22:07:
Neej 8) .
[...]
Ik weet dat dikwerf een woord is. Dan nog is het ongebruikelijker schrijven dan nodig is. Je kunt wel zo eloquent mogelijk je post in een stukje proza willen omtoveren, maar ik vind een nieuwspost niet de meest aangewezen plek om te pogen het vocabulaire van mensen op te vijzelen. Een nieuwspost schrijf je om helder een boodschap over te brengen, en niet om mensen verwonderend naar het feedback-topic te lokken. Imo dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 21:24:
[...]

Ik weet dat dikwerf een woord is. Dan nog is het ongebruikelijker schrijven dan nodig is. Je kunt wel zo eloquent mogelijk je post in een stukje proza willen omtoveren, maar ik vind een nieuwspost niet de meest aangewezen plek om te pogen het vocabulaire van mensen op te vijzelen. Een nieuwspost schrijf je om helder een boodschap over te brengen, en niet om mensen verwonderend naar het feedback-topic te lokken. Imo dus.
Dan verschillen wij daarover van mening, want ik zie iedere plek waar een schrijver iets probeert over te brengen aan een publiek als mogelijkheid om het publiek wat te leren, op élk gebied. Echter, ik sta vrij alleen in mijn opvatting dat het woordje 'dikwerf' daarin past. Derhalve zal ik dat aanpassen in de nieuwspost en dit woordje en andere onbekende archaïsche woorden ook proberen te vermijden.
Harm schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 10:07:
Ik heb echter al aangegeven dat ik het niet ga veranderen, omdat het correct Nederlands is, dus een nieuw topic openen heeft ook weinig zin.
Als aanvulling hierop: ik bedoelde dat het geen zin heeft een topic te openen om mij van gedachten te laten veranderen, aangezien dat ook nu nog niet gebeurd is. Een topic openen om een algemene discussie te starten over archaïsch taalgebruik, moeilijke woorden of een ander vergelijkbaar onderwerp, moet je zeker niet nalaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat het cynisme c.q. de arrogantie toch wel van je reactie afdruipt. Ik had gehoopt op een wat meer open dialoog. Gelukkig kan ik mij geenszins genoeg druk maken over een paar letters op de frontpage, om daar een ellenlange discussie over te gaan voeren in een apart topic. Zeker niet nadat is aangegeven dat een dergelijke onderneming al bij voorbaat futiel zal zijn, getuige je schijnbare zelfgenoegzaamheid. Wij verschillen inderdaad van mening, en daarmee is wat mij betreft de kous ook af.

Ik vraag je echter wel om even stil te staan bij het doel van 'nieuws posten'. Is dat informatie overdragen? En zo ja: is het dan niet de plicht van de 'poster' om het nieuws zo helder mogelijk te formuleren, teneinde elke mogelijke onduidelijkheid te voorkomen? Het moedwillig hanteren van onnodig ongebruikelijke woorden is weliswaar een welkome afwisseling voor de 'poster', maar of de doorsnee lezer dit verkiest boven klare taal, is maar zeer de vraag.

Ik geef toe, in dit specifieke geval is er door de context geen noemenswaardige, of in ieder geval geen onoverkomelijke verwarring. En ik wil zelfs zover gaan om toe te geven dat ik persoonlijk deze vorm van taalspeelsheid wel kan waarderen. Maar dat neemt niet weg dat ik toch van mening blijf dat het primaire doel van een nieuwssite zoals T.Net zou moeten zijn om te alle tijden het nieuws in zo begrijpelijk mogelijke termen wereldkundig te maken.

Ik stel dit boven mijn persoonlijke voorkeur voor variatie en jij niet.
Meer valt hier dan ook niet over te zeggen. Het zij zo.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 23:51:
Ik moet zeggen dat het cynisme c.q. de arrogantie toch wel van je reactie afdruipt.
Als je in het aparte topic hierover ook zo op de man gaat spelen, voorspel ik een rap slotje. Elke verdere reactie over dit onderwerp die echter nog in het Spel- en Tikfoutjes-topic (ja, daar zitten we nu) wordt gepost, wordt in elk geval getrashed. En dat geldt voor iedereen. On topic!

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• SWINX
SWINX schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 21:01:
Telecom-verkeersgegevens
op de frontpage....
Hier stond dus nog een typfout melding van mij ;)

• Mick
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04-2022

Mick

iedereen is uniek behalve ik

Telecom-verkeersgegevens
Gefikseerd. :)

computo ergo sum

• Zwerver
  • Niet online
nieuws: Slimme auto moet in 2010 de Europese weg op
Deze zouden, bij implementatie in alle wagens, dertig procent van alle fatale snelwegongelukken kunnen voorkomen, en negen procent van alle ongelukken met dodelijke afloop.
Zo ver ik weet is een fataal ongeluk een ongeluk met dodelijke afloop, wat is in deze het verschil dat bedoeld wordt?
Of is het idee juist dat er onderscheid wordt gemaakt tussen snelweg en niet snelweg...

[ Voor 12% gewijzigd door Zwerver op 23-02-2006 09:42 ]

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Zwerver schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 09:41:
Of is het idee juist dat er onderscheid wordt gemaakt tussen snelweg en niet snelweg...
Dat lijkt me de correcte interpretatie :)

• Zwerver
  • Niet online
Rataplan schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 09:47:
[...]
Dat lijkt me de correcte interpretatie :)
Oke :) Dan is het wel goed maar hoogstends wat verwarrend gekozen :P

• Rafe
  • Laatst online: 27-06 13:12
HighPoint levert drivers voor FeDore Core en de 32bits en 64bits versies van Windows.
Denk dat het Fedora Core moet zijn :).

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:04

Inge Janse

post-l33t

Kernachtig verholpen. Bedankt!

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Verwijderd

Nieuwspost 41295 (Highpoint en ICP introcuderen nieuwe RAID-Adapters):
Het eerste nieuwe product is de RocketRAID 2310 van HighPoint. Deze 4-poorts SATA RAID-adapters is voorzien van een PCI Express x4-interface en is het kleine broertje van de reeds verkrijgbare RocketRAID 2320.
Het moet waarschijnlijk RAID-adapter zijn ipv adapters.

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 19:05:
Nieuwspost 41295 (Highpoint en ICP introcuderen nieuwe RAID-Adapters):

[...]

Het moet waarschijnlijk RAID-adapter zijn ipv adapters.
Ik heb de andere RAID-adapters naar huis gestuurd...
maw gefixt

• 4AMD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
nieuws: Meer informatie en prijzen hd-dvd-spelers Toshiba bekend

"Het betreft de eerste hd-dvd-spelers die op de mark zullen verschijnen."
mark ---> markt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 23:14

Tomatoman

Fulltime prutser

De grafischekaartenfabrikant wist de laatste weken alle ogen op zich gericht [...]
grafischekaartenfabrikant --> grafische-kaartenfabrikant

Het is een fabrikant van grafische kaarten, dus een grafische-kaartenfabrikant. :)

Een vergelijkbaar voorbeeld: koude-grondtuinbouw. Dit is tuinbouw op koude grond, in tegenstelling tot tuinbouw in kassen. Zou het koppelteken er niet staan ('koude grondtuinbouw') dan was de tuinbouw koud, zou het één woord zijn ('koudegrondtuinbouw') dan is het tuinbouw op koudegrond (en 'koudegrond' is geen Nederlands woord). Een ander voorbeeld dat weleens in het Groot Dictee der Nederlandse Taal is gebruikt: ivoren-torenhouding.

Edit:
Verderop in het artikel staat:
[...] snel navolging zal moeten vinden als de grafischekaartenmakers hun nieuwe hardware op grote schaal willen afzetten.
Zelfde verhaal:
grafischekaartenmakers --> grafische-kaartenmakers

[ Voor 23% gewijzigd door Tomatoman op 24-02-2006 00:37 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Uit dit nieuws nieuws: Belgische auteursrechtenclub raakt vergunning kwijt
Minister Verwinghen
Maar als ik het nieuws lees waaruit dit nieuws word geciteerd ( http://www.vrtnieuws.net/.../060223Uradex/index.shtml )

Blijkt hij
Minister van Economie Verwilghen
te heten

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

tomatoman schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 00:34:
[...]
grafischekaartenfabrikant --> grafische-kaartenfabrikant

Het is een fabrikant van grafische kaarten, dus een grafische-kaartenfabrikant. :)

Een vergelijkbaar voorbeeld: koude-grondtuinbouw. Dit is tuinbouw op koude grond, in tegenstelling tot tuinbouw in kassen. Zou het koppelteken er niet staan ('koude grondtuinbouw') dan was de tuinbouw koud, zou het één woord zijn ('koudegrondtuinbouw') dan is het tuinbouw op koudegrond (en 'koudegrond' is geen Nederlands woord). Een ander voorbeeld dat weleens in het Groot Dictee der Nederlandse Taal is gebruikt: ivoren-torenhouding.

Edit:
Verderop in het artikel staat:

[...]
Zelfde verhaal:
grafischekaartenmakers --> grafische-kaartenmakers
Dat koppelteken is mogelijk (de vrijheid om de structuur van samenstellingen te verduidelijken met een koppelteken), maar zeker niet verplicht. Zoek maar eens op www.woordenlijst.org naar woorden als 'langeafstandsloper' en 'heteluchtmotor'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
En de andere wijzigingen zijn doorgevoerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

nieuws: Feature-complete versie van Vista Enterprise bekeken

De Inquirer ligt naar The Register, dus dat kan sowieso al niet, verder kan het ook nooit De Inquirer zijn aangezien het om een naam gaat, en die The Inquirer is :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Ach verdorie, heb ik ze doorelkaar gegooid :)

Overigens gebruiken zowel medewerkers van The Register als The Inquirer de naam van hun site met grote regelmaat zonder lidwoord, dus ik zit er niet mee als wij dat ook af en toe doen ;) Dat 'de Inquirer' hier met een hoofdletter D begon lag uiteraard aan het feit dat 'de' het eerste woord van een zin is :P

Fixed, anyways :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

nieuws: 3Dlabs ruilt desktop voor mobieltje in

Moet natuurlijk ongeveer 34 zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Noticed and fixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
meuktracker: Real Alternative 1.47

"Deze release wordt geleverd met de laatste versie van mediaspeler Media Player Classic en verder kunnen we uit het changelog opmaken dat de RealMedia-componenten van een nieuwere generatie zijn:"
---> De Media Player Classic link gaat nu naar de op één na nieuwste versie i.p.v. naar meuktracker: Media Player Classic 6.4.8.7 (de nieuwste)

Verder is het beter de huidige indirecte link onder "Download:" te vervangen door een directe link, zoals http://codecpack.nl/realalt147.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
nieuws: Intel G965-chipset met Shader Model 3.0-ondersteuning
Verder kan de chip hardwarematig het coderen van high-definition MPEG2- en WMV9b-videobeelden versnellen.
Ik denk dat hier decoderen wordt bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
nieuws: Intel G965-chipset met Shader Model 3.0-ondersteuning

"Deze chipset is onderdeel van een serie chipsets die in waarschijnlijk in het derde kwartaal van dit jaar geïntroduceerd worden."
in ---> weghalen (dubbel)

nieuws: nVidia plant prijsverlagingen high-end videokaarten

"X-Bit Labs bericht dat de nieuwe generatie high-end videokaarten van nVidia waarschijnlijk een minder zware last voor ... portemonnee zal gaan vormen de dan de huidige 7800-serie."
... ---> de
de ---> weghalen

nieuws: Geruchten over nieuw Opteron-socket zwellen aan

"Interessant is ook het gerucht dat AMD, na eerder al de de geheugencontroller in de centrale rekeneenheid te hebben geïntegreerd, nu een PCIe-controller vanuit het nieuwe socket zijn werk zal laten doen."
de de ---> de

nieuws: Sun brengt ontwerp UltraSparc T1-processor uit onder GPL

"Wanneer de ‘source code’ van de UltraSparc T1 op OpenSparc.com geplaatst worden is nog niet bekend."
worden ---> wordt

nieuws: Online webpagina's maken met Google Page Creator

"Google Page Creator is niet de eerste tool van Google waarmee gebruikers de mogelijkheid krijgen om zaken op internet te publceren."
publceren ---> publiceren

nieuws: ATi-kaart met 'echte HDMI-HDCP-ondersteuning' onderweg

"De HDCP/DVI-combinatie voor ATi-kaarten behoort daarmee nog steeds niet niet tot de mogelijkheden, tenzij er weer genoegen wordt genomen met fors lagere beeldkwaliteit."
niet niet ---> niet

nieuws: Sony komt met compacte High Definition-camcorder

"Volgens Sony is de HDR-HC3 de kleinste en lichste HD-camcorder die momenteel op de markt is."
lichste ---> lichtste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 21:54

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
nieuws: Pentax lanceert twee nieuwe DSLR's
Tot slot heeft Pentax nog een middenformaat camera geïntroduceerd. Deze nieuwe camera voor professionele fotograven heeft een resolutie van 18,6 megapixels en maakt gebruik van een extra grote CCD die is ontwikkeld door Kodak.
fotograven moet natuurlijk zijn fotografen, met een f :)

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
Er zijn hier en daar wat overbodige 'de' en andere woorden wegehaald, en ook de andere fouten zijn gefixt (enkele nieuwsposters hebben last van een stotterend toetsenbord geloof ik :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
nieuws: Nieuwe versie Aopen MiniPC in aantocht

"Verder beschikt het apparaat over een mini-PCI-uitbreidinsslot en Serial ATA-connectoren voor de 2,5"-harddisk en slot-loading DVD-drive."
uitbreidinsslot ---> uitbreidingsslot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
nieuws: MySQL neemt hoofdontwikkelaar Firebird in dienst
Dit bedrijf ontwikkelt een geïntegreerde database- en applicatieserver op basis van Java waarbij het database gedeelte diverse innovatieve technieken gebruikte om de snelheid te verhogen.
databasegedeelte
Om niet volledig afhankelijk te zijn van Oracle is het noodzakelijk dat MySQL zijn eigen transactionele database-engine ontwikkeld.
ontwikkelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Done :).

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
De vrouw van Jim Starkey werkt ook als ontwikkelaar van Firebird en zal eveneens in dienst treden by MySQL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Oi. Gedaan & bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeMind
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-09 09:34

SnakeMind

Silence...

SWINX schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 14:49:
De vrouw van Jim Starkey werkt ook als ontwikkelaar van Firebird en zal eveneens in dienst treden by MySQL

In hetzelfde nieuwsbericht staat een foto...
Helaas volgens de ALT van John, en niet van Jim...

Still Cripple as Hell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

nieuws: Nieuwe Eizo professionele lcd-schermen
Eizo heeft twee nieuwe lcd-schermen uitgebracht die de ColorEdge-serie van professionele lcd-schermen moet gaan aanvullen: de CE210W en CE230W.
Volgens de bron heet hij de CE240W, wat ook logischer is voor een 24 inch scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
http://tweakers.net/nieuws/41331
Deze manier van adverteren kan gebruikt worden om de kosten van de productie van een spel gedeeltelijk te dekken en geeft adverteerders een ingang om jong, mannelijk publiek te benaderen dat via de traditionele media niet meer te bereiken zijn, aldus Jonathan Epstein, vertegenwoordiger van Double Fusion.
Een publiek is te bereiken volgens mij...

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

e enorme stijging van de productie van Lenovo is vooral te wijten aan de overname door dit bedrijf van de pc-divisie van IBM vorig jaar.
Bij een daling van de productie zou ik inderdaad zeggen: te wijten aan. Bij een gestegen productie is te danken aan een betere optie :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Alles aangepast. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
nieuws: Auditors raken personeelsgegevens Sun en McAfee kwijt
....Bits of Freedom al eerder als onwenselijk betiteld omdat een succesvolle aanval op deze centrale database 'een nationale ramp' zou betekenen.
Link onder betekenen is stuque ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Zou weer goed moeten zijn nu :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daimanta
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-11-2023
"In theorie zou een Crossfire-opstelling van twee Radeon X1600 XT-kaarten nagenoeg dezelfde prestaties moeten leveren dan één losse X1800 XT."

Het woord "dan" moet "als" worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:12
nieuws: GeCube plant dual Radeon X1600 XT-kaart

Daarin staat een grammaticale fout:

In theorie zou een Crossfire-opstelling van twee Radeon X1600 XT-kaarten nagenoeg dezelfde prestaties moeten leveren dan één losse X1800 XT

Dan moet als zijn, het is een vergelijking met gelijke trappen, dus als ipv dan

Voorbeeld:
Ik ben beter dan jij (verschillende trappen van vergelijking, de een is beter, de ander slechter)
Ik ben net zo goed als jij (gelijke trappen, we zijn even goed)

Verder:
Vooral als het spel dat gespeeld wordt geen rekening houdt met een dual-GPU-opstelling, kan er vaak niet veel extra snelheid worden behaald. Daarnaast is de prijs nogal aan de hoge kant.

De komma na dual-GPU-opstelling mag weg, het is een doorlopende zin, geen bijzin-hoofdzin constructie. Verder is het retorisch lekkerder om na behaald de punt te vervangen voor een komma, dat leest iets makkelijker door.

Dus: Vooral als het spel dat gespeeld wordt geen rekening houdt met een dual-GPU-opstelling kan er vaak niet veel extra snelheid worden behaald, daarnaast is de prijs nogal aan de hoge kant.

Ja ik verveel me :P

Edit: Damn you Daimanta :P

[ Voor 14% gewijzigd door Yofresh op 27-02-2006 21:48 ]

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:19

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Yofresh_750 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 21:43:
nieuws: GeCube plant dual Radeon X1600 XT-kaart

Daarin staat een grammaticale fout:

In theorie zou een Crossfire-opstelling van twee Radeon X1600 XT-kaarten nagenoeg dezelfde prestaties moeten leveren dan één losse X1800 XT

Dan moet als zijn, het is een vergelijking met gelijke trappen, dus als ipv dan

Voorbeeld:
Ik ben beter dan jij (verschillende trappen van vergelijking, de een is beter, de ander slechter)
Ik ben net zo goed als jij (gelijke trappen, we zijn even goed)

Verder:
Vooral als het spel dat gespeeld wordt geen rekening houdt met een dual-GPU-opstelling, kan er vaak niet veel extra snelheid worden behaald. Daarnaast is de prijs nogal aan de hoge kant.

De komma na dual-GPU-opstelling mag weg, het is een doorlopende zin, geen bijzin-hoofdzin constructie. Verder is het retorisch lekkerder om na behaald de punt te vervangen voor een komma, dat leest iets makkelijker door.

Dus: Vooral als het spel dat gespeeld wordt geen rekening houdt met een dual-GPU-opstelling kan er vaak niet veel extra snelheid worden behaald, daarnaast is de prijs nogal aan de hoge kant.

Ja ik verveel me :P

Edit: Damn you Daimanta :P
aangepast

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat laatste kan vervolgens als argument dienen om de Child Online Protection Act uit de dood op te laten herrijzen.

Opherrijzen ?? Wat is dat ;)

nieuws: Justitie VS vecht afwijzing dataverzoek door Google aan

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Op afgevoerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:52
Uit nieuws: Lenovo start levering eigen-merk pc's in maart:
Het Lenovo 3000-gamma werd vorige week voorgesteld in Londenen bestaat ...
Moet een spatie bij achter Londen.
..., maar biedt zowel Pentium 4-, Celeron- en Semprom-modellen aan.
Semprom moet Sempron zijn.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Gefikst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:42

MBV

nieuws: Panasonic komt met digitale spiegelreflex: ... CMOS-sensor is door Panasonic zelf ontwikkeld...
... stof op het CCD komt ...
Welk CCD? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Laatst online: 12-09 17:02
nieuws: Sony brengt dvd-brander met dvd-ram-ondersteuning uit
Dubbellaagse media in de formaten dvd+r en dvd-r kan beschreven worden op een snelheid van respectievelijk 8x en 4x.
Ik ben er niet helemaal zeker van, maar volgens mij slaat "kan" op media, en dat is meervoud, en dan moet het dus "kunnen" zijn?

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

We zijn weer proper en rein. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Laatst online: 15-09 23:14

Tomatoman

Fulltime prutser

Vietnam zou naar verluid zeer agressief onderhandeld hebben [...]
verluid --> verluidt

Vervoeging van het werkwoord verluiden, gewoon stam + t. :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Made4U
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
nieuws: Sony Ericsson komt met Cybershot/Blogger-telefoons

"een 2,3MP-camera" -> "een 3,2MP-camera"

volgens de bron en het plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

FP-dictee is weer foutloos. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 14:57
Aangezien er op de website links voor week 1, 2 en 3 staan, worden de echt interessante details waarschijnlijk pas nog een week later, rond 9 maart, onthult.

Onthuld natuurlijk :)

Verder is de titel wel erg gekleurd naar mijn mening. (En gezien de reacties ben ik niet de enige :))

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Kofschipfout aangepast. (Mijn originele) titel roept daarnaast inderdaad wel erg veel (onbedoelde) negatieve associaties op. Ik heb het daarom genuanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Laatst online: 15-09 18:02
meuktracker: MyReact 1.9.4 RC3
Het changelog van MyReacti 1.9.4 RC3 ziet er als volgt uit:
MyReacti moet waarschijnlijk MyReact worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
nderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:08
nieuws: W300i nieuwste lid Sony Ericsson Walkman-familie
De W300i is naast bellen vooral bedoelt voor het luisteren naar muziek.
Moet bedoeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 08:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Enne in datzelfde bericht:
waar we gisteren over berichten,
Moet dat niet berichtten zijn?

Ik bericht vandaag
wij berichten vandaag
wij berichtten gisteren

of ben ik dan t'tjes scheel? :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Laatst online: 15-09 18:02
meuktracker: Quintessential Player beta build 108
Paul Quinn heeft een nieuwe development buid uitgebracht van zijn op audio toegespitste mediaspeler Quintessential Player.
Ik denk dat hier build moet komen testaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingRichard
  • Laatst online: 21-03 22:06

KingRichard

former Duke of Gloucester

Software updates / Quintessential Player beta build 108
Paul Quinn heeft een nieuwe development buid uitgebracht [...]
development build
Daarnaast is deze speler volledig skinnable en beschikt het over [...]
beschikt hij

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Ja, nee, inderdaad ja, jaha, en juist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
http://tweakers.net/nieuws/41392
In werkelijk heeft Microsoft de afgelopen jaren namelijk zo ongeveer ieder belangrijk onderdeel grondig aangepakt: van de kernel tot de grafische schil, en van netwerk tot audio.
In werkelijkheid...

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Jottem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
nieuws: 'Hebberige muziekuitgevers geven overwinning aan p2p'
Volgens Jonathan Potter van DiMA, de groep die de belangen van digitale muziekwinkels behartigd
Stam+t.

nieuws: Stallman licht GPLv3-veranderingen toe

In de derde alinea:
Ook zal de GPLv3 bedingen bevatten die een gebruiker het gebruiksrecht ontzeggen op het moment dat een rechtszaak wordt aangespannen in verband met patentinbreuk.
Ik ken bedingen alleen als werkwoord. :?

[ Voor 3% gewijzigd door Aham brahmasmi op 02-03-2006 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Ik ken bedingen alleen als werkwoord.
Een beding is wel degelijk een zelfstandig naamwoord, met als meervoud "bedingen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

meuktracker: PunBB 1.2.11
De ontwikkelaars waren ontevreden over de prestaties van andere forumpakketten waarom ze zijn begonnen met PunBB.
Waarom is meer vragend, niet om dingen uit te leggen of een reden te geven:
waarom ze zijn -> daarom zijn ze
:)

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 02-03-2006 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Past allebei niet echt goed, zin dus omgegooid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Laatst online: 11:40
nieuws: Japans laboratorium plaatst 59 teraflop supercomputer
IBM neemt met de ingebruikname van deze deze Blue Gene de eerste vier plaatsen in de lijst in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
*knippety*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
nieuws: Stallman licht GPLv3-veranderingen toe

"Op dit moment kunnen geïnteresseerden feedback leveren op het eerst voorstel voor de GPLv3 dat gedaan is door de Free Software Foundation (FSF)."
eerst ---> eerste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
En done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltpower
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-05 20:27
http://tweakers.net/productsurvey/survey/2206/

"Ik weet niet zeker of dit aan het geheugen licht"

Moet worden: ligt

[ Voor 10% gewijzigd door Coltpower op 02-03-2006 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltpower
nieuws: Microsoft onderzoekt computergebruik door analfabeten

"videoconferencing - dat ongetwijfeld een toegankelijker naam mee zal krijgen"

Moet worden: meer toegankelijke of toegankelijkere

[ Voor 5% gewijzigd door Coltpower op 02-03-2006 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Bosman schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:16:
http://tweakers.net/productsurvey/survey/2206/

"Ik weet niet zeker of dit aan het geheugen licht"

Moet worden: ligt
Dit is geen redactionele tekst. Neem ajb contact met de auteur op als het je dwarszit :)
Bosman schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:28:
nieuws: Microsoft onderzoekt computergebruik door analfabeten

"videoconferencing - dat ongetwijfeld een toegankelijker naam mee zal krijgen"

Moet worden: meer toegankelijke of toegankelijkere
Nope, zie http://taaladvies.net/taal/advies/tekst/27/. De naam heeft geen 'ingang' waar je doorheen kan wandelen, dus is voor de onverbogen vorm gekozen om het figuurlijke karakter te benadrukken.

[ Voor 3% gewijzigd door Rataplan op 02-03-2006 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltpower
Oh sorry... Lijkt wel of ik niets goed kan vandaag, vandaar dat ik dacht ik ga even foutjes opsporen....

Ook niet dus :'(

SORRY!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Goeie bedoelingen zijn ook wat waard :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
polaris schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 08:18:
[...]

Een beding is wel degelijk een zelfstandig naamwoord, met als meervoud "bedingen".
Och ja natuurlijk. Je hebt immers de uitdrukking "onder geen beding", maar op deze manier heb ik het nog niet vaak gebruikt zien worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

nieuws: Open Graphics Project voltooit ontwerp videokaart

PCI-X of PCIe? Want PCI-X lijkt mij voor een videokaart niet erg waarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
FnF schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 17:06:
nieuws: Open Graphics Project voltooit ontwerp videokaart

PCI-X of PCIe? Want PCI-X lijkt mij voor een videokaart niet erg waarschijnlijk :)
PCI-X.
An abridged list of features:

64-bit PCI (66MHz)/PCI-X (133MHz) interface
Het kan uiteraard dat deze mensen de ballen verstand van pci-varianten hebben, maar ergens lijkt me dat sterk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hark_k
  • Laatst online: 15-09 16:53
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2006
Daarnaast moest het moederbord ook goedleverbaar zijn
Graag met spatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

nieuws: Apple verhelpt ernstige Safari-bug
Naast de bug in Safari verhelpt de update ook nog 19 andere veiligheisproblemen die in Mac OS X aanwezig zijn.
- veiligheidsproblemen
Wanneer een speciaal aangepast gecomprimeerd bestand werd gedownload[.] was het mogelijk dat een kwaadwillend persoon ongemerkt programmacode kon uitvoeren op het systeem
- spatie
Een ander 'probleem' wat met deze update wordt verholpen[.] is een aanpassing in de instant messaging-client iChat.
- spatie

[ Voor 51% gewijzigd door PcDealer op 02-03-2006 22:47 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 08:47
Fixed
[...]

- spatie
Heb er een komma tussen gezet.
[...]

- spatie
Heb ook hier een komma tussen gezet.[quote]
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees eerst de topicstart!

Wat we niet in dit topic willen zien:
  • Opmerkingen over de inhoud van de teksten;
  • Suggesties voor een andere stijl of alternatieve manier van schrijven;
  • Opmerkingen over plaatjes, links, advertenties, Pricewatch-koppelingen, etc.;
  • Fouten in teksten die niet van de redactie komen (alle statische teksten, bijvoorbeeld op het inlogscherm, indexpagina van de Pricewatch, etc.).
Open voor dit soort dingen dus een apart topic!