Het kan aan mij liggen, maar zou dat niet "...door verschillende tabs..." moeten zijn?http://tweakers.net/nieuws/41258
Ook het 'tabbed browsing'-concept werd onder handen genomen om de navigatie doorheen verschillende tabs en de user interface in het algemeen gebruiksvriendelijker te maken.
Verwijderd
nieuws: Antikopieerbeleid Brein wekt onvrede bij OS-gemeenschap
Dikwerf? Moet dat wellicht niet dikwijls zijn?
Neuh, wat er nu staat is ook goed Nederlands. Misschien Nederlands dat voornamelijk in het zuiden van Nederland, ook wel België genaamd, gesproken wordt, maar het is wel correct.KeeperoftheKeys schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 18:22:
[...]
Het kan aan mij liggen, maar zou dat niet "...door verschillende tabs..." moeten zijn?
NeejVerwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 21:52:
nieuws: Antikopieerbeleid Brein wekt onvrede bij OS-gemeenschap
Ik heb het woord erop uitgezocht trouwensdik·werf (bw.)
1 [archa.] dikwijls => vaak
[ Voor 75% gewijzigd door Harm op 21-02-2006 22:09 ]
Dat kan best zo zijn, maar het is niet een woord wat vaak gebruikt wordt en ook mij liet het hierheen komen om het aan te geven. Overigens in dat zelfde nieuwsje, HCC is toch een naam? Waarom schrijf je het dan met kleine letters?Harm schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 22:07:
[...]
Neuh, wat er nu staat is ook goed Nederlands. Misschien Nederlands dat voornamelijk in het zuiden van Nederland, ook wel België genaamd, gesproken wordt, maar het is wel correct.
[...]
Neej.
[...]
Ik heb het woord erop uitgezocht trouwens.
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
nieuws: Philips heeft CineFence-systeem tegen piraterij af
Het is 'in de markt zetten', niet 'op de markt zetten'.
Het is 'in de markt zetten', niet 'op de markt zetten'.
Mjah, het is correct Nederlands en dus is het goed. Als je het anders wil hebben, dan is dat dus geen spel- of typefout en hoort het niet in dit topic thuis. Ik heb echter al aangegeven dat ik het niet ga veranderen, omdat het correct Nederlands is, dus een nieuw topic openen heeft ook weinig zin. Zie het als een leerervaring en de mogelijkheid je kennis van het Nederlands uit te breiden!Zwerver schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 09:29:
[...]
Dat kan best zo zijn, maar het is niet een woord wat vaak gebruikt wordt en ook mij liet het hierheen komen om het aan te geven. Overigens in dat zelfde nieuwsje, HCC is toch een naam? Waarom schrijf je het dan met kleine letters?
'hcc' is ook correct geschreven, omdat de organisatie zichzelf zo noemt en dat ook zo schrijft. Ergo, HCC is onjuist.
[ Voor 6% gewijzigd door Harm op 22-02-2006 10:17 ]
Tja, waarom zouden we op de FP begrijpelijk Nederlands schrijven. Daarbij zou je ook wel eens wat beter tegen opbouwende kritiek mogen kunnen, ik loop je niet af te zeiken ofzo.....Harm schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 10:07:
[...]
Mjah, het is correct Nederlands en dus is het goed. Als je het anders wil hebben, dan is dat dus geen spel- of typefout en hoort het niet in dit topic thuis. Ik heb echter al aangegeven dat ik het niet ga veranderen, omdat het correct Nederlands is, dus een nieuw topic openen heeft ook weinig zin. Zie het als een leerervaring en de mogelijkheid je kennis van het Nederlands uit te breiden!
'hcc' is ook correct geschreven, omdat de organisatie zichzelf zo noemt en dat ook zo schrijft. Ergo, HCC is onjuist.
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Het is Nederlands... dat jij het woord niet kent, doet daar niets vanaf. Als we alleen maar woorden zouden gebruiken die de grote meerderheid kent, zou er nooit iets terechtkomen van ontwikkeling in je taalkennis. Dát is mijn mening en door net wat andere woorden te gebruiken dan gewoonlijk, hoop ik daar mijn bijdrage aan te leveren.Zwerver schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 11:16:
[...]
Tja, waarom zouden we op de FP begrijpelijk Nederlands schrijven.
Mjah, als ik niet met je meega in je discussie, dan kan ik ineens niet tegen opbouwende kritiek?Zwerver schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 11:16:
Daarbij zou je ook wel eens wat beter tegen opbouwende kritiek mogen kunnen, ik loop je niet af te zeiken ofzo.....
http://tweakers.net/etc/?Action=Poll&ID=745
daß -> dasCeBIT, was ist daß?
Nietes! Daß is een voegwoord, terwijl hier een aanwijzend voornaamwoord wordt bedoeld. Niet dat mensen die niet weten wat CeBit is iets aan kennis van de Duitse taal hebben, uiteraard, maar vooruit: toch gefikst
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Telecom-verkeersgegevens
op de frontpage....
[edit]
en nog een vers van de pers: huisvesstte
nieuws: Grootste Europese eDonkey-server neergehaald *Update*
op de frontpage....
[edit]
en nog een vers van de pers: huisvesstte
nieuws: Grootste Europese eDonkey-server neergehaald *Update*
[ Voor 49% gewijzigd door SWINX op 22-02-2006 21:11 ]
Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt
Verwijderd
Ik weet dat dikwerf een woord is. Dan nog is het ongebruikelijker schrijven dan nodig is. Je kunt wel zo eloquent mogelijk je post in een stukje proza willen omtoveren, maar ik vind een nieuwspost niet de meest aangewezen plek om te pogen het vocabulaire van mensen op te vijzelen. Een nieuwspost schrijf je om helder een boodschap over te brengen, en niet om mensen verwonderend naar het feedback-topic te lokken. Imo dus.Harm schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 22:07:
Neej.
[...]
Ik heb het woord erop uitgezocht trouwens.
Dan verschillen wij daarover van mening, want ik zie iedere plek waar een schrijver iets probeert over te brengen aan een publiek als mogelijkheid om het publiek wat te leren, op élk gebied. Echter, ik sta vrij alleen in mijn opvatting dat het woordje 'dikwerf' daarin past. Derhalve zal ik dat aanpassen in de nieuwspost en dit woordje en andere onbekende archaïsche woorden ook proberen te vermijden.Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 21:24:
[...]
Ik weet dat dikwerf een woord is. Dan nog is het ongebruikelijker schrijven dan nodig is. Je kunt wel zo eloquent mogelijk je post in een stukje proza willen omtoveren, maar ik vind een nieuwspost niet de meest aangewezen plek om te pogen het vocabulaire van mensen op te vijzelen. Een nieuwspost schrijf je om helder een boodschap over te brengen, en niet om mensen verwonderend naar het feedback-topic te lokken. Imo dus.
Als aanvulling hierop: ik bedoelde dat het geen zin heeft een topic te openen om mij van gedachten te laten veranderen, aangezien dat ook nu nog niet gebeurd is. Een topic openen om een algemene discussie te starten over archaïsch taalgebruik, moeilijke woorden of een ander vergelijkbaar onderwerp, moet je zeker niet nalaten.Harm schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 10:07:
Ik heb echter al aangegeven dat ik het niet ga veranderen, omdat het correct Nederlands is, dus een nieuw topic openen heeft ook weinig zin.
Verwijderd
Ik moet zeggen dat het cynisme c.q. de arrogantie toch wel van je reactie afdruipt. Ik had gehoopt op een wat meer open dialoog. Gelukkig kan ik mij geenszins genoeg druk maken over een paar letters op de frontpage, om daar een ellenlange discussie over te gaan voeren in een apart topic. Zeker niet nadat is aangegeven dat een dergelijke onderneming al bij voorbaat futiel zal zijn, getuige je schijnbare zelfgenoegzaamheid. Wij verschillen inderdaad van mening, en daarmee is wat mij betreft de kous ook af.
Ik vraag je echter wel om even stil te staan bij het doel van 'nieuws posten'. Is dat informatie overdragen? En zo ja: is het dan niet de plicht van de 'poster' om het nieuws zo helder mogelijk te formuleren, teneinde elke mogelijke onduidelijkheid te voorkomen? Het moedwillig hanteren van onnodig ongebruikelijke woorden is weliswaar een welkome afwisseling voor de 'poster', maar of de doorsnee lezer dit verkiest boven klare taal, is maar zeer de vraag.
Ik geef toe, in dit specifieke geval is er door de context geen noemenswaardige, of in ieder geval geen onoverkomelijke verwarring. En ik wil zelfs zover gaan om toe te geven dat ik persoonlijk deze vorm van taalspeelsheid wel kan waarderen. Maar dat neemt niet weg dat ik toch van mening blijf dat het primaire doel van een nieuwssite zoals T.Net zou moeten zijn om te alle tijden het nieuws in zo begrijpelijk mogelijke termen wereldkundig te maken.
Ik stel dit boven mijn persoonlijke voorkeur voor variatie en jij niet.
Meer valt hier dan ook niet over te zeggen. Het zij zo.
Ik vraag je echter wel om even stil te staan bij het doel van 'nieuws posten'. Is dat informatie overdragen? En zo ja: is het dan niet de plicht van de 'poster' om het nieuws zo helder mogelijk te formuleren, teneinde elke mogelijke onduidelijkheid te voorkomen? Het moedwillig hanteren van onnodig ongebruikelijke woorden is weliswaar een welkome afwisseling voor de 'poster', maar of de doorsnee lezer dit verkiest boven klare taal, is maar zeer de vraag.
Ik geef toe, in dit specifieke geval is er door de context geen noemenswaardige, of in ieder geval geen onoverkomelijke verwarring. En ik wil zelfs zover gaan om toe te geven dat ik persoonlijk deze vorm van taalspeelsheid wel kan waarderen. Maar dat neemt niet weg dat ik toch van mening blijf dat het primaire doel van een nieuwssite zoals T.Net zou moeten zijn om te alle tijden het nieuws in zo begrijpelijk mogelijke termen wereldkundig te maken.
Ik stel dit boven mijn persoonlijke voorkeur voor variatie en jij niet.
Meer valt hier dan ook niet over te zeggen. Het zij zo.
Als je in het aparte topic hierover ook zo op de man gaat spelen, voorspel ik een rap slotje. Elke verdere reactie over dit onderwerp die echter nog in het Spel- en Tikfoutjes-topic (ja, daar zitten we nu) wordt gepost, wordt in elk geval getrashed. En dat geldt voor iedereen. On topic!Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 23:51:
Ik moet zeggen dat het cynisme c.q. de arrogantie toch wel van je reactie afdruipt.
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Hier stond dus nog een typfout melding van mij
Gefikseerd.Telecom-verkeersgegevens
computo ergo sum
nieuws: Slimme auto moet in 2010 de Europese weg op
Of is het idee juist dat er onderscheid wordt gemaakt tussen snelweg en niet snelweg...
Zo ver ik weet is een fataal ongeluk een ongeluk met dodelijke afloop, wat is in deze het verschil dat bedoeld wordt?Deze zouden, bij implementatie in alle wagens, dertig procent van alle fatale snelwegongelukken kunnen voorkomen, en negen procent van alle ongelukken met dodelijke afloop.
Of is het idee juist dat er onderscheid wordt gemaakt tussen snelweg en niet snelweg...
[ Voor 12% gewijzigd door Zwerver op 23-02-2006 09:42 ]
Dat lijkt me de correcte interpretatieZwerver schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 09:41:
OkeRataplan schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 09:47:
[...]
Dat lijkt me de correcte interpretatie
Denk dat het Fedora Core moet zijnHighPoint levert drivers voor FeDore Core en de 32bits en 64bits versies van Windows.
Kernachtig verholpen. Bedankt!
ingejanse.nl: dingen die ik doe
Verwijderd
Nieuwspost 41295 (Highpoint en ICP introcuderen nieuwe RAID-Adapters):
Het moet waarschijnlijk RAID-adapter zijn ipv adapters.Het eerste nieuwe product is de RocketRAID 2310 van HighPoint. Deze 4-poorts SATA RAID-adapters is voorzien van een PCI Express x4-interface en is het kleine broertje van de reeds verkrijgbare RocketRAID 2320.
Ik heb de andere RAID-adapters naar huis gestuurd...Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 19:05:
Nieuwspost 41295 (Highpoint en ICP introcuderen nieuwe RAID-Adapters):
[...]
Het moet waarschijnlijk RAID-adapter zijn ipv adapters.
maw gefixt
nieuws: Meer informatie en prijzen hd-dvd-spelers Toshiba bekend
"Het betreft de eerste hd-dvd-spelers die op de mark zullen verschijnen."
mark ---> markt
"Het betreft de eerste hd-dvd-spelers die op de mark zullen verschijnen."
mark ---> markt
grafischekaartenfabrikant --> grafische-kaartenfabrikantDe grafischekaartenfabrikant wist de laatste weken alle ogen op zich gericht [...]
Het is een fabrikant van grafische kaarten, dus een grafische-kaartenfabrikant.
Een vergelijkbaar voorbeeld: koude-grondtuinbouw. Dit is tuinbouw op koude grond, in tegenstelling tot tuinbouw in kassen. Zou het koppelteken er niet staan ('koude grondtuinbouw') dan was de tuinbouw koud, zou het één woord zijn ('koudegrondtuinbouw') dan is het tuinbouw op koudegrond (en 'koudegrond' is geen Nederlands woord). Een ander voorbeeld dat weleens in het Groot Dictee der Nederlandse Taal is gebruikt: ivoren-torenhouding.
Edit:
Verderop in het artikel staat:
Zelfde verhaal:[...] snel navolging zal moeten vinden als de grafischekaartenmakers hun nieuwe hardware op grote schaal willen afzetten.
grafischekaartenmakers --> grafische-kaartenmakers
[ Voor 23% gewijzigd door Tomatoman op 24-02-2006 00:37 ]
Een goede grap mag vrienden kosten.
Uit dit nieuws nieuws: Belgische auteursrechtenclub raakt vergunning kwijt
Blijkt hij
Maar als ik het nieuws lees waaruit dit nieuws word geciteerd ( http://www.vrtnieuws.net/.../060223Uradex/index.shtml )Minister Verwinghen
Blijkt hij
te hetenMinister van Economie Verwilghen
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Dat koppelteken is mogelijk (de vrijheid om de structuur van samenstellingen te verduidelijken met een koppelteken), maar zeker niet verplicht. Zoek maar eens op www.woordenlijst.org naar woorden als 'langeafstandsloper' en 'heteluchtmotor'.tomatoman schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 00:34:
[...]
grafischekaartenfabrikant --> grafische-kaartenfabrikant
Het is een fabrikant van grafische kaarten, dus een grafische-kaartenfabrikant.
Een vergelijkbaar voorbeeld: koude-grondtuinbouw. Dit is tuinbouw op koude grond, in tegenstelling tot tuinbouw in kassen. Zou het koppelteken er niet staan ('koude grondtuinbouw') dan was de tuinbouw koud, zou het één woord zijn ('koudegrondtuinbouw') dan is het tuinbouw op koudegrond (en 'koudegrond' is geen Nederlands woord). Een ander voorbeeld dat weleens in het Groot Dictee der Nederlandse Taal is gebruikt: ivoren-torenhouding.
Edit:
Verderop in het artikel staat:
[...]
Zelfde verhaal:
grafischekaartenmakers --> grafische-kaartenmakers
En de andere wijzigingen zijn doorgevoerd
nieuws: Feature-complete versie van Vista Enterprise bekeken
De Inquirer ligt naar The Register, dus dat kan sowieso al niet, verder kan het ook nooit De Inquirer zijn aangezien het om een naam gaat, en die The Inquirer is
De Inquirer ligt naar The Register, dus dat kan sowieso al niet, verder kan het ook nooit De Inquirer zijn aangezien het om een naam gaat, en die The Inquirer is
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Ach verdorie, heb ik ze doorelkaar gegooid 
Overigens gebruiken zowel medewerkers van The Register als The Inquirer de naam van hun site met grote regelmaat zonder lidwoord, dus ik zit er niet mee als wij dat ook af en toe doen
Dat 'de Inquirer' hier met een hoofdletter D begon lag uiteraard aan het feit dat 'de' het eerste woord van een zin is 
Fixed, anyways
Overigens gebruiken zowel medewerkers van The Register als The Inquirer de naam van hun site met grote regelmaat zonder lidwoord, dus ik zit er niet mee als wij dat ook af en toe doen
Fixed, anyways
Noticed and fixed
meuktracker: Real Alternative 1.47
"Deze release wordt geleverd met de laatste versie van mediaspeler Media Player Classic en verder kunnen we uit het changelog opmaken dat de RealMedia-componenten van een nieuwere generatie zijn:"
---> De Media Player Classic link gaat nu naar de op één na nieuwste versie i.p.v. naar meuktracker: Media Player Classic 6.4.8.7 (de nieuwste)
Verder is het beter de huidige indirecte link onder "Download:" te vervangen door een directe link, zoals http://codecpack.nl/realalt147.exe
"Deze release wordt geleverd met de laatste versie van mediaspeler Media Player Classic en verder kunnen we uit het changelog opmaken dat de RealMedia-componenten van een nieuwere generatie zijn:"
---> De Media Player Classic link gaat nu naar de op één na nieuwste versie i.p.v. naar meuktracker: Media Player Classic 6.4.8.7 (de nieuwste)
Verder is het beter de huidige indirecte link onder "Download:" te vervangen door een directe link, zoals http://codecpack.nl/realalt147.exe
nieuws: Intel G965-chipset met Shader Model 3.0-ondersteuning
Ik denk dat hier decoderen wordt bedoeld.Verder kan de chip hardwarematig het coderen van high-definition MPEG2- en WMV9b-videobeelden versnellen.
nieuws: Intel G965-chipset met Shader Model 3.0-ondersteuning
"Deze chipset is onderdeel van een serie chipsets die in waarschijnlijk in het derde kwartaal van dit jaar geïntroduceerd worden."
in ---> weghalen (dubbel)
nieuws: nVidia plant prijsverlagingen high-end videokaarten
"X-Bit Labs bericht dat de nieuwe generatie high-end videokaarten van nVidia waarschijnlijk een minder zware last voor ... portemonnee zal gaan vormen de dan de huidige 7800-serie."
... ---> de
de ---> weghalen
nieuws: Geruchten over nieuw Opteron-socket zwellen aan
"Interessant is ook het gerucht dat AMD, na eerder al de de geheugencontroller in de centrale rekeneenheid te hebben geïntegreerd, nu een PCIe-controller vanuit het nieuwe socket zijn werk zal laten doen."
de de ---> de
nieuws: Sun brengt ontwerp UltraSparc T1-processor uit onder GPL
"Wanneer de ‘source code’ van de UltraSparc T1 op OpenSparc.com geplaatst worden is nog niet bekend."
worden ---> wordt
nieuws: Online webpagina's maken met Google Page Creator
"Google Page Creator is niet de eerste tool van Google waarmee gebruikers de mogelijkheid krijgen om zaken op internet te publceren."
publceren ---> publiceren
nieuws: ATi-kaart met 'echte HDMI-HDCP-ondersteuning' onderweg
"De HDCP/DVI-combinatie voor ATi-kaarten behoort daarmee nog steeds niet niet tot de mogelijkheden, tenzij er weer genoegen wordt genomen met fors lagere beeldkwaliteit."
niet niet ---> niet
nieuws: Sony komt met compacte High Definition-camcorder
"Volgens Sony is de HDR-HC3 de kleinste en lichste HD-camcorder die momenteel op de markt is."
lichste ---> lichtste
"Deze chipset is onderdeel van een serie chipsets die in waarschijnlijk in het derde kwartaal van dit jaar geïntroduceerd worden."
in ---> weghalen (dubbel)
nieuws: nVidia plant prijsverlagingen high-end videokaarten
"X-Bit Labs bericht dat de nieuwe generatie high-end videokaarten van nVidia waarschijnlijk een minder zware last voor ... portemonnee zal gaan vormen de dan de huidige 7800-serie."
... ---> de
de ---> weghalen
nieuws: Geruchten over nieuw Opteron-socket zwellen aan
"Interessant is ook het gerucht dat AMD, na eerder al de de geheugencontroller in de centrale rekeneenheid te hebben geïntegreerd, nu een PCIe-controller vanuit het nieuwe socket zijn werk zal laten doen."
de de ---> de
nieuws: Sun brengt ontwerp UltraSparc T1-processor uit onder GPL
"Wanneer de ‘source code’ van de UltraSparc T1 op OpenSparc.com geplaatst worden is nog niet bekend."
worden ---> wordt
nieuws: Online webpagina's maken met Google Page Creator
"Google Page Creator is niet de eerste tool van Google waarmee gebruikers de mogelijkheid krijgen om zaken op internet te publceren."
publceren ---> publiceren
nieuws: ATi-kaart met 'echte HDMI-HDCP-ondersteuning' onderweg
"De HDCP/DVI-combinatie voor ATi-kaarten behoort daarmee nog steeds niet niet tot de mogelijkheden, tenzij er weer genoegen wordt genomen met fors lagere beeldkwaliteit."
niet niet ---> niet
nieuws: Sony komt met compacte High Definition-camcorder
"Volgens Sony is de HDR-HC3 de kleinste en lichste HD-camcorder die momenteel op de markt is."
lichste ---> lichtste
nieuws: Pentax lanceert twee nieuwe DSLR's
fotograven moet natuurlijk zijn fotografen, met een fTot slot heeft Pentax nog een middenformaat camera geïntroduceerd. Deze nieuwe camera voor professionele fotograven heeft een resolutie van 18,6 megapixels en maakt gebruik van een extra grote CCD die is ontwikkeld door Kodak.
Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.
Er zijn hier en daar wat overbodige 'de' en andere woorden wegehaald, en ook de andere fouten zijn gefixt (enkele nieuwsposters hebben last van een stotterend toetsenbord geloof ik
)
nieuws: Nieuwe versie Aopen MiniPC in aantocht
"Verder beschikt het apparaat over een mini-PCI-uitbreidinsslot en Serial ATA-connectoren voor de 2,5"-harddisk en slot-loading DVD-drive."
uitbreidinsslot ---> uitbreidingsslot
"Verder beschikt het apparaat over een mini-PCI-uitbreidinsslot en Serial ATA-connectoren voor de 2,5"-harddisk en slot-loading DVD-drive."
uitbreidinsslot ---> uitbreidingsslot
nieuws: MySQL neemt hoofdontwikkelaar Firebird in dienst
databasegedeelteDit bedrijf ontwikkelt een geïntegreerde database- en applicatieserver op basis van Java waarbij het database gedeelte diverse innovatieve technieken gebruikte om de snelheid te verhogen.
ontwikkeltOm niet volledig afhankelijk te zijn van Oracle is het noodzakelijk dat MySQL zijn eigen transactionele database-engine ontwikkeld.
De vrouw van Jim Starkey werkt ook als ontwikkelaar van Firebird en zal eveneens in dienst treden by MySQL
Oi. Gedaan & bedankt!
In hetzelfde nieuwsbericht staat een foto...SWINX schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 14:49:
De vrouw van Jim Starkey werkt ook als ontwikkelaar van Firebird en zal eveneens in dienst treden by MySQL
Helaas volgens de ALT van John, en niet van Jim...
Still Cripple as Hell
nieuws: Nieuwe Eizo professionele lcd-schermen
Volgens de bron heet hij de CE240W, wat ook logischer is voor een 24 inch scherm.Eizo heeft twee nieuwe lcd-schermen uitgebracht die de ColorEdge-serie van professionele lcd-schermen moet gaan aanvullen: de CE210W en CE230W.
http://tweakers.net/nieuws/41331
Een publiek is te bereiken volgens mij...Deze manier van adverteren kan gebruikt worden om de kosten van de productie van een spel gedeeltelijk te dekken en geeft adverteerders een ingang om jong, mannelijk publiek te benaderen dat via de traditionele media niet meer te bereiken zijn, aldus Jonathan Epstein, vertegenwoordiger van Double Fusion.
Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet
Bij een daling van de productie zou ik inderdaad zeggen: te wijten aan. Bij een gestegen productie is te danken aan een betere optiee enorme stijging van de productie van Lenovo is vooral te wijten aan de overname door dit bedrijf van de pc-divisie van IBM vorig jaar.
Alles aangepast. Bedankt!
nieuws: Auditors raken personeelsgegevens Sun en McAfee kwijt
Link onder betekenen is stuque....Bits of Freedom al eerder als onwenselijk betiteld omdat een succesvolle aanval op deze centrale database 'een nationale ramp' zou betekenen.
"In theorie zou een Crossfire-opstelling van twee Radeon X1600 XT-kaarten nagenoeg dezelfde prestaties moeten leveren dan één losse X1800 XT."
Het woord "dan" moet "als" worden
Het woord "dan" moet "als" worden
nieuws: GeCube plant dual Radeon X1600 XT-kaart
Daarin staat een grammaticale fout:
In theorie zou een Crossfire-opstelling van twee Radeon X1600 XT-kaarten nagenoeg dezelfde prestaties moeten leveren dan één losse X1800 XT
Dan moet als zijn, het is een vergelijking met gelijke trappen, dus als ipv dan
Voorbeeld:
Ik ben beter dan jij (verschillende trappen van vergelijking, de een is beter, de ander slechter)
Ik ben net zo goed als jij (gelijke trappen, we zijn even goed)
Verder:
Vooral als het spel dat gespeeld wordt geen rekening houdt met een dual-GPU-opstelling, kan er vaak niet veel extra snelheid worden behaald. Daarnaast is de prijs nogal aan de hoge kant.
De komma na dual-GPU-opstelling mag weg, het is een doorlopende zin, geen bijzin-hoofdzin constructie. Verder is het retorisch lekkerder om na behaald de punt te vervangen voor een komma, dat leest iets makkelijker door.
Dus: Vooral als het spel dat gespeeld wordt geen rekening houdt met een dual-GPU-opstelling kan er vaak niet veel extra snelheid worden behaald, daarnaast is de prijs nogal aan de hoge kant.
Ja ik verveel me
Edit: Damn you Daimanta
In theorie zou een Crossfire-opstelling van twee Radeon X1600 XT-kaarten nagenoeg dezelfde prestaties moeten leveren dan één losse X1800 XT
Voorbeeld:
Ik ben beter dan jij (verschillende trappen van vergelijking, de een is beter, de ander slechter)
Verder:
Vooral als het spel dat gespeeld wordt geen rekening houdt met een dual-GPU-opstelling, kan er vaak niet veel extra snelheid worden behaald. Daarnaast is de prijs nogal aan de hoge kant.
De komma na dual-GPU-opstelling mag weg, het is een doorlopende zin, geen bijzin-hoofdzin constructie. Verder is het retorisch lekkerder om na behaald de punt te vervangen voor een komma, dat leest iets makkelijker door.
Dus: Vooral als het spel dat gespeeld wordt geen rekening houdt met een dual-GPU-opstelling kan er vaak niet veel extra snelheid worden behaald, daarnaast is de prijs nogal aan de hoge kant.
Ja ik verveel me
[ Voor 14% gewijzigd door Yofresh op 27-02-2006 21:48 ]
"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca
aangepastYofresh_750 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 21:43:
nieuws: GeCube plant dual Radeon X1600 XT-kaart
Voorbeeld:
Verder:
Ja ik verveel me
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Verwijderd
Dat laatste kan vervolgens als argument dienen om de Child Online Protection Act uit de dood op te laten herrijzen.
Opherrijzen ?? Wat is dat
nieuws: Justitie VS vecht afwijzing dataverzoek door Google aan
Opherrijzen ?? Wat is dat
nieuws: Justitie VS vecht afwijzing dataverzoek door Google aan
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 00:08 ]
Op afgevoerd
Uit nieuws: Lenovo start levering eigen-merk pc's in maart:
Moet een spatie bij achter Londen.Het Lenovo 3000-gamma werd vorige week voorgesteld in Londenen bestaat ...
Semprom moet Sempron zijn...., maar biedt zowel Pentium 4-, Celeron- en Semprom-modellen aan.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
nieuws: Panasonic komt met digitale spiegelreflex: ... CMOS-sensor is door Panasonic zelf ontwikkeld...
... stof op het CCD komt ...
Welk CCD?
... stof op het CCD komt ...
Welk CCD?
nieuws: Sony brengt dvd-brander met dvd-ram-ondersteuning uit
Ik ben er niet helemaal zeker van, maar volgens mij slaat "kan" op media, en dat is meervoud, en dan moet het dus "kunnen" zijn?Dubbellaagse media in de formaten dvd+r en dvd-r kan beschreven worden op een snelheid van respectievelijk 8x en 4x.
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
We zijn weer proper en rein. Bedankt!
verluid --> verluidtVietnam zou naar verluid zeer agressief onderhandeld hebben [...]
Vervoeging van het werkwoord verluiden, gewoon stam + t.
Een goede grap mag vrienden kosten.
nieuws: Sony Ericsson komt met Cybershot/Blogger-telefoons
"een 2,3MP-camera" -> "een 3,2MP-camera"
volgens de bron en het plaatje
"een 2,3MP-camera" -> "een 3,2MP-camera"
volgens de bron en het plaatje
FP-dictee is weer foutloos. Bedankt!
Aangezien er op de website links voor week 1, 2 en 3 staan, worden de echt interessante details waarschijnlijk pas nog een week later, rond 9 maart, onthult.
Onthuld natuurlijk
Verder is de titel wel erg gekleurd naar mijn mening. (En gezien de reacties ben ik niet de enige
)
Onthuld natuurlijk
Verder is de titel wel erg gekleurd naar mijn mening. (En gezien de reacties ben ik niet de enige
WEBN & chill (@IBKR)
Kofschipfout aangepast. (Mijn originele) titel roept daarnaast inderdaad wel erg veel (onbedoelde) negatieve associaties op. Ik heb het daarom genuanceerd.
meuktracker: MyReact 1.9.4 RC3
MyReacti moet waarschijnlijk MyReact wordenHet changelog van MyReacti 1.9.4 RC3 ziet er als volgt uit:
nderdaad
nieuws: W300i nieuwste lid Sony Ericsson Walkman-familie
Moet bedoeld zijn.De W300i is naast bellen vooral bedoelt voor het luisteren naar muziek.
U spreekt de waarheid, is aangepast.MarcoC schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 15:00:
nieuws: W300i nieuwste lid Sony Ericsson Walkman-familie
[...]
Moet bedoeld zijn.
Enne in datzelfde bericht:
Ik bericht vandaag
wij berichten vandaag
wij berichtten gisteren
of ben ik dan t'tjes scheel?
.
Moet dat niet berichtten zijn?waar we gisteren over berichten,
Ik bericht vandaag
wij berichten vandaag
wij berichtten gisteren
of ben ik dan t'tjes scheel?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
meuktracker: Quintessential Player beta build 108
Ik denk dat hier build moet komen testaanPaul Quinn heeft een nieuwe development buid uitgebracht van zijn op audio toegespitste mediaspeler Quintessential Player.
Software updates / Quintessential Player beta build 108
development buildPaul Quinn heeft een nieuwe development buid uitgebracht [...]
beschikt hijDaarnaast is deze speler volledig skinnable en beschikt het over [...]
a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]
Ja, nee, inderdaad ja, jaha, en juist
http://tweakers.net/nieuws/41392
In werkelijkheid...In werkelijk heeft Microsoft de afgelopen jaren namelijk zo ongeveer ieder belangrijk onderdeel grondig aangepakt: van de kernel tot de grafische schil, en van netwerk tot audio.
Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet
Jottem
nieuws: 'Hebberige muziekuitgevers geven overwinning aan p2p'
nieuws: Stallman licht GPLv3-veranderingen toe
In de derde alinea:
Stam+t.Volgens Jonathan Potter van DiMA, de groep die de belangen van digitale muziekwinkels behartigd
In de derde alinea:
Ik ken bedingen alleen als werkwoord.Ook zal de GPLv3 bedingen bevatten die een gebruiker het gebruiksrecht ontzeggen op het moment dat een rechtszaak wordt aangespannen in verband met patentinbreuk.
[ Voor 3% gewijzigd door Aham brahmasmi op 02-03-2006 06:35 ]
Een beding is wel degelijk een zelfstandig naamwoord, met als meervoud "bedingen".Ik ken bedingen alleen als werkwoord.
meuktracker: PunBB 1.2.11
waarom ze zijn -> daarom zijn ze
Waarom is meer vragend, niet om dingen uit te leggen of een reden te geven:De ontwikkelaars waren ontevreden over de prestaties van andere forumpakketten waarom ze zijn begonnen met PunBB.
waarom ze zijn -> daarom zijn ze
[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 02-03-2006 11:52 ]
Past allebei niet echt goed, zin dus omgegooid
nieuws: Japans laboratorium plaatst 59 teraflop supercomputer
IBM neemt met de ingebruikname van deze deze Blue Gene de eerste vier plaatsen in de lijst in
*knippety*
"Op dit moment kunnen geïnteresseerden feedback leveren op het eerst voorstel voor de GPLv3 dat gedaan is door de Free Software Foundation (FSF)."
eerst ---> eerste
"Op dit moment kunnen geïnteresseerden feedback leveren op het eerst voorstel voor de GPLv3 dat gedaan is door de Free Software Foundation (FSF)."
eerst ---> eerste
En done
http://tweakers.net/productsurvey/survey/2206/
"Ik weet niet zeker of dit aan het geheugen licht"
Moet worden: ligt
[ Voor 10% gewijzigd door Coltpower op 02-03-2006 15:29 ]
nieuws: Microsoft onderzoekt computergebruik door analfabeten
"videoconferencing - dat ongetwijfeld een toegankelijker naam mee zal krijgen"
Moet worden: meer toegankelijke of toegankelijkere
[ Voor 5% gewijzigd door Coltpower op 02-03-2006 15:33 ]
Dit is geen redactionele tekst. Neem ajb contact met de auteur op als het je dwarszitBosman schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:16:
http://tweakers.net/productsurvey/survey/2206/
Nope, zie http://taaladvies.net/taal/advies/tekst/27/. De naam heeft geen 'ingang' waar je doorheen kan wandelen, dus is voor de onverbogen vorm gekozen om het figuurlijke karakter te benadrukken.Bosman schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:28:
nieuws: Microsoft onderzoekt computergebruik door analfabeten
[ Voor 3% gewijzigd door Rataplan op 02-03-2006 15:35 ]
Oh sorry... Lijkt wel of ik niets goed kan vandaag, vandaar dat ik dacht ik ga even foutjes opsporen....
Ook niet dus
SORRY!
Ook niet dus
SORRY!
Goeie bedoelingen zijn ook wat waard
Och ja natuurlijk. Je hebt immers de uitdrukking "onder geen beding", maar op deze manier heb ik het nog niet vaak gebruikt zien worden.polaris schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 08:18:
[...]
Een beding is wel degelijk een zelfstandig naamwoord, met als meervoud "bedingen".
nieuws: Open Graphics Project voltooit ontwerp videokaart
PCI-X of PCIe? Want PCI-X lijkt mij voor een videokaart niet erg waarschijnlijk
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
PCI-X.FnF schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 17:06:
nieuws: Open Graphics Project voltooit ontwerp videokaart
Het kan uiteraard dat deze mensen de ballen verstand van pci-varianten hebben, maar ergens lijkt me dat sterkAn abridged list of features:
64-bit PCI (66MHz)/PCI-X (133MHz) interface
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2006
Graag met spatieDaarnaast moest het moederbord ook goedleverbaar zijn
nieuws: Apple verhelpt ernstige Safari-bug
- veiligheidsproblemenNaast de bug in Safari verhelpt de update ook nog 19 andere veiligheisproblemen die in Mac OS X aanwezig zijn.
- spatieWanneer een speciaal aangepast gecomprimeerd bestand werd gedownload[.] was het mogelijk dat een kwaadwillend persoon ongemerkt programmacode kon uitvoeren op het systeem
- spatieEen ander 'probleem' wat met deze update wordt verholpen[.] is een aanpassing in de instant messaging-client iChat.
[ Voor 51% gewijzigd door PcDealer op 02-03-2006 22:47 ]
FixedPcDealer schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 22:46:
nieuws: Apple verhelpt ernstige Safari-bug
[...]
- veiligheidsproblemen
Heb er een komma tussen gezet.[...]
- spatie
Heb ook hier een komma tussen gezet.[quote][...]
- spatie
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees eerst de topicstart!
Wat we niet in dit topic willen zien:
Lees eerst de topicstart!
Wat we niet in dit topic willen zien:
- Opmerkingen over de inhoud van de teksten;
- Suggesties voor een andere stijl of alternatieve manier van schrijven;
- Opmerkingen over plaatjes, links, advertenties, Pricewatch-koppelingen, etc.;
- Fouten in teksten die niet van de redactie komen (alle statische teksten, bijvoorbeeld op het inlogscherm, indexpagina van de Pricewatch, etc.).