[MP3/HDD] Het Creative Zen Vision:M topic

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.186 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit zijn de specs van de officiele oplader (uit amerika)

Creative Switching Adapter (USA version)
Model# TESA1-050240
100-240VAC - 50-60kHz, MAX 0.32A
OUTPUT/ 5V- 2.4A

Then in another section it says on the AC adapter it says:
INPUT: AC100V 50/60Hz 28VA
OUTPUT: DC5V 2.4A

bron: epizenter.net

ik heb hier twee laders liggen, met 5v, 2A maar de ene is Plus -- Min
en de andere is Min -- Plus
welke zou werken, als ie er niet bij zit?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2006 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Bergie schreef op zondag 02 juli 2006 @ 14:15:
[...]

Zal volgens mij inderdaad langer gaan duren met opladen. Als je dat nog te langzaam gaat kan je hem natuurlijk altijd via de usb poort opladen.
Het maakt mij niet echt uit of hij langer doet over het opladen. Het is namelijk voor op vakantie, thuis gebruik ik er gewoon mijn laptoppie voor. Maar ik zag er tegenop om een 2000euro 17" laptop mee te slepen in de bus. |:(

Als men zennetje er maar niet van kapot gaat dan maakt het me niks uit :)

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 12:02:
ik heb hier twee laders liggen, met 5v, 2A maar de ene is Plus -- Min
en de andere is Min -- Plus
welke zou werken, als ie er niet bij zit?
Ik hoop dat de plugjes passen, maar als dat lukt, kijk dan even naar de polariteit. Op de Zen moet + op de middenkern, en - op de buitenmantel van de connector staan. Desnoods meet je het even na met een multimetertje.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Kan iemand mij een foto laten zien met de ZVM bekleed met de Bestskinsever?
Ik ben van plan om dat ook te kopen maar op de website zie je niet goed hoe de Bestskinsever op de ZVM zit.
ik heb nu een silicone hoes + raampje voor mijn ZVM maar het plastic raampje geeft zelf krassen op mijn speler ;(

Afbeeldingslocatie: http://img300.imageshack.us/img300/3011/zvm4mw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 11:31:
Hallo mannen kan ik hier ook een ac adapter aanhangen met DC out 5V - 3.0A. Dit is de lader van mijn digicam.
Anders lees je ook even een stuk of wat reacties die boven je staan :|

Nogmaals: zolang het voltage en de polariteit maar goed is zal het gewoon moeten werken. Het amperage van de adapter is het maximum wat hij kan leveren en zoals er al vaker gezegt is levert de orginele adapter max. 2.4A (die van mij tenminste).

Daarbij kan je hem ook via de usb poort opladen en die kan max ook maar iets van 2A leveren geloof ik dus meer dan dat zal de Vision M nooit vragen van je adapter.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

USB kan, dacht ik, 500mA leveren en dan ook nog niet eens continu. Even zoeken...

edit: 500mA inderdaad, zie hier naar "Power (VBUS)" scrollen.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat die 500mA ook niet continu geleverd kan worden (in het verhaaltje staat iets over current consumption bij initialization (100mA) en later in gebruik (500mA), dus misschien zit ik ernaast en werd alleen dat ermee bedoeld).

[ Voor 72% gewijzigd door Hillie op 04-07-2006 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Hillie schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 09:54:
USB kan, dacht ik, 500mA leveren en dan ook nog niet eens continu. Even zoeken...

edit: 500mA inderdaad, zie hier naar "Power (VBUS)" scrollen.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat die 500mA ook niet continu geleverd kan worden (in het verhaaltje staat iets over current consumption bij initialization (100mA) en later in gebruik (500mA), dus misschien zit ik ernaast en werd alleen dat ermee bedoeld).
Hmm, ik dacht dat de usb poort ook nog een soort van modus had voor apparaten die veel stroom verbruiken. Maar daar kan ik ook naast zitten. Mijn punt blijft hetzelfde :P

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Die "veel power" modus is inderdaad 500mA. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er net mee gespeeld bij Mediamarkt en dit is wel super zeg,kwa navigatie en vooral de hoge beeldkwaliteit. ik stond versteld van de video kwaliteit.
Paar Vraagjes:
- zou ie mijn avi's uit mijn Canon camera ( 320 x 240 ) afspelen zonder conversie?
( omdat ik weet dat niet elke avi dezlefde is)
- Ben je na USb connectie met PC je 'resume' punt kwijt ( afgezien van de bookmarkt functie)
Ik had een Iaudio X5 en vond dat altijd erg vervelend...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Wat voor .avi's maak je camera dan? Misschien wel handig om te weten.

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 04-07-2006 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, even Avi Codec eentje laten analyseren, en die meldt:

Video : 11.31 Mb, 2563 Kbps, 15.0 fps, res. 320*240 (4:3), MJPG = Motion JPEG, Ondersteund
Bestand : 11.71 Mb (11.71 Mb), duur 0:00:37, type AVI, 1 audio spoor(sporen), kwaliteit 40 %
Audio : 398 Kb, 88 Kbps, 11024 Hz, 1 kan., 0x1 = PCM, Ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 17:23:
Sorry, even Avi Codec eentje laten analyseren, en die meldt:

Video : 11.31 Mb, 2563 Kbps, 15.0 fps, res. 320*240 (4:3), MJPG = Motion JPEG, Ondersteund
Bestand : 11.71 Mb (11.71 Mb), duur 0:00:37, type AVI, 1 audio spoor(sporen), kwaliteit 40 %
Audio : 398 Kb, 88 Kbps, 11024 Hz, 1 kan., 0x1 = PCM, Ondersteund
als je even een klein testfilmpje op rapidshare ofzo zet, dan wil ik em wel even voor je testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee te gek!
hier heb je een test: www.djeduardo.nl/test.avi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 17:19:
Ik heb er net mee gespeeld bij Mediamarkt en dit is wel super zeg,kwa navigatie en vooral de hoge beeldkwaliteit. ik stond versteld van de video kwaliteit.
Paar Vraagjes:
- zou ie mijn avi's uit mijn Canon camera ( 320 x 240 ) afspelen zonder conversie?
( omdat ik weet dat niet elke avi dezlefde is)
- Ben je na USb connectie met PC je 'resume' punt kwijt ( afgezien van de bookmarkt functie)
Ik had een Iaudio X5 en vond dat altijd erg vervelend...
Ik heb zelf de Canon Ixus 400 en de avi's daarvan draaien gewoon direct op de ZVM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik hem direct via de Zen Vision M Media Explorer kopieer wil hij het niet doen, ik krijg de foutmelding:

Kan "test.avi" niet kopieren. De video-indeling overschrijdt de afspeelmogelijkheid van de speler.
Oorzaak: Audiosample frequentie 11khz wordt niet ondersteund (ondersteunende frequenties: 8, 6, 22, 24, 32, 44, 48)
En dan kan je ervoor kiezen om te converteren met de software....

Maar als ik in Windows Media Player het bestand ga overzetten, dan doet ie het wel, en hij speelt ook gewoon af met geluid. Ik weet alleen niet of WMP het bestand heeft geconverteerd of niet, hij heeft het iig niet aangegeven...

Misschien dat je de frequentie in de camera kan instellen...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ej, ik heb de groene net besteld bij mp3shop dus als het goed is, is ie er overmorgen :D ik hou jullie op de hoogte!

lolz: Afbeeldingslocatie: http://img269.imageshack.us/img269/7357/ipodisslecht5tq.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:05

Piggen

Lekker bakkie

IPod-bezitters die muziek kopen, zullen dat toch doen via de iTunes Music Store. AAC is ook nog eens een beter formaat dan WMA. Nergens voor nodig, dat gebash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:16
Ik heb mijn speler geïnstalleerd, en ben bezig er muziek op te zetten. Maar ik vroeg me af of jullie jullie speler hebben geregisteerd. Is dit echt nuttig om te doen, of is het aan te raden?
Verder vroeg ik me af welke firmware jullie erop hebben staan. De Amerikaanse, of de Europeese?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutch Dude
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

The Dutch Dude

Haiku Rules!

Gisteren heb ik mijn Vision:M binnengekregen en ik ben er erg enthousiast over. De geluidskwaliteit is goed, zelfs de meegeleverde oordopjes vielen me niet tegen (alhoewel de Sennheiser in-ear dopjes die ik erbij besteld had duidelijk beter zijn).
Weet iemand misschien een handige manier om album art voor alle albums erop te zetten? Het voor elk album apart doen is een beetje traag en omslachtig...

Overmatig computergebruik heeft mijn fantasie gedood, dus ben ik niet in staat een interessante tekst hierneer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
TheTMC schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:36:
Ik heb mijn speler geïnstalleerd, en ben bezig er muziek op te zetten. Maar ik vroeg me af of jullie jullie speler hebben geregisteerd. Is dit echt nuttig om te doen, of is het aan te raden?
Verder vroeg ik me af welke firmware jullie erop hebben staan. De Amerikaanse, of de Europeese?
Ik zou de Amerikaanse doen, dan heb je geen last van de volumebeperking.
The Dutch Dude schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 13:14:
Gisteren heb ik mijn Vision:M binnengekregen en ik ben er erg enthousiast over. De geluidskwaliteit is goed, zelfs de meegeleverde oordopjes vielen me niet tegen (alhoewel de Sennheiser in-ear dopjes die ik erbij besteld had duidelijk beter zijn).
Weet iemand misschien een handige manier om album art voor alle albums erop te zetten? Het voor elk album apart doen is een beetje traag en omslachtig...
Daar zijn wel programma'tjes voor, gebruik Google eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutch Dude
  • Laatst online: 08-03-2024

The Dutch Dude

Haiku Rules!

Ik heb ondertussen via wat forums Album Cover Art Downloader gevonden, ik ben hem op het moment aan het uitproberen, en Tag&Rename kan ook cover art downloaden, viel mij op.

Overmatig computergebruik heeft mijn fantasie gedood, dus ben ik niet in staat een interessante tekst hierneer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens de track & trace is mn ZVM er bijna :D
zijn dit de stappen die ik moet volgen?

1 software installeren
2 nieuwe firmware erop zetten
3 media erop zetten
4 opladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Hoe kan je zien (op de speler) welke firmware erop staat?
Bij mij geeft hij "Versie: 1.41.01e", en ik vroeg me af of die e stond voor Europa ofzo.
Ik dacht toch echt dat ik er de amerikaanse op gezet had. Dus heb ik het fout, of staat er een verkeerde firmware op? :?

@ Yeti-Boy
ik had hem zelf eerst helemaal opgeladen. Volgens mij was dat beter voor de batterij, maar dat weet ik niet zeker.

[ Voor 22% gewijzigd door TheTMC op 06-07-2006 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat de e voor europa staat, want bij mijn iriver h10 was dat ook het geval, maar ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen

btw: mooie auto heb je dan

ps. miss is dit al gevraagt, maar zou het mogelijk zijn na een firmware dat ie ook ac3 geluid in films afspeelt?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 13:05 . Reden: vraagje extra ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 13:00:
ik denk dat de e voor europa staat, want bij mijn iriver h10 was dat ook het geval, maar ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen

btw: mooie auto heb je dan
Idd strakke bak, met die Vision:M er zo netjes in met een Docking station.

Maar over die firmware, ik had dacht ik deze gedownload en geïnstalleerd. Is dat dan toch de verkeerde, of heb ik toch een foutje gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ff gekeken op andere fora (amerikaanse), die verwijzen dan ook allemaal naar die ene link die jij ook gepost had. Ik denk dat die dus wel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 13:12:
ik heb ff gekeken op andere fora (amerikaanse), die verwijzen dan ook allemaal naar die ene link die jij ook gepost had. Ik denk dat die dus wel goed is.
Ik gooi die van die link van mij er zo nog wel een keer overheen, dan zal het wel goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 12:53:
volgens de track & trace is mn ZVM er bijna :D
zijn dit de stappen die ik moet volgen?

1 software installeren
2 nieuwe firmware erop zetten
3 media erop zetten
4 opladen
Eerst opladen. Software kun je ondertussen wel installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Ik heb de Amerikaanse firmware er nog maar eens overheen gegooid, en hij blijft die "e" geven.
Misschien komt dit omdat ik hem eerst geupdate had met de firmware uit de startpost, en toen via internet de Amerikaanse erover heen..
of die "e" hoort er toch achter te staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WOW, dat was mijn eerste reactie toen ik de doos openmaakte

Daarna zocht ik of er een muuroplader bij was, en het witte ding was daar :D (TOPPIE mp3shop.nl) Toen ik em in t stopcontact stopte, en het bovenste knopje naar links duwde ging het reusachtige beeldscherm aan. de 265 duizend kleuren schoten mijn ogen in. Ik probeerde gelijk wat dingen uit: de audio, fotos de video.
De muziek was door de bijgeleverde oordopjes, ondanks al het geklaag, erg mooi. Maar ik koop er nog wel andere bij.
De speler moet wel heel eventjes laden om de tumbtails van de fotos te laten zien, 2 sec schat ik zo in. het inzoomen ging gemakkelijk en de foto's kwamen veel beter tot hun recht als je het vergelijkt met mijn iriver h10.
Toen de video het verbaaste me hoe snel de zen de video afspeelt (de standaart van 1min of zo) ik weet niet of dit bij films (1,5 uur) ook zo snel gaat.
De radio viel me niet tegen, maar daarin was mijn iriver h10n wel beter, maar het geluid is wel goed. (en zo vaak gebruik je het toch niet) bij het namen van de radiozenders viel me op hoe snel het touchpad was. dit heb ik dan ook gelijk naar "laag" gezet.
Nu ben ik bezig om er muziek op te zetten, WOW, wat een snelheid daar kan iriver nog wat van leren! (ik sync met mediamonkey)

Wat ook een mooie functie is, waar (bijna) niemand wat over zegt: je het hoofdmenu veranderen
Owh ja vergeten te vertellen: op het beeldscherm zit zo'n beschermplastic ZONDER bubbels i.o.d. Die laat ik er dus mooi opzitten. :P

Minpunten (niks is perfect hea?)
touchpad vraagt wat gewening
dat blokje om usb connectie aan te gaan, en om op te laden.
De cd-rom zat niet in een hoesje, maar om daar nou een drama van te maken :P
ook een groot nadeel: geen ac3 support bij films.
en geen radio luisteren tijdens fotos kijken o.i.d. :(

Ps. ik heb de groene versie, en hij is minder fel dan op de fotos te zien is.

EDIT: nog een +punt van mp3shop.nl: 1 dag levertijd :)

EDIT2: Nu films erop zetten: 3,5GB in ongeveer 6min 30 sec: uitstekend!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheTMC schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 16:31:
Ik heb de Amerikaanse firmware er nog maar eens overheen gegooid, en hij blijft die "e" geven.
Misschien komt dit omdat ik hem eerst geupdate had met de firmware uit de startpost, en toen via internet de Amerikaanse erover heen..
of die "e" hoort er toch achter te staan...
sorry voor de dubbelpost. bij mij staat die "e" er ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Ik heb last van een stotterend beeld met mijn vision: m. Het is niet bij alle films.

576x304
127kb/s MP3
123kb/s XVID
HAPERT

642x256
127kb/s MP3
113kb/s XVID
VLOEIEND

Maken die 10kb/s nu echt dat verschil? Hij hoort een nog hogere resolutie aan te kunnen.

ik heb de 1.41.01e firmwate trouwens

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 00:29
heeft deze speler een 2.5" harde schijf? en is deze te vervangen? (bijvoorbeeld door een 100gb?)

[ Voor 23% gewijzigd door plakbandrol op 07-07-2006 03:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansvd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2022
TheTMC schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 17:49:
want de net uitgebrachte Zen Sleek Photo (20GB) gaat hier ook al over de 300 euro kosten.
Deze snap ik niet? Klikje? :X

offtopic:
Laat maar, niet naar datum gekeken :X

[ Voor 8% gewijzigd door Hansvd op 07-07-2006 09:53 . Reden: :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:05

Piggen

Lekker bakkie

plakbandrol schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 03:15:
heeft deze speler een 2.5" harde schijf? en is deze te vervangen? (bijvoorbeeld door een 100gb?)
Nee, 1.8"". Vervangen zal vast mogelijk zijn, maar ik heb geen idee hoe moeilijk dat bij deze speler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:07

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Ik heb zojuist mijn creative zen touch verkocht en kan dus nu weer een nieuwe mp3 speler kopen,
ik ben een beetje aan het twijfelen wat ik wil, ik twijfel tussen een Creative Zen Vision:M of een Ipod Video 30GB.
Mijn moeder heeft nu sinds een paar weken een Creative Zen Vision:M en het is best een leuk dingetje maar dat vind ik ook van de Ipod.
Ik heb ook een psp met caradapter en die kan ook op de Creative Zen Vision:M dus dat is weer een plus punt maar hoe zit dat eigenlijk met ipod (of zit ik dan nu verkeerd 8)7 ) kan die ook in de auto of moet ik dan 50 euro aan een adapter uitgeven.
Geld voor de mp3 spelers is trouwens geen probleem, wel een probleem is de prijs voor alle accesoires die ik erbij moet kopen, ik vond de Creative aardig compleet op een hoesje na en dat kan ik niet zeggen van ipod.
Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vison m, het beeldscherm daarvan is veel beter/scherper etc dan de ipod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 10:39:
vison m, het beeldscherm daarvan is veel beter/scherper etc dan de ipod
Ter ondersteuning van deze bewering, kijk eens in de startpost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel kort de pro's voor de Zen vision M t.o.v. Ipod Video:
- Betere beeldkwaliteit
- Converteren video in meeste gevallen niet nodig
- Fm Radio
- Meer instellingen
- Betere bediening dmv druk ipv touch knoppen( is wel persoonlijk)

De enige pro die best wel van waarde kan zijn voor de Ipod is de dikte, de Ipod is veel dunner
Links de Ipod Video 30Gb, dan de Zen 30GB en dan de Ipod Video 60 GB
Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20051216/dev14017.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die Amerikaanse firmware. Als de 'e' er nog staat nadat je de amerikaanse firmware erop hebt gezet heb je nog steeds de europese. Ik vond het volume al tegenvallen toen ik de US firmware erop had gezet, nu snap ik ook waarom. :D
Ik vond dit : http://epizenter.net/e107.../forum_viewtopic.php?4460. op een Creative fan site. En dat werkt. Ik moet trouwens zeggen dat het volume wel harder gaat maar het is niet echt een oorverdovend verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 17:33:
Over die Amerikaanse firmware. Als de 'e' er nog staat nadat je de amerikaanse firmware erop hebt gezet heb je nog steeds de europese. Ik vond het volume al tegenvallen toen ik de US firmware erop had gezet, nu snap ik ook waarom. :D
Ik vond dit : http://epizenter.net/e107.../forum_viewtopic.php?4460. op een Creative fan site. En dat werkt. Ik moet trouwens zeggen dat het volume wel harder gaat maar het is niet echt een oorverdovend verschil.
Tnx, hiermee is het mij nu ook gelukt er de amerikaanse op te zetten. En ik vind dat toch wel een stuk harder. Bij de EU versie kon ik nog gewoon luisteren als hij op z'n hartst stond, maar met die US doe ik dat toch maar liever niet. Niet zo prettig voor me oren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 10:37
Aangezien deze speler behoorlijk dik is in vergelijking met de andere spelers. Vraag ik me af of deze speler wel geschikt is om mee te sporten, hardlopen etc. Of kan ik dan beter op zoek gaan naar een kleinere speler zoals de ZEN V plus :) ?

[ Voor 15% gewijzigd door Icingdeath op 08-07-2006 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Zowieso vind ik een speler met een harddisk niet echt bedoeld om mee te gaan sporten. Die constante schokken kunnen gewoon niet goed zijn voor een harde schijf lijkt me. Maar dat is een persoonlijke mening en misschien valt het wel mee hoor. Er zal vast wel eens onderzoek naar zijn gedaan of het de levensduur significant beinvloed.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheTMC schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 21:51:
[...]

Tnx, hiermee is het mij nu ook gelukt er de amerikaanse op te zetten. En ik vind dat toch wel een stuk harder. Bij de EU versie kon ik nog gewoon luisteren als hij op z'n hartst stond, maar met die US doe ik dat toch maar liever niet. Niet zo prettig voor me oren :P
Ja dat klopt wel. Ik vergeleek het met een iriver flash speler waarbij je bij 4 van de 40 streepjes al genoeg volume hebt in een rustige omgeving. Met de ZVM ben ik van 13 van de 25 naar 8 van de 25 streepjes gegaan. Die iriver speler vind ik eigenlijk wel een beetje teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort (volgens mij na installatie van mediaplayer 11 beta) herkent mijn laptop de speler alleen nog maar als MTP, maar kan ik niet meer de software gebruiken om (op het gewone gedeelte) cd's toe te voegen. Hij zegt de hele tijd dat er geen speler is aangesloten.

Heeft iemand ditzelfde probleem en wellicht een oplossing of een idee waaraan het kan liggen?
Ik heb de software al wel gedeinstalleerd en opnieuyw geinstalleerd.
Ook doet de speler software het op een andere pc het wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al die Applesauce geprobeerd om je ZV:M weer krasvrij te maken? Ik heb ooit een Invisible Shield gehad, maar die moest eraf omdat ik problemen had met de accu. Hij moet dus terug naar Creative :'( . Al met al maar een weekie plezier van gehad... Het is nog steeds een fantastisch ding, vind ik. Maar nu ben ik bang dat als ie terug komt van Creative dat ie vol zit met krassen. Is dit op te lossen met die Applesauce? Ervaringen? Foto's?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 08:37

UMD

You don't say

ik wil ook een zen vision:m gaan kopen.. ik heb hem afgewogen met de sony nw-a3000 en de ipod video.

de ipod viel direct af. ik moet niks van die dingen hebben. dan bleef de sony over. deze vind ik fijn om zijn geluid. maar voor de rest vind ikeig de vision beter. kan iemand me hier zeggen hoe de vision klinkt?

dus hoe is de geluidskwaliteit van de vision?

graag een objectief antwoordt aub

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 20:05
Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 17:08:
Heeft iemand al die Applesauce geprobeerd om je ZV:M weer krasvrij te maken? Ik heb ooit een Invisible Shield gehad, maar die moest eraf omdat ik problemen had met de accu. Hij moet dus terug naar Creative :'( . Al met al maar een weekie plezier van gehad... Het is nog steeds een fantastisch ding, vind ik. Maar nu ben ik bang dat als ie terug komt van Creative dat ie vol zit met krassen. Is dit op te lossen met die Applesauce? Ervaringen? Foto's?

Alvast bedankt!
Creative vervangt hem voor een nieuwe. Die zit wel krasvrij verpakt

Ik heb mijn 2e invisible shield nu besteld en er op gedaan.. de eerste was helemaal mislukt; allemaal vlekken, alsof mn vingerafdruk er op zit. De 2e lijkt weer mislukt. Ik zie allemaal kleine vlekjes. Hij was 100% stof en krasvrij en ik heb het in een vochtige badkamer gedaan, bovendien die rotzooi die ze er bij doen op gesprayed maar iets zegt me dat daar het probleem zit.

Als deze weer kut blijft heb ik 40$ weggegooid, zeg ik shieldzone even wat ik van die teringzooi van ze vind en ga ik verder zoeken naar een andere oplossing.. of laat ik mn speler lekker bekrassen so what.. 40$ :( :( :(

[ Voor 12% gewijzigd door Makkelijk op 10-07-2006 21:07 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tossie,

Een heleboel mensen hebben een heleboel problemen met hun vision m sinds ze WMP11 hebben geinstalleerd. DAt is waarschijnlijk de oorzaak van je probleem.

@UMD,

Het geluid is goed. Ik heb een iriver als vergelijk materiaal en die heeft wat meer bass, maar de zen heeft een wat vlakker geluid. Daarbij bedoel ik dat het geen bassboost heeft en geen treble boost tenzij je natuurlijk de EQ gaat gebruiken. Maar het geluid is goed. Ik heb er ook een Grado hoofdtelefoon op aangesloten en dat klinkt erg lekker. Ik heb weleens een discman gehad die het met oordopjes prima doet maar luister ik via m'n Grado dan hoor je toch wel de gebreken (Geen bass meer, schrel geluid), maar de Zen VM kan mijn Grado gewoon aan.

@DKasemier,

Had je je vingers wel goed natgemaakt voor het aanbrengen? Als je het nog een keer probeert zorg dan dat je vingers altijd ook nat zijn, dan komen er geen vingerafdrukken op de binnenkant van het IS. (je hebt toch levenslange garantie? dus volgende gratis of geldt dat niet met fout aanbrengen.)
Ik heb gelezen dat het met windex ook kan, volgens mij is dat de amerikaanse versie van glassex. Op epizenter.net staat er een hele guide hoe je het het beste aan kan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:59:
[...]

Ik heb gelezen dat het met windex ook kan, volgens mij is dat de amerikaanse versie van glassex. Op epizenter.net staat er een hele guide hoe je het het beste aan kan brengen.
Heb je een link? Ik kan het niet vinden op het forum... Sterker nog ik kan het helemaal nergens vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Is dat spul wel zo goed voor je scherm? Ik weet in ieder geval dat je het niet op je monitor moet gebruiken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 00:21:
[...]

Heb je een link? Ik kan het niet vinden op het forum... Sterker nog ik kan het helemaal nergens vinden :)
Ik kan de guide die ik bedoel ook niet meer vinden. (zal wel op een andere site zijn geweest). Alleen maar deze:
http://www.epizenter.net/...orum_viewtopic.php?5689.0
en deze:
http://www6.head-fi.org/f...t=160903&highlight=windex

Om eerlijk te zijn had ik er eerst ook zo mijn vraagtekens bij om glassex te gebruiken. Maar ik heb er zoveel positieve dingen over gelezen dat ik nu denk dat het geen kwaad kan. Maar als je twijfelt moet je het niet doen. Het is uiteindelijk jouw zvm waar je het spul op doet.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

RoD schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 00:31:
Is dat spul wel zo goed voor je scherm? Ik weet in ieder geval dat je het niet op je monitor moet gebruiken :X
Maakt niks uit. Over je monitor zit niet zo'n glimmend stuk plastic. Glassex vreet dat spul niet aan, de coating op je monitor wel.

[ Voor 13% gewijzigd door Hillie op 11-07-2006 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pajter
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-04-2022
Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 17:08:

Alvast bedankt!
Misschien een overbodige opmerking, maar je kunt nog veel langer plezier van je Invisible Shield hebben. Je hebt levenslange garantie op je Invisible Shield. Als hij er vanwege een reparatie af moet, moet je het oude Shield opsturen, krijg je een nieuwe thuisgestuurd.

http://www.shieldzone.com/faq/index.html#q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pajter schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 14:43:
[...]

Misschien een overbodige opmerking, maar je kunt nog veel langer plezier van je Invisible Shield hebben. Je hebt levenslange garantie op je Invisible Shield. Als hij er vanwege een reparatie af moet, moet je het oude Shield opsturen, krijg je een nieuwe thuisgestuurd.

http://www.shieldzone.com/faq/index.html#q
@#$!^#^%&*!!!!!!!!!

EDIT: *Zoekt nu naar zijn oude shield (volgens mij weggegooid!!!)

EDIT2: Heb shield gevonden en is nu bezig uit de knoop te halen... had hem helemaal verfrommeld... zou dat erg zijn?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Als er aan te zien is dat je er zelf mee hebt lopen kloten zul je natuurlijk geen garantie krijgen. Maar je kunt het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 15:07:
Als er aan te zien is dat je er zelf mee hebt lopen kloten zul je natuurlijk geen garantie krijgen. Maar je kunt het proberen.
Hoe bedoel je dat? Ik heb namelijk wel de achterkant moeten verknippen, omdat het serienummer stikkertje van de ZV:M aan de shield bleef zitten. Als ik nou moet kiezen tussen behoud van garantie van de ZV:M à 330 euro indertijd of behoud van garantie van de invisible shield à 20 euro, dan weet ik het natuurlijk wel :D

Als ik in ieder geval maar wel een voorkantje krijg, dat is het belangrijkste, want achteraf gezien hoef je de achterkant helemaal niet extra te beschermen, die blijft redelijk krasvrij...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pajter
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-04-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 16:53:
[...]

Hoe bedoel je dat? Ik heb namelijk wel de achterkant moeten verknippen, omdat het serienummer stikkertje van de ZV:M aan de shield bleef zitten. Als ik nou moet kiezen tussen behoud van garantie van de ZV:M à 330 euro indertijd of behoud van garantie van de invisible shield à 20 euro, dan weet ik het natuurlijk wel :D

Als ik in ieder geval maar wel een voorkantje krijg, dat is het belangrijkste, want achteraf gezien hoef je de achterkant helemaal niet extra te beschermen, die blijft redelijk krasvrij...
Ik zou het gewoon proberen, dat verfrommelde Shield opsturen. Je hebt vast wel wat correspondentie met Creative gehad over die reparatie. Misschien kun je daar een kopietje van meesturen, zodat je kan aantonen dat de speler echt in reparatie moest.

Ik zat trouwens net nog even op die Invisble Shield site rond te neuzen en zag dat je wel je product moet registreren om in aanmerking te komen voor de garantie.

http://www.shieldzone.com/register_product/index.html

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konijn
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-08 07:49
Ik ben op het moment nog heel erg aan het twijfelen tussen de aanschaf van een zwarte of een groene zvm.

Zou iemand voor mij een foto kunnen maken van zijn groene ZVM en deze hier posten, ik heb geprobeerd te zoeken, maar er zijn alleen maar fotos van ze zwarte versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pajter schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 20:36:
[...]

Ik zou het gewoon proberen, dat verfrommelde Shield opsturen. Je hebt vast wel wat correspondentie met Creative gehad over die reparatie. Misschien kun je daar een kopietje van meesturen, zodat je kan aantonen dat de speler echt in reparatie moest.

Ik zat trouwens net nog even op die Invisble Shield site rond te neuzen en zag dat je wel je product moet registreren om in aanmerking te komen voor de garantie.

http://www.shieldzone.com/register_product/index.html

Succes!
Ik ga het zeker eens even proberen, want ik heb er niet zo zin in weer 20 pleuro te betalen :( ...
Ik heb inmiddels even het product geregistreerd... En nu maar proberen. Ik stuur die mailing met creative erbij naar de klantenservice van Invisible Shield.

Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor die 20 euro koop je gewoon 3 bestskinsever skins... en deze zijn identiek dezelfde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zouden die BSE's zo goedkoope zijn dan? Is Invisible Shield nou zo duur (en goed, want mijn ZV:M was na het eraf halen nog piekfijn) of is BSE nou zo goedkoop (maar mindere kwalitieit)???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 23:47:
Waarom zouden die BSE's zo goedkoope zijn dan? Is Invisible Shield nou zo duur (en goed, want mijn ZV:M was na het eraf halen nog piekfijn) of is BSE nou zo goedkoop (maar mindere kwalitieit)???
Je betaalt 20 euro, voor een stukje transparant plastic. Da's hetzelfde als 100 euro neerleggen voor een setje met 2 eenvoudige synthetische kwastjes om je digicamsensortje schoon te vegen: Mensen willen belazerd worden. Het is niet zoveel speciaals, maar de mannetjes die het verkopen weten het juist te marketen. De redenatie van de kopers werkt ook in het voordeel van de overpriced accessoireverkopers: Het is zoveel duurder, het moet vast wel iets meer bieden.

Maar laten we wel wezen, waar hebben we het over? Een stukje plastic wat je kunt afsoppen en daarna weer "plakkracht" kunt geven door er even met de föhn overheen te blazen (daar heb je een parallel met de kwastjes ;)). Niks speciaals en het plastic zal gerust van aardige kwaliteit zijn, maar 20 euro voor een miniem stukje? Nogal wiedes dat ze lifetime warranty willen geven. ;)

Ik vond het bijgeleverde screenprotectortje overigens van goede kwaliteit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Tja je betaalt er veel geld voor. Maar je krijgt daarvoor inderdaad levenslange garantie én de beste screenprotector die er is. Dat spul is ongelofelijk goed! Je kunt het ook omdraaien, anders moet je een hoesje kopen en dat kost ook ongeveer 20 euro...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Ja, alleen beschermt een hoesje wel beter tegen zwaardere impacts. ;)

Iedereen moet vooral kopen wat 'ie zelf wil, maar hou wel in de gaten dat de accessoiremarkt er een is waar alle producten wel een paar keer over de kop gaan. Kijk alleen al eens naar die remote bij de Vision:M, dingetje kost maar liefst 35 euro bij mp3shop, terwijl het geen drol voorstelt. Het werkt wel goed, overigens.

[ Voor 5% gewijzigd door Hillie op 13-07-2006 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het echt hetzelfde spul. BSE en IS. Op foto's ziet het er precies hetzelfde uit, die jongen uit mijn link naar head-fi heeft ze beide geprobeerd en kwam tot dezelde conclusie en mijn BSE is erg sterk. Ik heb met een naald geprobeerd een gat erin te prikken en dat lukte niet, er is niks van te zien dat ik dat geprobeerd heb. En voor $7 nogwat was ik klaar. Voor $15 heb je er 3, dan heb je geen levenslange garantie nodig, wat je nog verzendkosten heen en weer gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het dan met de pasvorm? Invisible Shield pastte bij mij bijna perfect. Is ook niet onbelangrijk lijkt mij... Moet je bij Best Skin Ever nog bijknippen bijvoorbeeld, of past dat ook goed? Als je kwaliteit koopt, dan moet dat natuurlijk ook goedzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pasvorm is goed. Van wat ik van de plaatjes heb gezien past die zelfs iets beter dan de IS. Bij de knoppen rondom de scroll strip zit bij de BSE wat minder ruimte, de IS laat wat meer open voor krassen. Kan ook toeval zijn, dat dat precies bij diegene was die foto's had gemaakt. Wat de BSE wel heeft is dat de hoekjes niet rondom de voorkant zitten. Hoe leg je dat uit? De hoekjes van de speler (van de gekleurde voorkant) zijn niet helemaal bedekt. De zijkanten wel. Ik weet niet hoe de IS dat oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Laatst online: 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Kort vraagje (kon het niet in topic vinden), hoe zit 't met video's op de display? Zijn die echt mooi als op een goede monitor? Of krijg je soms zo'n "sleur" effect waar de LCD wat traag update (net als je je muis op slechte monitoren beweegt je zo'n slinger krijgt).

En als 2e, hoe is 't als ik 'm op de TV aansluit? Heb ik daar trage refreshrate? Of werkt dat 1 op 1 net als ik een PC zou aansluiten waar de kwaliteit puur afhankelijk is van hoezeer de videofile gecompressed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Tsja, wat is mooi als op een goede monitor? Ghosting heb je in ieder geval niet :P Ik vind de filmpjes zelf scherp, mooie kleuren en zeker niet traag. Ideaal filmpjes kijken imo, mits je het scherm niet te klein vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Ghosting heb je idd geen last van. Beeld is ook mooi scherp :)

Al moet ik zeggen dat ik het na een half uurtje op zo'n (relatief) klein schermpje turen wel gehad heb. Ik kijk toch liever thuis op mijn breedbeeld naar een film. Maar voor een serie kan het wel mooi; die duren vaak toch maar een klein half uurtje per aflevering.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort een mp3-speler kopen, en zit een beetje te twijfelen tussen de zen vision:M, de ipod video of de iAudio X5L.

Ik ben eigenlijk geneigd om voor de Zen te gaan, want die video-optie is erg verleidelijk, en stukken beter dan bij de andere spelers (qua scherm en afspeelmogelijkheden (codecs)).

Maar ik zit nog wel met een klein probleempje wat eigenlijk een beetje de doorslag gaat geven.
Hoe makkelijk is het om veel muziek over te zetten op de zen?
Ik heb de iPod nano pas een tijdje geprobeerd, en iTunes is sowieso niks, maar voor de iPod is er een superhandige winamp plugin, waarmee alles vloeiend gaat. Je kan daarmee ook - als je alles al overgezet hebt - bijvoorbeeld 4 albums van dezelfde artiest selecteren, en dan van die 4 albums tegelijk het genre aanpassen.
En ik wil eigenlijk graag weten of er ook zoiets is voor de zen vision:M?
Ik heb gelezen dat het via windows media player 10 kan, maar ik vraag me af of dat net zo goed werkt als de iPod met winamp...

Daarnaast heb ik nog een klein minder belangrijk vraagje: als ik de speler gebruik, en ik speel alles tegelijk (achter elkaar, maar dat alle mp3's afgespeeld worden), en ik krijg zin om een album (of track) te luisteren, kan ik die er dan achteraan queuen (zoals bij winamp)? (zodat hij dus eerst dat nummer afmaakt, en daarna dat album afspeelt, en erna weer verdergaat met random?)
En kan dat ook als ik gewoon 1 album afspeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goliath
  • Laatst online: 16-11-2023

Goliath

hi ho silver... away

Ik ga binnenkort ook een mp3-speler kopen, en zit ook een beetje te twijfelen tussen de zen vision:M, de ipod video of de iAudio X5L.Ik ben eigenlijk geneigd om voor de Zen te gaan

Ik vind het feit dat de Zen Vision M geen verwisselbare batterij heeft op zich niet heel handig. Zo'n batterij heeft -zeker bij intensief gebruik- niet zo'n lange levensduur. Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat je die ooit zal moeten vervangen omdat hij "op" is. Voor de IPods zijn er losse batterijen te krijgen..

En toch twijfel ik :(

[ Voor 19% gewijzigd door Goliath op 14-07-2006 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Kijk hier eens, dan kun je het ding zo vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goliath
  • Laatst online: 16-11-2023

Goliath

hi ho silver... away

Hillie schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 19:10:
Kijk hier eens, dan kun je het ding zo vervangen.
Thanks! Een beetje tweaker moet daar uiteraard wel uitkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Precies, dat zijn gewoon standaardcellen die in duizend-en-een apparaten gaan, zo te vervangen. Kost je waarschijnlijk 150 euro als je het laat doen, en voor 2 tientjes ofzo bestel je zo'n cel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Goliath schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 18:49:
I
Ik vind het feit dat de Zen Vision M geen verwisselbare batterij heeft op zich niet heel handig. Zo'n batterij heeft -zeker bij intensief gebruik- niet zo'n lange levensduur. Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat je die ooit zal moeten vervangen omdat hij "op" is. Voor de IPods zijn er losse batterijen te krijgen..

En toch twijfel ik :(
Wat versta je onder niet zo lang? Als je de accu gewoon op de juiste manier steeds weer oplaad zal hij het wel zo'n 2 jaar volhouden gok ik. Tuurlijk zal je wel wat capaciteitsverlies hebben maar dat is normaal.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in de winkel uitgebreid met de speler gewerkt.

Wat me opvalt is de map/bestands weergave mbt foto's/ filmpjes
- Foto mappen zijn Thumbnails ( waarom geen 'detail'? lijkt mij handiger en sneller om door te scrollen, ook is dit niet in te stellen bij opties)
- Filmpjes zijn wel 'detail'.Geen thumbnail, zal wel met belasting van de speler te maken hebben.
Kan ik binnen video's ook mappen aanmaken? En zoja, hoe worden die weergegeven , als thumbnail of detail?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2006 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Is dit die guide voor het aanbrengen van een IS, of een BSE?
En op de site van de IS, staat ook wel een mooie video, hoe je goed je IS op een iPod kan krijgen. Voor een ZVM zal dat niet veel anders zijn lijkt me.

En hier staan nog wat nuttige algemene links over de ZVM, en accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
TheTMC schreef op zondag 16 juli 2006 @ 11:29:
Is dit die guide voor het aanbrengen van een IS, of een BSE?
En op de site van de IS, staat ook wel een mooie video, hoe je goed je IS op een iPod kan krijgen. Voor een ZVM zal dat niet veel anders zijn lijkt me.

En hier staan nog wat nuttige algemene links over de ZVM, en accessoires.
Dat is inderdaad een erg handige site. Ik zal de TS eens updaten met wat handige guides en linkjes zodra ik hier de tijd voor heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 17:28:
Ik ga binnenkort een mp3-speler kopen, en zit een beetje te twijfelen tussen de zen vision:M, de ipod video of de iAudio X5L.

Ik ben eigenlijk geneigd om voor de Zen te gaan, want die video-optie is erg verleidelijk, en stukken beter dan bij de andere spelers (qua scherm en afspeelmogelijkheden (codecs)).

Maar ik zit nog wel met een klein probleempje wat eigenlijk een beetje de doorslag gaat geven.
Ik heb de iPod nano pas een tijdje geprobeerd, en iTunes is sowieso niks, maar voor de iPod is er een superhandige winamp plugin, waarmee alles vloeiend gaat. Je kan daarmee ook - als je alles al overgezet hebt - bijvoorbeeld 4 albums van dezelfde artiest selecteren, en dan van die 4 albums tegelijk het genre aanpassen.
Ik heb gelezen dat het via windows media player 10 kan, maar ik vraag me af of dat net zo goed werkt als de iPod met winamp...

Daarnaast heb ik nog een klein minder belangrijk vraagje: als ik de speler gebruik, en ik speel alles tegelijk (achter elkaar, maar dat alle mp3's afgespeeld worden), en ik krijg zin om een album (of track) te luisteren, kan ik die er dan achteraan queuen (zoals bij winamp)? (zodat hij dus eerst dat nummer afmaakt, en daarna dat album afspeelt, en erna weer verdergaat met random?)
Bump ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neogast schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 21:53:
Ik ben op het moment nog heel erg aan het twijfelen tussen de aanschaf van een zwarte of een groene zvm.

Zou iemand voor mij een foto kunnen maken van zijn groene ZVM en deze hier posten, ik heb geprobeerd te zoeken, maar er zijn alleen maar fotos van ze zwarte versie.
ej ik heb de groene nu een week (en ik doe er niet super voorzichtig mee), en met de orginele screenprotector (bij mp3shop.nl) heb ik geen last gehad van krassen, en ik heb fotos en filmpjes gemaakt. ik kon maar telkens 30 seconden filmen dus het is een beetje chaotisch.

foto 1: http://img140.imageshack.us/img140/1010/img0001ht1.jpg
foto 2: http://img147.imageshack.us/img147/4733/img0002rr2.jpg
foto 3: http://img92.imageshack.us/img92/2259/img0003yw4.jpg
foto 4: http://img92.imageshack.us/img92/5668/img0005ee4.jpg
foto 5 (beetje overbelicht) http://img139.imageshack.us/img139/8058/img0004ae0.jpg

ben nu de video's aan t uploaden, strax komt er een edit

EDIT: de video's, gwoon ff downen

(aanzetten, muziek en foto) http://www.filewire.com/d...d=18e348b41c6a8e07680e61c
(foto) http://www.filewire.com/d...d=d10596411c6a8e078f8b546
(video) http://www.filewire.com/d...d=109d1bfb1c6a8e07b8d20a8
(video) http://www.filewire.com/d...d=83a7596e1c6a8e07e39638e
(video + radio) http://www.filewire.com/d...d=ac4eba4e1c6a8e080bd1e7a
(uitzetten en het design) http://www.filewire.com/d...id=a9cafa31c6a8e081b77564

ik kom er net achter dat die site een beetje slomm is, ben ze nu in een zipje bij een andere site aan het uploaden.

alle videos achter elkaar: http://media.putfile.com/zen-vision-m-video

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2006 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Over je laatste vraag, hij heeft geen queue functie. Dat heeft geen enkele speler. Ik gok zelf dat het te ingewikkeld is voor de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

Nee, dat kan niet, ik heb die optie iig nog niet gevonden, idd wel jammer :( De Ipod kan dit volgens mij ook niet, dus het is blijkbaar echt iets bijzonders :P
Als je een randomlijst afspeelt, dan kun je een album/nummer eraan toevoegen, waardoor het gewoon onderaan komt te staan en je met shuffle er dus niks aan hebt (je kunt natuurlijk naar onderen scrollen in je playlist en het nummer selecteren). Anders kun je het album/nummer nog direct afspelen, waardoor je playlist weggaat en het huidige nummer wordt onderbroken, voor dat album/nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reply's.
Maar het kan dus wel (net als bij de iPod), als je gewoon een album achteraan in de playlist zet (als je gewoon een album afspeelt, niet in de random-mode)?

Ik heb mijn andere vraag eigenlijk zefl min of meer opgelost. Ik ben nu bezig met het ordenen van alle ID3 tags in mijn mp3-collectie met MediaMonkey (erg handig programma).
Ik neem aan dat als alles goed getagged is, het erg makkelijk is om via WMP10 of andere software muziek over te zetten naar de Zen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 14:54:
[...]

ej ik heb de groene nu een week (en ik doe er niet super voorzichtig mee), en met de orginele screenprotector (bij mp3shop.nl) heb ik geen last gehad van krassen, en ik heb fotos en filmpjes gemaakt. ik kon maar telkens 30 seconden filmen dus het is een beetje chaotisch.

foto 1: http://img140.imageshack.us/img140/1010/img0001ht1.jpg
foto 2: http://img147.imageshack.us/img147/4733/img0002rr2.jpg
foto 3: http://img92.imageshack.us/img92/2259/img0003yw4.jpg
foto 4: http://img92.imageshack.us/img92/5668/img0005ee4.jpg
foto 5 (beetje overbelicht) http://img139.imageshack.us/img139/8058/img0004ae0.jpg

ben nu de video's aan t uploaden, strax komt er een edit

EDIT: de video's, gwoon ff downen

(aanzetten, muziek en foto) http://www.filewire.com/d...d=18e348b41c6a8e07680e61c
(foto) http://www.filewire.com/d...d=d10596411c6a8e078f8b546
(video) http://www.filewire.com/d...d=109d1bfb1c6a8e07b8d20a8
(video) http://www.filewire.com/d...d=83a7596e1c6a8e07e39638e
(video + radio) http://www.filewire.com/d...d=ac4eba4e1c6a8e080bd1e7a
(uitzetten en het design) http://www.filewire.com/d...id=a9cafa31c6a8e081b77564

ik kom er net achter dat die site een beetje slomm is, ben ze nu in een zipje bij een andere site aan het uploaden.

alle videos achter elkaar: http://media.putfile.com/zen-vision-m-video
deze werkt beter: http://www.youtube.com/watch?v=AIpuvSDeR48
laatste link http://www.yousendit.com/...oad&ufid=D68981AF4FB9F1BC
en nu stop ik ermee :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2006 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 20:26
M'n zusje heeft er sinds gisteren ook een. Prachtig ding. Ze vroeg mij om een mp3-speler voor haar uit te zoeken, omdat ze die kreeg van m'n ouders, omdat ze over was. Het bedrag liep steeds een beetje op, en uiteindelijk kwam ik uit bij de Zen Vision:M of een Ipod. De ondersteuning van de Vision:M was beter dan die van de Ipod, en ook had hij een beter lcd schermpje. De Ipod daarintegen is iets populairder/stoerder, en net een paar eurootjes duurder. Me zusje heeft uiteindelijk zelf voor de vision:m gekozen, en wat een prachtapperaatje.

Het apperaat is mooi afgewerkt, goede batterij, mooie interface enz.

Het enigste nadeel vind ik, dat je brakke creative software nodig hebt. Ook had het apperaatje moete met een aantal van m'n films. Hij ondersteunt namelijk alleen mono/stereo geluid met een maximum bitrate van 320. Ook lustte hij een paar films niet, die gebruik maakte xvid/divx codec (ongewone settings). Maar de codec support is nog steeds een stuk beter dan bij de Ipod. Hij pakte 90% van de films direct, en converten is niet echt nodig met 30 GB ;).

Helaas zal ik 'm niet te vaak kunnen jatten, want het is niet zo stoer om gezien te worden met een grote roze gadget :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 15:36:
[...]

De Ipod kan dit volgens mij ook niet, dus het is blijkbaar echt iets bijzonders :P
Dat zegt dus niks. De Zen Vision:M heeft veel meer features dan de iPod, en zo wel meer spelers. Het is waarschijnlijk gewoon niet mogelijk door de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

RoD schreef op zondag 16 juli 2006 @ 18:42:
Dat zegt dus niks. De Zen Vision:M heeft veel meer features dan de iPod, en zo wel meer spelers. Het is waarschijnlijk gewoon niet mogelijk door de firmware.
Jep, alleen is het best makkelijk te implementeren lijkt me zo. De 'add to selected' functie een beetje aanpassen en klaar. Moet er alleen wel een request bij Creative voor worden neergelegd. ;)

Verder, Marine289 (oid), kun je MediaMonkey ook gebruiken voor synchronisatie met je Vision:M. Gebruik ik ook, en werkt erg fijn. Ik heb de Creative software nog nooit gebruikt. Je moet alleen wel het drivertje installeren (en bij mij ging dat alleen door ook die Creative Explorer te installeren, alleen nog nooit gebruikt die app ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er al wel wat over gelezen....maar is er nu al een verloopkabeltje beschikbaar om je foto's direct van je camera naar de Zen over te zetten (een USB host kabel noemen ze dit dacht ik). Voor de iPod is er volgens mij wel zo'n kabel...ik zag um langsflitsen in een folder van de Mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

De belangrijkste vraag: Ondersteunt 'ie USB-host functionaliteit? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat kan toch uberhaubt niet als er geen USB host functie is? Ook met de iPod niet, of heb ik het nou mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kun je dit met behulp van de firmware aanpassen en zo dit te laten ondersteunen, rest alleen nog de vraag hoe je dat met de kabel gaat oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

De kabel is wel de minste van je problemen, je USB-controller moet het nl. ook ondersteunen voor zover ik begrepen heb. Ik dacht dat de iPod-video het wel kon, ik hoor dat mensen hem gebruiken om foto's op te zetten.

edit: Site van mp3shop meldt dat 'ie geen USB-host ondersteunt.

[ Voor 15% gewijzigd door Hillie op 17-07-2006 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Hillie schreef op maandag 17 juli 2006 @ 17:44:
De kabel is wel de minste van je problemen, je USB-controller moet het nl. ook ondersteunen voor zover ik begrepen heb. Ik dacht dat de iPod-video het wel kon, ik hoor dat mensen hem gebruiken om foto's op te zetten.

edit: Site van mp3shop meldt dat 'ie geen USB-host ondersteunt.
De iPod Photo en Video (dus 4G+ en 5G) ondersteunen het overzetten van foto's. Niet alle camera's worden ondersteund, maar wel een heleboel. En je moet er een speciale kabel voor kopen.
RoD schreef op zondag 16 juli 2006 @ 18:42:
[...]
Kun je wat features opnoemen, want afgezien van het ondersteunen van meer videocodecs kan ik zo snel niets opnoemen :?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
FM radio + recorder.
Voice recorder.
Meer ondersteunde videocodecs.
Hogere ondersteunde resoluties.
Custom equalizer.

Om maar wat te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UMD
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 08:37

UMD

You don't say

ondanks dat ik toch besloten heb om voor een sony te gaan zou ik voor de zen gaan...

t is gewoon een lekkr ding. goed scherm, goed geluid, etc. etc....

de ipod heeft teveel 'dingetjes' en de iaudio heeft veel minder functies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er net 1 besteld bij Mp3shop. Nu vroeg ik me af (ik heb het nog niet hier kunenn vinden...) of de lader van de Zen Micro erop werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juntjen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-03-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 17:18:
Ik heb er net 1 besteld bij Mp3shop. Nu vroeg ik me af (ik heb het nog niet hier kunenn vinden...) of de lader van de Zen Micro erop werkt?
Nee, die werkt er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:50
Ik heb hem net ook gekregen, super dingetje. Ik ben alleen een beetje huiverig voor een snelle slijtage van de accu. Ik ben hem nu aan het opladen. In het boekje staat dat dat ongeveer 5 uur duurt. Hij zit er ongeveer vanaf 7 uur en is nu net klaar.

1. Moet ik hem er nog in laten laden? ( heeft dat nut?)
2. Wat is de volgende stap met de accu (1e keer helemaal leeg of niet?)
3. Hoe daarna verder ( te pas en te onpas opladen als het uitkomt, of niet?)
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.