[MP3/HDD] Het Creative Zen Vision:M topic

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 7.187 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over mijn Vision:M waar ik niet zo direkt een antwoord op weet...

Namelijk wanneer er muziek afspeelt en ik schakel de Zen uit en even daarna terug in speelt hij onmiddellijk verder. Zoals ik het wil.

Echter wanneer hij langere tijd heeft afgestaan (hoe lang juist weet ik niet) moet ik eerst door die schermpjes van Creative en Zen etc terwijl ik direct naar de muziek wil.
Is er ergens een instelling of via software om die instelling te veranderen ?

Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gister deze case gehaald bij mp3shop.nl:
http://www.mp3shop.nl/product/26669/20880

Past heel goed, mooie harde screenprotector erbij. Bescherming is dus gewoon top. Nadelen zijn de waardeloze riemclip en de mount hiervoor die achterop de case een klein stukje uitsteekt en niet is weg te halen... 29 euro is pittig, maar de belangrijkste functie (beschermen) doet hij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:09

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 07:09:
Ik heb een vraag over mijn Vision:M waar ik niet zo direkt een antwoord op weet...

Namelijk wanneer er muziek afspeelt en ik schakel de Zen uit en even daarna terug in speelt hij onmiddellijk verder. Zoals ik het wil.

Echter wanneer hij langere tijd heeft afgestaan (hoe lang juist weet ik niet) moet ik eerst door die schermpjes van Creative en Zen etc terwijl ik direct naar de muziek wil.
Is er ergens een instelling of via software om die instelling te veranderen ?
Als je hem uitzet, dan gaat 'ie niet helemaal uit, maar zit 'ie een kwartier ofzo in een soort 'sleep' mode, waar je snel weer uitkomt. Als 'ie langer uitstaat, dan gaat 'ie ook echt uit, waardoor je meer tijd nodig hebt bij het opstarten. Zou je dat niet doen, dan heb je zo een lege accu, omdat 'ie hem leeg blijft trekken.

Voor zover ik weet is daar niks aan te veranderen in de speler.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hillie schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 11:59:
[...]

Als je hem uitzet, dan gaat 'ie niet helemaal uit, maar zit 'ie een kwartier ofzo in een soort 'sleep' mode, waar je snel weer uitkomt. Als 'ie langer uitstaat, dan gaat 'ie ook echt uit, waardoor je meer tijd nodig hebt bij het opstarten. Zou je dat niet doen, dan heb je zo een lege accu, omdat 'ie hem leeg blijft trekken.

Voor zover ik weet is daar niks aan te veranderen in de speler.
En dat doet mijn defecte zvm: niet uit die sleepmode gaan en die harde schijf maar laten doorwerken als hij al eigenlijk uitmoet. Gevolg daarvan is dat mijn accu altijd al binnen 1 dag leeg is. Ik mag van creative hem opsturen...

EDIT: Hij staat bij mij niet in de sleepmode, maar het moet wat anders zijn. Als ik hem namelijk weer aan doe dan speelt die de muziek niet gelijk weer verder....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2006 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:16
Als jullie de speler een paar dagen niet aan hebben, is dan als je hem na een paar dagen de speler aan doet, de accu veel leger?

En weet iemand hoe lang het duurt als je een BSE besteld, tot ie binnen is?

[ Voor 24% gewijzigd door TheTMC op 19-07-2006 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn iPod video is stuk en gaat NIET meer vervangen worden, ik sta voor de keuze.
Mijn 4e iPod kopen, (andere 3 zijn stuk)
Ik heb hier al gelijk mijn twijfel gegeven voor nog een iPod.

Kan iemand mij de redens vertellen om voor dit ding te gaan, boven een iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Hoe krijg je 3 van die dingen kapot? Ermee basketballen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hillie schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 19:00:
Hoe krijg je 3 van die dingen kapot? Ermee basketballen?
Terug naar de huiskamer jij,
Maar nee.Eerste iPod is in bad gevallen, 2e accu stuk en apple wou het niet vergoeden,3e Scherm doorgebrand zelfde geval als 2.

Eerste was een old skool mini, 2e de nieuwe mini en 2e een iPod video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 18:29:
Mijn iPod video is stuk en gaat NIET meer vervangen worden, ik sta voor de keuze.
Mijn 4e iPod kopen, (andere 3 zijn stuk)
Ik heb hier al gelijk mijn twijfel gegeven voor nog een iPod.

Kan iemand mij de redens vertellen om voor dit ding te gaan, boven een iPod.
Nee, dat kun je alleen zelf. Hoe kunnen wij nou weten wat jij voor eisen stelt?
In ieder geval, er zijn al zat vergelijkingen geweest tussen de iPod en de ZVM. De ZVM heeft een veel betere videokwaliteit en ondersteund meer codecs, en heeft nog wat leuke extra'tjes (radio ed).
Daar staat tegenover dat hij wat dikker is dan de iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konijn
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-08 07:49
Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 14:54:
[...]

Hier stond een heel verhaal met veel foto's
Hartstikke bedankt voor je uitgebreide verslag met foto's! Dit heeft mij uiteindelijk ook doen beslissen een groene versie te bestellen.

Ik heb mijn groene ZV:M gister trouwens binnen gekregen van mp3shop.nl. Het is voor zover ik er mee heb kunnen spelen echt een top-ding! als ik terug kom van vakantie zal ik een reviewtje erover schrijven.
TheTMC schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 13:15:
Als jullie de speler een paar dagen niet aan hebben, is dan als je hem na een paar dagen de speler aan doet, de accu veel leger?

En weet iemand hoe lang het duurt als je een BSE besteld, tot ie binnen is?
Ik heb 6 dagen nadat ik mijn bestelling op had gegeven bij BSE mijn skin binnen gekregen. Ik heb hem er nu ook opgeplakt en ik moet zeggen het ziet er netjes uit en het valt bijna niet op dat hij er zit!

[ Voor 8% gewijzigd door Konijn op 20-07-2006 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik heb de TS even uitgebreid met wat linkjes, en ik heb er een FAQ ingekwakt. Als jullie nog iets hebben voor in de FAQ, post het dan, of mail me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:50
Ìk heb problemen met de verbinding tussen mijn pc en de zen. Ik heb hem nu 3 dagen. De 1e dag alles geinstalleerd en geen enkel probleem. Vanmiddag plugde ik de zen in en startte de vision m explorer, maar ik kon niet op de speler zelf kijken. Verschillende usb poorten geprobeerd, maar dat maakt geen verschil. Opnieuw alles geinstalleerd, maar het mag niet baten. Hij geeft aan dat hij gedocked is,maar ik kan nog steeds niet bij de bestanden. Op een andere pc werkt hij overigens wel goed.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
peppie71 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 22:02:
Ìk heb problemen met de verbinding tussen mijn pc en de zen. Ik heb hem nu 3 dagen. De 1e dag alles geinstalleerd en geen enkel probleem. Vanmiddag plugde ik de zen in en startte de vision m explorer, maar ik kon niet op de speler zelf kijken. Verschillende usb poorten geprobeerd, maar dat maakt geen verschil. Opnieuw alles geinstalleerd, maar het mag niet baten. Hij geeft aan dat hij gedocked is,maar ik kan nog steeds niet bij de bestanden. Op een andere pc werkt hij overigens wel goed.

Iemand enig idee?
De software misschien even opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

wow, dat was net ff schrikken :|

Ik wou toch nog even de laatste firmware erop zetten dus die gedownload. Updaten ging goed, speler was aan het rebuilden en met dat die op 100% kwam zag ik nog net een blauw scherm langsflitsen en startte de pc opnieuw op. De speler stond toen ineens op now playing maar zat verder helemaal vast en deed ook niks. Dus maar ff een reset gegeven wat gelukkig hielp.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een Zen Micro van 6 Gb, maar die is gewoon qua geheugen te weinig geworden.Dus nu zit ik erover te denken om een speler te kopen die videos kan afspelen en lekker veel geheugen heeft. Maar de grootste reden dat ik hem nodig heb is toch voor mp3's. Deze speler lijkt me echt heel geschikt. Ik heb nu al veel reviews gelezen en ze waren allemaal erg positief. De prijs valt ook enorm mee, maar ik zit nog met 1 ding : Bij verschillende Creative producten gaat er na een tijdje wat mis. Ik heb het nu over bijvoorbeeld dat de Zen Micro vastloopt en dan gewoon niet meer wil opstarten. Ook bij de Zen Sleek is er een probleempje, namelijk dus dat er na een tijdje wat stof onder het scherm gaat zitten. Wat ik me nu dus afvraag: Is er zo'n soort 'Probleem' ook bij de Vision?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 17:46:
Ik heb nu een Zen Micro van 6 Gb, maar die is gewoon qua geheugen te weinig geworden.Dus nu zit ik erover te denken om een speler te kopen die videos kan afspelen en lekker veel geheugen heeft. Maar de grootste reden dat ik hem nodig heb is toch voor mp3's. Deze speler lijkt me echt heel geschikt. Ik heb nu al veel reviews gelezen en ze waren allemaal erg positief. De prijs valt ook enorm mee, maar ik zit nog met 1 ding : Bij verschillende Creative producten gaat er na een tijdje wat mis. Ik heb het nu over bijvoorbeeld dat de Zen Micro vastloopt en dan gewoon niet meer wil opstarten. Ook bij de Zen Sleek is er een probleempje, namelijk dus dat er na een tijdje wat stof onder het scherm gaat zitten. Wat ik me nu dus afvraag: Is er zo'n soort 'Probleem' ook bij de Vision?
Dat hij, met name de zwarte, erg gevoelig is voor krassen misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de groene ook hoor, ik heb al wat krasjes opgelopen (gelukkig alleen op de body) dus ik ga denk ik een case + skin kopen. Nu was er een site waarbij je, als je de case kocht voor 1 pond een BSE erbij kreeg. Maar geldt die actie nog steeds? En wat was de site ook al weer?

EDIT: gevonden

ik ben nu aan het twijvelen tussen deze 2.

http://www.i-nique.com/showdetails.asp?id=467
http://www.i-nique.com/showdetails.asp?id=358

heeft er iemand ervaring met 1 van deze en welke raden jullie mij aan en waarom?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2006 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dat word over wel meer mp3 spelers gezegd maar ik heb er tot nu toe niets van gemerkt O-) . Ik bewaar de mp3 speler meestal in zoon zakje. Maar door zoiets zal ik me dus niet tegenhouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHammer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-01-2024
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 20:14:
de groene ook hoor, ik heb al wat krasjes opgelopen (gelukkig alleen op de body) dus ik ga denk ik een case + skin kopen. Nu was er een site waarbij je, als je de case kocht voor 1 pond een BSE erbij kreeg. Maar geldt die actie nog steeds? En wat was de site ook al weer?

EDIT: gevonden

ik ben nu aan het twijvelen tussen deze 2.

http://www.i-nique.com/showdetails.asp?id=467
http://www.i-nique.com/showdetails.asp?id=358

heeft er iemand ervaring met 1 van deze en welke raden jullie mij aan en waarom?
Ik heb zojuist 't product besteld van je 1e link..
ideaal.. voor omgerekend 22euro incl verzendkosten een screenprotector, zwarte silicone case (minder dan 2mm dik!) en een belt clip.. wat er handig kan zijn voor sporten bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheHammer schreef op maandag 24 juli 2006 @ 20:03:
[...]

Ik heb zojuist 't product besteld van je 1e link..
ideaal.. voor omgerekend 22euro incl verzendkosten een screenprotector, zwarte silicone case (minder dan 2mm dik!) en een belt clip.. wat er handig kan zijn voor sporten bijvoorbeeld.
ok relaxt! hou me op de hoogte van de case en de service van de site! dan koop ik er waarschijnlijk ook 1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees best veel over krasjes op de zen, en ik vroeg me af of deze siliconen protector wat was: http://www.mp3shop.nl/product/26669/20880 ?

EDIT: Ik heb nog een vraagje: ik ben nu hard bezig al mijn albums te voorzien van album art (met het programma album cover art downloader). Moet de album art als folder.jpg in de map staan, of moet alle album art toegevoegd worden aan de ID3v2 tag?

En kan je in het now playing schermpje ook de album art zien?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 14:27
Die protector heb ik besteld en net binnen gekregen. Het geheel voelt soepel maar wel degelijk aan. Ik heb mijn MP3 speler er nog niet in gedaan omdat ik die eerst even goed wil schoonmaken zodat deze stofvrij de protector in gaat. Daar ga ik van het weekend wel even tijd voor vrij maken.

Het harde plastic venstertje zit overigens los van de protector zelf. Zorg bij het plaatsen daarvan wel dat het scherm van je Zen stofvrij is. Ik heb ook daarom nog een extra screenprotector besteld.

Bijgeleverd zijn ook een clip waarmee je hem aan je broek kan bevestigen, een koordje voor om je nek en een kleiner koordje voor om je pols of zoiets (niet dat me dat handig lijkt).

Wat betreft de krasgevoeligheid moet ik zeggen dat ik die erg mee vindt vallen. Ik heb mijn Zen nu een paar weken en er zitten nog geen krassen op. Ik denk dat zolang je hem niet in je broekzak stopt of vieze vingers er vanaf poetst dat het erg meevalt.

[ Voor 11% gewijzigd door Jeroen O op 26-07-2006 20:16 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste heren (en dames),
Ik ben haastig opzoek naar een Best Skin Ever of Invisible Shield. Ik ga namelijk a.s. dinsdag op vakantie en heb hem speciaal voor de vakantie gekocht. Zou het wel zonde vinden als ik terug kom van vakantie en hij is al helemaal gekrast. Aangezien het via een buitenlandse webshop bestellen niet op tijd is ben ik opzoek naar andere mogelijkheden. Heeft er iemand toevallig nog eentje thuis over? Ik wil voor zo'n BSE best 10euro betalen. Wie is mijn redder in nood :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand ook welke socks er allemaal om de vision:M passen, en waar ik die zou kunnen kopen? En dan bedoel ik dus niet van die standaard skins, maar echt socks zoals dezen:
http://www.dutchcowboys.nl/mobile/5067

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik denk dat de ZVM best in die sokken past, die dingen rekken immers wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de Zen Vision M een aantal dagen in bezit te hebben, loop ik de hele dag met een brede smile op mn kop. Wat een heerlijk apparaatje. Veel muziek erop gezet, albumhoesjes toegevoegd, filmpjes, playlisten gemaakt, heerlijk. Heb alleen nog enkele vragen.

1. Kan je een nummer (als het afspeelt) ook gewoon op STOP zetten of moet je het op PAUZE zetten?

2. Zijn er ook (web)winkels in Nederland die van die Best Skin Ever of dergelijke verkopen?

3. Ik lees op het forum vaak "syncen", dit betekend toch gewoon "erop zetten" in beginners taal?

Ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven op mn vragen, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Met syncen wordt bedoeld dat je de inhoud van de ZVM "gelijk trekt" met de inhoud van je muziek library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 22:32:
Na de Zen Vision M een aantal dagen in bezit te hebben, loop ik de hele dag met een brede smile op mn kop. Wat een heerlijk apparaatje. Veel muziek erop gezet, albumhoesjes toegevoegd, filmpjes, playlisten gemaakt, heerlijk. Heb alleen nog enkele vragen.

1. Kan je een nummer (als het afspeelt) ook gewoon op STOP zetten of moet je het op PAUZE zetten?

2. Zijn er ook (web)winkels in Nederland die van die Best Skin Ever of dergelijke verkopen?

3. Ik lees op het forum vaak "syncen", dit betekend toch gewoon "erop zetten" in beginners taal?

Ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven op mn vragen, alvast bedankt.
1: Ja als je naar 'recording' gaat word de muziek stop gezet.
2: Wel screenprotectors, maar helaas niet voor het hele front zoals BSE en IS wél doen.
3: syncen=synchroniseren= wat ROD ookal zei: je muziekbibliotheek van je pc gelijk maken met je mp3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHammer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-01-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 20:56:
[...]

ok relaxt! hou me op de hoogte van de case en de service van de site! dan koop ik er waarschijnlijk ook 1!
Heb 'm vandaag binnen gekregen.. Mooie zwarte zachte case.. die je met de achterkant aan je riem kan vastmaken. Je krijgt 'r ook nog 3 screenprotectors bij.. wel genoeg lijkt me zo. Er zit ook nog een of ander clipje bij, maar kom er nog niet achter wat ik daar mee moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 2 weken m'n vision:M en ik geloof dat die niet meer helemaal 100% is.
Telkens als ik autoscan doe bij de fm tuner dan loopt die vast. Ik heb al een firm ware upgrade gedaan en alles opties uit het reset menuutje. Misschien iemand die dit probleem herkend :( ?

edit: schijnt een veel voorkomend probleem te zijn http://forums.creative.co...roblem+radio&page_size=10

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2006 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:50
Sommige albums die ik op mijn speler zet, plaats hij in de man UNKNOWN, terwijl op de pc deze albums wel een titel (artiest - titel ) hebben. Wat kan ik hieraan doen?

Welke mp3 utils gebruiken jullie in combinatie met de vision:m? Ik vind die zen explorer echt een onding: je kan niet direct iets uit een map kopieren, want hij neemt de bovenliggende map mee. Ik zet nu dus alles in de root en vandaar kopieren. Kan het ook anders?

Oh ja, als ik een nummer opzet en ik tik een paar keer op de touch button, dan krijg ik een schermpje met de titel en sterren eronder. Het aantal sterren kan ik zelf bepalen. Wat is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

peppie71 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 09:52:
Sommige albums die ik op mijn speler zet, plaats hij in de man UNKNOWN, terwijl op de pc deze albums wel een titel (artiest - titel ) hebben. Wat kan ik hieraan doen?
Weet je zeker dat er iets bij de "artist" sectie in de tags staat? Je kunt anders MediaMonkey eens proberen, een heel handig progje om je ZVM te sync'en en je collectie bij te houden op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een vraagje over album-art:
Ik las ergens dat het folder.jpg bestand wat ik nu dus in elke map (elk album) heb gezet, niet groter mag zijn dan 50 kb.
Dit werd ongeveer 4 a 5 maanden geleden op een forum gepost, maar is er inmiddels al firmware die dit heeft verholpen, of kan ik nu weer een heleboel jpg's gaan verkleinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:14:
Ik las ergens dat het folder.jpg bestand wat ik nu dus in elke map (elk album) heb gezet, niet groter mag zijn dan 50 kb.
Dit werd ongeveer 4 a 5 maanden geleden op een forum gepost, maar is er inmiddels al firmware die dit heeft verholpen, of kan ik nu weer een heleboel jpg's gaan verkleinen?
Ik gebruik de ID3v2 Tag voor album art, en geen last van 50kb limieten op die manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik wil al een hele tijd graag de Vision M kopen maar toch twijfel ik nog omdat hij zo gigantisch duur is voor een klein apparaatje dat snel stuk kan gaan. Ik woon in België en weet niet of het zo'n goed idee is om hem in Nederland aan te kopen, kwestie van vervoerskosten bij reparatie. Welke Belgische winkel raden jullie mij aan?
Hoelang schatten jullie dat de batterij meegaat? men heeft al eerder iets vermeld van een 2 jaar maar dat zou toch teleurstellend zijn om dan al een nieuwe batterij te moeten kopen.

Ik hoop snel zo'n fantastisch apparaat _/-\o_ in mn bezit te hebben, kan haast niet wachten *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

peppie71 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 09:52:

Oh ja, als ik een nummer opzet en ik tik een paar keer op de touch button, dan krijg ik een schermpje met de titel en sterren eronder. Het aantal sterren kan ik zelf bepalen. Wat is dit?
Dat is de rating die je aan nummer kan geven. Wat de speler er precies mee doet weet ik ook niet maar waarschijnlijk zal hij de nummers die jij een hoge waardering geeft vaker afspelen in de shuffle stand oid.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClarkNova
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02 08:44
Ik heb vandaag mijn Vision:m ontvangen via mp3shop... Heerlijk toestel! Ik heb wel enkelijk vragen:
Is dit de enige manier om mijn vision:m op te laden via een muuradapter?? Of kan ik ook een gewone 5v adapter gebruiken?? Ik vind namelijk dat het via USB veel te lang duurt voor het ding opgeladen is.. En kan het overigens geen kwaad dat de batterij elke keer terug opgeladen wordt (ook al is die nog niet leeg) als je de vision aan je computer hangt om bestanden over te sluizen? Is dit niet slecht voor de batterij?
En wanneer zie ik dat de vision:m opgeladen is? Want momenteel is mijn batterijtje volledig groen maar blijft het 'bliksem-icoontje' wel nog pinken...Ik ben ongeduldig ziet u.. :9~ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Als de accu vol is dan verdwijnt het knipperende bliksem icoontje en komt er een stekker icoontje voor in de plaats. Met een andere 5V adapter moet het ook werken. Let dan alleen op de polariteit en of de adapter voldoende stroom kan leveren. Probleem is alleen dat de meeste standaard universele adaptors geen 5V leveren.

Een stukje terug in dit topic heeft hier ook al een discussie over plaats gevonden. Voor de details zou je dat even moeten lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 18:46:
hallo,

ik wil al een hele tijd graag de Vision M kopen maar toch twijfel ik nog omdat hij zo gigantisch duur is voor een klein apparaatje dat snel stuk kan gaan. Ik woon in België en weet niet of het zo'n goed idee is om hem in Nederland aan te kopen, kwestie van vervoerskosten bij reparatie. Welke Belgische winkel raden jullie mij aan?
Hoelang schatten jullie dat de batterij meegaat? men heeft al eerder iets vermeld van een 2 jaar maar dat zou toch teleurstellend zijn om dan al een nieuwe batterij te moeten kopen.

Ik hoop snel zo'n fantastisch apparaat _/-\o_ in mn bezit te hebben, kan haast niet wachten *O*
Creative maakt degelijke producten hoor, snel stuk gaan valt wel wat mee als je er normaal mee omgaat. Hoe lang de batterij meegaat hangt helemaal af van hoe je em gebruikt. Dit type batterijen gaat een aantal cycli mee en zijn dan "op". Maar daar zou ik me geen zorgen om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:14:
ik heb in elke folder een image (folder.jpg), maar ik geen last van 50kb limiet, de meesten zijn over de 50kb en die doen het ook gewoon....

Hoe zit het trouwens met de pasvorm van deze silicon case (easycover mp3shop):

http://www.mp3shop.nl/pro...zen-vision%3Am-clear.html

Want ik heb heel vaak gelezen dat bij silicon cases (met name van I-nique) de ''gaten'' (beeldscherm, connector uitgangen) slecht zijn gemaakt (uitgeknipt) waardoor, het gedeelte bij bv het beeldscherm schuin zit....

Misschien heeft iemand foto's van z'n Zen Vision M, met deze cover.....

Bedankt!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

erg jammer dat hij geen *breedbeeld* scherm heeft. Dat is voor de reden om nog even te wachten met de aanschaf van een dergelijke gadget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoihoi,

leuk ding. Keb em nu een dag. Alleen nu heb ik em geformatteerd met die Zen software. Op zich geen ramp, maar die fotos en filmpjes die er al op stonden van Creative ben ik nu dus kwijt. En die waren wel even stoer om aan iemand te laten zien wat de Zen allemaal kan. Heeft iemand enig idee hoe ik die er weer op kan krijgen (volgens mij staan ze niet op de CDrom)? Of kan iemand ze ergens neerzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClarkNova
Als ik in mijn muziekbibliotheek tussen de albums browse en dan een album open, en dan speel ik een nummer af, dan staat het volledige album meteen in de afspeellijst... Dus als ik daarna in een ander album browse en daar een nummer toevoeg aan de afspeellijst dan speelt hij eerst het vorige album volledig af... Is hier een andere manier voor? Zodat ik bijvoorbeeld tijdens het luisteren een playlist kan maken van verschillende nummers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
j-w schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 10:53:
erg jammer dat hij geen *breedbeeld* scherm heeft. Dat is voor de reden om nog even te wachten met de aanschaf van een dergelijke gadget.
Als je breedbeeld wilt, kijk dan eens naar de spelers van Archos. De Gmini 500 heeft volgens mij wel breedbeeld
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 11:30:
Hoihoi,

leuk ding. Keb em nu een dag. Alleen nu heb ik em geformatteerd met die Zen software. Op zich geen ramp, maar die fotos en filmpjes die er al op stonden van Creative ben ik nu dus kwijt. En die waren wel even stoer om aan iemand te laten zien wat de Zen allemaal kan. Heeft iemand enig idee hoe ik die er weer op kan krijgen (volgens mij staan ze niet op de CDrom)? Of kan iemand ze ergens neerzetten?
Zijn die niet ergens te downloaden? Anders even Creative mailen misschien? :)
ClarkNova schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:27:
Als ik in mijn muziekbibliotheek tussen de albums browse en dan een album open, en dan speel ik een nummer af, dan staat het volledige album meteen in de afspeellijst... Dus als ik daarna in een ander album browse en daar een nummer toevoeg aan de afspeellijst dan speelt hij eerst het vorige album volledig af... Is hier een andere manier voor? Zodat ik bijvoorbeeld tijdens het luisteren een playlist kan maken van verschillende nummers...
Volgens mij kan dat alleen als de speler een queue functie heeft. Sommige spelers hebben dat (Archos oa) maar als het er niet op zit, dan is er weinig aan te doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
ClarkNova schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:27:
Een enkel nummer voeg je toe aan de playlist door het nummer te selecteren, de 'options' knop in te drukken en toevoegen aan selectie te kiezen.

Als je met een lege playlist wilt beginngen, dan ga je naar 'Bezig met afspelen', dan druk je op de 'options' knop en dan kies je verwijderen. Vervolgens kan je kiezen of je alleen het geselecteerde nummer uit de playlist wilt verwijderen of de gehele playlist leegmaken.

Dit zijn op de speler de opties die je hebt voor het maken van een playlist.

[ Voor 3% gewijzigd door Jeroen O op 04-08-2006 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb ff een vraagje,

misschien dat jullie dees kunnen beantwoorden?
ik weet niet wat ik moet kiezen tussen een psp en en zen vision M
ik vind ze alle2 even wijs, psp door functies, maar is groot, zen door formaat en geheugen.

als jullie me kunnen helpen, graag!
zeg ook ff waarom je voor 1 van deze 2 apparaten kiest :)

thnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat is toch echt een keus die je zelf moet maken. Hier is het in ieder geval offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Waar hecht je veel waarde aan? Geluidskwaliteit? Opslagcapaciteit? De grootte van het apparaat? Prijs? De fucnties? Wil je alleen muziek luisteren of ook film kijken en/of spelletjes spelen?

Vergelijk in hoeverre beide apparaten voldoen aan jouw wensen en baseer daarop jouw keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nodig om de achterkant van de Vision M ook te beschermen, is deze ook zo kwetsbaar voor krasjes? voor alle zekerheid bestel ik een shield op voorhand, eigelijk best wel grappig het prijsverschil voor hetzelfde product, iemand enig idee hoe het komt? 8)7

http://www.i-nique.com/ShowDetails.asp?id=422

http://www.shieldzone.com...iption/CREZENVISMFUL.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook een Zen Vision M aangeschaft. Pracht ding! Ik post even om te melden dat de actie gewoon telt ('ergens anders goedkoper, wij betalen het verschil terug'), mits het in een betere prijs zich in een straal van 30km bevind. Ik ging naar MM Arena. PCSnel zat op zo'n 5km, dus ik heb een Zen Vision M voor 255 euro meegekregen i.p.v. de 309 euro wat op het bordje stond :).

Een probleem echter, ik sync met MediaMonkey. Ik voeg wat album art toe (via propeties) en sync dan. Bij het ene album wordt er op de Vision M wél een cover getoont, bij een ander album niet. Ik las hier al over in het topic, is hier een oplossing voor/wat doe ik mis?
Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 20:32:
Is het nodig om de achterkant van de Vision M ook te beschermen, is deze ook zo kwetsbaar voor krasjes? voor alle zekerheid bestel ik een shield op voorhand, eigelijk best wel grappig het prijsverschil voor hetzelfde product, iemand enig idee hoe het komt? 8)7

http://www.i-nique.com/ShowDetails.asp?id=422

http://www.shieldzone.com...iption/CREZENVISMFUL.html
Was dat serieus bedoeld ;)? De ene site (i-nique) is in GBP (ponden) en de andere in USD (dollars). Volgens is xe.com 15.99 GBP gelijk aan 30.4945 USD. Een prijsverschil van 5$ dus ;).

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2006 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Daniël- schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 22:28:
Vandaag ook een Zen Vision M aangeschaft. Pracht ding! Ik post even om te melden dat de actie gewoon telt ('ergens anders goedkoper, wij betalen het verschil terug'), mits het in een betere prijs zich in een straal van 30km bevind. Ik ging naar MM Arena. PCSnel zat op zo'n 5km, dus ik heb een Zen Vision M voor 255 euro meegekregen i.p.v. de 309 euro wat op het bordje stond :).

Een probleem echter, ik sync met MediaMonkey. Ik voeg wat album art toe (via propeties) en sync dan. Bij het ene album wordt er op de Vision M wél een cover getoont, bij een ander album niet. Ik las hier al over in het topic, is hier een oplossing voor/wat doe ik mis?

[...]

Was dat serieus bedoeld ;)? De ene site (i-nique) is in GBP (ponden) en de andere in USD (dollars). Volgens is xe.com 15.99 GBP gelijk aan 30.4945 USD. Een prijsverschil van 5$ dus ;).
dat was serieus :D |:( bijzonder dom van me geef ik toe, maarja ik had alleen maar de cijfers bekeken :$ p.s. kben jaloers op je Vision M :P de mijne zal niet lang meer op zich laten wachten want ik word steeds ongeduldiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De witte;

Afbeeldingslocatie: http://img142.imageshack.us/img142/1507/teaser1tu4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img142.imageshack.us/img142/3561/teaser2me9.jpg

Ik kan alleen geen goed sync-programma vinden. Ik werk met Media Monkey, maar als ik nieuwe muziek in mijn map toevoeg, herkent hij dat niet (ook niet met refresh) en soms pakt de Zen Vision dus wél album art, dan weer niet.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om albumart te tonen moet dit echt in de Tag meegeven worden. Kijk bijv. maar eens met Tag&Rename. Als je dan het plaatjes in de tag ziet staan, zal de speler het ook tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het al eerder voorbij gekomen; maar waarom moet elk nummer _perse_ een album hebben? Nummers zonder album zie ik nl. niet als ik browse op artiest. Bij een iPod zie de deze nummers wel gewoon staan. Dit ervaar ik wel als een nadeel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat zou niet moeten hoeven. Als de artiest tag wel ingevuld is zou je die gewoon bij artiest moeten zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeiemiddag mensen,

Ik ben hier nieuw en heb even 2 vraagjes, aangezien het vry veel tyd kost om 36 pagina's door te lezen...

1. Kan je .avi bestanden er op kyken (DivX gecodeerd)
2. Heb je voor het gebruik per sé Windows Media Player nodig??

Vielen dank en morgen valt het ding by my op de deurmat *O*

Groeten Jeroen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:05

Piggen

Lekker bakkie

Nergens voor nodig om 36 pagina's door te lezen. Op de productpagina's is het ook allemaal te vinden. Dat scheelt weer een hoop tyd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Omg, alsjeblieft zeg, straks ga je nog vragen of je er mp3 mee kunt afspelen 8)7
Wat MPmad ook zegt, zie de productpage, zie de specs, zie de startpost, zie Google. Als je hem al besteld hebt en nog niet eens weet wat het ding kan afspelen dan vraag ik me af of je wel goed over je keus nagedacht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou avi had ik even over heengelezen, myn fout...

Wat betreft dat WMP... Ik zie het nergens officieel staan, maar vaak hoor ik van: Moet je even WMP installeren... Aangezien ik dat hier niet op de pc heb staan en WMP by my om de één of andere vage reden op geen manier meer werkt (Classic wel) vroeg ik het me toch even af...

Bedankt voor jullie behulpzame reacties, volgens my kost het net zoveel tyd om het antwoord even te geven.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 21:57:

Bedankt voor jullie behulpzame reacties, volgens my kost het net zoveel tyd om het antwoord even te geven.. :)
Maar dan is het hele leereffect verdwenen he ;)

Nee maar ff serieus. Er stoppen mensen veel tijd in het maken van een mooie startpost met als doel dat anderen hier ook daadwerkelijk iets aan hebben. Het is dan gewoon niet leuk vragen te krijgen waarvan je het antwoord net zo snel op had kunnen zoeken als de vraag hier te posten ;)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 21:57:
Nou avi had ik even over heengelezen, myn fout...

Wat betreft dat WMP... Ik zie het nergens officieel staan, maar vaak hoor ik van: Moet je even WMP installeren... Aangezien ik dat hier niet op de pc heb staan en WMP by my om de één of andere vage reden op geen manier meer werkt (Classic wel) vroeg ik het me toch even af...

Er wordt hier toch van je verwacht dat je eerst zélf moeite doet voordat je vragen komt stellen. Ik snap dat je nieuw bent, welkom, maar als ik jou was zou ik eerst even de FAQs enzo doorlezen. Ik heb die startpost niet voor niks gemaakt en Creative heeft niet voor niets een productpage ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begryp ik, maar zoals ik al uitlegde kon ik nergens vinden dat WMP benodigd is. Voor de zekerheid vroeg ik hier dus even of dit echt zo is. Gebruikerservaring weet je wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 20:01:
Dat zou niet moeten hoeven. Als de artiest tag wel ingevuld is zou je die gewoon bij artiest moeten zien staan.
Ik kan wel een overzicht van alle nummers krijgen met "Tracks weergeven" uit het menu als ik een artiest geselecteerd heb. Maar dit zijn ook altijd alleen tracks die een Album tag hebben...
Verder vroeg ik me nog af wat in MediaMonkey bij de tags het verschil is tussen "Album" en "Album Artiest" :? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de speler op Hold zet tijdens het afspelen dan wordt het beeldscherm helemaal uitgeschakeld, en als hij niet op Hold staat, blijft hij gewoon aan...

Weet iemand of dit heel veel scheelt met batterij besparing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:12:
Begryp ik, maar zoals ik al uitlegde kon ik nergens vinden dat WMP benodigd is. Voor de zekerheid vroeg ik hier dus even of dit echt zo is. Gebruikerservaring weet je wel ;)
Dan zou ik het topic nog maar eens goed doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 01:40:
Als je de speler op Hold zet tijdens het afspelen dan wordt het beeldscherm helemaal uitgeschakeld, en als hij niet op Hold staat, blijft hij gewoon aan...

Weet iemand of dit heel veel scheelt met batterij besparing?
Jep, dat scheelt nogal. Het scherm is nogal een vretertje in dit soort dingen en als je hem toch in je zak stopt ofzo, dan kan het scherm maar beter helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 23:01:
[...]

Ik kan wel een overzicht van alle nummers krijgen met "Tracks weergeven" uit het menu als ik een artiest geselecteerd heb. Maar dit zijn ook altijd alleen tracks die een Album tag hebben...
Verder vroeg ik me nog af wat in MediaMonkey bij de tags het verschil is tussen "Album" en "Album Artiest" :? ?
Probeer het eens anders. Pak een willekeurige track, doe rechtermuisknop en vul dan zo de tag eens in. Laat album weer open en kijk of hij hem dan wel pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg mijn Zen+AV kabel vandaag binnen (Ipod video weggedaan). Ik heb 1 (één) brandende vraag.

Als je een breedbeeld Xvid op de Zen plaatst om via AV op een breedbeeld TV te spelen, moet ik dan met de bijgeleverde software horizontale kaders aanmaken? Het maakt mij niet uit dat het op de Zen verstoord is kwa verhouding. Zolang het maar correct op TV wordt weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:00

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Jeej gisteren ook maar een Zen Vision:M gekocht bij de MediaMarkt hier in Groningen :)
Wel een erg mooi apparaatje :)
Alleen jammer dat het ding gewoonweg niet op een goede manier onder Linux aan de praat te krijgen is :(

Iemand die trouwens kan uitleggen hoe ik de Amerikaanse firmware erop kan zetten ? De instructies zijn voor hele oude firmware terwijl we nu al in de 1.4.x.x range zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 07:13:
[...]

Probeer het eens anders. Pak een willekeurige track, doe rechtermuisknop en vul dan zo de tag eens in. Laat album weer open en kijk of hij hem dan wel pakt.
Ik heb het ding nu niet bij de hand, maar ik begin al een idee te krijgen waar dit aan kan liggen. Bij de sync instellingen van MediaMonkey kun je verschillende opties kiezen.
Bij mij staat deze op
\Music\<Album Artiest>\<Album>\<Titel>
Ik vermoed als ik deze op
\<Artiest>-<Titel> of op \<Artiest>\<Artiest>-<Titel> zet dat het dan een ander resultaat oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag mijn Zen ontvangen, dus dat ding vol vreugde onder de lader.

Ik zag, toen ie aan stond een hinderlijke kras op het scherm. Niet groot, maar groot genoeg om licht van het display te weerkaatsen en zichzelf prominent zichtbaar te maken.

mp3shop gebeld, melding gemaakt.

Ik dacht: "Nog een poets poging" Toen zag ik het pas, er zat nog een bescherm plastic op het scherm.... :X

Ding eraf en jahoor! Een stofje...... Je suis un klootviool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:47:
[...]

Ik heb het ding nu niet bij de hand, maar ik begin al een idee te krijgen waar dit aan kan liggen. Bij de sync instellingen van MediaMonkey kun je verschillende opties kiezen.
Bij mij staat deze op
\<Artiest>-<Titel> of op \<Artiest>\<Artiest>-<Titel> zet dat het dan een ander resultaat oplevert.
Ik denk het ook :)
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 17:35:
Vanmiddag mijn Zen ontvangen, dus dat ding vol vreugde onder de lader.

Ik zag, toen ie aan stond een hinderlijke kras op het scherm. Niet groot, maar groot genoeg om licht van het display te weerkaatsen en zichzelf prominent zichtbaar te maken.

mp3shop gebeld, melding gemaakt.

Ik dacht: "Nog een poets poging" Toen zag ik het pas, er zat nog een bescherm plastic op het scherm.... :X

Ding eraf en jahoor! Een stofje...... Je suis un klootviool.
Lekker erop laten zitten dan, als je er toch maar weinig van merkt. Tenminste totdat je een goeie screenprotector krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AAAARGH Hy hangt constant als ik 'm aan de pc verbind! Wat nu?? :|

Uitgebreid:

Als ik 'm opstart kryg ik een firmwire foutmelding... dan kom ik in de Recovery Mode maar als ik 'm dan aan de pc hang dan loopt ie vast... De pc geeft de melding: Het USB-apparaat wordt niet herkend

:(:(

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Doe eens een harde reset geven en heb je de SW al geinstalleerd op je PC? Is de "j" van je toetsenbord trouwens kaduuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat versta je onder SW?? Als ik de speler loskoppel blyft ie trouwens hangen en moet ik 'm steeds resetten om 'm weer aand de praat te krygen, voor de rest lykt ie heel leuk, nu moet ie t nog gaan doen :)

Waha woops beetje dom van mezelf, software zit er idd op... PC geeft alleen geen reactie |:(

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 19:51:
Wat versta je onder SW?? Als ik de speler loskoppel blyft ie trouwens hangen en moet ik 'm steeds resetten om 'm weer aand de praat te krygen, voor de rest lykt ie heel leuk, nu moet ie t nog gaan doen :)

Waha woops beetje dom van mezelf, software zit er idd op... PC geeft alleen geen reactie |:(
ok, ff voor de duidelijkheid. De speler blijft hangen zodra je hem aan de pc koppelt? Of blijft de pc hangen?

En heeft de pc de speler dan al herkent of is hij daar mee bezig op dat moment? Je zou de software eens kunnen uninstallen en weer opnieuw installeren. Mocht dat niet werken zou mijn volgende stap zijn om het geheel eens op een andere pc te gaan proberen om zodoende te kunnen bepalen waar het probleem zit.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De pc loopt wel en geeft na een poosje aan dat ie nix met het aangekoppelde usb apparaat kan... Speler loopt vast...

Ik ga even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:47:
[...]

Bij mij staat deze op
Dit ligt dus waarschijnlijk wel aan MM. Want als ik vanuit WinExplorer met rechtermuisknop mp3s op de Zen zet, zie ik inees wel een mapje 'Onbekend' met daarin de nummers zonder album tag als op Artiest browse. Hoe of welke optie dit in MMonkey is weet ik niet precies. Het is me niet gelukt met de opties die ik hierboven noem om dit te voor elkaar te krijgen. Zijn er ook andere mensen die MMonkey gebruiken en dit probleem herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb volgens mij een probleem (?). Als ik de USB-kabel erin doe, gaat de speler over tot 'dock'mode voor 0,1s, aan-uit-aan-uit. Ik kan ook geen media meer overzetten.. Iemand anders dit al gehad? Ik ga vrijdag op vakantie, zou niet leuk zijn deze nu al kapot is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Firmware al gerestored? Dat is toch echt het eerste wat je moet doen. Ook al een andere pc geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 23:34:
Firmware al gerestored? Dat is toch echt het eerste wat je moet doen. Ook al een andere pc geprobeerd?
Hoe bedoel je al 'restored'? Andere PC probeer ik morgen, ik heb eigenlijk maar één andere die ik zelf bezit die XP heeft, geen Windows 2000 support (maar dat wist ik van te voren, jammer maar helaas..)

Firmware-upgrade maakt in ieder geval niets uit.. net naar 1.41.01e gegaan, geen verschil.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Restoren, als in: er opnieuw opzetten, upgraden, dat soort dingen. Maar ik zie dat je dat al geprobeerd hebt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

-Daniël- schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 23:31:
Heb volgens mij een probleem (?). Als ik de USB-kabel erin doe, gaat de speler over tot 'dock'mode voor 0,1s, aan-uit-aan-uit. Ik kan ook geen media meer overzetten.. Iemand anders dit al gehad? Ik ga vrijdag op vakantie, zou niet leuk zijn deze nu al kapot is..
Al eens een andere usb poort geprobeerd? Misschien dat deze een slecht contactje heeft oid. Andere kabel proberen is ook nog een optie natuurlijk.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClarkNova
Ik heb 1GB voorzien om mijn vision:m als massaopslag-apparaat te gebruiken. Daar zou ik graag de driver opzetten zodat ik op eender welke pc audio en video kan overzetten.. Iemand enig idee wat ik juist moet overzetten? Ik denk niet dat het nodig is om die volledige installatie-cd erop te zetten eh??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb de firmwire er nu opzitten, menu's zien d'r goed uit en radio werkt lekker, maar als ik hem nu aansluit op de pc zelfde verhaal... PC ziet 'm niet goed, apparaat hangt... Gisteravond zag de pc 'm opeens en toen heb ik de firmwire geinstalleerd, jammer dat ik het apparaat moest loskoppelen na voltooing, anders had ik er gelyk wat muziek opgepleurd, nu kan ik er nog niets mee :(

Denken jullie dat ie't op een andere pc wel zou doen? Dan ga ik vanavond ff naar me buurman en dan via 't netwerk de muziek er op zetten... En dan op deze pc opnieuw windows erop want dat is hier zo instabiel als ik weet niet wat...

Trouwens by het installeren van de software, na het opnieuw opstarten van de pc, wat gaat ie dan nog installeren? Daar kreeg ik een foutmelding dat ISScript.msi te oud was... Heb dat geprobeerd te fixen, maar dat lukt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

ClarkNova schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 10:44:
Ik heb 1GB voorzien om mijn vision:m als massaopslag-apparaat te gebruiken. Daar zou ik graag de driver opzetten zodat ik op eender welke pc audio en video kan overzetten.. Iemand enig idee wat ik juist moet overzetten? Ik denk niet dat het nodig is om die volledige installatie-cd erop te zetten eh??
Er is geen driver. De driver voor de Zen heet Windows XP, aangezien dat het enige OS waarop hij werkt. Als je audio en video over wilt zetten vanuit en ander OS, zul je die 1GB moeten gebruiken. Maar die kun je dan natuurlijk niet afspelen op je Zen zolang ze daar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er was meer aan de hand (mp3tjes verdwenen, van mp3 naar radio terug naar andere mp3 weer naar radio, automatisch aan->uit->aan etc) dus heb ik vandaag bij de Mediamarkt een nieuwe opgehaald :). Hij is nu aan het opladen..

Het klopt toch dat als ik mp3'tjes aan het syncen ben, de Vision M niet wordt opgeladen? In 'docked'-mode zonder het syncen laadt hij wel op..

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClarkNova
MPmad schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 13:09:
[...]

Er is geen driver. De driver voor de Zen heet Windows XP, aangezien dat het enige OS waarop hij werkt. Als je audio en video over wilt zetten vanuit en ander OS, zul je die 1GB moeten gebruiken. Maar die kun je dan natuurlijk niet afspelen op je Zen zolang ze daar staan.
Hm nochtans heb ik m'n zen gisteren aan een andere computer (met Windows XP op) gehangen en kon ik niet in de verschillende mappen (muziekbibliotheek, video, TV,... ) van de Zen browsen... Xp vroeg om eenmalig te connecteren met het internet om een driver te downloaden, maar daar die pc niet met het internet geconnecteerd is lukte de installatie niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik op vakantie naar Egypte ging (5 uur vlucht :S) en ik genoeg had van mijn oude minidisc, had ik besloten een mp3speler te kopen, en het werd dus de Creative. Geweldig aparaat, tot dat..... Ik in het vliegtuig een film wou kijken. Hij liep opeens gigantisch vast. Gelukkig had ik een paperclip bij me :), maar dat was zelfs niet genoeg, hij bleef vastlopen. Via het recovery menu heb ik hem toen toch uit weten te krijgen want er was verder niks mee te beginnen. Eenmaal in Egypte aangekomen, bleek hij het weer te doen (pff gelukkig). Ik nam aan dat het gewoon een vastloper was vanwege een verkeerd filmpje (Da Vinci Code) ofzo.
Op de terugvlucht begon ik weer met kijken. Na 30 minuten van Enemy At the Gate begon hij weer vast te lopen. Weer niet meer te herstellen en grote chrash. Ook maakte ie, net als op de heenvlucht, veel herrie. Gekraak enzo. Nu weer thuis en hij doet het weer.
Meerdere mensen problemen met vliegen gehad? Kan de mp3speler misschien tegen een bepaalde hoogte of druk? Vaag iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

ClarkNova schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 13:24:
[...]

Hm nochtans heb ik m'n zen gisteren aan een andere computer (met Windows XP op) gehangen en kon ik niet in de verschillende mappen (muziekbibliotheek, video, TV,... ) van de Zen browsen... Xp vroeg om eenmalig te connecteren met het internet om een driver te downloaden, maar daar die pc niet met het internet geconnecteerd is lukte de installatie niet...
Dat lijkt me toch echt aan die computer te liggen. Staat Service Pack 1 er wel op? Dat is namelijk ook vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juntjen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-03-2021
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:00:
Meerdere mensen problemen met vliegen gehad? Kan de mp3speler misschien tegen een bepaalde hoogte of druk? Vaag iedergeval.
Ik heb hem een paar weken geleden mee gehad in het vliegtuig naar Lanzarote (4 uurtjes vliegen) en zowel op de heen- als terugreis niets geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar je goedkoper een lichtnet-adapter voor dit dingetje kan krygen, en hoeveel mA die dan nodig heeft? Op de Sync Adapter staat alleen 5V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 17:57:
Weet iemand waar je goedkoper een lichtnet-adapter voor dit dingetje kan krygen, en hoeveel mA die dan nodig heeft? Op de Sync Adapter staat alleen 5V
Ik geloof dat het aantal mA niet belangrijk is. De speler gebruikt wat hij nodig heeft. Het voltage is daarentegen wel belangrijk. Een hoog voltage kan de speler slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Nou, als je speler meer trekt dan waar je voeding op berekend is, dan vindt je voeding dat niet zo tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 17:57:
Zoek even in het topic ;) Er is namelijk al vaker gesproken over universele voedingen.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee... :)

Maar hy heeft dan toch een minimum aantal mA nodig??

Ik heb hier wel 4,5 en 5,5 V adapters maar die ga ik er mooi niet op aan te sluiten... daarvoor is 't dingetje te lief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 21:56:
Okee... :)

Maar hy heeft dan toch een minimum aantal mA nodig??

Ik heb hier wel 4,5 en 5,5 V adapters maar die ga ik er mooi niet op aan te sluiten... daarvoor is 't dingetje te lief ;)
Het amperage maakt niet zo heel veel uit. Via de USB poort kan je ook opladen en die levert ook maar een paar honderd mA max. De adapter geeft maximaal iets van 2A geloof maar met die paar honderd mA kan je dus ook al opladen; al zal het natuurlijk minder snel gaan.

Het amperage van een adapter is niet wat hij levert maar wat hij maximaal kan leveren. Als jij gewoon zorgt dat je 5V met de goede polariteit aansluit zou het gewoon moeten werken. Je zou de 4,5V kunnen proberen; dat lijkt me geen kwaad kunnen. Er zit toch altijd wel iets van een afwijking in die dingen.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

4.5V geeft geen problemen.

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Een vriend van mij werkt bij een computerzaak en verkocht vandaag een Vision M mét lichtnet adapter, terwijl de speler die ik gisteren kocht er geen bevat. Heeft ie een klant dan een hele oude versie verkocht oid, want ik begreep ook altijd dat er geen adapter bij geleverd werd.

• Juntjen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-03-2021
Paradise schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 15:33:
Een vriend van mij werkt bij een computerzaak en verkocht vandaag een Vision M mét lichtnet adapter, terwijl de speler die ik gisteren kocht er geen bevat. Heeft ie een klant dan een hele oude versie verkocht oid, want ik begreep ook altijd dat er geen adapter bij geleverd werd.
Denk dat die zaak gewoon nog een doos had die er al een langere tijd lag, omdat ze een paar maanden niet meer met AC-adapter geleverd worden. Die klant had gewoon mazzel. Had jij je speler nu ook maar daar gekocht. ;) (er van uitgaande dat de prijzen niet teveel verschilden)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.