Deeb schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 01:05:
Binnenkort ga ik op reis en wil i.p.v. die dure netvoedingsadapter van Creative, een universeel model gebruiken.
Nu las ik hier in het forum dat een universele adapter op 4.5 V moet werken met de ZVM.
Ik heb dat geprobeerd met mijn universele adapter, maar de ZVM gaat dan niet beginnen laden en blijft enkel op batterij doorwerken, als ik hem aanzet.
Ik ben een beetje bang om de universele adapter op 6 V te zetten, is misschien té krachtig voor de ZVM ??

Ik ben niet zo goed op de hoogte van electriciteit, vandaar mijn vraag : kan dit kwaad of niet ?
Heeft dit iets te maken met de polariteit, zoals hierboven gequote ? Nochtans heb ik het pluggetje van de universele adapter ook omgekeerd geprobeerd, echter ook zonder succes.
Sorry hoor, maar even het volgende:
ZUCHT
Ik snap het niet: Je kunt toch kijken naar het symbooltje op het aansluitblokje? Daar staat de polariteit op! Echt, zo moeilijk is het niet. En wat betreft het niet opladen: Misschien is je apparaat kapot, staat de polariteit van je adapter verkeerd (en heb je hem misschien wel gesloopt...), of misschien is het plugje wat je gebruikt hebt wel te klein. Daar zijn namelijk een aantal verschillende maten in.
Als je dan ook nog eens goed kijkt op het aansluitblokje, dan zie je naast die grappige tekeningetjes met plusjes en minnetjes (polariteitsverhaaltje) ook nog eens de cryptische combinatie "5V" staan. Helaas filosofen, dit beantwoordt niet de aloude vraag naar de zin van het leven, maar geeft gewoon aan dat de ingang in principe
vijf Volt moet krijgen. De universele adapter "moet" dus helemaal niet op 4.5V werken, maar gewoon op 5. Helaas pindakaas, de meeste adapters hebben dat niet, en mijn 4.5V adaptertje geeft op m'n niet geeikte metertje 4.7V en daarop doet 'ie het dus.
Gewoon even logisch nadenken en anders maar gewoon geld uitgeven voor een overpriced onzinnig extraatje.
edit: Het geleverde adaptertje is trouwens niet eens van creative, maar een andere leverancier.
[
Voor 4% gewijzigd door
Hillie op 27-06-2006 09:38
]
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.