[MP3/HDD] Het Creative Zen Vision:M topic

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.184 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:58

Piggen

Lekker bakkie

Nieuwe firmware, versie 1.40.02e
Added Features or Enhancements:

* Supports the playback of Audible Type 2 and 4 tracks.
Important: to transfer Audible content, you must have AudibleManager® version 5 or later installed. AudibleManager allows you to download, burn, organize, transfer and hear Audible audio content. Download AudibleManager from Audible.com/software.

Fixes:

* Ensures proper playback of picture and audio files during a slideshow.
* Ensures that subscription and purchased audio files can resume playing when you turn your player on after a prolonged period of time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheTMC schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 18:51:
[...]

Ik heb zelf (nog) geen ervaring met garantie bij de MM, maar volgens mij staat er wel altijd op die kaartjes bij de MP3-spelers (waar ook de prijs op staat) 2 jaar carry-in garantie
Maar dat weet ik niet zeker. Misschien dat iemand dat kan nakijken als hij/zij bij de MM is.

Ik zal zelf ook wel even kijken als ik er een keer ben, maar dat zal pas na me exames worden (na volgende week woensdag)
Het is Europees wettelijk bepaald dat garantie op hardware 2 jaar bedraagt. Dit betekend dus dat je mp3-speler 2 jaar is verzekerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuses voor de spelfouten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 08:53:
[...]

Het is Europees wettelijk bepaald dat garantie op hardware 2 jaar bedraagt. Dit betekend dus dat je mp3-speler 2 jaar is verzekerd!
Dat klopt, maar probeer dat maar eens te claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:16
RoD schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 09:07:
[...]

Dat klopt, maar probeer dat maar eens te claimen.
De meeste web-winkels die hebben ook gewoon op hun site staan dat ze maar 1 jaar garantie geven. Creative zelf geeft ook maar 1 jaar garantie, en het 2e jaar kan je er voor ongeveer €60,- bijkopen :(
Maar er zijn een aantal winkels waar wel 1 jaar garantie op de speler gegeven wordt, volgens mij de MM (maar dat moet ik dus nog nakijken) de informatique, en bij Xpansion.nl volgens mij ook, waar hij nu € 272,80 is.
En als ze op hun site / in hun winkel zeggen dat ze 2 jaar garantie geven, lijkt het me toch wel dat je dat krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-04 11:50
Hallo,
ik heb voor mijn ouder ook 2 vision:m's besteld, ( en 2 screen protectors en 2 silicon cases, zodat ze het met geen mogelijk kunnen mollen, niet dat dat nodig is, ze zijn errrug zuinig opt spul, maargoed ). Maar nu wil ik dat ze optimaat van het geluid kunnen genieten want t zijn best wel een beetje audiofielen ( kopen daarom ook alleen origineel, of flac, ape, enz enz ). Daarom heb ik een vraagje, is er een mogelijkheid de M op lossless audio af te spelen ( beetje laat, ik weet ). En welke oordopjes zitten erbij, anders bestel ik nog 2 x Creative EP-630. ( Als dat niet bevalt ga ik wel kijken naar shure's).
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
TheTMC schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 10:15:
[...]

De meeste web-winkels die hebben ook gewoon op hun site staan dat ze maar 1 jaar garantie geven. Creative zelf geeft ook maar 1 jaar garantie, en het 2e jaar kan je er voor ongeveer €60,- bijkopen :(
Maar er zijn een aantal winkels waar wel 1 jaar garantie op de speler gegeven wordt, volgens mij de MM (maar dat moet ik dus nog nakijken) de informatique, en bij Xpansion.nl volgens mij ook, waar hij nu € 272,80 is.
En als ze op hun site / in hun winkel zeggen dat ze 2 jaar garantie geven, lijkt het me toch wel dat je dat krijgt?
Áls ze dat geven wel ja. Maar ook als zij dit niet geven, zijn ze verplicht om je 2 jaar garantie te geven. Echter, er is hier zoveel onduidelijkheid over dat het gewoon bijna onmogelijk te claimen is. En er zijn niet veel mensen die het hierom op een rechtszaak aan laten komen.
Possstema schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 21:55:
Hallo,
ik heb voor mijn ouder ook 2 vision:m's besteld, ( en 2 screen protectors en 2 silicon cases, zodat ze het met geen mogelijk kunnen mollen, niet dat dat nodig is, ze zijn errrug zuinig opt spul, maargoed ). Maar nu wil ik dat ze optimaat van het geluid kunnen genieten want t zijn best wel een beetje audiofielen ( kopen daarom ook alleen origineel, of flac, ape, enz enz ). Daarom heb ik een vraagje, is er een mogelijkheid de M op lossless audio af te spelen ( beetje laat, ik weet ). En welke oordopjes zitten erbij, anders bestel ik nog 2 x Creative EP-630. ( Als dat niet bevalt ga ik wel kijken naar shure's).
Alvast bedankt
Nieuwe oordopjes zijn sowieso aan te raden als je echt van het geluid wilt genieten. Check het oordopjes topic maar even. Voor de ondersteunde formaten moet je maar even in de TS kijken en naar de post van MPmad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
RoD schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 22:34:
[...]

Nieuwe oordopjes zijn sowieso aan te raden als je echt van het geluid wilt genieten. Check het oordopjes topic maar even. Voor de ondersteunde formaten moet je maar even in de TS kijken en naar de post van MPmad.
Daar komen de namen van de creative en shure vandaan ;)

Edit:
Hmm, na ff zoeken, het ondersteunt geen lossless ( ook geen WMA pro ) :( . En WAV is ook geen optie.

[ Voor 14% gewijzigd door Possstema op 26-05-2006 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hier zijn nog 2 unpublished fixes bij de nieuwste firmware:
-Clock now appears in the Now Playing Screen
-Distortion problems with Bass Boost have been remedied
Gevonden op Dapreview.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Possstema schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 22:44:
[...]
Daar komen de namen van de creative en shure vandaan ;)

Edit:
Hmm, na ff zoeken, het ondersteunt geen lossless ( ook geen WMA pro ) :( . En WAV is ook geen optie.
Bedoel je met "En WAV is ook geen optie." dat de speler geen WAV speelt? Als het goed is doet hij dat wel hoor ;)
Ondersteunt de audioformaten WMA (met DRM), MP3, WAV; de videoformaten MPEG (1/2/4), DivX, XviD, WMV; fotoformaat JPG (JPEG)
Gewoon van de Creative site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pas geleden de creative zen vision: M gekocht. Vandaag bij het overzetten van audionummers van mijn pc naar de zen vision:M liep hij ineens vast. Ik heb de instructies opgevolgd en met paperclip het apparaat gereset. Echter bij het uitvoeren van clean disk en ook bij reload firmware is hij wel heel erg lang bezig. Nu al langer dan 30 minuten. Moet ik nog langer wachten? Ik las dat anderen hem ook al een keer hebben moeten resetten. Hoe is dat bij jullie gegaan? Moet ik gewoon wachten of klopt dit idd niet? ik wilde nog niet gaan formatteren, dat leek me iets te rigoreus. Hopelijk kan iemand me helpen.
Tot nu toe was ik zeer tevreden over de zen vision M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
TheTMC schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 09:25:
[...]

Bedoel je met "En WAV is ook geen optie." dat de speler geen WAV speelt? Als het goed is doet hij dat wel hoor ;)

[...]

Gewoon van de Creative site
Weet ik, maar WAV is zo groot, dan is het hele nut van de 30 GB weg, er moeten namelijk iig zo'n 200 CD's op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
Omdat creative ons zoveel informatie verstrekt ( niet echt ;) ) ben ik zelf maar ff op onderzoek uit gegaan en ik heb de volgende gegevens verzameld ( staan wel aantal dingen in die ook al in SP staan )

Zie hier:

Garantieperiode (maanden)12
Garantiesysteicarry-in
Opslagruimte in GB30
Type schermlCD TfT
Scherm verlicht?Y
Schermafmetingen (pixels)320 x 240
Schermafmetingen (diagonaal, centimeters)6,5
Scherm aanraakgevoelig?N
Tweede scherm?N
Voedingsadapter stroomnet meegeleverd?Y
Voedingsadapter auto meegeleverd?N
Beschermingshoes of vergelijkbare meegeleverd?Y
Type oortjes (in oor, hoofdtelefoon)in oor
Type dataverbinding (uSB 1 of 2, fireWire, Bluetooth etc)uSB 2.0
universele bus?Y
Afstandsbediening?O
Batterij (type)li-on
Batterij verwisselbaar?N
Typische laadtijd in uren (gieten, uren)2,2
Autonomie bij afspelen audio (gieten, uren)10,83
Autonomie bij afspelen video4
Ingebouwde fM radio (J/N/ O(ptioneel))Y
fM radio ondersteunt RDS?N
CompatibiliteitWindows XP
firmware upgrades mogelijk door gebruiker?Y
Gewicht (gieten, gram)164
Afmetingen (h x b x d, cm)10,4 X 6,2 X 1,86
SNR verhouding in dB97
frequentiebereik in Hz20 -20000
Beperking geluidsdruk tot 105 dBA (europese norm)?Y
Maximale geluidsdruk instelbaar door gebruiker?N
Maximale geluidsdruk beschermbaar door code (ouderslot)?N
Ondersteunde muziekformaten
mp3Y
mp3 vbrY
mp3 proN
wmaY
wma vbrY
asfN
aacN
atracN
ogg vorbisN
audibleY
wavY
aiffN
Andere (opsommen)--
Ondersteunde DRM
MicrosoftY
AppleN
Andere (opsommen)--
Ondersteunde ID3 Tag versies
ID3 v 1Y
ID3 v 2.2Y
ID3 v 2.3Y
ID3 v 2.4Y
Ondersteunde foto formaten
JPeGY
BMPN
GIfN
TIffN
PSDN
PNGN
Ingebouwde diafunctie?Y
Beperkte bewerking mogelijk op toestel?N
Afspelen mogelijk op grotere schermY
Mogelijkheid muziek te spelen tijdens diashow?Y
Ondersteunde video formaten
WMAY
H.264N
MPeG-4Y
Andere (opsommen)MJPeG, MPeG-1, MPeG-2, WMV DRM
Afspelen mogelijk op grotere scherm (J/N/O(ptioneel)O
Hoofdmenu customiseerbaar?Y
Afspeellijsten creëren op het toestel zelf?Y
Snel afspeellijsten creëren (‘on the go’ of equivalent)?Y
Afspeelsnelheid audioboeken aanpasbaar?N
Mogelijkheid songs te beoordelen met sterren of anderszins?Y
equalizer?Y
Aantal equalizer instellingen?8
Willekeurige volgorde?Y
Herhalen?Y
Wekker en/of alarm?Y
Aantal alarminstellingen?4
Datum en tijd?Y
Nederlandstalige interface?Y
Ingebouwde applicatiesOrganiser, Voice-Recorder, FM-Radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Dat is een nette lijst, alleen hij klopt volgens mij niet helemaal...
UIitvoer naar een groter scherm (bv een TV) kan wel, maar dan moet je een optionele kabel kopen. Dus het lijkt mij dat je daar O van moeten maken ipv Y.
Ook ondersteunt de speler meer foto formaten: (volgens Creative)
Bekijk digitale foto's en albumdesign (JPEG/BMP/GIF/PNG/TIFF)

[ Voor 8% gewijzigd door TheTMC op 27-05-2006 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
TheTMC schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 22:50:
[...]

UIitvoer naar een groter scherm (bv een TV) kan wel, maar dan moet je een optionele kabel kopen. Dus het lijkt mij dat je daar O van moeten maken ipv Y.
Done, over de foto formaten. Ik had gelezen dan de speler alleen JPEG aan kan en dat de rest van de formate softwarematig werden omgezet ( op de computer dus ). Kan dat ook kloppen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Possstema schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 23:29:
[...]
Done, over de foto formaten. Ik had gelezen dan de speler alleen JPEG aan kan en dat de rest van de formate softwarematig werden omgezet ( op de computer dus ). Kan dat ook kloppen ?
Misschien dat iemand dat kan proberen die de speler heeft. Ik heb hem zelf namelijk (nog) niet. Maar als Creative zegt dat de formaten ondersteund worden, lijkt me dat dat ook echt zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik wou ff gaan kijken hoe het zat met die verschillende image formaten maar ik had mijn pc opnieuw geinstalleerd dit weekend en nu kan ik mijn installie cd nergens meer terugvinden :(

Via de Creative site kan je ook alleen maar firmware's downloaden zo te zien. Waarom nou niet ook de software? Of heb ik gewoon niet goed gezocht?

Naja, ik ga mijn stapels met cd's nog maar een keer doorpluizen :|

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebuch
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-05 15:07
Possstema schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 21:55:
Hallo,
Alvast bedankt
Ik zou gewoon voor MP3 320 kbit/sec gaan. Dit is het best wat je kunt krijgen op deze speler denk ik. En daarbij zijn de files dan ongeveer 10 mb/song. Dan kan je die 200 CD's dus ook goed kwijt met nog ruimte voor uitbereiding/vakantiefoto's oid. Het is niet de top qua audio maar wel de gulden middenweg. Daarbij kan je je afvragen tot in hoeverre je het verschil tussen losless en MP3 320 hoort bij het gebruik van redelijke oordopjes (EP-630 dat soort werk). Misschien is het verstandiger om duurdere dopjes te kopen ipv je nummers van betere kwaliteit te maken. Dat maakt misschien meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Bergie schreef op zondag 28 mei 2006 @ 11:30:
Ik wou ff gaan kijken hoe het zat met die verschillende image formaten maar ik had mijn pc opnieuw geinstalleerd dit weekend en nu kan ik mijn installie cd nergens meer terugvinden :(

Via de Creative site kan je ook alleen maar firmware's downloaden zo te zien. Waarom nou niet ook de software? Of heb ik gewoon niet goed gezocht?

Anders Creative even een mailtje sturen? Het moet toch wel ergens te downloaden zijn? Brengt Creative ook niet nieuwe versies uit van dat programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

RoD schreef op zondag 28 mei 2006 @ 16:23:
[...]

Anders Creative even een mailtje sturen? Het moet toch wel ergens te downloaden zijn? Brengt Creative ook niet nieuwe versies uit van dat programma?
Vind het ook vreemd dat je de software niet kan downloaden. Het is toch niet zo dat iedereen er wat aan heeft. Alleen de eigenaren van hun hardware hebben er baat bij dus vind het maar een beetje vreemd.

Maar goed, ik moet nog steeds even verder zoeken hier :)

edit: jeeeej, eindelijk gevonden \o/

[ Voor 4% gewijzigd door Bergie op 28-05-2006 17:06 ]

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
Nebuch schreef op zondag 28 mei 2006 @ 14:16:
[...]
Ik zou gewoon voor MP3 320 kbit/sec gaan. Dit is het best wat je kunt krijgen op deze speler denk ik. En daarbij zijn de files dan ongeveer 10 mb/song. Dan kan je die 200 CD's dus ook goed kwijt met nog ruimte voor uitbereiding/vakantiefoto's oid. Het is niet de top qua audio maar wel de gulden middenweg. Daarbij kan je je afvragen tot in hoeverre je het verschil tussen losless en MP3 320 hoort bij het gebruik van redelijke oordopjes (EP-630 dat soort werk). Misschien is het verstandiger om duurdere dopjes te kopen ipv je nummers van betere kwaliteit te maken. Dat maakt misschien meer uit.
Ik heb nu de muziek in WMA VBR ge'encodeerd en dan in vrij hoge bitrate. ( ik heb het idee dat WMA net wat meer kwaliteit biedt dan MP3 per kbit, en dan met name op VBR gebied omdat MP3 daar niet op gebouwd is en WMA wel ). En de oordopjes heb ik al besteld. De Vision:M en de dopjes komen as week ergens binnen. Ik zal mijn ouders dan laten oordelen of het geluid goed genoeg is en zal het zelf ook even een uitgebreide luistertest doen.
Bergie schreef op zondag 28 mei 2006 @ 11:30:

Ik heb ook uitgebreid gezocht maar heb niks kunnen vinden. Erg raar. Als ik de vision:m binnen heb en je hebt de cd nog niet gevonden maak ik wel even een image van de cd.

Edit:
Ah net te laat :P

[ Voor 26% gewijzigd door Possstema op 28-05-2006 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Oke, heb even gekeken hoe de Vison:M omgaat met diverse formaten afbeeldingen en het lijkt er inderdaad op dat hij alles eerst converteert naar JPEG.

Dit doet hij iig voor de formaten BMP, GIF, TIFF en PNG. Dus ik neem aan dat hij alles converteert naar jpeg alvorens het op de speler te zetten.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van plan deze vision m te gaan kopen, maar ik heb een paar posts hierboven gelezen dat creative met 3 nieuwe spelers komt,

zal ik nu wachten op de nieuwe versies of voor deze gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
Ik heb van een nummer van U2 van cd geript. En daarna de eerste 30 sec seconde in 9 verschillende WMA 9.1 formaten geconverteerd. Is er iemand die op zijn Vision:M kan testen welke WMA bestande wel en niet worden afgespeeld.
( 9 soorten zijn, CBR 128, VBR q75, PRO CBR 128, PRO VBR q75 en dat 2x ( pass 1 en pass 2 ) + WMA lossless )

WMA test bestand ( 8 MB, inc PAR2 bestanden voor herstel )

[ Voor 5% gewijzigd door Possstema op 28-05-2006 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Possstema schreef op zondag 28 mei 2006 @ 20:41:
Ik heb van een nummer van U2 van cd geript. En daarna de eerste 30 sec seconde in 9 verschillende WMA 9.1 formaten geconverteerd. Is er iemand die op zijn Vision:M kan testen welke WMA bestande wel en niet worden afgespeeld.
( 9 soorten zijn, CBR 128, VBR q75, PRO CBR 128, PRO VBR q75 en dat 2x ( pass 1 en pass 2 ) + WMA lossless )

WMA test bestand ( 8 MB, inc PAR2 bestanden voor herstel )
Zal ff gaan testen :)

WMA 9.1 Lossless - U2 - I Still Haven't Found What I'm Looking For.wma
WMA 9.1 PRO 128 CBR - U2 - I Still Haven't Found What I'm Looking For.wma
WMA 9.1 PRO 128 CBR Pass 2 - U2 - I Still Haven't Found What I'm Looking For.wma
WMA 9.1 PRO VBR 128 Pass 2 - U2 - I Still Haven't Found What I'm Looking For.wma
WMA 9.1 PRO VBR q75 - U2 - I Still Haven't Found What I'm Looking For.wma

Die doen het dus niet. De rest klinkt verder prima :)

Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet de laatste firmware erop heb staan dus wellicht dat dat nog verschil maakt.

[ Voor 33% gewijzigd door Bergie op 28-05-2006 21:03 ]

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 20:15:
ik ben van plan deze vision m te gaan kopen, maar ik heb een paar posts hierboven gelezen dat creative met 3 nieuwe spelers komt,

zal ik nu wachten op de nieuwe versies of voor deze gaan?
Het is nog maar de vraag of die spelers vervanging worden voor de Vision:M, lijkt mij zelf niet, want het is een nog best wel nieuwe speler. Verder werdt er gesuggereed dat 1 van die spelers misschien wel een Vision:M is met meer geheugen, Dit lijkt mij ook te ondersteunen dat er geen vervanger komt van de Vision:M.

En al zou Creative een nieuwe speler introduceren, dan duurt het ook weer een tijd eer die te koop is, en dan wacht je weer tot de prijs gezakt is, en dan is er weer een nieuwe enz.

Als deze speler aan je verachtingen van een mp3-speler voldoet, dan zou ik hem gewoon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Inderdaad. Je kunt altijd wel blijven wachten op nieuwe dingen en of prijsverlagingen. Je weet dat die er gaan komen. Maar als je nu een speler wilt kopen, en je ziet er eentje die je wilt hebben, moet je dat gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebuch
Daarbij is het nu vrij zinloos om op prijsverlagingen te wachten. Er is er net een geweest dus ik denk dat het wel weer een half jaar duurt voordat er nog een komt. Als er al een komt want hij is nu goedkoper dan de Video Ipod dus hebben ze geen reden om de prijs te verlagen.

Overigens een leuk linkje wat ik vond:
http://www.anythingbutipo...er-4pole-35mm-pinouts.php
Hier staat de pinlayout van de originele Creative A/V Cable op. Kan je zelf wat in elkaar knutselen.

Hoe voegen jullie ID3 Tags aan je mp3tjes toe? Ik heb er nogal wat die geen tag hebben en dat is best klote op de Vision:M. Nou heb ik niet echt zin om het allemaal met de hand te gaan doen. Maar welk programma is een beetje relax om dat te laten doen?

[ Voor 20% gewijzigd door Nebuch op 29-05-2006 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat is al ontzettend vaak gevraagd. Tag & Rename is bijvoorbeeld een goed programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebuch
RoD schreef op maandag 29 mei 2006 @ 11:07:
Dat is al ontzettend vaak gevraagd. Tag & Rename is bijvoorbeeld een goed programma.
Ik heb dit topic toch goed gevolgd maar heb het niet gezien :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Nebuch schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:01:
[...]

Ik heb dit topic toch goed gevolgd maar heb het niet gezien :/
ID3 tags is nou ook niet echt een specifiek Vison:M gebeuren he ;)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

Ggrr, ik kom er niet meer uit...

Ik zit te twijfelen tussen de Zen:M en de Archos 500...ik zie door de bomen het bos niet meer, en kan geen vergelijkende review vinden van de 2 spelers samen.

Iemand hier toevallig ervaring met beide spelers?

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
shaggy8675 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 21:11:
Ggrr, ik kom er niet meer uit...

Ik zit te twijfelen tussen de Zen:M en de Archos 500...ik zie door de bomen het bos niet meer, en kan geen vergelijkende review vinden van de 2 spelers samen.

Iemand hier toevallig ervaring met beide spelers?
Wat zijn jouw eisen voor de speler, waar wil je hem voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat is ook al eens eerder gevraagd :P Volgens mij was er iemand in het Gmini 500 topic die het vroeg. Misschien eens handig om daar te kijken.
Kwalitatief zijn het gewoon beide goede spelers, dus daar hoef je niet naar te kijken. Waar je dus naar moet kijken zijn de features. En jij bent de enige die kunt bepalen wat jij nou het liefst hebt in een mp3speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
RoD schreef op maandag 29 mei 2006 @ 22:08:
Dat is ook al eens eerder gevraagd :P Volgens mij was er iemand in het Gmini 500 topic die het vroeg. Misschien eens handig om daar te kijken.
Kwalitatief zijn het gewoon beide goede spelers, dus daar hoef je niet naar te kijken. Waar je dus naar moet kijken zijn de features. En jij bent de enige die kunt bepalen wat jij nou het liefst hebt in een mp3speler.
Ik zie het. Als shaggy8675 hem met name wil gebruiken om in bed films/concerten te kijken, of muziek te luisteren, dan zou ik zeker voor de Archos gaan. Zoals eerder genoemd, zal de grootte dat niet een echte belemmering zijn.
De Vision:M is toch meer een mp3-speler met als extra optie het afspelen van filmpjes. Dit is denk ik eerder handig als je de speler ook veel wil gebruiken om onderweg muziek te luisteren. Dan is formaat wel van meer belang, en dan zou ik wel voor de Vision:M gaan.

Maar verder is het idd kijken naar welke features jij zelf wil, en zal gebruiken, en welke speler er het best op aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door de prijsdaling ben ik wel geïnteresseerd om de vision:m te kopen. Mijn vorige mp3speler heb ik gekocht via www.mp3man.nl maar aangezien ik in belgië woon en er vervoerskosten bijkomen komt de vision m dan toch nog wel duur uit...

Iemand een idee waardat je in België de vision:m kan kopen voor 275 euro en waardat je goede garantie hebt ?
Ik keek op de site van dixons.nl maar die leveren niet in België en je kan de vision:m alleen kopen via internet voor 275 euro :s... en ze leveren niet naar België blijkbaar (wilde hem graag daar kopen omdat ze daar goede garantie hebben)

bedankt op voorhand:)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheTMC schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 22:50:
[...]

In heb nog een klein foutje ontdekt: er zouden games op de Zen Vision: M te bespelen zijn, maar ik als eigenaar heb ze nog niet ontdekt, dus dat klopt niet helemaal.

Voor de rest idd een mooie lijst :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:55:
[...]

In heb nog een klein foutje ontdekt: er zouden games op de Zen Vision: M te bespelen zijn, maar ik als eigenaar heb ze nog niet ontdekt, dus dat klopt niet helemaal.

Voor de rest idd een mooie lijst :Y)
Ik weet niet meer hoe ik er aan kom maar volgens mij stond het wel ergens, ik zal er ( binnenkort ) wel ff naar op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:50
Creative zou 30 mei (gister) een aankondiging doen voor een opvolger van de Vision: M, niks gehoord helaas. Zou wel gunstig zijn ivm prijsdaling dit model, of nog betere specs opvolger :)

Volgens deze bron btw: http://www.anythingbutipo...cast-download-service.php

Maar goed, ik wacht het rustig af, ben net begonnen in een elektronicazaak en moet toch eerst 8 weken aan proeftijd doorstaan om flinke korting te kunnen krijgen, dus tot die tijd O-)

[ Voor 46% gewijzigd door B-Bandit op 01-06-2006 01:09 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Misschien hebben ze het uitgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lobertje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 23:21
Allemaal heel fijn ..

Maar ik zit dus nog steeds heel erg te twijfelen of ik nou de Ipod 30 gb neem of de creative zen Vision van 30 gb prijs verschil is ongeveer 30 euro dus... ja ... dat maakt opzich niet zo veel uit.

Over het algemeen gebruik ik hem voor muziek te luisteren. ik ga eind zomer nog naar sint maarten dus dan is in het vliegtuig wel ff leuk om een filmpie er op te zetten en te bekijken.

Een groot nadeel van deze vind ik idd wat ze al zeiden de dikte hij is best vergeleken met de ipod dik dus hij kan niet makkelijk in de broekzak/jas zak. of juist wel?

wat raden jullie mij aan?

Alvast bedankt

Robert

Lobertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 11-09 18:50
Lobertje schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:23:

Over het algemeen gebruik ik hem voor muziek te luisteren. ik ga eind zomer nog naar sint maarten dus dan is in het vliegtuig wel ff leuk om een filmpie er op te zetten en te bekijken.

Een groot nadeel van deze vind ik idd wat ze al zeiden de dikte hij is best vergeleken met de ipod dik dus hij kan niet makkelijk in de broekzak/jas zak. of juist wel?
Lijkt me duidelijk he...iPod. Als je toch alleen muziek gaat luisteren. De enige meerwaarde die de creative biedt, is het afspelen van video's. En als je de dikte bezwaarlijk vindt, zou ik zeggen, koop gewoon een iPod. Ik wil geen iPod ivm het ontbreken van steun voor allerlei filmpjes, maar als je toch niet/amper filmpjes gaat kijken, tsjah, dan zou ik toch echt voor de meest compacte gaan ;)

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens ook nog een probleem:
Mijn accu loopt leeg als ik niets doe met mijn Zen Vision: M, dus wanneer ik 1 dag geen gebruik maak van mijn zen, dan loopt de volle accu binnen 1 dag leeg!!!

Verder viel het me ook nog op, dat het apparaatje een zacht zoemend, ruisend (moeilijk te omschrijven) geluid maakt, alsof de harde schijf nog draait ofzoiets.

Dit kan natuurlijk niet kloppen, heeft iemand hier ervaringen mee / tips / oplossingen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje over het menu.
Heb dit topic redelijk goed doorgespit maar wel snel dus ik kan er overheen gelezen hebben, sorry als dat het geval is.

Als de speler een album laat afspelen (Artiest X -> Album X -> eerste liedje laten spelen) dan speelt hij netjes het hele album af en daarna stopt die met spelen. Ik wil dat die gewoon met het volgende album begint tot ik hem stop. Kan die dit of moet ik eerst een playlist maken met een zooi albums erin? Je kan wel alle liedjes achter elkaar laten spelen maar volgens mij kan dat niet album voor album, maar alle liedjes staan dan gewoon op alfabet van de titels die de id3tags hebben.

Misschien vind ik dit raar omdat ik een iriver flash speler gewend ben waar je 10 albums opzette en die die dan gewoon achterelkaar afspeelt als je niks doet. En wellicht is dat bij een 30GB speler van een andere fabrikant gewoon anders.

Ik heb trouwens het plasticje dat op het scherm zit, laten zitten zodat daar voorlopig nog geen krassen op kunnen komen. Ik laat het erop zitten totdat mijn BestSkinEver komt dat ik besteld heb. Misschien een tip voor mensen die hem van plan zijn te kopen. :)

-edit-
@YoZzY

Klinkt niet goed. Heb je geprobeert de speler te resetten? (Paperclip eventjes drukken in dat kleine gaatje onderaan.) Klinkt alsof de HDD telkens actief blijft ook al hoeft die niks te doen. Zou als ik jou was toch gaan denken om contact op de nemen met de winkel voor garantie.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi, ik ben sinds deze week ook een eigenaar van een Zen Vision:M
Gekocht bij http://mp3.direqt.be/ voor 284 euro voor wie er nog 1 zoekt
(MediaMarkt te Antwerpen had hem niet, in Fnac was hij 320 euro)

Ik had al een Zen Xtra waar ik zeer tevreden over was dus daarom was deze de logische keuze

1 klein probleempje dat ik gemerkt heb is dat als hij foto's resized (bv een 1600x1200 foto) er duidelijk aliasing is
Zet dezelfde foto in 320x240 er op en deze wordt wel mooi weergegeven

Anders wel mooie speler, heb al direkt een Protective screen en leather case bijbesteld op de creative site :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
En vandaag zijn er ook 2 vision:m's bij ons binnengekomen. Voor 270 ( zwart ) en 275 ( wit ) euro. Het scherm is echt schitterend. Mooier dan op alle plaatjes. Menu zit goed in elkaar en werkt vlot. Alleen het tippen aan de boven of onderkant van het touch-stuk is erg precies, is al een aantal keer voorgekomen dat het als "enter" geinterpreteerd werd.
Ik heb er ook screen protectors, kooskin silicon cases en In-Ear dopjes ( ep-630 ) voor besteld. Ik zal ( wanneer gewild ) wel even een fotosessie maken van de 2, ( als de kooskin ed. erbij moet dan moet je nog ff wachten. Die zitten op moment in vliegtuig van US naar NL :)

ps: ik vind de zwarte het mooist ( en hij is nog 5 € goedkoper ook :) ). Bedenk me ook dat dit 11 € !!! duurder is dan een nano, mocht ik voor die keus staan zou ik er geen moeite mee hebben en de nano kiezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:56:

@YoZzY

Klinkt niet goed. Heb je geprobeert de speler te resetten? (Paperclip eventjes drukken in dat kleine gaatje onderaan.) Klinkt alsof de HDD telkens actief blijft ook al hoeft die niks te doen. Zou als ik jou was toch gaan denken om contact op de nemen met de winkel voor garantie.
Ik heb inmiddels de fabrikant, Creative dus, en de winkelier geinformeerd van mijn probleem, ik zal jullie nog wel op de hoogte houden...

EDIT: Eerste mailtje van winkelier binnen gekregen (gekocht bij een webshop). Die vermoedde dat ik hem in de hold functie aan had laten zitten Alleen bestrijd ik dit, omdat het lampje wel uitstaat, van de aan / uit knop, en ik hem (natuurlijk) wel controleer of die wel echt uitstaat...
Ik zal hem nog eens een keer opladen en weer resetten, wie weet levert het wat op...

wel balen dat mijn spelertje zo doet, het is zooooo'n fantastischa apparaat!!!
voor degenen die nog twijfelen tussen Ipod en Creative....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 09:57
Shailesh schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:38:
[...]

Lijkt me duidelijk he...iPod. Als je toch alleen muziek gaat luisteren. De enige meerwaarde die de creative biedt, is het afspelen van video's. En als je de dikte bezwaarlijk vindt, zou ik zeggen, koop gewoon een iPod. Ik wil geen iPod ivm het ontbreken van steun voor allerlei filmpjes, maar als je toch niet/amper filmpjes gaat kijken, tsjah, dan zou ik toch echt voor de meest compacte gaan ;)
De batterijduur van de ipod is een stuk minder dan die van de creative, dat is ook zeker het overwegen waard. En het geluid van de creative is IMHO beter, maar uit ervaring weet ik dat veel mensen dat verschil niet horen, dat zou je dus eerst even moeten testen. De zen sleek/touch hebben dezelfde audiochip als de vision, misschien ken je wel iemand met een van deze spelers om te testen. En ja, het verschil in compactheid tussen de vision en de ipod is enorm.

Adit: imho toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Zoutvat schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 11:06:
[...]
En het geluid van de creative is beter, maar uit ervaring weet ik dat veel mensen dat verschil niet horen, dat zou je dus eerst even moeten testen.
Ik wil geen flamewar ontketenen, maar dat is op z'n minst discutabel. Laten we zeggen dat de geluidskwaliteit ongeveer gelijk is, waarbij de Creative iets meer laidback is. Daarnaast is de equalizer van de Creative een stuk beter dan de iPod (is ook niet moeilijk ;)), maar komt niet in de buurt van de X5.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 09:57
De x5 heb ik nog niet gehoord, de ipod en de creative beiden al wel in een directe vergelijking. Voor mij persoonlijk (geluid is altijd persoonlijk) stak de creative er met kop en schouders bovenuit. Ik had die 'imo' in de eerste post er al in moeten zetten, mijn excuses daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik nou graag wil weten (volgens mij staat dat nergens in dit topic);
Is het mogelijk om muziek aan te zetten en vervolgens rustig door je foto's te bladeren? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 16:22:
Wat ik nou graag wil weten (volgens mij staat dat nergens in dit topic);
Is het mogelijk om muziek aan te zetten en vervolgens rustig door je foto's te bladeren? :)
Dat ga ik nu voor je testen :)

Edit: Ja, dat kan :)

[ Voor 5% gewijzigd door Possstema op 03-06-2006 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of het ook mogelijk is om gewoon door mappen te scrollen? Dus niet de ID3 tags, maar echt de bestandsnamen ***.mp3 en ook gewoon de namen van de mappen...
Want in de ZVM zie ik nu alleen maar ID3 tags en ik wil gewoon door mappen kunnen scrollen en zeg maar het zien van die ID3 tags uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is mappen zien op de speler niet mogelijk, maar als ik ongelijk heb zou ik dat graag horen. Het lijkt mij ook zeer handig.

Hij doet dat trouwens wel bij video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Niet mogelijk inderdaad, zoek maar eens in dit topic op mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft deze speler nu wel of geen USB-host functie? (USB OTG dus). Ik las eerder in dit topic van niet en hier: http://www.portablegear.nl/reviews/Creative_Zen-Vision-M.htm staat weer van wel?! Of bedoelen ze hier gewoon dat je een deel van de HD als UMS kan inrichten en daar dan met de pc je foto's op zetten?

I'm confused :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konijn
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-08 07:49
Ik vraag mij af, er zijn nu al een aantal mensen hier die deze speler in bezit hebben, zijn er nog klachten over het krassen van het scherm/body of hebben jullie allemaal van die screenprotectors?

Heeft iemand ervaring met de screenprotector van www.mp3shop.nl? Is deze dezelfde als die door dat engelse bedrijf wordt geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:20:
Heeft deze speler nu wel of geen USB-host functie? (USB OTG dus). Ik las eerder in dit topic van niet en hier: http://www.portablegear.nl/reviews/Creative_Zen-Vision-M.htm staat weer van wel?! Of bedoelen ze hier gewoon dat je een deel van de HD als UMS kan inrichten en daar dan met de pc je foto's op zetten?

I'm confused :?
Hij heeft geen USB Host, wat daar staat is dus onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 14:26:
[...]

Hij heeft geen USB Host, wat daar staat is dus onzin.
Handig, als ik ze wil mailen zodat ze dat kunnen rechtzetten krijg ik op de pagina met Contact een 404-error :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack3770
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-04-2024
Neogast schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:37:
Ik vraag mij af, er zijn nu al een aantal mensen hier die deze speler in bezit hebben, zijn er nog klachten over het krassen van het scherm/body of hebben jullie allemaal van die screenprotectors?

Heeft iemand ervaring met de screenprotector van www.mp3shop.nl? Is deze dezelfde als die door dat engelse bedrijf wordt geleverd?
Ik heb ''m toch al wel een tijd.
Zeer tevreden mee; de eerste week heb ik er heel voorzichtig meegedaan, toen is mn siliconskin aangekomen en sindsdien kan ik er normaal mee omgaan.
Ik heb het plastiekje op t scherm laten zitten; als je dat niet doet denk ik dat ie binnen de kortste keren vol krassen staat.
Dus een BestSkinEver, of een silicon in combinatie met het plastiekje is zeker wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik heb er ook een screenprotector op geplakt; van iemand hier in de topic overgekocht. Maar ik heb het idee dat de speler ook aardig krasvrij blijft zolang je hem gewoon steeds in dat bijbehorende tasje/zakje houd en hem niet los in je broekzak propt.

Wat ik wel mis zijn een paar knopjes aan het snoer van de oordopjes waarmee je volume kan wijzigen, volgend nummer kan kiezen etc. Daar heb ik best wel behoefte aan op zich. Maar dat zit er helaas niet in ben ik bang.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Er zijn wel oordopjes die zon ding in het snoer hebben. De Sennheiser MX500 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 08:03
Ook in dat vervelende tasje krijg je krasjes. Ik begrijp niet waarom dat ding erbij geleverd zit. Als je je vision:m eruit haalt zit hij helemaal onder het stof. Nu heb ik gelukkig ook een bodyshield dus tasje ook niet meer nodig. Kan dat zakje mooi als poetsdoek gebruikt worden :)

Voor originele accesoires zoals een afstandbediening zou je een in de online shop van creative kunnen kijken. De prijzen vielen mij erg mee. De afstandsbediening kost ongeveer 14 euro. Je moet helaas wel 5 euro verzendkosten betalen maar als je een aantal accesoires bestelt valt dat ook wel weer mee. Ik vind de accesoires via andere online shops zoals mp3 shop vaak wel erg duur.

De afstandsbediening vind ik persoonlijk erg prettig werken

Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnaap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-08 09:58
Ik wil ook een creative zen vision kopen, maar ik zit nu met 1 vraagje: Moet je de muziek/films er met de bijgeleverde software opzetten, of kan dat ook gewoon met windows en dan kopiëren --> plaken?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

RoD schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:45:
Er zijn wel oordopjes die zon ding in het snoer hebben. De Sennheiser MX500 bijvoorbeeld.
Ja oke, maar dat is alleen volume en die regelt het volume niet op de speler zelf af maar dempt het gewoon.
Schnaap schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 21:36:
Ik wil ook een creative zen vision kopen, maar ik zit nu met 1 vraagje: Moet je de muziek/films er met de bijgeleverde software opzetten, of kan dat ook gewoon met windows en dan kopiëren --> plaken?

Alvast bedankt
Je moet de software uiteraard wel installeren (de drivers althans) en dan kan je hem gewoon vanuit de explorer benaderen. Hij geeft automatisch aan of het formaat audio/video ondersteund wordt en converteert dit eventueel voor je.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
Schnaap schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 21:36:

Alvast bedankt
In windows kun je gewoon knippen en plakken, maar dan heb je wel windows media player ( 10 ??, daar benk niet zeker van ) nodig. In linux wordt het hem dus niet out-of-box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnaap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-08 09:58
dankje, ik heb hem nu besteld bij 4launch. als het goed is krijg ik hem vrijdag binnen... afwachten dus maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

hebben jullie trouwens last van Stof onder het schrerm? mijn Sleek heeft dit wel en ik denk er over om hem RMA te sturen (dan geld terug, word niet meer gemaakt, alleen de photo) en een Vision M te kopen?

zijn er verder nog bekende problemen :) of iedereen nog tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mijne al twee keer moeten resetten in een week. Ik heb hem in die week niet veel gebruikt omdat ik eerst mijn BestSkinEver erop wilde hebben. Ik heb al meer gelezen dat die vaak vastloopt. Volgens mij is dat een bekend probleem met deze speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Die van mij gebruik ik nu al zo'n 2 maanden, elke werkdag 3 uur in de trein en ik heb hem nog nooit hoeven resetten. Ik ben er zeer tevreden over. Tuurlijk zijn er altijd wel dingetjes die je graag anders zou willen zien maar in de basis is het gewoon een top apparaat vind ik.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Bergie schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 21:58:
[...]

Ja oke, maar dat is alleen volume en die regelt het volume niet op de speler zelf af maar dempt het gewoon.
Klopt. Als je dit niet wilt ben je dus aangewezen op de afstandsbediening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is trouwens een nieuwe firmware uit. Deze laat de klok wel op de juiste tijd staan, de vorige 1.40.02e had daar problemen mee.
link naar internationale versie (<- geen europese volume restrictie).
Voor de rest precies hetzelfde volgens mij. Na upgrade was mijn menu nog gewoon Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
^^ Zal em zo even in de TS zetten :)

Op Cnet is trouwens een video comparison review verschenen, waar de Vision:M ook bij zat.
Leuk tabelletje:
Afbeeldingslocatie: http://www.pmpz.net/pics/newspics/cnet_vidtest.jpg

Vision:M > iPod >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juntjen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-03-2021
Ik heb vanochtend mijn exemplaar van deze speler aangeschaft (bij Progress in Hengelo), en bij mij werd hij zonder stroomadapter geleverd, alhoewel de site (niet alleen van Progress, maar ook Creative zelf en verder zo'n beetje alle webwinkels die ik heb bekeken) vermeldde dat deze adapter er wel bijgeleverd zou worden. Heb reeds een mailtje naar Progress verstuurd, maar ik vroeg me af of er meer mensen deze ervaring hadden, en dan niet alleen bij Progress maar ook elders.
TheTMC schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 19:55:
[...]

En in een ander artikel kwam ik tegen dat ze de Vision:M nu zonder AC-Adapter gaan leveren. Dit zou ook een verklaring kunnen zijn voor de lagere prijs.
Bron
Dit bericht maakte al melding van levering zonder adapter, maar had dacht ik alleen betrekking op Amazon JP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:54

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Zag de rest van de inhoud eruit alsof de doos al eens open was geweest?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juntjen
Hillie schreef op maandag 12 juni 2006 @ 21:18:
Zag de rest van de inhoud eruit alsof de doos al eens open was geweest?
Nee, de doos (en inhoud) zag er helemaal nieuw uit, alle stickers en zegels zaten er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Ik zag net ook dat de goedkoopste link in de pricewatch de oplader ook niet bij het lijstje heeft staan. Dan scoor ik hem wel bij mp3shop.

edit: De creative shop heeft wel de goedkoopste remote (35 ballen bij mp3shop, 14.nogwat bij creative) en een screen protector voor iets meer dan 12 euro.

Zie hier: http://nl.europe.creative...egory=1&subcategory=15#15

[ Voor 51% gewijzigd door Hillie op 12-06-2006 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Hillie schreef op maandag 12 juni 2006 @ 23:05:
Ik zag net ook dat de goedkoopste link in de pricewatch de oplader ook niet bij het lijstje heeft staan. Dan scoor ik hem wel bij mp3shop.

edit: De creative shop heeft wel de goedkoopste remote (35 ballen bij mp3shop, 14.nogwat bij creative) en een screen protector voor iets meer dan 12 euro.

Zie hier: http://nl.europe.creative...egory=1&subcategory=15#15
ipv een screen protector kan je denk ik beter een invisible shield kopen. Die heb je ook voor iets van 15 euro, en dan is heel je voorkant beschermt tegen krassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Da's ook een goeie optie natuurlijk. ;)

Ik heb op alle foto's (helaas) geen schroefgaten gezien. Weet iemand of die erop zitten, of is het een klik-klak-behuizing? Ik kon al geen service manuals vinden en ook geen FCC docjes (staan vaak vol met foto's van de binnenkant). Dan is goed te zien wat voor accu erin gaat. Meestal zijn die ook wel goed online te vinden, dus dan kun je hem vervangen als 'ie slecht wordt. De Zen Touch kun je wel openschroeven zag ik op de Xbitlabs review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Hillie schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 18:54:
Da's ook een goeie optie natuurlijk. ;)

Ik heb op alle foto's (helaas) geen schroefgaten gezien. Weet iemand of die erop zitten, of is het een klik-klak-behuizing? Ik kon al geen service manuals vinden en ook geen FCC docjes (staan vaak vol met foto's van de binnenkant). Dan is goed te zien wat voor accu erin gaat. Meestal zijn die ook wel goed online te vinden, dus dan kun je hem vervangen als 'ie slecht wordt. De Zen Touch kun je wel openschroeven zag ik op de Xbitlabs review.
Als je wilt weten hoe je een Vision:M kan open maken, dan zou ik dit maar eens doorlezen. Het zal wel je garantie kosten neem ik aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ja dat gaat je zeker je garantie kosten. Je kunt beter wachten met het openmaken als je batterij minder begint te worden, waarschijnlijk een eind buiten de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
RoD schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 20:07:
Ja dat gaat je zeker je garantie kosten. Je kunt beter wachten met het openmaken als je batterij minder begint te worden, waarschijnlijk een eind buiten de garantie.
Heb jij enig idee na hoelang gebruik de batterij het niet zo goed meer zal doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

TheTMC schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 19:46:
Als je wilt weten hoe je een Vision:M kan open maken, dan zou ik dit maar eens doorlezen. Het zal wel je garantie kosten neem ik aan ;)
Koninklijke link, enorm bedankt! ;) Da's mooi, dan kun je die accu dus gewoon vervangen wanneer het nodig is. En ja, dat kost je je garantie, hoewel je die tegen die tijd al niet meer hebt. ;)

Ik zit nog te twijfelen tussen deze en de Zen Touch, en dan vooral vanwege de prijs van de Touch. Wat me wel stoort is dat die remote van dat ding bijna niet meer te krijgen is, en daarnaast veel te duur voor wat je krijgt. Dan denk'k toch maar zo'n Vision:M. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Hillie schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:21:
[...]

Koninklijke link, enorm bedankt! ;) Da's mooi, dan kun je die accu dus gewoon vervangen wanneer het nodig is. En ja, dat kost je je garantie, hoewel je die tegen die tijd al niet meer hebt. ;)

Ik zit nog te twijfelen tussen deze en de Zen Touch, en dan vooral vanwege de prijs van de Touch. Wat me wel stoort is dat die remote van dat ding bijna niet meer te krijgen is, en daarnaast veel te duur voor wat je krijgt. Dan denk'k toch maar zo'n Vision:M. ;)
Ik heb een touch gehad, en ik vind het ook best wel een nette speler. Hij is nu alleen te ver verouderd. Je mist vele opties in vergelijking met een Vision:M, en je betaald te veel.
Ook een heel groot minpunt vond ik dat hij erg dik en zwaar was. De Vision:M is dat al een stukje minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Hoezo betaal je teveel? Die Touch is momenteel 179 bij mp3shop, de Vision:M 279. Toch neem ik de Vision:M maar, de remote is eenvoudiger en goedkoper en misschien ga ik dat filmpjes kijken toch wel gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Hillie schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 16:18:
Hoezo betaal je teveel? Die Touch is momenteel 179 bij mp3shop, de Vision:M 279. Toch neem ik de Vision:M maar, de remote is eenvoudiger en goedkoper en misschien ga ik dat filmpjes kijken toch wel gebruiken. ;)
Ik vind dat je te veel betaald, het is een te oude speler. Hij mist voice recording, FM-tuner, kleurenscherm en dus opties voor het bekijken van foto's / video's, 10 GB minder geheugen enz.
Dan vind ik zelf de Vision:M voor die 100 euro meer, het wel waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:58

Piggen

Lekker bakkie

Hangt er maar net van af of je die extra functies en opslagcapaciteit nodig acht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Voor mij is het niet strikt noodzakelijk, de ruimte en alle extra functies, maar och, het is wel een mooi ding. Koop de Vision:M wel. ;)

edit: Zojuist besteld, was net weer op voorraad bij mp3shop, dus ik hoop morgen de zwarte in ontvangst te mogen nemen. Misschien maar thuiswerken? ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Hillie op 14-06-2006 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juntjen
Juntjen schreef op maandag 12 juni 2006 @ 19:21:
Ik heb vanochtend mijn exemplaar van deze speler aangeschaft (bij Progress in Hengelo), en bij mij werd hij zonder stroomadapter geleverd, alhoewel de site (niet alleen van Progress, maar ook Creative zelf en verder zo'n beetje alle webwinkels die ik heb bekeken) vermeldde dat deze adapter er wel bijgeleverd zou worden. Heb reeds een mailtje naar Progress verstuurd, maar ik vroeg me af of er meer mensen deze ervaring hadden, en dan niet alleen bij Progress maar ook elders.
Nou, heb nog geen antwoord op mijn mailtje, maar zag al wel op hun site dat ze de info inmiddels hebben aangepast, en dat de AC-adapter niet meer erbij geleverd wordt. Vond in de shopsurvey een vergelijkbaar verhaal, het zal mij benieuwen hoe dit afloopt. Als ik morgen nog niets van ze hoor ga ik maar eens even bellen. Het zou natuurlijk vrij kinderachtig/asociaal zijn wanneer ze de handen er vanaf trekken.

p.s. dit was zo maar even een korte update, mocht ik nog meer te klagen hebben doe ik dat later wel in de shopsurvey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ik ben al een tijdje aan het neuzen hier op het forum, maar ik kan niet het antwoord vinden wat ik zoek.
Ik heb dus sinds kort de ZEN Vision M. Maar na alles geinstaleerd te hebben, krijg ik van XP de melding dat hij de hardware niet kan installeren.
Dit heeft tot gevolg dat ik er dus niets mee kan.

Weet iemand hoe ikdit op kan lossen of dat er toch drivers voor te krijgen zijn???

Groetjes Hubert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebuch
Zijn er eigenlijk manieren om een Best Skin Ever of Invisible Shield te kopen zonder een creditcard en gewoon vooruit te betalen. Ik heb tot nu toe alleen nog maar creditcards gezien, en die hebben we na er 2 jaar niks mee gekocht te hebben net opgezegd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:08:
Hallo allemaal, ik ben al een tijdje aan het neuzen hier op het forum, maar ik kan niet het antwoord vinden wat ik zoek.
Ik heb dus sinds kort de ZEN Vision M. Maar na alles geinstaleerd te hebben, krijg ik van XP de melding dat hij de hardware niet kan installeren.
Dit heeft tot gevolg dat ik er dus niets mee kan.

Weet iemand hoe ikdit op kan lossen of dat er toch drivers voor te krijgen zijn???

Groetjes Hubert
Wat is precies "alles geinstalleerd"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Hmm, die van mij is dus vanmiddag ook voor het eerst vastgelopen :(

Zat lekker in de trein een beetje nummers te skippen en toen hing hij ineens. Thuis ff gereset en alles is weer klaar :)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juntjen
Nebuch schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:20:
Zijn er eigenlijk manieren om een Best Skin Ever of Invisible Shield te kopen zonder een creditcard en gewoon vooruit te betalen. Ik heb tot nu toe alleen nog maar creditcards gezien, en die hebben we na er 2 jaar niks mee gekocht te hebben net opgezegd 8)7
Je kunt onder andere bij I-Nique met Paypal betalen. Daar kun je eerst een account openen en daar geld naar overmaken, om er vervolgens op internet mee te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOLDENBOY
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2023
Hoi,

ik heb ondertussen ook zo'n docking station waar je de Zen Vision:M kan insteken, zodat het apparaat rechtop kan staan. Komt zoveel knapper over 8) .

Als ik echter een audio-kabel aansluit via het dockingstation, wordt het scherm volledig zwart. Dus is het onmogelijk op dat moment om in het menu te navigeren. Men kan dan alleen naar een volgend of vorig nummer gaan via de zijkanten van het touchpad 8)7 .

Bij de connectie van de audio-kabel krijg je kort de melding van : "het scherm schakelt nu over naar de a/v-uitgang" en wordt het zwart .

Ik zou het op prijs stellen dat het scherm gewoon aanblijft, zodat ik gewoon het menu kan blijven gebruiken.

Weet iemand raad :? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard is dat op te lossen. Zet in het systeem(?) menu even de video "uit", de plek waar je ook voor PALetc kan kiezen. En het navigeren gaat prima.

Edit: Ben erg benieuwd naar je ervaringen met het dockingstation....

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2006 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOLDENBOY
Hoi Visionair,

bedankt voor je snelle antwoord en tip.

Hiermee kan ik verder. Nog een fijne dag ! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOLDENBOY
Edit: Ben erg benieuwd naar je ervaringen met het dockingstation....[/quote]

Dit is handig want nu staat de ZVM lekker rechtop, zodat je alle info duidelijker kan zien. :)

Het apparaat klikt erin en staat dan zeer stevig vast en langs de achterkant zijn de aansluitingen die je ook vindt op dat connectieding dat meegeleverd werd met de ZVM.

Enig nadeel : er is geen aparte voedingsadapter meegeleverd, wat voor die prijs toch wel mocht, vind ik. :(

Weet jij soms hoe ik in een bericht een afbeelding zet, dan kan ik fotootje van de ZVM in het dockinstation posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Ik las hier nu verhalen over het ontbreken van een AC-adapter. Ik zit daarom een beetje te twijfelen, want als ik hem mee wil nemen op vakantie heb ik zeker wel een AC-adapter nodig. Dus nu vroeg ik me af of deze niet los te verkrijgen is, als hij er niet meer bij de speler bij zit. Maar ik zie hem nergens op de Creative site staan....
Of misschien is een adapter van een andere speler te gebruiken (bv de Zen Micro, deze is wel los verkrijgbaar). Weet iemand hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet jij soms hoe ik in een bericht een afbeelding zet, dan kan ik fotootje van de ZVM in het dockinstation posten.
Met het knopje "voeg afbeelding toe"..
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.