[MP3/HDD] Het Creative Zen Vision:M topic

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.183 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Jack3770 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 09:02:
Er zijn toch nog al mensen die naar andere ge¨¨interesseerden gezocht hebben in deze topic.
Het betrof in dat geval zo'n invisble shield.
Waarom zou je nu niet mogen vragen.

Ik zou alleszins mee willen doen als er iemand er meerdere wil aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrsRossi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-10-2020
TheTMC schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 20:20:
[...]

Ik had een internet winkel gevonden waar ze hem volgens mij volgende maand weer binnen krijgen. Verder is hij overal erg moeilijk leverbaar, en verwachten ze hem overal pas over een half jaar weer binnen te krijgen. Het zal toch afwachten worden wanneer ie weer komt..

hier een Levertijdindicatie: 1 tot 10 werkdagen

en hier zijn er 34 stuks verwacht op voorraad 2006-03-29.

Dus afwachten maar...
Ja, dat zeiden ze ook over de Zen MicroPhoto,
die is nu nog steeds bijna nergens leverbaar
en ALS ie dat is.. dan in maar 3/4 kleuren: zwart, wit, grijs, donkerblauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZIjn er mensen die hem via internet uit het buitenland hebben laten komen. En zo ja, wat zijn jullie bevindingen... :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack3770
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-04-2024
Zoals heirboven al te lezen viel.
Ik heb 't via ebay laten overkomen uit singapore.
Alles perfect aangekomen na een dag of 12.

Er bestaat wel het risico dat de douane 't pakje open maakt, en dan kun je tot 50 euro moeten bijbetalen. Maar dat gebeurde tot nu toe maar bij een tiental mensen van de 1000 bij die koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:20

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Jack3770 schreef op zondag 12 maart 2006 @ 23:40:
Zoals heirboven al te lezen viel.
Ik heb 't via ebay laten overkomen uit singapore.
Alles perfect aangekomen na een dag of 12.

Er bestaat wel het risico dat de douane 't pakje open maakt, en dan kun je tot 50 euro moeten bijbetalen. Maar dat gebeurde tot nu toe maar bij een tiental mensen van de 1000 bij die koper.
Bij welke verkoper heb jij het gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:11
Na een ongeluk is mijn IAudio X5l 30 gb overleden (had hem nog maar 2 weken :'( ) Maar omdat ik hem gekocht heb met Visa krijg ik het volledige aankoopbedrag terug. Nu was ik eigenlijk vast besloten om de X5L nog een keer te kopen.

Maar toen ik langs dit topic kwam was ik eigenlijk meteen verlieft op de ZVM O+, toen ben ik een beetje verder gaan kijken naar deze speler. En ik lees soms dat men hem beter vind klinken dan de X5. Nu vroeg ik mij af of iemand dit toevallig kan vergelijken of hier ervaring mee heeft?

Ik ben ook nog even verder gaan kijken. En kwam langs de Archos AV500, en eigenlijk vond ik deze ook erg leuk mede door de verwijderbare batterij. Daarom vroeg ik mij af welke zouden jullie nemen? En Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag die invisible shield binnen gekregen, echt een superchill ding! m'n buttons zitten helaas al onder de krassen, ook al boeit 't me vrij weinig.. op m'n screen had ik tijdelijk een ipod g5 protector, die al helemaal los zat, maar hij is goed als krasloos.. enige probleem nu, heb echt tijd uitgetrokken voor die nieuwe protector, zelfs een spuitje gemaakt apart voor de protector met die 'babyshampoo+water' substance om de protector aan te brengen.. nu zit ie erop, de buttons zien er slick uit, maar op 't scherm lijken allemaal vegen te zitten, aan de onderkant van de protector.. die zal ik er wel niet af kunnen krijgen :( of verdwijnt dat nog een beetje na verloop van tijd? ziet er iig niet echt lekker uit, oogt nog een beetje nat ook eronder.. normaal? probleem?
Wel nep dat je maar 1 protector krijgt, als er stof/zand whatever opzit kan je em wel vergeten.

EDIT: @ Taab:

Ik zou zeker voor de ZVM gaan, ben echt onwijs blij met 't ding, en zorg dat je die invisible shield in huis hebt voordat je de zen aanschaft of iig gaat gebruiken! ik heb hem een dikke anderhalve maand zonder gebruikt, en de buttons zijn echt vrij leip geworden in die tijd, maar 't doet voor mij niks af aan de pret die ik van 't ding heb, en zeker nu ie beschermd is kan ik pas echt los met 't ding, video playback is perfect, divx ondersteuning is erg goed, en voor die films die niet werken kan je snelle software downen, no problem, geluidskwaliteit is opzich erg sterk, al had ik toch wat meer verwacht, (heb er sony EX71's aan hangen) ik kan me niet voorstellen dat ie de X5l op dat gebied overtreft, maar die staat er dan ook om bekend..
'T beeldscherm is gewoon superstrak, de speler zelf is redelijk licht, maar voelt niet goedkoop, 't is gewoon een mad ding, en eigelijk niet te vergelijken met die archos, das echt een mediaspeler, de ZVM kan mooi in je broekzak, dat zie ik die archos niet doen, de ZVM licht precies op 't randje van mp3spelers naar mediaspelers, kortom van de mp3spelers van dit moment is ie 't meest uitgebreid en uitgewerkt! (vergeet de superb fm-radio niet!)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Taab schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:54:
Na een ongeluk is mijn IAudio X5l 30 gb overleden (had hem nog maar 2 weken :'( ) Maar omdat ik hem gekocht heb met Visa krijg ik het volledige aankoopbedrag terug. Nu was ik eigenlijk vast besloten om de X5L nog een keer te kopen.

Maar toen ik langs dit topic kwam was ik eigenlijk meteen verlieft op de ZVM O+, toen ben ik een beetje verder gaan kijken naar deze speler. En ik lees soms dat men hem beter vind klinken dan de X5. Nu vroeg ik mij af of iemand dit toevallig kan vergelijken of hier ervaring mee heeft?
iAudio staat erg hoog aangeschreven op het gebied van geluid. Persoonlijk ben ik er niet zo weg van, maar veel mensen vinden iAudio topgeluid produceren. Creatives produceren ook zéker goed geluid. Maar of het even goed bevonden wordt als de iAudio's weet ik niet. Persoonlijk heb ik liever een Creative, maar het is ook een persoonlijke kwestie. Als je niet erg audiofiel bent, zul je met goede oordoppen waarschijnlijk geen verschil horen.
Ik ben ook nog even verder gaan kijken. En kwam langs de Archos AV500, en eigenlijk vond ik deze ook erg leuk mede door de verwijderbare batterij. Daarom vroeg ik mij af welke zouden jullie nemen? En Waarom?
De Archos AV500 is een erg mooie PMP, een totaal andere speler dan de ZVM. Er valt weinig zinnigs over te zeggen welke je moet nemen. Vergelijk ze, en maak op basis daarvan een beslissing. Beide merken zijn goed, kwalitatief zullen ze weinig voor elkaar onder doen. Maar ik heb geen idee waar jij de meeste waarde aan hecht, dat zul je zelf moeten bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:11
EDIT: @ Taab:

Ik zou zeker voor de ZVM gaan, ben echt onwijs blij met 't ding, en zorg dat je die invisible shield in huis hebt voordat je de zen aanschaft of iig gaat gebruiken!
Ik was van plan dit "beschermhoesje""beschermhoesje" te gaan aanschaffen zodra ik hem zou bestellen. Vond het er best hip uit zien :P .
RoD schreef op maandag 13 maart 2006 @ 21:54:
[...]

iAudio staat erg hoog aangeschreven op het gebied van geluid. Persoonlijk ben ik er niet zo weg van, maar veel mensen vinden iAudio topgeluid produceren. Creatives produceren ook zéker goed geluid. Maar of het even goed bevonden wordt als de iAudio's weet ik niet. Persoonlijk heb ik liever een Creative, maar het is ook een persoonlijke kwestie. Als je niet erg audiofiel bent, zul je met goede oordoppen waarschijnlijk geen verschil horen.
En daar heb jij dan weer gelijk in, ik hecht wel waarde aan het geluid. Maar de IAudio vond ik eigenlijk erg tegenvallen, ik had eigenlijk meer verwacht van deze speler. Misschien ligt dat aan me dopjes.. maar ik ben niet van plan om 200 euro uit te geven aan shure oordoppen ofzo. Misschien ben ik dan niet zo audiofiel :P.
RoD schreef op maandag 13 maart 2006 @ 21:54:
De Archos AV500 is een erg mooie PMP, een totaal andere speler dan de ZVM. Er valt weinig zinnigs over te zeggen welke je moet nemen. Vergelijk ze, en maak op basis daarvan een beslissing. Beide merken zijn goed, kwalitatief zullen ze weinig voor elkaar onder doen. Maar ik heb geen idee waar jij de meeste waarde aan hecht, dat zul je zelf moeten bepalen.
Naja eigenlijk valt de ZVM niet te vergelijken met de Archos. Het is allebei een heel ander concept. Waar deze vraag eigenlijk voor bedoelt was. Of de beeldkwaliteit van de Creative echt zo geweldig is.
Maar dat antwoord heb ik volgens mij al bij Kidd_ :P

Ps: speelt de creative eigenlijk subtitels af, of is dit een hele domme vraag? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn invisible shield geinstalleerd, toch een paar bubbeltjes op t scherm, hopelijk morgen weg. Maar anders valt het ook wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hij speelt geen ondertitelingen af, maar je kunt ze wel in het videobestand coderen. Maar hiervoor moet je dus wel elk videobestand hercoderen als je er ondertitelingen wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update over die protector, vanmorgen waren alle bubbeltjes weg, en dat 'stof' bleek voor 't grootste gedeelte wat overig water te zijn, is dus voornamelijk weg, zit toch nog een kleinbeetje troep onder, maar alleen in 2 hoekjes gelukkig, te gekke protector verder, verplichte aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack3770
HIDMAN-X schreef op maandag 13 maart 2006 @ 12:10:
[...]

Bij welke verkoper heb jij het gekocht?
Euhm, dat was bij laurayang1978 (titels in ebay zijn/waren geloof ik Valentine Gift: Zen Vision:M)

http://cgi.ebay.co.uk/ws/...?ViewItem&item=5860905593 is de link van die van mij.
Ik geloof wel dat ze ondertussen aanbiedingen heeft die goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

User review.

Stom stom, ik keek naar de datum van de laatste reactie. Dacht ik er even lekker snel bij te zijn.

Misschien dat ik toch iets zinnigs te melden heb. Ik was net bij 4Launch aan het kijken en daar zag ik een groen blokje bij de speler, als in '1 tot 5 werkdagen'. En Salland heeft het over 1-10 werkdagen.

Misschien is het lange voor sommigen dan bijna over.

[ Voor 89% gewijzigd door Piggen op 14-03-2006 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
  • Laatst online: 11-08 21:16
MPmad schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:24:
User review.

Stom stom, ik keek naar de datum van de laatste reactie. Dacht ik er even lekker snel bij te zijn.

Misschien dat ik toch iets zinnigs te melden heb. Ik was net bij 4Launch aan het kijken en daar zag ik een groen blokje bij de speler, als in '1 tot 5 werkdagen'. En Salland heeft het over 1-10 werkdagen.

Misschien is het lange voor sommigen dan bijna over.
Laten we het hopen.. maar bij heel veel winkels staat al tijden dat ze hem binnenkort kunnen leveren.
Maar hij is nog nergens binnengekomen...
De meeste winkels zeggen dat ze hem over uiterlijk een half jaar wel binnen zullen krijgen :( :(

[ Voor 8% gewijzigd door TheTMC op 15-03-2006 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, Met de nieuwste firmware (1.30.2.0) heb ik een probleempje.

Alles werkt nog perfect, het lijkt alleen wel of het volumevermogen is gehalveerd sinds ik die firmware erop heb gezet (het gebeurde gelijk na de update). Ik vond sowieso het maximale volume (ja, het was wel goed, alleen soms wil je harder ;) ) niet al te hoog, maar nu moet ik gewoon standaard op 100% draaien om het enigzins normaal te verstaan. In de bus oid. is het al soms te zacht om boven het geroesemoes uit te komen. Als ik nu het volume op 50% zet kan je alleen horen als je echt niets om je heen hebt :/ De firmware is verder gewoon goed geinstalleerd, de nieuwe menuutjes staan er gewoon op en doen hun ding.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat is vaag. Er is wel zon Franse wet die een erg hoog volume verbiedt, maar dat je het standaard op 100% moet hebben is wel erg overdreven. Misschien de firmware eens terug flashen en kijken wat er dan gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheTMC schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:01:
[...]

Laten we het hopen.. maar bij heel veel winkels staat al tijden dat ze hem binnenkort kunnen leveren.
Maar hij is nog nergens binnengekomen...
De meeste winkels zeggen dat ze hem over uiterlijk een half jaar wel binnen zullen krijgen :( :(
Heb Creative een mailtje gestuurd, ze komen 'ergens in April'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 09:00:
[...]

Heb Creative een mailtje gestuurd, ze komen 'ergens in April'.
Oke mooi, dan wordt het een ipod voor mij :)
Creative heeft zichzelf weer eens overtroffen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack3770
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 23:37:
Hmm, Met de nieuwste firmware (1.30.2.0) heb ik een probleempje.

Alles werkt nog perfect, het lijkt alleen wel of het volumevermogen is gehalveerd sinds ik die firmware erop heb gezet (het gebeurde gelijk na de update). Ik vond sowieso het maximale volume (ja, het was wel goed, alleen soms wil je harder ;) ) niet al te hoog, maar nu moet ik gewoon standaard op 100% draaien om het enigzins normaal te verstaan. In de bus oid. is het al soms te zacht om boven het geroesemoes uit te komen. Als ik nu het volume op 50% zet kan je alleen horen als je echt niets om je heen hebt :/ De firmware is verder gewoon goed geinstalleerd, de nieuwe menuutjes staan er gewoon op en doen hun ding.

Iemand een idee?
Je hebt waarschijnlijk de Europese Firmware geïnstalleerd.
Daar staat een geluidslimiet op.
Even naar de Amerikaanse site surfen en die firmware erop zetten.

Voor veel van je vragen: www.epizenter.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Ik zat even op de Creative Webshop te kijken, en er staan daar volgens mij weer wat nieuwe accessiores..
Creative Zen Vision:M Docking Station Nog niet leverbaar...

Creative Zen Vision:M Carry Case

Creative Zen Vision:M Video Cable

Creative Zen Vision:M Sync Adapter (volgens mij is dit dat ding dat er standaard bij geleverd wordt...)

Creative Zen Vision:M Screen Protector

[ Voor 10% gewijzigd door TheTMC op 17-03-2006 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jack3770 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 10:42:
[...]

Je hebt waarschijnlijk de Europese Firmware geïnstalleerd.
Daar staat een geluidslimiet op.
Even naar de Amerikaanse site surfen en die firmware erop zetten.

Voor veel van je vragen: www.epizenter.net
Tnx :)

Mijn vader had een Vision:M voor me meegenomen uit Singapore, maar blijkbaar heeft inderdaad de europeese firmware de volume gefokt :)

met de instructies van deze site is mijn geluid weer helemaal top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan nog even een vraagje erbij:

Ik wil nu graag dit hoesje kopen voor mijn Vision. Nu weet ik niet zeker of dit ding ook het scherm beschermt, of dat het op het scherm 'open' is. Iemand ervaringen hiermee?

Ik heb de informatie 3 x doorgelezen, maar er stond niets over dat hij niet zo'n schermdingetje had. Echter stond er wel aan het eind dat ze adviseerden dat je nog wat voor het scherm erbij kocht (maar ik neem aan dat ze graag winst willen maken ;) )

bvd.

edit:

ah, volgens mij heb ik zelf de oplossing gevonden.

http://www.i-nique.com/ShowDetails.asp?id=163

Daar staat een bescherming van het schermpje wat je onder het eerdergenoemde siliconending kan schuiven ter bescherming. Ik neem aan dat je het niet nodig zou hebben als het er al standaard bij zat ;)

Toch nog een laatste vraag:

Is the invisible shield ook schokbestendig, en helpt het goed tegen laten vallen e.d, of is het puur om zo min mogelijk krasjes/stof op je speler te krijgen?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2006 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Het Invisibleshield is puur en alleen om te beschermen tegen krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Na het terug flashen van de Amerikaanse software is de speler weer goed kwa geluidsniveau!
Ik ben er weer blij mee. Ik Vond het geluid ineens zo zacht en toen ik ging lezen bleek het door die europese firmware te komen. Wat nou het vage aan het verhaal is. In de VS kunnen ze gewoon aangeklaagd worden omdat het geluid te hard is maar ze hebben wel firmware met hard geluid :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat is nou Amerika :P
Ik vind het onzin dat er een beperking op moet zitten, je kunt zelf immers best bepalen hoe hard je het wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 17:19
RoD schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 07:22:
Dat is nou Amerika :P
Ik vind het onzin dat er een beperking op moet zitten, je kunt zelf immers best bepalen hoe hard je het wilt.
als ze dit niet doen, worden ze meteen aangeklaagd door iemand die een gehoorbeschadiging heeft opgelopen omdat hij/zij "niet wist :r " dat t luisteren van harde muziek schadelijk was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Weet ik, ik vind het onzin :P Dat soort idiote dingen moeten dus ook ophouden, want daar heeft iedereen last van doordat er nu dus firmware is met beperkt volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AuToMaTiC_
  • Niet online
(overleden)
Moet eerlijk zeggen. Had de EU firmware er al 2 weken er op staan ofzo en ik heb sinds vandaag weel echt kunnen genieten van mijn ZVM.
Het is echt stukken verbeterd! (t.o.v. de EU versie)
Ik hoop dat ze bij e volgende update hun verstand gaan gebruiken en anders hacked firmware ofzo :P:P:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Als ze hun verstand gebruiken, houden ze die firmware met beperkt geluid, aangezien ze zich aan de wet moeten houden. Ze doen dit echt niet omdat ze het zelf willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Waarschijnlijk een erg domme vraag, maar kan je met de Amerikaanse firmware de speler nog gewoon op Nederlands instellen, of kan hij dan alleen maar in het Engels. (niet dat ik daar zoveel problemen mee heb, maar is wel handig als ie Nederlands is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn ZVM. wanneer ik mp3's, die ik heb gedownload, op mijn ZVM zet via Creative MediaSource Organizer stopt de overdracht soms. een aantal minuten lang gebeurt er niks. Wanneer ik de ZVM loskoppel blijft hij op het scherm van verbinding staan. Ik moet hem dan recette. Wanneer ik hem weer aansluit herkent de software van Creative de ZVM niet meer. Windows reageert wel steeds maar dat menu werkt niet. Wat kan ik doen om dit op te lossen. Ik heb de software al opnieuw geïnstalleerd. ook de ZVM geformatteerd enz. steeds gaat het weer mis bij het overzetten van muziek. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Probeer het eens met een andere pc. Kan ook zijn dat de hdd brak is, maar ik zou het eerst ns op een andere pc testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack3770
TheTMC schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 19:11:
Waarschijnlijk een erg domme vraag, maar kan je met de Amerikaanse firmware de speler nog gewoon op Nederlands instellen, of kan hij dan alleen maar in het Engels. (niet dat ik daar zoveel problemen mee heb, maar is wel handig als ie Nederlands is)
geen probleem! Nederlands staat er gewoon altijd tussen (alle talen die ze gebruiken trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een beetje vreemde vraag maar stel hem toch maar. Ik wil graag de Zen Vision:M aanschaffen. Nu ben ik op zoek naar een winkel in Los Angeles (CA). Weet hier iemand toevallig een goede winkel waar ik deze kan kopen in LA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Hij is weer leverbaar.. :D :D
Bij is mp3shop de speler weer leverbaar, maar nu alleen maar in het wit. Voor nog steeds de prijs van €349,-

[ Voor 25% gewijzigd door TheTMC op 30-03-2006 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Er zijn kleine hoeveelheden blauwe en groene Zen Vision:M's te koop in de Creative online winkel.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
kreeg hem laatst binnen, moet wel zeggen hij trekt erug veel stof aan zeg. Moet hem constant ontstoffen.

Ik heb alleen steeds problemen met het convert programma dat bij de software is geleverd. Als ik bijvoorbeeld een filmpje van wmv naar avi convert om hem op me zen vision:m te kunnen afspelen loopt die converter na en tijdje converten vast :X
Maarja heb nu een ander convert programma en dat werkt wel goed (imtoo video encoder) })

Veel mensen klagen soms over de drukknoppen op de vision:m maar ik vind het wel handig als hij in mijn zak zit dan voel ik knopjes zitten en dan kan ik makkelijk switchen van muziek.

Ben er verder erg blij mee, en mijn treinreizen worden nu nuttig besteed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Je kan ook bij de Free Record Shop de nieuwe Harry Potter downloaden voor €14,99, en dan maak je kans op de Zen Vision:M.
Op zich is dit niet zo heel interessant, maar ik neem aan dat dit zal inhouden dat de speler weer beter leverbaar gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Zijn die Invisible Shields of soortgelijke beschermingen ook ergens in nederland te koop? Ik heb geen CC dus wordt een beetje lastig om die dingen in het buitenland te bestellen.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt toch ook met Paypal betalen of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Bergie schreef op zondag 02 april 2006 @ 20:36:
Zijn die Invisible Shields of soortgelijke beschermingen ook ergens in nederland te koop? Ik heb geen CC dus wordt een beetje lastig om die dingen in het buitenland te bestellen.
Ik heb nog twee skins van bestskinsever voor de vision:m te koop, mocht je interesse hebben; zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razhyell
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-09 12:26
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 13:53:
[...]

Tnx :)

Mijn vader had een Vision:M voor me meegenomen uit Singapore, maar blijkbaar heeft inderdaad de europeese firmware de volume gefokt :)

met de instructies van deze site is mijn geluid weer helemaal top.
Mijn zusje gaat over 2 weken naar Singapore. Ik vroeg me af wat hij daar kost. Dan weet ik hoeveel ik moet meegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 22:01
Ik zie hier zojuist dat hij weer op voorraad is:

http://www.mp3shop.nl/product/23015

Voor hoelang is natuurlijk nooit te zeggen.

MvG. O-)

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik heb hem gisteren bij 4Launch besteld (de zwarte variant) Deze was vanuit uit voorraad leverbaar en krijg zonet een mailtje dat hij verzonden is :)
HIDMAN-X schreef op zondag 02 april 2006 @ 22:24:
[...]

Ik heb nog twee skins van bestskinsever voor de vision:m te koop, mocht je interesse hebben; zie hier.
U heeft mail :)

[ Voor 50% gewijzigd door Bergie op 03-04-2006 19:39 ]

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Bij Mp3Shop staat hij nu ook in het groen, alleen nog niet leverbaar, maar toch wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
Met de Vision:M heb je ook toegang tot verschillende thema's voor je menu wat op te vrolijken, is er ergens anders nog meer van deze thema's beschikbaar, kon niet zo snel vinden namelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door quicksilvernet op 04-04-2006 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheTMC schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 08:24:
Bij Mp3Shop staat hij nu ook in het groen, alleen nog niet leverbaar, maar toch wel leuk.
Ook de zwarte op voorraad daar:
http://www.mp3shop.nl/product/20880

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Het ziet er naar uit dat hij eindelijk beter leverbaar gaat worden in NL.
Ik zit nog steeds heel erg te overwergen om er ook maar een te gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al enkele maanden een zeer tevreden bezitter van een Vision:M (met Invisibleshield wat in mijn ogen een zeer nuttige toevoeging is geweest) _/-\o_, ik vind het echt een amazing gadget. Echter, ik heb soms dat MP3's "kraken", alsof het volume veels te hard staat terwijl dat niet zo is. Ik heb hier al op gezocht en dit topic aardig gevolgd maar kan er niet veel over vinden. Op het creative forum wel, daar staan dezelfde klachten vermeld, echter zonder oplossing.

Ik heb het idee dat dit na laatste firmware upgrade begonnen is (de fw uit maart 2006). Als ik zo'n krakende MP3 stop (niet pauzeer) en opnieuw speel is het weg.

Nu vermoed ik dat het aan smartvolume en/of bassboost ligt maar weet dat dus niet zeker. Moeilijk testen aangezien het random gebeurd, soms eens per 4 uur soms vaker (schatting). Smartvolume + bassboost uitschakelen doe ik liever niet :/

I know, ik kan creative bellen, maar vroeg mij gewoon af of meer mensen dit hebben? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er idd ook last van en het is inderdaad weg als je 't nummer opnieuw afspeelt, snapte het ook al niet, 't leek me stug dat 't door een valpartij kwam (5 minuten nadat ik mn invisible shield had aangebracht ging ie languit op de grond lol.. gelukkig niet 5 minuten ervoor.. Helaas die grote knop, de 4 eromheen, wat vreemd ingedeukt, niet zichtbaar, maar voelbaar, klikt niet meer zo lekker :( )
Denk dat er wel een fix voor komt in een komende firmware dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Probeer anders eens een vorige firmware? Als dat het verhelpt weet je in ieder geval zeker waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 05 april 2006 @ 18:25:
Probeer anders eens een vorige firmware? Als dat het verhelpt weet je in ieder geval zeker waar het aan ligt.
Dat is lastig want de nieuwe firmware maakt ZENcast mogelijk en dat heb ik nu dus in gebruik (werkt ook goed!). Ik kijk nu dus steeds of er nieuwe firmware is (die het hopelijk oplost), maar om 't wachten wat gemakkelijker te maken wou ik even checken of er meer mensen last van hadden dat 't dus niet specifiek aan mijn vision:m lag. :/

Als er een nieuwe versie is van de firmware zal ik (als ik het niet vergeet) hier posten of het probleem verholpen is.

Kidd_Bonzai: Heb jij de full body Invisibleshield? Ik heb alleen de "front shield". Ben benieuwd hoe ze het hebben opgelost bij de full body shield op de achterkant van de vision:m omdat er een relief zit om het zen logo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik heb de mijne vandaag ook binnen gekregen :)

Eerste indrukken zijn goed, lekker geluid en mooi scherp beeld. Heb even een aflevering van Planet Earth erop gezet en dat zag er toch nog verrekte mooi uit.
Enige minpuntje tot nu toe vind ik dat de bediening niet erg vanzelfsprekend is. Voor mij althans :P Ik heb de handleiding nog niet open gehad hoor. Maar ik heb toch even zitten prutsen in het begin voordat ik in de gaten kreeg hoe het allemaal werkte.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack3770
Ik vind 't zo raar dat hij overal slecht leverbaar blijkt te zijn.
Hier in Leuven, België ligt ie sinds de release gewoon in alle winkels.
Bijvoorbeeld de fnac binnen gaan, en 5 minuten later ben je buiten met een zen vision:m
:)
Ik hoop dat 't stilaan ook verbetert in Nederland.

[ Voor 3% gewijzigd door Jack3770 op 06-04-2006 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 21:06
Jezus, leren ze het dan nooit, ogg toevoegen 8)7 ... het ziet er een prachtige speler uit, maar nu moet ik heb WEER laten linksliggen wegens dit gebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom ogg? Ik vind ogg een heel leuk formaat voor andere toestellen zoals gsms omdat ogg minder plaats in beslag neemt maar een goed geript mp3tje klinkt nog steeds het best vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Emu schreef op donderdag 06 april 2006 @ 12:52:
Jezus, leren ze het dan nooit, ogg toevoegen 8)7 ... het ziet er een prachtige speler uit, maar nu moet ik heb WEER laten linksliggen wegens dit gebrek.
Er zijn maar weinig mensen die hier waarde aan hechten. De gemiddelde consument weet niet eens wat .ogg is. Dus dan levert het ook niet zoveel op om nog support voor .ogg toe te voegen.

Persoonlijk vind ik het ook wel jammer, maargoed... ik kan met mp3 leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Hij staat nu in de Mediamarkt folder, en hij ligt ook in de winkel (zoetermeer). (€359,-)
Wat is hij vet :9~ :9~ :9~
Na me exames ga ik hem denk ik ook maar eens kopen... kan niet wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Leuk :) Waarschijnlijk leggen ze em dan dus ook in de winkel neer zodat iedereen er mee kan spelen :9 Binnenkort maar even een kijkje nemen, ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan er bij de MM in zoetermeer ook mee spelen. Momenteel staan er alleen standaard creative filmpjes op.
Ik vind zelf de bediening een stuk minder dan de ipod. De 4 grote knoppen vind ik lastig te bedienen.
Wat ik ook een nadeel vind is het blok dat je eronder moet doen om de speler op te laden. Stel je bent dat onderdeel kwijt, dan kan je 'm niet meer opladen (vakantie).

Scherm ziet er wel erg strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 16:59:
Je kan er bij de MM in zoetermeer ook mee spelen. Momenteel staan er alleen standaard creative filmpjes op.
Ik vind zelf de bediening een stuk minder dan de ipod. De 4 grote knoppen vind ik lastig te bedienen.
Wat ik ook een nadeel vind is het blok dat je eronder moet doen om de speler op te laden. Stel je bent dat onderdeel kwijt, dan kan je 'm niet meer opladen (vakantie).

Scherm ziet er wel erg strak uit.
Je kan er idd mee spelen, en dat heb ik vanmiddag ook ff vol plezier gedaan.
Maar als je dat blok kwijt bent kan je op de creative site een nieuwe bestellen klik of een docking station kopen..

[ Voor 2% gewijzigd door TheTMC op 18-04-2006 19:03 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
owke net men onkostenvergoeding gestort gekregen dus we kunnen ons wat aanschaffen.
Is er eigenlijk iemand die de groene versie in huis heeft en wat pics wil posten, en dan nog liefst met de invisishield erop ^^
Ik zou graag ook is wat betere foto's zien van een zen met invisishield want die uit ts zijn nogal closeup en overbelicht. Gewoon een simpel normaal belicht picje van de zen in je hand (met invisishield wel) zou leuk zijn ^^
Anywayz ik ben het infeite moe om altijd men epi's te converten voor men psp + te rommelen om plaats te maken op de 2gb memstok :). Het zal wel wennen worden want het schermpje van de psp is echt lekker. Tenzij iemand weet wanneer de ipod g6 video nu eindelijk uitkomt zal het waarschijnlijk een zen worden maar ik wil dan wel zeker zijn dat dit ding ff meegaat want 350€ blijft veel geld en men vorige zen (micro) ging tweemaal stuk aan de jack voor de headphones en ik veronderstel niet dat er al mensen zijn die dit ging al 4 maand of meer zwaar usen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack3770
Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 16:59:
Op ebay schieten ze je tegenwoordig al dood met oplaad- en synckabels van 3th party producenten (dus niet van creative zelf) die je met de zen vision:m kan gebruiken zonder dat je dat extra blokje moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Jack3770 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 19:11:
[...]

Op ebay schieten ze je tegenwoordig al dood met oplaad- en synckabels van 3th party producenten (dus niet van creative zelf) die je met de zen vision:m kan gebruiken zonder dat je dat extra blokje moet hebben.
Dat is wel mooi, maar van welke merken zijn die dan? Lijkt mij wel handig voor als ik de speler zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack3770
Geen idee.
Hier is een voorbeeld link:

http://cgi.benl.ebay.be/C...ZWD2VQQrdZ1QQcmdZViewItem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Op zich vind ik het ook maar een beetje onzinnig dat je hem kan syncen met Outlook. Als ik dat zou willen doen wil ik dat op mijn werk ook kunnen maar dat gaat niet omdat je zo'n stom blokje nodig hebt om hem aan je usb poort te hangen. En ik was ook niet van plan om die steeds mee te nemen want dan kan ik er idd op wachten tot ik hem een keer kwijtraak.

En op de speler zelf kan ik geen items toevoegen aan de kalender (geloof ik; heb het maar eventjes geprobeerd) dus wat heeft het dan eigelijk voor nut als ik het onderweg toch niet kan gebruiken?

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebuch
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-05 15:07
Bergie schreef op woensdag 19 april 2006 @ 22:26:
Op zich vind ik het ook maar een beetje onzinnig dat je hem kan syncen met Outlook. Als ik dat zou willen doen wil ik dat op mijn werk ook kunnen maar dat gaat niet omdat je zo'n stom blokje nodig hebt om hem aan je usb poort te hangen. En ik was ook niet van plan om die steeds mee te nemen want dan kan ik er idd op wachten tot ik hem een keer kwijtraak.

En op de speler zelf kan ik geen items toevoegen aan de kalender (geloof ik; heb het maar eventjes geprobeerd) dus wat heeft het dan eigelijk voor nut als ik het onderweg toch niet kan gebruiken?
Ik denk dat het vooral is dat je dan op 2 verschillende pc's 1 agenda mee kan nemen. Je komt op je werk, synct je vision:m. Werkt daar de hele dag en werkt je agenda bij (op je vision:m). Als je dan weer thuis ben kan je daar je pc ook weer syncen met je agenda (op je vision:m) en kan je met dezelfde agenda verder werken.
Ik zou het ook niet gebruiken hoor. Maar ik denk dat dit het idee erachter is. En daarbij, extra functies zijn altijd leuk. Het completeerd zon speler toch wel. En zolang het niks kost (geld of batterijduur), waarom zou je het er dan niet op zetten. Elke extra koper door deze functie is er weer 1 voor Creative terwijl het ze niks (bijna niks) kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Volgens mij is het ook meer een "pats" feature. Het staat leuk in het lijstje met specs terwijl het inderdaad volgens mij maar weinig moeite kost om het in te bakken.
Syncen met Outlook klinkt heel stoer. Bovendien, de iPod kan het ook en met deze speler probeert Creative natuurlijk te concurreren met de iPod, dus als de concurrentie zon feature heeft is het wel handig om het ook in jou speler in te bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Nebuch schreef op donderdag 20 april 2006 @ 14:39:
[...]

Ik denk dat het vooral is dat je dan op 2 verschillende pc's 1 agenda mee kan nemen. Je komt op je werk, synct je vision:m. Werkt daar de hele dag en werkt je agenda bij (op je vision:m). Als je dan weer thuis ben kan je daar je pc ook weer syncen met je agenda (op je vision:m) en kan je met dezelfde agenda verder werken.
Dat zal idd ook een beetje het idee erachter zijn maar dat helpen ze ook gelijk weer om zeep door er voor te zorgen dat je je speler niet zomaar op elke pc aan kan sluiten. Want daarvoor moet je met dat verloopblokje (heeft zoiets ook nog een normale naam :?) gaan lopen slepen. En dat ben ik dus juist niet van plan omdat ik er dan op kan wachten dat ik hem een keer thuis of op het werk laat liggen of hem helemaal kwijtraak.

Maar goed, ik zou het zowieso al niet gebruiken hoor :P Zo druk is mijn agenda nou ook weer niet :)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Zen Vision:M ondersteunt toch geen AC3 5.1 ofwel?

mvg,

De Heer Xyus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 09:46
Shit.. Volgens mij is de mijne kapot :X

Had net filmpjes aan staan, ding liep keihard vast. Batterij leeg, dus speler uit. Nu aan de stroom, maar er gebeurt niet zoveel.. Het powerlampje knippert, maar op het display verschijnt niks :X

Help? :'(

edit:

Hm dom.. Ik laad em altijd via USB op. Gewoon even aan de adapter, en klaar :)

[ Voor 18% gewijzigd door AlterMann op 10-05-2006 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tchwax
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-07 15:19
BobR13 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:08:
Shit.. Volgens mij is de mijne kapot :X

Had net filmpjes aan staan, ding liep keihard vast. Batterij leeg, dus speler uit. Nu aan de stroom, maar er gebeurt niet zoveel.. Het powerlampje knippert, maar op het display verschijnt niks :X

Help? :'(

edit:

Er zit ook een reset button aan de onderkant.. Ik heb 2 vastlopers gehad, vaak als de stroom laag is. De reset button bood me toen uitkomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

BobR13 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:08:
edit:

Kan je hem ook via USB opladen? Dat wist ik nog helemaal niet :D Da's mooi want dat scheelt weer een kabel op mijn toch al veel te volle bureau :P

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Het zal misschien al wel langs gekomen zijn, maar ik heb nog ff de vraag of de speler gap-less speelt. (dus zonder pauzes tussen de nummers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Nee. Er zijn trouwens (naar mijn weten) ook geen spelers (meer) die perfect gapless spelen. Je had altijd die speler van Rio, maar Rio is gestopt met het maken van mp3spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Uit de doos zijn er inderdaad geen spelers (behalve die van Rio) die gapless afspelen. Echter kunnen de Rockbox firmwares het ook. Bij MP3's gemaakt met LAME, ogg bestanden en lossless formaten zelfs perfect. Helaas is er (nog) geen Rockbox beschikbaar voor Creative spelers...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Maar hoeveel tijd zit er bij de Vision:M dan ongeveer tussen de nummers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 09:46
Bergie schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 10:32:
[...]
Kan je hem ook via USB opladen? Dat wist ik nog helemaal niet :D Da's mooi want dat scheelt weer een kabel op mijn toch al veel te volle bureau :P
Jup, ik doe dat altijd op die manier :D
B1tchwax schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 20:47:
[...]

Er zit ook een reset button aan de onderkant.. Ik heb 2 vastlopers gehad, vaak als de stroom laag is. De reset button bood me toen uitkomst :)
I know, half uur op zoek geweest naar iets wat in dat gaatje past :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
TheTMC schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 19:28:
Maar hoeveel tijd zit er bij de Vision:M dan ongeveer tussen de nummers?
Erg weinig tijd natuurlijk. Dat het niet gapless is betekend niet meteen dat het een hele tijd duurt tot het volgende nummer. Er zit gewoon even een hele korte pauze tussen. Waarschijnlijk heb je er niet eens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
RoD schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 21:28:
[...]

Erg weinig tijd natuurlijk. Dat het niet gapless is betekend niet meteen dat het een hele tijd duurt tot het volgende nummer. Er zit gewoon even een hele korte pauze tussen. Waarschijnlijk heb je er niet eens last van.
Jha maar het is niet zo dat er elke keer 1 of 2 seconden tussen de nummers zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juntjen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-03-2021
De Zen Vision:M is de laatste dagen flink in prijs aan het zakken, hij is nu al voor dik onder de 300 (v.a. 276) te verkrijgen. Heeft iemand hier een verklaring voor, en zou het nog verder gaan zakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Gewoon, marktwerking. De prijs van een product daalt sowieso na verloop van tijd. En in dit geval is de concurrentie ook nog eens keihard.

Of de prijs verder zal dalen is koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
TheTMC schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 09:30:
[...]

Jha maar het is niet zo dat er elke keer 1 of 2 seconden tussen de nummers zit.
Het kan wel ns voorkomen, als de hdd op moet spinnen omdat de buffer leeg is oid, maar normaal gesproken komt het niet voor denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Denken jullie dat die rechtzaken van Apple en Creative over die patenten nog invloed gaan hebben op de verkoop van deze speler, en de prijs ervan. Of is dat ook puur koffiedik kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
MPmad schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 22:30:
Gewoon, marktwerking. De prijs van een product daalt sowieso na verloop van tijd. En in dit geval is de concurrentie ook nog eens keihard.

Of de prijs verder zal dalen is koffiedik kijken.
Dit heeft denk ik ook te maken met het 'feit' dat Creative 3 nieuwe speler gaat introducen:
More interesting to the non French portable audio fans, Creative will be releasing 3 new players before June. They also mention that some will be based on their X-Fi technology, found in their newest desktop sound cards. We are crossing our fingers for UMS support. Are you listening Creative?
Bron

En in een ander artikel kwam ik tegen dat ze de Vision:M nu zonder AC-Adapter gaan leveren. Dit zou ook een verklaring kunnen zijn voor de lagere prijs.
Bron

Ik denk dat dit de verklaringen zullen zijn van de prijsdaling, hoewel er volgens de Creative shop nog wel een AC-Adapter bij zit
Of zit ik er nu compleet naast?

[ Voor 11% gewijzigd door TheTMC op 19-05-2006 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebuch
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-05 15:07
Ik gebruik de Vision:M nu al een weekje met plezier (ja idd ik ben net genaaid door de prijsdaling, maarja) maar wat ik me nog steeds afvraag. Nou heb ik em op de stereo aangesloten met een 3,5mm jack naar 2xtulp. Maar ik stop em in de gewone headphones aansluiting met volume op max.
Kan je hier ook de A/V out voor gebruiken. Zodat je op de een of andere manier je video uitzet en het dus een Audio uit wordt? Of moet je voor audio line-out naar de stereo gewoon je headphones aansluiting gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasso
  • Laatst online: 26-12-2023
Hoe werkt de zen m eigenlijk met een mac.
Ik zit te twijfelen tussen deze twee,de ipod werkt natuurlijk naadloos met mijn mac en powerbook.
Maar van de zen weet ik het niet, ik wil eigenlijk de zen omdat die gewoon completer word afgeleverd.
Ik ben het een beetje zat dat apple zijn paketten steeds meer uitkleedt en voor elk plugje stekkertje veel geld vraagt.
Een stoomadapter er los bij kopen, wat een flauwekul net of iedereen standaar met een laptop onder zijn arm loopt om hem op te laden op zijn vakantie.
Nou hup 29 euro vragen we er toch weer voor, een radio ja hoor dat kan ook en trek je knip maar weer 55 euro.
Voor zo'n bedrag mag ik toch wel zeker een stroomadapter verwachten.
Bij de zen zit alleen windows software en ik weet niet of je zonder wel muziek of films op je zen krijgt vanaf je mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Nee, hij wordt gewoon niet herkend door OS'en anders dan Windows XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de MM in Zoetermeer kost die nu 309 euro.

In wit en zwart iig verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Toch wel een stukje duurder dan bij webshops. Daar is hij er vanaf €273.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 08:03
Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 16:21:
..... Echter, ik heb soms dat MP3's "kraken", alsof het volume veels te hard staat terwijl dat niet zo is. Ik heb hier al op gezocht en dit topic aardig gevolgd maar kan er niet veel over vinden. Op het creative forum wel, daar staan dezelfde klachten vermeld, echter zonder oplossing.

Ik heb het idee dat dit na laatste firmware upgrade begonnen is (de fw uit maart 2006). Als ik zo'n krakende MP3 stop (niet pauzeer) en opnieuw speel is het weg.

Nu vermoed ik dat het aan smartvolume en/of bassboost ligt maar weet dat dus niet zeker. Moeilijk testen aangezien het random gebeurd, soms eens per 4 uur soms vaker (schatting). Smartvolume + bassboost uitschakelen doe ik liever niet :/

I know, ik kan creative bellen, maar vroeg mij gewoon af of meer mensen dit hebben? O-)
Ik heb hetzelfde.

Ik heb mijn Vision:m nu een paar dagen. Direct na levering nieuwste firmware erop gezet dus kan geen beoordeling geven of het aan de firmware ligt.

Heb een mailtje gestuurd naar creative. Kreeg een reply met de vraag of het om mp3 of wma bestanden gaat en of de bestanden beveiligd zijn. Nou heb ik daar nog niet op gelet maar volgens mij gaat het om zelfgeripte onbeveiligde mp3 bestanden.

Mensen met dezelfde ervaring? Laat het maar weten dan neem ik jullie ervaringen ook mee in mijn contact met creative

Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Probeer eens CBR ipv VBR mp3's (of andersom) of probeer wma files. Als dat allemaal hetzelfde resultaat geeft dan zal het wel aan de speler liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasso
  • Laatst online: 26-12-2023
Toch gekocht ondanks dat ik een mac heb.
En met het progamma xbnj een soort itunes kloon werkt het perfect.
Hij wordt gewoon herkent door mijn mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseT
RoD schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 07:39:
Probeer eens CBR ipv VBR mp3's (of andersom) of probeer wma files. Als dat allemaal hetzelfde resultaat geeft dan zal het wel aan de speler liggen.
Hier moet je me even helpen. Wat zijn CBR en VBR mp3's?
Het is nogal moeilijk testen omdat het maar af en toe voorkomt. Niet iedere file heeft het probleem. Ik moet dus gewoon gaan luisteren en als de ruis voorkomt even kijken wat voor bestandje het is. Wat een ondankbaar werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
MPmad schreef op maandag 22 mei 2006 @ 22:27:
Toch wel een stukje duurder dan bij webshops. Daar is hij er vanaf €273.
Maar de mediamarkt geeft dacht ik wel 2 jaar garantie in tegen stelling tot de meeste webwinkels.
Dus dan is het de vraag of je het die meerprijs waard vindt voor een jaar garantie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseT
TheTMC schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:00:
[...]

Maar de mediamarkt geeft dacht ik wel 2 jaar garantie in tegen stelling tot de meeste webwinkels.
Dus dan is het de vraag of je het die meerprijs waard vindt voor een jaar garantie..
Weet je dat zeker?

Mijn ervaring met garantie via mediamarkt is dat ze gewoon de door de fabrikant gestelde termijn geven namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
sander_t schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:22:
[...]

Weet je dat zeker?

Mijn ervaring met garantie via mediamarkt is dat ze gewoon de door de fabrikant gestelde termijn geven namelijk.
Ik heb zelf (nog) geen ervaring met garantie bij de MM, maar volgens mij staat er wel altijd op die kaartjes bij de MP3-spelers (waar ook de prijs op staat) 2 jaar carry-in garantie
Maar dat weet ik niet zeker. Misschien dat iemand dat kan nakijken als hij/zij bij de MM is.

Ik zal zelf ook wel even kijken als ik er een keer ben, maar dat zal pas na me exames worden (na volgende week woensdag)

[ Voor 11% gewijzigd door TheTMC op 23-05-2006 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

sander_t schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 09:27:
[...]

Hier moet je me even helpen. Wat zijn CBR en VBR mp3's?
Het is nogal moeilijk testen omdat het maar af en toe voorkomt. Niet iedere file heeft het probleem. Ik moet dus gewoon gaan luisteren en als de ruis voorkomt even kijken wat voor bestandje het is. Wat een ondankbaar werk :)
zelf ff zoeken kan ook geen kwaad ;)

CBR = Continu Bit Rate
VBR = Variabel Bit Rate

CBR mp3's hebben dus bijvoorbeeld een bitrate van 160kbps, over het hele nummer, dus ook stukjes stilte kost je 160kb per seconde aan ruimte. Een VBR mp3'tje zal op dat moment de bitrate omlaag schroeven om zo ruimte te besparen. Ook zal er in sommige stukjes een hogere bitrate dan gemiddeld gekozen worden om de kwaliteit te verhogen.

Wat het beste is? In theorie de VBR mp3's natuurlijk, maar in de praktijk hangt het nogal van de gebruikte encoder af geloof ik. Ik houd het over het algemeen gewoon bij CBR mp3's :)

Yamaha MT-09

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.